Is er hier iemand toevallig in de markt voor UAD spullen? Een vriend van me verkoopt namelijk zijn UAD kaarten en plug-in's, dus mocht er iemand op zoek zijn dan breng ik je even in contact.
Verwijderd
Ugh, vandaag al minstens een Cubase crash gehad en een paar keer een disk overflow.
En nog een dikke bug gevonden gister als je van sample rates verwisseld.
Gaat helemaal geweldig hoor dat Koebeest.
@Sjoewe
Je kan synthforum.nl en homerecording.be proberen.
En nog een dikke bug gevonden gister als je van sample rates verwisseld.
Gaat helemaal geweldig hoor dat Koebeest.
@Sjoewe
Je kan synthforum.nl en homerecording.be proberen.
wouter doe lekker Studio One dan, die's very sexy. 't Is dat ik hele specifieke Ableton features mis, anders was ik zo om.
De eerste MS20 Mini's rollen bij de mensen binnen. So jelly
De eerste MS20 Mini's rollen bij de mensen binnen. So jelly
Verwijderd
Hmmm... dus over ruim een maand komen de 2e hands versies op marktplaats te staan.
Alleen kan je je afvragen of die ms20 mini's niet te fragiel gebouwd zijn.
Alleen kan je je afvragen of die ms20 mini's niet te fragiel gebouwd zijn.
Ja op synthforum ook al over de wiebelknopjes. Baart mij wel enige zorgen inderdaad.
Als je er hard mee wil gaan giggen is dat wel onhandig ja
Maar als je'm in de studio laat staan lijkt het me niet zo'n punt.
Oh, en Studio One ís bloody sexy! Ik heb'm nu vijf maanden geleden gekocht en heb nog geen moment het idee gehad dat ik dingen miste. Moet ik wel zeggen dat ik nog niet veel met 'analoge' muziek bezig ben geweest, afgezien van wat eigen spul. Maar uitgebreid een vocal compen en editen ben ik bv. nog niet mee beziggeweest. Al vind ik de loop-recordings en comp-mogelijkheden van S1 te gek, maar volgens mij heeft elke DAW dat wel

Oh, en Studio One ís bloody sexy! Ik heb'm nu vijf maanden geleden gekocht en heb nog geen moment het idee gehad dat ik dingen miste. Moet ik wel zeggen dat ik nog niet veel met 'analoge' muziek bezig ben geweest, afgezien van wat eigen spul. Maar uitgebreid een vocal compen en editen ben ik bv. nog niet mee beziggeweest. Al vind ik de loop-recordings en comp-mogelijkheden van S1 te gek, maar volgens mij heeft elke DAW dat wel
[ Voor 11% gewijzigd door Wormaap op 01-06-2013 00:43 ]
Ticking away, the moments that make up a dull day
Hmm ik miste wel wat dingen... Ease of use van wave editten (ookal is dat misschien onkunde met Studio One), een goeie ingebakken equivalent van Simpler/Sampler zonder te moeten resorten naar externe samplers, flexibel programmeren van effecten door ze als effectrack te groupen en macro's te maken met daarbij flexibele min/max ranges. En ik ben altijd een beetje bang dat het audio stretching algoritme niet zo goed is als die van Ableton. Dat waren dingen die ik echt miste in Studio One.
Verwijderd
Een zooi vst kan veel cpu kracht gebruiken ,heb hier een project waar de cpu 50 procent bezet is door diverse vst effecten ,chieldtm schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 11:35:
[...]
Pc is net een anderhalfjaar oud... antiek in pc termen natuurlijk, maar voldoet nog uitstekend
maar de pc is niet langzaam tijdens werken in de daw ,alleen met renderen merk je dat.
Daarvoor is het fijn audio te bouncen ,ik werk alleen met shortcircuit VST wat een aanrader is. Geluidje zoeken ,afspelen en gelijk opnemen/bouncen om als24bit wave te importeren en als audio te gebruiken.
Zitten vette effecten in shortcircuit zoals de bitfucker

Mijn laatste creatie keepcool ,de bas begint op 3minuten
https://soundcloud.com/systemrestoresound/keepcool
Ik ben opnieuw eens aan het rondkijken in deze wereld, just for fun. Ik denk er over om een eenvoudige controller te kopen, en met garageband te proberen hoe ver ik kom.
Ik het verleden al een mc303 gekocht, ik kreeg er leuke beats uit en een redelijke bass, maar voor de rest niets. De MC303 heb ik nog steeds en kan ik eventueel als beat toestel gebruiken. Daarnaast wel eens gespeeld met guitarband, maar een gewoon toetsenbord / muis is me zo beperkend dat ik het snel opgegeven heb.
Qua controller vind ik veel terug over de Akai MPK mini. Opmerkingen gaan van leuk ding als je niet veel plaats hebt, goed voor zn geld, goedkoop, maar ook opmerkingen over de pads die niet gevoelig genoeg zijn etc. Een alternatief lijkt me dan m-audio mini 32 duurder, maar meer keys. Zijn er nog alternatieven liefst met ervaringen?
Kan ik beter wat geld extra geven om meer octaven te hebben?
Moet je echt Ableton hebben of kom je met garageband al een heel eind?
Veel controllers komen met een Ableton live lite versie, is dat een meerwaarde of is dat programma zo gelimiteerd dat je snel aan de grenzen komt?
De enige zeer harde beperking is dat ik op OSX werk en dat blijft zo, maar ik heb niet de indruk dat dat een probleem vormt als ik rondkijk.
Ik het verleden al een mc303 gekocht, ik kreeg er leuke beats uit en een redelijke bass, maar voor de rest niets. De MC303 heb ik nog steeds en kan ik eventueel als beat toestel gebruiken. Daarnaast wel eens gespeeld met guitarband, maar een gewoon toetsenbord / muis is me zo beperkend dat ik het snel opgegeven heb.
Qua controller vind ik veel terug over de Akai MPK mini. Opmerkingen gaan van leuk ding als je niet veel plaats hebt, goed voor zn geld, goedkoop, maar ook opmerkingen over de pads die niet gevoelig genoeg zijn etc. Een alternatief lijkt me dan m-audio mini 32 duurder, maar meer keys. Zijn er nog alternatieven liefst met ervaringen?
Kan ik beter wat geld extra geven om meer octaven te hebben?
Moet je echt Ableton hebben of kom je met garageband al een heel eind?
Veel controllers komen met een Ableton live lite versie, is dat een meerwaarde of is dat programma zo gelimiteerd dat je snel aan de grenzen komt?
De enige zeer harde beperking is dat ik op OSX werk en dat blijft zo, maar ik heb niet de indruk dat dat een probleem vormt als ik rondkijk.
You don't need eyes to see, you need vision
De hoeveelheid keys die je nodig hebt ligt er heel erg aan hoe goed je klavier-skills zijn denk ik. Als je redelijk kunt spelen is een groter klavier natuurlijk erg prettig omdat je dan zowel het ritme en de melodie tegelijk kan inspelen. Echter als je (net als ik) voor geen ene kont kunt spelen en gewoon een plankje nodig hebt om wat melodietjes op uit te kloppen dan heb je al aan twee octaven eigenlijk meer dan genoeg. Dan kan je het geld dat je op de octaven bespaard beter uitgeven aan extra pads/sliders/rotaries op de controller waarmee je nog extra functies kunt bedienen.
Voor je vragen over het nut van een volwaardige DAW, kun je eigenlijk op de afgelopen de pagina's wel vrij complete samenvatting teruglezen over de voor en nadelen van ieder systeem. Het nadeel van Garageband is dat de toolset die je tot je beschikking hebt wel een beetje aan de kleine kant is en je kunt geen VST's gebruiken. Als je toch besloten bent om op OSX te blijven, dan zou ik zeker eens naar Logic Pro kijken, dat deelt een groot deel van de Look&Feel met Garageband, maar is ontelbaar veel krachtiger.
Voor je vragen over het nut van een volwaardige DAW, kun je eigenlijk op de afgelopen de pagina's wel vrij complete samenvatting teruglezen over de voor en nadelen van ieder systeem. Het nadeel van Garageband is dat de toolset die je tot je beschikking hebt wel een beetje aan de kleine kant is en je kunt geen VST's gebruiken. Als je toch besloten bent om op OSX te blijven, dan zou ik zeker eens naar Logic Pro kijken, dat deelt een groot deel van de Look&Feel met Garageband, maar is ontelbaar veel krachtiger.
Met Ableton Lite kun je waarschijnlijk prima uitzoeken of het daadwerkelijk wat voor je is, en wat leuke tunes maken 
Over de MPK mini ben ik zelf ontzettend tevreden. Hij gaat overal mee naartoe om leuk wat op te pielen of ideetjes mee te noteren. Serieus keyboard/piano spelen is'ie dan weer helemáál niet geschikt voor (daar gebruik ik zelf m'n Yamaha S90 voor, maar die past weer niet in m'n laptoptas
). Hij heeft niet alleen maar 25 toetsen, maar ze zijn ook kleiner. Dat opent wel weer andere creatieve mogelijkheden, want je komt een stukje verder op het klaviertje, waardoor je bij het pielen weer andere lijnen gaat spelen.
Over de MPK mini ben ik zelf ontzettend tevreden. Hij gaat overal mee naartoe om leuk wat op te pielen of ideetjes mee te noteren. Serieus keyboard/piano spelen is'ie dan weer helemáál niet geschikt voor (daar gebruik ik zelf m'n Yamaha S90 voor, maar die past weer niet in m'n laptoptas
Ik heb nu toch mijn ook laten vallen op de launchkey 25 http://global.novationmusic.com/midi-controllers/launchkey. Device ziet er ok uit, maar de bijgeleverde software heeft de doorslag gegeven:
Launchkey komt met een bass en een synth plugin die via Audio Units werken
Er komt een lite versie van Ableton bij
Ik had al een Audio Units drum plug-in
Dus ik kan lekker verder met garageband en moet geen dure software bijkopen om te starten
Akai MPK25 lijkt me ook een leuk toestel, lekker uitgebreid al..
Keuzes
Launchkey komt met een bass en een synth plugin die via Audio Units werken
Er komt een lite versie van Ableton bij
Ik had al een Audio Units drum plug-in
Dus ik kan lekker verder met garageband en moet geen dure software bijkopen om te starten
Akai MPK25 lijkt me ook een leuk toestel, lekker uitgebreid al..
Keuzes
[ Voor 8% gewijzigd door Yalopa op 02-06-2013 19:50 ]
Nou mannen, mijn eerste echte goede poging om ambient te maken die goed bij de film past. En dat met Ableton 9. Best leuk! Nu heb ik een volgende video waar de NASA een hoofdrol speelt. Dus ik ga van die gesprekken gebruiken.
YouTube: Cover Blown - Sharks will do the rest | Photoshop CS6 Time Lapse video - Speed Art
YouTube: Cover Blown - Sharks will do the rest | Photoshop CS6 Time Lapse video - Speed Art
Net de launchey 25 besteld 10 dagen levertermijn. Vanaf dan kunnen we een zomer lang spelen met trials en lite versies. Bevalt het nog steeds dan kan er een echte tool aangeschaft worden..
Vriend van me heeft dit geproduceerd. Een combi tussen alt en techno. Ik vind 't zelf erg tof. [Soundcloud: http://soundcloud.com/bob-adels/mirrorwall]
[small]hoe maak ik er zo'n supertof soundcloud playertje van?[/s Thanks!]
[small]hoe maak ik er zo'n supertof soundcloud playertje van?[/s Thanks!]
[ Voor 37% gewijzigd door BeefHazard op 04-06-2013 14:36 ]
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Klinkt alsof je functioneel hebt bereikt wat je wilde bereikenRoyK schreef op maandag 03 juni 2013 @ 09:13:
Nou mannen, mijn eerste echte goede poging om ambient te maken die goed bij de film past. En dat met Ableton 9. Best leuk! Nu heb ik een volgende video waar de NASA een hoofdrol speelt. Dus ik ga van die gesprekken gebruiken.
beetje donker inderdaad... tenslotte gaat er iemand de pijp uit en zakt naar de bodem 
ik ga proberen de volgende iets frisser te maken. Ik weet alleen nog niet hoe dat ik dat bereik. Misschien iets hogere tonen gebruiken.
ik ga proberen de volgende iets frisser te maken. Ik weet alleen nog niet hoe dat ik dat bereik. Misschien iets hogere tonen gebruiken.
Ik denk wat vrolijke harmonie. Denk aan natuurwinkel CDs.
Dat het donker moet zijn kan ik helemaal inkomen. Wat ik bedoelde is dat de muziek voor mij nu meer 'Post-apocalyptisch' dan 'Godfather' zegt. Maar dat is natuurlijk zo subjectief als watRoyK schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 00:40:
beetje donker inderdaad... tenslotte gaat er iemand de pijp uit en zakt naar de bodem
zo..BeefHazard schreef op maandag 03 juni 2013 @ 22:37:
Vriend van me heeft dit geproduceerd. Een combi tussen alt en techno. Ik vind 't zelf erg tof. http://soundcloud.com/bob-adels/mirrorwall
[Soundcloud: http://soundcloud.com/bob-adels/mirrorwall]
hoe maak ik er zo'n supertof soundcloud playertje van?
We will be right back with Manny_Moare !
Vind ik ook goed bij de video passen, dus wat mij betreft helemaal in orde. Misschien de "hartslag" in de loop van de video wat gaan versnellen? Levert misschien een leuk effect op.RoyK schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 00:40:
Frisser,..theoretisch zijn er een aantal punten die je kan helpen met wat vrolijkere deuntjes te maken:
- zet de muziek in majeur ipv mineur. Gebruik ook zoveel mogelijk groot en klein septiem majeur akkoorden.
- gebruik stijgende lijnen in de melodie ipv meer dalende.
- grotere toonsafstanden in de melodie klinkt vaak opwekkender dan dicht bijelkaar liggende tonen.
- gebruik opwekkende, feestelijke ritmes/cadans.
- gebruik geluiden met een transparant karakter.
Netzoals alles in de muziek zijn het geen harde regels, maar meer een richtlijn. Ik snap verder dat je misschien geen achtergrond in muziektheorie hebt, maar de tonaliteit is op zich wel makkelijk uit te leggen. Laat maar weten if any.
Verder... is Nuendo niet een goeie tool voor je? Dit is een soort omgekeerde Adobe premiere, ipv de audio in 1 track en de film in meerdere, kan je daar de film in 1 track stoppen en multitrack audio eronder editten. Dit is vooral erg geschikt om zowel scores als sound fx/omgevings geluid en speech apart vanelkaar getimed met de film te editten.
Het gaat hier nogal hard met de posts, dus ga er even snel doorheen.
@Rhodium
die "iets minder dreun" vind ik wel het best gelukt, ook het sidechaineffect werkt hier goed. Zo op eerste gehoor klinkt ie netjes qua sound en zitten alle elementen goed in de mix.
@systeemherstel
Wat een wazige track weer zoals ik inmiddels van je gewend bent. Wat je met de synths qua modulaties doet vind ik enorm vet! Qua tonaliteit ligt ie echter niet lekker in het gehoor met de samples eronder. Het lijkt erop also de tune in D mineur is, maar om 1 of andere reden pakt die bas/leadsynth dat niet mooi mee. Misschien die synthlijn ff shiften zodat ie beter valt met die samples?
verder:

tg mooie lummel ben jij.

@beefhazard
Je moet audiotags gebruiken, alle tags en code zijn hier te vinden: Overzicht van UBB-codes
Ben benieuwd wat je ervan gaat vinden!vlaaing peerd schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 11:46:
verder:krijg van Presonus een gratis Studio One volledige versie
Misschien na 20 jaar toch eens de overstap maken, ik zat toch al een tijdje tegen de Cubase upgrade aan te kijken wat ik toch al een beetje te duur begin te vinden.
Ik denk eerlijk gezegd niet zoveel anders als Cubase. Ik heb er al een paar keer achter gezeten en hij interfacet wel prettig. De vertegenwoordiger had al eens laten weten dat dit mensen zijn die bij Cubase opgestapt zijn omdat ze Cubase te log vonden worden. Het zou dus bedoeld moeten zijn als wat de programmeurs vinden hoe Cubase er uit zou moeten zien.
Zelfde beetje als met Bitwig als je Ableton gebruiker bent, alleen schiet het met Bitwig nog niet zo op geloof ik.
Het is inderdaad begonnen door oud-medewerkers van Steinberg. Als'ie grotendeels hetzelfde doet als Cubase, dan denk ik dat het vooral waanzinnige value for money is. Studio One Professional kost ongeveer de helft van Cubase, de Producer-versie (die heb ik
) mist alleen het masteringgedeelte en kost zelfs maar een kwart van Cubase.
Zelf vind ik vooral de interface van Cubase niet prettig. Of in ieder geval toen ik 6 probeerde niet. 7 ziet er een stuk beter uit.
Zelf vind ik vooral de interface van Cubase niet prettig. Of in ieder geval toen ik 6 probeerde niet. 7 ziet er een stuk beter uit.
Geintje natuurlijkvlaaing peerd schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 11:50:
[...]
tg mooie lummel ben jij.![]()
@beefhazard
Je moet audiotags gebruiken, alle tags en code zijn hier te vinden: Overzicht van UBB-codes
Verwijderd
Nou chiel. Het is niet mijn meest favoriete genre maar qua mix is het toch redelijk strak. Kan wel wat feller?
Zat me wel af te vragen of je die stem er zo kaal doorheen gooit. Beetje opfokken met distortion en EQ kan je hem wat creapier maken. (Als dat de bedoeling is.)
Zal ik hem eens door wat apparaten gooien voor de gein?
Zat me wel af te vragen of je die stem er zo kaal doorheen gooit. Beetje opfokken met distortion en EQ kan je hem wat creapier maken. (Als dat de bedoeling is.)
Gebruik Studio One naast Logic Pro maar ik krijg er lang niet zo'n strak geluid nog als in logic. Ik vind ook de manier hoe ik moet sidechainen gewoon onhandig. Bij logic ja dan bij de compressor de bus voor de sidechain selecteren, even die bus een naamgeven en je vind hem meteen. Alleen bij studio one moet je dus via een send doen en daar staan dan alle compressors, eq, etc bij. Vind dan maar eens de juiste terug pfff. Hopelijk komen ze in versie 3 met iets daarvoor. Zou vast niet de enige zijn die daarover klaagt
Mag altijd wouter.. wil je de sample? of de hele track?. en dank u dank u voor het compliment, al gebied eerlijkheid mij te vertellen dat ik met de afmix hulp heb gehad. want alleen had ik dat niet voor elkaar gekregen. en de mix had nog way beter gekund als ik had geweten dat ik mijn track in losse sporen had moeten bouncen.Verwijderd schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 23:41:
Nou chiel. Het is niet mijn meest favoriete genre maar qua mix is het toch redelijk strak. Kan wel wat feller?
Maar goed, dat komt met de volgende plaat. want wat ik gister allemaal heb geleerd.. gaat chieltje tot het uiterste gebruiken, om echt een bak met herrie te maken
Als je alles in losse sporen moet bouncen voor de master dan zou ik denken dat er wat misgaat in de mixfase. Stemmasteren gebeurt wel eens, maar zou niet nodig moeten zijn.chieldtm schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 09:01:
[...]
Mag altijd wouter.. wil je de sample? of de hele track?. en dank u dank u voor het compliment, al gebied eerlijkheid mij te vertellen dat ik met de afmix hulp heb gehad. want alleen had ik dat niet voor elkaar gekregen. en de mix had nog way beter gekund als ik had geweten dat ik mijn track in losse sporen had moeten bouncen.
Leuke track verder wel, je gebruikt de juiste geluiden, maar vind het soms iets te 'hardstyle" overkomen, terwijl gewoon "hardcore" wat duisterder en harder zou overkomen, ik vermoed dat het laatste is waar je heen wilt met deze tune.
Ik kan me toch moeilijk voorstellen dat het geluid afhankelijk is van welke DAW sequencer je gebruikt. Lijkt me toch dat dat meer afhankelijk is van welke EQ/FX/VST's is die je gebruikt. Heb je misschien meer info erover?rhodium schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 01:11:
Gebruik Studio One naast Logic Pro maar ik krijg er lang niet zo'n strak geluid nog als in logic.
De werkwijze is redelijk gelijk an Cubase, dus dat zal voor mij juist wel makkelijker zijn. Ook dat sidechainen op die manier vind ik geen major issue.
en ja... de kleur kan me echt driedubbel aan m'n reet roesten, zolang het maar functioneel is.
Thanks Peerd!! en,vlaaing peerd schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 10:01:
[...]
Als je alles in losse sporen moet bouncen voor de master dan zou ik denken dat er wat misgaat in de mixfase. Stemmasteren gebeurt wel eens, maar zou niet nodig moeten zijn.
Leuke track verder wel, je gebruikt de juiste geluiden, maar vind het soms iets te 'hardstyle" overkomen, terwijl gewoon "hardcore" wat duisterder en harder zou overkomen, ik vermoed dat het laatste is waar je heen wilt met deze tune.
Nou nee, het is niet de bedoeling dat het hardcore word. het is inderdaad wat aan de ruwe kant en 5 bpm te snel, maar ik zou het zelf geen hardcore noemen
Sidechainen werkt echt overal anders. Vooral FL Studio vond ik raar (misschien nowadays anders). Die van Studio One is misschien wat apart, maar sluit wel wat meer aan op de meer georganiseerde manier van produceren die het afdwingt. Georganiseerd = meer tijd = minder snel dingen opzetten. Je moet er van houden.vlaaing peerd schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 10:01:
[...]
Ik kan me toch moeilijk voorstellen dat het geluid afhankelijk is van welke DAW sequencer je gebruikt. Lijkt me toch dat dat meer afhankelijk is van welke EQ/FX/VST's is die je gebruikt. Heb je misschien meer info erover?
De werkwijze is redelijk gelijk an Cubase, dus dat zal voor mij juist wel makkelijker zijn. Ook dat sidechainen op die manier vind ik geen major issue.
en ja... de kleur kan me echt driedubbel aan m'n reet roesten, zolang het maar functioneel is.
5bpm? Luistert dat zo nauw tegenwoordig?chieldtm schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 10:26:
[...]
Thanks Peerd!! en,
Nou nee, het is niet de bedoeling dat het hardcore word. het is inderdaad wat aan de ruwe kant en 5 bpm te snel, maar ik zou het zelf geen hardcore noemen
Iemand verstand van geluidskaarten?
We hebben voor in de studio een Echo Audiofire 12 gekocht, maar ik kom een heel raar probleem tegen met de kaart in Ableton Live.
Als ik de inputs monitor via de Echo Console (softwaremixer) dan klinken alle kanalen helemaal prima, maar als ik hetzelfde probeer te doen in de mixer van Ableton dan klinken de kanalen helemaal vervormd en glitcht de heleboel de pan uit.
Alles is in principe al geupdate naar de laatste versies, inclusief de firmware.
Zie ook het filmpje wat ik ervan heb geschoten:
[YouTube: http://youtu.be/xProSaTBCdM]
We hebben voor in de studio een Echo Audiofire 12 gekocht, maar ik kom een heel raar probleem tegen met de kaart in Ableton Live.
Als ik de inputs monitor via de Echo Console (softwaremixer) dan klinken alle kanalen helemaal prima, maar als ik hetzelfde probeer te doen in de mixer van Ableton dan klinken de kanalen helemaal vervormd en glitcht de heleboel de pan uit.
Alles is in principe al geupdate naar de laatste versies, inclusief de firmware.
Zie ook het filmpje wat ik ervan heb geschoten:
[YouTube: http://youtu.be/xProSaTBCdM]
Klinkt alsof je buffersize te strak staat in Ableton. Kijk bij je de preferences onder "audio" en vind daar een mooie balans tussen latency en kraakloos geluid. Let op dat hoe drukker het wordt, hoe groter de kans op kraak is
De buffersize in Ableton en de Echo console zijn aan elkaar gelinkt, die kunnen dus niet van elkaar verschillen. Ik heb alle soorten buffers geprobeerd van groot tot klein, maar dat maakt eigenlijk geen verschil.
Edit: En het gebeurd alleen via de inputs, als ik een VST afspeel in Ableton klinkt het gewoon prima
Edit: En het gebeurd alleen via de inputs, als ik een VST afspeel in Ableton klinkt het gewoon prima
[ Voor 20% gewijzigd door Sjoewe op 05-06-2013 11:36 ]
Dank je voor je uitgebreide reactie!vlaaing peerd schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 11:46:
[...]
Vind ik ook goed bij de video passen, dus wat mij betreft helemaal in orde. Misschien de "hartslag" in de loop van de video wat gaan versnellen? Levert misschien een leuk effect op.
Frisser,..theoretisch zijn er een aantal punten die je kan helpen met wat vrolijkere deuntjes te maken:
- zet de muziek in majeur ipv mineur. Gebruik ook zoveel mogelijk groot en klein septiem majeur akkoorden.
- gebruik stijgende lijnen in de melodie ipv meer dalende.
- grotere toonsafstanden in de melodie klinkt vaak opwekkender dan dicht bijelkaar liggende tonen.
- gebruik opwekkende, feestelijke ritmes/cadans.
- gebruik geluiden met een transparant karakter.
Netzoals alles in de muziek zijn het geen harde regels, maar meer een richtlijn. Ik snap verder dat je misschien geen achtergrond in muziektheorie hebt, maar de tonaliteit is op zich wel makkelijk uit te leggen. Laat maar weten if any.
Verder... is Nuendo niet een goeie tool voor je? Dit is een soort omgekeerde Adobe premiere, ipv de audio in 1 track en de film in meerdere, kan je daar de film in 1 track stoppen en multitrack audio eronder editten. Dit is vooral erg geschikt om zowel scores als sound fx/omgevings geluid en speech apart vanelkaar getimed met de film te editten.
Het gaat hier nogal hard met de posts, dus ga er even snel doorheen.
@Rhodium
die "iets minder dreun" vind ik wel het best gelukt, ook het sidechaineffect werkt hier goed. Zo op eerste gehoor klinkt ie netjes qua sound en zitten alle elementen goed in de mix.
@systeemherstel
Wat een wazige track weer zoals ik inmiddels van je gewend bent. Wat je met de synths qua modulaties doet vind ik enorm vet! Qua tonaliteit ligt ie echter niet lekker in het gehoor met de samples eronder. Het lijkt erop also de tune in D mineur is, maar om 1 of andere reden pakt die bas/leadsynth dat niet mooi mee. Misschien die synthlijn ff shiften zodat ie beter valt met die samples?
verder:krijg van Presonus een gratis Studio One volledige versie
Misschien na 20 jaar toch eens de overstap maken, ik zat toch al een tijdje tegen de Cubase upgrade aan te kijken wat ik toch al een beetje te duur begin te vinden.
Nog even een vraag voor dat ik een aankoop doe. Ik heb navraag gedaan bij BAX en hij vermoed dat bij de Novation midi keyboard Ableton lite 8 zit en niet 9. Zou het voor mij een reden moeten zijn om dan af te zien van de aankoop of kan je met lite 8 echt meer dan prima uit de voeten. Eigenlijk kan de vraag zijn: Is het verschil tussen Lite 8 en 9 groot?
Nee. De meeste nieuwe features zijn voorbehouden voor de duurdere versies en gezien je kennis van produceren zal je die waarschijnlijk het eerste halfjaar niet gaan gebruiken/willen/missen.
Programma's als Ableton en Cubase zijn eigenlijk al volwassen en ze kunnen nog maar met moeite bedenken wat voor features het upgraden nog waard is. Sinds Cubase 5 kunnen ze me eigenlijk al niet meer overhalen iig en 5 was eigenlijk ook alleen maar omdat ik die gratis bovenop de SX versie kreeg.
Het enige waar ik me druk om zou maken is het upgrade pad -als- je besluit voor de volledige versie te gaan, dan wil je natuurlijk wel de nieuwste.
Verwijderd
Het nummer is echt netjes gemaakt hoor. Was er even mee aan de sleutel mee geweest.chieldtm schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 10:26:
Thanks Peerd!! en,
Misschien dat die versie die ik ervan gemaakt toch iets meer hardcore is. *grijns*
Wat ik al zei over die stem, als je die wat naar voren trekt dan klinkt het minder donker maar dreigender.
Meeste werk zit in het EQ'en van de midden frequenties. Ook grappig dat zelfs analoge apparatuur met zulke als deze muziek ook aan zijn plafond kan raken. (Weer wat geleerd.)
Stuur maar een PM als je hem prive wilt of laat maar weten of je hem zo wilt luisteren.
Nou wouter....... ik is heulerg benieuwd!! maar laten we vooral onze mede tweakers hier van mee genieten!Verwijderd schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 19:37:
[...]
Het nummer is echt netjes gemaakt hoor. Was er even mee aan de sleutel mee geweest.
Misschien dat die versie die ik ervan gemaakt toch iets meer hardcore is. *grijns*
Wat ik al zei over die stem, als je die wat naar voren trekt dan klinkt het minder donker maar dreigender.
Meeste werk zit in het EQ'en van de midden frequenties. Ook grappig dat zelfs analoge apparatuur met zulke als deze muziek ook aan zijn plafond kan raken. (Weer wat geleerd.)
Stuur maar een PM als je hem prive wilt of laat maar weten of je hem zo wilt luisteren.
Soundcard-probleem opgelost. Door de firewire-driver van de computer te updaten.
Blijft bijzonder spul dat vuurdraad.
Blijft bijzonder spul dat vuurdraad.
Ik ben even verdrietig want ik loop vast op iets heel stoms. Ik ben een tutorial aan het doen voor Ableton en een mooie synth gemaakt. Ik kon via het toetsenbord de geluiden maken. Nu moet ik de midi opnemen naar een audio track en volg netjjes allle stappen. Alleen reageren mijn toetsen niet meer als ik muziek wil maken. Ik kan drukken wat ik wil maar geen geluiden. Ik heb misschien ergens een icoontje aangeraakt wat aan of uit hoort te staan. Maar ik heb geen idee welke en waar. Enig idee?
Toevallig Monitor op 'Auto' of 'Off' staan? Als'ie op Auto staat moet je je track record enablen om erop te kunnen spelen. Daar ben ik zelf wel eens mee de mist in gegaanRoyK schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 23:15:
Ik ben even verdrietig want ik loop vast op iets heel stoms. Ik ben een tutorial aan het doen voor Ableton en een mooie synth gemaakt. Ik kon via het toetsenbord de geluiden maken. Nu moet ik de midi opnemen naar een audio track en volg netjjes allle stappen. Alleen reageren mijn toetsen niet meer als ik muziek wil maken. Ik kan drukken wat ik wil maar geen geluiden. Ik heb misschien ergens een icoontje aangeraakt wat aan of uit hoort te staan. Maar ik heb geen idee welke en waar. Enig idee?
Vet
[ Voor 14% gewijzigd door Wormaap op 08-06-2013 00:12 ]
ja, die had ik op auto gezet haha.. goed man.. omdat in de tut die ook zo stond.. en bij mij niet. Dus dacht het zekere voor het onzekere en op auto gezet
Hoezee!RoyK schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 00:15:
ja, die had ik op auto gezet haha.. goed man.. omdat in de tut die ook zo stond.. en bij mij niet. Dus dacht het zekere voor het onzekere en op auto gezet
Ondertussen ben ik een wat ouder Sound on Sound-artikel aan het lezen over directionele microfoons. Ik weet niet of er hier meer mensen zijn die into dat spul zijn, maar vragen als 'Waarom heeft een omni een betere basrespons', 'Hoe werken mics met veranderbare directionaliteit' en 'Waarom bestaat het proximity effect' worden allemaal beantwoord
http://www.soundonsound.com/sos/sep00/articles/direction.htm
Heb een nieuwe track afgemaakt, aanzienlijk meer tijd in gezeten dan de meeste tracks die ik doe. Hoor heel graag feedback, zowel positief als (opbouwend) negatief:
[Soundcloud: http://soundcloud.com/tonerfilt/abandon-your-post]
[Soundcloud: http://soundcloud.com/tonerfilt/abandon-your-post]
Verwijderd
Gefeliciteerd met je nieuwe mijlpaal apNia.
Lekker donker nummer. De stijl is misschien iets belegen (maar dat stoort mij iig niet).
Qua mix is het lekker dynamisch. En ook slim gebruikt van de energie. Minder subbas zodat de lekker doorkomt. (Daar zou je bijv ook een lekkere diepe growl in kunnen gooien om de woofer even te kietelen.)
En als je de hoge frequenties wat te schril zou vinden zou eens kunnen kijken naar een tape saturatie emulatie of een analoge EQ emulatie. Die halen vaak wat van het digitale randje weg.
Lekker donker nummer. De stijl is misschien iets belegen (maar dat stoort mij iig niet).
Qua mix is het lekker dynamisch. En ook slim gebruikt van de energie. Minder subbas zodat de lekker doorkomt. (Daar zou je bijv ook een lekkere diepe growl in kunnen gooien om de woofer even te kietelen.)
En als je de hoge frequenties wat te schril zou vinden zou eens kunnen kijken naar een tape saturatie emulatie of een analoge EQ emulatie. Die halen vaak wat van het digitale randje weg.
Wat bedoel je precies met belegen stijl? Leunt (imo) toch wel beetje tegen de neurofunk D&B aan, wat een vrij hedendaagse stroming van D&B is.
Ik heb overigens al een rolloff rond de 17khz ongeveer. Vind je dat er te veel hoog in zit?
Wat is een goeie tape emu VST die je kan aanraden?
Thanks voor de feedback wouter
Ik heb overigens al een rolloff rond de 17khz ongeveer. Vind je dat er te veel hoog in zit?
Wat is een goeie tape emu VST die je kan aanraden?
Thanks voor de feedback wouter

Verwijderd
Denk dat een 17khz rollof veel te globaal is , je moet per geluid de rollof bepalen. Er moet wel hoog inzitten anders wordt het dof. Het is moeilijk om precies op de edge te zitten met sommige geluiden
Vindt de overal sound wel goed
Heb voor Peerd een andere wazige sample genomen ,
https://soundcloud.com/systemrestoresound/berliner
Vindt de overal sound wel goed
Heb voor Peerd een andere wazige sample genomen ,
https://soundcloud.com/systemrestoresound/berliner
Op 17khz hoorde ik weinig verschil, alleen het HELE scherpe ging er af, wat ik wel fijn vond eigenlijk. Meestal rol ik bij dat soort dingen terug tot ik het verschil begin te merken en rol het dan iets terug. Hier juist een tikkie verder nog. Ik let bij de geluiden individueel er altijd op dat ze mooi hun plek in het spectrum hebben, maar vind dat je op zich ook wel in de master een lowpass er overheen kan gooien als het toch maar headroom vreet...
Het is idd niet echt een tapesim, maar het is ook niet echt een klassieke compressor.
Het voegt wel veel warmte toe iig aan je tracks.
Het voegt wel veel warmte toe iig aan je tracks.
Maar wanneer voegt het wat toe aan je tracks? Als je compressed of zelfs al zet je de threshold op max? Want ik wil niet nog meer compressen eigenlijk...
- Intro, lekker sfeertje, sounds tussendoor mogen iets viezer (lager)apNia schreef op zondag 09 juni 2013 @ 11:17:
Heb een nieuwe track afgemaakt, aanzienlijk meer tijd in gezeten dan de meeste tracks die ik doe. Hoor heel graag feedback, zowel positief als (opbouwend) negatief:
[audio]
- De vocalen doen het goed in de intro
- De sub knalt lekker
- Vind de snare in de drop wat "noisy" klinken. Een akoestische snare zou misschien vetter klinken
- Hier en daar iets meer afwisseling van sounds, een mini-arp even tussendoor ofzo
- Het verschil tussen intro/break en drop is iets te groot nog, vandaar mijn opmerking over de zware sounds die je evt kan toevoegen.
- Het heeft potentie dit, je kan em nog een stuk raller maken in ieder geval
Verwijderd
Goeie tape emu?
Ken er niet zoveel behalve die van UAD en Jeroen Breed(b)aard.
Maar volgens mij is er niet zoveel verschil.
Ken er niet zoveel behalve die van UAD en Jeroen Breed(b)aard.
Maar volgens mij is er niet zoveel verschil.
PSP vintagewarmer is eigenlijk alleen een drive, zit geen compressie in, maar zwaar (over)driven dempt wel de dynamiek als je alles tegen de nullijn of de ceiling gaat driven. Ik vind 'm wel aan te raden voor een tape- of tubelaagje omdat ie heel subtiel is in te stellen.apNia schreef op maandag 10 juni 2013 @ 10:18:
Maar wanneer voegt het wat toe aan je tracks? Als je compressed of zelfs al zet je de threshold op max? Want ik wil niet nog meer compressen eigenlijk...
Maar ik dacht dat je Presonus One gebruikte, die heeft een tapeknop op elk kanaal zitten. Omdat tape per kanaal beter is, zou ik die gebruiken, want op 20 kanalen een vintagewarmer zal je CPU nogal op de hobbel gaan. 'Tis nou niet dat er enorm veel kwaliteitsverschil zit in een effect die feitelijk je audiokwaliteit afbreekt.
Bedenk ook nog even dat tapen en tuben harmonischen gaat toevoegen, als je al veel in het hoog heb zitten kan dat een beetje rommelig worden.
Je track klinkt goed! Moeilijk om te zeggen wat er beter kan... Voor een neurootje is ie nog wel aan de erg cleane kant. Die vengeance-like snare vraagt ook om ranzige sjit, ik mis wat smerigheid en misschien op sommige synths wat minder staccato (de sustain of release wat hoger) zou wel wat body toevoegen. beats zijn lekker, de kick klinkt mooi vol.apNia schreef op zondag 09 juni 2013 @ 11:17:
[audio]
Gezien mijn eigen bas-verlatings-angsten is dit een beetje een pot verwijt de ketelopmerking, maar staat die sub niet erg hard? Ik durf het vanaf de speakers hier niet met zekerheid te zeggen, maar lijkt wat heavy in de mix te zijn.
Compositie is goed, harmonie in orde, maar de break op rond 2:05 vind ik niet echt als een break klinken, meer alsof er een andere track inkomt, dan is misschien juist even een dunnere kick of helemaal geen kick wat toepasselijker.
Verder kan ik er niet veel meer op aanmerken, dit zou zo iets kunnen zijn wat ik in een set van mij zou draaien. Erg lekker!
[ Voor 11% gewijzigd door vlaaing peerd op 10-06-2013 19:27 ]
Qua sound is zoals je van een masteraar mag verwachten helemaal prima (hier dan). Ik vind het geluid van de bas wel tegenvallen, het klinkt als 1ofander presetbas van een all in one keyboard, of synthetischer of akoestischer maar niet er half tussen in zou mijn voorkeur hebben.Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 23:54:
Net even een trackje afgemaakt.
Zat al een week met een gave arp in m'n Analog4 te kloten.
[audio]
Verder kan ik de lead weinig anders vergelijken dan met een 303, in vergelijking daarmee vind ik 'm nogal dunnetjes, maar daar moet ik bij vermelden dat ik wel een erg persoonlijke voorkeur heb voor saturated geluid.
De beat varieert verder van begin tot eind weinig, even een afwisseling daarin met een hihat oid zou misschien de nodige variatie aanbrengen.
Zou me leuk lijken dit eens te remixen, dus als je er trek in hebt, stuur 's op.
Verwijderd
Thanks!
Remixen zal moeilijk gaan want het is real-time opgenomen. Dus losse sporen heb ik niet.
De bas is overigens een Chroma Polaris. Maar is smaakgevoelig uiteraard.
De '303' is een analog4 met 2x2-polige filters. Is idd niet zo dik maar heeft wel karakter vinnik.
De beat is niet echt D&B en puur copy/paste werk in Maschine. (Mij stoort dat niet)
Remixen zal moeilijk gaan want het is real-time opgenomen. Dus losse sporen heb ik niet.
De bas is overigens een Chroma Polaris. Maar is smaakgevoelig uiteraard.
De '303' is een analog4 met 2x2-polige filters. Is idd niet zo dik maar heeft wel karakter vinnik.
De beat is niet echt D&B en puur copy/paste werk in Maschine. (Mij stoort dat niet)
De beat an sich vind ik ook wel lekker, leuk ook die hi-hat achtige sound wat uit een synth lijkt te komen. Maar als iets meer als 3 minuten lang is dan is het wel fijn dat die beat even een maatje of 16 even een andere hook heeft. Een beetje zoals een echte drummer afentoe zou varieren tussen hi hats en rides bv.
Maar da's verder inderdaad meer smaakgerelateerd, qua techniek verder ook niks op aan te merken.
Maar da's verder inderdaad meer smaakgerelateerd, qua techniek verder ook niks op aan te merken.
kaos- > Thanks voor de feedback. Ik heb wel vaker moeite met de intro laten connecten met het main stuk, ik vond het hier, omdat je de main synthline door de pads hoort baggeren met veel reverb, juist wel weer werken eigenlijk. Snare is een goeie btw, ga ik in vervolg op letten. Ik boostte iets rond 200hz ofzo en de snare was veel mooier. Het stoort me nu zelfs een beetje.
peerd > Jij ook thanks! Ik heb een beetje Noisia's Diplodocus als outline genomen. Voor zij die 'm niet kennen:
Een beetje met het oog op korte niet constant aanwezige bas, maar wel veel spelen met energie (zoals wouter al opmerkte). Dus in die zin misschien geen klassieke neurofunk inderdaad en misschien wat braver
Break heb je gelijk in, dat was een alternatieve basis die ik had gebouwd, maar door het brave karakter werkte het Current Value achtige effect niet zo mooi. En als ik het harder zou maken krijg je wil een pijnlijk contrast als het "normale" deel weer terugkomt.
Ik werk trouwens in Ableton, ook al kijk ik soms een beetje jaloers naar Studio One. Kzie geen tape button by the way, is dat niet Reason's mixer?
Wel smerig veel geleerd van dit project overigens. Neurofunk blijft imo echt de moeilijkste stijl om te masteren, alle aspecten komen zo'n beetje voorbij geloof ik, afgezien van melodie.
In hoop dat anderen er wat aan hebben: een van de grootste mijlpalen voor mij was toch wel het besef dat wegrenderen naar wav vanuit m'n synth HEEL, HEEL erg fijn was. Ik heb het misschien wel eens vaker gezegd hier, maar het voelt voor mij als collapsen van layers in Photoshop, je raakt je dynamiek kwijt, en dat vind ik een tamelijk uncanny gevoel. Maar achteraf leek dat enorm mee te vallen, je houdt er een beetje rekening mee. Je neemt een x aantal keer je stabs op etc. Ik heb wel een paar keer misgegrepen helaas, maar all 'n all ben ik door dit project meer gaan wegbouncen naar wav.
Een van de grootste, zo niet grootste, voordelen ervan is dat je heel snel je ideeën tot leven kan brengen. Je kan snel geluiden een tikkie opzij schuiven, reversen, opknippen, rare volume verloopjes geven. Dat werkt zo ontzettend fijn. In ieder geval voor tracks als deze, die uit 101 kleine kut editjes bestaan.
Ook geleerd: wegknippen onder de 30hz/boven de 20khz (in mijn geval zelfs lager, rond de 17khz) om nodeloze headroom te verwijderen. Nou vond een vriend dat ik wat sparkle mistte, dus misschien moet ik dat volgende keer uit m'n haufd laten
peerd > Jij ook thanks! Ik heb een beetje Noisia's Diplodocus als outline genomen. Voor zij die 'm niet kennen:
Een beetje met het oog op korte niet constant aanwezige bas, maar wel veel spelen met energie (zoals wouter al opmerkte). Dus in die zin misschien geen klassieke neurofunk inderdaad en misschien wat braver
Break heb je gelijk in, dat was een alternatieve basis die ik had gebouwd, maar door het brave karakter werkte het Current Value achtige effect niet zo mooi. En als ik het harder zou maken krijg je wil een pijnlijk contrast als het "normale" deel weer terugkomt.
Ik werk trouwens in Ableton, ook al kijk ik soms een beetje jaloers naar Studio One. Kzie geen tape button by the way, is dat niet Reason's mixer?
Wel smerig veel geleerd van dit project overigens. Neurofunk blijft imo echt de moeilijkste stijl om te masteren, alle aspecten komen zo'n beetje voorbij geloof ik, afgezien van melodie.
In hoop dat anderen er wat aan hebben: een van de grootste mijlpalen voor mij was toch wel het besef dat wegrenderen naar wav vanuit m'n synth HEEL, HEEL erg fijn was. Ik heb het misschien wel eens vaker gezegd hier, maar het voelt voor mij als collapsen van layers in Photoshop, je raakt je dynamiek kwijt, en dat vind ik een tamelijk uncanny gevoel. Maar achteraf leek dat enorm mee te vallen, je houdt er een beetje rekening mee. Je neemt een x aantal keer je stabs op etc. Ik heb wel een paar keer misgegrepen helaas, maar all 'n all ben ik door dit project meer gaan wegbouncen naar wav.
Een van de grootste, zo niet grootste, voordelen ervan is dat je heel snel je ideeën tot leven kan brengen. Je kan snel geluiden een tikkie opzij schuiven, reversen, opknippen, rare volume verloopjes geven. Dat werkt zo ontzettend fijn. In ieder geval voor tracks als deze, die uit 101 kleine kut editjes bestaan.
Ook geleerd: wegknippen onder de 30hz/boven de 20khz (in mijn geval zelfs lager, rond de 17khz) om nodeloze headroom te verwijderen. Nou vond een vriend dat ik wat sparkle mistte, dus misschien moet ik dat volgende keer uit m'n haufd laten
Leuke app for je iPhone;
YouTube: Impaktor - The drum synthesizer
Helaas heb ik zelf alles van Android.
YouTube: Impaktor - The drum synthesizer
Helaas heb ik zelf alles van Android.
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
Verwijderd
Impaktor is idd vette shizzl.
Voor Android schijnt dat niet zo makkelijk te gaan vanwege de hogere latency.
En zowieso is USB audio voor Android nog maar pas 'standaard'.
Andnowforsomethingcompletelydifferent.
K'heb weer even zitten klussen en een zomers trackje gebouwt.
http://faxis.dyndns.org/peaks/Summer.flac
(124 bpm, niet te moeilijk en vrolijk (voor de verandering))
Verwijderd

Extra controllers voor de synth
Binnenkort maar eens klooien met midi-ox en loopbe1 zodat ik de midistream uit de Micron-editor kan opnemen in een sequencer.
Verwijderd
Mijn inziens is de controlle over het geluid moeilijker dan het lijktOok geleerd: wegknippen onder de 30hz/boven de 20khz (in mijn geval zelfs lager, rond de 17khz) om nodeloze headroom te verwijderen. Nou vond een vriend dat ik wat sparkle mistte, dus misschien moet ik dat volgende keer uit m'n haufd laten
Met een effectieve cut boven de 20khz moet je wel de tools hebben om geluid te produceren en te cutten boven de 20khz. Met akoustiesch en sommige analoge synths gebruik je die upper high freqenties waarbij je moet afvragen wat zo een high cut nu toedraagt tot een eindmix. Minimale digitale knisperingen of andere minder fijne geluiden bovenin veroorzaakt door kabels ,digitale storing enzo zijn minder plesant
Mijn daw heeft alleen een eq instelbaar tot 20khz waarbij de werking zich niet beperkt tot de 20khz maar omdat het een curve wordt er meer naar beneden gaat dan enkelt de 20khz .
Voorbeeld van een minimale cut boven de de 20khz , verschil is minimaal hoorbaar omdat het geen volledige cut is ,de ongecute klinkt iets snijdender
https://soundcloud.com/systemrestoresound/testhighcut

Nieuwe track gisteravond online gezet en alweer bijna 10 downloads *trotswezende*
Eind september komt er weer een nieuwe EP uit en ben atm ook zoekende naar labels voor wat deep-house en 140bpm style tracks. This is gonna be a good year.
Tevens lijkt mij het heel erg leuk om een keer met iemand een collab te doen om wat dingen op te steken en natuurlijk een vette track neer te zetten.
Zijn er mensen die met toeval in FL studio of Logic werken die hier zin in hebben
?
Eind september komt er weer een nieuwe EP uit en ben atm ook zoekende naar labels voor wat deep-house en 140bpm style tracks. This is gonna be a good year.
Tevens lijkt mij het heel erg leuk om een keer met iemand een collab te doen om wat dingen op te steken en natuurlijk een vette track neer te zetten.
Zijn er mensen die met toeval in FL studio of Logic werken die hier zin in hebben
systeemherstel heerlijk hoe je het gelijk in de praktijk brengt... ik kon mijn track zelfs tot aprox 17khz rollen, maar een vriend ze (terecht) dat ivm m'n leeftijd (31) ik waarschijnlijk een hoop hoog niet meer hoor... nou hoor ik een beetje verschillende verhalen hierover, cutten @ 20hz en 20khz, maakt dit sense of niet?
tweede vraag: ik wil ff een zooi 1/4 inch jacks kopen bij Bax, nog iets bijzonders waar je met aanschaf van kabels op moet letten?
tweede vraag: ik wil ff een zooi 1/4 inch jacks kopen bij Bax, nog iets bijzonders waar je met aanschaf van kabels op moet letten?
No offence, maar ik heb echt veel beter spul van je gehoord.rubjo99 schreef op maandag 17 juni 2013 @ 09:52:
Nieuwe track gisteravond online gezet en alweer bijna 10 downloads *trotswezende*
[audio]
Verwijderd
Blijft moeilijk en wat voor sourcesound je neemt zal uiteindelijk moeten bepalen wat voor cut,hoe hoog ,hoe laag en hoeveel cut. Als ik bv een 12 bitter neem die heeft zogoed als niks boven de 16khz ,als er niks zit hoef je niet te cutten .Pak een goede sample van een trompet ,bandpas filtertje voor het syntheffect ertussen en je hebt 20khz + hoogapNia schreef op maandag 17 juni 2013 @ 10:18:
systeemherstel heerlijk hoe je het gelijk in de praktijk brengt... ik kon mijn track zelfs tot aprox 17khz rollen, maar een vriend ze (terecht) dat ivm m'n leeftijd (31) ik waarschijnlijk een hoop hoog niet meer hoor... nou hoor ik een beetje verschillende verhalen hierover, cutten @ 20hz en 20khz, maakt dit sense of niet?
No offence takenkaos- schreef op maandag 17 juni 2013 @ 10:55:
[...]
No offence, maar ik heb echt veel beter spul van je gehoord.
Lekker wel. Ik zou een iets softere kick kiezen. Fijne synths. Brass mag wat meer volume hebben. En ergens een stukje zonder kick misschien?Verwijderd schreef op zondag 16 juni 2013 @ 15:56:
Impaktor is idd vette shizzl.
Goeie sfeer in de track. Vind alleen het stukje met die kinderen een beetje cliché en ook niet zo mooi.rubjo99 schreef op maandag 17 juni 2013 @ 09:52:
[audio]
Zijn er mensen die met toeval in FL studio of Logic werken die hier zin in hebben?
Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser
Intro is wel oke, dan komt er een behoorlijk sweep aan dat je iets groots verwacht, maar er komt eigenlijk niet zoveel bijzonders. De snare steekt uit de mix, het past er niet helemaal lekker bij.rubjo99 schreef op maandag 17 juni 2013 @ 11:31:
[...]
No offence taken. Wat is er hier dan minder aan?
Ik verwacht bij een atmos-dnb-gebeuren meer een rimshot-reverby-achtige-tok-snare.
Het zijn ook voornamelijk de drums waar ik over val, de rest is best oke, al gebeurd er niet heel erg veel.
Ook zit er voor mijn gevoel niet echt een melodie-lijn in, alsof het maar een beetje random in ingespeeld en niet rekening gehouden is met toonsoorten.
edit :
http://www.beatport.com/t...life-original-mix/4423996
om je een beetje een idee te geven hoe je drums mooier kan maken voor zulk soort atmos-dnb.
[ Voor 10% gewijzigd door kaos001 op 17-06-2013 12:58 ]
Ben bezig met een stukje filmmuziek. De titel is 'Ultimatum', geeft een beetje de beoogde richting aan 
[Soundcloud: http://soundcloud.com/ottocoster/ultimatum/s-VoRhL]
[Soundcloud: http://soundcloud.com/ottocoster/ultimatum/s-VoRhL]
klinkt tof 2mb. Alleen, zou je niet wat meer willen pannen met je instrumenten? Nu komt alles zo uit t midden.
traktor scratch!
Ik snap wat je bedoeltkaos- schreef op maandag 17 juni 2013 @ 12:55:
[...]
Intro is wel oke, dan komt er een behoorlijk sweep aan dat je iets groots verwacht, maar er komt eigenlijk niet zoveel bijzonders. De snare steekt uit de mix, het past er niet helemaal lekker bij.
Ik verwacht bij een atmos-dnb-gebeuren meer een rimshot-reverby-achtige-tok-snare.
Het zijn ook voornamelijk de drums waar ik over val, de rest is best oke, al gebeurd er niet heel erg veel.
Ook zit er voor mijn gevoel niet echt een melodie-lijn in, alsof het maar een beetje random in ingespeeld en niet rekening gehouden is met toonsoorten.
edit :
http://www.beatport.com/t...life-original-mix/4423996
om je een beetje een idee te geven hoe je drums mooier kan maken voor zulk soort atmos-dnb.
En dat er niet veel gebeurt was ook wel een beetje de bedoeling, het moest een rustige atmosfeer brengen wat als lekkere achtergrond muziek zou kunnen geluisterd worden.
Thanks voor de tips
euww... dit is zo stereo als maar kan?Erikie schreef op maandag 17 juni 2013 @ 14:54:
klinkt tof 2mb. Alleen, zou je niet wat meer willen pannen met je instrumenten? Nu komt alles zo uit t midden.
Fijne track 2MB, zelf ook de score geschreven? en waar heb je de strings vandaan? Ik ben altijd nog wel op zoek naar goeie orchestrals.
@Rubjo
De sub is een beetje smoezelig en rommelig, een iets meer cleanere sinus zou het beter uit laten komem, misschien komt het ook doordat de kick er een beetje mee loop te clashen.
Zoals Kaos ook zegt, de drumsounds zijn wat meer geschikt voor wat meer dirty dnb. Wat mij betreft hoeft het niet meteen een rimshot te zijn, maar als je het iets meer zou doen zoals het na de break @3:45 gaat (dat klikglitch geluidje) draagt het denk ik meer bij aan de ambient sfeer.
Mooi sfeertje verder, ambient dnb hoeft van mij ook niet teveel events te hebben.
hmm, toch vind ik dat die piano recht van voor komt, evenals de fluit en horn, die effecten zijn wel stereo, maar bijvoorbeeld die horn lijkt alsof ie ronddwaalt.
traktor scratch!
Heb nog wat percussie en cymbals toegevoegd. Alles zelf geschreven uiteraard 
De piano (Emotional Piano) zit inderdaad redelijk in het midden, die is volgens mij ook met een close mic opgenomen. Er zit wel wat panning in (lage tonen links, hoge rechts) maar door de reverb hoor je dat niet meer zo goed. De hoorns hebben ook een flinke lading reverb, en volgens mij zitten die ook dichter bij het midden dan de strijkers in een orkest trouwens.
Afgezien van de piano komt alles uit Spitfire Albion, die ik nog eens aan het herontdekken ben. Er zitten wel wat kleine dingen in die minder mooi zijn (zoals de round robin van 4x, eigenlijk te weinig, hoor je redelijk goed aan het begin bij de cello spicatto) maar als je er wat werk in steekt kun je er toch heel aardige sounds uit halen. De strings zijn echt supergoed, de brass wat minder, heb altijd moeite om die goed uit te laten komen, ook in dit nummer.
Ik kan enorm genieten van die epische filmmuziek, probeer daar zelf ook bij in de buurt te komen.
De piano (Emotional Piano) zit inderdaad redelijk in het midden, die is volgens mij ook met een close mic opgenomen. Er zit wel wat panning in (lage tonen links, hoge rechts) maar door de reverb hoor je dat niet meer zo goed. De hoorns hebben ook een flinke lading reverb, en volgens mij zitten die ook dichter bij het midden dan de strijkers in een orkest trouwens.
Afgezien van de piano komt alles uit Spitfire Albion, die ik nog eens aan het herontdekken ben. Er zitten wel wat kleine dingen in die minder mooi zijn (zoals de round robin van 4x, eigenlijk te weinig, hoor je redelijk goed aan het begin bij de cello spicatto) maar als je er wat werk in steekt kun je er toch heel aardige sounds uit halen. De strings zijn echt supergoed, de brass wat minder, heb altijd moeite om die goed uit te laten komen, ook in dit nummer.
Ik kan enorm genieten van die epische filmmuziek, probeer daar zelf ook bij in de buurt te komen.
Verwijderd
@rubjo99
Beetje donker nummer en lekkere deephouse. Beetje doffig qua mix, maar dat hoort bij de stijl toch?
@2mb
Qua epische filmmuziek klopt dit wel hoor.
En Hansje Zimmer haalt ook zijn violen uit blik. (Of vaak iig.)
[rant]
Alleen zit het tegenwoordig bij elke grote film om te kunnen showen dat ze dik budget hadden.
Niks mis met Elektronische Musik in films.
Want zeg nou zelf, een science fiction film uit de toekomst met klassieke filmmuziek.
En dat terwijl er meer dan genoeg moderne muziek met klassieke instrumenten wordt gemaakt.
[/rant]
Beetje donker nummer en lekkere deephouse. Beetje doffig qua mix, maar dat hoort bij de stijl toch?
@2mb
Qua epische filmmuziek klopt dit wel hoor.
En Hansje Zimmer haalt ook zijn violen uit blik. (Of vaak iig.)
[rant]
Alleen zit het tegenwoordig bij elke grote film om te kunnen showen dat ze dik budget hadden.
Niks mis met Elektronische Musik in films.
Want zeg nou zelf, een science fiction film uit de toekomst met klassieke filmmuziek.
En dat terwijl er meer dan genoeg moderne muziek met klassieke instrumenten wordt gemaakt.
[/rant]
True!
Heb pas nog Blade Runner opnieuw gekeken en daar wordt de film ontzettend gesterkt door de door Vangelis gecomponeerde synthsoundtrack.
Hoe vet zou het zijn om mensen zoals Aphex Twin een (scifi-)film te laten scoren.
Heb pas nog Blade Runner opnieuw gekeken en daar wordt de film ontzettend gesterkt door de door Vangelis gecomponeerde synthsoundtrack.
Hoe vet zou het zijn om mensen zoals Aphex Twin een (scifi-)film te laten scoren.
Argh, dit soort tracks zet me altijd zo in tweestrijd!2mb schreef op maandag 17 juni 2013 @ 13:54:
Ben bezig met een stukje filmmuziek. De titel is 'Ultimatum', geeft een beetje de beoogde richting aan
[audio]
Van de ene kant klinkt het gewoon dik en episch!
Van de andere kant is het bij dit soort tracks zo makkelijk om te verzanden in 'steeds iets toevoegen', waardoor de sound steeds groter wordt zonder heel veel echte muzikale ontwikkeling. Voor dit soort title/trailer achtige dingen is dat natuurlijk geen probleem, maar tegelijkertijd krijgt het niet heel veel 'staying power', om het zo maar te zeggen.
Anyway, het klinkt vet, dus wat maakt het dan verder nog uit?
Albion ben ik zelf ook aan het overwegen. Ik vind hem alleen nog wat te prijzig om als impulsaankoop te scoren
[ Voor 6% gewijzigd door Wormaap op 17-06-2013 22:06 ]
ZO!! na twee weken van zelfopgelegde opsluiting in de studio is het af!!!! Vanmiddag gaan we het laten keuren, en dan hopen we op het beste..

Verwijderd
Valt zeker niet mee zo'n DIY realdoll? 
Maar je gaat voor een release? Suc7 dan maar.
Gister is er een video gereleased waar mezelf ook een kleine bijdrage aan heeft geleverd.
YouTube: Beyond Violet - Frozen Words - Official music video - directed by J.J. Samson
(Keytar's zijn vet!)
Maar je gaat voor een release? Suc7 dan maar.
Gister is er een video gereleased waar mezelf ook een kleine bijdrage aan heeft geleverd.
YouTube: Beyond Violet - Frozen Words - Official music video - directed by J.J. Samson
(Keytar's zijn vet!)
wouter = lekker wijf op de keytar? ping me je nummer sgatje
btw die stem van die lead zangeres verpest het wel een beetje wouter, ze is (imo) wel de zwakste schakel ..
btw die stem van die lead zangeres verpest het wel een beetje wouter, ze is (imo) wel de zwakste schakel ..
Verwijderd
Was het maar waar ('vieze man dat je er rond loopt'). 
En je moet ze live zien, dan gaan ze helemaal los.
En over los gaan gesproken.
D'r staat nu een 6 stemmige synth in een plexi glas behuizing naar me te lonken.
Ze heet Ambika. (Nix gothic, iets indiaas of zo.)
En je moet ze live zien, dan gaan ze helemaal los.
En over los gaan gesproken.
D'r staat nu een 6 stemmige synth in een plexi glas behuizing naar me te lonken.
Ze heet Ambika. (Nix gothic, iets indiaas of zo.)
hahahaha Ambika
... da's een bekende Bollywood actrice (ben half Indiaas, dus nogal wat van die verschrikkelijk slechte filmellende meegekregen).
Maarre die synth lijkt me niet echt wat. De demo's klinken behoorlijk bitterig en softwareachtig...en hij ligt al in stukken voordat je de verpakking uberhaupt open hebt gemaakt. u sure?

Maarre die synth lijkt me niet echt wat. De demo's klinken behoorlijk bitterig en softwareachtig...en hij ligt al in stukken voordat je de verpakking uberhaupt open hebt gemaakt. u sure?
Verwijderd
Ja nou ja, het is een plexiglas ding dus niet echt gemaakt om mee te stuiteren. Wordt ook nog half zenuwachtig dat je de soldeerflux nog kan ruiken als die warm wordt.
Maar ontworpen door een Franse techno hippie met een India complex. Vandaar dat het ook open-source ontwerpen zijn. D'r zitten zelfs Indiaase stemmingen in zodat je lekker makkelijk Indiaase muziek kan spelen. (Dat moet dus ook op z'n tijd gebeuren natuurlijk.)
Het geluid zelf wordt via wavetables met een processor opgewekt en is 12 bit wat later door een analoog filter heen gaat. 6 parts multitimbraal/polyfoon vanwege 6 voice boards. Nog een arp en stepseq erbij en de nodige lfo's en modulatie matrix. Keihendig dus.
Misschien moet je het horen:
http://faxis.dyndns.org/peaks/overbyte.flac
(Die brass/string geluidje en de tegenmelodie zijn Ambika)
(http://faxis.dyndns.org/peaks/overbyte_plain.flac ongemasterede versie, misschien leuk om de verschillen eens te horen.)
Maar ontworpen door een Franse techno hippie met een India complex. Vandaar dat het ook open-source ontwerpen zijn. D'r zitten zelfs Indiaase stemmingen in zodat je lekker makkelijk Indiaase muziek kan spelen. (Dat moet dus ook op z'n tijd gebeuren natuurlijk.)
Het geluid zelf wordt via wavetables met een processor opgewekt en is 12 bit wat later door een analoog filter heen gaat. 6 parts multitimbraal/polyfoon vanwege 6 voice boards. Nog een arp en stepseq erbij en de nodige lfo's en modulatie matrix. Keihendig dus.
(http://faxis.dyndns.org/peaks/overbyte_plain.flac ongemasterede versie, misschien leuk om de verschillen eens te horen.)
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2013 16:31 ]
mwah, dat kan me nog niet echt warm maken voor dat ding moet ik zeggen. Vind het nogal cheesy.Verwijderd schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 19:25:
Verwijderd
Heh, dat kan natuurlijk.
Over smaak valt niet te twisten.
Het is geinspireerd door stijlen van BoC en C418.
Over smaak valt niet te twisten.
Het is geinspireerd door stijlen van BoC en C418.
Over dikke bakken herrie valt gelukkig wel te twisten, dus kom maar op met dat commentaar!
Toch even naar wat tips van vorige keer geluisterd en er ook wat mee gedaan.
[Soundcloud: http://soundcloud.com/richterscale/sdi-face-us]
enjoy
[Soundcloud: http://soundcloud.com/richterscale/sdi-face-us]
enjoy
wouter > Ik vind het juist wel vet. Vooral die Boards of Canada-achtige sound. Alleen dat string achtige dingetjes die er rond 00:48 inkomen vind ik niks. Die voelen te Casio ofzo. Kan je daar ook niet een beetje lichte dissonantie aan geven ofzo? Ik kan m'n vinger er niet echt op leggen. Maar other than that vind ik 't een mooi stukske wouter.
hehehehe
1. kopieer + plak je midi drum track in een synth
2. pak de toonhoogte waar de kick verschijnt als grondtoon (bv de E)
3. transponeer de noten zodat ze in die sleutel in mineur vallen (volgens het vb dan Emineur)
instant groove

1. kopieer + plak je midi drum track in een synth
2. pak de toonhoogte waar de kick verschijnt als grondtoon (bv de E)
3. transponeer de noten zodat ze in die sleutel in mineur vallen (volgens het vb dan Emineur)

Haha, klinkt als'n príma methode
Dit topic is gesloten.