How to become a Producer Deel II Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 96 ... 102 Laatste
Acties:
  • 342.163 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basmuys
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11-12-2023
Hmm.. dan ik heb ik nog wel een ander idee in het kader van verbetering en efficiëntie (en kan door iedereen gedaan worden!)
Wat dachten jullie van een uitdaging ?
Mijn grootste nachtmerrie tijdens produceren is Tijd en afmaken.

Ik had voor mezelf al e.e.a voorbereid(hieronder) :) maar wij kunnen dit natuurlijk allemaal doen om weer eens even wakker te worden en het lakse productieproces te verbeteren.

Het doel : Getting stuff done!, je werkwijze optimaliseren

Agenda

Dag 1: Brainstormen (1-2 uur)
Alles wat in je opkomt noteren en bewaren. Kwantiteit over Kwaliteit in dit proces.
Thema, Genre etc.

Dag 2: Sjabloon maken (1 uur)
Onderdeel van efficiënt werken, zet alvast je basis klaar. Denk dan aan een standaard chain die je gebruikt op je mixer, EQ, Compressie , sidechain etc.

Dag 3: – Aan de slag deel 1 : Elementen (basis) (2 tot 4 uur)
Eindelijk tijd voor de elementen van je track!
Klik op je DAW, open je sjabloon en begin maar met spelen en klikken;
Tijd voor de Akkoorden, Melodieën, Percussie, samples, vocals etc.
(niet te veel prutsen aan één dingetje! Het gaat om de basis, morgen is er meer tijd.)

Dag 4: – Aan de slag deel 2 : Elementen (Afmaken, aanpassen) (1-2 uur)
De basis ligt er al.. Luister naar alles van gisteren, nog steeds goed? Vandaag de tijd nemen alles van gisteren af te maken en eventueel aan te passen/switchen

Dag 5: – Arrangement: Geraamte & Afmix-klaar. (2-4 uur)
Tijd voor het maken van je arrangement! Maak een opzet van je track en hoe hij grofweg in elkaar zou moeten steken, met alles er op en er aan: Risers, Downlifters, impacts, (FX) etc.

Dag 6: – Mixen en masteren: Balans en effect (2-4 hours)
Volume, EQ, Compressie.. Je snapt het wel! Al je elementen tot hun recht laten komen.

Dag 7: – Mixen en masteren: De automatisering (1-2 hours)
Laatste dag, Automation clips neerzetten waar nodig en de puntjes op de “i” zetten.
Renderen en uploaden naar SC en hier posten op tweakers.

iemand anders intresse deze uitdaging ook aan te gaan?
Uiteraard gaan we allemaal kletsen en feedback geven over de tracks (allicht zelfs tijdens het proces) en waar we konden komen of tekort geschoten zijn in dit belachelijk korte tijdsframe.

[ Voor 4% gewijzigd door basmuys op 21-10-2014 15:24 . Reden: sidenote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:40
basmuys schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 09:10:
[...]

wat voor DAW hanteert u dan bijvoorbeeld?
Cubase met Reason in de rewire voor thuis - Cubase en Ableton gerewired + hardware rig in de studio, vanwege collega die voornamelijk Ableton gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-09 09:23

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

basmuys schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 15:18:
*knip

Het doel : Getting stuff done!, je werkwijze optimaliseren

*knip

iemand anders intresse deze uitdaging ook aan te gaan?
Uiteraard gaan we allemaal kletsen en feedback geven over de tracks (allicht zelfs tijdens het proces) en waar we konden komen of tekort geschoten zijn in dit belachelijk korte tijdsframe.
Love your idea sir. But... in dit tijdsschema, voor mij.. kansloos...
Rede is simpel, ik heb er de tijd niet voor. (werk,papa zijn enz. enz..)

misschien dat ik dat in 2x zoveel tijd voor elkaar krijg.. Ik ga er eens over nadenken, want efficiëntie is nou niet echt "my Middle Name"

We will be right back with Manny_Moare !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basmuys
chieldtm schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 15:43:
[...]

Love your idea sir. But... in dit tijdsschema, voor mij.. kansloos...
Rede is simpel, ik heb er de tijd niet voor. (werk,papa zijn enz. enz..)

misschien dat ik dat in 2x zoveel tijd voor elkaar krijg.. Ik ga er eens over nadenken, want efficiëntie is nou niet echt "my Middle Name"
Jep! i hear ya, ik heb ook altijd 1001 dingen te doen O-) maar probeer mezelf dan ook een beetje te pushen om meer te doen met produceren dan een opzetje en de koelkast in. Ach en weet je.. Ook al loopt het helemaal de soep, wat ik van mezelf misschien eigenlijk ook wel verwacht.. kunnen we daarna eens een terugblik werpen, waarom/waar ging het fout? hoe op te lossen/hoe zijn anderen hier dan wel doorheen gekomen etc.

[ Voor 27% gewijzigd door basmuys op 21-10-2014 16:25 . Reden: post editje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Ik werk totaal niet volgens een plan of volgens schema's.
Meestal ram ik binnen een uur mijn hoofd-idee eruit en ondertussen maak ik de mix een beetje in orde zodat je niet constant naar herrie zit te luisteren. Arrangementjes maak ik zo nu en dan tussendoor zodat ik er later weer verder mee kan. Eigenlijk doe ik alles dwars door elkaar.

Als ik dan mijn creatieve drol eruit heb gepoept kan het zomaar 2 weken blijven liggen voordat ik er weer mee verder ga, dit werkt perfect voor mij :7

Daarom gaat een challenge zoals dit totaal niet goedkomen in mijn geval. Tevens kan ik geen muziek maken onder druk, dit moet allemaal gebeuren met een juiste vibe en sfeer. Noem mij een autist hierin, maar muziek is ontspanning en fun. Druk op de ketel is dat voor mij totaal niet.

Dus helaas, ik haak af. Voor diegene die wél meedoen, succes! *O*

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
mijn schema:

dag1: pielen met knopjes
dag2: pielen met knopjes
dag3: pielen met knopjes
dag4: pielen met knopjes
dag5: proberen boobvormpjes te maken met EQ curves
dag6: pielen met knopjes
dag7: pielen met knopjes
dag8: pielen met knopjes
dag9: pielen met knopjes - heeej dat klinkt ook nog! Uitdraaien, 20 compressors, 5 distortions en een brickwal; limiter op -24dB erover - posten op GoT
ready & repeat pattern.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basmuys
vlaaing peerd schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 16:55:
mijn schema:

dag1: pielen met knopjes
dag2: pielen met knopjes
dag3: pielen met knopjes
dag4: pielen met knopjes
dag5: proberen boobvormpjes te maken met EQ curves
dag6: pielen met knopjes
dag7: pielen met knopjes
dag8: pielen met knopjes
dag9: pielen met knopjes - heeej dat klinkt ook nog! Uitdraaien, 20 compressors, 5 distortions en een brickwal; limiter op -24dB erover - posten op GoT
ready & repeat pattern.
ik moest wel even hardop lachen haha :p..
de insteek is ook niet per sé om nummers uit te oepen maar te stroomlijnen en aansporen tot het voltooien van een project. En een stukje reflectie xD. blijkbaar is de timespan way too tight :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 22:12

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

dag1: spelen met synth, hey dit klinkt vet, wedden dat ik hier een track van kan bouwen?
dag2: hmmm dit is lastiger dan gedacht, ik ga m'n percussielaag wel doen
dag3: pffff
dag4: hahahaha, een plaatje van een kat die met z'n hoofd door het plafond steekt!
dag5: FRUSTRATIE
dag6: misschien wordt m'n nummer vet als ik YouTube video's ga kijken!
dag6 - 3 uur later: dat maakte echt geen moer uit
dag7 t/m 84: ik moet die ene track echt eens oppakken, die ene synth patch was te gek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

met ^^

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

:)

Dit topic blijft leuk om te volgen, al was het maar om te zien hoe veel mensen WOG'en (WerkOntwijkend Gedrag) voordat een track af is. Ach, het laatste nummer wat ik gemaakt heb (waar ik destijds erg blij mee was) is minstens 6 jaar geleden en misschien zelfs wel 10. Ik twijfel of ik ook weer eens wat software op mijn laptop ga zetten, maar ik heb al zoveel dat tijdslurpend is. Tot die tijd geniet ik in elk geval van de pareltjes die hier van tijd tot tijd voorbij komen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
basmuys schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 17:12:
[...]

