How to become a Producer Deel II Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 102 Laatste
Acties:
  • 342.108 views sinds 30-01-2008

• Jo-re-mi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-09-2024

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Spaar even door en koop in een keer goeie. De onderste regionen van de low-budget staan niet echt voor kwaliteit. Ga je echt last van krijgen als je veel en serieus met je muziek bezig bent.
Voor € 300-400 heb je een setje KRK's, Mackie oid. Tweedehands nog minder ofcourse.
Just my € 0,02.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-06-2021

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Zolang je maar geen KRK Rokits neemt.. teveel gekleurd in de lagere frekwenties.

Pak dan eerder de Fostex PM reeks, Mackie MR reeks of de nieuwe Behringer Truth reeks.

Deze laatste reeks schijnt niet onder te doen voor een setje Mackies. (Moet dit alleen nog een keertje testen)

...:::everybeat.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 08:54

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Ik wil in z'n totaliteit niet meer dan 150 kwijt zijn voor een paar passieve boxen. Vast een spuug in het gezicht van de audiopurist, maar meer budget is er helaas niet :|
Aanraders? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
150 voor een paar speakers is idd geen vetpot...

Enige dat bij mij opkomt zo snel is iets in deze richting:

http://www.new-line.nl/nl...er-truth-b2030p_13374.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
  • Laatst online: 08-09 20:22
Ik heb onlangs een setje krk rp6 gekocht, vielen eigenlijk net buiten mn budget, maar serieus, je hebt echt geen zin om over een tijdje WEER nieuwe te moeten kopen omdat je tot de conclusie bent gekomen dat je goedkope meuk niet helemaal is wat je wilde.

Ik moet zetten, ik heb totaal geen spijt van mn aankoop. Ook voor het dj werk zijn ze zeer geschikt.

Mijn advies, wacht desnoods nog een maandje spaar een beetje door, maar koop niet te goedkope, koop in een keer iets degelijks.

Tevens werd mij in de guitar shop passieve monitoren ten zeerste afgeraden. De beste meneer vertelde mij dat de kosten van een goede versterker en de monitoren samen duurder zijn dan actieve speakers. De beste meneer raadde mij ten zeerste af een standaard hi-fi versterker te gebruiken voor monitoren. Heb er verder niet over doorgevraagd want wilde toch eignelijk al actieve kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

OK maar wat voor boksen raden jullie aan dan? Stel ik wil tot max 200 gaan? Iets rond die prijsklasse. De boksen die Dacide hierboven opnoemde krijgen toch in de reacties redelijk goeie reacties.

Ik maak voornamelijk drum & bass en dubstep, en een eerlijke representatie is het belangrijkst voor me. Ik vind het echt bloed irritant dat m'n muziek op andere sets echt VEEL anders klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMNN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-04 09:57
apNia schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 12:35:

Ik maak voornamelijk drum & bass en dubstep, en een eerlijke representatie is het belangrijkst voor me.
JA KRK!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
OK maar wat voor boksen raden jullie aan dan? Stel ik wil tot max 200 gaan? Iets rond die prijsklasse. De boksen die Dacide hierboven opnoemde krijgen toch in de reacties redelijk goeie reacties.

Ik maak voornamelijk drum & bass en dubstep, en een eerlijke representatie is het belangrijkst voor me. Ik vind het echt bloed irritant dat m'n muziek op andere sets echt VEEL anders klinken.
Dan adviseer ik je de KRK rp 5 serie. Kosten rond de 150 euro p/stuk, voor 300 euro ben je klaar. Ik was precies net als jij lang aan het zoeken, ben zelf student en vond 300 euro mn max, maar toch, als eenmaal iets in je hoofd zit... :P

Mijn 6 serie herbergen flink wat power, waardoor ik vermoed dat het bij de 5 seri eook wel goed zit, vooral als het voor op je slaapkamer is oid.

En anders.. Als je echt voor rond de 200 euro klaar wilt zijn, dan zou ik genoegen nemen met de m-audio bx5a deluxe,

voor 219 te verkrijgen bij verscheidene web winkels.

In die prijsklasse hoef je namelijk niet veel te vergelijken, het is allemaal net wat minder, de onderlinge verschillen zullen volgens mij niet veel uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

En waar zitten de verschillen hem in met duurdere boxen? Maw waarin onderscheiden hele dure monitors zich van cheapere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-04 09:22

DrumandBass

Less is more!

Let er wel op dat je met dergelijk "kleine" speaker veel van het laag gaat missen, al helemaal bij DnB en Dub. Je kunt dit natuurlijk altijd ondervangen met een sub.
Maar misschien ook nog een optie binnen je budget de M-audio bx5a niet duur, en kwa spec. zeker niet verkeerd.
Let op, ik weet dus niet hoe ze in real life klinken.

Ik zelf heb ook flink liggen stoeien met speakers, maar heb nu een koptelefoon. Daar hoor je echt duidelijk meer op bij produceren.

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

apNia schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 13:40:
Maw waarin onderscheiden hele dure monitors zich van cheapere?
Groter bereik. Grotere afmetingen = verder door in het basbereik. Hele hele dure zijn ook niet nearfield maar midfield of mainfield, maar dan praat je over formaat kleerkast die je ook nog eens in de muur moet verzinken. Bouwkwaliteit; Truth is wel leuk maar niet meer als je leest hoeveel er terug moeten.

Heel grofweg - onder de 1000 euro en boven de 250 nieuwwaarde heb je leuk spul, boven de 1000 ga je de verschillen minder goed merken (nearfield) en dan is het voornamelijk een kwestie van grootte, onder de 250 zou ik zeker doorsparen.

Vergeet ook niet dat je speakers zo goed zijn als dat de rest van je studio het toelaat; m.a.w. een setje Barefoot is natuurlijk niet echt nuttig als je maar een betonnen kubus van 3 x 3 hebt.

Anyway, luisteren. Neem een paar CDs mee die een groot bereik in frequentie hebben, bij voorkeur niet helemaal platgestampt zijn met een compressor, en die je tig keer op verschillende systemen hebt gehoord.

[ Voor 9% gewijzigd door Yoozer op 19-02-2010 14:20 ]

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alabama_man
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-08 14:37
Wat Yoozer zegt. Ga in de winkel luisteren! Neem muziek mee waar je bekend mee bent, zodat je weet hoe het 'hoort' te klinken en test een x-aantal monitoren in jouw prijsklasse. Tevens kun je dan ook meteen monitoren in een hogere prijsklasse proberen en kun je daardoor makkelijker afwegen of het loont om door te sparen ja of nee. Anders blijf je echt eindeloos lang zoeken naar de gulden middenweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net een bandcamp pagina aangemaakt, om al men nieuwe tracks op te droppen.
Reacties zijn natuurlijk altijd welkom :)

http://auelneides.bandcamp.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Dacide schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 15:29:
Zo, inmiddels heb ik alweer wat meer getest en uitgeprobeerd. (demo's etc)

Ik ben zeer verrast door de werkwijze en mogelijkheden van ableton live. Voor mij is de keuze daarom zo goed als zeker op dit sotware pakket gevallen.

Vwb midi controllers:

Na een lange zoektocht heb ik nog 2 kandidaten over:

Novation Nocturne keyboard
M-Audio Axiom

Beide (2e hands) verkrijgbaar voor rond de 150 euro. Ik wil max. 200 uitgeven. Heel misschien dat ik de 49 toetsen versies wil overwegen.

Ben er nog niet over uit welke midi controller ik ga kopen.
Even mezelf gequote...

Inmiddels heb ik mezelf nog iets meer verdiept in de materie...

Mijn keuze voor midi controller is ietwat aangepast. Evengoed toch 2 kandidaten over:

Novation Nocturn 25
Akai MPK 25

Qua prijs ontlopen ze elkaar niet zo veel (2e hands)... Is er iemand die mij een van de 2 apparaten kan aanbevelen?

Ik kies voor de 25 versie omdat ik geen piano kan spelen en ik denk dat het dan geen meerwaarde heeft om een 49 toetsen controller te nemen. (daarnaast is het mijn eerste controller om mijn eerste stapjes te zetten in ableton)

Verwijderd

Ikzelf zou voor de Akai gaan, gewoon omdat ik met Akai altijd heel goed ben geweest zelf ( Nanopad, MPC, ... ). Zowiezo zal je aan beiden een goede controller hebben om te beginnen met producen hoor :)

• Dacide
en hoe denken jullie over de keuze tussen een 25 en een 49 toetsen versie?
Ik kan dus niet piano spelen.... maar weet niet of 49 toetsen ook voor mensen als mij van toegevoegde waarde zijn? (los van het feit dat de 49 versie ook de beschikking over faders heeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alabama_man
Volgensmij ontlopen ze elkaar ook niet veel in kwalitiet. Zou gewoon nemen wat je er het mooist uit vind zien ;)

Betreffende 25 vs 49 toetsen. Ik kan zelf ook geen piano spelen. Maar vind het wel fijn dat ik 49 toetsen heb. Puur omdat je dan makkelijker een octaaf hoger kunt spelen zonder dat je eerst op een knop hoeft te drukken om een octaaf omhoog te switchen.

@Auel Neides
Nanopad is van Korg. Overigens ben ik gematigd enthousiast over hun mpd24. Kort gezegd vind dat je de pads veels te hard moet aanslaan.

:edit
Dit schoot me net nog te binnen.

Wat ik mij persoonlijk een groot voordeel van de Novation Nocturn 25 lijkt zijn de ledjes bij je draaiknoppen. Als je bijv in ableton aan een knop draait met je muis dan draait ie ook automatisch mee op je controller. De knop volgt de software en de software volgt de knop. Dit zul je niet hebben bij de draaiknoppen van de mpk25. Daar volgt de software de knop, maar de knop volgt niet de software.

Wat je dan krijgt is hetvolgende:
Stel je bind een macroknop van Ableton aan een knop van je mpk25 en draait deze op je mpk25 open tot een waarde van 50.
Gedurende je sessie draai je in ableton (met je muis) diezelfde macroknop verder open naar een waarde van 110.
Je bent niet tevreden met het resultaat en wilt de waarde weer terugdraaien. Als je dit nu doet via de knop op je mpd25 dan begint deze waar die is gebleven. Oftwel de waarde springt meteen terug naar de 50 plus/minus de hoeveelheid dat je nog aan je knop draait. Persoonlijk vind ik dit wat verwarrend en omslachtig werken.

Tevens is het uberhaupt fijn om visuele feedback op je controller te krijgen betreffend hoever je een knop open hebt staat.

[ Voor 52% gewijzigd door Alabama_man op 26-02-2010 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
daar zeg je me wat.... daar had ik nog niet aan gedacht... geeft wel stof tot nadenken. Thanks.

Sowieso vind ik nergens een 2e hands MPK... en de 49 versie zijn al helemaal te duur.

Ik beperk me gewoon tot een Nocturn... 49 als het kan... en anders zal ik ook heel bij zijn met een 25.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Mile
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08 15:01

E-Mile

Danteezy!

Net een promo online gezet van wat we in de lente gaan releasen! Een preview voor de EP "Fixion" die deze lente uitkomt op label :)

Mp3 op aanvraag verkrijgbaar[via DM]

AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Netjes hoor, lekker knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Als je tot max 200 euro zou gaan.

Dan zou ik kijken naar een setje Fostex PM0.4c Deze zijn te vinden voor €177,- bij Thomann.de
Ik hoor ook hele positieve geluiden over de nieuwe Behringer Truth B1013A monitoren.
(Mocht je deze goed genoeg kwa geluid vinden, deze kun je verkregen voor om en nabij de €190,-

Kun je €144,- per stuk uitsparen, dan zou ik kijken naar Mackie MR5
Mackie staat bekend om een nette/eerlijk weergave over een groot frequentiebereik.

Daarnaast zijn Mackies gebouwd als een tank, een beste vent die ze stuk weet te krijgen met normaal muziek luisteren en testen.

Persoonlijk zou ik voor productie werk geen RP5s nemen. Deze worden namelijk behoorlijk getekend in het laagfrequentie gebied.

Maar verder sluit ik mij aan bij het advies om aantal CDs mee te nemen die je echt van haver tot gort kent en te testen tot je bijna niet meer kunt luisteren.

[ Voor 11% gewijzigd door Ome_Les op 03-03-2010 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:07

Wom

Ben opzoek naar een nieuwe VST. Liefst iets wat een beetje vergelijkbaar is met een Virus TI. Ik weet dat er niet echt iets is wat deze zal benaderen maar met 'the next best thing' zou ik al aardig uit de voeten moeten kunnen. Iemand een tip? Prijs maakt me niet zoveel uit, al hoop ik op een bedrag rond de 200 euro.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Inmiddels gevonden wat ik zocht. Het is de ReFX Nexus2 geworden. Iets duurder als 200 euro, maar ben vrij snel overtuigd geraakt van zijn kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 19:26
Wom schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 20:17:
Inmiddels gevonden wat ik zocht. Het is de ReFX Nexus2 geworden. Iets duurder als 200 euro, maar ben vrij snel overtuigd geraakt van zijn kunnen :)
Dat is zeker een leuke plugin met dikke geluiden, het nadeel alleen vind ik dat het een sample based plugin is.

De Fabfilter2 is ook een erg mooie plugin die ook eenvoudig te wijzigen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrono Trigger
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-05 09:41
Hee tweakers, ik ben zelf bezig een hobby DAW aan het creeren. Het voornaamste wat ik doe is MIDI tablatuur maken van zelfgeschreven arrangementen voor de gitaar en/of piano (voornamelijk covers van orchestrale muziek en soundtracks), maar ik wil dit gaan uitbreiden en covers maken die zelf ook multi instrumentaal zijn en met (zelfgemaakte) samples. Ik speel nu 4 jaar gitaar en ik heb 2 jaar piano gespeeld vroeger, maar ik ben nog steeds wel thuis met de piano. Ik wel op den duur ook experimentele projecten gaan producen richting prog. rock en synthesizing met vooruitzicht op eigen sampling met de (elektrische) gitaar. Ik heb nu weinig, maar ik heb het een en ander besteld en ik ben me aan het orienteren op meer. Ik heb al langer gestaard naar producing, maar ik ben er nu wat actiever in geworden. Ik heb momenteel:
  • (PC) (Athlon X2 3800+/2GB/HD4870/5,5TB/WinXP)
  • (Software) Een legale kopie van Cakewalk Sonar
  • (Mic) Samson C03U USB
  • (Monitoren) Fostex PM0.4 MkII (actief)
  • (Geluidskaart/Pre-Amp) M-Audio Fast Track Pro
  • (Nylon gitaar) Salvador Cortez CS-80
  • (Staalsnarige gitaar) Garrison G-40 CE (ook versterkt)
Wat heb ik in het vooruitzicht:
  • Elektrische gitaar, wellicht een Ernie Ball Music Man JP6 <3<3
  • MIDI-keyboard
  • VST-pakketten
  • Headphones
  • Amp (voor gitaar en voor de rig)
Allereerst, voor het inspelen met een midi keyboard weet ik niet wat voor opties er allemaal zijn. Aftertouch, Pitch control, drumpads en dergelijke spreken me zeker aan, maar ik weet door de bomen het bos niet meer te zien. Ik weet niet wat de moeite waard is. Ik had ook VST-pakketten van East West op het oog. De VSTi's van de Quantum Leap-serie zijn onwaarschijnlijk goed en veelzijdig dus dat word op termijn zeker een must (op termijn, want een directe aanschaf word het niet met een winkelprijs tussen de 300-1000 euro). Voor headphones heb ik AKG's of Shures overwogen, maar de stap heb ik nog niet genomen. Een gitaar amp haal ik zodra ik een elektrische gitaar haal en ik weet niet of ik nu nog een losse versterker nodig heb met mijn huidige rig.

i7 8700K + Mugen 5 @ 4,6GHz // 16GB @ DDR4-3730 CL17 // AsRock Z370 Extreme 4 // GTX1060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Kwa headphones heb ik erg goede ervaringen met de AKG K-242HD, BeyerDynamic DT990 Pro en ook wel de Sennheiser HD25 nogwat (weet het typenummer niet meer exact, maar je ziet ook wel wat DJs deze headset tegenwoordig gebruiken.

Geluid kwalitatief ben ik over alle drie zeer goed te spreken. Wat comfort betreft, vind ik de AKGs het meest comfortabel, nauw gevolgd door de BeyerDynamic.
De Sennheiser headphone zat mij te strak om het hoofd en was gesloten, hetgeen bij de wat langere studio sessies niet echt top is.

Kwa prijs is het een no brainer, ook hier is de AKG het fijnst geprijsd(nog net geen €110,-). Gevolgd door als ik mij niet vergis de Sennheiser en daarna de BeyerDynamic(nog net geen €150,- als ik mij niet vergis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Heb hier een AKG Studio K240 en ben er erg over te spreken. Zeer degelijk in mijn oren een zuiver en neutraal geluid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrono Trigger
Ome_Les schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 01:52:
Kwa headphones heb ik erg goede ervaringen met de AKG K-242HD, BeyerDynamic DT990 Pro en ook wel de Sennheiser HD25 nogwat (weet het typenummer niet meer exact, maar je ziet ook wel wat DJs deze headset tegenwoordig gebruiken.

Geluid kwalitatief ben ik over alle drie zeer goed te spreken. Wat comfort betreft, vind ik de AKGs het meest comfortabel, nauw gevolgd door de BeyerDynamic.
De Sennheiser headphone zat mij te strak om het hoofd en was gesloten, hetgeen bij de wat langere studio sessies niet echt top is.

Kwa prijs is het een no brainer, ook hier is de AKG het fijnst geprijsd(nog net geen €110,-). Gevolgd door als ik mij niet vergis de Sennheiser en daarna de BeyerDynamic(nog net geen €150,- als ik mij niet vergis).
Ik heb vandaag voorlopig de laatste aankopen gedaan. Een AKG K-242 HD headset, een M-Audio Axiom Pro 49 kabels e.d. Ben in 1 week 1100 euro lichter o_o. Ff aansluiten en dan genieten en bijkomen van mn setupje. Zal zo foto's plaatsen.

i7 8700K + Mugen 5 @ 4,6GHz // 16GB @ DDR4-3730 CL17 // AsRock Z370 Extreme 4 // GTX1060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Mooie keuzes!

Ik heb zelf ook een AKG K-242HD headset liggen waar ik erg blij mee ben.

De karakteristieken van deze headset komen heel erg overeen met die van de Mackie HR serie, dus mocht dit goed bevallen, weet je in welke richting je kunt gaan kijken wat betreft monitoren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Chrono Trigger schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 18:29:
[...]

Ik heb vandaag voorlopig de laatste aankopen gedaan. Een AKG K-242 HD headset, een M-Audio Axiom Pro 49 kabels e.d. Ben in 1 week 1100 euro lichter o_o. Ff aansluiten en dan genieten en bijkomen van mn setupje. Zal zo foto's plaatsen.
Waarom heb je gekozen voor een axiom 49 PRO....? (toch een behoorlijk dure controller) En waarom geen (ik noem maar wat) Nocturn 49/Remote 49/ MPK49...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrono Trigger
Dacide schreef op maandag 08 maart 2010 @ 08:22:
[...]

Waarom heb je gekozen voor een axiom 49 PRO....? (toch een behoorlijk dure controller) En waarom geen (ik noem maar wat) Nocturn 49/Remote 49/ MPK49...
Voor drumpads hoef ik niet perse een aparte controller meer aan te schaffen, trutouch hebben de meeste inderdaad ook wel, maar ik doe het voor lange termijn ook voor hypercontrol. Ik ben nog niet thuis met DAW software maar op termijn wil ik gaan settlen met een programma en daar de axiom compleet op synchroniseren. Dat was een beetje het idee ;)

Wat mijn DAW betreft, ik stuit nog wel op veel problemen. Met name door de M-Audio Fast Track Pro en Axiom Pro.

Mijn set-up is nu als volgt:
  • PC (Windows XP 32-bit SP3)
  • DAW: Ableton Live 7.0.11
  • Mic: Samson C03U USB (de windows input is momenteel toegewezen aan de fast track pro in plaats van
  • de Samson)
  • Sound: M-Audio Fast Track Pro
  • Monitoren: Fostex PM0.4 MkII (Set) (via RCA aangesloten aan de fast track pro)
  • Koptelefoon: AKG K-242 HD (aangesloten via de front output van de fast track pro)
  • MIDI Controller: M-Audio Axiom Pro 49 (Via USB aangesloten)
- Het eerste probleem is dat hij instrumenten die ik analoog aansluit aan de fast track pro wel ziet (signaal lampje licht op), maar ik krijg met geen mogelijkheid de sound door naar software. Ik heb alle inputs toegewezen aan de 1/2 Input van de Fast Track Pro (de voorste 2 inputs). Hoe ik de volume ook regel aan de instrument/fast track pro/windows/recording software, ik krijg geen sound over.

- Tweede probleem is met de Axiom Pro. Ik heb hem geconfigureerd aan Ableton Live, maar elke keer loopt het programma vast en ik heb geen idee hoe ik een instrument moet inladen. Het vastlopen is bovendien erg irritant, ik heb alles geupdate, maar als ik naar samples of loops ga browsen loopt Live snoeihard vast. Erg vervelend, want ik heb zo nog erg weinig kunnen uitvoeren met de Axiom.

- Derde probleem is dat als ik nu trouwens VSTi plugins start krijg ik direct een melding dat de ASIO van mijn Fast Track Pro niet synchroon is en dan krijg ik geen geluid uit de VSTi. Als ik hem dan op DirectSound instel i.p.v. ASIO dan krijg ik een soort 8-bit ruis en een gekraak voor alle noten die ik invoer. Klinkt verschrikkelijk. Ik kan nergens de Fast Track Pro of de Axiom Pro in windows configureren dat laat M-Audio volgens mij aan alle software fabrikanten over. Maar al die programma's (VSTi plugins, Pro Tools laadt niet eens vanwege de ASIO, Ableton loopt continu vast zodra ik naar preferences ga) zeggen ook dat de ASIO Sampling Rate van mn Fast Track Pro niet synchroon is met het programma. Het programma vraagt 44KHz. Wat doe ik verkeerd? :S

Afbeeldingslocatie: http://img710.imageshack.us/img710/9549/maudio.png

Even snel een screenshot ervan gemaakt. Ik heb trouwens gemerkt dat als ik de Axiom Pro in het programma uitzet (Axiom Pro USB A bij de input op OFF) dan ik er geen ruis, maar dan is elke plugin die ik laadt klinkt als een piano in plaats van hoe ze horen te klinken. Dit is als ik Directsound ipv ASIO instel. ASIO lukt dus niet. Ik heb overigens van de fast track pro en de axiom pro alle nieuwe drivers geinstalleerd. Ik heb hier trouwens in de nieuwe trial van East West Quantum Leap Orchestra PLAY en daar heb ik het probleem niet, maar ik heb gezien dat die niet via ASIO werkt.

Afbeeldingslocatie: http://img704.imageshack.us/img704/2182/playg.png

Maar met de primary sounddriver. Ik ga er van uit dat dit de Fast Track Pro is? Overigens is dit probleem erkent door M-Audio en dit zeggen zij erover:
Q: When I launch my recording application, I get an error message indicating The ASIO sample rate is not supported . . . Please check your sync settings in the Control Panel. How do I resolve this?

A: If you are receiving this error message, quit your recording application, then go to the Windows Control Panel and select your computer's built-in sound card as the default playback and recording device.
Maar dan heb ik geen sound meer via de Fast Track Pro, waarom heb ik hem dan gekocht? :S

- Vierde probleem is dat mijn Samson C03U niet meer werkt. Ik heb hem aangesloten en hij word dan via USB gevoed, maar hij staat niet meer in device manager en als ik bij windows sound kijk en ik de Samson als input stel i.p.v. de Fast Track Pro dan krijg ik de volgende melding:

Afbeeldingslocatie: http://img442.imageshack.us/img442/6137/samson.png

Sinds de Fast Track is geinstalleerd staat hij niet meer in de lijst.

Ik hoop dat ik alles coherent heb geschreven.

[ Voor 18% gewijzigd door Chrono Trigger op 08-03-2010 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie in je eerste screenshot 2 verschillende samplerates 44,1Khz(Native Instruments) en 48Khz(M-audio),probeer die M-audio in het controlpanel eens op 44,1Khz in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Ik sta op het punt de EMU 1212m te kopen (audio interface)

De kaart schijnt een erg sterke prijs kwaliteit verhouding te hebben. Enige nadeel is de Patchmix software die bijgeleverd wordt. Schijnt toch een crime te zijn om de routing in orde te maken.

iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dacide schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 14:57:
Ik sta op het punt de EMU 1212m te kopen (audio interface)

De kaart schijnt een erg sterke prijs kwaliteit verhouding te hebben. Enige nadeel is de Patchmix software die bijgeleverd wordt. Schijnt toch een crime te zijn om de routing in orde te maken.

iemand ervaring?
Let erop dat er geen Win7 drivers voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
dat is (op dit moment) geen probleem. Heb windows XP.

Ik verwacht ook niet direct te gaan upgraden eigenlijk. Toch bedankt voor je tip. Zal het in mijn achterhoofd houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 15:39:
[...]

Let erop dat er geen Win7 drivers voor zijn.
Grappig; ik draai al maanden met een E-MU 1212M onder Windows 7 x64... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Hoe bevalt de audio interface?

Heb hem zojuist gekocht via marktplaats voor 85 euro. (1 jaar oud, originele doos en boekjes en cd's zitten erbij)

Ik heb begrepen dat de patchmix software beetje een crime is... Hoe denk jij daarover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TimMer schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 11:48:
[...]

Grappig; ik draai al maanden met een E-MU 1212M onder Windows 7 x64... ;)
Gebruik je dan de Vista 64 drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
hey gasten,

ik heb vanmidag even een track gemaakt in ableton, en ben op zoek naar wat constructieve feedback.

Ben nog niet zolang bezig, maar het is een soort progressive house/minimal achtig nummer:

http://soundcloud.com/tyr...-beat-down-dog-unmastered

Op dit moment zit ik eraan te denken om de kick te veranderen, hij klinkt een beetje alsof er teveel reverb op zit.

Iemand verder suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
@Bert2000, ben niet echt zo van de minimal zelf, maar hij mist nog een dikke bassline, en de drums verzuipen een beetje in de reverb, zoals je zelf zegt. Dat bliepje op t einde en de achtergrondgeluiden zijn wel vet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Zo.. zojuist via marktplaats een midi controller gekocht.

Een zo goed als nieuwe (maandje oud) M-Audio Axiom 25... voor 115 euro.
Afbeeldingslocatie: http://www.4beatz.com/images/product%20pics/smallwide/tnl_axiom25.jpg

Niks mis met die prijs. :)

Ben benieuwd... Is mijn eerste controller. Ben zeer recentelijk begonnen met Ableton 8.
Mijn oude Creative X-Fi kaartje had ik al verkocht. Evenals mijn Logitech speakerset.

Heb nu een EMU 1212M audio interface (PCI) gekocht.
Afbeeldingslocatie: http://www.bax-shop.nl/components/com_virtuemart/shop_image/product/3428cd8c5ad776459dc4410c89bd660d.jpg

en als monitor set gebruik mijn oude DJ monitor set (Syrincs M3-220)
Afbeeldingslocatie: http://www.thomann.de/prodbilder/140877.jpg

Het feest kan beginnen :)

[ Voor 26% gewijzigd door Dacide op 17-03-2010 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Wat is een goeie Drumsynth VST om mee te beginnen? (of anders een goeie sample based drumcomputer VST)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:49
Als je Live gaat gebruiken kun je Impulse gebruiken als sampledrummachine,verder heb je natuurlijk de zeer goede Native Instruments Battery(samples) en wil je echt een drumsynth zou je eens kunnen kijken naar Waldorf Attack.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Algemene muziekvraag. Ik heb een X aantal synths die ik allemaal door hetzelfde filter heen wil sturen. Is een 'Send' dan de juiste oplossing? Het maffe is dat ik er maar vier heb in FL Studio, wat ik nogal weinig vind voor iets wat me vrij normaal lijkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
Een send zou kunnen maar je zou ook een grouptrack kunnen maken(als dat tenminste mogelijk is in FL) en je synth's naar deze grouptrack routen(ipv naar de master) en dan als insert een filter gebruiken.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

audiojunk schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 11:48:
Een send zou kunnen maar je zou ook een grouptrack kunnen maken(als dat tenminste mogelijk is in FL) en je synth's naar deze grouptrack routen(ipv naar de master) en dan als insert een filter gebruiken.
Dank je audiojunk, ik heb het op basis van het trefwoord 'grouptrack' zelf uit kunnen vissen voor FL Studio. Voor searchers en geinteresseerden, lees punt 3 en 18: http://flstudio.image-lin...rackswindow_iorouting.htm
3. [...] It is also possible to route the audio of a mixer track to any ASIO output (7 - for users with ASIO enabled sound cards) or even another insert track (18). This internal re-routing is a very powerful feature allowing you to create advanced mixer setups with groups and subgroups of insert tracks.
Nogmaals dank, iets wat ik al heel lang wou weten. Wat hebben sends dan nog voor nut btw?

[ Voor 4% gewijzigd door apNia op 18-03-2010 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-07 14:53

Quinie

.nl

Je kunt in FL iedere FX track doorlossen naar een willekeurige FX track.. en dus alle FX (geloof 128) zijn dus te gebruiken als send tracks...

Het verschil is dan dat send en fx track samen naar master gaan dus niet alles loopt via de send.

send --\
master
fx --/

Als je het stuurt over een fx track gaat alleen die naar je master.

fx---fx---fx--- master

tip:
(die pijltjes onder je fx track)

[ Voor 5% gewijzigd door Quinie op 18-03-2010 13:23 ]

http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10:20
apNia schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 13:12:
[...]

Nogmaals dank, iets wat ik al heel lang wou weten. Wat hebben sends dan nog voor nut btw?
met sends stuur je een gedeelte van het signaal naar de send toe en word op het master of groep kanaal vermengd het originele geluid. Bij een insert gaat het volledige signaal door het effect heen. Meestal zit er op de effecten nog wel een "amount" of "mix" waardoor je op de inserts alsnog "gemengd" geluid kan krijgen, maar als je ooit een beetje gaat klooien met routing, side chaining e.d. zul je merken dat die 2 dingen elk zijn eigen voordeel hebben.

dynamics, compressors, limiters, distortions, etc gooi je doorgaans over de Inserts, effecten zoals reverb, delay enz doe je vaak op de sends. maarre, vooral bij muziek geld vaak dat je je niet aan dat soort regels hoeft te houden als je dat niet uitkomt, dit laatste is dus maar een tip/algemeenheid.

[ Voor 0% gewijzigd door vlaaing peerd op 19-03-2010 16:34 . Reden: typoooos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Dank je jongens :)
Was zeer informatief :)

Nou had ik laatst gepost over goeie monitor speakers gezien mijn boxen nogal wat vertekenen, maar nou vroeg ik me af hoe serieus het alternatief van een koptelefoon is (gezien het de cheapere uitweg is ;)). Is het slim een productie er op te maken of wordt dat echt ontzettend afgeraden?

[ Voor 6% gewijzigd door apNia op 19-03-2010 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie

Quinie

.nl

Ik doe alles op een koptelefoon maar goed ik ben ook geen: Madonna, Leftfield, Moby, U2 etc :).
Natuurlijk is monitoren en studio beter maar bij gebrek aan..(wel een goeie koptelefoon btw)

Rollo zei ooit eens als een nummer goed is is het goed, dan maakt de afmix bijna niks uit je hoort het direct wel. Het is de kers op de taart zeg maar en uiteindelijk gaat het toch om de taart niet om de kers :)

[ Voor 19% gewijzigd door Quinie op 19-03-2010 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ja maar ik produceer zelf al sinds de Fasttracker 2 tijd (zo'n 13 jaar). Op dat gebied is de rek er een beetje uit, en merk ik vooral dat er ruimte zit om te groeien in m'n sound. Drum & bass valt en staat met zuiver geluid, daarom is het iets wat ik best wel belangrijk ben gaan vinden. Vooral omdat bassline vaak echt doodslaan op andersmans speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie

Quinie

.nl

Zelf ben al bezig sinds modtracker met 4 sporen maar doorbreken ho maar.. dus het is ook waar sta je nu en waar wil je heen inderdaad. Voor mij is het hobby en zou het leuk vinden ooit in een pop temple een livesetje te doen. Dus mijn drang om succesvol te zijn is niet zo groot :)

Kan dus niet voor jou oordelen dat zul je zelf moeten doen. Ik heb ze niet nodig tijdens het creative process. Daarna luister ik ze wel op verschillende speakers (auto, feestjes etc) en pas dan nog wat dingetjes aan..

[ Voor 18% gewijzigd door Quinie op 19-03-2010 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Oh nee ik heb ook absoluut geen intenties de nieuwe Noisia te worden ;)
Het blijft voor de lol voor mij, daar ben ik met 28 jaar ook iets te oud voor denk ik ;)
Maar qua geluid vind ik het wel leuk om steeds te groeien. Maar ik heb wel dezelfde intenties verder als jij.
Maar ik denk ik dat headphones misschien een goedkoop alternatief zijn, maar misschien heb ik het helemaal verkeerd en zijn die nooit serieus te nemen.

[ Voor 11% gewijzigd door apNia op 19-03-2010 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Ben zelf 34, moet ook nogsteeds doorbreken. ;)

(Hobbiën is altijd goed en leuk!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie

Quinie

.nl

offtopic:
Nosia album release in simplon groningen zit ik wel aan te denken om heen te gaan maar dat ter zijde :) Best een leuke pop temple voor een livesetje ook dat simplon ook dat ter zijde :)

Tja ik ben erg blij met me huidig headphones (ultrasone dj pro) en de buren denk ik ook.het is vooral rond 2:00 en 4:00 dat ik muziek maak ;).

Voor mij volstaat het prima, maar denk dat de semipro's toch wel monitoren willen en een studio. Zelf heb ik nu gekozen om een keer een track buiten de deur te laten afmixen. Mijn mening is dus dat een headphone best kan, vooral tijdens de eerst opzet. Maar ik vermoed dat niet iedereen dat met me eens is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:21

boesOne

meuh

Bert2000 schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 20:25:
hey gasten,

ik heb vanmidag even een track gemaakt in ableton, en ben op zoek naar wat constructieve feedback.

Ben nog niet zolang bezig, maar het is een soort progressive house/minimal achtig nummer:

http://soundcloud.com/tyr...-beat-down-dog-unmastered

Op dit moment zit ik eraan te denken om de kick te veranderen, hij klinkt een beetje alsof er teveel reverb op zit.

Iemand verder suggesties?
Op de helft komt er zo'n vrolijk synth deuntje doorheen. Daarvoor vond ik de track lekker donker en deed me wel ergens denken aan Laurent Garnier tracks. Beetje donker en sfeervol. Ik zou dat synthdeuntje droppen en de track spannend proberen te houden met de middelen/sounds die er nu inzitten. Less is more ofzo..

ik heb reason ook maar weer eens geinstalleerd. 5 jaar geleden een midikb edirol PCR-M80 gekocht en een beetje tracks gemaakt (1 op een underground electro compilatie terecht gekomen), maar de laatste tijd geen zin/tijd meer gehad.

[ Voor 13% gewijzigd door boesOne op 20-03-2010 11:55 ]

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Quinie schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 10:30:

Voor mij volstaat het prima, maar denk dat de semipro's toch wel monitoren willen en een studio. Zelf heb ik nu gekozen om een keer een track buiten de deur te laten afmixen. Mijn mening is dus dat een headphone best kan, vooral tijdens de eerst opzet. Maar ik vermoed dat niet iedereen dat met me eens is.
neuh, ik ben het juist met je eens.

Ik doe ook al jaren opzetjes maken met headphones op. En dan bij een maat van mij verder werken. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben momenteel wat intensiever met muziek maken bezig ( http://soundcloud.com/roppenzo/wolfmother-remix-snippet) en zou graag een nieuw systeem willen kopen om muziek te maken.

Wat zijn de meningen binnen dit topic over reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie maart 2010?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie

Quinie

.nl

Ome_Les schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 13:43:
[...]
En dan bij een maat van mij verder werken. :D
Dat is iets wat ik ook vaker zou moeten doen. Mijn vrienden zijn echt goede DJ's met gevoel voor opbouw daar zou ik veel van kunnen leren. En het is gewoon leuk :).

@Bert2000 heb je soundcloud ff gechecked maar ik kom er niet door maar het is ook helemaal niet mijn stijl.

@Roppenzo systeme weet ik niks van maar het geluid uit die snippet klinkt goed. Ook niet mijn stijl maar klinkt wel lekker (me want more)

@Soundcloud.. fijn site zie ook mijn sig :) commentaar altijd welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quinie schreef op zondag 21 maart 2010 @ 22:04:
[...]

@Roppenzo systeme weet ik niks van maar het geluid uit die snippet klinkt goed. Ook niet mijn stijl maar klinkt wel lekker (me want more)
Hier nog een iets andere stijl;

http://soundcloud.com/bozboy/roppenzo-beautiful

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Quinie schreef op zondag 21 maart 2010 @ 22:04:
[...]

Dat is iets wat ik ook vaker zou moeten doen. Mijn vrienden zijn echt goede DJ's met gevoel voor opbouw daar zou ik veel van kunnen leren. En het is gewoon leuk :).
Jups, ik doe dit bijna op wekelijkse basis bij een van mijn maten.

En ik pas nog wel eens wat over Skype.
(Helaas is Ableton Share weggevallen, heb dit helaas niet te veel kunnen gebruiken. We kwamen tijdens de beta hiervan, zoveel ge-emmer tegen, dat Ableton hier (tijdelijk?) de plug uit heeft getrokken. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
YES! :)

Zaterdag mijn Axiom 25 gekregen.. had hem gekocht via marktplaats....

2x gebruikt... 1 maand oud... voor 115 euro.. is een nette prijs toch?

Anyway.. ben er erg blij mee... Is toch wel erg fijn om zoiets naast je te hebben staan tijdens het klooien met softsynths.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:21

boesOne

meuh

GRMBL.. 9 toetsen van mijn pcr m 50 midi keyboard dood.. Schijnt vaker voor te komen met die serie van Edirol.
Wil je weer eens wat gaan doen krijg je dit..

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
dat sucks wel ja... Kan je het verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Had iemand nog aanraders voor goeie koptelefoons als vervanging voor monitor boxen in de 150 euro klasse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie

Quinie

.nl

ik zelf ben erg tevreden met me ultrasone
http://www.bax-shop.nl/dj...foon/product-details.html

Net iets meer maar met wat verder zoeken mogelijk voor die prijs. Beetje de vergeten hoofdtelefoon volgens mij. Ken ook niemand anders die hem heeft. Terwijl reviews vaak ook erg goed zijn.

edit: en volgens mij staat zijn broertje de pro versie er een 10tje goedkoper :P. Verschil zit hem vooral in de kabel lengte geloof ik maar dat zul je zelf even moeten opzoeken.

[ Voor 21% gewijzigd door Quinie op 24-03-2010 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Quinie schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 15:06:
ik zelf ben erg tevreden met me ultrasone
http://www.bax-shop.nl/dj...foon/product-details.html

Net iets meer maar met wat verder zoeken mogelijk voor die prijs. Beetje de vergeten hoofdtelefoon volgens mij. Ken ook niemand anders die hem heeft. Terwijl reviews vaak ook erg goed zijn.

edit: en volgens mij staat zijn broertje de pro versie er een 10tje goedkoper :P. Verschil zit hem vooral in de kabel lengte geloof ik maar dat zul je zelf even moeten opzoeken.
Thanks voor de reply. Maar die '3D technologie' geeft mij het idee alleen maar dat het geluid vertekend wordt. Ik wil het juist zo eerlijk mogelijk, zoals bij monitors, in m'n oren hebben. Mijn speakers vertekenen de hele boel, waar ik echt gek van word namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie

Quinie

.nl

Het is volgens mij geen 3d maar een nieuwe manier om het geluid naar je oor te brengen waardoor de druk op je oren minder word met het zelfde volume. Maar goed daar zul je zelf even moeten induiken.

As the sound of a normal headphones will sound direct and even on both sides, the S-Logic™ system pushes the sound around your head! It appears as though you are listening to speakers meters away. Even at very low levels, this spacious sound allows you to hear and listen to each and every individual sound. And on top of that, the S-Logic™ technology does not require additional equipment!

http://www.meetmusic.com/...l.asp?id=498&subrubriek=8

Met het S-Logic Natural Surround Sound systeem zou je overigens een tot 40 % lagere dB output hebben (3-4 dB) met hetzelfde loudness gevoel, waarbij het risico op gehoorbeschadiging toch serieus wordt verminderd.

Goed als vervanging van monitoren dus :P
Maar heb nu wel genoeg reclame gemaakt. :)

[ Voor 20% gewijzigd door Quinie op 24-03-2010 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie

Quinie

.nl

Ik heb gisteren het nieuws gekregen van de Master dat me trackje klaar is. Ik heb hem zelf alleen nog maar even snel op de laptop gehoord. De track was echt van bagger kwaliteit toen hij naar de master ging. De gene die hem gemasterd heeft had ook de losse sporen niet, maar dit is wat hij er van heeft gemaakt. Wat vinden jullie van de mastering en de track aanzich.

Het is een remake van een oudere track van mij (veel spacecake toen). Chill / triphop achtig

http://soundcloud.com/quinie/eelcaketrip

[ Voor 84% gewijzigd door Quinie op 26-03-2010 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alabama_man
@quinie
Opzich wel aardige track. Vind de kick alleen niet lekker. Heb em liever 'in het midden' zitten en wat doffer ;)

Hier een laatste wip van mij. Het is een dubstep nummer.
http://www.zshare.net/audio/74356243c74c1853/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Quinie

Waarom bagger tracks aan je master sturen? Of is die gratis of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
@Apnia,

Geen 3d whatever soundenhancing-bla-ofwatveurfancypancysjizzel dan ook kopen: gewoon STEREO headphones.

Je kunt redeleijk wegkomen met een goeie Sennheiser, AKG of Beyerdynamic, maar blijf het dan vergelijken op andere speakers,zodat je weet wat voor typische "quirks" je headphones hebben.

Als je Drum'n bass of Dubstep maakt zul je wel goed voorzien moeten zij in de subs, een bereik die begint rond de 20Hz is dan geen overbodige luxe.

trouwens, je hebt voor helemaal niet veel geld al een passive Alesis monitor MKII (+/- 190,-); dit zijn gerenomeerde nearfieldmonitors!

ot: dnb = wicked!, helaas gisteren Noisia, foreign beggars en 16bit gemist, het was al uitverkocht :( :( ik denk ook vaak terug aan de tijd dat ik die knakkers van nog Noisia uitlachte omdat ze hun sjit met trackersoftware aan het maken waren (en zo klonk het ook)....look at them now...(envy).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

peerd bedankt! ga daar naar kijken! enneh, kan je je DM aandoen? kan ik even prive verder praten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
ik heb even op je profiel gereageerd, ik dm nl bijna niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-04 09:22

DrumandBass

Less is more!

Gelukkig speelt Noisia vanavond niet!

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

vlaaing peerd schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 16:26:
ik heb even op je profiel gereageerd, ik dm nl bijna niet.
offtopic:
ik zie niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:02
Ik heb een probleem. Het is namelijk zo wanneer ik wil opnemen en mijn basgitaar aansluit op mijn pc kan deze realtime opnemen dus zonder lag. Maar op het moment dat ik het over mijn speakers wil beluisteren zit er een lag tussen van ongeveer 200-350Ms.

De bas is gewoon aangesloten dmv een normale jack audiokabel in het moederbord met een realtek 889A. Vervolgens is de receiver optisch aangesloten op dezelfde onboard kaart.

Is het mogelijk om de lag eruit te krijgen of is het gewoon de tijd die nodig is om het geluid te coderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
tweakG5 schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 21:32:
Is het mogelijk om de lag eruit te krijgen of is het gewoon de tijd die nodig is om het geluid te coderen?
ASIO4ALL gebruiken i.p.v de Realtek drivers.

http://www.asio4all.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-08 10:48

amx

zucht... ik verwacht niet veel, maar here goes, wss weer tevergeefs:

kent iemand het programma Generator van Native Instruments, het is de voorganger van Reaktor, en er zat een ensemble bij , getiteld Supertechno, waar je enorm veel uit kon halen.

Officieel wordt Generator niet (meer) ondersteund door Native Instruments, ik had een werkende versie , maar de harde schijf waar het op stond is niet meer... ik ben dus al een tijdje op zoek naar een vervangende versie.

anyone... ?

ik heb al wat forums afgestruind, maar niks vernomen, dus mijn verwachtingen zijn niet zo hoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Van Native INstruments kan ik geen Generator vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ome_Les schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 14:31:
Van Native INstruments kan ik geen Generator vinden.
Ik heb er ook nog nooit van gehoord maar het bestaat wel en is zeker 10 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
audiojunk schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 21:44:
[...]

ASIO4ALL gebruiken i.p.v de Realtek drivers.

http://www.asio4all.com/
Dat heeft niet echt gewerkt de lag blijft gewoon. Ik heb wel eerst de drivers verwijdert voordat ik deze installeerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tweakG5 schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 17:55:
[...]

Dat heeft niet echt gewerkt de lag blijft gewoon. Ik heb wel eerst de drivers verwijdert voordat ik deze installeerde.
Welk programma gebruik je dan?Wel de ASIO driver geselecteerd?Hardware(processor)?
Ik gebruik Ableton Live en zit op 2ms in en 2ms out dus totaal 4ms,in Traktor is het zelfs 1ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 20:43
Hier ook een recente track van mij:

http://soundcloud.com/jovas/pristine320kbsmaster

Stijl is tech-house, geproduceerd met Cubase 5 en Fabfilter, Sylenth1 en UVIworkstation plugins.

Dit is trouwens mijn eerste release uit 2007:

http://www.junodownload.com/ppps/products/1288169-02.htm

Ben hard bezig met het maken van veel nieuwe tracks en wil meer releases gaan scoren.. Binnenkort eens een nieuwe Myspace artiesten pagina aanmaken voor wat promotie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:00

Stoney3K

Flatsehats!

Zo, hier even een ruim- en bouwactie gedaan, bijna alles heeft nu zijn eigen plek.

Afbeeldingslocatie: http://i83.photobucket.com/albums/j282/Stoney3K/Studio/20100405/DSC_4578.jpg

Groothoekje (kamer is ~4m breed, hoek is 3,5m diep). DJ-set links, PC/productiesysteem aan de rechterkant. In de rechtsachterhoek mijn mobiele [EL]-werkplaats, nickname 'The Crashcart (tm)'. B)

Afbeeldingslocatie: http://i83.photobucket.com/albums/j282/Stoney3K/Studio/20100405/DSC_4579.jpg

De DJ-hoek is niet veel veranderd, alleen het scherm en de muziek-Mac even permanent bevestigd. Ik heb hier nog steeds wat extra licht nodig ;)

Afbeeldingslocatie: http://i83.photobucket.com/albums/j282/Stoney3K/Studio/20100405/DSC_4581.jpg

Nieuwe hardware achterin: Een M-Audio Axiom 61 waarvan de verf nog nat is ;)... Ik ben in ieder geval blij dat ik van dat goedkope Aldi-keyboard af ben, eindelijk gewogen toetsen met aanslaggevoeligheid.

Ik zat nog te twijfelen tussen deze en de Keystation 88es, (60 euro goedkoper), maar de Axiom heeft meer controls, een ingebouwde USB-MIDI interface en hij kan stand-alone gebruikt worden. Plus, hij is zwart. ;)

Afbeeldingslocatie: http://i83.photobucket.com/albums/j282/Stoney3K/Studio/20100405/DSC_4583.jpg

Close-up, naast de M-Audio heb ik verder weinig nodig ;)... Ableton Live Lite 8 zat erbij, dus gelijk maar even wat in elkaar gedraaid om de boel warm te houden:

Bloodhound Boys - Bad Opportunities (Mashed by DJ Stoney) - 320kbps MP3, 6:00, 14MB

Ik móest dat Beauty en de Nerd-thema gewoon even verkrachten. :Y)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Macros4 schreef op maandag 05 april 2010 @ 16:49:
Hier ook een recente track van mij:

http://soundcloud.com/jovas/pristine320kbsmaster

Stijl is tech-house, geproduceerd met Cubase 5 en Fabfilter, Sylenth1 en UVIworkstation plugins.

Dit is trouwens mijn eerste release uit 2007:

http://www.junodownload.com/ppps/products/1288169-02.htm

Ben hard bezig met het maken van veel nieuwe tracks en wil meer releases gaan scoren.. Binnenkort eens een nieuwe Myspace artiesten pagina aanmaken voor wat promotie..
Pristine hele toffe track :)
En ik hou niet eens van dit soort muziek :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
Verwijderd schreef op zondag 04 april 2010 @ 12:02:
[...]

Welk programma gebruik je dan?Wel de ASIO driver geselecteerd?Hardware(processor)?
Ik gebruik Ableton Live en zit op 2ms in en 2ms out dus totaal 4ms,in Traktor is het zelfs 1ms.
Ik gebruik zelf Mixcraft om op te nemen. Ik kan hiermee wel minder diep gaan bufferen maar dan wordt het geluid steeds slechter. En bij nog redelijk goed geluid blijft de latency hangen op ongeveer 190Ms was alsnog veel te hoog is. Als hij onder de 50 komt is het pas mogelijk goed op te nemen.

Specs pc:

Amd phenom x3 720 @ 3.6Ghz (ja ik heb geprobeerd zonder overclock)
Gigabyte ma790x-ud4
4GB ddr2 800Mhz

En ja ik heb de asio drivers geselecteerd. Maar het ligt aan windows volgens mij wan op internet vind ik meer mensen met het probleem zonder oplossing.

edit:

Maar het is wel zo als ik speakers aansluit op de analoge uitgang als ik het zo even kan noemen dan heb ik helemaal geen last van een hoge latency maar wel met digitaal aangesloten speakers dus over de optische uitgang.

[ Voor 11% gewijzigd door tweakG5 op 06-04-2010 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Stoney3K schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 00:49:
Zo, hier even een ruim- en bouwactie gedaan, bijna alles heeft nu zijn eigen plek.

[afbeelding]

Groothoekje (kamer is ~4m breed, hoek is 3,5m diep). DJ-set links, PC/productiesysteem aan de rechterkant. In de rechtsachterhoek mijn mobiele [EL]-werkplaats, nickname 'The Crashcart (tm)'. B)

[afbeelding]

De DJ-hoek is niet veel veranderd, alleen het scherm en de muziek-Mac even permanent bevestigd. Ik heb hier nog steeds wat extra licht nodig ;)

[afbeelding]

Nieuwe hardware achterin: Een M-Audio Axiom 61 waarvan de verf nog nat is ;)... Ik ben in ieder geval blij dat ik van dat goedkope Aldi-keyboard af ben, eindelijk gewogen toetsen met aanslaggevoeligheid.

Ik zat nog te twijfelen tussen deze en de Keystation 88es, (60 euro goedkoper), maar de Axiom heeft meer controls, een ingebouwde USB-MIDI interface en hij kan stand-alone gebruikt worden. Plus, hij is zwart. ;)

[afbeelding]

Close-up, naast de M-Audio heb ik verder weinig nodig ;)... Ableton Live Lite 8 zat erbij, dus gelijk maar even wat in elkaar gedraaid om de boel warm te houden:

Bloodhound Boys - Bad Opportunities (Mashed by DJ Stoney) - 320kbps MP3, 6:00, 14MB

Ik móest dat Beauty en de Nerd-thema gewoon even verkrachten. :Y)
Tof om weer eens iemand zun set te zien. Ziet er goed uit kerel.
Maar zie ik het nu goed dat dit je woonkamer is? dat krijg ik thuis niet voor elkaar bij me meisje:)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 20:43
apNia schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 10:22:
[...]
Pristine hele toffe track :)
En ik hou niet eens van dit soort muziek :D
Bedankt!

Als je trouwens een goede hoofdtelefoon zoekt kan ik je de Sennheiser HD 280 aanbevelen, een betaalbare alleskunner. Ik gebruik er twee, een voor dj'en en een voor produceren.

De HD25 is ook top, nog iets beter, maar wel duurder ook:

http://www.sennheiser.nl/...hones-headsets_headphones

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Nou ik denk dat mijn keuze op KRK's gaat vallen. Dan maar 300 neerlappen voor iets degelijks :)
Bedankt voor de tip though :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 15:08:
Nou ik denk dat mijn keuze op KRK's gaat vallen. Dan maar 300 neerlappen voor iets degelijks :)
Bedankt voor de tip though :)
Goede keus! Heb zelf nog een setje thuis staan. RP6. Gebruik ze helaas niet meer zovaak door een verhuizing. Ik zal ze nooit wegdoen. Kan de buren goed gek maken met die krengen! :D

Moet nu vaak met m'n koptelefoon op. Heb een AKG. Komt prima geluid uit. Zoals ik al gezelen heb vaak even controleren met het geluid op andere systemen. Dan kom je vanzelf de kleine dipjes in het geluid tegen.
Daar kan je dan omheen werken in je afmix.

Laat ook veel andere mensen luisteren die er verstand en het syteem voor hebben. Komt vanzelf wel nuttige feedback uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
@apNia. Ik ga ervan uit dat je de RP6's bedoelt.

KRK's zijn absoluut degelijke monitors,maar let even op de freq. bereik, ze gaan niet zo laag als de Alesis MKII's bv. bovendien zijn de alesis active, dus minder vervorming van de versterker. Bovendien is er hoorbaar verschil in de subs, sommige subs gaan brommen op de KRK's!

ik zou of ff doorsparen voor een duurdere KRK's (met grotere drivers) of gewoon voor de Alesis gaan, laat je overigens niet van de wijs brengen door de foute omschrijving van BAX-shop oid, de Alesis zijn wel degelijk Studio moitors en zou stupide zijn om deze in een cafe te gaan gebruiken.

hier ff 2 linkjes naar beide speakers op SOS:

http://www.soundonsound.com/sos/Aug02/articles/alesism1.asp

http://www.soundonsound.com/sos/nov08/articles/krkrp6.htm

ik weet trouwens niet zeker of je de hele review kan lezen als je geen lid bent, laat anders maar weten, dan stuur ik je de text wel per e-mail.

De Alesis lenen zich beter voor bassheavy of sub afmixen omdat je niet de neiging zal hebben de subs te gaan overdrijven en beter uit te gaan balanceren, voor techno of hardcore kan ik me juist voorstellen dat liever de KRK's zou willen nemen.

Doe anders een vergelijkende luistertest voordat je ze aanschaft met tracks in de stijl die je maken wilt en je goed kent. >enne...niet luisteren naar wat beter klinkt, maar luisteren naar wat beter weergeeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

RP5's en 6's (ik ga voor de 5 ivm budget) zijn ook active!
Maar ik wil niet weer doorsparen, ik vond 300 al te veel ;)

De reviews tonen wat meer inzicht er in. Zo weet ik dat de KRK RP serie wat zwak is in het bas gebied, en de Alesis wat sterker. Maar daarbij hoorde ik dat ie wat 'muddy' scheen te zijn in het bas gebied.

Daarom viel mijn oog vooral op de KRK's omdat die wat eerlijker lijken te zijn over de frequentiegebieden als ik zo de reviews op het internet lees. Ik denk dat ik vooral eens een luistertest moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
rjw schreef op zondag 04 april 2010 @ 12:02:
[...]

Ik gebruik zelf Mixcraft om op te nemen. Ik kan hiermee wel minder diep gaan bufferen maar dan wordt het geluid steeds slechter. En bij nog redelijk goed geluid blijft de latency hangen op ongeveer 190Ms was alsnog veel te hoog is. Als hij onder de 50 komt is het pas mogelijk goed op te nemen.
Specs pc:

Amd phenom x3 720 @ 3.6Ghz (ja ik heb geprobeerd zonder overclock)
Gigabyte ma790x-ud4
4GB ddr2 800Mhz

En ja ik heb de asio drivers geselecteerd. Maar het ligt aan windows volgens mij wan op internet vind ik meer mensen met het probleem zonder oplossing.

edit:

Maar het is wel zo als ik speakers aansluit op de analoge uitgang als ik het zo even kan noemen dan heb ik helemaal geen last van een hoge latency maar wel met digitaal aangesloten speakers dus over de optische uitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
@tweakG5

ik vermoed dan ook niet dat het aan je drivers ligt en denk dat er iets serieus mis is met je optische output. het signaal zou voor het D/A conversie al aan je output afgegeven moeten worden en dat duurt blijkbaar langer dan het 'analoge" signaal.

Dat lijkt me niet een taak van de driver maar meer van de hardware zelf.

Ikzelf zou het trouwens belangrijker vinden om met digitaal op te nemen ipv van digitaal te monitoren, bij je input scheelt dat nl een conversie (A/D D/A conversie is altijd slecht voor de geluidskwaliteit) en bij je output naar de speakers toe zul je nauwelijks hoorbaar verschil hebben. Misschien zou je gewoon de "anologe" output kunnen gebruiken, ben je iig van het latency probleem af.

edit: met de hardware bedoel ik dan specifiek je geluidskaart, niet je mobo, CPU of RAM ofzo. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door vlaaing peerd op 07-04-2010 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wow die is best goed :D Hij staat in mijn playlist..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
vlaaing peerd schreef op woensdag 07 april 2010 @ 16:51:
@tweakG5

ik vermoed dan ook niet dat het aan je drivers ligt en denk dat er iets serieus mis is met je optische output. het signaal zou voor het D/A conversie al aan je output afgegeven moeten worden en dat duurt blijkbaar langer dan het 'analoge" signaal.

Dat lijkt me niet een taak van de driver maar meer van de hardware zelf.

Ikzelf zou het trouwens belangrijker vinden om met digitaal op te nemen ipv van digitaal te monitoren, bij je input scheelt dat nl een conversie (A/D D/A conversie is altijd slecht voor de geluidskwaliteit) en bij je output naar de speakers toe zul je nauwelijks hoorbaar verschil hebben. Misschien zou je gewoon de "anologe" output kunnen gebruiken, ben je iig van het latency probleem af.

edit: met de hardware bedoel ik dan specifiek je geluidskaart, niet je mobo, CPU of RAM ofzo. ;)
Dat lijkt mij niet logisch toch. Ik heb namelijk nooit van een dergelijk probleem gehoort dat het lang duurt omdat de hardware kapot is. Ik kan wel analoog aansluiten maar dan kan ik geen DD/DTS doorsturen en daar gebruik ik hem toch het meest voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
in dat geval kun je inderdaad beter de optical gebruiken. Als ik me niet vergis gebeurt de AD/DA door de DSP chip, als die gewoon niet snel genoeg is of brak, dan kun je daar op blijven wachten

>> ik zie dat je een realtek chip gebruikt. Onboard geluidschips kunnen dit niet eens en zullen dit door de CPU moeten laten afhandelen, naast dat je dus verkeer over het moederbord hebt (via de southbridge naar de CPU en terug) kunnen andere apparaten op de southbridge de vertraging opleveren die jij hebt, bijv USB, LAN HDD's etc. Bovendien zijn CPU's niet bepaald de meest efficiente AD/DA converters. In jouw geval ben je dus waarschijnlijk wél driver afhankelijk.

Als je een geluidskaart van een paar tientjes koopt met een eigen DSP, dan denk ik al dat je van het probleem af bent.

edit: in het geval van de realtek chips kun je denk ik beter directX drivers gebruiken ipv ASIO4All, ASIO word nl niet ondersteund en zal vermoedelijk geemuleerd moeten worden, wat ook niet bevorderlijk is voor de latency.

[ Voor 12% gewijzigd door vlaaing peerd op 08-04-2010 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
vlaaing peerd schreef op donderdag 08 april 2010 @ 09:44:
in dat geval kun je inderdaad beter de optical gebruiken. Als ik me niet vergis gebeurt de AD/DA door de DSP chip, als die gewoon niet snel genoeg is of brak, dan kun je daar op blijven wachten

>> ik zie dat je een realtek chip gebruikt. Onboard geluidschips kunnen dit niet eens en zullen dit door de CPU moeten laten afhandelen, naast dat je dus verkeer over het moederbord hebt (via de southbridge naar de CPU en terug) kunnen andere apparaten op de southbridge de vertraging opleveren die jij hebt, bijv USB, LAN HDD's etc. Bovendien zijn CPU's niet bepaald de meest efficiente AD/DA converters. In jouw geval ben je dus waarschijnlijk wél driver afhankelijk.

Als je een geluidskaart van een paar tientjes koopt met een eigen DSP, dan denk ik al dat je van het probleem af bent.

edit: in het geval van de realtek chips kun je denk ik beter directX drivers gebruiken ipv ASIO4All, ASIO word nl niet ondersteund en zal vermoedelijk geemuleerd moeten worden, wat ook niet bevorderlijk is voor de latency.
Ok dat is jammer. Welke kaart is dan niet zo duur heeft zijn eigen DSP en optische uitgang?
Pagina: 1 ... 7 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.