apNia schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 16:48:
Psssst Kaos, Phace heeft een remix competition gestart: http://neosignal.de/2013/...e-release-deluxe-edition/
psst, vette shit vanavond ff naar loeren. hebbie een vet akoestisch drumkitje ?
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
apNia schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 16:48:
Psssst Kaos, Phace heeft een remix competition gestart: http://neosignal.de/2013/...e-release-deluxe-edition/
Ticking away, the moments that make up a dull day
Big Fuckin Drums (BFD) vind ik tot nog toe wel de meest realistische voor acoustische drums. Bij veel durmcomputers en samplers is de lite versie vaak inbegrepen, die moet voor de meeste gevallen meer dan genoeg zijn.kaos- schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 16:33:
Ik ben nog op zoek naar een fatsoenlijk akoestisch klinkende drumset.
Voornamelijk om drum and bass mee te maken, dus ze mogen wel flink strak klinken.
Iemand een dergelijk kitje als suggestie ?
voorbeeldliedje :
[video]
vette drums vanaf 1:28
Tja, gewoon alle clichés, je synths leren kennen van binnen en buiten. Plus daarmee, on a side note, ook (soft)synths uitkiezen die een interface hebben die aansluiting vinden bij de manier hoe je graag werkt.Wormaap schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 17:00:
Mijn onvermogen om 'even snel' de juiste sound in te draaien is nogal blokkerend in het creatieve proces, dus het zou fijn zijn om te leren van jullie aanpakAl besef ik me terdege dat hier natuurlijk ook gewoon veel trial & error en ervaring bij komt kijken.
Verwijderd
Verwijderd
Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser
Ik zie mezelf geen hele songs componeren op een pc keyboard....bram1984 schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 10:51:
En wat is het grote voordeel van bijvoorbeeld een MIDI keyboard ten opzichte van je toetsenbord van je PC/Mac. Kun je daar niet hetzelfde mee? Als je bijvoorbeeld iets in je hoofd hebt zitten en je zit in een vliegtuig, ben je dan beperkt in je creativiteit of kun je ook met alleen je laptop iets goed creëren?
Verwijderd
Alleen al het ontbreken van de aanslaggevoeligheidKeyboardplayer schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 13:26:
[...]
Ik zie mezelf geen hele songs componeren op een pc keyboard.......
aanslag gevoeligheid inderdaad, een paar pitch- en modwheels, evt wat controller knoppen, op een tobo kan je niet meer dan 2 toetsen tegelijk indrukken waardoor een akkoord spelen dus niet mogelijk is.bram1984 schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 10:51:
En wat is het grote voordeel van bijvoorbeeld een MIDI keyboard ten opzichte van je toetsenbord van je PC/Mac. Kun je daar niet hetzelfde mee? Als je bijvoorbeeld iets in je hoofd hebt zitten en je zit in een vliegtuig, ben je dan beperkt in je creativiteit of kun je ook met alleen je laptop iets goed creëren?
Verwijderd
Er zijn zat tobo's die dat kunnen (ik typ dit nu op een el cheapo Logitech geval die dat ook kan), maar dat terzijdevlaaing peerd schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 14:57:
[...]
...op een tobo kan je niet meer dan 2 toetsen tegelijk indrukken...
[ Voor 16% gewijzigd door Wormaap op 15-02-2013 15:50 ]
Verwijderd
Ik heb jaren zonder gedaan met Reason en Cakewalk, maar handig is inderdaad andersWormaap schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 15:48:
...
Niet dat ik geen groot voorstander ben van keyboards, maar ik wil in ieder geval gezegd hebben dat zonder ook gewoon een optie is....
Nou ja, met alleen een muis kun je natuurlijk niet aan meerdere knoppen tegelijk draaien en eventueel ook aan de faders zitten. Maar ik snap je punt.vlaaing peerd schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 14:57:
[...]
aanslag gevoeligheid inderdaad, een paar pitch- en modwheels, evt wat controller knoppen, op een tobo kan je niet meer dan 2 toetsen tegelijk indrukken waardoor een akkoord spelen dus niet mogelijk is.
