Toon posts:

How to become a Producer Deel II Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 102 Laatste
Acties:
  • 342.219 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:48

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Ja maar ik hoor heel vaak dat ik m'n oren moet gebruiken. Maar dat lijkt me iets wat je later doet. Ik zit nu nog in een stadium waar ik spectrum analysers gebruik om foutjes te vinden. Ik merk dat ik steeds meer op basis van gehoor kan (EQen gaat steeds beter bijv). Maar m'n gehoor moet het wel leren, vaak dmv dit soort tools.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freq analysers zijn een soort 'steunwieltjes' voor je oren.
Betekend ook dat je veel moet oefenen wil je zonder kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

OK waarom bestaan ze en waarom zou ik ze niet gebruiken? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat ze bestaan moet je ze gebruiken? (Omkeren kan ik ook. :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik al een tig jaar de freq anylizer , begon als iets om naar te kijken wat reageerd op geluid .
De eerste anilyzer die ik zag was maar liefst twee meter breed bij een meter hoog , helemaal tegen de muur gemonteerd als led. Vandaag de dag gebruik ik hem alleen om te checken of er geen storing is ,niet zo zeer in de mix eerder een check over inviduele files . Je kan een hardware eq niet vergelijken met een software eq , de reactie op het geluid is verschillend . Echt freqenties boosten zou ik ik nooit met een digitale eq doen , maar er zijn er ongetwijfeld die dat wel doen .Analoog eq boosten is juist vet , heel snel je schuifie omhoog en omlaag gooien maakt een sweep , of je bas krijgt een enorme boost zonder cliping.
Heb nu twee eq met anylizer , een oude teac en een technics met pink noise voor testgeluid uit te sturen .
Gewoon geluidjes de ruimte geven in de mix vindt ik nog het beste resultaat geven :)

Is kunst :P YouTube: Yukikaze - Physical Display Device for Spectrum Analyzer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:24

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Nice systeemherstel.

Heb juist FruityLoops terug geïnstalleerd en de ASIO driver geactiveerd, wat een verschil geen haperingen in het geluid :o

Binnenkort wat werk van mij? Wie weet ;)

Groeten Damic

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
Tip voor mensen met een ipad.

We kennen allemaal het fijne boek 'secrets of house music production' wel. Dit boek is nu ook te verkrijgen voor de ipad via de appstore.

Normaal kost de volledige uitgave met alle chapters rond de 20 pond (24 euro). Omdat samplemagic de mensen die het boek reeds in bezit hebben tegemoet willen komen, hebben ze de prijs van de app versie tot zondag a.s. verlaagt naar 14,95.

De inhoud van de app is identiek aan het boek, echter met verschil dat er extra pagina's bijkomen met samples etc.. Denk bv aan een korte tutorial die in het boek staat. Die wordt nu dan stap voor stap toegelicht middels tekst en geluid.

boek: http://www.samplemagic.co...b1_secretshousemusic.html
ipad versie: http://www.samplemagic.co...2_secretsofhouseipad.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Hmmm dat klinkt heel interessant Dacide. Zou toch wel het boek willen hebben, hoop dat ik er wat van oppak voor m'n drum & bass producties. Is er trouwens niet een soortgelijk boek voor drum & bass?
En wat is je ervaring met het boek, leerzaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:00

Wom

Wat is een veelgebruikte externe geluidskaart? Mijn Terratec DMX is overleden en zoek iets in de richting van M-Audio oid. Maar op gebied van externe geluidkaarten heb ik geen kaas gegeten.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:58
Focusrite
E-MU
Roland
MOTU
Tascam
M-Audio
Yamaha

Terratec was altijd geweldig, maar is tegenwoordig meer op de consumertoer gegaan geloof ik.

Allemaal veelgebruikt en met goede reputatie. Als je wat specifieker met je budget en technische eisen bent dan kunnen we ook wat specifieker iets aanraden. Kijk anders eerst ff bij de webwinkels en zie of je daar wat van je gading kan vinden

Bax-shop
PeterVerspuy
Tonika
RJshop

moeten allemaal een zeer uitgebreid aanbod hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door vlaaing peerd op 02-12-2011 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Koop geen M-Audio geluidskaart.
En zeker geen Fast Track Pro. Want dat design is defect en daar zijn heel veel problemen mee.
M-Audio heeft verschrikkelijk slechte driver ondersteuning.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
apNia schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 11:49:
Hmmm dat klinkt heel interessant Dacide. Zou toch wel het boek willen hebben, hoop dat ik er wat van oppak voor m'n drum & bass producties. Is er trouwens niet een soortgelijk boek voor drum & bass?
En wat is je ervaring met het boek, leerzaam?
Ik vind het zelf echt een superboek. Het boek is vooral LEUK om te lezen... heel uitnodigend. Ben je al langer producer, dan staat er uiteraard zat content in die je al kent/weet. Maar ik produceer net sinds een anderhalf jaar ofzo.. dus voor mij was het echt een godsgeschenk. Maar ik ken meerdere mensen die reeds langer in het vak zitten en iedereen is positief over het boek. Het boek is wel (logischerwijs) gericht op elektronische dansmuziek... varierend van deep/funky house tot aan progressive, electro house, techno en minimal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
vlaaing peerd schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 11:58:
Focusrite
E-MU
Roland
MOTU
Tascam
M-Audio
Yamaha

Terratec was altijd geweldig, maar is tegenwoordig meer op de consumertoer gegaan geloof ik.

Allemaal veelgebruikt en met goede reputatie. Als je wat specifieker met je budget en technische eisen bent dan kunnen we ook wat specifieker iets aanraden. Kijk anders eerst ff bij de webwinkels en zie of je daar wat van je gading kan vinden

Bax-shop
PeterVerspuy
Tonika
RJshop

Ik heb hiervoor de E-MU 1212m Pci card gehad... werkt prima zolang je windows xp gebruikt (liefst 32bit)... gebruik je windows 7... laat dan maar zitten. Zeer slechte driver ondersteuning.

Daarom toen een Focusrite Saffire (originele model.. wit, staande model) gekocht. 2ehands.. was echt een werelddeal... slechts 75 euro. nieuwprijs bij sommige shops zit nog steeds rond de 300 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Dacide schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 12:40:
[...]

Ik vind het zelf echt een superboek. Het boek is vooral LEUK om te lezen... heel uitnodigend. Ben je al langer producer, dan staat er uiteraard zat content in die je al kent/weet. Maar ik produceer net sinds een anderhalf jaar ofzo.. dus voor mij was het echt een godsgeschenk. Maar ik ken meerdere mensen die reeds langer in het vak zitten en iedereen is positief over het boek. Het boek is wel (logischerwijs) gericht op elektronische dansmuziek... varierend van deep/funky house tot aan progressive, electro house, techno en minimal.
Ja ik produceer nu zelf al best wat jaren (13 jaar :-() maar ik leer nog altijd veel, het is immers allemaal hobby. Maar wel de wat verfijnde technieken. Dus het boek lijkt me heel vet en mooi, maar ik vind het wat prijzig (40 euro) als ik niet zeker weet of ik er wat van ga leren. En helaas geen iPad, anders zou ik dat doen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook als het je hobby is en je niet al teveel geld er aan uit geeft kan het zin hebben om dingen bij te leren door een boek of zo te kopen. Het is zo zuur als je gave hard/software hebt en er te weinig mee kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Nee maar ik bedoel dat ik meer bang ben dat alles wat er in staat voor mij al gesneden koek is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Dat denk ik niet hoor.. het geeft je zeker frisse handvaten mbt (house)muziekproductie. Ook heel erg praktijkgericht. Handige ins- en outs.

Het is geen boek dat je probeert de basis van synthesis te leren... (er staan een handjevol pagina's in die subtractieve synthesis verduidelijken)

Wil je meer informatie over traditioneel "produceren" cq studiotechniek etc..
dan is dit boek meer iets voor jou (komt uit de zelfde serie van sample magic... heb hem zelf ook)
http://www.producersmanual.com/
Dit boek gaat meer in op de techniek van bv compressors, microfoon, drum opnames, vocal recording, gitaren recorden. Basis mastering. Sends/return.. het afmixen.. etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Motherf...... awesome Dacide <3
Je bent m'n held van de dag. Ik ga binnenkort een van die twee denk ik kopen. *zucht* dure hobby is 't ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Persoonlijk kan ik niet zo heel veel met het producers boek...

Ik heb geen echte studio omgeving.. ik hoef geen vocals en acoustische instrumenten op te nemen... Ik ben gewoon een klootje die elektronische muziek probeert te maken met ableton en handjevol vst's en samples.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Hier staan een paar sample spreads van het boek (secrets house music)
http://samplemagic.com/As.../secretsofhousespreadszip

En hier die van Paul Whyte's boek (Producers Manual)
http://www.samplemagic.co...manual_examplespreads.zip

[ Voor 36% gewijzigd door Dacide op 02-12-2011 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 21:00

Wom

vlaaing peerd schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 11:58:
Focusrite
E-MU
Roland
MOTU
Tascam
M-Audio
Yamaha

Bax-shop
PeterVerspuy
Tonika
RJshop

Thanks, ik ga me er in verdiepen. Voor rond de 300 euro moet er wel wat te vinden zijn lijkt me :)

In het verleden veel geproduceerd met redelijk succes, maar langere tijd stilgelegen. Wil het nu echter weer terug oppakken.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
  • Laatst online: 17-09 10:27
apNia schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 13:48:
[...]

Ja ik produceer nu zelf al best wat jaren (13 jaar :-() maar ik leer nog altijd veel, het is immers allemaal hobby. Maar wel de wat verfijnde technieken. Dus het boek lijkt me heel vet en mooi, maar ik vind het wat prijzig (40 euro) als ik niet zeker weet of ik er wat van ga leren. En helaas geen iPad, anders zou ik dat doen :(
Ik heb het boek zelf vorig jaar gekregen voor m'n verjaardag (omdat ik er om vroeg ;)), 't is het geld wel waard, al heb ik er niet bijzonder veel van opgestoken omdat ze eigenlijk verschillende DAW's en plugin's door elkaar behandelen. Ene hoofdstuk gaat over "hoe doe ik dit" en dan krijg je visuele uitleg over hoe je dat in Logic doet, en dan het volgende hoofdstuk "hoe doe ik dat" doen ze dat weer met Live. Maar eerlijk gezegd zou ik het voor het geld niet laten liggen, ook niet omdat je er een aardige samplelibrary bij krijgt.

PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

OK dat is wel leuk inderdaad, alhoewel m'n samplelib op zich al uit z'n voegen barst ;)
Nog meer mensen leuke aanraders voor boeken/eBooks die een leuke balans vinden tussen fijn leesbaar + medior niveau?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Paul Whyte _/-\o_

Da's wel 1 van mijn helden in de productie. Hij weet alles neutraal te brengen en zich juist niet specifiek te richten op stijlen. Hierdoor voorkom je dat je productietechnieken (en daarbijbehorend ook vaak stijl) kopieert van anderen en je toch je eigen manier van produceren kan blijven vasthouden.

Als je je trouwens inschrijft op het soundonsound forum zal je niet onregelmatig advies van hem krijgen daar.

speaking of which, @Apnia

Waarom koop je niet gewoon de SoundOnSound magazines? Ik bestel ze elke maand bij een lokale Kiosk in Groningen. Dit is voor mij het ultieme productie naslagwerk, elke maand weer Mixrescues, ableton/Cubase/Protools/Reason/Reaper/enz tutorials, studio setup tips, hardware reviews, apparatuurgebruik, enz enz.

Dan heb je niet alleen tutorials van Paul Whyte, maar ook andere grote producers en geluidsmensen, veelal ook uit de wereld van BBC en Abbey roads.

Op de website kan je je ook abonneren (of losse artikelen kopen voor een euro/stuk), maar ik heb liever altijd de papieren versie.

[ Voor 30% gewijzigd door vlaaing peerd op 02-12-2011 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
vlaaing peerd schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 15:56:
[...]

Whyte _/-\o_

Da's wel 1 van mijn helden in de productie. Hij weet alles neutraal te brengen en zich juist niet specifiek te richten op stijlen. Hierdoor voorkom je dat je productietechnieken (en daarbijbehorend ook vaak stijl) kopieert van anderen en je toch je eigen manier van produceren kan blijven vasthouden.
Thx 8)

:+ .

EIN-DE-LIJK m'n maschine aan de praat gekregen. How you ask? Door m'n Windowslaptop uit het raam te gooien en door op m'n mac te gaan produceren :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

vlaaing peerd schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 15:56:
Waarom koop je niet gewoon de SoundOnSound magazines?
De eSub is anders errug voordelig en daar zitten wat minder ads in. Scheelt ook in de ruimte, heb aan 't begin van dit jaar een hele kofferlading Duitse "Keyboards" weggegeven.

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Zo, als het goed is krijg ik vandaag mijn Native Instruments Massive (box editie) binnen... Ben erg benieuwd.

Heb enkel een beetje gespeeld met een minder legale versie (om uit te proberen), maar deze liep erg vaak vast. Rare crashes etc.. Dus direct weer gedeïnstalleerd gisteren.

gebruiken jullie ook Massive in producties? Tevreden over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik gebruik alleen maar Massive als vsynth, hartstikke tevreden over. Nou ben ik niet zo'n synthpro dat ik heel duidelijk het verschil hoor met hardware. Had er van het weekend een leuk trance melodietje mee kunnen bakken. Wat (imo) best lekker vol klinkt voor een VST. Ik bak er eigenlijk wel alles in, alles wat je mag verwachten van een synth zit er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
ok, mooi om te horen.

Zijn er mensen die Rob Papen's Predator in bezit hebben? Ik heb heel lang getwijfeld tussen beide VST's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Heel tevreden over Massive, met stip op 1 wat betreft interfaces. Protip: gebruik niet de default patch maar doe eerst even File > New, dan krijg je een betere default patch (die ook niet zo lijzig klinkt).

http://soundcloud.com/yoozer/massiveness heb ik wellicht al eens gelinkt, maar daar wat dingetjes die je zo uit Massive kunt halen zonder verdere processing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Ik ben niet zo blij meer met massive, terwijl het eerder m'n favoriete synth was. Je hebt er belachelijk vette presets inzitten maar ik vind 'm erg oncontroleerbaar, zelfs buggy (presets en parameters kwijt na het saven of erger, soms gewoon op een totaal andere waarde). Vaak heb je'm ook zo bol staan met LFO's, effecten en mods dat je op een gegeven moment ook niet meer kan terugvinden waarom dat kreng zo loopt te raggen en te resoneren. Hij maakt z'n naam wel waar, het is een massief log en rauw beest.

Verder is ie niet vriendelijk om vanaf scratch een patch te maken en ik werk juist liever vanaf de oscs ipv presets browsen.

