Toon posts:

How to become a Producer Deel II Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 48 ... 102 Laatste
Acties:
  • 342.227 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25

psst, vette shit vanavond ff naar loeren. hebbie een vet akoestisch drumkitje ? :7

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Even een vraag over het bouwen van sounds. Als ik momenteel een sound ga maken (zowel in hard- als software), dan start ik met een init patch en begin ik aan knopjes te draaien in een richting die me leuk lijkt, totdat ik iets tegenkom dat ik lekker vind klinken. Als ik daar inspiratie uit haal, dan ga ik er een melodietje mee schrijven en hopen dat vanuit daar meer inspiratie komt. Nogal hit-or-miss dus, en afhankelijk van de synth werkbaar of niet. In m'n Micro Modular leidt deze methode uiteraard tot helemaal niets :+
Maar nu... De andere kant uit lukt het me nog niet vaak om een sound te maken waar ik in een bepaalde context naar op zoek ben. Als ik toevallig een beetje in de buurt kom, of er een preset is die redelijk doet wat ik wil, dan lukt het wel om de sound de richting in te duwen die ik wil, maar from scratch even snel een grote trance-saw neerzetten (wat toch een vrij basale sound is :+) komt over het algemeen niet uit op de plek die ik zoek (al wordt het uiteraard steeds wat sneller...)

Hoe doen jullie dat? Ik vind bijvoorbeeld het eerste leadgeluid in het Prophet-filmpje dat ik postte érg gaaf, en aangezien het een Prophet08 is, kan ik die sound dus 100% zeker ook op m'n Tetra maken. Maar hoe? :X De downloadbare bank waar in de beschrijving naar verwezen wordt werkt naar het blijkt niet goed met de huidige OS-versie van de Tetra, dus de sounds kloppen voor geen meter.

Mijn onvermogen om 'even snel' de juiste sound in te draaien is nogal blokkerend in het creatieve proces, dus het zou fijn zijn om te leren van jullie aanpak :) Al besef ik me terdege dat hier natuurlijk ook gewoon veel trial & error en ervaring bij komt kijken.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10:47
kaos- schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 16:33:
Ik ben nog op zoek naar een fatsoenlijk akoestisch klinkende drumset.
Voornamelijk om drum and bass mee te maken, dus ze mogen wel flink strak klinken.

Iemand een dergelijk kitje als suggestie ?

voorbeeldliedje :

[video]

vette drums vanaf 1:28 :9
Big Fuckin Drums (BFD) vind ik tot nog toe wel de meest realistische voor acoustische drums. Bij veel durmcomputers en samplers is de lite versie vaak inbegrepen, die moet voor de meeste gevallen meer dan genoeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Nieuw huis, nieuwe vibe, nieuwe beats.
Ik dacht we maken wat smerigs.

[Soundcloud: http://soundcloud.com/kaos001/322-dnb-work-in-progress]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
Klinkt erg lekker, kaos- :) Ik kan dat vuige wel waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:33
Wormaap schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 17:00:
Mijn onvermogen om 'even snel' de juiste sound in te draaien is nogal blokkerend in het creatieve proces, dus het zou fijn zijn om te leren van jullie aanpak :) Al besef ik me terdege dat hier natuurlijk ook gewoon veel trial & error en ervaring bij komt kijken.
Tja, gewoon alle clichés, je synths leren kennen van binnen en buiten. Plus daarmee, on a side note, ook (soft)synths uitkiezen die een interface hebben die aansluiting vinden bij de manier hoe je graag werkt.

Ik werk zelf vooral graag met klassiekers of VST's die ze emuleren. Dat komt deels ook doordat die meestal redelijk beperkt zijn. Je hebt maar een paar waveforms, een beperkt aantal oscilators en een bescheiden aantal manieren tot modulatie. Dat houdt het voor mij overzichtelijk en dus ook leuk om te tweaken.
Maar goed ik ben dan ook wel weer ontzettend utilistisch, als ik een goede kickdrum via een preset uit een VST of een sample kan halen, dan ga ik 'm niet zelf zitten bouwen puur om de genoegdoening van het zelfs syntheseren van al je eigen sound. Dat gaat eigenlijk op voor alle sounds die ik gebruik, ik tweak ze wel een beetje her en der en als ie nou echt nergens inzit dan maak ik 'm wel. Maar drie dagen in Reaktor gaan zitten kutten om een string te maken die voor 99% hetzelfde klinkt en doet als een string die uit een preset kan trekken, dat ga je mij niet zien doen. Ik vind de compositie en het totale klankbeeld gewoon interessanter dus ik zoek dingen daarbij die zorgen dat ik een snelle workflow kan handhaven.

Dat is ook een beetje mijn probleem met de Tetra bijvoorbeeld. Wil je er echt mee aan de slag dan moet je of de onhandige interface doorkomen, of je moet de software editor erbij pakken en dat is toch minder dan live de knoppen bespelen.

• Wormaap
  • Nu online
Dat antwoord was ik al bang voor :+ Ik heb vanmiddag daadwerkelijk zitten overwegen om een Doepfer Dark Energy te kopen, omdat die zo lekker simpel is. Komt er misschien ooit nog wel's van, maar nu toch maar even niet :+ Ik merk wel dat bewust tijd spenderen aan een synth toch helpt... Hoe verrassend :+ Ik heb nu drie avonden een uurtje of twee met NI Razor zitten spelen, en daar blijken toch wel érg gave sounds in te zitten. Ik ben van plan om op die manier al m'n synths één voor één wat meer tijd te geven, en hopelijk op die manier veel meer eruit te halen.
Je opmerking over presets ben ik het volledig mee eens. Ik zie er ook geen nut in om te gaan bouwen wat er al is. Maar bijvoorbeeld Razor heeft vrij veel van hetzelfde in z'n presets, dus daar vind ik niet altijd wat ik zoek. Je kan je natuurlijk afvragen of die niet gewoon te specifiek is voor sommige sounds, maar dat kan altijd nog :+

De Tetra is inderdaad een onding om mee te werken, vandaar dat ik Tetraplug SE heb gekocht, da's de software editor, maar dan in VST-vorm.

