@ Ting.
Er zit te veel sidechain op de melody. En wat pads erbij zou er ook wel mooi bij klinken.
Er zit te veel sidechain op de melody. En wat pads erbij zou er ook wel mooi bij klinken.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
[ Voor 13% gewijzigd door UtopiaM op 30-10-2011 23:13 ]
[ Voor 33% gewijzigd door UtopiaM op 31-10-2011 00:42 ]
Er stond afgelopen vrijdag een heeeeel mooi pakketje op mij te wachtenWhyte schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 21:08:
Er staat in mijn kamer een heeeeel mooi pakketje op mij te wachten..
alleen ben ik er zelf morgen pas
teveel zooi, te weinig tijd
Het maakt echt niets uit hoe het geluid op de WC/badkamer/keuken/slaapkamer is, zolang het in je studio maar in balans is. Bij mij thuis hoor ik de bas ook harder op de WC, maar dat komt omdat basfrequenties gewoon langer zijn en dus _altijd_ harder klinken naarmate je verder van de speaker verwijderd bent.Whyte schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 23:47:
Wordt ook mijn volgende investering: isolatie. Ik word helemaal gek van de gekke akkoestiek in m'n kamer.. op de WC is de bas harder dan dat ik in m'n kamer zit..
Ik copy-paste even wat ik al op GS had geschreven:Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 09:32:
Ben benieuwd wat je van de verschillen tussen de D en OS gaat vinden.
Na aankoop:You take the Voyager on a gig. Takes less time to tune. Switch on, wait a minute, usable, go, play.
You keep the D in the studio and do enough woodshedding until you're on the level of Chick Corea, otherwise it's not that fun.
The sonic range of the D is well-explored. Familiarity in virtually every corner. The melodic range still offers room. It's got all the sounds that you've already heard in the 70s and 80s - that sound - and you can't really go through them without stumbling over 'm. If you want to break new ground, lots of others have already trodden there.
Turn up the oscillator level of a single oscillator to something below 5. The tone is sweet. Turn it all the way up. It sears. There's no better word for it. It's like bacon on a griddle.
The Voyager does not do that.
It's cleaner and far more controlled - restrained if you will.
Put the Voy and the Mini next to eachother and it's not even funny anymore. Yes, a Voyager is a high-class analog machine with envelopes that snap. It goes there in the bass range. Compared to the D, it's polite. Both will let you know that they're there for lead duties. The Voyager knocks. The D kicks the door in.
"I should've bought this thing earlier."
It should be noted that a friend of mine recently got a Mini and did the bulk of the research - serials, modwheel styles, decals, holes in the back, oscillator boards, etc, for which I'm deeply indebted. My hunt for one started when I played his Mini, loved it (also an early serial unit) and I didn't want to take any risks with a newer revision.
I now fully understand why modifications were offered (but am glad that mine has none). Switching from 3-osc mode to LFO mode really has to become a habit for it to happen fast, so any shortcuts for that are really nice. The pitch wheel in its original form has one distinct advantage - it can be (ab)used as key transpose but you'll really have to train your muscle memory for it so you remember the correct position.
Envelope speed: no problemo. Both are good there. What's fun is to use the amp envelope with attack zero, decay 200ms or so and sustain to 4-5. It's almost a compressor in that case - a very typical "splat" effect that gives a wonderful attack to the sound. The Voy does that too, but less; I think if you'd throw something like an UBK Fatso over it or something you'd get that "splat" in spades, pushing the Voy closer to Mini territory in the mix.
It's incredible what happens when the Mini's oscs get very very close together in tune - almost oscillator sync-like. This is already something special on the Voyager but the Mini has a little more edge, though this may be due to what the filter imparts on the sound.
Dirty Halo mentioned that he was going to sell the Voyager because he couldn't justify keeping both - but I plan to keep the Voy. The new Voy is ready in a minute while I have to switch the old D on half an hour in advance. You get some really nice magic between new and old analog where you use one of 'm for the rumbling bass and the other for a tight lead sound - it just works wonderfully.
I think that if you include analog in the setup it's not excessive to have two capable monosynths (say, Voy + new SEM) - whether they're fixed-structure or modular, duophony makes playing more fun in a way that polysynths don't offer in that regard (or it must offer some kind of split mode where you play mono with left and pads with right, but we all know how expensive those are.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Doe maar e-mail. Info at seriousmastering punt comDacide schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 09:40:
@Wouter,
ik wilde je graag een DM/PM sturen. Maar zie dat dit niet mogelijk is. Hoe kan ik jou t best een bericht sturen?
