Toon posts:

How to become a Producer Deel II Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 57 ... 102 Laatste
Acties:
  • 342.242 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 15:46

PromoX

Flying solo

vlaaing peerd schreef op maandag 24 juni 2013 @ 12:22:
Over dikke bakken herrie valt gelukkig wel te twisten, dus kom maar op met dat commentaar! :9 Toch even naar wat tips van vorige keer geluisterd en er ook wat mee gedaan.

[audio]

enjoy :)
Wat gebruik je voor die effecten die een beetje door het hele nummer heen lopen? De muziek is niet zo mijn smaak, maar die effecten klinken wel leuk. Heb zelf een beetje zitten zoeken en kwam daarbij plugins als Gross Beat, Stutter Edit, Effectrix en Glitch 2 tegen, zijn er misschien nog meer waar je dergelijke effecten mee kunt maken?

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 16:19
PromoX schreef op maandag 24 juni 2013 @ 20:05:
[...]

Wat gebruik je voor die effecten die een beetje door het hele nummer heen lopen? De muziek is niet zo mijn smaak, maar die effecten klinken wel leuk. Heb zelf een beetje zitten zoeken en kwam daarbij plugins als Gross Beat, Stutter Edit, Effectrix en Glitch 2 tegen, zijn er misschien nog meer waar je dergelijke effecten mee kunt maken?
Ik gebruik nagenoeg geen effecten en laat liever de synths zelf het werk doen. Het gewabber en geresoneer van de reeses is allemaal detune, filters, VCO's en VCF's vanuit de synth zelf (A1, MS20, Massive en Reason + wavesample van mijn resonerende deurraamkozijn + staafmixer over een wasbord). Door de gedetunede oscs links en rechts te pannen krijg je een natuurlijk chorus effect. Sidechainen zorgt ervoor dat de verschillende zagen elkaar ontwijken zodat ze als geheel mooi inelkaar vallen ipv elkaar versterken.

Pas wel op met stereopannen van de bassen, als je het te wijd maakt verliest de bas focus, impact en punch (+ het kan niet meer op vinyl gedrukt worden). Psycho-acoustisch gezien vinden mensen wijd gepannede bas ook niet fijn.

De lead arpeggio (Albino blokgolf + sinusjes) heeft wel een stutter en bitcrush effect welke ik met Glitch v1 heb toegevoegd. Voor de rest is het alleen wat tapedrive (nastyVCS), compressie (cubase eigen en Waves C1) en EQ (Waves).

Verder wat oversturing door de hele basgroep via de Mackie te lussen en lichtelijk te clippen, hierdoor geef je een anoloog randje aan de digitale synths.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:47

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Tof stukje bij Billain in de studio, deel 2

[ Voor 10% gewijzigd door apNia op 25-06-2013 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
apNia schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 11:56:
Tof stukje bij Billain in de studio, deel 2

[video]
Vet filmpje. Toen Noisia een beetje upcoming was ben ik wel es bij hun in de studio geweest.
Die gasten zaten toen al avonden lang alleen maar smerige geluiden te maken. 1 grote bak aan reeses en bass-sounds. Als ze dan een track maken trekken ze gewoon hun zelfgemaakte library open en plakken ze bijna op een hiphop manier wat achter elkaar en laten het hele zooitje samensmelten.

edit : klinkt makkelijk, maar later komen er natuurlijk wel allemaal eq's, effecten, sidechains, etc op :+

[ Voor 8% gewijzigd door kaos001 op 25-06-2013 13:06 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Die kan ga ik ook steeds meer op met m'n muziek. Als je alles from scratch moet maken is het niet te doen. Drum & bass leunt steeds meer op leuke audiodesigntruukjes, iig de hardere hoek van de D&B. Begin langzamerhand steeds meer een library van rare gewarpde waves te krijgen en zelf gerenderde kicks & snares. Leuk, maar anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-09 23:25

2mb

Dan is dit ook een goede tutorial, kick drum synthesis met Massive. Super veel mogelijkheden om je eigen sound te maken:

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
apNia schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 13:39:
Die kan ga ik ook steeds meer op met m'n muziek. Als je alles from scratch moet maken is het niet te doen. Drum & bass leunt steeds meer op leuke audiodesigntruukjes, iig de hardere hoek van de D&B. Begin langzamerhand steeds meer een library van rare gewarpde waves te krijgen en zelf gerenderde kicks & snares. Leuk, maar anders :)
Je hebt gelijk hoor. Even een raggende neuro plaat in elkaar draaien binnen een avondje klussen is echt een no-go. Het is een andere manier van werken, maar kan soms ook erg verrassend werken als je weer eens wat terugvind van een poos geleden.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
apNia schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 13:39:
nouja, reeses resamplen is al jaren verplichte kost, als je een dikke zaagconstructie maakt zal die maar op 1 a 2 noten zwaar resonant zijn en in je maag doordreunen. Die 1 of 2 noten moet je pakken en weer in noten over je sampler (kontakt ofzo) uitsmeren anders heb je nog steeds die "zwakke" noten erin. Dat gebeurt al sinds ...Alex Reece.

Is dat daarboven trouwens dat filmpje dat ie met een boor oid op een metalen kom zit te rammen en dat resampelt?

Mgoed, nu heb ik eindelijk een hook en iets herkenbaars in m'n track en nu zeg je er niks over? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:26

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Ben ook weer met iets fris bezig:

Voor deze contest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@2mb
Is leuke muziekje.
(Zit me af te vragen of het niets iets te tam is, maar dat kan ook opzettelijk zijn omdat het laidback bedoeld is.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

vlaaing peerd schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 14:27:

Mgoed, nu heb ik eindelijk een hook en iets herkenbaars in m'n track en nu zeg je er niks over? :/
Sorry peerdje :-(
Het was mij eigenlijk niet opgevallen. Nu ik beter luister wel, maar eigenlijk had het al een beetje op moeten vallen. Misschien als er wat meer ademruimte is dat geluiden dan ook beter geplaatst zijn/meer opvallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
apNia, peerd en ik moeten maar es een avondje bij elkaar in een donker hol gaan zitten en ralle drum and bass maken, volgens mij komt daar iets heel bijzonders uit /3

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Jaaa goed plan :)
offtopic:
kaos ik zie dat je niwa volgt, waar ken je die dan weer van? Da's een oude demoscene kennis :)

[ Voor 9% gewijzigd door apNia op 26-06-2013 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
apNia schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 11:08:
Jaaa goed plan :)
offtopic:
kaos ik zie dat je niwa volgt, waar ken je die dan weer van? Da's een oude demoscene kennis :)
Niwa heeft ooit in een hiphop-formatie gezeten waar ik ook beats voor gemaakt heb.
Was laatst nog bij hem thuis, verjaardagsfeestje :)

Met de lead-mc van die hiphop-formatie heb ik ook eind 2008 nog een compleet album gemaakt btw :

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/IIdwR9A.png

Afbeeldingslocatie: http://illskool.com/picsvids/back.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door kaos001 op 26-06-2013 11:25 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UtopiaM
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-10-2024
Nieuwe aanwinsten:

QRD-Diffusoren:

Afbeeldingslocatie: http://i1083.photobucket.com/albums/j398/zts666/1006135_526613030725297_779736449_n.jpg

2x deze (4 dus)

Afbeeldingslocatie: http://i1083.photobucket.com/albums/j398/zts666/994780_390382211073443_134866685_n.jpg

Studio zelf:

Afbeeldingslocatie: http://i1083.photobucket.com/albums/j398/zts666/1002406_525666567486610_2023289022_n.jpg

Ben nu op zoek naar een fancy compressortje, api 2500/TC-2/FCS PS3 oid. Maar 's ff kijken :)

En overigens: Ik ben nu officieel een bedrijf (kvk registratie etc) :D Visit me @ Reclame

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@z999
Ziet er goed uit Z.
Diffussors zo kopen is een dure hobby en goed neerhangen kan ook lastig zijn.
(Daarom had ik ze zelf gemaakt.)
En compressors is behoorlijk smaak gebonden en moeilijk te kiezen.
(TC-2 ken ik niet trouwens. Of bedoel je OCL-2?)
Allemaal hebben ze sterke en zwakke punten en een goede all-around vinden is lastig.

@kaos
Heh, ouwe beatenbakker. :P
Vandaag een hip hop trackje gemixed. Da's zeker leuk qua afwisseling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UtopiaM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Verwijderd schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 21:49:
@kaos
Heh, ouwe beatenbakker. :P
Vandaag een hip hop trackje gemixed. Da's zeker leuk qua afwisseling.
Van vroeger uit maakte ik eigenlijk alleen maar hiphop, met hier en daar wat dance-achtig spul.
Zal binnenkort het album wel es online gooien, nog best de moeite waard anno 2013 :P

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Ik heb een Focusrite 6 USB soundcard waarvan de input/playback knob gaar was (rechter kanaal bleef lekken). De kaart valt al dik 4 maanden buiten de garantie. Opgestuurd naar Focusrite via Huigens Music in Hengelo. Complete reparatie, kosten : 0 euro.

Top service van beide partijen! (kreeg zelfs een gloednieuwe Focusrite Scarlett 2i4 mee als leenkaart!)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-09 20:12
Ik ben sinds kort begonnen met produceren, nu ongeveer 3 week. Ik begin het steeds meer te begrijpen, daarom wil ik het nu ook wat professioneler aan te pakken door studio boxen te kopen. Ik zag deze : http://www.bax-shop.nl/dj...rset/product-details.html staan. Iemand ervaring met deze HErcules Xps 2.0 80 boxen?

Tevens heb ik een track gemaakt waar ik toch wel erg tevreden over ben met mijn 3 week produceer skills ;p hier de track : [audio]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
gangstahh schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 18:42:
Ik ben sinds kort begonnen met produceren, nu ongeveer 3 week. Ik begin het steeds meer te begrijpen, daarom wil ik het nu ook wat professioneler aan te pakken door studio boxen te kopen. Ik zag deze : http://www.bax-shop.nl/dj...rset/product-details.html staan. Iemand ervaring met deze HErcules Xps 2.0 80 boxen?
Ja ervaring mee.
Tip : Spaar door voor iets betere monitoren, deze wil je écht niet thuis hebben. Het mag de naam monitor niet eens dragen als je het mij vraagt.

Wat betreft je track : Ik zou even kijken naar je notenschema, soms knijpt het een beetje. Ook qua mixing is het nog niet helemaal in orde. Vergelijk je eigengemaakte spul met tracks die je zelf tof vind van andere (bekende) producers. Dat heeft mij heel erg geholpen in de loop der jaren :)

[ Voor 18% gewijzigd door kaos001 op 27-06-2013 18:48 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
kaos- schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 18:46:
[...]

Ja ervaring mee.
Tip : Spaar door voor iets betere monitoren, deze wil je écht niet thuis hebben. Het mag de naam monitor niet eens dragen als je het mij vraagt.
Oké bedankt voor je snelle reactie, wat raad je aan ? KRK setje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
gangstahh schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 18:48:
[...]

Oké bedankt voor je snelle reactie, wat raad je aan ? KRK setje?
Het is erg smaak afhankelijk, maar heb goede ervaringen met KRK monitoren. Vooral de RP6 is naar mijn mening de beste speaker uit hun serie. Vlaaing Peerd heeft een hele bult monitoren getest, maar kan even de link niet meer vinden.

Dus : PEERD POST FF DIE LINK THX /3

[ Voor 4% gewijzigd door kaos001 op 27-06-2013 18:51 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-09 15:32
Ik heb zelf de Alesis M1 MK2, de passieve variant. Niet heel duur, maar ik ben tevreden, en met mij velen.

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
u vraagt, wij linken;

Het welke-monitorspeaker-moet-ik-kopen?-topic

@boven
heb voor thuis ook Alesis one MKII's maar dan de actieve. Ook erg over te spreken inderdaad, maar zijn tegenwoordig nog moeilijk te krijgen.

@Kaos

kappuh met dat paard nou }:|

[ Voor 7% gewijzigd door vlaaing peerd op 27-06-2013 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Seriously though, wil je na 3 weken al bezig zijn met monitoren? Ik kocht pas een setje KRK RP5's in 2010 toen ik iets serieuzer werd met produceren. Maar heb daarvoor van 1997-2010 echt prima op simpele hifi speakers kunnen teren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Je bent een unicorn in mijn fantasie peerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-09 14:58

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

vlaaing peerd schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 23:00:
u vraagt, wij linken;

@boven
heb voor thuis ook Alesis one MKII's maar dan de actieve. Ook erg over te spreken inderdaad, maar zijn tegenwoordig nog moeilijk te krijgen.

@Kaos

Deze had ik gemist!! wat een fijn stukje leesvoer voor de vrijdag ochtend! _/-\o_ _/-\o_ lekker duidelijk en nederlands ook! Denk dat zelfs mevrouw chieldtm dit snapt 8)

We will be right back with Manny_Moare !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

vlaaing peerd schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 23:00:
u vraagt, wij linken;

@boven
Hoezo?

http://www.thomann.de/nl/alesis_m1_aktiv_monitor_mk_ii.htm

en passief (heb ik jaren gehad, altijd met plezier gebruikt)
http://www.thomann.de/nl/alesis_monitor_one_ii.htm

Da's wellicht een betere keuze dan wat prijzigere actiefjes, als je echt goed wil beginnen mag je een setje Adam A7X of zo halen, maar da's een behoorlijke smak geld.