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 20:20
Afijn, in navolging van mijn eerdere vraag m.b.t. welke DAW. Laatste paar dagen veel gezocht naar comparisons en gebruikers meningen.

Daaruit bleven toch Ableton en Studio One wel hangen. Daar dus verder op gefocussed. Ondertussen even met Studio One gespeeld, Ableton had ik al eens gebruikt om te rommelen met mini-mixjes. Wat ik vooral veel las was dat er nogal wat Ableton gebruikers overstappen naar Studio One vanwege 64 bits ondersteuning, maar van wat ik er een beetje van begreep waren dit dan gebruikers die toch heel veel ermee deden en uitgebreide projecten maakten waardoor Ableton wat geheugen problemen kreeg :?

Maar goed, nou ben ik voorlopig geen zware gebruiker. Nog wat youtube tutorials bekeken en daaruit oogde Ableton toch wel heel goed, en in eerste instantie, hoe die persoon het uitlegde en alles rustig liet zien, eigenlijk helemaal niet zo moeilijk.

Ik denk dus dat ik me gewoon op Ableton ga storten. Ik heb inmiddels mezelf voorzien van voldoende samples en een M-Audio 49e keyboard, weliswaar geleend van een vriend die er niks mee deed. Nou zag ik de intro versie van Ableton Live maar 99,- kost. Ik heb even gekeken op de site van Ableton wat de restricties zijn, en die lijken me best strict. Is het raadzaam om niet voor de intro versie te gaan :?

offtopic:
Sjoewe, deed/doe jij toevallig aan airsoft? Ik en wat vrienden hadden het erover en toen viel jouw naam nog

• Wormaap
  • Nu online
De Intro-versie van Live mist inderdaad wel een hoop. Het gebrek aan synths kun je opvangen met een zooi gratis instrumenten, dus daar zou ik me niet te druk over maken. Daarnaast heb je ook al samples, dus dat komt wel goed.
16 tracks en 8 scenes is wat aan de krappe kant. Van de andere kant kan het best zijn dat je daar voorlopig niet tegenaan gaat lopen. Voor het maken van een complete track zijn scenes van minder belang, en met 16 tracks kun je een hele hoop muziek maken, al kan sample-based werk wel sneller door allebei heen gaan. Als je met samples wil werken is het gemis aan uitgebreide opties daarvoor natuurlijk niet te onderschatten. Live is op dat gebied wel érg goed. Het upgradepad van Intro naar de standaardversie is zo te zien momenteel verrot doordat Live binnenkort overgaat naar versie 9. Want normaal zou ik aanraden om de introversie te kopen, en te upgraden als je je gaat ergeren aan limitaties.

Verwijderd

@Kaap
Wat dat betreft kan je altijd Ableton vragen hoe het zit met een intro versie en de nieuwe upcoming versie 9. En een intro versie is idd beperkt en dat is juist de reden om mee te beginnen omdat je veel minder wordt overdonderd door allerlei toeters en bellen. (En je krijgt nu 25% korting plus een tegoedbon voor versie 9)

• vlaaing peerd
is systeemherstel hier nog wel's aanwezig?

zou je je stem nog willen uitbrengen op de foute remix compo? Je DM staat niet aan, dus doe 't ff via hier. Daarna kunnen we dan de telling gaan maken. Anders is het met 4 stemmen ook zo magertjes.

alvast bedankt,
Peerd

Verwijderd

De keuze was niet makkelijk maar dit is mijn eindbepunting

2mb
Wormaap / mich832mb
vlaaing peerd

Lekkere sound in die DSI :9~

• vlaaing peerd
bedankt voor je stem systeemherstel, de winnaar van de foute remixcompetitie is bekend:

*O* Wormaap en Mich83 *O*

Zij mogen zichzelf de "meest foute GoT producer van 2013" noemen! Van harte gefeliciteerd jongens!!

Speeeeeeeech!!! en post ff jullie track hier anders nog even ;)

• Wormaap
  • Nu online
De speech moet nog even wachten, want verder dan OMG 8)7 kom ik even niet :P

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-09 20:48

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Hahaha wat een nachtmerrie van een plaat, gefeliciteerd Wormaap :D

• Wormaap
  • Nu online
Haha, bij elke andere plaat zou ik nou diep beledigd zijn, maar hier was dat gelukkig precies de insteek :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Ik ben tegenwoordig voorzichtig Ableton aan het verkennen, maar het is nog een beetje abracadabra allemaal. Iemand tips voor échte n00b tutorials? De meeste beginners tutorials gaan er vanuit dat je de gehele Ableton interface al kent, maar ik wil graag snappen waarom iets op een bepaalde manier werkt, en waarvoor sommige schermen en knoppen dienen. Tips?

En wat is het grote voordeel van bijvoorbeeld een MIDI keyboard ten opzichte van je toetsenbord van je PC/Mac. Kun je daar niet hetzelfde mee? Als je bijvoorbeeld iets in je hoofd hebt zitten en je zit in een vliegtuig, ben je dan beperkt in je creativiteit of kun je ook met alleen je laptop iets goed creëren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online

2mb

Hier heb ik destijds wel veel aan gehad, de 365 Ableton Live tips list. De volgorde is omgekeerd chronologisch, dus je moet onderaan beginnen.

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Nice, even bookmarken. Ga ik vanavond even naar kijken. Thanks. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keyboardplayer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-07 13:21
bram1984 schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 10:51:
En wat is het grote voordeel van bijvoorbeeld een MIDI keyboard ten opzichte van je toetsenbord van je PC/Mac. Kun je daar niet hetzelfde mee? Als je bijvoorbeeld iets in je hoofd hebt zitten en je zit in een vliegtuig, ben je dan beperkt in je creativiteit of kun je ook met alleen je laptop iets goed creëren?
Ik zie mezelf geen hele songs componeren op een pc keyboard.... :+

Als toetsenist zijnde is het inspelen van partijen op een pc keyboard wat mij betreft not done en verre van efficient. Wat je vliegtuig situatie betreft: bij een geniale ingeving is mijn iPad met Garageband voldoende om even snel wat vast te leggen (en die heb ik vaker bij dan mijn Macbook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Keyboardplayer schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 13:26:
[...]

Ik zie mezelf geen hele songs componeren op een pc keyboard.... :+ ...
Alleen al het ontbreken van de aanslaggevoeligheid :X

hmm, een aanslaggevoelig pc-keyboard.. hoe harder je typt hoe groter de letters? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
bram1984 schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 10:51:

aanslag gevoeligheid inderdaad, een paar pitch- en modwheels, evt wat controller knoppen, op een tobo kan je niet meer dan 2 toetsen tegelijk indrukken waardoor een akkoord spelen dus niet mogelijk is.

Laat ik het anders stellen omdat je meer actief bent als DJ; wat is de meerwaarde van een S4 voor Traktor als je feitelijk hetzelfde kan met tobo en muis?

Als je hierboven nog even leest, het kan aan te raden zijn om eerst ff de lite versie van Ableton te proberen omdat die een iets minder overweldigende interface heeft waardoor alles even wat duidelijker lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vlaaing peerd schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 14:57:
[...]

...op een tobo kan je niet meer dan 2 toetsen tegelijk indrukken...
Er zijn zat tobo's die dat kunnen (ik typ dit nu op een el cheapo Logitech geval die dat ook kan), maar dat terzijde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
Dat een keyboard (veel) prettiger werkt ben ik het volledig mee eens. Maar als je wil kan je prima een hele track maken zonder. Afhankelijk van je stijl is velocity vaak helemaal niet relevant, en anders kun je die ook nog met de muis intekenen.
Niet dat ik geen groot voorstander ben van keyboards, maar ik wil in ieder geval gezegd hebben dat zonder ook gewoon een optie is.
Neemt niet weg dat de workflow met keyboard veel sneller en prettiger is. Wel speel ik stiekem veel meer dingetjes in op m'n MPK Mini dan op m'n S90 :P

[ Voor 16% gewijzigd door Wormaap op 15-02-2013 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wormaap schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 15:48:
...
Niet dat ik geen groot voorstander ben van keyboards, maar ik wil in ieder geval gezegd hebben dat zonder ook gewoon een optie is....
Ik heb jaren zonder gedaan met Reason en Cakewalk, maar handig is inderdaad anders :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
vlaaing peerd schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 14:57:
[...]

aanslag gevoeligheid inderdaad, een paar pitch- en modwheels, evt wat controller knoppen, op een tobo kan je niet meer dan 2 toetsen tegelijk indrukken waardoor een akkoord spelen dus niet mogelijk is.

Laat ik het anders stellen omdat je meer actief bent als DJ; wat is de meerwaarde van een S4 voor Traktor als je feitelijk hetzelfde kan met tobo en muis?

Als je hierboven nog even leest, het kan aan te raden zijn om eerst ff de lite versie van Ableton te proberen omdat die een iets minder overweldigende interface heeft waardoor alles even wat duidelijker lijkt.
Nou ja, met alleen een muis kun je natuurlijk niet aan meerdere knoppen tegelijk draaien en eventueel ook aan de faders zitten. Maar ik snap je punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag dancefair was gezellig. Nog 'les' gehad ook nog.
Morgen weer even buurten daar en dan gaat het waarschijnlijk nog drukker worden volgens de kaartverkopers. Ben evt te vinden in de red room of DJ2DJ cafe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
iemand tips misschien?

Ik ben een drumtrack aan het opnemen met BFD lite. Nu wil ik een beetje de illusie wekken van overhead mics.

Nu is mijn theorie:
1. de drumgeluiden in een group channel zetten,
2. een send aanmaken met daarin de reverb van een naar smaak aangemaakte drumroom (los van de verb die ik over het geheel ga gooien) + de low end eruit tieten.
3. Deze send channel platsquashen met een compressor zodat de verb overdreven omhoog word getrokken.
4. deze send channel dan weer langzaam inmixen met de droge drumtracks.

Ik ga zoiets van de week uitproberen, maar misschien heeft iemand hier nog tips/toevoegingen waardoor ik nog wat realistischer de overhead mics kan simuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Alles met +3dB op deze vriend rammen :

Afbeeldingslocatie: http://forum.videohelp.com/attachment.php?attachmentid=476&d=1266694420

Daarna terug bouncen in je project >:)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
overhead mics my dear Kaos....geen megadistorted taperuis

8)7

[ Voor 6% gewijzigd door vlaaing peerd op 18-02-2013 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
vlaaing peerd schreef op maandag 18 februari 2013 @ 15:38:
overhead mics my dear Kaos....geen megadistorted taperuis

8)7
;(

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vlaaing peerd schreef op maandag 18 februari 2013 @ 10:56:
iemand tips misschien?

Ik ben een drumtrack aan het opnemen met BFD lite. Nu wil ik een beetje de illusie wekken van overhead mics.

Ik ga zoiets van de week uitproberen, maar misschien heeft iemand hier nog tips/toevoegingen waardoor ik nog wat realistischer de overhead mics kan simuleren.
Als je overheads verkeerd gebruikt dan pikken ze het geluid verkeerd op. Als je evt een snare of cymbals iets te hard in de mix zet dat het dan wat minder gelikt maar wel meer realistisch klinkt? En qua microtiming kan je er af en toe ook wat foutjes in gooien.

Trouwens was ook zondag de dansfair wel gezellie. Ook nog even met een ms20-mini gespeeld. Is wel een beetje een speelgoed ding dat goedkoop aanvoelt. Dus wat dat betreft zou ik hem niet zomaar blind kopen. Hij klinkt verder wel lekker.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2013 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-09 14:58

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2013 @ 18:43:
[...]
Trouwens was ook zondag de dansfair wel gezellie. Ook nog even met een ms20-mini gespeeld. Is wel een beetje een speelgoed ding dat goedkoop aanvoelt. Dus wat dat betreft zou ik hem niet zomaar blind kopen. Hij klinkt verder wel lekker.
Maar hij is zo leuheuk!!! :Y En al die draadjes en knopjes }) Chiel ziet zich zelf al hele dagen en nachten fiddellen met leuke gele touwtjes!!

We will be right back with Manny_Moare !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubjo99
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-07-2020
Gister was het zover, de release dat van mijn eerste EP is bekend :D

Ayle Eima (NL) - Autumn Sky EP
BSP001 - Out Feb 25th

[Soundcloud: http://soundcloud.com/biosphererecordings/sets/ayle-eima-autumn-sky-ep/]
[Soundcloud: http://soundcloud.com/biosphererecordings/ayle-eima-continue-original]
[Soundcloud: http://soundcloud.com/biosphererecordings/ayle-eima-from-the-beginning]
[Soundcloud: http://soundcloud.com/biosphererecordings/ayle-eima-into-the-ground]
[Soundcloud: http://soundcloud.com/biosphererecordings/ayle-eima-the-cure-original]

Veel clips omdat er hier geen soundcloud sets kunnen worden neergezet.

Ik ben zo ongelofelijk blij :D nu hoop ik dat jullie het ook vette muziek vinden en dan is het plaatje compleet ^^

[ Voor 38% gewijzigd door rubjo99 op 19-02-2013 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Jeez rubjo lekkere tracks jung! Complimenten, niet alleen voor je release maar ook de platen zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Congratz Ruub! Klinkt idd leuk. Iets te rustig naar mijn persoonlijke smaak, maar wel verzorgd.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubjo99
kaos- schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 11:18:
Congratz Ruub! Klinkt idd leuk. Iets te rustig naar mijn persoonlijke smaak, maar wel verzorgd.
Thanks man :D.
apNia schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 11:07:
Jeez rubjo lekkere tracks jung! Complimenten, niet alleen voor je release maar ook de platen zelf :)
Thanks man, heel fijn om te horen :*)

Ben er ook heel blij mee! Ik verbaasde me toch nog hoe erg de mastering soms een track kan veranderen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk voor Rubjo99! Was al langer fan van je dus het werd tijd voor die EP. ;)

En mastering hoort eigenlijk de track zo weinig mogelijk te veranderen maar vaak als het al wat harder wordt gemaakt denk je al dat het anders klinkt. En dan is het voor jouw wel handig om het te analyseren om zo je zwakke plekken van het mixen te beoordelen. (Wie was de ME? Of heeft het label het geregeld voor je?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
Gaaf, rubjo! Ik kan nu even niet luisteren, maar ik check je werk morgen even :)

Vanavond heb ik mijn Yamaha S90 uit elkaar getrokken. Sommige toetsen gingen echt onacceptabel zwaar, dus ik heb ze allemaal in een sopje gegooid en eens goed gewassen. Wát een ranzigheid kwam daar uit zeg, die is bij de vorige eigenaar duidelijk veel gebruikt op dubieuze plekken :+ Ook meteen maar eens kijken of ik het modwheel en de aftertouch kan repareren :)
Als iemand het leuk vindt kan ik morgen wel wat foto's nemen van de binnenkant. Ik vind zelf het hammer action mechanisme érg geinig, bijvoorbeeld. Hij ligt nog uit elkaar (ik wilde geen vochtige toetsen terug inbouwen :P), maar als niemand interesse heeft neem ik me de moeite natuurlijk niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
vlaaing peerd schreef op maandag 18 februari 2013 @ 10:56:
Volgens mij bedoel je room mics, voor een stukje extra reverb, niet de overhead mics, die je ophangt om vooral de bekkens op te pikken. Overheads geven ook wel wat totaalreverb maar niet heel veel. Voor wat je zoekt maakt de benaming overigens niet uit.

De stappen die jij beschrijft zijn ook zo ongeveer de stappen die ik neem voor reverb over de drums. Send met reverb, alle drumtracks daarheen en met de level op de track zelf regelen, in in die send het laag eruit gooien. Ik gooi het alleen niet naar een aparte groep maar als je een soort extra laag room reverb toe wil voegen kan je dit apart zetten zodat je een aparte laag room reverb toe kan voegen. Wat je met compressie doet is een kwestie van smaak dan verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Nu online

2mb

Als je een normale drumkit zoekt kun je misschien ook eens kijken naar Spitfire Labs drums, die heeft meerdere mic posities, zie screenshot hieronder. Close, overhead en een room mic.

Afbeeldingslocatie: http://bedroomproducersblog.com/wp-content/uploads/2012/12/spitfire-audio-drums.jpg

Kost iets van 2 pond via het Spitfire Labs programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
En de S90 zit weer in elkaar en speelt een héél stuk beter dan eerst *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zo'n ding zo smerig kan worden zeg. Zulke dingen kosten altijd zoveel tijd en altijd maar hopen dat je geen schroeves overhoudt als je klaar bent.

Vandaag toch maar naar Cubeest 7 geupgraded. Eigenlijk veels te duur maar nu ze met 7.02 uit zijn durfde ik het wel aan. En vreemd genoeg nam de 32bit versie wel de instellingen over van 6.5 en de 64 bits versie niet. En die 64 bits heeft nu ook een VSTBridge ingebouwd maar die beet zich toch stuk op een paar oudere plugins. Maar na een herstart gelukkig allemaal goed gegaan.
Qua mixen een stuk overzichtelijker en de audio engine komt ook stukken beter over op een of andere manier. (Zal wel tussen de oortjes zitten)

• rubjo99
Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 18:15:
Leuk voor Rubjo99! Was al langer fan van je dus het werd tijd voor die EP. ;)

En mastering hoort eigenlijk de track zo weinig mogelijk te veranderen maar vaak als het al wat harder wordt gemaakt denk je al dat het anders klinkt. En dan is het voor jouw wel handig om het te analyseren om zo je zwakke plekken van het mixen te beoordelen. (Wie was de ME? Of heeft het label het geregeld voor je?)
Bedankt :D. Het label heeft het geregeld dus ik zou niet weten wie dat gedaan heeft, het enige is dat ik een snare met reverb en delay heb en dat de lage reverb klank gewoon helemaal verdwenen is.
Kan dat dan aan mijn mixdown liggen?

Verwijderd

Lijkt mij vrij moeilijk zodanniet onmogelijk om tijdens mastering een reverb uit te tieten. :P

Daarom maak ik zelf altijd een 1:1 realtime opname van de track als ik hem afspeel en controleer meteen wat ik hoor. Daarna luister ik hem nog een keer om te checken of ik niets ben vergeten. Juist dit soort puntjes moet je gewoon even de tijd voor nemen want anders vernaggel je al die tijd werk door te haastig te willen werken. Deh's sund!

edit:

Voor de DJ's onder ons. NI heeft Traktor voor iPad uitgebracht.
(Ze zijn nog met meer bezig maar dat wilde die meneer van NI tijdens de Dancefair vertellen.)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2013 16:28 ]

• 2mb
  • Nu online

2mb

Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 11:21:
Voor de DJ's onder ons. NI heeft Traktor voor iPad uitgebracht.
(Ze zijn nog met meer bezig maar dat wilde die meneer van NI tijdens de Dancefair vertellen.)
Ziet er wel tof uit ja:

[ Voor 7% gewijzigd door 2mb op 21-02-2013 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Het lijkt allemaal heel tof, maar ga es met zo'n speelgoedje in een donkere ragbunker staan waar het vochtgehalte hoog is. Ben bang dat je iPad je vingertje niet meer herkent :+

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een kleine remix gemaakt van trance europa express , zit toch een beetje met louzie drums uit de standaard cubase LM drumcomputer .De rest is van de eminent 310 , arpomni en arpprosoloist .leuk verschil tussen arp strings en eminent ,het begint met arp strings die scherper bovenin is . de eminent is mooier met accoorden :)
[audio]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
nieuw speelgoed van waldorf. Komt medio maart voor 244 euro.

http://www.waldorf-music.info/en/rocket-sythesizer.html

[ Voor 22% gewijzigd door Dacide op 22-02-2013 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:37

Saven

Administrator

rubjo99 schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 10:54:
Gister was het zover, de release dat van mijn eerste EP is bekend :D

Ayle Eima (NL) - Autumn Sky EP
BSP001 - Out Feb 25th

[audio]
[audio]
[audio]
[audio]
[audio]

Veel clips omdat er hier geen soundcloud sets kunnen worden neergezet.

Ik ben zo ongelofelijk blij :D nu hoop ik dat jullie het ook vette muziek vinden en dan is het plaatje compleet ^^
vind de eerste echt heel vervelend om naar te luisteren, die percussie dingetjes staan veel te hard in vergelijking met de rest. verder ook niet mijn smaak ofzo (meeste wat hier gepost wordt) dus zal niet inhoudelijk reageren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:27

JediUberknaft

May Da Force B With You !

Nieuwe track waar ik mee bezig ben. Geinspireerd op de goede oude trance :-)

http://snd.sc/YLQ75i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Nu online

2mb

Behoefte aan commentaar? Cut wat laag uit die stabs, is nu te wollig. Minder reverb mag ook wel. Leads mogen meer hoog hebben, het klinkt allemaal nogal dof nu, net of alles gelowpassed is. Daarnaast mag er wel een sterke hoofdmelodie/hook in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
Klinkt best leuk, Jedi. Het gaat alleen inderdaad niet echt ergens naartoe, en ik voeg me bij 2mb's opmerking over de lowpass-sound.

@Rubjo: Ondanks dat het helemáál mijn stijl niet is, moet ik zeggen dat't erg prima wegluistert :) Die piano in From the Beginning vind ik erg relaxt :)

Also: Speeeeeeeelgoed :D

Afbeeldingslocatie: http://i297.photobucket.com/albums/mm237/Wormaap/75546e38-fdaf-403a-b944-1e509b7e9923_zpsa654c85e.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Wormaap op 22-02-2013 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:27

JediUberknaft

May Da Force B With You !

Over het geluid ben ik volkomen eens hoor, is opgenomen in niet al te goede kwaliteit nog. Verder is het nummer nog niet klaar dus gaat zeker nog veranderen. Alle kritiek is altijd zeer welkom ! Neem ik allemaal mee in eind versie :-). Niks leukers dan muziek maken toch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Worm
Wil niet lullig doen maar versie 9 laat niet lang meer op zich wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Nu online

2mb

@wouter

Vraag me af hoeveel nieuws in Komplete 9 komt. Kontakt 5 was volgens mij de belangrijkste upgrade in Komplete 8, en daarvan krijg je gewoon nog updates. Massive en de andere synths zijn al tijden hetzelfde. Misschien dat ze wat van die nieuwe modeled vintage plugin series toevoegen, maar daar koop je dat pakket ook niet speciaal voor.

@Wormaap: Veel plezier met DVD's wisselen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
@Wouter: Zou best kunnen, maar dan komt er vast een prima upgradepad voor Komplete 8 eigenaren. That is, als het überhaupt interessant is. Maar vooruit, als'ie over 3 weken uit komt en 6 vette nieuwe Kontakt libraries heeft, dan baal ik wel een beetje :+

@2mb: Thanks, morgen is installatiedag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Nu online

2mb

Vanavond lekker bezig geweest met een commercieel deuntje:

Het is nog een wipje, maar wel bijna klaar. Genre: SLAM!FM-electrohouse :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
2mb schreef op zondag 24 februari 2013 @ 00:27:

[audio]

Vrij hoog SLAM!FM-gehalte ja :+
Ik mis nog wel dat échte commerciële randje als ik eerlijk ben. Niet qua sound, maar qua opbouw en structuur. Er gebeurd namelijk niet heel veel, het kabbelt een beetje door. Ik zou het arrangement even opnieuw bekijken om het boeiend te houden :)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@2mb
De mix klinkt zeker goed, lekker compact.

En ach ja tegenwoordig moeten er meer breaks in om een of andere ADHD reden. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2013 @ 14:10:
En ach ja tegenwoordig moeten er meer breaks in om een of andere ADHD reden. :D
more breaks , breaksbreaksbreaks , BREAAAAAAAKS!
Afbeeldingslocatie: http://www.conradaskland.com/blog/wp-content/uploads/2007/06/animal-drums2.jpg

Maarre bedank voor de tips iedereen. Uiteindelijk heb ik de "fake overheads" gesimuleerd door het volgende te doen:

- al opgenomen drums opnieuw bouncen in een stereotrack en stereobeeld extra wijd gemaakt.
- highpass tiet eroverheen en wat freq dips op de kick en snare ruimte (die wou ik nog wel droog laten doorkomen)
- verben zoals ik in een studio verwacht, 2e zachte verb met infinite decay (dit klinkt meer als een soort ruis door de beat heen).
- band distortion in de send.
- compleet platgeperst met blue band dynamics (no pun intended), maar hij werd wel vettig.

en dit signaal weer inmengen met het origineel. Het resultaat is een drumpartij die ruimtelijk klinkt zonder dat de reverb er een gladde popbende van maakt. missie geslaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubjo99
Wormaap schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 19:08:
Klinkt best leuk, Jedi. Het gaat alleen inderdaad niet echt ergens naartoe, en ik voeg me bij 2mb's opmerking over de lowpass-sound.

@Rubjo: Ondanks dat het helemáál mijn stijl niet is, moet ik zeggen dat't erg prima wegluistert :) Die piano in From the Beginning vind ik erg relaxt :)

Also: Speeeeeeeelgoed :D

[afbeelding]
Thanks man. Heel fijn om te horen dat het buiten iemands zijn stijl ook goed bevalt :)

De EP is vandaag uitgekomen op bijna alle major selling portals :D
http://www.junodownload.c...autumn-sky-ep/2147270-02/
http://www.digital-tunes.net/releases/autumn_sky_ep
https://itunes.apple.com/gb/album/autumn-sky-ep/id606956140

Promo's kan ik natuurlijk ook geven aan degene die daar behoefte aan hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
vlaaing peerd schreef op maandag 25 februari 2013 @ 09:49:
[...]

[afbeelding]

Maarre bedank voor de tips iedereen. Uiteindelijk heb ik de "fake overheads" gesimuleerd door het volgende te doen:

- al opgenomen drums opnieuw bouncen in een stereotrack en stereobeeld extra wijd gemaakt.
- highpass tiet eroverheen en wat freq dips op de kick en snare ruimte (die wou ik nog wel droog laten doorkomen)
- verben zoals ik in een studio verwacht, 2e zachte verb met infinite decay (dit klinkt meer als een soort ruis door de beat heen).
- compleet platgeperst met blue band dynamics (no pun intended), maar hij werd wel vettig.

en dit signaal weer inmengen met het origineel. Het resultaat is een drumpartij die ruimtelijk klinkt zonder dat de reverb er een gladde popbende van maakt. missie geslaagd.
AUDIOSAMPLE OR IT DIDN'T HAPPEN B)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubjo99
vlaaing peerd schreef op maandag 25 februari 2013 @ 09:49:
[...]

[afbeelding]

En nu graag een FL studio versie uitleg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
rubjo99 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 10:51:
[...]

Dit is universeel. Een uitleg zoals deze kan je toepassen op elke willekeurige daw.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubjo99
kaos- schreef op maandag 25 februari 2013 @ 10:57:
[...]

Dit is universeel. Een uitleg zoals deze kan je toepassen op elke willekeurige daw.
Dan mag je mij uitleggen hoe ik Bounce in FL studio en hoe ik platpers met Blue Band Dynamics :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
rubjo99 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 11:38:
[...]

Dan mag je mij uitleggen hoe ik Bounce in FL studio en hoe ik platpers met Blue Band Dynamics :P
Bouncen = "renderen" van je (drum)track naar een los bestand wat je later weer in je project plaatst.
Platpersen = vrij stevig compressen/limiten. Dat hij dit nu doet met een bepaald soort compressor/dynamics unit gevalletje maakt niet zoveel uit. Het gaat om de essentie :)

[ Voor 6% gewijzigd door kaos001 op 25-02-2013 11:53 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
rubjo99 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 10:39:
[...]

Thanks man. Heel fijn om te horen dat het buiten iemands zijn stijl ook goed bevalt :)

Gekocht, puur omdat ik't vet vind dat je'n release hebt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
rubjo99 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 10:51:
[...]

dunno mate, ik kan niet werken met FL studio. Als ie hele wave files/audio tracks ondersteunt, kan je in principe hetzelfde doen.

Je hoeft niet perse Blue te gebruiken, kan ook een andere zoals Kaos zegt, maar het moest in mijn geval wel een (single) bandcompressie zijn.

Btw, koele tracks trouwens en natuurlijk gefeliciteerd met je release!!
kaos- schreef op maandag 25 februari 2013 @ 10:45:
[...]

AUDIOSAMPLE OR IT DIDN'T HAPPEN B)
zal ik doen, project ligt nog in de studio (de rest van de track is nog niet klaar nl), zal van de week ff sampletjes uploaden.

[ Voor 22% gewijzigd door vlaaing peerd op 25-02-2013 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubjo99
Wormaap schreef op maandag 25 februari 2013 @ 12:06:
[...]

Gekocht, puur omdat ik't vet vind dat je'n release hebt :P
Ho eens :D. You sir, are an awesome person!

Many thanks!
vlaaing peerd schreef op maandag 25 februari 2013 @ 12:09:
[...]

dunno mate, ik kan niet werken met FL studio. Als ie hele wave files/audio tracks ondersteunt, kan je in principe hetzelfde doen.

Je hoeft niet perse Blue te gebruiken, kan ook een andere zoals Kaos zegt, maar het moest in mijn geval wel een (single) bandcompressie zijn.

Btw, koele tracks trouwens en natuurlijk gefeliciteerd met je release!!

[...]

zal ik doen, project ligt nog in de studio (de rest van de track is nog niet klaar nl), zal van de week ff sampletjes uploaden.
Oh ja, dat kan zeker. Zou een beetje klote werken zijn als het niet kon :P.

En bedankt :D
kaos- schreef op maandag 25 februari 2013 @ 11:47:
[...]

Bouncen = "renderen" van je (drum)track naar een los bestand wat je later weer in je project plaatst.
Platpersen = vrij stevig compressen/limiten. Dat hij dit nu doet met een bepaald soort compressor/dynamics unit gevalletje maakt niet zoveel uit. Het gaat om de essentie :)
Ohhhh, kijk dat begrijp ik wel! Ik ga dat ook maar eens even proberen wanneer de tijd rijp is _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

rubjo99 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 11:38:
[...]

In FL termen.... bouncen cq opnemen met Edison en dan in je track slapen als dragged-sample. Beter is om de opname te saven, heb je meer mogenlijk heden tot editing met de channel-state.

Platpers.... FL-limiter (zit ook een compressor in) of Maximus... inladen in je mixer en persen maar!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Platwalsen hoeft toch niet in Fruity?
Da is allemaal al kei-plat.

*rent snel weg*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rubjo99 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 10:39:
[...]

Goed gedaan rubjo99 .leuke sound en tracks :)

Dat is eigenlijk hetzelfde als een cd release in moderne vorm ,download is de opvolger van de cd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2013 @ 18:18:
Platwalsen hoeft toch niet in Fruity?
Da is allemaal al kei-plat.

*rent snel weg*
Wouter!!! kom maar terug!!! Je hoeft niet weg te rennen!! >:)

maar ff zonder gekheid, indd is FL iets plat soms. Wat kil en rommelig. Maar desalniettemin kun je zeker een lekkere en goede mix maken in FL. Het heeft alleen wat tijd nodig.
Zal niet gaan ontkennen dat Cubase en Studio-One beter 'klinken'. Maar het is maar wat je gewent bent denk ik. Ik heb het geprobeerd hoor, Cubase en Studio-One.... maar ik krijg daar niet het ,,,,,, "laten we een track maken gevoel" bij. En dat heeft vooral te maken met de workflow.. Die krijg ik (nog) niet onder de knie. Hoewel het in Studio-One al een stuk beter gaat dan Cubase.

FL ken ik van binnen en van buiten.. en dat is ook wat waard. En dan moet ik maar op de koop toenemen dat het met de mix soms wat lastiger gaat dan de andere DAW's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Fucking fabeltje dat FL plat, kil en rommelig is. Maar dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

apNia schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 10:27:
Fucking fabeltje dat FL plat, kil en rommelig is. Maar dat terzijde.
dus.... ik waardeer je mening, maar hoef het gelukkig niet met je eens te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
chieldtm schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 11:34:
[...]

Let maar niet op apNia, hij is ons recalcitrantje :+

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

chieldtm schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 11:34:
[...]

Niet om recalcitrant te doen, maar ik heb zelf aardig wat testjes gedaan, niks kunnen ondervinden dat FL Studio anders klinkt. Heb jarenlang met FL gewerkt, daarna naar andere DAWs geswitched, maar nooit omdat het plat klonk. Lees voor de grap eens http://forum.image-line.com/viewtopic.php?t=45272
Ik heb nog nooit een serieus voorbeeld gehoord waarin FL platter klinkt dan het in een andere DAW zou doen.

Laat ik het zo vragen, hoe kom je er bij dat het zo is chieldtm?

[ Voor 6% gewijzigd door apNia op 26-02-2013 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vroeger kon je makkelijk horen in welke DAW iets gemaakt was. (Vandaar mijn grapje)
Maar met tig versies verder wordt dat toch een stuk lastiger zo niet onmogelijk.
Zelfs met Reason (Kun je nagaan want dat klonk vroeger pauperslegt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Inderdaad. En een typisch flets geluid komt vaak voort vanuit de gebruiker (meer beginners met FL gezien het laagdrempeliger is) of de eerste generatie slechte effecten die bij FL Studio zaten (wat meer personal opinion is btw). FL zelf rendert niet naar een mindere kwaliteit oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
ECKTE BAZUH GEBRUIKE GWOON EEN MPC

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3UXVxkr.jpg

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar dan wel een MPC60 en niet zo'n slap aftreksel van een 3000. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

apNia schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 11:44:
[...]

Niet om recalcitrant te doen, maar ik heb zelf aardig wat testjes gedaan, niks kunnen ondervinden dat FL Studio anders klinkt. Heb jarenlang met FL gewerkt, daarna naar andere DAWs geswitched, maar nooit omdat het plat klonk. Lees voor de grap eens http://forum.image-line.com/viewtopic.php?t=45272
Ik heb nog nooit een serieus voorbeeld gehoord waarin FL platter klinkt dan het in een andere DAW zou doen.

