Toon posts:

How to become a Producer Deel II Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 102 Laatste
Acties:
  • 342.339 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
Native instruments Massive
Dune
Tone2 Gladiator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-10 20:49

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Maar op zich moet Sylenth volstaan. Ik zou adviseren die helemaal te verkennen, en niet steeds naar synths hoppen hopend er WEL een vette sound uit te halen. Want Sylenth is volgens mij echt voldoende voor het meeste werk. Correct me if I'm wrong guys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Helemaal mee eensch.. Sylenth1 kan bijna alles en klinkt standaard al heel "vet".

Helaas geen PWM aanwezig.. maar daar is een soort workaround voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D'r zijn massa's softsynths en het gros ervan is van middelmatig tot slecht. En die paar goede die er zijn moeten je ook net maar liggen.
Albino 3 en Waldorf Largo vind ik noemenswaardig iig.
Maar soms werkt het ook heel goed om een losse sample in een softsampler te kwakken en daar mee los te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Ting. Er staat ergens op het internet een volledige handleiding van Sylenth 1 (kan je nu geen link geven, zal er nog naar zoeken, maar google zal je ook wel helpen). Ik ben net begonnen aan deze handleiding en hij is erg leerzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
U roept, wij draaien... en ook nog eens nederlandstalig:
http://www.lennardigital.com/files/Sylenth1Manual_Dutch.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:20
REVIEW TIJD!!!
Whyte schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 17:16:
Ik heb eens iets drogere deep house gemaakt dan ik normaal doe. Waar ik normaal vaak voor de bombastische heftige tracks ga heb ik het ditmaal getracht een stuk minimaler te houden.

Aangezien dit nog niet helemaal mijn cup of tea zou ik graag jullie mening willen horen :). Missen jullie nog iets? Is het too much? Zijn de vocals niet fijn?
Ik vond sowieso al dat je niet echt loodzware muziek maakte hoor. Maar ik vinnem heerlijk!

Maar juist , de vocals. Ik merk dat je redelijk vaak kiest voor die tribal gezang dingen erin. Een keer als novelty is wel fijn denk ik maar zo regelmatig krijg je al snel het zero-G rainforest tribal samplepack idee erbij zegmaar.

En hoewel je het minimal effect zeer goed bereikt, zou je het misschien nog wel minimaler kunnen maken denk ik. Zoiets als sommige loopjes de helft minder te gebruiken (over 8 maten uitsmeren ipv 4 bv).

Deze keer heb je er wel weer wat meer bottom inzitten, vind ik erg prettig...verder kan ik er niet zoveel over op aanmerken eigenlijk. Als je wil dan kan ik wel een keer een masterpoging voor je doen.
Dacide schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 22:51:
Nieuw frutseltje... beetje techno'ish.... Is pas het eerste opzetje... nog veel werk te doen.
Sound is dik maar het riedeltje vind ik een beetje te vrolijk rondhupsen, maar dat is meer mijn smaak denk ik. Toch lijkt het qua sound wél of je iets heavies wil maken. Verder...afmaken!
Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 18:40:
Dan kan ik natuurlijk ook niet achterblijven.
http://faxis.dyndns.org/peaks/2l1g.mp3

4 to the floor nummer met van alles en nog wat.
Die klinkt wel behoorlijk psy trance deze keer. Mooi hoe je de compressie en effecten muzikaal mee laat doen. Weinig op aan te merken, misschien dat je voor de lead een iets moderner soundje kan pakken oid. Maar ook dat is meer smaak.

Mag ik inderdaad ook niet achterblijven;
[Soundcloud: http://soundcloud.com/richterscale/sdi-one-motion]
zwarig dubstep/breakbeat, commentaar altijd welkom.

Deze keer rond de 3 minuten afgeknipt want hij ligt bij een label voor review. Ff duimen dus... d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
vlaaing peerd schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 22:33:
Sound is dik maar het riedeltje vind ik een beetje te vrolijk rondhupsen, maar dat is meer mijn smaak denk ik. Toch lijkt het qua sound wél of je iets heavies wil maken. Verder...afmaken!
Thanks.

Bedoeling is idd dat ie eerder naar de serieuze tech-kant op gaat, dan naar een rtl-lounge track ;)

Ik heb iets in mijn hoofd zitten wat nu nog niet echt eruit komt (bij die track snippet)... Qua riedeltje, ik kreeg een beetje het riedeltje gevoel van Gabriel Ananda - Doppelwhipper.

Ik zal hem wat verder afmaken. Kijken hoever ik kom.

Ben trouwens totaal niet tevreden over de subbass.. die gaat er als eerste uit. Hij moet meer voelbaar en minder hoorbaar worden. (de typische techno sine-subbass)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is ook precies degene die ik bedoelde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Dacide schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 08:43:
Ben trouwens totaal niet tevreden over de subbass.. die gaat er als eerste uit. Hij moet meer voelbaar en minder hoorbaar worden. (de typische techno sine-subbass)
Ik kan 'm op dit moment niet horen maar ik vermoed dat het met de octaaf te maken heeft waar die instaat. Zet de noten eens een octaaf hoger/lager en kijk waar die de grens tussen horen en voelen maakt.

Soms werkt het ook om ipv alleen een sinus ook een 2e oscillator met een blok- of triangelgolf erdoor te doen en dit LP af te filteren. Dit geeft zo'n sinus dan wat meer body. Een beetje resonantie op de filter kan ervoor zorgen dat de totale ondergrens wat beter hoorbaar word als je van het omgekeerde last gaat krijgen.

Als je kleine monitors hebt altijd oppassen met subs, soms hoor je daar niet mee dat je zwaar seismische activiteit op een PA systeem aan het creeren bent, wat niet altijd gewenst is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik zat laatst een howto te kijken van een producer die over subbasses ging. Die zorgde er voor dat er aan het begin van z'n subbass een kleine pitch envelope zat, die 'm net ietwat meer "kick" achtig maakte (geen kick dus, maar wel een HELE subtiele pitch envelope. Als tweede deed hij een hele lichte sine LFO op de pitch. Heel subtiel, maar het maakt je subbass net iets spannender. Misschien heb je er wat aan Dacide.

Even diep m'n history ingegaan, en 'm hier gevonden: YouTube: SUB BASS Secrets in Native Instruments MASSIVE - Pt 1 of 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Hebben jullie trouwens ook zo'n obsessie dat je soms een sample herkent in een nummer en het MOET vinden? Heb dat de laatste tijd echt ernstig.

Hoorde net deze, met in het bijzonder het stukje rond 1:25 (verdomme waarom werkt &start= niet meer?)

