Toon posts:

How to become a Producer Deel II Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 102 Laatste
Acties:
  • 342.753 views sinds 30-01-2008

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Als je met 4 samples een hit kunt maken dan ben je gewoon een genie.
Niet alles hoeft mozart te zijn.
Soms wil je ook gewoon wat lekkere dans muziek met een leuk ritme en wat rare geluidjes.
Als dat prima klinkt en je kunt er van genieten, wat maakt het dan uit dat het maar met 4 samples gemaakt is?
Dat vind ik juist bijzonder knap.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

• Kain_niaK

Kain_niaK

RaZ schreef op maandag 14 november 2011 @ 13:56:
Tjah, zo kan je ook met de juiste samples The Prodigy namaken.
[video]
Hier is mijn versie van het kenmerkende lead geluid in Voodo people.Geprogrammeerd in Omnisphere van scratch.En de drums zis een breakbeat versie gemaakt met één sample.De bekendste sample die er bestaat en wereldwijd het meest gebruikt. De Amen break.
https://rapidshare.com/fi...ommemixopvroegemorgen.mp3

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:28

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

RaZ schreef op maandag 14 november 2011 @ 13:56:
Tjah, zo kan je ook met de juiste samples The Prodigy namaken.
[video]
[video]
Eh dat is toch heel wat anders. Hoe Liam Howlett omgaat met samples mag met recht kunst genoemd worden. Als je zelfs "melodielijnen" uit een samplepack gaat pakken, zoals de vids die 2mb net post, bordered het voor mij echt tegen schandalig aan. Vind de twee video's (Prodigy vs Steve Angello) zelfs twee uitersten.

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:26
gut Steven Angello... Anyone remember Milli Vanilli? *kuch*gay..*kuch*

@Kain,
Het is absoluut waar dat op gigasamplers gebaseerde keyboards nagenoeg onherkenbaar realistisch klinken, dat zal ik toegeven. Getrainde orkestreerders kunnen echter vrij goed horen wanneer 2x dezelfde noot aanslaan ook echt 2x hetzelfde geluid voortbrengt. Bij piano is dit dan wel weer moeilijker dan bij strings of blazers.

Ik denk echter dat de discussie meer ging over over synth (met een synth geluid) vs een acoustisch of elektrisch instrument en dat de "synths" ogenschijnlijk volgens muziekkenners per definitie geen "echte" muziek is.

[ Voor 5% gewijzigd door vlaaing peerd op 14-11-2011 15:20 ]

Verwijderd

Kain_niaK schreef op maandag 14 november 2011 @ 13:55:
Of ik nu op een redelijke piano een compositie speel.
Laten we zeggen een Yamaha Upright piano.
Of dezelfde compositie speel met een goede midi controller met een aanslaggevoeligheid en "feeling" gelijkaardig aan een echte piano + goede pedalen. En die midi controller gebruik om The Grand 3 aan te sturen van Steinberg.
Ik denk niet dat jij zult kunt horen welke van de twee live opgenomen is en welke van de computer komt.
Zeker niet als ik wat tijd besteed om er voor de zorgen dat de reverb en achtergrond geluiden bij alle twee min of meer hetzelfde klinken.
Zal best te verdoezelen zijn in een opname , denk dat de essentie van zo een bepaald instrument een bepaalde uitstraling heeft die je niet gesampled krijgt ,Tenminste niet met een sampel van losse tonen maar je zal alllerlij accoorden moeten samplen , wat het natuurlijk veel moeilijker maakt , maar niet onmogelijk.
Als je een A en een E sampled en teglijk afspeel als quint klinkt die in de pc totaal anders als in een ander instrument . Synth ,orgel en piano. Een quint op de 310 is een evolving pad door het verband wat die twee aangaan in het orgel .Als je de laagste quint pakt op de baspedalen beginnen ze zelfs een bassline te maken . alleen door het verband wat die twee aangaan :)

Gitaar is nog veel moeilijker om te samplen , je maakt bewegingen op dat ding die de sound maken . Nu kan je alles verdoezelen in de mix maar het is echt makkelijker om echt gitaar te spelen , kwa geluid dan niet kwa spelen :) En dat je met een simpele sample best je song kan vullen is te bergrijpen , maar die gitaar maakt wat bij de gebruiker los wat denk ik niet met samples in de pc lukt :)

Andersom ook misschien niet, want met samples kun je weer truken uithalen , zoals reverse :)

• Kain_niaK

Kain_niaK

Alles wat jij hier schrijft doen ze al lang in de betere op sample gebaseerde producten.
Want als je een toets aanslaat op de piano gaan er andere snaren resoneren.
Bij de betere producten worden die boven tonen ook gesampled en ook op de juiste manier gemixed door de engine en afgespeeld.
http://www.steinberg.net/...st/thegrand3/details.html
Daar staat niet zo heel erg veel over de techniek maar ik zal eens kijken of ik nog meer informatie online vind.
Je kunt het zo gek niet bedenken of het bestaat al. In dat opzicht is de techniek al heel ver gevorderd en ze word alleen maar beter.

Mijn orchestra bibliotheek is momenteel 1800 GB groot.

En dat zijn alleen maar 48Khz 24 bit samples. De andere samples tot en met 192 Khz 32 bit heb ik verwijderd want dat is allemaal overkill en je hoort het verschil toch niet.
(Ik weet dat 44,1 Khz standaard is maar ik ben gewoon om te werken met 48Khz en daar blijf ik bij ook al maakt het helemaal niks uit)

Hier een video van een Jordan Rudess met een keytar en Trilian en Omnisphere.
Vanaf 4 minuten speelt hij op de keytar en met een contrabas patch uit Trilian.

Dit is natuurlijk niet hetzelfde als een echte akoestische bas maar het komt in de buurt.
Maar dat is voor mij niet het belangrijkste. Ik wil iets dat goed klinkt.
Realistisch is voor mij niet per definitie goed geluid.
Hoeveel mensen zijn er die een instrument perfect beheren en hoeveel mensen zijn er die dat proberen maar verschrikkelijk geluid uit hun instrumenten halen?
Met elektronische instrumenten heb je dat natuurlijk ook maar in ieder geval zijn er veel hulpmiddelen en kun je ook geen valse noten aanslaan als je dat zo instelt.
Het gaat om de muzikant en zijn creativiteit. Of dat nu een "echt" geluid is of een "simulatie" vind ik niet zo belangrijk.
Ik kan geen gitaar of contrabas of viool spelen en voor ik dat allemaal goed beheers zijn we 20 jaar verder.
Ik kan wel mijn software bedienen via een midi controller of een keytar en dan komt ik het dichts bij de muzikale emotie die je in een instrument kunt leggen zonder 20 jaar elk dag een paar uur te oefenen aan instrument beheersing.
En dan zijn er nog een heleboel dingen die je dus wel met software kunt maar niet met echte instrumenten.
Sommige trucjes klinken nergens na maar soms krijg je echt wel een leuk geluid en voor je het weet is er weer een nieuw hype geluidje ontstaan wat over 20 jaar opeens een eigen genre is geworden.
Maar goed, over 20 jaar gebruik je geen sample based programma's meer maar heb je natuurlijk een eigen robot die perfect al je instrumenten bespeeld.
En waar je alleen maar de opdracht geeft: HAL, speel dat stukje nu eens wat droeviger en met een dupsteb ritme. Ja, op die harp bedoel ik.
Gitaar is nog veel moeilijker om te samplen , je maakt bewegingen op dat ding die de sound maken . Nu kan je alles verdoezelen in de mix maar het is echt makkelijker om echt gitaar te spelen , kwa geluid dan niet kwa spelen :) En dat je met een simpele sample best je song kan vullen is te bergrijpen , maar die gitaar maakt wat bij de gebruiker los wat denk ik niet met samples in de pc lukt :)

Andersom ook misschien niet, want met samples kun je weer truken uithalen , zoals reverse :)
Klopt, gitaar is heel erg moeilijk om te samplen.
Hier een poging van mijzelf. Ik heb die software nog maar net en je zult wel horen hoe ik ermee faal.
Maar geef me nog een jaartje en ik zal nog wel eens wat posten. :)
Net als een echt instrument moet je software ook leren, bestuderen en er veel mee oefenen om de beste resultaten te krijgen. En als je vooral realisme wilt zul je er nog het meeste tijd aan moeten besteden.
https://rapidshare.com/files/1293208007/funky_guitar_2_7.mp3

[ Voor 24% gewijzigd door Kain_niaK op 14-11-2011 19:15 ]

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06-11 16:57
Bezig geweest met wat hardstyle in FL Studio. :)

[Soundcloud: http://soundcloud.com/bas27/intro-new-track]

Natuurlijk geen samples gebruikt. :P Kick gebruik ik Junglist voor.

Verwijderd

Kain_niaK schreef op maandag 14 november 2011 @ 19:04:
Alles wat jij hier schrijft doen ze al lang in de betere op sample gebaseerde producten.
Want als je een toets aanslaat op de piano gaan er andere snaren resoneren.
Bij de betere producten worden die boven tonen ook gesampled en ook op de juiste manier gemixed door de engine en afgespeeld.
http://www.steinberg.net/...st/thegrand3/details.html
Daar staat niet zo heel erg veel over de techniek maar ik zal eens kijken of ik nog meer informatie online vind.
Je kunt het zo gek niet bedenken of het bestaat al. In dat opzicht is de techniek al heel ver gevorderd en ze word alleen maar beter.
https://rapidshare.com/files/1293208007/funky_guitar_2_7.mp3
Waar is een voorbeeld die laat zien dat de the grand net zo klinkt als het echte werk :)
Buiten de demo van steinberg op yuortube want die lijkt wel echt , nu vindt ik het niet vreemd omdat die echte instrumenten gewoon te duur zijn . En daarvoor concesies doet die waarschijnlijk wel goed zijn te noemen in een mix. Bedoel een sample van een steynway blijft een sample in optimale omstandigheden klinkt gewoon vet .

Demo van de grand klinkt naar een mooie digitale piano :D YouTube: The Grand 3 Steinway Improvisation from 10/01/20

Mooie etude van chopin is toch andere koek , niet alleen het spelen maar de sound, natuurlijke rust zit in de accoorden in combinatie met het instrument . Vooral de momenten als het rechterpedaal gebruikt wordt in combinatie met die arpigators :7 vermengen alle geluiden zich tot iets wat die dingen echt maakt YouTube: Chopin Etude Op10 No.1 HQ

Voor de thuismuziekant is dat wel overbodig , alhoewel er toch mensen zijn die zo een ding puur voor het genot hebben. Als je achter een grotere vleugel kruipt gebeurt er wel wat speciaals met je :)

• vlaaing peerd
orchestrals (gigasamplers) zijn behoorlijk natuurgetrouw, zeker als een losse noot ook op verschillende velocities is opgenomen. Sommigen hebben zelfs de mogelijkheid om de vingeraanslag op de toets nog erin te mengen e.d.

Verder is een piano vrij statisch, je kan feitelijk maar op 1 manier aanslaan en niet de snaar bewerken zoals je bv met gitaar doet, dit maakt het makkelijker om een pianogeluid correct te reproduceren en valt het ook niet op dat 2 gespeelde noten exact hetzelfde zijn.

Bovendien moet het als toetsenist ook wel praktisch blijven, kan me goed voorstellen dat je als toetsenist een Rhodes, Hammond en een piano wilt bespelen, maar om met 3 bakken rond te gaan zeulen is ook wel weer veel van het goeie.

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
Ik wil 'm, ik wil 'm, ik wil 'm....

Public beta klinkt zo ontzettend goed. Heerlijk gewoon.
Let op: is wel een zware CPU zuiger (alhoewel de public beta nog geen multicore support heeft.

info en download link >>

Afbeeldingslocatie: http://www.u-he.com/cms/images/screenshots/diva600.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Dacide op 15-11-2011 09:47 ]

• Kain_niaK

Kain_niaK

Zijn er al demo's van het geluid? Ik vond alleen dit:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=I88MvsMfeFE]

Een demo versie om te proberen zou wel leuk zijn.
En het tonen van het geluid van hun eigen presets ook.

• Dacide
de public beta bevat geen presets.

Zojuist gevonden: Dit is een track gemaakt met enkele Diva instanties. Geen externe effecten (enkel de interne effecten).

• apNia

apNia

Misschien klink ik als een gans, maar wat is er nieuw/beter aan dan soortgelijke bestaande VSTs?

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-11 11:29
Hij ziet er wel lekker overzichtelijk en makkelijk werkbaar uit iig :)

Verwijderd

Was eerst ook sceptisch over die nieuwe plug maar als je de demo's hoort dan merk je toch wel dat er meer diepte in het geluid zit. De meeste VA's klinken nl. vrij vlak.
Het klinkt nog steeds redelijk digitaal maar het heeft wel een ruwig randje wat analoog ook wel heeft.

• vlaaing peerd
apNia schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 18:14:
Misschien klink ik als een gans, maar wat is er nieuw/beter aan dan soortgelijke bestaande VSTs?
Deze is weer's anders.

Verschil met deze een de meeste softsynths is dat ie modulair is. Je kan units zelf routen en op volgorde zetten. Een beetje als VCO en VCF routing in Reason zeg maar.

De soft moog kloon van Arturia is ook modulair bv, maar je word al snel gaar als je naar de bekabeling kijkt, enfin, u snapt 'm wel:

Afbeeldingslocatie: http://www.arturia.com/evolution/assets/images/products/moogmodular/screenshots/screen_mmv2.jpg

Wat dat betreft is de diva een betere afweging tussen gebruiksgemak en functionaliteit. Mensen die modulair vet vinden moeten eens gaan kijken bij de faculteit sonologie in Den Haag. Heb in 2002 daar 's een middagje mogen klooien met een kennis die dat studeerde. Serieus... 10m x 3m aan modulaire synth :9~

Denk je, daar moet wel een dikke wobbelbas uit te halen zijn, maar het enige wat die lui daar doen is enorme bulten onbegrijpbare ruis maken...en dat nog vet vinden ook :/ Sta je dan voor de vetste synth die je ooit in je leven gezien hebt naar ongeloofelijke teringherrie te luisteren (breakcore extremisten zijn er niks bij)...

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

http://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=148231
Een demo versie om te proberen zou wel leuk zijn.
http://www.u-he.com/cms/113-diva-goes-beta gaat naar http://www.kvraudio.com/forum/viewtopic.php?t=302792
apNia schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 18:14:
De klank, en het feit dat je nu voor 100 euro (introprijs) krijgt wat normaal een kleine 600 euro aan Arturia plugs zou kosten.
vlaaing peerd schreef op woensdag 16 november 2011 @ 10:09:
Deze is weer's anders.

