Voor drumpads hoef ik niet perse een aparte controller meer aan te schaffen, trutouch hebben de meeste inderdaad ook wel, maar ik doe het voor lange termijn ook voor hypercontrol. Ik ben nog niet thuis met DAW software maar op termijn wil ik gaan settlen met een programma en daar de axiom compleet op synchroniseren. Dat was een beetje het idee
Wat mijn DAW betreft, ik stuit nog wel op veel problemen. Met name door de M-Audio Fast Track Pro en Axiom Pro.
Mijn set-up is nu als volgt:
- PC (Windows XP 32-bit SP3)
- DAW: Ableton Live 7.0.11
- Mic: Samson C03U USB (de windows input is momenteel toegewezen aan de fast track pro in plaats van
- de Samson)
- Sound: M-Audio Fast Track Pro
- Monitoren: Fostex PM0.4 MkII (Set) (via RCA aangesloten aan de fast track pro)
- Koptelefoon: AKG K-242 HD (aangesloten via de front output van de fast track pro)
- MIDI Controller: M-Audio Axiom Pro 49 (Via USB aangesloten)
- Het eerste probleem is dat hij instrumenten die ik analoog aansluit aan de fast track pro wel ziet (signaal lampje licht op), maar ik krijg met geen mogelijkheid de sound door naar software. Ik heb alle inputs toegewezen aan de 1/2 Input van de Fast Track Pro (de voorste 2 inputs). Hoe ik de volume ook regel aan de instrument/fast track pro/windows/recording software, ik krijg geen sound over.
- Tweede probleem is met de Axiom Pro. Ik heb hem geconfigureerd aan Ableton Live, maar elke keer loopt het programma vast en ik heb geen idee hoe ik een instrument moet inladen. Het vastlopen is bovendien erg irritant, ik heb alles geupdate, maar als ik naar samples of loops ga browsen loopt Live snoeihard vast. Erg vervelend, want ik heb zo nog erg weinig kunnen uitvoeren met de Axiom.
- Derde probleem is dat als ik nu trouwens VSTi plugins start krijg ik direct een melding dat de ASIO van mijn Fast Track Pro niet synchroon is en dan krijg ik geen geluid uit de VSTi. Als ik hem dan op DirectSound instel i.p.v. ASIO dan krijg ik een soort 8-bit ruis en een gekraak voor alle noten die ik invoer. Klinkt verschrikkelijk. Ik kan nergens de Fast Track Pro of de Axiom Pro in windows configureren dat laat M-Audio volgens mij aan alle software fabrikanten over. Maar al die programma's (VSTi plugins, Pro Tools laadt niet eens vanwege de ASIO, Ableton loopt continu vast zodra ik naar preferences ga) zeggen ook dat de ASIO Sampling Rate van mn Fast Track Pro niet synchroon is met het programma. Het programma vraagt 44KHz. Wat doe ik verkeerd?
Even snel een screenshot ervan gemaakt. Ik heb trouwens gemerkt dat als ik de Axiom Pro in het programma uitzet (Axiom Pro USB A bij de input op OFF) dan ik er geen ruis, maar dan is elke plugin die ik laadt klinkt als een piano in plaats van hoe ze horen te klinken. Dit is als ik Directsound ipv ASIO instel. ASIO lukt dus niet. Ik heb overigens van de fast track pro en de axiom pro alle nieuwe drivers geinstalleerd. Ik heb hier trouwens in de nieuwe trial van East West Quantum Leap Orchestra PLAY en daar heb ik het probleem niet, maar ik heb gezien dat die niet via ASIO werkt.
Maar met de primary sounddriver. Ik ga er van uit dat dit de Fast Track Pro is? Overigens is dit probleem erkent door M-Audio en dit zeggen zij erover:
Q: When I launch my recording application, I get an error message indicating The ASIO sample rate is not supported . . . Please check your sync settings in the Control Panel. How do I resolve this?
A: If you are receiving this error message, quit your recording application, then go to the Windows Control Panel and select your computer's built-in sound card as the default playback and recording device.
Maar dan heb ik geen sound meer via de Fast Track Pro, waarom heb ik hem dan gekocht?
- Vierde probleem is dat mijn Samson C03U niet meer werkt. Ik heb hem aangesloten en hij word dan via USB gevoed, maar hij staat niet meer in device manager en als ik bij windows sound kijk en ik de Samson als input stel i.p.v. de Fast Track Pro dan krijg ik de volgende melding:
Sinds de Fast Track is geinstalleerd staat hij niet meer in de lijst.
Ik hoop dat ik alles coherent heb geschreven.
[
Voor 18% gewijzigd door
Chrono Trigger op 08-03-2010 14:12
]
i7 8700K + Mugen 5 @ 4,6GHz // 16GB @ DDR4-3730 CL17 // AsRock Z370 Extreme 4 // GTX1060