How to become a Producer Deel II Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 30 ... 102 Laatste
Acties:
  • 342.202 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubjo99
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-07-2020
vlaaing peerd schreef op zondag 29 januari 2012 @ 16:16:
Ik zou er toch iets meer aan uitgeven als je enigszins betrouwbare wilt hebben. Mocht je echt niet meer uit gaan geven dan zou ik inderdaad bij AKG of Sennheiser iets uitzoeken en proberen bij de gehypte modellen uit de buurt te blijven.

@systeemherstel,
eindelijk ff tijd om je mix te luisteren. I like your style. Doe me beetje denken aan de chemical tijd. Ik merk wel dat sommige geluidjes soms compleet upfront in de mix zitten en overheersen terwijl me dat niet de bedoeling lijkt. Maar dat kan ook aan mijn bass-moet-in-face attitude liggen :9

@Rubjo
Volgens mij heb ik je rmx nog niet gezien, onder welke naam zet je'm weg? Ben wel benieuwd nl :)
Het gaat jammer genoeg niet meer lukken voor de deadline D:
Degene met wie ik af en toe samenwerk, moest vanavond plots werken.... Dus je zult nog even geduld moeten hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yoozer schreef op maandag 30 januari 2012 @ 20:44:
[...]

Reaktor is een modulaire synthesizer, lijkt me dat je Kontakt bedoelt. Tja, daar heb je er een hele hoop van - je combineert inderdaad bepaalde klanken. Dat kan met iets als http://www.soundsonline-europe.com/Symphonic-Choirs (maar die draait inmiddels niet meer op Kontakt) of iets als http://cinesamples.com/products/voxos/
Voxos was precies wat ik bedoelde, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

Een van de mensen achter Cinesamples heeft een ontzettend goede video over snel een soundtrack-achtig iets componeren. Je ziet wat 'ie allemaal zelf standaard heeft ingeladen.

YouTube: Screencast #1: Live Composition in Under 8 minutes

In vergelijking met reguliere plugins is iets als Voxos best prijzig, maar het is stukken goedkoper dan zelf alles inzingen of een koor inhuren, een hoop flexibeler en vele malen mooier dan alles wat er in een willekeurige sample-based synth zit die er maar een paar MB voor vrij heeft.

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09 13:56

2mb

Requiem is ook een goed alternatief :)

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een beginnetje gemaakt aan iets nieuws.

Het is alweer Tech House :-)

Let op, is nog lang niet af! :*)

[Soundcloud: http://soundcloud.com/capsoo/nothing]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
Klinkt erg lekker capsoo... Zeker de moeite waard om verder uit te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeker lekker Capsoo , heb bij dat soort orgelsounds een jah whobbe gevoel O-)

Dit specefieke orgeltje YouTube: JAH WOBBLE - How Much Are They - 1988.wmv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha ja ik hoor het :-) Lekker classic orgeltje, altijd goed! Bedankt, fijn dat het lekker klinkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 20:12

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Kain_niaK schreef op maandag 30 januari 2012 @ 18:05:
Dit blijft voor mij toch nog altijd mijn beste werk van 2010!
[video]
Ik vind em lekker. d:)b

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-09 13:48

iChaos

It's Lupus.

Vanmiddag weer even FL Studio gestart (ook wel eens gewerkt met Live, maar ik vind de manier van werken in FL Studio toch net iets natuurlijker aanvoelen), en het is echt een en al irritatie. Wat experimenteren met audio vind ik geweldig, en heb een passie voor muziek, en hetgeen wat ik nog een keer echt wil bereiken is een eigen track, maar na 3 uur staat er nog steeds niks in FL Studio waar ik echt tevreden mee ben of lekker catchy vind klinken, en daar word ik dan weer chagrijnig van, waardoor ik de PC weer met een slecht humeur afsluit.

Iemand tips? Wil ik dit gewoon te graag, mis ik iets van algemene kennis, is het de DAW die ik nog niet goed genoeg kan gebruiken? Een stapel noten bij elkaar die goed samen klinken vinden lukt me wel, als ik een melodie hoor kan ik die met wat tijd ook wel nabouwen, maar het eerste wat ik wil is dat het echt lekker klinkt en dat ik de feeling krijg dat wanneer ik op de bank plof en een track opzet, die zo geniaal klinkt en me wakker schud, waarna ik het gewoon niet kan laten om onbewust mee te bewegen op het nummer.

Een voorbeeld hiervan is voor mij bijv. Levels van Avicii, Rhythm Is A Dancer van Snap, en in het genre Rock bijv. ook Sultans Of Swing en Tunnel Of Love van Dire Straits, maar dat is meestal te danken aan de heerlijke gitaarriffjes, maar dat is digitaal op een PC al iets lastiger te doen, en dat wil ik ook niet omdat ik dan toch liever met wat vrienden een gitaar erbij pak en we met z'n 4en wat spelen, maar ik streef zelf naar een lekkere dancetrack.

En ja, ik weet dat wereldfaam en bekendheid er niet van gaat komen, dat is trouwens ook mijn ambitie niet, maar puur omdat ik gewoon heel graag muziek luister, en ook gewoon een keer mijn eigen creatieve uitspattingen wil vastleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04:50

masauri

aka qwybyte

Ik ben als beginnend producer aan het rondkijken voor actieve studio monitor's.
Mijn budget zit maximaal tot €150 hiervoor maar ik kan er nog wat bijpersen als het écht de moeite zou zijn.
Waar ik voornamelijk mee ga bezig zijn is het opnemen/masteren van harpmuziek.
(Hier even een voorbeeld:) [video]http://www.youtube.com/watch?v=eAfLvTJr4PQ&list=PLBA58D7961B042356&context=C343edf9ADOEgsToPDskKlp6QRuJRclTF6TSMNG8OI"][/video]
Dus acoustische geluiden met af en toe vocals erbij.
Welke set zouden jullie me kunnen aanraden?

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iChaos schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 19:05:
En ja, ik weet dat wereldfaam en bekendheid er niet van gaat komen, dat is trouwens ook mijn ambitie niet, maar puur omdat ik gewoon heel graag muziek luister, en ook gewoon een keer mijn eigen creatieve uitspattingen wil vastleggen.
Gewoon lol hebben in muziek te maken. Vaak lukt het niet maar dan kan je nog je skills bijslijpen door liedjes van anderen na te maken en dan leer je van alles bij. Dan ga je vanzelf wel de momenten herkennen dat je inspiratie hebt. Zorg dan dat je die op kan nemen of kan opschrijven en werk die uit wanneer je er tijd voor hebt.
De oude schilders van weleer deden er soms ook wel een jaar over om een schilderij te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 22:12

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

iChaos > ik sluit me aan bij wat wouter zegt. Laat je vooral niet ontmoedigen door momenten dat het niet lukt. Sluit het dan af en laat het liggen. Ik doe naast muziek best wat creatief werk in de ontwerpsector en creativiteit KAN je niet forceren. Zorg dus dat je er lol in houdt. Besef je ook dat 1 op de 30 (in mijn geval) tracks echt een fullblown track gaat worden. Ik denk (!) dat dat voor veel muzikanten zo geldt. Je experimenteert, knalt je creativiteit in een stukje, en dan is het klaar. En soms, heel soms, maak je een track af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook maar even weer een eigen brouwsel.

http://faxis.dyndns.org/peaks/broken.mp3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Lekker hoor... Zit hier net ff wat werk te maken... Perfecte achtergrond muziek...nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:09
Ben weer bezig geweest met samples en dit als resultaat

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Wel goed dat overal motabeatz terugkomt, ik zou het bijna vergeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:09
Goed dat je het onthoud ;)

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk :)

