How to become a Producer Deel II Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 97 ... 102 Laatste
Acties:
  • 342.161 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als we toch aan het downloaden zijn.

Had nog een collectie van soundfonts gemaakt.
De meeste sample plugins kunnen ze wel aan.
Ze zijn niet super perfect maar ze zijn zeker bruikbaar.

http://90-71-ftth.on.nl/s..._soundfont_collection.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 10:41

yGiDoRp

Sawasdee

OB1 schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 18:17:

[audio]
Ben nu bezig met iets nieuws, dus een korte preview is op z'n plaats. :)
Hoi OB1, je bent lekker bezig. Ik denk dat je je track op een aantal punten kan verbeteren.

Het geluidje vanaf 18 seconden is erg druk en "zeurderig". Je zou hier wat meer rust in kunnen brengen door stukken eruit te knippen en en ander geluidje uit te zoeken. Met delay zou dan dan iets uit kunnen spelen op het moment dat het melodietje weer stopt.

Vanaf 22 seconden meer percussie erin om het ritme te houden.

De kick komt er op een raar moment in. Probeer hier iets van opbouw voor te maken, en zorg dat de eerste hit van de kick ook aan het begin van de set bars zit.

Vanaf 52 seconden vind ik het geheel wel leuk, alleen die bass uithalen vanaf 1:07 zijn vreemd...

Ga verder zo door :)

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15:16

OB1

Bedankt voor de tips! :) Ohja, dat vanaf 1:07 is eigenlijk alweer de outro. Ben er al mee bezig.

[ Voor 60% gewijzigd door OB1 op 26-10-2014 14:59 ]

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp

yGiDoRp

Sawasdee

Er zit wel verbetering in Dennis, maar probeer voor je volgende project er eens 40 uur in te steken.

En alsjeblieft volg het advies op wat iedereen zegt:

Kies een track uit die je vet vind en probeer die of een stukje eruit na te maken.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yGiDoRp schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 14:55:
[...]

Er zit wel verbetering in Dennis, maar probeer voor je volgende project er eens 40 uur in te steken.

En alsjeblieft volg het advies op wat iedereen zegt:

Kies een track uit die je vet vind en probeer die of een stukje eruit na te maken.
Bedankt voor de tips.

Ik ben het hele weekend al druk bezig met muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed bezig dennis.. Post je weer even een nieuwe creatie vanavond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 22:12

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Liever niet, steek er gewoon wat meer tijd in Dennis. And again, maak een bekend nummer na, dan kan je er zelf wat van leren, en kunnen wij goed feedback geven op de punten die je kan verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 16:47:
Goed bezig dennis.. Post je weer even een nieuwe creatie vanavond?
Niet vanavond , ik werk nu langer aan mijn nummers.
apNia schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 16:50:
Liever niet, steek er gewoon wat meer tijd in Dennis. And again, maak een bekend nummer na, dan kan je er zelf wat van leren, en kunnen wij goed feedback geven op de punten die je kan verbeteren.
Ik steek er zeker meer tijd in. Nummers nadoen doe ik voorlopig nog niet. Ik probeer origineel te blijven.

Ik heb de VST z3ta 2 Syntesizer herondekt en daar ga ik deze winter flink mee aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1

OB1

Verwijderd schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 18:05:
[...]

Niet vanavond , ik werk nu langer aan mijn nummers.

[...]

Ik steek er zeker meer tijd in. Nummers nadoen doe ik voorlopig nog niet. Ik probeer origineel te blijven.

Ik heb de VST z3ta 2 Syntesizer herondekt en daar ga ik deze winter flink mee aan de slag.
Juist door nummers na te maken kunnen wij gerichtere feedback geven.

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OB1 schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 19:24:
[...]

Juist door nummers na te maken kunnen wij gerichtere feedback geven.
In de nabije toekomst zal ik er eens aan gaan werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik zou me in jouw fase niet richten op origineel zijn Dennis. Het meeste leer je nu echt door anderen na te doen, te begrijpen welke elementen een nummer "compleet" maken. Daar zie ik momenteel de meeste winst voor je in. In nagenoeg elke creatieve tak begin je eerst, heel acreatief, door gewoon dingen na te doen. En daarna ontwikkel je vaak pas een eigen stijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bierkwadraat
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-08 13:54
Ik gooi er even een (ouder) nummer doorheen.

Variatie in het topic houden :P

https://soundcloud.com/ph...ex-one-night-only/s-BVjR5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp

yGiDoRp

Sawasdee

Ik had het idee om de track van Dennis te remixen en dat liep een beetje uit de hand...

Afbeeldingslocatie: http://s21.postimg.org/qqrm6l2nn/The_Happy_Days_Remix.jpg

[YouTube: http://youtu.be/EBVCOThoj_k]

Ik heb het plaatje van die vos gejat want die vond ik zo leuk!

Volca Beats Stutter is awesome!

Ik heb hem ook op soundcloud gezet maar die etters doen weer moeilijk...
Our automatic content protection system has detected that your sound "The Happy Days (Remix)" may contain the following copyright content: "Blow Up" by Hard Rock Sofa & St. Brothers, owned by VANDIT Records. As a result, its publication on your profile has been blocked.
[Soundcloud: https://soundcloud.com/vincent-nap/the-happy-days-remix]

[ Voor 3% gewijzigd door yGiDoRp op 27-10-2014 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Als je genoeg kanalen in je track hebt, shift er een paar een ms naar voor of naar achter. Vervolgens time stretch je het geheel een piep klein beetje. (dus wat sneller of wat trager afgespeeld, zonder pitch correctie)
En dan renderen in 48 Khz, wave file converteren naar 44,1 Khz. Omzetten naar mp3 op 192 bitrate en uploaden naar soundcloud. En het automatic content protection systeem van soundcloud werkt niet meer.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan niet wachten tot vanavond om de remix van Dennis zijn track te horen. Thnx!
*begint toch wel wat fan te worden van dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 10:53:
Ik kan niet wachten tot vanavond om de remix van Dennis zijn track te horen. Thnx!
*begint toch wel wat fan te worden van dennis
Bedankt en vergeet de remixer niet.

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp

yGiDoRp

Sawasdee

Bedankt voor de tip, maar te veel gedoe ;)

Ik heb het uiteindelijk via een mailtje naar Soundcloud opgelost. Ze zijn best netjes :)

[Soundcloud: https://soundcloud.com/vincent-nap/the-happy-days-remix]
Hi there Vincent,

Thank you for your email and sorry for the inconvenience.

Your content was picked up by our automated content ID system, which we are using to protect copyright on SoundCloud. You can read more about it here: http://blog.soundcloud.co...nt-identification-system/.

In a situation like this where copyrighted content has been mistakenly identified, we can review the dispute manually and reinstate your sound. I have taken care of this for you, and your track should be back online within one hour.

If this happens in the future, please fill out a dispute, as this is the fastest way for us to help get your track back to your profile. You can fill out a dispute at this page: soundcloud.com/settings/disputes.

There's more information on copyrights here: http://help.soundcloud.com/pages/copyright

Thanks for your patience,

SoundCloud Copyright Team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtzrs
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Bootleg gemaakt van Funkerman - Speed up :)

[ Voor 82% gewijzigd door Rtzrs op 27-10-2014 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp

yGiDoRp

Sawasdee

basmuys schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 21:01:
Je chords klinken goed samen, maar ik hoor wanneer de kick in komt bij de 4e chord (na die chord met wat meer sustain) een klein vals nootje
Ik heb de valse nootjes gevonden. Het is de woodblock vanaf 35 sec. Gewoon een domme copy paste fout van me. Het zijn simpelweg niet de juiste bars die op die plek stonden, terwijl de juiste versie verderop (uit mijn hoofd) wel klopt.

@Doelman

Ik was in de war want jij had het over bass en omkeringen. Mijn bass volgt gewoon de root notes, alleen jij deed in je voorbeeld bar 3 en 4 een octaaf lager dus ik dacht dat je dat bedoelde.

En omdat in jouw voorbeeld stuk 1 en 2 overeenkomt met mijn compositie (zie de screenshots) snapte ik niet wat je bedoelde.

Stuk 3 van jouw voorbeeld past niet in de harmony die ik in gedachte had voor de track die ik wil maken. Het is niet de juiste feeling voor mij persoonlijk.

Maar heel erg bedankt voor je feedback!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp

yGiDoRp

Sawasdee

Gast, jij bent echt goed en de tracks die je maakt kan en moet je gewoon draaien. Gewoon doen, people will dance to anything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:22
yGiDoRp schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 20:33:
Ik was in de war want jij had het over bass en omkeringen. Mijn bass volgt gewoon de root notes, alleen jij deed in je voorbeeld bar 3 en 4 een octaaf lager dus ik dacht dat je dat bedoelde.
Ik zag pas een youtube hierover, al ging het over piano spelen (heb nog steeds geen les, leer alles via youtube). Het argument was dat je de rootnote in je akkoord vaak kunt weglaten. De bassist speelt 'm al en dan heb je een vinger over om een 7, 9, 11 of 13 toe te voegen. Al heb je voor die laatste twee ofwel een superbrede freakshow hand nodig of je speelt het akkoord met twee handen.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp

yGiDoRp

Sawasdee

mekkieboek schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 20:58:
[...]

Ik zag pas een youtube hierover, al ging het over piano spelen (heb nog steeds geen les, leer alles via youtube). Het argument was dat je de rootnote in je akkoord vaak kunt weglaten. De bassist speelt 'm al en dan heb je een vinger over om een 7, 9, 11 of 13 toe te voegen. Al heb je voor die laatste twee ofwel een superbrede freakshow hand nodig of je speelt het akkoord met twee handen.
Hmm, maar of dat voor pads en strings in trance muziek ook geldt? Sowieso EQ ik het lage uit alles wat niet een Bass of Kick is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
yGiDoRp schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 21:07:
Hmm, maar of dat voor pads en strings in trance muziek ook geldt?
Het hangt wel van de stijl af, er is trance en trance en dan is er ook nog trance :) Deze enige 'trance' die ik heb is loudboxer van SpeedyJ en daar komt idd hoegenaamd geen akkoord in voor.
Maar er is zeker dance muziek met brede akkoorden. Underworld of Ferry Corsten gebruiken hier en daar brede pads, soms echt mooi. Maar om dat trance noemen is vloeken in de kerk :D

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp

yGiDoRp

Sawasdee

OK, Speedy J is Techno (en een pionier) en geen Trance. Underworld is something else (maar wel ffing awesome).

Corsten heeft zoveel mooie dingen gedaan (moonman (o.a. Orange Theme Remix!!!), gouyella, system-f).

Benno de Goei heeft ook een enorme invloed op mij (Rank1, Gaia).

Dat komt ook allemaal uit de tijd waar ik in ben opgegroeid. Toen Tiësto nog Tiësto was en Yahel platen draaide.

Sowieso kan ik Israeli Trance en Indian GOA heel erg waarderen.

Ik ben groot fan van Above & Beyond. Zij blijven trouw aan de echte trance (wel progressief)) (volledig mijn smaak en mening).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp

yGiDoRp

Sawasdee

yGiDoRp schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 21:44:
[...]
Toen Tiësto nog Tiësto was en Yahel platen draaide.
Damn ik speel nu een 2013 set van Yahel af en nog steeds zijn top plaat "Intelligent Life" zit erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:45
yGiDoRp schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 21:25:
[...]

gangstahh, 1 van je tracks heet zelfs "FuckTheGenres" maar ik denk dat het je tracks goed zou doen als je wel aan 1 genre per track zou houden.

De trap stukjes zijn helemaal niet mijn ding, maarja dat is mijn voorkeur.

Het stukje van "FuckTheGenres" tussen 1:52 en 2:34 vind ik erg relaxed als je de rollende snare eruit haalt.

Endless Flow zitten ook heerlijke stukken in.
Thanks, dit zijn ook tracks die ik tijden geleden heb gemaakt. Toen mijn muzikale kennis nog nihil was en ik eigenlijk maar wat deed :o

Endless Flow was al wat beter, tegenwoordig richt ik me keurig op 1 genre. Wat ook een stuk beter uitpakt en het gaat allemaal wel lekker. Ik doe mijn ding, probeer feel van de feedback hier mee te pakken. Zo kom ik er wel beetje bij beetje ;) Hopelijk komt er ooit een dag dat een track van mij volledig af en goed is en ook daadwerkelijk klopt ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1

OB1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yGiDoRp schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 20:46:
[...]

Gast, jij bent echt goed en de tracks die je maakt kan en moet je gewoon draaien. Gewoon doen, people will dance to anything.
Haha, tnx man :o

Ik had die loop uitgewerkt, maar er zaten roze beestjes in.. die moeten uiteraard allemaal dood, dus ik ben nu hier aan beland:

Secret link:
https://soundcloud.com/sa...uctured-dark-mix2/s-1VwiS

Ben nog steeds niet tevreden, de track beweegt nog te weinig..(saaiheid ligt op de loer) dus daar ga ik nu mee aan de slag. Algehele sound en feel ben ik zeer tevreden over, maar moet dus nog wat meer energie in. Ook maak ik hem nog wat korter denk ik.. beetje lang nu.

Stukje voorgeschiedenis:
Hier begon het dus mee (de loop): https://soundcloud.com/sandor-vennink/structured/s-VlN6A

Deze track kwam eruit: https://soundcloud.com/sa...ured-original-mix/s-lc0QR
Ik vind deze ook nog steeds vet, maar het is niet de techno die ik wil maken. Teveel roze beestjes dus.. :+ Die gaat dus het archief in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:04
Geïnspireerd geraakt door Dennis OB1 of heb ik een nieuw genre gemist.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
@Fewture; Ik zou wat meer gebruik maken van rollende elementen in plaats van single synth notes.
Techno voelt voor mij altijd aan als een rollende trein, dus plaats es een zooi bassnotes achter elkaar en sidechain die es op je kick. Klinkt al meteen een stuk pompender.

Of je moet idd wat audiojunk zegt een zwak hebben voor Dennis' zijn sound, dan heb ik niks gezegd.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaos- schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 11:02:

Of je moet idd wat audiojunk zegt een zwak hebben voor Dennis' zijn sound, dan heb ik niks gezegd.
Serieus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begon al bijna aan je te twijfelen.. :P

Maar ik zal ff de trein zoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
https://soundcloud.com/pa...ingenvocaltestuno/s-lud6T

Momenteel met de bovenstaande track bezig ( private link ) ergens een vocal vandaan geplukt, wat synths er omheen gegooid, bas lijntje er bij en een in mijn ogen sicke drop. Alleen volgens mij klopt het nog niet helemaal, ik kan er zelf niet helemaal achter komen wat....

