How to become a Producer Deel II Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 29 ... 102 Laatste
Acties:
  • 342.210 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op zondag 15 januari 2012 @ 13:02:
Waarom lacht niemand om m'n Stevie Wonder grap? :-(
Wat denk je van zo een controller :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/QH6I5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 22:12

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

wat een dooie mussen replies god nonde! ;)
Stoney die the obvious state en systeemherstel die m'n hele grap met één plaatje onderuit schoffelt!

*emo*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-09 11:48

Stoney3K

Flatsehats!

apNia schreef op zondag 15 januari 2012 @ 16:51:
wat een dooie mussen replies god nonde! ;)
Stoney die the obvious state en systeemherstel die m'n hele grap met één plaatje onderuit schoffelt!

*emo*
* Stoney3K rolt een 20 op zijn Sarcasm check.

Obvious troll has been succesfully countered. :+

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me gaat ook op de dancefair zijn (11/12 feb in beursgebouw U'reg) samen met m'n matties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

apNia schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 15:30:
Nee absoluut niet. Het is niet van belang. Ik kies er zelfs doelbewust niet voor om die theorie te leren omdat ik bang ben dat het me limiteert.
Als schrijver limiteer je jezelf ook niet als je grammatica goed beheerst of Reve en Mulisch leest. Bij muziek is het niet anders.

Als je de hele dag naar de radio luistert pik je net zozeer theorie op, en de limitering is daar nog veel erger; pop heeft lang niet zoveel akkoorden en ontzettend standaard-overgangen. Om terug te komen op de schrijver-vergelijking - "nee, ik lees Shakespeare niet, maar ik volg wel continu Twitterberichten".

Doe er mee wat je wilt :+
Er zijn bepaalde artiesten die bijvoorbeeld geeneens noten konden lezen. Een goed voorbeeld daarvan is Michael Jackson. Toch een redelijk bekende artiest. Oh en Stevie Wonder :+
En de logica is dan "Paul McCartney kan geen noten lezen, de Beatles zijn heel goed, ik kan ook geen noten lezen dus mijn muziek moet dan wel net zo goed zijn als die van de Beatles." Helaas :P
iChaos schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 14:35:
Akkoorden, theorie over samenhang van noten, etc., noem het maar op. Producing zie ik heel erg zitten
Dit lijkt een beetje op "nou, knopjesdraaien, da's nog voor mij te doen, maar allemaal die saaie theorie studeren, brrr".

Nee, zo moeilijk is het niet, en als je je DAW onder de knie krijgt kun je dat ook met theorie. En je kunt echt ontzettend simpel beginnen met de kwintencirkel. Alles wat je voorheen "gevoel" noemde dat je dacht dat goed klonk wordt dan opeens allemaal uit te leggen - en mooier - toe te passen op meer dan wat je al kende.

[ Voor 24% gewijzigd door Yoozer op 16-01-2012 14:14 ]

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Dat zijn echt appels en peren Yoozer :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een paar akkoorden leert betekent nog niet dat je alleen nog maar saaie kutmuziek gaat maken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Dat zeg ik toch ook niet? Ik weet alleen dat voor ik een hoop ging leren over muziek ik er een stuk meer plezier in had. Gewoon kutten en lol hebben met m'n paar honderd MB aan samples. Tegenwoordig heb ik een kritischer oor, streef ik perfectie (voor zover mogelijk is voor mij) na en is het plezier een beetje verdwenen omdat ik steeds technischer ga denken en minder creatief. Ik ben bang dat muziektheorie een duit in datzelfde zakje zal doen. En alhoewel m'n muziek steeds beter klinkt heb ik ei-gen-lijk minder plezier in het maken van muziek vandaag de dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
Whyte schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 19:41:
Om even de combobreaker te spelen. Heb eeeeiinnndelijk de SpacePanda afgemaakt :). Zou heel graag wat feedback van jullie horen, ook al ben ik er nu al érg blij mee :).

[Soundcloud: http://soundcloud.com/whytewip/whyte-spacepanda-wip2]

Vinden jullie er van?
Vind het rot om mezelf te moeten kicken, maar ik had stiekem wel op iets meer feedback dan alleen die van Systeemherstel (waarvoor thx :) ) gehoopt. Zeker qua afmixen en geluidskwaliteit ben ik heel benieuwd naar wat jullie te zeggen hebben. Dit is altijd een van de weinig platformen geweest waar je échte feedback krijgt in plaats van alleen maar 'toffe track' e.d. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
Toffe track

:p

Just kidding.

Nee ik kan deze track wel waarderen. Vind vooral de pads/athmos erg lekker. Het continu terugkomen 'puup puduup' geluidje mag iets zachter van mij. Weet niet of het alleen dit geluidje is, of dat het de overall mix is die me net hier en daar beetje op zenuwen werkt. Weet niet wat het is.

Maar qua compositie, klankgebruik en arrangement vind ik het lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Nieuwe speeltjes van Clavia Nord

Dual Manual Orgel
Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/-PBr2-uLmZ9I/TxTy4lo7F4I/AAAAAAADwQI/c3z6NbqVkX4/s400/Nord-C2D-Top.jpg

Drum synthesizer
Afbeeldingslocatie: http://3.bp.blogspot.com/-ZMQtjxZuDXw/TxTwTnbSfLI/AAAAAAADwOk/01pUeTxbhKE/s400/Nord-Drum-front.jpg

www.matrixsynth.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 13:59

CSB

:D

Yoozer schreef op maandag 16 januari 2012 @ 14:11:
[...]

Als schrijver limiteer je jezelf ook niet als je grammatica goed beheerst of Reve en Mulisch leest. Bij muziek is het niet anders.

Als je de hele dag naar de radio luistert pik je net zozeer theorie op, en de limitering is daar nog veel erger; pop heeft lang niet zoveel akkoorden en ontzettend standaard-overgangen. Om terug te komen op de schrijver-vergelijking - "nee, ik lees Shakespeare niet, maar ik volg wel continu Twitterberichten".

Doe er mee wat je wilt :+

[...]

En de logica is dan "Paul McCartney kan geen noten lezen, de Beatles zijn heel goed, ik kan ook geen noten lezen dus mijn muziek moet dan wel net zo goed zijn als die van de Beatles." Helaas :P

[...]

Dit lijkt een beetje op "nou, knopjesdraaien, da's nog voor mij te doen, maar allemaal die saaie theorie studeren, brrr".

Nee, zo moeilijk is het niet, en als je je DAW onder de knie krijgt kun je dat ook met theorie. En je kunt echt ontzettend simpel beginnen met de kwintencirkel. Alles wat je voorheen "gevoel" noemde dat je dacht dat goed klonk wordt dan opeens allemaal uit te leggen - en mooier - toe te passen op meer dan wat je al kende.
Weet jij goede info hiervoor te vinden Yoozer? Ik rommel al jaren wat met een DAW en ben sinds een half jaar bezig om gitaar te leren spelen. Hierbij lijkt het mij cruciaal dat ik die **** theorie eens onder de knie ga krijgen. :p

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-09 11:37
je kan ook les gaan volgen natuurlijk. Het nadeel van met gitaar theorie proberen te leren is dat je neigt om nogal op gitaarspecifieke technieken te gaan focusssen die voor andere instrumenten vaak niet toepasbaar zijn ( vingerzettingen, tabulaturen e.d.)

Kwintencirkel vind ik nou ook niet meteen erg nuttig als je net begint, lk zou eerst maar beginnen met een toonladder leren en leren daar akkoorden uit te halen. Maar goed, als ik 12 jarigen deze zooi kan leren dan kan ik je hier ook wel een basisles geven;

les 1
Octaaf, is dezelfde noot als de eerste (de prime), maar dan 2x de frequentie. (dus als A1 440Hz is dan is A2 880Hz)

Les 2
Binnen dat octaaf zitten 12 tonen, uit die 12 tonen kan je een reeks noten kiezen en die vormen dan een toonladder.

Les 3.
Veel toonladders bestaan uit 7 verschillende noten binnen het octaaf.
1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 1 vertaalt zich vanaf de noot A in:
A - B - C - D - E - F - G - A of
Grondtoon - hele (afstand) - half - heel - heel - half - heel - heel
(afstanden zijn zeer makkelijk te zien op een keyboard of de fretten op je gitaar)

Is de mineurtoonladder. In dit geval specifiek de toonladder van A mineur. Als je de grondtoon vanaf een andere noot neemt maar dezelfde afstanden toepast is het mineur vanaf die grondtoon.

3-klank akkoorden (in popmuziek de meest gebruikte) zijn altijd 1e , 3e en 5e noot.

Binnen de A minuer toonladder kan je dus akkoord A - C - E pakken en die heet toepasselijk : A mineur, maar je kan bv ook B - D - F pakken (die heet B mineur♭5) of C - E - G ( C majeur), etc.

Ik denk dat je zo zelf wel de andere 4 akkoorden kan vinden. Ik benoem ze nu wel, maar dat is eigenlijk niet zo belangrijk nog. Misschien ontdek je zelf in de nootafstanden al wel waarom de ene mineur, majeur of mineur♭5 heet.

Als je een baslijn of melodie hebt uit die noten dan weet je dat je altijd die akkoorden eronder kan zetten of andersom, die melodie over dergelijke akkoorden kan spelen.

Misschien merk je al dat het spelen van sommige akkoorden "neigt"naar het gaan naar andere akkoorden. Dit word spanning genoemd en heeft te maken met de afstanden tussen de grondtoon en de dominant.

Als je op dat punt komt, ladanma weten dan krijg je van mij les 4. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe testen jullie de sub-bas in je producties? Hebben jullie monitoren die laag genoeg gaan of hebben jullie een sub erbij staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Mijn KRK's zijn in principe laag genoeg.
Ik haal toch altijd de onderste laag weg, tenzij ik dubstep of drum en bass maak.
Ik luister ook naar de mix op mijn creative 7.1 set. Die sub overstuurt heel makkelijk. Als het daar zuiver en clean op klinkt (ik hou van zuivere bassen) dan weet ik dat het op de meeste systemen wel goed zal klinken.
En dan luister ik op verschillende auto geluidsystemen als ik aan het liften ben.
Daarna probeer ik het zo te masteren en mixen dat er ook geen enkele installatie essentieel dingen van het nummer wegvallen.
Afhankelijk van het genre haal ik alles onder de 72, 50 of 20 weg.
En dan demp ik nog een aantal frequenties waarvan ik weet dat ze altijd problemen geven als ze door teveel instrumenten gebruikt worden.

