ditch the piewpiew!Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 15:00:
[...]
Kritiek mag altijd niks mis mee ook al luister je geen D&B
Opzich heb je wel een punt, maar thuis hoor ik genoeg bass, misschien dat ik er nog wel een goeie subbass ondergooi als dat er goed bij past! Ook is het maar een clip van het volledige nummer. En het is idd wel een beetje aparte stijl D&B.
Iemand anders nog tips/kritiek?
nop, dat is inherent aan de KRK's helaas. Deze piek zie je ook terug op de graphs van SoundonSound en Soundguides.2mb schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 14:09:
Over monitors: mijn RP5 G2's geven te veel bas rond de 130Hz (zie screenshot), al kan dat ook komen doordat ik niet genoeg demping / basstraps heb. Moet dat nog een keer uitproberen, maar als je zoiets weet van je monitors kun je er wel rekening mee houden bij het mixen. Niet ideaal, maar toch.
[afbeelding]
Dat noemt men pseudo sub, de dubbele harmonische freq harder zetten zodat het lijkt alsof er heel veel laag uitkomt. Word ook ontzettend vaak met hifi speakers gedaan. Dit is echter de reden waarom velen deze speaker zo "vet" vinden.
Funest als je dus wél met subs tussen de 20-50Hz werkt.
Vergelijk je deze met budgetgenoten als de Alesis M1 MKII of de Mackie HR824 dan zie je dat deze dieper doorlopen (roll off = -3dB@45Hz) en deze piek niet hebben.
Edit: Als je thuis aan het meten bent, doe dan wel een on-axis en 30graden off-axis meting!
@Rubjo,Die piewpiew is inderdaad te kermisattractie. Ik zou er wel iets voor in de plaats doen.
[ Voor 8% gewijzigd door vlaaing peerd op 16-09-2011 16:51 ]
OK, is dat nodig dan? Ik heb deze meting vanaf luisterpositie gedaan.vlaaing peerd schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 16:49:
Edit: Als je thuis aan het meten bent, doe dan wel een on-axis en 30graden off-axis meting!
Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser
Meh
, ik wil de nieuwe plaat die ik heb gemaakt hier posten om wat meningen van jullie te horen, maar SoundCloud verneukt het geluid van die track echt gruwelijk
.
Ik kan hier wel een link naar de .mp3 neerzetten maar ik heb er niet zo'n zin in dat mensen dan met een ongemasterde versie van m'n track aan de haal gaan, dan heb ik liever dat ze de correcte versie krijgen
.
Iemand een alternatief dat hier wel op Tweakers afspeelbaar is? Een public link vanuit je dropbox (wat op FB wel werkt met player) werkt hiet op tweakers (ook met audio tags) niet
.

Ik kan hier wel een link naar de .mp3 neerzetten maar ik heb er niet zo'n zin in dat mensen dan met een ongemasterde versie van m'n track aan de haal gaan, dan heb ik liever dat ze de correcte versie krijgen
Iemand een alternatief dat hier wel op Tweakers afspeelbaar is? Een public link vanuit je dropbox (wat op FB wel werkt met player) werkt hiet op tweakers (ook met audio tags) niet

Ik ben een nieuwkomertje hier, heb even opzetje gemaakt. Ben flink bezig m'n sounds te verbeteren, eerst zorgen dat ik over een week of 2 de monitoren binnen heb.
Dit is zo niet echt te doen op een hifi setje. 
[Soundcloud: http://soundcloud.com/bas27/test]
[Soundcloud: http://soundcloud.com/bas27/test]
Soundcloud mp3's kun je ook gewoon downloaden, ook als ze niet downloadable zijn. Dat de kwaliteit van Soundcloud zo slecht is kan je beter zien als de ideale bescherming.Whyte schreef op donderdag 22 september 2011 @ 20:42:
Meh, ik wil de nieuwe plaat die ik heb gemaakt hier posten om wat meningen van jullie te horen, maar SoundCloud verneukt het geluid van die track echt gruwelijk
.
Ik kan hier wel een link naar de .mp3 neerzetten maar ik heb er niet zo'n zin in dat mensen dan met een ongemasterde versie van m'n track aan de haal gaan, dan heb ik liever dat ze de correcte versie krijgen.
Iemand een alternatief dat hier wel op Tweakers afspeelbaar is? Een public link vanuit je dropbox (wat op FB wel werkt met player) werkt hiet op tweakers (ook met audio tags) niet.
Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser
Verwijderd
Voxengo heeft een gratis plugin waarmee je biepjes in je track kan pleuren. Kan handig zijn om je muziek te beschermen.
Da's ook gayVerwijderd schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 01:00:
Voxengo heeft een gratis plugin waarmee je biepjes in je track kan pleuren. Kan handig zijn om je muziek te beschermen.

Heb je een punt.2mb schreef op donderdag 22 september 2011 @ 21:16:
[...]
Soundcloud mp3's kun je ook gewoon downloaden, ook als ze niet downloadable zijn. Dat de kwaliteit van Soundcloud zo slecht is kan je beter zien als de ideale bescherming.
Vooruit, dan maar de SC-versie. Ben wel heel blij met deze plaat
[Soundcloud: http://soundcloud.com/whytewip/whyte-protophysik-premaster]
@bas,
Klinkt alsof je hardcore wilt maken. In dat geval zou ik de kick wat meer lengte geven zodat ie wat meer impact heeft. Verder is het met die stemsample nog een beetje makjes, lijkt me dat hardcore wel zo fijn is als het wat harder en steviger is. Beetje distortion over de beat en basgeluiden zou ook niet misstaan denk ik.
@Whyte
netjes, clean en helder, mooie akkoordjes, heerlijk om bij weg te zinken!.
Ik zou de boel nog een paar dB naar beneden compressen, maar het effect is dat het dan wat heftiger zal worden, ik weet niet of je dat uberhaupt wel wil. Verder is ie wel heel erg "airy", zeker weten dat je er niet een baslijn in wil doen?
Klinkt alsof je hardcore wilt maken. In dat geval zou ik de kick wat meer lengte geven zodat ie wat meer impact heeft. Verder is het met die stemsample nog een beetje makjes, lijkt me dat hardcore wel zo fijn is als het wat harder en steviger is. Beetje distortion over de beat en basgeluiden zou ook niet misstaan denk ik.
@Whyte
netjes, clean en helder, mooie akkoordjes, heerlijk om bij weg te zinken!.
Ik zou de boel nog een paar dB naar beneden compressen, maar het effect is dat het dan wat heftiger zal worden, ik weet niet of je dat uberhaupt wel wil. Verder is ie wel heel erg "airy", zeker weten dat je er niet een baslijn in wil doen?
Verwijderd
@Whyte
Je mix is geen eenheid en dat komt wat chaotisch over. Kan zijn dat je het zo bedoeld.
Je mix is geen eenheid en dat komt wat chaotisch over. Kan zijn dat je het zo bedoeld.
Da's dus het vervelende aan SC. Er zit gewoon een baslijn onder, maar die is amper te horen op de SC versie.
Maar wat betreft die baslijn. Horen jullie hem echt niet?
Hier is een link naar de .mp3, kunnen jullie hem hier wel in vinden?
http://dl.dropbox.com/u/1...sik%20%28Premaster%29.mp3
Dit is de versie die ik afgemixt heb, maar dan zelf ff omhoog naar 0db gesleept heb, om gewoon even te kunnen showen aan mensen. De normale premaster heeft nog voldoende headroom om daar in te kunnen spelen. Hij is dus nog niet gemasterd. Wouter, zou jij hier mee kunnen werken om er wel eenheid in te krijgen (dmv mastering), of moet ik dat echt in het afmixproces doen?vlaaing peerd schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 19:29:
Maar wat betreft die baslijn. Horen jullie hem echt niet?
Hier is een link naar de .mp3, kunnen jullie hem hier wel in vinden?
http://dl.dropbox.com/u/1...sik%20%28Premaster%29.mp3
[ Voor 8% gewijzigd door Florinsz op 24-09-2011 04:39 ]
Verwijderd
Heb ff zitten luisteren Whyte. De track klinkt nu wel beter ja. Qua sound is het breed maar komt op mij nog op sommige stukken steeds rommelig over. Da's iets puur mixtechnisch. Met automation van levels en panning moet je volgens mij nog verder komen. Er zijn nu stukken waarin bas/kick prima klinkt en mooi contrasteert met het brede.
Helaas denk ik dat hier m'n hardware me in de steek laat. Het is gewoon verdomt moeilijk te horen op alleen m'n headphonesVerwijderd schreef op zondag 25 september 2011 @ 15:22:
Heb ff zitten luisteren Whyte. De track klinkt nu wel beter ja. Qua sound is het breed maar komt op mij nog op sommige stukken steeds rommelig over. Da's iets puur mixtechnisch. Met automation van levels en panning moet je volgens mij nog verder komen. Er zijn nu stukken waarin bas/kick prima klinkt en mooi contrasteert met het brede.

Komende dinsdag naar Den Haag om daar bij Rock Palace monitors te gaan luisteren, waaronder de Dynaudio BM5A mkII en Focal CM50.
Verwijderd
Tjsa, ik herken het wel hoor. Dat hoort er bij.
Zelf ook weer eens aan het klussen geslagen en iets in elkaar gefrot. Het was te lang geleden.
http://faxis.dyndns.org/peaks/dub_phonic.mp3
Zelf ook weer eens aan het klussen geslagen en iets in elkaar gefrot. Het was te lang geleden.
http://faxis.dyndns.org/peaks/dub_phonic.mp3
denk als je er een vettige sine in kwakt dat dat 'm echt 2x zo sterk maakt, het klinkt loepzuiver verder en de energie is goed... ik mis alleen dat echte lage...
Heb je het over Wouter's plaat?apNia schreef op zondag 25 september 2011 @ 22:18:
denk als je er een vettige sine in kwakt dat dat 'm echt 2x zo sterk maakt, het klinkt loepzuiver verder en de energie is goed... ik mis alleen dat echte lage...
Verwijderd
Ik vind het zo akward, dat iedereen hier vind dat ik het piepje moest ditchen en op soundcloud vind men het awesome, te wazig voor woorden. Maar ik heb gewoon besloten hem te houden en de track een soort van af te maken
[Soundcloud: http://soundcloud.com/korsairmusic/korsair-purple-signal]
[Soundcloud: http://soundcloud.com/korsairmusic/korsair-purple-signal]
Verwijderd
Me boxen zijn ook niet je van het , daarvoor gooi ik welleens de spectrum analyzer over de sound .
Niet dat het iets zegt over de sound zelf , je kan van zo een grafiesche weergave nooit een sound bepalen .
Als we het over meer of minder bas hebben is het van belang wat voor bas op wat voor golflengte er zit.
Daarvoor heb ik even een overzichtje gemaakt tussen de track van hierboven
Whyte track

En dub_phonic die toch iets over de nullijn heengaat wat eigenlijk te hard is , maar dat kan ook bij die muzieksoort horen

Zo nu kunnen we naar het verschil kijken inplaats van horen , wat op elke box toch weer anders klinkt
Niet dat het iets zegt over de sound zelf , je kan van zo een grafiesche weergave nooit een sound bepalen .
Als we het over meer of minder bas hebben is het van belang wat voor bas op wat voor golflengte er zit.
Daarvoor heb ik even een overzichtje gemaakt tussen de track van hierboven
Whyte track

En dub_phonic die toch iets over de nullijn heengaat wat eigenlijk te hard is , maar dat kan ook bij die muzieksoort horen

Zo nu kunnen we naar het verschil kijken inplaats van horen , wat op elke box toch weer anders klinkt
Vet!Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 10:07:
Me boxen zijn ook niet je van het , daarvoor gooi ik welleens de spectrum analyzer over de sound .
Daarvoor heb ik even een overzichtje gemaakt tussen de track van hierboven![]()
Whyte track
[afbeelding]
En dub_phonic die toch iets over de nullijn heengaat wat eigenlijk te hard is , maar dat kan ook bij die muzieksoort horen![]()
[afbeelding]
Euh, maar wat zegt dit nou eigenlijk over je track
Zo, even er tussenuit geweest (vakantie).. nu weer back in town. Kan niet wachten om weer eens meters te maken op mijn zolder studiootje.
Voor de geïnteresseerden: Ik heb mijn oude geluidskaart / audio interface te koop staan. (E-Mu 1212m PCI )
Volgende aankoop wordt overigens "iets" van een hardware synth. Twijfel tussen iets "ouders" bv:
Voor de geïnteresseerden: Ik heb mijn oude geluidskaart / audio interface te koop staan. (E-Mu 1212m PCI )
Volgende aankoop wordt overigens "iets" van een hardware synth. Twijfel tussen iets "ouders" bv:
- Novation Nova
- Novation Supernova
- Korg MS2000(r)
- Nord Lead 2
- Access Virus B (dekstop)
Verwijderd
Wel lachen dat apNia vind dat er te weinig laag in zit en systeemherstel het tegenovergestelde.
D'r zitten drie bassen in geSC door de kick. Dus laag zat.
Alleen niet dat typische laag maar dat was ook niet de bedoeling.
Als je dat nummer over een PA afspeelt dan gaan iig je broekspijpen wapperen. :evil:
En qua hardheid valt het wel mee. Ik had er helemaal een platte pannekoek van kunnen maken maar dan mis je de subtiliteit helemaal.
@Dacide
Maat van me heeft die nieuwe Novation Ultranova. Die is redelijk te betalen en klinkt erg OK.
Maar al die bakkies hebben hun eigen ding en daar vind iedereen weer wat anders van.
D'r zitten drie bassen in geSC door de kick. Dus laag zat.
Alleen niet dat typische laag maar dat was ook niet de bedoeling.
Als je dat nummer over een PA afspeelt dan gaan iig je broekspijpen wapperen. :evil:
En qua hardheid valt het wel mee. Ik had er helemaal een platte pannekoek van kunnen maken maar dan mis je de subtiliteit helemaal.
@Dacide
Maat van me heeft die nieuwe Novation Ultranova. Die is redelijk te betalen en klinkt erg OK.
Maar al die bakkies hebben hun eigen ding en daar vind iedereen weer wat anders van.
Door de kick ja, dat zijn korte elementen. Daar komt bovenop dat de piek in zijn analysis rond de 30hz zit. Het is absoluut niet zo dat de track in z'n geheel laag mist, de kicks zijn heel lekker. Maar ik mis buiten de kicks om iets laags. Daar tussenin verliest het compleet z'n energie. Die gebieden moet je voller maken. Misschien een sine met een veel langere release?
Als het met opzet bedoeld is voel ik 'm gewoon niet helemaal. De stijl is vrij agressief/onheilspellend, en voelt dan toch ook weer heel tam. Ik denk dat het daarom in mijn oren niet werkt. Beetje alsof ik mensen ga dirigeren in een roze tutu
Als het met opzet bedoeld is voel ik 'm gewoon niet helemaal. De stijl is vrij agressief/onheilspellend, en voelt dan toch ook weer heel tam. Ik denk dat het daarom in mijn oren niet werkt. Beetje alsof ik mensen ga dirigeren in een roze tutu
[ Voor 31% gewijzigd door apNia op 26-09-2011 18:35 ]
Verwijderd
Da's natuurlijk smaakgebonden. Was afgelopen aan het weekend wat nieuwe tracks aan het checken en daar viel me op dat het tegenwoordig juist heel kaal en hard moet. Dat heb ik als inspiratie gebruikt.
Maak dan een topic in LD aanWhyte schreef op donderdag 22 september 2011 @ 20:42:
Iemand een alternatief dat hier wel op Tweakers afspeelbaar is? Een public link vanuit je dropbox (wat op FB wel werkt met player) werkt hiet op tweakers (ook met audio tags) niet.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Lieve producers, ik kom hier met een request vanuit het fotografie-subforum waar een stelletje wannabe-pro's op het gebied van video (en noobs op het gebied van audio) bezig zijn met het maken van een korte video. Wellicht hebben jullie het topic al gezien, we zijn dan ook al even bezig.
De video is al helemaal opgenomen, vrijwel helemaal gemonteerd en ook bijna alle VFX zitten er in. Ondertussen zijn we bezig met de audio, bestaande uit de score en het sounddesign. Voor de score hebben al een enthousiasteling gevonden, we zoeken echter nog iemand voor het laatste. Ik weet dat het niet helemaal aansluit met waar jullie in dit topic mee bezig zijn, maar ik weet ook dat hier een stuk meer mensen rondlopen die er verstand van hebben dan in het fotografie-gedeelte.
We hebben al een boel samples (weaponsounds, explosies etc) maar die moeten goed gemixed worden met de beelden. We hebben nu voor 70% audio (soundeffects) onder de beelden maar het klinkt nog net niet helemaal lekker.
Zou je dus willen meedoen met een heeuuuul tof Tweakers-project, met als alles goed loopt als resultaat een supervette video die viral gaat, laat even een post in ons topic achter of stuur me een DM
De video is al helemaal opgenomen, vrijwel helemaal gemonteerd en ook bijna alle VFX zitten er in. Ondertussen zijn we bezig met de audio, bestaande uit de score en het sounddesign. Voor de score hebben al een enthousiasteling gevonden, we zoeken echter nog iemand voor het laatste. Ik weet dat het niet helemaal aansluit met waar jullie in dit topic mee bezig zijn, maar ik weet ook dat hier een stuk meer mensen rondlopen die er verstand van hebben dan in het fotografie-gedeelte.
We hebben al een boel samples (weaponsounds, explosies etc) maar die moeten goed gemixed worden met de beelden. We hebben nu voor 70% audio (soundeffects) onder de beelden maar het klinkt nog net niet helemaal lekker.
Zou je dus willen meedoen met een heeuuuul tof Tweakers-project, met als alles goed loopt als resultaat een supervette video die viral gaat, laat even een post in ons topic achter of stuur me een DM
Ben ook weer even bezig geweest:
motabeatz.com
Hoe ontwerp ik zo'n "lead" zoals in de begin van de track:
YouTube: Paul Kalkbrenner - Dockyard (B Seite) - YouTube
Is dit te maken via synthese? Of is dit een sample van een echt instrument?
YouTube: Paul Kalkbrenner - Dockyard (B Seite) - YouTube
Is dit te maken via synthese? Of is dit een sample van een echt instrument?
Ik noem dit met mijn beperkte kennis een lead... maar aan je reactie te zien sla ik de plank volledig mis qua definitie van een lead.
Ik had zelf wel al een vermoeden dat dit eerder ging om een (getweaked/FX) instrument (accordeon bv)... maar had tevens zoiets dat een plugin als omnisphere etc. wellicht dit soort sounds kunnen genereren.
[edit]
Ach verrek... nu je het zegt.....
depeche Mode - Everything Counts (vanaf 20 sec.)
YouTube: Depeche Mode - Everything Counts (Video & Mobisode) - YouTube
In de clip zie je een of andere arabische fluit. Maar dacht dat deze sound in feite met een melodica gemaakt was.
Ik had zelf wel al een vermoeden dat dit eerder ging om een (getweaked/FX) instrument (accordeon bv)... maar had tevens zoiets dat een plugin als omnisphere etc. wellicht dit soort sounds kunnen genereren.
[edit]
Ach verrek... nu je het zegt.....
depeche Mode - Everything Counts (vanaf 20 sec.)
YouTube: Depeche Mode - Everything Counts (Video & Mobisode) - YouTube
In de clip zie je een of andere arabische fluit. Maar dacht dat deze sound in feite met een melodica gemaakt was.
[ Voor 34% gewijzigd door Dacide op 28-09-2011 10:00 ]
Dacide schreef op woensdag 28 september 2011 @ 09:52:
Ik noem dit met mijn beperkte kennis een lead... maar aan je reactie te zien sla ik de plank volledig mis qua definitie van een lead.
De "Arabische fluit" klinkt wat nasaler - lijkt ook meer op een shehnai dan een fluit.
teveel zooi, te weinig tijd
Bootleg die ik heb gemaakt van Gotye's Somebody I Used To Know.
Tracks was naar mijn mening vooral te kort en miste een fatsoenlijke beat. Hier heb ik dus maar wat verandering in gebracht.
Meningen welkom. Downloadlink is op mijn FB-pagina (zie signature) te vinden
Gotye - Somebody I Used To Know (Whyte Bootleg)
[Soundcloud: http://soundcloud.com/whytewip/gotye-somebody-i-used-to-know]
Tracks was naar mijn mening vooral te kort en miste een fatsoenlijke beat. Hier heb ik dus maar wat verandering in gebracht.
Meningen welkom. Downloadlink is op mijn FB-pagina (zie signature) te vinden
Gotye - Somebody I Used To Know (Whyte Bootleg)
[Soundcloud: http://soundcloud.com/whytewip/gotye-somebody-i-used-to-know]
Zelf ook weer even lekker bezig geweest vanavond, had zin in een hiphop beatje maken en dit is wat er tot nu toe uit is gekomen:
[Soundcloud: http://soundcloud.com/piratemathew/wait-wat]
Alles is gesampled, zelfs de scratches.
[Soundcloud: http://soundcloud.com/piratemathew/wait-wat]
Alles is gesampled, zelfs de scratches.
PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether
Wat zijn trouwens een beetje goeie alternatieve producerfora? Synthforum?
synthforum
homerecording.be
fok forum (producer topic)
future producers forum
homerecording.be
fok forum (producer topic)
future producers forum
Weet iemand misschien waar ik een hoes kan vinden voor mijn Yamaha MOX6 keyboard?
Had al wat gevonden op bax shop, maar weet niet of het gaat passen:
http://www.bax-shop.nl/mi...hoes/product-details.html
Had al wat gevonden op bax shop, maar weet niet of het gaat passen:
http://www.bax-shop.nl/mi...hoes/product-details.html
motabeatz.com
Gearslutz. De rest verbleekt er bij. Genre-specifiek is er vaak wat beters te vinden. Futureproducers vind ik eigenlijk ontzettend verschrikkelijk qua niveau, op Synthforum gebeurt tegenwoordig ook maar weinig spannends.apNia schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 14:34:
Verwijderd
Hoe zou dat nu komen?Yoozer schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 09:57:
.., op Synthforum gebeurt tegenwoordig ook maar weinig spannends.
Gearslutz is idd informatief maar er zit ook veel kaf tussen het koren.
www.soundonsound.com van het gelijknamige tijdschrift.apNia schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 14:34:
Daar zitten de professionals. Niet regematig krijg je gewoon comments van de editors zelf of zelfs de lui van abbey road studio's en dat soort meuk. Verder staan er voor 20 jaar aan productreviews, producer- en studiotips op de site. Best wel leerzaam.
Het aantal harde-kern synthfreaks is beperkt en alles wat de moeite waard is is al besproken. Het vaste setje topics is ontzettend uitgekauwd. Het enige nieuwe is als er een nieuw product op de markt komt, en elk jaar als de NAMM of de Messe weer geweest is krijg je gezeur over waarom fabrikant X niks nieuws heeft (en nieuwe hardware elke 3 jaar is al behoorlijk dicht tegen het breekpunt aan).
De enige influx is van newbies waar de vaste kliek voornamelijk moe van wordt omdat er continu hetzelfde gevraagd wordt zonder dat er zelf gezocht wordt. De gevestigde orde wordt moe van het gevraag en de newbies zijn gefrustreerd door het gebrek aan antwoorden (en het gebrek aan bereidheid om ze te geven).
Dit probleem is overigens niet alleen op SF aanwezig; diverse andere forums hebben dit ook. Het is een soort natuurlijke progressie die je krijgt. Familiarity breeds contempt. Oorzaken? Het forum-formaat, omdat het als een one-size-fits-all wordt gebruikt om diverse verschillende taken uit te voeren, forum-politiek en moderatiestijl en kortzichtigheid van de community zelf.
Eigenlijk wel een heel logisch antwoord dat je hier geeft.
dat gevoel had ik zelf ook een beetje.
Synthforum is ideaal als naslagwerk of als nieuw-product-bespreek-plekje.
Wellicht was het beter geweest als ze zich ooit 100% gericht hadden op synths (of enkele aanverwante onderwerpen)... beter de Niches uitbouwen.
dat gevoel had ik zelf ook een beetje.
Synthforum is ideaal als naslagwerk of als nieuw-product-bespreek-plekje.
Wellicht was het beter geweest als ze zich ooit 100% gericht hadden op synths (of enkele aanverwante onderwerpen)... beter de Niches uitbouwen.
Ik zoek eigenlijk vooral een forum waar veel gesproken wordt over soundcreation. Ik ben toch veel aan het experimenteren met sound creation (voornamelijk in Massive) en vaak hoor ik geluiden in nummers waarvan ik wil weten hoe ze gecreeerd zijn/hoe ik ze na kan maken. Welke van de genoemde fora is daar het beste voor?
Bedankt voor jullie replies overigens
Bedankt voor jullie replies overigens
[ Voor 6% gewijzigd door apNia op 04-10-2011 11:13 ]
@apnia:
En toch zou ik dat soort vragen al snel willen neerleggen bij het synthforum.. juist omdat sound design daar bij veel forumleden ingebakken zit.
[edit]
Wat je ook eens zou kunnen overwegen is de masterclass van Rob Papen volgen. Ik heb dit vorige zomer gedaan en beviel erg goed. De workshop vond gewoon in zijn kelder/studio plaats (heerlijke speelplaats met o.a. minimoog, jupiter8, andromeda, virus, modulars etc)
En toch zou ik dat soort vragen al snel willen neerleggen bij het synthforum.. juist omdat sound design daar bij veel forumleden ingebakken zit.
[edit]
Wat je ook eens zou kunnen overwegen is de masterclass van Rob Papen volgen. Ik heb dit vorige zomer gedaan en beviel erg goed. De workshop vond gewoon in zijn kelder/studio plaats (heerlijke speelplaats met o.a. minimoog, jupiter8, andromeda, virus, modulars etc)
[ Voor 47% gewijzigd door Dacide op 04-10-2011 11:54 ]

Besteld
Can't waaaiiit
Verwijderd
Mooie keuze Whyte.
Ze geven iets veel laag mee maar da's even wennen.
@apNia
Patches bouwen met Massive zou ik eerder synthese noemen. Dat is immers een virtuele analoge synth.
Sound design is meer zelf samples opnemen en die helemaal uit elkaar trekken (en is in die zin ook veel breder dan met synths klooien). De term sound creation heb je waarschijnlijk zelf verzonnen.
Ze geven iets veel laag mee maar da's even wennen.
@apNia
Patches bouwen met Massive zou ik eerder synthese noemen. Dat is immers een virtuele analoge synth.
Sound design is meer zelf samples opnemen en die helemaal uit elkaar trekken (en is in die zin ook veel breder dan met synths klooien). De term sound creation heb je waarschijnlijk zelf verzonnen.
gatvergieme, ik zee tog dagge Soundonsound moet bekiek'n mjong!
hapseflaps: 6000 topics over synths: http://www.soundonsound.c...t.php?Cat=&Board=KeySynth
alle synth tips en tricks op een rijtje: www.soundonsound.com/sos/allsynthsecrets.htm
Convolution Processing with Impulse Responses
Warmer Sounds From Digital Synths
Stereo Image Trickery With PC Plug-ins
Exploring PC Spectral Multi-band Plug-ins
hardware synth reviews
PC productie in het algemeen
Daar moet je wel 3 jaar mee vooruit kunnen. Sintforum is IMO voor een stelletje arrogante rukkers die eenoog in het land der blinden uithangen.
hapseflaps: 6000 topics over synths: http://www.soundonsound.c...t.php?Cat=&Board=KeySynth
alle synth tips en tricks op een rijtje: www.soundonsound.com/sos/allsynthsecrets.htm
Convolution Processing with Impulse Responses
Warmer Sounds From Digital Synths
Stereo Image Trickery With PC Plug-ins
Exploring PC Spectral Multi-band Plug-ins
hardware synth reviews
PC productie in het algemeen
Daar moet je wel 3 jaar mee vooruit kunnen. Sintforum is IMO voor een stelletje arrogante rukkers die eenoog in het land der blinden uithangen.
Hahahahaha peerd 
Ziet er wel goed next-level uit daar! Als ze maar een beetje liev zijn
So far lijkt het erg informatief. Thanks!
Ziet er wel goed next-level uit daar! Als ze maar een beetje liev zijn
So far lijkt het erg informatief. Thanks!
jep, normaliter erg aardige mensen daar en een groot gedeelte zijn pro's van zeer bekende studio's en masterhuizen. Niet verbaasd kijken als je ook reacties krijgt van de chief editors zelf (o.a. Paul white en Hugh Robjohns van de BBC). Ook op dat forum is vlaaing peerd m'n nick trouwens

Nu maar eens spelen met plaatsing van de speakers.
Verwijderd
Iemand eventueel interesse om mij een feedback te geven op het volgende?
http://soundcloud.com/pro...opaganja-work-in-progress
Any constructive critism is welcome (?)
Daar ga je geen spijt van krijgen!Whyte schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 17:11:
[afbeelding]
![]()
Nu maar eens spelen met plaatsing van de speakers.
Ik ben sinds 2009 in bezit van een setje BM12A's. Heb er erg lang voor moeten sparen, maar het is tot nu toe nog steeds mijn allerbeste en allerbelangrijkste aankoop ooit geweest!
Cool, eindelijk iemand anders die ook Hardstyle maakt.Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 15:03:
Zitten wel lekkere sounds tussen!
Je kick sound @ 0:43 klinkt super lekker, maar wanneer de kick los gaat @ 0:57 klinkt hij toch iets minder dan verwacht (is het dezelfde sound?).
Je effecten en screech sounds klinken heel dun en missen wel wat drive (heel zacht op de mix... en het mag gewoon meer body en layering hebben), ik moet soms aan maanraketjes denken hehe.
Je lead klinkt lekker, fijne melodie... mag nog ietsje meer hoog hebben imo.
En dan ineens , blijkt dat hij Anti-climactic is.... ben ik persoonlijk niet zo'n fan van. Maar verder echt geen slechte track.
--
Nu maak ik doorgaans al Hardstyle sinds 2008 ongeveer (in periode's...wanneer ik er tijd voor heb).
Maar toevallig heb ik vanavond eens wat anders geprobeerd (Dubstep).
Ik ben benieuwd wat mensen er hier van vinden (het is mijn allereerste poging en nog niet af) :
Klikkerdeklik
[ Voor 19% gewijzigd door Da_maniaC op 06-10-2011 21:46 ]
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Zijn er meerdere hoorDa_maniaC schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 21:43:
[...]
Cool, eindelijk iemand anders die ook Hardstyle maakt.
** Te dof geluid is algemeen bekend en rond 0:52 is er een foutje in de overgang. Ik ga eerst verder met leren van Logic Pro voordat ik hem aanpas.
[Soundcloud: http://soundcloud.com/mildr/mildr-thermal-noises-preview]
Je geluiden klinken nog niet echt hardstyle, maar een mengelmoesje. Dit probleem had ik in het begin ook en zelfs nu lukt het mij af en toe niet om dat geluid te krijgen. Op youtube staan tegenwoordig zoveel tuts hoe je dikke sounds moet krijgen.Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 15:03:
Gewoon blijven prutsen, namaken en proberen, want daar leer je toch het meeste van.

Tijdelijke opstelling in mijn ouders huis. Twee weken op de honden passen, lekker prutsen dus
[ Voor 68% gewijzigd door rhodium op 06-10-2011 22:57 ]
Hoe bevalt die mpk 49? Heb destijds lang getwijfeld tussen de akai en de novation (SL mk2)... uiteindelijk gaf automap toch de doorslag.
Ik vind het nog steeds een beetje een miskoop, voor dat geld verwacht je toch net iets meer. De pads zijn gewoon echt kut. Je moet ze echt ver induwen dus als je even wat drumt mis je de helft van je aanslagen
. Qua bouw kwaliteit steek het ver boven novation uit. Ik weer zeker dat die akai over 10 jaar nog perfect werkt.
En automap is denk ik een heel erg gemis. Dit komt eigelijk ook door Logic Pro. Elke keer moet ik alles opnieuw instellen. Dus ik gebruik de faders en knobs maar heel weinig.
Ik zit te denken om een Virus TI (desktop) aan te schaffen, dit lijkt me wel een goede combi samen met die Akai. Beetje dure hobby
En automap is denk ik een heel erg gemis. Dit komt eigelijk ook door Logic Pro. Elke keer moet ik alles opnieuw instellen. Dus ik gebruik de faders en knobs maar heel weinig.
Ik zit te denken om een Virus TI (desktop) aan te schaffen, dit lijkt me wel een goede combi samen met die Akai. Beetje dure hobby
Verwijderd
Geld moet rollen. Da's goed voor de ekkenemie.
Zolang je niet maar gaat lenen om dit soort stuff te kopen. Dan betaal je dikke vette rente en kost het ding uiteindelijk 25 a 50% meer dan de orginele prijs.
Zolang je niet maar gaat lenen om dit soort stuff te kopen. Dan betaal je dikke vette rente en kost het ding uiteindelijk 25 a 50% meer dan de orginele prijs.
Ik heb vorig jaar juist gewacht totdat de TI2 Desktop in de aanbieding was bij Bax (wilde persé een gloedje nieuwe). Heb hem toen voor best een leuk prijsje kunnen kopen (maar het blijft nog steeds veel geld).
Mensen die een Virus TI of andere dure synth willen kopen, vraag ik zelf eerst altijd of ze denken daarmee simpelweg beter te kunnen produceren. Dat is namelijk niet zo. De kennis die je hebt over synthese is vele malen belangrijker dan een dure/losse hardware synth.
Ik maak soms nog steeds betere geluiden in Sylenth1 simpelweg omdat ik die VST uit mijn broekzak ken en sommige dingen op de virus nog niet voor elkaar krijg.
Mensen die een Virus TI of andere dure synth willen kopen, vraag ik zelf eerst altijd of ze denken daarmee simpelweg beter te kunnen produceren. Dat is namelijk niet zo. De kennis die je hebt over synthese is vele malen belangrijker dan een dure/losse hardware synth.
Ik maak soms nog steeds betere geluiden in Sylenth1 simpelweg omdat ik die VST uit mijn broekzak ken en sommige dingen op de virus nog niet voor elkaar krijg.
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Dat vond ik bij mij MPD32 ook maar er is een modificatie:rhodium schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 21:31:
Ik vind het nog steeds een beetje een miskoop, voor dat geld verwacht je toch net iets meer. De pads zijn gewoon echt kut. Je moet ze echt ver induwen dus als je even wat drumt mis je de helft van je aanslagen. Qua bouw kwaliteit steek het ver boven novation uit. Ik weer zeker dat die akai over 10 jaar nog perfect werkt.
YouTube: AKAI MPK49 PAD UPGRADE - MPD32 - YouTube
http://www.mpcstuff.com/mpk49stuff.html
Verder was ik er zeer tevreden over maar gebruikte het alleen met Traktor en Ableton Live dus midi learn.
[ Voor 5% gewijzigd door audiojunk op 08-10-2011 12:20 ]
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
Die upgrade is wel aardig, maar ik ga dan liever voor een losse, drumt ook een stuk relaxter omdat je niet over de toetsen heen gebogen moet. Ik gebruik Midi Learn ook in Logic Pro, maar dat verdwijnt elke keer..... je bent toch tijdje bezig ermee om alle knopjes goed te krijgen.audiojunk schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 12:07:
[...]
Dat vond ik bij mij MPD32 ook maar er is een modificatie:
YouTube: AKAI MPK49 PAD UPGRADE - MPD32 - YouTube
http://www.mpcstuff.com/mpk49stuff.html
Verder was ik er zeer tevreden over maar gebruikte het alleen met Traktor en Ableton Live dus midi learn.
Als iemand toevallig weet waarom of wat ik fout doe.... Ik heb het ingesteld in een aparte groep en daar de subgroep mixer aangemaakt. Hierin de faders, knobs en de buttons aan de Bus (aux) nummer gelinkt. Het opgeslagen en er ook nog een template van gemaakt. Meegewerkt en vervolgens project opgeslagen en Logic Pro afgesloten.
Daarna wel es een ander project geladen en nieuwe kaal project aangemaakt om wat simpele dingen te doen.
Vervolgens laad ik het desbetreffende project weer, knopjes reageren niet meer en de gehele lijst is gewoon leeg. Template geladen en ook hierheen was deze lijst gewoon leeg.
Destination 1 is akai port 1 en Destination 2 de port 2, transmit port 1 van de akai.
Ik heb heel wat soft synths geprobeerd, maar telkens loop ik tegen het probleem aan is dat ik niet dat scherpe strakke geluid ermee kan produceren. Er zijn wel een paar waarmee in de buurt komt, maar niet helemaal zoals ik ze wil. Het klinkt altijd beetje... "glasachtig" en ik wil het eigelijk "metaalachtig". Nu kan je wel een heleboel doen met filters, eq, etc. Het distorten, driven, bitcrushen, etc en dan omzetten naar een wavje zodat je nog daarna het iets kan bij kan filteren in je project, zonder 100 plug-ins telkens te laden.Da_maniaC schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 11:07:
Ik heb vorig jaar juist gewacht totdat de TI2 Desktop in de aanbieding was bij Bax (wilde persé een gloedje nieuwe). Heb hem toen voor best een leuk prijsje kunnen kopen (maar het blijft nog steeds veel geld).
Ik heb al een paar keer kunnen spelen met een Virus en in die korte speelbeurten kreeg ik wel dat geluid wat ik zoek.
[ Voor 32% gewijzigd door rhodium op 08-10-2011 22:36 ]
rhodium verdomme, ik zit nu serieus te overwegen die MPK49 te kopen dankzij je foto
verjaardag binnenkort.. ik denk dat daar m'n geld heen gaat.. of zijn er nog betere alternatieven in die prijsklasse?
verjaardag binnenkort.. ik denk dat daar m'n geld heen gaat.. of zijn er nog betere alternatieven in die prijsklasse?
AKAI MPK
Novation SL mk2
Novation Impulse
M-Audio Axiom Pro
Novation SL mk2
Novation Impulse
M-Audio Axiom Pro
Voor 350/360 euro heb je wel betere alternatieven voor thuisgebruik. Mij lijkt de M-Audio Axiom 49 wel wat. Daarbij schijnt de software die erbij wordt geleverd wel fijn te werken. Soort van automap systeem.apNia schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 00:45:
rhodium verdomme, ik zit nu serieus te overwegen die MPK49 te kopen dankzij je foto![]()
Hij zit er dan wel minder stoer uit dan de Akai.
Ik zit nu toevallig te Googelen naar wat dat automappen is. En naar de verschillen tussen de MPK en de Axiom. Maar meningen lijken een beetje verdeeld. Wat heeft die Axiom nog meer dan? Want ik heb zelf een beetje een hekel aan M-Audio. (en hij ziet er niet zo mooi uit inderdaad)
edit: begin nu beetje door te hebben wat automapping inhoudt, helaas dus niet op de MPK... is dit een feature van de hardware, of zit er software tussen die dat "bridged" ? Want in mijn ervaring is M-Audio redelijk klote met updaten van drivers. (Kon een USB <> MIDI destijds weggooien omdat ze weigerde de drivers te updaten voor Vista)
edit: begin nu beetje door te hebben wat automapping inhoudt, helaas dus niet op de MPK... is dit een feature van de hardware, of zit er software tussen die dat "bridged" ? Want in mijn ervaring is M-Audio redelijk klote met updaten van drivers. (Kon een USB <> MIDI destijds weggooien omdat ze weigerde de drivers te updaten voor Vista)
[ Voor 45% gewijzigd door apNia op 09-10-2011 14:58 ]
Gewoon en extra stukje software die wat lekkerder de verschillende presents laad in je keyboard.
De Akai heeft geen drivers of extra software nodig om het te gebruiken in een DAW. Alleen de faders enzo moeten handmatig worden ingesteld.
Ik heb tevens de Akai open geschroefd, want wou toch wel eens klieren met die pads. Nu heb ik gewoon laagje rubber uit de fietsenbandplaksetje kwam. Dit is al zelf klevend en veert ook nog goed terug. Hopen dat dit over een week nog zo is. 40 dollar is best een hoop geld.
Maar apNia, als ik jou was zou ik even langs een zaak gaan waar ze beide keyboard hebben opgesteld om te kunnen proberen.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=-j13FDYklP8]
Dat vind ik toch een stuk relaxter!
De Akai heeft geen drivers of extra software nodig om het te gebruiken in een DAW. Alleen de faders enzo moeten handmatig worden ingesteld.
Ik heb tevens de Akai open geschroefd, want wou toch wel eens klieren met die pads. Nu heb ik gewoon laagje rubber uit de fietsenbandplaksetje kwam. Dit is al zelf klevend en veert ook nog goed terug. Hopen dat dit over een week nog zo is. 40 dollar is best een hoop geld.
Maar apNia, als ik jou was zou ik even langs een zaak gaan waar ze beide keyboard hebben opgesteld om te kunnen proberen.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=-j13FDYklP8]
Dat vind ik toch een stuk relaxter!
[ Voor 7% gewijzigd door rhodium op 09-10-2011 17:50 ]
Kan ook of gewoon een paar lagen isolatietape of kurk.rhodium schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 16:35:
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
Ik heb eerst een Axiom 25 gehad en daarna een SL 49 mk2 van Novation.apNia schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 14:29:
Ik zit nu toevallig te Googelen naar wat dat automappen is. En naar de verschillen tussen de MPK en de Axiom. Maar meningen lijken een beetje verdeeld. Wat heeft die Axiom nog meer dan? Want ik heb zelf een beetje een hekel aan M-Audio. (en hij ziet er niet zo mooi uit inderdaad)
Automap doet het volgende:
zodra jij een DAW opstart en hierin een plugin zet dan laadt automap automatisch al een mapping in die bij deze VSTi hoort. 9 van de 10 keer zijn dit hele logische mapping (bv op 1 page heb je dan de standaard cuttoff freq, resonance, wave form etc. Op andere page dan weer de envelopes etc.
Zo hoef je (bijna niet) meer manueel iedere vsti te mappen.
Grote verschil met eerst is dat ik nu minder naar de muis grijp om sounds te tweaken... Toen ik nog een Axiom 25 had deed ik alles met de muis. Mappen was me te veel werk.
[Edit]
Moet wel zeggen dat de drumpads van de Axiom zeer goed waren (ver bovengemiddeld vond ik zelf)
Ik werk zelf echter nooit met pads. dus het feit dat de SL mk2 baggere pads heeft boeit mij niet.
[ Voor 7% gewijzigd door Dacide op 10-10-2011 09:08 ]
Verwijderd
Kijk anders ook even naar de Novation Nocturn serie. Zelf heb ik sinds kort de Novation Nocturn (dus zonder toetsenbord) en hij bevalt me goed. Het automappen werkt heerlijk, je geeft aan in welke mappen er naar vst's gezocht moet worden en dan kan je ze zelf selecteren.
Klinkt wel erg vet dat automap. De Axiom lijkt imo beter voor wat ik doe. Maar ik vind 'm zo lelijk dat ik echt de MPK overweeg
Al m'n spullen zijn zwart, en ik vind het een keyboard die er over 5 jaar "verouderd" uit kan zien in z'n design...
Even over dat automapping dan nog, waar komt die koppeling vandaan? Is dat echt software op je PC die dat "overbrugt", of zit die intelligentie in het keyboard zelf? Want M-Audio is imo geen held met het up to date houden dus met z'n drivers, en als ik zometeen ineens in Windows 9 (bij wijze van spreken) geen support meer heb voor automappen, heb ik er ook weinig aan. Dus komt die automap zonder extra laag software op je PC/mac?
Even over dat automapping dan nog, waar komt die koppeling vandaan? Is dat echt software op je PC die dat "overbrugt", of zit die intelligentie in het keyboard zelf? Want M-Audio is imo geen held met het up to date houden dus met z'n drivers, en als ik zometeen ineens in Windows 9 (bij wijze van spreken) geen support meer heb voor automappen, heb ik er ook weinig aan. Dus komt die automap zonder extra laag software op je PC/mac?
Als je automap installeert wordt er op de achtergrond automap-server gestart. In dit programma geef je aan op welke locatie je VST's staan. Vervolgens dupliceert automap je plugin en voorziet deze van een wrapping.
voorbeeld:
In je plugin folder staat een map "Native Instruments".
Deze bevat de volgende plugins:
Waar woon je ergens? Je mag best eens langs komen om te zien hoe het e.e.a. werkt. (woon zelf in Echt (mid-limburg)
voorbeeld:
In je plugin folder staat een map "Native Instruments".
Deze bevat de volgende plugins:
- FM8
- Absynth5
- Massive
- FM8
- FM8 (Automap)
- Absynth5
- Absynth5 (Automap)
- Massive
- Massive (Automap)
Waar woon je ergens? Je mag best eens langs komen om te zien hoe het e.e.a. werkt. (woon zelf in Echt (mid-limburg)
Beste mannen (en dames?)
Ik zet deze week mijn M-Audio Axiom 25 op marktplaats voor 120 euro.
Mochten er forumleden zijn die ook interesse hebben, dan mag ie voor 100 euro weg.
Ik hoor het wel of er interesse is... if not, dan gaan we snel naar marktplaats toe.
Ik zet deze week mijn M-Audio Axiom 25 op marktplaats voor 120 euro.
Mochten er forumleden zijn die ook interesse hebben, dan mag ie voor 100 euro weg.
Ik hoor het wel of er interesse is... if not, dan gaan we snel naar marktplaats toe.
Ah perfecte uitleg Dacide 
Ik DENK dan toch dat ik voor de MPK ga, gezien automapping dan (imo) een zwakte is. Als M-Audio geen nieuwe versies meer maakt, dan werkt mijn automapping gewoon niet meer. En dat is wel een beetje jammer. Hoe zit het trouwens met Akai driver support? Zijn die een beetje goed on the long run?
Ik woon overigens in Amsterdam, bedankt voor het aanbod, waardeer ik heel erg
Ik hop binnenkort denk ik even langs bij Dijkman in Amsterdam.
Ik DENK dan toch dat ik voor de MPK ga, gezien automapping dan (imo) een zwakte is. Als M-Audio geen nieuwe versies meer maakt, dan werkt mijn automapping gewoon niet meer. En dat is wel een beetje jammer. Hoe zit het trouwens met Akai driver support? Zijn die een beetje goed on the long run?
Ik woon overigens in Amsterdam, bedankt voor het aanbod, waardeer ik heel erg
Ik hop binnenkort denk ik even langs bij Dijkman in Amsterdam.
[ Voor 19% gewijzigd door apNia op 10-10-2011 16:14 ]
Denk dat je twee dingen door elkaar haalt...apNia schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 16:12:
Ah perfecte uitleg Dacide
Ik woon overigens in Amsterdam, bedankt voor het aanbod, waardeer ik heel erg![]()
Ik hop morgen denk ik even langs bij Dijkman in Amsterdam.
Automap is van Novation (SL MK2, Nocturn etc)
M-Audio heeft de PRO serie van de AXIOM midi controllers. En deze PRO Serie heeft ook een soort automap.. maar is toch weer anders (en minder verfijnt)
Anyway... Novation zal altijd blijven leunen op automap. Komt zeer binnenkort nieuwe versie uit (automap 4).... En al brengen ze nooit meer een nieuwe versie uit... dan nog werkt automap 4 als een charm.
YouTube: Novation Automap Universal 3 Tutorial -- Part 1 of 7
YouTube: Novation Automap Universal 3 Tutorial -- Part 2 of 7
YouTube: Novation Automap Universal 3 Tutorial -- Part 3 of 7
YouTube: Novation Automap Universal 3 Tutorial -- Part 4 of 7
YouTube: Novation Automap Universal 3 Tutorial -- Part 5 of 7
YouTube: Novation Automap Universal 3 Tutorial -- Part 6 of 7
YouTube: Novation Automap Universal 3 Tutorial -- Part 7 of 7
YouTube: Novation Automap Universal 3 Tutorial -- Part 2 of 7
YouTube: Novation Automap Universal 3 Tutorial -- Part 3 of 7
YouTube: Novation Automap Universal 3 Tutorial -- Part 4 of 7
YouTube: Novation Automap Universal 3 Tutorial -- Part 5 of 7
YouTube: Novation Automap Universal 3 Tutorial -- Part 6 of 7
YouTube: Novation Automap Universal 3 Tutorial -- Part 7 of 7
Verwijderd
Na lang wikken en wegen toch maar besloten om voor een API 2500 compressort te gaan.
Dat ding klinkt gewoon zo ongelofelijk lekker dat ik toch maar een hardware versie wil hebben.
Ik had de software versie geëvalueerd en die klinkt ook al verdraaide goed (aanrader!) en al helemaal als je voor dance en strakke sound gaat. Ben toch meer een knoppenman.
Dat ding klinkt gewoon zo ongelofelijk lekker dat ik toch maar een hardware versie wil hebben.
Ik had de software versie geëvalueerd en die klinkt ook al verdraaide goed (aanrader!) en al helemaal als je voor dance en strakke sound gaat. Ben toch meer een knoppenman.
Wouter, hoe denk jij eigenlijk over die SSL Master Bus compressor van WAVES?
Heb deze destijds gekocht toen ik nog amper wist wat een compressor doet. (niet dat ik het nu tot in de puntjes weet)
Heb deze destijds gekocht toen ik nog amper wist wat een compressor doet. (niet dat ik het nu tot in de puntjes weet)
Verwijderd
Die SSL is nou niet echt een compressor die ik als eerste zou kiezen. (Fabfilter pro-c bijv wel)
Maar het is een goede voor op de bus (duh) en master als je een losse mix wilt lijmen. Bij een wat drukkere mix kan je de mix juist teveel lijmen en verlies je subtiliteit. Maar wat dat betreft heeft elke compressor zijn sterke en zwakke kanten en duurt het vaak even om uit te vinden wat die zijn.
Maar het is een goede voor op de bus (duh) en master als je een losse mix wilt lijmen. Bij een wat drukkere mix kan je de mix juist teveel lijmen en verlies je subtiliteit. Maar wat dat betreft heeft elke compressor zijn sterke en zwakke kanten en duurt het vaak even om uit te vinden wat die zijn.
So hey, bedankt voor je tip Wouter... Ik heb de trial van de PRO-C gedownload... wat klinkt deze goed zeg.. wat een verschil met de ssl master bus compressor van waves.
Zit er nu serieus over na te denken om deze te kopen. Zit op 150 eurootjes.. Wellicht een 2e hands versie zoeken via synthforum.
Maar begrijp ik het goed dat de Pro-C in te zetten is als zowel channel als masterbus compressor?
(of zitten daar niet echt verschillen in?)
Zit er nu serieus over na te denken om deze te kopen. Zit op 150 eurootjes.. Wellicht een 2e hands versie zoeken via synthforum.
Maar begrijp ik het goed dat de Pro-C in te zetten is als zowel channel als masterbus compressor?
(of zitten daar niet echt verschillen in?)
Verwijderd
Wat je op je masterbus zet kan je ook op aparte kanalen gebruiken en vice versa. Daar zijn geen regels voor (als er uberhaupt al regels zijn). Wat vaak minder goed werkt is een compressor op de master zetten die teveel smoort en/of pompt. Daar wil je eerder wat subtiliteit en transparantie hebben.
Pro-C is redelijk transparant een veelzijdig. Wat ik er handig aan vind is dat je goed kan zien wat er gebeurt.
Maar schrijf die SSL ook niet af, die heeft ook z'n charme en kan soms beter klinken dan een andere compressor. Dat blijft altijd een kwestie van smaak.
Pro-C is redelijk transparant een veelzijdig. Wat ik er handig aan vind is dat je goed kan zien wat er gebeurt.
Maar schrijf die SSL ook niet af, die heeft ook z'n charme en kan soms beter klinken dan een andere compressor. Dat blijft altijd een kwestie van smaak.
Ah ok. Nou de reden dat ik dat vroeg was omdat die Waves SSL per definitie in de markt wordt gezet als specifiek een Master Bus Compressor.
Voor mijn gevoel is die waves SSL te aggressief in zijn werking... Al zet ik de ratio en treshhold op een laag pitje... dan nog hoor ik te snel een vervlakking van de dynamiek. Dit met name in het laag en het sublaag.
Die Fabfiltet Pro-C klinkt in zijn default setting al tig keer beter dan de waves SSL.
Voor mijn gevoel is die waves SSL te aggressief in zijn werking... Al zet ik de ratio en treshhold op een laag pitje... dan nog hoor ik te snel een vervlakking van de dynamiek. Dit met name in het laag en het sublaag.
Die Fabfiltet Pro-C klinkt in zijn default setting al tig keer beter dan de waves SSL.
Verwijderd
Een compressor is juist bedoeld om dynamiek 'af te vlakken'. Of je zegt het op een manier die ik niet begrijp. 
En ja er zit veel verschil tussen beide compressors maar dat betekend niet dat Pro-C 1000x beter zou zijn. Soms kan popcorn met satesaus ook heel goed smaken als dat je ding is.
En ja er zit veel verschil tussen beide compressors maar dat betekend niet dat Pro-C 1000x beter zou zijn. Soms kan popcorn met satesaus ook heel goed smaken als dat je ding is.
nee dat snap ik. Echter was ik altijd van mening dat een bus compressor vooral bedoeld is om te lijmen (subtiel afvlakken)
de waves SSL vind ik alles behalve subtiel.
de waves SSL vind ik alles behalve subtiel.
Verwijderd
Hardcore is vaak ook niet subtiel. 
Overigens zijn compressors vaak ook niet (helemaal) neutral qua frequentiespectrum. Je kan het ook als een soort EQ gebruiken om het hoog minder scherp te maken (of zelfs pompen) of het laag te boosten. (Desnoods via een sidechain constructie)
Vandaag m'n nieuwe API 2500 getest en daar kan je dat soort truukjes heel goed mee uithalen. Die heeft ook als voordeel dat er 'magisch' in zit omdat het hardware is. Met software kom je in de buurt maar vaak niet helemaal.
Overigens zijn compressors vaak ook niet (helemaal) neutral qua frequentiespectrum. Je kan het ook als een soort EQ gebruiken om het hoog minder scherp te maken (of zelfs pompen) of het laag te boosten. (Desnoods via een sidechain constructie)
Vandaag m'n nieuwe API 2500 getest en daar kan je dat soort truukjes heel goed mee uithalen. Die heeft ook als voordeel dat er 'magisch' in zit omdat het hardware is. Met software kom je in de buurt maar vaak niet helemaal.
Kom net van een winkel af waar ze zowel de Akai MPK49 als de Novation Remote 49 SL MK2 net niet meer hadden staan. Voordeel van de Novation was voor mij automap, en die van de Akai de degelijkheid. Uiteindelijk voelde ik wat Novation spul, wat toch wat "Intertoyseriger" aan voelde ofzo. Daarbij vertelde de verkoper dat het heel irritant is met automap als je je VSTs upgrade.
Dus zodoende kwam ik toch op de Akai MPK49 uit, die gewoon super voelde (ik heb aan z'n grote broer, de MPK88 kunnen voelen
). Nou heb ik 'm niet kunnen testen, maar de M-Audio Axiom 49 Pro SL MK2 lijkt me ook wel wat, voornamelijk door z'n eigen variant van automap (Hypercontrol). Maar m'n voorkeur gaat mede dankzij slechte support imo van M-Audio en de solid feel van de Akai wel uit naar de MPK49. Daarbij komt dat Hypercontrol (als ik het goed heb begrepen uit m'n research) vooral goed aansluit op je DAW out of the box meuk, maar NIET bij VSTi's, waar het alsnog handmatig moet. Iets wat Automap van Novation dan volgens mij weer wel doet.
Nou vroeg ik me een aantal dingen af:
Ableton zegt het volgende:
En als ik switch van 'banks' bij de sliders, hoe gaat hij om met de values die daarin staan? Als ik in bank A de eerste slider helemaal naar boven beweeg, vervolgens switch naar bank B, daar de eerste slider helemaal naar beneden beweeg, en weer terug wil naar bank A. Dan staat de slider helemaal onderaan, pakt Ableton (of de meeste DAWs denk ik?) dan die value op? Of pas als je 'm beweegt?
Sorry als het een beetje een warrige post is. Ik heb dit al de hele avond open en dit als een soort post-itje gebruikt tijdens m'n research. Zit nu met droge dichtgeknepen oogjes te typen
rhodium!! ik kwam net tijdens m'n zoektocht toevallig dit tegen, zou een oplossing moeten zijn voor je probleem dat je steeds alles opnieuw moet assignen: YouTube: AKAI MPK 49 and Logic 9
Dus zodoende kwam ik toch op de Akai MPK49 uit, die gewoon super voelde (ik heb aan z'n grote broer, de MPK88 kunnen voelen
Nou vroeg ik me een aantal dingen af:
Ableton zegt het volgende:
Daaronder staat onder andere de MPK49. Wat moet ik me voorstellen bij "instant mapping"? Zijn alle sliders, knobs, etc automatisch naar de channels in de mixers gemapped? Of herkent hij bijvoorbeeld alleen start/stop maar?Ableton Live provides instant mapping for all of these controllers:
En als ik switch van 'banks' bij de sliders, hoe gaat hij om met de values die daarin staan? Als ik in bank A de eerste slider helemaal naar boven beweeg, vervolgens switch naar bank B, daar de eerste slider helemaal naar beneden beweeg, en weer terug wil naar bank A. Dan staat de slider helemaal onderaan, pakt Ableton (of de meeste DAWs denk ik?) dan die value op? Of pas als je 'm beweegt?
Sorry als het een beetje een warrige post is. Ik heb dit al de hele avond open en dit als een soort post-itje gebruikt tijdens m'n research. Zit nu met droge dichtgeknepen oogjes te typen
rhodium!! ik kwam net tijdens m'n zoektocht toevallig dit tegen, zou een oplossing moeten zijn voor je probleem dat je steeds alles opnieuw moet assignen: YouTube: AKAI MPK 49 and Logic 9
hahaha magisch...sorry...maar zeg nu zelf -> heb je een gouden connectoren complex gekregen ofzo?Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 18:45:
De API2500 is een heerlijke beuk-en-zuig compressor en heeft ook absoluut specifiek mooie eigenschappen maar dat hele hardware vs software gebeuren begint een beetje fantasie te worden.
Ik kan je zo 20 software compressors (of andere effecten) noemen waar er geen hardware equivalent voor is en hoewel een Neve, Focusrite of API ontzettend fijn spul is zijn er genoeg situaties waar ik geen hol aan zo'n anoloog ding heb. Ze hebben namelijk ook ernstige beperkingen.
@Apnia,
Ik heb een akai MPD32 en hoef alleen maar m'n DAW uit te kiezen en alles is gemapt. Ik ga er toch echt van uit dat dit met de MPK's hetzelfde is.
met sliders bedoel je het modwheel of fader?
In principe is het volgens de midi protocol zo dat de waarde blijft staan op hoe je'm het laatst gecontrolled hebt, zodra je het modwheel/fader dan vanaf een andere positie pakt dan zal die verspringen naar die waarde. Dit zal echter zo zijn met alle faders en alle DAW's omdat het zo vastgelegd is in het protocol.
[ Voor 22% gewijzigd door vlaaing peerd op 13-10-2011 10:36 ]
Faders bedoelde ik daar eigenlijk mee 
En hoe is alles dan gemapped peerd? Want stel je voor, ik wil bij bank A alle 8 FADERS (see what I did there?) op m'n mixer volumes hebben, maar bij bank B de 8 faders wil assignen aan filters in m'n VST, maar daarmee tevens channel 9 t/m 16 wil controllen op m'n Ableton mixer. Switched hij dan intelligent zoals de Axiom dat doet? Ofwel, gebruikt hij de faders anders als bijv Massive focus heeft als wanneer Ableton zelf focus heeft?
En hoe is alles dan gemapped peerd? Want stel je voor, ik wil bij bank A alle 8 FADERS (see what I did there?) op m'n mixer volumes hebben, maar bij bank B de 8 faders wil assignen aan filters in m'n VST, maar daarmee tevens channel 9 t/m 16 wil controllen op m'n Ableton mixer. Switched hij dan intelligent zoals de Axiom dat doet? Ofwel, gebruikt hij de faders anders als bijv Massive focus heeft als wanneer Ableton zelf focus heeft?
[ Voor 12% gewijzigd door apNia op 13-10-2011 10:48 ]
Verwijderd
Nou naast een verwende eikel ben ik ook nog een ontzettende mierenneuker.vlaaing peerd schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 10:12:
[...]
hahaha magisch...sorry...maar zeg nu zelf -> heb je een gouden connectoren complex gekregen ofzo?
De API2500 is een heerlijke beuk-en-zuig compressor en heeft ook absoluut specifiek mooie eigenschappen maar dat hele hardware vs software gebeuren begint een beetje fantasie te worden.
Ik kan je zo 20 software compressors (of andere effecten) noemen waar er geen hardware equivalent voor is en hoewel een Neve, Focusrite of API ontzettend fijn spul is zijn er genoeg situaties waar ik geen hol aan zo'n anoloog ding heb. Ze hebben namelijk ook ernstige beperkingen.
Ik gebruik ook nog software spul hoor. Maar net wat op dat moment mijn ballen van gaan jeuken zeg maar. Soms gaat alles hard of alles soft maar meestal is het een mix van beide.
Overigens was ik een van de eerste die beweerde dat software uiteindelijk hardware zou gaan vervangen en ik werd me daar een partij weggehoond. Nu vind iedereen dat de normaalste zaak van de wereld en dat is ook terecht. Ik hoor die kleine verschillen en voor mij maakt het verschil de investering waard. Dat wordt volgens mij al snel verward met fantasie. Maar als ik het verschil niet hoor dan ga ik ook voor soft hoor.
Da's helemaal prima, mierenneuken is een goede eigenschap voor masteraars! lijkt me trouwens ook de beste manier van werken; beide gebruiken en van beide de voordelen plukken.Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 19:47:
[...]
Nou naast een verwende eikel ben ik ook nog een ontzettende mierenneuker.
Begrijp ik nu dat je tijdens het gebruik in je DAW wilt switchen naar een andere mapping? Het is mogelijk hoor, maar vind dat geen prettige manier van werken, wat als je nu tegelijkertijd én je DAW wilt controllen en de synth een zwieperd geven?apNia schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 10:47:
Faders bedoelde ik daar eigenlijk mee
Bovendien kan je gewoon in dezelfde mapping beide aansturen door gewoon te switchen tussen de instrumenten. (patch change)
Ik gebruik overigens wel apart de BCF2000 voor de (motorized) mixerfaders, eq en sends en de MPD32 voor synths, samplers en drumcomputers.
Het is afhankelijk van de controller zelf (controller is in dit geval de midi-assignable waardemeter op de synth/DAW, niet je knoppenbak) standaard lopen faderwaardes van 1-128, maar het kan ook zijn dat je bv -64 tot +64 hebt, in dat geval zal de fader in het midden de 0 waarde hebben en in het geval van de MPD32 begrijpt ie dat.
Maar volgens mij moet elk midi apparaat dat begrijpen want dat is vastgesteld in het MIDI protocol. Zodra een knop een controller moet vertegenwoordigen zal de controller naar de fader communiceren of het een fade/note on/note off/pan/enz/enz waarde heeft en in welke parameters,......bla *knip* ... misschien handig om dit 's door te lezen: Wikipedia: Musical Instrument Digital Interface
En waarom iedereen zo drukt doet over automappen... gewoon rechtsklikken, de knop aanraken en hij is geassigned.
Ben met wat nieuwe lead/kick sounds bezig. 
Deze keer wel de stijl waar ik al wat langer mee hobby (Hardstyle)
[Soundcloud: http://soundcloud.com/sequenz-pounder/where-the-sun-doesnt-shine]
Melody with compliments of Digital Age Recordings
Deze keer wel de stijl waar ik al wat langer mee hobby (Hardstyle)
[Soundcloud: http://soundcloud.com/sequenz-pounder/where-the-sun-doesnt-shine]
Melody with compliments of Digital Age Recordings
[ Voor 20% gewijzigd door Da_maniaC op 14-10-2011 18:23 ]
Tip:
http://www.bigtickaudio.com/rhino/home
Rhino is nu te verkrijgen als een No-Brainer-Deal bij AudioMidi. Slechts 20 dollar (14,80 euro)
Normaal kost deze FM synth 100 dollar.
Tevens zitten er 3 additionele banks bij (normaal 10 dollar per stuk)
Klik hier voor de deal:
http://www.audiomidi.com/...r-AM-Edition--P17086.aspx
Ik heb hem reeds gekocht.
http://www.bigtickaudio.com/rhino/home
Rhino is nu te verkrijgen als een No-Brainer-Deal bij AudioMidi. Slechts 20 dollar (14,80 euro)
Normaal kost deze FM synth 100 dollar.
Tevens zitten er 3 additionele banks bij (normaal 10 dollar per stuk)
Klik hier voor de deal:
http://www.audiomidi.com/...r-AM-Edition--P17086.aspx
Ik heb hem reeds gekocht.
Ghehehe vet, je kat omtoveren tot een goeie bass:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=tRRj_ZpuNoQ]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=tRRj_ZpuNoQ]
Ik heb eens iets drogere deep house gemaakt dan ik normaal doe. Waar ik normaal vaak voor de bombastische heftige tracks ga heb ik het ditmaal getracht een stuk minimaler te houden.
Aangezien dit nog niet helemaal mijn cup of tea zou ik graag jullie mening willen horen
. Missen jullie nog iets? Is het too much? Zijn de vocals niet fijn?
[Soundcloud: http://soundcloud.com/whytewip/whyte-rolling-along]
Is nog unmastered, en niks op de master dus kan zijn dat hij nog niet genoeg 'dichtgelijmd' klinkt
.
Aangezien dit nog niet helemaal mijn cup of tea zou ik graag jullie mening willen horen
[Soundcloud: http://soundcloud.com/whytewip/whyte-rolling-along]
Is nog unmastered, en niks op de master dus kan zijn dat hij nog niet genoeg 'dichtgelijmd' klinkt
Verwijderd
Volgens mij zijn jullie allemaal goed bezig. 
Dan kan ik natuurlijk ook niet achterblijven.
http://faxis.dyndns.org/peaks/2l1g.mp3
4 to the floor nummer met van alles en nog wat.
Dan kan ik natuurlijk ook niet achterblijven.
http://faxis.dyndns.org/peaks/2l1g.mp3
4 to the floor nummer met van alles en nog wat.
Nieuw frutseltje... beetje techno'ish.... Is pas het eerste opzetje... nog veel werk te doen.
[ Voor 4% gewijzigd door Dacide op 16-10-2011 22:52 ]
Verwijderd
Hey all,
Ik zoek een vst die echt mooie volle synths kan maken.
Op het moment maak ik onder andere hardstyle en gebruik voornamelijk Sylenth1.
Heeft iemand eventueel nog wat vsts die de moeite waard zijn?
Bij voorbaat dank.
Ik zoek een vst die echt mooie volle synths kan maken.
Op het moment maak ik onder andere hardstyle en gebruik voornamelijk Sylenth1.
Heeft iemand eventueel nog wat vsts die de moeite waard zijn?
Bij voorbaat dank.
Dit topic is gesloten.