Zou één van jullie eens kunnen luisteren en zeggen wat je er van vind? het liefst wat zo al beter kan, volgens mij kloppen nog niet alle akkoorden bij de vocals alleen ik krijg ze met geen mogelijkheid beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doelman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09 16:06
gangstahh schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 21:39:

Momenteel met de bovenstaande track bezig ( private link ) ergens een vocal vandaan geplukt, wat synths er omheen gegooid, bas lijntje er bij en een in mijn ogen sicke drop. Alleen volgens mij klopt het nog niet helemaal, ik kan er zelf niet helemaal achter komen wat....

Zou één van jullie eens kunnen luisteren en zeggen wat je er van vind? het liefst wat zo al beter kan, volgens mij kloppen nog niet alle akkoorden bij de vocals alleen ik krijg ze met geen mogelijkheid beter.
Heb nu even geen tijd om het snel op de piano voor je op te nemen, maar als ik de progressie luister zoals die vanaf 0:30 begint kan het eerste akkoord prima, tweede akkoord zou ik absoluut anders doen, past niet bij de zanglijn.
Voor de rest klinkt het op mijn (monitor)hoofdtelefoon op sommige punten erg blikkerig / distorted, ik vind de overgang qua stijl na 1:30 erg groot. Tot dat punt klonk het gemoedelijk en rustig, daarna veel agressiever. Naar mijn smaak een iets te grote overgang.
Hetzelfde geldt op 3:08 (ook op 1:18 trouwens), het klinkt daar meer alsof een DJ er een nieuwe plaat in-fade, de zanglijn wordt daar ineens helemaal naar achter gedrukt, terwijl de lijn nog niet was afgelopen.
Ik hoop dat je wat aan de feedback hebt (vat het niet te negatief op, ik ken dit genre muziek niet bijster goed), verder kan ik je eventueel nog met die akkoorden helpen.

Mijn pianomuziek: http://www.youtube.com/user/doelman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
doelman schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 22:18:
[...]

Heb nu even geen tijd om het snel op de piano voor je op te nemen, maar als ik de progressie luister zoals die vanaf 0:30 begint kan het eerste akkoord prima, tweede akkoord zou ik absoluut anders doen, past niet bij de zanglijn.
Voor de rest klinkt het op mijn (monitor)hoofdtelefoon op sommige punten erg blikkerig / distorted, ik vind de overgang qua stijl na 1:30 erg groot. Tot dat punt klonk het gemoedelijk en rustig, daarna veel agressiever. Naar mijn smaak een iets te grote overgang.
Hetzelfde geldt op 3:08 (ook op 1:18 trouwens), het klinkt daar meer alsof een DJ er een nieuwe plaat in-fade, de zanglijn wordt daar ineens helemaal naar achter gedrukt, terwijl de lijn nog niet was afgelopen.
Ik hoop dat je wat aan de feedback hebt (vat het niet te negatief op, ik ken dit genre muziek niet bijster goed), verder kan ik je eventueel nog met die akkoorden helpen.
Klopt, sommige punten moeten inderdaad nog anders, de geluiden moeten nog beter op elkaar worden afgestemd en de overgangen moeten nog wat vloeiender. Ik vat je feedback absoluut niet negatief op. Ik kan hier alleen maar van leren, aangezien ik wel iets serieus uit deze track wil halen.

Het zal heel chill zijn als je me zou kunnen helpen met de akkoorden, ik zelf heb 0 piano kennis en doe veel op gevoel en kijk veel af van youtube ;p

Iig alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gangstahh schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 21:39:

Ik waag een poging. Ik ben geen expert in dit genre..of welk ander genre dan ook eigenlijk :P

Allereerst.. clipping.. ik hoor de kick clippen. Schaam je :P Ergens is iets in het rood in elk geval.

- De vocal en de eerste synth passen goed bij elkaar. Heb je die synth zelf gemaakt of zat die al onder de vocal sample? Dit is in key (onthoud dit voor punt 2)
- De synth die er bij komt klinkt niet. Waarom niet? Buiten het feit of het de vraag is of het de juiste synth is (dat is wellicht arbitrair) is het niet in key. Of plat gezegd, het is vals. Het is al vaker gezegd, je moet alles in key doen en zeker in de trance hoek. F*cking belangrijk anders gaat het never ever klinken. Je zegt al dat er iets mis is, dus je hoort het blijkbaar wel. Nu nog snappen. Het snappen kun je hier vandaan halen:
Een goede om te beginnen:"
http://vimeo.com/11666854

Verder nog.
Wikipedia: Scale (music)
YouTube: HOW TO VERY EASILY WRITE CHORD PROGRESSIONS IN SCALE WITH ABLETON
YouTube: Ableton Tutorial - Programming Melodies in Key
http://www.lennykiser.com/ableton-music-theory/

Dance/EDM/You name it is in MINOR scale. Vergeet alle andere scales, heb je niet nodig. Minor is je vriend. Er zijn ook wel Major scale tracks, maar dat is meestal iets van deephouse of iets dergelijks. Trance is minor.. minor = duister, major = happy en bloemetjes (soort van). Maar als je dat onthoud en je blijft in een minor scale/key met je tonen dan ben je al 100% verder.

Nu is de synth zelf wel in key, maar niet in dezelfde key als de eerste synth volgens mij. En dat is de reden dat het niet klinkt (de synths zelf passen ook niet bij elkaar, maar dat is nu niet belangrijk, focus op 1 ding). Een track heeft over het algemeen maar 1 key/toonsoort. Als je dus een lead neemt en je wilt er wat bij maken, dan moet je dus de key/toonsoort weten. Ook je bassline moet in dezelfde key zijn. Zelfs de kick kun je in key hebben als je zou willen.

Andere tip: structuur

Pak een track die je vet vind en plaats hem in je DAW op de timeline (arrangement view in Ableton). Zorg dat hij goed gewarped is (dus in time met je BPM). Ga dan luisteren en zet bij elke verandering een marker (het heet een locator geloof ik) met wat er dan veranderd. Dus wanneer de kick erin komt, de hihat, wanneer de break start, wanneer de drop is, waar de rides zitten, etc etc. Zo ga je die hele track door van voor tot achter. Dan hou je een hele structuur over met allemaal vlaggetjes op je timeline. Nu mik je die track eruit en maak je op die structuur je eigen track. Bam. Instant success en nog in key ook. gekkenhuis :)

Dus zuiver over deze track: eerste deel met die vocals eruit. Die 1e synth ook. 2e synth over houden en die gebruiken in je vlaggetjes structuur. Kan niet fout gaan. Resultaat hier posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp

yGiDoRp

Sawasdee

Eerst uitvinden wat de key van je vocal is.

Dit filmpje is erg simpel en duidelijk.

Dan je chords daar omheen bouwen. Voor de melodie kan je de tonen van de vocal en/of de tonen uit je chords als basis gebruiken.

Leuk dat veel mensen bezig zijn en delen in dit topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vet filmpje inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 22:31:
[...]

Ik waag een poging. Ik ben geen expert in dit genre..of welk ander genre dan ook eigenlijk :P

Allereerst.. clipping.. ik hoor de kick clippen. Schaam je :P Ergens is iets in het rood in elk geval.

- De vocal en de eerste synth passen goed bij elkaar. Heb je die synth zelf gemaakt of zat die al onder de vocal sample? Dit is in key (onthoud dit voor punt 2)
- De synth die er bij komt klinkt niet. Waarom niet? Buiten het feit of het de vraag is of het de juiste synth is (dat is wellicht arbitrair) is het niet in key. Of plat gezegd, het is vals. Het is al vaker gezegd, je moet alles in key doen en zeker in de trance hoek. F*cking belangrijk anders gaat het never ever klinken. Je zegt al dat er iets mis is, dus je hoort het blijkbaar wel. Nu nog snappen. Het snappen kun je hier vandaan halen:
Een goede om te beginnen:"
http://vimeo.com/11666854

Verder nog.
Wikipedia: Scale (music)
YouTube: HOW TO VERY EASILY WRITE CHORD PROGRESSIONS IN SCALE WITH ABLETON
YouTube: Ableton Tutorial - Programming Melodies in Key
http://www.lennykiser.com/ableton-music-theory/

Dance/EDM/You name it is in MINOR scale. Vergeet alle andere scales, heb je niet nodig. Minor is je vriend. Er zijn ook wel Major scale tracks, maar dat is meestal iets van deephouse of iets dergelijks. Trance is minor.. minor = duister, major = happy en bloemetjes (soort van). Maar als je dat onthoud en je blijft in een minor scale/key met je tonen dan ben je al 100% verder.

Nu is de synth zelf wel in key, maar niet in dezelfde key als de eerste synth volgens mij. En dat is de reden dat het niet klinkt (de synths zelf passen ook niet bij elkaar, maar dat is nu niet belangrijk, focus op 1 ding). Een track heeft over het algemeen maar 1 key/toonsoort. Als je dus een lead neemt en je wilt er wat bij maken, dan moet je dus de key/toonsoort weten. Ook je bassline moet in dezelfde key zijn. Zelfs de kick kun je in key hebben als je zou willen.

Andere tip: structuur

Pak een track die je vet vind en plaats hem in je DAW op de timeline (arrangement view in Ableton). Zorg dat hij goed gewarped is (dus in time met je BPM). Ga dan luisteren en zet bij elke verandering een marker (het heet een locator geloof ik) met wat er dan veranderd. Dus wanneer de kick erin komt, de hihat, wanneer de break start, wanneer de drop is, waar de rides zitten, etc etc. Zo ga je die hele track door van voor tot achter. Dan hou je een hele structuur over met allemaal vlaggetjes op je timeline. Nu mik je die track eruit en maak je op die structuur je eigen track. Bam. Instant success en nog in key ook. gekkenhuis :)

Dus zuiver over deze track: eerste deel met die vocals eruit. Die 1e synth ook. 2e synth over houden en die gebruiken in je vlaggetjes structuur. Kan niet fout gaan. Resultaat hier posten :)
Oeps, de kick gaat inderdaad in het rood!

De synth heb ik inderdaad zelf gemaakt, het zijn een aantal synths die dat geluid maken. Ik snap niet helemaal wat je bedoeld met de synth die er bij komt? Ik neem aan dat je bedoeld vanaf circa 1 min. Deze heb ik in de zelfde noten gemaakt, alleen inderdaad het klinkt niet.

Momenteel ben ik bezig de akkoorden goed te krijgen bij de vocalen, volgens mij lukt het nu aardig. Het klinkt allemaal al een stuk aangenamer. Zal straks wel een stukje posten!

Verder heel erg bedankt voor je uitleg, ik kan hier zeker wat mee. Morgen zal ik de tijd nemen alles eens goed door te lezen, het interesseert me allemaal steeds meer ;) De structuur heb ik deels gebaseerd op bestaande EDM tracks, alleen ik heb er wel een beetje mijn eigen aan gegeven. Stukje intro, rustig stukje en dan steeds opbouwzender naar de drop, all hoewel zoals je zeg, het klinkt nog niet helemaal.

Nogmaals dank voor je duidelijke uitleg, dit komt alleen maar ten goede van deze track en uiteraard ook volgende tracks.

Ik heb zoals je zei een track toegevoegd en een aantal markers geplaatst, deze track is wel een beetje in het zelfde genre als waar ik nu aan werk alleen komen de markers voor mij niet uit in verband met de vocal.

Hier een screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/25ujygm.jpg

Tevens hier een screenshot van mijn noten na aanpassing:

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/fpcsgw.jpg

En hier het resultaat:
https://soundcloud.com/pa...cedingenmix1begin/s-Kawm3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-09 09:23

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

gisteravond zet ik voor het eerst in een week cubase weer aan... gaat dat ding overdezeikhé :( :( Het begon met het herscannen van mijn plugins... Daaaaaaaaaaaaaaaaaaag half uur aan creative tijd :( :(

denk je met een schoon projectje te beginnen, alle trackpresets foetsie.. :'( :'(

uit pure frustratie maar een spelleke gaan doen.. :| :|

We will be right back with Manny_Moare !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp

yGiDoRp

Sawasdee

Raar verhaal. Gebruik je Mac of PC?

Op PC kan je systeem herstel proberen als je dat aan hebt staan. Op Mac moet dat ook wel kunnen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
rescannen van plugs duurt max 10 seconden bij mij, of je moet 2000+ plugins hebben? :+

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

yGiDoRp schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 16:33:
[...]

Raar verhaal. Gebruik je Mac of PC?
Pc

Ik heb iets gelezen over een daylight saving time bug.
Hoorde Rob fabrie op twitter er ook over zeuren. Dus ben dat ff aan het uitzoeken.
Ondertussen wel al alle prestets terug. Leve de Back-up .
kaos- schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 16:39:
rescannen van plugs duurt max 10 seconden bij mij, of je moet 2000+ plugins hebben? :+
Geen kommentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1

OB1

Zo, ik nu eindelijk mijn track afgemaakt. :)
De laatste dingetjes zijn gefixt/bijgewerkt.
[Soundcloud: https://soundcloud.com/loops-samples/colors-free-download]
Ik heb ik 'm als free download aangeboden.
(kijk ook eens bij mijn loops die je mag gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
Ik heb zoals je zei een track gepakt die ik zelf heel vet vind en daar de structuur van gepakt. Een drop gemaakt en uiteraard een melodie. Dit is een beetje het basis principe, er kan nog zoveel omheen en bij.
Maar ik denk dat dit al weer een stap voorruit is. Voor de geïnteresseerden, hier een private linkje:

https://soundcloud.com/patrykmoj/deepdingenmeui/s-EmAC9

Ik vind em igg erg tof :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp

yGiDoRp

Sawasdee

De sound is zeker goed. Alleen je kick zou er wel zwaarder uit mogen komen. Daarnaast is je melodie nogal "cheesy". Hoe je dat kan verbeteren? Ik denk de "cheesy" spreuk: Less is more.

Hier nog een ondersteunend filmpje van Bass en Kick mixen.

[ Voor 27% gewijzigd door yGiDoRp op 29-10-2014 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
yGiDoRp schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 22:16:
[...]

De sound is zeker goed. Alleen je kick zou er wel zwaarder uit mogen komen. Daarnaast is je melodie nogal "cheesy". Hoe je dat kan verbeteren? Ik denk de "cheesy" spreuk: Less is more.
Thanks! het is ook alleen nog een geraamte, kick moet inderdaad wat harder en de melodie tot aan de drop bedoel je? het is allemaal nog maar een begin, ik moet alles nog verder uitwerken. Als ik een aantal uur verder ben post ik em wel op nieuw ;)

Ik zie dit filmpje ook nu pas, thanks daarvoor! ben benieuwd of ik het door dat filmpje nog beter ga krijgen!

[ Voor 9% gewijzigd door gangstahh op 30-10-2014 03:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gangstahh schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 22:05:
[...]

Ik heb zoals je zei een track gepakt die ik zelf heel vet vind en daar de structuur van gepakt. Een drop gemaakt en uiteraard een melodie. Dit is een beetje het basis principe, er kan nog zoveel omheen en bij.
Maar ik denk dat dit al weer een stap voorruit is. Voor de geïnteresseerden, hier een private linkje:

Ik vind em igg erg tof :X
Ik vind dat je progressie maakt. De cheesyness zou ik me niet druk om maken. Komt vanzelf wel. Ik heb hetzelfde probleem overigens. Ik geef mezelf nu die ruimte omdat ik toch nog moet leren. Mijn doel is nu niet om een killer track te maken, maar om gericht in m'n genre te produceren en alles onder de knie te krijgen. Dat is al moeilijk genoeg.

Het probleem met je kick is volgens mij dat het laag van je synth hem helemaal weg drukt en daar zal ook deels phase cancellation plaatsvinden. Zet een eq op de synth en haal er wat laag uit. Ook een compressor op de synth zetten en die sidechainen met je kick. Dan komt hij wel lekker door.
Als je nu alleen het volume van de kick omhoog doet dan word het een bende denk ik.

Sowieso moet je op elk spoor een eq zetten. Scheelt al een hoop als je al je drums highpassed.

Edit: ik zie nu dat filmpje. Is in feite wat ik net zei alleen dat boosten van die kick, daar moet je wel mee uitkijken. Uiteindelijk gaat het erom wat goed klinkt natuurlijk. Hoe je eq dan staat boeit niet echt, maar er zijn wel guidelines zeg maar. Ik zou niet zomaar de kick boosten iig.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2014 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 23:18:
[...]

Ik vind dat je progressie maakt. De cheesyness zou ik me niet druk om maken. Komt vanzelf wel. Ik heb hetzelfde probleem overigens. Ik geef mezelf nu die ruimte omdat ik toch nog moet leren. Mijn doel is nu niet om een killer track te maken, maar om gericht in m'n genre te produceren en alles onder de knie te krijgen. Dat is al moeilijk genoeg.

Het probleem met je kick is volgens mij dat het laag van je synth hem helemaal weg drukt en daar zal ook deels phase cancellation plaatsvinden. Zet een eq op de synth en haal er wat laag uit. Ook een compressor op de synth zetten en die sidechainen met je kick. Dan komt hij wel lekker door.
Als je nu alleen het volume van de kick omhoog doet dan word het een bende denk ik.

Sowieso moet je op elk spoor een eq zetten. Scheelt al een hoop als je al je drums highpassed.

Edit: ik zie nu dat filmpje. Is in feite wat ik net zei alleen dat boosten van die kick, daar moet je wel mee uitkijken. Uiteindelijk gaat het erom wat goed klinkt natuurlijk. Hoe je eq dan staat boeit niet echt, maar er zijn wel guidelines zeg maar. Ik zou niet zomaar de kick boosten iig.
Bedankt voor je EQ sidechain tip, dit werkt inderdaad. De kick klinkt nu een stuk duidelijker en de synth valt veel beter op zijn plaats. Het is geen rommel pot meer als voor heen. Ik kom er net achter dat het al weer drie uur is, time flies when you're having fun.

Ik zet altijd elk geluidje in mijn mixer en gooi er vrijwel altijd een EQ over heen.

Resultaat tot nu toe, ik raak steeds meer tevreden:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier mijn nieuwste track :

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/brepJOqacfweDo2ComHQrgtP/full.jpg?nohitcount=1

Alle tips en tricks van jullie heb ik gebruikt , vooral van OB1 met dat ik een track moet opbouwen.
Een weekje heb ik er aan gewerkt en dat opbouwen is aardig gelukt al zeg ik het zelf.

Dit is het geworden :

Feedback welkom.

-------------------------

Ik geniet van het werken aan tracks en ik leer steeds meer , ook van jullie hier in dit topic.
Mijn volgende track heb ik al voorbereid en ga ik met veel plezier aan werken.

Vergeleken met vorig jaar is mijn werk stukje bij beetje verbeterd , maar nog niet perfect.

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp

yGiDoRp

Sawasdee

Qua stijl lijkt met, mijn fantasy, een héél klein beetje op Warmduscher.

[YouTube: http://youtu.be/3Uyporf5UZs]

Misschien kan je deze eens proberen na te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een synth heb en je wilt niet dan de bovenste frequenties duiken op de offbeat dan kun je ook het signaal splitten in hoog en laag en dan alleen het laag sidechainen bijv.

LFOtool van Xfer is ook handig trouwens. Heb je wat meer controle over je sidechain. ( is geen sidechain dan, maar ik weet ff niet hoe ik het moet noemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp

yGiDoRp

Sawasdee

Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 23:18:
[...]

De cheesyness zou ik me niet druk om maken. Komt vanzelf wel.
Haha, helaas gaat niets vanzelf. Alhoewel er weleens dingen gebeuren die je niet had voorzien, maar wel heel tof zijn.

Maar back on topic: Ik denk dat je echt een leuke track hebt als je de melodie fixt en zou het zonde vinden als je het zo laat. Gooi wat noten tussendoor weg en probeer e.e.a. te verplaatsen.

Sidechain is goed btw!

[edit]
Ik bedoel dus de melodie die er vanaf 15 seconden in komt en een paar keer terug komt. Deze is te druk/happy.

De hook vanaf 1:00 is prima!

[ Voor 12% gewijzigd door yGiDoRp op 30-10-2014 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Kap er maar mee Dennis, is leuk geweest zo.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yGiDoRp schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 08:16:
Misschien kan je deze eens proberen na te maken.
Die hou ik zeker in de gaten om na te maken in hoeverre dat lukt.

En bedankt voor de feedback , ook de anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yGiDoRp schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 08:24:
[...]

Haha, helaas gaat niets vanzelf. Alhoewel er weleens dingen gebeuren die je niet had voorzien, maar wel heel tof zijn.
Ja, helemaal mee eens. Ik bedoel meer van.. focus op 1 ding tegelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 08:19:
LFOtool van Xfer is ook handig trouwens. Heb je wat meer controle over je sidechain. ( is geen sidechain dan, maar ik weet ff niet hoe ik het moet noemen).
Een LFO? ;)
Dat soort tooltjes en bijv een envelope follower doet eigenlijk precies hetzelfde als een sidechain. Alleen bij een sidechain kijk je wat er in komt en bij een LFO weet je dat eigenlijk al en gebruik je dat om het volume aan te passen.
En als je het wat subtieler wilt heb je nog de dynamische EQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Of je houdt het beschaafd.

[ Voor 25% gewijzigd door DaMarcus op 30-10-2014 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja! 8)7
Dat soort tooltjes en bijv een envelope follower doet eigenlijk precies hetzelfde als een sidechain. Alleen bij een sidechain kijk je wat er in komt en bij een LFO weet je dat eigenlijk al en gebruik je dat om het volume aan te passen.
Nou, ik ben het niet helemaal met je eens :o LFOtool laat het volume duiken en als je een compressor gebruikt word het signaal plat gedrukt. Het overgebleven signaal is volgens mij wel anders bij beide methodes, maar ik kan het natuurlijk mis hebben.. :X Bij beide methodes wordt de amplitude bewerkt dus dan ga ik weer twijfelen.. Met een compressor heb je nog attack, release, makeup en dat is toch anders bij LFOtool.
Wat ik bij de compressor methode merk is dat je (voor een groot deel) afhankelijk bent van je kick hoe de pomp eruit komt en met LFOtool kun je dat echt heel mooi tunen. Met een compressor ook wel, maar met LFOtool gaat het wel heul makkelijk.
En als je het wat subtieler wilt heb je nog de dynamische EQ.
Daar zal ik eens naar kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:40
Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 14:28:

[...]
Met een compressor heb je nog attack, release, makeup en dat is toch anders bij LFOtool.
Wat ik bij de compressor methode merk is dat je (voor een groot deel) afhankelijk bent van je kick hoe de pomp eruit komt en met LFOtool kun je dat echt heel mooi tunen. Met een compressor ook wel, maar met LFOtool gaat het wel heul makkelijk.
Dat is afhankelijk van hoe flexibel de LFO is in te stellen en of je een "one shot" functie hebt. Je kan genoeg waveforms bedenken die op exact hetzelfde ljiken als een ingestelde ADSR.

Als de keuze tussen een LFO of sidechain gemaakt moet worden zou dat meer moeten zijn tussen of je steeds dezelfde volume ducking (LFO) wilt hebben of dat ie echt afhankelijk van de inputvolume wilt ducken (sidechain).

In muziek waarbij de volume van een kick vaak veranderd (bij live drums of breakbeats met ghostnotes b.v.) dan zou ik liever gaan voor sidechain, als de kickvolume gewoon constant blijft heb ik liever een goed ingestelde LFO die de ducking doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:04
[b][message=43148992,noline]
Nicky Romero Kickstart is ook wel een leuke tool.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 07:31:
Hier mijn nieuwste track :

[afbeelding]

Alle tips en tricks van jullie heb ik gebruikt , vooral van OB1 met dat ik een track moet opbouwen.
Een weekje heb ik er aan gewerkt en dat opbouwen is aardig gelukt al zeg ik het zelf.

Dit is het geworden :

[video]

Feedback welkom.

-------------------------
_/-\o_
Prachtig Dennis. Fijn om die progressie te kunnen horen die je mee maakt.
Zo te horen speel je ook al stiekem met de pitch van instrumenten. Mag wel hoor, maar zou het iets subtieler doen.
Ook goed dat je deze keer een vocal gebruikt. Die naar mijn mening exact op de juiste frequentie gefilterd is (kan toeval zijn hoor).

Ga zo door. Hoor graag weer iets van jou. En als tip, blijf goed naar ob1 en de andere betere producers luisteren op dit forum. Vooral jij en Ob1 brengen een eigen unieke sound die zich duidelijk afzet tegen de andere nummers die ik hier wel eens voorbij hoor komen.

Als dit genre commercieel gaat rollen dan zijn jullie binnen makkers!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2014 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vlaaing peerd schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 15:30:
[...]

Dat is afhankelijk van hoe flexibel de LFO is in te stellen en of je een "one shot" functie hebt. Je kan genoeg waveforms bedenken die op exact hetzelfde ljiken als een ingestelde ADSR.

Als de keuze tussen een LFO of sidechain gemaakt moet worden zou dat meer moeten zijn tussen of je steeds dezelfde volume ducking (LFO) wilt hebben of dat ie echt afhankelijk van de inputvolume wilt ducken (sidechain).

In muziek waarbij de volume van een kick vaak veranderd (bij live drums of breakbeats met ghostnotes b.v.) dan zou ik liever gaan voor sidechain, als de kickvolume gewoon constant blijft heb ik liever een goed ingestelde LFO die de ducking doet.
Zo had ik het nog niet bekeken. Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1

OB1

Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 19:37:
[...]

Prachtig Dennis. Fijn om die progressie te kunnen horen die je mee maakt.
Zo te horen speel je ook al stiekem met de pitch van instrumenten. Mag wel hoor, maar zou het iets subtieler doen.
Ook goed dat je deze keer een vocal gebruikt. Die naar mijn mening exact op de juiste frequentie gefilterd is (kan toeval zijn hoor).

Ga zo door. Hoor graag weer iets van jou. En als tip, blijf goed naar ob1 en de andere betere producers luisteren op dit forum. Vooral jij en Ob1 brengen een eigen unieke sound die zich duidelijk afzet tegen de andere nummers die ik hier wel eens voorbij hoor komen.

Als dit genre commercieel gaat rollen dan zijn jullie binnen makkers!
Bedoel je dit serieus of is dit een troll? Niet flamend bedoeld maar ik begrijp het niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat begrijp je niet helemaal OB1? Verklaar u nader..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Nee Jamonova is sarcastisch bezig. Kunnen we weer terug naar het negeren van Dennis toen iedereen dacht dat hij een troll was? Of je zegt niks, of gewoon "leuk Dennis". Meer hoeft dat echt niet te zijn. Dan houden we de sfeer in het topic hier goed en hoeft niemand zich over Dennis op te winden en kan Dennis gewoon lekker muziek blijven maken en als hij dat wil zijn creaties hier delen. Je hoeft er niet naar te luisteren, en als je er naar luistert hoef je er niet sarcastisch over te doen. Als je het niks vind dan zeg je gewoon "ik vind het niks"

Klaar? Dit is de website van Dennis --> http://www.dennis585.com/index.htm

Dan krijgt iedereen eventjes een beeld van Dennis en dat hij het allemaal goed bedoeld. En voor de rest geen commentaar over zijn website of over Dennis, dat is allemaal offtopic. Het gaat hier over muziek. De rest is minder beschaafd. Niet iedereen is even begiftigd maar muziek maken is voor jan en alleman. Luisteren is een keuze.

Dennis doet erg zijn best, meer zit er vast wel in maar dat duurt gewoon eventjes iets langer.

Als Dennis het leuk vind dan wil ik wel eens wat sessies met hem doen over Teamviewer in een paar maanden als ik ergens woon met een betere internet verbinding dan hier.

[ Voor 5% gewijzigd door Kain_niaK op 30-10-2014 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1

OB1

Kain_niaK schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 20:33:
Nee Jamonova is sarcastisch bezig. Kunnen we weer terug naar het negeren van Dennis toen iedereen dacht dat hij een troll was? Of je zegt niks, of gewoon "leuk Dennis". Meer hoeft dat echt niet te zijn. Dan houden we de sfeer in het topic hier goed en hoeft niemand zich over Dennis op te winden en kan Dennis gewoon lekker muziek blijven maken en als hij dat wil zijn creaties hier delen. Je hoeft er niet naar te luisteren, en als je er naar luistert hoef je er niet sarcastisch over te doen. Als je het niks vind dan zeg je gewoon "ik vind het niks"

Klaar? Dit is de website van Dennis --> http://www.dennis585.com/index.htm

Dan krijgt iedereen eventjes een beeld van Dennis en dat hij het allemaal goed bedoeld. En voor de rest geen commentaar over zijn website of over Dennis, dat is allemaal offtopic. Het gaat hier over muziek. De rest is minder beschaafd. Niet iedereen is even begiftigd maar muziek maken is voor jan en alleman. Luisteren is een keuze.

Dennis doet erg zijn best, meer zit er vast wel in maar dat duurt gewoon eventjes iets langer.

Als Dennis het leuk vind dan wil ik wel eens wat sessies met hem doen over Teamviewer in een paar maanden als ik ergens woon met een betere internet verbinding dan hier.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat je dat zo opvat Kain. Ik probeer die jongen een positieve feedback te geven zodat hij hier plezier in blijft houden. Dat kun je van bepaalde andere users niet echt zeggen.

Leuke site btw, thnx

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2014 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

audiojunk schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 16:04:
[...]

Nicky Romero Kickstart is ook wel een leuke tool.
Je bedoelt Kick van Sonic Academy? Die heb ik toevallig. Is aardig ja.
http://www.sonicacademy.com/KICK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 20:41:
Jammer dat je dat zo opvat Kain. Ik probeer die jongen een positieve feedback te geven zodat hij hier plezier in blijft houden. Dat kun je van bepaalde andere users niet echt zeggen.

Leuke site btw, thnx
Als je wat terugleest, zul je zien dat we echt niks tegen Dennis hebben. Of gaan hebben.wat ook waarheid is, is dat Dennis weing tot geen begrip heeft getoond voor onze tips en tricks. We(ik) hebben meerdere malen aangegeven dat het niet klopt wat hij doet, niet klinkt en ronduit vals is.
En best hoor, je mag er niks van aantrekken. Volledig negeren is ook goed.

Maar verwacht dan geen serieuze reacties meer. We(ik) ben dagelijks bezig met tweaken, leren, falen en pogen beter te worden. En 8 x per week op een toetsenbord beuken en dat 8 tracks noemen mag hoor. Maar als er dan gezegd word dat we het niks vinden, en je niks met tips doet.. Niet zeuren dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Helemaal eens met chiel in dezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doelman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09 16:06
Kain_niaK schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 20:14:
[audio]

Dus, ik wou hier iets aan veranderen want ik vond het een beetje vals klikken. Ik dacht, doe ik wel even op 5 minuten. OB1 stuurde mij de midi en voor ik me kon verzetten bestond de wereld niet meer. Alleen maar muziek die nog gevonden moet worden. 20 uur later ..... enjoy 8)

[audio]

PS: Ik heb de midi alleen maar als basis voor mijn intro kunnen gebruiken, daarna heeft het niet zo veel meer met het nummer te maken. Maar het begon met de loop van OB1, dat was mijn inspiratie. *O*
Toffe melodieën man, ken dit genre niet en weet ook niet wat ik er van moet vinden, maar ik vind je melodieën, akkoorden en progressies erg tof. Jouw naam komt me overigens bekend voor van een aantal jaar geleden, maar ik kan me niet meer herinneren hoe en wat.

Mijn pianomuziek: http://www.youtube.com/user/doelman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon door blijven gaan Dennis. Track je niks aan van de mensen die jouw style minder kunnen waarderen.

Toevallig kwam ik net op een misschien wel een leuk idee. Ik keek een aflevering van Toen was geluk heel gewoon.. Zie je misschien een kans om een paar vocals van deze serie te remixen in 1 van je liedjes?

YouTube: Toen Was Geluk Heel Gewoon - Seizoen 1 - Aflevering 5 : Je Neemt Er Wat Van Mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je met de volca's aan het spelen bent dan zijn dit soort opstellingen ook wel relaxed.
YouTube: ELECTRO-HARMONIX CLOCKWORKS DEMO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedereen bedankt voor de hevige positieve en negatieve kritiek.

Ik ben nog aan het leren en daar geniet ik dagelijks van.

Mijn volgende track ga ik minstens een paar weken over doen.
Alle tips en tricks die ik hier geleerd heb ga ik erin gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:40
-O- m'jongs loat'n w'elkoar geen zwien'n om de keet joag'n,

Afbeeldingslocatie: http://theabundantplanet.com/wp-content/uploads/2013/11/Runaway-Pig-3-300x187.jpg

Het is een open topic, lijkt me dat als je niks vriendelijks te melden hebt, het iedereen compleet vrijstaat om een post te negeren. Druk maken om andere mensen is voor pussies en bovendien slecht voor de bloeddruk.

Ook slecht voor de bloedruk is je speakers terugontvangen van reparatie en bij de eerstvolgende keer dat je de de muziekproductierekenaar aanslingert de videokaart het begeeft. }:|

Deze zaterdag dus maar een nieuw kaartje aanschaffen. Iemand goeie suggesties voor een passieve VGA kaart die nog enigszins een spelletje of wat aankan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vlaaing peerd schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 10:27:
-O- m'jongs loat'n w'elkoar geen zwien'n om de keet joag'n,

[afbeelding]

Het is een open topic, lijkt me dat als je niks vriendelijks te melden hebt, het iedereen compleet vrijstaat om een post te negeren. Druk maken om andere mensen is voor pussies en bovendien slecht voor de bloeddruk.

Ook slecht voor de bloedruk is je speakers terugontvangen van reparatie en bij de eerstvolgende keer dat je de de muziekproductierekenaar aanslingert de videokaart het begeeft. }:|

Deze zaterdag dus maar een nieuw kaartje aanschaffen. Iemand goeie suggesties voor een passieve VGA kaart die nog enigszins een spelletje of wat aankan?
http://tweakers.net/categ...Y1BVFlijpKVkqGlhbFSbW0tAA

Als je een kaart gevonden hebt daarna even Googlen voor benchmark scores of reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Heb helemaal geen probleem met mensen die net beginnen of het allemaal nog niet zo goed onder de knie hebben, maar dit begint op een sociale werkplaats te lijken onderhand.

Zelf ben ik ook geen world class topproducer en zal dat ook nooit worden, maar een béétje niveau in het topic mag je wel verwachten. Zeker als men herhaaldelijk complete lappen feedback post maar er geen reet mee gedaan wordt.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

zuur... wat noem jij spellekus??

BTW.... over dat rescannen ed van cubeest waar over ik berichte....

http://www.steinberg.net/forums/viewtopic.php?t=5901#p38978

schijnt al jaren te gebeuren... zie post datum 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Chiel heb je wel eens Studo One geprobeerd? Dat is Cubase, maar dan fijn :)

[ Voor 27% gewijzigd door apNia op 31-10-2014 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

apNia schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 12:08:
Chiel heb je wel eens Studo One geprobeerd? Dat is Cubase, maar dan fijn :)
jawel.. fijn programma. enige waar ik me daar aan erger is dat ik mijn inserts niet naast elkaar kreeg. alles zat vast in zo'n box.. en ik wil alle eq's n'shit naast elkaar kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Afgelopen weekeind bezig geweest met Serum, geweldige VST. Het gemak waarmee je modulatie kunt toevoegen met drag/drop en modulatie op modulatie en sturen op wavetable index, echt geweldig. Vandaag wat sporen bij elkaar gezet en een track gemaakt, alles komt uit Serum.

Heb de hele mixer van Cubase niet aangeraakt, geen inserts of sends, alle effecten zijn van Serum. Het is nu ook duidelijk waarom dat niet slim is, de mixdown komt niet verder dan -6 dB en dat bijtweaken in de 9 afzonderlijke Serumtracks is onhandig. Nouja, da's voor het volgende project.

[Soundcloud: http://soundcloud.com/okikio/serumproject]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

doelman schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 23:20:
[...]

Toffe melodieën man, ken dit genre niet en weet ook niet wat ik er van moet vinden, maar ik vind je melodieën, akkoorden en progressies erg tof. Jouw naam komt me overigens bekend voor van een aantal jaar geleden, maar ik kan me niet meer herinneren hoe en wat.
Ik componeer op piano, net zoals jij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

mekkieboek schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 12:48:
Afgelopen weekeind bezig geweest met Serum, geweldige VST. Het gemak waarmee je modulatie kunt toevoegen met drag/drop en modulatie op modulatie en sturen op wavetable index, echt geweldig. Vandaag wat sporen bij elkaar gezet en een track gemaakt, alles komt uit Serum.

Heb de hele mixer van Cubase niet aangeraakt, geen inserts of sends, alle effecten zijn van Serum. Het is nu ook duidelijk waarom dat niet slim is, de mixdown komt niet verder dan -6 dB en dat bijtweaken in de 9 afzonderlijke Serumtracks is onhandig. Nouja, da's voor het volgende project.

[audio]
Heerlijk geluid man! Als je wat meer db wilt in de mixdown waarom niet alle 9 Serumtracks elk een eigen mixer kanaal geven en vervolgende het master volume van alle Serum instances wat harder zetten (allemaal op dezelfde setting) en dan het volume verder afmixen met de Cubase mixer?

Ja Serum is te gek, mist alleen één hele belangrijke dubstep preset.

[ Voor 6% gewijzigd door Kain_niaK op 31-10-2014 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passi3
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-07 16:32
2mb schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 23:45:
[...]

Via remix contests worden de stems beschikbaar gemaakt, dan heb je de originele files van de producer om mee te werken. Het grootste overzicht vind je op remixcontests.com.
Thanks voor je reactie! De website met de meeste contests is remixcomps.com.

Zo heb ik ik bijvoorbeeld S.P.Y's nummer 'Dusty Fingers' kunnen remixen:

[Soundcloud: https://soundcloud.com/skillbehaviour/spy-feat-diane-charlemagne-dusty-fingers-skill-behaviour-remix]

[ Voor 19% gewijzigd door Passi3 op 31-10-2014 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp

yGiDoRp

Sawasdee

Sorry dat ik het zeg, maar het klinkt erg vals, omdat het in een andere key is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Kain_niaK schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 19:35:
waarom niet alle 9 Serumtracks elk een eigen mixer kanaal geven en vervolgende het master volume van alle Serum instances wat harder zetten
Ga ik nog doen, ook om wat van op te steken. Ik ben bovendien nog niet tevreden over sommige patroontjes dus rework moest sowieso.
yGiDoRp schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 20:39:
Inderdaad, de bas alterneert nu tussen F# en G# terwijl het G had moeten zijn. Wel jammer want verder klinkt het wel lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passi3
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-07 16:32
yGiDoRp schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 20:39:
[...]

Geen probleem, je feedback wordt gewaardeerd :)
mekkieboek schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 20:52:
[...]
Inderdaad, de bas alterneert nu tussen F# en G# terwijl het G had moeten zijn. Wel jammer want verder klinkt het wel lekker.
Hmm, de bass van F# naar G klinkt echt totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Passi3 schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 21:05:
Hmm, de bass van F# naar G klinkt echt totaal niet.
Ik bedoel in het stuk vanaf 1:08. Naja ik ken de rest vd track niet, mss zitten er andere tonen in de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcl
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:19

mcl

Zo. Anderhalf jaar verder nadat ik m'n eerste twee tracks hier gepost heb. Dit forum stuk gelezen. Veel geprobeerd, veel geleerd. En vooral veel bezig geweest met (minimal) techno. Laatst bedacht ik me dat het ook wel wat melodieuzer zou mogen allemaal. Daarom wat trance experimentjes gedaan. Resultaten hieronder.

Trance 2:
[Soundcloud: https://soundcloud.com/mirror5000/trance-2]
Trance 3:
[Soundcloud: https://soundcloud.com/mirror5000/trance-3]
Trance 1:
[Soundcloud: https://soundcloud.com/mirror5000/trance-1]
Slechte Trance:
[Soundcloud: https://soundcloud.com/mirror5000/slechte-trance]

En een eerbetoon aan de schromelijk onderschatte Dennis585:
(Edit: Zat sample in die er niet in had mogen zitten. Gelijk maar even echt gepersonaliseerd voor Dennis dan...)
[Soundcloud: https://soundcloud.com/mirror5000/dennis-1]

Melodietjes zijn niet heel spannend allemaal en lijken behoorlijk op elkaar. Maar ben vooral benieuwd of het 'theoretisch' klopt qua scales en akkoorden, of de mix OK is (anderhalf jaar geleden was hier door jullie terecht behoorlijk wat op aan te merken) en of jullie nog goede tips hebben voor de overgangen (naar break, naar drop, etc). Bij sommige overgangen klinkt het (volgens mij dan) vrij OK, maar bij andere mist er wat. Kan er nog niet de vinger op leggen...
En voor de rest natuurlijk onwijs benieuwd naar andere kritiek / suggesties. En neem vooral geen blad voor de mond, want het zijn echt 'experimentjes' om eens een keer een ander genre te proberen. Zit geen enkele ambitie achter om iets 'moois' of 'tofs' te maken. Dus: Bring it on! ;-)

Onwijs bedankt alvast!

[ Voor 10% gewijzigd door mcl op 02-11-2014 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor het 585 eerbetoon.

Klinkt goed en PRO allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bierkwadraat
Tentamenweek is remixweek

Dit remixje van Beyonce (was verzoekje) afgerond.

YouTube: Beyonce - XO (Phyrex Remix)

Veel stock plugins wederom, en sylenth.

[ Voor 31% gewijzigd door bierkwadraat op 02-11-2014 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@mcl
Klinkt goed hoor.
Trance2 vind ik de leukste van weg de melodie.
Je kan wel horen dat je (ook) techno maakt en van psy kicks houdt :P.
De mixen klinken netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcl
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:19

mcl

Tjemig bierkwadraat, dat klinkt goed man!!!!!!! Respect!

Wouter: Thx! Waar hoor je aan dat ik ook techno maak? De percussie-loopjes ofzo?
Blij om te horen dat de mixen beter worden. Ben nog steeds aan het behelpen op een koptelefoon, maar begin een aardig gevoel te ontwikkelen voor hoe het op de koptelefoon moet klinken zodat het op andere installaties ook lekker klinkt. Nu alleen hopen dat ik deze koptelefoon nooit kwijt raak... En op elke track een spectrum analyser natuurlijk.

Over die kicks: Geen idee wat een psy kick is eigenlijk ;-) De kicks zijn het resultaat van wat layeren van samples en soms een sinus uit operator eronder alvorens te compressen. Kennelijk toch onbewust een voorkeur voor bepaalde kick-sounds...

Echt heel erg grappig om eens wat anders te proberen. Merkte dat ik in m'n techno-dingetjes een beetje begon vast te lopen, maar even totaal wat anders doen geeft weer zoveel nieuwe inzichten om verder mee te gaan. Aanrader!

[ Voor 6% gewijzigd door mcl op 02-11-2014 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@mcl
Hoe het klinkt lijkt gewoon wel wat op techno. :)

Zelf nog aan de slag geweest met een nummertje dat ontstond toen ik met een patch stond te pielen samen met een tape delay emulatie. Voor de gein een intro voor bedacht om je op het andere been te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tharulerz
  • Laatst online: 10-04 05:16
@bierkwadraat: leuke beyonce track! Heb je er ook een soundcloud/mp3 van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1

OB1

Electro house? In ieder geval met iets nieuws begonnen. :)
[Soundcloud: https://soundcloud.com/loops-samples/preview-sculpture]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bierkwadraat
Tharulerz schreef op zondag 02 november 2014 @ 19:06:
@bierkwadraat: leuke beyonce track! Heb je er ook een soundcloud/mp3 van?
Dankjewel! :)

Zet 'm aankomende week op Soundcloud.
Mocht je geen geduld hebben dan kun je natuurlijk altjid een YouTube rip maken, haha
Pagina: 1 ... 97 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.