Een sub is alleen echt nodig als je alleen maar muziek maakt waar bas het belangrijkste is.
En als je weet dat je mix ook gespeeld gaan worden op een installatie met een sub.

[ Voor 11% gewijzigd door Kain_niaK op 17-01-2012 22:35 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Peerd wat was eigenlijk de oplossing om die brul uit je sinus te halen? Ik heb een sinus die op een bepaalde toon echt SCHREEUWT, maar niet in amplitude maar het klinkt gewoon harder. Kan je dat eigenlijk fixen? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
@Peerd,

Mooi stukje heb je geschrepen. In feite een heel heldere samenvatting van (naar mijn mening) toch moeilijke en droge materie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

apNia schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 22:46:
Ik heb een sinus die op een bepaalde toon echt SCHREEUWT, maar niet in amplitude maar het klinkt gewoon harder. Kan je dat eigenlijk fixen? :S
Luister je dit in je kamer over je speakers op een redelijk hoog volume? Proficiat, je hebt een room mode gevonden :)

Het fixen moet aan jouw kant gebeuren, niet aan die van peerd ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Yoozer op 18-01-2012 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
apNia schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 22:46:
Peerd wat was eigenlijk de oplossing om die brul uit je sinus te halen? Ik heb een sinus die op een bepaalde toon echt SCHREEUWT, maar niet in amplitude maar het klinkt gewoon harder. Kan je dat eigenlijk fixen? :S
Ik zou inderdaad eerst dubbelchecken of je kamer geen last heeft van staande golven en je daarom die specifiek hard overkomt. Eerst ff vergelijken op andere speakers/ruimte dus.

Verder zou ik kijken of - als je een filter toepast - je niet teveel resonantie hebt ingedraaid, reso = headroomkiller

Als het inderdaad zo is dat 1 noot erg hard overkomt, wat heel goed kan met sinusbassen, dan kun je een paar dingen doen;

Bandcompressie, gewoon rond die freq gaan compressen totdat ie levelt met de andere noten.

opzoeken welke noot dit is, gaat het bv om de sub A (-4 octaven) dan is die 55Hz, je kan dat met een narrowband EQ cut die toon zachter zetten. Er zijn lijsten met frequenties per noot, maar Wiki is dicht vandaag...

@Dutchbastard

Ik heb wel een sub staan maar daar word het beoordelen niet duidelijker van, ik gebruik 'm dus ook niet meer. Thuis heb ik Alesis MkII staan welke lekker laag doorgaat en een set 12" zelfbouw die de laag ook haalt (maar verder niet zo nauwkeurig is).

In de studio hebben we 8" Mackies staan en die haalt ook wel redelijk laag. Ook daar hebben we een paar PA speakers om afentoe te checken. Verder probeer ik als ik de kans heb om m'n tracks even over een PA in een zaal te knallen bij een soundcheck bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Peerd, zijn dit die monitoren die jij hebt?
http://www.bax-shop.nl/dj...-set/product-details.html

Is wel een hele nette prijs voor 2 speakers als de kwaliteit (zowel in relatie tot de prijs als absoluut) goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Peerd en Yoozer > nee het je ziet duidelijk geen peak in het volume, ik hoor het alleen. Dus ik vermoed dat het inderdaad dan m'n room is. Het is een kale sinus, verder geen EQing of wat dan ook. Wat fucking pijnlijk trouwens. Ik heb echt 0,0 roomtreatment, en het is echt BELACHELIJK hoeveel harder die sine klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
jeps. Ik heb het geluk gehad vroeger nogal wat monitors en headphones te reviewen en deze doet het voor mij. Eerst nog wel KRK's gehaald (ik heb nu eenmaal weinig vertrouwen in Italiaanse kwaliteit) maar binnen een week toch omgeruild voor deze.

Misschien hadden ze een "lucky" design met deze speakers maar ze zijn ontzettend vlak (over het hele spectrum geen piek of dal meer dan 3dB, loopt tot 45Hz door met minder dan 3dB roll-off (daarna gaat ie wel hard naar beneden) stereobeeld om te zoenen en perfect voor kleinere ruimtes.

Ik ken geen andere 6,5" driver die zo correct tot in de laag doorgaat en 8" is gewoon te groot voor m'n homestudio.

Je hoort vaak dat deze speakers "saai" klinken, maar dat is juist het hele punt van references, als je ze goed krijgt op de Alesis is het van laptop speaker tot PA te vertrouwen.

Ik wil mijn metingen wel even posten, vergelijk tussen KRK's Mackies, Yamaha's en deze. Al die andere zijn veel duurder maar halen het er niet bij. Wil je iets vergelijkbaars/beter dan zit je al snel te kijken naar Genelecs, Tannoys of Adams van een veel hogere prijs. ff uploaden vanavond en ik zet 'm in de post.

edit: wat graphs gevonden, let op: vergelijk met de 8" KRK V8 (€900,-/set) en de 8" Mackie HR824 (€1100,-/set)!!
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7D81VuKHiLZRUbhb9F772w4i/full.jpgZeer nette respons en het verst tot in de laag maar te groot voor thuis, deze hebben we momenteel in de studio. Verder niet noemenswaardig betere freq respons echter vergeleken met de M1.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/EH5Fyab4HUhQG7xkDSkCPTlh/full.jpg
zie hier de totaal niet acceptable piek/dal rond 400Hz, op de budget RP serie zie je hetzelfde rond de 200.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/BU0aQqFxLI5ROTrPacoYGeR8/full.jpgdeze houd de laag langer vol dan de KRK's, eenmaal eraan voorbij zakt ie dan wel keihard, maar nog altijd meer dan de 8 inch KRK.

[ Voor 32% gewijzigd door vlaaing peerd op 18-01-2012 14:36 . Reden: fotoos verhuist ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffreytigch
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-09 09:34
Bowy3r schreef op zondag 15 januari 2012 @ 03:14:
Het was of dit topic, of die van mac software; vond em hier wat geschikter.

Ik heb hier Ableton 8.2.7 activated trial aanstaan, met daarop aangesloten een APC 40 en een M-Audio Axiom 25 classic. Het zijn prachtapparaten en werkten goed in de tijd dat ik een windows machine had, echter ben ik overgestapt naar Mac en hoopte dat (net zoals al het andere spul dat ik heb aangesloten op mijn Mac) het smooth and simple ging.

Tegendeel bleek al snel, omdat ik op mijn Mac geen midi mappings kan maken die werken. Zonder het vinkje "Remote" aan te zetten, laat hij rechtsboven zien dat er MIDI activiteit aanwezig is. Als ik het vinkje aanzet, doet dat gele blokje het niet meer, maar als ik dan tijdens MIDI map op een knop druk, en draai dan aan een willekeurige knop op een van mijn controllers, detecteert ie dat wel, maar doet hij er niks mee. Zet ik het weer uit, detecteert ie het wel, maar doet hij niks op mijn reeds gemapte knop.

Heeft een van jullie hier toevallig de oplossing voor? Ik had net zo'n goed idee in mijn hoofd, en dan gebeurt er dit.. Nooit leuk als technologie mij tegenhoudt :P
Input en Output uit en aangezet van de APC40, waarna alles op mysterieuse wijze weer werkte. Vreemd, maar hij doet het! Kon al weer gauw verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peerd, je grafiekjes doen het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-09 10:01
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 12:24:
Peerd, je grafiekjes doen het niet.
hier ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
vaag, zijn gewoon pics uit m'n T.net fotoalbum. Moet toch lukke lijkt me. Ik zie ze zelf iig wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

De melding als je de foto wil zien:
Deze foto staat in een map die beveiligd is met een wachtwoord; ga naar gallery: vlaaing peerd om het wachtwoord voor deze map in te voeren.
Of je geeft ons je login gegevens, of je zet hem in een public map :P

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
@Peerd,

Die Alesis zien er wel heel interessant uit.. ik ga binnenkort even naar Keulen (Music Store).. Misschien dat ik ze daar kan beluisteren.

Valt er iets te zeggen over een vergelijking met mijn Syrincs setje als je (enkel) af gaat van droge specs?
Bron: New-line.nl

Deze set is zeer geschikt als monitorset voor de ThuisDJ die hoge eisen stelt aan de geluidskwaliteit! Aansluiten is ook een makkie. Uitgang van je mixer zo de sub in en klaar ben je (de set heeft namelijk 5 ingebouwde eindtrappen). Plaatsing van de topjes is eenvoudig. Zet ze voor je snufferd OF plaats ze op een microfoonstatief (aansluiting daarvoor zit reeds onder in de topjes). Je kunt natuurlijk ook muurbeugels gebruiken.

Systeem-eigenschappen:

Actief systeem met in totaal 220 Watt RMS vermogen, verdeeld over 5 eindtrappen.
Syrincs Large Signal Technology©
Kompleet magnetisch afgeschermde topjes voor AV- of PC-Toepassingen
Actieve Cross-over voor optimale aanpassing van de gebruikte speakers
Symmetrische XLR-Ingangen met ingangsregelaar EN aparte regelaar voor de klankbalans tussen topjes en sub
Hoge geluidsdruk: 111 dB SPL peak @ 1m
D'Appolito configuratie van de topjes
Schakelbare EQ voor vrijstaand- of tafelplaatsing
Schakelbare Delay voor het optimaal gelijklopen van de fase tussen de Subwoofer en Topjes: 0 m of 0,6 m
1" Neodymium Dome tweeter met “Acoustic Waveguide” voor een hoge dynamiek
Hogetonen speaker wordt door Peak en RMS Limiter beveiligd
De Topjes bevatten geen Transformatoren of spoelen
Het één-kabel-Systeem voorziet de Topjes van signaal en voedings-spanningen
De bandpass subkast heeft een krachtige 8"-Woofer voor een droge dynamische basweergave

Aanvullende informatie:

Afmetingen topjes: 13 x 34 x 19cm (B x H x D, inclusief koelvinnen)
Afmetingen sub: 29 x 43 x 33cm (B x H x D)
Let op: deze set heeft gebalanceerde XLR ingangen. Afhankelijk van je mixer heb je dus een verloopje nodig. Informeer bij twijfel!
De bijgeleverde beige kabels (komen tussen sub en topjes) zijn ca. 1,8 meter lang (aan de korte kant dus). In de optielijst kun je langere kabels selecteren.

