Wat denk je van zo een controller

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
* Stoney3K rolt een 20 op zijn Sarcasm check.apNia schreef op zondag 15 januari 2012 @ 16:51:
wat een dooie mussen replies god nonde!
Stoney die the obvious state en systeemherstel die m'n hele grap met één plaatje onderuit schoffelt!
*emo*
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Verwijderd
Als schrijver limiteer je jezelf ook niet als je grammatica goed beheerst of Reve en Mulisch leest. Bij muziek is het niet anders.apNia schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 15:30:
Nee absoluut niet. Het is niet van belang. Ik kies er zelfs doelbewust niet voor om die theorie te leren omdat ik bang ben dat het me limiteert.
En de logica is dan "Paul McCartney kan geen noten lezen, de Beatles zijn heel goed, ik kan ook geen noten lezen dus mijn muziek moet dan wel net zo goed zijn als die van de Beatles." HelaasEr zijn bepaalde artiesten die bijvoorbeeld geeneens noten konden lezen. Een goed voorbeeld daarvan is Michael Jackson. Toch een redelijk bekende artiest. Oh en Stevie Wonder
Dit lijkt een beetje op "nou, knopjesdraaien, da's nog voor mij te doen, maar allemaal die saaie theorie studeren, brrr".iChaos schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 14:35:
Akkoorden, theorie over samenhang van noten, etc., noem het maar op. Producing zie ik heel erg zitten
[ Voor 24% gewijzigd door Yoozer op 16-01-2012 14:14 ]
teveel zooi, te weinig tijd
Verwijderd
Vind het rot om mezelf te moeten kicken, maar ik had stiekem wel op iets meer feedback dan alleen die van Systeemherstel (waarvoor thxWhyte schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 19:41:
Om even de combobreaker te spelen. Heb eeeeiinnndelijk de SpacePanda afgemaakt. Zou heel graag wat feedback van jullie horen, ook al ben ik er nu al érg blij mee
.
[Soundcloud: http://soundcloud.com/whytewip/whyte-spacepanda-wip2]
Vinden jullie er van?
Weet jij goede info hiervoor te vinden Yoozer? Ik rommel al jaren wat met een DAW en ben sinds een half jaar bezig om gitaar te leren spelen. Hierbij lijkt het mij cruciaal dat ik die **** theorie eens onder de knie ga krijgen.Yoozer schreef op maandag 16 januari 2012 @ 14:11:
[...]
Als schrijver limiteer je jezelf ook niet als je grammatica goed beheerst of Reve en Mulisch leest. Bij muziek is het niet anders.
Als je de hele dag naar de radio luistert pik je net zozeer theorie op, en de limitering is daar nog veel erger; pop heeft lang niet zoveel akkoorden en ontzettend standaard-overgangen. Om terug te komen op de schrijver-vergelijking - "nee, ik lees Shakespeare niet, maar ik volg wel continu Twitterberichten".
Doe er mee wat je wilt
[...]
En de logica is dan "Paul McCartney kan geen noten lezen, de Beatles zijn heel goed, ik kan ook geen noten lezen dus mijn muziek moet dan wel net zo goed zijn als die van de Beatles." Helaas
[...]
Dit lijkt een beetje op "nou, knopjesdraaien, da's nog voor mij te doen, maar allemaal die saaie theorie studeren, brrr".
Nee, zo moeilijk is het niet, en als je je DAW onder de knie krijgt kun je dat ook met theorie. En je kunt echt ontzettend simpel beginnen met de kwintencirkel. Alles wat je voorheen "gevoel" noemde dat je dacht dat goed klonk wordt dan opeens allemaal uit te leggen - en mooier - toe te passen op meer dan wat je al kende.
Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...
Verwijderd
[ Voor 11% gewijzigd door Kain_niaK op 17-01-2012 22:35 ]
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
Luister je dit in je kamer over je speakers op een redelijk hoog volume? Proficiat, je hebt een room mode gevondenapNia schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 22:46:
Ik heb een sinus die op een bepaalde toon echt SCHREEUWT, maar niet in amplitude maar het klinkt gewoon harder. Kan je dat eigenlijk fixen?