ik moest wel even hardop lachen haha :p..
de insteek is ook niet per sé om nummers uit te oepen maar te stroomlijnen en aansporen tot het voltooien van een project. En een stukje reflectie xD. blijkbaar is de timespan way too tight :p
ja...ach, lijkt me moeilijk er zo'n regelmaat aan te hangen. Soms heb ik in een paar uur een complete track af, soms jaren later pas. Soms zit ik er dagenlang achter soms ook wekenlang niet. Misschien als je beroepsproducer bent dat je wat meer druk het om met grote regelmaat iets af te maken, maar ik denk dat in het algemeen hier weinig hobbyproducers zijn die zo consequent bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan ook elektronische muziek real-time maken.
Lijkt behoorlijk old-skool maar het heeft nog steeds zijn eigen charme.
Zoals deze dude doet:
YouTube: ludoWic Jam 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Het lijkt me heel leuk om samen een track te maken, er is daar hele goed software voor die Splice heet. Volgens mij werkt die platform onafhankelijk en kan die als de DAW's niet compatible zijn gewoon alleen de individuele tracks en midi delen.

Als we zoiets doen moet het heel erg ongestructureerd en los zijn, zodat het fun blijft.

Je zou de bouwstenen van de track kunnen verdelen over ieders specialiteiten en dan op het einde al het bouw materiaal voor iedereen beschikbaar kunnen stellen zodat men naar harte lust kan mixen.

Bijvoorbeeld ik werk samen met wouter velmaat aan de compositie.

Vlaaing en Apnia doen de sound design en komen met wat coole geluidjes (VST presets kunnen makkelijk gedeelt worden)

Dan werken Vlaaing en Apnia samen met Basmuys en nog iemand anders die goed kunnen mixen. En terwijl we bezig zijn praten we hier over de opbouw van de track en alle fijnne dingetjes en zo.

Elk klein stukje dat iemand maakt kan meteen gedeeld worden hier via soundcloud zodat iedereen kan luisteren.

We delen dan vooral losse wave tracks van één instrument max of drums loops (maar wie mixt heeft van de drums ook de individuele sporen nodig)

En heel belangrijk, sporen moeten altijd droog beschikbaar zijn (alle effecten uit, ook die van de VST's) en wet (effecten aan, maar effect of paar effecten een appart spoor beschikbaar als wave)

Alles zou dan heel los en vrijblijvend zijn, we bouwen een track modular en terwijl mensen aan de modules bezig zijn praten we muziek en zien we dat de dingen bij elkaar passen. Pas op het einde worden alle losse elementen samengesmeld tot één of meerdere tracks.

Met Spice word alles heel overzichtelijk gepresenteerd.

Zolang het los genoeg blijft, geen tijdslimiet, geen druk, kan zo'n project heel lang duren en toch altijd leuk en intressant blijven en kunnen uit de losse sporen verschillende genre tracks gemaakt worden.

Ik zie dat zeker zitten, lijkt me een leuk project om elkaar muzikaal beter te leren kennen, ervaring op te doen (in samenwerking) ... etc etc etc.

Ik en Kaos hebben we daar ook al eens overgehad maar voor Kaos is het heel belangrijk dat alles DAW onafhankelijk blijft. Het uit wisselen van losse wave sporen (in rar bestandjes) werkt ook gewoon veel beter. Dan mixt heel makkelijk en dan hoeft je computer ook niet meer te cruchen of de juiste VST's of DAW te hebben. Ik geef Kaos daar trouwens gelijk in. Je kunt niemand verplichten om met een andere DAW te werken. Dat werkt toch niet. Iedereen moet zich als een vis in het water kunnen voelen lekker in zijn eigen DAW.

Voor het maken van mixjes en andere creatieve zooi werken losse sporen toch het beste! :)

Nou wat denken jullie. Ik zou zeggen maak een account of Splice en let's start a project! En we zien wel waar we over 6 maanden staan. _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door Kain_niaK op 22-10-2014 02:01 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basmuys
Kain_niaK schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 01:57:
Het lijkt me heel leuk om samen een track te maken, er is daar hele goed software voor die Splice heet. Volgens mij werkt die platform onafhankelijk en kan die als de DAW's niet compatible zijn gewoon alleen de individuele tracks en midi delen.
Das wel nice! :D
Ik en Kaos hebben we daar ook al eens overgehad maar voor Kaos is het heel belangrijk dat alles DAW onafhankelijk blijft. Het uit wisselen van losse wave sporen (in rar bestandjes) werkt ook gewoon veel beter. Dan mixt heel makkelijk en dan hoeft je computer ook niet meer te cruchen of de juiste VST's of DAW te hebben. Ik geef Kaos daar trouwens gelijk in. Je kunt niemand verplichten om met een andere DAW te werken. Dat werkt toch niet. Iedereen moet zich als een vis in het water kunnen voelen lekker in zijn eigen DAW.
Niemand heeft het over verplichtingen gehad he :P, ik was enkel onder de indruk dat veel mensen FL gebruiken :) dat was even te kortzichtig van mijn kant
Voor het maken van mixjes en andere creatieve zooi werken losse sporen toch het beste! :)
Nou wat denken jullie. Ik zou zeggen maak een account of Splice en let's start a project! En we zien wel waar we over 6 maanden staan. _/-\o_
Ik sta wel open voor een collabje hoor :-) absoluut geen haast ofzo, ik zie wel of er animo is. Maar count me in! :)

Overigens ben ik begonnen met dag 1 en ik heb er vooralsnog een goed gevoel over :-)
veel dingen op papier gezet.. En ik hou een logboekje over dit hele gebeuren bij :P
(Jammer dat ik nog geen tweakblog kan maken) [/testmonkey]
Ik heb for the sake of the challenge voor een genre gekozen waar ik (bijna) geen kennis over heb namelijk Trance. En met geen kennis bedoel ik het produceren ervan.
Ik heb wel wat tijd over gehad, dus ik heb gelijk een voorsprongetje genomen en alvast klaargezet wat ik kon in FL.
Mixerkanalen op een laag pitje gezet, eerste paar kanalen voorzien van eq/compressor & voor het gemak maar even uitgegaan van 140BPM

Ik ga na afloop (volgende week maandag) ook het project delen :) dus misschien dat iemand er nog wat uit kan halen of modificeren ofzo.

[ Voor 2% gewijzigd door basmuys op 22-10-2014 10:48 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOmegaForce
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Kijk eens aan, nieuw volk in de draad! Welkom!

Mij lijkt het idee voor een collabratie wel erg vet. Ik weet niet of splice nu al in open beta is maar anders heb ik nog wel wat invites liggen voor geïnteresseerden.

@basmuys
Erg goed idee, dat agenda! Ik weet niet of ik me helemaal aan de planning kan houden maar ik zal eens kijken hoe ver ik kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En welk onderdeel gaat Dennis doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 13:00:
En welk onderdeel gaat Dennis doen?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/C76KSOf.png

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil best mee werken aan het project met mijn weinige ervaring , maar daarom ben ik hier : Om te leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Whatever je mixprobleem ook was, je gebruikt gewoon niet de goeie kabels. En dan heb ik het niet over die cheapo audio-USB kabels a 200,- per stuk.

Shinpy kabels is de sjit, ja?

"When we talk about cables, we mean energy transmission. The music signal that passes inside them in a kind of energy that comes up against a lot of obstacles. The musical signal is a sort of electromagnetic field, and being immersed in thousands of electromagnetic fields, we can consider music signal as a flow of fresh water that runs in a sea's salt water. Therefore, we consider cables as the weak point of a stereophonic system, as the component that tends most of all, to foul and denaturalize timbre, dinamics and soudstage. The problem is to obtain at the output of a cable the same signal we put in, in energetic terms particularly. energetic linearity of SHINPY cables is not obtained throught a filtering network, that we consider responsible of a remarkable slowing down in energy transmission, but trough a without precedent proofing of inside energic field from the outside ones. It means to run fresh water in the sea through a pipe."