Thanks, you've got mailVerwijderd schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 13:43:
[...]
Doe maar e-mail. Info at seriousmastering punt com
Verwijderd
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
Verwijderd
Ehm, je kan ook overdrijven. De meeste mods die je opnoemt kan je zelf ook soldeerbouten hoor. Of laten doen iig. Ze moeten gewoon keuzes maken en een deel ervan zijn onderhevig aan smaak al dan niet beïnvloed door de tand des tijds. Zelf zou ik het niet erg vinden om ook een sinus op OSC3 te hebben maar dat kan ook niet.Yoozer schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 15:25:
.. maar het kan het geheel gelijk naar een ander niveau tillen.
Nou, als het er voor zorgt dat de prijs voor 2ehands vintagebakken omlaagkeilt kan er niet genoeg overdreven wordenVerwijderd schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 15:50:
Ehm, je kan ook overdrijven.
Oncontroleerbaarheid wel - het duurt 'n half uur eerdat 'ie warm is gedraaid en in tune blijft. Ruis: verdomd weinig, kabels: ook maar 1, want het is geen modulaire bakvlaaing peerd schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 16:21:
Wees eerlijk. De enige reden dat je ze wilt is omdat er heelveel knopjes opzitten en daar neem je een dikke bult ruis, kabels en oncontroleerbaarheid voor op de koop toe.
[ Voor 8% gewijzigd door Yoozer op 31-10-2011 16:42 ]
Verwijderd
[ Voor 11% gewijzigd door Kain_niaK op 31-10-2011 18:56 ]
Verwijderd
[ Voor 12% gewijzigd door kaos001 op 02-11-2011 08:28 ]
Verwijderd
Een synth is vet , maar dit is nog de tijd om een eminentt 310 in huis halen voor nop . Dit is de periode waarop je ze nog tegenkomt en de sound is net zo vet als een analoge synth . Een synth heeft maar een paar osc , een eminent heeft er twaalf met een power daar zeg je u tegenKain_niaK schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 18:55:
Ik zou wel wat geld willen overhebben voor een oude MS-20 of andere hardware van de jaren 80, begin jaren 90.
Of een ARP 2600 of Oddyssey. Of een TB-303![]()
Aan de hardware van vandaag zal ik niet veel geld uitgeven. Behalve misschien een Metasonix KV-100 . Alleen al om te kunnen zeggen: Dit nummer is mede mogelijk gemaakt door een kontblazer.
Maar ja, met "wat geld" bedoel ik geen duizenden euro's.
Verwijderd
Niet slecht, alleen qua sound zijn er nog wel verbeterpunten. Trance = reverb+delay. Als een fucking malle. Dus daar zou ik zeker even wat meer gebruik van maken om die ruimtelijkheid te creëren. Deuntje is niet slecht maar kreeg wel het gevoel van "hey dit is vaker gedaan".Kain_niaK schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 16:08:
Hier dat tweede motiefje iets beter uitgewerkt.
Toch moeilijk om van default patches echt heel ruig en energierijk geluid uit je synths te krijgen.
Nu dat ik Omnisphere redelijk kan programmeren ben ik eens met Sylenth1 aan de slag gegaan.
Daar zaten zoveel goede presets bij dat ik er nog niet veel mee geprogrammeerd had.
Nu begin ik het een klein beetje door te krijgen. In dit stukje vooral veel met de filters bezig geweest.
[audio]
[ Voor 52% gewijzigd door Damic op 02-11-2011 22:10 ]
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Die ga je sowieso uitgeven (heb je zelfs al gedaan; kijk eens naar je computer). Duizenden euro's zijn goed te doen als je het uitsmeert over een aantal jaren.Kain_niaK schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 18:55:
Maar ja, met "wat geld" bedoel ik geen duizenden euro's.
Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser
[ Voor 17% gewijzigd door Kain_niaK op 03-11-2011 15:31 ]
[ Voor 6% gewijzigd door Kain_niaK op 03-11-2011 15:58 ]
got one, love it, never gonna sell it.Kain_niaK schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 18:55:
Ik zou wel wat geld willen overhebben voor een oude MS-20
Deels mee eens ja. Sylenth1 blijft een top3 synth voor mij... Komt ook wel door het standaard "vette" geluid dat er uit komt.Kain_niaK schreef op donderdag 03 november 2011 @ 15:46:
Adam Szabo heeft trouwens een dikke 20% van de standaard presets van Sylenth1 gemaakt. Ons aller trots in de Nederlands soft synth wereld (Lennar Digital bedoel ik dan) . Maar dat merken maar weinig mensen op.