[ Voor 8% gewijzigd door Yoozer op 18-01-2012 08:54 ]
Ik zou inderdaad eerst dubbelchecken of je kamer geen last heeft van staande golven en je daarom die specifiek hard overkomt. Eerst ff vergelijken op andere speakers/ruimte dus.apNia schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 22:46:
Peerd wat was eigenlijk de oplossing om die brul uit je sinus te halen? Ik heb een sinus die op een bepaalde toon echt SCHREEUWT, maar niet in amplitude maar het klinkt gewoon harder. Kan je dat eigenlijk fixen?
[ Voor 32% gewijzigd door vlaaing peerd op 18-01-2012 14:36 . Reden: fotoos verhuist ]
Input en Output uit en aangezet van de APC40, waarna alles op mysterieuse wijze weer werkte. Vreemd, maar hij doet het! Kon al weer gauw verderBowy3r schreef op zondag 15 januari 2012 @ 03:14:
Het was of dit topic, of die van mac software; vond em hier wat geschikter.
Ik heb hier Ableton 8.2.7 activated trial aanstaan, met daarop aangesloten een APC 40 en een M-Audio Axiom 25 classic. Het zijn prachtapparaten en werkten goed in de tijd dat ik een windows machine had, echter ben ik overgestapt naar Mac en hoopte dat (net zoals al het andere spul dat ik heb aangesloten op mijn Mac) het smooth and simple ging.
Tegendeel bleek al snel, omdat ik op mijn Mac geen midi mappings kan maken die werken. Zonder het vinkje "Remote" aan te zetten, laat hij rechtsboven zien dat er MIDI activiteit aanwezig is. Als ik het vinkje aanzet, doet dat gele blokje het niet meer, maar als ik dan tijdens MIDI map op een knop druk, en draai dan aan een willekeurige knop op een van mijn controllers, detecteert ie dat wel, maar doet hij er niks mee. Zet ik het weer uit, detecteert ie het wel, maar doet hij niks op mijn reeds gemapte knop.
Heeft een van jullie hier toevallig de oplossing voor? Ik had net zo'n goed idee in mijn hoofd, en dan gebeurt er dit.. Nooit leuk als technologie mij tegenhoudt
hier ook nietVerwijderd schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 12:24:
Peerd, je grafiekjes doen het niet.
Of je geeft ons je login gegevens, of je zet hem in een public mapDeze foto staat in een map die beveiligd is met een wachtwoord; ga naar gallery: vlaaing peerd om het wachtwoord voor deze map in te voeren.
Ey!! Macarena \o/
Bron: New-line.nl
Deze set is zeer geschikt als monitorset voor de ThuisDJ die hoge eisen stelt aan de geluidskwaliteit! Aansluiten is ook een makkie. Uitgang van je mixer zo de sub in en klaar ben je (de set heeft namelijk 5 ingebouwde eindtrappen). Plaatsing van de topjes is eenvoudig. Zet ze voor je snufferd OF plaats ze op een microfoonstatief (aansluiting daarvoor zit reeds onder in de topjes). Je kunt natuurlijk ook muurbeugels gebruiken.
Systeem-eigenschappen:
Actief systeem met in totaal 220 Watt RMS vermogen, verdeeld over 5 eindtrappen.
Syrincs Large Signal Technology©
Kompleet magnetisch afgeschermde topjes voor AV- of PC-Toepassingen
Actieve Cross-over voor optimale aanpassing van de gebruikte speakers
Symmetrische XLR-Ingangen met ingangsregelaar EN aparte regelaar voor de klankbalans tussen topjes en sub
Hoge geluidsdruk: 111 dB SPL peak @ 1m
D'Appolito configuratie van de topjes
Schakelbare EQ voor vrijstaand- of tafelplaatsing
Schakelbare Delay voor het optimaal gelijklopen van de fase tussen de Subwoofer en Topjes: 0 m of 0,6 m
1" Neodymium Dome tweeter met “Acoustic Waveguide” voor een hoge dynamiek
Hogetonen speaker wordt door Peak en RMS Limiter beveiligd
De Topjes bevatten geen Transformatoren of spoelen
Het één-kabel-Systeem voorziet de Topjes van signaal en voedings-spanningen
De bandpass subkast heeft een krachtige 8"-Woofer voor een droge dynamische basweergave
Aanvullende informatie:
Afmetingen topjes: 13 x 34 x 19cm (B x H x D, inclusief koelvinnen)
Afmetingen sub: 29 x 43 x 33cm (B x H x D)
Let op: deze set heeft gebalanceerde XLR ingangen. Afhankelijk van je mixer heb je dus een verloopje nodig. Informeer bij twijfel!
De bijgeleverde beige kabels (komen tussen sub en topjes) zijn ca. 1,8 meter lang (aan de korte kant dus). In de optielijst kun je langere kabels selecteren.
Technische gegevens:
Technische Daten:
Frequenzbereich (-10 dB): 39 Hz - 24 kHz
Frequenzbereich (-3 dB): 45 Hz - 19 kHz
Maximalpegel: 111 dB SPL @ 1m
Eingangsempfindlichkeit: 0,25 V .....4 V eff.
Eingangnsimpedanz: 15 kOhm asymm.
30 kOhm symm.
Verstärkerleistung: 68 Watt rms Sub
2 x 38 Watt rms pro Sat
Fremdspannungsabstand: >96 dB(A)
Abmessungen (HxBxT): 427 x 287 x 323 Sub
334 x 126 x 184 Satellit
Gewicht: 15,5 Kg Sub
3,5 kg pro Satellit
Verwijderd
Thanks!vlaaing peerd schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 09:41:
@Dacide,
Je hebt een SPL meter nodig, een gecalibreerde mic en wat software. Ik deed de metingen nooit zelf maar deed een concullega in de behandelde luisterruimte van Tonika. Deze ruimte is volledig dood en zeer goed geschikt om speakers te meten.
Als je zelf thuis gaat meten zullen de resultaten wss niet hetzelfde zijn, hoe verder je van de speakers af gaat meten, des te meer je namelijk de reflecties van je kamer erbij gaat krijgen.
An sich is het dan weer fijn om die grafiek te vergelijken met de "neutrale" meting, dan weet je dus precies wat er schort aan je kamer.
In jou geval zou ik me ook eerst richten op je kamer behandelen;
-> laptop speakers of multi.1 meuk, dan is je eerste prioriteit fatsoenlijke speakers fixen
-> heb je redelijk betrouwbare speakers dan is de prio om te zorgen dat je kamer geen staande bassen heeft of ontzettend veel mid/hoog reflecteert en elkaar gaat versterken. Compleet dood (zoals de testruimte) is ook niet goed, een zachte ruimte met lichtelijke galm van +/- 2 sec zonder specifiek bepaalde frequenties te versterken zou ideaal zijn.
Is die kamer nl niet goed dan is het gewoon totale onzin om daar dure speakers in te gaan zetten en dat zie je dus met ApNia's subprobleem. Ik denk wel dat de Alesis betrouwbaarder zullen zijn dan jouw setje, maar het is geen totale crap wat je gekocht hebt en als je de problemen in je kamer fixt + het feit dat je je eigen speakers "kent" , dan ben je al een goed eind op weg.
Verwijderd
Randvoorwaarde is dat je dan wel over een gedegen microfoon en spl meter en analyzer software hebt.Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 10:09:
Je eigen metingen doen kan wel handig zijn om te kijken of je ruimte een beetje akoestiek verantwoord is.
Maar voor speakers werkt het alleen goed als je het in een dode ruimte doet. Anders heb je teveel last van randverschijnselen en is de meting niet meer representatief voor de speakers zelf.
Was sub betreft maakt het niet echt uit waar die staat want je hoort toch niet waar het laag vandaan komt. (onder 200hz kunnen je oren niet onderscheiden waar het geluid vandaan komt, maar als je hoofd ook maar iets draait gaat die stelling niet meer op trouwens)
Trouwens op de NAMM heeft Arturia een nieuwe analoge 1VCO hardware bak gepresenteerd.
Verwijderd
Godver heb ik nog niet eens zo heel lang een MPK49Dacide schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 10:18:
ook nice:
Nieuwe AKAI Midi controller... Heeft o.a. CV/Gate voor oude synths.
Beschikt ook over een soort automap software (akai connect)
Heeft een build-in seqencer
YouTube: Akai Pro MAX49: Overview
[ Voor 27% gewijzigd door apNia op 20-01-2012 19:03 ]
[ Voor 13% gewijzigd door Kain_niaK op 22-01-2012 03:45 ]
Verwijderd
Verwijderd
This space is occupied
Verwijderd
Ik snap nu wat de verwarring bij mij is.Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2012 @ 17:39:
@Kain
Die 2e heeft meer dynamiek en dat past veel beter bij de baslijn die de beat zo mooi aanvult.
Maar dan die bas ietsje afknijpen want nu is het net wat te overheersend in het laag.
(En kijken naar muziek heeft zelden zin.)
[ Voor 4% gewijzigd door Kain_niaK op 23-01-2012 09:16 ]
Ik heb niet zoveel ervaring met Logic maar ook daar zul je controllers moeten mappen. Dwz, je moet tegen Logic vertellen wat voor controller nummer correspondeert met welke functie. Eenmaal opgenomen in Logic zal ie dan via het midisignaal die filter weer afspelen zoals je'm hebt opgenomen.Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2012 @ 20:25:
Nu heb ik een Access Virus C gekocht. Toffe bak! In logic maak ik een nieuwe track aan 'external midi' en verwijs hem naar mijn audio interface op channel 1. Ik smijt een midi op het kanaal en druk op play, alles werkt perfect.
Nu wil ik dus bijvoorbeeld die cut off terug gebruiken, maar hoe laat ik dat recorden in Logic? Als ik de record knop gebruik, dan wilt hij de noten in de 'piano roll' opnemen, niet mijn modificaties op de Virus zelf. Iemand enig idee hoe dat normaal gedaan wordt?
Verwijderd
Lekker!z999 schreef op zondag 22 januari 2012 @ 20:40:
[audio]
Probeersel, niet voor diegene die een zwakke maag hebben overigens.
Verwijderd
Dat is eigenlijk het geheim van goede dynamische mixen maken. Maar dan niet met een koptelefoon want dan ga je heel erg snel de mist in qua levels.Kain_niaK schreef op maandag 23 januari 2012 @ 09:08:
Ik ga mijn master volume voortaan een stuk lager zetten en mijn koptelefoon gewoon wat harder als dat nodig is.
Verwijderd
Verwijderd
Wel als je een kut microfoon gebruikt.apNia schreef op maandag 23 januari 2012 @ 21:11:
Ja maar dit klinkt zo "klikkerig". Een echte piano klinkt toch niet zo?
Omdat het piano's weer wat anders dan anders laat klinken. Het volume van de hamers kun je inderdaad bij een goede sample-library instellen.apNia schreef op maandag 23 januari 2012 @ 20:43:
maar waarom zou je dat in vredesnaam opnemen met een mic?
Tegenwoordig kun je tussen de beste piano software en een echte opname geen verschil meer horen.Yoozer schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 09:04:
[...]
Omdat het piano's weer wat anders dan anders laat klinken. Het volume van de hamers kun je inderdaad bij een goede sample-library instellen.
Verder heb je bij gitaren ook fret noise - die "gliep" geluidjes als je geen discipline hebt en je vingers gewoon over de snaren laat glijden in plaats van ze op te tillen zoals 't hoortDat kun je er uit knippen, of er in laten zodat je nog weet dat het een echte piano betreft in plaats van een steriel gesampled apparaat.
Piano's fatsoenlijk opnemen is inderdaad niet makkelijk.
Volgens mij hoor ik ook gedeeltelijk artefacts van lage bitrate conversie erdoorheen. Dit is volgens mij wel een echte piano en wat je hoort is volgens mij niet de toetsaanslag maar het hamermechanisme in de last.apNia schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 11:15:
Maar hamers kunnen zo "plastic" en "licht" klinken?
[ Voor 12% gewijzigd door vlaaing peerd op 24-01-2012 12:17 ]
[ Voor 39% gewijzigd door SinneDsOnline op 24-01-2012 12:08 ]
[ Voor 45% gewijzigd door vlaaing peerd op 24-01-2012 12:13 ]
[ Voor 5% gewijzigd door Kain_niaK op 24-01-2012 16:25 ]
Verwijderd
Dat verschil bestaat nog steeds en er zal altijd verschil blijven in de ervaring als je erachter zitKain_niaK schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 11:49:
[...]
Tegenwoordig kun je tussen de beste piano software en een echte opname geen verschil meer horen.
Ja, maar daar komt dus het probleem: een goede digitale piano. Klank, daar ben ik het over eens, dat boeit niet zozeer meer, elke verbetering op dat gebied gaat niet echt meer met sprongen vooruit. In software is het trouwens interessant om te zien wat kennis doet, ipv gigabytes - SoundIron's Emotional Piano vind ik vele malen mooier dan de oudere Akoustik libraries van NI, en dat heeft een hoop met opname en programmering te maken. Luister ook maar eens naar http://soundcloud.com/8dawn/legacy-1928-steinway-scoring - een reguliere digitale piano kan daar alleen maar van dromen met de paar megabytes en layers die er in zitten.Kain_niaK schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 11:49:
Met een goede digitale piano + software zoals Ivory II kun je evenveel emotie in je piano spel leggen als wanneer je zelf op een vleugel speelt alleen dan veel en veel goedkoper.
Als ze dan wel luisteren naar (willekeurige andere elektronische artiest) of (willekeurige popmuziek), dan is dat net zozeer met de computer gemaakt. Als ze naar klassiek of live-spul luisteren, da's weer wat anders - maar uiteindelijk hun eigen probleem.Ik ken mensen die mijn muziek niet eens willen horen als ik eerst vertel dat het met de computer gemaakt is.
[ Voor 6% gewijzigd door Yoozer op 25-01-2012 08:22 ]
had ik even gemist. Best wel hardboard, maar ik vind 'm wel vet. Het basgeluidje wat je rond 1:45 introduceert vind ik wat vlak en doet IMO weinig. Verder oppassen met de reso in de bas vanaf het begin.z999 schreef op zondag 22 januari 2012 @ 20:40:
[audio]
Probeersel, niet voor diegene die een zwakke maag hebben overigens.
Ik bedoel meer dat je een digitale piano alleen als veredelde midi controller gebruikt.Yoozer schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 08:19:
[...]
Ja, maar daar komt dus het probleem: een goede digitale piano.
Klopt, maar The Grand 3 die ik heb heeft al 40GB aan samples.Klank, daar ben ik het over eens, dat boeit niet zozeer meer, elke verbetering op dat gebied gaat niet echt meer met sprongen vooruit. In software is het trouwens interessant om te zien wat kennis doet, ipv gigabytes - SoundIron's Emotional Piano vind ik vele malen mooier dan de oudere Akoustik libraries van NI, en dat heeft een hoop met opname en programmering te maken. Luister ook maar eens naar http://soundcloud.com/8dawn/legacy-1928-steinway-scoring - een reguliere digitale piano kan daar alleen maar van dromen met de paar megabytes en layers die er in zitten.
Voor de klank maakt dit niet zo veel uit want in de beste piano software word dit ook opgenomen.Maar kijk eens wat er gebeurt bij het spelen op een vleugel: je slaat een (houten) toets aan. Deze heeft een bepaalde druk nodig (een die hoger is bij lagere toetsen, vandaar Graded Hammer).
Bij het aanslaan en het doordrukken voel je de hamer effect uitoefenen op de toets zelf. Dit is niet makkelijk om geloofwaardig te simuleren, en een hele hoop piano's hebben dat dus ook niet (het maakt de piano ook een stuk zwaarder omdat je een heel dummy-mechaniek moet inbouwen). Je hebt dan ook nog verschil tussen dat bij een upright of een vleugel, omdat bij de vleugel de hamers horizontaal staan.
Een houten toets heeft momentum; je kunt dus een scherpe tik geven op de toets en je vingers al op een andere toets hebben terwijl de vorige nog omlaag aan 't gaan is door z'n massa. Dat voelt anders als je kunststof gewogen toetsen hebt.
Ja, maar dat maakt helemaal niks uit. Als ik op een echte vleugel speel word het ook opgenomen en later afgespeeld door een stel speakers. En als ik ooit een optreden geef op piano zie ik geen enkele reden om mijn controller en computer mee te slepen als daar gewoon een mooie vleugel staat. In dat opzicht is analoog natuurlijk veel beter en echter. Maar mijn manier komt heel dicht in de buurt zonder dat je een vleugel moet hebben die onbetaalbaar is en niet in je kamer past.Dan de klank: bij een vleugel heb je een volledige klankkast tot je beschikking. Dat klinkt heel anders dan een stel speakers die in eenzelfde soort kast zitten.
Zo goed kan ik toch niet spelen. Ik wil een goede controller en die software om weer meer te improviseren want van daar uit ontstond vroeger al mijn complexe composities en dat ben ik al een tijdje kwijt door te weinig piano te spelen.Het is een geweldig praktische oplossing als je in een plaats zit waar je vaak moet leuren met een piano, of waar je vochtigheids/temperatuurverschil hebt wat funest is voor een echt exemplaar (die moeten eerst acclimatiseren). Qua klank boeit het niet omdat het toch vaak nog eens via de PA het publiek wordt ingestuurd.