Verschil met deze een de meeste softsynths is dat ie modulair is.
Even (8> -en - semi-modulair, en zelfs dat valt nog tegen want de routing is vrij vastgezet.
Je kan units zelf routen en op volgorde zetten. Een beetje als VCO en VCF routing in Reason zeg maar.
Volgorde niet, routing wel, dus Thor lijkt er idd op.
De soft moog kloon van Arturia is ook modulair bv, maar je word al snel gaar als je naar de bekabeling kijkt, enfin, u snapt 'm wel:
Arturia is verschrikkelijk met interfaces, en het leidt alleen maar af van de klank. Minder aan marketing besteden, meer aan programmeren.
Denk je, daar moet wel een dikke wobbelbas uit te halen zijn, maar het enige wat die lui daar doen is enorme bulten onbegrijpbare ruis maken...en dat nog vet vinden ook :/
Dat kan ik ze nog vergeven. Wat ik erger vind zijn Youtube-demo's van gigantische modulars die opgenomen zijn met de microfoon van de digitale camera of de mobiel. Daar heb je dan een modulair van duizenden euro's staan, en dan doe je het geluid volstrekt onrecht omdat 't op een microfoontje van 5 cent wordt opgenomen.
Sta je dan voor de vetste synth die je ooit in je leven gezien hebt naar ongeloofelijke teringherrie te luisteren (breakcore extremisten zijn er niks bij)...
Ik vind het zelf ook niet echt mijn ding, maar ieder z'n voorkeur :).

teveel zooi, te weinig tijd

Verwijderd

Ook even uitgeknutseld maar die Diva kan mij niet bekoren.
Hij wel vet beter dan de gemiddelde VA plugin maar hij mist voor mij die kriebel.
(Dat hij bij mij allesbehalve stabiel is vergeef ik nog want het is een beta)

• UtopiaM
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik heb er maar weer es een snippet uitgeknalt :D

[Soundcloud: http://soundcloud.com/bloodyutopia/gekkehuis]

Verwijderd

Even een vergelijk gemaakt van de diva .

Een digitale rand heeft die niet zo ,dat is wel mooi , maar het aantal leuke geluiden die ik tot nu toe uitgehaald hebt zijn erg beperkt . Zou dat miss de reden zijn dat er geen presets bij zaten :X

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Je weet dat je tussen de oscillator/filter/envelope-modellen kunt switchen? ;)

De reden dat er geen presets bij zaten was omdat dit nog beta is en de presetdesigners graag nog even willen wachten op de final.

• vlaaing peerd
van synths naar keys, vandaag een stagepiano gekocht van...jaja.. *gniffel* Casio.

Afbeeldingslocatie: http://www.rockpalace.com/gfx_productcode/100757/Casio-CDP100.jpg

Ik zat eerst uit te kijken naar eentje van Yamaha, maar de weighted keys en het Rhodes geluid heeft me overgehaald deze te nemen. De Yamaha had meer een DX7 Rhodes terwijl deze meer de 60's MkI/MkII heeft, wat ikzelf overduidelijk prefereer.

Maar ghehehe, een Casio...Da's wel het laatste merk waar ik ooit verwachtte een toetsenbord van te kopen, tenzij het is om open te slopen en te circuitbenden...

edit, wat ik bij deze dus niet ga doen :+

[ Voor 3% gewijzigd door vlaaing peerd op 19-11-2011 18:31 ]

• Kain_niaK

Kain_niaK

Geeft ie ook de tijd aan? _O-

Nee, even serieus. Ik wil zo graag iets met 88 degelijke toetsen die het gevoel van piano spelen dichter bij brengen maar het is allemaal zo duur. :'(
(Weighted Hammer Action)

[ Voor 6% gewijzigd door Kain_niaK op 19-11-2011 18:39 ]

• vlaaing peerd
Deze is zeer realistisch verzwaard en speelt echt lekker. Heb er €389,- voor betaalt. De 2 piano's klinken zeer getrouw en zit nu al uit te kijken om dat ding met de Rhodes door de Rotovibe (een soort Leslie-emulatiepedaal) heen te halen.

Er zit een midi uit op dus ga'm in de studio nog even door de Scarbee heenhalen, dan ben ik echt helemaal in m'n nopjes. *O*

• Kain_niaK

Kain_niaK

Zeg weet iemand of een tweedehands ProKeys 88 van M-Audio voor 420€ een goede koop is?
http://www.m-audio.com/products/en_us/ProKeys88.html
Afbeeldingslocatie: http://www.m-audio.com/images/global/media_hqpics/ProKeys88_top%5BSL%5D.jpg

Hier is hij nieuw te koop voor 515 € http://www.thomann.de/be/maudio_prokeys_88.htm

Heeft iemand ervaring met die digitale piano ?
Iemand die vlak bij woont heeft er net één aangeboden op tweedehands.be voor 420€en mijn vingers jeuken al om hem meteen te gaan halen.

Wat is volgens jullie de beste digitale piano voor aanslag onder de 500€ tweedehands ?

Hmmm misschien toch voor de Yamaha DGX-640 gaan.
Die schijnt een stuk beter te zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door Kain_niaK op 19-11-2011 19:44 ]

• vlaaing peerd
je bent een beetje eromheen aan het zoeken. Eerst noem je dat je bijna 2 Terabyte aan orchestrals hebt, dan wil je een zo realistisch mogelijk weighted keyboard, vervolgens wil je een keyboard kopen die redelijk overpriced is met semi-weighted toetsen?

Als je 1800GB aan orchestrals (waar dan ongetwijfeld een goeie piano of 2 tussen moet zitten) hebt zou ik me toch eerder focussen op de aanslag van het toetsenbord dan de geluiden, die bij de M-audio nou ook niet echt fabelhaft te noemen zijn.

En zoals ik al zei, deze Casio is fully weighted en nieuw 389,-

Verwijderd

Goeie koop die casio , al die termen zoals fully weighted en hammeractie klavier :P zijn een soort termen om aan te duiden dat die een bepaalde referentie heeft . Naar wat en hoe maakt eigenlijk niet uit , je zal je als pianist toch aanpassen aan je toetsebord .Tenzij die echt brak is wat me niet het geval lijkt met een casio .Die zetten voor weinig centen een leuke piano neer , zeker te preferen boven een tweedehands digitale .

Vindt het de beste investering in jezelf :)

Mr yoozer , waarschijnlijk zijn mijn presetsynhs te afwijkend kwa klank ^)

• Kain_niaK

Kain_niaK

Ik loop gewoon weer te hard van stapel en ken te weinig van digitale piano's
Ik heb vroeger veel piano gespeeld maar de laatste tijd weinig meer mee bezig geweest.
Terwijl het gevoel wat je al spelend in je instrument kan leggen nu net dat gene is wat je muziek een beetje extra kan geven.
Als ik dus een piano stuk maak dan doe ik dat volledig door noot per noot in te geven, en af en toe sla ik snel een akkoord aan op mijn m-audio 49.
Maar mooi spelen kun je daar gewoon niet meer.
Nu zou ik graag weer het echte piano gevoel krijgen. Ok, met software is dat natuurlijk nooit te bekomen.
Maar met een goede digitale piano in combinatie met The Grand 3 of Ivory 2 (The Grand 3 heb ik gekocht, Ivory 1 heb ik illegaal) moet er toch iets moois mee te doen zijn.
Als ik dat deze demo's zie ....

Ok, ik speel nauwelijks piano in vergelijking met dit soort virtuozen.
Maar toch.

Dit soort kleine composities, ik wil ze horen op een echte piano! En vermits een echte te duur is kan ik alleen maar een goede digitale piano op de beste piano software aansluiten.