Ik heb niet zoveel ervaringen met de predator, maar wel met Rob Papen synths en over het algemeen zijn die retestabiel en precies bruikbaar voor waar die voor gemaakt is.

@Yoozer,

}:| hoe haal je het in je fr$%kkin hoofd om een Reese een hardstyle bas te noemen??? :(

lama... |:( was het geluidje ervoor

[ Voor 8% gewijzigd door vlaaing peerd op 06-12-2011 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het maakt het niet makkelijker als je eerst verstand moet hebben van patchen om een geluidje te maken.
Makkelijk lijkt me een apperaat met presets die je kan veranderen , patch selecteren en knallen met die banaan . Wat betrefd de rompler is die eigenlijk een handig instrument omdat je allerlij standaard geluiden ter beschiking hebt , pianotje , viooltje noem maar op en vaak zit het erin :O

Whe , je ontlast je pc/mac , tweak je pc voor audio , mooiste vindt ik je geheugen een op een draaien voor de stabielste omgeving :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RP heeft tientallen synths helemaal uitgewoond en dat meegenomen voor zijn softies. Bij NI zijn het meer techneuten die ook iets met synths doen heb ik het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

vlaaing peerd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 13:37:
Verder is ie niet vriendelijk om vanaf scratch een patch te maken
Ik kan 't er niet meer mee oneens zijn, ik start altijd vanaf scratch. Wat maakt een synth dan vriendelijker? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 14:30:
RP heeft tientallen synths helemaal uitgewoond en dat meegenomen voor zijn softies. Bij NI zijn het meer techneuten die ook iets met synths doen heb ik het idee.
Maar vind je dat ook echt hoorbaar als je bijv Albino tegen Massive aan legt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Ik ben niet zo blij meer met massive, terwijl het eerder m'n favoriete synth was. Je hebt er belachelijk vette presets inzitten maar ik vind 'm erg oncontroleerbaar, zelfs buggy (presets en parameters kwijt na het saven of erger, soms gewoon op een totaal andere waarde). Vaak heb je'm ook zo bol staan met LFO's, effecten en mods dat je op een gegeven moment ook niet meer kan terugvinden waarom dat kreng zo loopt te raggen en te resoneren. Hij maakt z'n naam wel waar, het is een massief log en rauw beest.

Verder is ie niet vriendelijk om vanaf scratch een patch te maken en ik werk juist liever vanaf de oscs ipv presets browsen.

@Yoozer,

}:| hoe haal je het in je fr$%kkin hoofd om een Reese een hardstyle bas te noemen??? :(

lama... |:( was het geluidje ervoor
Zie je wel! Dat is precies wat ik ook met Massive heb.
Je kunt er echt hele vette dingen uit halen en de interface is nog redelijk eenvoudig en toch vind ik Omnisphere echt 1000 keren beter om precies DAT geluid te krijgen wat je voor ogen hebt.
Eenmaal je wat dieper in Massive bezig bent is het opeens niet meer te doen, terwijl Omnisphere super overzichtelijk blijft en je nog veel dieper laat gaan door alle internet automation die je er mee kunt instellen.

Hier HET geluid van Massive:

[Soundcloud: http://soundcloud.com/adamszabo/adam-van-baker-massive]
Toen ik die demo hoorde heb ik Massive meteen gekocht.

[ Voor 4% gewijzigd door Kain_niaK op 06-12-2011 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-09 08:26
klinkt wel dik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 16:50:
Maar vind je dat ook echt hoorbaar als je bijv Albino tegen Massive aan legt?
Ik had het meer over de filosofie van bediening.

NI synths hebben allemaal zo'n typisch digitaal randje.
Albino heeft dat veel minder. Niet dat erg is of zo trouwens.
Ze hebben qua mogelijkheden veel overlappingen.
Massive is meer freaky en Albino wat gelikter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:04
Whyte schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 20:14:
EIN-DE-LIJK m'n maschine aan de praat gekregen. How you ask? Door m'n Windowslaptop uit het raam te gooien en door op m'n mac te gaan produceren :')
Told you so ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Maar een PC is toch beter dan een Mac? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het zo onzin als mensen elke keer vertellen dat een mac zoveel beter is. Tijdens het produceren ben ik nog nooit problemen tegen gekomen die windows related zijn. En ook met het draaien met traktor gebruik ik gewoon een Windows laptop, nooit problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centropy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

apNia schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 22:48:
Maar een PC is toch beter dan een Mac? :+
Aangezien we op t.net zitten, moet het zijn: windows is toch beter dan macos, aangezien apple geen eigen hardware meer als hoofdmoot gebruikt... :p

Beter 1 hand in de lucht, dan geen hand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Nou moet ik toch nog even weten waar dit van af komt ;) Ik zou zoiets nooit doen.
Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 20:24:
Ik had het meer over de filosofie van bediening.

NI synths hebben allemaal zo'n typisch digitaal randje.
Albino heeft dat veel minder. Niet dat erg is of zo trouwens.
Ze hebben qua mogelijkheden veel overlappingen.
Massive is meer freaky en Albino wat gelikter.
Ja, dat hoor je eigenlijk ook wel in de presets terug. Er wordt niet echt teruggekeken naar vintage-geluidjes en zo, en als ze er in zitten is het een beetje een halfslachtige poging. Ze hebben Pro-53 en B4 gedropt, maar da's niet zo'n groot verlies; andere bedrijven doen dat beter en goedkoper ( http://www.genuinesoundware.com/?a=showproduct&b=24 ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 23:36:
Ik vind het zo onzin als mensen elke keer vertellen dat een mac zoveel beter is. Tijdens het produceren ben ik nog nooit problemen tegen gekomen die windows related zijn. En ook met het draaien met traktor gebruik ik gewoon een Windows laptop, nooit problemen mee.
Beet!
REEL 'EM IN BOYS! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die apples waren destijds mooie machines vooral gebruikt door de pro mensen omdat ze twee keer zo veel kosten als een windows machine . Dat met de optimalisering van toeppassingen maakte de mac tot superieure computer tegenover het destijds brakke windows 98 .
Voordeel wat wij later met de pc hadden was de optimalisatie van een multie cpu configuratie , dat konden de heren van Steinberg zo van mac naar pc zetten :)

Windows of mac is indentiek http://www.espace-cubase.org/anglais/page.php?page=newcub10

Er is geen grens in wat mag en kan , bij de een is een softynt genoeg en de ander wil zoveel mogelijk hardware . Maar het gemak wat je ondervindt met hardware is dat je in het anlaoge domijn zit waardoor je meer invloedt heb op je sound . Het komt er eigenlijk op neer dat je sound met de goede hardware altijd goed is. Mijn idee was altijd om het apperaat te kopen wat het geluid maakt wat je mooi vind , met beperkt budget langzaam uitbreiden en sommige dingen weer wegdoen omdat teveel ook niet goed is, ja daar moet je mee om kunnen gaan :)

Geheim van die oude analoge gear zit hem vooral in het feit dat het analoog is , als je een toets indrukt gaat er een stroompje rechtstreeks van het contactje naar de hardware. Bij digitale gear wordt een velocitie sensor getrickerd die een digitaal signaal doorgeeft aan de hardware , vaak verdeeld in 127 stappen. Vooral bij leads kan dat gegeven extra naar voren in de vorm van extra geluid .De noise floor van analoog is enorm hoog waardoor er eigenlijk nooit een ruisloos moment is , tenzij je een noisegate gerbruikt. Dat is een onderdeel van het totaalplaatje omdat die ruis best gekleurd en muziekaal klinkt. Belangrijkste detail is de vorming van het geluid zelf wat bestaat uit series harmonieschen die ver boven het berijk gaan van een digitale synth.
Het is goed te horen in de sampler waar een analoge noot makkelijk getransponeerd kan worden zonder digitaal te worden . Dat is de moeilijke grens waarin softsynths door de mand vallen , de diva demo is de enige moderne softsynth die ik geprobeerd heb .

