Native instruments Massive
Dune
Tone2 Gladiator
Dune
Tone2 Gladiator
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
Verwijderd
Ik vond sowieso al dat je niet echt loodzware muziek maakte hoor. Maar ik vinnem heerlijk!Whyte schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 17:16:
Ik heb eens iets drogere deep house gemaakt dan ik normaal doe. Waar ik normaal vaak voor de bombastische heftige tracks ga heb ik het ditmaal getracht een stuk minimaler te houden.
Aangezien dit nog niet helemaal mijn cup of tea zou ik graag jullie mening willen horen. Missen jullie nog iets? Is het too much? Zijn de vocals niet fijn?
Sound is dik maar het riedeltje vind ik een beetje te vrolijk rondhupsen, maar dat is meer mijn smaak denk ik. Toch lijkt het qua sound wél of je iets heavies wil maken. Verder...afmaken!Dacide schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 22:51:
Nieuw frutseltje... beetje techno'ish.... Is pas het eerste opzetje... nog veel werk te doen.
Die klinkt wel behoorlijk psy trance deze keer. Mooi hoe je de compressie en effecten muzikaal mee laat doen. Weinig op aan te merken, misschien dat je voor de lead een iets moderner soundje kan pakken oid. Maar ook dat is meer smaak.Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 18:40:
Dan kan ik natuurlijk ook niet achterblijven.
http://faxis.dyndns.org/peaks/2l1g.mp3
4 to the floor nummer met van alles en nog wat.
Thanks.vlaaing peerd schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 22:33:
Sound is dik maar het riedeltje vind ik een beetje te vrolijk rondhupsen, maar dat is meer mijn smaak denk ik. Toch lijkt het qua sound wél of je iets heavies wil maken. Verder...afmaken!
Verwijderd
Dat is ook precies degene die ik bedoeldeDacide schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 11:56:
U roept, wij draaien... en ook nog eens nederlandstalig:
http://www.lennardigital.com/files/Sylenth1Manual_Dutch.pdf
Ik kan 'm op dit moment niet horen maar ik vermoed dat het met de octaaf te maken heeft waar die instaat. Zet de noten eens een octaaf hoger/lager en kijk waar die de grens tussen horen en voelen maakt.Dacide schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 08:43:
Ben trouwens totaal niet tevreden over de subbass.. die gaat er als eerste uit. Hij moet meer voelbaar en minder hoorbaar worden. (de typische techno sine-subbass)
[ Voor 4% gewijzigd door apNia op 18-10-2011 15:14 ]
Verwijderd
Dat is een redelijk standaard synthpatch hoor. Grappig is dat je me ooit ons om een geluidje vroeg uit Proxima Centauri geloof ik, dat is diezelfde soort patch. Komt een beetje vanaf de Roland Juno die sound maar je kan 'm ook wel met een absynth oid maken.apNia schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 15:13:
Hebben jullie trouwens ook zo'n obsessie dat je soms een sample herkent in een nummer en het MOET vinden? Heb dat de laatste tijd echt ernstig.
Hoorde net deze, met in het bijzonder het stukje rond 1:25 (verdomme waarom werkt &start= niet meer?)
![]()
En ik zou zweren dat dat dit is op 4:27:
edje rush!
Dat soort dingen houden mij bezig
Verwijderd
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2011 20:18 ]
Overzicht van UBB-codes #tag_audioVerwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 20:16:
Hoe kan ik zo'n soundcloud liedje hier plakken?
[ Voor 80% gewijzigd door 2mb op 18-10-2011 21:14 ]
Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser
Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser
Verwijderd
[ Voor 66% gewijzigd door Kain_niaK op 19-10-2011 02:07 ]
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
Gooi het ff op Soundcloud en dan hier tussen [audio] tags, dat luistert voor ons wat makkelijkerSaven schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 01:52:
merk wel dat der veel 'alternatieve' muziek wordt gepost hier, ben zelf meer van de commerciele sound maar laatste tijd ben ik aan het experimenteren met veel melodische shizzle. beetje avicii style zegmaar.
kan alleen zelf echt niet meer beslissen of wat ik nou maak goed klink en dansbaar is of niet. dus misschien zouden jullie even een second opinion kunnen gevenik vind het zelf wel geinig klinken maar meer ook niet echt ofzo.. klikje naar zippyshare
https://rapidshare.com/fi...versieWhyte_123_bpm_2.mp3Kain_niaK schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 02:00:
Forever Al1, cause I blew up the Earth draft2 WIP
Electronische dansmuziek voor een animatie video clip waar ik mee bezig ben.
Work in progress, zit nu 17 uur in. Heeft nog heel veel werk nodig, en het is de bedoeling dat er vocals in komen want zonder vocals is het veel te repetitief.
[audio]
er zijn zat audio interfaces binnen het prosumer/semi-pro bereik die je voor een appel en een ei kan kopen.. al dan niet tweedehands.apNia schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 21:12:
Is er trouwens een beetje een normaal alternatief tussen ASIO drivers en een dure geluidskaart kopen? Ik word namelijk gek van de latency tussen aanslag en geluid op m'n PC. ASIO lost dat mooi op, maar hogged gelijk m'n geluidskaart waardoor ik bijv niet in een extern programma geluid kan luisteren.
Ik denk al dat ik weet wat het is...apNia schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 00:27:
Cubase schijnt iets te hebben wat ASIO drivers (of ASIO4all?) released als het geen focus heeft. Helaas werk ik met Ableton, dus het is een beetje nutteloos. Ik zoek een beetje naar een soortgelijke oplossing. Want ASIO4all werkt perfect voor wat ik wil. Maar het blokkeren van de rest vind ik echt ENORM storend.
Verwijderd
Hey, dit klinkt lekker man. Van dit soort muziek hou ik wel.Saven schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 01:52:
merk wel dat der veel 'alternatieve' muziek wordt gepost hier, ben zelf meer van de commerciele sound maar laatste tijd ben ik aan het experimenteren met veel melodische shizzle. beetje avicii style zegmaar.
kan alleen zelf echt niet meer beslissen of wat ik nou maak goed klink en dansbaar is of niet. dus misschien zouden jullie even een second opinion kunnen gevenik vind het zelf wel geinig klinken maar meer ook niet echt ofzo.. klikje naar zippyshare
Sfeervolle tracks! Bij beide zou ik gewoon heel brutaal de kick of de kick/snaar combinatie sidechainen op de rest van de hele mix. Het lijkt nl of de mids en de high overheersen maar qua levels eigenlijk alles wel goed staat, tijd om die kick dus beter door te laten komen.Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 18:19:
@peerd, dikke track weer hoor
Zelf laatste tijd meer beetje chill-out & progressive house:
[audio]
[audio]
[ Voor 42% gewijzigd door bakkie1985 op 23-10-2011 12:59 ]
Om AUD beleid maar even te quoten:bartkoper schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 17:59:
ervaringen met bepaalde merken. wie prefereert wat? en waarom?
mijn oog op dit moment op een m-audo axion pro laten vallen.
Dus wat zoek je, wat heb je zelf al op het oog, en waarom? Dan valt er meestal wel een leuke discussie op te starten in dit topic. Daarnaast is er over keyboards en aanverwanten al heel veel gepost in dit topic, dus even searchen of teruglezen kan ook al veel opleveren.Tja, in dit forum zitten natuurlijk de audio cracks met een bovengemiddelde kennis van audio en hifi. Daar kan je dus wel even aan vragen wat nou een beetje goed spul is. Maar dagelijks vragen voorbij zien komen als "ik heb 500 euro en ik wil een 5.1 set" of "wat is een beetje een goede stereo versterker" is ronduit saai. Dit soort vragen gaan dan ook (bijna) altijd op slot. Een stap die vooral tweakers vergeten is dat je ook in real life naar een winkel toe kan gaan. Luisteren naar speakers, kijken naar apparatuur, vragen aan de verkoper. GoT kan en wil geen startpunt zijn van dit soort vragen. Aan het eind kunnen we hier wellicht wel wat betekenen.
"Wat moet ik kopen topics" krijgen meer overlevingskans door de volgende stappen: Aangeven wat je te besteden hebt, wat je zoekt, wat je voorkeuren zijn, wat je zelf al ondernomen hebt, welke types je al gevonden hebt (shortlist, plaatjes, links naar fabrikant/review sites, prijzen), wat de sterke en zwakke punten zijn van de bepaalde types zijn en waarom je nog twijfelt.
je snapt het concept van een midikeyboard / synth?bartkoper schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 17:11:
zijn er mensen met eventuele ervaring met midi keyboards of synthesizers die ze voor hardstyle gebruiken
Verwijderd
Zoals Steffex ook al zegt zijn midicontrollers niet gebonden aan genre en synths eigenlijk ook niet, daarom is de vraag of je wat specifieker kan zijn met je wensen niet overbodig, je vertelt niks over het gebruiksdoel, je budget of je met hard- of softsynths wilt werken, hoeveel ervaring je hebt en informatie die jezelf al had gevonden.bartkoper schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 17:59:
ervaringen met bepaalde merken. wie prefereert wat? en waarom?
mijn oog op dit moment op een m-audo axion pro laten vallen.
de m-audio zal gebruikt gaan worden icm met cubase 6. ik heb her e der info gewonnen en komt allemaal neer op inderdaad: duur of goedkoop het is maar net hoe ver je wilt gaan.vlaaing peerd schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 09:33:
[...]
Zoals Steffex ook al zegt zijn midicontrollers niet gebonden aan genre en synths eigenlijk ook niet, daarom is de vraag of je wat specifieker kan zijn met je wensen niet overbodig, je vertelt niks over het gebruiksdoel, je budget of je met hard- of softsynths wilt werken, hoeveel ervaring je hebt en informatie die jezelf al had gevonden.
zo kan ik je de volgende controllers aanbevelen;
Korg Nanokey €50,- of de Arturia Origin van €3000,- allebei controllen ze je midi.
Hetzelfde met synths, kan je de monotron van 5 tientjes aanraden maar ook een moog van 3000,- allebei genereert klanken en is voor hardstyle te gebruiken.
De M-audio die je noemt is een prima ding, maar omdat je niet vertelt waarvoor je'm wilt gebruiken kunnen wij niet zeggen of dat een geschikte bak voor je is. Hoe goed wij je kunnen adviseren is dus ook echt afhankelijk van je eigen input, vandaar ook het AUD beleid.
Bijna, maar niet helemaal - Sylenth1, Synapse Dune - ook allemaal kanshebbers.rhodium schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 09:56:
Voor hardstyle is zo'n Access Virus bijna een must.
Ga alleen voor een Dark Star als je echt teveel geld hebt en het ding er leuk uit wil laten zien, anders heb je met een TI Snow of zelfs de TI Desktop 1 genoeg. In het laatste geval heb je alle knoppen die op de toetsenborden ook zitten. Kun je rest besteden aan nuttige zaken, want zonder fatsoenlijke monitorspeakers ben je ook nergensMocht je het geld hebben en denk je echt prof te gaan worden schaf dan zoiets aan http://www.bax-shop.nl/sy...izer/product-details.html
teveel zooi, te weinig tijd
Waarom Cubase 6 en bv niet Ableton Live 8?bartkoper schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 12:01:
[...]
de m-audio zal gebruikt gaan worden icm met cubase 6. ik heb her e der info gewonnen en komt allemaal neer op inderdaad: duur of goedkoop het is maar net hoe ver je wilt gaan.
het word de axiom pro 49 icm cubase 6. ik zal de boel vanmiddag gaan aanschaffen.
en dan leren leren leren denk ik...
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
Maar dat gebeurt ook vaak omdat ze toendertijd in de jaren 90 met Cubase op een Atari of zo zijn begonnen en vervolgens zijn doorgegaan omdat iets anders leren 3 maanden kost, om maar te zwijgen over de hordes mensen die zweren bij ProTools of Logic, want daar zijn er ook genoeg van die hun sporen in het vak hebben gezetbartkoper schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 13:36:
ervaringen van mensen die hun sporen in het vak al hebben gezet... om heel eerlijk te zijn
Beperken? Voor Hardstyle? Hoe dan? Tiesto, Afrojack, Avicii en David Guetta gebruiken FL Studio ook... wellicht niet allemaal als belangrijkste programma, maar toch.bartkoper schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 12:43:
omdat ik bijvoorbeeld al heb gewerkt met reason en (kuch) fruityloops. beide zullen zich in de toekomst beperken.
