Hmm.. dan ik heb ik nog wel een ander idee in het kader van verbetering en efficiëntie (en kan door iedereen gedaan worden!)
Wat dachten jullie van een uitdaging ?
Mijn grootste nachtmerrie tijdens produceren is Tijd en afmaken.
Ik had voor mezelf al e.e.a voorbereid(hieronder)
maar wij kunnen dit natuurlijk allemaal doen om weer eens even wakker te worden en het lakse productieproces te verbeteren.
Het doel : Getting stuff done!, je werkwijze optimaliseren
Agenda
•Dag 1: Brainstormen (1-2 uur)
Alles wat in je opkomt noteren en bewaren. Kwantiteit over Kwaliteit in dit proces.
Thema, Genre etc.
•Dag 2: Sjabloon maken (1 uur)
Onderdeel van efficiënt werken, zet alvast je basis klaar. Denk dan aan een standaard chain die je gebruikt op je mixer, EQ, Compressie , sidechain etc.
•Dag 3: – Aan de slag deel 1 : Elementen (basis) (2 tot 4 uur)
Eindelijk tijd voor de elementen van je track!
Klik op je DAW, open je sjabloon en begin maar met spelen en klikken;
Tijd voor de Akkoorden, Melodieën, Percussie, samples, vocals etc.
(niet te veel prutsen aan één dingetje! Het gaat om de basis, morgen is er meer tijd.)
•Dag 4: – Aan de slag deel 2 : Elementen (Afmaken, aanpassen) (1-2 uur)
De basis ligt er al.. Luister naar alles van gisteren, nog steeds goed? Vandaag de tijd nemen alles van gisteren af te maken en eventueel aan te passen/switchen
•Dag 5: – Arrangement: Geraamte & Afmix-klaar. (2-4 uur)
Tijd voor het maken van je arrangement! Maak een opzet van je track en hoe hij grofweg in elkaar zou moeten steken, met alles er op en er aan: Risers, Downlifters, impacts, (FX) etc.
•Dag 6: – Mixen en masteren: Balans en effect (2-4 hours)
Volume, EQ, Compressie.. Je snapt het wel! Al je elementen tot hun recht laten komen.
•Dag 7: – Mixen en masteren: De automatisering (1-2 hours)
Laatste dag, Automation clips neerzetten waar nodig en de puntjes op de “i” zetten.
Renderen en uploaden naar SC en hier posten op tweakers.
iemand anders intresse deze uitdaging ook aan te gaan?
Uiteraard gaan we allemaal kletsen en feedback geven over de tracks (allicht zelfs tijdens het proces) en waar we konden komen of tekort geschoten zijn in dit belachelijk korte tijdsframe.
Wat dachten jullie van een uitdaging ?
Mijn grootste nachtmerrie tijdens produceren is Tijd en afmaken.
Ik had voor mezelf al e.e.a voorbereid(hieronder)
Het doel : Getting stuff done!, je werkwijze optimaliseren
Agenda
•Dag 1: Brainstormen (1-2 uur)
Alles wat in je opkomt noteren en bewaren. Kwantiteit over Kwaliteit in dit proces.
Thema, Genre etc.
•Dag 2: Sjabloon maken (1 uur)
Onderdeel van efficiënt werken, zet alvast je basis klaar. Denk dan aan een standaard chain die je gebruikt op je mixer, EQ, Compressie , sidechain etc.
•Dag 3: – Aan de slag deel 1 : Elementen (basis) (2 tot 4 uur)
Eindelijk tijd voor de elementen van je track!
Klik op je DAW, open je sjabloon en begin maar met spelen en klikken;
Tijd voor de Akkoorden, Melodieën, Percussie, samples, vocals etc.
(niet te veel prutsen aan één dingetje! Het gaat om de basis, morgen is er meer tijd.)
•Dag 4: – Aan de slag deel 2 : Elementen (Afmaken, aanpassen) (1-2 uur)
De basis ligt er al.. Luister naar alles van gisteren, nog steeds goed? Vandaag de tijd nemen alles van gisteren af te maken en eventueel aan te passen/switchen
•Dag 5: – Arrangement: Geraamte & Afmix-klaar. (2-4 uur)
Tijd voor het maken van je arrangement! Maak een opzet van je track en hoe hij grofweg in elkaar zou moeten steken, met alles er op en er aan: Risers, Downlifters, impacts, (FX) etc.
•Dag 6: – Mixen en masteren: Balans en effect (2-4 hours)
Volume, EQ, Compressie.. Je snapt het wel! Al je elementen tot hun recht laten komen.
•Dag 7: – Mixen en masteren: De automatisering (1-2 hours)
Laatste dag, Automation clips neerzetten waar nodig en de puntjes op de “i” zetten.
Renderen en uploaden naar SC en hier posten op tweakers.
iemand anders intresse deze uitdaging ook aan te gaan?
Uiteraard gaan we allemaal kletsen en feedback geven over de tracks (allicht zelfs tijdens het proces) en waar we konden komen of tekort geschoten zijn in dit belachelijk korte tijdsframe.
[ Voor 4% gewijzigd door basmuys op 21-10-2014 15:24 . Reden: sidenote ]