Laat ik het zo vragen, hoe kom je er bij dat het zo is chieldtm?
Leuk artikel apNia, kende ik nog niet. .ga ik op me gemak lezen

Maar goed om antwoord te geven op je vraag, mijn oren vertellen me dat.. . voorbeeld...
Ik maak een kick...in cubase... dagen werk... kei trots...lets pitch the hell out of it!!.. :+
Gaat allemaal goed... oemph oemph oemph doen me speakertjes, dit tot groot genoegen van mezelf, en dit tot irritatie van mijn vrouw 8) ...

maar door mijn gebrekkige ervaring met de workflow van cubase bounced chiel alles naar WAV toe..

zelfde kick in FL.. kansloos.. klinkt als rubber die op een eierdoos slaat in een riool in guadalahara..
zelfs de root kick klinkt helemaal nergens meer naar. het klinkt vlak, is zijn 'body'opeens kwijt.
En dit terwijl mijn spectrum analyse tools (schöpe) het zelfde aangeven.

dus vandaar.... maar ik zal het iets nuanceren, het kan natuurlijk ook dat het aan mijn digitale kunsten ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Kan het toevallig zijn dat het iets met de loudness te maken heeft, dat het daardoor wat slapper klinkt?

Wil je anders het voorbeeldje uitrenderen voor me, en laten horen hoe de originele kick klinkt, en hoe die door FL heen klinkt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Als je analyzer hetzelfde aangeeft heeft het meer te maken met je soundcard instellingen denk ik.
Staat je samplerate en bitrate wel hetzelfde ? Gebruiken ze beide Asio/directx ? etc etc.

Ik zou dat eerst eens even nachecken, want als het verschil zo overduidelijk is, is er meer aan de hand. Zo met je blote oor een kick anders horen is namelijk ernstig knap.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:37

Saven

Administrator

2mb schreef op zondag 24 februari 2013 @ 00:27:

[audio]

idee leuk, kick alleen iets te soft nog voor mij, en vind de pluck sound vanaf 1.30 er niet echt bij passen, geeft me een beetje een oostblok zomer track gevoel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

apNia schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 13:57:
Kan het toevallig zijn dat het iets met de loudness te maken heeft, dat het daardoor wat slapper klinkt?

Wil je anders het voorbeeldje uitrenderen voor me, en laten horen hoe de originele kick klinkt, en hoe die door FL heen klinkt? :)
Dat wil ik zeker wel.. als ik terug ben uit Rome.. als in volgende week
kaos- schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 13:57:
Als je analyzer hetzelfde aangeeft heeft het meer te maken met je soundcard instellingen denk ik.
Staat je samplerate en bitrate wel hetzelfde ? Gebruiken ze beide Asio/directx ? etc etc.

Ik zou dat eerst eens even nachecken, want als het verschil zo overduidelijk is, is er meer aan de hand. Zo met je blote oor een kick anders horen is namelijk ernstig knap.
Oh god ik hoop het.. anders is ik een lul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Wat zowel Reason als FL had was dat de audio samples maar 1 fase hadden en die werd gewoon aan de andere kant gekopieerd. Dat zorgde dan voor minder CPU consumptie omdat feitelijk maar de halve wavefile geprocessed moest worden.

Onder Reason moest je daarvoor high quality samples aanvinken op je machien, onder Fruity loops weet ik zo niet.

Naarmate de versies vorderden stond deze feature (bug?) standaard op high quality.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:50
Nieuwe teaser van N.I

http://newsletter.native-...+EN&utm_source=newsletter

Waarschijnlijk een virtual analoog synth aangezien ze het over DSP's hebben.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ha! Vet als NI zich ook in de hardware synth markt gaat mengen. Zal mij benieuwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow, nog een softsynth.
Kan nie wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 00:02:
Wow, nog een softsynth.
Kan nie wachten!
Mja, vooral net nadat ik alle huidige NI softsynths aangeschaft heb :+
Een daadwerkelijke hardwarebak zou wel gaaf zijn, al is er natuurlijk eigenlijk geen verschil tussen een virtual analog en een softsynth.

[ Voor 22% gewijzigd door Wormaap op 27-02-2013 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Samples van whatever het mag wezen van NI te vinden op https://soundcloud.com/nativeinstruments

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

Is 100% software, heet Monark.
audiojunk schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 23:24:

Waarschijnlijk een virtual analoog synth aangezien ze het over DSP's hebben.
De P in DSP kan voor Processor maar ook voor Processing staan ;)

[ Voor 81% gewijzigd door Yoozer op 27-02-2013 09:41 ]

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

Ik zeg we maken een pooltje...

Hardware--- (cool, maar ik gok onbetaalbaar)
Software--- (ook cool, en ik hoop iets betaalbaarder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Iemand op Youtube zei het mooi:
a new soft synth! ...must buy! ...unlock my hidden creativity! this soft synth will revolutionize the way i make music. not like the last one, which said it would, but didn't. this one will make me a musician. it'll be totally different from all the others. it'll make waves that sound like hello and goodbye. i should totally buy this. if nobody else notices it, i'll be revolutionary.
:')
Hoe widde ge dat?

[ Voor 60% gewijzigd door apNia op 27-02-2013 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

http://createdigitalmusic...cloud-samples/#more-27957
Peter Kirn van CreateDigitalMusic schreef:
I did clear with NI the ability to say what it isn’t, just in case this video is unclear. This does not involve hardware. It’s a new software instrument.

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Prrrrffffffff, wat een treurnis.
Las wel dat iemand speculeerde over een concurrent voor Diva. Nou 't zal mij benieuwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind Diva nou niet echt spectaculair want het klinkt voor mij als een natte krant tegen de berg op dus concurrentie kan er makkelijk overheen.
Pagina: 1 ... 48 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.