Wat als men de stap naar commercieel zou maken (en hopelijk ooit als Charlie Lownoise op m'n Juno zonder kabels mag staan rammen bij Telekids), wat zou voor de gemiddelde producer hier een beetje verdienstelijk zijn? Beatport/Spotify? Of is de conclusie toch wel dat daar (ivm saturatie) geen flikker meer mee te verdienen is?
Als je OSX draait kijk dan ook eens naar Logic Pro, kost momenteel 180€ en doet zeker niet onder voor andere DAW's.RoyK schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 23:08:
[...]
Ik heb alles geleerd op een illegale Photoshop versie. Nu heb ik een bedrijf en verdien ik er mijn geld mee. Ik heb netjes adobe cloud en staat er op mijn OSX alles legaal.
Logic Pro is zeer compleet dus veel synth's en efffecten.
[ Voor 7% gewijzigd door audiojunk op 17-05-2013 11:21 ]
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
Nu is dit vraagstuk een deel van mijn partime dagelijkse job, dus ik wil er wel wat licht over laten schijnen. De tijd dat je puur vanuit de studio geld kan verdienen als artiest zijn bijna voorbij. Je hebt eigenlijk maar twee realistische opties als je dat wilt doen: je gaat heel commercieel te werk en werkt in opdracht (voor bijvoorbeeld commercials) of je wordt een ghostproducer voor andere artiesten. Maar leven van je eigen land is als producer wel een stuk moeilijker geworden. De verkoop van vinyl en cd's is nauwelijks winstgevend als je niet tot het radio-segment behoord. Digitale verkoop is een wassen neus, er zijn zoveel partijen die voor de artiest aan de beurt komen dat je oprecht blij mag zijn als je ongeveer 5 cent opstrijkt per gedownloade track. Van de Buma/Sena hoef je ook geen reet te verwachten. Die zijn vrolijk bij iedereen geld aan het innen, maar uitbetalen ho maar, ja aan zichzelf.
Wat optreden betreft is saturatie is opzich niet het grootste probleem. Daar heb je als DJ meer last van dan als producer. Wanneer je producties worden gedraaid en gechart door bekende DJ's dan kan je op zich met relatief gemak aan gigs komen. Alleen niet iedere producer is een DJ, of andersom. Dus wat je nu vooral ziet is dat de markt overspoeld wordt met mensen die zich best goed weten te redden in de studio, maar als Liveact niet veel meer doen dan een laptop openvouwen en hun tracks één-voor-één afspelen voor een publiek. Daarmee maaien ze het gras een beetje weg voor de DJ's, die vervolgens ook maar weer tracks gaan maken, omdat je zonder releases nauwelijks aan de bak komt en daar ontstaat de huidige overvloei.
Wat optreden betreft is saturatie is opzich niet het grootste probleem. Daar heb je als DJ meer last van dan als producer. Wanneer je producties worden gedraaid en gechart door bekende DJ's dan kan je op zich met relatief gemak aan gigs komen. Alleen niet iedere producer is een DJ, of andersom. Dus wat je nu vooral ziet is dat de markt overspoeld wordt met mensen die zich best goed weten te redden in de studio, maar als Liveact niet veel meer doen dan een laptop openvouwen en hun tracks één-voor-één afspelen voor een publiek. Daarmee maaien ze het gras een beetje weg voor de DJ's, die vervolgens ook maar weer tracks gaan maken, omdat je zonder releases nauwelijks aan de bak komt en daar ontstaat de huidige overvloei.
Mwa, mwa, mwa... Om iets te noemen; voor Photoshop bestaat niet echt een alternatief (hier al 15 jaar ervaring) - ja, Gimp en consorten worden wel aangehaald maar de integratie, ongeacht hoe hard Adobe z'n best doet om harder te zuigen dan een zwart gat maakt PS kampioen.RoyK schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 09:16:
Als je met betere software die misschien iets meer geld kost prettiger / sneller kan werken en er voor deze software ook enorme bergen tutorials / reviews / extra content beschikbaar is.. waarom zou je dan voor bijvoorbeeld een gratis optie gaan die een leuke besparing is voor je portomonee, maar je uiteindelijk langer bezig houd, minder tutorials te vinden zijn of over het algemeen gewoon minder goed in elkaar zit.
Dat heb je in DAW-land niet. Tenminste, niet in die zin; ja, er is ProTools en Nuendo maar ga daar in vredesnaam niet aan denken als je even voor de hobby wat wil doen.
Kwaliteit betekent ook actief moeite steken in fixes in plaats van een topzware management- (Steinberg) of marketingafdeling (Native Instruments, Ableton)Kwaliteit heeft een prijs. En dat geldt ook voor gratis software.
Enige specifieke reacties?Ik weet eigenlijk niet of de laatste reacties deels richting mij bedoeld zijn met DAW software (geen idee wat dat inhoud) plugins en andere termen.
Je zult in ieder geval wel je jargon moeten leren; DAW = digital audio workstation, oftewel de software waarmee je produceert of de naam voor de computer + geluidskaart + software.
https://www.ableton.com/en/live/feature-comparison/Al heb ik geen idee wat de Lite versie wel en niet bied.
Naja, je hebt er je geld mee terugverdiend. Als ik morgen de garantie heb dat ik 1200 euro terugkrijg met een opdracht wil ik er ook wel 1000 euro in steken. Muziek wordt niet op commissie-basis gemaakt waarbij je opdrachtgever jouw creatieve inspanningen gebruikt, dus moet je je afvragen of je het geld kan missen. Geld in iets steken wat je plezier geeft is niet perse weggegooid.Ik heb hier voor duizenden euros hardware staan om mijn beroep uit te oefenen. Een flinke investeren die ik jaren geleden heb gedaan en heeft me nog nooit in de kou laten staan. Kort om, het was een dure investering, maar als je het professioneel bekijk niet veel geld maar zijn geld juist waard.
teveel zooi, te weinig tijd
Verwijderd
Als het om investeringen gaat dan heeft het meer zin om te investeren in je netwerk dan in gear.
Maar volgens mij lopen we iets teveel vooruit. Voor de meesten hier is het allemaal een hele leuke hobby. En als je er wel je brood mee zou moeten verdienen dan heb je het nu wel extra zwaar want in tijden van crisis is het budget voor muziek een van de eerste dingen dat geschrapt wordt. En het is al jaren lang heel normaal dat muzikanten af en toe bijstand krijgen.
Maar volgens mij lopen we iets teveel vooruit. Voor de meesten hier is het allemaal een hele leuke hobby. En als je er wel je brood mee zou moeten verdienen dan heb je het nu wel extra zwaar want in tijden van crisis is het budget voor muziek een van de eerste dingen dat geschrapt wordt. En het is al jaren lang heel normaal dat muzikanten af en toe bijstand krijgen.
Nou ja reden dat ik het vroeg was meer dat het mij best leuk lijkt m'n releases commercieel te kunnen releasen bij een of ander label. Ik weet zelf dat ik ook geen hoogvlieger ben, maar er wellicht wel interesse is om bij een of ander labeltje m'n spul te kunnen dumpen voor een leuk zakcentje, maar de intenties zijn niet meer dan dat. Er zijn sommigen hier in het topic die wat releases op hun naam hebben staan. Ik vraag me af hoe verdienstelijk zoiets nowadays is.
Verwijderd
Gewoon je eigen ding blijven doen en plezier maken ,mocht er toch commercieel succes geboekt worden is dat natuurlijk mooi. Sommige goede nummers zijn eigenlijk vrij simpel
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=q7DBoiyBoJ8]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=q7DBoiyBoJ8]

Thanks, ik had ze al gevonden
heb mn eerste ambient track bijna klaar.. ben nog een beetje aan het rommelen met een fluisterende vrouw waar ik een echo op heb gezet. hij exporteert hem alleen niet lekker.. adobe premiere ziet halverwege de aif file geen waveform meer.
Verwijderd
Probeer eens als wave te exporteren ,kan best dat die aif file niet goed herkend wordt door adobe premiere .
@apNia
ben nog 's weze zoeken, Undead records heette die trackergroep waar we het meeste op releaste. Vreemd genoeg staan er tig releases daarvan op die vage plopbox.eu maar van Undead zelf is niks meer te vinden. Maargoed, dit prachtig meesterwerkje uit 1998 mag ik jullie natuurlijk niet onthouden:vlaaing peerd schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 20:06:
ja bulten, weet al die namen ook niet echt meer. Vond zonet wat oude coops terug op: http://plopbox.eu/index.php?mod_id=70752
en: http://schismtracker.org/wiki/Schism%20Trackerhij draait gewoon onder Windows~!

Wat'n bazenplaat, Peerd!
Ticking away, the moments that make up a dull day
Hahahahah wat tof peerd... Mijn oude trackergroup heeft de meeste releases op Youtube gezet. Hier wat oudjes uit 1998/1999:
edit: ken je Explizit nog? die maakte echt fokking goeie muziek.. zie nu net dat hun meuk nog online staan: http://www.explizit.org/
edit: ken je Explizit nog? die maakte echt fokking goeie muziek.. zie nu net dat hun meuk nog online staan: http://www.explizit.org/
[ Voor 22% gewijzigd door apNia op 18-05-2013 14:18 ]
ey mensen,
zie hier mijn soundcloud: https://soundcloud.com/ko...piano-sickness-vocal-edit
enigste wat ik heb gebruikt is de fm8 en een piano synth.. ik weet dat de bass in het begin niet echt samenvalt met het ritme van de rest, maar dit was meer een experiment. overigens is dit ook mijn allereerste track die "af' is
. ik hoor graag jullie mening!!
zie hier mijn soundcloud: https://soundcloud.com/ko...piano-sickness-vocal-edit
enigste wat ik heb gebruikt is de fm8 en een piano synth.. ik weet dat de bass in het begin niet echt samenvalt met het ritme van de rest, maar dit was meer een experiment. overigens is dit ook mijn allereerste track die "af' is
Verwijderd
Klinkt lekker zomers.
De mix komt wat lief over, wat een kwestie van smaak ik. Qua balans lijkt mij de drums tov de melodie wat aan de harde kant. Voor een eerste 'af' nummer is dit zeker niet verkeerd.
De mix komt wat lief over, wat een kwestie van smaak ik. Qua balans lijkt mij de drums tov de melodie wat aan de harde kant. Voor een eerste 'af' nummer is dit zeker niet verkeerd.
Ik heb mijn eerste nummer uit op coinDL !!!!
https://www.coindl.com/page/item/926
https://www.coindl.com/page/item/926
[ Voor 6% gewijzigd door Kain_niaK op 19-05-2013 11:39 ]
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
Native Instruments is onlangs met de RC24 en RC48 gekomen, twee emu's van klassieke reverbs van Lexicon. Nou Is er iets wat ik niet helemaal snap mbt het verschil tussenbeide.
Wat is precies een "character studio hall" en een "royal studio hall"? Het lijkt (!) alsof de RC 24 wat breder is omdat er naast hall ook room bij zit.NI's Reverb Classics bundle consists of the enigmatically-named RC 24 and RC 48 plug-ins, which are also available separately. It calls RC 24 a 'Character Studio Hall' and RC 48 a 'Royal Studio Hall'. Despite this, they both consist of more than just plain Hall reverb algorithms - and ultimately reveal their origins in the Lexicon 224 and 480L mentioned above.
Zullen wel de verschillende tussen de originel algoritmes in de units zijn, waardoor ze iets in klank verschillen.
Verwijderd
@apNia
Toevallig heb ik die dit weekend geinstalleerd. Kan wel even kijken voor je wat het verschil is.
@Niak
Congrats!
(Jij gaat vast binnenlopen.
)
Toevallig heb ik die dit weekend geinstalleerd. Kan wel even kijken voor je wat het verschil is.
@Niak
Congrats!
(Jij gaat vast binnenlopen.
Mijn handen jeuken. Ik wil weer muziek produceren. Mijn laatste producties dateren helaas van een aantal jaren terug. Mijn genre is dancehall/reggae instrumentals, ofwel riddims.
Critical Time Riddim
Mechanical Shock Riddim
He he, embedding werkt eindelijk. De audio-tags werken blijkbaar niet met https.
Critical Time Riddim
Mechanical Shock Riddim
He he, embedding werkt eindelijk. De audio-tags werken blijkbaar niet met https.
Verwijderd
Dat klinkt veel beter dan die standaard trance meuk hierzo. (geintje, niet slaan ah neee!)
Zat ff te luisteren en viel me op de het net lijkt alsof de tracks niet dynamisch zijn. Maar omdat er veel dynamische geluiden zijn zitten ze elkaar in de weg en klinkt het eerder druk dan dynamisch. Dat hoor je pas als je hem flink hard zet. Misschien dat je eens kan kijken om een element meer dynamische ruimte tegeven ten koste van de rest?
@apNia
RC24 is de 'basis' reverb en de RC48 is wat uitgebreider. Maar ze vullen elkaar en overlappen elkaar ook. De RC48 is meer voor lange reverbs met evt fairy dust. De 24 is meer een all-round versie.
Beiden klinken overigens heel helder zonder een digitaal bijrandje. (eerder iets doffiger)
Heel mooi voor zang, akoustische instrumenten enzow.
Zat ff te luisteren en viel me op de het net lijkt alsof de tracks niet dynamisch zijn. Maar omdat er veel dynamische geluiden zijn zitten ze elkaar in de weg en klinkt het eerder druk dan dynamisch. Dat hoor je pas als je hem flink hard zet. Misschien dat je eens kan kijken om een element meer dynamische ruimte tegeven ten koste van de rest?
@apNia
RC24 is de 'basis' reverb en de RC48 is wat uitgebreider. Maar ze vullen elkaar en overlappen elkaar ook. De RC48 is meer voor lange reverbs met evt fairy dust. De 24 is meer een all-round versie.
Beiden klinken overigens heel helder zonder een digitaal bijrandje. (eerder iets doffiger)
Heel mooi voor zang, akoustische instrumenten enzow.
@Safaci: Welkom! In je eerste track hoor ik geen kick (of hoort dat niet in deze stijl)?
Leuk om in ieder geval meer variatie in dit topic te zien
Leuk om in ieder geval meer variatie in dit topic te zien
Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser
Woei, mijn eigen masteringstudio is biiiiijna live!
Kan niet wachten om te beginnen, paar kleine zaakjes nog regelen en dan voila.
Verzekeringen en diffusers, that's it atm.
Verzekeringen en diffusers, that's it atm.
Goed bezig, z999 
En nog maar eens een vraag. Hoe staan jullie tegenover het delen van en vragen naar productietechnieken? Zelf ben ik ferm van mening dat imitatie een compliment is, en als ik iets doe dat een ander zó vet vindt dat hij het na wil doen, vind ik dat alleen maar leuk. Ik ken bv. ook iemand die zijn dagelijks brood verdient met productiewerk, en hij deelt ook alles wat mensen maar willen weten. Hij zegt dat'ie het alleen maar gaaf vindt als iemand anders met zijn kennis vettere dingen maakt dan hemzelf.
Maar nu sprak ik net iemand die ineens volledig in de verdediging schoot toen ik hem vroeg naar hoe'ie zijn snare bewerkt had. Want daar zat zoveel werk en research in.
Nu is mijn eerste reactie weinig anders dan 'Wat een onzin!', maar ik vraag me af hoe jullie daartegenover staan
En nog maar eens een vraag. Hoe staan jullie tegenover het delen van en vragen naar productietechnieken? Zelf ben ik ferm van mening dat imitatie een compliment is, en als ik iets doe dat een ander zó vet vindt dat hij het na wil doen, vind ik dat alleen maar leuk. Ik ken bv. ook iemand die zijn dagelijks brood verdient met productiewerk, en hij deelt ook alles wat mensen maar willen weten. Hij zegt dat'ie het alleen maar gaaf vindt als iemand anders met zijn kennis vettere dingen maakt dan hemzelf.
Maar nu sprak ik net iemand die ineens volledig in de verdediging schoot toen ik hem vroeg naar hoe'ie zijn snare bewerkt had. Want daar zat zoveel werk en research in.
Nu is mijn eerste reactie weinig anders dan 'Wat een onzin!', maar ik vraag me af hoe jullie daartegenover staan
wouter > thanks voor de reply, zal wel m'n default reverb worden van nu af aan. Ik heb ze echter heel subtiel op m'n drumbus gegooid met een snare-room setting (da's toch wat je vaak wilt?) en dan merk ik het verschil niet zo heel erg met de onboard Ableton reverb.
wormaap > ik vind het lastig.. er is een punt waar techniek overgaat naar persoonlijke stijl... dat is hetgeen wat je voor jezelf moet behouden... tegelijkertijd, ik heb ONWIJS veel geleerd van de mensen die hier open in zijn geweest (vooral Loki's drum & bass tutorials waren voor mijn stijl een goeie eye opener een paar jaar geleden) zonder daadwerkelijk iemand zijn/haar persoonlijke stijl mee te nemen... ik leerde daar uit dat movement in je geluid bijvoorbeeld erg belangrijk is, zonder iemand z'n stijl te jatten... snap het dus van beide kanten wel, je hebt altijd het risico dat de Modern-Talking Jugend™ je shit gewoon 1 op 1 overneemt, en die moet je mijden als de pest als je dieper ingaat op het punt waar het borderd aan je eigen stijl/bevindingen.
wormaap > ik vind het lastig.. er is een punt waar techniek overgaat naar persoonlijke stijl... dat is hetgeen wat je voor jezelf moet behouden... tegelijkertijd, ik heb ONWIJS veel geleerd van de mensen die hier open in zijn geweest (vooral Loki's drum & bass tutorials waren voor mijn stijl een goeie eye opener een paar jaar geleden) zonder daadwerkelijk iemand zijn/haar persoonlijke stijl mee te nemen... ik leerde daar uit dat movement in je geluid bijvoorbeeld erg belangrijk is, zonder iemand z'n stijl te jatten... snap het dus van beide kanten wel, je hebt altijd het risico dat de Modern-Talking Jugend™ je shit gewoon 1 op 1 overneemt, en die moet je mijden als de pest als je dieper ingaat op het punt waar het borderd aan je eigen stijl/bevindingen.
Hebben jullie trouwens je apparatuur op zo'n stekkerblok-met-schakel staan? Ik heb echt 2 monitoren, 2 speakers, een geluidskaart, een synth, een midicontroller en een PC die ik steeds aan/uit moet zetten. Vraag me af hoe gevaarlijk dat is voor je apparatuur als synths als ik dat middels een schakelaartje doe.
Twee van mijn synths hangen aan mijn power conditioner. Maar De Tetr4 en de Micro Modular hebben dan ook geen aan-/uitknop, dus die zullen er wel tegen kunnen. Al m'n andere meuk zet ik gewoon zelf aan en uit.
Qua techniek/stijl zie ik je punt, maar weet ik nog niet helemaal of ik het ermee eens ben. Ik zie het zelf voor een groot deel als uitgaan van je eigen talent en anderen niet als concurrent zien. Maar zoals gezegd: ik sta volledig open voor meningen. Ik moet wel zeggen dat ik het bijvoorbeeld jammer zou vinden als ik een of andere unieke sampleset heb gescoord, en die dan ineens massaal gebruikt wordt. Da's afgezien van de prijs bijvoorbeeld een reden waarom ik niet snel Vengeance samples zal kopen.
Also: Een nieuwe track van mijn hand. Ik had me voorgenomen om dit lang weekend een track van A tot Z te maken, en dat is gelukt
Qua stijl ga ik vrolijk mee met het 'laten we eens andere dingen verkennen'-feestje.
Kritiek is van harte welkom! Ik heb geprobeerd om er wat muzikaal interessante dingetjes mee te doen zonder de kern uit het oog te verliezen.
[Soundcloud: http://soundcloud.com/ron-snijders/for-no-one-in-particular]
Qua techniek/stijl zie ik je punt, maar weet ik nog niet helemaal of ik het ermee eens ben. Ik zie het zelf voor een groot deel als uitgaan van je eigen talent en anderen niet als concurrent zien. Maar zoals gezegd: ik sta volledig open voor meningen. Ik moet wel zeggen dat ik het bijvoorbeeld jammer zou vinden als ik een of andere unieke sampleset heb gescoord, en die dan ineens massaal gebruikt wordt. Da's afgezien van de prijs bijvoorbeeld een reden waarom ik niet snel Vengeance samples zal kopen.
Also: Een nieuwe track van mijn hand. Ik had me voorgenomen om dit lang weekend een track van A tot Z te maken, en dat is gelukt
Kritiek is van harte welkom! Ik heb geprobeerd om er wat muzikaal interessante dingetjes mee te doen zonder de kern uit het oog te verliezen.
[Soundcloud: http://soundcloud.com/ron-snijders/for-no-one-in-particular]
Oke vrienden, dit haalt natuurlijk totaal niet het nivo van jullie, maar het doet wat het moet doen: Ambient.
Het is mijn aller aller aller eerste track en ik heb een beetje in de gaten hoe Ableton werkt. Erg leuk om te doen en het is moeilijker dan ik dacht. Niet het programma, maar "muziek" maken. Ik krijg nog meer respect voor mensen die iets lekkers uit de speakers krijgen!
Anyway, dit is hem. Een fun video van mij waar ik binnen een paar uur iets probeer te creeren. Beetje on the fly zeg maar. YouTube: Your Happy Meal Sir | (Fun) Speed Art - Photoshop CS6 Time lapse video
Het is mijn aller aller aller eerste track en ik heb een beetje in de gaten hoe Ableton werkt. Erg leuk om te doen en het is moeilijker dan ik dacht. Niet het programma, maar "muziek" maken. Ik krijg nog meer respect voor mensen die iets lekkers uit de speakers krijgen!
Anyway, dit is hem. Een fun video van mij waar ik binnen een paar uur iets probeer te creeren. Beetje on the fly zeg maar. YouTube: Your Happy Meal Sir | (Fun) Speed Art - Photoshop CS6 Time lapse video
mee eens, ook ik vind het dikke onzin. Maar misschien komt dat omdat ik net de gebruikte techniek maar hetgeen wat ermee word gedaan (i.e. de compositie, stijl, smaak) vnl waardeer in de muziek.Wormaap schreef op maandag 20 mei 2013 @ 01:16:
Goed bezig, z999
En nog maar eens een vraag. Hoe staan jullie tegenover het delen van en vragen naar productietechnieken?
*knip*
Nu is mijn eerste reactie weinig anders dan 'Wat een onzin!'
Daarentegen vind ik de laatste tijd de nadruk wel erg veel op "techniekjes" liggen, als ik de recente dubstep hoor bv, dan is de trend niet zozeer "de stijl" maar meer dat het heel erg Mei 2013 is om "die synth" met "die wabber" en "die filter" te gebruiken. dus jah,..Als dat hetgeen is wat de muziek maakt zal je misschien wat beschermender zijn t.o.v. je gebruikte technieken.
Het probleem daaraan is dat binnen no time je techniek wel weer op 1 of andere youtube tutorial terug te vinden is en dat er dan ook meteen 10.000 hype-epigoontjes dezelfde meuk gaat maken.
En als die knakker zo geweldig trots is op z'n snaresoundje, laat'm dan maar lekker gaarkoken, ik vind het in elk geval een beetje sneu.
je kan gewoon een normale stekkerbox gebruiken met aan-/uitschakelaar, de meeste audioapparatuur start ook op met een vertraging en zelfs in de grootste setups zie ik gewoon een standaard geaarde alu-stekkerbox.apNia schreef op maandag 20 mei 2013 @ 19:36:
Hebben jullie trouwens je apparatuur op zo'n stekkerblok-met-schakel staan? Ik heb echt 2 monitoren, 2 speakers, een geluidskaart, een synth, een midicontroller en een PC die ik steeds aan/uit moet zetten. Vraag me af hoe gevaarlijk dat is voor je apparatuur als synths als ik dat middels een schakelaartje doe.
Ik zou wel wegblijven van de die cheapo plastic verdelers van 2,- bij het kruidvat, maar een verdeler met stabilisator lijkt me ook weer niet nodig.
Maargoed, zit je tijdens het opstarten tegen 2~3 kilowatt aan aparatuur te kijken dan is misschien een verdeler met stabilisator (gewoon een zekering) aan te raden, zal je een eurootje of 50~60 kosten.
Ikzelf heb er iig nog nooit problemen mee gehad, eerder dat de groep zelf het niet aankon.
[ Voor 28% gewijzigd door vlaaing peerd op 21-05-2013 09:27 ]
Tja, studiogeheimen.Wormaap schreef op maandag 20 mei 2013 @ 01:16:
(snip)
De voornaamste reden om kennis te delen is heel eenvoudig; de kans zit er dik in dat je zelf ook vroeger afhankelijk was van de goedheid van iemand anders die je - zonder iets er voor terug te verwachten - over een drempel tilde of je inzicht gaf. Zelf de hand op de knip te houden is dan eigenlijk een beetje hypocriet; had diegene dat vroeger bij jou ook gedaan, dan wist je zelf ook minder.
Aan de andere kant: als je iemand hebt die alleen maar z'n handje ophoudt en niks teruggeeft, waar 0,0 enthousiasme of initiatief uit lijkt te komen, dan heb je al gauw geen zin meer om uberhaupt je kennis door te geven. Da's tegenwoordig makkelijker, want je kunt nu heel makkelijk vragen stellen op een forum, en een eeuwigdurend probleem. In feite tellen hier alle regels mee die er op GoT zelf zijn; toon initiatief, toon enthousiasme, deel kennis en je kunt een ontzettend ver eind komen met vragen alleen.
Wat betreft de geheimen zelf; uiteindelijk kun je een hele hoop reverse-engineeren, maar dat toont weer initiatief en enthousiasme van de kant van degene die vraagt. Mensen hebben het idee - "ik heb hier voor moeten zweten, dus ik ga het niet weggeven", en eigenlijk hebben ze daar wel een beetje een punt. Maar het is niet heilig en er zijn meerdere wegen naar Rome.
Het kan zo stom zijn als een bepaalde effectendoos op iets zetten om precies dat geluid te krijgen waar iedereen anders veel langer (of zonder resultaat) mee bezig is. Dat zijn de geheimen die je het meest wil bewaren omdat iedere jojo dat kan; gewoon een kwestie van de knip trekken en klaar is Kees.
Het kan ook het proces zelf zijn; denk aan de typische "crystal echo" effecten of wat Valhalla Shimmer doet; het combineren van een pitchshifter en een feedbackloop in een delay of reverb. Als je dat ontdekt en ontwikkeld voordat je een doosje hebt wat het in 1 keer doet heb je iets wat je wel kunt kopen, maar zonder uitleg kom je er niet zo 1-2-3 op.
Verwijderd
In de studio zijn enorm veel weetjes en trukjes en andere dingen die het leuker en makkelijker maken. Maar zonder inzicht om die goed toe te passen heb je er vaak weinig tot niets aan. Dus wat dat betreft heeft het geen zin om je kennis voor jezelf te houden. Trouwens is de kans redelijk groot dat dit al vele keren voor je door anderen is uitgevonden.
Afhankelijk van de aanleg zul je gewoon die uren moeten maken om de technieken die jij wilt leren beheersen onder de knie te krijgen om er ook goed mee om te kunnen gaan. Dat kan je dan versnellen door er juist met anderen over te communiceren en inderdaad naast alleen te nemen ook iets te geven.
Bijv geef ik af en toe een workshop mixing/mastering. Dat zijn vaak mensen die of denken vast te zitten in hun ontwikkeling of sneller willen ontwikkelen. Die kan je helpen door hun gaten van kennis aan te vullen en ook de theorie erachter uit te leggen zodat ze zelf leren die denkstappen te maken en dat kunnen gebruiken in de studio. Het leren zelf is een proces wat tijd duurt en vele malen belangrijker is dan de techniek zelf.
Daarom hoef je als iemand die kennis deelt ook niet al te druk te maken. Je hebt altijd die voorsprong in ontwikkeling en zal altijd weer sneller en makkelijker nieuwe dingen uitvinden omdat je veel meer ervaring en inzicht hebt.
Afhankelijk van de aanleg zul je gewoon die uren moeten maken om de technieken die jij wilt leren beheersen onder de knie te krijgen om er ook goed mee om te kunnen gaan. Dat kan je dan versnellen door er juist met anderen over te communiceren en inderdaad naast alleen te nemen ook iets te geven.
Bijv geef ik af en toe een workshop mixing/mastering. Dat zijn vaak mensen die of denken vast te zitten in hun ontwikkeling of sneller willen ontwikkelen. Die kan je helpen door hun gaten van kennis aan te vullen en ook de theorie erachter uit te leggen zodat ze zelf leren die denkstappen te maken en dat kunnen gebruiken in de studio. Het leren zelf is een proces wat tijd duurt en vele malen belangrijker is dan de techniek zelf.
Daarom hoef je als iemand die kennis deelt ook niet al te druk te maken. Je hebt altijd die voorsprong in ontwikkeling en zal altijd weer sneller en makkelijker nieuwe dingen uitvinden omdat je veel meer ervaring en inzicht hebt.
Zonder de YT tutjes en hulp van andere "more establisht" producers had ik NOOIT geen fatsoenlijke kick kunnen maken. Soms loop je tegen dingen aan waarvan je denkt AH!!! ZO MOET DAT!! maar dan nog, om daar weer de finesse uit te halen is een schopje de juiste richting in soms heulllll belangrijk
We will be right back with Manny_Moare !
Dat merk ik juist vaak op internet, geen probleem waar ik tegenaanloop of er heeft iemand al een oplossing voor op internet geplaatst. Uiteindelijk komen alle oplossingen voort uit dezelfde behoeftes, iedereen wil die vette snare hebben, of die wobbel, enz., enz Doen alsof je een patent hebt op je techniek vind ik dan ook erg verwaand en brengt ook niks.Verwijderd schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 12:49:
Trouwens is de kans redelijk groot dat dit al vele keren voor je door anderen is uitgevonden.

Ja maar hoe sta je dan tegenover dingen die voor jou definieren wat iemand z'n stijl is? Eerst was Skrillex nog wel vet, toen ontdekte al die kids modern talking en was het vrij snel zum kotzen omdat modern talking ineens inherent verbonden was aan een bepaalde luiheid.
In mijn tijd hadden we een MC-303 en de kick die daar in zat, dat was de kick waar je 't mee moest doen. We kwamen nog zelfs niet eens op het idee om er een limiter over te hengsten en die dan weer te resamplen.chieldtm schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 09:00:
Zonder de YT tutjes en hulp van andere "more establisht" producers had ik NOOIT geen fatsoenlijke kick kunnen maken.
Klopt, maar als je op YT zelf onderzoek doet houd je ook niet je handje op.Soms loop je tegen dingen aan waarvan je denkt AH!!! ZO MOET DAT!! maar dan nog, om daar weer de finesse uit te halen is een schopje de juiste richting in soms heulllll belangrijk
Het is alleen niet makkelijk om het kaf van het koren te scheiden, er zit ook een hoop zooi tussen.
Oke, ik heb een vraag... Ik ben zeer recent van FL-studio overgestapt naar Cubase5.
Nu kan ik via mijn teerbeminde mevrouw chieldtm (die studeerd nog bij) de artist versie Cubase 7 kopen.
Waar moet ik op letten? ga ik ergens op misgrijpen omdat het de artist versie is? ik heb namelijk cubase 5 nog niet eens helemaal door, maar is er iets wat met een hele versie van 5 wel kan maar met artist 7 niet??
Nu kan ik via mijn teerbeminde mevrouw chieldtm (die studeerd nog bij) de artist versie Cubase 7 kopen.
Waar moet ik op letten? ga ik ergens op misgrijpen omdat het de artist versie is? ik heb namelijk cubase 5 nog niet eens helemaal door, maar is er iets wat met een hele versie van 5 wel kan maar met artist 7 niet??
Leuk Roy! Tof dat je al zo snel wat hebt kunnen makenRoyK schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 08:56:
Oke vrienden, dit haalt natuurlijk totaal niet het nivo van jullie, maar het doet wat het moet doen: Ambient.
W-w-why... Why would you do that?chieldtm schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 12:22:
Oke, ik heb een vraag... Ik ben zeer recent van FL-studio overgestapt naar Cubase5.
*kijkt angstig naar peerd*
Meerdere redenen, maar de meest voornaamste is dat ik bij een wel bekende Hardstyle dj les ga volgen. En die beste man werkt met cubase..apNia schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 12:40:
W-w-why... Why would you do that?
[ Voor 11% gewijzigd door Manny_Moare op 22-05-2013 13:10 ]
Dan krijg je een edu versie en kun je vaak niet upgraden. Upgrade liever van jouw versie naar 7.chieldtm schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 12:22:
Is die versie 5 diegene met alle toeters en bellen?maar is er iets wat met een hele versie van 5 wel kan maar met artist 7 niet??
Hier, check: http://www.steinberg.net/...mparison_Chart_C7_CA7.pdf
Da's dan inderdaad handig, maar de principes die je leert zijn wel toepasbaar op alle DAWs als je goed oplet.chieldtm schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 13:09:
Meerdere redenen, maar de meest voornaamste is dat ik bij een wel bekende Hardstyle dj les ga volgen.
(welke DJ trouwens?)
[ Voor 20% gewijzigd door Yoozer op 22-05-2013 13:43 ]
Thanks Yoozer, Chiel weet genoeg, en spaart wel ff verderYoozer schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 13:42:
[...]
Dan krijg je een edu versie en kun je vaak niet upgraden. Upgrade liever van jouw versie naar 7.
[...]
Is die versie 5 diegene met alle toeters en bellen?
Hier, check: http://www.steinberg.net/...mparison_Chart_C7_CA7.pdf
[...]
Da's dan inderdaad handig, maar de principes die je leert zijn wel toepasbaar op alle DAWs als je goed oplet.
(welke DJ trouwens?)
Ik weet dat de principes het zelfde zijn (F*ck the DAW Wars) maar in het kader van uitwisselingdprogramma's is de zelfde DAW soms wel makkelijk.
(Thera)
nog ff spuit11 uithangen dan;
Het verschil tussen 5 en 7 is niet zo enorm als de marketing het doet lijken. Als je de volle versie 5 hebt, dan istie misschien fijner dan de artist 7 versie, zeker als je enorme veelsporenprojecten wilt gaan doen.
Ik draai zelf nog 5 en zowel versie 6 als 7 vond ik niet het upgradegeld waard. 6 had hitpoint detection, maar ik gebruik al reCycle en autotrim van m'n sampler, 7 heeft als grote extra dat je shared aan een project kan werken en de auto-harmonizer, maar mijn collega werkt met Ableton dus die vlieger gaat ook niet op en als ex-vakstudent muziek heb ik nou ook niet echt hulp nodig bij akkoorden herkennen . De rest van de updates is allemaal vrij minor.
In mijn geval zou ik dus bij versie 5 blijven en dat is ook wat ik dus heb gedaan.
Het verschil tussen 5 en 7 is niet zo enorm als de marketing het doet lijken. Als je de volle versie 5 hebt, dan istie misschien fijner dan de artist 7 versie, zeker als je enorme veelsporenprojecten wilt gaan doen.
Ik draai zelf nog 5 en zowel versie 6 als 7 vond ik niet het upgradegeld waard. 6 had hitpoint detection, maar ik gebruik al reCycle en autotrim van m'n sampler, 7 heeft als grote extra dat je shared aan een project kan werken en de auto-harmonizer, maar mijn collega werkt met Ableton dus die vlieger gaat ook niet op en als ex-vakstudent muziek heb ik nou ook niet echt hulp nodig bij akkoorden herkennen . De rest van de updates is allemaal vrij minor.
In mijn geval zou ik dus bij versie 5 blijven en dat is ook wat ik dus heb gedaan.
Dank u spuit 11!!vlaaing peerd schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 14:14:
nog ff spuit11 uithangen dan;
Snap het even niet. DJ-les volgen, maar Cubase daarvoor nodig hebben..
Moet je me toch echt even gaan uitleggen.
is bij dj, de beste man is tevens ook producer.. plaatje draaien kan ik wel..daar heb ik geen les in nodigkaos- schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:25:
Snap het even niet. DJ-les volgen, maar Cubase daarvoor nodig hebben..
Producing-les wordt het dan duschieldtm schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:27:
[...]
is bij dj, de beste man is tevens ook producer.. plaatje draaien kan ik wel..daar heb ik geen les in nodig
Have fun!
edit : ik las die zin gewoon compleet verkeerd kom ik nu achter
Bij een BEKENDE DJ les volgen
Bij een bekende DJ LES volgen

[ Voor 21% gewijzigd door kaos001 op 22-05-2013 15:30 ]
U zijt volledig vergevenkaos- schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:28:
[...]
Producing-les wordt het dan dus![]()
Have fun!
edit : ik las die zin gewoon compleet verkeerd kom ik nu achter
Bij een BEKENDE DJ les volgen
Bij een bekende DJ LES volgen
Dan mag je nog een eind rijden
uurtje! koekie, en er graag voor overYoozer schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 20:40:
[...]
Dan mag je nog een eind rijden. Ik moet ook nog eens een keer op bezoek daar om eens bij te praten over vroegah.
Verwijderd
Over rijden gesproken.
Vandaag ook in de woeste dsjungle van Antwerpen geweest en er weer levendig uitgekomen. (Waarom zijn die Belgen altijd aan die wegen verbouwen waar mijn navigatie mij langs stuurt?)
Met een nieuwe aanwinst te verstaan. (Die Manley, 2e hands wat op zich redelijk zeldzaam is.)

Alles in een verrijdbaar 19" rack zodat ik niet alleen op mijn burostoel kan zitten maar ook op de sweetspot op mijn bank.
Vandaag ook in de woeste dsjungle van Antwerpen geweest en er weer levendig uitgekomen. (Waarom zijn die Belgen altijd aan die wegen verbouwen waar mijn navigatie mij langs stuurt?)
Met een nieuwe aanwinst te verstaan. (Die Manley, 2e hands wat op zich redelijk zeldzaam is.)

Alles in een verrijdbaar 19" rack zodat ik niet alleen op mijn burostoel kan zitten maar ook op de sweetspot op mijn bank.
Da's een Massive Passive toch, Wouter? Da's zéker leuk spul!
De rest mag er ook wezen, natuurlijk.
Vindt niemand de track die ik heb gepost een reactie waard? Als jullie het helemaal niks vinden mag dat ook hoor!
Vindt niemand de track die ik heb gepost een reactie waard? Als jullie het helemaal niks vinden mag dat ook hoor!
Verwijderd
Nou meneer Wormaap, het is niet mijn smaak.
Qua mix klinkt het wat statisch en die percussie erbij voor mijn gevoel past niet.
De geluiden zelf zijn wel mooi en sfeervol.
Qua mix klinkt het wat statisch en die percussie erbij voor mijn gevoel past niet.
De geluiden zelf zijn wel mooi en sfeervol.
Verwijderd
Iemand?Verwijderd schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 20:50:
Iemand een tip voor een combo van een USB audio + midi oplossing? Al die losse usb kastjes beginnen aardig een bende te worden
Ik zie wel iets als deze apparaten:
http://www.peterverspuy.n...cording-system-17106.html (Ken het hele merk niet)
http://www.peterverspuy.n...udio-interface-25434.html (HMMMmmmmmmm audio![]()
)
2 kanaals audio in- en uit is meer dan zat voor mij, en momenteel doe ik het met een laptop line-in en uit
Oja, Windows 7/8 compatible svp
solly, heb zelf een PCI-e kaart uit het jaar kruik, en nog geen noodzaak voor usb kastje-geluidkaart-midi dinges.
@Wouter,
kan de pic niet zien, maar is het de massive passive? Da's wel vettesjit!!
Ik begrijp niet goed wat je wilt trouwens, je word moe van al die USB apparaatjes maar in beide kaarten zitten maar 2 midi ingangen. Als je teveel midiapparaten hebt, is dan een patchbay niet iets handiger voor je?
kan de pic niet zien, maar is het de massive passive? Da's wel vettesjit!!
zal 'm nog even luisteren vanavond, dit topic ging behoorlijk snel de afgelopen dagen.Wormaap schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 22:57:
Da's een Massive Passive toch, Wouter? Da's zéker leuk spul!De rest mag er ook wezen, natuurlijk.
U bumpt, wij antwoorden. Presonus is best goed bezig, ze maken in eerste instantie hardware voor hun eigen DAW, maar is gewoon compatible met alle andere meuk.
Ik begrijp niet goed wat je wilt trouwens, je word moe van al die USB apparaatjes maar in beide kaarten zitten maar 2 midi ingangen. Als je teveel midiapparaten hebt, is dan een patchbay niet iets handiger voor je?
Verwijderd
...En dat was dan het einde van mijn synth ervaring. Gewoon geen tijd
Een beetje naspelen wat ik hoor op de tv en dat is het dan wel.
Thanks man. Ik dacht, hij gaat jullie een beetje voorbij hahaapNia schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 12:40:
[...]
Leuk Roy! Tof dat je al zo snel wat hebt kunnen maken
[...]
W-w-why... Why would you do that?
Ik zou de opbouw vlotter maken, nu komen er pas bij 0:47 meer instrumenten bij. De percussie vind ik wat teveel ineens, zou dat rustiger opbouwen. Volgens mij probeer je richting de 'epische filmmuziek' te gaan? Ik heb zelf ook ooit zoiets geprobeerd (deze), en dan heb je een sterker thema nodig, als je dat hebt kun je makkelijk je track verder uitbouwen.Wormaap schreef op maandag 20 mei 2013 @ 22:49:
Twee van mijn synths hangen aan mijn power conditioner. Maar De Tetr4 en de Micro Modular hebben dan ook geen aan-/uitknop, dus die zullen er wel tegen kunnen. Al m'n andere meuk zet ik gewoon zelf aan en uit.
Also: Een nieuwe track van mijn hand. Ik had me voorgenomen om dit lang weekend een track van A tot Z te maken, en dat is geluktQua stijl ga ik vrolijk mee met het 'laten we eens andere dingen verkennen'-feestje.
[audio]
Niet slecht voor ambient. Lekker donker en het past goed bij de beelden, al krijg ik er wel een lichtelijk onaangenaam gevoel bijRoyK schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 08:56:
Kort vraagje. Ik heb met m'n 8i6 de mogelijkheid naar allerlei kanaaltjes te routen. In Ableton kan ik alleen al die inputs zien als ik ASIO kies, dan heb ik dit tot m'n beschikking:

Hoe kan het dat als ik gewoon DirectX kies ik alleen maar de Line-in kan selecteren? (wat volgens mij m'n microfoon is)

Ik vraag dit ook tevens omdat Audacity m'n main wave-editor is, en die vanwege rechten-geleuter geen ASIO kan supporten.
1) Is het normaal dat je bij dit soort virtuele routing stuff je ASIO nodig hebt om ze uit elkaar te plukken/waarom kan ik zonder ASIO niet bij dingen als m'n "what you hear" audio?
2) Is er een mogelijkheid het in Audacity te krijgen? Mijn grootste probleem is namelijk dat veel software gewoonweg geen ASIO support.
3) Zo niet, is er een goeie vervanger voor Audacity nowadays? Ik gebruik het al eeuwen, en daarvoor Soundforge, maar dat werd een log beest.

Hoe kan het dat als ik gewoon DirectX kies ik alleen maar de Line-in kan selecteren? (wat volgens mij m'n microfoon is)

Ik vraag dit ook tevens omdat Audacity m'n main wave-editor is, en die vanwege rechten-geleuter geen ASIO kan supporten.
1) Is het normaal dat je bij dit soort virtuele routing stuff je ASIO nodig hebt om ze uit elkaar te plukken/waarom kan ik zonder ASIO niet bij dingen als m'n "what you hear" audio?
2) Is er een mogelijkheid het in Audacity te krijgen? Mijn grootste probleem is namelijk dat veel software gewoonweg geen ASIO support.
3) Zo niet, is er een goeie vervanger voor Audacity nowadays? Ik gebruik het al eeuwen, en daarvoor Soundforge, maar dat werd een log beest.
[ Voor 5% gewijzigd door apNia op 25-05-2013 22:15 ]
Verwijderd
Denk dat het aan je drivers ligt waarom DirectX beperktere mogelijkheden heeft.
Maar Audacity heeft toch ook ASIO ondersteuning? Kan je meerdere ins/out gebruiken.
Waarom zou ik niet weten want stereo is vaak prima.
Maar Audacity heeft toch ook ASIO ondersteuning? Kan je meerdere ins/out gebruiken.
Waarom zou ik niet weten want stereo is vaak prima.
wouter > meerdere ins/outs vanuit Audacity? ik kan daar maar 1 selecteren steeds, for all I know... Ik snap van dit gebied nog niet zo heel veel tbh, ik denk dat ik je verkeerd begrijp..
edit: hier zie je wat background over iemand die hetzelfde probleem lijkt te hebben, maar de thread abandoned: http://forum.audacityteam.org/viewtopic.php?f=16&t=63887
Dus ASIO support is niet mogelijk. Betekent dit nu dat voor elk stuk software wat geen ASIO support heeft ik mijn "what you hear"-deel niet kan opnemen?The ASIO technology was developed by German company Steinberg and is protected by a licensing agreement which prevents redistribution of its source code.
Audacity, as an open source program licensed under the GPL, is therefore currently unable to support ASIO, despite being ASIO-capable (providing the user's sound device is similarly capable). If ASIO support were distributed in Audacity builds this would either violate Steinberg's licence agreement if the code were included, or conversely would violate Audacity's GPL Licence if the code were withheld. There are persistent rumours of Steinberg opening up licensing, but without any apparent movement. Anyone who cares about this issue is invited to make their views known to Steinberg via their Contact page.
edit: hier zie je wat background over iemand die hetzelfde probleem lijkt te hebben, maar de thread abandoned: http://forum.audacityteam.org/viewtopic.php?f=16&t=63887
[ Voor 13% gewijzigd door apNia op 26-05-2013 10:53 ]
@apNia,
Iedere beginner die hier om geluidskaartadvies komt voor een Windows PC raden we hier massaal ASIO aan. Ik vind het dan een beetje vreemd dat je zelf dan niet kiest voor ASIO oplossingen.
ASIO (nog even; Audio Stream Input/Output) is er in eerste instantie om lage latency te garanderen door diverse lagen van besturingssoftware te omzeilen en de hardware direct aan te spreken. Door die laagjes haal je niet alleen die vertraging eruit maar ook beveiligingen, regels en protocollen die in die drivers zitten welke mogelijk ook gangbare functionaliteit blokkeren.
Denk bv 's aan een webcam op een laptop. Daar zit de mic vaak vlakbij de speaker. Zou je daarop willen dat de microfoon het speakergeluid gaat opnemen? Tenzij je de digitale reincarnatie van Jimi Hendrix bent denk ik nl niet dat je op die dikke bult feedback zit te wachten. Wellicht blokkeert een Windows stuurprogramma dan wel dat je via de outs de ins kan opnemen?
Om het simpel te houden, DirectX is krachtig, maar echt bedoeld voor consumers, ASIO is wat je wilt hebben als je professioneler met Windows audio aan de gang wilt.
Ik snap goed dat Audacity een goedwerkend gratis alternatief is, maar als het geen ASIO ondersteund, dan word 't 'm gewoon niet. IMO zou ik dan zoiets als Sonic Foundry Soundforge kopen, die zal je rond de Meu 60/70,- wel kunnen krijgen.
Iedere beginner die hier om geluidskaartadvies komt voor een Windows PC raden we hier massaal ASIO aan. Ik vind het dan een beetje vreemd dat je zelf dan niet kiest voor ASIO oplossingen.
ASIO (nog even; Audio Stream Input/Output) is er in eerste instantie om lage latency te garanderen door diverse lagen van besturingssoftware te omzeilen en de hardware direct aan te spreken. Door die laagjes haal je niet alleen die vertraging eruit maar ook beveiligingen, regels en protocollen die in die drivers zitten welke mogelijk ook gangbare functionaliteit blokkeren.
Denk bv 's aan een webcam op een laptop. Daar zit de mic vaak vlakbij de speaker. Zou je daarop willen dat de microfoon het speakergeluid gaat opnemen? Tenzij je de digitale reincarnatie van Jimi Hendrix bent denk ik nl niet dat je op die dikke bult feedback zit te wachten. Wellicht blokkeert een Windows stuurprogramma dan wel dat je via de outs de ins kan opnemen?
Om het simpel te houden, DirectX is krachtig, maar echt bedoeld voor consumers, ASIO is wat je wilt hebben als je professioneler met Windows audio aan de gang wilt.
Ik snap goed dat Audacity een goedwerkend gratis alternatief is, maar als het geen ASIO ondersteund, dan word 't 'm gewoon niet. IMO zou ik dan zoiets als Sonic Foundry Soundforge kopen, die zal je rond de Meu 60/70,- wel kunnen krijgen.
Volgens mij snap je m'n probleem niet peerd. Ik vind ASIO prachtig en gebruik het in Ableton. Sterker nog, een tijd geleden had ik aangekaart dat ASIO een must voor me was voor een nieuwe kaart 
However, er zijn applicaties waar ik vaak gebruik van maak (te weten Audacity voor sampelen van YouTube/Spotify en Open Source Broadcaster voor het casten naar twitch.tv) die m'n "what you hear" moeten recorden. Gezien deze applicaties geen ASIO supporten zit ik een beetje met de handen in 't haar, gezien de voornaamste reden dat ik zo'n puist met geld uitgaf voor een 8i6 ipv een 2i2/2i4 was dat ik het "what you hear" kanaal kon opnemen.
Als ik dus het DirectX of MME protocol kies is m'n keuze zoals je ziet vrij beperkt. En dat is mijn probleem as of now. Dus ik wil eigenlijk weten hoe je bij al die inputs, die wel beschikbaar zijn als ik ASIO kies beschikbaar te krijgen zijn in m'n doorsnee applicatie.
However, er zijn applicaties waar ik vaak gebruik van maak (te weten Audacity voor sampelen van YouTube/Spotify en Open Source Broadcaster voor het casten naar twitch.tv) die m'n "what you hear" moeten recorden. Gezien deze applicaties geen ASIO supporten zit ik een beetje met de handen in 't haar, gezien de voornaamste reden dat ik zo'n puist met geld uitgaf voor een 8i6 ipv een 2i2/2i4 was dat ik het "what you hear" kanaal kon opnemen.
Als ik dus het DirectX of MME protocol kies is m'n keuze zoals je ziet vrij beperkt. En dat is mijn probleem as of now. Dus ik wil eigenlijk weten hoe je bij al die inputs, die wel beschikbaar zijn als ik ASIO kies beschikbaar te krijgen zijn in m'n doorsnee applicatie.
[ Voor 5% gewijzigd door apNia op 27-05-2013 16:08 ]
ah ok, duidelijk. is gewoon een audiotrack opnemen in Ableton dan niet beter? Dan later evt in Audacity bewerken.
Ik zi thuis op een 18 kanaals, waar ik zelf de op te nemen bronnen moet in- of uitschakelen. Dat zal ook met de Scarlett moeten zijn. De "what you hear" bron heet altijd Wave In/Out.
Ik zi thuis op een 18 kanaals, waar ik zelf de op te nemen bronnen moet in- of uitschakelen. Dat zal ook met de Scarlett moeten zijn. De "what you hear" bron heet altijd Wave In/Out.
Ik vind Ableton een monster als wave-editor. De stap naar SoundForge zou ik overigens geen ramp vinden, maar om m'n broadcast software maak ik me wel zorgen gezien het aanbod goeie pakketten daarin HEEL erg beperkt is.
Verwijderd
@apNia
Wat is je probleem nu dan?
Kan je niet meer in/outs kiezen via DirectX?
Ik heb een aantal interfaces waarbij je vele IO via apart stereo ins/outs kan kiezen.
Of anders suffige workarounds zoals Virtual Audio Cable gebruiken? (Is nogal K met P, maar als het werkt, dan werkt het.)
Wat is je probleem nu dan?
Kan je niet meer in/outs kiezen via DirectX?
Ik heb een aantal interfaces waarbij je vele IO via apart stereo ins/outs kan kiezen.
Of anders suffige workarounds zoals Virtual Audio Cable gebruiken? (Is nogal K met P, maar als het werkt, dan werkt het.)
Ja ik kan via DirectX niet die loopback selecteren die m'n Scarlett biedt, dit is mijn beperkte keuze:

Enkel Line-In, wat alle apparaten zijn die ik in plug vanaf de voorkant (en ja ik heb alle disabled/disconnected devices getoond). Ik begin het idee te krijgen dat zoiets als die loopback (hieronder Mix1 en 2 doorgeroute er heen) niet op te pakken is in iets wat geen ASIO support:

Then again, ik kan het me haast niet voorstellen dat een kaart van €219 niet kan wat m'n Realtek wel lijkt te kunnen.
Kan jij al die I/O's via Windows z'n eigen Sound paneel selecteren? (volgens mij zijn dat alle DirectSound apparaten)

Enkel Line-In, wat alle apparaten zijn die ik in plug vanaf de voorkant (en ja ik heb alle disabled/disconnected devices getoond). Ik begin het idee te krijgen dat zoiets als die loopback (hieronder Mix1 en 2 doorgeroute er heen) niet op te pakken is in iets wat geen ASIO support:

Then again, ik kan het me haast niet voorstellen dat een kaart van €219 niet kan wat m'n Realtek wel lijkt te kunnen.
Kan jij al die I/O's via Windows z'n eigen Sound paneel selecteren? (volgens mij zijn dat alle DirectSound apparaten)
Ik heb hier hetzelfde probleem apNia, de "pro" kaarten hebben geen what-you-hear-functie.
Zoals ik al eerder zei, ik los het op door middel van een kabel door te lussen van de voorkant naar de achterkant. Het is een beetje een shady oplossing maar het werkt wel.
Ben het met je eens dat het een beetje vreemd is dat je bepaalde inputs niet software-matig door kan lussen.
Ik blijf dit wel volgen, want software-matig even doorlussen is altijd nog beter dan een kabel erbij te pakken.
Zoals ik al eerder zei, ik los het op door middel van een kabel door te lussen van de voorkant naar de achterkant. Het is een beetje een shady oplossing maar het werkt wel.
Ben het met je eens dat het een beetje vreemd is dat je bepaalde inputs niet software-matig door kan lussen.
Ik blijf dit wel volgen, want software-matig even doorlussen is altijd nog beter dan een kabel erbij te pakken.
Ik heb wel een "what you hear" functie 
Ik weet alleen niet hoe ik er bij kom vanuit normale applicaties. Al deze kanalen (waar de "what you hear" tussen zit, in mijn geval "5/6 stereo") kan ik alleen selecteren als ik ASIO selecteer. In Ableton. Hoe selecteer ik die zonder ASIO?
Ik weet alleen niet hoe ik er bij kom vanuit normale applicaties. Al deze kanalen (waar de "what you hear" tussen zit, in mijn geval "5/6 stereo") kan ik alleen selecteren als ik ASIO selecteer. In Ableton. Hoe selecteer ik die zonder ASIO?
[ Voor 4% gewijzigd door apNia op 27-05-2013 20:11 ]
Volgens mij kan dat dus niet, aangezien je drivers van je kaart het complete windows-gebeuren "over nemen". Wat peerdapNia schreef op maandag 27 mei 2013 @ 20:11:
Ik heb wel een "what you hear" functie
Ik weet alleen niet hoe ik er bij kom vanuit normale applicaties. Al deze kanalen (waar de "what you hear" tussen zit) kan ik alleen selecteren als ik ASIO selecteer. In Ableton. Hoe selecteer ik die zonder ASIO?
Aan de andere kant, ik kan wel in mijn programma's (renoise en audition) DirectSound kiezen, maar schiet daar voor de rest ook geen reet mee op
Verwijderd
En ik ben er inmiddels op terug gekomen, had een goede afspraak met de koper. Het kleine doosje is weer terugVerwijderd schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 01:11:
...En dat was dan het einde van mijn synth ervaring. Gewoon geen tijdEen beetje naspelen wat ik hoor op de tv en dat is het dan wel.

Teveel USB bende. Een losse usb hub met niet audiomeuk eraan (camera's, telefoons, tablets, muis, trackball, keyboard). Daar nog bij eventueel een externe USB audio adda en een MIDI interface en de kabelrotzooi is nog meer chaos- en niet de beste kwaliteit (chinadinges via DXvlaaing peerd schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 09:05:
...

Ik ga maar eens de gok wagen voor dat Presonus doosje.
Overigens dat hele gedoe met what you hear is inderdaad irritant. Ben er inmiddels wel achter hoe ik via mijn laptop analoog in het geluid door kan sturen naar mijn HDMI out

hier ons laatste baksel, de vorige (die ik verwijderd had) houden jullie nog even tegoed, daar kreeg ik de sound niet van in orde:
Vreemd soms dat je in een paar dagen hele tracks eruit plopt en andere doe je maanden over en komen maar niet af.
Anyway, feedback is van harte welkom!
Vreemd soms dat je in een paar dagen hele tracks eruit plopt en andere doe je maanden over en komen maar niet af.
Anyway, feedback is van harte welkom!
[ Voor 3% gewijzigd door vlaaing peerd op 28-05-2013 10:42 ]
Disclaimer vooraf: ik ben totaal niet bekend met het hele neurofunkgebeuren, dus misschien sla ik de plank volledig mis 
Vette sounds, lekker gritty! Daarbij vind ik de bas wel eruitspringen omdat die juist erg rond en gelikt klinkt en daardoor voor mijn gevoel de groove niet echt draagt. Daardoor geeft het mij het idee dat het nog ergens naartoe moet. Maar dat kan dus mijn gebrek aan ervaring met deze stijl zijn
De drums vind ik dan wel weer érg vet
Vette sounds, lekker gritty! Daarbij vind ik de bas wel eruitspringen omdat die juist erg rond en gelikt klinkt en daardoor voor mijn gevoel de groove niet echt draagt. Daardoor geeft het mij het idee dat het nog ergens naartoe moet. Maar dat kan dus mijn gebrek aan ervaring met deze stijl zijn
De drums vind ik dan wel weer érg vet
Peerd drums heel vet! Je reese verzandt er alleen compleet tussen, ik weet niet of dat intentional is of niet. Ik hoor vooral veel subbass eigenlijk. Je mist echt die midfrequente "kledingscheur" (twee onwijs getalenteerde Vlaamse jochies trouwens). Misschien dat sub wat omlaag moet en mid omhoog hoor, dat kan ook, maar ik hoor te weinig mid in je reese.
De piano voelt ook nog wat levenloos aan, waarom kan ik m'n vinger niet exact op leggen. Misschien te "nasaal" door de hipass of dat er wat akkoordjes missen.
Verder denk ik, en dat hoor ik heel veel terug in je tracks, dat je een beetje rare "artifacts" mist. Bijvoorbeeld iets van een trump-stab met delay er op of een kreet, helemaal vervormd desnoods, het klassiekere audiodesign werk. Ik hoor best vaak dat je tracks zijn opgebouwd uit drum & bass
Check bijvoorbeeld YouTube: Audio - Headroom en luister wat er, op het moment dat er bass + drums plaatsvinden zich nog allemaal parallel daaraan plaatsvindt: "HEY!" "djok-djok-djok-djok-djok-djok-djok" *stinger*
Hoop dat je hier wat mee kan
De piano voelt ook nog wat levenloos aan, waarom kan ik m'n vinger niet exact op leggen. Misschien te "nasaal" door de hipass of dat er wat akkoordjes missen.
Verder denk ik, en dat hoor ik heel veel terug in je tracks, dat je een beetje rare "artifacts" mist. Bijvoorbeeld iets van een trump-stab met delay er op of een kreet, helemaal vervormd desnoods, het klassiekere audiodesign werk. Ik hoor best vaak dat je tracks zijn opgebouwd uit drum & bass
Check bijvoorbeeld YouTube: Audio - Headroom en luister wat er, op het moment dat er bass + drums plaatsvinden zich nog allemaal parallel daaraan plaatsvindt: "HEY!" "djok-djok-djok-djok-djok-djok-djok" *stinger*
Hoop dat je hier wat mee kan
Verwijderd
Zeker een leuk nummer meneer Paard. 
De mix is lekker compact en mooi gebalanceerd.
Wat dat betreft gaat de 'mode' qua eindmix tegenwoordig toch meer qua open en meer dynamisch dan zo ultra compact en compressed geluid. Misschien eens interessant om dat eens te onderzoeken?
De mix is lekker compact en mooi gebalanceerd.
Wat dat betreft gaat de 'mode' qua eindmix tegenwoordig toch meer qua open en meer dynamisch dan zo ultra compact en compressed geluid. Misschien eens interessant om dat eens te onderzoeken?
[Soundcloud: http://soundcloud.com/kaos001/kaos-brain-shift-preview]
Bij deze ook weer iets nieuws van mijn kant.
Bij deze ook weer iets nieuws van mijn kant.
Ah thanks! Da's feedback waar ik wat mee kan.
weet niet of dat nou zo schadelijk voor de mix is. Het komt de compacte bas wel ten goede iig.
Bedankt iedereen in elk geval voor het commentaar!
enWormaap schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 23:33:
Daarbij vind ik de bas wel eruitspringen omdat die juist erg rond en gelikt klinkt en daardoor voor mijn gevoel de groove niet echt draagt.
Die midhole is wel iets wat bewust is gekozen. Ik wou deze keer de nadruk op de amen-like breaks waar ipv op de 2 en 4 de snaredrums overal zitten. Om die snares de ruimte te geven kan de Reese niet dominant aanwezig zijn in het midden. Dat zal constant clashen, word òf een dikke brei òf 1 van beide gaat zielig onderin de mix mee jengelen. Hierdoor word de bas inderdaad wel wat minder gritty van maar ik vinnem wel vies genoegapNia schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 00:40:
Peerd drums heel vet! Je reese verzandt er alleen compleet tussen, ik weet niet of dat intentional is of niet. Ik hoor vooral veel subbass eigenlijk. Je mist echt die midfrequente "kledingscheur" (twee onwijs getalenteerde Vlaamse jochies trouwens). Misschien dat sub wat omlaag moet en mid omhoog hoor, dat kan ook, maar ik hoor te weinig mid in je reese.
De piano is inderdaad behoorlijk gehipassed, hierdoor is mijn linkerhand ook bijna niet hoorbaar. mja,

joa ben ik wel met je eens. Ik ben doorgaans geen liefhebber van dat soort dingen, maar het is wel iets wat de luisteraar op z'n minst een soort referentie meegeeft. Weetnie of ik in dit nummer dat nog ga toevoegen maar het is wel iets wat in de volgende tracks overwogen moet worden.
...dat je een beetje rare "artifacts" mist. Bijvoorbeeld iets van een trump-stab met delay er op of een kreet
totally with you dudeapNia schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 00:40:
"HEY!" "djok-djok-djok-djok-djok-djok-djok" *stinger*
ik heb er zo geen voorstelling van, maar misschien heb je wat voorbeelden?wouter veltmaat schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 12:29:
Bedankt iedereen in elk geval voor het commentaar!
[ Voor 3% gewijzigd door vlaaing peerd op 29-05-2013 20:36 ]
Mooie opbouw, komt er lekker in bij bijvoorbeeld 1:07. Die synth fills zo net zo voor de drop vind ik erg vet, zijn dat samples of noten?
Verwijderd
Laatste Album van Daft Punk of David Bowie.vlaaing peerd schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 20:28:
Ik heb er zo geen voorstelling van, maar misschien heb je wat voorbeelden?
Qua stijl heel anders maar qua feel van de mix is dat wel nu zo'n beetje de sound van nu.
Ik ga weer voor de overcompresste sound 
Klein stukje van een electro/housetrack waar ik mee bezig ben:
[Soundcloud: http://soundcloud.com/ottocoster/play]
[Soundcloud: http://soundcloud.com/ottocoster/play]
Ff geluisterd gisteren. Qua sound weinig op aan te merken, vind het wel wat lang duren voordat de drop komt, maar ik neem aan dat dit ook 3 minuten uit de totale versie is geknipt? De bas is lekker
ik vind lekker, mooie volle bass. voor de rest is het niet mijn muziek ,dus onthoud ik me van verder commentaar. geen verstand van elektro/house2mb schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 00:42:
[audio]
Lekker Kaos!! Heel vet! Die korte stabjes zijn ook zalig, hulde
NIce akoordensetje hoor kaos ! Kun je zo een housenummertje van maken
Die synth is lekker, welk is dat? (jupiter? ). Die andere piano synth vanaf 0:55 hoeft er naar mijn idee niet bij.
Overigens heb ik ook weer wat lopen bakken de afgelopen avondjes. Ik vind het masteren toch nog steeds een hels karwei en ben nog steeds niet tevreden. Tips are welcome
( iets met multiband compressie? ).
[Soundcloud: http://soundcloud.com/erik-de-boer/delta7]
Overigens heb ik ook weer wat lopen bakken de afgelopen avondjes. Ik vind het masteren toch nog steeds een hels karwei en ben nog steeds niet tevreden. Tips are welcome
[Soundcloud: http://soundcloud.com/erik-de-boer/delta7]
traktor scratch!
Verwijderd
Multiband is net zoiets als automatic beat matching. Je bent een watje als je het nodig hebt. 
Je mix is toch gewoon netjes? Het is niet zo hard maar dat komt omdat je de mix niet dynamisch hebt gemaakt om het hard te kunnen masteren. Daar is het laag ook te dik een (beetje) wollig voor.
Hoe heb je nu het gemixed dan?
Je mix is toch gewoon netjes? Het is niet zo hard maar dat komt omdat je de mix niet dynamisch hebt gemaakt om het hard te kunnen masteren. Daar is het laag ook te dik een (beetje) wollig voor.
Hoe heb je nu het gemixed dan?
Wat bedoel je met dynamisch maken? 3dB onder de max zitten op elk spoor?
Nu heb ik gewoon een stuk op 12 sporen naast elkaar (ableton), elk instrument een beetje z'n plek gegeven door met de eq (8 band) per channel te spelen, en wat sidechange compressie op elk spoor, als leidend de kick uit de drumtrack. Echter had ik eerst een vrij lichte kick erin zitten, dus deze heb ik wat getransposed en nu drukt ie al m'n compressoren weg. 'k snap wel waarom, maar ik vind het uitermate moeilijk om m'n concentratie erbij te houden als ik probeer af te mixen, en dan denk je dat je in de buurt komt, luister je de volgende dag of refereer je naar een ander 'profesioneel' nummer, dan valt deze track in het niets.
Multiband is dus lazy ass compressen neem ik aan? Ik heb er nl wel 1ntje op m'n mastertrack staan + nog een normale compressor. Of doe ik nu mee met de war of loudness ?
Die bas moet eruit, die slaat nergens op. En ik mis gewoon de warmte in de middetonen die ik bij andere housetracks wel hoor. ( deze bv : YouTube: Hunter/Game - Blue Earth (Original Mix) )
Nu heb ik gewoon een stuk op 12 sporen naast elkaar (ableton), elk instrument een beetje z'n plek gegeven door met de eq (8 band) per channel te spelen, en wat sidechange compressie op elk spoor, als leidend de kick uit de drumtrack. Echter had ik eerst een vrij lichte kick erin zitten, dus deze heb ik wat getransposed en nu drukt ie al m'n compressoren weg. 'k snap wel waarom, maar ik vind het uitermate moeilijk om m'n concentratie erbij te houden als ik probeer af te mixen, en dan denk je dat je in de buurt komt, luister je de volgende dag of refereer je naar een ander 'profesioneel' nummer, dan valt deze track in het niets.
Multiband is dus lazy ass compressen neem ik aan? Ik heb er nl wel 1ntje op m'n mastertrack staan + nog een normale compressor. Of doe ik nu mee met de war of loudness ?
Die bas moet eruit, die slaat nergens op. En ik mis gewoon de warmte in de middetonen die ik bij andere housetracks wel hoor. ( deze bv : YouTube: Hunter/Game - Blue Earth (Original Mix) )
[ Voor 9% gewijzigd door Erikie op 30-05-2013 18:10 ]
traktor scratch!
keeee, ga het gewoon vragen, hup chiel, jezelf niet schamen..
Euh, is het normaal dat als je in cubase 26 tracks,vaarvan 50/50 audio clips/ VST's de boel grafisch een beetje...... sluggish word? Als in f*cking traag? Cubase blijft goed afspelen hoor, daar gaat het niet om.. maar switchen tussen play list en mixer is wat... ahem... traag zeg maar.
.

Euh, is het normaal dat als je in cubase 26 tracks,vaarvan 50/50 audio clips/ VST's de boel grafisch een beetje...... sluggish word? Als in f*cking traag? Cubase blijft goed afspelen hoor, daar gaat het niet om.. maar switchen tussen play list en mixer is wat... ahem... traag zeg maar.
Verwijderd
@Erikie
Niet om te zeuren, maar op elk kanaal compressie zetten is niet echt professioneel.
Hoe het het ook kan doen is een redelijk lang verhaal (als ik het duidelijk uitleg tenminste).
Heb je het in Live 9 gemaakt? Dan is het wellicht geinig als ik je project grondig ga verneuken en dan aan je terug geef zodat je kan zien hoe het ook kan.
@Chieldtm
Als je een wat zwakkere grafische kaart in je computer hebt (onboard dinges misschien?) dan kan je last van een traag scherm krijgen als je processor stevig aan het stampen is.
Dan kan je in Cubase checken of de performance meter heetrood uitslaat.
Of kanalen freezen zodat je VST niet meer CPU opslokt of je latency eventueel hoger zetten kan een oplossing zijn.
Niet om te zeuren, maar op elk kanaal compressie zetten is niet echt professioneel.
Hoe het het ook kan doen is een redelijk lang verhaal (als ik het duidelijk uitleg tenminste).
Heb je het in Live 9 gemaakt? Dan is het wellicht geinig als ik je project grondig ga verneuken en dan aan je terug geef zodat je kan zien hoe het ook kan.
@Chieldtm
Als je een wat zwakkere grafische kaart in je computer hebt (onboard dinges misschien?) dan kan je last van een traag scherm krijgen als je processor stevig aan het stampen is.
Of kanalen freezen zodat je VST niet meer CPU opslokt of je latency eventueel hoger zetten kan een oplossing zijn.
@Erikie: Als je het hard afgemixt wil hebben, stuur je project maar op. Geen multiband nodig, gewoon alles met de EQ + compressor + limiter erop afmixen.
Ok dat zou wel tof zijn, dan kan ik er wat van leren.helaas nog gemaakt in ableton 8. Als ik morgenavond weer thuis ben dan wil ik het 1 en ander wel opsturen
Maar kort gezegd, het zou allemaal met 1 compressor kunnen werken!?
traktor scratch!
Ik dacht, nog niet zo lang geleden, ook dat je allerlei speciale inflators, maximizers en multiband compressors nodig had om de boel op 'commercieel niveau' te krijgen. Ik ben overigens geen fan van de loudness war, maar als je je tracks commercieel interessant wil maken moet je niet twee keer zo zacht klinken als de andere tracks in je genre.
Mijn genres (house / trance) worden over het algemeen kneiterhard gemastered met veel hoog, zover dat het soms bijna white noise lijkt. Wat ik doe om daar (enigszins) bij in de buurt te komen is vanaf het begin al in de limiter mixen, zodat je goed kunt horen tot hoever je kunt gaan (tot het punt waarop een hoger channelvolume geen invloed meer heeft). Het is niet ideaal maar ik kan zo beter inschatten wat het eindresultaat wordt. Als iemand overigens een betere aanpak heeft, graag
Mijn genres (house / trance) worden over het algemeen kneiterhard gemastered met veel hoog, zover dat het soms bijna white noise lijkt. Wat ik doe om daar (enigszins) bij in de buurt te komen is vanaf het begin al in de limiter mixen, zodat je goed kunt horen tot hoever je kunt gaan (tot het punt waarop een hoger channelvolume geen invloed meer heeft). Het is niet ideaal maar ik kan zo beter inschatten wat het eindresultaat wordt. Als iemand overigens een betere aanpak heeft, graag
verkeerde topic sorry...

[ Voor 84% gewijzigd door sandertenty op 30-05-2013 21:09 ]
Verwijderd
@Erikie
Meer man is altijd leuk, maar dat is aan jouw. (het is jouw feestje)
Live 8 lukt ook wel (denk ik).
Net even een trackje afgemaakt.
Zat al een week met een gave arp in m'n Analog4 te kloten.
(100 bpm, minimal (dus langzame saaie kutmuziek
))
Meer man is altijd leuk, maar dat is aan jouw. (het is jouw feestje)
Live 8 lukt ook wel (denk ik).
Net even een trackje afgemaakt.
Zat al een week met een gave arp in m'n Analog4 te kloten.
(100 bpm, minimal (dus langzame saaie kutmuziek
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2013 16:40 . Reden: Soundcloud link gemaakt. ]
Tja overcompressie krijg je al snel bij electro/house, je gaat het meer als een instrument gebruiken. Bedoel als jij het vet vindt klinken waarom ook niet.2mb schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 00:42:
[audio]
Ik was zelf bezig met wat dingentjes, probeer house/electro iets te mixen met wat hardstyle drums/kicks. Dat begint nu ook wel aardig populair te worden en ik hou der wel van
[Soundcloud: http://soundcloud.com/mildr/mildr-on-the-go]
en iets minder dreun
[Soundcloud: http://soundcloud.com/mildr/mildr-h21-1]
Twijfel alleen nog steeds om Cubase 7 aan te schaffen, gebruik nog steeds logic maar soms is dat programma zo verbugt

wat minder gelukte snippets:
https://soundcloud.com/mildr/mildr-h20-1
https://soundcloud.com/mildr/mildr-the-m4
wat remixjes
https://soundcloud.com/mildr/geck-o-broken-glass-mildr
https://soundcloud.com/mildr/mildr-ordinary-joyenergizer
Alleen nu is mijn soundcloud vol, denk maar eens een account per genre nemen
[ Voor 27% gewijzigd door rhodium op 31-05-2013 00:32 ]
Kaart ligt het niet aan...Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 19:08:
@Chieldtm
preformance meter is het (volgens mij) ook niet. teminste als dat de meter is die links in de transport play pause bpm bar dinges staat. want die komt niet boven het midden uit..
Verwijderd
Die zit onder devices/VSTperformance ,die geeft de cpu en disk performance aan. Je vga of ram zijn niet zo bottleneckerig. Miss een andere asio driver selecteren in de devicesetup kan een winst geven .chieldtm schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 09:12:
[...]
Kaart ligt het niet aan...veel gegamed voordat ik al mijn tijd aan kick,snare's en leads ben gaan geven.
preformance meter is het (volgens mij) ook niet. teminste als dat de meter is die links in de transport play pause bpm bar dinges staat. want die komt niet boven het midden uit..
Als dat niet helpt zit je tegen de grens wat je pc aan kan,dat verschilt per platform en cpu .Vindt de core2duo sneller dan de sandybridge ,komt misschien omdat ik een oudere versie cubase draai die moderne optimalisatie mist
Verwijderd
Da's je ASIO performance meter. Dat zeg niet of je CPU staat te roken. Dat kun je zien in de task manager. Maar je kan dus je latency omhoog schroeven of gaan freezen/bouncen.
(Of een snellere computert kopen natuulk)
@Rhodium
Klinkt lekker.
En Cubase 7 heeft ook zo zijn nukken (bugs). Maar daar hebben beide al last van sinds de Atari tijd en dat zal waarschijnlijk ook nooit veranderen.
@Rhodium
Klinkt lekker.
En Cubase 7 heeft ook zo zijn nukken (bugs). Maar daar hebben beide al last van sinds de Atari tijd en dat zal waarschijnlijk ook nooit veranderen.
Pc is net een anderhalfjaar oud... antiek in pc termen natuurlijk, maar voldoet nog uitstekendVerwijderd schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 11:25:
Da's je ASIO performance meter. Dat zeg niet of je CPU staat te roken. Dat kun je zien in de task manager. Maar je kan dus je latency omhoog schroeven of gaan freezen/bouncen.
Cubase 5...Verwijderd schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 11:22:
Die zit onder devices/VSTperformance ,die geeft de cpu en disk performance aan. Je vga of ram zijn niet zo bottleneckerig. Miss een andere asio driver selecteren in de devicesetup kan een winst geven .
Als dat niet helpt zit je tegen de grens wat je pc aan kan,dat verschilt per platform en cpu .Vindt de core2duo sneller dan de sandybridge ,komt misschien omdat ik een oudere versie cubase draai die moderne optimalisatie mist
bedankt voor de reacties!! (fijn forum dit!!
Dit topic is gesloten.