Die Yamaha P95 kost 450 euro en de software Ivory II 300. De rest heb ik al (computer, monitors, etc etc)Maar - als je nou al die moeite doet om een simulatie te maken van een hamermechaniek, en het de vorm geeft van een vleugel, en houten toetsen en wat dan ook - tja, dan kun je (mits je 'm op de plaats kunt laten staan) eigenlijk net zo goed gelijk een goede akoestische piano kopen.
Precies, daarom dat ik nog altijd het meest geniet als ik ergens een conservatorium binnen sluip en de liefde bedrijf met een onbewaakte piano. Maar omdat die nu naar mijn kamer te ontvoeren gaat me iets te ver.Wat het allermooiste er aan is is dat je zonder reddingsboei in het diepe wordt gegooid. Je hebt geen key transpose. Geen MIDI sequencing (als het geen pianola is, tenminste). It's you vs. the ivories. Ik heb zelf altijd gevonden dat ik er meer inspiratie van krijg en er beter van ga spelen - je bent alleen maar bezig met het spelen zelf, en met niks anders. Zelfs bij een goedkopere (naja, relatief: die kosten nog steeds 3500 euro voor een beetje fatsoenlijke Yamaha U3 uit 1980) upright.
Je moest eens weten hoeveel filmmuziek volledig digitaal is. Ok, de grootste producties hebben nog altijd de beste orkesten. Maar toch.Als ze dan wel luisteren naar (willekeurige andere elektronische artiest) of (willekeurige popmuziek), dan is dat net zozeer met de computer gemaakt. Als ze naar klassiek of live-spul luisteren, da's weer wat anders - maar uiteindelijk hun eigen probleem.
[ Voor 4% gewijzigd door Kain_niaK op 25-01-2012 17:16 ]
Geen. Helaas heb ik dat ook niet - ik zou maar wat graag willen dat ik hier een echte akoestische piano neer kon zetten.Kain_niaK schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 17:11:
Die Yamaha P95 kost 450 euro en de software Ivory II 300. De rest heb ik al (computer, monitors, etc etc)
Dat is nog geen 800 euro. Welke 5 echte piano's raad je me aan die ik voor dat geld koop? En hoeveel plaats denk je dat ik thuis heb?
Ja, maar film != klassiekJe moest eens weten hoeveel filmmuziek volledig digitaal is.
Het is mogelijk en aanpassen hoeft ook niet zozeer.Voor het spelen op een midi controller, je zult je wat moeten aanpassen maar er is voor de rest geen enkele reden waarom een muzikant niet even veel gevoel in een digitaal instrument kan leggen als in een analoog instrument.
Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser
[ Voor 40% gewijzigd door Kain_niaK op 26-01-2012 04:17 ]
Verwijderd
Je weet dat er altijd uitzonderingen zijn op bijna elke regel
Dank je.Kain_niaK schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 04:08:
[audio]
Klik op view van deze post dan zie je dat ik je link gewoon tussen audio tags heb gezet.
Geloof het of niet maar ik heb een dev toen zo ver gekregen voor ondersteuning van soundcloud op het forum.
Wel zo makkelijk.
edit: Oeh lekkere track trouwens. Hier hou ik wel van.
Het hoofd thema is heerlijk trance!
Oh, het komt van een videospel.![]()
Leuk idee. Ik heb persoonlijk wel een voorkeur voor een kick die iets meer in de mix zelf zit.
En eventueel side chaining op de synths en bass zodat je meer een groove krijgt waar kick samenwerkt met de bass en de synths. In welke sequencer werk je?
Verwijderd
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2012 09:34 ]
Aight, Hier ga ik ook aan meedoen. Danku peerdvlaaing peerd schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 20:39:
Besloten om eens aan een remixwedstrijd mee te doen, dus hier onze versie van Sinister Souls - Flatliner;
[audio]
Commentaar ivg met het origineel welkom.
thx, ik vond het origineel zelf ook al behoorlijk schel en zat te twijfelen om het netzo schel af te mixen. Baalde er verder wel van dat ie zo hard was, ik moest er een beduidend minder dynamische mix van maken om net zo hard te krijgen en toch de subs dik te blijven houden.Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 09:20:
Zonder het orgineel te kennen denk ik eerder aan de chemical brothers waar het op lijkt. Vindt dat wel vette wobbles .
Heb net even het orgineel geluisterd en ik vindt die van jouw vetter en niet zo scherp als deze versie ,eigenlijk iets aangenamer om te luisteren
Heb nog een heel weekendvlaaing peerd schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 10:26:
[...]
thx, ik vond het origineel zelf ook al behoorlijk schel en zat te twijfelen om het netzo schel af te mixen. Baalde er verder wel van dat ie zo hard was, ik moest er een beduidend minder dynamische mix van maken om net zo hard te krijgen en toch de subs dik te blijven houden.
@Rubjo,
succes ermee! bedenk wel ff dat ie de 31e klaar moet zijn.
Ik zal thuis even de tracks luisteren!
Verwijderd
Verwijderd
Heb net die samples ervan gedownload maar die zijn stuk voor stuk scherp .Die scherpte is juist slecht voor je orenvlaaing peerd schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 10:26:
[...]
thx, ik vond het origineel zelf ook al behoorlijk schel en zat te twijfelen om het netzo schel af te mixen. Baalde er verder wel van dat ie zo hard was, ik moest er een beduidend minder dynamische mix van maken om net zo hard te krijgen en toch de subs dik te blijven houden.
wahebbe Goths er nou weer mee te maken?Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 11:26:
8-10kHz is scherp.
Alles boven 14 kHz is voor vleermuizen en vampieren enzow.
Verwijderd
Verwijderd
Die geluidjes opzich hoor je niet , maar als onderdeel van geluid speelt het denk ik een vitale rol om een sound te maken .Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 11:26:
8-10kHz is scherp.
Alles boven 14 kHz is voor vleermuizen en vampieren enzow.
Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser
[ Voor 23% gewijzigd door Kain_niaK op 29-01-2012 20:13 ]
Leuk gedaan. Alleen benieuwd: Heb je die Eminent 310 strings er zelf doorheen gespeeld? If so, welke VST heb je precies voor de sound gebruikt?Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 09:20:
Zonder het orgineel te kennen denk ik eerder aan de chemical brothers waar het op lijkt. Vindt dat wel vette wobbles .
Heb net even het orgineel geluisterd en ik vindt die van jouw vetter en niet zo scherp als deze versie ,eigenlijk iets aangenamer om te luisteren![]()
YouTube: SINISTER SOULS - FLATLINER
Zelf ook een remixje gemaakt van een ander nummertje isaD![]()
[audio]
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Wij zijn nog bezigvlaaing peerd schreef op zondag 29 januari 2012 @ 16:16:
@Rubjo
Volgens mij heb ik je rmx nog niet gezien, onder welke naam zet je'm weg? Ben wel benieuwd nl
Ik zal thuis even kijken hoe het klinktVerwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 19:34:
Om je wat inspiratie te geven heb ik je nummer ff door wat apparaten heen gejast.
http://faxis.dyndns.org/songs/Diode - Binary (Ayle Eima Remix)_mastered.mp3
Nu istie wat minder scherp en wat voller in het laag.
Maar qua mixen is het handig om te letten dat je de bas niet teveel laat resoneren. Met wat EQ en compressie kom je een end.
En met percussie is dynamisch wel vet maar dan in het hoog kan het snel scherp worden en helpt wat EQ'en vaak wel.
Verwijderd
thx , die eminent is al een tijdje geleden opgenomen waarvan de waves telkens opnieuw gebruikt worden in shortcut sampler .Opnemen van die gear is altijd moeilijk en een aparte afandeling dan afmixen , twee verschillende dingenStoney3K schreef op zondag 29 januari 2012 @ 21:14:
[...]
Leuk gedaan. Alleen benieuwd: Heb je die Eminent 310 strings er zelf doorheen gespeeld? If so, welke VST heb je precies voor de sound gebruikt?
Verwijderd
Reaktor is een modulaire synthesizer, lijkt me dat je Kontakt bedoelt. Tja, daar heb je er een hele hoop van - je combineert inderdaad bepaalde klanken. Dat kan met iets als http://www.soundsonline-europe.com/Symphonic-Choirs (maar die draait inmiddels niet meer op Kontakt) of iets als http://cinesamples.com/products/voxos/Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2012 @ 17:43:
ik ben een tijdje terug een plugin tegengekomen waarbij je de fonetische klanken van een gregoriaans koor mee kan maken.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq