het is de hele tijd "3"
Met mijn psycho-acoustic-secret-ninja-mixing-techniques doe ik je laten geloven dat ze 2 zegt. Best knap
al zeg ik het zelf.
Wat vinden jullie van dit?
Nu hard mee bezig(A)
http://soundcloud.com/dj-noisic/slow-house
het lukt me trouwens niet om hem te embedden.. Iemand idee hoe?
Nu hard mee bezig(A)
http://soundcloud.com/dj-noisic/slow-house
het lukt me trouwens niet om hem te embedden.. Iemand idee hoe?
[ Voor 165% gewijzigd door DrFurioux op 15-08-2011 23:54 ]
code:
1
| [audio]link[/audio] |
Over je track ben ik niet zo te spreken: erg repetitief (machine gun effect), karige (drum)sounds en die lead doet pijn aan m'n oren. Dit klinkt misschien wat hard, maar ik geef liever nuttige kritiek dan gewoon vet!!!11 te roepen terwijl het dat niet is.
[ Voor 77% gewijzigd door 2mb op 16-08-2011 00:36 ]
Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser
Opbouwende kritiek is goed! Als het maar netjes blijft2mb schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 00:31:
Over je track ben ik niet zo te spreken: erg repetitief (machine gun effect), karige (drum)sounds en die lead doet pijn aan m'n oren. Dit klinkt misschien wat hard, maar ik geef liever nuttige kritiek dan gewoon vet!!!11 te roepen terwijl het dat niet is.
Ik hoor liever hoe ik het kan vebeteren dan dat mensen rekening houden met m'n "gevoelens"..
Dat die lead hard is hoor ik inderdaad vaker. Ik ben ff aan het kijken naar een anders toontje.
En wat bedoel je met machine gun effect?
De drum sounds ben ik alleen maar aan het verbeteren. Dit is alleen een idee van hoe het ongeveer gaat worden
Het machine gun effect is wat je krijgt als je dezelfde sample snel achter elkaar afspeelt, bijvoorbeeld bij de eerste synth in je track en de hihat die er daarna inkomt. Doordat je constant dezelfde sample hoort, wordt het heel statisch en lijkt het soms wel of de cd is vastgelopen of dat je een machinegeweer hoort (ta-ta-ta-ta-ta). Je kunt dit voorkomen door constant beweging in je track te hebben, door middel van variaties in volume, velocity, modulatie, effecten en dergelijke.
Zoals jij het daar opslaat doe ik het ook, kicks, snares, loops allemaal in een apart mapje. Hetzelfde met synthpresets en rex/kontakt/midifiles. Verder sla ik meestal de sessies op als self containing zodat als ik een track heen en weer zeul tussen thuis en de studio dat ik wel alle files bijelkaar hebt. Probleem is dat je track dan al snel in de gigabytes gaat lopen.rhodium schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 03:59:
Om even een voorbeeldje te geven hoe ik het nu probeer bij te houden haha.
[afbeelding]
En natuurlijk een extra kopie op een andere schijf.
Ja dat heb ik gemerkt.. reden dat ik het ook anders wil...vlaaing peerd schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 16:08:
[...]
Probleem is dat je track dan al snel in de gigabytes gaat lopen.
Het is gewoon jammer dat Logic geen mogelijkheid heeft om in te stellen welke locaties die moet gebruiken. Anders was het makkelijk geweest, AFP server op een debian host en daarop alle alle bestanden. Nu heb je bestanden op verschillende locaties staan....
Backup je de folder /Users/rhod/Music/Logic, maar daar staan niet je templates, presents, plugins, channel strips. En dan maar te zwijgen van alle losse bestandjes die op je hdds staan.
Wat ik zou kunnen doen is een paar scriptjes schrijven die alle mappen controlleren op bestanden en deze dus op de fileserver zet.
Nu eerst maar eens iets fixen om beetje van die dubbelle wavjes af te komen

Verwijderd
[Soundcloud: http://soundcloud.com/korsairmusic/korsair-resistance-wip]
Het is een WIPje, maar ik vind het nu al geweldig klinken
Het is een WIPje, maar ik vind het nu al geweldig klinken
Sylenth1 is echt een hele dikke plugin, en gebruik daar wel 10+ instances van per project. Sterker nog, het is de enige die ik nog gebruik in mijn projecten.
Ik hoop dat LennarDigital bezig is met een nieuwe synth, alhoewel ik de gang van zaken wel raar vind. We zitten nu met een beta versie, al een jaar, die zal toch een x final moeten worden?
Anyway ik heb laatst met een maat een wat rustiger `trance` nummer gemaakt. Normaal niet zo thuis in deze muziek, maar vind hem wel lekker klinken:
Normaal doen we Hardstyle, zoals hier te vinden is:
Ben benieuwd wat jullie er van vinden!
@rubjo99: Klinkt wel geinig maar kan er nog niks van maken. Te kort, en niet in die muziek thuis.
Ik hoop dat LennarDigital bezig is met een nieuwe synth, alhoewel ik de gang van zaken wel raar vind. We zitten nu met een beta versie, al een jaar, die zal toch een x final moeten worden?
Anyway ik heb laatst met een maat een wat rustiger `trance` nummer gemaakt. Normaal niet zo thuis in deze muziek, maar vind hem wel lekker klinken:
Normaal doen we Hardstyle, zoals hier te vinden is:
Ben benieuwd wat jullie er van vinden!
@rubjo99: Klinkt wel geinig maar kan er nog niks van maken. Te kort, en niet in die muziek thuis.
[ Voor 6% gewijzigd door RMX op 19-08-2011 19:58 ]
Verwijderd
@RMX: Dat trance nummer klinkt zeer goed 
Ook heb ik het nummer nu afgemaakt:
[Soundcloud: http://soundcloud.com/korsairmusic/korsair-resistance-clip]
Ook heb ik het nummer nu afgemaakt:
[Soundcloud: http://soundcloud.com/korsairmusic/korsair-resistance-clip]
Verwijderd
Er word hier weinig gepost D;
2 nieuwe tracks erbij, jammer genoeg kan ik totaal niet afmixen. Zijn er echt goeie tutorials voor te vinden
?
[Soundcloud: http://soundcloud.com/korsairmusic/enzed-skyscraper-korsair-remix]
[Soundcloud: http://soundcloud.com/korsairmusic/korsair-odessy]
2 nieuwe tracks erbij, jammer genoeg kan ik totaal niet afmixen. Zijn er echt goeie tutorials voor te vinden
[Soundcloud: http://soundcloud.com/korsairmusic/enzed-skyscraper-korsair-remix]
[Soundcloud: http://soundcloud.com/korsairmusic/korsair-odessy]
Ik heb sinds gisteren het probleem dat als ik bijvoorbeeld een kick wil reversen dat al mijn kicks worden gereversed.
Normaal als je een kick aan klikt, en klikt op reverse dan maakt die als het ware een nieuwe versie van die kick aan maar dan gereversed. Nu kopiert (zo lijkt het) Cubase de kick zodat deze op alle kicks actief is (net of ze aan elkaar gelinkt zijn).
Dit geldt niet alleen voor reversen, maar ook als ik bijvoorbeeld de kick pitch.
Ik denk zelf dat het door een sneltoets komt maar ik heb geen idee welke.
Heeft iemand dit vaker mee gemaakt?
Normaal als je een kick aan klikt, en klikt op reverse dan maakt die als het ware een nieuwe versie van die kick aan maar dan gereversed. Nu kopiert (zo lijkt het) Cubase de kick zodat deze op alle kicks actief is (net of ze aan elkaar gelinkt zijn).
Dit geldt niet alleen voor reversen, maar ook als ik bijvoorbeeld de kick pitch.
Ik denk zelf dat het door een sneltoets komt maar ik heb geen idee welke.
Heeft iemand dit vaker mee gemaakt?
Ik was ff een weekje "vreemdgegaan" met Traktor....
Zodra ik weer avondje vrij heb trekken we ableton weer uit de kast.
Zodra ik weer avondje vrij heb trekken we ableton weer uit de kast.
De komende tijd trouwens een paar fijne "uitbreidingen/upgrades" erbij.
Nieuw bureau op de zolder... dan heb ik eindelijk wat meer ruimte en kan ik mijn tweede beeldscherm gebruiken. De komende twee weken ga ik voor een volledige herinstallatie van mijn pc.. stap ook over van XP 32bit naar Win7 64 bit. De pc wordt dan redelijk dedicated voor audio productie en multimedia werkzaamheden. Al mijn oude games en andere troep applicaties blijven dan ver weg van mijn pc.
Nu nog een nieuwe audio interface (met minimaal 2 outputs) zodat ik ook met Traktor vooruit kan (en mijn externe mixer kan gebruiken)
Nieuw bureau op de zolder... dan heb ik eindelijk wat meer ruimte en kan ik mijn tweede beeldscherm gebruiken. De komende twee weken ga ik voor een volledige herinstallatie van mijn pc.. stap ook over van XP 32bit naar Win7 64 bit. De pc wordt dan redelijk dedicated voor audio productie en multimedia werkzaamheden. Al mijn oude games en andere troep applicaties blijven dan ver weg van mijn pc.
Nu nog een nieuwe audio interface (met minimaal 2 outputs) zodat ik ook met Traktor vooruit kan (en mijn externe mixer kan gebruiken)
Eerste track klinkt erg goed rubjo99,heeft potentie om een echte clubknaller te worden.
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
Verwijderd
Wat is er mis mee dan? Het klinkt toch lekker?Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 08:52:
2 nieuwe tracks erbij, jammer genoeg kan ik totaal niet afmixen. Zijn er echt goeie tutorials voor te vinden?
Verwijderd
Ik weet niet, ik ben er niet tevreden mee. Het klinkt zo "ruizig". Maar fijn dat je het lekker vind klinkenVerwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 14:58:
[...]
Wat is er mis mee dan? Het klinkt toch lekker?
Dankje, dankjeaudiojunk schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 13:29:
Eerste track klinkt erg goed rubjo99,heeft potentie om een echte clubknaller te worden.
Verwijderd
Zit weinig laag en hoog in en daardoor klinkt het misschien zo.Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 16:54:
Ik weet niet, ik ben er niet tevreden mee. Het klinkt zo "ruizig". Maar fijn dat je het lekker vind klinken
Waarschijnlijk heb je speakers met veel laag en hoog.
Ik zal mijn vraag ook even hier posten:
Ik zoek een nieuwe audio interface.
Huidige model: Emu 1212m PCI
Deze heeft echter maar 1 output (aanloog) (bij geen gebruik van adat).
Ik zoek een interface (extern, liefst USB) met:
minimaal 2 analoge stereo outputs
minimaal 1 stereo input
Toepassing:
Produceren in Ableton
Dj'en via Traktor (en dus minimaal 2 decks gebruiken die ik apart naar externe mixer wil sturen)
Eventueel zou ik het uitgaande signaar van traktor door Ableton heen willen lussen om zodoende de effecten in ableton te kunnen gebruiken.
Ik gebruik hem met name op mijn PC. Echter zie ik het ook nog wel gebeuren dat ik op midden-termijn een laptop koop om af en toe op een feestje te kunnen draaien via traktor. (vandaar de voorkeur naar USB... want ik weet niet of firewire een probleem zal vormen op de laptop. Of is het mogelijk om soort van usb>>firewire adapters te kopen?
Budget +/- 250/300 euro (mag ook 2e hands)
Op dit moment op het oog:
Native Instruments Audio 6

is een top interface i.c.m. traktor.. maar weet niet of deze beperkingen heeft v.w.b. produceren
Kost 270 euro
Focusrite Scarlett 8i6

Kost 250 euro
Focusrite Saffire 6

Kost 172 euro
Focusrite Saffire Pro 14 FireWire

Kost 220 euro
Focusrite Saffire PRO 24 FireWire

Kost 250 euro
Focusrite Saffire PRO 24 DSP FireWire

Kost 300 euro[/QUOTE]
Ik zoek een nieuwe audio interface.
Huidige model: Emu 1212m PCI
Deze heeft echter maar 1 output (aanloog) (bij geen gebruik van adat).
Ik zoek een interface (extern, liefst USB) met:
minimaal 2 analoge stereo outputs
minimaal 1 stereo input
Toepassing:
Produceren in Ableton
Dj'en via Traktor (en dus minimaal 2 decks gebruiken die ik apart naar externe mixer wil sturen)
Eventueel zou ik het uitgaande signaar van traktor door Ableton heen willen lussen om zodoende de effecten in ableton te kunnen gebruiken.
Ik gebruik hem met name op mijn PC. Echter zie ik het ook nog wel gebeuren dat ik op midden-termijn een laptop koop om af en toe op een feestje te kunnen draaien via traktor. (vandaar de voorkeur naar USB... want ik weet niet of firewire een probleem zal vormen op de laptop. Of is het mogelijk om soort van usb>>firewire adapters te kopen?
Budget +/- 250/300 euro (mag ook 2e hands)
Op dit moment op het oog:
Native Instruments Audio 6

is een top interface i.c.m. traktor.. maar weet niet of deze beperkingen heeft v.w.b. produceren
Kost 270 euro
Focusrite Scarlett 8i6

Kost 250 euro
Focusrite Saffire 6
Kost 172 euro
Focusrite Saffire Pro 14 FireWire

Kost 220 euro
Focusrite Saffire PRO 24 FireWire

Kost 250 euro
Focusrite Saffire PRO 24 DSP FireWire

Kost 300 euro[/QUOTE]
Verwijderd
Waarom dan geen losse DJ controller? Of heb je een losse DJ mixer? Of heeft je EMU geen losse uitgang voor je headset zodat je een main en monitor mix hebt? Als je al je audio ITB houdt dan kan je daar mee klooien zoveel je wilt.
Persoonlijk heb ik een grafhekel aan firewire geluidskaarten omdat het altijd maar afwachten is of het werkt of niet.
Persoonlijk heb ik een grafhekel aan firewire geluidskaarten omdat het altijd maar afwachten is of het werkt of niet.
Ik heb nog een Vestax PCV 275 uit mijn dj tijdperk 
Daarnaast heeft mijn emu interface maar 1 output... dus ik kan niet beide traktor decks naar mijn mixer routen... (ik wil gewoon kunnen cue'en via mijn dj mixer)
Ik kan ook geen headphone aansluiten op die emu.... Daarnaast is die EMU1212m een pci interface.. dus als ik ooit "on the road" wil om te draaien, dan heb ik geen audio interface voor mijn laptop.
Ik heb nog eens grondig gelezen en gezocht en manuals gedownload...
Mijn keuze staat nu voor 90% vast... Het wordt de Focusrite Scarlett 8i6 USB Audio Interface.
Zowel voor produceren als dj'en een prima keuze in dat prijs-segment.
Specifications
We always quote 'real world' performance figures (measured to the AES17 standard). Some companies choose to quote chipset performance, which is misleading, and here's why.
Microphone Inputs 1-2
• Frequency Response: 20Hz - 20kHz +/- 0.2 dB
• Gain Range: +13dB to +60dB
• THD+N: 0.001% (measured at 1kHz with a 20Hz/22kHz bandpass filter)
• Noise EIN: 124dB analogue to digital (measured at 60dB of gain with 150Ω termination 20Hz/22kHz bandpass filter)
• Input Impedance: 2kΩ
Digital performance
• A/D Dynamic Range > 109dB (A-weighted), all analogue inputs
• D/A Dynamic Range > 106dB (A-weighted), all analogue outputs
• Clock Sources:
- Internal Clock
- Sync to Word Clock on S/PDIF Input (RCA)
• Clock jitter < 500 picoseconds
• Supported Sample Rates: 44.1kHz, 48kHz, 88.2kHz, 96kHz
• 8 input channels to computer: Analogue (4), Loop-back (2) and S/PDIF (2)
• 12 output channels from computer: DAW (12)
• 6 output channels from Scarlet 8i6: Analogue (4), S/PDIF (2)
• 18 input by 6 output mixer.
Line Inputs (Inputs 1-2)
• Frequency Response: 20Hz - 20kHz +/- 0.2dB
• Gain Range: -10dB to +36dB
• THD+N: 0.001% (measured with 0dBFS input and 22Hz/22kHz bandpass filter)
• Noise: -90dBu (22Hz/22kHz bandpass filter)
• Input Impedance: >10kΩ
Line Inputs 3-4
• Gain Range: Switch-able between +16dBu or -10dBV for 0dBFS (balanced inputs)
• THD+N: 0.003% (measured at 1kHz with a 20Hz/22kHz bandpass filter)
• Noise: -100dBu (22Hz/22kHz bandpass filter)
Instrument Inputs (Inputs 1 and 2)
• Frequency Response: 20Hz - 20kHz +/- 0.1dB
• THD+N: 0.004% (measured with 0dBu input and 20Hz/22kHz bandpass filter)
• Noise: -87dBu (20Hz/22kHz bandpass filter)
Analogue Audio Outputs (Outputs 1-4)
• 4 Electronically Balanced Outputs
• Maximum Output Level (0dBFS): +12dBu
• THD+N: 0.001% (0dBFS input, 20Hz/22kHz bandpass filter)
Crosstalk (Channel Isolation)
• Any input to input: > 100dB
• Any output to output: > 100dB
• Any input to output: > 100dB
Dimensions (W x H x D):
• Unboxed: approx. 215mm x 45mm x 220mm (8.5 x 1.8 x 8.7 inches)
• Boxed: approx. 335mm x 275mm x 125mm (13.2 x 10.8 x 4.9 inches)
Weights
• Net Weight: 1.5kg / 3.3lbs
• Gross Weight: approx. 2.39kg / 5.3lbs
Connectivity
CHANNELS AT A GLANCE
IN
No. Format Connector Details
2 Mic/Line/Inst Combo XLR Inc. 2 instrument inputs
2 Line analogue ¼” TRS Jack On rear panel
2 S/PDIF RCA phono On rear panel
2 Loopback Virtual Internally routed software inputs
16 MIDI 5 pin DIN connector Provides 16 channels of MIDI
OUT
4 Line analogue ¼” TRS Jack On rear panel
Analogue Channel Inputs (Inputs 1-4)
• 2 Mic XLR Combo (channels 1-2) on front panel
• 2 Line ¼” TRS (channels 3-4) on rear panel
• Automatic switching between Mic / Line (channels 1-2)
• Switching between Line / Instrument Inputs (channels 1-2) via Scarlett MixControl Application
• Switching between +16dBu (low) and -10dBV (high) gain on inputs 3-4 via Scarlett MixControl Application
Digital Channel Inputs (Inputs 7- 44.1 - 96kHz
• Stereo S/PDIF input on RCA
• 4 ¼” TRS Jacks
• Output Level control (analogue) for outputs 1 and 2
• Stereo Headphones on ¼” TRS (also routed to Outputs 3 & 4) with independent analogue volume control
Digital Channel Outputs (Outputs 5-6) 44.1 - 96kHz
• Stereo S/PDIF Output on RCA
Other I/O
• 1 USB “Type B” Connector
• 2 Standard 5-pin DIN MIDI connectors: In and Out
• DC Power Input Connector (for use with supplied universal input power supply)
Front Panel Indicators
• 2 Two segment input meters, -18 and 0dBFS
• “LKD” Locked Indicator
• “USB Connected” Indicator
• Instrument input source selection LED for channels 1 and 2
• Phantom Power (48V) switch and LED for inputs 1 and 2
System Requirements
MAC
OS X 10.6.5 Snow Leopard
WINDOWS
Windows 7 (All versions), Windows Vista (32bit only), or Windows XP SP3 (32bit only)
Daarnaast heeft mijn emu interface maar 1 output... dus ik kan niet beide traktor decks naar mijn mixer routen... (ik wil gewoon kunnen cue'en via mijn dj mixer)
Ik kan ook geen headphone aansluiten op die emu.... Daarnaast is die EMU1212m een pci interface.. dus als ik ooit "on the road" wil om te draaien, dan heb ik geen audio interface voor mijn laptop.
Ik heb nog eens grondig gelezen en gezocht en manuals gedownload...
Mijn keuze staat nu voor 90% vast... Het wordt de Focusrite Scarlett 8i6 USB Audio Interface.
Zowel voor produceren als dj'en een prima keuze in dat prijs-segment.
Specifications
We always quote 'real world' performance figures (measured to the AES17 standard). Some companies choose to quote chipset performance, which is misleading, and here's why.
Microphone Inputs 1-2
• THD+N: 0.001% (measured at 1kHz with a 20Hz/22kHz bandpass filter)
• Noise EIN: 124dB analogue to digital (measured at 60dB of gain with 150Ω termination 20Hz/22kHz bandpass filter)
• Input Impedance: 2kΩ
Digital performance
• A/D Dynamic Range > 109dB (A-weighted), all analogue inputs
• D/A Dynamic Range > 106dB (A-weighted), all analogue outputs
• Clock Sources:
- Internal Clock
- Sync to Word Clock on S/PDIF Input (RCA)
• Clock jitter < 500 picoseconds
• Supported Sample Rates: 44.1kHz, 48kHz, 88.2kHz, 96kHz
• 8 input channels to computer: Analogue (4), Loop-back (2) and S/PDIF (2)
• 12 output channels from computer: DAW (12)
• 6 output channels from Scarlet 8i6: Analogue (4), S/PDIF (2)
• 18 input by 6 output mixer.
Line Inputs (Inputs 1-2)
• Frequency Response: 20Hz - 20kHz +/- 0.2dB
• Gain Range: -10dB to +36dB
• THD+N: 0.001% (measured with 0dBFS input and 22Hz/22kHz bandpass filter)
• Noise: -90dBu (22Hz/22kHz bandpass filter)
Line Inputs 3-4
• Gain Range: Switch-able between +16dBu or -10dBV for 0dBFS (balanced inputs)
• THD+N: 0.003% (measured at 1kHz with a 20Hz/22kHz bandpass filter)
• Noise: -100dBu (22Hz/22kHz bandpass filter)
Instrument Inputs (Inputs 1 and 2)
• Frequency Response: 20Hz - 20kHz +/- 0.1dB
• THD+N: 0.004% (measured with 0dBu input and 20Hz/22kHz bandpass filter)
• Noise: -87dBu (20Hz/22kHz bandpass filter)
• 4 Electronically Balanced Outputs
• Maximum Output Level (0dBFS): +12dBu
• THD+N: 0.001% (0dBFS input, 20Hz/22kHz bandpass filter)
Crosstalk (Channel Isolation)
• Any input to input: > 100dB
• Any output to output: > 100dB
• Any input to output: > 100dB
Dimensions (W x H x D):
• Unboxed: approx. 215mm x 45mm x 220mm (8.5 x 1.8 x 8.7 inches)
• Boxed: approx. 335mm x 275mm x 125mm (13.2 x 10.8 x 4.9 inches)
Weights
• Net Weight: 1.5kg / 3.3lbs
• Gross Weight: approx. 2.39kg / 5.3lbs
Connectivity
CHANNELS AT A GLANCE
IN
2 Mic/Line/Inst Combo XLR Inc. 2 instrument inputs
2 Line analogue ¼” TRS Jack On rear panel
2 Loopback Virtual Internally routed software inputs
OUT
4 Line analogue ¼” TRS Jack On rear panel
Analogue Channel Inputs (Inputs 1-4)
• 2 Mic XLR Combo (channels 1-2) on front panel
• 2 Line ¼” TRS (channels 3-4) on rear panel
• Automatic switching between Mic / Line (channels 1-2)
• Switching between Line / Instrument Inputs (channels 1-2) via Scarlett MixControl Application
• Switching between +16dBu (low) and -10dBV (high) gain on inputs 3-4 via Scarlett MixControl Application
Digital Channel Inputs (Inputs 7- 44.1 - 96kHz
• Stereo S/PDIF input on RCA
• 4 ¼” TRS Jacks
• Output Level control (analogue) for outputs 1 and 2
• Stereo Headphones on ¼” TRS (also routed to Outputs 3 & 4) with independent analogue volume control
Digital Channel Outputs (Outputs 5-6) 44.1 - 96kHz
• Stereo S/PDIF Output on RCA
Other I/O
• 1 USB “Type B” Connector
• 2 Standard 5-pin DIN MIDI connectors: In and Out
• DC Power Input Connector (for use with supplied universal input power supply)
Front Panel Indicators
• 2 Two segment input meters, -18 and 0dBFS
• “LKD” Locked Indicator
• “USB Connected” Indicator
• Instrument input source selection LED for channels 1 and 2
• Phantom Power (48V) switch and LED for inputs 1 and 2
System Requirements
MAC
OS X 10.6.5 Snow Leopard
WINDOWS
Windows 7 (All versions), Windows Vista (32bit only), or Windows XP SP3 (32bit only)
[ Voor 78% gewijzigd door Dacide op 26-08-2011 14:15 ]
Ik heb ook een Focusrite Scarlett 8i6 USB Audio Interface. Waar je wel op moet letten is dat USB 3.0 nog niet werkt onder, in ieder geval, Windows 7. Dit is bekend en in een volgende firmware upgrade zou dit opgelost moeten zijn.
Dat maakt voor mij niet uit. Ik heb geen beschikking over USB 3.0.
Hoe bevalt de interface verder? Hoe gebruik je hem (in welke setup)
En hoe is de bijgeleverde mixer-software/control panel? Beetje gebruikersvriendelijk?
(patchmix software van EMU1212m die ik nu heb is een ramp)
Hoe bevalt de interface verder? Hoe gebruik je hem (in welke setup)
En hoe is de bijgeleverde mixer-software/control panel? Beetje gebruikersvriendelijk?
Tijdens het opruimen van mijn kamer vond ik een oude cd rom terug.
Even gekeken wat er opstond. Tot mijn vreugde stonden er een paar gerenderde mp3tjes op waarvan ik het bestaan volledig vergeten was.
Dit is een onafgemaakt nummer wat ik Oizo heb genoemd. Ik denk uit 1999 gemaakt met fruityloops 2.
[Soundcloud: http://soundcloud.com/matthijsbos/oizo]
Leuk om oude muziek terug te horen.
Ben gelukkig wel vooruit gegaan op die 12 jaar.
Even gekeken wat er opstond. Tot mijn vreugde stonden er een paar gerenderde mp3tjes op waarvan ik het bestaan volledig vergeten was.
Dit is een onafgemaakt nummer wat ik Oizo heb genoemd. Ik denk uit 1999 gemaakt met fruityloops 2.
[Soundcloud: http://soundcloud.com/matthijsbos/oizo]
Leuk om oude muziek terug te horen.
Ben gelukkig wel vooruit gegaan op die 12 jaar.
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
Verwijderd
Vandaag kwam ik erachter dat Steinberg nu ook Windows 7 64-bits drivers voor midex8 hebben.
Ik had hem al afgeschreven maar blijkt dat hij het goed doet en zelfs onofficiele LTB support heeft (en dus retestrakke timing).
Happy Joy!
Ik had hem al afgeschreven maar blijkt dat hij het goed doet en zelfs onofficiele LTB support heeft (en dus retestrakke timing).
Happy Joy!
Ik dacht dat je ook met Traktor aan de slag wou? In dat geval zal je dan sowieso hun geluidskaart of een kloon ervan moeten gebruiken.Dacide schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 15:06:
De focusrite is niet gericht op gebruik met DJ software dus op dat vlak hoef je weinig te verwachten, maar het is wel 1 van de meest gerennomeerde effectenbouwer van de laatste tig jaar, dus als je er een effectenpakket bijkrijgt is dat waarschijnlijk goud waard.
Verder nieuwe track up, beetje zwaar drum & beestje geworden
[Soundcloud: http://soundcloud.com/richterscale/sdi-aftermath]
Op of aanmerkingen welkom!
Klopt, wil inderdaad ook traktor gebruiken. Echter dan de gewone (PRO 2) versie. Ik wil geen Scratch versie, dus ben ik zo ver ik weet niet verplicht een kaart van hun te gebruiken... Ik wil de kaart voor 70% gebruiken ivm produceren en de rest met traktor. V.w.b. traktor is het enkel nodig om minimaal 2x stereo out te hebben (die ik dan naar de desbetreffende faders van mijn externe mixer stuur)vlaaing peerd schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 20:14:
[...]
Ik dacht dat je ook met Traktor aan de slag wou? In dat geval zal je dan sowieso hun geluidskaart of een kloon ervan moeten gebruiken.
De focusrite is niet gericht op gebruik met DJ software dus op dat vlak hoef je weinig te verwachten, maar het is wel 1 van de meest gerennomeerde effectenbouwer van de laatste tig jaar, dus als je er een effectenpakket bijkrijgt is dat waarschijnlijk goud waard.
Je zegt dat ik niet veel moet verwachten op gebied van dj gebruik.. maar vraag me af waar je op doelt.. Mijns inzien is het enkel een must om meerdere outs te hebben. zie ik iets over het hoofd dan?
Klopt niet helemaal Peerd. Deze kaart heeft genoeg ins en outs met een lage latency om prima mee te werken in Traktor. Heb zelf een Saffire 6 USB en zit op de 2ms in Traktor. Geluidskwaliteit is ontzettend goed, dus een Audio2DJ van NI zelf zal waarschijnlijk nog minder presteren.vlaaing peerd schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 20:14:
[...]
Is er nog wat bijzonders aan dat de saffire 6 en Pro "maar" 24bit/96kHz en mijn NI AK1 24bit/192kHz.
Wou graag een firewire geluidskaart halen omdat ik te veel USB apparatuur heb, gedoe met powered usbhubjes...
Wou graag een firewire geluidskaart halen omdat ik te veel USB apparatuur heb, gedoe met powered usbhubjes...
Verwijderd
[Soundcloud: http://soundcloud.com/korsairmusic/jonny-jack-wide-open-korsair]
En een nieuwe remix
@peerd:
zieke shit, beter draai je die zaterdag!
En een nieuwe remix
@peerd:
zieke shit, beter draai je die zaterdag!
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2011 20:55 ]
Zijn er handige routines die om het hoekje komen kijken bij een volledige herinstallatie van pc?
Ik heb nu mijn set aan VSTi's, samples, loops, presets etc....
Nu kan ik me indenken dat ik de indeling ga veranderen/verbeteren na herinstallatie (van xp 32bit naar win7 64 bit)... Dus ik zie nu al in dat al mijn projecten gaan schreeuwen ivm file location errors.
Wat adviseren jullie? Gewoon herinstalleren en vervolgens een paar uur monnikenwerk inplannen om alle verwijzingen naar bestanden opnieuw in te stellen? (dus per project
)
Ik heb tot op heden enkel vsti's gehad die voor 32bit geoptimaliseerd waren. Nu kan ik me herinneren dat er ook 64bit versies van sommige vsti's zijn... als ik die installeer... Herkent mijn ableton project dan wel nog de juiste VSTi en preset?
Ik heb nu mijn set aan VSTi's, samples, loops, presets etc....
Nu kan ik me indenken dat ik de indeling ga veranderen/verbeteren na herinstallatie (van xp 32bit naar win7 64 bit)... Dus ik zie nu al in dat al mijn projecten gaan schreeuwen ivm file location errors.
Wat adviseren jullie? Gewoon herinstalleren en vervolgens een paar uur monnikenwerk inplannen om alle verwijzingen naar bestanden opnieuw in te stellen? (dus per project
Ik heb tot op heden enkel vsti's gehad die voor 32bit geoptimaliseerd waren. Nu kan ik me herinneren dat er ook 64bit versies van sommige vsti's zijn... als ik die installeer... Herkent mijn ableton project dan wel nog de juiste VSTi en preset?
[ Voor 18% gewijzigd door Dacide op 31-08-2011 08:54 ]
Ik weet niet hoe Ableton hiermee omgaat maar bij cubase kun je gewoon je effectpatches/Midi/sample mappen opnieuw laten "auto-allocaten". Als je dan je mappen ook nog een beetje in dezelfde structuur naar je nieuwe schijf kopieert dan moet dat geen problemen opleveren.
Lijkt me dat Ableton wel iets vergelijkbaars moet hebben.
Nee, daar zeg je het... als de originele structuur enigszins gelijk blijft.
Ik wil echter deze structuur anders gaan indelen... (mja, even logisch redeneren leert dat je het dan toch soms manueel komt te doen)
waar ik me meer zorgen om maak is wat het effect zal zijn als ik 64 bit versies van mijn soft synths installeer... Vraag me af of mijn projecten dan zonder problemen de gewenste presets/instellingen op kunnen roepen.
Ik wil echter deze structuur anders gaan indelen... (mja, even logisch redeneren leert dat je het dan toch soms manueel komt te doen)
waar ik me meer zorgen om maak is wat het effect zal zijn als ik 64 bit versies van mijn soft synths installeer... Vraag me af of mijn projecten dan zonder problemen de gewenste presets/instellingen op kunnen roepen.
Verwijderd
Ik weet dat bij cubase zou je het in precipe zelfs de C schijf kunnen laten afzoeken naar alle files/folders. Ik neem aan dat er vast wel zoiets moet zitten in Ableton. Probeer anders gewoon een keer een sample weg te halen project op te starten en kijken wat ableton ervan zegt.vlaaing peerd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 09:06:
Ik weet niet hoe Ableton hiermee omgaat maar bij cubase kun je gewoon je effectpatches/Midi/sample mappen opnieuw laten "auto-allocaten". Als je dan je mappen ook nog een beetje in dezelfde structuur naar je nieuwe schijf kopieert dan moet dat geen problemen opleveren.
Beetje offtopic, maar ben ik ff blij dat ik met Renoise werk. Die maakt namelijk 1 groot project waar alles in zit (samples, percussie, etc). Dit compressed hij naar een xrns file. De samples die je ingeladen hebt laat hij met rust, dus kan ik mappen over en weer slepen zonder dat de projecten daar last van hebben 
Kleine indicatie : een volle track van 8 minuten lang met een sampletje of 20 neemt nog geen 10MB in beslag. Hangt ook heel erg af van de lengte van je samples, als je een orkest stuk van 25 minuten in geladen heb wordt je file natuurlijk ook groter
Kleine indicatie : een volle track van 8 minuten lang met een sampletje of 20 neemt nog geen 10MB in beslag. Hangt ook heel erg af van de lengte van je samples, als je een orkest stuk van 25 minuten in geladen heb wordt je file natuurlijk ook groter
Ableton live is nog een native 32 bit programma een heeft ook geen eigen 64 bit bridge programma.
Standaard kan Ableton dus niet overweg met 64 bit VST plugins.
Het enige voordeel dat 64 bit VST plugins hebben is dat ze veel meer RAM kunnen gebruiken.
Ableton Live kan momenteel maximaal 4 GB ram gebruiken en alle plugins moeten het daar mee doen.
Bij sommige grote samplebased programma's kan dit een probleem zijn.
Ik heb bepaalde multi's van Trilian die al 2 GB van mijn ram in beslag nemen.
Je zou kunnen kijken naar jBridge. Dat is een VST bridge plugin die je kunt gebruiken om toch 64 bit plugins te laden. (alleen niet zo er stabiel)
Maar de enige reden dat je 64 bit zou kiezen over 32 bit is omdat je RAM te weinig komt.
64 bit geeft geen beter geluid of andere voordelen behalve meer adresseerbaar RAM.
FL Studio waar ik mee werk is ook native 32 bit (er is ook geen 64 bit versie van delphi) maar ze hebben een ilbridge64 die 64 bit plugins kan laden.
Voor mij is dat hard nodig. Zeker als ik met orchestra software werk.
Ik heb nu 12 GB ram. En ik heb projecten die er 8 GB van gebruiken.
Standaard kan Ableton dus niet overweg met 64 bit VST plugins.
Het enige voordeel dat 64 bit VST plugins hebben is dat ze veel meer RAM kunnen gebruiken.
Ableton Live kan momenteel maximaal 4 GB ram gebruiken en alle plugins moeten het daar mee doen.
Bij sommige grote samplebased programma's kan dit een probleem zijn.
Ik heb bepaalde multi's van Trilian die al 2 GB van mijn ram in beslag nemen.
Je zou kunnen kijken naar jBridge. Dat is een VST bridge plugin die je kunt gebruiken om toch 64 bit plugins te laden. (alleen niet zo er stabiel)
Maar de enige reden dat je 64 bit zou kiezen over 32 bit is omdat je RAM te weinig komt.
64 bit geeft geen beter geluid of andere voordelen behalve meer adresseerbaar RAM.
FL Studio waar ik mee werk is ook native 32 bit (er is ook geen 64 bit versie van delphi) maar ze hebben een ilbridge64 die 64 bit plugins kan laden.
Voor mij is dat hard nodig. Zeker als ik met orchestra software werk.
Ik heb nu 12 GB ram. En ik heb projecten die er 8 GB van gebruiken.
[ Voor 4% gewijzigd door Kain_niaK op 31-08-2011 12:16 ]
Maar begrijp ik je nu goed dat zolang ik in Ableton werk ik geen gebruik moet maken van de 64bit versies van mijn vsti's?
Of kan ik ze gewoon installeren, maar merk ik er geen voordeel van?
Of kan ik ze gewoon installeren, maar merk ik er geen voordeel van?
Je kunt ze installeren maar het heeft geen zin.
Ableton kan ze niet laden.
Ze zullen wel te zien zijn in je plugin lijst maar Albeton zal een foutmeldig geven als je ze laad.
Ableton kan ze niet laden.
Ze zullen wel te zien zijn in je plugin lijst maar Albeton zal een foutmeldig geven als je ze laad.
Ow ok... nee helder. Dan zijn we snel uitgepraat inderdaad...
Dan blijven we maar even trouw aan de 32bit versies.
Dan blijven we maar even trouw aan de 32bit versies.
dat mis ik wel echt inderdaad, vroeger kon je prachtig cooppen.. zo hebben we back in 1998 deze XM gemaakt (pas op: gabberkaos- schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 11:54:
Beetje offtopic, maar ben ik ff blij dat ik met Renoise werk. Die maakt namelijk 1 groot project waar alles in zit (samples, percussie, etc). Dit compressed hij naar een xrns file. De samples die je ingeladen hebt laat hij met rust, dus kan ik mappen over en weer slepen zonder dat de projecten daar last van hebben
vet om weer eens terug te horen zeg, dat dat alweer 13 jaar geleden is
[ Voor 3% gewijzigd door apNia op 31-08-2011 13:55 ]
Verwijderd
Vind het een beetje suf dat ze er zo lang over doen om alles 64 bit compatible te maken mja de muziek industrie loopt altijd al achter omdat het een veel kleinere markt is met minder spelers. Als je de boel goed op orde hebt dan is compileren voor 64 bit een eitje.
jbridge vind ik zelf een goede manier om 32<->64 te werken als je plugins dat aan kunnen.
Vooralsnog werk ik op 32 bit vanwege rewire. (omdat die duffe zweden het vertikken om een 64 bits variant te bouwen)
jbridge vind ik zelf een goede manier om 32<->64 te werken als je plugins dat aan kunnen.
Vooralsnog werk ik op 32 bit vanwege rewire. (omdat die duffe zweden het vertikken om een 64 bits variant te bouwen)
Ik dacht, ik post mijn probleem met mijn M-audio Audiophile 2496 maar even hier.
Het probleem is dat tijdens het gebruik van de anlogue inputs (Onder ASIO) na ongeveer 5 minuten de sample rate (geloof ik) zodanig dropt dat er lijkt alsof er een bitcrusher aanstaat. Zodra ik ik in de control panel de samples aanpast houd het weer even op (Ik kan zelfs bij 64 samples op omlaag drukken en het stopt).
Ik ben er zeker van dat dit een driver probleem is, nadat ik de drivers van 2009 t.o.v de 2011 drivers heb geinstalleered lijkt het probleem zich alleen nog eerder/vaker voor te doen. Tevens, had een vriend van mij met de zelfde kaart onder windows XP het zelfde probleem, we waren toen aan het Skypen (Dus geen gebruik van ASIO toen).
Mijn specs zijn overigs:
Windows 7 x64 enterprise
Intel Core2quad Q6600 2,4Ghz @ 3Ghz
4GB ddr2
Gigabye ga-p35-ds3l
daw was op dit moment FL studio 11, met Cubase/Ableton heb ik het nog niet getest.
En hier een mp3 waar je kan horen wat er precies gebeurd (00:07). Dit was gewoon tijdens het opnemen van de analogue port onder FL studio met twee microphones.
Na mijn beleving lijkt het zich ook voor te doen zodra er een een signaal binnekomt dat clipt.
Het probleem is dat tijdens het gebruik van de anlogue inputs (Onder ASIO) na ongeveer 5 minuten de sample rate (geloof ik) zodanig dropt dat er lijkt alsof er een bitcrusher aanstaat. Zodra ik ik in de control panel de samples aanpast houd het weer even op (Ik kan zelfs bij 64 samples op omlaag drukken en het stopt).
Ik ben er zeker van dat dit een driver probleem is, nadat ik de drivers van 2009 t.o.v de 2011 drivers heb geinstalleered lijkt het probleem zich alleen nog eerder/vaker voor te doen. Tevens, had een vriend van mij met de zelfde kaart onder windows XP het zelfde probleem, we waren toen aan het Skypen (Dus geen gebruik van ASIO toen).
Mijn specs zijn overigs:
Windows 7 x64 enterprise
4GB ddr2
Gigabye ga-p35-ds3l
daw was op dit moment FL studio 11, met Cubase/Ableton heb ik het nog niet getest.
En hier een mp3 waar je kan horen wat er precies gebeurd (00:07). Dit was gewoon tijdens het opnemen van de analogue port onder FL studio met twee microphones.
Na mijn beleving lijkt het zich ook voor te doen zodra er een een signaal binnekomt dat clipt.
Dat kan met Cubase (en waarschijnlijk Ableton) ook, je moet alleen bij het saven denken om "self containing file" aan te vinken.kaos- schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 11:54:
Uiteraard zijn trackers erg economisch, Feitelijk is een tracker de electronische versie van een draaiorgel register (jeweetwel, met die ponsgaatjes) maar minder flexibel in edits. Zo gebruikt cubase ook steeds dezelfde sample, tenzij je aangeeft dat je een "new version" in de pool wilt. Omdat ik vaak destructive wil editen (en dat niet meteen op alle dezelfde samples wil uitvoeren) ben ik juistr blij dat je new versions kan maken.Kleine indicatie : een volle track van 8 minuten lang met een sampletje of 20 neemt nog geen 10MB in beslag. Hangt ook heel erg af van de lengte van je samples, als je een orkest stuk van 25 minuten in geladen heb wordt je file natuurlijk ook groter
Wat dutchbastard al zegt, je kan gewoon automatisch laten zoeken en dan vind ie gewoon de file met dezelfde naam/filesize. Als je de map alleen wat nauwkeuriger kan specificeren dan de root hoef je niet een uur te wachten voordat je hele schijf is afgezocht.Dacide schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 10:37:
Nee, daar zeg je het... als de originele structuur enigszins gelijk blijft.
[ Voor 18% gewijzigd door vlaaing peerd op 01-09-2011 11:38 ]
Hoezo overbekende drumcomputer "samples" van de tr-808/909. 8 macht hieraan gewerkt, ik weet dat gabber/hardcore van het herhalen is. Alleen dit is wel biijzonder eentonigapNia schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 13:50:
[...]
vet om weer eens terug te horen zeg, dat dat alweer 13 jaar geleden is
Weet je zeker dat het drivers zijn? Ik dat zelfde type geluid onder logic, alleen bij mij was het een overvolle rotte hardeschijf. Probeer eens op te nemen met een een ander programma. Kwestie van afstrepen tot je de oorzaak hebt.Nahata schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 14:05:
Ik dacht, ik post mijn probleem met mijn M-audio Audiophile 2496 maar even hier.
Mijn specs zijn overigs:
Windows 7 x64 enterprise
4GB ddr2
Gigabye ga-p35-ds3l
[ Voor 68% gewijzigd door rhodium op 03-09-2011 11:35 ]
Ga je nou serieus feedback geven op een nummer wat we in 1998 gemaakt hebben? Really? Serieus fucking suffe reply.rhodium schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 11:25:
[...]
Hoezo overbekende drumcomputer "samples" van de tr-808/909. 8 macht hieraan gewerkt, ik weet dat gabber/hardcore van het herhalen is. Alleen dit is wel biijzonder eentonig.
Verwijderd
Heb de afgelopen weken zitten producen, resultaten:
"Bacon" - Work in Progress
[Soundcloud: http://soundcloud.com/capsoo/capsoo-bacon]
"Every day I'm Minimal" - Work in Progress
[Soundcloud: http://soundcloud.com/capsoo/capsoo-everyday-im-minimal]
"California Dreamin"
[Soundcloud: http://soundcloud.com/capsoo/capsoo-california-dreamin]
"Rainy Summer"
[Soundcloud: http://soundcloud.com/capsoo/capsoo-rainy-summer]
Veel luisterpleziertjes!
"Bacon" - Work in Progress
[Soundcloud: http://soundcloud.com/capsoo/capsoo-bacon]
"Every day I'm Minimal" - Work in Progress
[Soundcloud: http://soundcloud.com/capsoo/capsoo-everyday-im-minimal]
"California Dreamin"
[Soundcloud: http://soundcloud.com/capsoo/capsoo-california-dreamin]
"Rainy Summer"
[Soundcloud: http://soundcloud.com/capsoo/capsoo-rainy-summer]
Veel luisterpleziertjes!
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2011 18:57 ]
Novation Impulse MIDI keyboards aangekondigd
Impulse is de nieuwe generatie MIDI keyboard controllers van Novation, en de vervanger van de populaire Nocturn keyboards. Er komen 2 modellen op de markt: Novation Impulse 25, Novation Impulse 49 en Novation Impulse 61.
Alle modellen hebben semi-gewogen toetsen met aftertouch, een pitch en modulatie wiel, drumpads, draaiknoppen en een groot display. De 49 en de 61 hebben 9 55mm faders.
Doordat de Impulse robuust gebouwd is, zijn deze MIDI controllers zeker geschikt voor op het podium. Zoals je van Novation gewend bent, is Automap ook aanwezig. Dis houdt in dat je een perfecte integratie hebt van al je software instrumenten in je studio, en je nooit zelf meer functies aan knoppen hoeft te mappen.
Momenteel zijn de prijzen nog niet bekend, de eerste Impulse keyboards zullen eind september 2011 worden uitgeleverd.

YouTube: Novation Impulse - Professional USB/MIDI controller keyboard - YouTube
Ziet er goed uit mijns inzien.. ben erg benieuwd naar de prijzen.
Ben benieuwd of ik dadelijk ga balen dat ik vorige maand een SL 49 mk2 heb gekocht.
Impulse is de nieuwe generatie MIDI keyboard controllers van Novation, en de vervanger van de populaire Nocturn keyboards. Er komen 2 modellen op de markt: Novation Impulse 25, Novation Impulse 49 en Novation Impulse 61.
Alle modellen hebben semi-gewogen toetsen met aftertouch, een pitch en modulatie wiel, drumpads, draaiknoppen en een groot display. De 49 en de 61 hebben 9 55mm faders.
Doordat de Impulse robuust gebouwd is, zijn deze MIDI controllers zeker geschikt voor op het podium. Zoals je van Novation gewend bent, is Automap ook aanwezig. Dis houdt in dat je een perfecte integratie hebt van al je software instrumenten in je studio, en je nooit zelf meer functies aan knoppen hoeft te mappen.
Momenteel zijn de prijzen nog niet bekend, de eerste Impulse keyboards zullen eind september 2011 worden uitgeleverd.

Ben benieuwd of ik dadelijk ga balen dat ik vorige maand een SL 49 mk2 heb gekocht.
Verwijderd
Novation maakt meestal wel stevig spul maar vind ze er een beetje Intertoys achtig uitzien.
Nou, novation maakt absoluut top spul.. maar ik vind ze juist allemaal niet zo stevig... Ik zou er niet snel mee "on the road" gaan. Dan koos ik eerder voor AKAI.
Mijn Novation SL 49 mk2 werkt ontzettend fijn en heeft zeer goeie specs.. maar de knoppen en faders voelen niet bepaald hufter proof aan.
Mijn Novation SL 49 mk2 werkt ontzettend fijn en heeft zeer goeie specs.. maar de knoppen en faders voelen niet bepaald hufter proof aan.
Verwijderd
Vindt dat geluid nu ook niet je van het , typiesche samplesound zonder detail of power. Dat is een erg persoonlijke mening van een purist die gewend is met echte hardware te werken. Als je de polyphony vergelijkt met een echte stringbak of synth springt het echte aparaat eruit door zijn mooie polyphony. Het is de manier hoe geluidje A omgaat met geluidje B , Analoog is het domijn voor zulk soort verhoudingen.
Wat er gebeurt is sinds de intrede van midi en digitaal is een verschuiving in het spectrum van het geluid naar de hoge kant toe .Er zit teveel hoog in wat detail wegdrukt van geluid wat is opgebouwd uit boventonen .Dat verschil is goed te horen als je moderne produkties vergelijkt met oudere . Misschien ben ik zelf te ouderwets
Leuk om te horen die oude mixen van cassettebandjes
YouTube: parkzicht 1993 Dj Rob - YouTube
Andere kant van de softwaresynth is zijn toegankelijkheid voor het grote publiek , en dat is zeker toe te juigen.
Pas me neefje blij gemaakt met reason en een K2000 synth , hij gaat helemaal uit ze dak met die spullen . Dat is het mooiste wat er is , plezier er mee maken
Wat er gebeurt is sinds de intrede van midi en digitaal is een verschuiving in het spectrum van het geluid naar de hoge kant toe .Er zit teveel hoog in wat detail wegdrukt van geluid wat is opgebouwd uit boventonen .Dat verschil is goed te horen als je moderne produkties vergelijkt met oudere . Misschien ben ik zelf te ouderwets
Leuk om te horen die oude mixen van cassettebandjes
YouTube: parkzicht 1993 Dj Rob - YouTube
Andere kant van de softwaresynth is zijn toegankelijkheid voor het grote publiek , en dat is zeker toe te juigen.
Pas me neefje blij gemaakt met reason en een K2000 synth , hij gaat helemaal uit ze dak met die spullen . Dat is het mooiste wat er is , plezier er mee maken
Tijdens mijn zoektocht naar een nieuwe audio interface (ter vervanging van mijn emu 1212m pci kaartje) kwam ik een aanbod van een Focusrite Saffire LE tegen... Ik kan hem overnemen voor 75 euro.. Lijkt me zelf een prima deal.
Iemand ervaring met deze interface?
Verwijderd
Laat dat misschien maar weg.
Er wordt nog zat ballen uit je broek muziek gemaakt. Alleen wordt alles nu platgewalst omdat het perse zo hard moet.
Jammer dat Novation voor "analoge" faders kiest. zonder motortje.. Het zou echt ideaal geweest zijn als ze hier soort van led/touch faders op hadden gezet. Als je dan switcht tussen synths of projecten staan je faders meteen goed.
Verwijderd
[Soundcloud: http://soundcloud.com/korsairmusic/korsair-untitled]
En weer een nieuwe track, nog niet helemaal af. Maar vind het nu al vet klinken
En weer een nieuwe track, nog niet helemaal af. Maar vind het nu al vet klinken
Verwijderd
De meeste mensen hebben daar het geld niet voor over. Zelfs op dure synths zit dat niet.rhodium schreef op maandag 05 september 2011 @ 21:24:
Jammer dat Novation voor "analoge" faders kiest. zonder motortje.. Het zou echt ideaal geweest zijn als ze hier soort van led/touch faders op hadden gezet. Als je dan switcht tussen synths of projecten staan je faders meteen goed.
En volgens mij is er ook geen enkele plugin die de nodige informatie terug naar het midi keyboard kan sturen om die faders op de goede plek te sturen.
Polyfonie is een getal dat aangeeft hoeveel noten het apparaat tegelijk kan laten horen, het zegt niks over de klankVerwijderd schreef op maandag 05 september 2011 @ 13:48:
mooie polyphony
Het hoog dat er eerst automagisch uit werd gehaald bij vinyl en tape vanwege het medium zit er nu nog steeds bij. Alhoewel platmasteren ook een reëel probleem is.Wat er gebeurt is sinds de intrede van midi en digitaal is een verschuiving in het spectrum van het geluid naar de hoge kant toe
Dat is een feit wat zeker is!Pas me neefje blij gemaakt met reason en een K2000 synth , hij gaat helemaal uit ze dak met die spullen . Dat is het mooiste wat er is , plezier er mee maken
Origineel: http://www.gearslutz.com/...-learning-mix-record.html
't zou 'm wel sieren als 'ie even een linkje had teruggegeven
[ Voor 23% gewijzigd door Yoozer op 07-09-2011 14:39 ]
teveel zooi, te weinig tijd
Wel als je alle toetsen tegelijkertijd indruktYoozer schreef op woensdag 07 september 2011 @ 14:33:
[...]
Polyfonie is een getal dat aangeeft hoeveel noten het apparaat tegelijk kan laten horen, het zegt niks over de klank.
Zoals gezegd dus deze deal tegengekomen op marktplaats. Uiteindelijk besloten om de Saffire LE te kopen voor 75 euro...Dacide schreef op maandag 05 september 2011 @ 14:15:
Tijdens mijn zoektocht naar een nieuwe audio interface (ter vervanging van mijn emu 1212m pci kaartje) kwam ik een aanbod van een Focusrite Saffire LE tegen... Ik kan hem overnemen voor 75 euro.. Lijkt me zelf een prima deal.
Nu krijg ik deze morgen binnen.. Maar wat blijkt nu. Het is de gewone Saffire en niet de LE versie... dat is een mooie meevaller.
Iemand enig idee wat zo'n "gewone" saffire (staand model, wit) destijds in de winkel kostte?
Als het klopt wat hij zegt is hij de persoon die die vraag op 't forum steldeYoozer schreef op woensdag 07 september 2011 @ 14:33:
Origineel: http://www.gearslutz.com/...-learning-mix-record.html
't zou 'm wel sieren als 'ie even een linkje had teruggegeven
pricewatch: Focusrite Saffire PRO 24 DSPDacide schreef op donderdag 08 september 2011 @ 16:16:
[...]
Zoals gezegd dus deze deal tegengekomen op marktplaats. Uiteindelijk besloten om de Saffire LE te kopen voor 75 euro...
Nu krijg ik deze morgen binnen.. Maar wat blijkt nu. Het is de gewone Saffire en niet de LE versie... dat is een mooie meevaller.
Iemand enig idee wat zo'n "gewone" saffire (staand model, wit) destijds in de winkel kostte?
Laatste bekende prijs
[ Voor 43% gewijzigd door BtM909 op 08-09-2011 16:23 ]
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
WTFF volgens mij heb ik een rare bug in m'n project ofzo
.
Ik was aan de telefoon terwijl ik aan het arrangen was, en raakte per ongeluk een of andere shortcut aan (o.i.d.) hierna was mijn project opeens tot het einde der tijden uitgezoomd? Zelfs zo ver dat ik niet terug in kan zoomen? Echt heel weird... ik kan ook niets meer selecteren in arrangementview, anders had ik nog de lege tijd kunnen selecteren en die kunnen deleten maar dat werkt ook niet
.
Googelen levert maar één soortgelijk geval op en de oplossing die daar gegeven wordt, de niet gebruikte tijd selecteren en deleten, werkt bij mij dus niet..
Screenshot (zie de tijdlijn onderaan):

Help
, hier zit heel veel werk in die in m'n andere save niet zit
Ik was aan de telefoon terwijl ik aan het arrangen was, en raakte per ongeluk een of andere shortcut aan (o.i.d.) hierna was mijn project opeens tot het einde der tijden uitgezoomd? Zelfs zo ver dat ik niet terug in kan zoomen? Echt heel weird... ik kan ook niets meer selecteren in arrangementview, anders had ik nog de lege tijd kunnen selecteren en die kunnen deleten maar dat werkt ook niet
Googelen levert maar één soortgelijk geval op en de oplossing die daar gegeven wordt, de niet gebruikte tijd selecteren en deleten, werkt bij mij dus niet..
Screenshot (zie de tijdlijn onderaan):

Help

Helpt dit:
Check ff de keyboard shortcuts voor zoomZoom out 100% = Double click the bottom clip overview tab.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
De techniek zou echt niet veel meer kosten dus dat is allemaal onzin. Daarbij bestaat het concept al met gemotoriseerde faders en daarbij handeld de daw het midi gedeelte af en niet de plugin. Zelfs op mijn akai gaat het ledje branden bij de juiste fader als ik met de muis op mute klik bijvoorbeeld.Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 14:38:
[...]
De meeste mensen hebben daar het geld niet voor over. Zelfs op dure synths zit dat niet.
En volgens mij is er ook geen enkele plugin die de nodige informatie terug naar het midi keyboard kan sturen om die faders op de goede plek te sturen.
Allebei gevonden en geprobeerd, maar mocht niet batenBtM909 schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 00:31:
Helpt dit:
[...]
Check ff de keyboard shortcuts voor zoom

Maar nu wel bijna die mooie remix/edit af, post hem hier zo wel even
de motors zijn echt een feedbackfunctie van de fader zelf inderdaad, de controller doet niet meer dan midiwaardes van 0 - 128 doorgeven en teruggeven. Zo ook de BCF van behringer en is helemaal niet duur of exclusief. Het had dus voor een meerprijsje makkelijk op de novation bakken kunnen zitten.rhodium schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 01:03:
[...]
De techniek zou echt niet veel meer kosten dus dat is allemaal onzin. Daarbij bestaat het concept al met gemotoriseerde faders en daarbij handeld de daw het midi gedeelte af en niet de plugin. Zelfs op mijn akai gaat het ledje branden bij de juiste fader als ik met de muis op mute klik bijvoorbeeld.
Desondanks wel mooie en praktische midicontrollers.
Verwijderd
Heb je gelijk in , er wordt zeker ballen uit je broek muziek geproduceerdVerwijderd schreef op maandag 05 september 2011 @ 16:34:
[...]
Laat dat misschien maar weg.
Er wordt nog zat ballen uit je broek muziek gemaakt. Alleen wordt alles nu platgewalst omdat het perse zo hard moet.
MR . Yoozer uw hebt helemaal gelijk met die polyphony , toch voel ik een bepaalde vibe/drive met bv een eminent 310. Die drive zit natuurlijk in meer instrumenten en die ervaring is per persoon verschillend
sinds een week ben ik helemaal over op 64 bit (windows 7).... Vooralsnog werkt alles prima. Behalve dat de drivers voor mijn EMU 1212m nog niet echt optimaal werken. Geen probleem overigens, want ik krijg morgen de Focusrite Saffire.
Echter, ik merk wel dat Automap (3.7.4) niet meer werkt. Wat ik ook doe, ik krijg geen plugins die met "(Automap)" gewrapped zijn.
Nu las ik op de novation website dat AUTOMAP 4 eraan komt.. Ik lees echter nergens iets over de release datum of wat dan ook. Ik heb echter wel zo'n vermoeden dat Automap 4 wel 64 bit ondersteund.
Weet iemand meer over de release datum?
Echter, ik merk wel dat Automap (3.7.4) niet meer werkt. Wat ik ook doe, ik krijg geen plugins die met "(Automap)" gewrapped zijn.
Nu las ik op de novation website dat AUTOMAP 4 eraan komt.. Ik lees echter nergens iets over de release datum of wat dan ook. Ik heb echter wel zo'n vermoeden dat Automap 4 wel 64 bit ondersteund.
Weet iemand meer over de release datum?
Nu ik binnenkort waarschijnlijk wat geld gespaard zal hebben, ben ik voorzichtig rond aan het kijken naar een set monitors dat ik wil aanschaffen.
Na veel rondzoeken, waar merken als KRK, Genelec, Mackie e.d. voorbij zijn gekomen, is mijn oog gevallen op deze monitors:

Adam A5X
Lijken me een van de beste prijs/kwaliteit verhouding te hebben.
Zouden deze groot genoeg zijn voor mijn studentenkamer/studio van 24m2? Enige ervaringen met Adam speakers hier
?
Na veel rondzoeken, waar merken als KRK, Genelec, Mackie e.d. voorbij zijn gekomen, is mijn oog gevallen op deze monitors:

Adam A5X
Zouden deze groot genoeg zijn voor mijn studentenkamer/studio van 24m2? Enige ervaringen met Adam speakers hier
volgens mij is dat op die foto de A7X (de 5 heeft ronde baspoorten) maar inderdaad heb ik er ervaringen mee.
de basrespons is lekker snel en strak en gezien de stijl die je maakt genoeg laag en egale freq respons om juiste mixbeoordelingen te doen. Verder een grote sweetspot en stereo is wijd genoeg.
Juist 5" - 7" drivers zijn goed geschikt voor 24m2, veel groter zal je dan ook niet willen hebben.
Ik heb deze een tijdje thuis gehad en zie geen degelijk argument om je deze af te raden. Zorg wel voor goede plaatsing en ga een beetje sleutelen aan je kamerakoestiek, dan ben je verzekerd van goed geluid.
de basrespons is lekker snel en strak en gezien de stijl die je maakt genoeg laag en egale freq respons om juiste mixbeoordelingen te doen. Verder een grote sweetspot en stereo is wijd genoeg.
Juist 5" - 7" drivers zijn goed geschikt voor 24m2, veel groter zal je dan ook niet willen hebben.
Ik heb deze een tijdje thuis gehad en zie geen degelijk argument om je deze af te raden. Zorg wel voor goede plaatsing en ga een beetje sleutelen aan je kamerakoestiek, dan ben je verzekerd van goed geluid.
Even lekker een potje herrie maken op de zaterdagmiddag
:
Verwijderd
Persoonlijk ben ik niet zo gek van die tweeters van adam speakers. Dat moet je maar net lekker vinden klinken of niet.
Wat speakers betreft is het handig die altijd met je oren checken met muziek die je supergoed kent. (Anders ga je jezelf opnaaien of je wel de juiste keuze hebt gedaan voor de modellen die je niet geluisterd had.)
Wat speakers betreft is het handig die altijd met je oren checken met muziek die je supergoed kent. (Anders ga je jezelf opnaaien of je wel de juiste keuze hebt gedaan voor de modellen die je niet geluisterd had.)
Problem solved...had het net weer, dubbelklikte op de clip overview bovenaan, dan laat ie alles zien. Verander je zoom in die balk, of dubbelklik op de balk eronder (met cijfers) en je zoom staat weer normaal. Mocht het je nog een keer overkomen.Whyte schreef op donderdag 08 september 2011 @ 20:55:
WTFF volgens mij heb ik een rare bug in m'n project ofzo.
Ik was aan de telefoon terwijl ik aan het arrangen was, en raakte per ongeluk een of andere shortcut aan (o.i.d.) hierna was mijn project opeens tot het einde der tijden uitgezoomd? Zelfs zo ver dat ik niet terug in kan zoomen? Echt heel weird... ik kan ook niets meer selecteren in arrangementview, anders had ik nog de lege tijd kunnen selecteren en die kunnen deleten maar dat werkt ook niet.
Screenshot (zie de tijdlijn onderaan):="http://i30.photobucket.com/albums/c347/WhiteViper/WTFFF.jpg"]afbeelding[/url]]
Help, hier zit heel veel werk in die in m'n andere save niet zit
Kleine Ableton vraag nog, ik heb soms dat mijn automation in Ableton keer op keer verschilt.. het zijn hele subtiele verschillen maar ik hoor ze wel. Dat is voor mijn muziek wel belangrijk. Zo heb ik een bandpass filter die ik heel snel verschuif, en de hele keer kickt ie net wat later in als de andere keer. Wat kan je daar aan doen?
[ Voor 12% gewijzigd door apNia op 11-09-2011 22:52 ]
Zoals sommige van jullie wel weten heb ik een paar dagen geleden een Focusrite Saffire gekocht ter vervanging van mijn Emu 1212m (die gaat nu de verkoop in, dus mocht je geïnteresseerd zijn...
)
Interface bevalt erg goed. Wel merk ik dat ik soms een plop/tick hoor... Ik heb de latency verhoogd en nu zijn de plops bij mijn weten weg.
Maar wat moet ik veranderen aan mijn systeem om de meest lage latency te kunnen gebruiken zonder daarbij plop/ticks te horen?
mijn systeem:
Quad cpu (q6600 @ 2,4ghz)
4gb ram
windows 7 64 bit
Focusrite saffire (staande, witte model, firewire)
Ik heb de meest recente drivers geïnstalleerd.
Interface bevalt erg goed. Wel merk ik dat ik soms een plop/tick hoor... Ik heb de latency verhoogd en nu zijn de plops bij mijn weten weg.
Maar wat moet ik veranderen aan mijn systeem om de meest lage latency te kunnen gebruiken zonder daarbij plop/ticks te horen?
mijn systeem:
Quad cpu (q6600 @ 2,4ghz)
4gb ram
windows 7 64 bit
Focusrite saffire (staande, witte model, firewire)
Ik heb de meest recente drivers geïnstalleerd.
Hoe laag staat je latency ? Tussen de 5 en 10 is prima werkbaar.
Kijk anders even op www.djtechtools.com daar staan links naar tweaking stappen speciaal voor audio.
Kijk anders even op www.djtechtools.com daar staan links naar tweaking stappen speciaal voor audio.
Nou, ik heb hem nu van 4 naar 10 gezet. Ik moet wellicht nog iets langer testen, maar vooralsnog nu geen plops meer.
Maar wat precies bepaald of je een latency van bv 2 kunt gebruiken zonder daarbij storingen te krijgen?
Maar wat precies bepaald of je een latency van bv 2 kunt gebruiken zonder daarbij storingen te krijgen?
Bepaalde services van windows allemaal uitgooien, je prioriteit van je CPU anders instellen, etc. Er zijn veel dingen die op de achtergrond altijd meedraaien.Dacide schreef op woensdag 14 september 2011 @ 10:53:
Nou, ik heb hem nu van 4 naar 10 gezet. Ik moet wellicht nog iets langer testen, maar vooralsnog nu geen plops meer.
Sommige pieken en sommige blijven stabiel. Als je deze zoveel mogelijk uitzet of minimaal laat lopen blijft er meer ruimte over voor je audio-driver, dus kan je hele lage latency-waardes krijgen. Of je het verschil merkt tussen 2 en 5 laat ik even in het midden
Vandaag bij de Feedback even wat monitors gaan luisteren, en eerlijk gezegd vielen de Adams mij een beetje tegen. Qua hoog klonken ze heel mooi, maar in de lagere frequenties liet het echt te wensen over. Misschien dat dit juist ok wel de bedoeling is, dat ze daardoor eerlijker klinken maar op het eerste gezicht het even wennen isvlaaing peerd schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 14:44:
volgens mij is dat op die foto de A7X (de 5 heeft ronde baspoorten) maar inderdaad heb ik er ervaringen mee.
Ik heb ook de Genelec 8020AP beluisterd, kleinere driver, maar geluid klonk wel een stuk 'beter'/'mooier', maar daardoor misschien ook weer minder eerlijk

Stomme ik had geen eigen CD meegebracht, dus vanavond even branden en morgen weer terug.
Niet lage kwaliteit-shit branden Whyte. Misschien state ik the obvious, maar je was al een eigen CD vergeten 
Probeer als mogelijk een lossless file te vinden van de track die je wilt testen. Bij compressie komen de details vaak te vervallen, en die details maken nou net een set speakers goed of slecht.
Probeer als mogelijk een lossless file te vinden van de track die je wilt testen. Bij compressie komen de details vaak te vervallen, en die details maken nou net een set speakers goed of slecht.
Het was een spontane actie toen 2 uur uit te bleken vallen op schoolapNia schreef op woensdag 14 september 2011 @ 13:27:
Niet lage kwaliteit-shit branden Whyte. Misschien state ik the obvious, maar je was al een eigen CD vergeten
Ik brand een cd met alleen wav's, waaronder een aantal van m'n eigen producties.
Neem vooral ook (professioneel gemasterde) muziek mee die je door&door kent; check dan;Whyte schreef op woensdag 14 september 2011 @ 13:40:
Ik brand een cd met alleen wav's, waaronder een aantal van m'n eigen producties.
- hoor je details die je eerder niet hoorde (indien ja, dat is een goed teken)
- hoor je mix fukups, foutjes, klinkt het allemaal minder mooi/gelikt/rond als bij een hifi systeem (indien ja, een goed teken)
- is het stereobeeld wijder dan dat je normaal gewend bent? (da's goed)
- luister naar de hoog en de laag, zijn bij drukke passages de elementen in de hoog en laag goed vanelkaar te onderscheiden? (ja=goed)
- hoor je dan ook meteen of iets te hard of te zacht staat? (ja=goed)
- Neem ook een track van jezelf mee waarvan je weet dat er mixfouten inzitten, hoor je die fouten sneller/duidelijker als voorheen? (ja=goed)
Inderdaad koop je monitors niet omdat je tracks er zo vet op klinken, maar juist omdat je elke mogelijke fout kan horen en daarbij weet wat je moet aanpassen. De meest gebruikte studiomonitor (yamaha NS10) klonk zo verschrikkelijk dat als je mix daarop goed klonk, het overal goed klinkt.
Helaas hoor je vaak "ik heb die maar genomen want daar is het geluid veeeheeel moooooier" ...fail dus.
Ja maar in die zin vraag ik me af waarom mensen dan zo op tour gaan met luisteren naar de beste speakers. In hoeverre is het nog "persoonlijke smaak"? Wat het beste is is toch heel theoretisch in die zin?
Het komt erop neer dat een betrouwbare speaker;
-een zo vlak mogelijke frequency response geeft
-een duidelijk breed stereobeeld heeft zodat duidelijke beslissingen over panning gemaakt kan worden en in geen enkel geval het originele brongeluid op wat voor manier dan ook "enhanced" wat EQ,panning,reverb en andere ruimtelijke effecten betreft.
Hoewel die laatste dingen vaker aan versterkers en geluidskaartopties te wijten zijn. Wat ik noem is in principe meetbaar, maar geen enkele speaker is perfect. Het verschilt alleen op wat voor manier ze ergens niet in perfect zijn.
Daarom heb je ook andere overwegingen te maken zoals de stijl die je maakt, gebruik je bv veel subbassen dan word het relatief belangrijker dat de speaker wel in staat is zo ver naar beneden te gaan. Verder de ruimte waar je het in gaat zetten vs de grootte van de speakers en niet het minst het budget wat je te besteden hebt.
Nog simpeler uitgelegd, je moet gewoon kunnen horen of de bas, mid en high goed afgesteld staat en dat gaat niet lukken als je een speaker met een 'dikke vette bas' hebt,... die geeft nl teveel bas.
-een zo vlak mogelijke frequency response geeft
-een duidelijk breed stereobeeld heeft zodat duidelijke beslissingen over panning gemaakt kan worden en in geen enkel geval het originele brongeluid op wat voor manier dan ook "enhanced" wat EQ,panning,reverb en andere ruimtelijke effecten betreft.
Hoewel die laatste dingen vaker aan versterkers en geluidskaartopties te wijten zijn. Wat ik noem is in principe meetbaar, maar geen enkele speaker is perfect. Het verschilt alleen op wat voor manier ze ergens niet in perfect zijn.
Daarom heb je ook andere overwegingen te maken zoals de stijl die je maakt, gebruik je bv veel subbassen dan word het relatief belangrijker dat de speaker wel in staat is zo ver naar beneden te gaan. Verder de ruimte waar je het in gaat zetten vs de grootte van de speakers en niet het minst het budget wat je te besteden hebt.
Nog simpeler uitgelegd, je moet gewoon kunnen horen of de bas, mid en high goed afgesteld staat en dat gaat niet lukken als je een speaker met een 'dikke vette bas' hebt,... die geeft nl teveel bas.
Maar goed, toen ik aan het luisteren was was het me wel duidelijk dat ik de Genelecs al gelijk 'fijner' vond klinken dan de Adams. Dit zou kunnen omdat ze een gekleurder geluidsbeeld geven (ook al staan Genelecs daar niet om bekend zo ver ik weet). Maar het feit dat ik ze dus 'fijner' vind dan de Adams, wilt dus eigenlijk aangeven dat ik deze niet moet nemen, omdat ze blijkbaar een gekleurder geven..
Verwijderd
D'r wordt vaak oeverloos over speakers gezeverd maar als je het om te mixen gebruikt moet je zorgen dat je alles wat belangrijk is kunt horen. Want want je niet kan horen kan je niet mixen.
Dus wat je ook kiest zul je die dingen van binnen en buiten moeten leren kennen.
Dus wat je ook kiest zul je die dingen van binnen en buiten moeten leren kennen.
Het enige wat ik ervan weet is dat ze zeker hard genoeg gaan voor je kamer, maar dat je dan wel een subwoofer nodig hebt om alles eruit te krijgen. Met de A7x is dit al een stuk minderWhyte schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 22:34:
Nu ik binnenkort waarschijnlijk wat geld gespaard zal hebben, ben ik voorzichtig rond aan het kijken naar een set monitors dat ik wil aanschaffen.
[afbeelding]
Adam A5X
Zouden deze groot genoeg zijn voor mijn studentenkamer/studio van 24m2? Enige ervaringen met Adam speakers hier?
Ik wil ze ook!
Die moet ik hebbenDacide schreef op maandag 05 september 2011 @ 12:32:
Novation Impulse MIDI keyboards aangekondigd
[afbeelding]
Ik heb nu de nocturn 49 waar ik wel tevreden over ben, maar het kan beter. Semi gewogen toetsen is voor mij een grote plus. Hopelijk zijn de drumpads ook iets beter en is de velocity curve fijner (hij is in te stellen, maar nooit ideaal voor mij). Ik ga eens kijken
Die Novation Nocturn is al een erg fijne controller... Maar ik zou zeker ook de SL mk2 niet vergeten.
Volgens mij is dat nog steeds de toprange van novation. (ik heb zelf ook een SL 49 mk2)
prijsverschil met de impulse is niet zo groot... de impulse is over de gehele linie enkele tientjes goedkoper.
Volgens mij is dat nog steeds de toprange van novation. (ik heb zelf ook een SL 49 mk2)
prijsverschil met de impulse is niet zo groot... de impulse is over de gehele linie enkele tientjes goedkoper.
Ik wil een goede controller met 88 toetsen en het belangrijkste is de aanslaggevoeligheid en de feeling van de toetsen. Ik speel al heel lang piano en met mijn piano software heb ik eigenlijk geen echte piano of elektrische piano nodig. Maar mijn piano muziek zou wel veel sneller klaar zijn (en meer gevoel hebben) als ik het goed kon inspelen. Ik heb nu wel een aantal midi controllers (grootste heeft 61 toetsen, de meeste 49) en keyboards maar de aanslaggevoeligheid daarvan laat toch veel te wensen over.
En ook wat betere pedalen. Nu heb ik alleen een stom oud sustain pedal.
En ook wat betere pedalen. Nu heb ik alleen een stom oud sustain pedal.
[ Voor 6% gewijzigd door Kain_niaK op 15-09-2011 08:43 ]
Verwijderd
Hey,
Ik vraag me af of er eigenlijk wat hardcore fans hier op tweakers te vinden zijn.
Ik maak voornamelijk hardstyle maar dacht, probeer eens iets anders.
Een feedback is highly appriciated.
YouTube: Propaganja - Psycho PREVIEW - YouTube
Koas- die dubstep beat is wel nice, zelf ook wel eens geprobeerd maar nam er de tijd niet voor...
Ik vraag me af of er eigenlijk wat hardcore fans hier op tweakers te vinden zijn.
Ik maak voornamelijk hardstyle maar dacht, probeer eens iets anders.
Een feedback is highly appriciated.
YouTube: Propaganja - Psycho PREVIEW - YouTube
Koas- die dubstep beat is wel nice, zelf ook wel eens geprobeerd maar nam er de tijd niet voor...
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2011 11:40 ]
Verwijderd
Waarom is trouwens Adam zo hot op het moment? Zijn de mensen er toch achter gekomen dat krk teveel een 'smilie' effect hadden (veel laag, hoog en minder mid). Of heeft Adam met de prijs lopen goochelen? (Persoonlijk vind ik Adam ook niet zo fijn mede vanwege het gare hoog wat die ribbon tweeters hebben.)[message=36762370,noline]
Het enige wat ik ervan weet is dat ze zeker hard genoeg gaan voor je kamer, maar dat je dan wel een subwoofer nodig hebt om alles eruit te krijgen. Met de A7x is dit al een stuk minder
Ik wil ze ook!
De betere merken zijn dan ook snel 2 a 3 keer zo duur en dan weet je dat je ook voor de naam betaald.
Overigens zit in allemaal ongeveer dezelfde speaker componenten. Qua elektronica en versterking kan er nog wat verschil in zitten maar dat rechtvaardigt de meerprijs vaak niet.
Als je nog jong bent en geen baan en huisje boompje beesje hebt dan heeft die meerwaarde van duurdere speakers ook weinig zin als je over een paar jaar geen tijd meer voor muziek hebt en de boel staat te verstoffen.
Er is verder helemaal niks mis met Genelecs, die zouden best beter geschikt kunnen zijn.Whyte schreef op donderdag 15 september 2011 @ 00:05:
Maar goed, toen ik aan het luisteren was was het me wel duidelijk dat ik de Genelecs al gelijk 'fijner' vond klinken dan de Adams. Dit zou kunnen omdat ze een gekleurder geluidsbeeld geven (ook al staan Genelecs daar niet om bekend zo ver ik weet). Maar het feit dat ik ze dus 'fijner' vind dan de Adams, wilt dus eigenlijk aangeven dat ik deze niet moet nemen, omdat ze blijkbaar een gekleurder geven..
"Fijner" is subjectief, sommigen houden ook gewoon van evenwichtig geluid, maar velen vinden de discosmile weer "fijner". Dat soort speakers (en amps) is wat ervoor zorgt dat de bas en hi te hoog staat, je die in je mix juist weer gaat compenseren door minder bas en hoog erin te doen en je dus effectief het omgekeerde krijgt van wat je wou bereiken.
Wikipedia: Smiley face curve
Verwijderd
Als je gekleurde speakers pakt omdat je het fijner vind klinken dan maak je het jezelf moeilijker om een goede mastermix te maken die overal even goed klinkt. Niet dat er zo enorm veel verschil in zit maar dat kost even tijd om daar je oren op te trainen omdat verschil te kunnen horen en compenseren. Je oren zijn wat dat betreft enorm flexibel en kan iedereen wel aan neutrale speakers wennen. (Tenzij je een half dove DJ bent.
)
Verwijderd
Nieuw Drum&Bass nummertie gemaakt 
[Soundcloud: http://soundcloud.com/korsairmusic/korsair-purple-signal-clip]
[Soundcloud: http://soundcloud.com/korsairmusic/korsair-purple-signal-clip]
Over monitors: mijn RP5 G2's geven te veel bas rond de 130Hz (zie screenshot), al kan dat ook komen doordat ik niet genoeg demping / basstraps heb. Moet dat nog een keer uitproberen, maar als je zoiets weet van je monitors kun je er wel rekening mee houden bij het mixen. Niet ideaal, maar toch.

Ik luister eigenlijk nooit naar D&B dus dit kun je met een korrel zout nemen, maar: Ik vind het nogal saai klinken met de hele tijd hetzelfde pies-piew-piew erin. Ook vind ik dat er te weinig 'bass' in zit die zorgt voor een lekkere harde kick. Vooral op de momenten dat je even afbouwt en hij er weer 'in moet knallen'Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2011 @ 15:06:
Nieuw Drum&Bass nummertie gemaakt
[audio]
Verwijderd
Kritiek mag altijd niks mis mee ook al luister je geen D&BCoiLive schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 14:44:
[...]
Ik luister eigenlijk nooit naar D&B dus dit kun je met een korrel zout nemen, maar: Ik vind het nogal saai klinken met de hele tijd hetzelfde pies-piew-piew erin. Ook vind ik dat er te weinig 'bass' in zit die zorgt voor een lekkere harde kick. Vooral op de momenten dat je even afbouwt en hij er weer 'in moet knallen'
Opzich heb je wel een punt, maar thuis hoor ik genoeg bass, misschien dat ik er nog wel een goeie subbass ondergooi als dat er goed bij past! Ook is het maar een clip van het volledige nummer. En het is idd wel een beetje aparte stijl D&B.
Iemand anders nog tips/kritiek?
Dit topic is gesloten.