Sylenth1 vind ik trouwens lastig om te programmeren maar de filters van Sylenth1 zijn gewoon echte de BESTE filters die je kunt vinden in een softsynth gericht op dance en trance en andere electronische meuk.
[ Voor 6% gewijzigd door Kain_niaK op 03-11-2011 16:46 ]
whahaha...precies waar ik op zat te wachten, de 2e osc, nu kan ik vette reeses maken met dat ding. Ik zie op de foto alleen niet waar je de waveforms kan uitkiezen voor beide oscs.Dacide schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 10:50:
Korg heeft de Monotron range uitgebreid met 2 nieuwe modellen. De Monotron DUO (met 2 osc) en de Monotron Delay (space delay +filter). Bron
[ Voor 19% gewijzigd door Dacide op 04-11-2011 11:10 ]
[ Voor 4% gewijzigd door Kain_niaK op 04-11-2011 11:46 ]
Eh, hoe? Want 't is qua structuur echt behoorlijk veel eenvoudiger dan Massive of Razor of wat dan ookKain_niaK schreef op donderdag 03 november 2011 @ 15:46:
Sylenth1 vind ik trouwens lastig om te programmeren
Nou, er blijkt wel een echte synth in te zitten die eerder VA is dan sample-based, wat natuurlijk mooi is, maar in de eerste plaats lag de nadruk behoorlijk op de sample-library, en als je daar niks zelf in kan doen valt de term rompler redelijk snel.In het begin gaf iedereen ontzettend af op Omnisphere omdat het niet meer zou zijn dat een "veredelde rompler".
Dat zou je hopen, maar dat werkt niet zo!Kain_niaK schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 11:46:
Die elektronica die daarin zit kost toch geen drol meer aan productie kosten tegenwoordig, of is het design zo duur om te ontwerpen?
Kastjes komen alleen in 19" formaat, en USB is ook nog ver te zoeken bij analoge bakken; de charme is juist dat je knoppen draait.Ik wil gewoon een klein kastje met een shitload aan draaiknopen waar ik mijn monitors, koptelefoon en usb midi controller op kan aansluiten. Meer niet. En natuurlijk een goede arpeggiator.
[ Voor 50% gewijzigd door Yoozer op 04-11-2011 12:05 ]
Verwijderd
Verwijderd
Ik gebruik het voornamelijk als achtergrond / sfeer.apNia schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 14:52:
Wat is het nut van een arpeggiator anyways, afgezien van dat je er makkelijk trance achtige melodietjes mee creeert? Maar het voelt voor mij nooit echt als een essentieel ding bij m'n muziekcreatie ofzo.
Ting: Ik herhaal maar nog eens, want dat heb je nu nog steeds niet gezegdkaos- schreef op woensdag 02 november 2011 @ 08:26:
Welke soundcard heb je ? Welk OS heb je ? Gebruik je ASIO of staat het per ongeluk niet op DirectSound? Wat gaat er precies "niet lekker" ? Iets meer info zou welkom zijn.
Verwijderd
';;''Yoozer schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 15:00:
[...]
Ting: Ik herhaal maar nog eens, want dat heb je nu nog steeds niet gezegd
Verwijderd
Vindt het de bizarre kant van het verhaal aan de kant van de ontwikkeling van de synthvlaaing peerd schreef op donderdag 03 november 2011 @ 15:56:
[...]
Wat ik helaas mis is een goede anologe synth met meerdere oscs. Je hebt ze wel, maar die zijn dan echt onnodig duur.
[ Voor 12% gewijzigd door Da_maniaC op 05-11-2011 13:07 ]
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Verwijderd
Als hij te hard is klinkt het niet, je moet je mixer altijd op zo'n 60% doen, zo worden je synths niet te hard, en het kan goed gemasterd worden.Da_maniaC schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 12:55:
Ben met nogal een euforisch Hardstyle trackje bezig.
Is gebaseerd op een track die ik nogal veel luisterde voordat ik veel meer de Hardstyle kant op ging.
Het idee is om er een lekkere uplifting remix van te maken met een hard randje eraan.
De afmix staat momenteel nog ietwat te hard, maar het heeft wel een lekker sfeertje vind ik zelf.
[audio]
offtopic:
Blergh, er lijkt wat te rommelen in het sublaag... maar dat is in de originele render niet zo!
welke kicks gebruik jij eigelijk dit zijn wel nice.Da_maniaC schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 12:55:
Ben met nogal een euforisch Hardstyle trackje bezig.
Is gebaseerd op een track die ik nogal veel luisterde voordat ik veel meer de Hardstyle kant op ging.
Het idee is om er een lekkere uplifting remix van te maken met een hard randje eraan.
De afmix staat momenteel nog ietwat te hard, maar het heeft wel een lekker sfeertje vind ik zelf.
[audio]
offtopic:
Blergh, er lijkt wat te rommelen in het sublaag... maar dat is in de originele render niet zo!
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
[ Voor 17% gewijzigd door Kain_niaK op 08-11-2011 17:35 ]
Verwijderd
jazeker, hij's zeker bruikbaar en voldoet als een goede monofone bas/lead synth.Kain_niaK schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 11:13:
Wel leuke hebbedingetjes maar zal word dat echt door mensen in producties of live gebruikt?
Vaak is de controller+keyboard op (goedkopere) hardware synths redelijk beperkt en kan je met een midicontrollerkeyboard vaak nog meer functies tegelijkertijd aansturen dan die op de synth zelf. Verder hoor je nog wel's een klacht hier en daar over de aanslaggevoeligheid e.d.Bestaan er ook hardware synths met laten we zeggen 25 toetsen of zo en met een prijsklasse van 200 - 300 euro?
[ Voor 31% gewijzigd door Dacide op 09-11-2011 14:33 ]
Hi Guys,
So i bought this 2 months old Maschine from a friend of mine who wasn't using it as much as he would've wanted. He sent me the unit through the mail, but forgot to put the install DVD into the box. Took a week to get the DVD over here as well, so the Maschine itself was just sitting on my desk begging to be used.
Today the DVD finally got in. Installed the software, no problem. Starting the Maschine software, now there's the problem.
As soon as i start up, the pop-up Maschine window comes up telling me it's updating the database. So far so good, only the updating just stops after file 11330 (sometimes 11320 or somewhere around). After that it just freezes. Doesn't do anything anymore, whatever i try..
i already tried running it as admin, in other compatability modes, updating the software to the newest version through Service Center (at version 1,7,1 now), and tried reinstalling into a whole different location as well.
This is kinda tiring me... i just want to start working with this piece of gear!
I'm running Windows 7 64-bit with 4gigs of ram and plenty of discspace.. shouldn't be a problem i guess.
Any suggestions from NI or it's users?
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Mooie keus zo een rooie , als moderne synth staat zo een virus wel op me lijstje maar voorlopig is het even mixen in de daw . Alleen met samples kom je ook een eind en is erg leuk om mee te spelen , reverse time stretchen . Was altijd een leuke optie in logic die cubase niet had , timestretchen en pitchshiften tegelijkertijdDacide schreef op woensdag 09 november 2011 @ 14:31:
Goeie synth met "moderne" sound voor laag budget: Waldorf Blofeld... Koppel deze aan een midi-keyboard en voila
Ik ga in de komende weken een Clavia Nord Rack 2X kopen. Heb de knoop doorgehakt voor mezelf.
[afbeelding]
Dat is helaas erg cultureel inderdaad, bij onze westerburen is instrumenten bespelen, produceren e.d. al veel meer gemeengoed.Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 19:02:
Had het vanmiddag nog met een collega erover hoe weinig er nog aan muziek gedaan wordt . Zoals kaine zijn gitaar speelt is een goede manier om te componeren![]()
Als ik minister van muziekzaken zou zijn , werd er verplicht muziekles gegeven op elke school en in elke klas .En ouders zijn verplicht om minstens een muziekinstrument aan te schfaffen , desnoods met subsidie , alleen de fluit word uitgesloten
Daar heb je ook wel een punt ja. Ik had zelf voor mijn focusrite een 1212m pci. Maar deze bood helaas geen ondersteuning voor win7 (64bit). Tevens had deze maar 2 (mono) outputs. Moest er 4 hebben ivm traktor ( naar externe dj mixer toe)Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 14:24:
Als je geen laptop hebt zou ik altijd gaan voor een ouwerwetse geluidskaart. Zowel USB als Firewire loop je altijd een gevaar dat je extra gedonder hebt waar je niet op zit te wachten.
Verwijderd
Zou het verband houden met de welvaart en alle dingen die er tegenwoordig zijn maar vroeger niet .vlaaing peerd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 19:20:
[...]
Het is jammer, want als je in een wat warmer land komt zijn er veel meer die muziek hebben geleerd van familie of vrienden in een context die ze interessant vonden en zie je ook vaak dat er 'savonds gezellig met elkaar muziek gemaakt word e.d.
Al die dingen heeft de UK ook, maar daar heb je toch echt een veel grotere recording en home studiocultuur als hier hoor. Ik denk toch ook wel het sociale stigma dat bij muziek maken hoort dat niet veel mensen kiezen om nog instrumenten te bespelen of te produceren;Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 10:33:
[...]
Zou het verband houden met de welvaart en alle dingen die er tegenwoordig zijn maar vroeger niet .
Tegenwoordig is er intenet , online gamen ofline gamen en de meeste hebben best veel andere dingen te doen .
Als muzikant zou je daar blij om moeten zijn. Minder concurrentie!vlaaing peerd schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 11:51:
Ik denk toch ook wel het sociale stigma dat bij muziek maken hoort dat niet veel mensen kiezen om nog instrumenten te bespelen of te produceren
Dat is inderdaad ook bullshit, want je kunt een hele ris artiesten opnoemen die allemaal dankzij Kraftwerk muziek zijn gaan maken. Door de stam om te hakken gooi je de hele boom weg.2mb schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 12:35:
Gisteren nog een sprekend voorbeeld bij DWDD, een popjournalist die Kraftwerk uit het 'invloedrijke artiesten'-lijstje gooit omdat hij van muziek met 'echte instrumenten' houdt, wat nog totaal niet relevant was ook.
[ Voor 44% gewijzigd door Yoozer op 11-11-2011 13:47 ]
Verwijderd
100% agree!Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 13:52:
Wat dat betreft zijn er maar 2 soorten muziek. Dat wat je leuk vind en dat wat je niet leuk vind. Al dat gedoe eromheen is pretentieuze en aanstellerigheid.
Meer concurrentie betekent wel hogere kwaliteit en noodzaak tot meer originaliteit.Yoozer schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 13:43:
Als muzikant zou je daar blij om moeten zijn. Minder concurrentie!
Inderdaad, als je kijkt naar hoeveel huidige artiesten Kraftwerk op hun lijst van idolen hebben staan...denk tegenwoordig toch meer dan de Bob Dylan die nog wel in z' n lijstje zal staan. Jeweetwel die gast die geen noot zuiver houdt en alle liedjes in niet meer dan 3 akkoorden maakt, maar allee, hij doet het met (slecht gestemde) gitaar en niet met een synth, dus hij maakt "echte" muziek.Dat is inderdaad ook bullshit, want je kunt een hele ris artiesten opnoemen die allemaal dankzij Kraftwerk muziek zijn gaan maken.
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2011 22:39 ]
Verwijderd
Verwijderd
Waarschijnlijk zijn die veranderingen niks meer als evolutie , waarbij sommige geluiden vergeten worden en vervangen door andere . Er is niemand op aarde die weet hoe een stuk van beethoven hoort te klinken op zijn orginele broadwoadvleugel .Toch vinden we de huidige sound zoals die hoort te zijn , simpelweg omdat er geen referentie is . Met kraftwerk hebben we opnames die het geluid van hun muziek laat horen , watdatbetrefd zal er altijd worden gerefereerd naar zulk soort sounds2mb schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 12:35:
En daarbij komt nog dat mensen denken dat je voor elektronische muziek al helemaal niets hoeft te kunnen, de computer doet zogenaamd alles wel voor je. Gisteren nog een sprekend voorbeeld bij DWDD, een popjournalist die Kraftwerk uit het 'invloedrijke artiesten'-lijstje gooit omdat hij van muziek met 'echte instrumenten' houdt, wat nog totaal niet relevant was ook.
Ik denk dat we hier de mening wel delen dat het instrument niet uit maakt, als er creativiteit en moeite in wordt gestoken maakt het niet uit of er geluid komt uit een piano of een synthesizer.
Verwijderd
Klinkt best lekker, alleen vind ik dat vingergetik(?) loopje een beetje eruit spatten, ik zou het persoonlijk iets subtieler in de mix doen.z999 schreef op zondag 13 november 2011 @ 23:21:
Hij is best lekker hoor. Mix idem.
[audio]
Testen of dit werkt.....
Ey!! Macarena \o/
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq