Your Friendly Neighborhood Moderator
Niet iedereen is even muzikaal onderlegd, dus het helpt wel als je ook uitlegt wat een omkering is.Luapper schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 18:57:
[...]
Om maar even in te haken op het muzikale aspect in dit topic:
Die synth akkoordjes zouden een stuk minder cheesy klinken als je werkt met de juiste omkeringen ipv het akkoord omhoog en omlaag schuiven op de piano roll. \
@gangsta
Heb je bv een akkoord met de noten C-E-G, mag je die ook spelen met bv de G onderaan: G-C-E, dat heet een "omkering".
Niet omkerend spelen heeft een nogal Ray&Anita effect, als je dat wilt is dat natuurlijk prima.
Wil je het echter wat vloeiender laten lopen, kijk dan of je akkoorden kan omkeren zodat de noten niet enorme sprongen over de pianoroll maken en wat dichter bijelkaar gaan liggen.
Bedankt voor je uitleg peerd! Hier mijn noten:vlaaing peerd schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 10:41:
[...]
Niet iedereen is even muzikaal onderlegd, dus het helpt wel als je ook uitlegt wat een omkering is.
@gangsta
Heb je bv een akkoord met de noten C-E-G, mag je die ook spelen met bv de G onderaan: G-C-E, dat heet een "omkering".
Niet omkerend spelen heeft een nogal Ray&Anita effect, als je dat wilt is dat natuurlijk prima.
Wil je het echter wat vloeiender laten lopen, kijk dan of je akkoorden kan omkeren zodat de noten niet enorme sprongen over de pianoroll maken en wat dichter bijelkaar gaan liggen.

Er is inderdaad een sprong te zien, zelf vind ik het wel wat hebben. Dat hij gewoon omhoog klapt.
Maar dat neemt niet weg dat ik er wel even mee ga kloten, ik wil het verschil nu ook horen
Btw, lekker nummer!
ninja's?

Hoe is het voor een beginner bijvoorbeeld mogelijk om aan vocals van relatief nieuwe tracks te komen? Vaak zie ik na het uitkomen van een track direct 100 remixes verschijnen, ook van niet populaire DJ's. Hoe doen deze mensen dit?
Verwijderd
www.youtube.com/watch?v=Y9hTgVWO0i0
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2014 20:12 ]
score!gangstahh schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 16:20:
[...]
Bedankt voor je uitleg peerd! Hier mijn noten:
Ik heb verschillende remixen gedaan, mijn werkwijze is als volgt:Passi3 schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 19:47:
Weet er iemand een goede tutorial voor het remixen van een track? Genre maakt in principe niet uit...
Hoe is het voor een beginner bijvoorbeeld mogelijk om aan vocals van relatief nieuwe tracks te komen? Vaak zie ik na het uitkomen van een track direct 100 remixes verschijnen, ook van niet populaire DJ's. Hoe doen deze mensen dit?
Vocals van nieuwe tracks zijn moeilijk te vinden, als je honderd remixen van een nieuwe track ziet verschijnen is er waarschijnlijk een remix contest georganiseerd. Normaal vind je niet zomaar een vocal van een track die net uit is (tenzij je door het label gevraagd wordt om een remix te maken). Op acapellas4u.co.uk is nog wel het een en ander te vinden, maar vaak is dit van slechte kwaliteit (DIY acapella door middel van fase cancelling). Via remix contests worden de stems beschikbaar gemaakt, dan heb je de originele files van de producer om mee te werken. Het grootste overzicht vind je op remixcontests.com.
Daarna, als je eenmaal een vocal hebt: uitzoeken wat het tempo van de track is. Hiervoor kun je Live of Traktor of je eigen ritmegevoel gebruiken. Met Live kun je de vocal warpen naar het gewenste tempo. Ik kijk altijd naar het tempo van de vocal voor het bepalen van het genre van de remix, een 72 BPM vocal werkt gewoon niet in een progressive house track, je kunt dan beter een dubstep/chill/dnb track gaan maken (72 of 144 BPM), anders klinkt de vocal nergens meer naar.
Daarna, uitzoeken welke key de track heeft. Dit kun je in Traktor zien, of als je een beetje muzikaal bent, zelf uitvogelen door middel van akkoorden op de piano. Meeste EDM tracks zijn in mineur, dus dan hoef je alleen nog de toon te vinden. Pak het mineurakkoord op een piano en kijk wat het beste past. Soms kun je leuke remixen maken door met een ander akkoord te beginnen dan de grondtoon van de track. Het vinden van de juiste key is heel makkelijk, maar veel beginnende producers lukt dit niet eens, waardoor je complete track in de soep loopt. Besteed hier dus veel aandacht aan.