Nu verkrijgbaar voor slechts €22000,- per gematcht paar a 3meter/stuk.

Voor een klein aanvullend bedragje bezorg ik ze persoonlijk en straal ik de kamer af voor bad vibes, waarna ik deze zal zuiveren met een positieve-ionenstraler en besprayen met niet-geleidende neongassen zodat ook de storingen in de atmosfeer opgeheven worden voor een beter audiosignaal.

als je écht van muziek houdt, wees dan eerlijk tegen jezelf en kies je de kabels die je setup verdient

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

vlaaing peerd schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 13:37:

als je écht van muziek houdt, wees dan eerlijk tegen jezelf en kies je de kabels die je setup verdient

<3 omdat ik 't waard ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Collabje lijkt me leuk. Compositie zie ik minder zitten. Wil wel wat samplesets beschikbaar stellen en uiteraard de mastering op me nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09 13:56

2mb

Splice werkt met Live, FL en Logic zie ik. Ik doe graag mee.

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:06
Wat een tof idee! Het lijkt me ook wel wat hier enigzins aan mee te werken. Vooral omdat ik denk dat het heel leerzaam is, ben benieuwd hoe jullie je tracks maken, van 0 tot een eind resultaat. Ik zelf heb altijd gewoon een idee dat ik uitwerk, meestal is het zooi maar de laatste tijd gaat het wel lekker heb ik het idee.

Tevens heb ik nog nooit een collab gedaan, dus een nieuwe uitdaging. Hook me up :p
Ik werk zelf in FL, ooit een keer mee begonnen nooit mee gestopt. alhoewel ik ook wel eens wat probeer aan te kloten met ableton. Alleen gaat dit me nog niet heel soepel af.

[ Voor 17% gewijzigd door gangstahh op 22-10-2014 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Compressorvraagjes:

1) Make-up gain, ik weet wat het doet (compenseren voor het verlies aan dB's) maar niet hoe. Hoe bepaalt hij hoeveel dB hij moet compenseren? En is dit een dynamisch ding, of is dat een rekensom van de gain reduction?

2) Bij een soft knee, op welk punt kickt de attack time precies in? Alsnog als hij voorbij de threshold is? Heeft de knee dan wel effect? Of is de knee alleen effectief als de compressor al actief is zoals op z'n weg terug via release?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt auto makeup gain en die berekend over een bepaalde tijd hoeveel gain reductie er plaats vind en compenseert dat. Traditionele makeup gain is gewoon een statische gain. Als je 3dB gain reductie hebt kan je de gain 3dB omhoog schroeven.

Bij een soft knee is de compressie niet lineair dus heb je compressie afhankelijk van de intensiteit van het geluid. Een snare zal dan bijv meer gecompressed worden dan een basgeluid. Vandaar dat opto compressors ( met een soft knee) een ander geluid hebben dan een traditionele transistor of buizen compressor.

Veel mensen vergeten ook dat de gain reductie vaak maar op de lagere frequenties reageert (50 a 200Hz regio) zodat ze de hoge frequenties niet teveel smoren. Dat hangt af van het type. Bij de betere plugins kan je dat vaak zelf regelen. Al dan niet door een EQ op de sidechain ingang te zetten en dan alsnog de sidechain met dezelfde input als de compressor zelf aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://members.chello.nl/x.kok/rawMicron.mp3

Niet het meest briljante, maar gewoon een patch 1:1 vanuit mijn Micron, live ingespeelt en spelen met de knopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 00:30:
Je hebt auto makeup gain en die berekend over een bepaalde tijd hoeveel gain reductie er plaats vind en compenseert dat. Traditionele makeup gain is gewoon een statische gain. Als je 3dB gain reductie hebt kan je de gain 3dB omhoog schroeven.
Ja sorry ik bedoelde ook auto makeup. Dus stel ik heb een snare, die over de threshold gaat, met een 20ms attack, dan komt de transient er ongehavend doorheen, en de tail van die snare wordt gecompressed. Als die compressie uitloopt van laten we zeggen 3dB gain reduction, terug naar 0, maakt hij dan zodra de compressor inkickt de boel over de tijd van de release van 3dB naar 0dB luider ipv zachter? (want dat klinkt als expanding)
Hoe werkt dat exact?

edit: na wat lezen begrijp ik dat het niet meer is dan een constante in volume die op voorhand berekend is. Het is niet zo dat hij pas inkickt op het moment dat de compressor actief is (dus na de 20ms attack) en vice versa. Ik zou, bij wijze van, net zo goed m'n channel een paar dB harder kunnen maken ipv te gainen op de compressor, right?

[ Voor 46% gewijzigd door apNia op 23-10-2014 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 00:30:

Veel mensen vergeten ook dat de gain reductie vaak maar op de lagere frequenties reageert (50 a 200Hz regio) zodat ze de hoge frequenties niet teveel smoren. Dat hangt af van het type. Bij de betere plugins kan je dat vaak zelf regelen. Al dan niet door een EQ op de sidechain ingang te zetten en dan alsnog de sidechain met dezelfde input als de compressor zelf aansturen.
of je gebruikt een (multi)bandcompressor.
apNia schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 11:09:
[...]

Ik zou, bij wijze van, net zo goed m'n channel een paar dB harder kunnen maken ipv te gainen op de compressor, right?
volgens mij zijn er wel dynamische autogains hoor, maar dat zou ik moeten opzoeken.

Ja, je kan je channel harder zetten maar de meeste mixers willen dat het perceptuele volume van je instrument na de effect-chain hetzelfde is als ervoor. Zo voorkom je dat je in de fout stapt dat harder = beter klinkt.

Hoe zou je anders je effect kunnen A/B-en als het volume compleet verschilt?

[ Voor 36% gewijzigd door vlaaing peerd op 23-10-2014 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bierkwadraat
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-08 13:54

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

vlaaing peerd schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 11:36:
[...]

Ja, je kan je channel harder zetten maar de meeste mixers willen dat het perceptuele volume van je instrument na de effect-chain hetzelfde is als ervoor. Zo voorkom je dat je in de fout stapt dat harder = beter klinkt.

Hoe zou je anders je effect kunnen A/B-en als het volume compleet verschilt?
Ik kan ook wel zeggen dat ik 'm in een effects rack kwak in Ableton met een Utility om te compenseren, maar dat is zo DAW specifiek. En bij de gain dial van je compressor kan er verwarring ontstaan. Daarom zei ik dus 'bij wijze van' :)

[ Voor 11% gewijzigd door apNia op 23-10-2014 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Ben totaal geen fan van bigroom house, maar dit zit goed in elkaar hoor.
Het enige punt van kritiek, de lead in je melodieuze stuk staat flink wat zachter dan het stuk wat iets monotoner is.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hp6zS4v4KAFnccLoFva9xmHF/full.jpg?nohitcount=1

Ik leer steeds meer over FL Studio en dat bevalt me prima.
Deze winter ga ik er flink mee aan de slag om wat leuke tracks te maken.
Ik ga mijn FL Studio Producer Edition upgraden naar Signature Edition.

Mijn eerste thumbnail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bierkwadraat
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-08 13:54
kaos- schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 12:50:
[...]

Ben totaal geen fan van bigroom house, maar dit zit goed in elkaar hoor.
Het enige punt van kritiek, de lead in je melodieuze stuk staat flink wat zachter dan het stuk wat iets monotoner is.
Bedankt voor de feedback :)
Dit nummer is gemaakt door mijn 17-jarige compagnon, dus zit even met andermans veren te pronken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 13:02:
[afbeelding]

Mijn eerste thumbnail
Ziet er goed uit Dennis. Zo te zien begin je al wat verstand van zaken te krijgen. Keep it up!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 13:35:
[...]

Ziet er goed uit Dennis. Zo te zien begin je al wat verstand van zaken te krijgen. Keep it up!
Bedankt , ik blijf steeds nieuwe dingen over muziek maken leren en dat is leuk om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basmuys
Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 13:02:
[afbeelding]

Mijn eerste thumbnail
Wil je iets specifieks uit de signature edition gaan gebruiken ? FL maximizer ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

basmuys schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 15:15:
[...]

Wil je iets specifieks uit de signature edition gaan gebruiken ? FL maximizer ofzo?
Ik wou eigenlijk de Synthesizer die erbij zit.

Wat is eigenlijk de meerwaarde aan de Signature Edition?
Wat kun je er allemaal meer mee dan als je de Producer Edition zou hebben?

Iemand van de experts hier die dat allemaal weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basmuys
Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 15:23:
[...]

Ik wou eigenlijk de Synthesizer die erbij zit.

Wat is eigenlijk de meerwaarde aan de Signature Edition?
Wat kun je er allemaal meer mee dan als je de Producer Edition zou hebben?

Iemand van de experts hier die dat allemaal weet?
Omdat ik nieuw in de thread was gekomen liet ik de voor-oordelen maar even links liggen en wilde ik je wel wat feedback geven maar ik kan er niet omheen: Je antwoord laat wel zien dat je:
A. een troll bent
B. Rijk/welvarend en het maakt je geen hol uit
C. Ultra lui
D. 8 jaar bent.

Ga je nu zeggen dat je wil gaan upgraden naar de signature edition terwijl je (en al toegeeft) helemaal op stap 1 bent met produceren. (waar heb je al die extra crap voor nodig)
het kan nog 1 ding zijn ja als je een specifieke tool zou willen gebruiken, wat op je huidige niveau eigenlijk geen zin zou hebben

Maar om nou te gaan zeggen dat je wil gaan upgraden, (voor het gemak) 100 euro er tegen aan wil smijten en niet eens weet wat je aan het upgraden bent.. laat me wel zien dat je maar een beetje loopt te trollen of in iedergeval mij en/of anderen hier niet serieus neemt... hoe moet dat andersom dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil die synthesizer er graag bij hebben.

Ik vroeg me eigenlijk af wat je aan de andere extra's hebt.

Jij / u valt mij aan op mijn persoon , inplaats van mijn vragen te beantwoorden.

Daar is dit topic toch voor om advies te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:23
Dennis, er word op dit forum verwacht dat je zelf competent genoeg bent om even google te openen en het verschil tussen verschillende versies van Fruity Loops te vinden. Niemand valt je zomaar aan hoor.

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kevz schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 16:32:
Dennis, er word op dit forum verwacht dat je zelf competent genoeg bent om even google te openen en het verschil tussen verschillende versies van Fruity Loops te vinden. Niemand valt je zomaar aan hoor.
Ok bedankt , ik heb uiteraard gegoogled en op de site van FL gekeken , maar ik kwam er niet echt uit wat de andere extra's zijn.

Dus ik dacht ik vraag het hier even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basmuys
Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 16:39:
[...]

Ok bedankt , ik heb uiteraard gegoogled en op de site van FL gekeken , maar ik kwam er niet echt uit wat de andere extra's zijn.

Dus ik dacht ik vraag het hier even.
even voor de goede orde letterlijk de eerste link die ik in google pak van de officiele site :
Signature Bundle is a 'bundle' including Producer Edition + a limited collection of our 'signature' plugins. It's the cost effective way to get your hands on some of our best gear. If you already own plugins in the Signature Bundle, the Image-Line shop will automatically deduct these from the price.
What you can do with Signature Bundle

Enhanced productivity. The addition of Maximus will make your final mix down process easier and have you putting out professional sounding masters in less time. The Fruity Video player will allow you to compose and synchronise your musical scores or foley to video. Directwave Sampler will allow you sample VST instruments and create your own multi-layer sample banks from any recordable instrument. Sytrus will round out your synthesis capabilities with a huge preset library and awesome range of sounds. Guitar players will appreciate Hardcore Guitar Effects Suite, but it’s also a bunch of generally useful effects pedals for any instrument, experiment!

Signature Bundle includes

All Producer Edition features plus...

SoundFont sample player to unlock your access to the many free Soundfont sample libraries you can find online.

Video player video scoring aid.

DirectWave full sampler.

Sytrus synthesizer.

Maximus multiband maximizer.

Hardcore guitar effects suite.

Lifetime free updates to FL Studio Producer Edition & all plugins originally included as part of the 'Signature Bundle' by download.

NOT all plugins (Check Feature Comparison)
http://www.image-line.com...hp?t=3#feature_comparison
zie voorgaande post, hoe je deze pagina niet kan vinden is een mystery voor mij.
kun je begrijpen waarom ik aangeef dat ik je niet serieus kan nemen? 1st result op google man! kom op.. hoe kan dit niet laks overkomen?

[ Voor 3% gewijzigd door basmuys op 23-10-2014 17:15 . Reden: ... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt , ik ga er over denken om em te upgraden via de FL site , misschien wacht ik wel op een kortings actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knap nummer. Zit goed in elkaar inderdaad.
Qua mix vind ik de percussie niet echt knallen. Het sublaag vreet veel energie weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dat je inmiddels ook wel klaar bent voor wat reverb en andere effecten dennis. Doe het subtiel zodat het niet storend wordt.

Ik kan je aanraden om te zoeken op "In to the lair" op youtube. Pensado kan je veel uitleggen.

Zoek daarna even een tutorial hoe je effecten toe past in FL.

Ben heel benieuwd hoe ver je komt. Laat vanavond maar weer even een stukje horen als je tijd en zin hebt.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga daar zeker mee aan de slag.

Ik ga eerst van het weekend met een Software Synthesizer aan de slag om een nummer te maken.

Dit is een snelle track die ik vandaag even gemaakt heb :

YouTube: Dennis585 - Rainy Days

Een beetje ruw nog , maar ik vindt em wel lekker klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:06
Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 18:30:
[...]

Ik ga daar zeker mee aan de slag.

Ik ga eerst van het weekend met een Software Synthesizer aan de slag om een nummer te maken.

Dit is een snelle track die ik vandaag even gemaakt heb :

lekker duister nummer Dennis, de synth er door maakt het helemaal af! Van ongekende schoonheid.
Keep up the good work bro! Je komt er wel, ik zeg altijd maar zo; 'oefening baart kunst'.

Dennis, serieus! Wat voor muziek smaak heb je? Whatever, het maakt ook geen moer uit. Als je een nummer luistert waarvan jij denkt dit vind ik tof zoiets wil ik ook maken. Na wat prutsen heb je ook een 'nummer' gemaakt, wat speelt er dan in je hoofd? Zo van ja, dit komt wel dicht in de buurt? Zo ja dan moet je echt iets gaan doen aan je gehoor. Vergelijk je eigen materiaal eens met bestaande nummers... En oordeel dan alsjeblieft zelf.

Ik zelf kan het weten, ik maak nu ongeveer een jaar muziek.
Ben ooit begonnen met dit:

[Soundcloud: http://soundcloud.com/patrykmoj/patty-summer-feelings]

Een tijd later zat ik helemaal in zo'n vibe:
[Soundcloud: http://soundcloud.com/patrykmoj/patty-fuckthegenres]

En daarna ongeveer zoiets:
[Soundcloud: http://soundcloud.com/patrykmoj/patty-bangbang]

Dit soort meuk ook nog gemaakt:

En nu bezig met dit soort dingen (private link):
https://soundcloud.com/patrykmoj/tecshittmix1/s-hjqfG

Als ik naar mezelf kijk zie ik toch wel enige verbetering, ik probeer veel te doen met de feedback hier. En ik heb werkelijk waar het idee dat jij er geen ene moer mee doet. Ik persoonlijk kan me hier best dood aan ergeren.
Probeer eens een track te maken, zelf 100x terug luisteren en als je denkt dit komt wel enigszins in de buurt met een 'bekend' nummer post het dan. Werkelijk waar wat je vandaag hebt gepost.... Ik moest bijna huilen.

Zo veel feedback dat je krijgt en je doet er geen moer mee.

[ Voor 57% gewijzigd door gangstahh op 23-10-2014 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Beste topic ooit dit, serieus.

:D

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Dennis serieus, ik wil je bijna gaan verbieden tracks hier te posten waar je een dag aan hebt gewerkt. Zorg eens dat je minimaal een week werk in een track steekt. Er zijn mensen die hier weken, soms maanden aan een track werken en jij komt allemaal met tracks die je in een dag afmaakt. Het IS niet zo makkelijk en het HOORT niet zo makkelijk te zijn.

Mag ik je anders een opdracht geven? Pak gewoon eens een nummer wat een voorbeeld is in het genre wat jij leuk vindt en maak dat gewoon na, en post die over een week hier. Daar leer je superveel van, en ik zou dat graag willen horen en DAN pas opbouwende kritiek geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de feedback.

Al het begin is moeilijk , ik leer steeds meer dingen , dus dat goeie nummer dat komt er wel met wat geluk
aan mijn zijde. Ik gebruik al redelijk wat van de gegeven feedback in mijn nummers die ik maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanavond wil ik een dikke reverb door je track horen Dennis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Dennis heb je m'n reply gelezen en ga je het doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja.. leuk entertainment dit topic..

Ik ben zelf ook nog niet zo lang bezig. Mijn manier om beter te worden is door zoveel mogelijk info te verzamelen en mezelf te onderwijzen.

- Hoe is een track opgebouwd?
- Wat is een synth, wat doet het, hoe werkt het, welke soorten zijn er? (hier heb ik dagen/weken in zitten)
- Welke "standaard procedures" zijn er? De tips en tricks zeg maar. Dit kan je prima van youtube halen.
- Hoe zitten toonladers en akkoorden in elkaar?
- etc..

Kennis is macht weet je wel. Je kan je niet creatief uiten als je niet weet hoe.

Nu ben ik steeds voorzichtig met kritiek geven, ik vind dat ik nog geen recht van spreken heb. Toch als je een track maakt, zorg dan iig dat het in key is, dat het in balans is en dat er enigszins een logische structuur in zit.
Niet dat ik het nu zo goed weet hoor.. verre van zelfs.. toch een bepaalde basis moet er wel inzitten denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 10:41

yGiDoRp

Sawasdee

Ben vanochtend bezig geweest met een oude chord progression die ik een hele tijd geleden had opgenomen.

Het is nog lang niet af, maar ik sta open voor kritiek. Met name mix tips, alhoewel het echte mixen gebeurt wanneer de track af is het fijn om het enig sinds op orde te hebben tijdens het bouwen.

[Soundcloud: https://soundcloud.com/vincent-nap/new-trance-idea-23-10-2014]

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basmuys
Het mooie van muziek is dat iedereen feedback kan geven.. ik laat zelfs mijn moeder feedback geven.. er is geen standaard manier van werken er zijn zelfs momenten geweest waar ik een kick in stereo en met reverb had. Er zijn geen regels, enkel richtlijnen :-) ik heb ook veel van youtube opgestoken.. uren naar anderen kijken. Maar aan het eind van de dag is alles gebaseerd op gehoor .. iedereen kan oordelen. Maarehhhhhh jij maakt tech? :D ik ook! My weapon of choice zegmaar heb je ook zo'n mooi geluidswolkje?

[ Voor 153% gewijzigd door basmuys op 23-10-2014 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp

yGiDoRp

Sawasdee

Je links doen het niet basmuys. Je moet in soundcloud bij je private track klikken op share en dan krijg je de Private Share link.

Oh, nu is heel soundcloud stuk :( Hij doet het weer :) Maar je links dus nog niet.

[ Voor 26% gewijzigd door yGiDoRp op 23-10-2014 20:52 ]

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was ook wel nieuwsgierig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basmuys
yGiDoRp schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 20:51:
Je links doen het niet basmuys. Je moet in soundcloud bij je private track klikken op share en dan krijg je de Private Share link.

Oh, nu is heel soundcloud stuk :( Hij doet het weer :) Maar je links dus nog niet.
Je had gelijk niet bij de pvt link stilgestaan [/noob]

EDIT: Linkjes werken nu :) / toch niet via een andere browser.. ach ik maak ze wel public :P

Track van ep :

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Melodie, maak 't of kraak 't :P
[Soundcloud: https://soundcloud.com/beatfluence/melodie-7-dagen-1-track]
Members only:

@yGiDoRp
Je chords klinken goed samen, maar ik hoor wanneer de kick in komt bij de 4e chord (na die chord met wat meer sustain) een klein vals nootje, dat komt waarschijnlijk door de atack op je synth/pad. want de eerst volgende chord die gespeeld wordt is 'net' iets te laat.
verder klinkt die percussion op het laatst wel goed bij je track, maar hij mag er wel iets dominanter op de mix uitkomen, geef m een minimaal beetje reverb en schuif hem een klein stukje door zodat je een beetje zo'n contra sound hebt. geeft m net wat meer groove.

[ Voor 74% gewijzigd door basmuys op 23-10-2014 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp

yGiDoRp

Sawasdee

gangstahh, 1 van je tracks heet zelfs "FuckTheGenres" maar ik denk dat het je tracks goed zou doen als je wel aan 1 genre per track zou houden.

De trap stukjes zijn helemaal niet mijn ding, maarja dat is mijn voorkeur.

Het stukje van "FuckTheGenres" tussen 1:52 en 2:34 vind ik erg relaxed als je de rollende snare eruit haalt.

Endless Flow zitten ook heerlijke stukken in.

[ Voor 5% gewijzigd door yGiDoRp op 23-10-2014 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp

yGiDoRp

Sawasdee

Zit wel wat in, maar loopt niet lekker. Even met de noten en de nootlengten schuiven. Tempo mag ook wel wat omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:14
Gisteren eindelijk Serum aangeschaft voordat de introductieprijs is verlopen. Ben nu bezig uit te vogelen hoe het werkt. Ziet er goed uit en klinkt als een klok.

Maar my f-ing goodness wat een brakke onderdachte onintuitieve krampen vst is Prologue eigenlijk. Ja het wordt gratis meegeleverd bij Cubase dus ik mag niet klagen. Waar hoe kan het zijn dat ik een godvergeten halfuur nodig heb om erachter te komen hoe je zo iets simpels als een lfo aan osc pitch (of wat dan ook) kunt koppelen. Bij Serum sleep en klaar, kan ik mijn moeder uitleggen. Maar bij prologue is het me gewoon niet gelukt, ik heb het opgegeven terwijl ik toch wel technisch aangelegd ben.

Dit soort dingen (kut vst's) vind ik toch wel behoorlijk de creativiteit in de weg staan. Je bent alleen met klikkerdieklikkerdieklik (erdieklikerdieklikerdieklik) bezig terwijl je met tonen, noten, akkoorden(progressie) en dynamiek moet bezig zijn.

Zo, sorry voor de rant maar het lucht lekker op.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Daarom is Serum imo zo fijn. Daarom ben ik bijvoorbeeld ook gek op Ableton en had ik (destijds, ik heb het over 2007 ofzo?). Je kan ideeën snel tot uiting brengen. Als je met Serum speelt besef je ook dat je qua synth nooit meer een stapje terug wilt doen in het virtueel analoog rijk.

Welcome to the club mekkieboek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MvZ-
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 14:25
Hoi allen,

Ik volg nu stilletjes al een tijdje dit topic, en ik ben nu eindelijk zover om letterlijk eens wat van me te laten horen. Sinds ruim 10 jaar pruts ik zo af en toe wat geluiden aan elkaar in FL, maar omdat dit meestal met zeer grote tussenpozen is kom ik daar eigenlijk nooit echt verder in en blijft het dus voornamelijk bij prutsen. Nu heb ik weinig ambitie om 'goed' te worden, het is gewoon een van een aantal hobby's die ik heb en om eerlijk te zijn is het voor mij voornamelijk om even 'relaxed' wat anders te doen, maar enige vooruitgang zou na zoveel tijd natuurlijk toch wel eens leuk zijn :)

Het lijkt me dus ook niet meer dan fair om een laatste 'work in progress' te delen waar met name aan de laatste minuut nog hard gewerkt moet worden (ik heb geen idee waar het verder naartoe gaat ...)
https://soundcloud.com/astrokraai/20140904a/s-UrNOy

En om maar gelijk met de deur in huis te vallen, zo goed als alle projecten die ik ben gestart blijven 'work in progress'. Dat wil zeggen dat er nooit een track 'af' is, het blijft bij een reeks maten waar ik meestal na een paar weken -waarvan ik effectief een paar avonden bezig ben geweest - genoeg van heb gekregen. Een maand of wat verder ga ik dan weer wat nieuws verzinnen en heel af en toe kom ik eens op wat ouds terug om een zeer vervelende noot ergens weg te halen. Inmiddels heb ik dus vrij veel 'ideeën', van een enkele maat tot een aantal minuten aan redelijke opbouw, maar eigenlijk geen nummers waarvan ik kan zeggen dat het klaar is.

