How to become a Producer Deel II Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 102 Laatste
Acties:
  • 342.106 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-06-2021

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Hey Jos, er is ook een versie voor OSX beschikbaar hoor, net ff op de site gekeken:

http://www.bome.com/midi/translator/osx.html

...:::everybeat.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 19:55
Alabama_man schreef op maandag 22 juni 2009 @ 22:48:
Tsja, eigenlijk valt er voor alles wel wat te zeggen. Ik zou zeggen. Kijk hoe je nu werkt en probeer je in te beelden wat voor invloed een controller/drummachine hierop heeft. Wellicht is het daarna makkelijker afwegen.
Ik ga waarschijnlijk voor de XR 20 of de MPD24/32. De Korgs zijn erg aan de prijs, dus die vallen sowieso af.
De MPC500 ziet er ook gaaf uit, alleen die prijs wederom.
Ik ga er nog eens goed over nadenken.

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-09-2024

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Ome_Les schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 00:17:

Slechte kwaliteit pics, sorry, maar de batterijen van mijn cam waren leeg. Daar kwam dus de gouwe ouwe SE W810i om de hoek kijken. >:)

Mentional items in bovenstaande foto´s:
- Vestax VCM-600 (helaas slechts te leen!)
- Behringer BCR 2000
- Ableton Live 8.0.4

Ik moet nu maar eens gaan zorgen dat ik eindelijk weer eens wat meer ruimte krijg, zoals je ziet, het is nu verre van ideaal.
Het is de moeite niet om de hardwarematige compressor en stereo limiter er aan te koppelen, aangezien er geen ruimte is voor fatsoenlijke monitoren.
Nijs!
Heb je die BCR handmatig aan de Live-parameters gekoppeld? Of werk je met presets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
Ik zie de MPC500 voorbij komen voor zo'n 300 euro, weliswaar tweedehands, en 3 maanden garantie. Is dit een goede deal?
Is de service van Akai goed, mocht er eventueel wat stuk gaan na die 3 maanden?

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alabama_man
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-08 14:37
300 euro met nog paar maanden garantie klinkt als goeie deal. Maar heb nog helemaal geen ervaring met de service van Akai dus kan je daar helaas niet mee helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alabama_man
Hey ik heb wellicht nog een leuk alternatief gevonden. Een roland SP-404. Zoek em maar es op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
Oke.
Ik zie dat de MPC500 niet overal even goed wordt beoordeeld. Dat er beter voor MPC1000 of hoger kan worden gegaan, alleen zijn die prijzen veel te hoog.
Ik denk toch dat het een Akai gaat worden, de vraag is welke.

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

J0sTJos schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 10:43:
[...]

Nijs!
Heb je die BCR handmatig aan de Live-parameters gekoppeld? Of werk je met presets?
Ik kijk meestal wat ik aan de BCR wil koppelen.

Het ligt er echt een beetje aan wat ik wil gaan doen binnen Ableton, de ene keer meer een DJ achtig iets, dan gebruik ik een DJ template, de andere keer wil ik automations inregelen.
In het laatste geval map ik iedere keer weer iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Hier ff een kleine remix van mijn kant.

http://marten.tweakdsl.nl/temp/143-balrog-final.mp3

Origineel komt van Balrog uit Street Fighter 2

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alabama_man
Na paar keer luisteren:
- Die crash die je gebruikt mag wel wat groter klinken. Tis nu te subtiel. Zelfde geld ook voor dat noise effect. Je moet er nu echt op letten. Maar misschien is dit ook wel je intentie geweest.
- Het noise effect kun je best wel wat meer release geven, zodat het nog wat doorloopt na je break down. Hierdoor smelt het geheel wat vloeiender in elkaar over.
- Je bas mag ook wel iets meer punch hebben. Of iets harder. Niet teveel tho, maar klein beetje meer aanwezigheid kan denk ik geen kwaad.
- Misschien je hi-hatjes via panning een heel klein beetje (meer) uit elkaar trekken? Hierdoor wordt het makkelijker ze van elkaar te onderscheiden.
- Gebruikte sounds vind ik allemaal goed bij elkaar passen.
- Vind het verder echt zeer gelikt klinken allemaal. Je drums, synths etc. komen allemaal zeer helder en gebalanceerd over. Kudos!

Anyways, overall indruk is positief hoor. Keep it up! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Thanx voor de feedback, ben blij dat het in ieder geval de vibe goed overkomt :)
Zal nog es even kijken wat ik kan doen aan de panning en het geheel wat meer compacter in elkaar kan zetten.
Moet er eigenlijk ook nog een compleet nummer van maken, met breaks enzo, maar dat is vrij lastig aangezien het om een remix gaat. Ben niet zo goed in het bedenken van nieuwe dingen die buiten het "stramien" vallen zeg maar.

Maar sowieso goed dat iemand er serieus naar geluisterd heeft O+

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

@ Ome_Les: is een Akai APC40 niks voor je? Kost de helft van die Vestax, ook errug leuk :)

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
Ik heb mijn keuze gemaakt, namelijk even doorsparen. Misschien ga ik dan voor een Native Instruments Maschine Groovebox, beestachtig ding. Ik zie het wel.

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alabama_man
@Kaos
Ja, dat gevoel kreeg ik ook een beetje (betreffende completer nummer maken). Herkenbaar ook. Loop er namelijk ook zelf tegenaan met dat final fantasy dingetje dat ik had gemaakt. Maar sowieso vind ik climax opbouw sowieso vrij lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Yoozer schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 11:20:
@ Ome_Les: is een Akai APC40 niks voor je? Kost de helft van die Vestax, ook errug leuk :)
Is ook wel eentje waarop ik zit te wachten.
Al is het alleen maar om beide controllers te hebben beproefd.

Tot zover is het een gave controller, waarvan de bouwkwaliteit goed zit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Alabama_man schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 13:21:
@Kaos
Ja, dat gevoel kreeg ik ook een beetje (betreffende completer nummer maken). Herkenbaar ook. Loop er namelijk ook zelf tegenaan met dat final fantasy dingetje dat ik had gemaakt. Maar sowieso vind ik climax opbouw sowieso vrij lastig.
Opzich valt een climax opbouw nog wel mee hoor, maar met remixes van game-muziek wordt het inderdaad wel beetje een probleem soms. Er zit sowieso niet echt een lijn in game-muziek, het gaat van de hak op de tak vaak, als je snapt wat ik bedoel :P

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Heb 'm ook ff geluisterd.
Klinkt lekker!

Vind ook dat die hat iets teveel op de achtergrond zit. Probeer 'm eens iets harder te zetten en scherper te maken.
Heb je al die partijen zelf ingespeeld met je (soft)synths? Zit muzikaal goed in elkaar! M'n complimenten!