Laat ik het anders stellen omdat je meer actief bent als DJ; wat is de meerwaarde van een S4 voor Traktor als je feitelijk hetzelfde kan met tobo en muis?
Als je hierboven nog even leest, het kan aan te raden zijn om eerst ff de lite versie van Ableton te proberen omdat die een iets minder overweldigende interface heeft waardoor alles even wat duidelijker lijkt.
Verwijderd
[ Voor 6% gewijzigd door vlaaing peerd op 18-02-2013 15:38 ]
vlaaing peerd schreef op maandag 18 februari 2013 @ 15:38:
overhead mics my dear Kaos....geen megadistorted taperuis
Verwijderd
Als je overheads verkeerd gebruikt dan pikken ze het geluid verkeerd op. Als je evt een snare of cymbals iets te hard in de mix zet dat het dan wat minder gelikt maar wel meer realistisch klinkt? En qua microtiming kan je er af en toe ook wat foutjes in gooien.vlaaing peerd schreef op maandag 18 februari 2013 @ 10:56:
iemand tips misschien?
Ik ben een drumtrack aan het opnemen met BFD lite. Nu wil ik een beetje de illusie wekken van overhead mics.
Ik ga zoiets van de week uitproberen, maar misschien heeft iemand hier nog tips/toevoegingen waardoor ik nog wat realistischer de overhead mics kan simuleren.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2013 18:45 ]
Maar hij is zo leuheuk!!!Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2013 @ 18:43:
[...]
Trouwens was ook zondag de dansfair wel gezellie. Ook nog even met een ms20-mini gespeeld. Is wel een beetje een speelgoed ding dat goedkoop aanvoelt. Dus wat dat betreft zou ik hem niet zomaar blind kopen. Hij klinkt verder wel lekker.
We will be right back with Manny_Moare !
[ Voor 38% gewijzigd door rubjo99 op 19-02-2013 10:58 ]
Thanks mankaos- schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 11:18:
Congratz Ruub! Klinkt idd leuk. Iets te rustig naar mijn persoonlijke smaak, maar wel verzorgd.
Thanks man, heel fijn om te horenapNia schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 11:07:
Jeez rubjo lekkere tracks jung! Complimenten, niet alleen voor je release maar ook de platen zelf
Verwijderd
Volgens mij bedoel je room mics, voor een stukje extra reverb, niet de overhead mics, die je ophangt om vooral de bekkens op te pikken. Overheads geven ook wel wat totaalreverb maar niet heel veel. Voor wat je zoekt maakt de benaming overigens niet uit.vlaaing peerd schreef op maandag 18 februari 2013 @ 10:56:
Ik ga zoiets van de week uitproberen, maar misschien heeft iemand hier nog tips/toevoegingen waardoor ik nog wat realistischer de overhead mics kan simuleren.
Verwijderd
BedanktVerwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 18:15:
Leuk voor Rubjo99! Was al langer fan van je dus het werd tijd voor die EP.
En mastering hoort eigenlijk de track zo weinig mogelijk te veranderen maar vaak als het al wat harder wordt gemaakt denk je al dat het anders klinkt. En dan is het voor jouw wel handig om het te analyseren om zo je zwakke plekken van het mixen te beoordelen. (Wie was de ME? Of heeft het label het geregeld voor je?)
Verwijderd
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2013 16:28 ]
Ziet er wel tof uit ja:Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 11:21:
Voor de DJ's onder ons. NI heeft Traktor voor iPad uitgebracht.
(Ze zijn nog met meer bezig maar dat wilde die meneer van NI tijdens de Dancefair vertellen.)
[ Voor 7% gewijzigd door 2mb op 21-02-2013 19:23 ]
Verwijderd
[ Voor 22% gewijzigd door Dacide op 22-02-2013 15:20 ]
vind de eerste echt heel vervelend om naar te luisteren, die percussie dingetjes staan veel te hard in vergelijking met de rest. verder ook niet mijn smaak ofzo (meeste wat hier gepost wordt) dus zal niet inhoudelijk reagerenrubjo99 schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 10:54:
Gister was het zover, de release dat van mijn eerste EP is bekend
Ayle Eima (NL) - Autumn Sky EP
BSP001 - Out Feb 25th
[audio]
[audio]
[audio]
[audio]
[audio]
Veel clips omdat er hier geen soundcloud sets kunnen worden neergezet.
Ik ben zo ongelofelijk blijnu hoop ik dat jullie het ook vette muziek vinden en dan is het plaatje compleet ^^
[ Voor 21% gewijzigd door Wormaap op 22-02-2013 19:13 ]
Vrij hoog SLAM!FM-gehalte ja2mb schreef op zondag 24 februari 2013 @ 00:27:
Vanavond lekker bezig geweest met een commercieel deuntje:
[audio]
Het is nog een wipje, maar wel bijna klaar. Genre: SLAM!FM-electrohouse
Verwijderd
more breaks , breaksbreaksbreaks , BREAAAAAAAKS!Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2013 @ 14:10:
En ach ja tegenwoordig moeten er meer breaks in om een of andere ADHD reden.
Thanks man. Heel fijn om te horen dat het buiten iemands zijn stijl ook goed bevaltWormaap schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 19:08:
Klinkt best leuk, Jedi. Het gaat alleen inderdaad niet echt ergens naartoe, en ik voeg me bij 2mb's opmerking over de lowpass-sound.
@Rubjo: Ondanks dat het helemáál mijn stijl niet is, moet ik zeggen dat't erg prima wegluistertDie piano in From the Beginning vind ik erg relaxt
Also: Speeeeeeeelgoed
[afbeelding]
AUDIOSAMPLE OR IT DIDN'T HAPPENvlaaing peerd schreef op maandag 25 februari 2013 @ 09:49:
[...]
more breaks , breaksbreaksbreaks , BREAAAAAAAKS!
[afbeelding]
Maarre bedank voor de tips iedereen. Uiteindelijk heb ik de "fake overheads" gesimuleerd door het volgende te doen:
- al opgenomen drums opnieuw bouncen in een stereotrack en stereobeeld extra wijd gemaakt.
- highpass tiet eroverheen en wat freq dips op de kick en snare ruimte (die wou ik nog wel droog laten doorkomen)
- verben zoals ik in een studio verwacht, 2e zachte verb met infinite decay (dit klinkt meer als een soort ruis door de beat heen).
- band distortion in de send.
- compleet platgeperst met blue band dynamics (no pun intended), maar hij werd wel vettig.
en dit signaal weer inmengen met het origineel. Het resultaat is een drumpartij die ruimtelijk klinkt zonder dat de reverb er een gladde popbende van maakt. missie geslaagd.
En nu graag een FL studio versie uitlegvlaaing peerd schreef op maandag 25 februari 2013 @ 09:49:
[...]
more breaks , breaksbreaksbreaks , BREAAAAAAAKS!
[afbeelding]
Maarre bedank voor de tips iedereen. Uiteindelijk heb ik de "fake overheads" gesimuleerd door het volgende te doen:
- al opgenomen drums opnieuw bouncen in een stereotrack en stereobeeld extra wijd gemaakt.
- highpass tiet eroverheen en wat freq dips op de kick en snare ruimte (die wou ik nog wel droog laten doorkomen)
- verben zoals ik in een studio verwacht, 2e zachte verb met infinite decay (dit klinkt meer als een soort ruis door de beat heen).
- band distortion in de send.
- compleet platgeperst met blue band dynamics (no pun intended), maar hij werd wel vettig.
en dit signaal weer inmengen met het origineel. Het resultaat is een drumpartij die ruimtelijk klinkt zonder dat de reverb er een gladde popbende van maakt. missie geslaagd.
Dit is universeel. Een uitleg zoals deze kan je toepassen op elke willekeurige daw.
Dan mag je mij uitleggen hoe ik Bounce in FL studio en hoe ik platpers met Blue Band Dynamicskaos- schreef op maandag 25 februari 2013 @ 10:57:
[...]
