Na het beluisteren van die Adam's heb ik uiteindelijk ook besloten om niet voor dat merk te gaan. Precies om die mindere bassweergave. Maar die Adam tweeters zijn wel echtRMX schreef op maandag 10 november 2014 @ 15:55:
Haha true. Dacht ik ook aan, maar hij gaf aan dat de meeste klanten met zon A5X ze later of terug brengen of er een subwoofer bij kopen. En je dan voor die 240 extra goedkoper uit bent.
Maargoed, ik ga ze toch eerst zelf beluisteren.
Mensen met kennis van de A5X die wel tevreden zijn over het laag bij het produceren van harde EDM?
@Kaos
Ik dacht dat EDM inmiddels ook al was gekaapt voor een losse stijl, netzoals dat "house" geen overkoepelende term meer is maar ook een losse dansstijl
(No offense Whyte
)
Ik dacht dat EDM inmiddels ook al was gekaapt voor een losse stijl, netzoals dat "house" geen overkoepelende term meer is maar ook een losse dansstijl
(No offense Whyte
Oud product . laatste beta drivers zijn van 2012 dus geen Win8.RMX schreef op maandag 10 november 2014 @ 10:45:
Bonusvraag;
Aangezien M-Audio mijn Audiophile 2496 nog steeds niet op Windows 8 werkend krijgt ben ik opzoek naar een audio interface. De Focusrite valt af, want lees veel over buggy drivers.
Nu viel mijn oog op deze: Emu 1616 M PCI-e (http://www.i4-muzique.nl/emu-1616-m-pci-e.html)
Iemand ervaring mee?
Wil natuurlijk niet zeggen dat de Win7 drivers niet werken op Win8.
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
Dus door te luisteren naar de A5X die een verminderde basweergave had heb je besloten Adam uit te sluiten? Sommige mensen.....Whyte schreef op maandag 10 november 2014 @ 16:28:
[...]
Na het beluisteren van die Adam's heb ik uiteindelijk ook besloten om niet voor dat merk te gaan. Precies om die mindere bassweergave. Maar die Adam tweeters zijn wel echt

Verwijderd
Mij krijg je ook niet aan Adam met die 'pleuris' ribbon tweeters.
Daarom zijn speakers ook zo persoonlijk.
Daarom zijn speakers ook zo persoonlijk.
Thnx all. Veel nuttige info hier.
De man van i4 wist te vermelden dat de Focusrite Scarlett 2i2 een goede interface voor me was, die ook nog betaalbaar is. Die EMU heeft ie me al vanaf gepraat.
Ben benieuwd bij de luistertest
@vlaaing peerd; Vlakke sinus-luistertest. Heb even ge-googled maar kan niet veel vinden. Heb je een linkje voor meer info misschien?
De man van i4 wist te vermelden dat de Focusrite Scarlett 2i2 een goede interface voor me was, die ook nog betaalbaar is. Die EMU heeft ie me al vanaf gepraat.
Ben benieuwd bij de luistertest
@vlaaing peerd; Vlakke sinus-luistertest. Heb even ge-googled maar kan niet veel vinden. Heb je een linkje voor meer info misschien?
[ Voor 23% gewijzigd door RMX op 10-11-2014 19:44 ]
Verwijderd
Aha, de vlakke luistertest. Niet te verwarren met de horizontale luistertest uiteraard. Die laatste is altijd waterpas terwijl de vlakke dat niet hoeft te zijn. Tsja, je moet het verschil maar net even weten natuurlijk.
Denk je ook even aan een beat te werken en ben je zo weer een uurtje of 5/6 verder. Hier het resultaat, ik zelf vind em wederom erg vet, feedback is altijd welkom! Uiteraard heeft deze beat nog wat polijst werk nodig, maar het geraamte staat. Alleen kan ik niks vinden/maken ter ondersteuning van de opbouw. Iemand ideen?
Wederom een deep house achtige track.
https://soundcloud.com/patrykmoj/novembertweededeep
Vlakke sinus is een sinus door een extreme limiter gehaald. Ze noemen het ook wel blokgolf
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
mjehrm... even gezocht, maar kon 'm ook niet zo snel vinden, het is dus eigenlijk geen "vlakke Sinustest" maar eentje die de hele frequentieband op dezelfde perceptuele luidheid is gezet.RMX schreef op maandag 10 november 2014 @ 19:43:
@Apnia/Kaos
Herinneren jullie nog een tijdje geleden een post waarin dat linkje stond (Apnia kwam toen achter een 130Hz dip in z'n kamer met die test) ...kan'm nie vinde

Kan die link niet meer vinden nee, maar ik weet wel dat ik ook een 130hz boost heb (geen dip).vlaaing peerd schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 08:49:
[...]
@Apnia/Kaos
Herinneren jullie nog een tijdje geleden een post waarin dat linkje stond (Apnia kwam toen achter een 130Hz dip in z'n kamer met die test) ...kan'm nie vinde
De standaard Nederlandse kamer heeft een bepaald resonantiepunt lijkt het wel.
Ik heb hem ergens op m'n HD. Zal vanavond ff zoeken
Ik heb m'n track Sculpture afgemaakt.
De drop heb ik veranderd, vond het eigenlijk niet echt een drop met die saws erin.
Nou ja dit is hem geworden:
[Soundcloud: https://soundcloud.com/oliver-bouchoms/sculpture]
Zouden jullie, indien jullie het willen, willen stemmen op mij bij de Spinnin' Talent Pool d.m.v. deze link?
http://bit.ly/1uX6QYF
Thank you very much!!
De drop heb ik veranderd, vond het eigenlijk niet echt een drop met die saws erin.
[Soundcloud: https://soundcloud.com/oliver-bouchoms/sculpture]
Zouden jullie, indien jullie het willen, willen stemmen op mij bij de Spinnin' Talent Pool d.m.v. deze link?
Thank you very much!!
AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X
dubbolpost - r.i.p. sloom internet.
[ Voor 92% gewijzigd door OB1 op 11-11-2014 10:44 ]
AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X
Verwijderd schreef op maandag 10 november 2014 @ 22:21:
Aha, de vlakke luistertest. Niet te verwarren met de horizontale luistertest uiteraard. Die laatste is altijd waterpas terwijl de vlakke dat niet hoeft te zijn. Tsja, je moet het verschil maar net even weten natuurlijk.
stelletje fakkersmekkieboek schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 08:11:
Vlakke sinus is een sinus door een extreme limiter gehaald. Ze noemen het ook wel blokgolf
Ligt het aan mij of zit er ongelofelijk veel echo / reverb op die track?OB1 schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 10:28:
[audio]
Thank you very much!!
You don't need eyes to see, you need vision
Nee, daardoor heb ik besloten om niet voor dat model te gaan, maar voor de Dynaudio equivalenten. Ik heb niet het hele merk uitgeslotenapNia schreef op maandag 10 november 2014 @ 17:27:
[...]
Dus door te luisteren naar de A5X die een verminderde basweergave had heb je besloten Adam uit te sluiten? Sommige mensen.....

Ja dat klopt en dat is ook de bedoeling.Yalopa schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 12:12:
[...]
Ligt het aan mij of zit er ongelofelijk veel echo / reverb op die track?
paar kleine opmerkingkjes van persoonlijke aard en zo.OB1 schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 10:28:
[audio]
Thank you very much!!
*DISCLAIMER* op de volgende opmerkingen kunnen geen rechten worden ontleend, want totaal niet mijn genre......
Ik vind de snare wat gewoontjes. mist wat dynamiek. vind de kick(punch) wat soft. die zou wat meer tock (a 500Hz) mogen hebben. de reversed crash? ik snap de bedoeling wel, maar hij is zo opeens.... weg.. geen fade outje of zo, maar weg.. vanaf .46sec komt er een hele hoge saw-pluck bij. die klinkt op m'n krk'tjes niet. net of ze er niet bij horen....
persoonlijke mening he! omdat het niet mijn genre is zal het wat bot overkomen. maar als ik het luister vind ik dat.
je track loopt wel lekker. hier en daar wat variatie toevoegen en dan is het een leuk luister plaatje
We will be right back with Manny_Moare !
Bedoel je dat effect bij de drop? (die crash) Dat is om de drop wat meer volume te geven.
Overigens totaal niet bot hoor jouw reactie ben blij met feedback.
Die synth is inderdaad vrij hoog van toon, maar dit is het beste wat ik eruit kreeg en vond het zo slecht niet.
Zal worden gebruikt in mijn volgende track, een remix van #SELFIE.
Dank je voor de feedback!
Die synth is inderdaad vrij hoog van toon, maar dit is het beste wat ik eruit kreeg en vond het zo slecht niet.
Dat mag, maar kap em Dan niet zo bot af. Mooi uitfaden zeg ik!OB1 schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 18:38:
Bedoel je dat effect bij de drop? (die crash) Dat is om de drop wat meer volume te geven.
Thanks voor je tip
Op het gevaar af dat ik hier misschien fnuikend uitgelachen ga worden, toch even de volgende vraag 
Ik heb hier een midi keyboard staan (Evolution MK261). Ook heb ik een Midi2USB interface, ik meen een Edirol. Daarnaast heb ik een oude laptop, celeron nogwat, met vrij lage specs. Jaar kruik. Draait XP. Niet als een zonnetje, maar het draait
En daarmee wil ik graag wat muziek maken. Voornamelijk om weer wat lekker met mijn keyboard te kunnen aanpingelen, evt opnemen. En als het kan een beetje sequencen a la fruitylops oid. Gewoon, beetje aanklooien dus
Gezien de specs gaat die laptop uiteraard geen zware software kunnen draaien. Kan iemand mij software adviseren die ik zou kunnen uitproberen?
TL;DR: wat is een beetje handige software voor een oudere laptop?
Having said that: mocht iemand me nog aan Evolution Dance Station software kunnen helpen, dan heel erg graag. Nergens meer te vinden, maar dat zou zelfs op win 95 nog goed moeten kunnen draaien. Plus het hoort bij de Evolution MK125 Dance Station die ik ook nog heb staan
Ik heb hier een midi keyboard staan (Evolution MK261). Ook heb ik een Midi2USB interface, ik meen een Edirol. Daarnaast heb ik een oude laptop, celeron nogwat, met vrij lage specs. Jaar kruik. Draait XP. Niet als een zonnetje, maar het draait
En daarmee wil ik graag wat muziek maken. Voornamelijk om weer wat lekker met mijn keyboard te kunnen aanpingelen, evt opnemen. En als het kan een beetje sequencen a la fruitylops oid. Gewoon, beetje aanklooien dus
Gezien de specs gaat die laptop uiteraard geen zware software kunnen draaien. Kan iemand mij software adviseren die ik zou kunnen uitproberen?
Having said that: mocht iemand me nog aan Evolution Dance Station software kunnen helpen, dan heel erg graag. Nergens meer te vinden, maar dat zou zelfs op win 95 nog goed moeten kunnen draaien. Plus het hoort bij de Evolution MK125 Dance Station die ik ook nog heb staan
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Link werkt niet.gangstahh schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 02:38:
Denk je ook even aan een beat te werken en ben je zo weer een uurtje of 5/6 verder. Hier het resultaat, ik zelf vind em wederom erg vet, feedback is altijd welkom! Uiteraard heeft deze beat nog wat polijst werk nodig, maar het geraamte staat. Alleen kan ik niks vinden/maken ter ondersteuning van de opbouw. Iemand ideen?
Eerlijk gezegd: dit is lang niet goed genoeg (zeker niet voor Spinnin, ook al zijn zij enorm commercieel). De melodie is niet catchy, de drums zijn niet pittig genoeg, de synths zijn veel te iel (je wilt juist dikke sounds met veel laag en breed stereobeeld), het percussieding op 1:30 is niet scherp genoeg. Genoeg te verbeteren lijkt me, te beginnen bij de melodie. Luister naar deze track hieronder, dat is Spinnin-materiaal:OB1 schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 10:28:
[audio]
Thank you very much!!
Lekker synth, mooie emotionele melodie (tikje cheesy, doet het goed bij EDMbierkwadraat schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 18:41:
Huidig project, met home-made drumroll![]()
https://soundcloud.com/ph...esting-radiant-35/s-bfTkf
Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser
Als het alleen een beetje aanpingellen is, FL-8 ofzo? das een oude FL. ze zitten nu op 11.weetikveel.The Eagle schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 21:08:
Op het gevaar af dat ik hier misschien fnuikend uitgelachen ga worden, toch even de volgende vraag
Ik heb hier een midi keyboard staan (Evolution MK261). Ook heb ik een Midi2USB interface, ik meen een Edirol. Daarnaast heb ik een oude laptop, celeron nogwat, met vrij lage specs. Jaar kruik. Draait XP. Niet als een zonnetje, maar het draait![]()
heb eventueel nog wel een Steinberg Beatbox liggen (909 samples n'shit) die ik in '98 gebruikte.
Daar heb ik ook jaren op zitten wachten.Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 22:10:
Impulse Tracker... We wachten nog steeds op 3.0
www.renoise.com is een fantastisch alternatief!
Verwijderd
Dat is absoluut een goed alternatief voor de wat tragere computer. Zelf ook veel mee gestoeid vroegah
Renoise zal toch niet specifiek lichter voor de CPU zijn dan de gemiddelde DAW? Of wel?
Nee, synths en plugins gaan aan je CPU trekken, niet de DAW zelf.apNia schreef op woensdag 12 november 2014 @ 11:14:
Renoise zal toch niet specifiek lichter voor de CPU zijn dan de gemiddelde DAW? Of wel?
Nu is Renoise wel erg licht qua graphics en het aansturen van interne routing en meer van zulke onzin, maar het zal echt niet significant anders zijn dan bijv Cubase of Ableton.
Reason kun je ook proberen, verbruikt bijna niks en is natuurlijk wat moderner dan Impulse tracker.
btw, woordje van de maker zelf: http://roartindon.blogspo...s-of-impulse-tracker.html
btw, woordje van de maker zelf: http://roartindon.blogspo...s-of-impulse-tracker.html
In IT had je zo'n Zxx variabele, wat dacht ik het lowpass controleerde op dat punt. Wij van de Fasttracker 2 club waren daar haarstekke jaloers op. Moest je alleen wel een MMX processor hebben hehe 
edit: awww yiss, na ongeveer 15 jaar nog goed onthouden! maar namen van mensen onthouden 1 minuut nadat ze zich voorgesteld hebben, ho maar
edit: awww yiss, na ongeveer 15 jaar nog goed onthouden! maar namen van mensen onthouden 1 minuut nadat ze zich voorgesteld hebben, ho maar
[ Voor 36% gewijzigd door apNia op 12-11-2014 14:03 ]
Ik heb zelfs nog een AWE64 Gold ISA kaart thuisliggen incl kabeltjes en doos 
Heb daar in het verleden behoorlijk gebruik van gemaakt onder DOS en IT2.14

Heb daar in het verleden behoorlijk gebruik van gemaakt onder DOS en IT2.14
Mag ik modplug tracker er ook even zachtjes inbrengen? (of openmpt zoals het ook wel heet)
Werk er al jaren mee.. nog steeds actief ontwikkeld en open source..
http://openmpt.org/features
oohhhhhhh..... ik zou het bijna gaan uitproberen. (terug in tha tijd.. hoor mijn moeder nog schreeuwen, UIT DAT DING OF IK FLIKKER ALLES HET RAAM UIT!!.. ja, lieve GoTbuiskindertjes, een gabberpuber is niet makkelijk)4-systeembeheer schreef op woensdag 12 november 2014 @ 15:12:
Mag ik modplug tracker er ook even zachtjes inbrengen? (of openmpt zoals het ook wel heet)
Ligt het nou aan mij of kon Octamed veel hogere kwaliteit samples aan dan FT2 of IT? Die vocal klinkt een stuk zuiverder dan het meeste Octamed spul wat ik ken.
Ik weet wel dat IT een limit aan z'n sample size had. Dus als je een vocal wilde hebben die wat langer was moest je em idd naar beneden schoppen qua kwaliteit.apNia schreef op woensdag 12 november 2014 @ 15:55:
Ligt het nou aan mij of kon Octamed veel hogere kwaliteit samples aan dan FT2 of IT? Die vocal klinkt een stuk zuiverder dan het meeste Octamed spul wat ik ken.
Of helemaal verrot knippen in een sample editor
Verwijderd
Vergeet niet dat de output van een Amiga gewoon anders is dan de hedendaagse 16/24 bit DAC he.
Ik heb voorlopig genoeg ideeen om mee aan te klooien. Dat renoise ziet er wel leuk uit. Old schoon graphics, dat mag ik wel. Ben zelf opgegroeid met .MOD namelijk
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Wat waren dat dan Krusher? (ik stal het gewoon uit andere .it en .xm files
)
Protracker op een amiga 1200 
Later cubase en een akai s900 en een vx90

Later cubase en een akai s900 en een vx90
[ Voor 8% gewijzigd door teacher op 12-11-2014 21:27 ]
Wise enough to play the fool
Verwijderd
Een soort van vroege standaard van samples qua indeling zoals GM MIDI, op 3.5" floppies voor SoundtrackerapNia schreef op woensdag 12 november 2014 @ 21:25:
Wat waren dat dan Krusher? (ik stal het gewoon uit andere .it en .xm files)
Ik sprak laatst iemand die vroeger ook wat producing had gedaan. Had nu door werk en kinderen nog maar weinig tijd, maar het begin toch te kriebelen. Hij zei dat ie nog wel het e.e.a op zolder in een doos had staan. Op de vraag wat dan antwoordde hij: een 303, 606 en een 909
Jezus wat een stoffige bende hier, ik dacht dat hier alleen maar kinderen zaten, maar het is gelukkig een gathering of ouwe trekkers 
Nu nog Yoozer even die stamt uit de tijd dat je geluid enkel nog gemaakt kon worden van veen en merg van de gnoe
Nu nog Yoozer even die stamt uit de tijd dat je geluid enkel nog gemaakt kon worden van veen en merg van de gnoe

Sinds dat ik jong ben speel ik ook al met allerhande trackers. Scream tracker, Impulse tracker, Fast tracker.The Eagle schreef op woensdag 12 november 2014 @ 19:57:
Ik heb voorlopig genoeg ideeen om mee aan te klooien. Dat renoise ziet er wel leuk uit. Old schoon graphics, dat mag ik wel. Ben zelf opgegroeid met .MOD namelijk
Renoise is een serieus programma met emmers vol functies; DSP's, VSTi's, sidechaining, automation, etc. Alles werkt gewoon zoals ook bij bijv. Cubase, Studio One, Ableton, etc.
Wel eens met sequencers gespeeld, maar ik zal Renoise nimmer verlaten.
Heren,
Iemand al ervaring opgedaan met de Focal Alpha 50 / 65 / 80 serie?
Schijnen zeer goede monitoren te zijn voor een lage prijs.
Zijn echt net uit, dus niet veel op internet van te vinden helaas.
Iemand al ervaring opgedaan met de Focal Alpha 50 / 65 / 80 serie?
Schijnen zeer goede monitoren te zijn voor een lage prijs.
Zijn echt net uit, dus niet veel op internet van te vinden helaas.
HahahaapNia schreef op woensdag 12 november 2014 @ 21:51:
Had je 'm ook verteld dat die tegenwoordig niks meer waard zijn? "Ik koop ze wel over voor 100 euro"The Eagle schreef op woensdag 12 november 2014 @ 21:49:
Ik sprak laatst iemand die vroeger ook wat producing had gedaan. Had nu door werk en kinderen nog maar weinig tijd, maar het begin toch te kriebelen. Hij zei dat ie nog wel het e.e.a op zolder in een doos had staan. Op de vraag wat dan antwoordde hij: een 303, 606 en een 909
teveel zooi, te weinig tijd
Verwijderd
Biedt dan op zijn minst 101 euro. 
Zal voor het setje wel iets van 4000 euro kunnen vangen als het nog in goede staat is.
Maar dat soort spullen in een doos is schandalig!
@RMX
Focal is een goed merk. Die gaan hun naam niet te grabbel gooien met pleuris speakers.
Zal voor het setje wel iets van 4000 euro kunnen vangen als het nog in goede staat is.
@RMX
Focal is een goed merk. Die gaan hun naam niet te grabbel gooien met pleuris speakers.
Verwijderd
Jij bent een suf ding. 
Je kan ook voor de nieuwe Korg Kronos 2 gaan maar die kost 20x zoveel.
Wel fijn dat ze de os update ook beschikbaar hebben voor de oude Kronos zodat ik ook kan upgraden naar os3
Wel fijn dat ze de os update ook beschikbaar hebben voor de oude Kronos zodat ik ook kan upgraden naar os3
Eens hoor. Maar goed, als je moet kiezen tussen Roland's in een doos of je kroost in een doos, dan snap ik zijn keuze wel. Tenzij je Armin heet natuurlijkVerwijderd schreef op donderdag 13 november 2014 @ 19:29:
Biedt dan op zijn minst 101 euro.
@RMX
Weten we trouwens ook meteen hoe het over een aantal jaren met Martin Garrix gaat eindigen
Ik zag laatst een filmpje en toen realiseerde ik me dat een kronos niet veel meer is dan een intel atom, software en wat gewichtjes.Verwijderd schreef op zondag 16 november 2014 @ 13:55:
Jij bent een suf ding.
Ik vond het best wel een afknapper en denk ik dat ik nu maar voor goede VST's en analogue gear ga.
Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT
Die volca's.... Dat zijn net die matchbox speelgoedautotjes bij de kassa van lokale spar vroeger...

Wise enough to play the fool
Verwijderd
Draagbare modtracker op batterijen?
Denk dat ze er een hele leuke marge op hebben en als je tienduizenden van die krengen verkoopt dan verdien je meer als je een paar hele dure synths verkoopt.
Daar kun je kinderen met Syntherklaas erg blij mee maken.
Denk dat ze er een hele leuke marge op hebben en als je tienduizenden van die krengen verkoopt dan verdien je meer als je een paar hele dure synths verkoopt.
https://play.google.com/s...s?id=org.milkytracker.sdlVerwijderd schreef op maandag 17 november 2014 @ 00:16:
Draagbare modtracker op batterijen?
Vond het zelf niet zo handig werken, maar dat kwam misschien omdat ik het speciale keyboard er niet bij had...
http://www.google.nl/url?...z_w&bvm=bv.79142246,d.ZWU
My First KorgVerwijderd schreef op zondag 16 november 2014 @ 02:11:
Korg heeft ook weer wat nieuws voor de kleinere beurs:
Je moet wel een iPhone/Pad hebben om samples te laden
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
Verwijderd
Tsja, de Polaris die ik heb kun je ook aan een AppleII hangen om patches te editten. 
Of andere hardware die alleen met bepaalde OS'en drivers werken.
Dan heb ik liever hardware die je onafhankelijk kan gebruiken zonder moeilijk te doen met software ondersteuning en ander gezever. Synths via midi en de outputs naar een mixer (interface) en gaan met die banaan.
Of andere hardware die alleen met bepaalde OS'en drivers werken.
Dan heb ik liever hardware die je onafhankelijk kan gebruiken zonder moeilijk te doen met software ondersteuning en ander gezever. Synths via midi en de outputs naar een mixer (interface) en gaan met die banaan.
Altijd het gevoel gehad dat deze track van mij veel te weinig beluisterd is ...
[ Voor 4% gewijzigd door Kain_niaK op 17-11-2014 20:24 ]
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
Twee vraagjes:
1) peerd of andere Cubase gebruikers, wat doet de envelope shaper tov een compressor?
2) Ik ben sinds gisteravond een beetje verliefd op de analoge filters van m'n Virus Ti, die emuleren blijkbaar een Moog. Ik hoorde nooit het verschil met de standaard lowpass op de Ti, maar het wordt voornamelijk duidelijk als je resonance omhoog schroeft. Waar de normale digitale variant meer gaat piepen als Mickey Mouse piept de "analoge" variant veel meer gorgelen en pruttelen. Nu gebruik ik m'n Ti niet zo veel meer, is er een VST die dit goed emuleert? (naast de peperdure variant van UAudio)
1) peerd of andere Cubase gebruikers, wat doet de envelope shaper tov een compressor?
2) Ik ben sinds gisteravond een beetje verliefd op de analoge filters van m'n Virus Ti, die emuleren blijkbaar een Moog. Ik hoorde nooit het verschil met de standaard lowpass op de Ti, maar het wordt voornamelijk duidelijk als je resonance omhoog schroeft. Waar de normale digitale variant meer gaat piepen als Mickey Mouse piept de "analoge" variant veel meer gorgelen en pruttelen. Nu gebruik ik m'n Ti niet zo veel meer, is er een VST die dit goed emuleert? (naast de peperdure variant van UAudio)
Zoek eens op wat een transient designer doet ipv een envelope shaperapNia schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 10:44:
Twee vraagjes:
Digitale filters en ze emuleren een diode ladder.2) Ik ben sinds gisteravond een beetje verliefd op de analoge filters van m'n Virus Ti, die emuleren blijkbaar een Moog.
U-He Diva, Monark - of bedoel je eentje waar je externe signalen door kan jagen? Zoja, dan eens naar http://www.cytomic.com/drop kijken.is er een VST die dit goed emuleert?
[ Voor 4% gewijzigd door Yoozer op 18-11-2014 11:16 ]
Ja ik bedoel dat tweede. I think I just camed clear, so many meters!Yoozer schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 11:15:
[...]
U-He Diva, Monark - of bedoel je eentje waar je externe signalen door kan jagen? Zoja, dan eens naar http://www.cytomic.com/drop kijken.
Feitelijk is een envelope shaper een soort ADSR, maar meestal in een grafische variant ipv in te vullen waardes. Een compressor is nagenoeg niet in te stellen, je kan de attack en decay en knee wel instellen maar die blijft relatief aan de ducking volume en ratio. Verder is de curve van de knee bepaald door de fabrikant en kun je achteraf niks meer aan instellen.apNia schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 10:44:
Twee vraagjes:
Een Envelope Shaper is gewoon absoluut en niet relatief aan de input volume.
Resonance is eigenlijk niks meer dan een tepel op de filtertiet. Dat de anologe dat niet doet kan aan 2 dingen liggen.2) Ik ben sinds gisteravond een beetje verliefd op de analoge filters van m'n Virus Ti, die emuleren blijkbaar een Moog. Ik hoorde nooit het verschil met de standaard lowpass op de Ti, maar het wordt voornamelijk duidelijk als je resonance omhoog schroeft. Waar de normale digitale variant meer gaat piepen als Mickey Mouse piept de "analoge" variant veel meer gorgelen en pruttelen. Nu gebruik ik m'n Ti niet zo veel meer, is er een VST die dit goed emuleert? (naast de peperdure variant van UAudio)
1. de tepel is hoger dan de headroom en komt daarna tegen het analoge plafond, waardoor die clipt en dat kan een analoog apparaat wel beter hebben dan een digitale.
2. Veel analoge filters zijn niet zo nauwkeurig als digitale filters, de resonance tepel kan daarom niet zo klein en dun zijn als de digitale, hierdoor heb je een wat "natuurlijker" klinkende resonantie.
Verwijderd
Je kan met wat slim routeren je Virus TI ook als (software) filterbank gebruiken tot en met LFO/Arp patroontjes aan die filter knopen gesynced aan BPM van de track. Dan is het wel handig om een stabiele USB connectie voor de Virus TI te hebben. (Dat wil nog wel eens fout gaan.)
peerd >> thanks voor den uitleg 
Wat filter/resonance betreft, ik weet wat het is, maar ik zocht gewoon een VST die dat mooi emuleert. Die ene die Yoozer aankaart lijkt dat tof te doen.
wouter >> yeah daar had ik ook aan gedacht, maar ik vind het irritant dat ik dan vast zit aan één input.
Wat filter/resonance betreft, ik weet wat het is, maar ik zocht gewoon een VST die dat mooi emuleert. Die ene die Yoozer aankaart lijkt dat tof te doen.
wouter >> yeah daar had ik ook aan gedacht, maar ik vind het irritant dat ik dan vast zit aan één input.
Verwijderd
Je kan toch bouncen?apNia schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 13:50:
Met een echte analoge filter zoals een Waldorf 2-pole kan je ook maar een keer gebruiken en die is dan net als een losse Moog ladderfilter of kloon (patent is verlopen dus iedereen kan hem bouwen) mono.
Ik heb echt de schurft aan bouncen. Persoonlijke pet peeve maar ik vind het 9 van de 10 keer niet fijn als iets "definitief" is en ik het niet meer uit elkaar kan plukken.
Verwijderd
@RMX
Felicidados. Als je zou zeggen 'er gaat een wereld voor je open' met je speaker upgrade zal je niet de eerste zijn.
@apNia
Luxe problemen.
Trouwens hebben ladder filters het bij-effect om qua nivo in te zakken als je de resonance helemaal open draait. Daarom gooien ze bij emulatie plugins altijd een gain knop bij om dat op te heffen.
Felicidados. Als je zou zeggen 'er gaat een wereld voor je open' met je speaker upgrade zal je niet de eerste zijn.
@apNia
Luxe problemen.
Trouwens hebben ladder filters het bij-effect om qua nivo in te zakken als je de resonance helemaal open draait. Daarom gooien ze bij emulatie plugins altijd een gain knop bij om dat op te heffen.
http://goo.gl/uEgPVwapNia schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 14:28:
[...]
Ik heb echt de schurft aan bouncen. Persoonlijke pet peeve maar ik vind het 9 van de 10 keer niet fijn als iets "definitief" is en ik het niet meer uit elkaar kan plukken.
wouter > is dat moedwillig of een bij-effect? want m'n Ti filter (normale, niet analoge) doet dat ook en ik heb daar echt een pesthekel aan... ik dacht dat dat was om te compenseren voor de loudness die resonance toevoegt. Het lijkt iig omgekeerd evenredig te zijn aan de toegevoegde dB's van de res.
kaos > je photoshopt toch ook? daar collapse je layers liever ook niet, tenzij noodzakelijk (zoals wanneer je het als complete framebuffer moet behandelen).. zo simpel is het
kaos > je photoshopt toch ook? daar collapse je layers liever ook niet, tenzij noodzakelijk (zoals wanneer je het als complete framebuffer moet behandelen).. zo simpel is het
[ Voor 7% gewijzigd door apNia op 18-11-2014 15:30 ]
Bitwig 1.1 uit mah niggas: http://www.bitwig.com/en/bitwig_1up.html
Vroeger werd er een hoop goede muziek gemaakt en had je ook maar 2 of 3 kansen (op z'n hoogst) om alles goed te krijgen, want tape en studiotijd waren duur en anders was je een prutsmuzikant. Dat betekent ook dat je niet elke stuiver 20 keer om moet draaien; als je idee zuigt merk je dat vrij snel en moet je het gewoon met rust laten.apNia schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 15:25:
Andere optie: neem 3-4 variaties achter elkaar op, pak de beste takes er uit. Niks mis met bouncen, niks mis met knopen doorhakken. Jouw track van 1 jaar geleden ga je niet opnieuw oppakken, en na 5 jaar is 'ie zo uit de tijd/mode dat je toch een complete rework moet maken.
Absoluut niks mis met bouncen hoor. Ik doe het ook wel. Maar als het niet nodig is doe ik het liever niet, daar komt het eigenlijk op neer. Als ik het via m'n Ti moet bouncen, of er een VST achter kan plakken, dan kies ik lekker voor het tweede
ik vat je compleet hoor, ik zat ook maar te dollenapNia schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 15:25:
edit : ik bounce nooit btw, alleen in da club
[ Voor 7% gewijzigd door kaos001 op 19-11-2014 08:37 ]
Je kan toch gewoon een audio input naar je track routen? Let wel dat je latency van je VST in orde moet zijn, dat gaat nl real time.apNia schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 14:28:
[...]
Ik denk dat apNia de Virus zodanig instelt dat 'ie als external signal filter dienst kan doen en er dan audio door jaagt maar dat 'ie dan eigenlijk verder wil en de Virus dan ergens anders voor wil gebruiken en geen zin heeft om in elke multi die hele external input weer opnieuw in te stellen, correct me if I'm wrong. Anyway, als the Drop bevalt - gewoon die gebruiken, de DSP code daar in zal wel weer een tandje hoger liggen dan de ladder-implementatie van de Virus, maar da's ook weer een smaakkwestie.
Nieuwe multis maken per project is wellicht ook te veel gedoe (ik heb mijn C altijd ook monotimbraal gebruikt maar bij de TI zou multitimbral makkelijker moeten zijn).
Nieuwe multis maken per project is wellicht ook te veel gedoe (ik heb mijn C altijd ook monotimbraal gebruikt maar bij de TI zou multitimbral makkelijker moeten zijn).
Verwijderd
Als je de Virus TI als VST gebruikt dan gebruik je hem in multi timbrale mode en de settings worden opgeslagen in het DAW project. Ook dan kan je audio outs en ins gebruiken en dus filtering en vocoding.
*knip*Yoozer schreef op woensdag 19 november 2014 @ 11:34:
Ik denk dat apNia de Virus zodanig instelt dat 'ie als external signal filter dienst kan doen en er dan audio door jaagt maar dat 'ie dan eigenlijk verder wil en de Virus dan ergens anders voor wil gebruiken en geen zin heeft om in elke multi die hele extern...
Oh, ik dacht dat hij een Virus signaal door een VST wou halen.
ja ApNia, wawojnoupsies?
Ik ben gewoon blij met The Drop!
LEAVE ME ALONE!
LEAVE ME ALONE!

[ Voor 21% gewijzigd door apNia op 19-11-2014 14:54 ]
Verwijderd
En zijn er nog mensen op zoek naar koopjes?
In december zijn er altijd wel wat aanbiedingen qua software.
En met sample CD's (of downloads) zal er ook wel weer zat te scoren zijn.
Ik heb al een zooi kunnen inslaan qua software en tegen leuke prijzen Abelton Live 9, Cubase 7.5 en Volume Shaper 4 gekocht.

Nu nog beetje muziek uitbrengen, aan de benodigde software kan het niet liggen XD

Nu nog beetje muziek uitbrengen, aan de benodigde software kan het niet liggen XD
[ Voor 49% gewijzigd door rhodium op 21-11-2014 00:01 ]
hallo allemaal,
Ik ben bezig met een remix van #SELFIE.
[Soundcloud: https://soundcloud.com/oliver-bouchoms/wip-selfie-remix]
Ik heb de melody nagemaakt en een klein beetje aangepast.
Ik heb ES1, Ultrabeat, Retro Synth en Klopfgeist gebruikt, allemaal stock plugins.
[Soundcloud: https://soundcloud.com/oliver-bouchoms/wip-selfie-remix]
Ik heb ES1, Ultrabeat, Retro Synth en Klopfgeist gebruikt, allemaal stock plugins.
Verwijderd
Klinkt Pro. Goed dus.OB1 schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 08:39:
hallo allemaal,
[audio]
Joa...Ik zit even te kijken of ik een leuke hardware combo met Cubase of Studio One kan krijgen zodat ik met korting de hele versie wat goedkoper kan krijgen. Iets met Reason 8 zou ook interessant zijn.Verwijderd schreef op donderdag 20 november 2014 @ 22:10:
Wou dat een halfjaar geleden al m'n DAW software vernieuwen maar stelde dat nog even uit.
Wat ik eigenlijk mis is een soort effectenbak a la Forcusrite Liquid, maar zie daar nog maar weinig van. En UAD wil ik niet want die kosten lopen te hoog op op lange duur. Verder misschien een mixer-controller, liefst met gemotoriseerde faders.
Anyone?
Een device ter ondersteuning van mn pianolessen. Het verschil in toetsgevoel tussen de reeds aanwezige novation launchkey en de piano van mn lesgeefster is een beetje te grootVerwijderd schreef op donderdag 20 november 2014 @ 22:10:
Ableton is ook weer met korting aan het gooien voor wie daar nog aan denkt
[ Voor 7% gewijzigd door Yalopa op 21-11-2014 11:10 ]
You don't need eyes to see, you need vision
Verwijderd
Er zijn ook controllers met gewogen toetsen toch? Die zijn vaak wel duur.
Maar een 2e handse oefen elektronische piano is wellicht een interessante optie.
En Cubase 8 (of wat het ook mag gaan heten) staat ook weer op stapel binnen een paar maanden tot een half jaar. Misschien dat er dan nog een aanbieding komt. Of gewoon even wat wachten of het veel goedkopere Bitwig/Live/Reaper?
Maar een 2e handse oefen elektronische piano is wellicht een interessante optie.
En Cubase 8 (of wat het ook mag gaan heten) staat ook weer op stapel binnen een paar maanden tot een half jaar. Misschien dat er dan nog een aanbieding komt. Of gewoon even wat wachten of het veel goedkopere Bitwig/Live/Reaper?
@Yalopa: waarom niet gewoon een mooie echte piano? Hoeft 2e hands niet eens zo duur te zijn
Dit topic is gesloten.