En ik zou zweren dat dat dit is op 4:27:

Dat soort dingen houden mij bezig :'(

[ Voor 4% gewijzigd door apNia op 18-10-2011 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Apnia en Peerd,

Thanks voor de tips! Kan er zeker wat mee.

@Peerd: Ik gebruik een Syrincs M3 220 monitor set (met losse sub) als monitor... stamt nog uit mijn dj tijdperk. Maar desondanks dat het geen 'echte' produceer speakers zijn, vind ik ze beter klinken dan welke andere 'echte' monitor set dan ook (in de prijsklasse van +/- 500 a 600 euro voor 2 topjes en een sub)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@peerd, dikke track weer hoor :)

Zelf laatste tijd meer beetje chill-out & progressive house:
[Soundcloud: http://soundcloud.com/korsairmusic/ayle-eima-gracefull-memories]
[Soundcloud: http://soundcloud.com/korsairmusic/ayle-eima-counterpart]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
apNia schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 15:13:
Hebben jullie trouwens ook zo'n obsessie dat je soms een sample herkent in een nummer en het MOET vinden? Heb dat de laatste tijd echt ernstig.

Hoorde net deze, met in het bijzonder het stukje rond 1:25 (verdomme waarom werkt &start= niet meer?)

8)

En ik zou zweren dat dat dit is op 4:27:

*O* edje rush!

Dat soort dingen houden mij bezig :'(
Dat is een redelijk standaard synthpatch hoor. Grappig is dat je me ooit ons om een geluidje vroeg uit Proxima Centauri geloof ik, dat is diezelfde soort patch. Komt een beetje vanaf de Roland Juno die sound maar je kan 'm ook wel met een absynth oid maken.

Er zit iig veel sinus in met mogelijk een triangel of blok, lo cut met een beetje resonantie, chorus erover. Dan moet je er wel een beetje in buurt mee komen...

Ik hoor ook een oscillator die 7 semitones hoger staat als de andere oscs, maar wel heel zacht, ook sinus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey guys,

Hoe kan ik zo'n soundcloud liedje hier plakken?
http://soundcloud.com/propaganjanl/propaganjas-wip
En natuurlijk eventueel feedback zou altijd worden gewaardeert(d?).
Bvd

EDIT: was helemaal vergeten dat ik voor die vsts vroeg. :|
Top reacties, ga de handleiding er eens bij pakken!

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2011 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:23

2mb

Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 20:16:
Hoe kan ik zo'n soundcloud liedje hier plakken?
Overzicht van UBB-codes #tag_audio

Track kan ik niet zoveel over zeggen, niet echt mijn stijl. Mis wel de body van de kick, hoor nu alleen maar een gedistord hoog?

[ Voor 80% gewijzigd door 2mb op 18-10-2011 21:14 ]

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Is er trouwens een beetje een normaal alternatief tussen ASIO drivers en een dure geluidskaart kopen? Ik word namelijk gek van de latency tussen aanslag en geluid op m'n PC. ASIO lost dat mooi op, maar hogged gelijk m'n geluidskaart waardoor ik bijv niet in een extern programma geluid kan luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:23

2mb

ASIO drivers horen juist bij een professionele geluidskaart. Jij bedoelt waarschijnlijk ASIO4All, wat met iedere Windows geluidskaart werkt.

Een alternatief is er niet, of je moet overgaan naar een Mac, daar heb je Core Audio waarvan de latency sowieso al minimaal is.

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Cubase schijnt iets te hebben wat ASIO drivers (of ASIO4all?) released als het geen focus heeft. Helaas werk ik met Ableton, dus het is een beetje nutteloos. Ik zoek een beetje naar een soortgelijke oplossing. Want ASIO4all werkt perfect voor wat ik wil. Maar het blokkeren van de rest vind ik echt ENORM storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Vliegend Paard
Billen knijpen dan maar he. :P
(Zorg dan wel dat je een goede deal krijgt. En niet zomaar op iets ja zegt.)

@apNia
Je kan ook een 2e (pleuris) geluidskaart proberen ernaast te gebruiken.
Nadeel is dan wel dat de output daar ook weer ergens uit in moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-10 16:18

Saven

Administrator

merk wel dat der veel 'alternatieve' muziek wordt gepost hier, ben zelf meer van de commerciele sound maar laatste tijd ben ik aan het experimenteren met veel melodische shizzle. beetje avicii style zegmaar.

kan alleen zelf echt niet meer beslissen of wat ik nou maak goed klink en dansbaar is of niet. dus misschien zouden jullie even een second opinion kunnen geven ;) ik vind het zelf wel geinig klinken maar meer ook niet echt ofzo.. klikje naar zippyshare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Forever Al1, cause I blew up the Earth draft2 WIP
Electronische dansmuziek voor een animatie video clip waar ik mee bezig ben.
Work in progress, zit nu 17 uur in. Heeft nog heel veel werk nodig, en het is de bedoeling dat er vocals in komen want zonder vocals is het veel te repetitief.
[Soundcloud: http://soundcloud.com/matthijsbos/forever-al1-cause-i-blew-up]

[ Voor 66% gewijzigd door Kain_niaK op 19-10-2011 02:07 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
Saven schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 01:52:
merk wel dat der veel 'alternatieve' muziek wordt gepost hier, ben zelf meer van de commerciele sound maar laatste tijd ben ik aan het experimenteren met veel melodische shizzle. beetje avicii style zegmaar.

kan alleen zelf echt niet meer beslissen of wat ik nou maak goed klink en dansbaar is of niet. dus misschien zouden jullie even een second opinion kunnen geven ;) ik vind het zelf wel geinig klinken maar meer ook niet echt ofzo.. klikje naar zippyshare
Gooi het ff op Soundcloud en dan hier tussen [audio] tags, dat luistert voor ons wat makkelijker :).
Kain_niaK schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 02:00:
Forever Al1, cause I blew up the Earth draft2 WIP
Electronische dansmuziek voor een animatie video clip waar ik mee bezig ben.
Work in progress, zit nu 17 uur in. Heeft nog heel veel werk nodig, en het is de bedoeling dat er vocals in komen want zonder vocals is het veel te repetitief.
[audio]
https://rapidshare.com/fi...versieWhyte_123_bpm_2.mp3
Link naar de 123bpm versie die 'ie voor mij gebakken heeft, die vind ik persoonlijk toffer. Zelfs draaibaar voor mij zodra het geluid wat meer op de rit komt :). Goed werk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
apNia schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 21:12:
Is er trouwens een beetje een normaal alternatief tussen ASIO drivers en een dure geluidskaart kopen? Ik word namelijk gek van de latency tussen aanslag en geluid op m'n PC. ASIO lost dat mooi op, maar hogged gelijk m'n geluidskaart waardoor ik bijv niet in een extern programma geluid kan luisteren.
er zijn zat audio interfaces binnen het prosumer/semi-pro bereik die je voor een appel en een ei kan kopen.. al dan niet tweedehands.

Heb je speciale wensen mbt aantal in- en outputs?

Ik heb laatst een superdeal gehad via marktplaats... De Focusrite Saffire (witte, staande model) voor slechts 75 euro... echt top apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
apNia schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 00:27:
Cubase schijnt iets te hebben wat ASIO drivers (of ASIO4all?) released als het geen focus heeft. Helaas werk ik met Ableton, dus het is een beetje nutteloos. Ik zoek een beetje naar een soortgelijke oplossing. Want ASIO4all werkt perfect voor wat ik wil. Maar het blokkeren van de rest vind ik echt ENORM storend.
Ik denk al dat ik weet wat het is...
Ik heb ook zoiets gehad met mijn vorige EMU 1212m nadat ik overgegaan was naar windows 7 64 bit. Had te maken met de switch tussen 44.1 khz en 48khz dacht ik. Windows 7 switchte niet automatisch tussen die 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Saven
Ben geen DJ maar het klinkt zeker OK.
De mix komt redelijk ruw en rauw qua sound over. Da's een keuze natuurlijk maar hoort die commerciele stijl niet wat gladder te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Saven schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 01:52:

Hey, dit klinkt lekker man. Van dit soort muziek hou ik wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 18:19:
@peerd, dikke track weer hoor :)

Zelf laatste tijd meer beetje chill-out & progressive house:
[audio]
[audio]
Sfeervolle tracks! Bij beide zou ik gewoon heel brutaal de kick of de kick/snaar combinatie sidechainen op de rest van de hele mix. Het lijkt nl of de mids en de high overheersen maar qua levels eigenlijk alles wel goed staat, tijd om die kick dus beter door te laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-10 15:31
zijn er mensen met eventuele ervaring met midi keyboards of synthesizers die ze voor hardstyle gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Zoals Peerd in dat andere topic ook al zei:

Ja. Die zijn er.

Wat wil je horen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
ervaringen met bepaalde merken. wie prefereert wat? en waarom?
mijn oog op dit moment op een m-audo axion pro laten vallen.

[ Voor 42% gewijzigd door bakkie1985 op 23-10-2011 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
bartkoper schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 17:59:
Om AUD beleid maar even te quoten:
Tja, in dit forum zitten natuurlijk de audio cracks met een bovengemiddelde kennis van audio en hifi. Daar kan je dus wel even aan vragen wat nou een beetje goed spul is. Maar dagelijks vragen voorbij zien komen als "ik heb 500 euro en ik wil een 5.1 set" of "wat is een beetje een goede stereo versterker" is ronduit saai. Dit soort vragen gaan dan ook (bijna) altijd op slot. Een stap die vooral tweakers vergeten is dat je ook in real life naar een winkel toe kan gaan. Luisteren naar speakers, kijken naar apparatuur, vragen aan de verkoper. GoT kan en wil geen startpunt zijn van dit soort vragen. Aan het eind kunnen we hier wellicht wel wat betekenen.

"Wat moet ik kopen topics" krijgen meer overlevingskans door de volgende stappen: Aangeven wat je te besteden hebt, wat je zoekt, wat je voorkeuren zijn, wat je zelf al ondernomen hebt, welke types je al gevonden hebt (shortlist, plaatjes, links naar fabrikant/review sites, prijzen), wat de sterke en zwakke punten zijn van de bepaalde types zijn en waarom je nog twijfelt.
Dus wat zoek je, wat heb je zelf al op het oog, en waarom? Dan valt er meestal wel een leuke discussie op te starten in dit topic. Daarnaast is er over keyboards en aanverwanten al heel veel gepost in dit topic, dus even searchen of teruglezen kan ook al veel opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
bartkoper schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 17:11:
zijn er mensen met eventuele ervaring met midi keyboards of synthesizers die ze voor hardstyle gebruiken
je snapt het concept van een midikeyboard / synth?
want naar mijn weten zijn bovenstaande niet gelinkt aan een genre muziek...

elke midikeyboard / synth kan dus...
de axiom pro van m-audio is prima keuze, maar je zou ook met minder kunnen doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer is aan de slag gegaan, en iets in het genre electro/house/jazz/chill-out ongeveer:P
Sven v. - Funky Business

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
bartkoper schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 17:59:
Zoals Steffex ook al zegt zijn midicontrollers niet gebonden aan genre en synths eigenlijk ook niet, daarom is de vraag of je wat specifieker kan zijn met je wensen niet overbodig, je vertelt niks over het gebruiksdoel, je budget of je met hard- of softsynths wilt werken, hoeveel ervaring je hebt en informatie die jezelf al had gevonden.

zo kan ik je de volgende controllers aanbevelen;

Korg Nanokey €50,- of de Arturia Origin van €3000,- allebei controllen ze je midi.

Hetzelfde met synths, kan je de monotron van 5 tientjes aanraden maar ook een moog van 3000,- allebei genereert klanken en is voor hardstyle te gebruiken.

De M-audio die je noemt is een prima ding, maar omdat je niet vertelt waarvoor je'm wilt gebruiken kunnen wij niet zeggen of dat een geschikte bak voor je is. Hoe goed wij je kunnen adviseren is dus ook echt afhankelijk van je eigen input, vandaar ook het AUD beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:38
Voor hardstyle is zo'n Access Virus bijna een must. Als je er prof. muziek gaat producen natuurlijk anders is elke midi keyboard meer dan voldoende. Dingetje van 50 euro is dan al prima.

Mocht je het geld hebben en denk je echt prof te gaan worden schaf dan zoiets aan http://www.bax-shop.nl/sy...izer/product-details.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
vlaaing peerd schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 09:33:
[...]

Zoals Steffex ook al zegt zijn midicontrollers niet gebonden aan genre en synths eigenlijk ook niet, daarom is de vraag of je wat specifieker kan zijn met je wensen niet overbodig, je vertelt niks over het gebruiksdoel, je budget of je met hard- of softsynths wilt werken, hoeveel ervaring je hebt en informatie die jezelf al had gevonden.

zo kan ik je de volgende controllers aanbevelen;

Korg Nanokey €50,- of de Arturia Origin van €3000,- allebei controllen ze je midi.

Hetzelfde met synths, kan je de monotron van 5 tientjes aanraden maar ook een moog van 3000,- allebei genereert klanken en is voor hardstyle te gebruiken.

De M-audio die je noemt is een prima ding, maar omdat je niet vertelt waarvoor je'm wilt gebruiken kunnen wij niet zeggen of dat een geschikte bak voor je is. Hoe goed wij je kunnen adviseren is dus ook echt afhankelijk van je eigen input, vandaar ook het AUD beleid.
de m-audio zal gebruikt gaan worden icm met cubase 6. ik heb her e der info gewonnen en komt allemaal neer op inderdaad: duur of goedkoop het is maar net hoe ver je wilt gaan.
het word de axiom pro 49 icm cubase 6. ik zal de boel vanmiddag gaan aanschaffen.
en dan leren leren leren denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

rhodium schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 09:56:
Voor hardstyle is zo'n Access Virus bijna een must.
Bijna, maar niet helemaal - Sylenth1, Synapse Dune - ook allemaal kanshebbers.
Mocht je het geld hebben en denk je echt prof te gaan worden schaf dan zoiets aan http://www.bax-shop.nl/sy...izer/product-details.html
Ga alleen voor een Dark Star als je echt teveel geld hebt en het ding er leuk uit wil laten zien, anders heb je met een TI Snow of zelfs de TI Desktop 1 genoeg. In het laatste geval heb je alle knoppen die op de toetsenborden ook zitten. Kun je rest besteden aan nuttige zaken, want zonder fatsoenlijke monitorspeakers ben je ook nergens ;).

De Polar/Darkstar heeft niet zo'n lekker toetsenbord als de "grote" TI.

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
bartkoper schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 12:01:
[...]

de m-audio zal gebruikt gaan worden icm met cubase 6. ik heb her e der info gewonnen en komt allemaal neer op inderdaad: duur of goedkoop het is maar net hoe ver je wilt gaan.
het word de axiom pro 49 icm cubase 6. ik zal de boel vanmiddag gaan aanschaffen.
en dan leren leren leren denk ik...
Waarom Cubase 6 en bv niet Ableton Live 8?

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Als je daar nog niet hard over hebt nagedacht zou ik dat inderdaad niet zomaar gelijk doen. Zelfs als producervrienden die software hebben zodat je er wat van mee kan pikken wil dat nog niet zeggen dat het de beste keuze is voor jezelf.

Cubase is niet het beste pakket omdat het het meeste kost of zo. Eerst demoversies proberen, dan beslissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
omdat ik bijvoorbeeld al heb gewerkt met reason en (kuch) fruityloops. beide zullen zich in de toekomst beperken. cubase heeft een breed arsenaal en zijn ook uitgebreide cursussen voor te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Ableton en Logic ook. Waarom kies je specifiek Cubase en niet een van de andere twee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
ervaringen van mensen die hun sporen in het vak al hebben gezet... om heel eerlijk te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
het is inderdaad altijd afwegen tussen budget en wat je ermee wilt/kan.

Ikzelf ben behoorlijk pro Cubase, maar zoals anderen hier opperen is Ableton, Logic, maar ook Reaper (gratis), Gigastudio, Pro Tools, Sonar of Cakewalk een goed alternatief. Meestal zijn de interface en de uitbreidingsmogelijkheden de reden van keuze, dus kan je aanraden om die inderdaad te proberen/overwegen.

Omdat je met DAW software gaat werken kan ik eigenlijk ook aanraden het gewoon eerst bij softsynths te houden, deze kun je vaak gratis proberen en geeft je wat ervaring en inzicht in wat jezelf verwacht van een goede synth. Je kan over een half jaar dan alsnog wel beslissen om er 500,- tegenaan te gooien voor een hardware synth. Koop je er eentje zonder dat je weet wat je ermee kan dan is de kans groot dat ie uiteindelijk in een hoekje stof staat te verzamelen.;

De M-audio is een fatsoenlijke controller en zal geen slechte koop zijn. Je zou verder nog kunnen kijken naar gelijkgeprijsde controllers van Akai, E-MU of Behringer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

vergeet Reason niet O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Ik zou overigens geen enkele reden kunnen opnoemen waarom je een Axiom Pro 49 zou willen kopen.

Het apparaat kost 350 euro en dat is dezelfde prijsklasse als de AKAI MPK 49 en de Novation SL 49 mk2. En die twee heb ik toch echt hoger in het vaandel staan.

Oh wacht.. ik moet mezelf verbeteren.. mocht de Axiom pro dezelfde (of betere) drumpads hebben als de gewone Axiom. Dan is dit een plus t.o.v. de akai of novation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ja drumpads is het enige waar ik niet wild van ben op m'n gloednieuwe MPK49. Maar then again, ik heb nooit met de gevoeligheid gespeeld van die dingen... Axiom lijkt toch wel de voorkeur te hebben voor een HOOP mensen op internet merkte ik tijdens m'n research. Waarom is mij tbh een raadsel. Sommigen vinden de pianotoetsen degelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

bartkoper schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 13:36:
ervaringen van mensen die hun sporen in het vak al hebben gezet... om heel eerlijk te zijn
Maar dat gebeurt ook vaak omdat ze toendertijd in de jaren 90 met Cubase op een Atari of zo zijn begonnen en vervolgens zijn doorgegaan omdat iets anders leren 3 maanden kost, om maar te zwijgen over de hordes mensen die zweren bij ProTools of Logic, want daar zijn er ook genoeg van die hun sporen in het vak hebben gezet ;). Wat voor muziek ze er dan mee maken maakt uiteindelijk weinig uit.

DAWs zijn persoonlijk - hoe het aanvoelt en hoe je dingen doet. Het gaat het meestgebruikte stuk gereedschap in je studio zijn en dat moet goed in je hand liggen. Dat betekent dat je even moet proberen, want wat iemand anders goed past zit jou wellicht niet gegoten. DAWs zijn redelijk organisch gegroeid - dingen werken zo omdat ze in de vorige versie ook zo werkten.

Je schakelt nu over van iets dat je beheerst - FL Studio - naar iets wat je nog niet kent. De eerste zoveel tijd ga je hoogstwaarschijnlijk vloeken omdat je dingen wil doen die je in FL heel makkelijk vindt/uit je hoofd kent die in Cubase weer heel anders (of niet) werken.

Ik probeer je niet een andere sequencer aan te praten, maar Cubase is niet goedkoop - dus denk na over wat je gaat kopen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Drumpads van je MPK zijn in te stellen op gevoeligheid, je kan ze dus iets gevoeliger maken. Je kan ook instellen dat ze altijd op volle velocity inmeppen.

Maar zelfs op hoogste gevoeligheid moet je nog behoorlijk hard rammen, als je er eenmaal aan gewend bent wil je niks meer anders trouwens, door het harde meppen word je timing nl ook strakker. Gelukkig kunnen die pads dat ook ruimschoots hebben. Ik kan uit ervaring spreken voor de degelijkheid van AKAI pads, ze zijn echt niet kapot te krijgen.

Als je mijn persoonlijke voorkeur vraagt zou ik ook eerder de Akai nemen dan de M-audio, incl wat de drumpads betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraelyn
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-08-2024
bartkoper schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 12:43:
omdat ik bijvoorbeeld al heb gewerkt met reason en (kuch) fruityloops. beide zullen zich in de toekomst beperken.
Beperken? Voor Hardstyle? Hoe dan? Tiesto, Afrojack, Avicii en David Guetta gebruiken FL Studio ook... wellicht niet allemaal als belangrijkste programma, maar toch.

Kijk als je veel met audiorecording gaat doen kan ik me voorstellen dat je naar iets anders kijkt, maar voor al het synth werk kun je met FL Studio precies hetzelfde als met Cubase. Als je de GUI van FL Studio niks vind en er niet aan kunt wennen dan heb je wel een punt.

Reason heeft als voor- en nadeel dat het 1 pakket is. Voor extra vst(i) zul je moeten rewireren met een andere host, maar als je bij Reason zelf blijft heb je alles wat je nodig hebt en kun je het helemaal eigen maken. Vooral de nieuwe versie lijkt me gaaf. Als ik nog geen geld had geïnvesteerd in andere software dan had ik dat zeker overwogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Welke (nederlandse) nieuws websites of blogs rondom producing, DAWs en hardware zijn er eigenlijk? Vind het altijd interessant om te lezen wat er allemaal nieuw is in het producerswereldje... Nu is alle informatie altijd zo gefragmenteerd... (synthforum, homerecording, bax shop, about dj)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bakkeleien over welk programma beter zou zijn heeft niet zoveel zin. Het is kwalitatief tegenwoordig allemaal aan elkaar gewaagd. Belangrijker is dat je er happy mee voelt en je niet in de weg zit bij het met muziek bezig zijn. Ik ben ook Cubase fanaat maar heb zo'n beetje elk alternatief programma wel geprobeerd. Ze apen elkaar toch allemaal na.

En wat hardware betreft werkt het vaak toch wel beter om zelf te gaan kijken in een winkel of bij iemand thuis of zo.

@Dacide
Wellicht dat je in de nabije toekomst terecht kan bij studiojunkies.nl webblog. We hopen daar een boel relevante informatie te kunnen serveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Dacide schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 16:55:
Welke (nederlandse) nieuws websites of blogs rondom producing, DAWs en hardware zijn er eigenlijk? Vind het altijd interessant om te lezen wat er allemaal nieuw is in het producerswereldje... Nu is alle informatie altijd zo gefragmenteerd... (synthforum, homerecording, bax shop, about dj)
http://createdigitalmusic.com/ is sowieso een hele bekende :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Ik ken een producer die momenteel 50 000 euro aan hardware (vooral oude synths) aan het verkopen is omdat hij er praktisch nooit meer iets mee doet. Allemaal vervangen door software (eventueel nog wat hardware voor smeuïge effecten) die makkelijk in gebruik is en sneller resultaat geeft en niet slechter hoeft te klinken.

Zo'n Virus is leuk omdat het een fysiek ding is met allemaal leuke knopjes maar qua geluid is er absoluut geen verschil met software.
Ook een ouwe ms-20 is retecool. Maar lastig om meer te werken. En een goede emulator geeft je exact hetzelfde geluid.
Als ik ooit een hardware synth zou kopen zou ik iets zoeken wat ook draagbaar werkt en niet zo groot is zodat ik mij kan amuseren in de trein of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik denk dat een hele hoop hardware synth liefhebbers die discussie met je zullen willen aangaan of een Access Virus geemuleerd even goed klinkt als een echte Virus. Ik denk altijd wel te horen dat het wat vetter klinkt, zo'n synth. Maar misschien is dat inmiddels suggestie.

Moet nou ineens denken aan een oude synth die ik in DOS gebruikte. Was een fullscreen ding, werd redelijk wat rond 1999/2000 gebruikt. Dan van daaruit exportte je je spul naar wav, en importte je het weer in Fasttracker/Impulse Tracker. Weet iemand nog hoe die heet? Ik dacht (!) dat ie een beetje paarsig was.

[ Voor 3% gewijzigd door apNia op 25-10-2011 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Purple sint :N

Is altijd aan te raden een stukje hardware te kopen ,syntje ,daw, interface ,mengtafeltje , kabels . Met zo een setup ben je denk ik better bestand tegen te tand der tijden .Ben geen producer of zo , maar je hoeft niet per defenitie een producer te zijn om toch plezier aan zo een setup te hebben . Geluidenfreak kun je better zeggen :)

Vindt de moderne daw zoals cubase wel erg geavanceerd en compleet met synths , zelf zit ik op een oudere versie met xp ,want die upgrades vindt ik toch vrij snel achter mekaar komen met die software .Moderne pc die draait solid state drives vindt ik virtueel studio heaven . Net zo stabiel,snel en stil als een atarie 1040 , alleen hij kan meer

Op dit moment ben ik alleen maar met samples/opnames bezig van allerlij hardware die ik door de jaren heb gehad .Lekker plaken en snijden :)

Laatste plakcreatie :P http://soundcloud.com/systemrestoresound/tg33-vector

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

HA! Gevonden. AXS was het, blijkbaar een Nederlands product :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Yeodt.gif

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/HYes0.gif

iemand hier nog mee gewerkt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-10 16:18

Saven

Administrator

nevermind lag aan men pc, audiokabeltje zat niet goed :')

[ Voor 153% gewijzigd door Saven op 25-10-2011 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Nu online
Yoozer schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 14:45:
[...]

Maar dat gebeurt ook vaak omdat ze toendertijd in de jaren 90 met Cubase op een Atari of zo zijn begonnen en vervolgens zijn doorgegaan
Heel herkenbaar,maar sind 1-2 jaar overgestapt op Ableton Live.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Kain_niaK schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 17:34:
Zo'n Virus is leuk omdat het een fysiek ding is met allemaal leuke knopjes maar qua geluid is er absoluut geen verschil met software.
Jazeker wel. Bij de C is het minder, maar de oscillatortypes van de TI zijn een geval apart. Goed, als het om de standaard trance-meuk gaat van supersaws hier en wat simpele subtractieve zooi daar - geen verschil. De phaser in Sylenth1 is heel behoorlijk (maar de totale routing is zo diep als een pierebad, terwijl dat bij de Virus wel anders is).

Bij zo'n bedrag heb je er meer aan om je collectie te reduceren tot een paar hele leuke dingen en wat modulair spul en software dan alles weg te doen.
Ook een ouwe ms-20 is retecool. Maar lastig om meer te werken. En een goede emulator geeft je exact hetzelfde geluid.
Met alle respect, maar dan zou ik eens navragen of je die MS20 direct naast de plugin mag horen - niet in de mix, maar op zichzelf.

Met de rest van de instrumenten erbij wordt het lastiger, maar bedrijven die plugins bakken zijn niet altijd geinteresseerd in de meest authentieke ervaring; vaak wordt een leuke 3d-skin er op plakken al als voldoende gezien. Ik heb wat plugins betreft meer vertrouwen in een klein team dat absoluut fanatiek is wat betreft emulatie in plaats van een groot bedrijf waarvan de helft uit sales & marketing bestaat.

Ga eens naar een muziekzaak en vraag voor een demo'tje van de filter van de Monotron; gewoon even muziek erdoorjagen. Dat soort ranzigheid krijg je nog even niet uit software. In tegenstelling tot de echte analoog-fundamentalisten ga ik niet "nooit" zeggen, maar bekijk het zo: als het 10 jaar aan research kost om dat perfect te dupliceren terwijl je voor 20 euro zo'n circuit in elkaar kunt bouwen dat het uit zichzelf doet - dan zijn die 10 jaar interessant maar heb ik liever dat de kosten van zelf zo'n circuit bakken omlaag gaan.

[ Voor 15% gewijzigd door Yoozer op 26-10-2011 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Kain_niaK schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 17:34:

sja...een digitale synth die op rom software draait is niet anders dan een synth die vanaf een harde schijf software draait, inderdaad. Aan de andere kant is de Virus wel een dijk van een synth met veel mogelijkheden die je niet op elke synth terugvind.
mwah nee, allereerst MS20 RULES, ten tweede MS20 zuigt!
Het zo'n wanding dat overstuurd en vervormt waar je bijstaat, afhankelijk van hoe lang dat ding aanstaat, wat voor kwaliteit jacks je gebruikt en of het kabeltje wiebelt of niet. Punt is dat die brakkigheid zich vertaalt in een enorm rauw scheurgeluid die ik wel lekker vind. Ik kan me dus met geen mogelijkheid voorstellen dat ze zulke brakkigheid in software willen/kunnen programmeren. Probleem met oude synths is dat ze met echte MIDI werken, waar je wel met een patchbay kan werken maar vertaging krijg je toch.

Trouwens nog meer mensen die de Korg Monotron hebben geprobeerd? Het ziet er uit als speelgoed maar er komt me toch een vette ragbas uit. Ik kan 'm zeker aanraden voor het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vindt de techniek wel goed vooruitgaan , zo is bij de nieuwe Roland FP-4F een sample gebruikt die een grotere dynamiek heeft als zijn voorgangers .Het mooiste vindt ik de boventonen die een grote rol in dat instrument , Dat kun je proberen door bv zacht een A octaaf in te drukken waarbij alleen de demping loskomt . Als je dan hard een A erboven aanslaat en loslaat hoor je de boventonen van het lagere A octaaf doorzingen , dat soort dingen zijn erg moeilijk om uit te rekenen en het verschil tussen echt en niet echt . Blijft een emulatie maar steeds realistiescher ,zo zit er naar mijn idee nog een botlenck in de wijze hoe de geluiden samen een geluid vormen. Kan zijn met een accoord of de verhouding osc/filters die een bepaalde verhouding aangaan wat uiteindelijk het karakter bepaalt :)

Een pure test om te kijken wat het digitale domijn kan is een pink noise signaal zo te bewerken dat het muziekaal wordt . Pink noise is een signaal wat bij sommige analoge synths voorkomt om te filteren en met effecten zo te bewerken dat het gewoon lekker klinkt en niet als ruis :)

Vooral de combinatie pink noise ,smalstone digitaal editing en plugs geven leuke geluiden , van hoge beeps , drums,hondjesblaffen en mannetjesschreeuwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

vlaaing peerd schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 09:30:
mwah nee, allereerst MS20 RULES, ten tweede MS20 zuigt!
Het zo'n wanding dat overstuurd en vervormt waar je bijstaat, afhankelijk van hoe lang dat ding aanstaat, wat voor kwaliteit jacks je gebruikt en of het kabeltje wiebelt of niet.
Hahaahaha wat geniaal :D
Trouwens nog meer mensen die de Korg Monotron hebben geprobeerd? Het ziet er uit als speelgoed maar er komt me toch een vette ragbas uit. Ik kan 'm zeker aanraden voor het geld.
Ziet er leuk uit! Maar het voelt idd speelgoedish, ben je er na een half uur niet mee uitgespeeld? Voegt het echt wat toe aan je collectie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Jazeker. Ik mis wel wat opties, maar dit bakkie kan zeer zeker dikke baslijnen maken. Filters zijn ook zeer netjes qua klank. Eigenlijk wel vergelijkbaar met de MS-20, maar dan met 1 osc.

De reesebas uit mijn Shakira en Beyonce remix op Soundcloud is gemaakt met 4 laagjes monotron. geresampled in Kontakt en een Sherman erover. Krijg die sound echt niet voorelkaar met een massive.

Tis een beetje afvragen of het wat toevoegt, vroeger was elke HW synth die je had 1 extra instrument in je rig, met softsynths kan je zo 10 dezelfde bakken kopieren en plakken, wat het hebben van meerdere synths overbodig maakt. Maar goed, voor die 5 tientjes...

[ Voor 8% gewijzigd door vlaaing peerd op 26-10-2011 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat er niet om wat je hebt, maar wat je er mee doet.

