Toon posts:

How to become a Producer Deel II Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 50 ... 102 Laatste
Acties:
  • 342.227 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dat dit ding :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-09 20:48

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Dit doet echt nog meer pijn dan een ongelakt stuk hout in m'n plasbuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm... volgens mij is het toch een MS-10.
Nog steeds zonde overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

808/909/303 stuk van een uur op BBC Radio, voor de liefhebbers: http://www.bbc.co.uk/programmes/b01r3xly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Hahahahhaa ik zie de gefrustreerde FL Studio kinderen al helemaal wild worden van deze tutorial:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

En nieuwe bak ellende gemaakt, feedback zijt welkom:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:30
Ook onze eerste echte volledige track is af :) Superveel van geleerd, en we zijn blij met het eindresultaat.
C&C uiteraard welkom :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@apNia
Boze mannen muziek. Prima gelukt. (Mix ook enzow)

@Wormaap
Nette mix, geluiden zijn wat aan de lieve kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
apNia schreef op zondag 17 maart 2013 @ 00:57:
Hahahahhaa ik zie de gefrustreerde FL Studio kinderen al helemaal wild worden van deze tutorial:
[video]
Haha, ik had ook wel even zoiets van : what? :o
Lekker donker muziekje trouwens, luister het op werk (iMac) maar klinkt hier al lekker, zal thuis ook nog even aanschoppen :7

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18:19
Verwijderd schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 18:11:
Hmm... volgens mij is het toch een MS-10.
Nog steeds zonde overigens.
Die hier is inderdaad een MS-10. Hij doet 't trouwens stabieler als een MS20 die netjes afgedekt bovenop de kast heeft gestaan. En dan zelfs nog, potmetertje vervangen of pcb cleanen is ook geen rocketscience.
Yoozer schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 20:28:
Dude, dat meen je niet.

Je verkloot je verkoopwaarde al met 25% vanwege die asbak, bleurgh.
sja er moet ook afentoe gepaft kunnen worden :7

Verkopen zal ook niet gebeuren, maar dat is tegelijkertijd ook het probleem. Je verzamelt zoveel bakken gear door de jaren heen dat het op den duur toch echt wel in de hoek komt te staan. Zeker tegenwoordig doen we op een paar bakken na eigenlijk toch alles op de PC.

Mgoed, de Prophecy doet het nog helemaal prima hoor, doekje erover en je ziet er niks meer van.

Best een uniek soort synth ook, de meeste hebben maar 1 soort synthese, deze heeft anoloog, fm,wavetable, modelling en op allerlei manieren mixbaar. Dan die ribbon controller er nog op en je kan 4 parameters met 1 vinger bedienen. Goed voor neurotische monofone reesebassen of een toetergeluid of cavia-imitaties.

Maarja...tegenwoordig kan je 600 verschillende gratis VST opelkaar plakken met miljard controller opties en je hoeft er je stoel niet voor uit. Het is allemaal zo relatief.

[ Voor 6% gewijzigd door vlaaing peerd op 18-03-2013 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nja, een doekje erover lijkt simpel. Maar het probleem zit hem in dat de as in de potmeters gaat zitten en ze dan heel veel sneller slijten want as schuurt als de ziekte. Bij een MS-10 kan het dan nog wel uit dat je het laat repareren maar zo'n mackie kan dan meteen de vuilnishoop op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Repareren kunnen we zelf gelukkig en wat deze Mackie betreft, daar komen we komende week dan wel achter. Uiteraard eerst cleanen voor gebruik.

Hoorde vanochtend iig dat de Yamaha a5000 (achter de MS10) nog helemaal in orde is. Prachtig...4MB RAM onboard en 128MB toegevoegd... :/ die goede oude slechte jaren '90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

128Mb en dan ruim een half uur wachten totdat je de samples had ingeladen. Dat heeft mijn EX5 ook.
Maar zelfs een Nord Electro 3 of een Motif XF is de wachttijd erg lang.
Dan zou je liever iets met een SDD hebben zoals een Kronos. (Alleen vinnik die K klinken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:04

2mb

Wormaap schreef op maandag 18 maart 2013 @ 00:05:
Ook onze eerste echte volledige track is af :) Superveel van geleerd, en we zijn blij met het eindresultaat.

[audio]
Klinkt nog wat cheap, vooral de drumsounds. Basje dat op 2:22 begint mag dieper, wel lekkere sound. In het algemeen zijn de synthlijntjes erg losstaand, kan allemaal wat meer cohesie gebruiken (bijvoorbeeld een call & response). Nu is het meer een soepje van synths geworden. Kan zijn dat dat de bedoeling was, maar je sound wordt beter imo als het op elkaar aansluit, zowel technisch als muzikaal.

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

apNia schreef op zondag 17 maart 2013 @ 22:26:

[audio]
Goede intro. Ik vind de synths een beetje overcompressed. Bas is misschien wat te veel aanwezig/lekker vies/prima herrie. Drums zijn dikke prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:45

Zym0tiC

^_^

apNia schreef op zondag 17 maart 2013 @ 22:26:

[audio]
gaat goed los! lekker bass geluid. Synth die er vanaf 4 min inkomt ook erg lekker, lijkt alleen of hij wat aan het vechten is met de bass om gehoord te worden maar dat kan ook aan de soundcloud playback kwaliteit liggen :)
Wormaap schreef op maandag 18 maart 2013 @ 00:05:

[audio]
luistert lekker weg. Synth geluid vanaf 1:37 is een erg heerlijk geluid! In de opbouw na de break komt er in eens kort een sub in terwijl ik die in de rest van het nummer niet (meer) hoor, komt voor mij een beetje out of the blue.

Zelf ook weer eentje gefinished comments welkom :)

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Thanks voor de feedback op m'n track allen! Heel erg blij mee stiekem :$

Leuk feitje voor zij die het interessant vinden maybe. De sample van de Duitse radiovrouw komt van een Duitse zogenaamde "number station". Dat zijn torens die overal ter wereld staan, waar seemingly willekeurige reeksen cijfers de lucht in worden gegooid, soms na tijden lange ruis. Men weet niet waar de cijfers op slaan, en vooral de opnames met kindermelodietjes zijn behoorlijk creepy. Zit er over te denken er een rode draad van te maken in m'n eigen muziek. Soort van persoonlijke Wilhelm Scream ;)

Een kerel heeft een shitload aan recordings verzameld op https://soundcloud.com/th...ct/sets/the-conet-project
Heerijk creepy O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
@apNia: Nu ik de kans heb gehad om te luisteren, vette sounds! Muzikaal is't niet mijn stijl, maar ik kan de vibe die je neerzet zeker waarderen :)

@Zym0tiC: Hier een beetje hetzelfde. Muzikaal is het niet iets dat ik snel zou luisteren, maar ik vind het gaaf hoe je chiptune-achtige vibes combineert met een gangstarap-achtige stijl. Zoek een neger die er stoere taal over uitbraakt en het wordt helemaal vet denk ik :) Zo op zich staand prima sfeervol voor in'n game ofzo. En natuurlijk een superdikke sub!

De reacties op onze track ga ik morgen even op in, al kan ik nu al zeggen dat ik het met veel eens ben :+ Maar ergens moet je een klap op je track geven, vooral aangezien dit de eerste complete is.

[ Voor 66% gewijzigd door Wormaap op 18-03-2013 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toch maar met de tweakers wat delen
[Soundcloud: http://soundcloud.com/deandennings/love-down]

ehh hoe werkt widget toevoegen?
edit2 ik ben hier niet goed in ><
edit3success }:O

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2013 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Thanks wormaap O+

combs >> Gebruik de [audio] tag, en volgens mij moet je http neerzetten ipv https.

[ Voor 20% gewijzigd door apNia op 18-03-2013 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

En meer voor de liefhebbers hier, http://dangerousminds.net...agazine_in_their_entirety

Synapse, eind 70s magazine over synths ingescanned naar PDF :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Comb
Leuke muziek, niet helemaal mijn stijl maar technisch gezien zit het goed in elkaar.

@apNia
Niet teveel op 70ies synths geilen. Is gevaarlijk, vooral voor je portomonee.

En over die number stations. Er is een aflevering in Fringe (Sci-fi serie) die daar ook over gaat. En de mensen die daarna luisteren gaan allemaal gekke dingen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-09 20:40
Iemand trouwens al op Cubase 7 hier? Ik zit nog op 5.5.3 en vraag me af of er wel reden tot upgraden is als er nog steeds geen VSTi sidechaning is..

Aan de andere kant, Cubase 8 kon wel eens duurder worden als je niet meer vanaf 5 kan upgraden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VSTi sidechaining kan al sinds Cubase 6.
Qua upgraden van 5.5 naar 7 is niet goedkoop en ik zou het niet zomaar blind doen. (Zowieso is het nieuw kopen helemaal duur.)
Cubase 7 is fijn voor mij door de standaard bitbridge voor 32 bits plugins en een veel betere mixer layout zodat je goed kan zien wat je mixt. Voor de rest is er niet veel anders wat ik daadwerkelijk gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-09 20:40
Verwijderd schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 16:33:
VSTi sidechaining kan al sinds Cubase 6.
Qua upgraden van 5.5 naar 7 is niet goedkoop en ik zou het niet zomaar blind doen. (Zowieso is het nieuw kopen helemaal duur.)
Cubase 7 is fijn voor mij door de standaard bitbridge voor 32 bits plugins en een veel betere mixer layout zodat je goed kan zien wat je mixt. Voor de rest is er niet veel anders wat ik daadwerkelijk gebruik.
Niet dus:

https://www.steinberg.net...&t=29351&p=190879#p190879

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Algemeen vraagje, ik route in Ableton mijn audio door een audiotrack die als bus dient, waar een Limiter op zit. Als ik nu volledig naar links of rechts pan op die bustrack gaat ie boven de 0dB uit, maar niet als ik de pan netjes in het midden laat staan. Waarom is dat?

[ Voor 3% gewijzigd door apNia op 19-03-2013 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat het een kutlimiter is die niet goed werkt?

@Jovas
VSTi? Je kan ook VSTi's als VSTfx gebruiken en zo sidechainen.

Maar je wilt iets met een vocoder doen of zo? Kan zo gauw niets anders bedenken waarbij je sidechaining met een synth wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Zou het niet kunnen zijn dat de panknop na de limiter komt, en dus het gelimite geluid vervolgens gezamelijk naar één kanaal gezet wordt? Al sommeert een panknop normaal gezien niet toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Had ook Pro-L van FabFilter geprobeerd. Same stuff. Panning zal inderdaad post-FX zijn. How evier, ik snap inderdaad niet waarom ie de boel op lijkt te tellen ofzo. Je laat toch gewoon 1 kant van het audiospectrum horen? I dun giddit.

[ Voor 12% gewijzigd door apNia op 19-03-2013 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Bron: Wikipedia: Panning (audio)
The control knob is designed to distribute its source sounds with constant power, so that at the full left extreme, with the knob pointing to the 8 o'clock position, the sound appears in only the left channel, with all the energy going exclusively to the left channel (speaker). Conversely, when placed in the far right extreme, that is the 4 o'clock position, the sound only appears in the right. In the middle, at the 12 noon position, the sound in each channel is evenly distributed, but decreased in each channel by the law amount, thereby distributing the left and right energy equally across the two output channels, so that the overall sound power level is always constant regardless of the knob position.
Hij verlaagt het volume dus bij center pan. Geinig, dat wist ik niet :+

[ Voor 4% gewijzigd door Wormaap op 19-03-2013 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
whut...6dB hoger dus als ie gepanned is? Wasdavoor anti-audio kolder, dat vind ik wel een behoorlijke fail van Ableton.

@Jovas,

Sidechainen in Cubase 5 is ook gewoon mogelijk met send- en groupchannels, kost alleen iets meer moeite.

Ik zoek ook nog een goeie reden om te upgraden die mij dat extra geld waard is, vind het voorlopig nog half/half en red me nog prima met 5.

[ Voor 52% gewijzigd door vlaaing peerd op 19-03-2013 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
vlaaing peerd schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 21:17:
whut...6dB hoger dus als ie gepanned is? Wasdavoor anti-audio kolder, dat vind ik wel een behoorlijke fail van Ableton.
Dat hangt dan toch af van de pan law die gebruikt wordt in de soft-/hardware die je gebruikt? Ik meen wel inderdaad ooit gelezen te hebben dat 6dB vrij gangbaar is.
Meer uitleg: Wikipedia: Pan law

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Wormaap schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 21:20:
[...]

Dat hangt dan toch af van de pan law die gebruikt wordt in de soft-/hardware die je gebruikt? Ik meen wel inderdaad ooit gelezen te hebben dat 6dB vrij gangbaar is.
Meer uitleg: Wikipedia: Pan law
Hmnee, vind dat geen normale praktijk. Het is vrij normaal om je hele mix mono te houden tot aan de eindfase, dan moet je ineens in de eindfase rekening gaan houden met levels waardoor je hele compressor setup naar de klote gaat en alles opnieuw ingesteld gaat worden.

Ken geen mengpaneel of DAW die dit soort dingen doet, vind het dan ook niet echt producervriendelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
2mb schreef op maandag 18 maart 2013 @ 18:47:
[...]