Nu weet ik nog niet echt of ik dit een probleem vind, maar aan de andere kant zou ik graag wat meer kennis op doen - en discipline faken- om zo af en toe een projectje af te ronden waarvan ik denk dat het het waard is.

Wellicht zijn er mensen die daar nog wat algemene tips voor hebben, want ik heb zelf vooral het idee dat het een motivatieprobleem is: ik vind het leuk om even wat te doen, maar dan ben ik er na korte tijd wel weer eens klaar mee en kom uiteindelijk niet verder...

Om datgene wat ik maak origineel te houden wil ik daarnaast graag zelf ook wat samples gaan maken. Dit staat dus min of meer los van het probleem wat ik hiervoor schetste. Ik wil graag de natuur/stad/woonkamer in en coole geluiden opnemen - met een 'redelijke' draagbare recorder - en deze leuk gaan verwerken. Binnenkort hoop ik hier wat meer mee te kunnen experimenteren, zowel bij het opnemen, als het daarna verwerken. Ik kan me voorstellen dat dit eigenlijk weer een compleet andere tak van de sport is, waar je misschien handig wat andere software voor nodig hebt? Ik ben niet van plan direct wat aan te schaffen, maar hoor graag wat er op dit vlak zoal gebruikt wordt.

Daarnaast heb ik eindelijk eens een eenvoudig midi keyboard aangeschaft, zodat het hopelijk wat makkelijker wordt om aan melodieën te kunnen werken. Alhoewel ik moet bekennen dat de grootste beperking hier waarschijnlijk mijn verbeelding is, en niet de apparatuur :)

Ok. Dat is wel even voldoende verhaal voor nu. Hopelijk kunnen jullie me wat verder helpen, liefst zonder mijn pogingen compleet de grond in te boren, en doe ik hier ook leuke ideeën op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
Dit is voor iedereen denk ik wel een bekend probleem...

Als je echt werk wilt gaan afmaken om te releasen is het handiger dat je een planning maakt hiervoor en daarop verschillende doelen zet. Probeer deze doelen te halen en gebruik de middelen en kennis welke je op dat moment bezit.
Dit betekend dat je soms flink inlevert op de kwaliteit of dat je afwijkt van het idee in je hoofd. Namate je dit vaker doet ga je zien dat je werk telkens kwalitatief beter wordt (in de meeste gevallen, we zien hier soms wel eens anders).

Voor on-the-road opnames gebruik ik zelf TwistedWave tevens ook handig voor eenvoudige bewerkingen. Wel alleen beschikbaar voor OSX! Echter maakt het qua software niet zoveel uit en qua apparatuur is een ipad bijv. al meer dan voldoende. Het lijkt mij handiger bij opnames in de natuur dat je verschillende type microfoons bij je hebt.

Ik zou zeggen kijk even dit filmpje, soort van mini docu

basmuys schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 21:01:
[...]

Je had gelijk niet bij de pvt link stilgestaan [/noob]

EDIT: Linkjes werken nu :) / toch niet via een andere browser.. ach ik maak ze wel public :P

Melodie, maak 't of kraak 't :P
[audio]
Members only:
Je melodie is een beetje apart er klopt iets niet qua gevoel. De flow ervan loopt niet lekker. Het klinkt wel leuk als de opbouw erbij komt.

[ Voor 23% gewijzigd door rhodium op 23-10-2014 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 01:40:
http://members.chello.nl/x.kok/rawMicron.mp3

Niet het meest briljante, maar gewoon een patch 1:1 vanuit mijn Micron, live ingespeelt en spelen met de knopjes.
Ik vind helemaal mooi :P

Had ooit ook een heleboel live opnames op mijn soundcloud maar heb ze verwijderd door soundcloud minuten gebrek (voor dat ik een premium account nam)

Lekker organish. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke van muziek maken is dat je creatief bezig kan zijn en je eigen grenzen bepalen.
En als je nog zoekt naar je eigen geluid kan je proberen een cover te maken van een nummer wat je gaaf vindt. Leer je hoe anderen het doen en kun je daarvan leren.
En vooral plezier hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp

yGiDoRp

Sawasdee

Vanavond is voor éérst (op een illegaal feest na dan) een track van mij publiek gedraait. Voor mij een soundcheck en het is een leuk en motiverend gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 19:05:
Mag ik je anders een opdracht geven? Pak gewoon eens een nummer wat een voorbeeld is in het genre wat jij leuk vindt en maak dat gewoon na, en post die over een week hier. Daar leer je superveel van, en ik zou dat graag willen horen en DAN pas opbouwende kritiek geven.
Das een goed plan en ga ik een keer doen.

[ Voor 7% gewijzigd door teacher op 24-10-2014 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

mekkieboek schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 22:26:
Maar my f-ing goodness wat een brakke onderdachte onintuitieve krampen vst is Prologue eigenlijk.

lfo aan osc pitch
Als ik even naar het screenshot kijk lijkt 't me redelijk straightforward. Je gaat naar de LFO-tab en voegt daar in "mod dest" iets toe - hoe dat moet (rechtsklik of wat dan ook) is even nummer twee. Nou heb ik Cubase niet dus ik kan het mis hebben, maar goed.

Modulatie heeft altijd een bron, een doel, en een hoeveelheid. Sommigen implementeren dat als een setje dropdowns in een generieke mod matrix, sommigen implementeren dat als een setje targets die je bij een bron uit kunt kiezen, en als je pech hebt is 't hardwired en heb je alleen amount uit te kiezen :)
Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 18:30:

Pro-tip: speel de melodie eens in met alleen maar zwarte toetsen.

[ Voor 18% gewijzigd door Yoozer op 24-10-2014 09:08 ]

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yoozer schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 09:04:
Pro-tip: speel de melodie eens in met alleen maar zwarte toetsen.
Ga ik zeker een keer doen en bedankt voor de 'Pro-tip'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yGiDoRp schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 02:11:
Vanavond is voor éérst (op een illegaal feest na dan) een track van mij publiek gedraait. Voor mij een soundcheck en het is een leuk en motiverend gevoel.

[video]
Dat lijkt me echt zooo vet :D Ik droom er van een set te draaien van m'n eigen tracks.. ik zit alleen al tijden met het probleem dat ik niet uitpoep wat ik zelf draai. Daar zit een behoorlijk verschil tussen. Ik probeer nu hard daaraan te werken en het gaat steeds beter wel..

Ben nu hiermee bezig:

De sketch... (secret links btw)
https://soundcloud.com/sandor-vennink/structured/s-VlN6A

Ben er dik tevreden over.. nu dus uitwerken. Ben nu hier aanbeland:

https://soundcloud.com/sa.../structured-part2/s-KzDnY

Wat ik heb gebruikt:
- Live 9
- Serum
- LFO tool
- Samples (drums, kicks)
- Hele rits aan delays, compressors, reverbs, eq's, etc..
:)

De drums zijn niet goed hoor, zitten nog wat dingetjes in, maar you get the idea :) Wat betreft overal feel en sound zit het wel goed in de richting wat ik wil maken.

Hoop volgende week de track af te hebben, maar goed, ik heb weinig tijd ook.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2014 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:14
Yoozer schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 09:04:
Als ik even naar het screenshot kijk lijkt 't me redelijk straightforward. Je gaat naar de LFO-tab en voegt daar in "mod dest" iets toe - hoe dat moet (rechtsklik of wat dan ook)
Precies zo werkt het ook. In de gui. Je kunt allerlei klank parameters aan de lfo koppelen met een rechts-klik-popup-dialoog, pitch, cutoff, etc.. In de gui. Maar verder houdt het op. Lfo freq en depth heeft 0 effect op het geluid. Idem bij gebruik van osc1,2 of 3. De envelopes hebben wel effect (hoewel ook die brak werken). Het is vast een of andere verborgen switch (ik heb alle niet-verborgen controls geprobeerd) of mss moet je dan de full-versie kopen (als die er is) maar na 3 kwartier klooien is mijn geduld op. Die tijd steek ik liever in Serum. Moest echt l.o.l. om peerd z'n planningschema: dag1 knopjes pielen, dag2 knopjes pielen, ... :)
Squarepusher

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 09:12:
[...]