Heb de volgende truc erop toegepast , importeren in daw en exporteren van daw in links en rechts apart .
Een spoor wordt center met alle lage tonen en links is een track iets uit fase van center,paar ms
Rechts is uit fase van center en links , daarna over links en rechts een filter die niet helemaal gelijk loopt met mekaar om een extra stereo panning te krijgen van de filter in het hoog :)

Vindt hogere resolutie als mp3 toch fijner om te luisteren ,daarvoor heb ik hem gemixed tot 24bit wave :9~
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/oK9Qz.png

Procesen
Afbeeldingslocatie: http://xenia.media.mit.edu/~dfr/apw-summary/process-model-kashino.gif[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 19:58:
Leuk :)

Heb de volgende truc erop toegepast , importeren in daw en exporteren van daw in links en rechts apart .
Een spoor wordt center met alle lage tonen en links is een track iets uit fase van center,paar ms
Rechts is uit fase van center en links , daarna over links en rechts een filter die niet helemaal gelijk loopt met mekaar om een extra stereo panning te krijgen van de filter in het hoog :)

Vindt hogere resolutie als mp3 toch fijner om te luisteren ,daarvoor heb ik hem gemixed tot 24bit wave :9~
[afbeelding]

Procesen
[afbeelding][
Lolwut?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Daar zit geen woord chinees bij... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zonder lolwut geen fluut :P

Het is een lekker relaxd trackie , maar waarvoor in 2012 nog in mp3 . In 24bit klinkt alles lekkerder .
In 1998 zat ik me eerste mp3 te downloaden van kaza :o om 3 mb binnen te halen moest de pc heel de nacht aan staan , en dan hopen dat die niet onderbroken werd . In deze tijd moeten we de lat hoger leggen.
Die 24 bit wave is 177 Mb groot , iedereen heeft tegenwoordig wel een snelle verbinding , tenzij je smartphones of ipods neemt.

Heb je track in repaet staan , ondertussen een potje battlefield spelen :9

Ik wil geen gegeven paard in de mond kijken }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Systeemherstel, 24 bit zorgt er alleen voor dat je dynamische bereik wat groter kan zijn omdat de amplitude van de golf ipv verdeelt in 2^16 = 65 536 trapjes verdeelt word in 2^24 = 16 777 216 trapjes.

Echter, de menselijke hersenen zijn niet zo gevoelig.

24 en 32 bit zijn alleen handig als je iets opneemt wat clipt op 16 bit. Als je daarna de 24 of 32 bit versie in laad en normalized dan clipt het niet meer.

Voor de rest raad ik je dit topic aan --> zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht # 5

En kijk de Audio Myths Workshop en u ogen gaan open wanneer u kennis toeneemt.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedereen gelooft maar waar die zelf in wil geloven , ik zie deze yuotube meer zitten :)

YouTube: CDs are DEAD, produce music in 24 bit not 16 bit
In tegenstelling wat er in die video gezegd wordt , vinfd ik er zelfs voordeel in zitten om te upsamplen :)

Nog een
YouTube: Sean Beavan Explains 24-Bit Audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2012 @ 12:04:
Iedereen gelooft maar waar die zelf in wil geloven , ik zie deze yuotube meer zitten :)

YouTube: CDs are DEAD, produce music in 24 bit not 16 bit
In tegenstelling wat er in die video gezegd wordt , vinfd ik er zelfs voordeel in zitten om te upsamplen :)

Nog een
YouTube: Sean Beavan Explains 24-Bit Audio
Lol, dan spring ik nu uit mijn raam en val naar boven want ik geloof lekker niet in zwaartekracht _/-\o_

Hier komt geen geloof bij te kijken want deze dingen zijn gewoon afspraken en twee computers met andere afspraken kunnen niet communiceren en al helemaal geen digitale audio bestanden uitwisselen.

Lees je in man. Wikipedia: Audio bit depth
Audiophile-spec recording resolutions extend this to a theoretical -120dB (20-bit) or -144dB (24-bit), the latter of which exceeds the dynamic range between complete silence (signal energy below that which can be detected by the human ear) and noise of high enough intensity to cause almost immediate ear injuries, with an ideal 24-bit DAC and associated amplified being able to accurately output signal values from 0, 1, 2 through 16777213, 16777214, 16777215.
Ik weet niet hoe hard je jou monitors zet, en of ze überhaupt 144 dB kunnen leveren.
Maar als ik die monitors zou hebben en een 24-bit wave file zegt --> deze golf is 16.777.212 keer zo zacht als je maximaal volume dat je monitors aan kunnen. Dus ik hoor niks tot ik mijn monitors helemaal open draai. En dan zegt het 24-bit wave file opeens --> deze golf is even hard als je maximaal volume dat je monitors aankunnen. Weet je wat er dan met mijn oren gebeurd op 144 dB?

(Ja ik weet het, ik draai het om want het is -144dB, maar het principe is hetzelfde. Als een signaal van -144 dB in een 24 bit bestand voor mij +1 dB op mijn monitors is dan word 0dB wel erg luid afgespeeld op die monitors.)

[ Voor 59% gewijzigd door Kain_niaK op 05-02-2012 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet eerlijk toegeven dat ik niet echt bekend ben met al die normen zoals rates en bits , laatste half jaar wordt het pas duidelijk wat het effect ervan is . Het is net of er een deken wegehaald wordt over de muziek , detail is veel meer en het verschil tussen hard en zacht wordt duidelijker waardoor de synthjes leuker en opener klinken .
Volgens mij heeft het speakervolume er niks mee te maken , eerder de capiciteit een zacht geluidje duidelijker neer te zetten in de mix . Bovenkant klinkt mooi benaderd vinyl :X wat een hele gedurfde uitspraak is , maar zo een verschil vindt ik erin zitten .

24 bit is dvd kwaliteit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-09 11:37
16 bit is meer dan wat een mens kan onderscheiden. Hetzelfde voor de samplerate van 44.1 Khz. Tijdens het bewerken kan je echter stukken omhoog halen, bv als je een stuk wat 16bit op -6dB naar 0 dB zet dan luister je in feite naar 15bit. Weer hetzelfde geld voor samplerate bij timestretchen en pitchcorrectie, als je een stuk van 1 seconde naar 2 seconden stretcht luister je in feite naar 22.05Khz ipv 44.1.

Tijdens het bewerken en het uitvoeren van dat soort acties is het raadzaam om dus wel een hogere bit- en samplerate aan te houden zodat je bij de downmix pas teruggaat naar CD kwaliteit. maar als de bron eenmaal 16 bit is geweest, heeft het terugconverteren naar 24bit vrij weinig zin.

Vinyl heeft om andere redenen een prettige aanhoorbare geluidskwaliteit,
1. je kan niet onder een bepaalde dynamiek komen, dit zorgt ervoor dat de loudnesswar trucjes maar tot een bepaalde hoogte haalbaar is. Vinyl verplicht feiltelijk een eigen bovengrens, die tegenwoordig grof geschonden word op digitale media, niet vanwege de kwaliteit, maar om conmmerciele doeleindes.
2. ruis lijmt.
3.doordat je de hoge tonen enorm moet boosten en later weer door de naald omlaag trekt heb je een bepaalde clipping saturatie (zonder echt te clippen) die vergelijkbaar is met tapesaturatie. Tapes (die 8-sporen dingen, niet cassettebandjes) verslechteren echter nogal erg over tijd.
4. en voor de DJ's, als je omhog een omlaag pitcht gebeurt dit ook echt anoloog itt digitaal pitchen (zoals boven beschreven)

En om mij nog niet bekende reden klinken bassen erg rond op vinyl.

Dus wat mij betreft zijn de voordelen van digitale media vs vinyl nogal disputabel, laat staan dat je met MP3's die kwaliteit nog verder omlaag haalt.

Zeker als dan de "domme consument" die ze vaak op 192bps gaat luisteren op hun PC speakertjes vergelijkt is de vooruitgang van de mediakwaliteit nog niet echt vooruitgegaan de laatste 30 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2012 @ 11:18:
Ik wil geen gegeven paard in de mond kijken }:O
Je zult het met een mp3 moeten doen.
Lelijke kut. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Phew, in tijden, misschien wel paar jaar, weer eens een track afgemaakt. Heel graag jullie feedback:

De stijl zal lang niet iedereen even lekker in 't oor liggen. Maar positieve en negatieve reacties zijn welkom. Met name graag reacties mbt de mix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
da's best jammer want die snippets die ik afentoe van je te horen krijg zijn altijd flink goed aan te horen, maar idd nooit langer dan 2 minuten.

Ik zit nu de luisteren op een hotelkamertje via erg crappy laptopspeakers, dus naast de hihats blijft er weinig over, ik zal later nog even wat beter luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2012 @ 17:01:
[...]

Je zult het met een mp3 moeten doen.
Lelijke kut. :P
Hij is erg lekker , mag best nog een keer gezegd worden :P

Vindt die synth geluidjes naar hardware klinken , of is dat een moderne softsynth

Apnia , lekker expirimenteel kwa mixing :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 19:58:
Als je een .jpg-bestand in Photoshop opent en opnieuw opslaat als 32-bits BMP, ziet 'ie er dan ook beter uit?

(of snap ik nou niet precies wat je probeert te doen?)

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Een vraag nog over m'n track die ik hierboven gepost heb, ondanks dat ik de volledige ruimte pak tot 0dB klinkt m'n track minder hard als ander spul. Als in dat ik echt het volume van m'n PC op max kan zetten terwijl ik dat bij andere tracks echt niet kan doen. Hoe kan dat? Het grootste deel van de waveform zit toch echt op 0dB, en in Ableton heb ik er voor gezorgd dat ik eigenlijk nauwelijks in het rood liep (heel incidenteel kickt m'n limiter in).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is denk ik een beetje afhankelijk van de compresieverhouding , verlies heb je altijd met uitpakken.
Een mp 3 op 64 kBps is zogoed als niet meer uit te pakken tot wave , maar met 192 Kbps is dat nog wel te doen zonder artefecten :)

Bovendien zie ik elke remix als een mixoefening , waarvoor zou je niet af en toe iemands anders song opnieuw mixen als je daar zin in hebt :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2012 @ 17:46:
Bovendien zie ik elke remix als een mixoefening , waarvoor zou je niet af en toe iemands anders song opnieuw mixen als je daar zin in hebt :O
We can hear new tunez?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
apNia schreef op maandag 06 februari 2012 @ 17:40:
Een vraag nog over m'n track die ik hierboven gepost heb, ondanks dat ik de volledige ruimte pak tot 0dB klinkt m'n track minder hard als ander spul. Als in dat ik echt het volume van m'n PC op max kan zetten terwijl ik dat bij andere tracks echt niet kan doen. Hoe kan dat? Het grootste deel van de waveform zit toch echt op 0dB, en in Ableton heb ik er voor gezorgd dat ik eigenlijk nauwelijks in het rood liep (heel incidenteel kickt m'n limiter in).
euh...systeemherstel is nogal verwarrend bezig met 2 verschillende definities van compressie

1. bestanden compressen (kleiner maken)
2 audio compressen (dynamiek aanpassen)

2. is hetgeen je nodig hebt, gooi er eens een compressor overheen zodat de track verhoudingsgewijs zachter word gezet, dan kan je het hele gebeuren weer een stuk harder zetten.

om snel even te luisteren wat het doet (maar niet aan te raden voor eindmixen) zet er een limiter op die +/- 5 a 6 dB limit en dan weer maximizen.

krijg je geen lekker resultaat, pass die track maar eens door en dan master ik 'm voor je. Of nog beter, ff Wouter lief aankijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik denk dat hij inging op Yoozer en niet op mij :)

Verlies ik bij meer compressie niet m'n hele kick/punch (maw, sloop je de karakteristiek niet?) En moet ik dan multiband compressen of een gewone compressor gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
goeie, dat hangt helemaal van de dynamiek en EQ-ing van je track af. soms kan compressie zelfs het effect hebben dat je juist meer kick/punch hebt. Kijken, maar vooral luisteren is de sleutel.

Multiband of zware moet je voorzichtig mee zijn want daar kan je inderdaad meer mee verkrachten dan beter maken, de kans is inderdaad groot dat je een track helemaal platdrukt.

Als je me een 24-bit versie stuurt dan zal ik 'm onder handen nemen en je ook een beschrijving toesturen waarom ik voor bepaalde dingen heb gekozen en wat voor effect het heeft gehad. Meestal neigen je eerste pogingen tot masteren tot dikke ellende dus dat lijkt me wel een betere optie.

Voorlopig zit ik nog een weekje in Taipei maar als ik terug ben dan kan ik wel even hieraan bezig.

Overigens is het ALTIJD raadzaam om het masteren door iemand anders te laten doen, puur om het feit dat die niet 100 uur al naar dezelfde track heeft zitten luisteren en daarmee elke vorm van referentie kwijt is geraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lolwut , hij is inmiddels germixed :)

vindt het wel weer wat hebben , beginnetje http://soundcloud.com/systemrestoresound/remixedremixed

Dat is het leuke van remixen , je krijgt ideen voor weer iets anders .Overgens zit de bas een stuk lager als de kick waardoor je volgens mij meer ruimte over hebt zonder compressor :)
Eigenlijk gebruik ik de compressor meer als effect om een sidechain of gated effect te maken over een enkel geluidje , niet zozeer om de dynamiek te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vlaaing peerd schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 05:13:
goeie, dat hangt helemaal van de dynamiek en EQ-ing van je track af. soms kan compressie zelfs het effect hebben dat je juist meer kick/punch hebt. Kijken, maar vooral luisteren is de sleutel.

Multiband of zware moet je voorzichtig mee zijn want daar kan je inderdaad meer mee verkrachten dan beter maken, de kans is inderdaad groot dat je een track helemaal platdrukt.
Multi-band heb je zelden of nooit nodig. Bij geval van twijfel niet gebruiken. Neemt niet weg dat ervaring opdoen met multi-band compressie niet handig kan zijn.
Als je me een 24-bit versie stuurt dan zal ik 'm onder handen nemen en je ook een beschrijving toesturen waarom ik voor bepaalde dingen heb gekozen en wat voor effect het heeft gehad. Meestal neigen je eerste pogingen tot masteren tot dikke ellende dus dat lijkt me wel een betere optie.
Met een EQ, (mastering) compressie en limiter kun je 80% van de meeste tracks wel 'goed' krijgen. Zoals gezegd, luisteren is de sleutel. Wil je het net zo plat krijgen als de gemiddelde rotzooi die wordt uitgebracht dan mag je aan de bak.
Voorlopig zit ik nog een weekje in Taipei maar als ik terug ben dan kan ik wel even hieraan bezig.

Overigens is het ALTIJD raadzaam om het masteren door iemand anders te laten doen, puur om het feit dat die niet 100 uur al naar dezelfde track heeft zitten luisteren en daarmee elke vorm van referentie kwijt is geraakt.
Vergelijk het met een schilder. Een aannemer die nieuwe huizen laat bouwen zal altijd voor de vakman gaan omdat die dan weet dat hij een goede constante kwaliteit zal krijgen. Je kan je eigen huis schilderen maar een vakman zal het vaak altijd sneller/beter kunnen doen. Wil je geld uitsparen doe je het zelf en neem je genoegen met wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 13:59

CSB

:D

Even een vraagje voor de pro's hier: Wat voor soundcard zouden jullie aanraden voor op een laptop? Ik heb nl. een laptop van de zaak en wil deze (mis/ge)bruiken om muziek op te maken nu mijn Workstation kaduuk is. Laptop is overigens krachtiger dan mijn kapotte workstation. (betere CPU, meer geheugen)

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09 13:56

2mb

Een externe USB soundcard, die ASIO drivers heeft. Het liefst van een goed merk, eentje hiervan: http://www.bax-shop.nl/us...ekijk-alle-producten.html

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan vraag ik me af of die kaart wel nodig is , gebruik je externe bronnen dan ja , gebruik je intern zoals softsynth en samples kun je volgens mij net zo goed je interne nemen . Je daw is hetgene waar al het audio in gebeurt . Je kaart is dan alleen maar om te luisteren wat je daw doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 13:51:
Dan vraag ik me af of die kaart wel nodig is , gebruik je externe bronnen dan ja , gebruik je intern zoals softsynth en samples kun je volgens mij net zo goed je interne nemen . Je daw is hetgene waar al het audio in gebeurt . Je kaart is dan alleen maar om te luisteren wat je daw doet
Is het niet zo dat je geluidskaart ook lage latencies aan moet kunnen om je DAW zo snel en soepel mogelijk te laten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-09 16:16
Ik heb een Akai MPD18 te koop.. iemand interesse ? V&A aangeboden: Akai mpd18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:15
CSB schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 14:06:
[...]

Is het niet zo dat je geluidskaart ook lage latencies aan moet kunnen om je DAW zo snel en soepel mogelijk te laten werken?
Als je een controller(midi) gebruikt is een lage latency wel prettig.
Je kan ook de ASIO4ALL driver proberen op je laptop,meestal haal je dan wel een lage latency(<10ms).

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CSB schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 14:06:
[...]

Denk dat de pc in geheel belangrijk is voor lage latency en om soepel te lopen , niet alleen de geluidskaart .
Gooi de harde schijf uit de pc/labtop en vervang voor solidstate drives , daar win je het meest mee :)
.
Plugins die gebruik maken van audiokaarten zijn eerder creamware oplossingen die optimaal gebruik maken van aanwezige rekenkracht op de kaart die daarvoor geoptimalseerd is :)

Is latency nog een probleem in 2012 }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Alleen om die latency al overweeg ik voor produceren over te gaan naar m'n Macbook :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

@apNia
Alleen geluidskaarten die geen ASIO drivers hebben, hebben onder windows soms problemen met latency door de MME en directsound drivers. Met ASIO4ALL kun je onder windows bijna elke geluidskaart prima gebruiken.
En elke wat meer professionele kaart heeft toch eigen ASIO drivers.
Dus ik zie niet in waarom een Macbook een must is voor het produceren. Het kost alleen maar meer geld en het enige verschil is het Mac OS, dat je trouwens op elke x86 proc kunt draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubjo99
3de hands :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die reden is geen gegronde reden , ik weet bijna zeker dat me pc betere latancy of evengoed als een mac heeft.Dat je voor Logic en apple kiest vindt ik wel een gegronde reden , als ik nu moest begginnen met een daw en syteem uitkiezen zou ik denk ik mac kiezen .Prijzen liggen niet zover meer uitmekaar pc en mac.En windows is eigenlijk meer office gericht , terwijl apple juist muziek in zijn genen heeft :)

W7 vindt ik een rammonster , het vreet ram voor niks :o

Hier kan je audio latency meten , volgens mij niet dezlefde latency als je controller heeft , maar het lijkt me wel met mekaar te maken hebben.

http://www.thesycon.de/eng/latency_check.shtml

:)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LEtYw.png

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2012 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Kain_niaK schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 18:56:
@apNia
Alleen geluidskaarten die geen ASIO drivers hebben, hebben onder windows soms problemen met latency door de MME en directsound drivers. Met ASIO4ALL kun je onder windows bijna elke geluidskaart prima gebruiken.
En elke wat meer professionele kaart heeft toch eigen ASIO drivers.
Dus ik zie niet in waarom een Macbook een must is voor het produceren. Het kost alleen maar meer geld en het enige verschil is het Mac OS, dat je trouwens op elke x86 proc kunt draaien.
Oh ik impliceerde niet dat het niet op Windows kon hoor :)
ASIO4ALL vind ik irritant omdat m'n device nergens anders meer in werkt (ik toggle heel vaak naar Spotify om te horen hoe veel "vetter" andere tracks klinken en waarom) en een externe geluidskaart vind ik ook weer lastig. Ik vind het bijna een doodzonde dat zoiets in m'n mac wel gewoon werkt, en in Win 7 het blijkbaar zo retarted moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OSX heeft gewoon de audio stack van Linux gejat en het gebruikersvriendelijk gemaakt.
Maar met goede (multi-client) drivers kun je op W7 ook gewoon meerdere progs naast elkaar draaien hoor.
Maar micros(ch)oft vertikt het gewoon om fatsoenlijk aandacht aan audio support te geven. Niet voor niets dat Steinberg daarom ASIO heeft uitgevonden.

@systeemherstel
Je remix is apart. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 20:19:

@systeemherstel
Je remix is apart. :)
Niet zo goed als het orgineel , beetje samples erdoor gooien is die klaar :)

Zat te zoeken naar samples van vogelgeluiden , heb sample cd s met natuurgeluiden geleend van de bib, en gecopieerd voor eigen gebruik :)

Stem samples zijn ook wel leuk maar al zo vaak gebruikt , deze is erg leuk alleen niet meer up to date :D
De power of music O+ YouTube: Mouammar Kadhafi vs Front 242 [FUNKAHDAFI]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Mooi. Dan heb ik geen reden meer om een dure soundcard te kopen als ik met ASIO4ALL ook al een eind kom. Dat wordt dus een SSD ipv een externe soundcard. :)

En een laptop. Zo'n mooie ultrabook ofzo. In plaats van een dikke logge workstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-09 16:16
ja gebruik hem helaas toch minder dan verwacht :( Heb toch voorkeur voor mijn keyboard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
apNia schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 17:45:
Alleen om die latency al overweeg ik voor produceren over te gaan naar m'n Macbook :|
latency misschien wel, maar heb je de DAWbench wel eens gezien voor MacOS?

niet zo denderende score....

http://dawbench.com/win7-v-osx-1.htm

Het meest leane OS voor produceren is nog steeds, gek genoeg, windows XP
Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 19:15:
terwijl apple juist muziek in zijn genen heeft :)
dat was in de tijd van de motorola CPU's nog wel zo, (Mac G4, G5) dan heb je het echt over de jaren '90. Sinds de hardware nu ook x86 is schaalt Mac als een ouwe koe.

En inderdaad, is latency anno 2012 nog wel een issue? Ik zou eerder naar rauwe performance kijken...

[ Voor 34% gewijzigd door vlaaing peerd op 08-02-2012 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

apNia schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 19:39:
[...]

Oh ik impliceerde niet dat het niet op Windows kon hoor :)
ASIO4ALL vind ik irritant omdat m'n device nergens anders meer in werkt (ik toggle heel vaak naar Spotify om te horen hoe veel "vetter" andere tracks klinken en waarom) en een externe geluidskaart vind ik ook weer lastig. Ik vind het bijna een doodzonde dat zoiets in m'n mac wel gewoon werkt, en in Win 7 het blijkbaar zo retarted moet werken.
Autoclose device? (zo heet het in FL Studio)
Elke sequencer heeft wel zo'n functie.
Als je minimaliseert dan geeft het programma meteen je geluidskaart vrij en zal je spotify werken. (alleen niet tegelijk met je sequencer)
En als het je echt bugt koop dan voor 60 euro een externe of interne geluidskaart die ASIO drivers heeft.
Extern is leuk omdat je dan je volume kunt regelen met draaiknopen.

Ik moet trouwens eerst een vrije M-Audio Fast Track Pro hebben voor ik FL Studio opstart anders werkt het niet. Als FL studio gestart is kan ik wel mijn geluidkaart nog gebruiken voor al het andere (voipbuster en youtube en zo)
Of ik gebruik mijn andere (moederbord) geluidskaart daar voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vlaaing peerd schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 16:39:
[...]

Het meest leane OS voor produceren is nog steeds, gek genoeg, windows XP
Vindt het niet vreemd , hoe xp met recources omgaat is hoe het moet voor een daw systeem.

Screenshot van een oud project met de eerste versie sx 1.6 met een 478 p4 512 MB ram ,heb zelfs een tijdje met 128 MB gedraait ,dat is wel rdram geheugen op een i850 bordje , paar softsynths ,effecten ,midi apperaten en audio samples .

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9pwrg.jpg

Zelfde project geladen in me huidige pc :)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9uRbK.png

350 Mb ram gebruikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Kain_niaK schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 18:12:

Autoclose device? (zo heet het in FL Studio)
Elke sequencer heeft wel zo'n functie.
Als je minimaliseert dan geeft het programma meteen je geluidskaart vrij en zal je spotify werken. (alleen niet tegelijk met je sequencer)
Dat is dus het probleem. For all I know kan Ableton dit niet, hoogst irritant, want het zou me zomaar een geluidskaart besparen.
En als het je echt bugt koop dan voor 60 euro een externe of interne geluidskaart die ASIO drivers heeft.
Extern is leuk omdat je dan je volume kunt regelen met draaiknopen.
Het is een beetje een kwestie van door de bomen het bos niet meer zien. Ik weet qua geluidskaarten geen goed beginpunt. Belangrijk is dat ik USB wil, maar ik er ook ja-ren mee vooruit moet kunnen. En support niet zo is als bij M-Audio dat ze bij Windows 8 roepen "lolz koop maar een nieuwe" :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubjo99
apNia schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 23:26:
[...]

Dat is dus het probleem. For all I know kan Ableton dit niet, hoogst irritant, want het zou me zomaar een geluidskaart besparen.

[...]

Het is een beetje een kwestie van door de bomen het bos niet meer zien. Ik weet qua geluidskaarten geen goed beginpunt. Belangrijk is dat ik USB wil, maar ik er ook ja-ren mee vooruit moet kunnen. En support niet zo is als bij M-Audio dat ze bij Windows 8 roepen "lolz koop maar een nieuwe" :S
Ik heb nu al een paar maanden de Reloop Play en die bevalt om eerlijk te zijn echt heel goed. Nog geen enkele problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Legale Ableton gebruikers kunnen weer eens updaten... versie 8.2.8 is uit.

enkel een paar bugfixes en de introductie van Ableton Improvement Program (een soort usage/data reporting tool)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

apNia schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 23:26:
[...]

[...]

Koop in ieder geval GEEN M-audio. Ik ben ZO klaar met dat merk. Hun support en drivers zuigen echt.
En op hun forum krijg je alleen oplossingen van andere gebruikers die ze mod gemaakt hebben en die niet weten waar ze het over hebben en op elke bericht met bepaald trefwoorden gewoon een zinnetje copy-pasten.

Voor de rest heb ik geen flauw idee wat nu een top merk is voor een basis externe geluidskaart met goede 64 bit windows 7 ASIO drivers (en gewone drivers).
Het is altijd hetzelfde geweest. Het gaat één of twéé jaar goed en dan begint de ellende. Of als je naar een andere besturingssysteem overschakelt. Dan verwacht ik dus wel nieuwe drivers voordat de final build uit is.
Dus als iemand goede ervaringen (minstens 2 jaar zonder problemen en/of goede support bij problemen) heeft met een externe usb kaart dan zeg het maar.

Ik wil

- usb 2.0 zodat hoge sample rates op meerdere kanalen geen bandbreedte problemen geeft.
- stabiele Windows drivers die altijd geluid geven ook al heb ik 20 programma's tegelijk die met de device aan het communiceren zijn.
- ASIO drivers die te configureren zijn zonder dat je elke programma eerst moet afsluiten. ASIO driver vrijgeven door sequencer zou genoeg moeten zijn. Al mijn programma's schakelen toch automatisch over naar mijn interne geluidskaart als mijn externe afgesloten word en als de externe weer beschikbaar is schakelen ze ook weer auto over (desnoods op een andere sample rate en latency)

- stabiel 48 Khz 24 bit, hoger is niet nodig maar wel leuk.
- twee mic inputs en genoeg outputs, spdif is wel handig
- balanced SLR outputs.
- phantom power 48V
- BELANGRIJK: Apparte stroom adapter MEE geleverd voor het geval er usb stroom problemen zijn
- geen problemen bij lage latency. <2ms (liefst 512 samples maar 1024 is nog beter. 128 is te weinig voor 2ms)

- En een device die niet BICHTED als hij al door iets anders gebruikt word en ik wil mijn sequencer openen. De drivers kunnen prima even de rest van de programma's droogleggen van de device tot ASIO is opgestart en dan weer gewoon geluid geven op andere programma's.

Ik denk dat ik bax shop eens een mail ga sturen en vragen naar de uitgebreide gebruikerservaringen van hun klanten met externe geluidkaarten.

Maximum prijs voor mij is 300 euro (eigenlijk al te veel want ik hoef maar een paar in en outputs te hebben)

[ Voor 5% gewijzigd door Kain_niaK op 09-02-2012 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik wil dat weten wat Kain wilt weten, maar mijn grens ligt bij 150-200 euro eigenlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Hoe belangrijk is usb voor jou (in tegenstelling tot firewire)

Ik heb de Focusrite Saffire.. ooit 2ehands gekocht voor 75 euro. Echt een pracht device.
Overigens zijn die 75 euro echt extreem laag. Doorgaans gaan ze voor 150-200 over de 3e hands toonbank.

Had hiervoor een EMU 1212M (enkel ellende in combi met windows 7 64 bit)... De focusrite gaf geen krimp. goede driver support.

Afbeeldingslocatie: http://www.soundware.co.uk/imgPool/Focusrite%20Saffire1_width=415&height=220&crop=true.jpg

Afbeeldingslocatie: http://1.static.slando.com/photos/live/90/zvukovaya_karta_focusrite_saffire_19747090_2_F.jpg

http://www.soundonsound.com/sos/sep05/articles/saffire.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Ik heb ook firewire poorten dus firewire is geen probleem.
Maar een PCI express kaart met een breakout box wel.
Dan zal ik moeten hannesen in mijn computer voor een vrij PCIe slot.
Ik heb twee GTX 295 in Quad SLI en dan nog een Areca 1222 raid controller.
Het probleem is dat die GTX kaarten zo breed zijn dat ze andere PCI express slots blokkeren.
Ik was aan het kijken naar de E-MU 1616M PCIe voor 300 euro
http://www.bax-shop.nl/in...face/product-details.html

Ik zal die Focusrite Saffire eens bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

E-MU lijkt me ook voor ons (no homo) geen logische optie gezien Dacide er niet echt tevreden over is Kain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:24

SuBBaSS

-has Ryzen

Kain_niaK schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 14:23:
[...]
Koop in ieder geval GEEN M-audio. Ik ben ZO klaar met dat merk. Hun support en drivers zuigen echt.
En op hun forum krijg je alleen oplossingen van andere gebruikers die ze mod gemaakt hebben en die niet weten waar ze het over hebben en op elke bericht met bepaald trefwoorden gewoon een zinnetje copy-pasten.
Kan me (sinds kort) alleen maar bij jou aansluiten, hoewel ik M-Audio echt wel hoog had zitten.
Ik heb dan wel geen pro M-Audio geluidskaart hier (een Revolution 7.1; grote gok geweest aangezien het hun instapkaart was die bovendien mainstream gepositioneert werd, maar wel van dezelfde chip als het "higher-end"-spul van ze gebruik maakte waardoor het met het geluid an sich (ook in reviews) wel goed zat), maar hij deed het altijd prima onder XP met Cubase en Reason. Gebrek aan midi-poort was een aderlating, kan niet anders zeggen. Dacht dat dat me niet zoveel uit zou maken.
Totdat ik een nieuw systeem kreeg; zonder game-port, 64-bits windows 7 erop en een flinke sloot geheugen erbij.
Mijn Revo kaartje erin gehangen, 64 bits drivers voor windows 7 gezocht, hmmm niets. 64 bits vista drivers willen nog wel eens werken, maar helaas, bij mij niet. Vervolgens op het forum rondgesnuffeld en ja hoor; bekende problemen en alleen maar houtje-touwtje-oplossingen van gebruikers.
Zo heb ik hem nu aan de praat, geluid in windows zelf werkt prima, maar zodra je in cubase of reason de vst driver wilt selecteren geeft hij ineens aan dat hij niet beschikbaar is. Zit ik ineens met een latency van 40 ms, dat is gewoon flink irritant. :(
Moet mijn ogen ook maar eens open gaan houden voor alternatieven want heb het gevoel dat dit niet wat gaat worden zo. Volg het hier dan ook met interesse. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Dacide, wat dacht je van deze ?

Focusrite Saffire Pro 40
http://www.bax-shop.nl/ds...o-40/product-details.html

Voor de toekomst lijkt dat wel een goede investering.
Meer dan genoeg in en output.
Zelfs 8 gebalanceerde outputs zodat ik ook eens met 7.1 mixen kan beginnen (en dan de pc meenemen naar een optrede of anders een laptop met een snelle SSD)
En ook twee onafhankelijke koptelefoon outputs, wat wel soms wreed handig is.
Een heleboel onboard DSP effecten die je er ook als plugins bij krijgt.
Zo kun je er ook zonder latency mee opnemen als je systeem niet krachtig genoeg is (dan hoef ik alleen maar het ding mee te slepen en niet heel mijn PC)

Ziet er goed uit voor een prijs van rond de 400 euro.

8 Focusrite voorversterkers ingebouwd
- hoge kwaliteit 24-bit/96kHz Firewire interface
- 20 ingangen
- 20 uitgangen
- vele DSP effecten aan boord zoals Reverb, Delay en Echo wat makkelijk te combineren is met uw sequencer
- 2 onafhankelijke hoofdtelefoon uitgangen
- in- en uitgangen kunnen makkelijk gecombineerd worden
- werkt met MAC en PC

Maar eerst op zoek naar gebruikerservaring met Focusrite support want anders laat ik mij weer vangen.
Mijn vader heeft een erfenis van een kleine 100 000 euro gekregen. Dus waarschijnlijk peuter ik hem te volgende maanden wel wat geld los.
Op mijn verlanglijstje staat nu

-twee Yamaha P-95, één als vervanging van onze oude upright piano en één voor in mijn kamer om als controller te gebruiken met zeer goed speelgevoel. = 2 x 500 euro (korting als je er twee koopt?)
- Ivory 2 VST = 400 euro
Focusrite Saffire Pro 40 = 440 euro
Totaal = 2000 euro.
Schuiven met je mars ouwe. Gewoon betalen! (hij is toch gek van mijn muziek maar zou het wel leuk vinden als ik iets minder EDM maak en wat meer klassieke piano)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik zeik al eeuwen over M-Audio. Hoe langer ik zoek hoe meer ik me begin te verbazen over hoe groot hun naam is binnen de producers scene. Ik had destijds een MIDI > USB kabel gekocht. Zodra ik naar 64 bits Vista ging was het over met de pret. Me helemaal suf gezocht, allemaal mensen met hetzelfde probleem. M-Audio is compleet niet bereikbaar. Ik heb (destijds) echt m'n best gedaan ze te bereiken, maar het was echt kansloos. Keek laatst op hun site, en er leek nog weinig te zijn veranderd. Ik vind het echt schandalig slecht. Voor mijn kabeltje valt het dan nog mee, maar het toont alleen maar aan hoe afhankelijk je bent van dat soort lui en hun support. Ik bedoel, wat als je nou een kneiterdure controller koopt van een paar 100? Er komen vast wel leuke homemade alternatiefjes, maar eigenlijk mag het gewoon niet zo gaan.

Kain > ligt dat niet ver buiten je prijs? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Deze van Akai ziet er ook sexy uit: http://www.bax-shop.nl/us...details.html#!prettyPhoto

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/pZkEH.jpg

Akai zal wel goed zijn qua support :)

Waarom wil je in Godesnaam MIDI apparatuur daar op aansluiten btw? Wat heb je aan die aansluitingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 16:08:
Deze van Akai ziet er ook sexy uit:
Als je op Thaise shemales geilt wel ja. :P
Ziet er uit als een kermis bak vinnik.
(Los van het feit of hij ook functioneel is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SuBBaSS schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 15:33:
[...]

Kan me (sinds kort) alleen maar bij jou aansluiten, hoewel ik M-Audio echt wel hoog had zitten.
Ik heb dan wel geen pro M-Audio geluidskaart hier (een Revolution 7.1; grote gok geweest aangezien het hun instapkaart was die bovendien mainstream gepositioneert werd, maar wel van dezelfde chip als het "higher-end"-spul van ze gebruik maakte waardoor het met het geluid an sich (ook in reviews) wel goed zat), maar hij deed het altijd prima onder XP met Cubase en Reason.
Waarvoor heb je die xp dan niet meer gebruikt , voor zogoed als alle mobo s zijn er xp drivers . Met labtops ligt dat vaak anders , maar als je een muziek pc bouwt heb je w7 64 bit niet nodig .
Waarvoor geen multieboot met w7 en xp , W7 biedt heel veel voordelen in een moderne pc tenpzichte van xp .
Met voordelen bedoel ik dingen zoals het alignde partities aanmaken en nog meer van die techniesche snufjes .Al die dingen heb je niet nodig voor een daw systeem :)

Heb hier w7 draaien van hd en xp van ssd , het nut om w7 op starten inplaats van xp is alleen om een backup te maken van xp of een virusscan doen . Die Xp installatie is zonder virusscanners en firewalls en het mooiste is zonder .NET .Die .NET neemt het meeste beslag op het geheugen en heeft allerlij procesen draaien alleen om .NET actief te houden .Het zijn niet de servicepacks die beslag leggen op recources . In w7 is .NET geintergreerd in het os , die kan er niet uit :)
Met windows 98 haalde ik met IEradicator explorer van windows om hem stabiel te krijgen voor cubase vst.
Met xp en sx is het voor mij de ultieme combinatie , zeker met de moderne hardware.

Wouter heb je pads met tremelo effect gedaan , de vogels vindt ik zelf erg lekker achterstevoren afgespeeld O+

http://soundcloud.com/sys...turn-to-the-planet-of-the

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 18:09:
[...]

Als je op Thaise shemales geilt wel ja. :P
Don't we all? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 18:13:
[...]
Waarvoor heb je die xp dan niet meer gebruikt , voor zogoed als alle mobo s zijn er xp drivers . Met labtops ligt dat vaak anders , maar als je een muziek pc bouwt heb je w7 64 bit niet nodig .
Waarvoor geen multieboot met w7 en xp , W7 biedt heel veel voordelen in een moderne pc tenpzichte van xp .
Met voordelen bedoel ik dingen zoals het alignde partities aanmaken en nog meer van die techniesche snufjes .Al die dingen heb je niet nodig voor een daw systeem :)
Nou, in principe is het niet een dedicated daw voor me, dat ten eerste. :P Ben maar een simpele bedroom-producer en die pc moet meer doen dan mijn muziek alleen. Keuze voor Win 7 is toch vanwege ervaringen ermee en omdat het wel tijd is voor een overstap (heb Vista helemaal overgeslagen).
Dual boot is inderdaad wel een idee, heb ik nog niet overwogen maar ga ik zeker doen.

Blijft natuurlijk wel jammer dat je vanwege gebrekkige driver support concessies moet gaan doen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SuBBaSS schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 20:12:
[...]

Nou, in principe is het niet een dedicated daw voor me, dat ten eerste. :P Ben maar een simpele bedroom-producer en die pc moet meer doen dan mijn muziek alleen. Keuze voor Win 7 is toch vanwege ervaringen ermee en omdat het wel tijd is voor een overstap (heb Vista helemaal overgeslagen).
Dual boot is inderdaad wel een idee, heb ik nog niet overwogen maar ga ik zeker doen.

Blijft natuurlijk wel jammer dat je vanwege gebrekkige driver support concessies moet gaan doen. :/
Heb van horen zeggen dat de mooiste nummertjes in de bedroom worden gemaakt :9~

Een dedicated daw klinkt misschien wat overdreven , je kunt er ook andere dingen mee doen .
En toch is het uitgangspunt wel goed als je mee weegt hoeveel je kwijt bent aan software , is het een kleine stap naar een dedicated daw. Wat in feite niks anders is als een pc met snelle schijven , snelle cpu en over ram valt te twisten , maar maximaal bezetten van wat mogelijk is kan tegenwoordig geen kwaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was een geslaagde dancefair. Beetje lange dagen dat wel.
Leuke dingen gezien en mensen gesproken.
Nog een (nlse) primeur van de nieuwe softie van Rob Papen gezien. Blade is een interessante softsynth voor dubsteppers. Nog met een Brute van Arturia gespeelt en die klinkt lekker eigenwijs analoog. Tempest klink behoorlijk vet qua drums (niet qua synth vinnik).
Flink wat shizzel over digitale DJ'en bijgeleerd en dat is toch ook wel grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2012 @ 17:51:
[...]

Heb van horen zeggen dat de mooiste nummertjes in de bedroom worden gemaakt :9~

Een dedicated daw klinkt misschien wat overdreven , je kunt er ook andere dingen mee doen .
En toch is het uitgangspunt wel goed als je mee weegt hoeveel je kwijt bent aan software , is het een kleine stap naar een dedicated daw. Wat in feite niks anders is als een pc met snelle schijven , snelle cpu en over ram valt te twisten , maar maximaal bezetten van wat mogelijk is kan tegenwoordig geen kwaad :)

Het is een nog iets te grote stap voor me nu, maar het blijft een overweging. Ik ben in de loop van de tijd wel een stuk handiger geworden qua bestandsbeheer, schijf met libraries overzetten zal geen probleem zijn (dat was ooit wel anders met bestanden over 4 schijven verspreid enzo). 8)

Nu eerst maar eens een goed werkende geluidskaart op de kop tikken. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2012 @ 22:43:
Was een geslaagde dancefair. Beetje lange dagen dat wel.
Leuke dingen gezien en mensen gesproken.
Nog een (nlse) primeur van de nieuwe softie van Rob Papen gezien. Blade is een interessante softsynth voor dubsteppers. Nog met een Brute van Arturia gespeelt en die klinkt lekker eigenwijs analoog. Tempest klink behoorlijk vet qua drums (niet qua synth vinnik).
Flink wat shizzel over digitale DJ'en bijgeleerd en dat is toch ook wel grappig.
Wouter, waar zaten jullie eigenlijk :?

Ik was de zaterdag op dancefair, maar ben nergens een stand van studiojunkies tegengekomen. Wilde nog een handje komen schudden.

Was in ieder geval een zeer vermakelijke dag.

Heb zelf seminars/lezingen meegepikt van:
  • Jonas Filtenborg (met name over hardware, drums en compressie (veeeeeel compressie)
  • Leo Melchert: Over het namaken van bekende tracks en op deze wijze veel nieuwe technieken leren (als voorbeeld de track Levels van Avici)
  • Secret Cinema en egbert: Boeiend, maar draaide volledig rond fruity loops.. en daar doe ik niks mee.
  • Lucien Foort: Heeel gave lezing. Ontzettend boeiend persoon. Ontzettend interessant om te horen hoe hij bepaalde zaken aanpakt.
  • Rob Papen: Ging vooral over zijn nieuwe Blade soft synth. MAar ook over punch en predator.
  • Vato Gonzalez: over bootleggen. Wat een flapdrol is dat toch (positief bedoeld)... veel popijopi taalgebruik. Maar als je tussen de regels door 'leest' merk je al snel dat deze beste jongen echt niet op zijn achterhoofd is gevallen. Was een zeer leuke lezing.
Al met al zeer goed geamuseerd. Ondanks dat ik me 's morgens een gat in de mondeo reedt bij het parkeren :p

Volgend jaar weer.

Heb trouwens de Arturia Minibrute gemist. Waar stond deze Wouter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Lijkt mij een pracht interface. Maar heb er geen ervaring mee.
Support van Focusrite schijnt uitstekend te zijn (als ik het zo lees op diverse fora) maar heb er geen ervaring mee.

Novation en Focusrite vallen onder dezelfde onderneming trouwens. Met novation support heb ik wel (beperkt) ervaring. Heb er geen negatieve ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Sja, @hierboven, je gaat dan wel erg veel af op de gebruikerservaringen van 1 persoon. Ik heb de E-MU 1820M en deze heeft van de geluisdkaarten die ik getest heb absoluut de hoogste kwaliteit AD/DA converters, fatsoenlijk gebouwd en nooit problemen mee gehad.

Ze hadden tijdens de overname van Creative een tijdje driverproblemen voor Win7 maar dat is allang geen issue meer. Novation heeft anders ook zijn portie missers gehad met hun firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-09 13:48

iChaos

It's Lupus.

Even een vraag waarop ik het antwoord niet heel snel kon vinden:

Momenteel gebruik ik nog de onboard ALC268 van mijn laptop als geluidskaart, maar deze lijkt met de standaard drivers veel latency te hebben. ASIO4ALL geinstalleerd dus, wat prima werkt, maar na ca. 15 minuten gaat het geluid kraken, en na nog een minuut is er inmiddels niks meer te horen buiten gekraak (instellingen en Sample Rate e.d. allemaal al langsgelopen). Nu heb ik ergens gelezen dat dit te wijten was aan het feit dat ASIO4ALL problematisch was met deze geluidskaart.

Ik ben dus aan het kijken naar een externe geluidskaart, het liefst wel budget. Mijn oog viel op de UCA222 van Behringer. Ik kan nou echter niet vinden of ik deze dus gewoon met ASIO kan gebruiken, en hem enkel als de output van de DAW kan gebruiken. Voorlopig is het enige wat ik nodig heb dus een simpele output van mijn PC, op een geluidskaart die ASIO ondersteunt i.c.m. Live. Gaat dat werken met die UCA222?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
vlaaing peerd schreef op maandag 13 februari 2012 @ 17:29:
Sja, @hierboven, je gaat dan wel erg veel af op de gebruikerservaringen van 1 persoon. Ik heb de E-MU 1820M en deze heeft van de geluisdkaarten die ik getest heb absoluut de hoogste kwaliteit AD/DA converters, fatsoenlijk gebouwd en nooit problemen mee gehad.

Ze hadden tijdens de overname van Creative een tijdje driverproblemen voor Win7 maar dat is allang geen issue meer. Novation heeft anders ook zijn portie missers gehad met hun firmware.
Weet niet of je op mijn doelt in deze. Maar ik heb dus een E-Mu 1212M pci gehad. Deze kaart is mij ongelofelijk goed bevallen. Echter toen ik overstapte van win xp 32bit naar win7 64bit had ik niks dan ellende met de kaart. Er waren geen win7 drivers beschikbaar. Resultaat: onstabiele kaart, rare kliks en tiks. Daarom besloten om over te stappen naar de Focusrite Saffire. Sindsdien geen problemen meer gehad. Works as a charm en ben er heel blij mee. En dan ook in acht nemen dat ik deze voor slechts 75 euro heb kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik gebruik hier de 1212M op Win7 x64 al een jaar of 2 zonder problemen... Geen last van instabiliteit of glitches. Drivers komen gewoon van de E-MU (/Creative) site. Enige minpunt is dat de wave-output niet op 44.1kHz werkt (ASIO gaat prima op alle samplerates).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Maar heb jij ook de PCI versie? Of heb jij de nieuwere PCI-E versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dacide schreef op maandag 13 februari 2012 @ 09:08:
Wouter, waar zaten jullie eigenlijk :?

Ik was de zaterdag op dancefair, maar ben nergens een stand van studiojunkies tegengekomen. Wilde nog een handje komen schudden.
We stonden schuin tegenover de garderobe in het stille gedeelte. We hadden spekkies als lokvoer en dat liep als een tierelier. :)
Heb trouwens de Arturia Minibrute gemist. Waar stond deze Wouter?
Bij de Feedback stand, maar bij het afbouwen bleek dattie kapot was gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
oooh wacht.. is dat daar wanneer je vanuit garderobe de 'grote zaal' inliep en daar direct naar rechts loopt? Daar zaten enkel van die kleinere stands, toch?

Vreemd., ben daar wel een keer doorheen gelopen... Verder ook geen spekjes gezien haha.

Zonde van die minibrute... vraag is dan.. is het apparaat niet hufterproof? Of waren er simpelweg te veel 'hufters' die dag?

Ben overigens wel bij de feedback stand geweest zaterdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Nou heb 'm binnen hoor :)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wXFd8.jpg

Vinden jullie 'm ook zo lelijk als wouter? Ik vind het juist best een mooi ding met die VU metertjes <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Ik vind het wel wat hebben.. Alhoewel, dat rode is wel een typisch kleurtje... Ik zou eerder gekozen hebben voor de zilveren pro versie.

Afbeeldingslocatie: http://www.akaipro.com/stuff/contentmgr/files/23/6b02acb8bb5fb5da09a3c0ed126d45c0/medium/eie_pro_frontangle_medium.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

ja maar die bood mij weinig extra's voor die 100 euro meer... de zilveren is inderdaad mooier.. maar deze kleurt ook mooi bij m'n MPK49
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Wjg9m.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Aah ja, jij had die MPK ook nog.. Klopt.

Ben steeds vaker aan het twijfelen of ik niet ook beter een akai had kunnen kopen ipv novation sl 49 mk2.
De Akai is een heel stuk degelijker. Het Klavier is vergelijkbaar (hele lichte voorkeur voor het FATAR klavier van de novation). Automap is top, maar geen vereiste. Wel heeft de novation een stuk meer knoppen (die dan op hun beurt minder degelijk voelen als die van de akai)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus apNia heeft nu een halve kermis in z'n studio staan. :P

En zo hoort het ook. Hoe meer lempkes hoe beter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Hahaha studio? Huiskamer! En deze er ook nog bij:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1lf1F.jpg

En deze komt er misschien ook aan (koning aller kermisapparaten)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/D8d35.jpg

Dat gezegd hebbende wouter, ik ben helemaal niet zo'n fan van lampjes zoals veel GoT'ers ze in hun PC hebben en in hun toetsenbord. Ik ben meer een Mac-ish fan. Strak en geen gekkigheden. Maar op m'n muziekapparatuur vind ik het wel funky staan. Ik moet alleen ff uitkijken dat het wel hip blijf staan en niet te nerdy wordt (die Akai kaart lijkt wel een soldeerdinges ofzo!)

Dacide > Grappig, ik heb het juist andersom, dat ik lichte spijt heb dat ik die Novation SL49 MKII niet heb gekocht. Automap lijkt me zo heerlijk namelijk. Ik merk dat ik de heel veel knoppen niet gebruik omdat assignen moeite is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Welke DAW gebruik je?

In Ableton is het heel eenvoudig mappen hoor.

Maar je hebt gelijk, AUTOMAP is zo ontiegelijk easy...
De standaard mapping is niet altijd perfect. Maar als je wilt tweaken... kindeenvoudig: Druk op het knopje 'learn' op de novation. Raak een parameter aan met je muis (bv cutoff) raak daarna een van de knoppen op de novation aan. Klaar :)
(het hele apparaat is aanraakgevoelig, al zou je bij wijze van met een haartje over een knopje gaan, dan is die actief en staan de parameters in het display.

De launchpad heb ik trouwens ook. Kan niet meer zonder.

[ Voor 5% gewijzigd door Dacide op 14-02-2012 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ableton ja. Het mappen is inderdaad vrij eenvoudig. Maar ik begreep dat Automap bijvoorbeeld ook Massive herkent en dan gelijk zelf al allemaal shit assigned toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Jazekers.

Zodra ik het kanaal met Massive 'arm' in ableton dan zijn alle knoppen al gemapped naar massive. Maar het is niet altijd even logisch (voor mij) gemapped. Maar goed, de belangrijke parameters opnieuw mappen is een fluitje van een cent.

Máár......

Eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat ik 90% van alle tweaks etc nog steeds met de muis doe. Op een of andere manier zit dat er zo extreem ingebakken bij mij.

Wel zou ik graag een goeie DAW controller willen hebben MET gemotoriseerde faders. Ik was helemaal gek van de Icon Qcon..... tot ik hem afgelopen weekend op dancefair in reallife zag. MEGAGROOT... echt HUGE

Afbeeldingslocatie: http://www.gearslutz.com/board/attachments/so-much-gear-so-little-time/197761d1287055286-i-need-motorized-faders-recommendations-p_icon_qcon_1.jpg

Ik gok dat ie een centimeter of 60x50 is. 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door Dacide op 14-02-2012 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:08

-d-

Zit een beetje te twijfelen... met ongeveer 500 eur budget voor laptop voor met name Ableton Live; 2e hands mac, of nieuwe PC...
Ben zelf geen mac-gebruiker; maakt het tegenwoordig nog veel uit?

Sorry voor de noob-vraag, heb topics al zitten doorspitten, ben er nog niet helemaal uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Dacide schreef op maandag 13 februari 2012 @ 21:48:
Maar heb jij ook de PCI versie? Of heb jij de nieuwere PCI-E versie?
Betreft een PCI-versie, eind 2007 gekocht bij Feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

-d- schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 17:07:
Zit een beetje te twijfelen... met ongeveer 500 eur budget voor laptop voor met name Ableton Live; 2e hands mac, of nieuwe PC...
Ben zelf geen mac-gebruiker; maakt het tegenwoordig nog veel uit?

Sorry voor de noob-vraag, heb topics al zitten doorspitten, ben er nog niet helemaal uit :)
Maakt tegenwoordig geen snars meer uit. Ik geloof alleen dat audio support dus out of the box wat beter is op de Mac ivm latency enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UtopiaM
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-10-2024
Deze track als onderdeel van de classicore webrelease @ breakcore.nl.

z999 - Fractalized Candyflipping

Afbeeldingslocatie: http://contentlobby.com/img/lsd.jpg

[Soundcloud: http://soundcloud.com/bloodyutopia/z999-fractalized-candyflipping]

Enjoy ;D
Pagina: 1 ... 30 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.