How to become a Producer Deel II Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 100 ... 102 Laatste
Acties:
  • 342.135 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echte pianos zijn lomp groot en ze moeten 1 of 2 keer per jaar gestemd worden. En met koptelefoon op spelen maak je de buren niet blij mee. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Een mooie, echte gaat het niet worden, ik woon op een appartement en los van het feit dat ik er geen plaats voor heb, wil ik ook nachts kunnen oefenen, een koptelefoon is een must. Geen controllers, ik wil er nu gewoon zo dicht mogelijk tegen zitten. Een elektrische wordt het, ebay / 2dehands.be / marktplaats.nl staat er vol van voor een mooie prijs...

Helaas verkoopt mn schoonvader ook instrumenten en is niet bij hem langsgaan slecht voor de familiale relaties..

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 16:14
Yalopa schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 11:09:
[...]

Een device ter ondersteuning van mn pianolessen. Het verschil in toetsgevoel tussen de reeds aanwezige novation launchkey en de piano van mn lesgeefster is een beetje te groot :'(

Ableton is ook weer met korting aan het gooien voor wie daar nog aan denkt :)
Gek genoeg zijn echte (digitale) piano's met weighted keys goedkoper dan midi keyboards met weighted keys. Akai en Kawai maken dit, maar die zitten meteen boven de 700,-

Ik kan je dan ook van harte deze Casio aanraden, deze had ik om die reden ook gekocht. Goed en zwaar toetsengevoel en goede pianogeluiden, stukken goedkoper en heeft ook midi-out.

edit: met volumeknop en koptelefoonaansluiting. :9

[ Voor 3% gewijzigd door vlaaing peerd op 21-11-2014 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

Yalopa schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 14:00:
Een mooie, echte gaat het niet worden, ik woon op een appartement en los van het feit dat ik er geen plaats voor heb, wil ik ook nachts kunnen oefenen, een koptelefoon is een must.
Zijn on-board speakers ook een must? Zo niet, dan zou ik voor een Kawai MP11 gaan, echte houten toetsen is dan wel iets wat je wil.

Yamaha heeft ook het Silent Piano systeem waarmee de hamertjes gewoon een MIDI-module aansturen, precies voor jouw doel gemaakt. Alleen is 6000 piek wat minder leuk ;)
Geen controllers, ik wil er nu gewoon zo dicht mogelijk tegen zitten.
Ja, da's sowieso lastig, want het is echt een smaak-kwestie. Ga eerst in de winkel langs om een beetje een indruk te krijgen van hoe toetsenborden voelen en of het volgens jou lekker speelt.

Ik heb zelf een FP7 en die bevalt goed, maar wel plastic toetsen, en de speakertjes zijn niet wereldschokkend - te weinig plaats in de behuizing voor 7-inch woofers. Mijn set monitors levert betere resultaten, maar die zijn niet geïntegreerd en ik heb die weer in de studio nodig, dus ;)

2ehands - ja, leuke prijzen, maar vaak al een heel stuk ouder en een derivative van de engine die ze ook op andere machines gebruiken (dus een Yamaha heeft Motif-piano's, een Roland die van JV/XV/SRX serie, etc. - zelfde samples, alleen niks/weinig aan te bewerken).

Overigens gebruiken ze de term "digitale piano" - "elektrische piano" is voor Rhodes en Wurlitzer. Ook mooi, maar niet wat je wil ;)

edit: fuck yeah 5000e post

[ Voor 5% gewijzigd door Yoozer op 21-11-2014 14:56 ]

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12:55

OB1

Dank je :) .

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 21:38
Yalopa schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 14:00:
Een mooie, echte gaat het niet worden, ik woon op een appartement en los van het feit dat ik er geen plaats voor heb, wil ik ook nachts kunnen oefenen, een koptelefoon is een must.
Let er dan ook op of de toetsen zelf niet veel geluid maken. Sommige van die keybeds maken nogal een kloppend geluid omdat de toetsen niet genoeg zijn gedempt. Die van mij is nogal luidruchtig en als je dan midden in de nacht wil speulen horen je benedenburen het toch ondanks de koptelefoon. Ik hoor dat Kawai dat wel goed voor elkaar heeft.
Je kunt ook een kale controller overwegen (b.v. VPC1, helaas wel weer 1300 :() en dan met een piano VST werken. Wel meer gedoe dan alleen een aan/uit schakelaar maar ik maak me sterk dat een goede VST stukken beter klinkt dan de meeste goedkopere digipiano's.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-09 22:26
Tussen de colleges door aan een projectje begonnen, vandaag helemaal uitgewerkt en dit is tot dusver het resultaat: https://soundcloud.com/patrykmoj/still-dre-remix/s-WptY3

Het is een remix van het nummer : Dr. Dre - Still D.R.E. ft. Snoop Dogg

Zelf ben ik al best tevreden, alleen mist er iets heb ik het idee. Verder moet er nog wel wat worden geklust aan de mix, maar dat ter zijde. Ill hope you will like this one! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Goeie tip mekkieboek. Nooit aan gedacht dat de toetsen zelf ook nog veel lawaai zouden maken, nog iets om op te letten dus :) Controller + VST is echt teveel gedoe.

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gangstahh schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 02:29:
Tussen de colleges door aan een projectje begonnen, vandaag helemaal uitgewerkt en dit is tot dusver het resultaat: https://soundcloud.com/patrykmoj/still-dre-remix/s-WptY3

Zelf ben ik al best tevreden, alleen mist er iets heb ik het idee. Verder moet er nog wel wat worden geklust aan de mix, maar dat ter zijde. Ill hope you will like this one! :+
Het rappen van Dre klinkt een beetje off-beat , maar voor de rest klinkt het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-09 09:23

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

er klopt iets niet met de timing, maar voor de rest.. dikke shizzle

We will be right back with Manny_Moare !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat Dennis zegt... En ik vind de 2e melodie uhmm tsjah.. Zelf bedacht?
Verder lekker trackje hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
Verwijderd schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 06:55:
[...]

Het rappen van Dre klinkt een beetje off-beat , maar voor de rest klinkt het prima.
chieldtm schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 09:40:
[...]

er klopt iets niet met de timing, maar voor de rest.. dikke shizzle
Verwijderd schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 10:06:
[...]

Wat Dennis zegt... En ik vind de 2e melodie uhmm tsjah.. Zelf bedacht?
Verder lekker trackje hoor!
Oké er zal dus wel iets mis zijn met de vocals. Soms is het inderdaad een beetje off beat, nu je het zo zegt. Ik zal er mee aan de slag gaan, alhoewel ik wel vind dat de melodie versneld ook wel onder de vocalen past, alleen dan kloppen de drums inderdaad niet helemaal. Ik zal hier eens mee aan de slag gaan.

Uiteraard de 'drop' is zelf gemaakt. Het enige wat ik van het origineel heb gepakt zijn de noten en een acapella.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Gewoon de hele track zonder vocalen afmaken, gaat een stuk beter klinken.
Je kan hier en daar wel wat cuts erin gooien, maar nu is het een beetje een rommeltje.

- kick mag harder
- het typerende dre melodietje niet constant laten klinken, als je em in een 2e gedeelte van een drop weglaat blijft de track spannend.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn recente project :

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ePLlQtx0sUeiVF6cqxpxM4DP/full.jpg?nohitcount=1

FL Studio Signature Edition + Z3ta 2 Synthesizer.

Het nummer dat niet toevallig "Gimme More" heet :

Ik heb mijn FL Studio geupgrade naar Signature Edition.
Het Masteren gaat nu makkelijker en veel beter dan eerst.
Plus ik heb nu de Synthesizer Sytrus er ook bij en dat gaat prima.

Ik leer steeds meer bij en ben vooral fan van de Synthesizers.

"Spacey EDM" noem ik de style van dit nummer.

Tips van de MASTERS in dit topic altijd welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Mooi kleurenschema Dennis. Erg overzichtelijk, ik kan je nummer horen gewoon door naar je FL Studio screenshot te kijken. :)

[ Voor 65% gewijzigd door Kain_niaK op 22-11-2014 20:57 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:01

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Goed kleurenschema inderdaad. Zou wel proberen de attack van je multiband compressor (Maximus) 2ms hoger te zetten, je hoort het vrij duidelijk in je master terug. Dan pompt het wat meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 19:10:
Mijn recente project :

[afbeelding]

FL Studio Signature Edition + Z3ta 2 Synthesizer.

Het nummer dat niet toevallig "Gimme More" heet :

[video]

Ik heb mijn FL Studio geupgrade naar Signature Edition.
Het Masteren gaat nu makkelijker en veel beter dan eerst.
Plus ik heb nu de Synthesizer Sytrus er ook bij en dat gaat prima.

Ik leer steeds meer bij en ben vooral fan van de Synthesizers.

"Spacey EDM" noem ik de style van dit nummer.

Tips van de MASTERS in dit topic altijd welkom.
Dit vind ik persoonlijk 1 van je betere werken. Wat een vooruitgang dennis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kain_niaK schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 20:55:
Mooi kleurenschema Dennis. Erg overzichtelijk, ik kan je nummer horen gewoon door naar je FL Studio screenshot te kijken. :)
Die kleuren houden het overzichtelijk.
apNia schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 21:23:
Goed kleurenschema inderdaad. Zou wel proberen de attack van je multiband compressor (Maximus) 2ms hoger te zetten, je hoort het vrij duidelijk in je master terug. Dan pompt het wat meer!
Ik ga zeker met de setting van Maximus 'spelen'
Verwijderd schreef op zondag 23 november 2014 @ 13:39:
[...]

Dit vind ik persoonlijk 1 van je betere werken. Wat een vooruitgang dennis!
Thank you very much.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djac1
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-09 11:49

djac1

Computer freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Had het gecheckt ja, moet je wel alle 12 de plugins hebben en op een Mac checken, want Audio Unit versie van Ozone 4 :(
Dan is die van Machinedrum vetter, helemaal Ableton zonder nen enkele plugin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
kaos- schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 16:38:
Gewoon de hele track zonder vocalen afmaken, gaat een stuk beter klinken.
Je kan hier en daar wel wat cuts erin gooien, maar nu is het een beetje een rommeltje.

- kick mag harder
- het typerende dre melodietje niet constant laten klinken, als je em in een 2e gedeelte van een drop weglaat blijft de track spannend.
Thanks Kaos! Ben er mee aan de slag gegaan, sommige stukken hard aangepast. Vocals zijn voor grotendeels weggehaald en ik moet zeggen het is nu allemaal een stuk aangenamer om naar te luisteren. Kick kwam ik eerst helemaal niet uit, maar door wat met de Eq te kloten en wat compressie is dat nu ook opgelost.

Resultaat tot nu toe:
https://soundcloud.com/patrykmoj/still-dre-remix/s-WptY3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geinig nummertje gangstahh. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOmegaForce
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
apNia schreef op zondag 23 november 2014 @ 16:44:
Had het gecheckt ja, moet je wel alle 12 de plugins hebben en op een Mac checken, want Audio Unit versie van Ozone 4 :(
Dan is die van Machinedrum vetter, helemaal Ableton zonder nen enkele plugin.
Ik vind Machinedrum sowieso vetter dan Laidback Luke :*)
Overigens werkt het project ook prima op windows. Het grootste deel van de channels zijn gefreezed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Ik ben een beetje bezig om mijn studiootje wat lekker te laten klinken. Ik heb wat basstraps gemaakt en panelen opgehangen en ben wat gaan experimenteren met een sinus sweep.
Ik heb voor mijn gevoel enorme boost in het laag bij:

55 - 62 HZ

108-124 HZ

rond 175 HZ

foto:

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-zmEwSJu8-qY/VHMjLRjAGDI/AAAAAAAAIBM/rFaeUP8DjgE/w1358-h759-no/sweep.png

Ik hoor het volume van die sweep op die plekken ook behoorlijk toenemen.

Misschien alle hoeken dichtstoppen met demping? Of speakers van bureau afhalen? Trial and error? Of zijn er duidelijke richtlijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Trial and error geloof ik. Die tweede boost lijkt een verdubbeling te zijn van boost op de eerste region, wat volgens mij (!) duidt op hetzelfde probleemgebied.

Je kan de frequentie naar afgelegde afstand omzetten en wellicht zo lokaliseren waar die 55hz region kaatst? Peerd weet hier tbh meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die frequenties zijn 1e,2e en 3e harmonischen iig.
De basstrap moet dan ook die frequenties verzwakken. (Die bestrijken meestal een beperkt frequentie gebied)
Als je die boost op alle plekken in de kamer hoort dan is het niet de basstrap.
Als het alleen op bepaalde plekken zo te horen valt staat de basstrap waarschijnlijk verkeerd. (Of werkt niet goed genoeg.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
  • Nu online
Thanks, ik had er inderdaad niet over nagedacht dat de drie bumps hetzelfde probleem zijn, en daar de boventonen van. Toch leuk om te zien :-)

Hij klinkt overal in de kamer redelijk aanwezig.

Ik heb zojuist de kamer gemeten, de lengte is ongeveer 2.8 meter. Dit komt overeen met 2x de lengte van 55hz (55hz≈5.5 meter) . Dus ik zou in de lengte v/d kamer iets meer aan demping moeten doen, maar dat is lastig want daar zit de deur en aan de andere kant het raam. En werken met daglicht vind ik fijn!

Daar zou ik dan eigenlijk stukken rockwool met de juiste dichtheid moeten plaatsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Verwijderd schreef op maandag 24 november 2014 @ 14:37:
Die frequenties zijn 1e,2e en 3e harmonischen iig.
Hoe ligt die derde in het verlengde van die eerste twee eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
  • Nu online
Dat zal de kwint zijn.

Even uitrekenen:

De A is 55Hz
Het octaaf ligt op 110 (1e boventoon)
De kwint daarop moet een E zijn, en de E is 164.81 HZ (2e boventoon)

Dit klopt inderdaad precies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
apNia schreef op maandag 24 november 2014 @ 16:01:
[...]

Hoe ligt die derde in het verlengde van die eerste twee eigenlijk?
heej oale zwien, je zou ons nog die sinus sweep youtube vid opzoeken die perceptueel op alle freq gelijk klonk. Is 300x makkelijker dan meetapparatuur.

Edit: de 2e harmonische is de kwint, de 3e is het 2e octaaf op de grondtoon ;)

[ Voor 11% gewijzigd door vlaaing peerd op 24-11-2014 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
  • Nu online
Ik had het hier vandaan:

http://www.audiocheck.net/testtones_sinesweep20-20k.php

Logarithmic
(20Hz-20kHz, -3dBFS, 20s)

Hier een "perceptual sweep" waar alle frequenties even luid zouden moeten klinken:

http://www.audiocheck.net/testtones_perceptualsinesweep.php

[ Voor 37% gewijzigd door Luapper op 24-11-2014 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

vlaaing peerd schreef op maandag 24 november 2014 @ 16:48:
[...]
heej oale zwien, je zou ons nog die sinus sweep youtube vid opzoeken die perceptueel op alle freq gelijk klonk. Is 300x makkelijker dan meetapparatuur.
Ja ga ik doen, ik zet een reminder in nieuwe Gmail aka http://inbox.google.com <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kamer verbouwen lijkt me lastig. Maar als je die staande golven wil dempen zul je toch wat moeten verzinnen.

Misschien anders dit?
http://thesubpac.com/order/subpac-s2/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik ben stiekem nog best blij met m'n EQ op masterbus die ik op alle pieken heb laten counter EQen. Natuurlijk geen echte oplossing, maar beter dan niks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Voor de heren die de sinesweep zochten, alhier: http://www.audiocheck.net/audiotests_frequencychecklow.php

Alhoewel ik er gewoon eentje heb gemaakt met Massive destijds om ook gebieden boven 200hz te checken. Maar het spannendse zou je in principe al in die 200hz moeten zien.

[ Voor 34% gewijzigd door apNia op 24-11-2014 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 21:38
apNia schreef op maandag 24 november 2014 @ 20:50:
Ik ben stiekem nog best blij met m'n EQ op masterbus die ik op alle pieken heb laten counter EQen. Natuurlijk geen echte oplossing, maar beter dan niks :)
Op de masterbus? Maar dan werkt die EQ voor alles. Het zou toch alleen op de bus moeten die naar de monitoren gaat? Of snap ik er weer niks van?

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

De master gaat toch naar de monitoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

apNia schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 09:25:
je kunt met cubase geloof ik heel moeilijk doen met master bus en monitor bussen.. iets met meerdere monitoren in la studio geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
apNia schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 09:25:
jep, maar ook naar de afmix. :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Heerlijk comfortabel een avondje beats maken! :')

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/QGy3TNi.gif
IK BEN ALLERLEI TYPES VAN IN DE WAR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Om even terug te komen op je basstrap gebeuren Luapper, 55Hz is moeilijk te te fixen zonder metersdikke absorptie, denk naast basstraps ook gewoon aan zwaar dempend materiaal als banken en diffusie als in het bewerken van loodrechte achtermuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chieldtm schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 09:35:
je kunt met cubase geloof ik heel moeilijk doen met master bus en monitor bussen.. iets met meerdere monitoren in la studio geloof ik
Dat is niet zo moeilijk hoor. Je hebt gewoon een extra bus die je vanuit de master voedt en daar nog wat FX op kan pleuren. Kind kan de was doen. Einstellen en gaan met die Banane.
Het is dan wel aan te raden om af en toe de FX uit te zetten zodat je nog even controleert of de mix nog heel blijft (op die overdadige pieken na dan).

Nadeel is wel als je dan naar andere muziek luistert je weer die staande golven extra hard krijgt.
Dan kan je beter een hardware EQ tussen je je outputs en boxen proppen.
(Bijv een Behringer DEQ 2496)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 12:34:
[...]

Dat is niet zo moeilijk hoor.
of je koopt gewoon een dikke EMU kaart :7

die dan wel PCI is en alleen onder XP loopt. }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Welja neem dan gelijk een geluidskaart die je op je ISA connector kan aansluiten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar zeg je zo wat. De nieuwste generatie moederborden heeft geen PCI slots meer.
Je kan wel gaan lopen kloten met PCI-e naar PCI verlopen. Maar als het om stabiel en drivers gaat is het nog maar afwachten of die combinatie gaat werken.
Dus aan te raden om hier aan te denken bij een evt volgende geluidskaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Ik snap sowieso niet waarom men nog een PCI-E geluidskaart zou willen vandaag de dag.
Peerd had er een tijd geleden wel een verklaring voor, maar ben het vergeten.

Anyway, heb genoeg soundcards met USB onder m'n neus gehad in de loop der jaren en eigenlijk nog nooit grote issues gezien. Latency's zijn zeer acceptabel (mijn Focusrite loopt op 5ms) en de kwaliteit is gewoon goed. Geen gezeik met inbouwen, storingen vanaf je moederbord of andere gekke dingen, gewoon inprikken en gaan. B)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meest stabiele interface die je maar bedenken kan?
Voor een paar kanalen kan je idd met USB ook nog af.
Maar als je met meer dan 24 kanalen bezig bent dan wil je en lage latency en stabiliteit.
RME schijnt een redelijk stabiele MADI kaart met USB3 aansluiting te hebben.
Maar dat is dan meteen ook weer een flinke smak geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Heeft PCIe meer bandbreedte dan USB2? Met USB is het inderdaad wel bout natuurlijk om optimaal je bandbreedte te benutten, dat hij op een eigen controller zit. Kreeg met m'n Ti ook gelijk gelul toen er spul naast zat. Nu heeft ie z'n eigen USB controller. Maar van een USB apparaat mag je verwachten dat 'ie z'n volledige capaciteit over USB kan dragen methinks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 22:25
Hoe werkt dat eigenlijk met met dat soort dingen? Stuur je dan eerst de outs van je synth naar een A/D converter en dan lus je je die door naar een audio-interface?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Verwijderd schreef op woensdag 26 november 2014 @ 13:50:
Meest stabiele interface die je maar bedenken kan?
Voor een paar kanalen kan je idd met USB ook nog af.
Maar als je met meer dan 24 kanalen bezig bent dan wil je en lage latency en stabiliteit.
RME schijnt een redelijk stabiele MADI kaart met USB3 aansluiting te hebben.
Maar dat is dan meteen ook weer een flinke smak geld.
Lage latency is natuurlijk niet alleen kaart-afhankelijk, maar 24 kanalen is wel een beetje veel niet?
Zou wel willen weten op wat voor momenten je zoiets zou gebruiken.

Ik ben zelf maar een simpele bedroom beatbakker, maar ik heb nog nooit meer dan 2 kanalen gebruikt.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 22:25
Nou bijvoorbeeld in mijn studio, hebben we veel analoge gear maar we willen wel graag ITB willen afmixen, kom je zo op 24 kanelen. De TR-909 slokt er al 10 op als je alle drums op een eigen spoor wilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 10:41

yGiDoRp

Sawasdee

Dure hobby...

Gister en vandaag e.e.a. aangeschaft.Ik ben de laatste dagen weer lekker bezig met wat tracks, hopelijk snel resultaat.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PCIe is veel sneller dan USB2/3 en het zit direct op de chipset terwijl er met USB nog een controller(s) tussenzit met buffering.
In mijn geval heb ik 2 digitale mixers via een RME adat met 24 kanalen aan mijn computer hangen. En als ik dus ITB/OTB oftwel hybride wil gaan mixen dan lukt dat alleen met een lagere latency (3ms dus 6ms roundtrip). Anders hoor je het verschil tussen ITB en OTB teveel. En ik kan nu dan ook software synths door hardware FX of hardware synths door software FX heen routen als ik wil.
Dat kan ook allemaal ITB door alles via IO aan je computer te knopen. Maar dat is een tikkie duurder.

Ik vind leuk!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2014 07:30 ]

• vlaaing peerd
kaos- schreef op woensdag 26 november 2014 @ 15:47:
[...]

Lage latency is natuurlijk niet alleen kaart-afhankelijk, maar 24 kanalen is wel een beetje veel niet?
Zou wel willen weten op wat voor momenten je zoiets zou gebruiken.

Ik ben zelf maar een simpele bedroom beatbakker, maar ik heb nog nooit meer dan 2 kanalen gebruikt.
Ik neem afentoe 's wat op voor bands en jamsessies, die gemiddeld bestaat uit zo'n 4 a 5 muzikanten en soms meer.

Heb je een gitarist, toetsen, zang, drums + overhead en wil je op de instrumenten graag een combo van DI en amp miking dan zit je al snel op een 20 tal inputs.

Ik had de EMU 1820M o.a daar ook voor gekocht, maar zelfs met 18 inputs heb ik er vaak nog een mengpaneel tussen om wat tracks te groupen voordat ie de kaart ingaat.

Verder is het bij electronisch (volledig in de PC) produceren nog geen enorme issue als je latency hebt, het duurt gewoon een ms langer dat je muziek start, terwijl muzikanten dus wel realtime met zaken moeten meespelen.

Dus 24 kanalen is geen onnodige luxe, je zit er sneller op dan je denkt en dan is inderdaad PCI-e wel wenselijk mbt latency, bandbreedte en stabiliteit.

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

Met 5 december in aantocht raad ik de mensen in de thread even aan hier naar te luisteren:

http://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=160495 of direct.

bonuslink: http://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=128071 :P

[ Voor 12% gewijzigd door Yoozer op 27-11-2014 14:03 ]

teveel zooi, te weinig tijd

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 14:16

Erikie

www.erikie.nl

holycrap dat wil ik... !!

traktor scratch!

• Luapper
  • Nu online
Gratis one knob duck plugin van waves voor easy sidechain nabootsing:

http://www.waves.com/lpn/black-friday/2014/free-pumper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:59

2mb

Black Friday vandaag, wat flinke kortingen op samples en plug-ins betekent: http://rekkerd.org/deals-deals-deals/

Ik ga zelf denk ik Ilya Efimov Nylon Guitar oppikken (beste gitaarlibrary die ik ken) en heel, heel misschien CineSymphony Lite.

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
  • Nu online
2mb schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 19:54:
Black Friday vandaag, wat flinke kortingen op samples en plug-ins betekent: http://rekkerd.org/deals-deals-deals/

Ik ga zelf denk ik Ilya Efimov Nylon Guitar oppikken (beste gitaarlibrary die ik ken) en heel, heel misschien CineSymphony Lite.
Ik speel ook graag gitaarpartijen voor je in hoor. Klinkt nóg beter, en met human-feel 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:09
Black Friday Deals zijn ook hier te vinden:

http://www.kvraudio.com/deals.php

Als er iemand trouwens nog geinteresseerd is in een AKAI MAX49 of Maschine Mikro MK1 let me know

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Net voor het oldschool gevoel een pack Fairlight samples gedownload, in de veronderstelling dat het lekker kut zou klinken. Klinkt het allemaal, zelfs voor hedendaagse standaarden, nog best OK :|
(al was het mij vooral te doen om de karakteristieke ORCH5 en ARR1)

[ Voor 22% gewijzigd door apNia op 29-11-2014 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 november 2014 @ 16:31:
PCIe is veel sneller dan USB2/3 en het zit direct op de chipset terwijl er met USB nog een controller(s) tussenzit met buffering.
In mijn geval heb ik 2 digitale mixers via een RME adat met 24 kanalen aan mijn computer hangen. En als ik dus ITB/OTB oftwel hybride wil gaan mixen dan lukt dat alleen met een lagere latency (3ms dus 6ms roundtrip). Anders hoor je het verschil tussen ITB en OTB teveel. En ik kan nu dan ook software synths door hardware FX of hardware synths door software FX heen routen als ik wil.
Dat kan ook allemaal ITB door alles via IO aan je computer te knopen. Maar dat is een tikkie duurder.

Ik vind leuk!
[video]
Ben ik de enige die hier kippevel van krijgt? Die klanken. Gruwelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk anders maar eens op YT naar Isao Tomita, een behoorlijke eindbaas.
https://www.youtube.com/watch?v=jj1igvo_WnQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik vind het de programmer-art onder de muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 11:38
Klinkt als kitaro

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben weer af en toe aan een nummer aan het werken.

Ik heb nu 3 synthesizers voor FL Studio 11 :

Sytrus van Image-Line.
Z3TA+ 2 van Cakewalk.
Massive van Native Instruments.

Hier ga ik wat 'Classics' mee maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Vraagje, je hebt bij sommige spectrum analyzers dat de output lijkt te worden gecompenseerd in de graph zodat een mooie mix er "vlak" uitziet zoals bij Voxengo Span (lijkt een soort RMS compensatie ofzo, hoe hoger de freq, hoe groter de tiet), terwijl er sommige zijn die juist diagonaal af lijken te lopen bij een vlakke mix. Wat zijn de termen die die twee onderscheiden, if any?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier mijn project :

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fzI4MChtHCoEY8M2POAZLw29/full.jpg?nohitcount=1
(Click voor vergroot plaatje)

FL Studio Signature Edition , Z3TA+ 2 , Sytrus en Samples :

Ik heb mezelf in een jaar tijd flink verbeterd , vergelijk het maar met dit werk :

Er zit ongeveer een jaar verschil tussen en ik heb in die tussentijd veel bijgeleerd.

Ik kan niet wachten om binnenkort mijn nieuwe project te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt top dennis. En idd een hele verbetering met je eerste nummer. Keep on going!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 november 2014 @ 16:45:
Klinkt top dennis. En idd een hele verbetering met je eerste nummer. Keep on going!
Bedankt , ik hoop er nog lang mee door te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch nog wat black friday upgrades meegepikt.
Pianoteq player voor toch wel een leuke piano plugin.
En Karmalabs crossgrade van Motif naar Kronos.
Beetje stom dat je extra moet betalen voor een goedkoper pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 november 2014 @ 17:00:
[...]

Bedankt , ik hoop er nog lang mee door te gaan.
Zo hou je t prima een tijdje vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
Na heel wat klussen, gebruik gemaakt van verscheiden feedback is deze track in mijn oren af!
Wat vinden jullie er van, nog puntjes wat eventueel beter kan?

Hier de private link: https://soundcloud.com/patrykmoj/still-dre-remix/s-WptY3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
gangstahh schreef op maandag 01 december 2014 @ 21:54:
Na heel wat klussen, gebruik gemaakt van verscheiden feedback is deze track in mijn oren af!
Wat vinden jullie er van, nog puntjes wat eventueel beter kan?

Hier de private link: https://soundcloud.com/patrykmoj/still-dre-remix/s-WptY3
Alles gaat goed totdat dre op 1:30 begint. Het klinkt daar zwaar uit de maat en storend.
Op 2:30 lijkt het alsof er een synth nog een fractie van een seconde doorgaat op de eerste tel. Klinkt raar.
Op 3:00 beginnen ze weer uit de maat te rappen. Het kan smaak zijn, maar ik trek het persoonlijk niet zo.

Op deze punten na zit de track goed in elkaar qua arrangement en ondanks dat het niet mijn genre is vind ik het best tof klinken.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
kaos- schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 08:31:
[...]

Alles gaat goed totdat dre op 1:30 begint. Het klinkt daar zwaar uit de maat en storend.
Op 2:30 lijkt het alsof er een synth nog een fractie van een seconde doorgaat op de eerste tel. Klinkt raar.
Op 3:00 beginnen ze weer uit de maat te rappen. Het kan smaak zijn, maar ik trek het persoonlijk niet zo.

Op deze punten na zit de track goed in elkaar qua arrangement en ondanks dat het niet mijn genre is vind ik het best tof klinken.
Bedankt Kaos! Ik denk inderdaad dat het enigzins smaak is aangezien ik het wel tof vind klinken ;p Dat stukje vanaf 3:00 klinkt inderdaad wel erg uit de maat, heb dit nu aangepast door middel van het Still dre melodietje weg te halen.

De synth op 2:30 klopt inderdaad, dit is me zelf niet opgevallen en nu ook aangepast.
( als je al zo vaak op die spatiebalk hebt geramd ontgaat je opdenduur een hoop )

Bedankt iniedergeval!

Dit is em geworden, afgesloten hoofdstuk en door met andere tracks afmaken ;)

[ Voor 8% gewijzigd door gangstahh op 02-12-2014 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een tweaker vraagje tussendoor.
Qua mobo's zijn er tegenwoordig versies met DDR4 geheugen maar die chipsets hebben geen PCI slot.
Maar qua geheugen en CPU zou ik wel wat meer capaciteit willen.
Maar is het verschil tussen een I7 950 en een I7 4820K in praktijk duidelijk merkbaar?
Of zou een I7 5820k beter meeschalen met zware plugins en veel geheugen buffering voor NI kontakt?
Er zijn nl ook bridges/converters voor PCI-e naar PCI maar zou dat ook met een RME werken?
Voor gaming scheelt het allemaal procenten maar volgens benchmarks zou voor zware plugins er een groter voordeel moeten zijn omdat die veel meer op de CPU leunen en dus ook meer cores helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Maar is het verschil tussen een I7 950 en een I7 4820K in praktijk duidelijk merkbaar?
Ik heb al sinds 2009 geen nieuw systeem meer gebouwd, maar zolang je niet werkt met plugins die super zwaar op je CPU kunnen zijn (zoals Serum en dergelijke) zal het niet veel uitmaken.

Mijn systeem van 2009 is niet meer want ik heb het moederbord kapot gemaakt. Maar dat had een i7 975 en zelfs op stock kwam ik nooit boven cpu gebruik van 10/20% uit. RAM is veel belangrijker voor een DAW, processors bieden tegenwoordig veel meer kracht dan je kunt gebruiken in je DAW.

Zelfs op mijn laptop met een stomme mobiele i5 met twee cores moet ik al moeite doen om de CPU volledig vol te trekken. 4 GB RAM daarintegen brengt met wel eens in de problemen, gelukkig werkt virtueel geheugen op een SSD vrij goed. Daar kan snel genoeg van gelezen worden in realtime om niet te veel in de problemen te komen. Alleen projecten laden duurt soms een minuut of 5 als ik heel veel hoge kwaliteit samples gebruik zoals de multi's van electrische gitaren in Trilian en strings uit VSL.

Je investeert beter in snellere harde schijven en heel veel RAM. (16GB is geen overkill en een SSD waar je OS van kan draaien maar ook al je samples en plugins van geladen kunnen worden)

8 GB werkt trouwens ook prima, moet je al hele grote projecten hebben als je dat helemaal met één nummer wilt vullen.

:)

[ Voor 12% gewijzigd door Kain_niaK op 03-12-2014 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reviews: De grote Tweakers-geheugentest

Heb hier zelf een pre i3-5-7 laptop, en de Arturio Moog Modular trekt amper 10%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ableton had bij mij altijd problemen met plugin delay compensation in 32 bits. Zou de 64 bits versie dat op kunnen lossen of compleet niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Geheugen snelheid maakt ook niet zoveel uit voor een DAW. In een game ga je misschien een halve frame extra hebben. Maar dat kleine beetje sneller geheugen zal nooit het verschil zijn tussen je proccessor die je DAW net trekt of net niet. Dus koop gewoon de beste prijs/kwaliteit RAM dan als betrouwbaar te boek staat en je kunt beter 16GB RAM hebben op standaard snelheid dan 8 GB dat op overclock snelheid kan draaien.

Tenzij je natuurlijk een killer gaming machine wilt ... maar ja dan moet je daar voor gaan. Een killer gaming machine draait natuurlijk elke DAW als een tiet. Maar ik vind het tegenwoordig weggegooid geld. Er was een tijd dat ik altijd het beste van het beste in mijn systeem had. Ook al kost die ene top NVIDIA kaart 500 euro meer dan de tweede of derde snelste. Maar daar ben ik nu goed van genezen. Kijk, het snelste systeem heb je misschien 6 maanden en daarna heeft iemand anders weer het "snelste systeem" maar ondertussen ben je wel een heleboel geld kwijt. Het beste is nog om elke keer de beste prijs kwaliteit systemen te bouwen en elk jaar of elke 6 maanden die hardware tweedehands te verkopen en weer opnieuw de beste prijs/kwaliteit er mee kopen. Dan blijft je systeem de hele tijd up to date maar het is wel allemaal een heleboel werk.

Of je kunt gewoon tevreden zijn met een functioneel systeem dat doet waar het voornamelijk voor gebouwd is en het over 5 jaar ook nog doet. Vroeger bouwde je een systeem en 2 jaar later kon je de nieuwste games er niet echt meer mee draaien. Vandaag de dag is dat makkelijk 5 jaar geworden, zo krachtig is de hardware in vergelijking met de games (tenzij je van die bar slecht console ports draait en al die vervelend meuk van ubisoft met hun ubiplay en hey dit is een singleplayer game maar als je internet verbinding het even niet doet dan smijten we je uit je single player ....)

Enfin Kain_niaK heeft gesproken. Het belangrijkste aan een DAW zijn goede monitors en een goede koptelefoon. Externe geluidskaart voor als je instrumenten opneemt of wat extra mogelijkheden wilt qua drivers (en bijna geen latency). Een bedroom producer heeft niet eens een extrerne geluidskaart nodig, ASIO4ALL werkt heel erg goed op de meeste systemen met latencies van 20 ms en zolang je geen midi controller speelt maakt dat kleine beetje niet zo veel uit. Ik bedoel als je 10 meter van je monitors af gaat staan heb je OOK 29 milliseconde latency (2,9 ms per meter)

Een beetje latency, bv 20 - 50 ms is alleen vervelend als je iets wilt opnemen terwijl je tegelijkertijd je DAW hoort. Dat klein beetje latency zal de opname verschuiven en maakt het lastig om audio opnames van stem en instrument strak in het ritme te krijgen. En meer dan 100 ms latency is heel vervelend als je een midi controller bespeeld. (en nog vervelender voor audio opnames van intrumenten en stem)

Je koopt een betere geluidskaart zodat je fatsoenlijk je monitors via grote jack plugs kun aansluiten, en zodat je monitoring mogelijkheden hebt (monitors en koptelefon kunnen appart afspelen) en voor mensen zonder monitors (zoals ik momenteel) omdat de betere ASIO drivers het waard zijn. (dus koop geen M-audio crap met hun brakke drivers en driver support)

Goede drivers en direct mixer software voor je geluidskaart geeft je veel meer routerings mogelijkheden in windows alhoewel de ASIOlink tool dit ook kan met elke geluidskaart via ASIO4all. (aanrader, kost je 10 euro en dan kun je elk mogelijk geluid in je computer van windows naar ASIO routeren en omgekeerd en heel gemakkelijk skype gesprekken opnemen in je DAW of iemand bellen via voipbuster en dan life op je keyboard spelen of effecten op je stem zetten, of life DAW sessie's streamen op internet. Of een video maken van je DAW en meteen het DAW geluid op video opnemen. Dit kan standaard niet in windows omdat WDM en ASIO standaard niet kunnen samenwerken)

Dus in volgorde van belangrijkheid voor een goede DAW
  1. Goede kwaliteit koptelefoon, sennheiser of dergelijke. Mik voor 150 euro en vind de gene met de beste prijs kwaliteit. Sennheiser amperior, als je die nog kun vinden voor 150 euro is het absoluut waard. Beter hoeft niet en is geld weggooien tenzij je 7.1 koptelefoon of zo nodig hebt voor iets ...
  2. Monitors, als je DnB of iets maakt met veel bas en je muziek word vooral op speakers afgespeeld dan kun je gewoon niet zonder. In dat geval zijn de monitors nog belangrijker dan de hoofdtelefoon
  3. Externe geluidskaart, usb of firewire maakt niet zoveel uit. Zolang het allemaal betrouwbaar werkt. Goede drivers zijn BIJNA het aller belangrijkse. Slechte drivers = veel frustratie. Natuurlijk allemaal afhankelijk van of je een complete studio met instrumenten of alleen FL Studio op je laptop.
  4. RAM RAM RAM RAM. Kunt nooit teveel RAM in je DAW hebben. Het laat je toe om alles in het geheugen te laden, en eenmaal het in het geheugen zit en je nog genoeg vrij RAM hebt werkt alles als een tiet. Wanneer je RAM volt zit moet Windows de hele tijd swappen als je van applicaties wisselt en dit zorgt dat je computer af en toe niet reageert.
  5. Degelijk toetsenbord en muis + groot genoeg scherm. Twee of drie schermen geven je zoveel meer plaats dat je workflow veel en veel sneller en overzichtelijker wordt. Twee kleinere schermen is beter dan één groot. Drie middelmatig grote schermen is heaven.
  6. Goede akoestiek in je studio. Als je je oren een halve centimeter verplaats ten op zichte van je monitors dan hoor je alles al anders omdat geluid in je ruimte weerkaats en opeens via een andere hoek en/of langere weg je oor binnen komt. Uiteraard kun je ook voornamelijk je muziek maken op koptelefoon en af en toe je monitors gebruiken. Het hangt er allemaal van af wat voor muziek je maakt en met welke bedoeling.
  7. Snelle harde schijf, ik zie geen reden om NIET voor een SSD te gaan.
  8. Zolang je geen retetrage processor hebt zit je goed. Wil je dubstep gaan maken met 20 keer Diva en 30 keer Serum dan heb je wel wat power nodig. Maar als je creatief bent kun je dit ook allemaal maken met plugins die minder veeleisend zijn op de CPU. Genoeg CPU overhead is lekker maar geen must. Systemen die niet krachtig genoeg zijn dwingen je vaak om te improviseren en vaak te bouncen naar wave (freeze functie) en daar is niks mis mee. Dat leert je om inventief te zijn en dat komt je muziek ten goede. Er gaat niks boven ontdekken dat je exact hetzelfde geluid kunt maken met 1 plugin en 1 effect ipv 13 effecten en 7 plugins. Eenvoud is kracht. Het kennen van de mogelijkheid van je software is een miljard keer belangrijker dan ALLE software hebben. Wie verzamelt maakt geen muziek, alleen slaaf van zijn geldbuidel.
En dan dingen zoals een sufwoofer, voor bepaalde muziek soorten waar vele die er naar luisteren dit met een subwoofer doen dan heb je er zelf natuurlijk ook eentje nodig.

En THAT's IT!

Niet zo belangrijk: Software en alle plugins. Beter plugins = meer mogelijkheden maar als je geen muziek kunt maken met de plugins die je al hebt of die die gratis zijn dan gaat het je ook niet leuken met dure software. DAW maakt helemaal NIKS uit, zolang JIJ er maar mee kunt werken. Nou ja, met garageband zijn je mogelijkheden iets beperkter dan al die goede DAW's op de markt maar voor de rest ...

Oh en er schiet mij nog één ding in mijn hoofd. We zouden een fundraising moeten organiseren om Magix Music Maker te kopen voor Dennis. Dat werkt met allemaal losse loopjes die altijd bij elkaar passen (dus je kunt niet veel fout doen). Je hoeft daar niet te componeren of te produceren. Alleen maar muziek bouwen met bouwsteentjes die al goed klinken en de volgorde bepalen. Heb er mij 10 jaar geleden heel erg mee vermaakt. Zal Dennis ongetwijfeld veel leuker vinden, en de muziek die hij dan hier gaan plaatsen zal ook nog eens vrij aangenaam zijn voor ons. En volgorde en opbouw bepalen is een belangrijk deel van goede muziek dus er komt heus nog wel een klein beetje talent bij kijken. :)

Kijk dan steek je muziek zoals dit in drie minuten in elkaar. Het klinkt een miljard keer aangenamer dan 3 minuten in FL Studio.