Verwijderd
http://createdigitalmusic.com/ is sowieso een hele bekendeDacide schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 16:55:
Welke (nederlandse) nieuws websites of blogs rondom producing, DAWs en hardware zijn er eigenlijk? Vind het altijd interessant om te lezen wat er allemaal nieuw is in het producerswereldje... Nu is alle informatie altijd zo gefragmenteerd... (synthforum, homerecording, bax shop, about dj)
[ Voor 3% gewijzigd door apNia op 25-10-2011 18:07 ]
Verwijderd
[ Voor 153% gewijzigd door Saven op 25-10-2011 21:12 ]
Heel herkenbaar,maar sind 1-2 jaar overgestapt op Ableton Live.Yoozer schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 14:45:
[...]
Maar dat gebeurt ook vaak omdat ze toendertijd in de jaren 90 met Cubase op een Atari of zo zijn begonnen en vervolgens zijn doorgegaan
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
Jazeker wel. Bij de C is het minder, maar de oscillatortypes van de TI zijn een geval apart. Goed, als het om de standaard trance-meuk gaat van supersaws hier en wat simpele subtractieve zooi daar - geen verschil. De phaser in Sylenth1 is heel behoorlijk (maar de totale routing is zo diep als een pierebad, terwijl dat bij de Virus wel anders is).Kain_niaK schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 17:34:
Zo'n Virus is leuk omdat het een fysiek ding is met allemaal leuke knopjes maar qua geluid is er absoluut geen verschil met software.
Met alle respect, maar dan zou ik eens navragen of je die MS20 direct naast de plugin mag horen - niet in de mix, maar op zichzelf.Ook een ouwe ms-20 is retecool. Maar lastig om meer te werken. En een goede emulator geeft je exact hetzelfde geluid.
[ Voor 15% gewijzigd door Yoozer op 26-10-2011 08:38 ]
sja...een digitale synth die op rom software draait is niet anders dan een synth die vanaf een harde schijf software draait, inderdaad. Aan de andere kant is de Virus wel een dijk van een synth met veel mogelijkheden die je niet op elke synth terugvind.Kain_niaK schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 17:34:
Zo'n Virus is leuk omdat het een fysiek ding is met allemaal leuke knopjes maar qua geluid is er absoluut geen verschil met software.
mwah nee, allereerst MS20 RULES, ten tweede MS20 zuigt!Ook een ouwe ms-20 is retecool. Maar lastig om meer te werken. En een goede emulator geeft je exact hetzelfde geluid.
Verwijderd
Hahaahaha wat geniaalvlaaing peerd schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 09:30:
mwah nee, allereerst MS20 RULES, ten tweede MS20 zuigt!
Het zo'n wanding dat overstuurd en vervormt waar je bijstaat, afhankelijk van hoe lang dat ding aanstaat, wat voor kwaliteit jacks je gebruikt en of het kabeltje wiebelt of niet.
Ziet er leuk uit! Maar het voelt idd speelgoedish, ben je er na een half uur niet mee uitgespeeld? Voegt het echt wat toe aan je collectie?Trouwens nog meer mensen die de Korg Monotron hebben geprobeerd? Het ziet er uit als speelgoed maar er komt me toch een vette ragbas uit. Ik kan 'm zeker aanraden voor het geld.
[ Voor 8% gewijzigd door vlaaing peerd op 26-10-2011 12:15 ]
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Hierobartkoper schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 20:26:
inmiddels alle spulletjes in huis. maar een vriendschappelijk schop in de goede richting van iemand.. ( thuisbezoek) voor het werken met cubase is wel gewenst. sowieso ga ik een cursus volgen maar zou graag al wat gaan rommelen... iemand?
Verwijderd
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2011 22:28 ]
motabeatz.com
Ook een audio-interface? Het helpt als je er trouwens gelijk je locatie of zo bij zet - iemand die deze thread leest en bij je in de buurt woont kan dan wellicht gelijk wat hulp bieden.bartkoper schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 20:26:
inmiddels alle spulletjes in huis
Verwijderd
Zoek eens op Sonic Academy of AskVideo.bartkoper schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 20:26:
inmiddels alle spulletjes in huis. maar een vriendschappelijk schop in de goede richting van iemand.. ( thuisbezoek) voor het werken met cubase is wel gewenst. sowieso ga ik een cursus volgen maar zou graag al wat gaan rommelen... iemand?
Dank voor je tip. omgeving hoofddorp schiphol. best bereid om n stukje te rijden.Yoozer schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 09:09:
[...]
Ook een audio-interface? Het helpt als je er trouwens gelijk je locatie of zo bij zet - iemand die deze thread leest en bij je in de buurt woont kan dan wellicht gelijk wat hulp bieden.
Verder - Youtube. Stikt van de tutorials daar. Ik weet niet hoe de kwaliteit van de handleiding van Cubase tegenwoordig is maar er moet vast een "getting started" in zitten.
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2011 10:03 ]
Verwijderd
Ok dat is dan een meevaller want ik had echt geen zin om terug te gaan naar een 32bit OS vanwege Abbleton.Dacide schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 10:25:
Ik draai ableton op windows 7 64 bit.. works as a charm...
Hiervoor draaide ik ableton op win XP 32bit.. Ik kan niet zeggen dat de prestatie voorheen of nu anders is.
Verwijderd
Vaak is er een probleem met de hardware drivers onder een 64bit OS, heb zelf enkele applicaties die echt niet werken onder een 64bit OS vanwege deze 32bit drivers, aangezien Ableton ook hardware ondersteunen moet kon het best zijn dat er daarom problemen waren.apNia schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 11:05:
Hoe kom je er nou bij dat je naar een 32 bit versie van Windows moet? Je weet dat 32 bits applicaties gewoon onder 64 bits Windows draaien toch? Hence Program Files & Program Files (x86).
Maar wel hi-fi? Ik was toen bij de booth van TE - ik denk dat 't echt een gemiste kans is dat ze niet 16 witte toetsen hebben gemaakt maar slechts 14. Het formaat en de bouwkwaliteit zouden het zo'n gave TR-achtige sequencer kunnen maken...Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 09:18:
Gister zo'n teenage engineering opl-1 voor review gekregen. Een van de meest rare synthjes die ik ook gehoord heb.
Dat hoeft sowieso niet meer tegenwoordig; elke fabrikant die een beetje de moeite waard is en die die OSX en Win versies heeft geeft je ze allebei. Veel goedkoper, en licenties/dongles/activatie zorgt er wel voor dat je 't toch maar op 1 systeem kan zetten.Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 10:02:
Nu vind ik het wel zonde als ik een boel geld uitgeef aan een 32bit versie en daarna nog eens hetzelfde aan een 64 bit versie
[ Voor 4% gewijzigd door Yoozer op 28-10-2011 11:58 ]
Verwijderd
Wel als je jBridge gebruikt. (Kost 15$)Dacide schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 11:39:
Wel is het dat je GEEN gebruik kunt maken van 64 bit VST's in Ableton.
Tesla Model S - www.voltic.nl Eerlijk over elektrisch rijden
Verwijderd
Verwijderd
GTA VI - All aboard the hype train!!
ruim 550 betaald. mag aannemen dat het de gehele versie is toch?Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 00:37:
Heb je wel een volledige licentie gekocht en niet de demo?
Voor de demo moet je dokken en misschien dat je dan bij aankoop dat bedrag weer kan verrekenen.
Iig kun je bij het licentieprogramma van de dongle wel kijken wat voor licenties je hebt.
Heb je de usb-dongle die er bij zat wel aangesloten ?bartkoper schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 22:28:
heb het id dat ik misschien een domme vraag ga stellen maar ga het toch doen
ik heb cubase 6 aangeschaft volledig. nu heb ik er een elicense bij maar die roept in het elicense software programma dat ik nog 23 uur en zoveel minuten kan gebruiken e.d
Nu heb ik even zitten zoeken maar hoe zit dat nou?? moet ik na 25 uur weer payen om ermee te kunnen werken oid? of kan ik dan met mijn huidige code weer 25 uur kopen? ik snap het niet zo goed.
[ Voor 51% gewijzigd door bakkie1985 op 30-10-2011 08:55 ]
Verwijderd
Hey,Sir_Hendro schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 04:54:
Ik ben misschien niet de beste producer maar ik heb toch maar weer eens wat nieuws geproduceerd, namelijk een background music voor een horror scene. Je kunt hem hier horen, spoel door naar 0:50 om alleen de muziek te horen zonder sound FX.
[youtube vid]
Ik ben wel benieuwd wat jullie er van vinden
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq