Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• apNia
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 17:21

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Wordt Diva juist niet geprezen om z'n kwaliteit? (voor een VST)

• chieldtm
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 16:13
diva....... is dat niet dat die IK SLOOP JE CPU HELEMAAL STUK KAPOT ROOK UIT JE PC vst? :P

SWTOR Jedi Consular C-hiel Server Dune Bantha

• rubjo99
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 31-03 19:20
quote:
chieldtm schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 14:49:
diva....... is dat niet dat die IK SLOOP JE CPU HELEMAAL STUK KAPOT ROOK UIT JE PC vst? :P
Yes, dat is die inderdaad. Geweldige VST maar verneukt echt je hele CPU

• systeemherstel
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 21-04 08:07
quote:
chieldtm schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 09:46:
Ik zeg we maken een pooltje...

Hardware--- (cool, maar ik gok onbetaalbaar)
Software--- (ook cool, en ik hoop iets betaalbaarder)
De hardware is wel te betalen ,de eisen van de gebruiker laten alleen niet toe om sommige hardware te kopen .Voor oud analoog spul moet je eigenlijk in de states kijken ,staat nu bv een Moog concertmate voor USD $290 op Ebay US. Dat is geen Minimoog ,maar toch een oudere analoge synth met een eigen karakter :)
Met hardware heb ik altijd gekeken wat voor hardware bij muziek hoorde die ik goed vond en daarvan iets gekocht .Vrij beperkt vergeleken met sommige gearheads maar het voldoet aan mijn verwachting kwa sound .
En een daw of zo heeft geen eigen sound ,met cubase moet je er eerst geluid in doen om er geluid uit te krijgen .Tenzij je softsynths gebruikt wat helemaal niet verkeerd is ,zoals kraftwerk in, I am the operator with my pocket calculator ,zegt door optellen en aftrekken muziek maken (8>

• kaos-
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 16:56
Hierbij even mn laatste brouwsel. Ik heb em gehost op mega, aangezien ik dit nog niet echt wil gooien naar de grote boze internet wereld.

https://mega.co.nz/#!UQgV...-URRKIp-lYI4x3NelojE6uHcc

kaos- wijzigde deze reactie 28-02-2013 08:27 (10%)

Soundcloud

• rhodium
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 15:45

rhodium

Push the tempo

quote:
Ja Monark is een softsynth, ik vermoed een kruising tussen Massive en Razor.

Hele kleine teaser van project waarmee ik bezig ben.

rhodium wijzigde deze reactie 28-02-2013 02:20 (22%)

Soundcloud

• 2mb
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 17:48
quote:
kaos- schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 23:27:
Hierbij even mn laatste brouwsel. Ik heb em gehost op mega, aangezien ik dit nog niet echt wil gooien naar de grote boze internet wereld.

https://mega.co.nz/#!UQgV...-URRKIp-lYI4x3NelojE6uHcc
SoundCloud private link? Dat doe ik altijd. Deze Megapagina loopt tot 100%, daarna gebeurt er niets.

Website - Twitter - SoundCloud

• 2mb
quote:
rhodium schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 02:15:
[...]

Ja Monark is een softsynth, ik vermoed een kruising tussen Massive en Razor.

Hele kleine teaser van project waarmee ik bezig ben.
[audio]
Kick staat een beetje hard imo, voor de rest klinkt het wel interessant, tribal sfeertje.

• TheThomas
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 17:41

TheThomas

Quod Ergo?

@kaos, wauw! Petje af hoor! _/-\o_ Klinkt na 1:15 goed en na ongeveer 1:45 ng beter! De intro is iets minder naar mijn mening, maar ik zeg uitwerken dit brouwsel :D

Diablo 3 Profiel!

• kaos-
quote:
TheThomas schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 00:04:
@kaos, wauw! Petje af hoor! _/-\o_ Klinkt na 1:15 goed en na ongeveer 1:45 ng beter! De intro is iets minder naar mijn mening, maar ik zeg uitwerken dit brouwsel :D
Thanks. De intro heb ik al reeds aangepast met nog (soms niet eens hoorbare) 50 andere aanpassingen :7
Heb er inmiddels al weer 10 uur inzitten, maar ben er wel content mee.
quote:
2mb schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 23:46:
[...]

SoundCloud private link? Dat doe ik altijd. Deze Megapagina loopt tot 100%, daarna gebeurt er niets.
Hmm dat is vreemd. SC link doet raar (track not available :/ )
Dan maar zo :

323-dnb-exp08.mp3

kaos- wijzigde deze reactie 01-03-2013 00:42 (31%)

Soundcloud

• addictive
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 04-04 17:01
Eens iets totaal anders, een lullaby, maar werkt ook prima om wakker te worden ;)

Mick Benjamins || SoundCloud

• 2mb
@addictive: Prima zo 's ochtends inderdaad :) Lekker mellow.

@kaos: Netjes gemixt, klinkt goed. Fijne diepe bas.

2mb wijzigde deze reactie 01-03-2013 10:35 (3%)

• wouter veltmaat
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 12:04
@addictive
Petje af hoor. Mooie sfeer en een lekkere intieme mix.

@Kaos
Bas is zeker vet maar redelijk dominant en vreet de rest van de mix op.

• kaos-
quote:
wouter veltmaat schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 17:52:
@addictive
Petje af hoor. Mooie sfeer en een lekkere intieme mix.

@Kaos
Bas is zeker vet maar redelijk dominant en vreet de rest van de mix op.
Klopt, daar kwam ik vandaag ook achter, is inmiddels opgelost.

Soundcloud

• BtM909
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online

BtM909

Moderator Devschuur

RUINMYTUNE ( o Y o )

Hier zitten nog wel mensen die naar de oudere type house / rave hebben geluisterd right?

Iemand die me toevallig verder kan helpen: BtM909 in "Hoe heet dit nummer? Deel 42"

Rita Ora vs Michael Sembello - Hot Maniac (Mashup) | Rihanna vs Prodigy - We Found Love Out Of Space
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu

• wouter veltmaat
Ben nu ff mixen maken voor iemand anders en moet zeggen dat die Cubase 7 me enorm meevalt. Stabieler dan 6.5 ook al crashed hij nog wel eens op een VST. En die mix view is wel handig. Vooral omdat je per kanaal audio saturatie in kan stellen wat het geluid net iets meer opfokt. En de hoog/laag tiet functie in de EQ sectie is super handig.
Alleen wordt ik half gestoord van mix/edit windows als je maar 1 monitor gebruikt. (Geen ruimte voor een 2e)

• capsoo
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 09-03 21:23
@addictive: Klinkt heel leuk! Topper, lekker om mee te gaan slapen op een brakke zondagavond :-)

Ben zelf ook bezig met een nieuw projectje.. Het is een WORK IN PROGRESS, dus geef kritiek zoveel je wilt! :-)

Soundcloud - Label

• vlaaing peerd
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 12:51
quote:
wouter veltmaat schreef op zondag 03 maart 2013 @ 18:49:
Ben nu ff mixen maken voor iemand anders en moet zeggen dat die Cubase 7 me enorm meevalt. Stabieler dan 6.5 ook al crashed hij nog wel eens op een VST.
Dat zal dan toch meer te maken hebben met de VST plug dan de host? Ben verder wel benieuwd naar je ervaring, denk erover om van 5 over te stappen naar 7.

• 2mb
Doe het dan gelijk goed en stap over naar versie 9 ;)

http://www.macableton.com/_Media/devices_closeup_-_eqcompglu.png

Nog n nachtje slapen!

• wouter veltmaat
quote:
vlaaing peerd schreef op maandag 04 maart 2013 @ 11:02:
Dat zal dan toch meer te maken hebben met de VST plug dan de host? Ben verder wel benieuwd naar je ervaring, denk erover om van 5 over te stappen naar 7.
Eindelijk de versie met 'usb stick'? ;)

Hij kan er iig nu wel tegen dat je een nacht je computer aan laat staan als je toch maar even gaat slapen. Bij 6.5 was opnieuw opstarten dan vaste prik.

@2mb
Als er dan eindelijk Rewire64 bij Live 9 komt is het wellicht interessant. Maar sinds Maschine bak ik m'n beats daarin. En loopjes gebruiken is wel snel enzo maar vaak zijn ze al over bekend.
En mixen in Live lijkt me nog steeds lastig als je gewend bent om met een analoge mixer te mixen. In Cubase 7 zie je zoiets gewoon op je scherm en is fijn overzichtelijk. (Tis maar wat je gewend ben natuulk)

• Ome_Les
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 11-01 00:32

Ome_Les

zo niet, dan toch

Cubase 7 is zeker heel erg fijn.

Aangezien Live 8 op zijn tandvlees loopt tegenwoordig en 9 nog steeds niet is wat ik er in zoek, toch maar naar andere paketten wezen kijken, Cubase 7 en ProTools 10 kwamen (vreemd genoeg? ;) ) als toppers uit de tests.

Cubase is geweldig, ProTools nam mij weer heel erg terug naar de tijd van de oude studio recordings toen ik nog in gewone bandjes zat. (Kreeg ook gelijk weer een ontzettende berg met inspiratie toen ik bezig ging met ProTools)

Nu nog even doorsparen voor de aanschaf. ;)

Come here. How about if your ass prepares to meet my size ten work boot! How about that?

• apNia

apNia

Is Cubase inmiddels wel wat sneller om je "idee op papier te krijgen"? Dat staat me vooral nog bij toen ik de stap van Logic (PC) naar Cubase maakte, dat het meer tijd kostte alles op te zetten.

apNia wijzigde deze reactie 05-03-2013 14:29 (3%)

• vlaaing peerd
quote:
apNia schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 14:28:
Is Cubase inmiddels wel wat sneller om je "idee op papier te krijgen"? Dat staat me vooral nog bij toen ik de stap van Logic (PC) naar Cubase maakte, dat het meer tijd kostte alles op te zetten.
Had het niet meer te maken met dat je simpelweg minder ervaring met Cubase had dan Protools? Ikzelf vind Cubase geweldig makkelijk werken en in weze eigenlijk niet zo verschillend van Pro tools.

Mgoed, in dat geval zou je iets concreter moeten omschrijven met wat je bedoeld met "op papier krijgen". Een paar beats loopen en een synthlijn midi-en is iig een kwestie van 2 minuten werk.

enne ohja, je kan er ook mee rewiren! :Y)

• apNia

apNia

Rewiren, goede peerd! Gaan we proberen :+

Nee ik vind het heel fijn hoe ik in Ableton gewoon wav's er in sleur, of snel een Sampler er in drag en er mee aan de slag kan. Toen ik (eeuwen geleden) met Cubase werkte weet ik nog dat het opzetten van een sampler nogal wat tijd in beslag nam. Weet het niet meer exact hoor, maar sampler inladen, en dan een zooi gekloot in dropdowns in de balk links. Was tegen die tijd alweer m'n enthousiasme kwijt voordat ik een noot had neergezet.

• wouter veltmaat
Daar ben ik het dan wel mee eens. Anno 2013 moet je gewoon samples in je project kunnen pleuren zonder moeilijke windows/instellingen en dattie herkend of het een loops is of niet en hoeveel maten. Of een sampler plugin zoals simpler en daar een wav in pleuren en gaan. Cubase heeft wat dat betreft teveel functionaliteit achter menu's zitten. Die mediabay is om te huilen zo slecht. Zelfs je shortcuts/macros whatever zitten achter menu's. Bij Live en Fruity kan je dingen gewoon slepen en dat maakt het intuitiver sneller en je krijgt geen lamme muisarm.
Daarom gebruik ik ook altijd een template waarbij ik een setup heb waar ik meteen mee aan de slag kan. (Dat was in de oude Logic nog veel erger trouwens) Dan is het rewiren van Live ook zo handig want dan kan je alle kanten op.

• Wormaap
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 15:50
Pffff... Trash2 is weer eens aan het aanklooien.
Hij installeert een VST2 en een VST3 versie. Bij de VST2-versie kan ik de sidechain niet gebruiken, hij verschijnt simpelweg niet in de lijst met bussen waar ik audio naartoe kan sturen in Studio One. In de plugin zelf kan ik in de Dynamics-module de sidechain alleen aanzetten als ik multibandcompressie aanzet, bij single band niet. Maar ook als ik'm in de plugin aanzet kan ik er geen geluid naartoe sturen.
De VST3-versie heeft wl een functionerende sidechain, hoezee! Maar... Automation die ik naar de VST3-versie van de plugin stuur wordt prima gebruikt als ik in S1 het project afspeel, maar als ik'n mixdown maak werkt het niet, en blijft'ie doen wat'ie in het begin van de track doet.
En daar betaal je dan (nu in ieder geval) 250$ voor. Ik had'm dan wel voor de helft (introductieprijs, yay :+), maar ik ga er niet vanuit dat dat uitmaakt... Dus nadat een oversturend filter de plug liet crashen heb ik maar weer een ticket aangemaakt bij iZotope.
Het is dat'ie vet klinkt, maar ik vind het toch wel een tikje teleurstellend zo...

Ticking away, the moments that make up a dull day.

• JDTeunis
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 14:36
Hallo allemaal,
Ik leech al een tijdje mee in dit topic, het is nu wel tijd geweest om eens mee te gaan posten! :) Ik gebruik zelf Ableton Live Suite 8, een APC 40 en 2 Adam A8Xen, ik zal snel eens iets posten dat ik zelf heb gemaakt. (mijn soundcloud is https://soundcloud.com/jim-d-teunis, maar er staat nu alleen nog maar 1 kort dingetje op).

Ik heb een vraagje voor jullie synthesizerkenners, namelijk wat voor synthesizer is gebruikt in dit nummer voor het 'pad'-achtige geluid (meteen vanaf het begin): http://youtu.be/xVn5b0JKdwk. (VET nummer btw!) Het lijkt heel erg op de synth die ook hier hoorbaar is vanaf 0:22: YouTube: Nu Tone - Battle Theme, dus ik dacht zelf dat het wel een redelijk bekend instrument moest zijn. Hebben jullie enig idee?

Groeten!
Jim

• wouter veltmaat
Roland D-50.
Maar volgens mij zijn het samples die ze in beide nummers gebruikt hebben.
Even later hoor je ook duidelijk Virus synths trouwens.

wouter veltmaat wijzigde deze reactie 06-03-2013 08:19 (25%)

• Wormaap
Even terugkomende op mijn vorige post (voor zover iemand zich interesseert voor mijn megaspecifieke frustraties :+). Het is in ieder geval duidelijk dat je bij iZotope ook voor de support betaalt als je wat aanschaft :) Vandaag al een reply, ze hebben het probleem kunnen reproduceren en het is doorgezet naar het QA-team, dat ook contact met Presonus gaat opnemen. Ook had'ie een workaround (mixdown in realtime gebruiken. Niet ideaal, maar in ieder geval geluid). Dus kudos voor iZotope :)

Wormaap wijzigde deze reactie 06-03-2013 20:53 (8%)

• vlaaing peerd
ja, als je je product trash gaat noemen moet je zulke dubbelzinnigheid ook wel vermijden.

• sandertenty
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 09:57
Weet niet of het hier mag, maar is iemand hier genteresseerd in een APC40?

• Bas.
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 22-04 19:32
Ik heb nu een jaartje M-Audio BX8 D2 luidsprekers, maar ik ben toe aan wat anders. Ze gaan namelijk te hard, dat is niet goed voor mij. Vooral de bass is te diep. De buren staan namelijk zo af en toe hier op de stoep of het zachter kan...

Nu ben ik dus aan het kijken naar een vervangende set. De monitoren die ik op het oog heb:

- Yamaha's HS50M
- KRK Rokit RP5 G2
- KRK Rokit RP6 G2

Mijn budget is ongeveer 350 euro. Het liefst hoor ik ervaringen van mensen die wat meerdere speakers beluisterd hebben! Want het probleem is dat ik al enorm veel research heb gedaan op internet en iedereen heeft andere meningen. Dat komt vooral omdat als je van hifi speakers naar studio speakers over stapt, alles een gigantisch verschil is.

• kaos-
No offence, maar dan zet je het geluid toch gewoon wat zachter ? :/

KRK's en Yamaha's zijn 2 totaal verschillende monitoren. Vind het raar dat je die beide op het oog hebt. Yamaha's zijn zo vlak als een pannekoek terwijl de KRK's hier en daar wat kleuren en vrij aanwezig zijn.

Ik zou lekker die M-Audio's houden en gewoon niet te hard beuken. :>

Soundcloud

• Bas.
Zachter is wat ik al doe, maar dan komen de frequenties niet meer lekker door. Daarom ben ik ook aan andere toe. Het probleem is dat de kamer waar ik op werk op een carport is gebouwd, en mijn vloer en wanden van hout zijn. Als ik aan het werk ben, is de bass gewoon buiten te voelen.

Wat betreft de Yamaha's vs KRK's, dat klopt inderdaad. Ik houd me voornamelijk met hardstyle bezig en af en toe house, maar omdat ik de keuze tussen de 3 niet echt kan maken stel ik daarom op mijn vraag. :)

• kaos-
Heb zelf een paartje KRK RP6 staan maar moet ze af en toe ook even openschroeven om een beeld te krijgen hoe het klinkt als het flink hard moet. Yamaha ben ik zelf geen fan van. Ze klinken voor mij te vlak en ik beleef er geen plezier aan. Als het allemaal transparant moet zijn zijn deze wel aan te raden, maar ik vind er geen hol aan :+

RP5 of RP6, sja de RP5 heeft gewoon minder bass. RP6 is voor mijn gevoel wat breder/meer detail dan de RP5 en RP8 serie.

Maar even terugkomend op het feit dat de bass minder wordt als het volume ook omlaag gaat... dat is logisch, bass heeft nu eenmaal meer vermogen nodig om tot uiting te komen. Je hebt toch echt wel een minimum aan volume nodig om dingen goed te kunnen horen.

Weet niet op welk volume jij produceert, maar als de hele carport staat te schudden zou ik het geluid echt even flink omlaag gooien ;) Ik produceer zelf ook op een medium niveau, je houdt het gewoon langer vol. Wat ik al eerder zei, als een tune zo goed als klaar is kan je het volume even opentrappen en een meter of wat achteruit gaan om die bassen goed te voelen/horen. Met een setje RP5 kom je dan wel van een koude kermis thuis aangezien die daar wel een beetje in te kort komen.

Soundcloud

• vlaaing peerd
anders dan Kaos zou ik dus wel voor de Yamaha's gaan. Erg transparant en heeft - zoals je blijkbaar zoekt - niet zo'n last van gebooste laag.

Check nog ff dit topic, die heb ik speciaal aangemaakt voor budget-monitor-zoekende-producers.

review daar trapt af met de HS80M, het 8" broertje van de HS50M. Vrij vergelijkbaar, maar de 8" is iets meer bassheavy en luider dan de 5"

Maar zoals Kaos zegt, misschien moet je 'm zachter zetten. Mixen op een hoog volume zorgt voor snel vermoeide oortjes.

• Bas.
Tnx voor de feedback! Ik ben er nog niet helemaal uit wat het wordt. Ik heb de HS80m's gehoord en ik vond ze wel heel erg crispy. Ik denk dat we dan wel op dezelfde lijn zitten Kaos! Daarnaast spreekt de prijs van de Rokit 5 me erg aan en mocht ik ooit echt goed worden, geef ik m'n geld dan liever uit aan echt goede monitoren.

Het punt is allemaal dat het enorm gehorig is. Zelf op normaal volume is het buiten al goed hoorbaar. Het maken van hardstyle kicks bijvoorbeeld lukt nu amper omdat je met het maken ervan toch wel wat volume nodig hebt, omdat er enorm veel detail in de kicks zitten en ze een redelijk specifieke sound hebben. Dan maar wennen aan de RP5's. :)

Bas. wijzigde deze reactie 07-03-2013 15:48 (21%)

• kaos-
quote:
Bas. schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 15:47:
Het punt is allemaal dat het enorm gehorig is. Zelf op normaal volume is het buiten al goed hoorbaar. Het maken van hardstyle kicks bijvoorbeeld lukt nu amper omdat je met het maken ervan toch wel wat volume nodig hebt, omdat er enorm veel detail in de kicks zitten en ze een redelijk specifieke sound hebben. Dan maar wennen aan de RP5's. :)
Ik ben bang dat je de RP5 echt heel mager vindt klinken ten opzichte van je M-Audio's hoor, je gaat echt een boel laag missen. Als je dan toch dingen goed wil horen kan je beter een goede studio koptelefoon kopen.

- je hebt referentie
- je hoort veel detail
- zit genoeg laag in

Je monitoren gewoon gebruiken voor stereo-beeld en algehele opbouw/arrangements/etc. Je koptelefoon voor referentie/soundwise. Ik zou het wel weten hoor, van 8 inch naar 5 inch is echt geen grapje.

En sowieso, als je die RP5 opengooit ga je dat ook buiten horen. Het is niet zo dat het aldi-computer-speakertjes zijn. En daarbij is hardstyle ook een bass-heavy genre. Die RP5's gaan jou dus echt niet vertellen wat er gebeurd in het lage segment.

kaos- wijzigde deze reactie 07-03-2013 15:54 (5%)

Soundcloud

• Bas.
Ik snap wat je bedoeld, maar de 8 inch speakers houden is gewoon geen optie. Ik heb de RP5's weleens beluisterd. Met het maken van een hardstyle kick hoor je op lager volume veel meer detail van de kick, daardoor is het veel beter te doen op een lager volume. Je gaat op een andere manier luisteren.

Beter voor de RP6jes gaan?

• kaos-
Ik kan je maar niet overtuigen he :+
Maar ik vind RP6 de betere keuze ja. Die zijn subtieler, klinken mooi breed, heb er zelf heel veel plezier van. Maar vergis je niet, deze vrienden bonken ook als een gek als de gain omhoog gaat.

Ik heb zelf mijn studio compleet aangepakt met akoestische panelen en dat scheelt qua akoestiek in ieder geval erg veel, weet niet hoe dat bij jou zit? Je kan namelijk een monitor van 1200,- in een holle bak stoppen, maar klinkt het alsnog nergens naar. Kamer-akoestiek is naar mijn mening belangrijker dan gear.

Soundcloud

• Bas.
Tjah :P Maar ik heb het idee dat kleinere speakers juist op lagere volumes een beter beeld weergeven dan 8 inch.

Kwa indeling is mijn kamer niet bepaald optimaal volgensmij. Ik heb namelijk een puntdak.
http://img688.imageshack.us/img688/5774/naamloossg.png Waarbij het horizontale mijn bureau is.

• kaos-
quote:
Bas. schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 16:07:
Tjah :P Maar ik heb het idee dat kleinere speakers juist op lagere volumes een beter beeld weergeven dan 8 inch.

Kwa indeling is mijn kamer niet bepaald optimaal volgensmij. Ik heb namelijk een puntdak.
[afbeelding] Waarbij het horizontale mijn bureau is.
Puntdak is geen probleem hoor, beter dan een vierkant hol. Toch blijf ik erbij dat je een best een pak centen uit gaat geven terwijl je daarmee het probleem niet oplost. Lage frequenties zijn noodzakelijk om berhaupt electronische muziek te kunnen maken. Ik zou eerder je kamer volstoppen met dik spul.

- grote bank
- planten
- kussens
- schuine platen met rockwool ertussen
- etc

Je gaat merken dat als je je kamer volstopt met basstraps en diffusers het ook op laag volume ineens veel beter gaat klinken. Geloof ome kaos maar, andere speakers kopen is niet verstandig.

Soundcloud

• Bas.
Grote bank enzo staat er al! :) Maar het is echt niet zo dat ik maar wat aanklooi hoor :P Dit is wat ik zo'n beetje maak:

http://www35.zippyshare.com/v/89299873/file.html

Op Rokits 5 heb ik ook een tijdje gewerkt en gek genoeg hoor ik daarmee veel beter wat ik doe.

• wouter veltmaat
Of anders maar een headset op je knars douwen? (Daar is ook een apart GoT draadje voor)

• Bas.
Headphones gaan er niet komen. Als ik ergens een hekel aan heb is wel wel zo'n ding op hebben. Kameraad van me heeft Beyerdynamics. Klinken lekker, maar om continu met zon ding op te gaan zitten, nee niet voor mij weggelegd.

• kaos-
Het is dan heel makkelijk, als jij KRK RP5/6 lekker vindt klinken is de keuze snel gemaakt lijkt me. :)

Soundcloud

• wouter veltmaat
Dan toch maar de auratones?
(Kleine dure speakers die rete duur zijn, niet hard gaan en kut klinken omdat ze zo eerlijk zijn.)

• vlaaing peerd
euhrr...Auratone maken grotboxen.

Die klinken gruwelijk omdat ze bedoelt zijn als worst case scenario speakers, ze zijn imo echt niet eerlijk of dicht bij neutraal te noemen. Ik zou ze never nooit niet als main monitor gebruiken.

@Bas.
Headphones zijn overigens ook niet bedoeld om compleet je mix op te maken, maar wel goed geschikt om details te checken.

Als je last van staande golven hebt, dan kunnen grotere speakers inderdaad meer kwaad doen dan goed. In dat geval reflecteren de bas uit de speaker en de reflectie van de muur tegen elkaar en cancelen ze elkaar. Komt die probleemfrequentie gewoon niet uit je speaker dan heb je er natuurlijk ook geen last van.

Een andere oplossing is de kamer onder handen te nemen. Bij budgetters raad ik zelf altijd aan om gewoon alle mogelijke reflecties te killen met absorbers, dat klinkt wel dood maar dan heb je geen last van staande golven. Let dan wel op de hoeveelheid reverb en andere vormen van galm in je mix.

Eigenlijk zou iedereen bij de kamer moeten beginnen, je kan de allerduurste monitor op de planeet hebben maar als je kamer ruk is, dan heb je er 0,0, nada & niente aan.

Edit: kep net ff een review over Tannoys in het monitortopic gezet.

vlaaing peerd wijzigde deze reactie 07-03-2013 16:55 (3%)

• Bas.
quote:
vlaaing peerd schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 16:54:
@Bas.

Als je last van staande golven hebt, dan kunnen grotere speakers inderdaad meer kwaad doen dan goed. In dat geval reflecteren de bas uit de speaker en de reflectie van de muur tegen elkaar en cancelen ze elkaar. Komt die probleemfrequentie gewoon niet uit je speaker dan heb je er natuurlijk ook geen last van.
Dit dus! Daar heb ik echt enorm veel last van. Ik wist het niet helemaal uit te leggen maar dit is precies zoals je het omschreven hebt. Knap irritant en daarom ben ik echt toe aan wat kleiners. :>

• Wormaap
Volgens 'Mixing Secrets for the Small Studio' zijn Auratones (of de betaalbaardere Avantone Mixcube, die kennelijk precies even kak klinkt :P) juist onmisbaar in de amateurstudio. Toch interessant hoe de meningen daarover uiteen kunnen lopen.

• 2mb
Mijn eerste bevindingen met Live 9:

De nieuwe EQ8 is super, nieuwe 4x steile lowpass en highpass filters zodat je goed kunt tieten, dat miste ik wel in de vorige versie. De ingebouwde spectrum analyzer is ook erg fijn, handig om te zien of er rommel in het laag zit wat je niet meteen hoort. En: dubbelklikken klapt 'm uit en maakt 'm 4x zo groot, ideaal.

De timeview van de compressor is ook handig, sinds ik dat bij de Fabfilter plug-ins zag wilde ik dat al graag hebben. Op deze manier is de releasetijd veel nauwkeuriger in te stellen.

De Glue Compressor klinkt erg goed. Goede aanwinst, al had ik ook liever een betere kwaliteit reverb gehad. Ik weet dat er in de Suite een convo reverb bij is gekomen, maar een verbetering van de algoritmische was ook fijn geweest.

Alle oude projects openen hier prima, nog geen crash gehad.

De interface ziet er naar mijn idee zo wel iets beter uit, mooi flat design.

Al met al, dik tevreden met de upgrade (129 EUR) :)

• vlaaing peerd
quote:
Wormaap schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 19:00:
Volgens 'Mixing Secrets for the Small Studio' zijn Auratones (of de betaalbaardere Avantone Mixcube, die kennelijk precies even kak klinkt :P) juist onmisbaar in de amateurstudio. Toch interessant hoe de meningen daarover uiteen kunnen lopen.
Dit fenomeen word een "grot-box" genoemd. De (single drive) speaker is er voor gemaakt om te checken hoe je mix vertaalt naar lo-fi systemen zoals PC speakers, auto-hifi, laptop crap, enz.

Maar dan zou je dus netzo goed je mix ff kunnen luisteren op je laptop/PC speakers, enz.

Standalone is het onmogelijk om een gebalanceerde mix te maken op zo'n Auratone. Je eerste aankoop moet dan ook beslist niet zo'n kreng zijn maar een normale monitor. Later zou je evt als extra reference erbij kunnen nemen, maar ik vind het geldverspilling.

Dikke bulten cash neerleggen voor een speaker die ontworpen is om crappy te klinken... 7(8)7
quote:
Bas. schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 16:58:
[...]

Dit dus! Daar heb ik echt enorm veel last van. Ik wist het niet helemaal uit te leggen maar dit is precies zoals je het omschreven hebt. Knap irritant en daarom ben ik echt toe aan wat kleiners. :>
Dat lijkt me dan inderdaad wel verstandig, hou rekening met;
- als subbassen noodzakelijk voor je muziek zijn de speaker te klein kan zijn om er iets van weer te geven.
- helaas merk je pas of het opgelost is zodra de kleinere speakers in je kamer staan. Je kan zoiets niet in bv de winkel testen.

Je zou dus ook kunnen denken aan kamerbehandeling, pro kan duur zijn maar gewoon golfschuim en andere absorberende praxismeuk doet al wonderen. Nadeel daarvan is dat het nou niet bepaald bijdraagt aan je designer master bedroom.

Ik kan je naast de HS50M ook wel de Tannoy Reveals aanraden om te checken, deze heeft ook vrij gelijke eigenschappen en ook geen gehypte bas. Ik heb gisteren nog maar snel ff een review erover geplaatst.

Verder adviseer ik, als je nog op monitortocht gaat, om gesloten speakermodellen te bekijken. Deze hebben standaard al meer eigenschappen die bij je "probleem" passen.

• wouter veltmaat
quote:
vlaaing peerd schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 09:08:
Dikke bulten cash neerleggen voor een speaker die ontworpen is om crappy te klinken... 7(8)7
Tihi.

Mixen harder dan op luisternivo is zowieso niet zo handig omdat dan je oren sneller vermoeid raken en je fouten gaat maken. (Ja geldt ook voor hardstyle en aanverwante stijlen)
De keer dat je een keer echt hard kan gaan is als je last hebt dat je buren kan horen krikken. :P

• Wormaap
quote:
[...]

Dit fenomeen word een "grot-box" genoemd. De (single drive) speaker is er voor gemaakt om te checken hoe je mix vertaalt naar lo-fi systemen zoals PC speakers, auto-hifi, laptop crap, enz.

Maar dan zou je dus netzo goed je mix ff kunnen luisteren op je laptop/PC speakers, enz.

Standalone is het onmogelijk om een gebalanceerde mix te maken op zo'n Auratone. Je eerste aankoop moet dan ook beslist niet zo'n kreng zijn maar een normale monitor. Later zou je evt als extra reference erbij kunnen nemen, maar ik vind het geldverspilling.

Wat ik vergat erbij te zeggen is dat Mike Senior in dat boek de grotbox als nog een type monitor onderscheidt. Volgens hem zou je een set goede nearfields, een enkele Auratone (of derivaat) of een setje daarvan en een grotbox moeten hebben. De Auratones refereert'ie steeds aan als de speaker die je vertelt of je monocompatibiliteit goed is en of je mix qua drukte en frequentiespectrumbenutting op het goede pad zit.
Niet dat ik daarmee jouw oordeel onjuist wil verklaren ofzo, maar ik wil in ieder geval het hele verhaal verteld hebben als ik naar een boek refereer. Ik heb zelf nog geen Auratones of Mixcubes beluisterd, dus ik zou het allemaal niet weten :+

• Ortixx
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 22-04 18:18
Ik weet niet of ik bij het juiste adres ben maar ik waag een gokje:

Ik ben reeds naar wat meer pop gaan drijven ipv rock. Nu ben ik een liedje aan het schrijven/producen alleen ik heb totaal geen ervaring met die pop beats. Normaal gesproken gebruik ik FL Studio met tientallen samples en reeds ook Studio Drummer van Native Instruments, maar ik heb het gevoel dat die niet geschikt zijn voor mijn doeleinden.

Mijn vraag is dus wat "good practices" zijn om dit soort muziek te producen. Dan moet je denken aan deze liedjes:
YouTube: Hot Chelle Rae - I Like It Like That
YouTube: One Direction "I Would" Lyrics

Dit zijn wel erg overdreven voorbeelden, maar hier kan je duidelijk horen wat ik ongeveer wil bereiken. Met name die dikke kick en snare/clap.

Is vengeance hiervoor aan te raden?

Verder zit ik ook met het probleem: Welke DAW? Ik heb via mijn uni goedkoop Sonar X1, Studio 1 en FL Studio kunnen bemachtigen. Normalitair werk ik in Sonar X1 omdat dat lekker werkt met mijn plugins (bitbridge bv) en ben het nu onderhand gewend. Maar met pop komen er ook veel synths bij spelen en als ik dance/electro produce doe ik dat allemaal in FL Studio vanwege de step sequencer.

Dus het komt er op neer, wat is een goede workflow om dit aan te pakken? Hopelijk is mijn vraag niet al te breed. Meningen zijn natuurlijk ook welkom :)

• wouter veltmaat
Alle DAW kunnen in essentie hetzelfde. Het is maar net bij welke je prettig voelt. En als je een DAW voor een type geluid wilt gebruiken dan maak je daar audio van en gebruik je in een andere DAW.

Edit:

Voor de mensen die last hebben van akoestiek in hun kamer is deze serie youtubes wel interessant (minus de reclame dan want Rode schijnt een k-merk te zijn).
YouTube: Studio Rescue: Episode 1

wouter veltmaat wijzigde deze reactie 09-03-2013 14:25 (40%)

• vlaaing peerd
quote:
Wormaap schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 19:16:
[...]

Wat ik vergat erbij te zeggen is dat Mike Senior in dat boek de grotbox als nog een type monitor onderscheidt. Volgens hem zou je een set goede nearfields, een enkele Auratone (of derivaat) of een setje daarvan en een grotbox moeten hebben. De Auratones refereert'ie steeds aan als de speaker die je vertelt of je monocompatibiliteit goed is en of je mix qua drukte en frequentiespectrumbenutting op het goede pad zit.
Niet dat ik daarmee jouw oordeel onjuist wil verklaren ofzo, maar ik wil in ieder geval het hele verhaal verteld hebben als ik naar een boek refereer. Ik heb zelf nog geen Auratones of Mixcubes beluisterd, dus ik zou het allemaal niet weten :+
Mike Senior is natuurlijk een authoriteit op gebied van produceren. Ik snap het nut wel van een grotbox, het is bedoeld als een worstenkaas scenario om de uitersten nog ff te checken, vnl op de midrange/mono kan je inderdaad wel eens wat ontdekken. Maar waarom zou ik het dan niet meteen op crappy speakers checken en mono a/b-en kan je ook wel met je DAW?

Wat ik voornameljik wil zeggen is dat je deze niet kan gebruiken als main monitor, daarom eerst maar goeie normale monitors nemen en als je het nou echt handig vind, zo'n grotbox voor erbij.

• 2mb
quote:
Ortixx schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 21:03:
Ik weet niet of ik bij het juiste adres ben maar ik waag een gokje:

Ik ben reeds naar wat meer pop gaan drijven ipv rock. Nu ben ik een liedje aan het schrijven/producen alleen ik heb totaal geen ervaring met die pop beats. Normaal gesproken gebruik ik FL Studio met tientallen samples en reeds ook Studio Drummer van Native Instruments, maar ik heb het gevoel dat die niet geschikt zijn voor mijn doeleinden.

Mijn vraag is dus wat "good practices" zijn om dit soort muziek te producen. Dan moet je denken aan deze liedjes:
YouTube: Hot Chelle Rae - I Like It Like That
YouTube: One Direction "I Would" Lyrics

Dit zijn wel erg overdreven voorbeelden, maar hier kan je duidelijk horen wat ik ongeveer wil bereiken. Met name die dikke kick en snare/clap.

Is vengeance hiervoor aan te raden?
De voorbeelden die je noemt zijn eigenlijk meer pop met een housebeat volgens mij. Een vette kick en snare kun je dan gewoon uit een samplepack voor house/dance pakken. Het zijn in ieder geval geen echte drums. Vengeance kan, maar die samples worden door iedereen gebruikt (wat voor popbeats niet per se verkeerd hoeft te zijn). Ik kijk zelf altijd graag rond bij Loopmasters, die hebben voor iedere stijl wel een samplepack met inspirerende sounds.

Qua synthsounds heeft onze eigen Yoozer in een topic op Gearslutz veel tips gegeven. Ik heb zo even geen linkje maar het topic heet iets van 'pop sound sources'.

• Wom
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 16:16

Wom

Puik

Sinds lange tijd weer eens een track gemaakt (harddance,jump/tek: https://soundcloud.com/twillaert/captain-keyes-gotta-have), maar blijf moeite hebben om de kick er goed uit te laten komen. Wat is jullie globale routine daar in? Of puur kwestie van goed compressorgebruik?

CarnavalMarkt.nl - Tweakblog - Twitter - Webshop - Vier linkjes, jaja...

• Ortixx
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 22-04 18:18
quote:
Wom schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 18:04:
Sinds lange tijd weer eens een track gemaakt (harddance,jump/tek: https://soundcloud.com/twillaert/captain-keyes-gotta-have), maar blijf moeite hebben om de kick er goed uit te laten komen. Wat is jullie globale routine daar in? Of puur kwestie van goed compressorgebruik?
De fout die ik altijd maakte was om met alles op 0dB te beginnen en vanaf daar dingen harder te zetten. Uiteindelijk gooide ik een limiter op de master wat alles verneukte. Wat je eigenlijk moet doen is zonder enige FX op je master, alles zo goed mogelijk te laten klinken. Dus ik zou beginnen met je beat te solo-en en daar alle levels goed te zetten. Dan zou ik alle synths terug brengen met de fader (dus van -inf naar wherever het goed klinkt). Uiteinelijk kan je met automation je kick harder en zachter zetten op plekken waar het net wat drukker is. Wat je ook kan doen (ik weet niet of dit werkt maar ik heb het gehoord) is om bepaalde frequenties van je kick te sidechainen. Maar dat moet je googlen, ik weet zelf ook niet hoe dat werkt.

Uiteindelijk gooi je een multiband compressor op je master en een limiter om alles lekker op 0 te krijgen.

Zo zou ik het doen O-)

• apNia

apNia

Als m'n RAM sufficient is, kan ik dan net zo goed bij een 32 bits DAW blijven hangen? Lang niet al m'n VSTs werken met een 64 bits DAW, en jBridge kost weer geld.....

• 2mb
quote:
apNia schreef op zondag 10 maart 2013 @ 14:35:
Als m'n RAM sufficient is, kan ik dan net zo goed bij een 32 bits DAW blijven hangen? Lang niet al m'n VSTs werken met een 64 bits DAW, en jBridge kost weer geld.....
Dat vroeg ik me ook af bij de upgrade naar Live 9. Ableton heeft er hier een interessant stukje over geschreven:

64-bit - Myths and Facts | Ableton

• apNia

apNia

Ik hou van je 2mb, ging voor mij idd over de upgrade naar Live 9 <3

• wouter veltmaat
quote:
Ortixx schreef op zondag 10 maart 2013 @ 13:57:
Uiteindelijk gooi je een multiband compressor op je master en een limiter om alles lekker op 0 te krijgen.
Ideale manier om een levenloze baggermix te krijgen.

Als je mix goed is dan zijn een lijmende compressor, EQ en limiter de enige dingen die je nog nodig hebt op de masterbus. (Dat kan je ook aan een specialist overlaten die dat soort klusjes regelmatig opknapt.)

Een harde kick kan je krijgen door een goede basis kick te pakken. (Bijv een 909)
Die kan je dan via sends (0db) net zo vaak splitsen als je wilt en bij elke aftakking distortion/compresie/eq gebruiken om een bepaald aspect van de kick te finetunen zodat je meerder lagen krijgt die je samen kan mixen in wat je wilt.
Uitleg is relatief makkelijk maar het in praktijk toepassen is wel wat lastiger omdat je goede spullen (plugins) nodig hebt en weet wat je daarmee moet doen.

Die kick dan verder gebruiken om de rest te sidechainen zodat hij altijd goed doorkomt en dan ben je al over de helft. (Voor hardstyle achtige muziek)

• vlaaing peerd
quote:
Ja fantastisch, daar gaat je kick beter van worden. Die kick is waarschijnlijk de meest low end van de mix en daarom waarschijnlijk ook het hardste en dus het eerste wat de comp gaat drukken. Als je van je toch al niet florissante floor echt oxazepam muizescheetjes wilt maken moet je dat gaan doen.

Wat wouter zegt, sidechainen en daarnaast de onnodige lage frequenties uit de andere sporen tieten zodat die geen ruimte bij de kick weghaalt, hierdoor zal die ook beter doorkomen.

edit: sidechainen ff uitleggen is dan ook wel zo netjes.

Je gebruikt de kick om het signaal van de compressor te triggeren. De output gaat echter niet naar de kick maar de andere delen in de mix (meestal de bas omdat ie rond dezelfde hoogte loopt rond te klooen.

Dit kan afhankelijk van de compressor direct op een sidechain in, of je moet even een sendkanaal aanmaken met daarin de compressor.

vlaaing peerd wijzigde deze reactie 11-03-2013 09:55 (24%)

• Jheroun
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 12:49

Jheroun

Thrailer Thrash

quote:
[...]

Auratones zijn geen grot boxes! En ook zeker niet ontworpen om crappy te klinken. Ze hebben maar een driver dus zullen niet super hoog of laag gaan maar dat maakt het nog niet crappy. Wel minder audiofiel maarja, wat heb je daaraan als je mix het overal moet doen? Ik heb ze ook al een tijdje op mijn lijstje staan voor als ik ooit een extra setje wil maar voor mijn hobbyprojectjes is dat helemaal niet nodig.

En op auratones zijn prima mixes te maken, maar dan moet je er wel twee neerzetten en niet n natuurlijk, tenzij je een mono plaat wil uitbrengen ;) Er zijn zat platen gemixed op auratones in de jaren 80. Als je eenmaal een speaker hebt waarmee je goed kan mixen en de mix transleert goed, wat moet je dan nog meer?

Een echte grot box is meer voor grovere checks voor de echte kutsystemen, even kijken of er niet stiekem heel veel laag in zit die conussen als een gek laat wapperen ofzo, duurdere systemen filteren dat vaak toch nog netjes weg. En dan zijn laptopspeakers of een oud setje computerdingen inderdaad prima.

• vlaaing peerd
quote:
Jheroun schreef op maandag 11 maart 2013 @ 12:38:
[...]

Auratones zijn geen grot boxes!
"If you want to check your mixes on a mono 'grot box' such as an Auratone, some monitor controllers..." Mike Senior, SoS oct, 2008
quote:
En ook zeker niet ontworpen om crappy te klinken.
"These new monitors may look good, but they're actually meant to sound bad! Specifically, they are designed to replace the Auratone 5C and Yamaha NS10M as the discerning mix engineer's 'grot box' of choice."

Hugh Robjohns, SoS, March 2004
quote:
Ze hebben maar een driver dus zullen niet super hoog of laag gaan maar dat maakt het nog niet crappy. Wel minder audiofiel maarja, wat heb je daaraan als je mix het overal moet doen? Ik heb ze ook al een tijdje op mijn lijstje staan voor als ik ooit een extra setje wil maar voor mijn hobbyprojectjes is dat helemaal niet nodig.

En op auratones zijn prima mixes te maken, maar dan moet je er wel twee neerzetten en niet n natuurlijk, tenzij je een mono plaat wil uitbrengen ;) Er zijn zat platen gemixed op auratones in de jaren 80. Als je eenmaal een speaker hebt waarmee je goed kan mixen en de mix transleert goed, wat moet je dan nog meer?
Ook hiermee ben ik het oneens, grots zijn en blijven worst case speakers en een single driver kan gewoon niet het hele spectrum weergeven, dat alleen al maakt dat je dus geen beslissingen over subs en air in je mix kan maken.

Je moet ook bedenken dat sinds de jaren 80 de electronische muziek volwassen is geworden met met name de dancestijlen waarin subs en synths + fx veel vaker aanwezig is in de buitenregionen van het spectrum, erg lullig als je speaker dat niet weergeeft.
  • dus nog steeds...hebben ze nut: ja
  • moet je ze nemen als eerste of enige monitor: nee!

• 2mb
Komplete 9 and Komplete 9 Ultimate - Available March 27, 2013

Ik zie Monark, Action Strings, Session Horns, alle nieuwe vintage plugins en compressors, de modeled Lexicon reverbs, een nieuw basje en Damage. Het meeste zal wel alleen bij Ultimate zitten. Voor de normale versie lijkt het me niet meteen de moeite waard om te upgraden.

2mb wijzigde deze reactie 11-03-2013 18:43 (53%)

• wouter veltmaat
Es kijken of wormaap van 8 naar 9 voor nop wilt overstappen.

Edit: Asjemenou!

http://www.native-instrum...e/synths-samplers/monark/
(Nice try but it aint touching a real Moog by far!)

wouter veltmaat wijzigde deze reactie 11-03-2013 18:48 (58%)

• Wormaap
Je zei al dat Komplete 9 eraan kwam, Wouter. Ik troost me dan maar in het feit dat ik 100 euro minder voor Komplete 8 heb betaald dan wat 9 nu moet gaan kosten.
Eigenlijk wilde ik hier gaan typen dat ik de upgrade toch overweeg. Maar 150 euro voor Session Strings en Battery 4 vind ik toch wat veel. De rest wat erin zit vind ik niet zo interessant. Monark moet ik nog even checken als ik meer dan een set laptopspeakers tot m'n beschikking heb :+

• 2mb
Ziet er wel weer gelikt uit hoor, dat kunnen ze wel bij NI:

http://static.kvraudio.com/i/b/ni_monark_screenshot.jpg

Demo muziekjes

• apNia

apNia

HOLD THE PHONE! Een analoge synth virtueel nagebootst? Dit is inderdaad revolutionair NI! Natte plek in de herenslip alhier.

• Wormaap
quote:
vlaaing peerd schreef op maandag 11 maart 2013 @ 15:38:
[...]

"If you want to check your mixes on a mono 'grot box' such as an Auratone, some monitor controllers..." Mike Senior, SoS oct, 2008
Dat nuanceert'ie aardig in 'Mixing Secrets...'
quote:
A lot of people still harbor the misguided view that the Auratone's primary feature was that it sounded horrible (hence its common "Horrortone" nickname); in other words that it simply allowed you to anticipate the effects of worst-case scenario playback. However, this myth doesn't really stand up to much scrutiny when you consider that the Auratone's portless cabinet is unusual in small speakers these days, and that it also delivers unusually low distortion. Clearly, a single Auratone won't impress any of your clients with its pathetic honky sound, but it's nonetheless a brilliant specialist tool that ruthlessly spotlights midrange balance and mono-compatibility issues in your mix. As with your main nearfield system, you just need to learn to use an Auratone for what it excels at while relying on your other monitoring equipment to make up for its weaknesses.
Het concept van een totale grotbox gaat'ie later op in, en daarvoor stelt'ie voor om een willekeurig goedkoop setje PC-speakers ofzo te scoren. In de rest van het boek roept'ie telkens dat je nu toch echt even naar je Auratonesubstituut moet gaan luisteren en dan pas verder mag. Hij geeft ze dus een ietwat andere, vooral grotere rol dan een 'echte' grotbox.

Neemt niet weg dat:
quote:
  • dus nog steeds...hebben ze nut: ja
  • moet je ze nemen als eerste of enige monitor: nee!
Nog steeds volledig waar is. Dus over die rol zijn we het wat mij betreft absoluut eens.

Uiteraard ga ik nog steeds niet onbeluisterd een Mixcube scoren (al is'ie met ~250 per stuk niet onbetaalbaar, volgens Mike Senior heb je er maar n nodig :P), maar zoals gezegd wil ik in ieder geval het hele verhaal dat ik niet gehinderd door enige ervaring nablaat tentoonspreiden.

Zojuist trouwens de demo's van Monark geluisterd, en da's in ieder geval geen reden om naar Komplete 9 te willen. Hij klinkt niet verkeerd, maar ik heb niet het gevoel dat zo'n synth nog nodig is.

• audiojunk
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 22-04 23:26
Monark is dus gewoon een ensemble voor Reaktor of Reaktor Player :(
De Minimoog voor Reaktor dus.

audiojunk wijzigde deze reactie 11-03-2013 23:27 (18%)

Antec 300.2,Intel i5 3570K,Asrock B75 Pro3-M,Crucial DDR3 2x4GB,Crucial SSD M4 128GB,2x WD EARX 2GB GP,be quiet Efficient F1 350W

• wouter veltmaat
Tsja, veel van die reaktor player synths zijn meh. Maar The Finger is dan wel weer geinig vinnik.
Maar als je een TI(2) heb kon je dat al want da's ongeveer hetzelfde.

Dat NI zo hyperbolisch of een Moog cloon doen is een beetje vreemd.

• Jheroun
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 12:49

Jheroun

Thrailer Thrash

quote:
vlaaing peerd schreef op maandag 11 maart 2013 @ 15:38:
Ook hiermee ben ik het oneens, grots zijn en blijven worst case speakers en een single driver kan gewoon niet het hele spectrum weergeven, dat alleen al maakt dat je dus geen beslissingen over subs en air in je mix kan maken.

Je moet ook bedenken dat sinds de jaren 80 de electronische muziek volwassen is geworden met met name de dancestijlen waarin subs en synths + fx veel vaker aanwezig is in de buitenregionen van het spectrum, erg lullig als je speaker dat niet weergeeft.
Hmmz. Ik hanteer denk ik een andere definitie van grotbox, dat helpt niet :) Auratones zullen minder klinken dan mijn setje KRK's maar stukken beter dan de brakke oude edirols die ik als 'behoorlijk waardeloze' speakers op mijn bureau heb staan. Ze zitten er inderdaad een beetje tussenin.

Ik zie een grotbox als een cheapass ding dat brak ontworpen is. Auratones zijn ontworpen om geluid met een single driver heel goed weer te geven, hoe noemen we dat dan, flat-3-hoog-achterin-boxes? Als we dan vervolgens degelijke standaardmonitors rijtjeshuisboxes gaan noemen en dure reference series dingen villaboxes hebben we een soort van standaard ;)

Met electronische muziek doe ik zelf niks maar ik kan me voorstellen dat een single driver ding echt waardeloos is in een stijl waar juist heel veel sub in zit. Voor instrumentenmuziek waarbij de (analoge) kick en de bas het laagste zijn is dat een stuk minder problematisch.

• Yoozer
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 15:52

Yoozer

minimoog

omg omg omg

YouTube: Announcing Reason 7

Wat is het met dat namedropping van de Minimoog, Ableton had dat ook al. "Reason kan nu met MIDI omgaan!" Geinig dat er dan juist prominent 3 non-MIDI synths getoond worden :P

http://i.imgur.com/TltdJRv.jpg
http://i.imgur.com/rgkFue6.png

Yoozer wijzigde deze reactie 12-03-2013 12:44 (37%)

teveel zooi, te weinig tijd

• wouter veltmaat
Je zou bijna denken dat het patent voor de Minimoog verlopen is. ;)

• vlaaing peerd
quote:
Yoozer schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 12:32:
omg omg omg

YouTube: Announcing Reason 7

Wat is het met dat namedropping van de Minimoog, Ableton had dat ook al. "Reason kan nu met MIDI omgaan!" Geinig dat er dan juist prominent 3 non-MIDI synths getoond worden :P

[afbeelding]
[afbeelding]
sysadmins zijn smerige huichelaars die youtube blocken, kan 'm dus niet zien overdag. Maar Midi werkt als sinds de eerste versie van Reason (?) Wat doet ie nou dan extra beter goed dan?

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Nu is er ook MIDI out, iets wat Reason voorheen niet had (of je moest een hack met CVs toepassen, iets wat was uitgevonden door Peff).

Nog meer, even schaamteloos gejat van Synthforum:
quote: Niel
- Midi out !!!!!! jaaaa, het is eindelijk zover !!!
- zelf rex files maken in Reason, geen recycle meer nodig.
- audio quantize
- sub busses
- paralelle busses aanmaken met n klik.
- EQ met FFT Spectrum analyzer !

Yoozer wijzigde deze reactie 12-03-2013 15:42 (51%)

• wouter veltmaat
Ze lopen zo wel een beetje achter de feiten aan. Features toevoegen die hun concurrentie er al decennia eerder in had gestopt.
Ze zullen het financieel wel niet zo breed hebben op het moment.

• apNia

apNia

Hey Ableton's EQ8 heeft ook pas net een spectrum analyzer! ;)

• Wormaap
quote:
apNia schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 18:57:
Hey Ableton's EQ8 heeft ook pas net een spectrum analyzer! ;)
Klinkt wel als een supersmoothe ReWireomgeving dan, zo van allebei een nieuwe versie :P

• wouter veltmaat
Die gasten van Ableton hebben wel zitten slapen. Want sinds de 9 beta werkt Rewire 64 bit niet en ze hebben nog steeds geen fix. En in de beta sectie van hun forum zijn er nog redelijk wat bugs gemeld waarvan je af kan vragen of ze de beta wel lang genoeg op de pijnbank hebben gelegd.
Dat doen ze tegenwoordig allemaal (of bijna allemaal).
Oftwel minimaal 3 maand wachten voordat je upgraded.

• Wormaap
quote:
wouter veltmaat schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 19:57:
Die gasten van Ableton hebben wel zitten slapen. Want sinds de 9 beta werkt Rewire 64 bit niet en ze hebben nog steeds geen fix. En in de beta sectie van hun forum zijn er nog redelijk wat bugs gemeld waarvan je af kan vragen of ze de beta wel lang genoeg op de pijnbank hebben gelegd.
Dat doen ze tegenwoordig allemaal (of bijna allemaal).
Oftwel minimaal 3 maand wachten voordat je upgraded.
Dat is wel aardig kak zeg. Je zou toch wel mogen verwachten dat dit soort software fatsoenlijk getest wordt.

Kan iemand me trouwens vertellen of de kick en snare uit dit nummer n of andere classic zijn ofzo? Of anders hoe ik aan dat soort sounds kom (afgezien van de honderd miljoen miljard samplepacks doorbrowsen, dat is zo demotiverend :'( ). Die kick en snare grooven zo hard! (Verder vind ik het best een kakplaat, maargoed.)

YouTube: De Kraaien - Ik Vind Je Lekker (Official Video)

Het klinkt zo op het eerste gehoor niet alsof er uitgebreid gelayerd wordt ofzo, maar dat kan ik natuurlijk helemaal mis hebben.

Eigenlijk is de hele groove wel vet, ik vind de rap alleen niet zo :P

Wormaap wijzigde deze reactie 12-03-2013 20:41 (34%)

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Klinkt niet als een Linn, SP12, 808 of 909. Denk dat 't gewoon een stel repurposed dubstep of drum 'n bass samples zijn.

• kaos-
Om snares zo te laten beuken gooien ze soms een verhoogde trance kick eronder, beetje EQ hier en daar en de attack aanpassen van je hoofdsnare.

Soundcloud

• rubjo99
Ik denk dat ik maar vaker demo'tjes ga sturen naar labels. Heb weer een release te pakken :D.

Het gaat de goede kant op, op deze manier ^^

En dan mijn laatste track:

Ben er zelf erg trots op, eindelijk voor mijn gevoel een goed afgemixte track en nog lekker hard ook! en ik noem het psybreaks :P

rubjo99 wijzigde deze reactie 13-03-2013 19:29 (45%)

• Wormaap
Vet! :)
Als je maar niet denkt dat ik ze allemaal ga kopen :P

• systeemherstel
quote:
wouter veltmaat schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 18:48:
Ze lopen zo wel een beetje achter de feiten aan. Features toevoegen die hun concurrentie er al decennia eerder in had gestopt.
Ze zullen het financieel wel niet zo breed hebben op het moment.
Dat zal denk ik niet gemogen hebben van de ontwikkelaar van rewire en de vst steinberg :)
Vindt reason standalone prima ,rewire is niet echt nodig je kan cubase en reason standalone gebruiken door eerst reason op te starten en daarna cubase zonder rewire, wel je bpm gelijk zetten .Vindt alleen de racks onhandig ,met cubase kun je een effect instellen die op de achtegrond verdwijnt als je de mainwindow aanraakt . Twee of drie grote monitoren is best fijn met zo een setup :)

Edit,gratz rubjo ,netjes gedaan

• rubjo99
quote:
Wormaap schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 19:33:
Vet! :)
Als je maar niet denkt dat ik ze allemaal ga kopen :P
hahaha, nee dat verwacht ik ook niet! Vind dit al vet genoeg!

en thanks systeemherstel :)

• apNia

apNia

Aan zij die Ableton 9 hebben, hoe vind je de convolution reverb? Ik heb zojuist Max 4 Live gedownload en geinstalled maar die is kaal.

• Zym0tiC
  • Laatst online: 14:59
quote:
apNia schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 23:23:
Aan zij die Ableton 9 hebben, hoe vind je de convolution reverb? Ik heb zojuist Max 4 Live gedownload en geinstalled maar die is kaal.
nog niet getest maar de m4l devices kun je via de ableton site downloaden. of bedoel je dat de conv reverb leeg is, de ir's zou je met een knopje (volgens mij links onder uit mijn hoofd) moeten kunnen inladen
quote:
rubjo99 schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 19:28:
Ik denk dat ik maar vaker demo'tjes ga sturen naar labels. Heb weer een release te pakken :D.

Het gaat de goede kant op, op deze manier ^^

En dan mijn laatste track:

[audio]

Ben er zelf erg trots op, eindelijk voor mijn gevoel een goed afgemixte track en nog lekker hard ook! en ik noem het psybreaks :P
Goed bezig zeg! ook nog eens een lekker nummer

Zym0tiC wijzigde deze reactie 14-03-2013 12:53 (7%)

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt

• z999
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 22-04 19:09

http://www.breakcore.nl/promo/bm010.jpg

"Distorted By Design" is the debut release of z999 from The Netherlands. It's a free online EP with 4 tracks of classicore. Download/play this release now!

Tracklist

01. z999 - My Own (Intro)
02. z999 - Come And See
03. z999 - Protons Make Me Smile
04. z999 - Monkeyballs

Bandcamp: http://breakcorenl.bandcamp.com/album/distorted-by-design
Soundcloud: https://soundcloud.com/bloodyutopia/sets/z999-distorted
Torrent: http://www.mininova.org/tor/13208994
Zip: http://www.breakcore.nl/releases/bm010/bm010.zip
Link: http://breakcore.nl/index.php?m=music&r=bm010

Hierbij mn laatste release, hij is voor nop (uiteraard) te downloaden voor wie er interesse in heeft. Bestaat uit 2 korte skits en 2 volwaardige tracks uiteraard in een mengelmoes van breakcore, dnb, klassiek. Geproduceerd in Fruity, kicks gesampled uit een esx1, en uiteraard veel kontakt (session strings oa)

Have fung

• vlaaing peerd
heheheh, tijdje geleden maar 's de blikken bier en epische hoeveelheden stof uit de duistere hoeken van onze seismic produceerruimte verwijderd. Sta je zo ineens weer tegen een paar antieke Korgjes en de oude Mackie aan te kijken.

http://tweakers.net/ext/f/nbJqysYEauKs5B2bl7pCwrq5/full.jpg

http://tweakers.net/ext/f/1qillRSAe2zusfSWk9SiCD3p/full.jpg

Zegt wel weer genoeg over hoevaak we nog alle hardware bruikbaar inzetten tegenwoordig... :Z Die boel maar weer eens een keertje afstoffen en aansluiten dan maar.

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Dude, dat meen je niet.

Je verkloot je verkoopwaarde al met 25% vanwege die asbak, bleurgh.

• systeemherstel
quote:
vlaaing peerd schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 19:48:
heheheh, tijdje geleden maar 's de blikken bier en epische hoeveelheden stof uit de duistere hoeken van onze seismic produceerruimte verwijderd. Sta je zo ineens weer tegen een paar antieke Korgjes en de oude Mackie aan te kijken.

Zegt wel weer genoeg over hoevaak we nog alle hardware bruikbaar inzetten tegenwoordig... :Z Die boel maar weer eens een keertje afstoffen en aansluiten dan maar.
Ziet er wel vet uit , dat analoge spul is tijdloos kwa sound, juist de mogelijkheid om die geluiden via een sampler in een context te plaatsen waardoor er nieuwe geluiden ontstaan geeft toch een andere dimensie. Mooie van shortcircuit is dat die alle formaten wave afspeelt,je hoeft geen speciale samples er voor te maken.Elke opname kun je er in zetten , en weze is cubase een grote multiesampler :)

Apnia je moet eens proberen die reverb apart opnemen en afspelen op een ander spoor waar door je veel meer effect heb met eq .Wat voor reverb maakt niet zoveel uit :)

Bovenste spoor is orgineel en daar onder reverb/delay ,geen mixdown gewoon afspelen en opnemen tegelijk.
Kan best dat er andere manieren zijn ,dit is meer gedoe maar bv.een lekkere verzadeging van een delay is toch iets wat lekker is :9~
Eeen goede reverb heb ik niet ,zelf gebruik ik van wavestation de reverb ,er zijn betere plugins voor. http://tweakers.net/ext/f/jYdaoTAkuBXNKOdZ1YOpoKpv/full.png

Begin sound van https://soundcloud.com/systemrestoresound/highonsub

z999. Leuke beats zijn dat jungle achtige breakbeat ,lekker creatief bezig .Creativiteit en fun zijn denk ik erg belangrijk , alsje fun hebt is dat iets wat bijdraagt aan de produktie .Buiten de fun lijkt me alles mogelijk , was op discovery een uitzending over de nederlandse dance industrie waar toch miljarden in omgaan. Als je dan bedenkt dat het resesie is waar zelfs banken omvallen is dat wel frapant :)

• wouter veltmaat
Stoffige MS-20?

Deh's sund!

• kaos-
quote:
vlaaing peerd schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 19:48:

[afbeelding]

[afbeelding]

Lieve peerd, dit is toch doodzonde jongen :o
Als je zulke gear hebt zou ik het elke dag gebruiken :7

p.s. roken in je studio ok, maar dit is wel heel erg haha

kaos- wijzigde deze reactie 15-03-2013 22:56 (3%)

Soundcloud

Pagina: 1 ... 49 ... 85 Laatste