Ga ik zeker een keer doen en bedankt voor de 'Pro-tip'.
is je PC snel genoeg om er nog meer kanalen en effecten te draaien, of zit je bij elke track al op 100% CPU gebruik?

Ik denk dat je tracks al snel beter zullen worden als je meer kanalen gaat gebruiken. Maar tegelijkertijd is dat moeilijk omdat de tonen vals kunnen klinken. Probeer dan voor elk kanaal dezelfde tonen te gebruiken (zoals bv alleen de zwarte toetsen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn laptop is zeker snel genoeg voor meer kanalen en effecten.
Snelle i7 processor , 12 GB geheugen , SSD harde schijf en snelle Nvidia videokaart.

Ik ga je tips zeker in werking zetten en meerdere kanalen en effecten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
-MvZ- schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 23:26:

En om maar gelijk met de deur in huis te vallen, zo goed als alle projecten die ik ben gestart blijven 'work in progress'. Dat wil zeggen dat er nooit een track 'af' is,
*knip*
Wellicht zijn er mensen die daar nog wat algemene tips voor hebben, want ik heb zelf vooral het idee dat het een motivatieprobleem is
*knip*
welkom bij de club!

[Dr.Phil-mode]

:7

Ik denk dat nagenoeg iedereen hier dit probleem kent, ik denk deels dat motivatie ermee te maken heeft, je maakt iets en dat kan al snel goed klinken, maar om daar een complete, gemixte, gebalanceerde een zuivere track van 5 minuten van te maken is nogal een karwei.

Zo heb ik in een kwartier al snel 16 bars met lekkere beats en een vette baslijn inelkaar, maar doe ik er zo een maand over om dat af te werken tot een gehele track.

Verder bemerk ik vaak dat overdadig perfectionisme een rol speelt bij het nooit af kunnen krijgen van producties. Aan het eind blijf je vaak futiel en onzinnig lang aan je sound tweaken en draaien omdat het nòg niet klinkt zoals het moet zijn en regelmatig word het er ook nog eens slechter van ook.

Soms moet je de knoop dan gewoon doorhakken, de track uitdraaien en op je soundcloud zetten en leren genieten van wat je wel goed hebt gedaan en dat je (eventueel met feedback van anderen) gaat kijken hoe je -whatever je zo ontevreden mee was- dat de volgende keer beter kan gaan doen.

Niemand word van beginner direct een perfecte masterproducer, maar je kan wel bij elke stap wat beter worden, zolang de drang naar perfectionisme je maar niet tegenhoudt of je plezier in muziek maken wegneemt.

:7

[/Dr.Philmode]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

mekkieboek schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 10:05:
Maar verder houdt het op. Lfo freq en depth heeft 0 effect op het geluid
De knopjes zitten er niet voor de gein, dus dit vertelt mij dat er nog ergens een attenuator op 0 staat. Als je de modwheel op je controller omhoog gooit, heeft dat wellicht effect?
maar na 3 kwartier klooien is mijn geduld op
Groot gelijk - de software kan nog wel zo geweldig zijn, als 't niet voor je werkt schiet je er weinig mee op.

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier mijn Project :

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/eLxSmIzhERr4Hy7ucqp5RkpZ/full.jpg?nohitcount=1

Fruity Loops met FL Samples , FL Plugins , Maschine Samples en Z3TA +2 Synthesizer.
Dit allemaal op een Asus Laptop met Windows 8.1 en Sennheiser HD 25 II headphones.

Het nummer heb ik opgenomen met Audacity.
Daarna heb ik het tot een videoclip verwerkt met Windows Moviemaker.

Dit is het nummer geworden :

YouTube: Dennis585 - The Happy Days

Ik heb het advies van iedereen gebruikt in dit nummer.
Ik heb voor het eerst met Reverb gespeeld in dit nummer.
Hier ben ik zo'n 10 uurtjes mee bezig geweest.

----------------------------------------------------------------------------

[ Voor 15% gewijzigd door teacher op 25-10-2014 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17:53

OB1

Op zich is de opzet prima en klinkt het wel goed, al klinkt de kick een beetje raar (het klinkt niet als een kick). Maar je moet wat meer afwisseling hebben, want je hebt nu vier minuten hetzelfde. Het klinkt meer als een losse verzameling met geluiden, en je kan er meer uithalen als je de track opbouwt in plaats van er meteen in te worden gegooid, begin met de kick + hat/snare/clap voor 8 of 16 maten en bouw het dan langzaam op.
Succes! :)
---
[Soundcloud: https://soundcloud.com/loops-samples/preview-colors]
Ben nu bezig met iets nieuws, dus een korte preview is op z'n plaats. :)

[ Voor 3% gewijzigd door OB1 op 24-10-2014 18:19 ]

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de tips.

----------------------------

Jouw nummer zit zeker potentie in en klinkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt lekker Dennis! En OB1 dat is ook zeker niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 18:38:
Klinkt lekker Dennis! En OB1 dat is ook zeker niet verkeerd.
Bedankt Jamonova.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1

OB1

Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 18:38:
OB1 dat is ook zeker niet verkeerd.
Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 18:27:
Jouw nummer zit zeker potentie in en klinkt goed.
Dank jullie wel! :)

[ Voor 33% gewijzigd door OB1 op 24-10-2014 20:51 . Reden: ook een bedankje voor Dennis :) ]

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:05
Yo

Leer eens wat over toonsoorten, een zeer belangrijk element van een liedje zijn de noten die je kiest.
Wanneer je in een bepaalde toonsoort zit heb je keuze uit 7 verschillende noten die goed bij elkaar passen en die de bouwblokjes van je muziek zouden moeten zijn (natuurlijk kan je hier van afwijken, maar doe dat maar niet in het begin ;)). Begin bijvoorbeeld eerst met alleen maar witte toetsen op de piano.
Verder heb je heel veel verschillende ritmes in je track, dit wordt heel verwarrend. Je kick speelt op elke tel, dat is prima, maar je snare, themaatjes, rimclick, spelen allemaal een andere behoorlijk willekeurige ritme. Zo klinkt het een beetje vaag en wordt vaak vermoeiend om naar te luisteren.

Ook heb je veel wisseling steeds tussen je muzikale elementen. Dan weer dat geluidje, dan weer dat geluidje, dan weer de 1e, dan weer de 2e. Nooit komen ze samen. Waarom niet? Zo klinkt het nooit als een geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp

yGiDoRp

Sawasdee

Ik moest even naar de muziekwinkel (Rock Palace in Den Haag) om voor mijn vriendin een guitaar tas te kopen. Ik heb bevalve de tas nog maar iets meegenomen.

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2e4anw8.jpg

En wat ben ik er blij mee!

[YouTube: http://youtu.be/RTQeWMPBMhs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt , ik heb nog veel te leren , bedankt voor de uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-09 09:23

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

yGiDoRp schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 23:33:
Ik moest even naar de muziekwinkel (Rock Palace in Den Haag) om voor mijn vriendin een guitaar tas te kopen. Ik heb bevalve de tas nog maar iets meegenomen.

[afbeelding]

En wat ben ik er blij mee!

[video]
Ik heb op de dancefair met die korg dingetjes gespeeld. Erg leuke dingen, maar die knopjes....😡😡 voor iemand van 2.02 cm en handen in de grote van kolenschoppen.... No go.
Maar dat gezegd hebbende.. Het zijn hele leuke instrumenten voor weinig geld

We will be right back with Manny_Moare !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je weet wat ze zeggen over mannen met grote handen?
Je mag dus absoluut niet klagen. :P

Korg dingetjes zijn leuk speelgoed maar het is wel lastig om er iets constructiefs mee te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:46
Ik moet zeggen dat ik het nog verrassend okay vond, zeker uit die Keys kan je best fatsoenlijke sounds halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ze zijn schattig en zo verleidelijk laag geprijsd om ze te halen, als snoep aan de kassa van de supermarkt: "och doe er nog een Volca'tje bij"

Spijtig dat ze geen midi out connector hebben (wie soldeerskils heeft kan hem makkelijk toevoegen)

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doelman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09 16:06
yGiDoRp schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 20:10:
Ben vanochtend bezig geweest met een oude chord progression die ik een hele tijd geleden had opgenomen.

Het is nog lang niet af, maar ik sta open voor kritiek. Met name mix tips, alhoewel het echte mixen gebeurt wanneer de track af is het fijn om het enig sinds op orde te hebben tijdens het bouwen.

[audio]
Het stukje tot 0:15 vind ik sowieso heel vet. Daarna vind ik het soms wat hinderlijk dat de bas continu dezelfde beweging maakt als de synth. Ik zou het mooier vinden als je wat meer tegenbewegingen zou gebruiken.

Mijn pianomuziek: http://www.youtube.com/user/doelman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp

yGiDoRp

Sawasdee

Verwijderd schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 13:25:
Korg dingetjes zijn leuk speelgoed maar het is wel lastig om er iets constructiefs mee te doen.
Dat met knopjes spelen heeft wel wat en het prikkelt creativiteit. Hij hangt nu aan de midi-out van een van mijn hardware synths. Ik kan in Cubase patroontjes klikken, in een loop afspelen en dan aan de knoppen van de Volca draaien terwijl hij audio opneemt.

Dat wordt helemaal interessant als ik een Individual-Out Mod laat doen en een audio interface met veel veel inputs zoals een Presonus AudioBox 1818VSL koop.
Yalopa schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 15:07:
Ze zijn schattig en zo verleidelijk laag geprijsd om ze te halen, als snoep aan de kassa van de supermarkt: "och doe er nog een Volca'tje bij"

Spijtig dat ze geen midi out connector hebben (wie soldeerskils heeft kan hem makkelijk toevoegen)
Zo ging de aankoop van dat ding inderdaad haha. Hij lag in een mooie vitrine aan de kassa.

Die modding scene is vet. Binnenkort maar eens kijken of er iemand te vinden is die dat kan en wil doen voor een redelijke prijs.
basmuys schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 21:01:
@yGiDoRp
Je chords klinken goed samen, maar ik hoor wanneer de kick in komt bij de 4e chord (na die chord met wat meer sustain) een klein vals nootje, dat komt waarschijnlijk door de atack op je synth/pad. want de eerst volgende chord die gespeeld wordt is 'net' iets te laat.
verder klinkt die percussion op het laatst wel goed bij je track, maar hij mag er wel iets dominanter op de mix uitkomen, geef m een minimaal beetje reverb en schuif hem een klein stukje door zodat je een beetje zo'n contra sound hebt. geeft m net wat meer groove.
Bedankt voor je feedback! Het valse nootje heb ik nog niet kunnen ontdekken, maar dat te laat probleem heb je gelijk in. En je mixing tips neem ik ten harte.
doelman schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 17:48:

Het stukje tot 0:15 vind ik sowieso heel vet. Daarna vind ik het soms wat hinderlijk dat de bas continu dezelfde beweging maakt als de synth. Ik zou het mooier vinden als je wat meer tegenbewegingen zou gebruiken.
Jij ook bedankt! Ik begrijp niet helemaal wat je met tegenbewegingen bedoelt, maar ik ben zelf ook niet tevreden over de bassline. De hele track moet ik nog gaan bouwen, dit was werk van een paar uurtjes.

Helemaal balen is dat hoewel ik het meeste werk s’ochtends had gedaan en gesaved had, ik het werk wat ik die avond had gedaan wel gebounced had maar niet gesaved. Alhoewel mijn Cubase ieder kwartier autosaved zijn die bak’s niet te vinden op mijn PC :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doelman
[...]

Jij ook bedankt! Ik begrijp niet helemaal wat je met tegenbewegingen bedoelt, maar ik ben zelf ook niet tevreden over de bassline.
Dat geeft niet, ik leg het graag uit. Wat ik bedoel is dat je zowel met de baslijn als met de akkoorden (synth) omhoog gaat, gedurende de hele track. Het is vaak mooier als deze twee een tegenbeweging maken. Voorbeeldje: http://doelpaal.com/mp3/bass-chords.wav
In de opname hoor je eerst een voorbeeld dat zowel de bas als het akkoord omhoog gaat (zoals jij in je track doet), daarna twee voorbeelden waarbij ze in tegengestelde richting gaan, je kunt dat het beste doen door omkeringen van de akkoorden te gebruiken en niet alleen de grondligging. Hopelijk snap je wat ik bedoel.

[ Voor 11% gewijzigd door doelman op 25-10-2014 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp

yGiDoRp

Sawasdee

Ah ik denk dat ik je snap, tegenovergestelde octaaf wisselingen. Bedankt!

Hier de screenshots van de pianorol van de strings en bass. Ik heb de gelecteerde stukken (zwart) van de Bass na het maken van de screenshot een octaaf lager gezet zoals jij ook deed in je voorbeeld.

Volgende keer als ik met deze track verder ga ga ik stoeien.

Afbeeldingslocatie: http://s23.postimg.org/9qw0fdgaf/strings.png

Afbeeldingslocatie: http://s23.postimg.org/izy6php6f/bass.png

[edit]
Nog even voor de volledigheid: dit is het stukje voordat de Kick erin komt.

[ Voor 6% gewijzigd door yGiDoRp op 25-10-2014 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doelman
yGiDoRp schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 20:21:
[...]

Ah ik denk dat ik je snap, tegenovergestelde octaaf wisselingen. Bedankt!

Hier de screenshots van de pianorol van de strings en bass. Ik heb de gelecteerde stukken (zwart) van de Bass na het maken van de screenshot een octaaf lager gezet zoals jij ook deed in je voorbeeld.

Volgende keer als ik met deze track verder ga ga ik stoeien.

[afbeelding]

[afbeelding]

[edit]
Nog even voor de volledigheid: dit is het stukje voordat de Kick erin komt.
haha, nou weet ik niet wat jij bedoeld met tegenovergestelde octaafwisselingen. Het klopt dat ik het een octaaf lager speelde, maar dat was niet bewust. Ik heb het echt over de tegenbeweging, en dat kun je bereiken door je akkoorden (synth) anders "neer te leggen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp

yGiDoRp

Sawasdee

doelman schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 20:27:
[...]

haha, nou weet ik niet wat jij bedoeld met tegenovergestelde octaafwisselingen. Het klopt dat ik het een octaaf lager speelde, maar dat was niet bewust. Ik heb het echt over de tegenbeweging, en dat kun je bereiken door je akkoorden (synth) anders "neer te leggen".
Ja mijn uitleg is ook niet duidelijk. Ik sprak laatst met een vriend van me en die had het over glijbanen en bedoelde daar pitchbend shifts mee :) Dat kan er uitzien als een glijbaan in de automation track.

Voel je vrij om de screenshots te painten/photoshoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

yGiDoRp schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 20:10:

[audio]
Mag ik daar de losse sporen van en de midi? (wave of mp3 bestand per kanaal + midi van alle kanelen in een zip of rar bestandje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1

OB1

Heb weer wat loopjes gemaakt. :)
Je mag ze gebruiken in je tracks, ze zijn in .wav formaat. :)

[Soundcloud: https://soundcloud.com/loops-samples/guitar-loop-128-bpm]
[Soundcloud: https://soundcloud.com/loops-samples/drum-loop-with-synth-128-bpm]
Zijn 128 bpm, staat ook in de beschrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp

yGiDoRp

Sawasdee

Jeej! Windows File History maakt automatisch backups naar mijn NAS :)

Afbeeldingslocatie: http://s27.postimg.org/agp4vqrpr/backup.jpg
Kain_niaK schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 09:03:
[...]

Mag ik daar de losse sporen van en de midi? (wave of mp3 bestand per kanaal + midi van alle kanelen in een zip of rar bestandje)
Jep, je kan ze hier downloaden. En dat geldt voor iedereen hier :) .

Pagina: 1 ... 96 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.