Toon posts:

How to become a Producer Deel II Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 102 Laatste
Acties:
  • 342.340 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Ting.

Er zit te veel sidechain op de melody. En wat pads erbij zou er ook wel mooi bij klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
Er staat in mijn kamer een heeeeel mooi pakketje op mij te wachten..

alleen ben ik er zelf morgen pas ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UtopiaM
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-10-2024
Ha mooi, er is een producers toppa.

Ben al jaren bezig, verschillende daw's gehad en gebruik nu vrijwel alleen fruity en nuendo. Alles gekoppeld aan een dyn bm6a set. Tevens is er wat aan de akoestiek gedaan.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=0n1PDCa70aA]

[ Voor 13% gewijzigd door UtopiaM op 30-10-2011 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Chique. Zou willen dat ik zo de ruimte er voor had :/ . Ik heb zelf de BM5A MK2's, waarom heb jij voor de 6A's gekozen? Vond je ze het prijsverschil waard? Staan ze niet te dicht op de muur overigens?

Wordt ook mijn volgende investering: isolatie. Ik word helemaal gek van de gekke akkoestiek in m'n kamer.. op de WC is de bas harder dan dat ik in m'n kamer zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UtopiaM
Ze staan nu verder van de muur af inderdaad. Dichter bij me ook. Ik was nog aan het schuiven. En ja, het is een investering waard. De kwaliteit is beduidend beter dan de bm5's. Monitoren zijn 50%, akoestiek idem. Belangrijkste dat er is ;)

Jaar terug een huis gekocht, nu dus lekker de ruimte. Gelukkig is alles goed geïsoleerd :D

Die muziek is trouwens niet echt representatief voor wat ik doe.

http://soundcloud.com/bloodyutopia/dieshitisfuckedupg (krijg de video tags niet werkzaam)

Of @ http://soundcloud.com/bloodyutopia

[ Voor 33% gewijzigd door UtopiaM op 31-10-2011 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

Whyte schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 21:08:
Er staat in mijn kamer een heeeeel mooi pakketje op mij te wachten..

alleen ben ik er zelf morgen pas ;w
Er stond afgelopen vrijdag een heeeeel mooi pakketje op mij te wachten :P (de rechtse, de linkse had ik al)

Afbeeldingslocatie: http://img153.imageshack.us/img153/7082/260396d1319847178octobe.jpg

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Yoozer
Patser!
Ben benieuwd wat je van de verschillen tussen de D en OS gaat vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
@Wouter,

ik wilde je graag een DM/PM sturen. Maar zie dat dit niet mogelijk is. Hoe kan ik jou t best een bericht sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Whyte schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 23:47:

Wordt ook mijn volgende investering: isolatie. Ik word helemaal gek van de gekke akkoestiek in m'n kamer.. op de WC is de bas harder dan dat ik in m'n kamer zit..
Het maakt echt niets uit hoe het geluid op de WC/badkamer/keuken/slaapkamer is, zolang het in je studio maar in balans is. Bij mij thuis hoor ik de bas ook harder op de WC, maar dat komt omdat basfrequenties gewoon langer zijn en dus _altijd_ harder klinken naarmate je verder van de speaker verwijderd bent.

Op mijn luisterpositie is alles vrij aardig in balans, maar als ik wil horen hoe het (ongeveer) in een club gaat klinken neem ik even 2 stappen achteruit en gaat de bas echt bonken.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 09:32:
Ben benieuwd wat je van de verschillen tussen de D en OS gaat vinden.
Ik copy-paste even wat ik al op GS had geschreven:

Vóór aankoop, na 2 uurtjes spelen en vergelijken:
You take the Voyager on a gig. Takes less time to tune. Switch on, wait a minute, usable, go, play.

You keep the D in the studio and do enough woodshedding until you're on the level of Chick Corea, otherwise it's not that fun.

The sonic range of the D is well-explored. Familiarity in virtually every corner. The melodic range still offers room. It's got all the sounds that you've already heard in the 70s and 80s - that sound - and you can't really go through them without stumbling over 'm. If you want to break new ground, lots of others have already trodden there.

Turn up the oscillator level of a single oscillator to something below 5. The tone is sweet. Turn it all the way up. It sears. There's no better word for it. It's like bacon on a griddle.

The Voyager does not do that.

It's cleaner and far more controlled - restrained if you will.

Put the Voy and the Mini next to eachother and it's not even funny anymore. Yes, a Voyager is a high-class analog machine with envelopes that snap. It goes there in the bass range. Compared to the D, it's polite. Both will let you know that they're there for lead duties. The Voyager knocks. The D kicks the door in.
Na aankoop:
"I should've bought this thing earlier."
It should be noted that a friend of mine recently got a Mini and did the bulk of the research - serials, modwheel styles, decals, holes in the back, oscillator boards, etc, for which I'm deeply indebted. My hunt for one started when I played his Mini, loved it (also an early serial unit) and I didn't want to take any risks with a newer revision.

I now fully understand why modifications were offered (but am glad that mine has none). Switching from 3-osc mode to LFO mode really has to become a habit for it to happen fast, so any shortcuts for that are really nice. The pitch wheel in its original form has one distinct advantage - it can be (ab)used as key transpose but you'll really have to train your muscle memory for it so you remember the correct position.

Envelope speed: no problemo. Both are good there. What's fun is to use the amp envelope with attack zero, decay 200ms or so and sustain to 4-5. It's almost a compressor in that case - a very typical "splat" effect that gives a wonderful attack to the sound. The Voy does that too, but less; I think if you'd throw something like an UBK Fatso over it or something you'd get that "splat" in spades, pushing the Voy closer to Mini territory in the mix.

It's incredible what happens when the Mini's oscs get very very close together in tune - almost oscillator sync-like. This is already something special on the Voyager but the Mini has a little more edge, though this may be due to what the filter imparts on the sound.

Dirty Halo mentioned that he was going to sell the Voyager because he couldn't justify keeping both - but I plan to keep the Voy. The new Voy is ready in a minute while I have to switch the old D on half an hour in advance. You get some really nice magic between new and old analog where you use one of 'm for the rumbling bass and the other for a tight lead sound - it just works wonderfully.

I think that if you include analog in the setup it's not excessive to have two capable monosynths (say, Voy + new SEM) - whether they're fixed-structure or modular, duophony makes playing more fun in a way that polysynths don't offer in that regard (or it must offer some kind of split mode where you play mono with left and pads with right, but we all know how expensive those are.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die ouwe bakkies zijn onvervangbaar in termen van geluid , moeilijkste met zo een oude bak is geluiden maken die uit een nieuwe bak komen . Dat lukt eigenlijk alleen via een moderne daw met moderne audioplugs zoals cubase . De beloning kan groter zijn als het lukt in de vorm van een vette sound.

Ben bezig om een 24 bit samplepack te maken van me arp synths , mono samples zijn erg vet door de gebruikte hardware en dynamiek van de sample .Als ze klaar zijn zal ik ze ter download aanbieden voor degene die geinterseerd is
Doe zelf ook veel met samples via shortcut sampler , ben er alleen nog niet uit hoe ik die pack inmekaar zal zetten . Zelf vinfd ik het handig om meerdere samples achter mekaar te zetten waarna je in shortcut eigenlijk dezelfde sample kan gebruiken op een ander start en stop punt . Deze synths zijn moeilijk te samplen , zeker de omni omdat die polyphone is :)

Dit zijn me eerste test met 24 bit mono als mainsound , i love it *;

http://soundcloud.com/systemrestoresound/omnisaw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Hier nog een interessant artikel voor de mensen die van houten zijkantjes houden:

http://greatsynthesizers....creator-of-the-schmidt-e/

@ systeemherstel - dat achter elkaar zetten werkt alleen als je sampler exacte ranges ondersteunt, soms doen ze dat niet (vanwege minimale geheugenblokken of interface-beperkingen). Ik ken de techniek voornamelijk uit trackers waarbij je filter cutoff/wave-table achtige effecten kunt doen door de loop dezelfde grootte te houden maar het startpunt te verplaatsen.

Demo klinkt goed, het enige wat altijd jammer is van analoog samplen is dat je vrijwel altijd gebonden bent aan de filter van de sampler als je het geluid nog enigszins expressie wil houden - al zijn de filters van ShortCircuit een stuk leuker dan die in Kontakt 4 (en bij Kontakt 5 schijnen ze daar eindelijk wat aan gedaan te hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doe liever wat uit shrtcrcuit komt gelijk om in wave om daarna met audioplugs erover te gaan , zijn zoveel audio effect plugs die best goed te noemen zijn . In die demo zit Blechturmstudios freeware BTS Step Filter , ben er best te spreken http://blechturmstudios.a...task=view&id=24&Itemid=29

Mooie moogs btw _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dacide schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 09:40:
@Wouter,

ik wilde je graag een DM/PM sturen. Maar zie dat dit niet mogelijk is. Hoe kan ik jou t best een bericht sturen?
Doe maar e-mail. Info at seriousmastering punt com

@Yoozer
Dat verhaal heb ik wel vaker gelezen. En in dat opzicht vraag ik me af in hoeverre het uitmaakt dat een D meer dan 30 jaar oud is. Dat zal waarschijnlijk niet al te veel invloed hebben. Lekker rauw is wel lekker, maar qua mixen weer meer een uitdaging. (Elk voordeel hep ze nadeel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Leeftijd is denk ik geen issue, tolerantie en design-beslissingen daarentegen meer (zie ook Ken Macbeth). Toch is het veelzeggend dat de Voyager 2ehands 1000 euro goedkoper is. Ik kan een aantal dingen noemen die ze anders hadden moeten doen, maar aan de andere kant hebben de huidige beslissingen hun ook geen windeieren gelegd; Voyagers verkopen nog steeds behoorlijk goed als ik het zo zie.

Om wat dingen te noemen: PWM op de OS (en volgens mij ook op de reguliere Voyager) is wat kreupel omdat je vaak maar 1 oscillator wil PWMen, terwijl de mod buss alleen maar "wave" aanbiedt als modulatiebron - alle oscillators tegelijk, dus.

Ik denk niet dat het een doodzonde geweest zou zijn om de golfvorm-selectieknoppen van de Mini te behouden. Het werkt sneller en betrouwbaarder, nu zit je te pielen met PWM terwijl het makkelijker geweest was om gewoon een PWM-square als extra aan te bieden en die standaard op 90-10% vast te zetten. Verder hadden ze dan ook nog de saw + tri golfvorm en de inverse zaagtand op oscillator 3 kunnen behouden. Omdat je nu wel een echte LFO hebt (2 zelfs) had dat zelfs alleen maar bij osc 3 hoeven te gebeuren, dan hadden ze 1 en 2 nog steeds volledig seamless kunnen maken.

Als laatste betreft het elektronische details: oscillators op hoger volume de filter insturen, parasitaire sync tegengaan en de output stage 100% discreet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 13:43:
[...]

Doe maar e-mail. Info at seriousmastering punt com
Thanks, you've got mail :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Yoozer
Ik gebruik synths altijd voor dat wat ze wel kunnen. ;)

Maar misschien dat Moog iets met jouw opmerkingen kan. (of anders Rudi Linhard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Haha, ja - zoals ik al zei gaat de OS vrolijk hier blijven. Rudi biedt volgens mij al een setje mods voor de Voyager aan (slew rate mod) maar ik heb nog niet veel gehoord van wat dat dan nu voorstelt, dus laat ik 't maar zo.

Wellicht heb je http://www.moogmusic.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=9431 gelezen < ik hoop dat ze dat ter harte nemen, "MC" heeft bij de Taurus ook geadviseerd (het oorspronkelijke plan was om de Little Phatty in een andere verpakking te doen).

Dit soort observaties zijn ontzettend waardevol omdat het wellicht een paar aanpassingen vereisen die echt maar een paar euro hoeven te kosten als ze gelijk in de ontwerp/prototypefase worden toegepast. Verwaarloosbaar, zelfs als je het over de Little Phatty hebt - maar het kan het geheel gelijk naar een ander niveau tillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Net een uur wat lopen spelen met Sylenth1 en Trilian.
Alle synths van default preset af geprogrammeerd maar natuurlijk wel op de geluidjes gebaseerd die ik vet vind in trance, dus veel hoge tonen en zo.
Vind iemand dit motiefje trouwens de moeite waard om uit te werken? Aan het eind zit nog een ander simpel motiefje dat steeds een toon transponeert.
[Soundcloud: http://soundcloud.com/matthijsbos/freestyling-with-loops-and]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yoozer schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 15:25:
.. maar het kan het geheel gelijk naar een ander niveau tillen.
Ehm, je kan ook overdrijven. De meeste mods die je opnoemt kan je zelf ook soldeerbouten hoor. Of laten doen iig. Ze moeten gewoon keuzes maken en een deel ervan zijn onderhevig aan smaak al dan niet beïnvloed door de tand des tijds. Zelf zou ik het niet erg vinden om ook een sinus op OSC3 te hebben maar dat kan ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Nou, als het er voor zorgt dat de prijs voor 2ehands vintagebakken omlaagkeilt kan er niet genoeg overdreven worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Hier dat tweede motiefje iets beter uitgewerkt.

Toch moeilijk om van default patches echt heel ruig en energierijk geluid uit je synths te krijgen.
Nu dat ik Omnisphere redelijk kan programmeren ben ik eens met Sylenth1 aan de slag gegaan.
Daar zaten zoveel goede presets bij dat ik er nog niet veel mee geprogrammeerd had.
Nu begin ik het een klein beetje door te krijgen. In dit stukje vooral veel met de filters bezig geweest.

[Soundcloud: http://soundcloud.com/matthijsbos/second-part-playing-with-the]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:20
@Yoozer,

Hardware schmardware, synths zijn net boormachines, je hebt ze van Skill, Bosch en Black&Decker.

Het maakt geen donder uit wat voor 1 je hebt, als je er geen gaatje mee kan maken ligt het echt niet aan de gear die je hebt gebruikt.

Wees eerlijk. De enige reden dat je ze wilt is omdat er heelveel knopjes opzitten en daar neem je een dikke bult ruis, kabels en oncontroleerbaarheid voor op de koop toe. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Met iets fysiek spelen is gewoon veel leuker en veel duurder en daarom leuker als met software aan de gang te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
daar hebben ze de controller voor uitgevonden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

vlaaing peerd schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 16:21:
Wees eerlijk. De enige reden dat je ze wilt is omdat er heelveel knopjes opzitten en daar neem je een dikke bult ruis, kabels en oncontroleerbaarheid voor op de koop toe. :9
Oncontroleerbaarheid wel - het duurt 'n half uur eerdat 'ie warm is gedraaid en in tune blijft. Ruis: verdomd weinig, kabels: ook maar 1, want het is geen modulaire bak ;).

Je zult overigens weinig mensen vinden die zo pro-software zijn als ik, al was het maar omdat het de prijs van vintage gear lager houdt en omdat het in een aantal gevallen gewoon idioot is om hardware te suggereren - alleen omdat het hardware is is het niet gelijk de beste oplossing :) Niemand gaat een traan laten om een Roland D20 of een Akai S2000, maar als dat hetgene is wat je kunt veroorloven, spendeer je geld dan in godesnaam aan software die -wel- wat kan. Zo ook met budgetcompressors en EQs; me dunkt dat je tien keer zoveel aan een plugin van 150 euro gaat hebben dan aan een of ander low-budget bakje.

[ Voor 8% gewijzigd door Yoozer op 31-10-2011 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Afbeeldingslocatie: http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/298769_298019880215958_100000238455794_1202237_1353142463_n.jpg

8) .

Maar valt natuurlijk in het niet bij die moogjes hierboven :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maschine is zeker vet.
Een van de weinige softies die je (met een lange kabel) op de bank/bed kan gaan zitten en dan gaan freaken zonder je naar je computer te hoeven kijken. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Ik zou wel wat geld willen overhebben voor een oude MS-20 of andere hardware van de jaren 80, begin jaren 90.
Of een ARP 2600 of Oddyssey. Of een TB-303 :D
Aan de hardware van vandaag zal ik niet veel geld uitgeven. Behalve misschien een Metasonix KV-100 . Alleen al om te kunnen zeggen: Dit nummer is mede mogelijk gemaakt door een kontblazer. _O-

Maar ja, met "wat geld" bedoel ik geen duizenden euro's. :(

[ Voor 11% gewijzigd door Kain_niaK op 31-10-2011 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
IK heb vorig jaar de workshop gedaan bij Rob Papen in de studio.. en ben toen verliefd geworden op de Jupiter 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey all,

Ik heb vandaag een externe usb geluidskaart ontvangen, alles geinstalleerd etc,
maar op het moment dat ik een mp3tje via winamp draai, klinkt het prima.
Maar op het moment dat ik in mijn DAW de audio driver op die externe geluidskaart zet, gaat het niet echt lekker.
Ik principe vind ik de asio4all driver icm mijn laptops geluidkaart beter..
Wat doe ik verkeerd?

Drivers zijn up to date, DAW ook met asia4all v2 driver geprobeerd maar dan komt er geen geluid uit.
Alle outs geprobeerd etc.
Ben ik misschien iets vergeten?

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Welke soundcard heb je ? Welk OS heb je ? Gebruik je ASIO of staat het per ongeluk niet op DirectSound? Wat gaat er precies "niet lekker" ? Iets meer info zou welkom zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door kaos001 op 02-11-2011 08:28 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kain_niaK schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 18:55:
Ik zou wel wat geld willen overhebben voor een oude MS-20 of andere hardware van de jaren 80, begin jaren 90.
Of een ARP 2600 of Oddyssey. Of een TB-303 :D
Aan de hardware van vandaag zal ik niet veel geld uitgeven. Behalve misschien een Metasonix KV-100 . Alleen al om te kunnen zeggen: Dit nummer is mede mogelijk gemaakt door een kontblazer. _O-

Een synth is vet , maar dit is nog de tijd om een eminentt 310 in huis halen voor nop . Dit is de periode waarop je ze nog tegenkomt en de sound is net zo vet als een analoge synth . Een synth heeft maar een paar osc , een eminent heeft er twaalf met een power daar zeg je u tegen :)
Bovendien heeft die een input om geluid door het orgel te doen , en de heerlijke strings zitten erin :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doepfer dark energy kan ook werken. Kost niet al te veel (relatief gezien) en je kan lekker knoppen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Kain_niaK schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 16:08:
Hier dat tweede motiefje iets beter uitgewerkt.

Toch moeilijk om van default patches echt heel ruig en energierijk geluid uit je synths te krijgen.
Nu dat ik Omnisphere redelijk kan programmeren ben ik eens met Sylenth1 aan de slag gegaan.
Daar zaten zoveel goede presets bij dat ik er nog niet veel mee geprogrammeerd had.
Nu begin ik het een klein beetje door te krijgen. In dit stukje vooral veel met de filters bezig geweest.

[audio]
Niet slecht, alleen qua sound zijn er nog wel verbeterpunten. Trance = reverb+delay. Als een fucking malle. Dus daar zou ik zeker even wat meer gebruik van maken om die ruimtelijkheid te creëren. Deuntje is niet slecht maar kreeg wel het gevoel van "hey dit is vaker gedaan".

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Eens iets anders als al dat elektronische gedoe
[Soundcloud: http://soundcloud.com/ruben_bos_7/walk-in-the-park-6#]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:27

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@Kain, je hebt een vrouwen stem nodig :D dan vette beat eronder en je kunt Milk Inc. achterna :D

[audio]
Heb dit gemaakt als ik een jaar of 18 was (als het niet ouder is) is nu dus +-9jaar geleden.

!!!Opgepast voor de oortjes!!!

[ Voor 52% gewijzigd door Damic op 02-11-2011 22:10 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Die ga je sowieso uitgeven (heb je zelfs al gedaan; kijk eens naar je computer). Duizenden euro's zijn goed te doen als je het uitsmeert over een aantal jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:23

2mb

Ik heb gisteren de nieuwe Komplete gekocht met de Bax korting. Ik had al langer het idee om Massive te halen, en dan kun je voor iets meer geld beter de hele collectie nemen. Komplete is een mooie library voor als je meer wilt maken dan enkel elektronische muziek. :)

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Als je Massive koopt kijk dan ook even naar de briljante dance en trance presets van Adam Szabo. (ze kosten nog geen 30 euro en als je al zijn soundsets in één keer koopt dan bied hij je meestal nog een fikse korting aan)
Toen ik zijn demo's voor het eerst hoorde was ik meteen verkocht, maar dat komt misschien ook wel omdat hij de meest briljante trance melodietjes en akkoorden gebruikte.

[Soundcloud: http://soundcloud.com/adamszabo/adam-van-baker-massive]

Een must have als je trance wilt maken. Al is het maar omdat je van zijn presets precies kunt leren hoe je een vol en vet trance geluid maakt.
Ik ben een jaar bezig geweest om al zijn presets na te maken in Omnisphere en toen dat gelukt was had ik het synth gedeelte van Omnisphere en Trilian goed door om zelf trance presets (na) te maken.. De automation in Omnisphere behoort tot de beste van alle synths en als je het dan nog gaat mixen met de tientallen samples die het heeft dan kun je echt een killer geluid krijgen. Maar zo ver ben ik nog lang niet. Nu ik de bekende geluidjes zelf van 0 af kan programmeren is de uitdaging om zelf met een nieuw geluid te komen. Al klinkt het maar een klein beetje anders, het geeft je tracks net even iets meer eigen feeling.

[ Voor 17% gewijzigd door Kain_niaK op 03-11-2011 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-10 20:49

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Dank je Kain, daar ga ik een hoop van leren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Heel vet inderdaad. Ik kan wel een beetje subtractive sound designen, maar nog lang niet zo goed :)

Ik denk dat ik Razor er nog bij ga nemen met de voucher die bij Komplete zit, dan hoef je er nog maar iets van € 30 bij te doen. Voor de dubstepgasten hier; de basic wobble in Razor:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Adam Szabo heeft trouwens een dikke 20% van de standaard presets van Sylenth1 gemaakt. Ons aller trots in de Nederlands soft synth wereld (Lennar Digital bedoel ik dan) . Maar dat merken maar weinig mensen op.
Sylenth1 vind ik trouwens lastig om te programmeren maar de filters van Sylenth1 zijn gewoon echte de BESTE filters die je kunt vinden in een softsynth gericht op dance en trance en andere electronische meuk.

@2mb toeval weer dit, wou net een dubstep tutorial plaatsen
Voor mensen met Omnisphere, check ook de video's van Michael Babbitt.
Die vent heeft de meest geschikte stem voor dit soort dingen. Kort, krachtig, to the point en heel eenvoudig.

YouTube: Kanaal van TheMIDIhead

Hij heeft er nu 4 en ze zijn allemaal kort maar krachtig. Gewoon echt heel snel en basic van 0 naar een lekker geluid. _/-\o_
Ik werk al een tijdje met hem samen en hij heeft nu zelfs sinds kort een contract met Spectrasonics.
Op de videopagina van Spectrasonics staat nu ook een dubsteb tutorial video en die vind ik echt wel briljant in zijn eenvoud. http://www.spectrasonics.net/video/videos.php

In het begin gaf iedereen ontzettend af op Omnisphere omdat het niet meer zou zijn dat een "veredelde rompler". Ik werk er nu dagelijks mee sinds 2008 en ik heb nog geen 10% van alle patches gehoord. :o
Maar dat hoeft ook niet want het synth gedeelte is voor mij het belangrijkste, later vul ik het geluid eventueel aan door gebruik van de samples.

[ Voor 6% gewijzigd door Kain_niaK op 03-11-2011 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Ik zou wel wat geld willen overhebben voor een oude MS-20
got one, love it, never gonna sell it. :7 't is wel een smerige onbetrouwbare rat trouwens.

Voor een paar 100 euro heb je al snel een paar zeer lekkere analoge bakjes, hier nog wat analoge synths die zeer fatsoenlijk vet zijn en niet al te duur:

Neptune monosynth: http://www.spectralaudio.ch/neptuneII.htm
Korg Monotribe: http://www.bax-shop.nl/sy...izer/product-details.html -> zeer vergelijkbare sounds met de MS-20, alleen veel stabieler, Niet verwarren met de monotron zaksynth.
De Mopho: http://www.davesmithinstruments.com/products/mopho/

Het zijn allemaal monofone synths, maar daar is waar je ook echt verschil maakt met digitale synths. Polyphone bakken is al gelaagd geluid en behoeft die analoge "warmte" niet. Verder zijn er ook zeer goede digitale synths van Nord, Waldorf, Korg en Roland.

Wat ik helaas mis is een goede anologe synth met meerdere oscs. Je hebt ze wel, maar die zijn dan echt onnodig duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Kain_niaK schreef op donderdag 03 november 2011 @ 15:46:
Adam Szabo heeft trouwens een dikke 20% van de standaard presets van Sylenth1 gemaakt. Ons aller trots in de Nederlands soft synth wereld (Lennar Digital bedoel ik dan) . Maar dat merken maar weinig mensen op.
Sylenth1 vind ik trouwens lastig om te programmeren maar de filters van Sylenth1 zijn gewoon echte de BESTE filters die je kunt vinden in een softsynth gericht op dance en trance en andere electronische meuk.
Deels mee eens ja. Sylenth1 blijft een top3 synth voor mij... Komt ook wel door het standaard "vette" geluid dat er uit komt.
Vind hem overigens juist eenvoudig te programmeren hoor.... enkel het LFO gedeelte had iets anders gemogen van mij.

Je vergeet overigens Rob Papen in de context van nederlands trots en soft synths.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Heb me zojuist even een akai APC 20 gekocht (marktplaats).. hoop dat ik hem morgen in huis heb.

Heb zelf een jaar (naar alle tevredenheid) met de launchpad gewerkt. Maar ik wil toch een dedicated DAW controller... dus kanaalfaders, armen, activeren etc..

Nu kan dat ook meer dan prima met mijn SL 49 MK2...maar de opstelling daarvan is niet ergonomisch (hij staat beetje lomp op mijn werkplek).

Iemand hier met de APC 20 of 40?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Daar heb jij dan weer gelijk in. Rob Papen is ook wel een legend.
Misschien dat ik ooit mijn werkgebied wat meer verleg van componeren naar echt sound design. Dan ga ik zeker eens wat workshops bij hem volgen. Ik heb veel plezier gehad met de Blue demo maar die heb ik uiteindelijk toch niet gekocht. Albino 3 heb ik wel maar gebruik ik nog maar zelden.
RP-verb gebruik ik praktisch in elk project. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Kain_niaK op 03-11-2011 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Die Rob Papen masterclass is zeker een aanrader.

Feitelijk doet hij niks anders dan de hele basis en grondslagen van subtractieve synthesis uitleggen aan de hand van een theoretische synth. Vervolgens loopt hij alle basiselementen door... dus osc, filter, envelopes, lfo en amp.

Maar doordat Rob met hart en ziel verteld is het een ontzettend leuk en boeiend verhaal. Daarnaast past hij zich ook aan op het niveau van de aanwezige personen en improviseert hier op in. Uiteraard heb je ook ruim 4 uur lang de tijd om tussendoor alles te vragen wat je maar wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Korg heeft de Monotron range uitgebreid met 2 nieuwe modellen. De Monotron DUO (met 2 osc) en de Monotron Delay (space delay +filter). Bron

[ Voor 25% gewijzigd door Dacide op 04-11-2011 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Dacide schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 10:50:
Korg heeft de Monotron range uitgebreid met 2 nieuwe modellen. De Monotron DUO (met 2 osc) en de Monotron Delay (space delay +filter). Bron
whahaha...precies waar ik op zat te wachten, de 2e osc, nu kan ik vette reeses maken met dat ding. Ik zie op de foto alleen niet waar je de waveforms kan uitkiezen voor beide oscs.

Serieus, kan die bakkies aan iedereen aanraden, kost geen drol maar wel analoge synthese met rauwe MS-20 sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Die monotron delay heeft een LFO waarbij ze expliciet vermelden dat ie een selectable waveform heeft.
bij de DUO zie ik dat niet staan.... misschien heeft ie geen meerdere soorten waveforms.
[edit] Lees net dat de Duo beschikt over dezelfde OSC als de monotron. dus enkel square.

[ Voor 19% gewijzigd door Dacide op 04-11-2011 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Wel leuke hebbedingetjes maar zal word dat echt door mensen in producties of live gebruikt?
Bestaan er ook hardware synths met laten we zeggen 25 toetsen of zo en met een prijsklasse van 200 - 300 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
hardware synth -200/300 euro... ja zekers... maar dan of 2e hands... of zonder toetsen... (en vaak monofoon)

bv: Dave Smith Mopho/ Doepfer Dark Energy.... Of een Waldorf blofeld (+/- 350 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

hahahah nice... gebrek aan 2e OSC was de enige reden voor mij 'm niet te kopen.. nu ff kijken hoe duur die wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Die hardware synths moeten toch goedkoper kunnen.
Die elektronica die daarin zit kost toch geen drol meer aan productie kosten tegenwoordig, of is het design zo duur om te ontwerpen?
Ik wil gewoon een klein kastje met een shitload aan draaiknopen waar ik mijn monitors, koptelefoon en usb midi controller op kan aansluiten. Meer niet. En natuurlijk een goede arpeggiator.
Misschien moet ik mij eens gaan inlezen in de moderne hardware synth die er tegenwoordig op de markt zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Kain_niaK op 04-11-2011 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Kain_niaK schreef op donderdag 03 november 2011 @ 15:46:
Sylenth1 vind ik trouwens lastig om te programmeren
Eh, hoe? Want 't is qua structuur echt behoorlijk veel eenvoudiger dan Massive of Razor of wat dan ook :P.
In het begin gaf iedereen ontzettend af op Omnisphere omdat het niet meer zou zijn dat een "veredelde rompler".
Nou, er blijkt wel een echte synth in te zitten die eerder VA is dan sample-based, wat natuurlijk mooi is, maar in de eerste plaats lag de nadruk behoorlijk op de sample-library, en als je daar niks zelf in kan doen valt de term rompler redelijk snel.

Ik heb een hele tijd overwogen om 'm aan te schaffen, maar ik heb al Komplete 7 en Alchemy en een ris synths dus is het steeds uitgesteld - want ik heb niet eens tijd genoeg om daar al eens in te duiken.
Kain_niaK schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 11:46:
Die elektronica die daarin zit kost toch geen drol meer aan productie kosten tegenwoordig, of is het design zo duur om te ontwerpen?
Dat zou je hopen, maar dat werkt niet zo! :)

Virtueel analoog kan je een hele hoop voices bieden omdat de echte kosten in de kast en de knoppen zitten. Smijt er bij wijze van spreken een snellere DSP in en je hebt opeens 32 stemmen ipv 16.

Analoog heeft dat soort voordeel niet; de enige verkleinstap is SMD. Dat is verdomd duur om te maken omdat je gegarandeerde grote oplagen moet hebben, en zoveel mensen willen er geen analoge bak. Vroeger had je bedrijven zoals Curtis Electro Music die chips bakten waarop een complete oscillator (of filter) zat, maar daar heb je ook hele grote oplagen voor nodig, en daar is nu gewoon geen garantie voor. Verder zorgt dat voor grote horizontale printplaten in plaats van losse (verticale) voice-boards (je wil 't ding namelijk compact houden) en die zijn weer moeilijk te debuggen.

De enige die dat momenteel kan is DSI, en als die het goedkoper konden - geloof maar dat ze dat zouden doen. Vergeet niet dat het feit dat 't ding in de winkel staat al bijna 100% aan de prijs toevoegt.
Ik wil gewoon een klein kastje met een shitload aan draaiknopen waar ik mijn monitors, koptelefoon en usb midi controller op kan aansluiten. Meer niet. En natuurlijk een goede arpeggiator.
Kastjes komen alleen in 19" formaat, en USB is ook nog ver te zoeken bij analoge bakken; de charme is juist dat je knoppen draait.

Studio Electronics maakt ook mooi spul (CODE, Omega) maar het zit ook aan de prijs; aan de andere kant, daar krijg je wel 8 x 2 echte VCOs voor terug.

[ Voor 50% gewijzigd door Yoozer op 04-11-2011 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey all,

Ik heb laatst een geluidskaart gekocht maar nu werktie gewoon prima in windows.
Maar zodra fruityloops op asia4all v2 gaat, heb ik geen geluid.
Wat kan ik hieraan doen?
Eerst werkte hij na het opnieuw installeren van de driver, maar dat helpt blijkbaar ook niet meer.
Op het moment dat ik de driver van de geluidskaart zelf doe openen, dan hangt de pc zich min of meer op...

Ty in advance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Misschien de sample frequentie handmatig omzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Wat is het nut van een arpeggiator anyways, afgezien van dat je er makkelijk trance achtige melodietjes mee creeert? Maar het voelt voor mij nooit echt als een essentieel ding bij m'n muziekcreatie ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 14:52:
Wat is het nut van een arpeggiator anyways, afgezien van dat je er makkelijk trance achtige melodietjes mee creeert? Maar het voelt voor mij nooit echt als een essentieel ding bij m'n muziekcreatie ofzo.
Ik gebruik het voornamelijk als achtergrond / sfeer.

Maar sample frequentie, heb in asio4all alles nagekeken kwa settings, in FL, in windows, maar als ik in FL op een toets klik, zie ik in windows bij alle sound outs ook nergens de volume bar omhoog gaan, wat wel zo bij de laptop geluidskaart is als ik 'm daarop zou instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

kaos- schreef op woensdag 02 november 2011 @ 08:26:
Welke soundcard heb je ? Welk OS heb je ? Gebruik je ASIO of staat het per ongeluk niet op DirectSound? Wat gaat er precies "niet lekker" ? Iets meer info zou welkom zijn.
Ting: Ik herhaal maar nog eens, want dat heb je nu nog steeds niet gezegd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yoozer schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 15:00:
[...]

Ting: Ik herhaal maar nog eens, want dat heb je nu nog steeds niet gezegd ;)
';;''

Sorry eroverheen gelezen,

Ik maak gebruik van w7 64 bits, FL studio 10, American audio genie pro USB.
Het probleem is eigenlijk dat het in mijn DAW niet via de speakers wil afspelen, alleen via de laptop speakertjes.
Hier een shotje waar eigenlijk de usb kaart bij zou moeten staan, maar niet het geval is.
http://img810.imageshack.us/img810/96/13213123.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vlaaing peerd schreef op donderdag 03 november 2011 @ 15:56:
[...]

Wat ik helaas mis is een goede anologe synth met meerdere oscs. Je hebt ze wel, maar die zijn dan echt onnodig duur.
Vindt het de bizarre kant van het verhaal aan de kant van de ontwikkeling van de synth :)

Als je gaat vergelijken met andere instrumenten zolas de model D steynway die begon rond 1880 tot nu .Dus datzelfde model loopt in principe al langer als 100 jaar , waarin die oudere ook een apart karakter hebben.
Hoop moderne pianos/vleugels zoals bv van yamaha zijn een soort steynway clones , waarbij er zogoed als geen verschil meer in kan zitten . Bosendorfer is veel moeilijker te clonen door zijn bouwmethode waardoor die een meer specefiekere sound heeft _/-\o_
Terwijl de moog model D maar kort in productie is geweest, en in feite een gat is ontstaan door het ontbreken van een huidige model D .

Met zo een eminent orgel is hetzelfde verhaal , nu zijn die niet zo gewild door de meeste mensen , maar de sound is wel typerend voor het analoge tijdperk door zijn discrete componenten , hij is zelfs een beetje arpisch :)
Het moet iets te maken hebben met de stroom die erdoor gaat ,of inperfectie wat wij als lekker beschouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-10 10:52

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Ben met nogal een euforisch Hardstyle trackje bezig. :)
Is gebaseerd op een track die ik nogal veel luisterde voordat ik veel meer de Hardstyle kant op ging.
Het idee is om er een lekkere uplifting remix van te maken met een hard randje eraan.
De afmix staat momenteel nog ietwat te hard, maar het heeft wel een lekker sfeertje vind ik zelf. :)

offtopic:
Blergh, er lijkt wat te rommelen in het sublaag... maar dat is in de originele render niet zo!

[ Voor 12% gewijzigd door Da_maniaC op 05-11-2011 13:07 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da_maniaC schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 12:55:
Is gebaseerd op een track die ik nogal veel luisterde voordat ik veel meer de Hardstyle kant op ging.
Het idee is om er een lekkere uplifting remix van te maken met een hard randje eraan.
De afmix staat momenteel nog ietwat te hard, maar het heeft wel een lekker sfeertje vind ik zelf. :)

[audio]
offtopic:
Blergh, er lijkt wat te rommelen in het sublaag... maar dat is in de originele render niet zo!
Als hij te hard is klinkt het niet, je moet je mixer altijd op zo'n 60% doen, zo worden je synths niet te hard, en het kan goed gemasterd worden.

Mocht je vragen hebben, ik weet niet hoelang je hardstyle produceerd, maar ben zelf namelijk al een tijdje bezig :p
http://soundcloud.com/pro...aganja-orchestra-mastered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:38
Da_maniaC schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 12:55:

[audio]
offtopic:
welke kicks gebruik jij eigelijk dit zijn wel nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-10 10:52

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Hehe, thanks. :)
Kicks zijn helemaal van scratch gemaakt met Sylenth1 en Camelphat + EQ's.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Je kunt op zich vast wel muziek maken van een gesamplede scheet denk ik.
Een dirty bass of zo ... _O-

[ Voor 17% gewijzigd door Kain_niaK op 08-11-2011 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie uitdaging mannen ,maak van je scheet een dirty bas :)

Maak van je scheet een dirty bas YouTube: Herman Brood & BBkikkers - Maak van uw scheet een dirty bass _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Kain_niaK schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 11:13:
Wel leuke hebbedingetjes maar zal word dat echt door mensen in producties of live gebruikt?
jazeker, hij's zeker bruikbaar en voldoet als een goede monofone bas/lead synth.

in het geval van HW synts heb je bovendien voor elke track een apparaat nodig, je kan niet zo ff je VST 3x kopieren, als je een paar van die bakjes hebt kan je zo voor wat stemmen die dingen inzetten.

Desondanks jammer dat op die duo ook alleen maar blokgolven zit.
Bestaan er ook hardware synths met laten we zeggen 25 toetsen of zo en met een prijsklasse van 200 - 300 euro?
Vaak is de controller+keyboard op (goedkopere) hardware synths redelijk beperkt en kan je met een midicontrollerkeyboard vaak nog meer functies tegelijkertijd aansturen dan die op de synth zelf. Verder hoor je nog wel's een klacht hier en daar over de aanslaggevoeligheid e.d.

Bovendien is de keyboard versie vaak al snel 300 of meer duurder dan de rackversie, daar kan je op zich al een hele mooie controller van kopen. Of natuurlijk een 300 euro duurdere synth :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Goeie synth met "moderne" sound voor laag budget: Waldorf Blofeld... Koppel deze aan een midi-keyboard en voila :)

Ik ga in de komende weken een Clavia Nord Rack 2X kopen. Heb de knoop doorgehakt voor mezelf.

Ik wil een betaalbare synth. Zonder toetsen, goede interface (veel knoppen, weinig tot geen menu's), degelijke bouwkwaliteit, geen synth die enkel door FX goed klinkt....

Afbeeldingslocatie: http://www.baimusic.ru/image/300/obj/img/wmarket/clavia/keyb/zoom/nordrack2x.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door Dacide op 09-11-2011 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Zucht. Heb nou al bijna 2 weken een NI Maschine hier in huis. Maar ik krijg hem gewoon niet aan de praat :/. Vandaag maar een topic op de NI-forums geopend. Maar even een copypaste van het probleem:
Hi Guys,

So i bought this 2 months old Maschine from a friend of mine who wasn't using it as much as he would've wanted. He sent me the unit through the mail, but forgot to put the install DVD into the box. Took a week to get the DVD over here as well, so the Maschine itself was just sitting on my desk begging to be used.

Today the DVD finally got in. Installed the software, no problem. Starting the Maschine software, now there's the problem.

As soon as i start up, the pop-up Maschine window comes up telling me it's updating the database. So far so good, only the updating just stops after file 11330 (sometimes 11320 or somewhere around). After that it just freezes. Doesn't do anything anymore, whatever i try..

i already tried running it as admin, in other compatability modes, updating the software to the newest version through Service Center (at version 1,7,1 now), and tried reinstalling into a whole different location as well.

This is kinda tiring me... i just want to start working with this piece of gear!

I'm running Windows 7 64-bit with 4gigs of ram and plenty of discspace.. shouldn't be a problem i guess.

Any suggestions from NI or it's users?
:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik jou was zou ik NI gewoon bellen. Hun forum support scheint niet erg goed te zijn maar hun call-support vinden velen echt goed en die worden dan meestal meteen geholpen.

Verwijderd

Yep, is een heel specifiek probleem Whyte.
Als ik het wist zou ik je zeker helpen.
(Ik heb trouwens nog niet eens de 1.7.x geinstalleerd. 1.6.x draait hier nog.)

• Dacide
Het probleem ontstaat dus tijdens het updaten...

Wat kan er aan de hand zijn?

1) mogelijk een error op de server van NI (corrupte file of iets dergelijks)
2) je virusscanner blokkeertop een of andere manier een file
3 een hardwarematig probleem bij het geheugen (defect geheugenadres/cluster?)

Ik zou het verder ook niet weten... Succes en laat ons weten wat het was.

• Kain_niaK

Kain_niaK

Ik heb een nieuwe geluidskaart voor mijn laptop nodig.
Ik heb nu een M-Audio Fast Track Pro (sinds 2009) maar het stikt op het internet van de klachten over dat bakje en de laatste maanden is het bij mij ook begonnen.

Na een stroompiek op het netwerk valt het geluid regelmatig gewoon weg. Je sequencer denk dat je nog gewoon geluid hoort want je ziet levels en zo maar uit het ding komt geen geluid.
Je moet heb dan even van achter uitzetten en dan weer aanzetten en dat 10 keer op een avond.
Ook begint het geluid regelmatig te kraken en dan moet je je latency even van 512 op 256 of 128 zetten en het is weer weg. Hiervoor moet je eerst wel alles wat geluid afspeelt afzetten anders loop bijvoorbeeld firefox vast.
Erg vervelend, erg lastig. Er is geen fix voor en hun windows 7 drivers zijn nog altijd betá kwaliteit.
Ik denk niet dat ik nog ooit een geluidskaart van M-Audio koop.
Ondertussen kick ik mijn eigen topic op hun forum elke week sinds 2 maanden maar ik heb nog geen reactie.
Ook op mails word niet geantwoord. Ze durven bij M-Audio niet toe te geven dat de Fast Track Pro van slechte kwaliteit is en na 2 jaar bij de meeste gebruikers serieuze problemen begint te geven.
Ook kraakt mijn linker box als ik aan de volume knop draai.

Iemand een suggestie voor een breakout box USB geluidskaart met USB 2.0 voor 200 - 400 euro?

• Dacide
Als ik de recensies zo lees is die nieuwe Focusrite zo slecht niet. Had hem zelf ook willen kopen, totdat ik een superdeal kon maken voor de Focusrite saffire (wit, staande model) voor slechts 75 euro. Is overigens via firewire.

Scarlett 18i6 - Focusrite

Verwijderd

Als je geen laptop hebt zou ik altijd gaan voor een ouwerwetse geluidskaart. Zowel USB als Firewire loop je altijd een gevaar dat je extra gedonder hebt waar je niet op zit te wachten.

Verwijderd

Dacide schreef op woensdag 09 november 2011 @ 14:31:
Goeie synth met "moderne" sound voor laag budget: Waldorf Blofeld... Koppel deze aan een midi-keyboard en voila :)

Ik ga in de komende weken een Clavia Nord Rack 2X kopen. Heb de knoop doorgehakt voor mezelf.

[afbeelding]
Mooie keus zo een rooie , als moderne synth staat zo een virus wel op me lijstje maar voorlopig is het even mixen in de daw . Alleen met samples kom je ook een eind en is erg leuk om mee te spelen , reverse time stretchen . Was altijd een leuke optie in logic die cubase niet had , timestretchen en pitchshiften tegelijkertijd :9

Wat vooral mooi is aan de daw is de nauwkeurigheid om je mix in mekaar te zetten , doe dat heel vaak visueel door de geluidsgolven ruimte te geven voor de maximale dynamiek in het digitale domijn . Dat kan eigenlijk alleen maar in de daw zo nauwkeurig mixen :)

Klein voordbeeldje van gemaakt , twee mono tracks voor de bas/drum basis .
Bovenste is de basdrum en onderste de bas , let op het minieme verschil tussen de twee.

Zonder zoom http://www.freeimagehosting.net/a4380
Met zoom http://www.freeimagehosting.net/8c1da

Op die manier zit er meer puch als ls met een compresor omdat de mix meer klopt , het is alleen de tijd nemen om alles goed te zetten voor de maximale punch zonder compresor. Alles mono houden met opnemen geeft je veel meer ruimte om zelf je stereo te maken .

Had het vanmiddag nog met een collega erover hoe weinig er nog aan muziek gedaan wordt . Zoals kaine zijn gitaar speelt is een goede manier om te componeren :)
Als ik minister van muziekzaken zou zijn , werd er verplicht muziekles gegeven op elke school en in elke klas . :) En ouders zijn verplicht om minstens een muziekinstrument aan te schfaffen , desnoods met subsidie , alleen de fluit word uitgesloten :9~

• vlaaing peerd
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 19:02:

Had het vanmiddag nog met een collega erover hoe weinig er nog aan muziek gedaan wordt . Zoals kaine zijn gitaar speelt is een goede manier om te componeren :)
Als ik minister van muziekzaken zou zijn , werd er verplicht muziekles gegeven op elke school en in elke klas . :) En ouders zijn verplicht om minstens een muziekinstrument aan te schfaffen , desnoods met subsidie , alleen de fluit word uitgesloten :9~
Dat is helaas erg cultureel inderdaad, bij onze westerburen is instrumenten bespelen, produceren e.d. al veel meer gemeengoed.

In Nederland heeft lange tijd het idee geheerst dat als je muziek maakte dat 2 dingen kon betekenen:

1. je bent lowlife (muzikant)
2. je ben een conservatoriumstudent of musicus.

Verder heeft het ook lang geduurt voordat lichte muziek (itt "serieuze" = klassieke muziek) werd beschouwd als een studeerrichting bij muziekvakopleidingen. Nouja, de semantiek zegt eigenlijk al genoeg, maar waar het op neer kwam was dat als je als kind een instrument wilde leren spelen, je inderdaad eerst met blokfluit moest beginnen, noten leren lezen en suffe klassieke tunes moest leren. Sta je dan als joch van 10 die liever de Sex pistols luistert... ongetwijfeld een grote teleurstelling.

Deze compleet doodgezwegen didactische farce is grote oorzaak dat velen muziek voortijdig hebben opgegeven, niet omdat ze het talent niet hadden maar vanwege gebrek aan interesse.

Het is jammer, want als je in een wat warmer land komt zijn er veel meer die muziek hebben geleerd van familie of vrienden in een context die ze interessant vonden en zie je ook vaak dat er 'savonds gezellig met elkaar muziek gemaakt word e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 14:24:
Als je geen laptop hebt zou ik altijd gaan voor een ouwerwetse geluidskaart. Zowel USB als Firewire loop je altijd een gevaar dat je extra gedonder hebt waar je niet op zit te wachten.
Daar heb je ook wel een punt ja. Ik had zelf voor mijn focusrite een 1212m pci. Maar deze bood helaas geen ondersteuning voor win7 (64bit). Tevens had deze maar 2 (mono) outputs. Moest er 4 hebben ivm traktor ( naar externe dj mixer toe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vlaaing peerd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 19:20:
[...]
Het is jammer, want als je in een wat warmer land komt zijn er veel meer die muziek hebben geleerd van familie of vrienden in een context die ze interessant vonden en zie je ook vaak dat er 'savonds gezellig met elkaar muziek gemaakt word e.d.
Zou het verband houden met de welvaart en alle dingen die er tegenwoordig zijn maar vroeger niet .
Tegenwoordig is er intenet , online gamen ofline gamen en de meeste hebben best veel andere dingen te doen .Zo is er voor alles een tijd , ook om naar bv de sexpistols te lusiteren Vindt wel dat de computermuziek op een apart platform staat omdat het toch nog vrij nieuw is , en gewoon muziek kan maken zonder instrument te bespelen . Met computermuziek bedoel ik muziek die gemaakt is door seqencers en zo , waardoor je hoort dat er paternachtige muziek wordt gemaakt. Of gewoon muziekale drones uit een mooi modulair syteem :)

Giorgio Moroder - From Here To Eternity
Liaisons Dangereuses - Los Ninos Del Parque
Allebij songs die een grote invloed hebben op de huidendaagse dance muziek , waarbij het puur om de drive gaat uit die oude bakken. Maar of je dat nu met een softsynth doet of een analoge synth , het gaat om het er mee bezig zijn . Als je daar mee bezig bent , ben je altijd aan het nadenken en experimenteren om nieuwe sounds te maken. En die sounds gaan uitijndelijk de muziek bepalen , je moet jezelf denk ik geen beperking aanleggen ,alles mag :)
Alheowel bepaalde beperkingen ook weer positief kan zijn , als je een synth hebt ga je verder om sounds te zoeken .Op die simpele manier kom je erachter dat een dirty bas in het laag koning is als die de hele onderkant voor zichzelf krijgt , Gewoon mono ,een laag en je krijgt een strak laag . Als je laag layert neemt mischien de perspectie dat het vetter klinkt toe , omdat het harder kan klinken als een laag . Maar in feite is het tegenstrijdig om zo laag te layeren want je valt onverwijld in faseproblem .

De eerste 30 seconden van dit nummertje zijn mono , waarbij dat begin geluidje opzich best omslachtig is om te maken . Eerst een analoge synth door de input van me korg wavestation A/D waarbij de echo gebruikt wordt en opgenomen in de daw . Daarna wordt de die gereversed en een portamento toegevoegd van 30 seconden waardoor die lijkt op te stijgen . Ik neem geen Aliasing waar wat me eigenlijk alleen de laatste tijd in 24 bit lukt:)

Gelijk even me eigen cloudgroep aangemaakt met nog maar een member , denk ook niet dat het een grote groep wordt :7

http://soundcloud.com/groups/arp-synthesizers d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 10:33:
[...]

Zou het verband houden met de welvaart en alle dingen die er tegenwoordig zijn maar vroeger niet .
Tegenwoordig is er intenet , online gamen ofline gamen en de meeste hebben best veel andere dingen te doen .
Al die dingen heeft de UK ook, maar daar heb je toch echt een veel grotere recording en home studiocultuur als hier hoor. Ik denk toch ook wel het sociale stigma dat bij muziek maken hoort dat niet veel mensen kiezen om nog instrumenten te bespelen of te produceren;

De reacties in dit artikel geeft wel aan hoe de gemiddelde Nederlander denkt over de muzikant...: "lowlife die niet werken wil voor z'n geld"

nieuws: PvdA kaart opheffen thuiskopieheffing aan bij Europese Commissie

Bljikbaar moet je als muzikant gratis werken, gratis je muziek verstrekken en hoef je er niks voor terug te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

En daarbij komt nog dat mensen denken dat je voor elektronische muziek al helemaal niets hoeft te kunnen, de computer doet zogenaamd alles wel voor je. Gisteren nog een sprekend voorbeeld bij DWDD, een popjournalist die Kraftwerk uit het 'invloedrijke artiesten'-lijstje gooit omdat hij van muziek met 'echte instrumenten' houdt, wat nog totaal niet relevant was ook.

Ik denk dat we hier de mening wel delen dat het instrument niet uit maakt, als er creativiteit en moeite in wordt gestoken maakt het niet uit of er geluid komt uit een piano of een synthesizer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Dat is sneu, maar ach, journalisten zijn geen goede journalisten als ze hun persoonlijke mening in het oordeel laten meegelden.

Ikzelf kan me er niet druk over maken of muziek met een synth of een zooi bierblikken inelkaar is gezet, de variatie daarin is juist een aanwinst. Maar goed, de meesten in dit topic zijn electronische producers, dus die zullen je mening ook wel delen. Ik gebruik zowel electronica en bespeel een reeks aan instrumenten, beide hebben zo hun eigen doeleinden en kunnen elkaar niet vervangen.

Toch zijn er wel veel "instrument" bespelers die electronica niet als volwaardig instrument beschouwen. Ik denk dat die een beetje zijn blijven hangen in de jaren '50 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

vlaaing peerd schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 11:51:
Ik denk toch ook wel het sociale stigma dat bij muziek maken hoort dat niet veel mensen kiezen om nog instrumenten te bespelen of te produceren
Als muzikant zou je daar blij om moeten zijn. Minder concurrentie! :P
2mb schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 12:35:
Gisteren nog een sprekend voorbeeld bij DWDD, een popjournalist die Kraftwerk uit het 'invloedrijke artiesten'-lijstje gooit omdat hij van muziek met 'echte instrumenten' houdt, wat nog totaal niet relevant was ook.
Dat is inderdaad ook bullshit, want je kunt een hele ris artiesten opnoemen die allemaal dankzij Kraftwerk muziek zijn gaan maken. Door de stam om te hakken gooi je de hele boom weg.

"Echte" instrumenten, :')

[ Voor 44% gewijzigd door Yoozer op 11-11-2011 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er wordt nog zat muziek gemaakt in het land hoor. Van coverbandjes tot klassieke koren en fanfares aan toe. Punt is dat daar in de media weinig tot geen aandacht aan geschonken wordt. Een EO korenslag of een zoveelste 'talentenshow' daar aan toe. Maar dankzij het ontbreken van muzikale scholing op jonge leeftijd kun je wel merken dat het zeker minder wordt. Dat is vet jammer want het is juist een goede manier om creatief bezig te zijn.

En die paar fossielen die nog een antieke denkwijze van muziek er op na houden weten waarschijnlijk niet dat de albums van hun grote helden ook tjokvol zitten met synth backing lijntjes. Ben benieuwt wat ze dan moeten maken van een band zoals Radiohoofd.

Wat dat betreft zijn er maar 2 soorten muziek. Dat wat je leuk vind en dat wat je niet leuk vind. Al dat gedoe eromheen is pretentieuze en aanstellerigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 13:52:
Wat dat betreft zijn er maar 2 soorten muziek. Dat wat je leuk vind en dat wat je niet leuk vind. Al dat gedoe eromheen is pretentieuze en aanstellerigheid.
100% agree!
Yoozer schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 13:43:
Als muzikant zou je daar blij om moeten zijn. Minder concurrentie! :P
Meer concurrentie betekent wel hogere kwaliteit en noodzaak tot meer originaliteit.
Dat is inderdaad ook bullshit, want je kunt een hele ris artiesten opnoemen die allemaal dankzij Kraftwerk muziek zijn gaan maken.
Inderdaad, als je kijkt naar hoeveel huidige artiesten Kraftwerk op hun lijst van idolen hebben staan...denk tegenwoordig toch meer dan de Bob Dylan die nog wel in z' n lijstje zal staan. Jeweetwel die gast die geen noot zuiver houdt en alle liedjes in niet meer dan 3 akkoorden maakt, maar allee, hij doet het met (slecht gestemde) gitaar en niet met een synth, dus hij maakt "echte" muziek. :Y

Overigens stelt SoundOnSound wel dat de electronische muziek heeft bijgedragen aan de ontwikkeling bij luisteraars, ook ongetrainde oren horen tegenwoordig veel sneller of iets niet zuiver of niet strak is, omdat ze dit gewend zijn door het aanbod aan electronische muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[Soundcloud: http://soundcloud.com/erroar/somic-cans]
Tweede drop is bijna helemaal een herhaling van de eerste helaas, omdat de masterings cursus die we volgens een track voor ons gratis konden masteren, zaten we een beetje aan de deadline.
Maarja naast dat, wat vinden jullie ervan?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2011 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UtopiaM
Hij is best lekker hoor. Mix idem.

[Soundcloud: http://soundcloud.com/bloodyutopia/psy]

Testen of dit werkt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Dutch bastard
Lekker nummer.
De mix is an sich wel krachtig maar het is voornamelijk het mid wat je hoort en dat maakt het wat klinisch. Zelf ben ik meer een voorstander van wat organischer en gladdere sound qua master. M'goed ieder heeft zo zijn eigen sound.

@Z999
Lekker snel nummertje. :)
Het lijkt alsof het op dubbele snelheid afgespeeld wordt maar zo heeft het iig een lekker tempo. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2mb schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 12:35:
En daarbij komt nog dat mensen denken dat je voor elektronische muziek al helemaal niets hoeft te kunnen, de computer doet zogenaamd alles wel voor je. Gisteren nog een sprekend voorbeeld bij DWDD, een popjournalist die Kraftwerk uit het 'invloedrijke artiesten'-lijstje gooit omdat hij van muziek met 'echte instrumenten' houdt, wat nog totaal niet relevant was ook.

Ik denk dat we hier de mening wel delen dat het instrument niet uit maakt, als er creativiteit en moeite in wordt gestoken maakt het niet uit of er geluid komt uit een piano of een synthesizer.
Waarschijnlijk zijn die veranderingen niks meer als evolutie , waarbij sommige geluiden vergeten worden en vervangen door andere . Er is niemand op aarde die weet hoe een stuk van beethoven hoort te klinken op zijn orginele broadwoadvleugel .Toch vinden we de huidige sound zoals die hoort te zijn , simpelweg omdat er geen referentie is . Met kraftwerk hebben we opnames die het geluid van hun muziek laat horen , watdatbetrefd zal er altijd worden gerefereerd naar zulk soort sounds :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Hoe iets klinkt is maar hoe iets klinkt.
En veel minder belangrijk als de noten, het ritme etc etc.
De ene persoon houdt van andere sferen en geluiden als de andere persoon.
En na een tijdje treed er gewenning op. Ik kan me voorstellen dat de mensen die het eerst in hun leven een synthesizer hoorde dit in het begin gewoon een gimmick vonden zonder dat het iets met muziek te maken heeft.
Natuurlijk kun je meer gevoel en emotie in een akoestisch instrument leggen als in een simpel keyboard maar er zijn ook elektronische systemen en instrumenten waar je wel heel veel gevoel ik kunt leggen.
Een keytar bijvoorbeeld met goede software kan heel mooi geluid geven met veel emoties in.
Ik kan ook uren en uren op mijn computer op een notenbalk zitten te werken.
Elke velocity goed zetten en sommige noten een beetje uit ritme halen om het authentieker te maken en dan krijg je ook muziek waar het lijkt alsof er emotie in zit. Natuurlijk is dat niet hetzelfde als dat je het in één keer speelt.
Maar met de meeste geavanceerde sample programma's van vandaag kun je nauwelijks meer het onderscheid horen.
Of je nu een piano stuk opneemt. Of alle tonen apart sampled en met die samples het stuk creëert.
Als het goed gedaan word hoor je geen verschil meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

z999 schreef op zondag 13 november 2011 @ 23:21:
Hij is best lekker hoor. Mix idem.

[audio]

Testen of dit werkt.....
Klinkt best lekker, alleen vind ik dat vingergetik(?) loopje een beetje eruit spatten, ik zou het persoonlijk iets subtieler in de mix doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
@Kain,

dat vind ik juist weer niet. Het verschil tussen electronische composities en gespeelde instrumenten is altijd hoorbaar, zelfs al gebruikt men gigasamplers. Ik denk dat jij dan ook meer refereert naar het emuleren van bestaande instrumenten op electronica en systeemherstel het meer heeft over het verschil tussen electronica en anologe en acoustische instrumenten in het algemeen.

Ik denk wel dat als je met electronica bent opgegroeid dat het voor jou wel meer als een "geaccepteerd" instrument klinkt dan iemand die zijn/haar hele leven acoustische of elektrische instrumenten gewend is.

Verder was tijdens de opkomst van de synth het gebruik ervan nog niet zo ontwikkeld. In de jaren 80 was elke standaard ongemodificeerde synthpatch een nieuw geluid en kon gebruikt worden. Dit waren vrij kale "casio" klanken zonder dat de toon timbre of "expressie" had. Tegenwoordig zijn veel synth klanken voorzien van een timbre dmv pitch/filter/effect/ADSR/enz modulatie wat het timbre van een toon zeker te goede komt. Dit is ook de reden waarom veel synthgebruik tegenwoordig veel "menselijker' klinkt dan de vrij koude jaren '80 klanken.

Er zal uiteindelijk wel een tijd komen waar ook deze sounds verzadigd in gebruik raken of juist weer opnieuw in de mode (netzoals de huidige retro). Ik denk wel dat het heeft veroorzaakt dat men tegenwoordig meer met de sound van een produktie bezig is dan voorheen, iets wat zeker een verbetering is met muziek van 30 jaar geleden. Helaas is mede daarom er juist wel weer veel minder aandacht aan de compositie.

maar goed, ieder voordeel heb z'n nadeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Ik moet wel zeggen dat je voor sommige elektronische muziek inderdaad niets meer hoeft te kunnen, met als beruchtste voorbeeld Steve Angello - Knas, dat je kan namaken met 4 Vengeance samples:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=PuAxnEWQWDw]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Of ik nu op een redelijke piano een compositie speel.
Laten we zeggen een Yamaha Upright piano.
Of dezelfde compositie speel met een goede midi controller met een aanslaggevoeligheid en "feeling" gelijkaardig aan een echte piano + goede pedalen. En die midi controller gebruik om The Grand 3 aan te sturen van Steinberg.
Ik denk niet dat jij zult kunt horen welke van de twee live opgenomen is en welke van de computer komt.
Zeker niet als ik wat tijd besteed om er voor de zorgen dat de reverb en achtergrond geluiden bij alle twee min of meer hetzelfde klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Tjah, zo kan je ook met de juiste samples The Prodigy namaken.

Ey!! Macarena \o/

Pagina: 1 ... 24 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.