Technische gegevens:

Technische Daten:

Frequenzbereich (-10 dB): 39 Hz - 24 kHz
Frequenzbereich (-3 dB): 45 Hz - 19 kHz
Maximalpegel: 111 dB SPL @ 1m
Eingangsempfindlichkeit: 0,25 V .....4 V eff.
Eingangnsimpedanz: 15 kOhm asymm.
30 kOhm symm.

Verstärkerleistung: 68 Watt rms Sub
2 x 38 Watt rms pro Sat

Fremdspannungsabstand: >96 dB(A)

Abmessungen (HxBxT): 427 x 287 x 323 Sub
334 x 126 x 184 Satellit

Gewicht: 15,5 Kg Sub
3,5 kg pro Satellit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Foto's ff verschoven naar publieke folder.

Puur op de specs die ik hier zie zou ik niet nog eens een paar 100 uitgeven aan iets wat vergelijkbaar is. Die van jou gaat zelfs veel harder.

Maar dat zijn droge specs :9 In de specs van de KRK V8 staat ook dat ie tussen 55Hz en 20000 niet meer dan 3dB afloop zou hebben, maar de grafiek laat toch duidelijk anders zien!

Verder is die speaker wel actief, maar wel single amped met een scheidingsfilter, de Alesis heeft 2 afzonderlijk afgestelde amps voor de tweeter en de woofer. Mijn mening is dat een dubbele versterker beter de frequency dip opvangt, maar voor dat soort dingen zou ik even bij de speaker-zelfbouw topic gaan vragen, die weten er beduidend meer vanaf.

Verder heb ik geen goeie ervaringen met metalen drivers, die van Pioneer bv vind ik ronduit verschrikkelijk.

Het beste zou zijn om ze gewoon op het gehoor te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik kon geen oplossing vinden op Google, heb de stille hoop dat het hier iemand bekend in de oren klinkt. Ik moet VOOR ik Ableton opstart m'n Akai MPK49 USB kabel er uit trekken en er weer opnieuw indoen. Als ik daarna Ableton opstart werkt ie perfect. Doe ik dat niet dan werkt hij gewoon niet in Ableton. NB: de kabel er in en er uit tijdens het runnen van Ableton werkt niet.
Iemand ideetje waar dit aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het niet zo dat de sub/ bas zo hard mogelijk moet , als je een 909 kick met alleen bas eromheen hebt kun je die zo inzetten tot die net niet clipt. De 909 kick zit boven de subbas maar te dichtbij om zomaar doormekaar te laten lopen .Allebij de ruimte geven in de mix scheelt compressors :P
Zou zo een bas niet layeren en voor de zekerheid gewoon mono houden , Misschien sommige theorie te ver doorgevoerd maar ik zie het nut er wel van in .Zoals hoe lager je komt hoe groter de afstand tussen de intervallen om nog als zodanig herkend te worden . Midden een terts en lager een decime wat eigenlijk hetzelfde is alleen met een grotere afstand .Denk maar aan het begin van pink panter waarvan het begin is opgebouwd uit zo beetje de laagst nog goed klinkende kwinten . Is ook een reden om een bassynth monofoon te maken , een bas is meestal een noot tegelijk . Een osc bas klinkt vetter op me omni als twee , enigste wat gebeurt is dat er faseverschil ontstaat tussen die twee waardoor het lage verandert in bruisend laag wat wel mooi is maar minder scherp gedefineerd .

Wikipedia: Stereo (geluid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Peerd, hoe voor je eigenlijk die frequentie metingen uit bij speakers? Is dat iets dat ik ook kan uitvoeren. Of heb je daar veel kennis en apparaten voor nodig?

Lijkt me reuze interessant om zo'n meting van mijn eigen speakers te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
@Dacide,

Je hebt een SPL meter nodig, een gecalibreerde mic en wat software. Ik deed de metingen nooit zelf maar deed een concullega in de behandelde luisterruimte van Tonika. Deze ruimte is volledig dood en zeer goed geschikt om speakers te meten.

Als je zelf thuis gaat meten zullen de resultaten wss niet hetzelfde zijn, hoe verder je van de speakers af gaat meten, des te meer je namelijk de reflecties van je kamer erbij gaat krijgen.

An sich is het dan weer fijn om die grafiek te vergelijken met de "neutrale" meting, dan weet je dus precies wat er schort aan je kamer.

In jou geval zou ik me ook eerst richten op je kamer behandelen;
-> laptop speakers of multi.1 meuk, dan is je eerste prioriteit fatsoenlijke speakers fixen
-> heb je redelijk betrouwbare speakers dan is de prio om te zorgen dat je kamer geen staande bassen heeft of ontzettend veel mid/hoog reflecteert en elkaar gaat versterken. Compleet dood (zoals de testruimte) is ook niet goed, een zachte ruimte met lichtelijke galm van +/- 2 sec zonder specifiek bepaalde frequenties te versterken zou ideaal zijn.

Is die kamer nl niet goed dan is het gewoon totale onzin om daar dure speakers in te gaan zetten en dat zie je dus met ApNia's subprobleem. Ik denk wel dat de Alesis betrouwbaarder zullen zijn dan jouw setje, maar het is geen totale crap wat je gekocht hebt en als je de problemen in je kamer fixt + het feit dat je je eigen speakers "kent" , dan ben je al een goed eind op weg.

@Apnia,

Als je mij de afmetingen/plattegrond/foto van je kamer geeft en weet welke subfrequentie nu staat te resoneren in je kamer dan kan ik wel redelijk uitzoeken hoe je je kamer moet isoleren/diffuseren. Check anders ff wat youtube vids van Bob Katz over room treatment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
vlaaing peerd schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 09:41:
@Dacide,

Je hebt een SPL meter nodig, een gecalibreerde mic en wat software. Ik deed de metingen nooit zelf maar deed een concullega in de behandelde luisterruimte van Tonika. Deze ruimte is volledig dood en zeer goed geschikt om speakers te meten.

Als je zelf thuis gaat meten zullen de resultaten wss niet hetzelfde zijn, hoe verder je van de speakers af gaat meten, des te meer je namelijk de reflecties van je kamer erbij gaat krijgen.

An sich is het dan weer fijn om die grafiek te vergelijken met de "neutrale" meting, dan weet je dus precies wat er schort aan je kamer.

In jou geval zou ik me ook eerst richten op je kamer behandelen;
-> laptop speakers of multi.1 meuk, dan is je eerste prioriteit fatsoenlijke speakers fixen
-> heb je redelijk betrouwbare speakers dan is de prio om te zorgen dat je kamer geen staande bassen heeft of ontzettend veel mid/hoog reflecteert en elkaar gaat versterken. Compleet dood (zoals de testruimte) is ook niet goed, een zachte ruimte met lichtelijke galm van +/- 2 sec zonder specifiek bepaalde frequenties te versterken zou ideaal zijn.

Is die kamer nl niet goed dan is het gewoon totale onzin om daar dure speakers in te gaan zetten en dat zie je dus met ApNia's subprobleem. Ik denk wel dat de Alesis betrouwbaarder zullen zijn dan jouw setje, maar het is geen totale crap wat je gekocht hebt en als je de problemen in je kamer fixt + het feit dat je je eigen speakers "kent" , dan ben je al een goed eind op weg.
Thanks!

Ik denk dan inderdaad niet dat ik zelf 'even' zo'n meting kan uitvoeren. zijn er bepaalde instanties waar je je speakerset naar toe kan slepen en hun voeren dan zo'n meting uit in een gecontroleerde omgeving?
Lijkt me reuze interessant.

De belangrijkste reden voor mij om uit te kijken naar een andere monitorset is vanwege het feit dat ik nu een sub onder mijn bureau heb staan. Ik weet niet of dit gevoel terecht is of niet, maar volgens mij is een losse sub veel gevoeliger voor de plaatsing van deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je eigen metingen doen kan wel handig zijn om te kijken of je ruimte een beetje akoestiek verantwoord is.
Maar voor speakers werkt het alleen goed als je het in een dode ruimte doet. Anders heb je teveel last van randverschijnselen en is de meting niet meer representatief voor de speakers zelf.

Was sub betreft maakt het niet echt uit waar die staat want je hoort toch niet waar het laag vandaan komt. (onder 200hz kunnen je oren niet onderscheiden waar het geluid vandaan komt, maar als je hoofd ook maar iets draait gaat die stelling niet meer op trouwens)

Trouwens op de NAMM heeft Arturia een nieuwe analoge 1VCO hardware bak gepresenteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 10:09:
Je eigen metingen doen kan wel handig zijn om te kijken of je ruimte een beetje akoestiek verantwoord is.
Maar voor speakers werkt het alleen goed als je het in een dode ruimte doet. Anders heb je teveel last van randverschijnselen en is de meting niet meer representatief voor de speakers zelf.

Was sub betreft maakt het niet echt uit waar die staat want je hoort toch niet waar het laag vandaan komt. (onder 200hz kunnen je oren niet onderscheiden waar het geluid vandaan komt, maar als je hoofd ook maar iets draait gaat die stelling niet meer op trouwens)

Trouwens op de NAMM heeft Arturia een nieuwe analoge 1VCO hardware bak gepresenteerd.
Randvoorwaarde is dat je dan wel over een gedegen microfoon en spl meter en analyzer software hebt.