Heb deze midi door de arp samples gehaald ,probeer maar van massive/diva of ander vst wat het wordt :)
Koop niks waar general midi opstaat was altijd mijn motto, nu is de enigste synth waarin midifiles van kraftwerk die echt naar kraftwerk klinken een synth zonder midi , dus wat klopt er hier niet :X

http://www.free-midi.org/song/hot_butter-popcorn.html

Popcorn :P http://soundcloud.com/systemrestoresound/popcorn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Ha, die popcorn mix is wel leuk.
Maak je ook muziek waar het analoge geluid als ondersteuning word gebruikt ipv waar de structuur van het nummer dient om de aandacht te vestigen op het geluid zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Yoozer schreef op woensdag 07 december 2011 @ 10:21:
[...]
Nou moet ik toch nog even weten waar dit van af komt ;) Ik zou zoiets nooit doen.
In de massive preset voorbeeldjes had je de verschillende patches benoemt. Maar bleek om het geluidje erna te gaan ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 23:36:
Totdat je mams unknowingly de bewust verwijderde logitech camdriver weer opnieuw installeert en je tijdens een gig op je kop staat te krabben waarom trektor niet meer synct...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kain_niaK schreef op woensdag 07 december 2011 @ 11:01:
Ha, die popcorn mix is wel leuk.
Maak je ook muziek waar het analoge geluid als ondersteuning word gebruikt ipv waar de structuur van het nummer dient om de aandacht te vestigen op het geluid zelf?
Eigenlijk niet zo , als ik projects zie van tien jaar geleden was er meer samenspel van softsynths/hardware en samples in een vorm van compositie waarin gewone geluiden meer meespeelden zoals piano en sax.
Heb destijds reason gekocht met name omdat die demo s zo goed klonken en het progje opzich toch wel erg leuk was om mee te spelen . Uiteindelijk was het een soort droom van mensen om alles in de computer te doen .Digitaal wordt het , en heeft eitijndelijk allerlij barrieres uit de weg geruimd . Smartphones en tablets zijn dingen die zels geavanceerder zijn als de gebruikte hardware op de enterprise uit de startrek films :)

Me eerste softsynth was een yamaha met msx hardware http://www.old-computers.com/museum/computer.asp?c=88 Die klonk hardstikke digitaal , watdatbetrefd is elke moderne softsynth een goede :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Persoonlijk zegt dat klinkt "digitaal" of dat klinkt "analoog" me helemaal niks.
Waar hebben die mensen het over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Wat ik vooral niet snap is waarom een Access Virus bijvoorbeeld vetter klinkt van bijvoorbeeld Massive. Ondanks dat de Access Virus virtueel analoog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Kain_niaK schreef op woensdag 07 december 2011 @ 11:58:
Persoonlijk zegt dat klinkt "digitaal" of dat klinkt "analoog" me helemaal niks.
als het bitterig klinkt noemt men het digitaal, als het vloeiend klinkt noemt men het analoog. Het is vooral veel onzin, te meer omdat de meeste hardware producten ook digitaal zijn en bovendien de bitrate zo hoog is dat je het niet kan horen.

Anoloog heeft wel het voordeel dat het zich wat beter gedraagt als het clipt, vandaar dat je dan hier en daar nog wel's een signaal kan oversturen, wat een vet geluid ten goede kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand van de bottleneck van mijn pc voor produceren zou zijn in dit geval:

-CPU is een vrij oude Intel Core 2 Duo
-soundcard is een Audio2DJ

Is het in dit geval handiger om eerst mijn processor te upgraden of eerst mijn soundcard? Ik neem aan dat het de processor is, maar ik vraag het maar voor de zekerheid. Want ik wordt nu echt gek van sporen bouncen naar audio, dat werkt totaal niet lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Zojuist in een impulsieve bui de Dave Smith Mopho gekocht... via marktplaats - 175 euro.

Ben benieuwd hoe deze analoge rakker presteert :)
Wil hem gebruiken voor basslines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

vlaaing peerd schreef op woensdag 07 december 2011 @ 12:17:
[...]

als het bitterig klinkt noemt men het digitaal, als het vloeiend klinkt noemt men het analoog. Het is vooral veel onzin, te meer omdat de meeste hardware producten ook digitaal zijn en bovendien de bitrate zo hoog is dat je het niet kan horen.

Anoloog heeft wel het voordeel dat het zich wat beter gedraagt als het clipt, vandaar dat je dan hier en daar nog wel's een signaal kan oversturen, wat een vet geluid ten goede kan komen.
MAW een Access Virus boven Massive zou, soundswise qua basic waveforms niks uitmaken omdat het hetzelfde zou moeten klinken? Want ik overweeg evt wel een degelijke aanschaf van een synth, maar wel als het geluid echt dikker is dan Massive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

apNia schreef op woensdag 07 december 2011 @ 12:07:
Wat ik vooral niet snap is waarom een Access Virus bijvoorbeeld vetter klinkt van bijvoorbeeld Massive. Ondanks dat de Access Virus virtueel analoog is.
OK, quizvraagje: welke van de twee demo's komt uit een dure plugin?

http://theheartcore.com/music/armin_communication_dull.mp3
http://theheartcore.com/music/armin_communication_shiny.mp3

Dit is gerelateerd aan je vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Kan het niet zijn dat het beide gewoon dezelfde tracks zijn maar dan eentje zonder fx en de ander met fx (of soundprocessing.mastering oid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

De ene zit ook vol met delay en reverb. Ik zit nu ff niet thuis, maar ik wil "dull" wel eens horen met de juiste effecten er achter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SLeddert
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 17:30

SLeddert

SLeddert

apNia schreef op woensdag 07 december 2011 @ 12:07:
Ik ben eigenaar van beide ( Access Virus B & Snow en Massive ) en ik het is echt appels met peren vergelijken.
Als je het over vet (dik) geluid hebt, dan wint Massive met gemak. Ik zou deze synth vooral gebruiken voor de wat hardere, vunzige muziek ( D&B / Dub / ...Core )
De Virus vind ik persoonlijk iets lichter klinken en ik neem deze eerder voor Trancy, Club, R&B.

Er is natuurlijk geen 'duidelijke' verdeling en je kan ook Massive gebruiken voor trace. Laat dat duidelijk zijn.
't is maar net welk geluid je zoekt. Ga eens luisteren welke van deze twee synth het meeste de 'sound' benaderd die je zoekt.

Karsten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Het gaat niet om de synth (of het nu analoog is of digitaal of hardware of software)
Het gaat om wat de gebruiker er mee doet.
En zelfs het meest irritante piep geluidje kun je vet laten klinken met de juiste externe effecten en een lekkere melodie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

apNia: "dull" + effecten = "shiny" :). Het betreft in beide gevallen de (gratis) Synth1.

Maar een belangrijk deel van waarom de Virus zo gaaf klinkt is een hele ris uitstekende preset-designers; als je alle effecten wegstript en de droge oscillators overhoudt wordt het ook allemaal een heel stuk minder. Bij Native Instruments hebben de patchdesigners een andere smaak; de demo die Kain op de vorige pagina heeft gepost heeft er allemaal geluiden in zitten die niet in de factory set zitten. Dus, even zappen geeft je per synth een heel andere indruk.

De Virus heeft EQ per part, en volledig multitimbrale effecten (en je kunt phaser, chorus, distortion, delay en reverb allemaal tegelijk gebruiken) plus Analog Boost (een soort opwarm-effect met een slimme EQ-curve). Dat scheelt al een hele slok op de borrel. Plus, Hypersaw - unison in Masisve is voor het totaal, niet per oscillator.

Ik heb eens een paar geluidjes van Vengeance uit elkaar gehaald, en in vrijwel alles dat radio-ready klonk werd gul met unison gesmeten.

Er is geen magisch verschil tussen DSP en CPU als er hetzelfde algoritme op draait; mensen die dat beweren kennen Turing niet. Je kunt gaan obsederen over droge zaagtanden in 24/96 demo's, maar dat vertelt je nog niet alles. Natuurlijk, de smaak van de filter op de Virus is anders dan die van Massive (en de Virus heeft een hele smakelijke filter). Dat is een kwestie van voorkeur (en een prima reden om de ene over de andere te verkiezen) - maar dat is niet altijd gelijk aan "x vetter dan y".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Yay precies wat ik dacht dus met die effecten!
* apNia beetje trots op zichzelf :)

Op zich ben ik heel tevreden met Massive, maar sommige mensen zweren bij het geluid van een analoge bak en lachen VSTs uit. Nou ben ik vrij technisch, maar heb ik me nooit kunnen bedenken waarom die bakken ook beter klinken/lijken te klinken. Gisteren wat Virus demo's geluisterd, en ik vond het heel indrukwekkend klinken. Maar dat kunnen dus ook weer de patches zijn. Toen ik gisteren namelijk de patches zat te checken in Massive die Kain gisteren hier postte toen viel het me op hoe simpel het eigenlijk allemaal was (meesten zijn 2 OSCs, het mooie komt idd vooral door de effecten).

Maar gezien ik weet dat ik mezelf heel makkelijk kan bedriegen en kan overtuigen van bepaalde dingen weet ik dus nou niet of die Virus echt vetter klinkt dan Massive, of dat het gewoon een load of crap is (zo was ik er van overtuigd dat FL Studio een tijdje echt slechter klonk dan de grote DAWs, omdat ik het gewoon veel las, en daardoor ook ging "horen"). Iemand die dat herkent? :+

Zo vraag ik me bijvoorbeeld ook af waarom de 303 nog niet behoorlijk is gecloned op de PC. Is dat omdat het echte analoge technologie is? Waarom is dat niet te emuleren bijvoorbeeld?

[ Voor 8% gewijzigd door apNia op 07-12-2011 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Is de volgende stelling trouwens ook een fabel of zit daar een waarheid in:

Analoge bakken kunnen beter lage klanken weergeven dan soft synths?
Ik heb het hier dus over echt laag (t/m sub laag)

Of is dat een fabel dat door de minimoog de wereld in is gekropen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

apNia schreef op woensdag 07 december 2011 @ 15:13:
Op zich ben ik heel tevreden met Massive, maar sommige mensen zweren bij het geluid van een analoge bak en lachen VSTs uit.
Dan kun je een paar dingen doen:

- je er niks van aantrekken, want het zijn maar meningen op het internet
- je er druk om maken - maar waarom zou je dat doen, want het zijn meningen op internet
- eens een echte analoge bak proberen (de Virus is dat niet, een Moog Voyager wel)
Nou ben ik vrij technisch, maar heb ik me nooit kunnen bedenken waarom die bakken ook beter klinken/lijken te klinken.
Het is voor een (groot) deel psychologisch. Je hebt een interface; alles doet precies wat het zegt. In sommige gevallen is het bereik zodanig dat je maar moeilijk "slechte" geluiden kunt maken (Juno-60 is daar een mooi voorbeeld van).

http://theheartcore.com/music/whatmini.mp3 heeft wat "analoge" geluidjes gemaakt met Massive. Vergelijk die maar eens met http://soundcloud.com/yoozer/model-d-soloing - en dan vervolgens met de demo's van U-he Diva (of zelf downloaden of de demo's op dat account checken).

(het is maar wat geklooi overigens, verwacht geen spectaculaire dingen).

Het andere deel is dat het vrijwel geen moeite kost om bepaalde geluiden te maken. Bij die Massive-preset van de whatmini-demo heb ik een ris LFO's toe moeten passen om wat random-effecten te simuleren - de Mini doet dat uit zichzelf (en soms wil je dat hebben, soms niet). Als vintage is wat je wil hebben wil je niet alle artefacten zelf eerst uitvogelen en in de patch inbouwen.
Zo vraag ik me bijvoorbeeld ook af waarom de 303 nog niet behoorlijk is gecloned op de PC. Is dat omdat het echte analoge technologie is? Waarom is dat niet te emuleren bijvoorbeeld?
Nonlineaire vervorming en te weinig detail in het model. Dit soort dingen namaken vereist oog voor detail op een manier die grenst aan (ongezonde) obsessie. Er zijn een aantal details waar je slechts achterkomt als je meerdere exemplaren open hebt geschroeft en zelfs de ingebouwde computer hebt bestudeerd.

Ik vind ABL2 en Phoscyon anders heel redelijk; ik ben zelf voor Phoscyon gegaan omdat die goedkoper was. Als je er geen fortuin aan uit wil geven kun je met een x0xb0x ook goed uit de voeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Hmmmm OK, dan lijkt het meer een gebruiksgemak dingetje te zijn en niet zozeer een niet te evenaren sound op de computer :)
Ik vind je Moog wel iets mooier klinken (of dat is misschien weer suggestie) maar het verschil is niet schrikbarend eigenlijk.

Die ABL2 en die Phoscyon klinken wel heel vet trouwens! Wist niet dat het dus toch zo erg op een echte 303 kon lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kain_niaK schreef op woensdag 07 december 2011 @ 11:58:
Dan kan je het over een te scherp klinkend instrument hebben , dat hoeft niet per defenitie een digitaal instrument te zijn . Mijn Arp omni stond bekend om zijn digitaal klinkende filter , en hij kan zo scherp zijn bovenin dat die in sommige situaties te scherp is . Daarintegen zijn dat wel eigenschappen die bij dit specefieke type horen met de daarbij behorende sound . En er zit verschil in een scherpe bovenkant of een digitale rand :)

Leuke kijk achter de setup van John Foxx van ultravox , hoe die het heeft over weer opnemen op 8track
:)
YouTube: John Foxx & The Maths Live Setup.m4v

Goeie compositie klinkt volgens mij overal goed op , dat is misschien het gemak wat een profesionele songwriter heeft . Daar zit dan een grote produktiemaatschapij achter die alles zelf opneemt en uitmixt , compleet met mooie playbackzangeressen :)

Pasgeleden hoorde ik ineens een nummer van johan timman uit een portable playstation komen klonk gewoon vet uit die kleine speakertjes _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

"geluid op zichzelf" is maar een onderdeel van de muziek.
Ik kan genieten van een mooie melodie ook al fluit iemand die op zijn vingers.
Geluid is één van de bouwblokken van een goed nummer.
Maar alleen daarmee kom je er niet. Hoe je bouwt en met welke structuur en plan is uiteindelijk het belangrijkste. (melodie, akkoorden, bas, ritme, etc ...)

Om dat even aan te tonen heb ik het afgelopen uur snel een nummer in elkaar getimmerd.

Eén sequencer, met één synt in en 30 kopieën van die synth die alle geluidje maken, ook de drums komen van die éne synth.
En dan nog een shitload aan effecten uiteraard.

Wie kan horen welke sequencer en welke synth ik heb gebruikt?
Ik denk niemand, en het juiste antwoord zal je misschien nog verbazen.

En voor de soundcloud compressie haters --> 48 Khz 16bit wave filetje --> https://rapidshare.com/files/315806773/One_Synth_effects.wav
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/K0JHs.gif

Dit was leuk om te maken zeg. Lead heb ik er lekker in gejammed terwijl ik met mijn mod wheel de stutter effecten van Gross Beat controlleerde. _/-\o_ d:)b

[ Voor 16% gewijzigd door Kain_niaK op 07-12-2011 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UtopiaM
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-10-2024
Je kan dat niet raden ;)

Gokken wel, fruityloops!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Wil het weten nu Kain :D
Erg leuk trackje overigens! Beetje demoscene gevoel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Ik post hier morgen en op mijn blog een screenshot van mijn openstaande DAW met alles zichtbaar.
Kain en de ouput van zijn Kop.: Eén Synth + wat op je toetsen rammen + wat effecten = muziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Dacide schreef op woensdag 07 december 2011 @ 15:32:
Is de volgende stelling trouwens ook een fabel of zit daar een waarheid in:

Analoge bakken kunnen beter lage klanken weergeven dan soft synths?
Ik heb het hier dus over echt laag (t/m sub laag)

Of is dat een fabel dat door de minimoog de wereld in is gekropen?
onzin. Je kan net zo goed een 15 hertz darmlozende bas maken op een softsynth als een hardware bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke treck kaine ,ik doe een gok met de massive synthesizer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
vlaaing peerd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 08:57:
[...]

onzin. Je kan net zo goed een 15 hertz darmlozende bas maken op een softsynth als een hardware bak.
Ok helder,

Laat ik het anders vragen:

Heeft een analoge synth echt voordelen t.o.v. een Va of soft synth? Hierbij enkel lettende op FEITEN en hoorbare verschillen in klank/sound?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Dacide schreef op donderdag 08 december 2011 @ 09:49:
Laat ik het anders vragen:

Heeft een analoge synth echt voordelen t.o.v. een Va of soft synth? Hierbij enkel lettende op FEITEN en hoorbare verschillen in klank/sound?
Jij was toch bij Rob Papen op bezoek geweest -- heeft 'ie z'n Mini en JP8 niet tevoorschijn gehaald? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Oh jawel hoor.. Jupiter 8 en minimoog passeerden regelmatig de revue.. maar destijds was ik een nog veel grotere noob dan nu... vond alles goed klinken destijds... JP8, minimoog, modular, ms-20, andromeda, predator, subboom... alles leuk en gaaf :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verschil tussen analoog en virtueel analoog is iets wat je moet horen. In de praktijk valt het verschil wel mee. Hangt trouwens wel van het type muziek af. Maar daarnaast spelen ook meer dingen dan alleen het verschil in geluid mee dat mensen het doet vinden dat er verschil is. Bijv dat je bakken met geld aan ouwe meuk hebt uitgegeven en dus niet leuk vind als iemand met meer talent dan zij exact hetzelfde uit softies haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Wouter, heb jij al eens kunnen spelen met de Mopho?

Lees er veel goede dingen over... vooral v.w.b. waar voor je geld scoort deze module hoog.

Krijg hem maandag binnen als het goed is (marktplaats)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Dacide schreef op donderdag 08 december 2011 @ 09:49:

Nauwelijks, zoals bv het clipping verhaal, maar je zou netzo goed een softsysnth via een anologe uitgang over het mengpaneel of effect kunnen laten lopen (doe ik ook regelmatig) Nadelen zijn er echter te meer, ruis (helemaal bij distortion effecten en stapeling van apparaten), latency (zeker als je nog midi, zonder patchbay, met de ouderwetse midikabel doet), allerlei midi gerelateerde problemen als missende noten, maximale polyphonie en soms letterlijk synths die op de hobbel gaan (vandaar dat sommigen dan ook een panic button hebben).

Daarnaast ook een bult aan extra kosten aan kabels, patchbays, mengpanelen, outboard effecten, enz. Last but not least, als je een synth koopt heb je er maar eentje.

Mijn insteek is dat als je al een synthpark hebt je er gewoon lekker mee moet doorgaan, als je nu begint met producen zou ik aanraden om het bij softsynths te houden.

Dus strikt genomen is er geen verschil in klankkwaliteit, maar ik kan me best voorstellen dat je een Mopho boven een Albino prefereert omdat ie eenvoudigweg anders klinkt.

Maar goed, we hebben door de jaren heen een Neptune, Nordlead, MS20, Prophecy, JP8080, Andromeda en MS2000 bijelkaar verzameld in de studio, maar elk van deze ligt nu stof te happen totdat we weer's een nostalgische bui hebben. Voor de rest van de tijd zitten we meestal met softsynths te werken omdat 100x gemakkelijker en sneller werkt.

edit:

Ik heb al wel eens gewerkt met de mopho (rackversie) en deze is goed bevallen, arpeggiator is een beetje simplistisch en het liefst zou ik er nog een oscillator erbij willen hebben (mijn monofone synths moeten reeses kunnen maken) maar de klank is goed, stevig gebouwd en de interface is lekker overzichtelijk. Goed voor baslijnen en leads.

Ik denk dat je vandaag niks anders zal doen als met knopjes spelen :9

[ Voor 11% gewijzigd door vlaaing peerd op 08-12-2011 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Het is ook vooral nostalgie, die oude synthesizers.
Ik ken iemand en het eerste wat die vraagt als ik een track laat horen is ... is dit met een hardware synth gemaakt? En als ik dan zeg, nee.
Dan begint hij te lullen over hoe zijn groepje alleen met de "echte synts" werkt zoals hun MS-20 en meer van dat ontzettend duur spul wat ook nog eens moeilijk te onderhouden is.

Dat is iemand die alleen maar van elektronische muziek kan genieten als hij WEET of DENKT dat het met een vintage synthesizer gemaakt is en als er ook maar iets van software aan te pas is gekomen dan is het niet "echt" en dus niet de moeite om naar te luisteren en dus kan hij er niet van genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
de MS-20 is verschrikkelijk...detuned waar je bijstaat, bijgeluiden, roggelt, jankt en voor je het weet denkt de halve buurt dat je een varkenslachterij in je studio hebt gebouwd vanwege een verkeerd ingestoken kabel. Hij ruist, is lelijk en volgens mij stinkt ie ook best wel.

maar toch vind ik 'm geweldig.

Gelukkig heb ik een betere smaak wat vrouwen betreft.
edit;

... of ik accepteer meer van synths dan van vrouwen.

misschien moet ik hiermee's naar de spygoloog ofzo :$

edit2;
alhoewel...onstemd raken, janken, instabiel gedrag...het valt wel mee denk ik...

[ Voor 24% gewijzigd door vlaaing peerd op 08-12-2011 12:47 . Reden: moment van zelfbeschouwing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dacide schreef op donderdag 08 december 2011 @ 11:49:
Wouter, heb jij al eens kunnen spelen met de Mopho?

Lees er veel goede dingen over... vooral v.w.b. waar voor je geld scoort deze module hoog.

Krijg hem maandag binnen als het goed is (marktplaats)
Heb hem ooit eens gereviewed (gehad).
Niet mijn ding maar je kan er prima vieze geluiden mee bouwen.
Voor mijn klinkt hij constant als een opgefokt menneke maar dat is ook z'n charme den'k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vlaaing peerd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 12:39:
de MS-20 is verschrikkelijk...detuned waar je bijstaat, bijgeluiden, roggelt, jankt en voor je het weet denkt de halve buurt dat je een varkenslachterij in je studio hebt gebouwd vanwege een verkeerd ingestoken kabel. Hij ruist, is lelijk en volgens mij stinkt ie ook best wel.

maar toch vind ik 'm geweldig.

Gelukkig heb ik een betere smaak wat vrouwen betreft.
edit;

... of ik accepteer meer van synths dan van vrouwen.

misschien moet ik hiermee's naar de spygoloog ofzo :$

edit2;
alhoewel...onstemd raken, janken, instabiel gedrag...het valt wel mee denk ik...
Jezus man, lach de ballen uit m'n broek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 13:21:
[...]

Heb hem ooit eens gereviewed (gehad).
Niet mijn ding maar je kan er prima vieze geluiden mee bouwen.
Voor mijn klinkt hij constant als een opgefokt menneke maar dat is ook z'n charme den'k.
Ok, thanks.

Ach we proberen hem gewoon eens uit. als het niet mijn ding is, dan gaat ie linea recta terug naar marktplaats en dan komt er iets anders voor in de plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veel van dat analoge bakkies zijn ook one trick ponies.
Heel vet maar zwaar beperkt in wat ze kunnen.
Dan is de kans dat je er (snel) op uitgekeken raakt heel groot maar daarna komt vaak ook heel snel spijt dat het weg hebt gedaan. Of je moet hem helemaal leeg samplen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naar mijn beleving zit er weldegelijk verschil in sound tussen de echte analoge bakken en alles wat niet in die catagorie valt. Als de ander dat niet zo ervaart valt goed te bergrijpen , we zijn nu eenmaal allemaal iets verschillend van mekaar inmekaar gezet . Vindt alleen dat als je jezelf zo een beperking oplegt wel aan jezelf te weiten is . Zeker in een thread als hoe wordt ik een producer lijkt het me handig als de nog lerende producer ook leert hoe die hardware gebruikt .Op die manier leer je meer als alleen met de pc werken.

Nu ben ik zeker voorstander van muziek maken in elke vorm dus als iemand alleen softsynths neemt zal me dat geen bal uitmaken . Verwacht wel dat mensen een eerlijk oordeel vellen als ze weten waar ze het over hebben .

Iedereen dumnpt zijn analoge gear om het nieuwste te kopen , als je hem niet verkoopt gewoon bij het grof vuil zetten . Weg met die zooi , nu zijn die romplers gedrgradeert tot niets byzonders en achterhaald omdat de va er is . Nu krijg je de softsynth die alles overbodig maakt , en een ipad is genoeg :)

Geloof die hypes niet meer , enigste echte synthbouwers zijn nog kleinschallig en dedicated zoals analoge macbeth of digitale nordlead .De grote bedrijven maken digitale piano s , die ook niet klinken als een echte :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nice! Ik kan woensdag met mijn oom mee naar een proffesionele studio, hij moet het jaarverslag voor het NOS journaal maken en het muziek wordt dan door die studio gedaan, daar kan ik dan bijzijn en meekijken. Ben nog nooit in een proffesionele studio geweest, dus ik ben benieuwd :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

crosspost met Kain en de ouput van zijn Kop.: Arpeggio melodie zoekt producer! en http://www.reddit.com/r/t...io_searches_for_producer/

Ergens in 1999 op een stoffige oude zolderkamer stond een vals gestemde piano.
En daar zat een jongen op te spelen. Plots ontdekte hij uit het niets iets nieuws :o
Dat was altijd een magisch gevoel. O+
Daar deed de jongen het voor ....

Ok, genoeg geluld.
In 1999 heb ik inderdaad een aantal akkoorden gevonden die ik erg vet vond klinken vooral als ik ze als arpeggio op de computer liet spelen.

Eerst deze snelle versie --> https://rapidshare.com/fi...ain_old_arp_from_1999.mid
En dit trager alternatief --> https://rapidshare.com/fi...9_alternative_version.mid

Al jaren probeer ik er een nummer mee te maken dat de melodie recht doet. :)
Maar dat lukt dus niet. Want elk nummer dat ik probeer te maken klinkt gewoon slechter als alleen de melodie zelf en voor de rest niks. :(
Dus vandaar mijn titel.

Arpeggio melodie zoekt producer. :)
Ik produceer zelf ook een beetje maar heb er niet echt heel veel kaas van gegeten ik ben meer een componist en daar probeer ik me ook op te richten.

Ik heb wel vandaag nog een laatste poging gedaan met deze arpeggio melodie zodat jullie ook kunnen horen waarom ik hem zo goed vind.

Maar dit keer heb ik alle drums achter wegen gelaten omdat die altijd het geheel gewoon slechter in plaats van beter maakte.

Luister maar, en als jij denkt dat jij hier iets übervet van kunt maken
dan ga je gang, maar hou me op de hoogte van alles op kain@godzmodus.com
En als het goed klinkt wil ik graag met je samen werken. :D

Hier kun je het FL Studio project downloaden, maar waarschijnlijk heb je niet al mijn plugins --> https://rapidshare.com/fi...searches_for_producer.flp

Massive, Sylenth1, Omnisphere, Gross Beat, RP-Reverb, Kjaerhus classic filters,en nog een paar.

en de muziekstijl maakt me niks uit zolang je er maar geen Wafen SS aanbiddingsliedjes op zingt, maar dat zit wel snor dunkt mij. En anders maak ik je gewoon wijs dat het een oude joodse melodie is

Als jullie dit lekker vinden klinken wil je dan misschien eventjes mijn post op Reddit.com omhoog schoppen?
http://www.reddit.com/r/t...io_searches_for_producer/
Dat zou super zijn! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ben echt helemaal verliefd op je bijdragen Kain, en for that matter alle bijdragen de laatste dagen van iedereen in dit topic. Hulde _/-\o_
Elke keer weer een genot om te lezen :)

Ik heb je Reddit thread even een upvote verkocht, alhoewel ik je adviseer het in /r/WeAreTheMusicMakers te posten. 27k vs 9k aan subscribers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
Is het niet leuk om hier een soort GOT-producer-project van te maken? Dat je hier een natte en droge versie van die melo op gooit en dat de producers die hier zijn ieder hun eigen visie er op los laten? Ik vind het langzame eerste deel namelijk echt heel vet, en ik denk dat ik daar wel iets tofs van zou kunnen maken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Dat zou zeker leuk zijn.
Ik heb op aanraden van een aantal mensen een nieuw topic geopend op r/WeAreTheMusicMakers
http://www.reddit.com/r/W...gio_searches_for_producer
Upvoten die handel! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

offtopic:
Upvoted!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Maak je ook ooit wel's iets niet in mineur? :9

Lijkt me leuk om er iets mee te doen, maar ik slaap er nog even over. Inmiddels al veel toezeggingen gedaan en ook nog veel projecten in de koelkast, maar zeker een leuk initiatief!

Vind het overigens niet raar dat je dit moeilijk in te passen vind. De arpeggio loopt van volledig onderin het spectrum naar boven, zoals een meerstemmige aroeggio betaamt heeft het zowel melodie als harmonie en de syncopen in de noten geven al een bepaald ritme aan. Als dan daarbovenop nog eens in de bluiestoonladder eroverheen gaat soleren dan heb je an sich al een behoorlijik op zichzelf staand produkt.

Is er iets mis met deze arp te laten voor wat het is?

[ Voor 37% gewijzigd door vlaaing peerd op 09-12-2011 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

vlaaing peerd schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 19:44:
[...]

Maak je ook ooit wel's iets niet in mineur? :9
fuck de grote terts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb er een soort popcornachtige beepbop versie van gebrouwen , vast niet de bedoeling van je :)
De gebruikte synth is de shortcircuit sampler , erg fijne sampler en maakt het aanzetten van hardware overbodig :P . Kwestie van de goede samples gebruiken en in je daw spoor voor spoor uitmixen .Dat is eigenlijk een techniek die bandrecorders gebruikte .De dubtechniek waarbij je met twee sporen telkens opnieuw een spoor erbij kon mixen ,het ene spoor nam het andere op , zelfs goedkope bandrecorders hebben dat. Enigst nadeel was de ruis die toenam bij elke dub :) Wat we missen in een moderne daw is nabandcontrolle , dat is dat je het geluid hoort wat opgenomen is waardoor je realtime aanpassingen kan doen.

Vindt het enigzins bekend voorkomen die mdii :|

http://soundcloud.com/systemrestoresound/kaine-arpegio-remix

freeware plugins The pelgrim filter en trancegate filter , 32 bit daw editing 24 bit eindmix . Waarvoor zou je voor minder gaan :)
Mooie hobby hebben we gasten , overgens vreemd dat er hoofdzakelijk mannelijke producers zijn . Is het miss. een herending net als bouwpakketjes maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

EhhHr. is dit het nieuwe album van Autechre? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Systeemherstel ik vind het leuk dat je met mijn idee aan de slag gaat.
Maar ik moet eerlijk zijn. Dit vind ik verschrikkelijk klinken. De geluidjes zijn leuk en ik kan vast wel leuke dingen doen door er wat sampletjes uit te halen en daar wat house of electro rond de bouwen.
Maar waarom in hemelsnaam geluiden gebruiken met een 5th erin? Dan klinkt het toch gewoon ronduit vals?
Maar goed, smaken verschillen natuurlijk. Het geluid erin vind ik wel lekker hoor. Lekker rauw, doet mij aan de muziek van Raptor denken (oude dos game).
Maar de stijl vind ik persoonlijk niks, maar dat is ook niet erg. Ik zal nog wel eens iets maken met samples hieruit want sample potentie heeft het zeker.
Zolang je maar plezier hebt terwijl je bezig bent!

In tegen stelling tot het spelen van games hebben wij uiteindelijk wel iets gemaakt wat we voor de eeuwigheid kunnen bewaren alhoewel ik misschien over 50 jaar vreemde blikken van mijn kleinkinderen krijg als ik ze laat horen waar opa in zijn jeugd mee bezig was.

"Ja, heel leuk opa, maar moest je me hiervoor nu echt uit mijn holodeck halen?
Ik durf te wedden dat mijn HAL2051 dit in 10 seconden maakt als ik hem dat vraag, maar waarschijnlijk is ie te bang om het te laten horen omdat ik anders misschien denk dat hij last heeft van bitrot"
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Ik vind 'm serieus geweldig, tegen het geniale aan eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kain_niaK schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 02:25:
Systeemherstel ik vind het leuk dat je met mijn idee aan de slag gaat.
Maar ik moet eerlijk zijn. Dit vind ik verschrikkelijk klinken. De geluidjes zijn leuk en ik kan vast wel leuke dingen doen door er wat sampletjes uit te halen en daar wat house of electro rond de bouwen.
Maar waarom in hemelsnaam geluiden gebruiken met een 5th erin? Dan klinkt het toch gewoon ronduit vals?
Maar goed, smaken verschillen natuurlijk. Het geluid erin vind ik wel lekker hoor. Lekker rauw, doet mij aan de muziek van Raptor denken (oude dos game).
Maar de stijl vind ik persoonlijk niks, maar dat is ook niet erg. Ik zal nog wel eens iets maken met samples hieruit want sample potentie heeft het zeker.
Zolang je maar plezier hebt terwijl je bezig bent!
:+
Voor mij is het ook nog een hoop leren , dat samplen met shortcircuit doe ik sinds kort omdat eigenlijk me pc nu pas geschikt is voor samplen op dat nivau van shortcircuit op die hoge resoluties . Het mooie ervan is dat de grens tussen eindmix en rauwe opname vervaagt en de eindmix opnieuw gebruikt kan worden omdat die 24 bit is. Nu is de fout dat ik nog geen echte sample bybilhotheek hebt , maar gesoorteerd op jaar en random . Er zitten een heleboel intervallen bij , zeker die omni klnkt erg goed als je onderin bij het polyphone gedeelte een quint pakt . De tricky part is dat die omni eigenlijk een omni is als je intervallen gebruikt en daardoor moeilijk te samplen :)

Daarbij komt de transgate plugin die een tremelo effect veroorzaakt waardoor die iets out of tune lijkt. Lijkt name bij angere accoorden kunnen op die manier door de mand vallen :)

Het is jammer dat je zelf niet nog een poging doet om je track inmekaar te zetten . Om jezelf makkelijker te maken vinft ik het altijd fijn om bij het eind te begginnen met een nieuwe track :D
Met het eind bedoel ik de rechtermarker alvast op het einde plaatsen zodat je een doel hebt om naar toe te werken . Als je bv. 3 minuten markeerd met een intro , midden en eind is je song al in drie stukjes verdeelt waardoor je eigenlijk aan drie stukjes tegelijk kan werken . Korter lijkt me over het algemeen te kort , en langer is natuurlijk leuk maar in drie minuten kun je heel de song naar voren brengen wat het voor de luisteraar aantrekkelijker kan maken om helemaal af te luisteren .
Je kan altijd een extended versie maken die langer duurt met nadruk op de dansbare gedeeltes O+

Heb er nog een versie van gemaakt zonder trancegate plugin , deze laat ik op me soundcloud omdat ik het een leuk muziekie vind .Die ander haal ik eraf , alvast bedankt kaine en maak zelf nog een mix ervan :)

http://soundcloud.com/sys...ne-arpegio-remix-extended

Och die moderne plugs zijn zo leuk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik word hier gelukkig van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

d:)b

Leuk uit je dak , dat is wat me opvalt bij diegene die muziekies maken . Had vroeger toch wel de energie om met me vrienden tot in de ochtend lekker muziek te maken . Van die groep was ik de enige die synths en drumcomputers had voor iedereen .Nadien zaten er meer aan de synth :P Maakt niet uit het gaat om de fun die je hebt op die momenten :)

Een nichtje van me die schrijft haar songs op gitaar .Die nummers klinken zonder electriciteit en met electriciteit , die speelt gitaar en zingt erg mooi :)

Dit zijn de lirycs kijken of een van jullie producenten die trance tekst kennen }:O

Life goes on without you
I start over and move on
Forget you and reset my life
Your history your gone
Life goes on no matter what
no matter what they say
Tomorrow comes without you
more and more each day
Life goes on

Afbeeldingslocatie: http://www.freeimagehosting.net/newuploads/f9e84.jpg

Heerlijk ding zo een cowbell <+:) http://soundcloud.com/systemrestoresound/
cowbel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:47
Beetje saai en eentonig
Ik mag deze heel graag zien :9 vooral vanaf 1:30

[video]

[ Voor 3% gewijzigd door audiojunk op 11-12-2011 23:38 ]

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Pagina: 1 ... 26 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.