Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Is echt een leuk speeltje.... Is enigszins beperkt in zijn kunnen... Want monotimbraal en monofoon... Maar hetgeen wat ie moet doen (basslines) doet ie met heel veel daadkracht.
Vooralsnog erg happy mee... (erg leuk voor erbij)
[ Voor 7% gewijzigd door Dacide op 05-01-2012 11:53 ]
Verwijderd
haha , zou een leuke zijn voor yakult , let op dit geluid maakt een maag die niet 100 procent isDamic schreef op maandag 12 december 2011 @ 07:14:
@systeemherstel: je begint klinkt als dat mijn darmen niet echt 100% zijn
Leuk bakkie die mopho , wat ik van demos heb gezien dan
Ik zoek de sample al een tijdje. Komt van een 808 toch?
maakt niet uit, all you need to know is that you're gonna want more cowbell.apNia schreef op maandag 12 december 2011 @ 16:09:
Ah vet! Thanks Dacide. Lijkt echt voor geen meter op een cowbell maar dat terzijde
Verwijderd
808 sounds
YouTube: Man Parrish - Hip Hop, Be Bop (Don't Stop) [Original Version]
Vette shit die gast
Man Parrish (born Manuel Joseph Parrish, May 6, 1958) is an American composer, songwriter, vocalist and producer. He, along with artists such as Yellow Magic Orchestra, Kraftwerk, Art of Noise, Arthur Baker, Afrika Bambaataa, John Robie, Jellybean Benitez and Aldo Marin helped create and define electro in the early 1980s. He became an underground music scene icon in the 1980s and 1990s and is one of the most important and influential figures in American electronic dance music
Wikipedia: Man Parrish
Verwijderd
In de tijd van mainperrish was er een overvloed aan stromingen van de us waar de verschillende steden de stijlen waren , detroit washington chicago
Zou het internet dat veranderd hebben omdat een stijl snel overgenomen wordt door iedereen
Ik liet gisteren even mijn neef ermee spelen... op een gegeven moment rammelde het servies me half uit de kast (2 verdiepingen lager) en scheet ik half in mijn broek van angst (bij wijze van)... Leek alsof heel Mordor leegliep met alle orks en weet ik veel wat nog meer
ik heb er even aan gesleuteld en er dit van gebakken:Kain_niaK schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 00:38:
Luister maar, en als jij denkt dat jij hier iets übervet van kunt maken
dan ga je gang, maar hou me op de hoogte van alles op kain@godzmodus.com
En als het goed klinkt wil ik graag met je samen werken.
De arpo was al op 140 bpm dus een dubstepje leek wel voor de hand liggend. Vinnem wel vet geworden eigenlijk
[ Voor 7% gewijzigd door vlaaing peerd op 13-12-2011 23:00 ]
[Soundcloud: http://soundcloud.com/bloodyutopia/epxllz-bwaha]
[ Voor 15% gewijzigd door UtopiaM op 14-12-2011 01:09 ]
Verwijderd
Leuk maar eigenlijk te kort met nog geen anderhalve minuut , alles mag natuurlijk en in weze zou het ook weer genoeg kunnen zijnz999 schreef op woensdag 14 december 2011 @ 00:59:
Best lekker, alleen ik zou er toch iets meer kleine edits inpleuren betreffende de basslijn. Het word zo wat saai denk ikDe synth is prima, en zweept het geheel lekker op.
[audio]
Die van vlaaing peerd is een langer nummertje van 4.5 minuut , en extra dingen toevoegen vindt ik iets voor de creator zelf .Als je minimalistiesche electro maakt kan er best weinig inzitten ,een drumdoos en een synth kan genoeg zijn
Overgens een leuke versie van kaine zijn arpegio wat ik geen minimalistiesche electro noem ,eerder een leuke track met dubstep
Minimalistiesch electro
Ik zou hier nog één ding aan toevoegen: Een sample van óf Emily Browning óf Annie Lennox.z999 schreef op woensdag 14 december 2011 @ 00:59:
Best lekker, alleen ik zou er toch iets meer kleine edits inpleuren betreffende de basslijn. Het word zo wat saai denk ikDe synth is prima, en zweept het geheel lekker op.
[audio]
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Bruce Dickinson... die mag eigenlijk toch wel ons grote producervoorbeeld in dit topic worden. Ik pleit voor een pic van hem op de startpost.
(nee, niet de Iron Maiden dude)
[ Voor 39% gewijzigd door vlaaing peerd op 14-12-2011 19:09 ]
lol, dat gaat hem niet wordenStoney3K schreef op woensdag 14 december 2011 @ 15:04:
[...]
Ik zou hier nog één ding aan toevoegen: Een sample van óf Emily Browning óf Annie Lennox.
motabeatz.com
Klinkt lekker hoor, vanavond bij mijn thuis op mijn monitors nog eens goed naar luisteren.vlaaing peerd schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 22:59:
[...]
ik heb er even aan gesleuteld en er dit van gebakken:
[audio]
De arpo was al op 140 bpm dus een dubstepje leek wel voor de hand liggend. Vinnem wel vet geworden eigenlijk
Ik miste alleen de dubstep break/drop in het begin en dan een vette wobble die helemaal los gaat.
(ben niet zo een dubstep fan tenzij mijn nek vast zit, dan is het wel handig)
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
Verwijderd
En gedeeltes ervan gebruiken. YouTube: Shortcircuit VST Intro Tutorial
Gellukig heeft soundcloud er geen stereo van gemaakt , de meeste zijn mono .In stereo treedt op de een of ander manier toch faseeverschil op . Of het komt dat me daw niet up to date is , zodat stereo toch niet helemaal lekker zit
Vetter dan een 909
De moeilijkhieid met oude electro zijn de percusie sounds die erg moeilijk exact na te maken zijn.Zit vooral in de hoge freqentie en de snelle attack en korte decay van de sounds. Je kan meer sounds kwijt per beat omdat het hele korte burst zijn
Als ik een vergelijk maak met diva , is zo een diva ongeschikt voor percusiesounds omdat die attack niet snel genoeg is. Een wave van diva en een percusie synth zoals een arp ingeladen in shortcicuit ziet er zo uit.
Als iemand laat zien dat het wel mogelijk is met diva , even weten hoe
Links is diva rechts de Arp http://imgur.com/a/KWtVl#0
Nu lekker vette tracks maken

Edit even de pics verplaatsd
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2011 21:39 ]
En ik heb net die Axiom 25 van Dacide overgekocht dus ik ga me daar de komende weken eens lekker mee vermaken.
Bedankt voor de tips systeemherstel!
Nu een tip voor jou, gebruik het fotoalbum van tweakers voor plaatjes hosting of anders imgur.
Geen enkel van je plaatjes werkt hier.
[ Voor 21% gewijzigd door Kain_niaK op 18-12-2011 21:16 ]
Ben nu met mijn G15 keyboard bezig, na 4 jaar pizza eten moest dat dringend eens schoon gemaakt worden.

(verkapte mijn-steak-van-gisteren-morgen-6uur-was-zooo-lekker post)
The devil is in the details.
Mijn linker en rechterhand doen niet aan discriminatie van lepels,vorken en messen.
[ Voor 3% gewijzigd door Kain_niaK op 19-12-2011 00:01 ]
Kom ik gisteravond beneden, zie ik dat de kerstman een pakje onder de boom heeft gelegd...
Mijn vriendin stond erop dat ik het zou openmaken... en voila...
Een gloednieuwe Macbook Pro 15"
DAMN!!!!
Blij als een klein kind hahaha.
lekkerrrr!!Dacide schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 10:40:
YES!
Kom ik gisteravond beneden, zie ik dat de kerstman een pakje onder de boom heeft gelegd...
Mijn vriendin stond erop dat ik het zou openmaken... en voila...
Een gloednieuwe Macbook Pro 15"![]()
DAMN!!!!
Blij als een klein kind hahaha.
(komt ook @ synthforum contest, hinthint)
[Soundcloud: http://soundcloud.com/bloodyutopia/z999-one-of-the-four-beasts]
Download enabled ofc!
[Soundcloud: http://soundcloud.com/mickbenjamins/gotye-somebody-that-i-used-to]link: http://soundcloud.com/mic...e-somebody-that-i-used-to
Ik vond het vanaf moment 1 een super track, alleen veel te kort. Ik wilde het origineel niet 'breken', juist omdat ik de track zo waanzinnig krachtig vind, en heb dus zelf niets toegevoegd. Alleen met de arrangement gespeeld.
Met dank aan Whyte, want hij had de stems nog ergens liggen
Je zou verder ook alleen de hoofdaccenten (de 1 en bv de eerste syncope) een verb kunnen doen en de ghostnotes ongemoeid laten.
Ik probeer meestal reverb over de basregionen te vermijden trouwens, maar dat is meer een kwestie van smaak denk ik. In mijn geval zou ik dan liever kiezen voor een kick die uit zichzelf al een beetje sustain heeft.
Gisteren heel pijnlijk trouwens, kick klonk waardeloos over m'n KRKs. Maar perfect op m'n headset. Maakte ik 'm mooi op m'n speakers, klonk het weer kut op m'n headset. Snapte er niks van. Toen deed ik m'n oren tussen m'n KRKs en dat was echt tegen alle verwachtingen in (ze staat niet meer op oorhoogte, ondanks dat het nearfields zijn, dus vandaar m'n plotselinge vermoeden) een wereld van verschil. Ineens klonken ze niet meer "ploppy". Wist niet dat het ZO een verschil kon maken zeg, goeie God.
teveel zooi, te weinig tijd
De KRK's hebben een piekje op de 200hz zitten, hoe kleiner het model des te groter de piek.apNia schreef op donderdag 22 december 2011 @ 14:01:
. Ineens klonken ze niet meer "ploppy". Wist niet dat het ZO een verschil kon maken zeg, goeie God.
Veel van de bas en kick energie zit "pseudo" in die regio. 200Hz is een 1e en 2e harmonische van 50 en 100hz. Met dat piekje lijkt het dan alsof ook de 50 en 100hz beter weergegeven word, hierdoor kun je bestwel cruciale mixfouten maken.
Een vrij veel voorkomende truc bij hifi speakers maar had niet mogen gebeuren op reference speakers.
Wat je kick betreft, als het een hele clinische 909 kick is dan snap ik je punt, als het een kick van een acoustisch drumstel is zou ik eerder de sustain van de originele kick zelf gebruiken.
Soms "rek" ik die sustain wel eens door het laatste stukje van de kick een pitchdown te doen, dit geeft ook wel een behoorlijk organische uitwerking.
Verwijderd
Ik heb zelf natuurlijk op Google gezocht, maar kan niks vinden (weet ook niet hoe het precies heet, dus dan wordt het al lastig). Hopelijk is mijn probleem duidelijk en weet iemand hoe ik dit moet veranderen.
Ik heb waarschijnlijk 1 toets per ongeluk ingedrukt waardoor dit is gebeurd, geen idee welke xD Een shortkey lijst hielp me ook niet..
Verwijderd
Ik heb zelf gewerkt aan een tech house (ja techhouse) remix van Happy Violence van Dada Life.
Ik was helaas te laat voor hun remix contest, maar toch... Het is een compleet andere stijl dan het origineel, dus ik hoop dat jullie het wat vinden!
[Soundcloud: http://soundcloud.com/capsoo/dada-life-happy-violence]
Verwijderd
Tja, techhouse is een beetje geinspireerd door garage (of andersom), je zou het zo kunnen vergelijken ja. Volgens mij valt het tegenwoordig allemaal onder house / techhouse :-)
Wat ik in ieder geval belangrijk vind is dat m'n speakers op oorhoogte zitten, maar verder weet ik niet waar ik me op moet richten en waar ik moet kijken. Wat zijn handige dingen om op te letten? En iemand nog aanraders? Het hoeft geen superdeluxe studio ding te zijn, echt voor de thuis hobbyist.
Ik heb 2 computermeubels Jerker van Ikea,helaas niet meer leverbaar.apNia schreef op zondag 25 december 2011 @ 12:15:
Ik wil eigenlijk op zoek naar een bureau wat een beetje geschikt is voor productie. Momenteel zit ik gewoon aan de eettafel
Wat ik in ieder geval belangrijk vind is dat m'n speakers op oorhoogte zitten, maar verder weet ik niet waar ik me op moet richten en waar ik moet kijken. Wat zijn handige dingen om op te letten? En iemand nog aanraders? Het hoeft geen superdeluxe studio ding te zijn, echt voor de thuis hobbyist.
http://www.google.nl/imgr...429,r:2,s:0&tx=127&ty=105
Maar via Marktplaats bv deze:
http://huis-inrichting.ma...KahQ%3D%3D&fta_ind=2&fs=1
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
Verwijderd
Je moet proberen zo lekker mogelijk te zitten in een goede stoel , die stoel is eigenlijk belangrijker als een burau want daar zit je

Edit zo een burea als audiojunk ziet er wel handig uit , wist niet dat zoiets ook een burea hete
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2011 14:09 ]
http://www.bax-shop.nl/dj...ekijk-alle-producten.html
Wordt zeer gewaardeerd!
edit: mother of all that is good.. traantjes
[ Voor 43% gewijzigd door apNia op 26-12-2011 00:58 ]
Verwijderd
Ben je voor een paar meier het mannetje.
Het is een computermeubel maar ideaal voor dj's en producersVerwijderd schreef op zondag 25 december 2011 @ 13:14:
Edit zo een burea als audiojunk ziet er wel handig uit , wist niet dat zoiets ook een burea hete
Alleen jammer dat die niet meer leverbaar is bij Ikea,ik heb er toen zo'n 150€ voor betaald met alle accessoires en verleden jaar nog één via marktplaats voor 25€.
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
Ik ben ongeveer net zo handig in klussen als Stephen Hawking...Verwijderd schreef op maandag 26 december 2011 @ 05:30:
Gewoon nabouwen met spullen uit de Gammel. Met evt wat nog eigen op maat gemaakte shizzel.
Ben je voor een paar meier het mannetje.
edit: ik zoek dus eigenlijk iets als dit, alleen ruimer (wil max rond de 400-500 euro uitgeven)

bax shop heeft niet al te veel, het is dit of in de 2000 prijsklasse.. iemand ie goeie (web)shops weet die zoiets bieden?
[ Voor 28% gewijzigd door apNia op 26-12-2011 12:09 ]
Verwijderd
Dat is het voordeel wat dj s hebben die horen te staan terwijl ze draaien
Verwijderd
En dan is het een kwestie van een jaar zuinig doen en sparen en misschien bijbeunen in het een of ander.
Beter dat dan op de plank laten liggen denks
Nou ik doel vooral op het bureau/meubel. Het is vrij moeilijk iets moois te vinden met ook nog eens verhogingen voor je speakers er bij. En wat je ziet staan aan verhogingen bij bax-shop bijvoorbeeld is allemaal oerlelijk (gewone standaarden).Verwijderd schreef op maandag 26 december 2011 @ 15:36:
Idd, als je er elke dag achter zit dan is het zeer verstandig om prioriteiten te stellen qua kwaliteit van het meubilair. Zelf heb ik een hele goede bureaustoel gekocht omdat ik het beu was om op een brakke stoel te moeten zitten en last van m'n rug kreeg.
En dan is het een kwestie van een jaar zuinig doen en sparen en misschien bijbeunen in het een of ander.
Maar die staan meestal gebogen, wat weer niet goed is voor de rug.Verwijderd schreef op maandag 26 december 2011 @ 12:09:...
Dat is het voordeel wat dj s hebben die horen te staan terwijl ze draaien
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
FTFYDacide schreef op woensdag 28 december 2011 @ 09:16:
Niks zo vervelend als Dj'en
Verwijderd
Enigste wat verandert is de opnamebron en mixtechniek , paar combinaties combineren en je hebt de oorzaak van de loudness war . Wordt er eigenlijk niet vrolijk van als ik een wave gemaakt door een eminent310e vergelijk met een softsynthwave uit 2011
Het zit vooral in de bovenkant wat de zogehete digitale rand maakt tenopzichte van analoge bronnen. Nu zijn niet alle analoge bronnen mooi bovenin , zelfs in de akoustiesche instrumenten kun je onderscheid maken in concert instrumenten en normale . Softsynth zal best goed zijn om te produceren maar het mist de essentie van de synth zoals die bedoeld was .Het ontdekken van nieuw geluid en een vervanging voor akoustousche instrumenten .
De combinatie van analoge waveforms in een moderne daw verleggen de grens tot nieuwe mogelijkheden kwa geluid
Geinspereerd door Electric Light Orchestra The Whale
YouTube: Electric Light Orchestra - The Whale
heb ik een dolphinversie gemaakt niet zo goed als elo , maar dat specefieke nummer is altijd blijven hangen met die whales
http://soundcloud.com/sys...ound/dolphins-are-alliens
Het vierde geluid uit dit samplepack bevat de dolphingeluid
Verwijderd
Maar, jouw muziek bestaat uit hele mooie melodieën en synths, maar de structuur ontbreekt een beetje.. Is dat ook de bedoeling? In het liedje cowbel, daar gebruikte je zeker GrossBeat? Zo klinkt het op sommige stukken in ieder geval wel! Klinkt vet!
Ik heb zelf een bootlegje/remixje gemaakt van het nummer Hear my Words, van Subcquence. Het is een work in progress:
[Soundcloud: http://soundcloud.com/capsoo/subcquence-hear-my-words]
Het punt is dat vinyl een limiet op de loudness war zet op (IMO) precies een goed punt waar balans tussen luidheid en dynamiek behouden blijft. Fysiek gezien kan een plaat niet verder en het zou mooi zijn als producers niet verder dan dat hoefden te gaan om hun track te verkrachten.Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2011 @ 18:28:
Wie heeft er niet gedraait , ik bedoel die 1200 loopt al vanaf 1972 en is in weze niet verandert![]()
Enigste wat verandert is de opnamebron en mixtechniek , paar combinaties combineren en je hebt de oorzaak van de loudness war . Wordt er eigenlijk niet vrolijk van als ik een wave gemaakt door een eminent310e vergelijk met een softsynthwave uit 2011
Zet je er bovendien masteraars als de heren van the Exchange erop (RIP Nilesh) dan kom je op een kwaliteit van geluid die ontzettend goed werkt voor playback op grote systemen.
- je kan geen basbom maken
- je kan niet teveel een discosmile masteren
- je kan niet boven een bepaalde luidheid masteren
Dat zijn toch beperkingen waar je als loudnesswarhatende persoon erg vrolijk van word! Gek genoeg zijn het dus de beperkingen van de media die ervoor zorgen dat vele vinyls beter klinken dan hun digitale versie.
Het bekendste voorbeeld van waar de grens brutaal overschreden word is Death magnetic van Metallica.
Zou je die luide versie op vinyl persen dan hou je alleen maar een kunstschaatsbaan voor je naald over.
Mocht jezelf ook vaak tegen aanlopen dat je kwaliteit moet inleveren voor extra luidheid, kan ik je aanraden 1 van deze banners bij hun producties te plaatsen:

Nou zijn de meeste hier met mij producers van uitsluitend hun eigen tracks, je mag dus zelf wel kiezen hoe hard je het uiteindelijk maakt, maar ik vraag me af hoe mensen als Wouter hiertegen aankijken als je bv op verzoek van een klant feitelijk een slechtere kwaliteit geluid moeten leveren tbv meer volume.
Consumenten moeten verder maar leren dat ze een volumeknop tot hun beschikking hebben en als ze werkelijk van muziek willen genieten hun geld niet aan belachelijkveelpunt1 sattelietsetjes van 3 tientjes moeten uitgeven. De platenmaatschappijen zullen het niet doen, dus het is aan de producers om ze hierop te wijzen.
Ook hier geld weer, de tekortkomingen die hardware heeft is de reden dat veel mensen liever op analoog werken. Strikt genomen is er nl geen verschil tussen een DSP proces en dezelfde die over een printplaat en wat elco's loopt. De componenten zijn echter nooit perfect en daarom vervormd het geluid lichtelijk, meestal in de vorm van oversturing. Je krijgt dus bij je hardware vaak een gratis ingebouwde "vintagewarmer"De combinatie van analoge waveforms in een moderne daw verleggen de grens tot nieuwe mogelijkheden kwa geluid
Tegenwoordig hebben echter steeds meer software fabrikanten die ook de "gebreken" in de effect algoritmes opnemen, een goed voorbeeld ervan is UAD
Verwijderd
Dit geldt voor alle MEs hoor. Als je een klant niet geeft waar die om vraagt gaat die naar iemand die hem wel helpt. Of ze snaaien een (illegale) Ozone en doen het zelf. (Met als probleem dat mensen dat weer als referentie gaan gebruiken.) En soms is het de klant zelf niet maar moet het van hun A&R manager zo hard anders wordt het niet gereleased. Dan staat die ook met zn rug tegen de muur.vlaaing peerd schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 12:13:
Nou zijn de meeste hier met mij producers van uitsluitend hun eigen tracks, je mag dus zelf wel kiezen hoe hard je het uiteindelijk maakt, maar ik vraag me af hoe mensen als Wouter hiertegen aankijken als je bv op verzoek van een klant feitelijk een slechtere kwaliteit geluid moeten leveren tbv meer volume.
Voor de volledigheid leg ik het verhaal dan wel even uit tot zover het nog niet bekend zou zijn maar dat wordt vaak totaal genegeerd. En voor de rest probeer ik altijd zoveel mogelijk aan de ondergrens te gaan zitten van luidheid wat de klant wil zodat je net nog wat extra speling hebt om het geluid optimaal te krijgen. En in dat opzicht is het vaak nog een redelijke puzzel om de boel nog overeind te houden terwijl het zo hard moet maar ik houd me liever bezig met tracks waarbij je de volledige glorie van de muziek kan laten gelden.
Verwijderd
De structuur ontbreekt omdat ik geen muziekant ben of produceer maar geluidsfreak , mijn leven is eigenlijk al dertig jaar gewijd aan de muziekantVerwijderd schreef op donderdag 29 december 2011 @ 23:03:
Wow, vet analoog :-) Bij dolfijnen geluidjes denk ik altijd eerder aan YouTube: Dolphin Chatter . Maar dat kan ook aan mij liggen :-p
Maar, jouw muziek bestaat uit hele mooie melodieën en synths, maar de structuur ontbreekt een beetje.. Is dat ook de bedoeling? In het liedje cowbel, daar gebruikte je zeker GrossBeat? Zo klinkt het op sommige stukken in ieder geval wel! Klinkt vet!
Ik heb zelf een bootlegje/remixje gemaakt van het nummer Hear my Words, van Subcquence. Het is een work in progress:
[audio]
Het is de supatrigga vst plugin waarvan alleen de repeater op verschillende snelheid 4/8/16/32 door automatiesering geretrigerd wordt.
Die opmerking over de loudness war heeft denk ik meer betrekking op techniesch gebied waar we vooral door de industrie opgelgde beperkingen als geacepteerd beschouwen , En waarschijnlijk de gemakken van moderne techniek prefereren tenopzichte van oudere . Het gemak om een softsynth te starten en met midi een complete song maken is een stuk makkelijker als zonder midi . Nu kan dat ook met hardware alleen er zit een verschil in sound tussen aperaten met midi en zonder .Die zonder midi hebben die oldscool sound die eigenlijk niet te vergelijken is met andere gear .Daar hoort vreemd genoeg die eminent 310 ook bij , die sound is harmoniesch gezien supervet wel met phaseshifter want dat geeft het synth gevoel . Je moet zo een ding gewoon zoveel mogelijk samplen . Dan lekker dat geluid met midi en audio effects tweaken in de sampler
Wouter wat je doet lijkt me erg moeilijk
Dan zou het jungle zijn wat het niet is
Ik heb wat MIDI apparatuur te koop staan hier op tweakers.
V&A aangeboden: MIDI Apparatuur en DJ Mixpaneel te koop
Als je interrese hebt, DM mij even. Want ik wil er eigenlijk graag vanaf
Doe je het wel dan zou ik zorgen dat je of de tweeter of beide naar buiten of beide naar binnen legt zodat ze beide dezelfde afstand tot je oren hebben.
Overigens vraag ik me ook af wat voor X- stand jij dan gekocht hebt?
Dit klinkt mij namelijk meer als een keyboardstatief in de oren.
Hier op foto:

Zoals je ziet is het vrij krap, en heb ik ze liever iets lager, maar ze kunnen niet verder uit elkaar bij KRK RP5's
Ik wil mijn speakers op oorhoogte brengen, plus ik wil meer inhoud op mijn bureau. Dus ik wil ook twee mini x-stands kopen (diezelfde als jij)
Echter, wat ik ga doen is een stevige plank op de 2 stands leggen. Daarop plaats ik mijn beeldschermen + speakers. Met als voordeel dat ik mijn SL 49 verder naar achter kan leggen, meer ruimte voor mijn toetsenbord heb, speakers op oorhoogte... win-win situatie.
Verwijderd
De virus is wel iets duurder maar ook ouder. Wat zouden jullie kiezen, een oudere virus B/C of de nieuwere mopho? Of totaal niet te vergelijken?
Heb deze gekocht als impulsaankoop. Kan er heel kort over zijn. Het is een fantastisch apparaat met een fantastische sound. Waarom ik hem dan toch wil verkopen? Omdat de sound vooral geweldig is voor lekkere scheurende bassen en vette baslijnen. De muziek die ik zelf maak/probeer te maken is veel sterieler en clean.
anyway, het blijft persoonlijke voorkeur. Maar als ik DnB, Breaks, Dubstep, hardcore etc. zou maken, dan is die Mopho echt geweldig.
grote verschil tussen virus en mopho
mopho: monofoon, monotimbraal
virus, polyfoon en multitimbraal
[ Voor 9% gewijzigd door Dacide op 05-01-2012 12:20 ]
edit: aanvulling

[ Voor 10% gewijzigd door apNia op 05-01-2012 12:33 ]
Verwijderd
En Moog komt ook met een analoog bakkie om dikke bassen mee te bouwen.
Zal vast gruwelijk goed, dik, vet, ranzig klinken... maar ook hier geldt hetzelfde als bij de mopho, little phatty, dark energy etc.... het blijven monofone en monotimbrale bakken (ik ga er vanuit dat de minitaur ook monotimbraal is).. dus one-trick-pony's. niet voor mij weggelegd dus (op dit moment)
De Minotaur is overigens wel multitimbraal trouwens.
Ik paste het enkel toe op mijn eigen situatie waarbij ik een beperkt budget heb en daarom beter kan inzetten op een virus b /nord rack 2x o.i.d. zodat ik allrounder ben.
Vervolgens zijn die 'one-trick-pony's' ontzettend handig voor erbij.
eh wat, is 'ie duofoon of zo? Monofoon = monotimbraal.[b]vlaaing peerd schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 18:55:
De Minotaur is overigens wel multitimbraal trouwens.
Ik denk dat die term niet betekent wat je denkt dat 'ie betekentDacide schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 13:38:
het blijven monofone en monotimbrale bakken (ik ga er vanuit dat de minitaur ook monotimbraal is).. dus one-trick-pony's. niet voor mij weggelegd dus (op dit moment)
Een Solina String Ensemble is een one trick pony. Een Rhodes is dat ook. Er is maar een ding wat ze doen, zelfs met wat wijzigingen blijft het apparaat toch die bepaalde typische smaak hebben wat betreft geluid. Die one trick doen ze echter wel ontzettend goed, dus het is niet perse een waarde-oordeel.
YouTube: dsi Mopho is dat echt niet!
[ Voor 4% gewijzigd door Yoozer op 06-01-2012 12:23 ]
teveel zooi, te weinig tijd
Verwijderd
Heerlijk ranzige synthVerwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 14:12:
Binnen een uurtje vertrek ik om een Access Virus C op te halen voor 550EUR. Kom wel van België dus het zal een mooi tripje zijn (2u up, 2u down) maar ik heb het er voor over!
Verwijderd
Zelfs voor een VA vind ik hem nog niet ranzig. Of je moet hem door een distortion heen jassen.
Veelzijdig zeker.
Verwijderd
* Monofoon wil zeggen dat je niet meer als 1 noot tegelijk kan afspelen.
* Monotimbraal wil zeggen dat je per noot niet meer dan 1 klank voort kan brengen.
Strikt genomen is een synth met meer dan 1 oscillator multitimbraal, ook al is ie monofoon of niet. Dus je mag ook van de Mopho zeggen dat die multitimbraal is. In de algemene zin bedoelt men met multitibraal dat die 2 (of meer) volledige patches tegelijkertijd kan afspelen bij het aanslaan van een noot. Dit kan dus ook op een monofoon instrument.
edit: ik moet mezelf enigszins herstellen. Als een synth de mogelijkheid heeft om multitimbraal (in de niet-strikte, algemene zin) te zijn dan kan die per definitie ook 2 noten tegelijk afspelen. Een synthfabrikant zou dan dom zijn niet meteen dan ook er een polyfone synth van te maken.
@wouter,
whoa, ga eens wat gedetunede zaagjes op de Virus eruit kotsen, z-plane gewobbel eroverheen -> klinkt vet ziek, ook zonder distortion. En stukken meer controleerbaar dan zo'n op de hobbel gaande Massive oid.
Maar inderdaad, een beetje drive is wel gewenst.
@apNia,Dat is inderdaad de reden om sends te gebruiken. Op outboard gear is het ook om effecten te sparen, je kan niet zoals bij VST's zomaar even 10 van dezelfde bakkies tevoorschijn toveren (tenzij je geld teveel hebt).
Verder zal het vrij snel onnatuurlijk klinken als je steeds verschillende verbs en effecten bijelkaar doet, het kan juist goed zijn om ze dezelfde karakteristieken te geven zodat de luisteraar het idee krijgt dat alle stemmen "bijelkaar horen".
hetzelfde is aan te raden voor tube/tape saturatie, je kan het opok op de masterbus gooien maar dan kan je niet de individuele hoeveelheid per kanaal regelen.
Maar het is weer zo'n typische producerrichtlijn waar de uitzondering netzoveel kan toevoegen. pin je er dus niet op vast.
[ Voor 8% gewijzigd door vlaaing peerd op 06-01-2012 16:27 ]
http://www.bax-shop.nl/us...face/product-details.html
Deze hadden we zelf gezien, maar vraag me af of het wat is voor deze prijs?
Aan de andere kant krijg je Cubase LE erbij en korting op upgrade naar SX bespaart je meer dan dat de kaart kost, mocht je willen overgaan naar Cubase.
Ik raad echter aan om eerst na te gaan wat voor setup jullie in de planning hebben.
- Blijven jullie bij software, zoja dan heb je geen ins en outs nodig.
- nemen jullie veel met instrumenten, mics e.d op dan juist weer wel
- ga je veel met hardware synths en samplers werken, wil je misschien naast ins/outs ook wat midi opties.
Het zou nogal lullig zijn als je na 2 maanden erachter komt dat je bv toch nog meer ins/outs nodig hebt of juist helemaal niet.
Verwijderd
Als je dan serieus beter geluid zou willen kom je al weer op dingen boven de 300 euro uit.
We hebben met dit project geprobeerd onze kennis te combineren en een rauwe/donkere track te maken welke een beetje in het electro/hard techno hoekje past (denken we).
Eigenlijk durf ik niet goed te zeggen wat voor stijl het nu exact is...dus als iemand het weet feel free to post...
Download Klik (Filesonic).
De track is in onze ogen wel gelukt zoals we hem zelf voor ogen hadden.
De sfeer is vrij zwaar en donker maar er zit genoeg ziel in om het een nummer te laten zijn in plaats van een grote brei met zielloze herrie (wat we in deze 'stijl' ook soms tegen komen vinden we zelf).
Note:
Iemand zou kunnen stellen dat de melodie lijn op 2 punten in de track, theoretisch niet helemaal in harmonie is met de baslijn. Dit was echter een bewuste keuze omdat de sfeer in de track daar wat meer neerwaartse emotie kreeg in onze ogen.
Oké, genoeg artistiek gezeik. Ik hoop dat mensen die vaker naar muziek in dit soort genre luisteren het wat vinden.
[Edit]
Mocht iemand overigens nog intresse hebben in de middelen die zijn gebruikt om de track te maken:
We gebruiken Reaper als DAW en verschillende VST's voor onze geluiden.
Voornamelijk Sylenth1 voor de synthese en Sampletank voor het maken van ensembles die we vervolgens verbouwen met een hoop filters en distion plug-ins als Camelphat en Ohmicide.
Voor de percussie gebruiken we voornamelijk samples (vaak Thomas Penton Sample pack) en ook hier wordt aan gesleuteld met filters/EQ en Camelphat/Ohmicide.
[ Voor 17% gewijzigd door Da_maniaC op 07-01-2012 22:31 ]
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Verwijderd
Verwijderd
Hardcore en dergelijke ken ik eigenlijk niet (ik luister vooral post-rock of ambient), maar ik vind jullie nummer nog wel nice. Geweldige sfeer, op mijn koptelefoon klinkt het op momenten echt super.
Blijf zo doorgaan.
Btw of het harmonisch correct is of niet maakt niet uit, als het maar klinkt he.
Hmmm ik vind het echt onwijs jammer dat er niet echt een goeie kickdrum doorheen loopt. Het doet me een beetje denken aan de Russische platen van o.a. DJ Antention, Proxy, Polymorphic etc (check hier). Ben een grote fan van die stijl, maar ik denk dat als je echt een goeie punchende kickdrum er in gooit dat de track echt al 10x meer tot z'n recht komt.
Verwijderd
Stijl weet ik niet maar het heeft wel wat weg van rauwe electro clash muziek.
Nummer heeft zeker een donkere sfeer.
Misschien dat er nog (distorted) vocals bijpassen.
Roemeens of zo?
Dit topic is gesloten.