Voorbeeldje van iemand die alleen met Magix Music maker muziek maakt --> https://soundcloud.com/22sh0tz

Er zijn mensen te vinden die 500 of 600 nummers op hun website promoten. Allemaal één pot nat, maar toch. Klinkt een stuk beter dan als die mensen 500 of 600 nummers in FL Studio maken.

:) :P _/-\o_ :+

[ Voor 18% gewijzigd door Kain_niaK op 03-12-2014 05:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

En nog even iets waar ik mee bezig ben wat ik jullie graag wil laten horen.

Brede Gast, een nummer waar mijn broer Ruben mee bezig is voor zijn nieuwe album. Hij het heeft gecomponeerd en ben bezig het uit te werken en de beste instrumenten te kiezen om een sfeervolle track (hiphop instrumental) neer te zetten waar mee zijn tekst goed uit de verf komt.

Wat denken jullie van het framework tot nu toe?

Private track, dus ik kan hem niet embedden --> https://soundcloud.com/ma...ord-steeds-breder/s-PVpiZ

edit: Haha, er zit een Ninja Turtle in die track

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/OoEB2jW.png

[ Voor 107% gewijzigd door Kain_niaK op 03-12-2014 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
Kain_niaK schreef op woensdag 03 december 2014 @ 06:24:
En nog even iets waar ik mee bezig ben wat ik jullie graag wil laten horen.

Brede Gast, een nummer waar mijn broer Ruben mee bezig is voor zijn nieuwe album. Hij het heeft gecomponeerd en ben bezig het uit te werken en de beste instrumenten te kiezen om een sfeervolle track (hiphop instrumental) neer te zetten waar mee zijn tekst goed uit de verf komt.

Private track, dus ik kan hem niet embedden --> https://soundcloud.com/ma...ord-steeds-breder/s-PVpiZ

edit: Haha, er zit een Ninja Turtle in die track

[afbeelding]
Heerlijke track Kain! Ik vind de opbouw naar waar voor het eerst de drums komen op 0:50 echt heerlijk, persoonlijk zou ik het wel vetter vinden als de drums wat langer blijven. De track mag sws langer :p Igg erg vet.

Vraagje: wat voor synth is dat vanaf 0:40? klinkt een beetje als een viool oid. Speciale vst voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Kain
Bedankt voor je antwoord.

Las net op Gearjunkies dat Adam (van de monitor speakers) failliet is.
Dus reparatie mochten ze kapot gaan kan lastig worden.

Ow en Cubase 8 is nu officieel uitgekomen via een press release van Steinberg.
Deze versie ga ik wel upgraden omdat er handige dingen zijn bijgekomen, ook al kost het mij €150.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2014 13:44 . Reden: omdat het kan ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Kain_niaK schreef op woensdag 03 december 2014 @ 06:24:

[afbeelding]
Goede sfeer, lekker melodieus.
Vind de drums een beetje tegenvallen. De snare klinkt hol. Zou er een tamboerijn of 2e snare bij layeren voor wat meer sparkle in het hoog.

Iedereen heeft een ander idee van hiphop, maar qua drums vind ik het bijvoorbeeld zo een stuk frisser :

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

Verwijderd schreef op woensdag 03 december 2014 @ 13:33:

Deze versie ga ik wel upgraden omdat er handige dingen zijn bijgekomen, ook al kost het mij €150.
QUADRAFUZZ!!!!!!QUADRAFUZZ!!!!!!QUADRAFUZZ!!!!!!QUADRAFUZZ!!!!!! O, die VST bak die je kunt vast zetten lijkt me ook wel wat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cubase 8 is gewoon een redelijke update nadat de installatie niet helemaal op rolletjes ging. QuadraFuzz is wel vet ja. Voor de rest zijn alle plugins redelijk pleuris. Misschien iets minder pleuris dan ervoor maar het kan nog steeds niet aan Logic, Live etc. tippen.
Betere ondersteuning voor je eigen instellingen. Je hoeft niet meer tegen de standaard manier van Steinberg te vechten maar kan zelf over meerdere schermen alle windows instellen en die opstelling ook bewaren.
Dat het er wat anders uitziet is een ouwe truuk om je gebruikers te laten denken dat er wat veranderd is.
Positieve dat het allemaal wat cleaner is gemaakt en meer oppervlakte hebt voor de zaken die er toe doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

gangstahh schreef op woensdag 03 december 2014 @ 13:32:
[...]

Heerlijke track Kain! Ik vind de opbouw naar waar voor het eerst de drums komen op 0:50 echt heerlijk, persoonlijk zou ik het wel vetter vinden als de drums wat langer blijven. De track mag sws langer :p Igg erg vet.

Vraagje: wat voor synth is dat vanaf 0:40? klinkt een beetje als een viool oid. Speciale vst voor?
Ik ben een van de gelukkige mensen die heel lang geleden de allereerste bibliotheek van Vienna Symphonic Libary heeft kunnen downloaden. 320 GB in totaal. Samples in gigastudio format. Denk niet dat ze nog online te vinden zijn.
Ik laad ze in met G-player en routeer dan keyboard naar een midi out en die midi out naar een extern programma, de performance tool em die routeerd de midi naar g-player die de samples afspeelt. Zo maak je die verbindingen. Als je viool speelt en van een noot naar de andere gaat dan kun je dat vloeiend spelen zodat je een slide tussen notes hebt. Ik denk dat dat legato (van noot naar noot zonder stiltes) heet of portamento (pitch sliden van noot naar noot)

In ieder geval die bibliotheek heeft elk geluid dat je in een orkest kunt vinden, en elke verschillende speelwijze van elke instrument is gesampled. De nieuwe producten van VSL maken ook gebruik van diezelfde opnames. Dat was gigantisch veel werk en hebben ze maar een keer gedaan. Zijn ze wel 10 jaar mee bezig geweest. De nieuwere versies zijn veel makkelijker te controleren en te bedienen. En laten je ook al meteen de plaats van elk instrument in het stereo specturm kiezen. Of je kiest voor de standaard opstelling zoals de meeste orkesten opgebouwd zijn. Werk je in surround geluid dat hoor je elk instrument op dezelfde plaats als in een echt orkest.

De meeste film muziek en scores worden op deze manier gemaakt. Goedkoper om een keer software te kopen dan elke keer muzikanten te moeten betalen. Alleen hele dure films en top hollywood producties gebruiken nog echte muzikanten.

Als ik de nieuwe versie van de volledige bibliotheek zou kopen ben ik meer als 20 000 euro kwijt. Geld wat ik niet heb. De versie die ik heb is 10 jaar oud en ik moet handmatig alles instellen. En de performance tool werkt niet goed in FL Studio omdat ik alle midi ook weer in OMNI binnen krijg omdat de designers van FL Studio dachten dat dat makkelijker was. Daarom dat multi channel VST's niet goed live te bespelen zijn in FL Studio. En dus is het gigantisch veel werk want ik moet de hele tijd omwegjes vinden anders gaat het fout en krijg ik een ondeindige midi loop. Maar zoals je hoort begin ik het door te krijgen.

Enfin, ik heb deze dus illegaal en het is mijn meeste kostbare bezit want hier mee kan ik in principe muziek mee maken dat niet te onderscheiden valt van een echt orkest. Maar het realistisch doen klinken is bijna meer werk dan gewoon 30 orkest gasten net zo lang lastig vallen tot ze mijn composities spelen en ik het kan opnemen met mijn zoom. Die versie van 10 jaar oud is niet meer te koop en gelukkig was die versie niet beveiligd. Later hebben ze ervan geleerd, nieuwe versies zijn nooit gekraakt.

95% wat ik gebruik heb ik gekocht. Alleen Rob Papen Verb en die VSL libary. Rob Papen Verb koop ik nog wel en VSL kan ik voorlopig niet betalen. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Kain_niaK op 03-12-2014 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

kaos- schreef op woensdag 03 december 2014 @ 13:57:
[...]

Goede sfeer, lekker melodieus.
Vind de drums een beetje tegenvallen. De snare klinkt hol. Zou er een tamboerijn of 2e snare bij layeren voor wat meer sparkle in het hoog.

Iedereen heeft een ander idee van hiphop, maar qua drums vind ik het bijvoorbeeld zo een stuk frisser :

[video]
Mijn broer had in het flp bestand dat ik van hem kreeg ook snares in layers gebruikt. Drie of 4 uit Stylus RMX.

Maar ik heb die vervangen door één snare omdat ik het realistisch wou doen klinken. Ik vind de drums best goed klinken. Komen lekker door. De snare vult meer dan 6 db extra bereik op, op bepaalde momenten. Maar inderdaad, in dat voorbeeld klinken ze nog frisser. In dit geval heb ik geprobeerd om het vrij "realistisch" en "ruimtelijk" te doen klinken. Ben benieuwd wat mijn broer er van vind. Ik zal jou voorbeeld eens gebruiken om te kijken of ik een soort zelfde drum geluid kan bekomen. Ik luister bijna nooit hiphop dus mijn broer zal me wel laten weten hoe hij het wil. :P

edit: Ik hoor eigenlijk alleen de basgitaar omdat ik alle andere instrumenten minderwaardig vind tov akoestische en elektrische basinstrumenten. Ik weet niet precies waarom. :P

[ Voor 12% gewijzigd door Kain_niaK op 03-12-2014 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

Jongens.. ik ben bezig met een project die in de afrondende fase zit.
Ik ben nog een beetje met de mix aan het stoeien, en er zijn nog wat elementen die ik moet aanpassen.
Die kunnen nog wat beter in de mix uitkomen. (snare's e.d.)

Maar wat vinden jullie hiervan? is het aan te gluren?

[Soundcloud: https://soundcloud.com/dj-stigmata/escape-1/s-3ouTl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Verwijderd schreef op woensdag 03 december 2014 @ 13:33:
Las net op Gearjunkies dat Adam (van de monitor speakers) failliet is.
Dus reparatie mochten ze kapot gaan kan lastig worden.
Pfffff, zit het te lezen. Snap dat niet, Adam is toch redelijk succesvol? Heb "net" een set eigen Adam's :(
In a statement, CEO Klaus Heinz said: ‘Too fast a growth with too many products created a capital demand we could not raise." Citing Adam's high regard within the audio world (we raved about one of their newer lines, the F Range, last year), the statement goes on to say, "There are currently ongoing negotiations with different investors to convert this positive market acceptance into further growth.’
Ik snap de statement niet helemaal, hoe kan een te snelle groei je bedrijf de das omdoen?

Gelukkig wel in overleg met investeerders, maar hoop dat dat weinig afdoet aan de kwaliteit van producten en service.

edit: van wat ik begrijp is het idee om te herstructureren, maar verdwijnt Adam niet van het toneel.
ADAM-Audio2 days ago
Hey Jordan, if I may add this to your post: right at the moment there are several companies which are very interested in investing in ADAM Audio. Our CEO and the preliminary insolvency administrator are looking for the best possible solution here. At the same time both are working flat to restore availability of products, and as you quoted correctly this is very likely to be the case at the beginning of next year.

So, we are all very confident, that we´ll return to normal business operations soon ;-)

[ Voor 24% gewijzigd door apNia op 04-12-2014 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 10:57
chieldtm schreef op donderdag 04 december 2014 @ 10:43:
Jongens.. ik ben bezig met een project die in de afrondende fase zit.
Ik ben nog een beetje met de mix aan het stoeien, en er zijn nog wat elementen die ik moet aanpassen.
Die kunnen nog wat beter in de mix uitkomen. (snare's e.d.)

Maar wat vinden jullie hiervan? is het aan te gluren?

[audio]
Ik zou persoonlijk toch hier en daar nog wat veranderingen plegen aan je track. Had vaak het gevoel dat de gebruikte geluiden niet lekker bij elkaar paste en op de momenten dat ik een bepaalde "sound/opbouw/etc" verwachte gebeurde er niks spannends. Ook klonk (ik vermoed) je main synth erg ver weg en wordt die helemaal ondersteboven gelopen door je screeches :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Heeft iemand hier ervaring met http://ubuntustudio.org/
Werkt dat, en kan ik dat voor licht werk (lees: beetje pielen met midi keyboard en mixen) evt op een oude Celeron laptop draaien? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
oh...Dat ziet er wel interessant uit. Ik weenie of die Ardour er gratis bij meekomt, maar daar kun je in elk geval wel mee pielen, opnemen, midi-en en aanpingelen.

Als er iets is wat licht draait op een Celeron dan is het wel XP of Ubuntu, maar het hang er meer vanaf wat je ermee doet. 48 sporen op 2ms latency en 300 effecten erbovenop is natuurlijk zwaarder dan alleen ff je keyboard inpluggen voor geluidjes.

Ik zou zeggen: probeer het uit en laat het ons weten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
Woow wat een interessant verhaal, ik heb nooit geweten dat zoiets bestond. Zo leer je ook nog eens een stukje geschiedenis op dit forum. Maar wat een gekloot lijkt het me dan om met zo'n sample een mooi geluid neer te zetten. Het resultaat maag er wel degelijk wezen!

Ik zal eens op het wereld wijde web gaan speuren naar deze samples, misschien kan ik ergens iets vinden. Het klinkt echt zo realistisch en mooi :p

[ Voor 72% gewijzigd door gangstahh op 04-12-2014 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
Oké ik zit hier al een tijdje mee te worstelen, moet ik dit nou wel of niet posten. Het is een track met een fijn melodietje ( al zeg ik het zelf) met een deephouse/ukbass? drop. Er zit al best veel werk in maar is het ook daadwerkelijk wat?

Private linkje: https://soundcloud.com/patrykmoj/decemberdeep/s-w94Af

Uiteraard ben ik nog klusende, de opbouw kan denk ik nog wat beter en extremer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtzrs
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Even een bootlegje gemaakt van een heerlijk nummer! enjoy! :)

[ Voor 5% gewijzigd door Rtzrs op 04-12-2014 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Klinkt lekker, Rtzrs!

Pagina: 1 ... 100 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.