V.w.b. de sub. Ik weet dat je de plaatsing van de sub niet zal horen. Maar ik heb de sub momenteel onder het bureau staan, dus ik kan me voorstellen dat het geluid alvorens mijn oor bereikt al een aantal maal gereflecteerd heeft tussen de vloer en onderkant bureau...

v.w.b. arturia: jeps, erg benieuwd naar. Zag op musicradar de teaser video staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
ook nice:

Nieuwe AKAI Midi controller... Heeft o.a. CV/Gate voor oude synths.
Beschikt ook over een soort automap software (akai connect)
Heeft een build-in seqencer

YouTube: Akai Pro MAX49: Overview

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die sopa slaat al toe op soundcloud door tracks te vervangen voor een wave , vindt het ergens wel goed maar ook niet goed . De artiesten die volledige bescherming krijgen zijn naar mijn idee de artiesten die toch wel goed verkopen .En de artistieke vrijheid verbieden om een remix te maken wat de eindgerbruiker uitijndelijk ten goede kan komen omdat er meer versies van dat nummer kunnen bestaan . Dacht dat het internet wel wat vrijer was :)

http://soundcloud.com/dubstep/best-dubstep-track-of-all

Sopa http://www.radiovisie.eu/be/nieuws.rvsp?art=00089281

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Dacide schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 10:18:
ook nice:

Nieuwe AKAI Midi controller... Heeft o.a. CV/Gate voor oude synths.
Beschikt ook over een soort automap software (akai connect)
Heeft een build-in seqencer

YouTube: Akai Pro MAX49: Overview
Godver heb ik nog niet eens zo heel lang een MPK49 :(

edit: hmm valt eigenlijk toch wel mee, je mist de knobs en je hebt wat meer drumpads.. vind 'm qua looks niet mooier dan m'n MPK... ik ben weer iets meer gerust... als ie die faders alleen met die ledjes wel gewoon laat corresponden met de juiste faders in m'n DAW ga ik toch wel een beetje jaloers worden though

[ Voor 27% gewijzigd door apNia op 20-01-2012 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Misschien kan ik mijn probleem even aan jullie voorleggen.

Download eerst A en B eventjes. (48 Khz wave, 16 bit)

https://rapidshare.com/fi...acobell_Mutant_Beat_A.wav
of luister hier, maar souncloud maakt er 44,1 Khz 128 kps mp3 van en doet ook iets met de dynamiek.

https://rapidshare.com/fi...acobell_Mutant_Beat_B.wav

Welke versie vinden jullie het beste klinken en waarom?
En wat is het verschil tussen de twee bestanden behalve dan dat A net één seconde langer is?
Als je het verschil niet hoort, gooi hem in wave lab of audacity dan zie je het meteen. :)
Dan stel ik mijn vraag wanneer er reacties zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Kain_niaK op 22-01-2012 03:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om eerlijk te zijn klinkt de tweede beter :-) Ik weet niet waarom, ik heb mn speakers hard aangezet en geluisterd, de bass frequenties in de tweede zijn wel harder heb ik het idee..?

Ik ben de laatste tijd helemaal into techno en tech house, dus wat meer in die trend iets gemaakt. Wat analyse zou fijn zijn, ik wil namelijk beter worden :P

[Soundcloud: http://soundcloud.com/capsoo/capsoo-kn-ckebr-d]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Kain

Die 2e heeft meer dynamiek en dat past veel beter bij de baslijn die de beat zo mooi aanvult.
Maar dan die bas ietsje afknijpen want nu is het net wat te overheersend in het laag.
(En kijken naar muziek heeft zelden zin.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:12

Collaborator

You! Cake or Death?

@Kain Op nummertje 2 op de bas meer compressie? Klinkt luider en harder.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag ivm het opnemen van een hardware synth. Heb er nog niet veel over opgezocht maar misschien dat sommige mensen hier wel goede technieken hebben die ze zelf gebruiken.

Qua software werk ik met Logic 9 (voordien FL Studio). Vroeger gebruikte ik samples en VST's, vooral de sylenth1. Ik maakte een deuntje en met automatisation nam ik mijn acties op die ik in de VST deed. Bijvoorbeeld de cutoff die naar omhoog gaat, ik duwde op record en deed geleidelijk aan de cutoff naar omhoog.

Nu heb ik een Access Virus C gekocht. Toffe bak! In logic maak ik een nieuwe track aan 'external midi' en verwijs hem naar mijn audio interface op channel 1. Ik smijt een midi op het kanaal en druk op play, alles werkt perfect.

Nu wil ik dus bijvoorbeeld die cut off terug gebruiken, maar hoe laat ik dat recorden in Logic? Als ik de record knop gebruik, dan wilt hij de noten in de 'piano roll' opnemen, niet mijn modificaties op de Virus zelf. Iemand enig idee hoe dat normaal gedaan wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UtopiaM
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-10-2024
[Soundcloud: http://soundcloud.com/bloodyutopia/breaks-yo]

Probeersel, niet voor diegene die een zwakke maag hebben overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2012 @ 17:39:
@Kain

Die 2e heeft meer dynamiek en dat past veel beter bij de baslijn die de beat zo mooi aanvult.
Maar dan die bas ietsje afknijpen want nu is het net wat te overheersend in het laag.
(En kijken naar muziek heeft zelden zin.)
Ik snap nu wat de verwarring bij mij is.
Ik had er ook al een post op reddit over gemaakt maar daar begrepen ze me niet.
http://www.reddit.com/r/W...you_allow_peaks_over_0db/

Het eerste is gemixed in FL Studio zodat op het master channel er geen geluid boven 0db komt.
Dat is de absolute digitale grens. Dus elke piek geluid (spike) die in volume daarboven gaat hoor je niet (informatie die verloren gaat). In je wave bestand staat er dan gewoon 0 op die plaats (of (2^16)-1). Ook al gaat het eigenlijk over een golf die nog niet zijn maximum heeft bereikt. Vandaar ook de blok golven die je dan zien bij je wave form. Als er een 0 staat bij de verkeerde frequentie dan hoor je het ook effectief clippen.
Meestal is dat lelijk, bij muziek van z999 een echte must >:)

Hoe het in real life klinkt hangt dan af van de DA-converter van je geluidskaart.

Het tweede is exact hetzelfde gemixt alleen het volume van de channels met drum op (3) staan gewoon iets harder. En ook de send naar een guitar rig 3 versterker staat iets harder dus ook de bass klinkt harder.
Maar er is geen extra compressie toegepast.

Het tweede heeft dus wat clipping. Vooral op de snare clipt het tot ongeveer +3 dB.

Maar nu komt het. Ik kan in FL Studio onmogelijk zien of weten HOEVEEL dB het precies clipt.
Die meters op de master channel zijn te klein om heel duidelijk te kunnen zien.
En als je meters als effecten in je master channel zet dan meten die relatief.
Omdat de volume slider van je master pas NA de effecten komt en niet ervoor.
Hetzelfde met de limiter. Als ik een limiter op mijn main channel zet dan kan ik zien of er pieken zijn die worden afgevlakt. Die komen boven een lijntje uit en als dat gebeurt zorgt de limiter er voor dat het volume auto iets naar beneden gezet word zodat het dus niet clipt.

Maar opnieuw, als ik het volume van het master channel naar beneden zet verander er niks omdat het effect er voor staat en niet er achter.
Dus dat moet ik onthouden voortaan.
Je kunt op twee manieren een primaire mix maken die niet clipt.

(Daarmee bedoel ik voor dat je alles naar wave schrijft/opneemt/rendert en dan aan de slag gaat in een ander programma om te masteren.
Of bijvoorbeeld elke channel appart naar wave schrijven en dan opnieuw gaan mixen en masteren.
Maar ik kom zo ver nooit met nummers want ze zijn nooit af.)

Eén manier is om voor je begint je master channel volume heel laag te zetten en al je instrumenten gewoon op 100% te laten staan. Als je al de nodige kanalen hebt, dan kun je het master channel volume om hoog draaien tot het luidste geluid precies 0db is.

Een andere manier is om je master channel volume altijd op 100% te laten staan en bij elk channel wat er bij komt de andere channels allemaal iets zachter zetten.
Beide manieren hebben voor en nadelen. Ze zijn ook totaal irrelevant als je toch van plan bent om pas te mixen nadat je nummer klaar is. Dan moet je gewoon zien dat alles zacht genoeg staat zodat er genoeg dB ruimte over is om te masteren. Hoe zachter een mix word opgenomen hoe groter het luid potentieel uiteindelijk is.

Maar als je al meteen tijdens het maken van het nummer een groot deel juist wilt mixen dan maakt het wel iets uit.

Ik doe het meeste mixen tijdens het maken van het nummer zelf omdat ik dan ook een goed idee krijg waar en hoe elke apart instrument klink. (en zoals gezegd ik krijg niet vaak iets van mezelf af)
Dat is niet ideaal natuurlijk want voeg je instrumenten toe en er spelen er meer op hetzelfde moment dan word je geluid weer luider en moet je dus alles weer aanpassen.
Dit alles is ook weer geen probleem eigenlijk omdat je als je het zelf luider wilt klinken je gewoon je volume van je monitor of koptelefoon luider zet.
Maar ik heb af en toe na een hele nacht producen dat alles zachter en zachter begint te klinken omdat ik wen aan het harde geluid. Iets wat heel slecht is :( ook voor je oren. :( (ben ik zuinig op, ga nooit naar discotheek en ben voorzichtig met oortjes).

Maar bepaalde stukjes geluid (zoals mijn voorbeeldjes) moeten het hebben van hun hardheid. Hoe luider hoe meer impact.
Dus dat geeft een dilemma want ik weiger mee te doen aan de "loudness war".
Ja, ik hou van luid. Zeker als iemand naar mijn eigen muziek aan het luisteren is waar ik bij sta. Dan moet het altijd luider. :P
En anders is het, zet zachter die troep! (als ik niet van de muziek hou)

Maar ik hou ook van dynamiek. Het is niet bij elk genre even belangrijk maar hoe meer dynamiek hoe leuker en relaxed om naar te luisteren omdat je oren dan ZELF kunnen kiezen op welk stukje (instrument of stem) ze hun aandacht vestigen. En dan kun je elke keer als je naar een nummer luistert iets nieuws ontdekken.
Dit kan een producer ook parten spelen omdat hij altijd wel een voorkeur heeft voor het gene aan zijn nummer dat hij het beste vind en dus zullen zijn oren (eigenlijk hersennen) zich automatisch daar op richten.
Dus is mixen en masteren ook ontzettend subjectief op vele niveaus.

Héy die bass staat de luid!

Maar jij vind juist die viool in dat nummer zo mooi dus je oren richten zich meer op de viool en minder op de bass en dus hoor je die sowieso al zachter. En dan nog het feit dat de frequentie respons bij elke mens een beetje anders is en in de meest studio's ook afhangt waar je je bevind tov de plaatsing van de monitors en vooral de weerkaatsing van het geluid langs alle kanten.
Daarom dat mixen en masteren met een goede koptelefoon nog altijd basis is als je geen akoestisch perfecte studio hebt.

Je moet maar zeggen als ik iets doms zeg, ik leer niet graag dingen over muziek bij op internet voordat ik er zelf ervaring mee heb.
Ik vind dat je alles moet leren eerst door het zelf mee te maken en dan eventueel er iets over te lezen want dan plaats je het namelijk juist en weet je uit ervaring als ik dit doe dan klinkt het zo en dat komt daardoor.
Wat ik beter vind als andersom omdat het ruimte laat voor dingen fout te doen die uiteindelijk heel erg juist blijken te zijn (nieuwe techniek gevonden)

Experimenteren met geluid is nog altijd één van de dingen waarom ik zo graag muziek maak.
En hoeveel technieken zijn wel niet toevallig uitgevonden of tenminste toch door experimenteren ?
Iemand die iets verkeerd aansluit en dan opeens denk: Hé zo klinkt het ook lekker.
Muziek en wat daar bij komt kijken is de minst exacte wetenschap die er bestaat, al zullen mensen die muziek theorie geven het daar niet mee eens zijn.

Maar terug naar mijn nummer.
Ik denk dat ik eens wat meer op de andere manier ga werken.
Ik ga mijn master volume voortaan een stuk lager zetten en mijn koptelefoon gewoon wat harder als dat nodig is. En dan ga ik eens proberen om als ik een klein stukje klaar heb, het per channel naar wave te schrijven in 32 floating bit (geen problemen meer met clippen nadat je normalised) en dan eventjes kort mixen en masteren in een andere programma als FL Studio.
En dan pas online plempen. Dan krijg ik tenminste nog een beetje ervaring in mixen en masteren en ervaring in een ander programma als FL studio. :)

Om te voorkomen dat ik mensen op de verkeerde manier beïnvloed hier wat lees materiaal.

http://kimlajoie.wordpres...een-mixing-and-mastering/
http://howtomakeelectroni...-format-to-avoid-clipping
http://howtomakeelectroni...n-mixing-electronic-music

Maar het belangrijkste blijft om dingen te doen die je zelf goed vind klinken en dingen te laten die je niet goed vind klinken. Tenzij je muziek maakt voor geld waar jezelf eigenlijk een hekel aan hebt zoals jammer genoeg een groot aantal stinkend rijke artiesten die er dom uitzien.

[ Voor 4% gewijzigd door Kain_niaK op 23-01-2012 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2012 @ 20:25:

Nu heb ik een Access Virus C gekocht. Toffe bak! In logic maak ik een nieuwe track aan 'external midi' en verwijs hem naar mijn audio interface op channel 1. Ik smijt een midi op het kanaal en druk op play, alles werkt perfect.

Nu wil ik dus bijvoorbeeld die cut off terug gebruiken, maar hoe laat ik dat recorden in Logic? Als ik de record knop gebruik, dan wilt hij de noten in de 'piano roll' opnemen, niet mijn modificaties op de Virus zelf. Iemand enig idee hoe dat normaal gedaan wordt?
Ik heb niet zoveel ervaring met Logic maar ook daar zul je controllers moeten mappen. Dwz, je moet tegen Logic vertellen wat voor controller nummer correspondeert met welke functie. Eenmaal opgenomen in Logic zal ie dan via het midisignaal die filter weer afspelen zoals je'm hebt opgenomen.

bij de meeste synths worden "standaard" controller nummers gebruikt, maar zou bij je virus anders kunnen zijn. Ik zou even de handleiding erop naslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt eraan hoe je het bekijkt , vindt het toch wel wat met natuurkunde te maken hebben als wetenschap.
Daar zit juist het verschil tussen de digitale daw en instrumenten die gebaseerd zijn via wiskundige formules om natuurkunde wetten te imiteren . Heb wel eens het idee dat in een daw een optelsom wordt gemaakt van geluid waarbij de uitkomst snel te hoog is en gaat clippen. :)

Makkelijk is in feite erg moeilijk , daw moet je eerst voor leren en een tapedeck is gewoon record indrukken :)
Hardware synth is aanzetten en spelen , sommige digitale synths/rompler zijn gebaseerd op 1001 en een mogelijkheden met evenveel submenus :/

De weteschap is gewoon natuur in de mens , net als een gamer vooruit moet kijken , berekeningen maken afstanden inschatten is dat ook een wetenschaper die zonder instrumenten in real time zonder na te denken beslisingen neemt . Een multieplayer game laat zien wat mensen kunnen in de digitale wereld tegenover computergestuurde tegenstanders :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

z999 schreef op zondag 22 januari 2012 @ 20:40:
[audio]

Lekker! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kain_niaK schreef op maandag 23 januari 2012 @ 09:08:
Ik ga mijn master volume voortaan een stuk lager zetten en mijn koptelefoon gewoon wat harder als dat nodig is.
Dat is eigenlijk het geheim van goede dynamische mixen maken. Maar dan niet met een koptelefoon want dan ga je heel erg snel de mist in qua levels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik wissel veel tussen m'n monitors en headset. Volgens mij is dat wel een goeie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Vraagje, wat de fok zijn die klikjes in dit nummer?
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=UIoNExM7g2I]

Het KLINKT als keyboard toetsen, maar waarom zou je dat in vredesnaam opnemen met een mic? Akoestiek van een zaal? Waarom dan de mic zo dicht op de toetsen.

Dat soort dingen houden me bezig :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Dat hoort bij het geluid. Al mijn toetsinstrumenten hebben instellingen voor het geluid dat de toetsen en de pedalen maken. Als je een piano of een ander toets instrument goed wilt opnemen en er is veel dynamiek in het geluid dan hoor je gewoon de toetsaanslag. Dat geeft gewoon aan dat het een goede opname is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ja maar dit klinkt zo "klikkerig". Een echte piano klinkt toch niet zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat klikt naar iets zelfspelend zoals een player piano of diskklavier , of er zitten plakmics op de verkeerde plek . Die player piano is de voorloper van de diskklavier , niet te verwarren met een pianola .Pianola muziek heeft geen velocitie verschil . Met een player piano is het net of er een pianist achter het instrument zit . En er worden nog rollen voor gemaakt , helemaal uitgefaseerd zijn ze nog niet .

Daaronder zit een electromotor die luchtdruk opbouwt , alle toetsen zijn luchtbedient met balgen,slangen en klepjes . YouTube: "It's De-Lovely" Ampico from "Red, Hot and Blue", by Cole Porter, Played by Frank Milne 215941

Hoe die rol op een daw lijkt :o pattern based

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op maandag 23 januari 2012 @ 21:11:
Ja maar dit klinkt zo "klikkerig". Een echte piano klinkt toch niet zo?
Wel als je een kut microfoon gebruikt. :D
Als je het op vinyl afspeelt heb je er zelfs van die kraakjes bij voor nog meer nostalgische vernaggeling.

Pianola's zijn trouwens behoorlijk vet. Want het zijn eigenlijk een soort trackers.
Als je wilt kun je vast wel van C-64 chiptunes van die pianola rollen maken en die afspelen.
Of mario bros ofzow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

apNia schreef op maandag 23 januari 2012 @ 20:43:
maar waarom zou je dat in vredesnaam opnemen met een mic?
Omdat het piano's weer wat anders dan anders laat klinken. Het volume van de hamers kun je inderdaad bij een goede sample-library instellen.

Verder heb je bij gitaren ook fret noise - die "gliep" geluidjes als je geen discipline hebt en je vingers gewoon over de snaren laat glijden in plaats van ze op te tillen zoals 't hoort ;) Dat kun je er uit knippen, of er in laten zodat je nog weet dat het een echte piano betreft in plaats van een steriel gesampled apparaat.

Piano's fatsoenlijk opnemen is inderdaad niet makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Maar hamers kunnen zo "plastic" en "licht" klinken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Yoozer schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 09:04:
[...]

Omdat het piano's weer wat anders dan anders laat klinken. Het volume van de hamers kun je inderdaad bij een goede sample-library instellen.

Verder heb je bij gitaren ook fret noise - die "gliep" geluidjes als je geen discipline hebt en je vingers gewoon over de snaren laat glijden in plaats van ze op te tillen zoals 't hoort ;) Dat kun je er uit knippen, of er in laten zodat je nog weet dat het een echte piano betreft in plaats van een steriel gesampled apparaat.

Piano's fatsoenlijk opnemen is inderdaad niet makkelijk.
Tegenwoordig kun je tussen de beste piano software en een echte opname geen verschil meer horen.

En in de toekomst zullen andere instrumenten ook volgen.
Met een goede digitale piano + software zoals Ivory II kun je evenveel emotie in je piano spel leggen als wanneer je zelf op een vleugel speelt alleen dan veel en veel goedkoper.

Ik zit te wachten tot er weer iets komt zoals een "edison tone test" uit 1916.
Dus twee vleugels op een podium. De ene is echte en de ander gewoon een vermomde midi controller die aangesloten is op piano sofware.

En het publiek mag bepalen welke piano echt is. :D
Komen de audiofielen misschien over hun angst voor digitaal heen.
Ik ken mensen die mijn muziek niet eens willen horen als ik eerst vertel dat het met de computer gemaakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
apNia schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 11:15:
Maar hamers kunnen zo "plastic" en "licht" klinken?
Volgens mij hoor ik ook gedeeltelijk artefacts van lage bitrate conversie erdoorheen. Dit is volgens mij wel een echte piano en wat je hoort is volgens mij niet de toetsaanslag maar het hamermechanisme in de last.

De reden dat dit zo dichtbij ge-mic-ed is is waarschijnlijk om het intieme karakter, het is een rustig stuk op een solo instrument. Ga je dan enorme bulten hal/zaal reverb erbij opnemen dan doe je dat effect teniet.

Minder reverb klinkt gewoon wat persoonlijker/dichterbij/directer. Mooi stukje piano overigens.