Enfin, teveel hardware hier en ik geniet er met volle teugen van.
Een instrument is vaak ook meer dan alleen de klank. Ook de manier hoe je het bedient maakt deel uit van het creatieve proces. Zelfs als er dingen fout gaan maar dat dan toch goed uitpakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

vlaaing peerd > heb je nog ff link naar je soundcloud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens die Virus TI is wel wat meer dan een synth. Je kan hem ook als controller, geluidskaart en plugin gebruiken. Daarnaast ook als (externe) effectenbak (vocoder) en midi interface. Niet alles tegelijkertijd uiteraard maar da's een kwestie van slim gebruik. Dus in die zin is hij multifunctioneel en is hij ondanks de stevige prijs toch wel interessant. (Ik heb dus een Polar en zit er elke dag wel op te pielen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
inmiddels alle spulletjes in huis. maar een vriendschappelijk schop in de goede richting van iemand.. ( thuisbezoek) voor het werken met cubase is wel gewenst. sowieso ga ik een cursus volgen maar zou graag al wat gaan rommelen... iemand :D?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartkoper schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 20:26:
inmiddels alle spulletjes in huis. maar een vriendschappelijk schop in de goede richting van iemand.. ( thuisbezoek) voor het werken met cubase is wel gewenst. sowieso ga ik een cursus volgen maar zou graag al wat gaan rommelen... iemand :D?
Hiero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe ik in Cubase de midi inserts kan weghalen van een spoor? Ik ben laatste tijd wat aan het rotzooien met de vst's van Cubase, maar bij sommige merk ik dat als ze eenmaal gebruikt zijn een blijvend effect hebben op de spoor.

Zo heb ik bij voorbeeld net Auto LFO gebruikt, automatisch pas je daarmee de pan aan, toen ik dat wijzigde werkte alles nog, maar toen in 1 keer niet meer, waardoor ik heel mijn spoor niet meer kon horen.

Een ander probleem daarmee is dat als ik eenmaal de pan heb aangepast en Auto LFO weer uitzet, ik het spoor alleen maar via rechts hoor.

Ik kan geen duidelijk antwoord vinden op Google. Wat niet werkt is: ctrl+z en de vst uitzetten (linker blauwe icoontje)

Edit: Nu na een herstart werkt het uitzetten met het icoontje wel. Toch heb ik dit al vaker gehad. Mijn vraag is dan nu of er een andere (betere) manier is om de vst plugins van een spoor te verwijderen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2011 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:09
Tijdje geleden had ik gevraagd of iemand wist waar je keyboard hoezen kon kopen. Uiteindelijk heb ik een online shop gevonden. Voor de geïnteresseerden: http://www.pianocoversonl...oard-covers-c-66_157.html.

Heb nu een KC5 op mijn Yamaha MOX6 en past perfect :)

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Ook een audio-interface? Het helpt als je er trouwens gelijk je locatie of zo bij zet - iemand die deze thread leest en bij je in de buurt woont kan dan wellicht gelijk wat hulp bieden.

Verder - Youtube. Stikt van de tutorials daar. Ik weet niet hoe de kwaliteit van de handleiding van Cubase tegenwoordig is maar er moet vast een "getting started" in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oei, dit is een lekkere freewareplug 2Rule Filter , krijg gewoon rillingen in mijn buik zo intens is die :9~

http://www.softpedia.com/...ilter-Download-85670.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Nu online
bartkoper schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 20:26:
Zoek eens op Sonic Academy of AskVideo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
Yoozer schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 09:09:
[...]

Ook een audio-interface? Het helpt als je er trouwens gelijk je locatie of zo bij zet - iemand die deze thread leest en bij je in de buurt woont kan dan wellicht gelijk wat hulp bieden.

Verder - Youtube. Stikt van de tutorials daar. Ik weet niet hoe de kwaliteit van de handleiding van Cubase tegenwoordig is maar er moet vast een "getting started" in zitten.
Dank voor je tip. omgeving hoofddorp schiphol. best bereid om n stukje te rijden.
ben ook al op youtube bezig te speuren. dat werkt ook wel. maar persoonlijk is a: leuker en b: leer ik hier echt meer van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de Cubase installatie CD staan ook wat oefeningen zelf toch? De handleiding is wat dat betreft kurkdroog en weer zo typisch techneuten gebrabbel waar je weinig aan hebt. Maar als je er al 20 jaar mee werkt heb je het wel zo'n beetje door. Anders vraag ik het wel aan m'n mattie die ook Cubase cursussen geeft.

Gister zo'n teenage engineering opl-1 voor review gekregen. Een van de meest rare synthjes die ik ook gehoord heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guys, ik zit er over te denken om Abbleton suite 8 te kopen tesamen met een APC40, nou lees ik alleen er geen 64bit versie is :'( , her en der lees ik dat niemand weet wanneer die 64bit versie eraan komt.
Nu vind ik het wel zonde als ik een boel geld uitgeef aan een 32bit versie en daarna nog eens hetzelfde aan een 64 bit versie. Heeft iemand een idee wat Ableton ongeveer zal gaan vragen voor een dergelijke update ? Mocht iemand iets meer weten over een eventuele abbleton 64 bit releasedate dan natuurlijk heel graag..
Nogwat is die 32bit versie op de een of andere manier te draaien op win7 64bit, of is dat zo traag als ik weet niet wat?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2011 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Ik draai ableton op windows 7 64 bit.. works as a charm...
Hiervoor draaide ik ableton op win XP 32bit.. Ik kan niet zeggen dat de prestatie voorheen of nu anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dacide schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 10:25:
Ik draai ableton op windows 7 64 bit.. works as a charm...
Hiervoor draaide ik ableton op win XP 32bit.. Ik kan niet zeggen dat de prestatie voorheen of nu anders is.
Ok dat is dan een meevaller want ik had echt geen zin om terug te gaan naar een 32bit OS vanwege Abbleton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Hoe kom je er nou bij dat je naar een 32 bit versie van Windows moet? Je weet dat 32 bits applicaties gewoon onder 64 bits Windows draaien toch? Hence Program Files & Program Files (x86).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 11:05:
Hoe kom je er nou bij dat je naar een 32 bit versie van Windows moet? Je weet dat 32 bits applicaties gewoon onder 64 bits Windows draaien toch? Hence Program Files & Program Files (x86).
Vaak is er een probleem met de hardware drivers onder een 64bit OS, heb zelf enkele applicaties die echt niet werken onder een 64bit OS vanwege deze 32bit drivers, aangezien Ableton ook hardware ondersteunen moet kon het best zijn dat er daarom problemen waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Wel is het dat je GEEN gebruik kunt maken van 64 bit VST's in Ableton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 09:18:
Gister zo'n teenage engineering opl-1 voor review gekregen. Een van de meest rare synthjes die ik ook gehoord heb.
Maar wel hi-fi? Ik was toen bij de booth van TE - ik denk dat 't echt een gemiste kans is dat ze niet 16 witte toetsen hebben gemaakt maar slechts 14. Het formaat en de bouwkwaliteit zouden het zo'n gave TR-achtige sequencer kunnen maken...

Grappig ook om te zien dat er vrij veel langskomen op Matrixsynth - early adopter zijn is niet makkelijk :P.
Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 10:02:
Nu vind ik het wel zonde als ik een boel geld uitgeef aan een 32bit versie en daarna nog eens hetzelfde aan een 64 bit versie
Dat hoeft sowieso niet meer tegenwoordig; elke fabrikant die een beetje de moeite waard is en die die OSX en Win versies heeft geeft je ze allebei. Veel goedkoper, en licenties/dongles/activatie zorgt er wel voor dat je 't toch maar op 1 systeem kan zetten.

Goed, een upgrade naar een hypothetische versie 9 die dan bijv. in 32-bits en 64-bits smaken komt, die gaat sowieso geld kosten, maar ik mag hopen dat dat ook wat meer biedt dan alleen maar meer bits. Ik vertrouw er op dat het bij 64-bits niet anders gaat zijn.

Het is niet zoals Windows waar je echt een compleet apart product koopt.

[ Voor 4% gewijzigd door Yoozer op 28-10-2011 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dacide schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 11:39:
Wel is het dat je GEEN gebruik kunt maken van 64 bit VST's in Ableton.
Wel als je jBridge gebruikt. (Kost 15$)
Niet alles werkt dan vlekkeloos overigens maar het meeste wel.

Maar Ableton moet wel met een 64bit versie komen uiteindelijk.
Dan ook met 64bit rewire mogelijkheid (hopelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quincy2003
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-10 09:22
Nu dat ik m'n nieuwe laptop heb (Dell XPS 15) weer eens ouderwets met Ableton gespeeld.

Even een WIP van de track waar ik nu aan bezig ben, please comment, ben pas een paar weken serieus bezig.

Tesla Model S - www.voltic.nl Eerlijk over elektrisch rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
heb het id dat ik misschien een domme vraag ga stellen maar ga het toch doen :D
ik heb cubase 6 aangeschaft volledig. nu heb ik er een elicense bij maar die roept in het elicense software programma dat ik nog 23 uur en zoveel minuten kan gebruiken e.d
Nu heb ik even zitten zoeken maar hoe zit dat nou?? moet ik na 25 uur weer payen om ermee te kunnen werken oid? of kan ik dan met mijn huidige code weer 25 uur kopen? ik snap het niet zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan zijn dat je je usb stick die je altijd nodig hebt er niet aan hebt zitten? Mischien heb je je ook nog niet geregistreerd dat hij daarom denkt dat je een demo versie draait. Want zoals het nu klinkt lijkt het alsof je een demo versie draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
ik heb me op de website geregistreerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je wel een volledige licentie gekocht en niet de demo?
Voor de demo moet je dokken en misschien dat je dan bij aankoop dat bedrag weer kan verrekenen.
Iig kun je bij het licentieprogramma van de dongle wel kijken wat voor licenties je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 21:59
Ik ben misschien niet de beste producer maar ik heb toch maar weer eens wat nieuws geproduceerd, namelijk een background music voor een horror scene. Je kunt hem hier horen, spoel door naar 0:50 om alleen de muziek te horen zonder sound FX.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=4eO9mvQNlvs]

Ik ben wel benieuwd wat jullie er van vinden :)

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 00:37:
Heb je wel een volledige licentie gekocht en niet de demo?
Voor de demo moet je dokken en misschien dat je dan bij aankoop dat bedrag weer kan verrekenen.
Iig kun je bij het licentieprogramma van de dongle wel kijken wat voor licenties je hebt.
ruim 550 betaald. mag aannemen dat het de gehele versie is toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

bartkoper schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 22:28:
heb het id dat ik misschien een domme vraag ga stellen maar ga het toch doen :D
ik heb cubase 6 aangeschaft volledig. nu heb ik er een elicense bij maar die roept in het elicense software programma dat ik nog 23 uur en zoveel minuten kan gebruiken e.d
Nu heb ik even zitten zoeken maar hoe zit dat nou?? moet ik na 25 uur weer payen om ermee te kunnen werken oid? of kan ik dan met mijn huidige code weer 25 uur kopen? ik snap het niet zo goed.
Heb je de usb-dongle die er bij zat wel aangesloten ?

http://www.steinberg.net/...sories/usb_elicenser.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
jep die zit er gewoon in en het lampje pulseert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Onder elicensers moet je je usb licenser zien zitten.
Als je daar op klikt zie je de license die op de dongle zitten
En daar moet Full bij staan.
Misschien heb je de license nog niet geactiveerd.
En anders kun je het beste naar http://www.elicenser.net/en/ gaan en de laatste versie van het programma downloaden en installeren.
Daarna maintenance uitvoeren en dan zou alles moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
er staat wel in het balkje: cubase 6 en erboven non movable bla bla time remaining 23u enz en
heb nu geüpdate en maintenance uitgevoerd. als ik bij de tap elicenser over cubase 6 heenga staat er inderdaad onderin full.
echter staat er boven nog steeds nog movable time remaining 23 u enz enz

[ Voor 51% gewijzigd door bakkie1985 op 30-10-2011 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Zie je die 25 hour license in je licencer staan?
Verwijder die eens en reboot.
Kun je daarna nog cubase 6 openen? Zo niet dan is je cubase license nog altijd niet geactiveerd.
Je hebt bij cubase 6 ook een code gekregen waarmee je de licencie moet activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
als het goed is opgelost. dank aan Kain

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sir_Hendro schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 04:54:
Ik ben misschien niet de beste producer maar ik heb toch maar weer eens wat nieuws geproduceerd, namelijk een background music voor een horror scene. Je kunt hem hier horen, spoel door naar 0:50 om alleen de muziek te horen zonder sound FX.

[youtube vid]

Ik ben wel benieuwd wat jullie er van vinden :)
Hey,

Klinkt niet slecht hehe, om echt een sfeer te bouwen in een song is erg lastig vind ik zelf.
Maak zelf alleen hardstyle voornamelijk en probeerde hier een of ander euphorisch gevoel bij te krijgen.
Maargoed, zelf was ik niet echt aan het kippenvellen maar dat had ik er ook niet van verwacht xD
Opzich zou ik het wel leuk vinden om te horen wat jullie ervan vinden.
Hardstyle suit misschien niet iedereen, maar wie weet dat men in dat geval alleen de melody zou kunnen beoordelen? Thanks(uitroepteken)

http://soundcloud.com/pro...paganja-socionics-preview
Pagina: 1 ... 23 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.