Over de opbouw.
IMO leent deze melodielijn/arrangement zich prima voor een fallback van percussie. Beetje ambience creeeren met een padje en dan weer gaan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Weet iemand hoe het zit qua copyright en dergelijke wanneer je een stuk uit een film wilt gebruiken?
Er zijn hier vast wel producers die dat hebben gedaan. Hebben jullie betaalt? Overlegd? Of gewoon het materiaal gepakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Saturnus schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 00:00:
Hebben jullie betaalt? Overlegd? Of gewoon het materiaal gepakt?
Altijd je samples clearen. Als je het niet doet vraagt de platenmaatschappij het wel, want die willen niet opdraaien voor jouw creatieve lening.

Des te groter de populariteit van de film, des te harder ga je bloeden als er betaald moet worden.

[ Voor 13% gewijzigd door Yoozer op 03-07-2009 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Yoozer schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 13:39:
[...]

Altijd je samples clearen. Als je het niet doet vraagt de platenmaatschappij het wel, want die willen niet opdraaien voor jouw creatieve lening.

Des te groter de populariteit van de film, des te harder ga je bloeden als er betaald moet worden.
Ok, dus helaas niet even een stukje knippen en plakken.
Een bepaalde tekst/quote zelf inspreken dan? (Over het algemeen probeer je dan een zo goed mogelijke imitatie te maken.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Je hebt de mechanische rechten en de uitvoeringsrechten. Bij het opnieuw inspreken in plaats van samplen hoef je minder te betalen, maar ben je er nog niet van af. Vergelijk het met een band die covers speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:14

On_E

Housemusic

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 16:04
Een zeer goede poging _/-\o_

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 02:08
http://soundcloud.com/pir...irty-east-click-n-pop-mix

M'n eerste poging tot glitch/lo-fi met electro invloeden, comments?

PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnislike
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-08 18:21
Meer mensen die een Korg Kaosillator gebruiken? Geweldig minisynthje. Ik maak vooral herrie met Reason, soms zit ik wat te kloten in Ableton Live. Zal binnenkort eens wat muziek posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-07 14:53

Quinie

.nl

http://soundcloud.com/quinie/fear-no-dark-hear-no-dark

oud track van mij en 2 vrienden. Beetje progressief minimal trance iets dingetje

http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl

Verwijderd

Beste Allemaal,

aangezien ik net een nieuwe computer heb en al jaren DJ ben wil ik eens gaan beginnen met produceren. Ik wil graag house gaan produceren en verwacht niet dat ik snel iets professioneels ga maken :P

Ik zat zelf te denken om met Reason te gaan produceren en ben er achter dat ik wel een USB midi keyboard nodig heb. Welke keyboard zouden jullie een beginner die niet professioneel is aanraden met het budget van ongeveer 2 a 300 euro?

Ik gebruik een Sennheiser HD 25 voor het DJ'en is deze voor het produceren ook geschikt?

Alvast bedankt voor de hulp!

• kaos001
Kijk eens naar de MIDI bordjes van M-Audio, vrij aardig kwaliteit, en niet duur.

Soundcloud

Verwijderd

kaos- schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 17:18:
Kijk eens naar de MIDI bordjes van M-Audio, vrij aardig kwaliteit, en niet duur.
De Axiom 61 of Axiom 49 lijken mij wel interessant. Qua ruimte kan ik allebei wel kwijt, maar zou iemand mij uit kunnen leggen wat voor een beginner fijner/handiger/beter is? Of verschilt dat per persoon? (ja ik weet echt niets van produceren :P )

En als ik zo'n keyboard koop, is dat samen met een computer, reason en de hd25 genoeg om eens te gaan beginnen met produceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Meeste MIDI keyboards waaronder de Axiom serie, hebben transpose knoppen die ervoor zorgen dat je vrij makkelijk van octaafhoogte's kunt wisselen.
(De rede waarom een Axiom 61 dan de voorkeur zou hebben zijn dus de eventuele extra toetsen).
Het ligt een beetje aan het genre waarin je wil produceren en wat je eerdere ervaring met keyboards/piano zijn.
(Ervaren spelers kiezen namelijk vaak, liever voor een variant met de meeste octaven).

De semi gewogen toetsen zijn een leuke toevoeging maar verder ook geen 'must-have'.
(Al vind ik ze persoonlijk wel prettig).

Ik heb zelf de Axiom61 dus en heb daarvoor gekozen omdat ik hem precies kwijt kon hier, het prijsverschil wat ik zelf betaalde tov de 49 was slechts 30 euro ofzo en de semi gewogen toetsen vind ik persoonlijk net wat meer karakter hebben (in hoeverre je van karakter kan spreken bij midi keyboards).
Kwalitatief verder ook echt niets te klagen. (Eigenlijk wel het meest degelijke MIDI keyboard dat ik ooit heb aangeraakt, zowel qua 'housing' als toetsen etc).

[ Voor 8% gewijzigd door Da_maniaC op 14-08-2009 01:53 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 17:41:
De Axiom 61 of Axiom 49 lijken mij wel interessant. Qua ruimte kan ik allebei wel kwijt, maar zou iemand mij uit kunnen leggen wat voor een beginner fijner/handiger/beter is? Of verschilt dat per persoon? (ja ik weet echt niets van produceren :P )
Wil je ook nog ooit serieus toetsen leren spelen, dan zijn 61 toetsen fijner; geen heen en weer gespring (88 is nog beter, maar dan kom je bij een ander toetsenbord uit).
En als ik zo'n keyboard koop, is dat samen met een computer, reason en de hd25 genoeg om eens te gaan beginnen met produceren?
Ik zou ook nog kijken naar een fatsoenlijke geluidskaart, want on-board kaarten zuigen en Audigy / X-Fi dingen zijn voor games. Wil je alles software houden, dan moet je met 2 in, 2 out wel genoeg hebben.

Wat betreft je hoofdtelefoon: speakers klinken heel anders, dus een setje kleine monitor-speakers is sowieso wel nuttig, lijkt me. Maar dat kun je eventueel later doen. Zorg er alleen voor dat je je oren niet molt en de volumes een beetje op sociale niveau's houdt.

Het verschil tussen monitorspeakers en hi-fi/computerspeakers met sub en satelliet is heel eenvoudig; die laatste laten het vetter en mooier klinken dan het is. Zo kan er bijv. meer bas/hoog worden toegevoegd dat er niet is, en als je dan je track goed hebt afgemixt op die speakers kan het zijn dat het bij iemand anders dof en dun klinkt - juist omdat er niet kunstmatig dingen worden opgepompt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor alle tips! Ik heb verder helemaal geen ervaring met keyboard/piano en wil gewoon een beetje gaan uitproberen. Ik verwacht ook niet dat ik snel iets serieus zal gaan maken ofzo... ik wil gewoon wat gaan aankloten en zie wel wat eruit komt dan :P

Dat van monitoren wist ik maar ik denk dat ik op dit moment dan genoeg heb aan de HD25 en als mijn budget het toelaat (en ik nogsteeds enthousiast ben over het maken van muziek :P) dan is het misschien goed te gaan investeren in monitoren.

Is een aparte geluidskaart essentieel voor een beginner? Of kan ik prima de basics van produceren leren en dan over een jaar een goede geluidskaart kopen?

Ik denk dat ik dan voor de 61 toetsen ga. Lijkst me stiekem best leuk om serieus te leren spelen :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2009 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 12:36:
Is een aparte geluidskaart essentieel voor een beginner? Of kan ik prima de basics van produceren leren en dan over een jaar een goede geluidskaart kopen?
Nou, als je een beetje acceptabele latency wil hebben wel. ASIO4ALL is een tussenoplossing. Wees gerust; een leuk kaartje (E-mu 0404 / M-Audio 2496) heb je al voor weinig, en die lost het probleem in feite al op. Yamaha Audiogram kost ook niet veel. Bij de Audiogram krijg je gratis Cubase AI erbij, bij de andere Ableton Live Lite. Hierin kun je Reason rewiren en dus audiotracks toevoegen zoals het hoort :P.

Dus - ja, dat is best essentieel. Al helemaal als je zelf wat qua zang of instrumenten wil gaan opnemen.

Echte "dure" geluidskaarten beginnen pas rond de 700-800 euro (en zelfs die zitten nog in het middensegment als je weet waar de absolute top ergens hangt), maar dan kijk je al snel naar iets dat Firewire-based is en als break-out box buiten de computer hangt.

[ Voor 8% gewijzigd door Yoozer op 14-08-2009 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Die 'betere' geluidskaart die wil je eigenlijk hebben omdat je dan de latencies (vertragingen) van je opname's verkleint naar vrijwel niets.
Bij een gewone geluidskaart zijn deze latencies vaak 20 ms of hoger en dat leid er toe dat je met het inspelen van je keyboard continu vertraging hebt. Hierdoor krijg je vaak erg veel problemen met opnemen. (Je timing klopt niet, waardoor de melodie die je inspeelt helemaal niet lijkt op wat je wil).
Daarnaast is de geluidskwaliteit ook vaak beter (en hoorbaar voor mensen die hier al wat langer mee bezig zijn en weten waar ze op moeten letten).

Of het echt essentieel is... er zijn mensen die zonder een goede geluidskaart gaan experimenteren.
Mij ging dat na 2 weken vervelen waardoor ik een TC Electronic Desktop Konnekt 6 heb gekocht.
De ander denkt dat het onoverkombaar is en stopt met produceren op de computer. (wat dus niet hoeft).

[ Voor 5% gewijzigd door Da_maniaC op 14-08-2009 13:55 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensen, sinds kort probeer ik beats te maken met fruity loops.. Leuk programma. .wel moeilijk :+

Ik heb alleen een vraagje; Hoe nemen jullie jullie samples op? De record functie zegt bij mij: "Audio recording requires Audio Inputs, thus will only work through ASIO drivers." Wat ik nu doe, is via Nero Wave Editor.. Maar blijkbaar kunnen beide programmas niet tegelijk draaien en toch goed werken.. Dus dat is niet zo handig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Verwijderd schreef op maandag 14 september 2009 @ 23:02:
Hey mensen, sinds kort probeer ik beats te maken met fruity loops.. Leuk programma. .wel moeilijk :+

Ik heb alleen een vraagje; Hoe nemen jullie jullie samples op? De record functie zegt bij mij: "Audio recording requires Audio Inputs, thus will only work through ASIO drivers." Wat ik nu doe, is via Nero Wave Editor.. Maar blijkbaar kunnen beide programmas niet tegelijk draaien en toch goed werken.. Dus dat is niet zo handig..
Waarschijnlijk kun je in Fruity Loops wel instellen of en welke inputs van welke geluidskaart je wilt gebruiken. Ik neem aan dat je in ieder geval een standaard input op je PC/laptop hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jo-re-mi schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 09:11:
[...]
Waarschijnlijk kun je in Fruity Loops wel instellen of en welke inputs van welke geluidskaart je wilt gebruiken. Ik neem aan dat je in ieder geval een standaard input op je PC/laptop hebt.
Blijkbaar kan het alleen als je gebruik maakt van ASIO drivers en niet microsofts direct sound ofzo..

Nog een goede baseline sample pack : http://www.speedyshare.com/683645513.html

• Da_maniaC

Da_maniaC

Zo, phew....

Net terug uit Amsterdam. (1,5 uur heen en dan weer terug).
Maar hij is binnen! (Rechts onder stofkap) _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/djthesp/DJ_The_SP/MCU_Cover-th.jpg

Heb hem alleen nog maar ff snel neergezet want om 5:30u loopt de wekker weer af, dus ik ga ff snel pitten. :D
Morgen is de onthulling. >:)

[ Voor 11% gewijzigd door Da_maniaC op 17-09-2009 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

@Da_Maniac ben benieuwd :)

zo, deze is ook nog open..

ik heb ook een paar nieuwe dingetjes weer gemaakt. De instrumenten/opnames zijn niet super, maar zit nog steeds lekker gewoon aan te klooien.

"General Stargazer" http://jordyhoutman.com/p...jectmojo/genstargazer.mp3 (opgedragen aan een overleden vriend)
"The Fair" http://jordyhoutman.com/p.../projectmojo/the_fair.mp3
"Tavern of the pirates" http://jordyhoutman.com/p...ectmojo/pirate_tavern.mp3

(al mn 'rotzooi' staat hier :-) http://jordyhoutman.com/portfolio.php?Object_ID=5 )

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Jaja, jullie hebben lang genoeg in spanning gezeten nu! ;)
(Nah j/k).

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/djthesp/DJ_The_SP/IMG_1798-th.jpg
High-res: Klik

Heb even een half uurtje liggen stoeien om hem aan de praat te krijgen in Reaper (bleek dat mijn MIDI keyboard mappings en de mackie control standard met elkaar overhoop lagen).
Maar goed alles is opgelost en heb er al ff mee zitten spelen nu. :)
Echt een geniaal dingetje, knoppen zijn erg solide. (Al klinken de transport knoppen een beetje door omdat het een metalen behuizing is, maar ach het gaat om de duurzaamheid niet om de klank :P).

Faders gaan wel fijn, maar je voelt wel echt dat het motorised faders zijn. (Je voelt lagertjes zeg maar...).
Vind ze dus zeker prettig werken echter kan je niet zeggen dat ze zo lekker aanvoelen als gewone audio faders op een dikke A&H mixing desk of bijvoorbeeld een Dateq/Ecler fader.

Heb ook nog een filmpje gemaakt voor de liefhebber. :)
Ook al is deze bij hetzelfde licht 'geschoten' als de foto houd mijn camera niet zo van scherp filmen. :+

Filmpje (32 MB): Klik

Ik ben in ieder geval helemaal in mijn nopjes met dit ding. *O*

offtopic:
Beetje schaamteloze crosspost van een ander forum waar ik ook actief ben, maar goed er staat wel wat nuttigs in.

[ Voor 5% gewijzigd door Da_maniaC op 18-09-2009 23:01 ]

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

oooohh :9~ :D erg nice! ik heb er destijds naar gekeken, maar toen dacht ik, nou,... mengtafel.. laat ik eerst maar een geluidskaart en speakers en versterker doen :Y)

maarreh..erg mooi ding man! :)

• Jo-re-mi

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Gitaarwerk schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 19:39:
@Da_Maniac ben benieuwd :)

zo, deze is ook nog open..

ik heb ook een paar nieuwe dingetjes weer gemaakt. De instrumenten/opnames zijn niet super, maar zit nog steeds lekker gewoon aan te klooien.

"General Stargazer" http://jordyhoutman.com/p...jectmojo/genstargazer.mp3 (opgedragen aan een overleden vriend)
"The Fair" http://jordyhoutman.com/p.../projectmojo/the_fair.mp3
"Tavern of the pirates" http://jordyhoutman.com/p...ectmojo/pirate_tavern.mp3

(al mn 'rotzooi' staat hier :-) http://jordyhoutman.com/portfolio.php?Object_ID=5 )
Jij moet eens nadenken of je niet iets voor de gamingindustrie kunt betekenen.
Al die nummers geven me het gevoel van: The Sims, Age of Empires, Civilization etc.
Erg tof!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Gisteren een gave en ook inspirationele outdoor Ableton Sessie gehouden met mijn maat, Daniel. Nu nog het sequencen en EQ-en afmaken en we hebben een aardige groovy track deze keer. :D

De Mondeo Station was uitgerust met Macbook Pro,N:I Audio4DJ, Behringer BCR2000. Wel leuke inhoud voor een mobiele studio.
Een kleine sfeer impressie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Jo-re-mi schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 13:41:
[...]

Jij moet eens nadenken of je niet iets voor de gamingindustrie kunt betekenen.
Al die nummers geven me het gevoel van: The Sims, Age of Empires, Civilization etc.
Erg tof!
Thanks O+ , ik heb er over na zitten denken, maar ik ken geen ingangen. Ik zou het wel heel tof vinden. Ik denk alleen dat ik niet goed genoeg ben. Ik klooi maar wat aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Laatst online: 09:14

On_E

Housemusic

Ik ben ook weer met wat nieuws bezig :

http://soundcloud.com/nyx_1978/george-hefner-sitcom-snippet

Work in Progress enzo. ;)

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje,
Heb op Google gezocht en hier maar kan er maar niet goed duidelijk achter komen hoe ik in Logic pro ( 8 ) een master tempo kan instellen.
Ik wil namelijk een mix maken van ongv een uur, de platen moeten dan hetzelfde bpm hebben.

Ik heb wel iets gevonden met export - all tracks logic, maar dat wil ook niet goed werken en krijg niet altijd 'follow tempo' in de inspector per track.

Iemand misschien hulp op een andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
Verwijderd schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 14:15:
Ik heb een vraagje,
Heb op Google gezocht en hier maar kan er maar niet goed duidelijk achter komen hoe ik in Logic pro ( 8 ) een master tempo kan instellen.
Ik wil namelijk een mix maken van ongv een uur, de platen moeten dan hetzelfde bpm hebben.

Ik heb wel iets gevonden met export - all tracks logic, maar dat wil ook niet goed werken en krijg niet altijd 'follow tempo' in de inspector per track.

Iemand misschien hulp op een andere manier?
Weet je zeker dat je dat kan doen in Logic,je kan beter kijken naar Ableton of Mixmeister.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ui Ableton krijg ik niet echt iets, snap die hele interface etc niet, mixmeister heb ik ook geprobeerd maar was het toch ook net niet.
Logic vind ik goed ingedeeld met alles en zou me daarom ook graag meer gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
Verwijderd schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 09:33:
ui Ableton krijg ik niet echt iets, snap die hele interface etc niet, mixmeister heb ik ook geprobeerd maar was het toch ook net niet.
Logic vind ik goed ingedeeld met alles en zou me daarom ook graag meer gebruiken.
Als het met Mixmeister Fusion niet lukte dan kun je Logic wel vergeten want Fusion is het makkelijkste programma wat er is om een mix te maken,je hoeft je tracks bijna nooit te warpen in tegenstelling tot Ableton en een makkelijke interface(waveform van de tracks met een startmarker).
Logic is leuk voor kleine loops maar om een hele track te importeren lijkt me het programma niet geschikt.

En voor Ableton zijn genoeg tutorials te vinden hoe te mixen bv op AboutDJ:

Deel 1:
http://aboutdj.nl/tutoria...n-live-tracks-warpen.html

Deel 2:
http://aboutdj.nl/tutoria...en-van-tracks-deel-2.html

En wat betreft mixen met Ableton:
http://aboutdj.nl/tutoria...on-live-tracks-mixen.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu ik dit forum lees heb ik ook weer zin om mijn gear te gebruiken.
Heb nog een Access Akai MPC 2000xl en nog wat gear al jaren onder het stof liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoef alleen maar te weten hoe ik het aantal bpm per audiospoor in Logic gelijk hoef te zetten..?
Daarnaast gebruik ik liever Logic omdat dit makkelijker is ivm uitwisselen bestanden met bekenden welke er ook mee werken.
Wegens het momenteel vrij weinig tijd hebben om dat aan hen te vragen stelde ik de vraag hier.

* Inmiddels gevonden, met metering - BPM counter en dan van elke track de original bpm invullen en destination bpm. Duurt wel even dat processen maar t werkt. :)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2009 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alabama_man
Na ruim 1,5 jaar loopjes maken, lezen, video tutorials kijken en een tijdje niks te hebben gedaan heb ik me er eindelijk naar toe kunnen zetten om daadwerkelijk iets af te maken.
Hijs in principe af, maar zal em wellicht in de toekomst nog bijschaven waar nodig.

Enfin tis een beetje dromerige dubstep track. Gezien het m'n eerste poging is om echt iets af te maken is any feedback (good/bad) is meer dan welkom. ;)

http://www.zshare.net/download/6675327541091bcb/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit te denken om de M-Audio 49e te kopen. Is dit een goed keyboard voor beginners? Of raden jullie deze af? Het is gewoon voor thuis een simpel setje, als ik echt een track wil maken heb ik ook beschikking tot het betere spul.

Ook vraag ik me af welke geluidskaart mijn laptop nu heeft, alleen ik weet niet waar ik dat moet opzoeken. Ik heb de Toshiba Satellite A300-1M9.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Verwijderd schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 11:39:
Ik zit te denken om de M-Audio 49e te kopen. Is dit een goed keyboard voor beginners? Of raden jullie deze af? Het is gewoon voor thuis een simpel setje, als ik echt een track wil maken heb ik ook beschikking tot het betere spul.

Ook vraag ik me af welke geluidskaart mijn laptop nu heeft, alleen ik weet niet waar ik dat moet opzoeken. Ik heb de Toshiba Satellite A300-1M9.

Alvast bedankt!
Dat vind je ergens bij Beheer oid in Configuratiescherm (weet niet precies, heb een Mac, Thank God!).
Tip:
- Koop een externe USB-geluidskaart. Voor minimale latency en betere kwaliteit.
- Download anders Asio4all drivers, voor een zo laag mogelijke latency met je onboard geluidskaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke thanks. Ik ga denk ik voor de externe geluidskaart, iemand een suggestie? Ik gebruik hem dus thuis, heb niet het beste van het beste nodig want dat heeft een kennis van me. Ik wil een setje samenstellen voor thuis, dat ik in ieder geval thuis leuke demo's maken kan. Ik heb zelf ook al zitten zoeken, maar ik weet niet echt op wat ik nou precies moet letten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Verwijderd schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 16:27:
Oke thanks. Ik ga denk ik voor de externe geluidskaart, iemand een suggestie? Ik gebruik hem dus thuis, heb niet het beste van het beste nodig want dat heeft een kennis van me. Ik wil een setje samenstellen voor thuis, dat ik in ieder geval thuis leuke demo's maken kan. Ik heb zelf ook al zitten zoeken, maar ik weet niet echt op wat ik nou precies moet letten..
Ik heb zelf een Presonus FireBox FireWire-interface, maar dat is duurder dan USB.

Check hier:
http://www.thomann.de/nl/usb_audio_interfaces.html
Links kun je filteren op prijs enzo.
Tascam en Presonus maken goeie dingen voor de lagere prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfunk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik zit hier met een macbook en tascam us-122L. Als ik muziek luister hoor ik bij (het lijkt) pieken in volume tikjes via mijn monitoren. Dit is gewoon als ik met iTunes luister alhoewel het dan niet bij alle muziek zo is. Als ik zelf iets opneem en terugluister hoor ik het ook. Je hoort ook sneller tikjes bij meerdere sporen. Dan krijg je een tikje wanneer er op meerdere sporen op hetzelfde moment een soort van piek in volume zit. Tijdens het opnemen hoor ik trouwens ook de tikjes (op dezelfde plekken).

Weet iemand wat dit is? Ik word er namelijk gek van. Ik kan mijn opnames niet clean terugluisteren. Ik weet dat het niet aan mijn monitoren ligt, omdat als ik headphones in m'n tascam plug ik de tikjes ook hoor. Wanneer de Tascam uit beeld is (luister bv gewoon op built-in speakers van macbook) dan hoor ik het niet. Het is denk ik dus de Tascam.

Iemand een oplossing? (en ja, ik had wel een FW interface gekocht als ik zo'n poort had ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Gister ben ik eens begonnen met wat programma's proberen.
FL Studio mag dan niet de top zijn maar ik kan er 10x beter mee overweg dan Cubase (LE) en Sonar. De basis dingen wijzen zich vrij snel en de manier van patterns gebruiken bevalt mij wel.
Nu zal dat misschien ook kunnen in Cubase (LE is echt bagger zeg) en Sonar maar bij die laatste verdwaal ik al bijna als het programma net opgestart is haha.
Reason vind ik nog wel het meest lijken op FL Studio, maar is ook lastig om zomaar mee te gaan spelen.
Voorlopig dus even FL Studio (Demo). :)

Nu heb ik wel even iets waar ik niet uitkomen.
In de playlist (F5) heb ik een mp3 gezet. In verhouding tot de patterns heeft die mp3 een te groot volume. Ik klik op het haakje van die mp3 en dan 'Edit sample' hierna run ik het Amp - amp script op 0.8. Oftewel volume op 80%. Maar hoe sla ik dit nu op? Exporteren kan wel maar dat is ook een omweg eigenlijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Saturnus op 21-10-2009 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf werk ik niet met FL dus ik kan je er niet mee helpen, maar ik kan je nu wel alvast zeggen dat als je eenmaal FL leert kennen je tegen bepaalde dingen aanloopt waarvan je denkt dat kan toch makkelijker (misschien is dit er wel eentje). Als je op zo'n moment Cubase opent en dat een beetje leert kennen dan zal je je waarschijnlijk afvragen waarom je niet eerder met Cubase bent gaan werken :p (Cubase als voorbeeld omdat ik daarmee werk ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie

Quinie

.nl

Die mp3 staat toch op een channel/sample etc.. daar zit toch gewoon een volume knopje op ?
Waarom de sample editten als je gewoon dat kanaal wat zachter kunt zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie

Quinie

.nl

Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 18:40:
maar ik kan je nu wel alvast zeggen dat als je eenmaal FL leert kennen je tegen bepaalde dingen aanloopt waarvan je denkt dat kan toch makkelijker (misschien is dit er wel eentje).
Dat heb ik dus met Reason en ableton en cubase.. hoewel ableton tegenwoordig wel oke gaat. Het is dus ook altijd ff wennen en zoeken en smaak. Vaak kan het ook makkelijker en moet je gewoon even weten hoe :).

Zelf vind ik het fijn om in fruityloops al me geluid een eigen pattern te geven. Dus bassdrum op pattern 1, de variatie op 2,3,4,etc.. dan de hihat op pattern 10, 11, 12 etc..

de bassline op pattern 40 ofzo.. en zo verder en dat alles dan samen te brengen in de playlist. als legoblokjes.
Maar goed das mijn manier ken mensen die drukken loop 1 (hihats, drum bass) op pattern 1 en bouwen op 2 het volgende stuk. Alles is smaak en gewenning :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quinie schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 20:49:
[...]

Zelf vind ik het fijn om in fruityloops al me geluid een eigen pattern te geven. Dus bassdrum op pattern 1, de variatie op 2,3,4,etc.. dan de hihat op pattern 10, 11, 12 etc..
Dat is dus ook mijn methode, alleen dan wel in Cubase :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

jpboere schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 02:27:
Ik zit hier met een macbook en tascam us-122L. Als ik muziek luister hoor ik bij (het lijkt) pieken in volume tikjes via mijn monitoren. Dit is gewoon als ik met iTunes luister alhoewel het dan niet bij alle muziek zo is. Als ik zelf iets opneem en terugluister hoor ik het ook. Je hoort ook sneller tikjes bij meerdere sporen. Dan krijg je een tikje wanneer er op meerdere sporen op hetzelfde moment een soort van piek in volume zit. Tijdens het opnemen hoor ik trouwens ook de tikjes (op dezelfde plekken).

Weet iemand wat dit is? Ik word er namelijk gek van. Ik kan mijn opnames niet clean terugluisteren. Ik weet dat het niet aan mijn monitoren ligt, omdat als ik headphones in m'n tascam plug ik de tikjes ook hoor. Wanneer de Tascam uit beeld is (luister bv gewoon op built-in speakers van macbook) dan hoor ik het niet. Het is denk ik dus de Tascam.

Iemand een oplossing? (en ja, ik had wel een FW interface gekocht als ik zo'n poort had ;) )
Ik weet het niet precies.
Maar wat heb je ingesteld als samplerate en bitdepth? Misschien is dat wat te zwaar ingesteld voor de Tascam..?
Al een andere USB-kabel geprobeerd?
Zijn het geen electriciteitstikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even weer wat leven inblazen.
Ben even bezig geweest met een nummertje en vonnum wel geinig.

http://faxis.dyndns.org/softsynthforum/basement_wax.mp3

edit: linkje klopte nie

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2009 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 november 2009 @ 00:34:
Even weer wat leven inblazen.
Ben even bezig geweest met een nummertje en vonnum wel geinig.

http://faxis.dyndns.org/softsynthforum/basement_wax.mp3

edit: linkje klopte nie
Ik hoor 3 elementen erin Minimal, Tech house en lounge.
Of is dit plain deephouse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 16:27:
M-audio Geluidskaart

Geen externe maar ben er zeer tevreden over en werkt perfect in combinatie met de M1 Active MK2 monitoren.
Misschien is de Delta 1010LT wel ook iets voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Ik heb een FL Studio gerelateerde vraag. :o
In de lijst links staan wat samples, loops tracks, enz.
Ik doe rechter muisknop op een track en dan open in Fruity Slicer ofzo. Wat het ding dan doet is slicen tot 256 stukjes op verschillende blokjes en daarna gooit hij alles in stukjes achter elkaar op een blokje met een nummer ergens in de 900.
Oftewel, de eerste zoveel seconden zijn gesliced, en onder handbereik van die verticale piano (piano roll) en de rest niet. Laat ik nou net alles nodig zijn om te proberen een remix te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie

Quinie

.nl

- knippen in een andere tool in kleinere loops.
- met slice edit de slices aanpassen.
- niet slicen op medium maar dull.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Quinie schreef op woensdag 02 december 2009 @ 15:27:
- knippen in een andere tool in kleinere loops.
- met slice edit de slices aanpassen.
- niet slicen op medium maar dull.
Thanks.
Optie 1 zat ik ook aan te denken...maar lekker dan om een track van 4 minuten in iets van 10 stukken te hakken. :/
Optie 2 zal ik eens gaan bekijken maar het moet niet teveel handmatig werk zijn.
Optie 3 ken ik (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie

Quinie

.nl

Mijn ervaring is dat voor remixen Ableton beter werkt.
Hoewel je soms leuke dingen/remixes met fruity kunt maken hoor. maar ik vind de wrap van ableton beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Ableton is ook in eerste instantie gemaakt om remixes/mashups te maken.

Ik denk dat dat daarom ook wat makkelijker in de workflow van Abletom ligt om een remix daarin te maken.
(Dat en de timestretching die nogsteeds onge-evenaard is in Ableton)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2009 @ 14:02:
Ik hoor 3 elementen erin Minimal, Tech house en lounge.
Of is dit plain deephouse?
Ik doe niet aan hokjes, wel waar ik zin in heb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Ik heb toch maar een anders stukje gekozen om te slicen...
Probeer ik een slice in die Step Sequencer te zetten...hey het werkt! ......totdat je hem afspeelt. Komt er maar een gaar 'tokje' vanaf waar je geen f*ck mee kan...logica?! 8)7
Quinie schreef op donderdag 03 december 2009 @ 15:21:
Mijn ervaring is dat voor remixen Ableton beter werkt.
Hoewel je soms leuke dingen/remixes met fruity kunt maken hoor. maar ik vind de wrap van ableton beter.
Ome_Les schreef op donderdag 03 december 2009 @ 18:59:
Ableton is ook in eerste instantie gemaakt om remixes/mashups te maken.

Ik denk dat dat daarom ook wat makkelijker in de workflow van Abletom ligt om een remix daarin te maken.
(Dat en de timestretching die nogsteeds onge-evenaard is in Ableton)
Ik zal Ableton dan ook proberen zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin_33
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-08 15:31
jpboere schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 02:27:

Het kan aan 2 dingen liggen.
1 met opnemen staat je opname volume te hoog of er zitten teveel dynamische peaks in. Oplossing opname volume naar beneden of compessor limiter als insert gebruiken. Met een analoog signaal zou je oversturing krijgen met een digitaal signaal krijg je tikken. Stel je gain (ingangsvolume zo af dat er niets in het rood gaat)

2 je latency is voor weergave is te slecht ingesteld. oplossing meer buffer toewijzen.

Uit je verhaal schat ik in dat het om probleem nr 1 gaat

Als licht valt ligt licht, maar hoe kan iets zo licht als licht nu vallen? Verlicht mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Laatst online: 17-10-2024
Na een jaar of 6 als dj door het leven te zijn gegaan ben ik hier inmiddels mee gestopt.

Het virus kruipt echter waar het niet kruipen kan en wil toch weer "iets" doen met muziek.

Wil direct in het nieuwe jaar een midi controller kopen om zodoende tezamen met een soft synth en sequencer de eerste stapjes te zetten op gebied van produceren.

Maar wat is nu een leuk midi controllertje om mee te beginnen? Welk budget moet ik aan denken.
Ik wil best wel 2e hands kopen... budget staat niet echt vast... maar wil het eigenlijk onder de 150 euro houden. Duurder kan altijd nog als blijkt dat ik het leuk vind.

Ik kan trouwens geen noten lezen etc... (geen idee of dat van belang is bij aanschaf instap-midi-controller.

Ik gebruik mijn pc dan als basis station (een quadcore cpu, 4gb ram en een audigy (dacht een X-Fi)

Qua speakers heb ik een logitech 5.1 set... maar heb ook nog mijn monitor speakers uit mijn dj tijdperk (Syrincs M3-220)

[ Voor 13% gewijzigd door Dacide op 30-12-2009 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Ik ben voor mezelf aan het uitpluizen welke software ik wil gaan gebruiken.

Denk op basis van hetgeen ik gelezen heb ik het best kan beginnen met Reason of met Cubase.... Nu zoek ik eigenlijk goede online resources met productvergelijkingen etc.

Ik wil niet direct een noob-post openen hier of op synthforum.

De volgende heb ik al gelezen... maar ik wil toch wat meer vanuit professionals gezien.. en niet zo'n standaard forumtopic waar iedereen maar iets roept

http://partyflock.nl/topi...ity_Cubase_of_Reason.html
http://www.futureproducers.com/forums/showthread.php?t=7933

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dacide schreef op woensdag 30 december 2009 @ 11:25:

Maar wat is nu een leuk midi controllertje om mee te beginnen? Welk budget moet ik aan denken.
Ik wil best wel 2e hands kopen... budget staat niet echt vast... maar wil het eigenlijk onder de 150 euro houden. Duurder kan altijd nog als blijkt dat ik het leuk vind.
Ik heb sinds twee dagen mijn Behringer UMX-49 werkend, ben er tot nu toe nog zeer tevreden over :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alabama_man
Dacide schreef op maandag 04 januari 2010 @ 10:36:

Denk op basis van hetgeen ik gelezen heb ik het best kan beginnen met Reason of met Cubase.... Nu zoek ik eigenlijk goede online resources met productvergelijkingen etc.

De volgende heb ik al gelezen... maar ik wil toch wat meer vanuit professionals gezien.. en niet zo'n standaard forumtopic waar iedereen maar iets roept

Laat je niet teveel leiden door wat je op fora leest. Probeer gewoon beide voor een week en kijk na die periode bij welk programma je het het gevoel hebt dat je het snelste progressie maakt. Wat de een makkelijk en logisch vind kan voor de ander moeilijk en onlogisch zijn. Maar uiteindelijk kun je met bijna elke sequencer wel ongeveer hetzelfde resultaat bereiken.
Check bijv onderstaande filmpje. Daarbij is heel de track smack my bitch up van de prodigy nagemaakt in Ableton en het klinkt echt bijna hetzelfde.

http://www.youtube.com/watch?v=eU5Dn-WaElI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alabama_man
Dubstep opzetje. Feedback welkom.
http://www.zshare.net/audio/7129167112486ebc/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mn eerste song: http://www.youtube.com/watch?v=WkXaLvrWfLE

gemaakt met renoise op een laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alabama_man
In z'n geheel een toffe track. Vooral dat percussie achtige ding dat je door heel te track gebruikt kan ik waarderen. Snare zou ik wel nog wat aan proberen te doen. Komt niet helemaal lekker door en klinkt wat dof. Crash klinkt ook wat te zacht. De bas is het ook nog niet helemaal. Zou zelf proberen om em zo clean mogelijk te houden. Hij klinkt nu een beetje distorted. Maar misschien ligt het ook gewoon aan youtube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 22:50
Omdat in dit topic toch meer mensen schijnbaar werken met ableton dan in het How to become a DJ: Deel XVII topic, bij deze mijn vraag

Ik ben nu bezig met ableton live dankzij deze tutorial. Ik heb nu een drietal liedjes toegevoegd in het programma. De beats lopen gelijk (mist nog wat finetuning hier en daar) maar nu zit ik met het volgende: zodra ik aan de slag ga met volume control, wat me ook lukt. speelt Audio-lane 2 en 3 niet af als ik naar het voorbeeld wil luisteren. Alleen Audio-lane 1 doet het dan, de status van de andere 2 is min of meer zeg maar grayed-out, iemand enig idee?

un fotoke
ableton

edit: never mind, think i got it!

[ Voor 8% gewijzigd door loewie1984 op 01-02-2010 20:28 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Goed te horen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 20:43
Dacide schreef op maandag 04 januari 2010 @ 10:36:

Registreer je eens op www.gearslutz.com.

Daar zitten mensen van over de hele wereld die hun brood verdienen met het produceren en mixen van audio.

Je zult verbaasd staan van het enthousiasme en de behulpzaamheid van de mensen, en zitten ook pro's bij en bekende artiesten

Wat betreft Cubase en Reason:

Ik ben zelf met Reason begonnen, leuk programma voor creatief gebruik, maar het is een gesloten systeem dus je kunt geen audio opnemen en VSTi plug-ins inladen. Ook de geluidskwaliteit van Reason is niet al te best, als je het gebruikt kun je beter Re-wire gebruiken en je tracks af mixen in bv. Cubase.

Reason is wel goed om het ouderwetse analoge signaal verloop te leren, je kunt je rack omdraaien met tab en precies zien hoe de kabels en je signaal lopen. Ook de analoge interface van de instrumenten is dan erg begrijpelijk.

Persoonlijk zal ik je echter eerder een lichte versie van Cubase of Logic zoals LE, Essential of Studio aanbevelen. Download daarbij een demo van de plugin's van bv. Fabfilter(Synths/filters en geweldige effecten), Native Intruments(Drumsamplers, synths etc), Lennardigital Sylenth1(geweldige virtueel analoge softsynth) en UVIworkstation sampler(gratis en zeer goed!) en je bent er klaar voor!

Je kunt ook gratis VST(i)'s downloaden bij Cubase Studio, er zitten meer goede bij dan je zou denken!

Succes!

[ Voor 35% gewijzigd door Jovas op 02-02-2010 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Macros4 schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 16:27:
[...]

Registreer je eens op www.gearslutz.com.

Daar zitten mensen van over de hele wereld die hun brood verdienen met het produceren en mixen van audio.

Je zult verbaasd staan van het enthousiasme en de behulpzaamheid van de mensen, en zitten ook pro's bij en bekende artiesten

Wat betreft Cubase en Reason:

Ik ben zelf met Reason begonnen, leuk programma voor creatief gebruik, maar het is een gesloten systeem dus je kunt geen audio opnemen en VSTi plug-ins inladen. Ook de geluidskwaliteit van Reason is niet al te best, als je het gebruikt kun je beter Re-wire gebruiken en je tracks af mixen in bv. Cubase.

Reason is wel goed om het ouderwetse analoge signaal verloop te leren, je kunt je rack omdraaien met tab en precies zien hoe de kabels en je signaal lopen. Ook de analoge interface van de instrumenten is dan erg begrijpelijk.

Persoonlijk zal ik je echter eerder een lichte versie van Cubase of Logic zoals LE, Essential of Studio aanbevelen. Download daarbij een demo van de plugin's van bv. Fabfilter(Synths/filters en geweldige effecten), Native Intruments(Drumsamplers, synths etc), Lennardigital Sylenth1(geweldige virtueel analoge softsynth) en UVIworkstation sampler(gratis en zeer goed!) en je bent er klaar voor!

Je kunt ook gratis VST(i)'s downloaden bij Cubase Studio, er zitten meer goede bij dan je zou denken!

Succes!
Hangt er ook heel erg vanaf wat je wilt doen. Produceren met software of hardware instrumenten.
Voor produceren dmv opnames van audio is Cubase of Logic een aanrader.
Wil je produceren met software instrumenten en andere plugins, dan is Reason een goeie optie.
Ableton is voor beide geschikt. Helemaal erg goed voor beats, dancemuziek en remixes maken.
Hoop dat je er wat aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Ook voor mobile recordings wordt Ableton steeds geschikter. ;D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Wil iemand vertellen wat 'note repeat' precies inhoud op drumpads?

Edit:
Maar even een AKAI manual gedownload:
Holding this button while pressing and holding down a
pad causes the pad to retrigger at a rate based on the current Tempo and
Time Division settings. The Note Repeat feature can be synced to an
internal or external MIDI Clock source. [NOTE REPEAT] can function as
a latching or momentary button.
Als ik het goed begrijp is het dus een soort van loopen?

[ Voor 86% gewijzigd door Saturnus op 04-02-2010 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Niet helemaal.

Stel je hebt een bpm van 128 ingesteld in je DAW. Als je dan het drumpad ingedrukt houdt, zal het in het ritme van 128 bpm zichzelf herhalen.
Let wel, dit is zolang je deze ingedrukt houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Zo, inmiddels heb ik alweer wat meer getest en uitgeprobeerd. (demo's etc)

Ik ben zeer verrast door de werkwijze en mogelijkheden van ableton live. Voor mij is de keuze daarom zo goed als zeker op dit sotware pakket gevallen.

Vwb midi controllers:

Na een lange zoektocht heb ik nog 2 kandidaten over:

Novation Nocturne keyboard
M-Audio Axiom

Beide (2e hands) verkrijgbaar voor rond de 150 euro. Ik wil max. 200 uitgeven. Heel misschien dat ik de 49 toetsen versies wil overwegen.

Ben er nog niet over uit welke midi controller ik ga kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Ome_Les schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 20:44:
Niet helemaal.

Stel je hebt een bpm van 128 ingesteld in je DAW. Als je dan het drumpad ingedrukt houdt, zal het in het ritme van 128 bpm zichzelf herhalen.
Let wel, dit is zolang je deze ingedrukt houdt.
Oki thanks.
Loopen zal er dan standaard wel opzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Laatst online: 05:33
Ook maar weer eens verder gegaan met logic en meteen even een stukje hardware voor gekocht.

Akai MPK49.
Afbeeldingslocatie: http://imdesign.nl/img/264/450/P1000488.jpg

Was even veel werk om hem helemaal perfect met logic te krijgen. Maar daarna is het toch wel een fijn stuk gereedschap :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 08:54

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Korte vraag, ik wil binnenkort voor redelijk cheape monitor boxen gaan kijken, omdat ik altijd al geproduceerd heb op hifi boxen, die de boel flink vertekenen. Nou wil ik passieve boxen kopen, omdat ik al een versterker heb, en dan lijken actieve mij alleen maar een waste of money. Is er nou een groot risico dat m'n versterker m'n audio nou erg vertekend, of zit dat 'm vooral in de boxen? Met andere woorden, loont het de moeite voor actieve boxen te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 20:43
apNia schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 14:48:
Korte vraag, ik wil binnenkort voor redelijk cheape monitor boxen gaan kijken, omdat ik altijd al geproduceerd heb op hifi boxen, die de boel flink vertekenen. Nou wil ik passieve boxen kopen, omdat ik al een versterker heb, en dan lijken actieve mij alleen maar een waste of money. Is er nou een groot risico dat m'n versterker m'n audio nou erg vertekend, of zit dat 'm vooral in de boxen? Met andere woorden, loont het de moeite voor actieve boxen te gaan?
Hang er vanaf wat voor versterker je hebt. Je kunt op zich best leuke resultaten halen met hifi, maar je kunt natuurlijk beter iets kopen wat geschikt is voor audio/muziek productie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Laatst online: 11:08

Phydomir

Dennis

apNia schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 14:48:
Sinds ik ben overgestapt op active studio monitoren (Genelec 8030) is de geluidskwaliteit van mijn tracks echt heel erg verbeterd. Nu ik er een tijdje mee werk weet ik wat ze doen en klinken mijn tracks op bijna iedere set (eigen hifi set, auto radio etc.) gelijk goed. Met m'n hifi set had ik dit echt niet.

Als je serieus er mee verder wil zijn active monitoren een must wat mij betreft.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phydomir schreef op zondag 14 februari 2010 @ 20:14:
Als je serieus er mee verder wil zijn active monitoren een must wat mij betreft.
Het gaat niet om het aktief zijn van de monitors of niet. Het gaat er vooral om of je kan horen wat je moet horen. Hoe neutraler hoe beter je in kan schatten hoe je kan mixen.
En vlak akoustiek ook niet uit. Op klein een zolderkamertje met schuine wanden zal je nooit perfect geluid krijgen.
Je kan fora vol vinden over welke boxen aktief passief wel/niet goed zijn maar als beginner weet je vaak toch niet waar je moet beginnen met luisteren. Dat moet/kun je leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie

Quinie

.nl

Voor de liefhebbers 2 house trackjes. Beide ook ter download.

Just say no 2010
Right Lane

Beide nog niet helemaal af. Ook nog niet afgemixed aangezien ik zelf ook geen monitor speakers heb. Maar me koptelefoon werkt aardig (vinden ook de buren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 08:54

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Macros4 schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 17:22:
[...]

Hang er vanaf wat voor versterker je hebt. Je kunt op zich best leuke resultaten halen met hifi, maar je kunt natuurlijk beter iets kopen wat geschikt is voor audio/muziek productie
Ik wil sowieso nieuwe boxen kopen, de huidige vertekenen echt veel te veel. Al een paar keer gehad dat ik dacht een geweldige bassline te hebben gemaakt, dat ie echt compleet doodsloeg :|
Phydomir schreef op zondag 14 februari 2010 @ 20:14:
[...]

Sinds ik ben overgestapt op active studio monitoren (Genelec 8030) is de geluidskwaliteit van mijn tracks echt heel erg verbeterd. Nu ik er een tijdje mee werk weet ik wat ze doen en klinken mijn tracks op bijna iedere set (eigen hifi set, auto radio etc.) gelijk goed. Met m'n hifi set had ik dit echt niet.

ja maar dit wilt niet per definitie zeggen dat actieve beter zijn toch?

iemand die weet hoe je kan beoordelen of m'n versterker een beetje correct is?
(het is trouwens zo'n ding waar je ook je CD speler op kan aansluiten, en een radio zit ingebakken, dat heet geloof ik een tuner?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Laatst online: 11:08

Phydomir

Dennis

ja maar dit wilt niet per definitie zeggen dat actieve beter zijn toch?
Dat hoeft niet nee. Echter zit je met passive speakers altijd met een versterker die het geluid weer kan kleuren en dat wil je nou juist niet.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aktieve speakers kleuren ook hoor.

En wat versterkers betreft is het kleuren relatief onbelangrijk in vergelijk met de speaker componenten zelf. Wel is belangrijk dat ze het vermogen kunnen leveren waar de speakers om vragen.

Het grootste voordeel van aktieve speakers is dat de versterkers bij de componenten passen en dat ze (vaak) beschermd zijn tegen overbelasting.

Als je begint en/of goed geluid wilt maakt het in principe niet uit of je voor aktief/passief gaat. Bij passief moet je wel beter oppassen om cobinaties te kiezen die goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
apNia schreef op maandag 15 februari 2010 @ 10:49:
iemand die weet hoe je kan beoordelen of m'n versterker een beetje correct is?
(het is trouwens zo'n ding waar je ook je CD speler op kan aansluiten, en een radio zit ingebakken, dat heet geloof ik een tuner?)
een receiver :)
Pagina: 1 ... 6 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.