[ Voor 12% gewijzigd door vlaaing peerd op 24-01-2012 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinneDsOnline
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-08 10:41
Hey en hallo,

Ik volg dit topic al een tijdje en zie mooie en minder mooie dingen voorbij komen. Nu ben ik geen actieve forum poster maar ben nu al een klein jaartje bezig met muziek voornamelijk drum n bass. Ik heb iets gemaakt waar ik zelf wel trots op ben alleen wil graag eens een andere mening horen dan die van mijn huisgenoten.

Hierbij dus de soundcloud link, het is een rustig drum n bass nummer om lekker mee op de bank te hangen. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Het is nog niet gemasterd

embedden lukt niet wel, dank :)

groet

[ Voor 39% gewijzigd door SinneDsOnline op 24-01-2012 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
welkom~!

fix ff die link, gewoon ff audiotags plaatsen, verder niks. Zie;

Overzicht van UBB-codes

edit; thx.

Klinkt lekker liquid. weinig commentaar, de mid geluidjes mogen wel wat bas afgefilterd worden zodat de bas daar zelf wat meer ruimte heeft, verder is die vocal sample nogal cliché.

[ Voor 45% gewijzigd door vlaaing peerd op 24-01-2012 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Thanks voor de uitleg jongens :)
Maakt wel meer sense nu in ieder geval.

Wou ff zeggen dat ik dit echt met afstand het leukste topic vind van GoT. Gewoon jongens die weten waarover ze praten, leuke discussies, mooie creatieve bijdragen, vriendelijke gasten. Vind dat iedereen hier in het topic een pluim verdient. En ik wou ff zeggen dat ik het waardeer O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Afbeeldingslocatie: http://vinehigh.files.wordpress.com/2009/09/group-hug.jpg?w=296

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

En ik waardeer jou enthousiasme als ik iets op een chaotische manier uitleg met vele onwaarheden erin.
(maar dat doe ik niet expres)
Dus correct me if I am wrong. Dat is de voor mij de makkelijkste en snelste manier om te leren.

Oh en SinneDsOnline.
Die DnB gaat op mijn ipod. Lekker nummer hoor.
Ik hoor niet vaak dit soort talent bij mensen die nog maar een jaar bezig zijn met produceren.
Ga zo door!
Ik moet nog altijd dit drum en bass nummer eens afmaken.
(eigenlijk meer breakbeat, er zit nog geen bass in namelijk)

Ik heb mijn oude RAID 0 set op twee raptors die ik uit het raam had gesmeten tijdens mijn psychose weten te recoveren! Dus ik heb een shitload aan oude project files en samples terug!!!! Hoera!!!!!

[ Voor 5% gewijzigd door Kain_niaK op 24-01-2012 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kain_niaK schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 11:49:
[...]

Tegenwoordig kun je tussen de beste piano software en een echte opname geen verschil meer horen.
Dat verschil bestaat nog steeds en er zal altijd verschil blijven in de ervaring als je erachter zit :)

Luister wat deze jongens zeggen over de stuart and sohns vleugel die maar liefst meer als 100 toetsen heeft.
Bosendorfer heeft er 93 . Voor zo een instrument wordt muziek geschreven speciaal voor die vleugel .

Het is een verhaal wat zo bij de eerste minimoog kan passen :9

YouTube: Players comment on the Stuart & Sons piano

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Kain_niaK schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 11:49:
Met een goede digitale piano + software zoals Ivory II kun je evenveel emotie in je piano spel leggen als wanneer je zelf op een vleugel speelt alleen dan veel en veel goedkoper.
Ja, maar daar komt dus het probleem: een goede digitale piano. Klank, daar ben ik het over eens, dat boeit niet zozeer meer, elke verbetering op dat gebied gaat niet echt meer met sprongen vooruit. In software is het trouwens interessant om te zien wat kennis doet, ipv gigabytes - SoundIron's Emotional Piano vind ik vele malen mooier dan de oudere Akoustik libraries van NI, en dat heeft een hoop met opname en programmering te maken. Luister ook maar eens naar http://soundcloud.com/8dawn/legacy-1928-steinway-scoring - een reguliere digitale piano kan daar alleen maar van dromen met de paar megabytes en layers die er in zitten.

Maar kijk eens wat er gebeurt bij het spelen op een vleugel: je slaat een (houten) toets aan. Deze heeft een bepaalde druk nodig (een die hoger is bij lagere toetsen, vandaar Graded Hammer).

Bij het aanslaan en het doordrukken voel je de hamer effect uitoefenen op de toets zelf. Dit is niet makkelijk om geloofwaardig te simuleren, en een hele hoop piano's hebben dat dus ook niet (het maakt de piano ook een stuk zwaarder omdat je een heel dummy-mechaniek moet inbouwen). Je hebt dan ook nog verschil tussen dat bij een upright of een vleugel, omdat bij de vleugel de hamers horizontaal staan.

Een houten toets heeft momentum; je kunt dus een scherpe tik geven op de toets en je vingers al op een andere toets hebben terwijl de vorige nog omlaag aan 't gaan is door z'n massa. Dat voelt anders als je kunststof gewogen toetsen hebt.

Dan de klank: bij een vleugel heb je een volledige klankkast tot je beschikking. Dat klinkt heel anders dan een stel speakers die in eenzelfde soort kast zitten.

Het is een geweldig praktische oplossing als je in een plaats zit waar je vaak moet leuren met een piano, of waar je vochtigheids/temperatuurverschil hebt wat funest is voor een echt exemplaar (die moeten eerst acclimatiseren). Qua klank boeit het niet omdat het toch vaak nog eens via de PA het publiek wordt ingestuurd.

Maar - als je nou al die moeite doet om een simulatie te maken van een hamermechaniek, en het de vorm geeft van een vleugel, en houten toetsen en wat dan ook - tja, dan kun je (mits je 'm op de plaats kunt laten staan) eigenlijk net zo goed gelijk een goede akoestische piano kopen.

Wat het allermooiste er aan is is dat je zonder reddingsboei in het diepe wordt gegooid. Je hebt geen key transpose. Geen MIDI sequencing (als het geen pianola is, tenminste). It's you vs. the ivories. Ik heb zelf altijd gevonden dat ik er meer inspiratie van krijg en er beter van ga spelen - je bent alleen maar bezig met het spelen zelf, en met niks anders. Zelfs bij een goedkopere (naja, relatief: die kosten nog steeds 3500 euro voor een beetje fatsoenlijke Yamaha U3 uit 1980) upright.
Ik ken mensen die mijn muziek niet eens willen horen als ik eerst vertel dat het met de computer gemaakt is.
Als ze dan wel luisteren naar (willekeurige andere elektronische artiest) of (willekeurige popmuziek), dan is dat net zozeer met de computer gemaakt. Als ze naar klassiek of live-spul luisteren, da's weer wat anders - maar uiteindelijk hun eigen probleem.

[ Voor 6% gewijzigd door Yoozer op 25-01-2012 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
z999 schreef op zondag 22 januari 2012 @ 20:40:
[audio]

had ik even gemist. Best wel hardboard, maar ik vind 'm wel vet. Het basgeluidje wat je rond 1:45 introduceert vind ik wat vlak en doet IMO weinig. Verder oppassen met de reso in de bas vanaf het begin.

klik: replay :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Yoozer schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 08:19:
[...]

Ja, maar daar komt dus het probleem: een goede digitale piano.
Ik bedoel meer dat je een digitale piano alleen als veredelde midi controller gebruikt.
En niks doet met de klank en software in de piano zelf.
Bijvoorbeeld waar ik voor aan het sparen ben een Yamaha P95.
http://usa.yamaha.com/pro...lor_variation/?mode=model

Die heeft GHS en daar kun je echt wel het nodige gevoel mee in je spel leggen.
Maar niet met de klank die standaard in het ding zit! Wel met software zoals de Ivory II.
Maar zelfs zonder controller kun je ook gewoon noot per noot programmeren en zo kun je ook gevoel in je spel (productie in dit geval) leggen. Maar het zelf inspelen is natuurlijk leuker, sneller en the real deal.
Klank, daar ben ik het over eens, dat boeit niet zozeer meer, elke verbetering op dat gebied gaat niet echt meer met sprongen vooruit. In software is het trouwens interessant om te zien wat kennis doet, ipv gigabytes - SoundIron's Emotional Piano vind ik vele malen mooier dan de oudere Akoustik libraries van NI, en dat heeft een hoop met opname en programmering te maken. Luister ook maar eens naar http://soundcloud.com/8dawn/legacy-1928-steinway-scoring - een reguliere digitale piano kan daar alleen maar van dromen met de paar megabytes en layers die er in zitten.
Klopt, maar The Grand 3 die ik heb heeft al 40GB aan samples.
Ivory II heeft er denk ik 77 GB. En een veel beter intern systeem.
Ik had The Grand 3 niet moeten kopen.
Maar kijk eens wat er gebeurt bij het spelen op een vleugel: je slaat een (houten) toets aan. Deze heeft een bepaalde druk nodig (een die hoger is bij lagere toetsen, vandaar Graded Hammer).

Bij het aanslaan en het doordrukken voel je de hamer effect uitoefenen op de toets zelf. Dit is niet makkelijk om geloofwaardig te simuleren, en een hele hoop piano's hebben dat dus ook niet (het maakt de piano ook een stuk zwaarder omdat je een heel dummy-mechaniek moet inbouwen). Je hebt dan ook nog verschil tussen dat bij een upright of een vleugel, omdat bij de vleugel de hamers horizontaal staan.

Een houten toets heeft momentum; je kunt dus een scherpe tik geven op de toets en je vingers al op een andere toets hebben terwijl de vorige nog omlaag aan 't gaan is door z'n massa. Dat voelt anders als je kunststof gewogen toetsen hebt.
Voor de klank maakt dit niet zo veel uit want in de beste piano software word dit ook opgenomen.
Voor het spelen op een midi controller, je zult je wat moeten aanpassen maar er is voor de rest geen enkele reden waarom een muzikant niet even veel gevoel in een digitaal instrument kan leggen als in een analoog instrument.
Dan de klank: bij een vleugel heb je een volledige klankkast tot je beschikking. Dat klinkt heel anders dan een stel speakers die in eenzelfde soort kast zitten.
Ja, maar dat maakt helemaal niks uit. Als ik op een echte vleugel speel word het ook opgenomen en later afgespeeld door een stel speakers. En als ik ooit een optreden geef op piano zie ik geen enkele reden om mijn controller en computer mee te slepen als daar gewoon een mooie vleugel staat. In dat opzicht is analoog natuurlijk veel beter en echter. Maar mijn manier komt heel dicht in de buurt zonder dat je een vleugel moet hebben die onbetaalbaar is en niet in je kamer past.
Het is een geweldig praktische oplossing als je in een plaats zit waar je vaak moet leuren met een piano, of waar je vochtigheids/temperatuurverschil hebt wat funest is voor een echt exemplaar (die moeten eerst acclimatiseren). Qua klank boeit het niet omdat het toch vaak nog eens via de PA het publiek wordt ingestuurd.
Zo goed kan ik toch niet spelen. Ik wil een goede controller en die software om weer meer te improviseren want van daar uit ontstond vroeger al mijn complexe composities en dat ben ik al een tijdje kwijt door te weinig piano te spelen.
Maar - als je nou al die moeite doet om een simulatie te maken van een hamermechaniek, en het de vorm geeft van een vleugel, en houten toetsen en wat dan ook - tja, dan kun je (mits je 'm op de plaats kunt laten staan) eigenlijk net zo goed gelijk een goede akoestische piano kopen.
Die Yamaha P95 kost 450 euro en de software Ivory II 300. De rest heb ik al (computer, monitors, etc etc)
Dat is nog geen 800 euro. Welke 5 echte piano's raad je me aan die ik voor dat geld koop? En hoeveel plaats denk je dat ik thuis heb?
Die Ivory II software heeft dus wel meer als één piano hé.
Daarbij wil ik die klank in mijn producties en waarom zelf analoog opnemen als dat allemaal al door de professionals gedaan is zodat ik er rechtstreeks mee in mijn sequencer kan werken? En wat als ik een andere reverb klank wil omdat die beter in mijn productie past? Huis verbouwen? Of software gebruiken van mensen die daar jaren mee bezig geweest zijn en nu een bijna perfect product hebben afgeleverd.
Probeer me maar te overtuigen om een echte piano te kopen en die hier op mijn kamer of in mijn studio te plaatsen. Daar is niet eens plaats voor, het is 10 keer zo duur, 100 keer zo beperkt en 1000 keer zo lastig voor mij om het geluid goed op te nemen.
Wat het allermooiste er aan is is dat je zonder reddingsboei in het diepe wordt gegooid. Je hebt geen key transpose. Geen MIDI sequencing (als het geen pianola is, tenminste). It's you vs. the ivories. Ik heb zelf altijd gevonden dat ik er meer inspiratie van krijg en er beter van ga spelen - je bent alleen maar bezig met het spelen zelf, en met niks anders. Zelfs bij een goedkopere (naja, relatief: die kosten nog steeds 3500 euro voor een beetje fatsoenlijke Yamaha U3 uit 1980) upright.
Precies, daarom dat ik nog altijd het meest geniet als ik ergens een conservatorium binnen sluip en de liefde bedrijf met een onbewaakte piano. Maar omdat die nu naar mijn kamer te ontvoeren gaat me iets te ver.
Je zegt het zelf al 3500 euro vs 900 euro. En voor die 900 euro krijg je de klank van de duurste piano's die er bestaan. Of ik nu piano spel in één keer opneem. Of elke aparte klank apart en het later weer bij elkaar voeg.
Als het goed genoeg gedaan word hoor je geen verschil en is er dus eigenlijk geen verschil. En tegenwoordig word dat goed gedaan. De piano als eerste. Nu nog alle andere instrumenten.
Als ze dan wel luisteren naar (willekeurige andere elektronische artiest) of (willekeurige popmuziek), dan is dat net zozeer met de computer gemaakt. Als ze naar klassiek of live-spul luisteren, da's weer wat anders - maar uiteindelijk hun eigen probleem.
Je moest eens weten hoeveel filmmuziek volledig digitaal is. Ok, de grootste producties hebben nog altijd de beste orkesten. Maar toch.
Kijk maar eens op de pagina's van spectrasonics over waar ze hun geluid overal in terug vinden. Je zou verbaasd zijn. (het koor in Good Will Hunting bijvoorbeeld)

[ Voor 4% gewijzigd door Kain_niaK op 25-01-2012 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Kain_niaK schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 17:11:
Die Yamaha P95 kost 450 euro en de software Ivory II 300. De rest heb ik al (computer, monitors, etc etc)
Dat is nog geen 800 euro. Welke 5 echte piano's raad je me aan die ik voor dat geld koop? En hoeveel plaats denk je dat ik thuis heb?
Geen. Helaas heb ik dat ook niet - ik zou maar wat graag willen dat ik hier een echte akoestische piano neer kon zetten.
Je moest eens weten hoeveel filmmuziek volledig digitaal is.
Ja, maar film != klassiek ;).
Voor het spelen op een midi controller, je zult je wat moeten aanpassen maar er is voor de rest geen enkele reden waarom een muzikant niet even veel gevoel in een digitaal instrument kan leggen als in een analoog instrument.
Het is mogelijk en aanpassen hoeft ook niet zozeer.

Ik heb hier een FP7 staan die lekker speelt en een heel acceptabel pianogeluid heeft, en Emotional Piano om het pianogeluid te krijgen wat ik echt wil hebben.

Waar het om gaat is suspension of disbelief: ik kan de luisteraar prima wijs maken dat het een echte piano is, maar mezelf niet. Het simpele feit dat ik weet dat ik op een echte piano speel maakt voor mij het verschil. Dat ik daar een hele tijd voor zal moeten sparen - tja, so be it, dat moest ook voor m'n Minimoog.

Ik weet ook dat een U3 ook geen Steinway is, en dat ik bij lange na niet de opnamekwaliteit ga krijgen die een fatsoenlijke library heeft, maar het is ook niet zozeer voor het opnemen en in tracks gebruiken; alleen al het gevoel van het spelen is wat telt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:44

2mb

Hier ook de wens om nog eens een echte vleugel thuis te hebben :)

Tot die tijd doen we het maar met gesamplede. Cinesamples komt binnenkort ook met een mooie jazzpiano (demo's in deze thread) en die 1928 Steinway is ook :9

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Heb besloten toch maar wat tracks op Soundcloud te plaatsen. Voor de liefhebbers, hier één van de betere, voordat mijn workstation ermee stopte :(

http://soundcloud.com/neos2k7/eclipse-of-hearts

Hoe embed je die player hier eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

[Soundcloud: http://soundcloud.com/neos2k7/eclipse-of-hearts]

Klik op view van deze post dan zie je dat ik je link gewoon tussen audio tags heb gezet.
Geloof het of niet maar ik heb een dev toen zo ver gekregen voor ondersteuning van soundcloud op het forum.
Wel zo makkelijk.

edit: Oeh lekkere track trouwens. Hier hou ik wel van.
Het hoofd thema is heerlijk trance!
Oh, het komt van een videospel. :P

Leuk idee. Ik heb persoonlijk wel een voorkeur voor een kick die iets meer in de mix zelf zit.
En eventueel side chaining op de synths en bass zodat je meer een groove krijgt waar kick samenwerkt met de bass en de synths. In welke sequencer werk je?

[ Voor 40% gewijzigd door Kain_niaK op 26-01-2012 04:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yoozer schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 08:19:
[...]
Je hebt geen key transpose.
Je weet dat er altijd uitzonderingen zijn op bijna elke regel :) Wikipedia: Transposing piano

De gedachte dat een akousiesche perse duurder is als een digitale piano vindt ik een korte termijn gedacht .
Hoeveel zou die yamaha waard zijn over tien jaar ,het is het formaat van de piano die de serie bepaald .
Dus er bestaat niet iets als een verouderd model piano , tenzij je het over hele oude beesten heb :)

De post van 2 mb gaat over een steynway uit 1928 , zelfde verhaal de lengtemaat van die wordt nog gemaakt .
Verschil in sound kan wel groot zijn ondanks dat het dezelfde formaat als de nieuwste serie , maar daar zit dan ook bijna 90 jaar verschil tussen . Er zijn zat steynways die niet zo een goede sound hebben :P
Mooi hoeft niet duur te zijn , gebruikt klein august forster pianotje kost nog geen 1000 euro en die hebben een warme volle sound die charme uitstraalt . Kwalitatief zijn die dingen te vergelijken met een vw :)

juist door de toeloop op de digitale piano zijn er genoeg betaalbare alternatieven . Niet voor in de studio om op te nemen maar als instrument om op te oefen en componeren . Voor de studio lijken me die samples een goede oplossing .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Kain_niaK schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 04:08:
[audio]

Klik op view van deze post dan zie je dat ik je link gewoon tussen audio tags heb gezet.
Geloof het of niet maar ik heb een dev toen zo ver gekregen voor ondersteuning van soundcloud op het forum.
Wel zo makkelijk.

edit: Oeh lekkere track trouwens. Hier hou ik wel van.
Het hoofd thema is heerlijk trance!
Oh, het komt van een videospel. :P

Leuk idee. Ik heb persoonlijk wel een voorkeur voor een kick die iets meer in de mix zelf zit.
En eventueel side chaining op de synths en bass zodat je meer een groove krijgt waar kick samenwerkt met de bass en de synths. In welke sequencer werk je?
Dank je. :)
Dit is gemaakt in FL studio 9, ergens begin vorig jaar denk ik. Momenteel over op 10 en die weet VEEL beter om te gaan met multicores. :) Helaas heeft mijn Pentium D het begeven, dus zal ik moeten sparen voor een nieuwe, zoals ik al eerder postte in dit topic.

Volgens mij zit hier al lichte sidechaining in, ergens halverwege de track. Ik zit nu op mn werk dus kan het niet ff opzoeken voor je.

Mastering is nooit mijn beste kant geweest, aangezien ook mijn speaker setup wat te wensen overlaat. (en masteren op een koptelefoon is een no-go)

Als je van trance houdt dan zou ik nog wel wat projectjes kunnen posten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Besloten om eens aan een remixwedstrijd mee te doen, dus hier onze versie van Sinister Souls - Flatliner;

Commentaar ivg met het origineel welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zonder het orgineel te kennen denk ik eerder aan de chemical brothers waar het op lijkt. Vindt dat wel vette wobbles .

Heb net even het orgineel geluisterd en ik vindt die van jouw vetter en niet zo scherp als deze versie ,eigenlijk iets aangenamer om te luisteren :)

YouTube: SINISTER SOULS - FLATLINER

Zelf ook een remixje gemaakt van een ander nummertje isaD :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2012 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubjo99
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-07-2020
vlaaing peerd schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 20:39:
Besloten om eens aan een remixwedstrijd mee te doen, dus hier onze versie van Sinister Souls - Flatliner;

[audio]

Commentaar ivg met het origineel welkom.
Aight, Hier ga ik ook aan meedoen. Danku peerd d:)b

Hier een nieuwe remix van mij, ik moet de bass nog ff verbeteren aangezien deze bij mij thuis heel erg overheerst.
[Soundcloud: http://soundcloud.com/korsairmusic/diode-binary-ayle-eima-remix-1]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 09:20:
Zonder het orgineel te kennen denk ik eerder aan de chemical brothers waar het op lijkt. Vindt dat wel vette wobbles .

Heb net even het orgineel geluisterd en ik vindt die van jouw vetter en niet zo scherp als deze versie ,eigenlijk iets aangenamer om te luisteren :)
thx, ik vond het origineel zelf ook al behoorlijk schel en zat te twijfelen om het netzo schel af te mixen. Baalde er verder wel van dat ie zo hard was, ik moest er een beduidend minder dynamische mix van maken om net zo hard te krijgen en toch de subs dik te blijven houden.

@Rubjo,

succes ermee! bedenk wel ff dat ie de 31e klaar moet zijn.

Ik zal thuis even de tracks luisteren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubjo99
vlaaing peerd schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 10:26:
[...]

thx, ik vond het origineel zelf ook al behoorlijk schel en zat te twijfelen om het netzo schel af te mixen. Baalde er verder wel van dat ie zo hard was, ik moest er een beduidend minder dynamische mix van maken om net zo hard te krijgen en toch de subs dik te blijven houden.

@Rubjo,

succes ermee! bedenk wel ff dat ie de 31e klaar moet zijn.

Ik zal thuis even de tracks luisteren!
Heb nog een heel weekend :D en ik doe het samen met een vriend van me. Dus dat moet wel goed komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om je wat inspiratie te geven heb ik je nummer ff door wat apparaten heen gejast.

http://faxis.dyndns.org/songs/Diode - Binary (Ayle Eima Remix)_mastered.mp3

Nu istie wat minder scherp en wat voller in het laag. :)

Maar qua mixen is het handig om te letten dat je de bas niet teveel laat resoneren. Met wat EQ en compressie kom je een end.
En met percussie is dynamisch wel vet maar dan in het hoog kan het snel scherp worden en helpt wat EQ'en vaak wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vlaaing peerd schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 10:26:
[...]

Heb net die samples ervan gedownload maar die zijn stuk voor stuk scherp .Die scherpte is juist slecht voor je oren :D

Zijn wel scherp , maar boven de 16 Khz zit eigenlijk niks meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8-10kHz is scherp.
Alles boven 14 kHz is voor vleermuizen en vampieren enzow. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 11:26:
8-10kHz is scherp.
wahebbe Goths er nou weer mee te maken? :P

isnie helemaal waar trouwens, er zitten boventonen in die regio die de klankkleur van lagere tonen bepalen.Bijna altijd verwaarloosbaar, maar als je boven de 14000hz er alles uitdraait klinkt het ook allemaal niet natuurlijk meer.

Maar goed, lag dus niet alleen aan mij dat die erg schel overkwam. Ik hoop alleen dat ze niet een netzo schelle mix verwachten (wat ik dus niet heb gedaan)

Trouwens Wouter, vind je er in jou mening iets enorm uit balans in mijn versie van de mix? Ik heb hem uiteindelijk harder gezet dan dat ik normaal zou doen (zie de rest van onze soundcloud tracks), maar ik ben erg in dubio of ik 'm uiteindelijk niet gewoon wat zachter had moeten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jouw track?
Die klinkt wel wat meer als een platte pannekoek ja.
Beetje dynamiek is wel OK. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 11:26:
8-10kHz is scherp.
Die geluidjes opzich hoor je niet , maar als onderdeel van geluid speelt het denk ik een vitale rol om een sound te maken .

Van een bas , 909 heeft ook zo een lange waveform
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4LtAz.png

Van een hoog pieptoontje

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/iUQmK.png

Vier keer dat pieptoontje met elke keer een high cut boven de 16 , het verandert van brekend glas hoog naar een meer acceptabel piepje :)
http://soundcloud.com/systemrestoresound/testsoundhighcut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik zit te twijfelen over een headphones om m'n muziek op te produceren naast m'n monitors. Nou wil ik hier geen dure grap van maken, 30 euro max, dus ik zit in dit lijstje te kijken: http://www.bax-shop.nl/st..._special&prijsklasse=0-50

Net zag ik dat de AKG K44's aangeraden werden. Zien jullie hiertussen nog headphones die je aan zou raden boven de AKG K44's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Ik zou er toch iets meer aan uitgeven als je enigszins betrouwbare wilt hebben. Mocht je echt niet meer uit gaan geven dan zou ik inderdaad bij AKG of Sennheiser iets uitzoeken en proberen bij de gehypte modellen uit de buurt te blijven.

@systeemherstel,
eindelijk ff tijd om je mix te luisteren. I like your style. Doe me beetje denken aan de chemical tijd. Ik merk wel dat sommige geluidjes soms compleet upfront in de mix zitten en overheersen terwijl me dat niet de bedoeling lijkt. Maar dat kan ook aan mijn bass-moet-in-face attitude liggen :9

@Rubjo
Volgens mij heb ik je rmx nog niet gezien, onder welke naam zet je'm weg? Ben wel benieuwd nl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:44

2mb

Ik zou ook wat meer uitgeven voor je headphones, minimaal honderd euro. Onder die prijs heb je er niet zoveel aan als je ze als monitor headphones wilt gebruiken, dan krijg je alleen maar een vertekend beeld.

Ik heb zelf een AKG K 240 Studio van € 95,- en die klinkt eigenlijk al wat te wollig in het laag om er goed op te kunnen produceren.

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Ik gebruik al 3 jaar de HD 25 II van Sennheiser.
Het enige stukje elektronica wat ik in huis heb wat niet in Azië is gefabriceerd maar in Ierland.
Duur ding, maar wel het geld waard.

http://www.bax-shop.nl/dj...foon/product-details.html

[ Voor 23% gewijzigd door Kain_niaK op 29-01-2012 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-09 11:48

Stoney3K

Flatsehats!

Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 09:20:

YouTube: SINISTER SOULS - FLATLINER

Zelf ook een remixje gemaakt van een ander nummertje isaD :)

[audio]
Leuk gedaan. Alleen benieuwd: Heb je die Eminent 310 strings er zelf doorheen gespeeld? If so, welke VST heb je precies voor de sound gebruikt?

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik zoek meer een redelijke koptelefoon om als alternatief op m'n monitor speakers te hebben. Om gewoon ook een andere geluidsbron te hebben en te horen hoe het daarop klinkt. Vandaar dat ik m'n budget een beetje beperkt wil houden. Ik wil gewoon een redelijke koptelefoon voor rond de 30 euro. Denk dat ik inderdaad dan voor die AKG K44 ga :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubjo99
vlaaing peerd schreef op zondag 29 januari 2012 @ 16:16:
@Rubjo
Volgens mij heb ik je rmx nog niet gezien, onder welke naam zet je'm weg? Ben wel benieuwd nl :)
Wij zijn nog bezig :). Het is best moeilijk om iets 'aparts' en een vleugje eigen stijl er aan te geven maar toch nog weten dat het een remix is.. Dus hopelijk kan ik het vanavond/vannacht posten op soundcloud en hier!
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 19:34:
Om je wat inspiratie te geven heb ik je nummer ff door wat apparaten heen gejast.

http://faxis.dyndns.org/songs/Diode - Binary (Ayle Eima Remix)_mastered.mp3

Nu istie wat minder scherp en wat voller in het laag. :)

Maar qua mixen is het handig om te letten dat je de bas niet teveel laat resoneren. Met wat EQ en compressie kom je een end.
En met percussie is dynamisch wel vet maar dan in het hoog kan het snel scherp worden en helpt wat EQ'en vaak wel.
Ik zal thuis even kijken hoe het klinkt :). iig alvast bedankt voor de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stoney3K schreef op zondag 29 januari 2012 @ 21:14:
[...]

Leuk gedaan. Alleen benieuwd: Heb je die Eminent 310 strings er zelf doorheen gespeeld? If so, welke VST heb je precies voor de sound gebruikt?
thx , die eminent is al een tijdje geleden opgenomen waarvan de waves telkens opnieuw gebruikt worden in shortcut sampler .Opnemen van die gear is altijd moeilijk en een aparte afandeling dan afmixen , twee verschillende dingen

Zitten geen vst in , alleen de pelgrim filterplug en eq cuts hier en daar

Nieuwe geluidjes voor de sampler :)
http://soundcloud.com/sys...rp-pro-soloist-samplepack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey jongens,

ik ben een tijdje terug een plugin tegengekomen waarbij je de phoenetische klanken van een gregoriaans koor mee kan maken. Volgens mij was het er een voor Kontakt of Reaktor, weet iemand welke ik bedoel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Dit blijft voor mij toch nog altijd mijn beste werk van 2010!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2012 @ 17:43:
ik ben een tijdje terug een plugin tegengekomen waarbij je de fonetische klanken van een gregoriaans koor mee kan maken.
Reaktor is een modulaire synthesizer, lijkt me dat je Kontakt bedoelt. Tja, daar heb je er een hele hoop van - je combineert inderdaad bepaalde klanken. Dat kan met iets als http://www.soundsonline-europe.com/Symphonic-Choirs (maar die draait inmiddels niet meer op Kontakt) of iets als http://cinesamples.com/products/voxos/

Pagina: 1 ... 29 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.