Actief moet je wel een sok in een van de baspoorten proppen.
@Kaos

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/z0RiAQo.jpg :P

[ Voor 11% gewijzigd door Yoozer op 28-06-2013 10:14 ]

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

2mb schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 18:23:
Ben ook weer met iets fris bezig:

Voor deze contest.
Hij is af :) Beetje laid-back geworden:

http://play.beatport.com/.../51cda170753a0d1e6bbcbfbc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Is het altijd zo dat een noot + een halve octaaf hoger in harmonie is? Dus C en F#?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Ja, de quint, op +7 semitones. Maar dat is wel G bij C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hangt ook van de stemming af. Zoek maar eens op theorie van microtuning.
(Heeft niets met opfokken van RC cars te maken.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indexample
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
normaal gesproken wel, maar bij een verminderd c akkoord zal een G niet werken, dan is Gb beter.

[ Voor 17% gewijzigd door indexample op 29-06-2013 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat om een interval van twee noten ,een accoord is drie of meer noten. Onder de kwint C-G zit een kwart C-F .terts C-E ,kleine terts C- E# .De toonhoogte zal bepalen of je een kwart,kwint of verder uitmekaar legt , hoe lager hoe verder . Helemaal onderop is minimaal een oktaaf toch normaalgesproken normaal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indexample
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
ja zo kan je het ook interrpeteren. In harmonie met elkaar of in harmonie met het akkoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:32
Misschien is het wat dat betreft handiger om van consonant/dissonant te spreken. Een kleine secunde kan ook 'in harmonie' met het akkoord zijn, maar is zeker niet consonant. En ik denk dat apNia daar eerder op doelde.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
apNia schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 00:36:
Seriously though, wil je na 3 weken al bezig zijn met monitoren? Ik kocht pas een setje KRK RP5's in 2010 toen ik iets serieuzer werd met produceren. Maar heb daarvoor van 1997-2010 echt prima op simpele hifi speakers kunnen teren.
Ja waarom niet, geld in een nieuwe hobby steken komt het alleen maar ten goede lijkt mij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
gangstahh schreef op zondag 30 juni 2013 @ 22:05:
[...]

Ja waarom niet, geld in een nieuwe hobby steken komt het alleen maar ten goede lijkt mij :D
Met muziek maken ligt dat toch wel anders. Jouw muziek wordt niet beter door die KRK's, jouw muziek wordt beter naarmate de tijd vordert. KRK's gaan je daarbij helpen maar zijn zeker niet noodzakelijk.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
apNia schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 09:23:
Je bent een unicorn in mijn fantasie peerd
}:| ik haat jullie allemaal :(
gangstahh schreef op zondag 30 juni 2013 @ 22:05:
[...]

Steek dan wel geld in het juiste materiaal. De hercules is geen waardige monitor, maar inderdaad wel beter dan alleen koptelefoons en laptopspeakers, in dat opzicht ben je voor 120 euro best betaalbaar uit. Maar als je over pak 'm beet 6 maanden later nog steeds serieus bent met produceren, dan zal je beseffen dat je het er niet mee afkan.

De wat serieuzere budgetmonitors (Krk's, Alesis, enz, enz) zijn nog steeds geen perfecte monitors, maar daar kan je van zeggen dat de tekortkomingen acceptabel zijn. Anders gezegd: het zal niet aan die speakers liggen dat je niet in staat bent om een gebalanceerde mix af te leveren. Zelfs nu we door de jaren heen in de studio veel beter materiaal hebben verzameld, zit ik nog steeds thuis met een gerust hart achter de M1 MKII's. Als je dan ook nog een beetje het gebruikersdoel en je produceeromgeving in acht neemt kan je voor zo'n 3~400 roebel een zeer betrouwbare oplossing in huis nemen.

Dus; als je goedkoop en snel aan de slag wil dan kan je die Hercules dingetjes best wel ophalen als verbetering tov laptopspeakers, maar ik raad aan het nog even uit te zitten en voor iets meer een wat serieuzere monitor op te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
vlaaing peerd schreef op maandag 01 juli 2013 @ 08:56:
[...]

[...]

[...]

}:| ik haat jullie allemaal :(

[...]

Steek dan wel geld in het juiste materiaal. De hercules is geen waardige monitor, maar inderdaad wel beter dan alleen koptelefoons en laptopspeakers, in dat opzicht ben je voor 120 euro best betaalbaar uit. Maar als je over pak 'm beet 6 maanden later nog steeds serieus bent met produceren, dan zal je beseffen dat je het er niet mee afkan.

De wat serieuzere budgetmonitors (Krk's, Alesis, enz, enz) zijn nog steeds geen perfecte monitors, maar daar kan je van zeggen dat de tekortkomingen acceptabel zijn. Anders gezegd: het zal niet aan die speakers liggen dat je niet in staat bent om een gebalanceerde mix af te leveren. Zelfs nu we door de jaren heen in de studio veel beter materiaal hebben verzameld, zit ik nog steeds thuis met een gerust hart achter de M1 MKII's. Als je dan ook nog een beetje het gebruikersdoel en je produceeromgeving in acht neemt kan je voor zo'n 3~400 roebel een zeer betrouwbare oplossing in huis nemen.

Dus; als je goedkoop en snel aan de slag wil dan kan je die Hercules dingetjes best wel ophalen als verbetering tov laptopspeakers, maar ik raad aan het nog even uit te zitten en voor iets meer een wat serieuzere monitor op te halen.
Bedankt voor je advies, ik zal er eens over nadenken, misschien koop ik eerst wel een 'goedkoop' setje en later wat duurdere speakers. Dan verkoop ik die oude wel weer ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
gangstahh schreef op maandag 01 juli 2013 @ 09:08:
[...]

Bedankt voor je advies, ik zal er eens over nadenken, misschien koop ik eerst wel een 'goedkoop' setje en later wat duurdere speakers. Dan verkoop ik die oude wel weer ;p
Het is heel makkelijk. Als jij geld hebt liggen voor een setje KRK RP6 speakers zou ik niet "eerst een goedkoop" setje halen. Want praktisch alles wat daar onder zit kan je beschouwen als low budget en klinkt ook zo.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
apNia schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 11:05:
Is het altijd zo dat een noot + een halve octaaf hoger in harmonie is? Dus C en F#?
let wel op Apnia, harmonisch wil nog niet zeggen dat iets welgevallig klinkt.

C en F# (correcter is Ges) is een verminderde kwint, klinkt lekker duister en in de middeleeuwen kon je ervoor op de brandstapel terecht komen (C Es Ges is de "duivelse" tritonus). Het is echter meer een interval die als dissonant word ervaren en ik denk dat jij consonante harmonie bedoelt.

Een reine kwint, C - G is een afstand die een (sub)harmonische is van C, het kan ook zijn dat je dat bedoelt.

Wiki anders even het verschil tussen:

harmonie vs harmonischen
consonant vs dissonant (in muzikaal context uiteraard)

Ik denk dat je verder wel gebaat bent bij een boekje zoals "eenvoudig algemene muziektheorie" van Bernard Nelleke. Daar word haarfijn alles over harmonie, melodie, intervallen en akkoorden uitgelegd.

Ik weet dat er veel zijn hier die muziektheorie verafschuwen, maar ik snap al die heisa nooit echt. Als een beetje lezen je beter helpt te begrijpen wat je zelf aan het doen bent, waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
vlaaing peerd schreef op maandag 01 juli 2013 @ 09:13:
[...]

Ik denk dat je verder wel gebaat bent bij een boekje zoals "eenvoudig algemene muziektheorie" van Bernard Nelleke. Daar word haarfijn alles over harmonie, melodie, intervallen en akkoorden uitgelegd.

Ik weet dat er veel zijn hier die muziektheorie verafschuwen, maar ik snap al die heisa nooit echt. Als een beetje lezen je beter helpt te begrijpen wat je zelf aan het doen bent, waarom niet?
Ik ga dat boekje serieus halen, want ik snap echt de kont van akkoorden en muziektheorie. Ik kloot altijd maar een beetje wat aan en toevallig klinkt dat dat grappig, maar het duurt gvd wel een uur voordat ik een fatsoenlijk akkoorden patroontje eruit heb weten te poepen. :(

Dikke drums leggen, compressen en laten klappen is niet zo'n probleem, maar ik wil echt dolgraag een keer wat kunnen spelen zónder trial and error.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:06
The Raven's Spiral Guide to Music Theory

FF zoeken op google, het is een gratis pdf dus geen warez.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaos- schreef op maandag 01 juli 2013 @ 09:17:
[...]

Ik kloot altijd maar een beetje wat aan en toevallig klinkt dat dat grappig, maar het duurt gvd wel een uur voordat ik een fatsoenlijk akkoorden patroontje eruit heb weten te poepen. :(
Dat het goed klinkt is geen toeval :)

Vindt het best knap om binnen een uur fatsoenlijke accoorden te poepen ,zelf gebruik ik meestal een paar standaard accoorden en vindt het werken met filters en daw pattern seqencing erg leuk. Vindt ook dat er al een hoop gemaakt is kwa accoorden in muziek, best leuk om zo een nummer in een andere context te plaatsen. Hoor dat vaak genoeg op de radio }:O

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-09 10:53
Was vannacht aan het spelen met de remix bestanden van Kevin Saunderson - Good Life en voor ik het wist had ik een track van 9:15 min :/. Alleen nog geen inspiratie gehad om er echte remix van te maken, maar mochten andere dat wel hebben... je hebt nog 2 dagen, zie http://play.beatport.com/contests/inner-city-good-life/ voor de info.

[Soundcloud: http://soundcloud.com/robzeth/good-life-rob-zeth-unoffical]
Het laatsate stukje van de track vind ik zelf wel wat hebben, denk dat ik daarop verder ga borduren en het even snel afmaak voor zondag :).

[ Voor 0% gewijzigd door rhodium op 06-07-2013 09:52 . Reden: arg the https ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
kaos- schreef op maandag 01 juli 2013 @ 09:17:
[...]

Ik ga dat boekje serieus halen, want ik snap echt de kont van akkoorden en muziektheorie. Ik kloot altijd maar een beetje wat aan en toevallig klinkt dat dat grappig, maar het duurt gvd wel een uur voordat ik een fatsoenlijk akkoorden patroontje eruit heb weten te poepen. :(

Dikke drums leggen, compressen en laten klappen is niet zo'n probleem, maar ik wil echt dolgraag een keer wat kunnen spelen zónder trial and error.
Ik heb toen zooi van die akkoorden in een midifile gezet :) Kosten een middagje maar het is wel verdomt handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Iemand een idee waarom het volgende gebeurt: ik heb vrij vaak stak-op-de-beat automation, en zodra m'n CPU verbruik oploopt, loopt dit langzaam net iets schever in Kontakt. Als ik alleen Kontakt lopend heb is het all good. Maar zodra ik echt veel tracks heb ik 't hommeles. M'n CPU loopt volgens Ableton rond de 25%, kortom, genoeg over lijkt me (en ja, multicore staat aan).
Ook bizar, als ik Izotope op de Master heb staan, maar uitgetoggled (op Ableton niveau, niks in de plugin) dan vreet ie alsnog CPU. Bizar toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
In Renoise (wat ik gebruik) heb je "Plugin Delay Compensation" waardoor alle tracks altijd goed lopen, maakt niet uit op welk cpu level je zit. Misschien zit er ook zoiets in Ableton?

Met het Izotope verhaal kan ik je niet helpen :/

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je plugin op bypass staat dan kan die nog steeds CPU vreten om de display,fft etc aan te sturen.
Als je hem helemaal uit zou zetten dan zou hij niets meer moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Nee hij staat uit op Ableton niveau, dus geen interne bypass wouter

kaos- > blijkbaar is het bij Ableton nogal een probleem. Kga vanavond m'n huidige track omzetten naar Presonus, eens kijken of daar dezelfde issues optreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-09 17:04
Op Beatport was een contest om Inner City - Good Life te remixen, normaal vind ik dat klassiekers niet germixed mogen worden, maar stiekem vond ik dit wel heel leuk om te doen :D

http://play.beatport.com/.../51d88f5e753a0d1e685f338c

Heb een flink aantal van de andere remixes beluisterd... wat een troep zit erbij, heb niet echt iets gehoord dat me aanstond, ben benieuwd wat de toppers gaan zijn.

De winnaar (gekozen door het label, niet op stemmen) komt uit op KMS, het label van Kevin Saunderson.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

Nou ga ik even lullig zijn: De clap in de intro is eigenlijk wat te hard. De beatloze break is wel heel erg lang. Op 7.08 heb je de vocalen een halve toon te hoog.

edit: lol

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/MV7hXno.png

5 COMPRESSORS OP DE MASTER BUS JE WEET TOG

[ Voor 25% gewijzigd door Yoozer op 09-07-2013 08:31 ]

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm... dr zitten nog lege plekjes.
Doe dan maar een 6e erbij.

Tijdens wrede experimenten had ik ooit eens uitgevonden dat als je muziek richting de -5 a -4dBRMS knalde het geluid meer ruis ging worden dan geluid. Dat klinkt overigens niet eens hard, alleen maar irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Holy shit, gewoon 91 pages vol met remixes van 1 track. :o

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Verwijderd schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 12:37:
Hmm... dr zitten nog lege plekjes.
Doe dan maar een 6e erbij.

Tijdens wrede experimenten had ik ooit eens uitgevonden dat als je muziek richting de -5 a -4dBRMS knalde het geluid meer ruis ging worden dan geluid. Dat klinkt overigens niet eens hard, alleen maar irritant.
Da's duidelijk die nieuwe transient shaper van Samsung.

Ik vind het altijd maar weer jammer, je wilt toch je volume een beetje vergeljikbaar hebben met de rest, maar ik hoor gewoon de punch uit de snares verdwijnen als de mix weer zo hard (nouja, zo hard als hierboven ga ik niet (meer)) moet. En inderdaad, die harde masters klinken erg noisy en vermoeiend

maarja of iedereen moet mee of niemand stopt met de loudness oorlog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
_O- _O-

Toch even inhaken op dat "punch" verhaal. Als er ergens een punch in de snare zit, dan is het wel bij dit nummer. Terwijl het dus ook vrij hard gemasterd is denk ik.

Hoe krijgen die gasten het toch voor elkaar om shit zó hard te laten klappen.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Omdat de snare niet scheelgecompressed is, maar kort + lekkere peak rond de 200hz. De masterbus daarentegen weer wel veel limiting op, maar daar fok je als er nonstop een baslijn staat te loeien de transients van je drums niet mee op.

Is er eigenlijk wat voor te zeggen verschillende bussen (drums, bass, vocals, fx) los te limiten/maximizen ipv ALLES op de master? Daarmee behoud je dat volgens mij ook namelijk.

[ Voor 29% gewijzigd door apNia op 09-07-2013 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
addictive schreef op maandag 08 juli 2013 @ 23:52:
Op Beatport was een contest om Inner City - Good Life te remixen, normaal vind ik dat klassiekers niet germixed mogen worden, maar stiekem vond ik dit wel heel leuk om te doen :D

http://play.beatport.com/.../51d88f5e753a0d1e685f338c

Heb een flink aantal van de andere remixes beluisterd... wat een troep zit erbij, heb niet echt iets gehoord dat me aanstond, ben benieuwd wat de toppers gaan zijn.

De winnaar (gekozen door het label, niet op stemmen) komt uit op KMS, het label van Kevin Saunderson.
Ik had er geen tijd mere voor helaas, ga hem wel afmaken en als ik hem beter vind dan de winnaar dan pleur ik hem wel op soundcloud haha.

Ik heb nog wel meegedaan aan die van Nicky Romero. Helaas nog steeds een ramp hier qua akoestiek en dingen goed mixen is lastig, nu telkens met headphones maar je merkt toch vooral met de lage tonen je er naast zit of het klinkt anders.

Linkie: http://play.beatport.com/.../51d07bf3b8ed7435e5593ad5

[ Voor 17% gewijzigd door rhodium op 09-07-2013 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
apNia schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 17:35:
Omdat de snare niet scheelgecompressed is, maar kort + lekkere peak rond de 200hz. De masterbus daarentegen weer wel veel limiting op, maar daar fok je als er nonstop een baslijn staat te loeien de transients van je drums niet mee op.

Is er eigenlijk wat voor te zeggen verschillende bussen (drums, bass, vocals, fx) los te limiten/maximizen ipv ALLES op de master? Daarmee behoud je dat volgens mij ook namelijk.
Ik heb vaak een DrumBus SnapBus en dan ook nog eens een DrumsMasterBus en dat zelfs soms naar een MonoOutput en natuurlijk StereoOutput. En hierop dus een extra compressor, limiter enzo. Niet leuk als je bassline beetje distored gaan klinken en de claps nog lang niet maximaal klinken. Maar dat is mijn werkwijze en ik vind het persoonlijk fijner werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik bedoel dus Maximizen op individuele busses ipv de master.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het heeft weinig met maximizen te maken.
Het is een optelsom van energie.
Als je een kick (spoor) 50% geeft dan houd je voor de rest 50% over.
Geef je de bas 20% en de snare 10% dan houd je 20% voor de rest over.
etc. etc.
Die optelsom kan je in de tijd wel aanpassen. Door bijv sidechain te gebruiken om de kick even 50% te geven en je daarmee de rest 50% geeft.
Maar typisch zijn percussie geluiden kort in tijd dus is dat vaak niet eens nodig. Kwestie van slim combineren van geluiden en EQ en levels bepalen en evt een compressor op de drum bus om de boel aan elkaar te kitten. (Zelf houd ik de kick altijd los van de drumbus zodat die lekker door alles heen kan duwen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

OK maar stel ik heb percussie bus op -3dB peaken en een sinus die nonstop op -3dB staat te brullen. Als ik maximize tot -0.3dB dan zal hij niet mooi die percussie omhoog drukken in de ruimte tussen de hits (transients?) als ik maximize op de master. Als ik deze twee "bussen" los van elkaar maximize naar smaak krijgen ze elk hun maximale effect zonder dat de een de ander in de weg zit. Toch? Of begrijp ik maximizen/limiten verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep, maximizen op bussen is alleen nodig als je dynamiek (drastisch) wil verminderen. Dat komt zelden of nooit voor. En vaak verlies je dan ook veel van de transients want die komen typisch vaak over de threshold van de limiter. Als je dat met een compressor doet kan je door slim kiezen van de ratio daar veel subtieler mee omgaan. (Limiter is immers een compressor met een ratio hoger 1:20)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Fillipus Assholius Tutanchamon

Hoe verzint ie het? Die gekke titels bedoel ik, niet de gekke muziek! :+

Nog niet af, maar ben na 22 en een half uur blij met een redelijke 6 minuten die niet al te saai is d:)b

Enjoy!

[ Voor 50% gewijzigd door Kain_niaK op 10-07-2013 06:54 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Verwijderd schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 02:12:
Yep, maximizen op bussen is alleen nodig als je dynamiek (drastisch) wil verminderen. Dat komt zelden of nooit voor. En vaak verlies je dan ook veel van de transients want die komen typisch vaak over de threshold van de limiter. Als je dat met een compressor doet kan je door slim kiezen van de ratio daar veel subtieler mee omgaan. (Limiter is immers een compressor met een ratio hoger 1:20)
Dus stel je hebt een sinus die staat te dronen op 0.3dB, toevallig je margin van je maximizer, en je drumbus peaked op -10dB, dan zal door een Maximizer je drumbus niet luider worden toch?
En is dat het idee niet van de loudnesswar? Shit zo veel mogelijk platdrukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Normaal gesproken maak ik alleen maar ralle drum and bass of aanverwanten.
Even een keer wat anders;

[Soundcloud: http://soundcloud.com/kaos001/kaos-beat339]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
apNia schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 14:16:
[...]

En is dat het idee niet van de loudnesswar? Shit zo veel mogelijk platdrukken?
Nee, je moet het iets meer zien als een wapenwedloop tussen 2 chicks. Als het alleen om platdrukken gaat dan kan ik die limiter zo ook wel op -110dB zetten.

Stel je hoort track A op de radio met een gemiddelde peak van -12dB, daarna komt track B met gemiddelde peak van -10dB. Nu zal B luider zijn terwijl de volumeknop op de radio niet is aangeraakt.

Omdat B luider is zal die psychoacoustisch als beter worden ervaren, ondanks dat de dynamiek wel minder is (minder verschil tussen zacht en hard).

Nu denkt de masteraar van track A: "dat laat ik me niet nog een keer gebeuren". en mastert de volgende track C met -9dB en die klinkt op zijn beurt weer harder dan track B.

... en voor je het weet heb je een chickfight.

en iedereen houd van chickfights dus daarom zitten we nog steeds met al die luide dynamiekloze herrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

poe poe tijdje geleden dat ik hier gepost heb.
Natuurlijk niet stil gezeten, ik vroeg mij af, wat vind men van mijn creaties? :P
http://www57.zippyshare.com/v/68667574/file.html (nog niet af)
En soundcloud.com/stoveboy

Verder heb ik op 14 februarie een remix contest bijna gewonnen en is mijn track ook gereleased als free release op het label This is Hardcore. yay!
kaos- schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 15:12:

[audio]
Deze vind ik echt vet, good job!

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2013 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Verwijderd schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 18:28:
Thanks, heb inmiddels al een (nieuwe) guy uit de buurt gevonden die wel rap-skills heeft en deze ook tof vind, complete track in de maak dus :)

( * kaos001 hangt al een geruime tijd rond in het hiphop gebeuren hier in het oosten, dus heb gelukkig wat connecties /3 )
Stoveboy - Closer Preview
Dit vind ik wel de beste van het hele rijtje wat op je soundcloud staat. Ik zou wel even goed kijken naar je levels en mixing naar je eindbus. Sommige tunes van je hebben best potentie maar missen net die power om echt pro te klinken. Vooral je kicks en basslines doen soms gekke dingen qua mix.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

[audio]
Heerlijk! Ik begon spontaan te rappen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

en iedereen houd van chickfights dus daarom zitten we nog steeds met al die luide dynamiekloze herrie.
Met als enig voordeel dat je die wel kunt horen in een lawaaierige auto of op je ipod wanneer iemand in de bus heel luid aan het praten.

Dit bijvoorbeeld hoor ik in de meeste auto geluidssystemen niet echt goed.

Geen idee of dat nu beschouwd word als een stuk geluid met een groot dynamisch bereik. Hoe word dat eigenlijk berekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Typisch voorbeeld van dynamische muziek is klassieke muziek.
Bijv een symfonie van Beethoven heeft stukken waar het heel klein klinkt en andere weer juist heel luid.
Tegenwoordig is de verwachting dat muziek zo luid mogelijk moet klinken. Dus dat je in je auto het volume niet aan hoeft te passen en het allemaal goed duidelijk te horen is.

(Vandaag een nieuw album in elkaar gebakken. Nog even kijken hoe het in de auto klinkt en een beetje overkomt. Toch wel spannend na bijna 3 jaar.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Maar hoe word dynamische bereik berekend. Als ik 10 seconden audio heb waarvan 9 seconde het signaal het zachts mogelijk signaal is (bij 16 bit bijvoorbeeld 65535) is en 1 second waar het het aller luidste is (dus 0). Word het dynamische bereik dan berekend over de volledige 10 seconde en dan het gemiddelde? Ik heb een tooltje ergens die dit kan berekenen en ik vraag mij af hoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaos- schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 19:15:
[...]

Thanks, heb inmiddels al een (nieuwe) guy uit de buurt gevonden die wel rap-skills heeft en deze ook tof vind, complete track in de maak dus :)

( /me hangt al een geruime tijd rond in het hiphop gebeuren hier in het oosten, dus heb gelukkig wat connecties /3 )

[...]

Dit vind ik wel de beste van het hele rijtje wat op je soundcloud staat. Ik zou wel even goed kijken naar je levels en mixing naar je eindbus. Sommige tunes van je hebben best potentie maar missen net die power om echt pro te klinken. Vooral je kicks en basslines doen soms gekke dingen qua mix.
I see, thanks voor de tip!
Ik ben nog vrij crappy wat het afmixen betreft op mijn logitechs van 35 euro.... Maar voor de winter is mijn studio tje in orde en kan ik mij op kwaliteit gaan richten. Vind het zonde om stil te zitten omdat ik geen goede speakers heb dus blijf gewoon lekker tracks maken :P
Jij nog nooit hardstyle geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch maar op soundcloud gegooid.

Je kan dan ook meteen zien dat het geen platte worst is.
Als je al die piekjes weghaalt dan kan het geheel harder worden gezet.
Maar dat gaat ten koste van de dynamiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Verwijderd schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 23:38:
[...]

Jij nog nooit hardstyle geprobeerd?
Nee, het is niet echt mijn genre. Vind het zo nu en dan wel leuk om te horen, vooral de melodietjes en pitched basslines vind ik wel tof.

Mijn genres zijn voornamelijk; Drum and bass, dubstep, hiphop en (minimal)house. De meeste producers/beatmakers blijven veel in een bepaalde hoek steken als het gaat om hun muziek, maar ik fiets al jaren tussen deze genres door. Het gaat me ook nog steeds om het plezier dan om echt iets ermee te bereiken.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Dit is muziek maken jongens:

Verwijderd schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 00:38:

[audio]

OK ja dat snap ik, maar stellllll je limit je percussie bus helemaal scheel, en elke individuele melody track. Krijg je dan niet meer loudness voor je geld? (afgezien van dat het fucking lelijk is probably).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
@Apnia

uiteraard, want de piekjes die je eraf haalt zitten niet meer in de headroom. Transients zijn echter beter te 'behandelen" dan dikke blokken aan wave, dus je zal beter resultaat behalen door dat niet te doen en pas in de master/groep de gecombineerde piekjes naar beneden te halen.
Kain_niaK schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 22:27:
Maar hoe word dynamische bereik berekend. Als ik 10 seconden audio heb waarvan 9 seconde het signaal het zachts mogelijk signaal is (bij 16 bit bijvoorbeeld 65535) is en 1 second waar het het aller luidste is (dus 0). Word het dynamische bereik dan berekend over de volledige 10 seconde en dan het gemiddelde? Ik heb een tooltje ergens die dit kan berekenen en ik vraag mij af hoe.
inderdaad zoals je het zelf zegt, minimaal vs maximaal signaal verdeelt over tijd. Ze doen dat echter niet in bits maar in dB. Of het zinvol is om dat na te gaan meten is de vraag, sommige muziek is nu eenmaal drukker gevuld dan een andere.

Ik heb op mijn limiter een k12/k14/k20 meter, dat is misschien handiger dan elke track gaan analyseren op gemiddelde dynamiek.

En uiteraard gewoon je oortjes blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Even wat geluisterd:
rhodium schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 21:22:
[...]

Ik had er geen tijd mere voor helaas, ga hem wel afmaken en als ik hem beter vind dan de winnaar dan pleur ik hem wel op soundcloud haha.

Ik heb nog wel meegedaan aan die van Nicky Romero. Helaas nog steeds een ramp hier qua akoestiek en dingen goed mixen is lastig, nu telkens met headphones maar je merkt toch vooral met de lage tonen je er naast zit of het klinkt anders.

Linkie: http://play.beatport.com/.../51d07bf3b8ed7435e5593ad5
Goeie kick, hihats klinken wat dichtgesmeerd. Snare bij 1:30 ook, ik weet niet precies wat je met de drums hebt gedaan, lijkt wel een lofi-filter eroverheen. Opbouw van de track: na 1:45 is alles wel enorm druk, een break zou goed doen denk ik.
Kain_niaK schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 06:52:
Fillipus Assholius Tutanchamon

Hoe verzint ie het? Die gekke titels bedoel ik, niet de gekke muziek! :+

[audio]

Nog niet af, maar ben na 22 en een half uur blij met een redelijke 6 minuten die niet al te saai is d:)b

Enjoy!
Kick vind ik niet zo, klinkt nogal dof. Verder zou ik wat dingetjes gebruiken om een nieuwe sectie in te luiden (sweeps, even de kick weglaten in de laatste maat etc. Arpje bij 1:40 mag veel meer op de voorgrond, best aardige melodie. Drums bij 3:03 kunnen echt wel beter, dit is wel heel basic. Mixtechnisch kan het ook wel wat beter gebalanceerd worden denk ik :)

[audio]
Ja, lekker. Fijne drums en samples. Vocal erbij?
Verwijderd schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 18:28:
poe poe tijdje geleden dat ik hier gepost heb.
Natuurlijk niet stil gezeten, ik vroeg mij af, wat vind men van mijn creaties? :P
http://www57.zippyshare.com/v/68667574/file.html (nog niet af)
En soundcloud.com/stoveboy

Verder heb ik op 14 februarie een remix contest bijna gewonnen en is mijn track ook gereleased als free release op het label This is Hardcore. yay!

[...]

Vind dit genre altijd zo lastig te beoordelen :P. Goede mix wel, melodie is oke, maar toch niet mijn genre.
Verwijderd schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 00:38:

[audio]

Mooie sounds, fijne melodie. Vind de kick wel wat luid, ik had bij deze chille sounds een wat zachtere kick verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
2mb schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 16:31:

Ja, lekker. Fijne drums en samples. Vocal erbij?
Yes, mee bezig. De mix klinkt inmiddels al 10x beter. B)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Lekker beatje kaos-! Eigenlijk weinig op aan te merken zelfs... Maar ik zit nu wel op de BEATS BY DRE™ koptelefoon op m'n werk, dus daar klinkt sowieso alles utopisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beats? :|

Enimen draait zich om in zijn graf alsdiedathoort.

Maar dat rammen op de BBQ gril gaat alleen goed als je een lekkere chick ben.
Toch maar eens een advertentie bij de lokale super ophangen dan maar.
'Gezocht, Barbeknoei, mej'ne groot gril'
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
gheheheh die herinner ik me nog, :9 had ik toen deze van gemaakt:

Dat die van jouw moeilijk te horen is ligt niet alleen aan de dB's. Het geluid is behoorlijk gekamt, i.e. hij is leeg op veel frequenties. Nummers met een vollere bezetting (meer instrumenten, drums, zang) vullen het gehele frequentiespectrum beter dan dat je maar een paar instrumenten in de mix hebt.

Dat wil overigens niet zeggen dat zulke dynamiek of aantal instrumenten niet kan. Je zal alleen, netzoals bv veel klassieke muziek ermee moeten leven dat het wat moelijker te horen is in bv de auto.

mja, je kan je dan misschien beter afvragen of dat wel de juiste plek is om dat gedetailleerd en goed te beluisteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grappige is dat klassieke muziek via de radio in de auto goed is te doen. (Zal wel door een optimod (limiter) heen worden gejast.) CD's hangt dan weer af van de muziek.
Als je auto niet zo stil van binnen is. (Geluid is meestal witte of bruine ruis (hahaha bruine ruis))
Als er dan geluiden zijn die wat zachter zijn en niet duidelijke grondtonen hebben hoor je dan veel minder goed eruit komen. Vandaar dat de meeste klassieke instrumenten ook vaak zeer dominante grondtonen hebben zodat ze goed in een mix passen.
Als je dan een CD met filmmuziek (achtergrond achtige zut) dan zul je dat veel lastiger in je auto kunnen horen (dan moet je er flink wat bij draaien). Maar een gitaar plus stem gaat dan vaak weer prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
vlaaing peerd schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 22:29:

Dat wil overigens niet zeggen dat zulke dynamiek of aantal instrumenten niet kan. Je zal alleen, netzoals bv veel klassieke muziek ermee moeten leven dat het wat moelijker te horen is in bv de auto.
Zet voor de grap eens Radio4 op in de auto, dan zit je constant aan die volume knop te kloten omdat je sommige gedeeltes amper hoort en de rest zowat je trommelvlies kapot scheurt /3

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Verwijderd schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 23:55:
Grappige is dat klassieke muziek via de radio in de auto goed is te doen.
Ik vind het maar vies tegenvallen. Heb wel es in de auto bij m'n moeder gezeten die die zender altijd op heeft staan. Ik werd er knettergek van.

oops, vergeten op "wijzig" te klikken, het weekend moet maar snel komen /3

[ Voor 11% gewijzigd door kaos001 op 12-07-2013 08:20 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
oOo Weekend has landed. Any Jungle in guy?

Afbeeldingslocatie: http://25.media.tumblr.com/tumblr_lxeb0lQN861qct9n4o1_500.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Indirect even confronterend hoe vet Engeland toch altijd weer is qua innovativiteit. mooiwasdietijd.jpg

Ik was vorige week vrijdag bij Pitch, waar onder andere Dizzee Rascal was. Met z'n nieuwe (en oudere) housebeatjes was het echt hartverscheurend om te zien. Ik ben met m'n groepje uit pure ellende maar weggelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbarie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-08-2021

[audio]
Altijd zo'n bewondering voor je hiphop beats. Zijn zo fijn om te horen :).

Als lurker zelf ook maar eens wat posten:

audio tag werkt niet, denk ik omdat het een private link is.

[ Voor 7% gewijzigd door mbarie op 12-07-2013 11:25 . Reden: embed werkte niet ]

Storyteller @ soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Heeeeuujjj Thijsie :D

Lekker deuntje weer! Nog steeds lichtjes actief in de dnb-scene of zit je weer vol in je oude trance-roots?

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
had ik ook al een paar keer. Inderdaad even de <s> achter de https weghalen en ik merk ook dat de short urls (kan je op je soundcloud pagina opvragen) beter werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOmegaForce
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Na dit topic 10 pagina's gevolgd te hebben toch besloten om eens te reageren :).

Hai, ik ben Jesse :). Ik ben redelijk nieuw als het aankomt op produceren, maar ik heb een zeer rijk muzikaal verleden en muziek is nog steeds een groot deel van mijn leven. Sinds een paar dagen besloten om toch maar wat nummers openbaar op mijn soundcloud te zetten:

[Soundcloud: http://soundcloud.com/jessevanson/i-am-me]

Graag zou ik wat kritiek ontvangen over dit nummer. Verder heb ik nog een WIP van een nieuw nummer waar ik net aan ben begonnen op mijn soundcloud staan. Voor zover als het gaat over tools, ik gebruik fl studio maar begin ableton live nu toch goed te begrijpen en ben van plan om daar binnenkort definitief op over te stappen. Verder heb ik een roland miditoetsenbord en een paar shure srh-750's.

Als er nog vragen zijn, stel ze gerust :)!

[ Voor 1% gewijzigd door MrOmegaForce op 12-07-2013 11:41 . Reden: Audio tag toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbarie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-08-2021
kaos- schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 11:34:
Heeeeuujjj Thijsie :D

Lekker deuntje weer! Nog steeds lichtjes actief in de dnb-scene of zit je weer vol in je oude trance-roots?
Vooral het laatste, gaat me toch een stuk makkelijker af. Maar je weet maar nooit ;).
MrOmegaForce schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 11:35:
Na dit topic 10 pagina's gevolgd te hebben toch besloten om eens te reageren :).

Hai, ik ben Jesse :). Ik ben redelijk nieuw als het aankomt op produceren, maar ik heb een zeer rijk muzikaal verleden en muziek is nog steeds een groot deel van mijn leven. Sinds een paar dagen besloten om toch maar wat nummers openbaar op mijn soundcloud te zetten:

http://soundcloud.com/jessevanson/i-am-me
Klinkt lekker. Fijna atmosfeer. Ik zou wat geluiden wat (meer) reverb meegeven. Vooral te rhodes achtige sounds een iets langere staart geven, ik denk dat je door die rhodes uit te smeren de charme ervan nog iets meer kan benadrukken. Sowieso fijn om naar te luisteren dus dat zit wel goed :)

Funky thing vind ik ook vet, maar probeer je bass meer te scheiden van de rhodes middels EQ/filters. De drums mogen van mij wel iets menselijker klinken (note-triggers beetje van het grid afwijken hier en daar, en meer spelen met volumes doet al een hoop).

[ Voor 27% gewijzigd door mbarie op 12-07-2013 11:46 ]

Storyteller @ soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOmegaForce
  • Niet online
mbarie schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 11:42:
[...]

Vooral het laatste, gaat me toch een stuk makkelijker af. Maar je weet maar nooit ;).

[...]

Klinkt lekker. Fijna atmosfeer. Ik zou wat geluiden wat (meer) reverb meegeven. Vooral te rhodes achtige sounds een iets langere staart geven, ik denk dat je door die rhodes uit te smeren de charme ervan nog iets meer kan benadrukken. Sowieso fijn om naar te luisteren dus dat zit wel goed :)

Funky thing vind ik ook vet, maar probeer je bass meer te scheiden van de rhodes middels EQ/filters. De drums mogen van mij wel iets menselijker klinken (note-triggers beetje van het grid afwijken hier en daar, en meer spelen met volumes doet al een hoop).
Thanks! Zal er zometeen eens naar gaan kijken!

[ Voor 28% gewijzigd door MrOmegaForce op 12-07-2013 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UtopiaM
[Soundcloud: http://soundcloud.com/bloodyutopia/z999]

Eindelijk weer eens tijd voor eigen muziek. Ben erg druk met het opstarten van mijn bedrijf ( www.utopiamastering.com ) wat nu begint te lopen. Wat acties en gelijk aardig wat werk verzetten :D

Neemt niet weg dat ik nu veel minder tijd voor mezelf heb. En als ik tijd heb komen er rare dingen uit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOmegaForce
  • Niet online
z999 schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 14:57:
[audio]

Eindelijk weer eens tijd voor eigen muziek. Ben erg druk met het opstarten van mijn bedrijf ( www.utopiamastering.com ) wat nu begint te lopen. Wat acties en gelijk aardig wat werk verzetten :D

Neemt niet weg dat ik nu veel minder tijd voor mezelf heb. En als ik tijd heb komen er rare dingen uit :(
Zojuist weer iets nieuws geupload:
[audio]

Ik heb erg veel tijd besteed aan het masteren, maar zie nu dat tijdens het exporteren de levels erg zijn genormaliseerd. De shakers en sommige drums heb ik zelf ingespeeld. Erg leuk om te doen :D!

EDIT: Kan iemand me uitleggen hoe die audio-tag werkt :??

[ Voor 3% gewijzigd door MrOmegaForce op 12-07-2013 17:37 ]

Pagina: 1 ... 57 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.