Wat denken jullie van de Yamaha P-95?
Het geluid wat er uitkomt kan mij niet zo veel schelen, het gaat puur om de aanslag gevoeligheid en feeling van een echte piano.
Deze heeft GHS aanslag waar de lage toetsen zwaarder zijn als de hoge toetsten.
Het liefst zou ik gewoon een soort midi controller hebben zonder ingebouwd geluid en een aanslaggevoeligheid die je op het toestel zelf kan instellen maar dat zal wel niet bestaan.
De P-95 kost momenteel rond de 550 euro.
Maar ik kan beter nog maar een paar weken reviews lezen voor ik weer te snel een keuze neem.
Ben mijn oude keyboards en controllers gewoon beu.

[ Voor 4% gewijzigd door Kain_niaK op 19-11-2011 22:11 ]

• Yoozer

Yoozer

minimoog

vlaaing peerd schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 18:27:
van synths naar keys, vandaag een stagepiano gekocht van...jaja.. *gniffel* Casio.
Zo gniffel is dat niet, ik heb een paar dagen geleden op een Privia mogen tingelen en dat ging best aardig. Wat Rhodes betreft; nieuwere modellen (dus ook Yamaha) hebben vrijwel altijd 2 variaties - de DX en de MK1, maar die op die Privia vond ik erg eh. Dof? Bescheiden? De piano was prima, daar niet van, maar de rest viel toch wat tegen.
Kain_niaK schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 18:37:
Nee, even serieus. Ik wil zo graag iets met 88 degelijke toetsen die het gevoel van piano spelen dichter bij brengen maar het is allemaal zo duur. :'(
(Weighted Hammer Action)
2ehands zoeken voor iets leuks wil nog wel eens interessante dingen opleveren. Je moet je zo voorstellen dat qua toetsen er niet vaak grote sprongen worden gemaakt (al is Roland's Ivory Feel wel erg lekker) en qua geluid ook niet meer; en dan kun je een model van een paar jaar geleden vaak voor weinig oppikken terwijl eigenlijk alleen de paintjob is veranderd.

Je moet het inderdaad voor het gevoel doen, niet voor het geluid, al is het wel verdomd praktisch om zonder computer te kunnen spelen. Daar lever je met een ouder model ook niet veel op in, trouwens - een RD300 of zo kan nog prima mee.

[ Voor 4% gewijzigd door Yoozer op 19-11-2011 23:03 ]

Verwijderd

Even een demo gemaakt van een heilige Arp synth helemaal mono , al lijkt het niet veel het bestaat uit zo een 125 losse wave files om alleeen gebruik te maken van de analoge filters . Elk ander effect over die sound dan neemt de energie af , tenzij je een soort compresor/overdrive/distortion effect neemt :)
Zo een synth kun je voluit opnemen en afspelen omdat de klankleur/intonatie of hoe je het noemen wilt precies goed is .Voordeel is dat die duidelijk en gedefineerd uit de boxen komt , zelfs een lage bitrate mp3 klinkt nog goed omdat de geluidsgolven strak zijn en makkelijk te defineren . Als je een reverb effect erbij zet neemt de strakheid van die geluidsgolf af . Als je dan gaat comprimeren wordt er gedeelte wat niet goed gedefineerd is weggelaten waardoor je mp3 ineens een stuk minder klinkt . Zo lijkt me de werking ervan
Er zijn natuurlijk meer synths/romplers/va die dat kunnen , maar niet allemaal :)

http://soundcloud.com/systemrestoresound/arp-pro-soloist

Arp axxe ofzo zijn niet zo prijzig , je zet wel een sound neer die boven de gemmiddelde softsynth uitstijgt kwa produktie. Zo zijn er meer van die oude bakken met een vette sound korg/roland/moog , eminent310 :)
Ze klinken waarschijnlijk allemaal iets anders van mekaar , zo is bij me omni de tweede osc iets out of tune waardoor die bij gebruik van bijde een specefieke sound maakt uniek voor zo een synth . De rest van de discrete componenten maken daar ook deel van . Net als bij piano s zijn er niet twee die exact hetzelfde klinken ,Zelfde merk en type kunnen verschillend klinken binnen het karakter ervan .Als je een uur lang piano speelt klinkt die na het uur iets anders , dat hoeft niet op te vallen maar het is een gevecht tegen de natuurkrachten <+:)
Voordeel van digitale piano een constant hetzelfde instrument , hij wordt niet vals :)

• apNia

apNia

doet me beetje aan Stade 2, het nieuwe album van Mr Oizo denken systeemherstel :D

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=BSQFlgfElKI#!]

[ Voor 28% gewijzigd door apNia op 20-11-2011 12:21 ]

Verwijderd

Dat is een iets completer musikie , wel zo een soort sound :)

Gellukig was er altijd een goede import onder de oude dj , een hoop goede muziek is hier gewoon nooit uitgebracht . Mooie van het internet geeft je meer vrijheid als luisteraar om te luisteren naar wat je wilt :)
Weet het niet helemaal maar volgens mij kun je heel makkelijk een band vormen ,zelf muziek uploaden naar itunes , die vervolgens overal ter wereld geluisterd kan worden. Op yuortube en soundcloud staat ook een leuke collectie byzondere muziek . Zeker met de pc/mac maakt het produceren eigenlijk erg makkelijk , enigste wat je nog moet doen is vette tracks maken.

Dat is het moelijkste geweest en zal het altijd blijven :)

• apNia

apNia

Hoe maak je eigenlijk zulke warme pads zoals in het begin van dit nummer?

Ik probeer lately een beetje een 80s sound te maken, maar ik krijg het niet echt voor elkaar :D

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Weet iemand of Cubase of Samplitude het volgende kan doen:
Dat de muziek een heel klein beetje sneller gaat en dan weer langzamer?
In de bladmuziek staat "andante tres expressif" (bij het liedje Clair de Lune).
Ook staat er PP en con sordino. Evenals Tempo Rubato.
Of kunnen dit soort programma's dit niet?
Hier zie je een beetje wat ik bedoel: YouTube: Chihiro plays Clair de Lune by Debussy vanaf circa 25 seconden gaat ze ineens heel snel.

[ Voor 11% gewijzigd door Salvatron op 20-11-2011 14:42 ]

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Verwijderd

@Geen vinger
Alle programma's ondersteunen tegenwoordig meerdere tempi.
Maar je kan ook opnemen zonder quantisatie en dan komt het er op aan hoe strak er gespeeld wordt.

Verwijderd

@Geen Vinger

Als je in Cubase zit Cntrl + T drukken. Dan kan je de tempo track aanpassen per bar. Volgens mij is dit wat jij bedoelt?

Verwijderd

Bezig geweest met wat tech-house achtige trackjes. Eentje daarvan is de volgende:

Vocals van Sharam ft. Anousheh - Don't Say a Word.

[Soundcloud: http://soundcloud.com/capsoo/sharam-feat-anousheh-khalili]

Enjoy!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 november 2011 @ 18:47:
Bezig geweest met wat tech-house achtige trackjes. Eentje daarvan is de volgende:

Vocals van Sharam ft. Anousheh - Don't Say a Word.

[audio]

Enjoy!
Klinkt wel nice :D
Waar vind je die vocals zowel? Gebruik zelf meestal accapella4u, maar vind daar voornamelijk hiphop vocals e.d.

Zelf ben ik ook ergens aan bezig geweest, zou graag willen weten wat jullie ervan vinden!
YouTube: Propaganja - Relax

Bij voorbaat dank!

• vlaaing peerd
geen vinger schreef op zondag 20 november 2011 @ 14:42:
Weet iemand of Cubase of Samplitude het volgende kan doen:
Dat de muziek een heel klein beetje sneller gaat en dan weer langzamer?
In de bladmuziek staat "andante tres expressif" (bij het liedje Clair de Lune).
Ook staat er PP en con sordino. Evenals Tempo Rubato.
Of kunnen dit soort programma's dit niet?
Hier zie je een beetje wat ik bedoel: YouTube: Chihiro plays Clair de Lune by Debussy vanaf circa 25 seconden gaat ze ineens heel snel.
Inderdaad Ctrl+T voor de tempotrack in Cubase, deze kun je automaten en dan met een lijntje tekenen (met het potlood) om het tempo verhogen/verlagen.

Let op, ik heb gemerkt dat parabool-achtige lijnen veel "natuurlijker" klinken dan gewoon een rechte schuine lijn naar boven of beneden tekenen.

Leuk liedje om te doen trouwens, ik hoor graag het resultaat als je klaar bent ;)

• apNia

apNia

apNia schreef op zondag 20 november 2011 @ 14:17:
Hoe maak je eigenlijk zulke warme pads zoals in het begin van dit nummer?
[video]

Ik probeer lately een beetje een 80s sound te maken, maar ik krijg het niet echt voor elkaar :D
iemand? :-(

• Florinsz
Eindelijk weer eens wat inspiratie gehad :). Nieuw trackje er uit geknald. Nog een Work in Progress, dus heel benieuwd naar jullie feedback.

Whyte - Space Panda (work in progress)
[Soundcloud: http://soundcloud.com/whytewip/whyte-panda-wip1]

En deze heb ik al eerder gepost. Nog wat meer zitten spelen met de geluiden, en een aantal van de schreeuwende kinderen weggehaald. Iets beter gebalanceerde track nu :).

Whyte - Rolling Along (work in progress)
[Soundcloud: http://soundcloud.com/whytewip/whyte-rolling-along-wip1]

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

vlaaing peerd schreef op maandag 21 november 2011 @ 13:09:
Inderdaad Ctrl+T voor de tempotrack in Cubase, deze kun je automaten en dan met een lijntje tekenen (met het potlood) om het tempo verhogen/verlagen.

Let op, ik heb gemerkt dat parabool-achtige lijnen veel "natuurlijker" klinken dan gewoon een rechte schuine lijn naar boven of beneden tekenen.

Leuk liedje om te doen trouwens, ik hoor graag het resultaat als je klaar bent ;)
Bedankt voor de tips. Ik werk overigens op dit moment met samplitude, dan moet ik ff zoeken naar dezelfde functie in samplitude.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Verwijderd

Productie van muziek en geluid voor een korte film

Verwijderd

Ik heb zo'n vermoeden dat er gesamplede synth strings in voor komen.
Misschien is het wat een vaag antwoord maar dat is de pest met samples. Je kan er zo verduveld veel mee. En juist dat ze vroegah wat creatiever omgingen omdat ze geen gigabytes aan harde schijven hadden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 november 2011 @ 11:13:
[...]

Klinkt wel nice :D
Waar vind je die vocals zowel? Gebruik zelf meestal accapella4u, maar vind daar voornamelijk hiphop vocals e.d.

Zelf ben ik ook ergens aan bezig geweest, zou graag willen weten wat jullie ervan vinden!
YouTube: Propaganja - Relax

Bij voorbaat dank!
Nummertje klinkt best wel chill, ookal ben ik niet meer zo van de hardstyle. De beat zit er goed in, maar wat effecten om de "gaps" op te vullen zou niet misstaan. :-)

De vocals haal ik normaliter ook van acapellas4u, maar deze is geen acapella. Ik heb ze rechtstreeks uit het originele nummer van Sharam getrokken 8)7

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 november 2011 @ 19:55:
[...]

Nummertje klinkt best wel chill, ookal ben ik niet meer zo van de hardstyle. De beat zit er goed in, maar wat effecten om de "gaps" op te vullen zou niet misstaan. :-)

De vocals haal ik normaliter ook van acapellas4u, maar deze is geen acapella. Ik heb ze rechtstreeks uit het originele nummer van Sharam getrokken 8)7
Hehe thanks ^^, ik hoor vaker dat men de stem uit een documentaire haalt, zoals bijvoorbeeld Noisecontrollers - Big Bang, dat was volgens mij een documentaire van discovery channel :P.
Misschien wat meer tv gaan kijken.. O+

• vlaaing peerd
@kain

ah je bent een zuiderbuurman :)

Lekker gespeeld daar op de tube! Ik kan hier graag naar luisteren en valt weinig over op te merken.

Hoe je versneld/vertaagd voor de aanzetten en de dynamiek gebruikt klinkt overwogen en gevoelig, ik heb er niet meer over te vertellen dan afmaken en een keer een mooie opname van maken.

Ikzelf gebruik NI Scarbee, welke een hele serie aan gigasamplers heeft. Het mooie hieraan is dat er voor verschillende velocities ook echt een andere sample is gemaakt. Verderzit er bij de meeste toetsen ook nog de optie om aanslagen en bijgeluiden erin te doen.

Ik heb 'm zelf nog niet maar misschien dat je de Alicia Keys piano wel leuk vind:

DEMO

Vooral de latere voorbeelden laten je goed horen hoe de piano klinkt. IMO 1 van de betere gigasamplers.

• vlaaing peerd
Ik heb het al vaker aangehaald maar wat jij wilt hebben is een Roland Juno en een dikke plateverb. Dan kan je niet anders dan jaren 80 sounds maken. ;)

Bedenk verder dat in de jaren 80 de synths en heel veel effecten nieuw waren en het meeste gebruik behoorlijk rudimentair was, vaak kant en klare presets met behoorlijk lompe effecten, verder vaak een detune of vibrato op het pitchwheel en vooral niet te zuinig ermee doen.

De pad die je noemt in het filmpje is wel vrij complex, ik kan het zo 123 niet ontleden, maar er zit ook een enorme laag effecten over.

sorry dubbelpost...plz don't kill me

edit2;
wat Wouter zegt klopt inderdaad. Sampleruimte was er niet veel in die tijd een een "stab akkoord" word dan ook vaak gewoon als 1 sample over het hele toetsenbord verdeeld, een beetje zoals in een tracker zegmaar. even ter vergelijk, de Scarbee heeft over het toetsenbord 7 gig in 3000 samples in 12 velocitylayers.

[ Voor 19% gewijzigd door vlaaing peerd op 21-11-2011 21:17 ]

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Het geinige is dat dit dus helemaal niet 80s is - zelfs in de 80s hadden ze dit soort pads niet :D Mooie track overigens.

Het is hoogstwaarschijnlijk wel een sample. Begin met een reguliere zaagtand-pad, zet er een smiley EQ op, een compressor, hoogstwaarschijnlijk een hele lichte chorus + phaser en dan een reverb. Vervolgens hou je een mineur septiem voor een seconde of 10 in en pakt daar dan het middenstuk van als de reverb al weer terug begint te komen.

Wel een interessante! Ik zal eens een poging wagen.

• Kain_niaK

Kain_niaK

Adam Szabo heeft een nieuwe sylenth1 soundset uit!
[Soundcloud: http://soundcloud.com/adamszabo/adam-van-baker-sylenth1-3]

Klinkt weer erg lekker omdat hij altijd de beste trance melodietjes en akkoorden in zijn demo's stopt.
Een must have voor trance producers!
Hij heeft ook een gratis cursus trance sound design online gezet.
http://sdc1.trancemusicmastery.com/

Inschrijven en zien! Het is misschien geen masterclass van Rob Papen maar deze jongen kent wel iets van trance geluiden en hoe je ze erg vet en vol maakt!

Verwijderd

Er zitten zieke sounds tussen zeg! Klinkt erg gaaf!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:42
klinkt zeker lekker zeg!
ik ben op zoek naar een setje knappe studiomonitoren. Dan kom je snel uit op een set van bijvoorbeeld KRK maar zijn er mensen met ervaringen van bijvoorbeeld andere merken? er is namelijk een verschrikkelijk groot aanbod??

Verwijderd

KRK gaan hard en hebben relatief veel bas, hoog en zijn goedkoop. Voor een DJ kan dat fijn werken.
Maar monitoren uitkiezen is een persoonlijke kwestie.
Stel een budget vast en ga zoeken in de groep die daar aan voldoet.
En het kan dan ook geen kwaad om de monitors in actie te horen zodat je geen blinde/dove beslissing maakt.

• apNia

apNia

Misschien moet dat stukje aan de FAQ in de startpost toegevoegd worden. Zie het best vaak terugkomen hier.

• bakkie1985
ik heb inmiddels ontdekt dat ik mn denon als versterker kan gebruiken!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Elke monitor die niet van te voren als echt "slecht" gezien kan een goede monitor zijn.
Prijs kwaliteit is belangrijk en wat jij er precies mee wilt (als bas heel belangrijk is koop dan een sub en dat soort dingen)

Maar uiteindelijk leer je gewoon mixen en eventueel masteren met JOUW monitors.
Wat je vooral moet doen wanneer je net nieuwe monitors hebt is ontzettend veel goed gemixte en gemasterde nummers gaan luisteren van muziek die je goed kent. Gewoon de ene na de andere CD of audio-dvd of mp3 bibliotheek gaan luisteren tot je helemaal krank bent.
Elke dag zo lang als je tijd hebt.
Dan leer je echt dingen horen waarvan je niets wist dat het bestond in muziek.
En zo leer je je monitor kennen.
Na dat je je eerste nummers gemixt hebt zoek je zoveel mogelijk andere speakers en manieren om naar je nieuwe nummer te luisteren. Dus op je ipod, op al je headsets, op je surround boxen, radio in de auto, etc etc. Zo ga je ontdekken welke bepaalde frequenties je beter een beetje kunt dempen zodat je muziek op bijna alle afspeel apparaten ongeveer hetzelfde klinkt. (om vervelende resonatie te vermijden)
En met een parametric EQ of multiband compressor kun je altijd veel beter bepaalde frequenties dempen als boosten.
Hou ook rekening dat de akoestiek van je ruimte bepaalde invloed op je mix kan hebben.
Enfin, hoe meer je met je monitors werkt en vooral luistert naar goede muziek hoe beter je ze door krijgt.
En verander zeker niet te vaak van monitors. Ze kunnen lang mee gaan als je ze niet mishandelt.

[ Voor 3% gewijzigd door Kain_niaK op 24-11-2011 11:49 ]

• bakkie1985
Dank kaïn voor je mooie uitleg! kan ik wat mee

• Zanzarismo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-11 22:20
Hallo,

Ik zag dat op askvideo.com t/m 1 december de Cubase tutorials in de aanbieding zijn.
Nou heb ik nog nooit met Cubase gewerkt maar vroeg me af of zo'n tutorial het geld of de moeite waard zijn..?
Heb geen ervaring met wat voor producer software dan ook..

• Florinsz
Ik denk alleen dat je dat zelf kunt beoordelen. Denk jij dat je er iets aan zult hebben? Ken je het programma al? Heb je al andere geprobeerd?

Verwijderd

Als je er nog geen ervaring mee hebt , of met welke daw software ook , kun je better de vraag steelen wat wil je met die software . Maak je al muziek die je wil opnemen , wil je muziek gaan maken met softsynths of gebruik je hardware inclusief zangeresen . Je moet wel weten wat je wil doen .

Als je niet echt bedoelingen er mee hebt kun je gewoon gelijk mee begginnen en uitproberen . Er zit zo veel in een moderne daw dat alles leren niet altijd nodig is . Het is in feite een moderne variant van de meersporen banderecorder met ongekende editing mogelijkheid , plugins worden steeds vetter en volstaat in feite voor een leuke productie :)

oef whyte is me net voor :)

• Zanzarismo
Whyte schreef op donderdag 24 november 2011 @ 18:04:
Ik denk alleen dat je dat zelf kunt beoordelen. Denk jij dat je er iets aan zult hebben? Ken je het programma al? Heb je al andere geprobeerd?
Ik denk wel dat ik er iets aan zal hebben maar was meer benieuwd naar eventuele ervaringen van mensen hier..
En de andere 2 vragen van je staan al in mijn vraag.. :)
Ook ben ik benieuwd of Cubase 6 aan te raden is t.o.v. Cubase 5. Of maakt dat voor een beginner niet zo veel uit?

*edit*

Ik wil Cubase gaan gebruiken voor het maken van muziek met softsynths

[ Voor 7% gewijzigd door Zanzarismo op 24-11-2011 18:58 ]

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:26
Zoek een op Youtube naar askvideo cubase,kun je kijken als het wat is en zoek dan gelijk eens op Sonic Academy.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:20

2mb

Er lopen een aantal goede kortingsacties vanwege Thanksgiving in de US, kun je goed gebruik van maken als je nog iets wilt hebben. Ik noem er een paar:

Afbeeldingslocatie: http://images-l3.native-instruments.com/uploads/pics/01_KOMPLETE.jpg

50% korting op de Native Instruments synths

Afbeeldingslocatie: http://cdn1.ableton.com/resource/1a176a99ce37f047d1787ab07d136db9/santa_landing_page_banner_en.png__556x180_q95.png

25% op alles van Ableton

33% korting op alles van Soundiron (o.a. Tonehammer Emotional Piano)

Hier een redelijk compleet overzicht: http://rekkerd.org/deals-deals-deals/

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

• Kain_niaK

Kain_niaK

Gross beat van Image-line kost tot 6 december maar 39 dollar ipv 99 dollar.
Zelfs Daft Punk gebruikt die plugin die uitermate geschikt is voor scratch en stutter effecten.
(Beste plugin om dat life te doen)
http://www.image-line.com...319&title=gross-beat-sale

Kopen die hap! :)

[ Voor 40% gewijzigd door Kain_niaK op 24-11-2011 23:54 ]

• UtopiaM
Dikke plugin! :D mayb om es over mn tracks/synths heen rammen en razendsnelle edits erin steken. Ik vind het wel lastig dat het altijd nadien moet, en het bvb niet over een plugin/sampler kanaal kan. Of heb ik dat mis?

Verder vandaag bezig geweest met een maat, volgende resultaat.

[Soundcloud: http://soundcloud.com/bloodyutopia/z999-vs-nonlogik-collabyo]

• Kain_niaK

Kain_niaK

Nee, het kan overal overheen.
Het is een realtime effect.

Verwijderd

@Z999
Doet me best wel aan Aphex Twin denken.
Maar dan nog chaotischer.

• UtopiaM
Aphex twin is een erg groot compliment ;) thx

Realtime effect prima, maar het zal lastig worden in combi met mn controller.

• Kain_niaK

Kain_niaK

[Soundcloud: http://soundcloud.com/djparker/parker-wheres-my-monkey]
Dit soort creativiteit is waarom het internet fantastisch is!

Videoclip
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=EmfIlI4M1Yg]

Ik heb nog nooit met samples van anderen gewerkt. Misschien toch eens een keer proberen voor een vette mix te maken.

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Zanzarismo schreef op donderdag 24 november 2011 @ 18:31:
Ook ben ik benieuwd of Cubase 6 aan te raden is t.o.v. Cubase 5. Of maakt dat voor een beginner niet zo veel
*edit*

Ik wil Cubase gaan gebruiken voor het maken van muziek met softsynths
Als je verder nog niks hebt - waarom zou je dan uberhaupt kiezen voor Cubase? Al andere programma's geprobeerd, of...?

• Dacide
Die kortingacties zijn echt super..

Ik ga voor de Massive en Battery.

Jammer dat Komplete 8 niet beschikbaar is met 50% korting.. anders wist ik het wel :)

• audiojunk
Dacide schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 11:29:
Die kortingacties zijn echt super..

Ik ga voor de Massive en Battery.
Volgens mij is er geen korting op Battery en Massive.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

• Dacide
Jawel, had ze al in mijn winkelwagentje gezet.

Massive, battery, absynth... allemaal te krijgen voor (ik dacht) 85 euro.

Die Massive en Battery zitten een beetje onhandig verscholen. Via dat geanimeerde productmenu kun je nog naar rechts scrollen m.b.v. dat onduidelijke witte pijltje. http://www.native-instrum...liday-sale-2011-komplete/

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Als je meer dan 3 plugins van NI koopt is het (zonder korting) rendabeler om gewoon voor Komplete te gaan, dan kost de upgrade een heel stuk minder.

Verwijderd

Kain_niaK schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 02:28:
[audio]
Dit soort creativiteit is waarom het internet fantastisch is!

Videoclip
[video]

Ik heb nog nooit met samples van anderen gewerkt. Misschien toch eens een keer proberen voor een vette mix te maken.
Leuk , denk dat samples toch wel een bron van inspiratie kan zijn waarin de sampler zelfstandig muziekinstrument is .Je ziet het terug in de begintijd van samplen waarin de sampler duidelijk als sampler naar voren komt .Net als ander instrumenten verooozaakt die een revolutie op dat moment :)

Denk maar even aan The art of noise :P YouTube: Art of Noise - Close to the Edit (live)

Edit vergelijk de zangstem die begint op 3.40 YouTube: Art Of Noise - Ambience Of Love
Met deze zangstem YouTube: Brian Eno & David Byrne - Regiment

Lijkt gewoon gesampled van brian eno :o

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2011 18:26 ]

• Zanzarismo
Yoozer schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 10:26:
[...]

Als je verder nog niks hebt - waarom zou je dan uberhaupt kiezen voor Cubase? Al andere programma's geprobeerd, of...?
Cubase is aangeraden door vrienden. Ik kan dan wel eerst met een ander programma aan de slag gaan maar kies er dan voor om gewoon meteen met Cubase te beginnen.

• Kain_niaK

Kain_niaK

Cubase --> breed gama aan muziek. Nadruk ligt meer op mixen en producen dan op componeren.
Interface is moeilijk maar als je het programma eenmaal kent valt er geen reden om niet met Cubase te werken
Is ook van de betere programma's het enige dat native 64 bit is. Verwacht het minste compatibiliteit problemen met plugins als je met Cubase werkt omdat het VST systeem van dezelfde makers is.
nadelen: Nieuwere versies kosten altijd weer geld en het is gewoon een duur programma.

Ableton Live --> nadruk ligt op het snel opnemen en produceren van meestal elektronische muziek en is onovertroffen in Live performance. Maar ook heel veel gitaar bandjes werken er mee. Workflow en interface is beter als Cubase. Vooral voor trance en dance en dit soort jeugdige muziek heeft het een uitermate vlotte workflow. Komt met heel veel ingebouwde effecten.
Ik raad alleen Cubase aan boven Ableton Live als je NOOIT elektronische muziek maakt.
nadelen: Geen 64 bit versie, je moet jbridge gebruiken als je meer als 4 GB ram wilt gebruiken. Is ook redelijk duur maar goedkoper als Cubase. Voor nieuwe versies moet je betalen.

FL Studio --> Beste workflow voor het componeren. De pianoroll is onovertrefbaar. Komt met een shitload aan effecten en geluiden en synths maar de kwaliteit daarvan is lager als bij Ableton Live en Cubase.
Gebruik je je eigen plugins dan maakt dit niks uit.
Is retegoedkoop vergeleken met de rest. Komt met life time free update. één keer 200 - 300 euro betalen en je krijgt alle nieuwe versies en updates gratis.
Heeft ontzettend goede support online en op het forum. Je steunt hier de Belgische en Nederlandse economie mee. (het Belgische bedrijf ligt bij Gent in de buurt)

nadelen: Is het minst stabiel, meeste problemen met plugins. Slechtste midi ondersteuning. Heeft soms briljante nieuwtjes en aan de andere kant verschrikkelijk stomme problemen.

Ik werk met alle 3 maar ken FL Studio het beste dus voor het componeren gebruik ik meestal FL Studio.
Ableton Live is voor live optredens en effecten duidelijk de enige winnaar.
Cubase is het beste voor vooral werken met samples en het mixen en masteren van je track.

Grote studio's gebruiken meestal Pro Tools en Logic (voor het componeren) en werken meestal met Mac.
Heb je een Mac of Mac OS? --> Logic

[ Voor 3% gewijzigd door Kain_niaK op 25-11-2011 19:10 ]

• apNia

apNia

Hahahahahaha wat verschrikkelijk vet :D
Kain_niaK schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 19:04:
Ableton Live --> nadruk ligt op het snel opnemen en produceren van meestal elektronische muziek en is onovertroffen in Live performance. Maar ook heel veel gitaar bandjes werken er mee. Workflow en interface is beter als Cubase. Vooral voor trance en dance en dit soort jeugdige muziek heeft het een uitermate vlotte workflow. Komt met heel veel ingebouwde effecten.
Ik raad alleen Cubase aan boven Ableton Live als je NOOIT elektronische muziek maakt.
nadelen: Geen 64 bit versie, je moet jbridge gebruiken als je meer als 4 GB ram wilt gebruiken. Is ook redelijk duur maar goedkoper als Cubase. Voor nieuwe versies moet je betalen.
Ik geloof dat met Ableton 9 een 64 bits variant komt!

[ Voor 54% gewijzigd door apNia op 25-11-2011 19:39 ]

Verwijderd

Kain_niaK schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 19:04:
Cubase --> breed gama aan muziek. Nadruk ligt meer op mixen en producen dan op componeren.
Interface is moeilijk maar als je het programma eenmaal kent valt er geen reden om niet met Cubase te werken
Cubase is van origine een componeer/produceer programma. Dat mixen is er later bijgekomen.
Je kan er behoorlijk veel mee maar als beginner hoeft dat helemaal niet. (Doe ik ook zo weinig mogelijk.)

En met welke je begint maakt echt geen zier uit. Het ziet er allemaal anders uit maar werkt allemaal hetzelfde. De een wil een VW en de ander een Seat. Het is maar net wat je leuk lijkt.

• UtopiaM
Heb veel gebruikt, FL blijft voor mij het beste. Kan dr het snelst mee werken, en gezien ik geen native effecten gebruik ook nog eens erg strak. Mix heb ik amper problemen mee, maar dat komt ook omdat ik een relatief toffe kamer/monitoren heb.

• Kain_niaK

Kain_niaK

Oude wijsheid. Het ligt niet aan het programma, het ligt aan de gebruiker.
Nog een ouder voorbeeldje. Als je Wes Montgomery een gitaar van 35 gulden geeft met blikken snaren en een lullig versterkertje, klinkt 'ie ook als Wes Montgomery.

Zelfs met een loopmachine, een versterker en beatbox skills word er betere muziek gemaakt dan ik zelf kan ...

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:53

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Kent er iemand Mix Meister zoja al gebruikt en wat vinden jullie ervan? Heb zelf een jaar of 7 geleden het programma gebruikt en een paar cd mixen met gemaakt, is vrij gemakkelijk programma met veel isntel mogelijkheden.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• audiojunk
Damic schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 19:56:
Kent er iemand Mix Meister zoja al gebruikt en wat vinden jullie ervan?
Ik gebruik het programma wel eens en ben er zeer tevreden over,werkt makkelijk en snel zonder problemen.

• Florinsz
Alleen heeft MixMeister verder helemaal niks met het produceren van muziek te maken verder :).

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:53

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Dat is waar Whyte, sorry.

@Kein, where's your monkey :p zeer vette mix :D

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Verwijderd

Weer ff wat anders. Geinspireerd door ouwe japanse eindbazen zoals Kitaro en YMO een trackje in elkaar geknutseld. De lead met de hand ingespeeld en die is niet strak maar da hoort zo. ;)

http://faxis.dyndns.org/peaks/japanese_garden.mp3

• Kain_niaK

Kain_niaK

FF uit mijn speakers knallen. Kijken of ik de buurman wakker kan maken.

• imafishlol
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-11 13:51
Hallo beste producers van GoT,
na lang tijd getwijfeld te hebben of ik nou wel of niet muziek uit mijn computer wil proberen te persen, nu toch maar eindelijk besloten om Fruity loops te installeren en hiermee een beetje proberen te rommelen. Ik stuit echter op een probleem waar ik geïrriteerd van raak.

Als ik in FL bezig ben en ik wil alt-tabben naar YouTube om te zien hoe iets moet, moet ik telkens met mijn eigenschappen van "playback devices" rommelen om geluid te krijgen van dat filmpje (en weer opnieuw als ik weer naar FL alt-tab). Weet een van jullie hoe je dit automatisch kan laten doen? Wordt er een beetje gek van om telkens met me laptop naast me computer te zitten om die filmpjes te bekijken :P.

• apNia

apNia

komt dat niet omdat je de Asio4All drivers gebruikt?

• Kain_niaK

Kain_niaK

Auto close device.

• Florinsz
Heb Jupiter and Mars, een track die ik een jaar geleden heb gemaakt, een kleine opfrisbeurt gegeven door het geluid een beetje te tweaken en iets sneller te renderen (117bpm -> 121bpm). Klinkt weer fris :).

[Soundcloud: http://soundcloud.com/whytewip/whyte-jupiter-and-mars-121bpm]

• Dacide
Zó,
NI Massive is besteld. Levering (box) in 4 dagen...

Is me echter niet duidelijk of ik nu een manual als PDF krijg, of ook een papieren versie. Wie weet dit?
Ik moest tijdens het bestellen echter expliciet aangeven welke taal manual ik wil...

Verwijderd

Manual heb je toch helemaal niet nodig?
Het is dat ik hem door heb gelezen ivm een review maar dat ding zit zo logisch in elkaar dat je volgens mij de manual alleen nodig hebt voor hele specifieke dingen.

• Dacide
Geen idee eigenlijk. Heb heel even met de demo gespeeld. Niet lang eigenlijk. Kom er redelijk mee uit. Alleen het stukje met de diverse envelopes is me niet helemaal helder. Begrijp wel dat ik zelf custom envelopes kan maken en die aan tal van componenten kan koppelen.

Erg fijne sounds voor een soft synth.. Klinkt in de basis al redelijk "vet"... Doet me beetje denken aan de Sylenth 1.

Anyway, lijkt me een prima deal voor 89 euro.

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Dacide schreef op maandag 28 november 2011 @ 10:15:
Is me echter niet duidelijk of ik nu een manual als PDF krijg, of ook een papieren versie. Wie weet dit?
Alle NI producten die ik boxed heb komen met een boekje. Vaak is het wel zo dat een ringband stukken prettiger is als referentie en een kwart wordt ingenomen door de Service Center setup uitleg op beide platformen.
Dacide schreef op maandag 28 november 2011 @ 11:20:
Geen idee eigenlijk. Heb heel even met de demo gespeeld. Niet lang eigenlijk. Kom er redelijk mee uit. Alleen het stukje met de diverse envelopes is me niet helemaal helder.
Alles wat in Massive een "vakje" eronder heeft kan gemoduleerd worden. In het vakje verschijnt het nummer van de modulator en de kleur duidt aan of het continu variabel is (groen: LFO, Stepper, Performer), constant/controller-based (geel) of envelope-gebaseerd (blauw).

In alle gevallen is een LFO of een envelope niks anders dan een robot die een knop voor je omdraait. Traditioneel is dit bij LFO beide richtingen uit vanuit een middenpunt (bipolair) en bij een envelope een enkele richting (unipolair: je hebt dus een nul en een maximum). Wil je de envelope omkeren, dan zet je de modulatie op een negatief getal.

Het is een ontzettend elegant systeem dat z'n gelijke nog niet heeft gevonden qua duidelijkheid. Er zijn twee manieren om modulatie aan de gang te krijgen - met je rechtermuis klikken op een vakje en dan uitkiezen of zo'n "kruisje" van een envelope, LFO of Macro naar zo'n vakje te sleuren. Door op het vakje te klikken en dan de muis in te houden verander je de intensiteit van de modulatie.

Massive geeft je synthkennis een behoorlijke work-out. http://www.massivesynth.com/ is een goede bron en op http://www.gearslutz.com/...20-pop-sound-sources.html vind je ook een ris screenshots en tips voor Massive.
Erg fijne sounds voor een soft synth.. Klinkt in de basis al redelijk "vet"... Doet me beetje denken aan de Sylenth 1.
Als eigenaar van beide kan ik zeggen dat Massive vele malen dieper is dan Sylenth. Het grootste voordeel wat Sylenth1 heeft is de unison per oscillator en het feit dat 'ie out of the box al met een bootlading trance-sounds komt, maar als dat je ding is moet je even bij Adam Van Baker langsgaan voor een soundset voor Massive.

• Dacide
Bedankt voor je verdere uitleg.

Heb inmiddels al de online manual gevonden.. Ben deze even aan het doorspitten.. soort opwarmertje voor als ik massive ontvang (4 dagen)

Ik doe overigens helemaal niks met trance... zit meer in de techhouse/progressive/minimal/techno. Niet dat dat heel veel uitmaakt overigens.

• apNia

apNia

Zijn er eigenlijk VSTs die goed de satuartie van je frequetiegebieden weergeven? Dus beetje als een spectrum analyzer, maar dan meer? Dat je makkelijk kan zien waar het slapjes is. Of is de spectrum analyzer over het algemeen daar de juiste tool voor?

Verwijderd

Wat is er mis met je oren hiervoor te gebruiken? :X

Of anders met een bandfilter de frequentie-band eruit te vissen wat je verdacht vindt en dat even beluisteren?

• apNia

apNia

Het gaat er juist om dat ik in m'n totaalmix een mooie gelijke saturatie wil, niet om iets er uit te knippen.

• vlaaing peerd
je loopt daarmee de kans de plank mis te slaan. Goed geluid is niet altijd een "platte" mix, soms zijn juist de dipjes en de pieken hetgeen de mix goed maakt of eruit laat springen, je moet dus echt niet teveel gaan vertrouwen op freq analysers.

Het is handig als je vantevoren weet dat het bv in de mid ergens niet lekker zit en je wilt de foute freq pinpointen, op den duur zou je dat echter op gehoor ook moeten gaan lukken en dat doe je dan ook meteen met het medium waar muziek voor gemaakt is; je oren.
Pagina: 1 ... 25 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.