Klinkt nog wat cheap, vooral de drumsounds. Basje dat op 2:22 begint mag dieper, wel lekkere sound. In het algemeen zijn de synthlijntjes erg losstaand, kan allemaal wat meer cohesie gebruiken (bijvoorbeeld een call & response). Nu is het meer een soepje van synths geworden. Kan zijn dat dat de bedoeling was, maar je sound wordt beter imo als het op elkaar aansluit, zowel technisch als muzikaal.
Bedankt voor het commentaar :) De overall 'geliktheid' van de sound is iets waar we nog veel moeite mee hebben. Het volledig produceren op koptelefoons helpt ook niet direct mee, maar dat is een smoes (we hebben even geen andere optie, though).
De kick en de snare hebben wel wat werk gehad (multibandcompressor op de kick om'm wat dikheid en punch te geven, Dada Life Sausage Fattner op de snare/clap bus om'm door het plafond te jagen, gevolgd door een normale (Waves) compressor met een beetje attack om die harde transient met een relatief lange tail te krijgen). De rest van de drums hebben eigenlijk geen verder werk gehad, hadden we waarschijnlijk wel moeten doen.
Als je (of anderen) wat pointers hebt om de overall sound strakker, 'meer geproduceerd' te krijgen, dan hoor ik ze graag, want daar is denk ik nog veel te halen :)

Melodisch vind ik het wat lastiger, aangezien dat ook grotendeels een smaakverhaal is. We hebben er hier voor gekozen om alles in dienst te laten spelen van de groove, omdat we bovenal een dansbare plaat wilden. Daarom zitten er geen bijzonder intricate harmonische ontwikkelingen in.

De bas op 2:22 heeft een stiekeme subbas erbij om juist die ondersteuning in het laag te geven. Met een grondtoon van 49Hz en weinig daarboven komt'ie alleen niet écht uit de verf. Dat is een duidelijk nadeel van de mix maken op m'n DT-990, want die speelt juist in het laag hard en gedetailleerd, waar we niet echt rekening mee hebben gehouden. Op m'n eigen speakers klinkt dat ook niet zoals het bedoeld is.

@Zym0tiC: die subbas komt stiekem nog terug op 3:12, maar staat daar wat zachter omdat'ie erg begon te flapperen. Ook daar geef ik de schuld aan de mix maken op de DT-990 :+ Een duidelijk leerpunt!
vlaaing peerd schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 21:25:
[...]

Hmnee, vind dat geen normale praktijk. Het is vrij normaal om je hele mix mono te houden tot aan de eindfase, dan moet je ineens in de eindfase rekening gaan houden met levels waardoor je hele compressor setup naar de klote gaat en alles opnieuw ingesteld gaat worden.

Ken geen mengpaneel of DAW die dit soort dingen doet, vind het dan ook niet echt producervriendelijk.
Toch doet volgens mij juist elke mixer of DAW dat. In het Wiki-artikel wordt bv. ook genoemd dat SSL koos voor 4.5dB omdat ze er vanuit gingen dat ze in ruimtes gebruikt gingen worden die akoestisch behandeld waren, en dat 6dB volledig normaal is om te voorkomen dat je geluid ineens harder is als het in het midden gepand is.
Volgens mij is er ook geen enkele DAW of mixer die de panpot voor de inserts heeft zitten?

Edit: De software bij m'n RME'tje laat me ook kiezen wat ik wil, default is -6dB.

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/23siruh.png

[ Voor 19% gewijzigd door Wormaap op 19-03-2013 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
nah, je kan toch niet hebben dat je track ineens 6db gaat clippen (zoals Apnia beschrijft) omdat je'm ff naar links of rechts panned? Zover ik weet staan de pans inderdaad niet voor de volumefader maar erna (maar wel voor de fx bus en master natuurlijk).

btw, mackie control... wasdah?

om even apNia op te geilen:
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/481931_10151294932385836_444793966_n.jpg

't knappe vind ik nog niet eens de hoeveelheid synths die hier staan (moet je voor de lol's bij de faculteit sonologie in Den Haag langsgaan),de sequencer die dit draaiende houdt is gewoon de bom.

[ Voor 22% gewijzigd door vlaaing peerd op 19-03-2013 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

Even de volledige fotoserie: http://www.trippler.net/pics/synxssstudios/index.html

Na een bezoekje aan zo'n soortgelijke "droomstudio" ben ik voorgoed van het idee genezen. Ik zou er zelf volstrekt gestoord van worden.

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
vlaaing peerd schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 22:51:
nah, je kan toch niet hebben dat je track ineens 6db gaat clippen (zoals Apnia beschrijft) omdat je'm ff naar links of rechts panned? Zover ik weet staan de pans inderdaad niet voor de volumefader maar erna (maar wel voor de fx bus en master natuurlijk).

btw, mackie control... wasdah?

om even apNia op te geilen:
[afbeelding]

't knappe vind ik nog niet eens de hoeveelheid synths die hier staan (moet je voor de lol's bij de faculteit sonologie in Den Haag langsgaan),de sequencer die dit draaiende houdt is gewoon de bom.
Toch doet Studio One hier precies het zelfde, al is daar de default 3dB. Ik heb het getest door gewoon wat ruis op 0dB op een monospoor te gooien en het eerst center en dan hard links te pannen.

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/33o03mf.png

Mackie Control is een control surface met een protocol dat door meerdere fabrikanten gebruikt wordt. In het geval van deze kaart kun je de geluidskaart als mixer gebruiken door er zo'n unit op aan te sluiten :+

Van zo'n synthwall twijfel ik nog steeds of ik het nou ontzettend gaaf of totaal achterlijk vind 8)7 Volgens mij zou ik dan helemáál geen muziek meer maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vlaaing peerd schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 21:25:
De meeste DAW en mixers doen er ook aan hoor. En als de reden is dat het voor je gehoor beter klinkt lijkt het me een praktische keuze om het zo te doen.

Trouwens tijdens het componeren ben ik al een beetje met de stereo plaatsing van de mix bezig. Want dan kan je al horen of bepaalde geluiden goed bij elkaar passen of ze op een verschillende plek in het stereo beeld moeten. Nadeel daarvan is dat je wel moet oppassen dat het op het eind nog wel mono compatible is. (Eigenlijk het omgekeerde dus.)

Modular wall ziet er wel vet uit.
Maar wat dat betreft heb ik liever zo'n semi modular zoals een MacBeth M5 die daar op de voorgrond staat.

Zelf ben ik ook een beetje aan het experimenteren met m'n SEM en Voyager en een Analog4.
Het is niet echt modulair maar wel interessant om andere geluiden mee te maken. Alleen is het al snel niet meer bruikbaar omdat de geluiden zo complex worden dat ze een eigen leven gaan leiden.
Dan gebruik ik liever een ouderwetse manier om met een sequencer een noten patroon te maken en daar wat modulaties op los te laten zodat je meer de Berlin sound krijgt. (Ipv van doodles bouwen die en maar door blijven gaan.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
Zo, gisteren een license van Presonus gekregen. Studio One Professional + alle extra's. Blij mee :)

Over enkele weken een review op mijn website.

Grote kans dat ik daarna blijf hangen bij Studio One. Des te meer ik ermee werk, des te meer ik er verliefd op wordt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wormaap schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 23:12:
[...]

...
Van zo'n synthwall twijfel ik nog steeds of ik het nou ontzettend gaaf of totaal achterlijk vind 8)7 Volgens mij zou ik dan helemáál geen muziek meer maken :P
Ik zou van die verlichting lijp worden |:( Al die kleurtjes :X

Voor de rest, gooi er een bed en een koelkast in en ik vermaak me wel O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En voordat je het weet ga je sandalen dragen, laat je je baard staan en ga je wollen truien dragen. :P

YouTube: 2013-02-16 Walhalla 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Jezus die wall zeg, wat vreselijk vet! Het oogt ook meer als een telefooncentrale als een instrument ;)
Je zit ook inderdaad bijna geen muziek meer te maken dan. Als je op "dat niveau" zit te pielen zit je ook bijna meer te programmeren.

Tof dat je dat had gevonden van die panning trouwens Wormaap! Weer wat geleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
[Soundcloud: http://soundcloud.com/kaos001/analog-system-preview]

Hier weer wat nieuws van mijn kant. M'n lieve vriend vlaaing peerd gaat er nog even mee stoeien qua EQ en limiting O+

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke user error trouwens hier, probeer ik van mijn synth wat op te nemen, klinkt stereo, maar het is in mono opgenomen. Vanalles nagelopen in de mixer, andere drivers geprobeerd, diverse versies van de DAW software getest maar nee hoor. Gewoon mono.

Of je kiest de S audio input in de Hardware setup van Adobe Audition |:(

Die fout maak ik ook nooit meer 8)7 :F

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WHZl6I6HaUVff7YGYRxsdsrw/full.jpg

Niet zo dus :P

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2013 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Wormaap schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 21:31:
[...]

Bedankt voor het commentaar :) De overall 'geliktheid' van de sound is iets waar we nog veel moeite mee hebben. Het volledig produceren op koptelefoons helpt ook niet direct mee, maar dat is een smoes (we hebben even geen andere optie, though).
De kick en de snare hebben wel wat werk gehad (multibandcompressor op de kick om'm wat dikheid en punch te geven, Dada Life Sausage Fattner op de snare/clap bus om'm door het plafond te jagen, gevolgd door een normale (Waves) compressor met een beetje attack om die harde transient met een relatief lange tail te krijgen). De rest van de drums hebben eigenlijk geen verder werk gehad, hadden we waarschijnlijk wel moeten doen.
Als je (of anderen) wat pointers hebt om de overall sound strakker, 'meer geproduceerd' te krijgen, dan hoor ik ze graag, want daar is denk ik nog veel te halen :)

Melodisch vind ik het wat lastiger, aangezien dat ook grotendeels een smaakverhaal is. We hebben er hier voor gekozen om alles in dienst te laten spelen van de groove, omdat we bovenal een dansbare plaat wilden. Daarom zitten er geen bijzonder intricate harmonische ontwikkelingen in.

De bas op 2:22 heeft een stiekeme subbas erbij om juist die ondersteuning in het laag te geven. Met een grondtoon van 49Hz en weinig daarboven komt'ie alleen niet écht uit de verf. Dat is een duidelijk nadeel van de mix maken op m'n DT-990, want die speelt juist in het laag hard en gedetailleerd, waar we niet echt rekening mee hebben gehouden. Op m'n eigen speakers klinkt dat ook niet zoals het bedoeld is.
Ik denk dat je qua drums het een beetje te ver zoekt met die processing, sausage fatteners en dergelijke. Als ik even goed luister is de kick gewoon wat te kort en wat te veel jaren '90. Ik zou gewoon een andere sample kiezen. Zelfde geldt voor de hihats en de clap, deze zijn gewoon te veel 'old school' en passen niet goed bij een gelikte, moderne sound. Het ligt ook een beetje aan welk genre je op wilt gaan, maar moderne housekicks zijn langer, hebben meer body en de claps/snares worden gelayered, een beetje stereo uit elkaar gezet etc. De drumpartij is ook niet echt organisch, bijvoorbeeld bij 1:35 heb je het machine gun-effect (snel repeterende samples) van de hihats, dat kan echt niet.

Melodisch: die eerste synth is al niet zo spannend, de harmonieën zijn nogal dissonant maar wordt niet verlost door een consonant klinkend slotakkoord. De pad op 1:07 past er gewoon niet zo goed bij imo, net als het geluid op 1:36. Je moet bij melodie een beetje tension & release in gedachten houden, je moet even spanning opbouwen om daarna te kunnen verlossen. Misschien klinkt dit een beetje vaag maar ik kan je de serie van 'How Music Works' aanraden (zie YouTube), daar worden veel van dit soort dingen besproken.

En voor een fatsoenlijke mix kun je gerust headphones gebruiken, ik heb mijn laatste remix compleet op m'n HD 25 gedaan. Ik wil niet zeggen dat het nou de beste mix ever is, maar het kan ermee door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://members.chello.nl/x.kok/micron.mp3

Lekker rommelen met mijn kleine synth hehe. Insteek is een backdrop voor een thriller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Je link werkt niet, Krusher.

Ben zelf ook even bezig geweest met een nieuw remixje (progressive house):

[Soundcloud: http://soundcloud.com/ottocoster/hello/s-cpZf5]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whoops, fixed.

Overigens ken ik al die house genres niet echt maar ^^ klinkt wel lekker :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
YESSSS :D

komende weken krijg ik deze baby te leen:
http://rupertneve.com/wp-...2comp-linedescription.jpg

kan 'm kopen maar vind dat nog wel aan de dure kant. Mochten jullie de komende weken niks meer van me horen dan zit ik in een donker hol mijn laatste 10 jaar aan audiomateriaal erdoorheen te halen.
kaos- schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 19:57:
[audio]

Hier weer wat nieuws van mijn kant. M'n lieve vriend vlaaing peerd gaat er nog even mee stoeien qua EQ en limiting O+
kep je ook al geDMt, maar hij's nog behoorlijk brickwall gelimit zo, kan er meer mee zonder limiting. laat maar ff weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Niet als asbak gebruiken he peerd! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-09 14:58

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

Nou, ik zal me zelf eens op de pijnbank leggen..
Ik heb deze bak met herrie gemaakt, en moet zeggen dat ik er zelf best trots op ben.
U mag natuurlijk gewaardeerd commentaar geven. Maar wees lief voor me, ik heb een teer zieltje :P

Het is hardstyle dus... O-)

[Soundcloud: http://soundcloud.com/dj-stigmata/stigmata-try-and-die]

We will be right back with Manny_Moare !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

chieldtm volgens mij zit het qua sequencing etc goed in elkaar. De geluiden van je eerste synth geluidje rond 00:14 en kick komen niet helemaal lekker uit de verf. Ze lijken beide wat brul te missen rond mid/high, alsof er een lowpass filter overheen zit. Ook iets te veel reverb op de synth. Je kan proberen bijvoorbeeld de wet/dry wat lager te zetten maar de tail/reverb time wat langer te maken, dat doe ik vaak als ik "meer reverb" wil zonder de sound onder te sneeuwen. Ze missen nu beide een beetje hun impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

@apNia Thanks! hier kan ik dus iet mee.. ga kijken of dat me lukt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vlaaing peerd schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 09:08:
kep je ook al geDMt, maar hij's nog behoorlijk brickwall gelimit zo, kan er meer mee zonder limiting. laat maar ff weten.
Dan kan je die distortion zo mooi nog meer naar voren trekken. ;)
(Want wegpoetsen is onmogelijk.)

Neve is mooi spul. Idd prijzig maar een dikke compressor komt altijd van pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coendeurloo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 11:27
Kennen jullie toevallig een duidelijke tutorial voor absolute Ableton beginners? Het liefst voor versie 9.0 :) Eentje die echt bij het nul punt begint dus...de meeste tutorials die ik vind gaan al uit van enige voorkennis in het produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Kijk hier maar eens, een hele serie voor beginners tot gevorderden: https://www.macprovideo.com/tutorials/Ableton-application

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

1) vind iemand die bereid is om je een middagje uitleg te geven
2) klaar, je bent nu gevorderd genoeg om met tutorials aan de slag te gaan

Echt - je krijgt zo een stuk betere start dan video's kijken.

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
En wat ook prima werkt is gewoon eens in het rond klikken, een synth naar een track slepen en kijken wat er gebeurt. Ableton is helemaal zo moeilijk niet als je eenmaal hebt gevonden hoe je geluid maakt. Ik vind'm érg gebruikersvriendelijk :)

Also: Ik wil ineens een 101. Om dat gevoel een beetje te onderdrukken heb ik maar de demo van D16 LuSH-101 gedownload, die is ook érg vet :)
Toch nog maar even laten bezinken, ik weet niet of ik wel een CV/Gate bak wil, en hij is nog onhandig groot ook. En ik ben nog steeds niet écht hard bezig geweest met de Tetr4, dus eigenlijk moet ik helemaal geen nieuwe synths willen :X

[ Voor 44% gewijzigd door Wormaap op 24-03-2013 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een 101 wilt dan betaal je er ook voor want het is nu ook een collectors synth. Wat dat betreft kom je heel ver in de buurt met een Minibrute (Zeker als je de VCO pots niet verder dan 25% schuift)
Een 101 is wat dat betreft een one-trick pony. De Minibrute is meer een two-tricks pony. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Waarom koop je geen Minibrute dan btw?

Edit: spuit 11

[ Voor 19% gewijzigd door apNia op 24-03-2013 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Omdat dat veel te praktisch zou zijn :+ Maar een Minibrute is zeker ook de moeite waard. Maar ik blijf mezelf ook de hele tijd vertellen dat ik eerst maar eens moet leren gebruiken wat ik heb, en dan is het leuker om te dromen over synths die toch te onpraktisch zijn om daadwerkelijk te kopen, stukje zelfbescherming :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Wormaap schreef op zondag 24 maart 2013 @ 21:38:
En wat ook prima werkt is gewoon eens in het rond klikken, een synth naar een track slepen en kijken wat er gebeurt. Ableton is helemaal zo moeilijk niet als je eenmaal hebt gevonden hoe je geluid maakt. Ik vind'm érg gebruikersvriendelijk :)

Also: Ik wil ineens een 101.
hmja ik vond de 101 nou niet echt de meest veelzijdige synth. Daarentegen is ie makkelijk om snel een dikke reese eruit te halen en kan je niet snel de mist in gaan met parameters die op hol gaan e.d.

En eerlijk gezegd, huidige synths (Minibrute, Moog Minitaur, Mopho, Blofeld VA.enz,) vind ik meer bieden dan zo'n ouderwetse bak waar je veel te veel geld voor moet neertellen.

Als je het gaat om monofone dikke ransbassen, dan moet je de Waldorf Rocket echt serieus ook ff uitproberen, kost geen drol maar je hebt me toch een dikke rig aan oscilators waar Noisia en Teebee dikke mietjes bij lijken. Echt ff hands-on checken dat ding, hij lijkt simpel maar is echt echt echt ubervet!

over ransbas gesproken; deze gratis fx lijkt me wel goed voor ranzige detune+phaseverschuiving+zware bias offsetbassen die technisch gezien niet op vinyl kunnen:
http://www.soundonsound.com/news?NewsID=15990

Moet je wel ff naar hun site voor de code, maak je daarnaast ook nog eens kans op een Eventide fx bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meneer paard, u heeft de Rocket al gelanceerd (gehad)?
Wellicht dat de 8 stemmige digitale synth engine in unisone modus het dik vet geluid van nu kan creëren. Wat dat betreft is het stukken goedkoper dan een phatty 2 rack versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
vlaaing peerd schreef op maandag 25 maart 2013 @ 10:50:
[...]

hmja ik vond de 101 nou niet echt de meest veelzijdige synth. Daarentegen is ie makkelijk om snel een dikke reese eruit te halen en kan je niet snel de mist in gaan met parameters die op hol gaan e.d.

En eerlijk gezegd, huidige synths (Minibrute, Moog Minitaur, Mopho, Blofeld VA.enz,) vind ik meer bieden dan zo'n ouderwetse bak waar je veel te veel geld voor moet neertellen.

Als je het gaat om monofone dikke ransbassen, dan moet je de Waldorf Rocket echt serieus ook ff uitproberen, kost geen drol maar je hebt me toch een dikke rig aan oscilators waar Noisia en Teebee dikke mietjes bij lijken. Echt ff hands-on checken dat ding, hij lijkt simpel maar is echt echt echt ubervet!

over ransbas gesproken; deze gratis fx lijkt me wel goed voor ranzige detune+phaseverschuiving+zware bias offsetbassen die technisch gezien niet op vinyl kunnen:
http://www.soundonsound.com/news?NewsID=15990

Moet je wel ff naar hun site voor de code, maak je daarnaast ook nog eens kans op een Eventide fx bak.
Als je mijn referrer code gebruikt hoef je niet te 'zoeken' naar een code, en maak ik ook nog eens meer kans op die H3000 :P Je hebt trouwens wel een iLok nodig om de software daadwerkelijk te gebruiken.
REFERRAL LINK, dus niet klikken als je tegen referrals bent.

De Rocket ga ik zeker eens checken, de sounds in het filmpje op de site klinkt érg gaaf.
Maar misschien moet ik nog steeds even geen synths kopen :X

[ Voor 2% gewijzigd door teacher op 26-03-2013 17:53 . Reden: Ref link geknipt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Moet je om die plugin te gebruiken ook zo'n iLok hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
2mb schreef op maandag 25 maart 2013 @ 20:35:
Moet je om die plugin te gebruiken ook zo'n iLok hebben?
Ja, kwam ik ook nét achter. Terwijl ik dat in m'n post was aan het editen postte jij. Beetje jammer dat je dan dus kennelijk een iLok moet scoren ervoor.
2mb schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 23:40:
[...]

Ik denk dat je qua drums het een beetje te ver zoekt met die processing, sausage fatteners en dergelijke. Als ik even goed luister is de kick gewoon wat te kort en wat te veel jaren '90. Ik zou gewoon een andere sample kiezen. Zelfde geldt voor de hihats en de clap, deze zijn gewoon te veel 'old school' en passen niet goed bij een gelikte, moderne sound. Het ligt ook een beetje aan welk genre je op wilt gaan, maar moderne housekicks zijn langer, hebben meer body en de claps/snares worden gelayered, een beetje stereo uit elkaar gezet etc. De drumpartij is ook niet echt organisch, bijvoorbeeld bij 1:35 heb je het machine gun-effect (snel repeterende samples) van de hihats, dat kan echt niet.
Duidelijk. Dit is ook wat ik mee kreeg van anderen waarmee ik heb gepraat hierover, en daar gaan we mee aan de slag :) Ik twijfel alleen nog over de richting waarin we dat moeten gaan zoeken. We hebben Battery, Geist en Maschine met een stuk of wat expansions, maar ik ben nog geen enkele kick of snare tegengekomen waarvan ik meteen écht warm werd. Voor deze track hebben we de basic 909 kit gebruikt in Maschine, en dat was misschien sowieso de foute keuze. Then again, het idee vooraf was om met een 909, 303 en twee keer FXPansion Strobe een track te bouwen, puur om eens wat meters te maken. Is uiteindelijk wat meer geworden, maar we hebben wel een complete track gemaakt :)
Melodisch: die eerste synth is al niet zo spannend, de harmonieën zijn nogal dissonant maar wordt niet verlost door een consonant klinkend slotakkoord. De pad op 1:07 past er gewoon niet zo goed bij imo, net als het geluid op 1:36. Je moet bij melodie een beetje tension & release in gedachten houden, je moet even spanning opbouwen om daarna te kunnen verlossen. Misschien klinkt dit een beetje vaag maar ik kan je de serie van 'How Music Works' aanraden (zie YouTube), daar worden veel van dit soort dingen besproken.
Hier heb ik wat meer moeite met begrijpen wat je bedoelt. Met name het dissonante. Het schema is Dm, F, C, Dm. De stab heeft een kwint erin, wat natuurlijk een beetje lastig is, omdat je dan met de 7 als grondtoon eigenlijk een verminderde kwint zou moeten gebruiken en dus je pitchverhouding zou moeten gaan automaten. Maar we gebruiken de 7 niet, dus de stab valt de hele tijd netjes binnen de ladder met beide oscillatoren. Of bedoel je dat het schema nergens echt 'thuis' komt? In dat geval hebben we misschien puur een wat ander idee bij het woord 'dissonant'.
How Music Works ga ik zeker eens checken, dat ziet eruit als een hoop goede info :)
En voor een fatsoenlijke mix kun je gerust headphones gebruiken, ik heb mijn laatste remix compleet op m'n HD 25 gedaan. Ik wil niet zeggen dat het nou de beste mix ever is, maar het kan ermee door.
Die klinkt inderdaad gewoon prima. Het grootste pijnpunt wat dat betreft was de sub, die is nogal oververtegenwoordigd op de DT-990, en was daardoor slecht hoorbaar overal anders (waar jij vond dat de bas body miste, kwam de sub er net in, en uit Zym0tiC's commentaar bleek ook dat'ie in het laatste 'refrein' niet goed te horen is. Op m'n eigen set thuis merk ik dat ook). Wat dat betreft moeten we denk ik meer met referentietracks gaan doen.

Al met al in ieder geval een leerzame track, aangezien er zo veel mis mee is :)

[ Voor 94% gewijzigd door Wormaap op 25-03-2013 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elke track leer je van hoor.
Laatst ook flink aan het mixen geweest en dan wordt je weer eens fijntjes op de feiten gedrukt met het feit dat je zoveel mogelijk van het orginele geluid uit moet gaan en daar niet teveel aan moet gaan lopen kloten. Oftwel goeie geluiden (samples) is het halve werk. En (een beetje) imperfectie heeft ook zo zijn charmes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Goede geluiden vind ik dus, zoals gezegd, lastig. Ik kan wel wat Vengeance samplepacks scoren, maar ergens in die gazillion GB aan drumsamples moet toch wel wat bruikbaars zitten 8)7 Of moet ik gewoon niet zeuren en beginnen te layeren? Toen we laatst waren aan het experimenteren met een kicksample op een subkick layeren liepen we alweer tegen faseproblemen aan, dus dat nodigt ook niet echt uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Verwijderd schreef op maandag 25 maart 2013 @ 18:11:
Meneer paard, u heeft de Rocket al gelanceerd (gehad)?
Wellicht dat de 8 stemmige digitale synth engine in unisone modus het dik vet geluid van nu kan creëren. Wat dat betreft is het stukken goedkoper dan een phatty 2 rack versie.
Yeps, gewoon in de winkel overigens. Het is inderdaad veel oscs voor monofone lijnen. Uitermate lekker voor drum n' bass/nuskool bassen, voor andere dingen is ie wel veel te beperkt. Het is dus een one trick pony, maar dan wel een moddervette pony met het-nieuwe-ECB-kantoor-formaat proporties.
Wormaap schreef op maandag 25 maart 2013 @ 23:00:
Goede geluiden vind ik dus, zoals gezegd, lastig. Ik kan wel wat Vengeance samplepacks scoren, maar ergens in die gazillion GB aan drumsamples moet toch wel wat bruikbaars zitten 8)7 Of moet ik gewoon niet zeuren en beginnen te layeren?
mja, ik zou gewoon een sonotheek aanleggen met je favoriete kicks, samples vind ik stukken minder werk dan met oscs te gaan klooien en drumcomputers hebben vaak weer te standaard geluidjes. Mocht je dan afentoe een leuke kick hebben gefabriceerd dan kun je die gewoon bij je library toevoegen.
Toen we laatst waren aan het experimenteren met een kicksample op een subkick layeren liepen we alweer tegen faseproblemen aan, dus dat nodigt ook niet echt uit...
kicks zou je ook niet hoeven te layeren, maar loop je ertegen aan, mono maken en 1 van de beide fases gewoon dubbelen. Soms helpt het om de wave een paar millisecondes te verschuiven mits de beide kicks dezelfde freq hebben.

Mgoed, veel te veel werk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Heeft iemand van jullie ervaring met de Presonus Faderport?
Ik wil deze aanschaffen als (mini) control surface voor mijn Studio One (ook Presonus)

Alternatieven:
Icon Qcon Lite

[ Voor 11% gewijzigd door Dacide op 26-03-2013 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Beter die Presonus nemen dan. Mijn ervaringen met Icon zijn niet best in ieder geval. Zeer matig gebouwd spul als je het mij vraagt.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
De Faderport is een te gek dingetje. Maakt het mixen er een stuk sneller op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Thanks voor de reacties. Denk dat ik dan idd bij mijn eerste keuze blijf (Faderport). Tweedehands al vanaf een euro of 70 te vinden.

Maar Icon apparaten zeer matig gebouwd? Dat had ik zelf nooit gedacht. Ziet er aardig stevig uit. Mooie aluminium panelen etc. (althans, de grote Icon Qcon heb ik vorig jaar op de Dancefair gezien (jezus wat een groot ding). En toen _leek_ ie echt heel stevig en degelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Heb niet alles van Icon in mijn handen gehad, maar een vriend van me heeft al 2 keer een Icon iDJ gehad die beiden gaar waren.

Nu zijn die dingen ook maar 99 euro en niet echt serieus performance gear, maar tot 2 keer toe was het een product wat gewoon niet voldeed. Jogwheels die raar doen op een geaard stopcontact in huis 1, maar in huis 2 prima werken, niet geaard werkte het überhaupt niet in beiden huizen. Schiet mij maar lek 8)7

De behuizing is voor de rest vrij prima en ik denk dat dat ook bij de rest zo is, maar de knoppen en faders waren echt om te janken.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Dacide schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 14:29:
Thanks voor de reacties. Denk dat ik dan idd bij mijn eerste keuze blijf (Faderport). Tweedehands al vanaf een euro of 70 te vinden.
je zou ook voor een Steinberg controllertje kunnen gaan, die's nieuw ook goed onder de 100,- te krijgen, maar ik vermoed dat ie erg geent is op Cubase.

Verder kan je de Korg Nanocontrol, Novation Nocturn en de Omnitronic FAD-9 nog bekijken, allemaal soortgelijke functies en nieuw ruim onder de 100,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Novation Nocturn heb ik thuis staan. Evenals een Novation SL 49 mk2. Echter hebben deze geen motorized faders. En dat is nu net het punt waarom ik deze niet gebruik als DAW controller. Heb ook een tijdje de Akai APC thuis gehad (met als doel: daw controller (voor ableton destijds).. maar ook daar helaas geen gemotoriseerde faders.

Novation heeft wel een compromis techniekje. De fader reageert pas als je bij zijn ingestelde waarde aangekomen bent. Tot die tijd doet de fader niks. Maar dit werkt te omslachtig voor mij.

Die van Steinberg had ik ook al bekeken. Zien er goed uit op eerste gezicht. En ze zijn modulair. Maar er zit er geen met motorized fader tussen. (wel via led weergave)

Maar ik denk dat ik gewoon voor de Faderport ga. Ik werk nu toch met Studio One. En Faderport werkt daar in ieder geval 100% native op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Wie is er down? Paul Hardcastle up in this mawfak! : YouTube: Paul Hardcastle - King Tut

Da's pas een meuj apparaat jonge!

[ Voor 19% gewijzigd door apNia op 26-03-2013 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

apNia schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 15:07:
Wie is er down? Paul Hardcastle up in this mawfak! : YouTube: Paul Hardcastle - King Tut

no words......... non.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 15:07:

Uch, dat is niet te kijken op mn 32" scherm :X :P

Maar wel jeugdsentiment :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toen je zo'n keytar kocht zat er een bon bij voor de kapper zodat je een bijpassend kapsel aangemeten kreeg.

Controllers zijn trouwens vrij persoonlijk. Heb zelf ooit eens een draaicontroller van Contour gekocht en dat ding heb ik niet echt gebruikt. En de faders zou ik ook via mijn digitale mixer kunnen bedienen maar muizen is meer mijn ding. Hardware mixen doe ik dan wel weer met faders trouwens. Niet echt logisch maar het werkt voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Keytars zijn gaaf! De toetsenist van de metalband waar ik gitaar in speelde had er ook een :) Die goede, oude tijd (ookal is dat pas een jaar of vijf, zes geleden :P)

Qua controllers is er voor mij echt een wereld opengegaan sinds ik de Faderport heb. Ik vind het erg vervelend om alles dicht te gooien en uit te schuiven met de muis. Da's natuurlijk - zoals Wouter al opmerkt - persoonlijke voorkeur. Ik heb ook een APC40, maar door het gebrek aan motorised faders gebruik ik die vooral als voetenbankje in z'n flightcase. Komt vast wel weer van pas als we ooit live gaan spelen (want dat is wel de bedoeling) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
had een idee en daarvan even snel een snippet van gemaakt. Nu eens een complete track ervan bouwen. De synth en bassline zijn nog van een sample pack, maar was bijna hetzelfde wat ik in mijn hoofd had, scheelde weer zoeken naar een preset die erop leek in massive.

[Soundcloud: http://soundcloud.com/mildr/track-idea-no-9001-mxi/s-pKWUS]

[ Voor 0% gewijzigd door rhodium op 27-03-2013 04:58 . Reden: whut [audio] doet het niet met een https url ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Wormaap schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 23:46:

Qua controllers is er voor mij echt een wereld opengegaan sinds ik de Faderport heb. Ik vind het erg vervelend om alles dicht te gooien en uit te schuiven met de muis. Da's natuurlijk - zoals Wouter al opmerkt - persoonlijke voorkeur. Ik heb ook een APC40, maar door het gebrek aan motorised faders gebruik ik die vooral als voetenbankje in z'n flightcase. Komt vast wel weer van pas als we ooit live gaan spelen (want dat is wel de bedoeling) :)
Als het Dacide alleen om de faders gaat, ik heb zelf al jaren een Behringer BCF2000, retegoedkoop, 8 faders met motor, 8 rotaries met geheugen en wat knopjes. Misschien dat wat? heeft ook iets meer het formaat van een normale mixer ipv zo'n klein bakje.

<edit> richting Dacide bedoeld.

[ Voor 11% gewijzigd door vlaaing peerd op 27-03-2013 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Rhodium
Goed begin is nog steeds veel werk. ;)

En ook niet onbelangrijk in de studio. Een goede stoel waar je meters mee kan maken. (Mijn oude was kapot gegaan en weer zo snel mogelijk een andere (2e handse) gekocht. En dan een officieel gekeurde variant die hopelijk wat langer mee gaat dan de vorige.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Verwijderd schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 16:29:
En ook niet onbelangrijk in de studio. Een goede stoel waar je meters mee kan maken. (Mijn oude was kapot gegaan en weer zo snel mogelijk een andere (2e handse) gekocht. En dan een officieel gekeurde variant die hopelijk wat langer mee gaat dan de vorige.)
ik dacht je laatst al over straat te zien gaan,
Afbeeldingslocatie: http://www.strangesports.com/images/content/109787.jpg

naast je faders zijn gemotoriseerde stoelen ook wel fijn in de studio. Als je liever niet met je schedel in een mengpaneel beland (zonder plastic covers op de faders) dan is het enigszins raadzaam om de kabels van de vloer te rapen tijdens het achteruitcrossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
vlaaing peerd schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 08:50:
[...]

Als het Dacide alleen om de faders gaat, ik heb zelf al jaren een Behringer BCF2000, retegoedkoop, 8 faders met motor, 8 rotaries met geheugen en wat knopjes. Misschien dat wat? heeft ook iets meer het formaat van een normale mixer ipv zo'n klein bakje.

<edit> richting Dacide bedoeld.
ik ben bekend met de Behringer BCF2000. En wat me bij dat specifieke bakje stoort is het geluid van de faders. Natuurlijk mag je niet klagen voor dit geld. Maar het weerhoudt me er wel een beetje van.
(en deze heeft geen transport buttons.. maar ik kan me vergissen, want hij heeft wel degelijk knoppen. Wellicht dat deze te mappen zijn)

Vooralsnog neig ik toch wel erg sterk naar de Faderport.

-Klein
-Stil
-Geen overbodige functies
-100% compatible met Studio One (beide van Presonus)
- cheap (75 euro 2e hands)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Kan iemand me helpen met het 'hoe maak ik deze sound'-verhaal? :+ Ik vind de eerste lead in deze clip erg gaaf, en gezien het feit dat'ie op een Prophet is gemaakt, zou ik hem op mijn Tetr4 moeten kunnen namaken. Maar ik heb geen idee hoe :X Het is volgens mij helemaal zo'n complexe sound niet, 1 osc, beetje delay, filtertje, klaar. Maar toch lukt het me niet om zo'n soort 'zingende' lead te bakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twee zaagtanden pakken. Zelfde oktaaf en de 2e 1cent verstemmen. (3e OSC erbij kan ook)
Portamento op zetten en tijd afstemmen naar smaak. Filter aan motulatiewiel hangen.
Evt nog een ADSR aan de pitch moduleren. Nog een galm eroverheen en je komt een end in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
Ja daarom heb ik de oude ook niet meegenomen met het verhuizen. Volgende week komt mijn nieuwe binnen. Meteen een leren gekozen want dat maakt makkelijker schoon dan een stoffe :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Laatst online: 21:45

Zym0tiC

^_^

Heb me weer eens gewaagd aan een remix. Denk dat het me aardig is gelukt om (voor mij) het beste uit het origineel te halen en hier iets nieuws van te bouwen zonder te ver van het origineel af te wijken.
Gelijk ook de eerste keer dat ik eens van het kick op 1 snare op 3 concept afweek :p

origineel: https://soundcloud.com/fa...-legend4ry-four-listening

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VN4W9EeJr6ws26aktcZiPfJk/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1ZIXHjN6TFrImKat7JPfiSTk/thumb.jpg

Hopelijk binnen in 24-48 uur op mijn naam *O*
Toch een stuk prettiger dan de fysieke knopjes en vooral het LCD en de modulation matrix op mijn Micron.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2013 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

We hebben het hier wel eens gehad over drumsamples, en welke dan goed zijn (uitgezonderd Vengeance dan, want die worden door iedereen gedownload). Ik kwam deze tegen van Sonic Academy, niet duur en van goede kwaliteit:
http://www.sonicacademy.com/SonicXtra/UltimateDrums/

Vier pakjes: voor house, progressive, trance en dubstep, maar je kan natuurlijk alles door elkaar gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Iemand hier die praktisch alleen maar VEC sample CD's gebruikt voor dat soort stylen muziek? (Ok, samen met Stylus RMX dan, maar die heeft echt geen goede standaard kicks)

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Voor mijn drums is het vaak VEC ja, alhoewel ik moet zeggen dat ik vooral van de kicks en snares steeds minder gecharmeerd ben. Ik begin steeds meer 808 spul te gebruiken/layeren.

Toffe kit trouwens 2mb, jammer dat mijn oom T. Orrent hem niet heeft. Klinkt stuk beter dan de gemiddelde Vengeance pack.

[ Voor 25% gewijzigd door apNia op 30-03-2013 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
2mb schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 17:16:
We hebben het hier wel eens gehad over drumsamples, en welke dan goed zijn (uitgezonderd Vengeance dan, want die worden door iedereen gedownload). Ik kwam deze tegen van Sonic Academy, niet duur en van goede kwaliteit:
http://www.sonicacademy.com/SonicXtra/UltimateDrums/

Vier pakjes: voor house, progressive, trance en dubstep, maar je kan natuurlijk alles door elkaar gebruiken.
Bedankt voor de tip. Ik heb de demo's even geluisterd en het hele setje gekocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Dubstep kit ook maar gekocht. €11 ofzo is ook niks :+

edit: en heel blij mee, mooie cleane kicks en snares, mooier dan de VEC packs imo (voor mijn genre dan :))

wat ik alleen niet snap is dat de kickdrums niet mono zijn, ik heb altijd geleerd dat dit het beste is om de meeste punch aan je kick te geven.. waarom is dat?

[ Voor 72% gewijzigd door apNia op 30-03-2013 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
apNia schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 18:42:
Dubstep kit ook maar gekocht. €11 ofzo is ook niks :+
That's the spirit! :P
Alleen jammer dat Geist de AIFF-files alleen maar als slice kan laden, waardoor het weer niet 1-2-3 gewoon naar een padje kan. Ik kan de samples natuurlijk ook gewoon los in S1 gooien, maar ik vind Geist zo fijn werken :+ Eens zoeken of dat werkt, en anders een batch AIFF->WAV progsel zoeken :P

Edit: Al gevonden. Autoslice voor audiofiles stond aan in Geist 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Wormaap op 30-03-2013 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Ik heb zelf de housepack gekocht voor iets van $15. Oom T. heeft ze inderdaad niet, maar dat vind ik eigenlijk wel prima, dan heeft niet gelijk de hele wereld dezelfde samples. Groot verschil met de Vengeance packs die € 79 moeten kosten en die waarschijnlijk 99% van de producers dan ook niet legaal heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Naar aanleiding van dit filmpje ben ik deze aanpak eens gaan proberen. Ik vind het zelf eigenlijk érg leuk werken. Heel visueel en het nodigt uit tot functioneel schrijven. Als ex-gitarist in een progmetalband en ooit een poging tot conservatorium jazz gedaan hebbende is 'functioneel' voor mij lastig :P

Resultaat van een half uurtje spelen :) De lead is om wat meer context te geven in de tweede helft, het gaat me hoofdzakelijk om de groove. Commentaar is van harte welkom!

2mb schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 19:43:
Ik heb zelf de housepack gekocht voor iets van $15. Oom T. heeft ze inderdaad niet, maar dat vind ik eigenlijk wel prima, dan heeft niet gelijk de hele wereld dezelfde samples. Groot verschil met de Vengeance packs die € 79 moeten kosten en die waarschijnlijk 99% van de producers dan ook niet legaal heeft.
Doordat iedereen het downloadt vind ik het inderdaad ook minder interessant om het te kopen. Het volledige pakket samples van Vengeance kost net iets minder dan 2000 euro. Je krijgt dan wel ontzettend vette samples, maar als iedereen ze vervolgens binnenjengelt via de Piratenbaai, dan gaat de lol er ook vrij snel vanaf.
En ik vind het jammer dat Vengeance (voor zover ik heb gevonden) geen losse drumsamplepacks aanbiedt. Ik heb niet direct ontzettend veel interesse in melodische samples, daar heb ik zelf synths voor :) (Moet ik er wel nog beter mee leren werken, maar dat is een proces :P)

[ Voor 46% gewijzigd door Wormaap op 30-03-2013 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Wormaap schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 22:03:
Naar aanleiding van dit filmpje ben ik deze aanpak eens gaan proberen. Ik vind het zelf eigenlijk érg leuk werken. Heel visueel en het nodigt uit tot functioneel schrijven. Als ex-gitarist in een progmetalband en ooit een poging tot conservatorium jazz gedaan hebbende is 'functioneel' voor mij lastig :P

Resultaat van een half uurtje spelen :) De lead is om wat meer context te geven in de tweede helft, het gaat me hoofdzakelijk om de groove. Commentaar is van harte welkom!

[audio]
Mag nog wat meer laag in, bijvoorbeeld bij de synth op de 3e tel. Alles een octaaf naar beneden zou al helpen denk ik. Iets meer 'zagen' mag ook wel als je de electro kant op wilt.

Pagina: 1 ... 50 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.