Ik begin daarna met het zoeken van een mooie akkoordenprogressie voor bij de vocal, iets wat voor mij cruciaal is in een remix. Dit is het 'muzikale' deel van de remix, het zoeken van de juiste drums etc. is voor mij bijzaak. Als je akkoordenprogressie niet lekker klinkt kun je enig succes met je remix wel vergeten. Je moet goed opletten dat het nergens clasht (vals klinkt) met de vocal, ik heb te veel remixen gehoord waarbij de akkoorden totaal niet passen bij de vocal. Dat is meestal het kenmerk van een producer die geen muzikale achtergrond heeft en dus maar wat doet. Big room producers hebben hier nogal vaak last van.
Als je goed je best doet bij een remix contest kun je vaak een release winnen, en met een beetje geluk wordt je remix populairder dan het origneel
Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser
Verwijderd
[Soundcloud: http://soundcloud.com/fuse-4/crystal-nebula]
Rustige muziek, voor in de rustige momenten van een Alien film.
En dan kom je erachter dat de SEM niet meer op midi pitch reageert en alleen op de gate. Maar wel als je de pitch CV output terug patched in de CV1 input. Oftewel de interne CV pitch verbinding is kaduuk. Dayuum!
Snappum niet. Kan toch nog steeds zo zijn dat je midi bron geen notedata verstuurt? Werk je eigenlijk alleen met analoge bronnen of gebruik je ook wel vst's? Zal morgen eens luisteren, eerstVerwijderd schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 03:14:
En dan kom je erachter dat de SEM niet meer op midi pitch reageert en alleen op de gate. Maar wel als je de pitch CV output terug patched in de CV1 input. Oftewel de interne CV pitch verbinding is kaduuk. Dayuum!

| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
Verwijderd
Klinkt lekker wouter!Verwijderd schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 03:14:
Net weer een trackje afgemaakt.
[audio]
Rustige muziek, voor in de rustige momenten van een Alien film.
[ Voor 5% gewijzigd door apNia op 12-10-2014 12:15 ]
n + 1apNia schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 10:58:
Klinkt lekker wouter!
Lekkere geluidjes en eens een track zonder ritmesectie
Verwijderd
Ik heb even een lesje monitoring gehad met deze track..2mb schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 20:17:
[...]
De toonsoorten van de twee delen zijn totaal verschillend, past niet bij elkaar zo. En het lijkt helemaal dichtgesmeerd qua compressie, gooi eens alle limiters eraf, wordt het een stuk beter van denk ik.
[...]
Je remix heeft nog een lekkere bas nodig imo, er zitten nog wat lege stukken in het laag. Rest van de sounds is prima, al vind ik de mix in vergelijking met het origineel iets minder strak, vooral in het laag.
Luisterde hem van de week in m'n auto en ik heb spijt dat ik hem gepost heb.. schaam me ogen uit m'n kop
Tussen de kicks zit een getransposede Tom. Klinkt wel aardig op m'n monitors..maar in m'n auto.. man man.. zit gewoon een dubbele kick in haast.. niet om aan te horen
Ben alweer bijna klaar met de volgende.. kan deze gauw de prullenbak in
Klinkt goed, gelijk maar gefollowed.apNia schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 01:01:
Hahahahhah dit is serieus van iemand:
[afbeelding]
(thread)
Wat ik recent heb gemaakt samen met een vriend:
[ Voor 29% gewijzigd door yGiDoRp op 30-10-2014 18:29 ]
Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT
Verwijderd
Misschien dat voor die stijlen muziek je wat meer geluidjes kan gebruiken?
Bedankt voor je reactie!Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 22:56:
Klinkt goed. Leuke melodietjes.
Misschien dat voor die stijlen muziek je wat meer geluidjes kan gebruiken?
Hopelijk komt er nog een vocal op aftersummer. We hebben al wat opgenomen met een zangeres in de studio, maar we zijn niet helemaal tevreden met het resultaat. Het is zo verdomde moeilijk om lyrics te verzinnen.
Signs is idd vrij minimal en heel snel gemaakt, maar wij vinden het zelf prima en er gaat mee gemixt worden
We zijn nu bezig met een techno/deep track waar wat meer in gaat gebeuren.
Mastering hebben we uitbesteed aan Darkroom mastering. http://www.darkroommastering.com/
Hele relaxte ervaringen mee.
Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT
Verwijderd
YouTube: Dennis585 - Baby Fest
De nummers klinken al wat lekkerder nu.
Hier ga ik mee oefenen en aan de slag.
Tips en kritiek zijn zeer welkom.
Ik hoor nergens piano in het nummer. Staat mixer soms op mute?Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 17:33:
Ik heb eindelijk de Piano Roll door in Fruity Loops :
Ik heb er zelf geen verstand van, maar vond het reuze interessant om te zien hoe dat in zijn werk gaat. Grotendeels ook vrij eentonig, omdat je continue hetzelfde stukje muziek zit te loopen om de balans goed te krijgen.
Bij de live opnames stonden aardig wat microfoons open, dus hij begon met het wegknippen van alle microfoons die open stonden, maar waar niet actief een instrument op actief was. Waarmee je dus heel wat bijgeluiden en dergelijke weghaalt.
Er zaten uiteindelijk aardig wat uren in… maar het resultaat mag er zijn…

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find
Kritiek op wat?Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 17:33:
Ik heb eindelijk de Piano Roll door in Fruity Loops :
YouTube: Dennis585 - Baby Fest
De nummers klinken al wat lekkerder nu.
Hier ga ik mee oefenen en aan de slag.
Op het 11-stappen plan om muziek te maken als Dennis585?
stap 1) Zet de waterkoker aan
stap 2) Laad een bass sample en organ sample of als je heel erg gek wilt doen zelfs twee VST's.
stap 3) Laad een sample van een vrouw die iets bieberians hijgt.
stap 4) Laad een kicksample
stap 5) Open de pianoroll en klik 8 noten. Vergeet niet dat als je eerst 4 keer omhoog gaat je daarna 4 keer omlaag moet.
stap 6) Herhaal de bass en organ pattern tot het einde van het nummer
stap 7) Maar een 4 x 4 kick pattern aan en zet hem overal in de playlist, maar niet in het begin! Je moet nooit meteen je kaarten op tafel smijten
stap
stap 9) Dit is belangrijkste stap, haal nu af en toe wat pattern blokjes weg in de playlist. Dit houdt het nummer interessant door op verrassende wijze elementen weg te laten vallen.
stap 10) Het water kookt, render je nummer naar mp3 (ipv het master kanaal te recorden naar wave want je anders hoor je je eigen nummer voor de tweede keer en zelfkastijding heeft niks met muziek te maken) en giet dan het kokende water in een theeglas en voeg een theezakje toe. Upload nu je nummer naar YouTube terwijl je lekker geniet van je thee. Dat heb je wel verdient. Als voorlaatste stap post je in het "How to become a Producer" topic en eet je nog een appel.
stap 11) BELANGRIJK: Neem je voor om morgen nog 23 nummertjes te maken, wanneer je in je creatieve levensfase bent moet je daar immers gretig gebruik van maken. Alleen die thee loopt je soms de neusgaten uit, maar ja je kunt niet alles hebben in het leven. Hap
Daar valt inderdaad niks op aan te merken.
[ Voor 8% gewijzigd door Kain_niaK op 15-10-2014 08:24 ]
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
We will be right back with Manny_Moare !
Verwijderd
Zal binnenkort die samples van dat ding ergens online gooien. Moet nog wat loopen en met awave duurt dat eeuwen voordat die een fatsoenlijke loop gevonden heeft. (Oftewel die zet je s'avonds aan en zal die door reutelen in de vroege uurtjes)
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
[ Voor 20% gewijzigd door djac1 op 15-10-2014 19:32 . Reden: typo ]
Een vriend van mij heeft een loop gemaakt (128 bpm synth) en die online gezet, wat vinden jullie er van? Sommigen zeggen dat het wel mooiis , anderen vinden het nergens naar klinken.
Wat vinden jullie ervan?
@Fewture, hoewel het niet echt mijn stijl is klinkt het zeker wel goed!
[ Voor 17% gewijzigd door OB1 op 16-10-2014 18:21 ]
AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X
@OB1, eventje namaken in FL Studio. Valt vast wel iets aan te verbeteren.
Ik zal de midi-file even DM'en.
AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X
Dennis?
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
Nee, is iemand anders.
Verwijderd
Dit weekend ga ik weer een nummer maken.
Vooral werken met de piano roll in FL Studio.
Eindelijk, het zal een hoop verschil maken.Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 09:50:
Bedankt voor de kritiek allemaal mensen.
Dit weekend ga ik weer een nummer maken.
Vooral werken met de piano roll in FL Studio.
Verwijderd
TnxOB1 schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 18:20:
[audio]
Een vriend van mij heeft een loop gemaakt (128 bpm synth) en die online gezet, wat vinden jullie er van? Sommigen zeggen dat het wel mooiis , anderen vinden het nergens naar klinken.
Wat vinden jullie ervan?![]()
@Fewture, hoewel het niet echt mijn stijl is klinkt het zeker wel goed!
Wat betreft jouw loop. Is niet in key volgens mij
Gewoon negeren dus Dennis. Een synth klinkt heel anders als je 'm in het stopcontact stopt.djac1 schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 20:24:
Klinkt als dat je een synth koopt en na dagen achterkomt dat ie ook in het stopcontact kan...
tips:Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 17:33:
- gooi er een hiphop/chemical beatloop in.
- gooi er nog een andere hiphop/chemical beatloop in
- wissel die elke 16 of 32 maten met elkaar om.
- open je sample packs, zoek op FX sounds, kies een leuke sweep, gooi die er voor de variatie in.
kritiek:
Zoals altijd, je hebt er gewoon erg weinig variatie erin. Je kan mensen het niet aandoen om 4 minuten naar dezelfde loop te laten luisteren. Probeer's wat meer af te wisselen, probeer er wat meer dingen in te gooien.
Dit hoort helemaal in mijn straatje thuis
Ik Ben een Amersfoortse producer en werk onder de naam Beatfluence.
even wat dingetjes en plaatjes :
Desktop
Intel Core i7-4790K
Corsair Vengeance CML32GX3M4A1600C10 (4x8gb) (32GB totaal)
Mobo : - pas ik later aan kan het me even niet herrinneren.
3x 3TB WD HDD's
1x Kingston SSDNow V300 120GB
1x ATI Radeon 7770 1Ghz Edition
Beeld
- 3x 22" ACER monitors
- 1x 42" Samsung LED TV
Geluid
2x Event 20/30 3way Studio Monitors

2x Yamaha HS50 Studio monitors.

2x KRK Rokit RP6 Monitors.

1x AKG Q701 Reference monitor.

hardware
M-audio Axiom pro 62keys
2x Akai Drumpads (types weet ik wederom eventjes niet uit mn hoofd)
1x Focusrite Scarlett 2i2 USB Audio Interface
1x M-audio Fasttrack pro Audio Interface
Software
FL studio 11
Windows 7
Belangrijkste Plugins
Native instruments komplete 7 (Wil gaan upgraden)
Sylenth1
Massive
ReFX Nexus
Vanguard
Fabfilter Q
Waves SSL Bundle
Ozone 5
Dat was wel een beetje mijn belangrijkste gear.
Ik doe dit echt als hobby alhoewel ik wel wat muziek uit heb kunnen brengen via een label.
Ik ben voornamelijk bezig met Deep/Tech house en dan een beetje experimenteel met de sounds.
Hier nog even een plaatje van Gisterenavond.

http://i62.tinypic.com/r9g26a.jpg
Om even een idee te krijgen van de muziek die uit dit kamertje voortvloeit :
Dit is ook een track die ik aan het oppoetsen ben (wil volgend jaar een release hiervan hebben) dus suggesties & feedback zijn dan ook meer dan welkom!
[ Voor 3% gewijzigd door basmuys op 17-10-2014 15:16 . Reden: . ]
Plaat klinkt ook lekker!
Hoe kom je in vredesnaam aan 200 comments op 400+ plays?
ik maakte destijds gebruik van cloudkillers .apNia schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:59:
Jezus basmuys lekker plekkie
Plaat klinkt ook lekker!
Hoe kom je in vredesnaam aan 200 comments op 400+ plays?
de site verplicht het luisteren naar elkaars muziek/producties en het geven van feedback (comments) .
Hoe meer je luistert & comment hoe vaker jouw track bij anderen langs komt.
en zo kom je dan aan volgers, plays, feedback (inspiratie!) en leer je nieuwe muziek kennen natuurlijk!
[ Voor 4% gewijzigd door basmuys op 17-10-2014 14:15 . Reden: typos ]
jij gebruikt volgens mij een 3xosc met een snare of een hele puncy kick met weinig laag (ik zit op werk dus heb bagger oortjes in)
Luister naar andere nummers, hoe ze opgebouwd zijn en welke elementen je er terug in hoort komen .
gebruik hihatjes en meer variatie in o.a je percussie. alles klinkt zo droog als een emmer zand en dat moet je niet willen dus zorg voor een heel klein beetje reverb op je percussie.
- Maak een 8 of 16 bar loop voor jezelf in een patern....
- Zet je kick er in (gewoon 4 to the floor)
- Voeg wat hihats toe.. ik heb nu een (Boem-tsss-ka-tsss-Boem-tsss-ka-tsss) in mijn hoofd.. hopelijk snap je m
- maak een bassline (probeer slim je bass neer te zetten, niet per sé op de maat van de kick.) zo maak je wat meer ruimte vrij en hoef je minder te klooien met EQ (Zet je kick en bass op mono )
Als je nu die 4 elementen hebt staan moet je goed blijven luisteren.. wat zou goed klinken? precies! Shakertje erbij, bongo/toms erbij... Misschien heb je wel een mooie melodie verzonnen terwijl je naar de pattern aan het luisteren bent... werk dat uit maar doe het in patern 2
(als je FL studio gebruikt kun je met ctr+alt+c je patern 1 kopieren en dan heb je gelijk een patern 2, voeg daar weer wat toe en blijf de beat net wat anders maken..
dan kom je al een heel eind verder!
http://www.reddit.com/r/e..._wavetable_download_link/
@Basmuys wees welkom! dikke setup hoor!!
hrmpf, 3 posts hier op dit draadje en meneer zoekt al meteen problemen.basmuys schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 15:36:
(gewoon 4 to the floor)
grapje hoor, leuke setup en enorm welkom op dit topic. Kijk er naar uit ervaringen uit te wisselen!
Verwijderd
Hangt er vanaf hoe hard je hem aanduwt.vlaaing peerd schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 11:50:
Een synth klinkt heel anders als je 'm in het stopcontact stopt.
@basmuys
Welkom.
Leuke setup en lekkere muziek.
Dit klinkt dit echt meer dan een beetje hobbyenbasmuys schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:12:
Om even een idee te krijgen van de muziek die uit dit kamertje voortvloeit :
[audio]
Dit is ook een track die ik aan het oppoetsen ben (wil volgend jaar een release hiervan hebben) dus suggesties & feedback zijn dan ook meer dan welkom!
Wel, erg bedankt. Ben begonnen met je midi, van het een kwam het ander en voor ik het wist had ik heel een nummer af! 20 uur en heeft een begin en einde! Haha, ik maak vooruitgang. Laatst zei iemand tegen mij, Kain_niaK wat jij moet doen is volledige nummers maken ook al zijn ze in het begin heel slecht. Gewoon midden, begin, einde en uploaden ... en dan het volgende nummer. En als je tijd te kort komt dan werk je het maar iets slechter af. Was een goede tip. Ik krijg zelfden een volledig nummer af op een manier dat ik er redelijk te vreden over ben.
Ben aan het uploaden, ik upload altijd de wave naar soundcloud en mijn internet doet een upload van 5kb/s op zo ....

Dus, ik wou hier iets aan veranderen want ik vond het een beetje vals klikken. Ik dacht, doe ik wel even op 5 minuten. OB1 stuurde mij de midi en voor ik me kon verzetten bestond de wereld niet meer. Alleen maar muziek die nog gevonden moet worden. 20 uur later ..... enjoy
PS: Ik heb de midi alleen maar als basis voor mijn intro kunnen gebruiken, daarna heeft het niet zo veel meer met het nummer te maken. Maar het begon met de loop van OB1, dat was mijn inspiratie.

Ha, het betere werk. Lekker trackje man, doet mij denken aan Oizo met zijn flatbeat. Zulke super simpele muziek kan de beste grooves bevatten. Dit is niet eens mijn stijl muziek en ik zit lekker te dansen op mijn stoel. Maar ik ben dan nog een beetje hyper van 20 uur FL Studiobasmuys schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:12:
Waarom heb ik dit topic niet eerder gezien!
Dit hoort helemaal in mijn straatje thuisaangezien ik me hier een beetje ga nestelen :
Ik Ben een Amersfoortse producer en werk onder de naam Beatfluence.
Synthronic is ook lekker. Maar je hebt blijkbaar niet zo veel meer gepost op soundcloud het afgelopen jaar ... of zie ik dat verkeerd (al het andere is twee jaar oud)
Welkom in onze kleine stekje hier. Je leert de 5 ouwe getrouwe hier wel snel kennen. Zitten flink wat tweakers hier die af en toe mijn en andersman oren blij maken.

[ Voor 68% gewijzigd door Kain_niaK op 17-10-2014 21:36 ]
Verwijderd
Middendeel is wel lekker, alleen die claps mogen wel weg.
[ Voor 13% gewijzigd door Kain_niaK op 18-10-2014 11:22 ]
Verwijderd
YouTube: Dennis585 - Hell
Er zit al wat meer variatie in zoals je hoort.
Bedankt voor al het advies.
De titel is wel toepasselijk.
Meer tips en advies uiteraard meer dan welkom.
Verwijderd
Ook sorry aan jou , ik probeer het langzamerhand te leren het hele muziek maken.mekkieboek schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 11:34:
Sorry Dennis, bij een Turing test zou ik niet kunnen zeggen of je mens of antwoordapparaat bent. Als toch een mens bent, vind ik het nogal lomp van je naar de posters die je (tegen beter weten in) tips geven. Ik reageer iig niet meer. Tabee.
Volgens mij zit er al wel wat verbetering in vergeleken met een jaar geleden.
Ik doe dit ook als hobby , waar ik me uiteraard mee vermaak.
Je neemt alle sampletjes die Dennis gebruikt, analyseert de plaatsing in zijn nummers en aan de hand van die data kun je zo een Dennis585 Generator maken. Eventueel met nog een input draaiknop die gaat van veel Dennis tot weinig Dennis.
Sorry hoor Dennis, je komt over als een troll of je bent zwakzinnig of je bent 11 of zo. Ik kan er geen andere verklaring voor vinden. En wat je hier telkens maar weer plaats begint gewoon meer op een belediging te lijken voor alle andere mensen hier die WEL inzet tonen.
Je hebt alle ingredienten maar je kunt het niet gewoon willekeurig samenmixen en het in een oven gooien.
Het spijt me, je weet dat we hier van goede wil zijn. Maar het begint de spuitgaten uit te lopen. Ik ga ook niet meer reageren.
Verwijderd
Ik ben nog aan het leren , vandaar dat ik ook advies ten harte neem van dit topic.
Een beetje minder negatief doen en schelden mag ook wel.
Ik blijf ook altijd aardig en complimerend in verschillende topics.
Verwijderd
Bedankt voor het advies , het advies had ik wel in het nummer gebruikt trouwens.
Het was ook meer een test om er wat meer variatie in te gooien in FL Studio.
Misschien een tip: in plaats van een hele lange tijd hetzelfde geluidje/deuntje te hebben, probeer eens iets van ongeveer één minuut te maken met lekker wat variatie. En zoek eens wat verschillende tutorials op Youtube, en neem er rustig de tijd voor.
Succes!
Vandaag al de hele dag bezig om een nummer te polijsten en af te mixen... Ik moet echt georganiseerder gaan werken in de toekomst.
Misschien dat mijn stijl wat buiten de boot valt, maar alsnog
https://soundcloud.com/ph...esis-original-mix/s-hY7dV
Verwijderd
Bedankt en ik ga ermee aan de slag.
Beetje te druk voor mijn rustige style , maar klinkt goed.
Has je al eerder op Soundcloud gespot. Deze klinkt erg lekker!bierkwadraat schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 17:51:
Kwam er laatst achter hoeveel projecten ik nog heb die allemaal net niet af zijn.
Vandaag al de hele dag bezig om een nummer te polijsten en af te mixen... Ik moet echt georganiseerder gaan werken in de toekomst.
Misschien dat mijn stijl wat buiten de boot valt, maar alsnog:
Lekkere stevige track. Doet mee een beetje denken aan Blasterjaxx - Echo, vooral door die chiptune erin natuurlijk. Vertel eens wat meer, welke synths gebruikt / hoe gemastered etc.bierkwadraat schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 17:51:
Kwam er laatst achter hoeveel projecten ik nog heb die allemaal net niet af zijn.
Alles gemaakt in Fruity Loops, met vrijwel alleen stock plug-ins, op Sylenth na.2mb schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 19:19:
[...]
Vertel eens wat meer, welke synths gebruikt / hoe gemastered etc.
Toxic Biohazard, Harmor en Sytrus voor de synths.
Met Toxic is de chip gedaan. Daarnaast heeft het een Warm Saw preset die vaak van pas komt. . Harmor is vooral leuk om zelf leads te maken, al duurt het even voordat je 'm grondig doorhebt.
De meeste samples komen van een Lex Luger kit.
SPAN is erg handig voor de mastering.En beetje Sausage Fattener kan nooit kwaad, haha.
Staat op -4 db voor een degelijke headroom, iets wat we in het begin nogal vergaten te doen met producen (lees: nooit). Dit is bijvoorbeeld goed terug te horen in Rocketeer, die ook op Soundcloud staat (en iTunes en Spotify en Google Play en Deezer etc.
Momenteel aan het sparen voor wat degelijker apparatuur, wat de mastering en mixing ook ten goede moet komen. Momenteel is er zo goed als geen andere reference dan een Harman Kardon Soundstick setje naast de monitors (Behringer TRUTH B1030A). Prima monitoren, alleen is de akoestiek enorm ruk hier. Dus nu vooral kijken naar een koptelefoon
Edit:
Altijd leuk om te horenyGiDoRp schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 18:44:
[...]
Has je al eerder op Soundcloud gespot. Deze klinkt erg lekker!
[ Voor 8% gewijzigd door bierkwadraat op 18-10-2014 20:08 ]
Verwijderd
Klinkt goed swa.bierkwadraat schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 19:55:Alles gemaakt in Fruity Loops, met vrijwel alleen stock plug-ins, op Sylenth na.
Herkenbaar. Als je nog tips/tricks nodig hebt. Ben redelijk bekend met dat soort dingen.Momenteel aan het sparen voor wat degelijker apparatuur, wat de mastering en mixing ook ten goede moet komen.
Ik was even aan het luisteren naar de creaties hier en Damn bierkwadraat.. ik hoor hard werken wanneer ik het...ehh hoor! Wat een banger. Je mix is erg zuiver, packt een goeie punch, je synths en percussie smelten samen als boter. Veel mensen vergeten de subtiele dingetjes, maar jij niet. jou track voldoet aan alle EDM eisen. Spannende strings en op de achtergrond hoor ik ook veel subtiel vullende nootjes en gliding synths. Dat ik de track vet vind kunnen we wel stellen.. als ik dan toch een beetje feedback mag geven. (De build in je track is niets mis mee) maar die trap stukjes kunnen meer impact hebben als je ze voor de laatste break plaatst of na de laatste climax en dan een paar maten doorlopen.bierkwadraat schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 17:51:
Heerlijk hoe de de hatjes en 808s geplaatst hebt en dat je aan wat extra opvulling hebt gedacht.. hoe dit zelfs over soundcloud klonk op mijn monitors bewijst dat dit zonder pardon gereleased kan worden. Chapeau! Hier wordt ik blij van
Edit : ik zie net je account -_-'' potverdikkie waarom deed jou (artiesten)naam al zoveel belletjes rinkelen! Ik hoef jou niets uit te leggen hahaha ga zo door man!
[ Voor 4% gewijzigd door basmuys op 20-10-2014 15:15 . Reden: ooooooh phyrex!!!!! ]
Ik wist niet echt waar je track heenging toen ik de intro hoorde! Pas toen de saw helemaal opkwam en je strings gingen kreeg ik een beeld van je opzet. Er zitten een boel elementen in.. en misschien is het doseren daarvan beter (persoonlijke voorkeur) ik weet niet wat de insteek van de track is natuurlijk. Maar doseren bedoel ik meer van : geef niet alles direct weg maar maak een mooie break en werk naar een climax, nu bouw je op en blijft de track gaan en gaan, een kleine pauze zou je track goed doen. Veel happy vibes en lekker abstract.. i like it!Kain_niaK schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 03:54:
Wat vind je van mijn track wouter? Ben er behoorlijk trots op (maar dat gaat snel over).
Hier veel mee bezig geweest, maar zoals het nu is blijft het (zeer waarschijnlijk).basmuys schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 08:10:
[...]
.. als ik dan toch een beetje feedback mag geven. (De build in je track is niets mis mee) maar die trap stukjes kunnen meer impact hebben als je ze voor de laatste break plaatst of na de laatste climax en dan een paar maten doorlopen.
Blijft natuurlijk een beetje subjectief
Bedankt voor de lovende woorden
Over een half jaar een EP uitbrengen met een verschijning van Redman
Leuk dat ik weer twee nieuwe soundclouds accounts heb om te volgen zodat mijn stream er muziek van afspeelt. Basmuys en bierkwadraat!
Nemesis is inderdaat een lekkere harde track en steeks goed in elkaar, zoiets smaakt mij af en toe echt goed. Ik luister veel naar de radioshows van Ferry Corsten's countdown en af en toe komen zulke tracks ook voorbij.
Krijgen we toch langzaam wat grotere namen in het topic hier. Nu nog gasten zoals Mark van Rijswijk en Willen de Roo. Ik zie die af en toe wel posten in dutch internet space, zouden ook prima hier wat kunnen babbelen over muziek.
Als iemand ooit wat inspiratie nodig heeft aan de melodische kant, mijn "Arpeggio zoek producer" heeft nog nooit echt een producer gevonden ...
T'is raar hoe ik zelf ben gaan produceren, ben eigenlijk meer iemand die op die piano composities schrijft maar ja ... ik wil dat uitgewerkt zien want piano is maar piano ... en als niemand het voor mij doet moet ik het zelf maar proberen.
[ Voor 33% gewijzigd door Kain_niaK op 20-10-2014 18:00 ]
Bedankt! Waardeer het.Kain_niaK schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 17:51:
Leuk dat ik weer twee nieuwe soundclouds accounts heb om te volgen zodat mijn stream er muziek van afspeelt. Basmuys en bierkwadraat!
Nemesis is inderdaat een lekkere harde track en steeks goed in elkaar, zoiets smaakt mij af en toe echt goed. Ik luister veel naar de radioshows van Ferry Corsten's countdown en af en toe komen zulke tracks ook voorbij.
Krijgen we toch langzaam wat grotere namen in het topic hier. Nu nog gasten zoals Mark van Rijswijk en Willen de Roo. Ik zie die af en toe wel posten in dutch internet space, zouden ook prima hier wat kunnen babbelen over muziek.
Revelation is door Maarten Voorwerk beluisterd. Kort samengevat kon hij er succes in zien, alleen vond hij de kick ''outdated'' en ''de opbouw te langdradig''.
Vanavond of morgen een nieuwe release van Phyrex
ps. Als je wilt kan ik wel kijken of ik gegadigden kan vinden voor je track? Het klinkt namelijk zeer bruikbaar
Even naar Revelation luisteren ...
Als je wilt kan ik je wel eens DM sturen met een zooi akkoord progressies en melodietjes waarvan ik denk dat ze erg geschikt zijn voor Bigroom house. Ik doe dit als hobby/ontspanning en heb er niet eens problemen met wanneer andere mensen de credit oogsten voor mijn composities. Ik wil dat mijn muziek/composities gehoord en gebruikt worden , zou graag ghost composities maken voor andere artiesten en producers met af en toe wat eigen producties ook. (ben net wat begonnen aan sound design met Serum)
Ik hou erg van het elektronische en digitale geluid maar vind dat er te weinig aan het muzikale spectrum gedaan word. Ferry Corsten en Airbase zijn dan ook mijn favoriete producers, nummers zoals Sublime en Sinister. Daar zitten te minste hele mooie akkoord progressies en harmonieën in.
Of dit nummer van Airbase:
Gewoon prachtig, dat is helemaal mijn type trance!
En natuurlijk Lego van Adam Szabo en Willem de Roo
Heel erg muzikaal en ritmisch met keygen en game muziek invloeden. Vind het jammer dat Adam Szabo niet groter is dan hij momenteel is. Zijn muziek is echt briljant goed.
[ Voor 97% gewijzigd door Kain_niaK op 20-10-2014 19:29 ]
volgens mij hebben daar incl mezelf toch een stuk of 5, 6 lui een remix van gemaakt. Vond'm ook wel geslaagd al istie meer een dubstep dan een 4 to the floor geworden.Kain_niaK schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 17:51:
Als iemand ooit wat inspiratie nodig heeft aan de melodische kant, mijn "Arpeggio zoek producer" heeft nog nooit echt een producer gevonden ...
Ik weet niet of mensen hier zeggen van.. Okay dat is wel leuk om te doen?
Aangezien het topic hier ook een beetje op aansluit. daarnaast kun je zien wat anderen gedaan hebben en daar een notebook van bijhouden in FL/Topic. veel leerzamer kan het voor veel mensen niet.
ik heb hier (meen ik) nog enkel FL gebruikers gezien dus dat kan wel een goed iets zijn. dan kom je ook in aanraking met elk element van zo'n track... dan beginnen we gewoon makkelijk met een 125-132bpm track. (of in een nieuw topic)
#HowEducational.
[ Voor 0% gewijzigd door basmuys op 21-10-2014 09:02 . Reden: typo ]
Deze info klopt niet mijnheer.basmuys schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 09:01:
ik heb hier (meen ik) nog enkel FL gebruikers gezien dus dat kan wel een goed iets zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door kaos001 op 21-10-2014 09:08 ]
Mijn excuses Kaos, wat voor DAW hanteert u dan bijvoorbeeld?
De "bass-guys" in dit groepje, apNia, peerd en mezelf gebruiken sowieso geen FL.basmuys schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 09:10:
[...]
Mijn excuses Kaos, wat voor DAW hanteert u dan bijvoorbeeld?
Millmann weet ik niet.
Zelf gebruik ik Renoise
Peerd Cubase, en wouter (dacht ik) Pro-Tools
[ Voor 39% gewijzigd door apNia op 21-10-2014 09:28 ]
Zo'n probleem heb ik met acapella's en FL studio. Iets met timestretching enzo... wij hebben ALTIJD ruzie :\chieldtm schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 11:00:
Cubeest voor de tracks.. En fl voor mijn kicks. Om een of andere duistere rede kan Chiel geen kicks maken in cubeest. Loopt steeds uit op een audio drama
Ooit bassizm geprobeerd?
[ Voor 4% gewijzigd door basmuys op 21-10-2014 11:19 ]
Renoise is helemaal beroerd met vocals (het kent geen audio tracks, alleen maar triggers van audio, dus je ziet niets, moet alles op gehoor doen).basmuys schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 11:18:
[...]
Zo'n probleem heb ik met acapella's en FL studio. Iets met timestretching enzo... wij hebben ALTIJD ruzie :\
Meestal render ik dan gewoon de beat uit en gooi ik in Audition de vocals erbij. Iets meer werk, maar het resultaat is prima
* apNia bang voor 't hoongelach van peerd
Jazekers, maar ik hou van bouwen. Dus genereer mijn kicks vaak zelf. Ik ben groot fan van sytrus. Qua sine bassesbasmuys schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 11:18:
[...]
Zo'n probleem heb ik met acapella's en FL studio. Iets met timestretching enzo... wij hebben ALTIJD ruzie :\
Ooit bassizm geprobeerd?
Verwijderd
Nope, Cubase vanaf het Atari tijdperk. Ook al is het een te duur pakket.apNia schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 09:27:
.... wouter (dacht ik) Pro-Tools
Af en toe rewire ik er Live nog wel eens bij voor de loopjes.
Heb met vrijwel alle DAW's wel gehobbied aldanniet gewerkt.
Zit tegenwoordig veel minder verschil in. Vooral qua geluidskwaliteit.
Wilde BitWig nog wat meer uitspitten maar het is er nog niet van gekomen.
Het kan wel hoor, maar het werkt niet heel fantastisch.apNia schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 13:11:
Biedt Renoise daarvoor geen uitkomst kaos?
* apNia bang voor 't hoongelach van peerd
Je moet niet vergeten dat Renoise een uit de klauwen gelopen hobbyproject is en dat er nog wel es wat dingen voorkomen die niet helemaal logisch zijn.
Je moet het zien als een Alfa Romeo. Het ziet er allemaal fantastisch uit, het rijdt ook erg lekker, maar je moet net wat vaker naar de garage en dingen moeten soms op een andere manier.
Dit topic is gesloten.