Dit is universeel. Een uitleg zoals deze kan je toepassen op elke willekeurige daw.
Bouncen = "renderen" van je (drum)track naar een los bestand wat je later weer in je project plaatst.rubjo99 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 11:38:
[...]
Dan mag je mij uitleggen hoe ik Bounce in FL studio en hoe ik platpers met Blue Band Dynamics
[ Voor 6% gewijzigd door kaos001 op 25-02-2013 11:53 ]
Gekocht, puur omdat ik't vet vind dat je'n release hebtrubjo99 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 10:39:
[...]
Thanks man. Heel fijn om te horen dat het buiten iemands zijn stijl ook goed bevalt
De EP is vandaag uitgekomen op bijna alle major selling portals
http://www.junodownload.c...autumn-sky-ep/2147270-02/
http://www.digital-tunes.net/releases/autumn_sky_ep
https://itunes.apple.com/gb/album/autumn-sky-ep/id606956140
Promo's kan ik natuurlijk ook geven aan degene die daar behoefte aan hebben!
dunno mate, ik kan niet werken met FL studio. Als ie hele wave files/audio tracks ondersteunt, kan je in principe hetzelfde doen.
zal ik doen, project ligt nog in de studio (de rest van de track is nog niet klaar nl), zal van de week ff sampletjes uploaden.
[ Voor 22% gewijzigd door vlaaing peerd op 25-02-2013 12:11 ]
Ho eensWormaap schreef op maandag 25 februari 2013 @ 12:06:
[...]
Gekocht, puur omdat ik't vet vind dat je'n release hebt
Oh ja, dat kan zeker. Zou een beetje klote werken zijn als het niet konvlaaing peerd schreef op maandag 25 februari 2013 @ 12:09:
[...]
dunno mate, ik kan niet werken met FL studio. Als ie hele wave files/audio tracks ondersteunt, kan je in principe hetzelfde doen.
Je hoeft niet perse Blue te gebruiken, kan ook een andere zoals Kaos zegt, maar het moest in mijn geval wel een (single) bandcompressie zijn.
Btw, koele tracks trouwens en natuurlijk gefeliciteerd met je release!!
[...]
zal ik doen, project ligt nog in de studio (de rest van de track is nog niet klaar nl), zal van de week ff sampletjes uploaden.
Ohhhh, kijk dat begrijp ik wel! Ik ga dat ook maar eens even proberen wanneer de tijd rijp iskaos- schreef op maandag 25 februari 2013 @ 11:47:
[...]
Bouncen = "renderen" van je (drum)track naar een los bestand wat je later weer in je project plaatst.
Platpersen = vrij stevig compressen/limiten. Dat hij dit nu doet met een bepaald soort compressor/dynamics unit gevalletje maakt niet zoveel uit. Het gaat om de essentie
In FL termen.... bouncen cq opnemen met Edison en dan in je track slapen als dragged-sample. Beter is om de opname te saven, heb je meer mogenlijk heden tot editing met de channel-state.rubjo99 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 11:38:
[...]
Dan mag je mij uitleggen hoe ik Bounce in FL studio en hoe ik platpers met Blue Band Dynamics
Verwijderd
Goed gedaan rubjo99 .leuke sound en tracksrubjo99 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 10:39:
[...]
De EP is vandaag uitgekomen op bijna alle major selling portals
http://www.junodownload.c...autumn-sky-ep/2147270-02/
http://www.digital-tunes.net/releases/autumn_sky_ep
https://itunes.apple.com/gb/album/autumn-sky-ep/id606956140
Promo's kan ik natuurlijk ook geven aan degene die daar behoefte aan hebben!
Wouter!!! kom maar terug!!! Je hoeft niet weg te rennen!!Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2013 @ 18:18:
Platwalsen hoeft toch niet in Fruity?
Da is allemaal al kei-plat.
*rent snel weg*
dus.... ik waardeer je mening, maar hoef het gelukkig niet met je eens te zijnapNia schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 10:27:
Fucking fabeltje dat FL plat, kil en rommelig is. Maar dat terzijde.
Let maar niet op apNia, hij is ons recalcitrantjechieldtm schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 11:34:
[...]
dus.... ik waardeer je mening, maar hoef het gelukkig niet met je eens te zijn
Niet om recalcitrant te doen, maar ik heb zelf aardig wat testjes gedaan, niks kunnen ondervinden dat FL Studio anders klinkt. Heb jarenlang met FL gewerkt, daarna naar andere DAWs geswitched, maar nooit omdat het plat klonk. Lees voor de grap eens http://forum.image-line.com/viewtopic.php?t=45272chieldtm schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 11:34:
[...]
dus.... ik waardeer je mening, maar hoef het gelukkig niet met je eens te zijn
[ Voor 6% gewijzigd door apNia op 26-02-2013 12:15 ]
Verwijderd
Leuk artikel apNia, kende ik nog niet. .ga ik op me gemak lezenapNia schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 11:44:
[...]
Niet om recalcitrant te doen, maar ik heb zelf aardig wat testjes gedaan, niks kunnen ondervinden dat FL Studio anders klinkt. Heb jarenlang met FL gewerkt, daarna naar andere DAWs geswitched, maar nooit omdat het plat klonk. Lees voor de grap eens http://forum.image-line.com/viewtopic.php?t=45272
Ik heb nog nooit een serieus voorbeeld gehoord waarin FL platter klinkt dan het in een andere DAW zou doen.
Laat ik het zo vragen, hoe kom je er bij dat het zo is chieldtm?
idee leuk, kick alleen iets te soft nog voor mij, en vind de pluck sound vanaf 1.30 er niet echt bij passen, geeft me een beetje een oostblok zomer track gevoel2mb schreef op zondag 24 februari 2013 @ 00:27:
Vanavond lekker bezig geweest met een commercieel deuntje:
[audio]
Het is nog een wipje, maar wel bijna klaar. Genre: SLAM!FM-electrohouse
Dat wil ik zeker wel.. als ik terug ben uit Rome.. als in volgende weekapNia schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 13:57:
Kan het toevallig zijn dat het iets met de loudness te maken heeft, dat het daardoor wat slapper klinkt?
Wil je anders het voorbeeldje uitrenderen voor me, en laten horen hoe de originele kick klinkt, en hoe die door FL heen klinkt?
Oh god ik hoop het.. anders is ik een lulkaos- schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 13:57:
Als je analyzer hetzelfde aangeeft heeft het meer te maken met je soundcard instellingen denk ik.
Staat je samplerate en bitrate wel hetzelfde ? Gebruiken ze beide Asio/directx ? etc etc.
Ik zou dat eerst eens even nachecken, want als het verschil zo overduidelijk is, is er meer aan de hand. Zo met je blote oor een kick anders horen is namelijk ernstig knap.
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
Mja, vooral net nadat ik alle huidige NI softsynths aangeschaft heb
[ Voor 22% gewijzigd door Wormaap op 27-02-2013 00:11 ]
De P in DSP kan voor Processor maar ook voor Processing staanaudiojunk schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 23:24:
Waarschijnlijk een virtual analoog synth aangezien ze het over DSP's hebben.
[ Voor 81% gewijzigd door Yoozer op 27-02-2013 09:41 ]
teveel zooi, te weinig tijd
a new soft synth! ...must buy! ...unlock my hidden creativity! this soft synth will revolutionize the way i make music. not like the last one, which said it would, but didn't. this one will make me a musician. it'll be totally different from all the others. it'll make waves that sound like hello and goodbye. i should totally buy this. if nobody else notices it, i'll be revolutionary.
Hoe widde ge dat?Yoozer schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 09:38:
Is 100% software
[ Voor 60% gewijzigd door apNia op 27-02-2013 10:13 ]
http://createdigitalmusic...cloud-samples/#more-27957apNia schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 10:12:
Hoe widde ge dat?
Peter Kirn van CreateDigitalMusic schreef:
I did clear with NI the ability to say what it isn’t, just in case this video is unclear. This does not involve hardware. It’s a new software instrument.
teveel zooi, te weinig tijd
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq