Ik vind Cubase juist weer fijn werken, lekker overzichtelijk. Bij andere programma's raak ik gauw in de war (maar is ook wel logisch met zulke uitgebreide software). Ik zou doen wat Dacide zegt, gewoon de demo's downloaden en kijken welk programma voor jou het beste is.
Beste Tweakers/dj's/producers,
Ik val waarschijnlijk midden in een gesprek, maar ik heb jullie hulp nodig
Mijn favoriete muziekstyle is Hardstyle. Maar zelf maak ik over het algemaan House (ook omdat Hardstyle me nog niet echt lukt..)
Ik ben nu van plan om een studio te maken, omdat ik nu al een tijde produceer, maar dat wil ik nu proffesioneler gaan doen. Ik vraag me af wat jullie van mijn setje vinden
Ik ben van plan om een iMac te kopen met Logic Express. Maar nu zie ik ook dat er Logic studio is.. Wat is eigenlijk het verschil tussen die twee? Of hebben jullie een betere suggestie? Ik zit namelijk ook naar Cubas te kijken
Daaraan wil ik de volgende apparatuur gaan hangen:
De geluidskaart (Lexicon Lambda USB geluidskaart):

Mixer (Behringer B-Control BCF2000):

Behringer B-Control BCR2000:

Keyboard (M-Audio Keystation 61es USB):

Sampler: (Native Instruments Kore 2):

Monitors (KRK RP 6 G2):

En misschien ook de Native Instruments Maschine & Icon iCreativ MIDI.
Volgens mij heb ik zo wel een redelijk mooi studiootje
Wat vinden jullie?
Greetz,
Twan.
Ik val waarschijnlijk midden in een gesprek, maar ik heb jullie hulp nodig
Mijn favoriete muziekstyle is Hardstyle. Maar zelf maak ik over het algemaan House (ook omdat Hardstyle me nog niet echt lukt..)
Ik ben nu van plan om een studio te maken, omdat ik nu al een tijde produceer, maar dat wil ik nu proffesioneler gaan doen. Ik vraag me af wat jullie van mijn setje vinden

Ik ben van plan om een iMac te kopen met Logic Express. Maar nu zie ik ook dat er Logic studio is.. Wat is eigenlijk het verschil tussen die twee? Of hebben jullie een betere suggestie? Ik zit namelijk ook naar Cubas te kijken
Daaraan wil ik de volgende apparatuur gaan hangen:
De geluidskaart (Lexicon Lambda USB geluidskaart):

Mixer (Behringer B-Control BCF2000):

Behringer B-Control BCR2000:

Keyboard (M-Audio Keystation 61es USB):

Sampler: (Native Instruments Kore 2):

Monitors (KRK RP 6 G2):

En misschien ook de Native Instruments Maschine & Icon iCreativ MIDI.
Volgens mij heb ik zo wel een redelijk mooi studiootje

Wat vinden jullie?
Greetz,
Twan.
Heb hier geen kaas van gegeten maar merkte gewoon een fout op in de TS
humanbeatbox.com
als je erop drukt staat er
hup hup go fix
humanbeatbox.com
als je erop drukt staat er
code:
in je adres balkje 1
| http://[i][b]http//www.humanbeatbox.com[/b][/i] |
hup hup go fix
[ Voor 3% gewijzigd door Solid Seal op 28-07-2011 17:56 ]
Verwijderd
Als ik heel eerlijk (en direct ben) zou ik het een bij elkaar geraapte collectie noemen. Want als je alles in een keer koopt en er mee aan de slag gaat ben je de eerste maanden bezig om alles te leren en wordt dat een grote muur om je tegen te houden om lol met muziek maken te hebben.DrFurioux schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 15:19:
Volgens mij heb ik zo wel een redelijk mooi studiootje![]()
Wat vinden jullie?
Greetz,
Twan.
Begin eerst met wat je nodig hebt (speakers, geluidskaart, prog) en ga daar mee klooien en leren. Dan ga je ook ervaren wat je denkt nodig te hebben en kun je gerichter keuzes maken om de boel uit te bouwen. En dan kom je er ook vast wel achter dat deze verzameling nog best wel wat overlap qua functies hebben en je niet alles perse nodig hebt.
Dat is ook mijn mening...
Ik zou initieel kiezen voor:
applicatie, audio interface, monitoren en een midi keyboard.
Je zou ervoor kunnen kiezen om geen behringer midi controllers te kopen (BCR/BCF) en dit geld in een meer geavanceerde midi controller steken (Novation SL 49 MK2) dan heb je een volledige set aan knoppen, rotary knoppen en faders die je kunt gebruiken om je DAW en VST's mee aan te sturen. Zeker met Automap van novation gaat dat heel eenvoudig.
Ik zou initieel kiezen voor:
applicatie, audio interface, monitoren en een midi keyboard.
Je zou ervoor kunnen kiezen om geen behringer midi controllers te kopen (BCR/BCF) en dit geld in een meer geavanceerde midi controller steken (Novation SL 49 MK2) dan heb je een volledige set aan knoppen, rotary knoppen en faders die je kunt gebruiken om je DAW en VST's mee aan te sturen. Zeker met Automap van novation gaat dat heel eenvoudig.
Native instruments stopt trouwens met de Kore hardware.
Zware overkill die studio als je het mij vraagt.
Heb zelf :
Soundcard : Focusrite Saffire 6 USB
Monitoren : KRK RP6 G2
Keyboard : AKAI LPK25
DAW : Renoise
Daarnaast alle benodigde VST/DSP's etc.
Voor muziekproductie an sich kom ik hier prima mee uit de voeten, ik mis eigenlijk niets.
Het enige is dat die LPK maar 2 akkoorden heeft, zou er liever 4 willen hebben. Het voordeel is wel dat het een lekker klein piel-midi-bakje is waar je ff snel melodietjes op kan spelen en weinig ruimte in beslag neemt.
Voor DJing heb ik dan nog wel een Macbook + Vestax VCI-100 controller, maar dat is bijzaak als je je puur op producties richt.
Heb zelf :
Soundcard : Focusrite Saffire 6 USB
Monitoren : KRK RP6 G2
Keyboard : AKAI LPK25
DAW : Renoise
Daarnaast alle benodigde VST/DSP's etc.
Voor muziekproductie an sich kom ik hier prima mee uit de voeten, ik mis eigenlijk niets.
Het enige is dat die LPK maar 2 akkoorden heeft, zou er liever 4 willen hebben. Het voordeel is wel dat het een lekker klein piel-midi-bakje is waar je ff snel melodietjes op kan spelen en weinig ruimte in beslag neemt.
Voor DJing heb ik dan nog wel een Macbook + Vestax VCI-100 controller, maar dat is bijzaak als je je puur op producties richt.
[ Voor 19% gewijzigd door kaos001 op 29-07-2011 10:26 ]
Sommige dingen zijn inderdaad wel overkill, en die ben ik ook niet van plan om meteen in 1 keer te kopen (kore, keyboard).
Ik heb al wel wat ervaring met een Sequencer (produce programma) maar dat is Fruity Loops.. En daar ga je niet proffesioneel muziek mee maken (tenminste, dat wordt niet gewaardeerd ofso..). Daarom wil ik overstappen naar een mac met bv Logic Studio + geluidskaart, mengpaneeltje, en monitoren.
Voor het draaien zelf heb ik een Denon DN MC-6000 plus laptop (later Macbook Pro), en een dubbel deck cd speler voor backup. Later ga ik hier nog tabletops bij nemen.
Ik heb al wel wat ervaring met een Sequencer (produce programma) maar dat is Fruity Loops.. En daar ga je niet proffesioneel muziek mee maken (tenminste, dat wordt niet gewaardeerd ofso..). Daarom wil ik overstappen naar een mac met bv Logic Studio + geluidskaart, mengpaneeltje, en monitoren.
Voor het draaien zelf heb ik een Denon DN MC-6000 plus laptop (later Macbook Pro), en een dubbel deck cd speler voor backup. Later ga ik hier nog tabletops bij nemen.
[ Voor 22% gewijzigd door DrFurioux op 29-07-2011 12:53 ]
En waarom zou je niet met Fruity professionele muziek maken
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Naja, je hoort heel veel mensen wellis zeggen: HAHA gebruik jij fruity loops? Dan ben jij geen echte producer man! HAHABtM909 schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 12:53:
Meestal wordt je gewoon keihard uitgelachen als je zegt dat je fl gebruikt.. Niet dat ik daar mee zit
hahahaha Fruity maak je hartstikke professionele muziek mee hoor, voorbeeld: YouTube: Spor - Kingdom
- YouTube en voorbeeld2: YouTube: MURS & 9TH WONDER - "I USED TO LOVE HER (AGAIN")
- YouTube
Ik vind het echt jammer dat het zo'n misconception is dat het met FL Studio niet zou kunnen, ik merk het op meer fora. Vooral ook omdat ik mezelf er van overtuigd had dat het zo was, tot ik zelf testjes ging draaien. That said, sommige synths van FL Studio zijn nou niet echt geweldig. Maar FL Studio is niet per definitie een slecht pakket in z'n geheel, bij lange na niet
edit: trek je niks aan van die meningen... ik vind het oprecht jammer dat men er zo over denkt... ik denkt dat dat stamt uit de tijd dat het een veredelde drumcomputer was ofzo...
Ik vind het echt jammer dat het zo'n misconception is dat het met FL Studio niet zou kunnen, ik merk het op meer fora. Vooral ook omdat ik mezelf er van overtuigd had dat het zo was, tot ik zelf testjes ging draaien. That said, sommige synths van FL Studio zijn nou niet echt geweldig. Maar FL Studio is niet per definitie een slecht pakket in z'n geheel, bij lange na niet
edit: trek je niks aan van die meningen... ik vind het oprecht jammer dat men er zo over denkt... ik denkt dat dat stamt uit de tijd dat het een veredelde drumcomputer was ofzo...
[ Voor 23% gewijzigd door apNia op 29-07-2011 12:58 ]
Ik sta daar inderdaad wel boven:) Zelf maak ik onder de naam Noisic housemuziek. Check op joeptoep maar eens: Noisic - Orion. (Ik zit op werk, dus ik kan nu even geen link makenapNia schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 12:56:
hahahaha Fruity maak je hartstikke professionele muziek mee hoor
Edit:
Maar goed.
Stel ik begin met de BCF en het keyboard. Moet ik dan alles op m'n pc aansluiten via usb? Want er is zo'n Midikabel, maar ik heb geen idee hoe ik dat allemaal aan elkaar aansluit.. en hoe ik dan kanalen assign, zodat kanaal 1 bv het keyboard is..
[ Voor 19% gewijzigd door DrFurioux op 29-07-2011 13:18 ]
Fruityloops is door de jaren heen geëvolueerd tot een volwaardig studio pakket.
De huidige versie FL Studio 10.0 doet zeker niet onder voor andere muziek software.
Net als elk ander pakket heeft het zijn voor en nadelen.
-beste voordeel voor mij: FL Studio is het beste pakket voor het componeren van muziek door het gebruikersgemak van de piano roll.
-grootste nadeel: De midi ondersteuning is rampzalig en het programma is niet altijd even stabiel.
Ik zal later wat meer uitleg typen.
Ik heb Cubase en Ableton Live uitgebreid getest maar FL Studio werkt voor mij gewoon het vlotste.
De huidige versie FL Studio 10.0 doet zeker niet onder voor andere muziek software.
Net als elk ander pakket heeft het zijn voor en nadelen.
-beste voordeel voor mij: FL Studio is het beste pakket voor het componeren van muziek door het gebruikersgemak van de piano roll.
-grootste nadeel: De midi ondersteuning is rampzalig en het programma is niet altijd even stabiel.
Ik zal later wat meer uitleg typen.
Ik heb Cubase en Ableton Live uitgebreid getest maar FL Studio werkt voor mij gewoon het vlotste.
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
Nou het lullige is dat ze het brengen alsof het common knowledge is dat je muziek per definitie slechter af is met FL Studio. Ik heb er heel lang tegenaan zitten hikken omdat ik dacht dat FL Studio mij limiteerde een vette sound te creeeren. Later stapte ik over naar Reason, begon me daardoor in meer synth theorie te verdiepen en kwam tot de ontdekking dat het aan mij lag. Vervolgens die kennis weer in FL Studio toegepast en toen kreeg ik er ineens precies uit wat ik wou hebben. Maar doordat iedereen maar liep te ouwenelen over hoe nep FL Studio was, had ik mezelf er van overtuigd dat het allemaal maar zo lafjes/niet zoals de grote jongens klonk, door FL Studio.
Kain > Grootste minpunt imo is dat het nog pattern based is (was?) wat je creativiteit niet ten goede komt, is dat met 10 inmiddels veranderd?
Kain > Grootste minpunt imo is dat het nog pattern based is (was?) wat je creativiteit niet ten goede komt, is dat met 10 inmiddels veranderd?
[ Voor 9% gewijzigd door apNia op 29-07-2011 13:19 ]
Een host is gewoon een host.
Er is een hardnekkige mythe dat FL Studio zijn geluid slecht renderd en meer van dat soort onzin.
Je geluid hang voornamelijk van je samples en plugins af.
Ok, een host met een goede bibliotheek van effecten is altijd mee genomen.
Maar de effecten van FL Studio zijn redelijk. Ik gebruik de EQ2 het meeste en soms de multiband compressor.
Ik heb voor alle effecten van FL Studio wel duurdere en betere VST's.
(Die van Ableton zijn wel een stuk beter en gebruiksvriendelijker, vooral de compressor van Ableton is super makkelijk)
Ik heb soms hetzelfde project in FL Studio en Cubase (om naar iemand te sturen die alleen Cubase heeft)
Als ik dezelfde VSTI en VST effecten gebruik hoor je echt niks verschil.
Een host moet gewoon zorgen voor een makkelijke en aangename workflow dat is alles.
Het einde geluid word niet bepaald door je host.
Er is een hardnekkige mythe dat FL Studio zijn geluid slecht renderd en meer van dat soort onzin.
Je geluid hang voornamelijk van je samples en plugins af.
Ok, een host met een goede bibliotheek van effecten is altijd mee genomen.
Maar de effecten van FL Studio zijn redelijk. Ik gebruik de EQ2 het meeste en soms de multiband compressor.
Ik heb voor alle effecten van FL Studio wel duurdere en betere VST's.
(Die van Ableton zijn wel een stuk beter en gebruiksvriendelijker, vooral de compressor van Ableton is super makkelijk)
Ik heb soms hetzelfde project in FL Studio en Cubase (om naar iemand te sturen die alleen Cubase heeft)
Als ik dezelfde VSTI en VST effecten gebruik hoor je echt niks verschil.
Een host moet gewoon zorgen voor een makkelijke en aangename workflow dat is alles.
Het einde geluid word niet bepaald door je host.
Pattern based is het al lang niet meer.Kain > Grootste minpunt imo is dat het nog pattern based is (was?) wat je creativiteit niet ten goede komt, is dat met 10 inmiddels veranderd?
[ Voor 18% gewijzigd door Kain_niaK op 29-07-2011 13:34 ]
Ben het met de mannen eens dat FL niet onder doet voor andere host's. Ken genoeg artiesten die echt hele dikke muziek maken met FL. Zelf ben ik er niet kapot van omdat ik de werkwijze niet prettig vind.
Renoise is helemaal een rare host als je hem niet begrijpt, ik vind het geweldig
En ik blijf het zeggen, het ligt niet aan de software, het ligt aan de user. Check eens DubFX op youtube, deze man heeft alleen een looper en een mic nodig. Hij is gewoon zelf de VST, sampler en drumkit in 1
Renoise is helemaal een rare host als je hem niet begrijpt, ik vind het geweldig
En ik blijf het zeggen, het ligt niet aan de software, het ligt aan de user. Check eens DubFX op youtube, deze man heeft alleen een looper en een mic nodig. Hij is gewoon zelf de VST, sampler en drumkit in 1
Die gast is echt héél vet!
Maar kan ik als ik midi kabels heb, alleen mijn geludiskaart met usb aansluiten, en dat ik de rest met midikabel in/out doe? Of moet ik toch elke midi met usb aansluiten? Want dan kom je er toch uiteindelijk een paar poorten tekort
Ik heb in totaal 14 USB slots aan mijn pc zitten, dus geen problemen lijkt me ?
Mocht je te weinig hebben koop je toch gewoon een USB-hub die gevoed is ?
Wowkaos- schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 13:59:
Ik heb in totaal 14 USB slots aan mijn pc zitten, dus geen problemen lijkt me ?![]()
MIDI alleen gebruiken als je nog ouwe apparaten hebt staan die geen USB aansluiting hebben, anders gewoon de USB doen. Heb je meerdere MIDI apparaten dan zou ik overwegen om een patchbay te gebruiken.
MIDI (de aansluiting, niet het protocol) is ontzettend traag, zeker als je meerdere apparaten opelkaar hebt. Als je al een controller, 2synths en een drumcomputer hebt lopen heeft de laatste unit in de rij al hoorbare vertragngen.
USB (waarover je ook het MIDI-protocol kan zenden) heeft ongeveer een miljoen x zoveel bandbreedte dus heb je dat probleem niet zo snel.
MIDI (de aansluiting, niet het protocol) is ontzettend traag, zeker als je meerdere apparaten opelkaar hebt. Als je al een controller, 2synths en een drumcomputer hebt lopen heeft de laatste unit in de rij al hoorbare vertragngen.
USB (waarover je ook het MIDI-protocol kan zenden) heeft ongeveer een miljoen x zoveel bandbreedte dus heb je dat probleem niet zo snel.
Als jullie je drums/snares/whateverpercussie layeren, zorgen jullie er dan ook voor dat de pitches gelijk zijn? Iemand heeft me dat ooit vertelt, dat ze dezelfde toon moeten hebben. Ik vind dat altijd alleen ontzettend moeilijk te horen, of 2 snares bijv dezelfde toon hebben. En boeit het wel? Ik draai meestal aan de semitones tot het punchy klinkt. Maar is dat the way to go?
The way to go is : Als het maar vet klinkt.apNia schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 17:44:
Als jullie je drums/snares/whateverpercussie layeren, zorgen jullie er dan ook voor dat de pitches gelijk zijn? Iemand heeft me dat ooit vertelt, dat ze dezelfde toon moeten hebben. Ik vind dat altijd alleen ontzettend moeilijk te horen, of 2 snares bijv dezelfde toon hebben. En boeit het wel? Ik draai meestal aan de semitones tot het punchy klinkt. Maar is dat the way to go?
Percussie heeft idd een toon, maar heb er regelmatig schijt aan. Het is wel een feit dat als percussie goed afgestemd is dat een beat "af" klinkt. Maar dan nog, een beat waar de tonen alle kanten op vliegen kan nog steeds erg dik zijn.
Ik zeg : Ga af op je gehoor. Is het dik genoeg voor jou? Dan is het goed.
Verwijderd
Omdat Fruity 10 k met p is. 9 was nog wel te doen maar toen gingen ze het 'verbeteren' en hebben ze nou net de dingen uit gehaald die fruity fruity maakten. En geluidskwaliteit is altijd al (ietsje) minder geweest. Ik pik er meestal wel tussenuit wat in fruity en wat in logic gemaakt is. Daar zit een bepaalde sound in waar je van moet houden. (Ik ben al cubase gebruiker wel partijdig overigens.)BtM909 schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 12:53:
Wat is trouwens bij muziek common practice als je meerdere tracks door 1 effect wilt sturen? Ik begrijp dat 'sends' vrij normaal zijn. Maar daarbij hoor je (in Ableton althans, voor zover ik snapte) nog steeds de originele tracks.
Wat ik wil namelijk is voor m'n beats (kicks, snares & hihats) dat het totale signaal daarvan door 1 compressor gaat zodat ik een vollere en gelijkmatigere beat krijg.
Hoe los ik dit op?
Wat ik wil namelijk is voor m'n beats (kicks, snares & hihats) dat het totale signaal daarvan door 1 compressor gaat zodat ik een vollere en gelijkmatigere beat krijg.
Hoe los ik dit op?
Sends op 100% en volume op -100%?apNia schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 17:32:
Wat is trouwens bij muziek common practice als je meerdere tracks door 1 effect wilt sturen? Ik begrijp dat 'sends' vrij normaal zijn. Maar daarbij hoor je (in Ableton althans, voor zover ik snapte) nog steeds de originele tracks.
Hoe los ik dit op?
Verwijderd
Bus gebruiken. (is in latere Live versies mogelijk) En alles daar naar toe sturen wat je wilt en daar je ding mee doen.apNia schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 17:32:
Hoe los ik dit op?
Gewoon een groupchannel gebruiken,dat is in Live gewoon een nieuwe audiotrack die je bv Drumgroup noemt.
Je kan nu alle drumtracks routen naar je groupchannel(Audio To naar bv Drumgroup ipv Master).
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
Ah daarmee is het gelukt, thanks jongens 
Zocht me al suf, maar er is zo'n uitklappaneeltje in de trackview.
Voor Googelers en anderen die willen weten hoe ik het heb opgelost:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=s-_g7MRerH0]
Zocht me al suf, maar er is zo'n uitklappaneeltje in de trackview.
Voor Googelers en anderen die willen weten hoe ik het heb opgelost:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=s-_g7MRerH0]
Nog makkelijker is om gewoon drumrack te gebruiken,je kan dan zowel de enkele kanalen als de gehele drumrack van effecten voorzien.apNia schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 17:32:
Hoe los ik dit op?
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
Verwijderd
Dat kan ook. Maar als je dan er extra dingen naast wil doen dan moet je alsnog een group/bus aanmaken als je alles door een compressor wilt jassen.audiojunk schreef op zondag 31 juli 2011 @ 13:25:
Nog makkelijker is om gewoon drumrack te gebruiken,je kan dan zowel de enkele kanalen als de gehele drumrack van effecten voorzien.
Ik heb standaard bij het begin altijd 4 bussen waarvan de 1e een compressor met sidechain mogelijkheid en 4 send kanalen met elk een standaard FX (galm, delay, chorus, phaser) om ea in te delen. Dan kan ik snel de boel indelen en opleuken als dat nodig is.
Nadeel bij een drumrack is ook dat alles geassigned wordt op 1 miditrack. Ik wil graag een losse track voor m'n hihats, een losse voor m'n rides, en eentje voor m'n kick en snare, zodat het sequencen wat fijner gaat.
Verwijderd
Nog even iets over FL, het is een oneindige discussie.. En daarom geef ik ook even mijn visie 
k ben van mening dat het aan de gebruiker ligt, vaak hoor ik ook wel wanneer iets met FL gemaakt is. Maar dat ligt dan aan de gebruiker. Met FL kan je dingen professioneel laten klinken, je moet alleen weten hoe. Volgens mij gaat dat met programma's als Cubase en Logic makkelijker. Echter gaat het om de muziek, niet om het programma, dus ik vind het raar dat sommige zo veel waarde hechten aan een programma wat een ander gebruikt. Als de muziek goed is, dan luister je er naar en anders maar niet.
k ben van mening dat het aan de gebruiker ligt, vaak hoor ik ook wel wanneer iets met FL gemaakt is. Maar dat ligt dan aan de gebruiker. Met FL kan je dingen professioneel laten klinken, je moet alleen weten hoe. Volgens mij gaat dat met programma's als Cubase en Logic makkelijker. Echter gaat het om de muziek, niet om het programma, dus ik vind het raar dat sommige zo veel waarde hechten aan een programma wat een ander gebruikt. Als de muziek goed is, dan luister je er naar en anders maar niet.
Er zijn een aantal stappen:
- feitelijke muziek maken (vst's, synths, drums, etc.)
- sequencen
- masteren
Er wordt vaker geroepen dat je niet in FL moet masteren, maar tegenwoordig heb je genoeg VST's (zoals T-Racks3
, waarmee je gewoon een eindproductie kan maken (direct in FL).
De mensen hierboven (sorry Tii
) die roepen dat ze het kunnen horen of het FL is of niet, die wil ik voor een dubbelblind test uitdagen. Jullie kunnen zeker ook het verschil in bitrates horen
- feitelijke muziek maken (vst's, synths, drums, etc.)
- sequencen
- masteren
Er wordt vaker geroepen dat je niet in FL moet masteren, maar tegenwoordig heb je genoeg VST's (zoals T-Racks3
De mensen hierboven (sorry Tii
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
BtM - het is meer dat als een track ronduit kut klinkt, dat het vaak het gebrek is aan kunde, en FL Studio dan de logische sequencer is, omdat FL zo laagdrempelig is. Ik denk dat daarom veel mensen kutmuziek aan FL verbinden. De andere grote pakketten zijn vaak wat complexer, en dat is het punt waarop de beginnende producer het vaak aflegt. Ik denk dat het zo in elkaar steekt, niet zozeer dat je aan de synths kan horen of het FL is of niet
Verwijderd
@BtM909, wil je iets zorgvuldiger mijn bericht lezen. Ik zeg 'vaak hoor ik het verschil, maar dat ligt dan aan de gebruiker'. Let op 'vaak' en 'maar'.
Dus nogmaals, vaak is het te verschil te horen, echter komt dit dan door de gebruiker die niet de juiste functies van FL beheerst. Waardoor hij of zij een track maakt die erg basic klinkt. Je kan dus met FL tracks maken op professioneel niveau. Twee goede vrienden van mij werken met FL, eentje op professioneel niveau.
Zoals Apnia ook zegt, programma's als Cubase en Logic zijn complexer, waardoor je al sneller professioneel klinkende tracks kan maken. Maar nogmaals, het ligt aan de gebruiker want alle programma's kunnen vrijwel hetzelfde.
Hopelijk is mijn visie nu wel duidelijk
Dus nogmaals, vaak is het te verschil te horen, echter komt dit dan door de gebruiker die niet de juiste functies van FL beheerst. Waardoor hij of zij een track maakt die erg basic klinkt. Je kan dus met FL tracks maken op professioneel niveau. Twee goede vrienden van mij werken met FL, eentje op professioneel niveau.
Zoals Apnia ook zegt, programma's als Cubase en Logic zijn complexer, waardoor je al sneller professioneel klinkende tracks kan maken. Maar nogmaals, het ligt aan de gebruiker want alle programma's kunnen vrijwel hetzelfde.
Verwijderd
fixedBtM909 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 13:04:
Er zijn een aantal stappen:
-sound design
-recording (+ begeleiding zoals vocal coaching etc.)
-arrangeren/componeren (met supervisie van een producer)
-mixen (met supervisie van een producer)
-pre-masteren
-vinyl cutten/ glas master maken/ mp3 bakken (+ grafisch design en druk van artwork)
Ik wil wel helpen dat te regelen. Ik heb er de apparatuur voor om de test af te laten nemen.Er wordt vaker geroepen dat je niet in FL moet masteren, maar tegenwoordig heb je genoeg VST's (zoals T-Racks3, waarmee je gewoon een eindproductie kan maken (direct in FL).
De mensen hierboven (sorry Tii) die roepen dat ze het kunnen horen of het FL is of niet, die wil ik voor een dubbelblind test uitdagen. Jullie kunnen zeker ook het verschil in bitrates horen
Want dat zijn idd de stappen die bepalen dat je kan horen of iets in FL is gemaaktVerwijderd schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 18:15:
[...]
fixed
[...]
Ik wil wel helpen dat te regelen. Ik heb er de apparatuur voor om de test af te laten nemen.
Jij hebt het over profi studios en dito budget. Dit gaat met name om personen die thuis achter de PC hobbyen en begint tot eind zelf doen.
apNia schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 13:07:
BtM - het is meer dat als een track ronduit kut klinkt, dat het vaak het gebrek is aan kunde, en FL Studio dan de logische sequencer is, omdat FL zo laagdrempelig is. Ik denk dat daarom veel mensen kutmuziek aan FL verbinden. De andere grote pakketten zijn vaak wat complexer, en dat is het punt waarop de beginnende producer het vaak aflegt. Ik denk dat het zo in elkaar steekt, niet zozeer dat je aan de synths kan horen of het FL is of niet
Ofwel het ligt niet aan FL, het ligt aan de gebruikers ervanVerwijderd schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 16:31:
@BtM909, wil je iets zorgvuldiger mijn bericht lezen. Ik zeg 'vaak hoor ik het verschil, maar dat ligt dan aan de gebruiker'. Let op 'vaak' en 'maar'.
[ Voor 62% gewijzigd door BtM909 op 02-08-2011 09:56 ]
.
[ Voor 99% gewijzigd door BtM909 op 02-08-2011 09:56 . Reden: dubbel ]
Verwijderd
Ik zie geen drogreden in mijn eerste post hoor, mja mijn visie is nu in ieder geval duidelijk
Ok, ik neem de uitdaging aan.
Ik post deze week hier 9 linkjes.
3 wave files op 16 bit en 48 Khz.
Het is hetzelfde nummer alleen opgenomen/gerenderd in
-FL Studio 10.0.5 (master opgenomen)
-Cubase 5.5.3 (render naar wave)
-Ableton Live 7.0.18 (render naar wave)
dan die zelfde files maar dan geconverteerd naar mp3 met LAME 3.98.3 CBR 128 kbps
En nog een keer naar LAME 3.98.3 CBR maar dan met 320 kbps.
Kijken wie de juiste bestandsnamen bij het juiste programma kan plaatsen.
Het is een trance nummer waar meerder mensen mij gevraagd van hebben of ze er een remix van konden maken. Toen heb ik het nummer ook in Cubase en Ableton gemaakt zodat ik die mensen gewoon de project files kon sturen (of voorwaarde dat ze ook al mijn plugins hadden, en anders zette ik de plugin om naar wave)
In alle drie de pakketten heb ik exact dezelfde VST's, samples en effecten gebruikt.
Dus elk verschil komt door de host en niet door een andere factor.
Samples:
Een paar VEC drum samples
VST's:
Massive
Sylenth1
Omnisphere
Trilian
Stylus RMX
Effecten:
Kjaerhus Audio
Ik maak er 9 estanden van omdat we dan iets meer materiaal hebben anders kan je zo makkelijk juist gokken. maar niet stiekem de mp3 terug omzetten naar wave en dan bit per bit gaan vergelijken, als dat al kan
Oh, nee dat kan niet want mp3 is lossy
Ik post deze week hier 9 linkjes.
3 wave files op 16 bit en 48 Khz.
Het is hetzelfde nummer alleen opgenomen/gerenderd in
-FL Studio 10.0.5 (master opgenomen)
-Cubase 5.5.3 (render naar wave)
-Ableton Live 7.0.18 (render naar wave)
dan die zelfde files maar dan geconverteerd naar mp3 met LAME 3.98.3 CBR 128 kbps
En nog een keer naar LAME 3.98.3 CBR maar dan met 320 kbps.
Kijken wie de juiste bestandsnamen bij het juiste programma kan plaatsen.
Het is een trance nummer waar meerder mensen mij gevraagd van hebben of ze er een remix van konden maken. Toen heb ik het nummer ook in Cubase en Ableton gemaakt zodat ik die mensen gewoon de project files kon sturen (of voorwaarde dat ze ook al mijn plugins hadden, en anders zette ik de plugin om naar wave)
In alle drie de pakketten heb ik exact dezelfde VST's, samples en effecten gebruikt.
Dus elk verschil komt door de host en niet door een andere factor.
Samples:
Een paar VEC drum samples
VST's:
Massive
Sylenth1
Omnisphere
Trilian
Stylus RMX
Effecten:
Kjaerhus Audio
Ik maak er 9 estanden van omdat we dan iets meer materiaal hebben anders kan je zo makkelijk juist gokken. maar niet stiekem de mp3 terug omzetten naar wave en dan bit per bit gaan vergelijken, als dat al kan
Oh, nee dat kan niet want mp3 is lossy
Klinkt wel complex om in 3 projecten op te zetten, maar ik kijk er naar uit 
Je kan trouwens vanuit FL ook naar wav renderen!
Je kan trouwens vanuit FL ook naar wav renderen!
Klopt maar in tegenstelling tot de mythe dat het geluid van de engine van FL Studio slecht is:
Als je renderd naar wave in FL Studio komt er heel licht een extra compressie op het geluid.
En bij mij gebeurt het met renderen zo vaak dat er er een plugin licht out of sync gaat.
Meestal als ik met arpeggio's werk en de VST een trigger heeft.
Ik heb in ieder geval al gemerkt dat als ik gewoon de master naar de disk record dat het geluid tenminste altijd exact zo klink als ik het hoor als ik gewoon FL Studio de tracks laat afspelen.
Als ik render dan heb ik bij 2 van 10 projecten wel een probleem.
Ableton en Cubase hebben hier geen last van.
En ja de buffer instellingen van mijn VST's staan goed en audio delay compensation staat ook goed.
Als je renderd naar wave in FL Studio komt er heel licht een extra compressie op het geluid.
En bij mij gebeurt het met renderen zo vaak dat er er een plugin licht out of sync gaat.
Meestal als ik met arpeggio's werk en de VST een trigger heeft.
Ik heb in ieder geval al gemerkt dat als ik gewoon de master naar de disk record dat het geluid tenminste altijd exact zo klink als ik het hoor als ik gewoon FL Studio de tracks laat afspelen.
Als ik render dan heb ik bij 2 van 10 projecten wel een probleem.
Ableton en Cubase hebben hier geen last van.
En ja de buffer instellingen van mijn VST's staan goed en audio delay compensation staat ook goed.
[ Voor 7% gewijzigd door Kain_niaK op 02-08-2011 13:27 ]
ik doe alvast niet mee, ga er toch geen verschil in horen.
ik denk dat de meeste kritiek gebaseerd is op hetzelfde als "presetgebruik", je gebruikt een feature zo vaak (of niet) dat het te horen is welk programma je gebruikt. FL is heel potent maar is wat minder uitgebreid dan Cubase of Ableton, logisch dat je dan sneller gaat horen dat een bepaald programma is gebruikt,
Dezelfde VST op een andere host, maar wel gerenderd door dezelfde DSP moet gewoon hetzelfde resultaat opleveren.
ik denk dat de meeste kritiek gebaseerd is op hetzelfde als "presetgebruik", je gebruikt een feature zo vaak (of niet) dat het te horen is welk programma je gebruikt. FL is heel potent maar is wat minder uitgebreid dan Cubase of Ableton, logisch dat je dan sneller gaat horen dat een bepaald programma is gebruikt,
Dezelfde VST op een andere host, maar wel gerenderd door dezelfde DSP moet gewoon hetzelfde resultaat opleveren.
Precies. Niet bit identiek resultaat.
Want elke host heeft een andere flow voor het geluid en hoe het door de engine gemixed word.
Maar die verschillen mogen niet hoorbaar zijn.
Om mijn FL Studio project naar Cubase en Ableton live te zetten moest ik het volgende doen.
Eerst dezelfde VST's en samples laden. (en effecten maar dat zijn ook VST's)
Dan de samples in alle 3 de hosts dezelfde kanalen geven.
Idem voor de VST's.
In de zelfde kanalen dezelfde effecten openen.
Je kunt een VST setting opslaan en dus heb je zo in elke host exact dezelfde VST's open staan.
Vervolgens laad je de midi in.
Het lastigste is de automation van je VST's en effecten.
Die laad zich niet zo snel exporteren en importeren dus die moet je handmatig namaken (rot klusje)
Vervolgens kijk je naar het verschil tussen de hosts van je samples.
Staat ze exact even hard ? Geen bewerkingen op je samples in één host en niet in de andere ?
Dan ze je al je kanalen in je mixer even hard.
Hetzelfde voor je master.
Je hoeft maar één keer uit te zoeken welke settings voor alle host exact evenveel decibel geven. (dat onthou je)
Side chaining is af en toe lastig want elke host heeft zo zijn manier.
Enfin.
Mijn trance project is gemaakt in FL Studio en heeft daar 31 uur voordat het af was. (geen mastering, dat doe ik niet in FL Studio)
Het heeft mij 5 uur gekost om het volledig in Cubase te krijgen en ongeveer 3 uur om het volledig in Ableton te krijgen. (Ik ken Abelton nog net iets beter als Cubase)
Ik ben nu op vakantie maar deze week ben ik weer in mijn studio.
Ik zal dan even renderen en opnemen en de 9 files hier posten.
Is een project uit augustus 2009.
Want elke host heeft een andere flow voor het geluid en hoe het door de engine gemixed word.
Maar die verschillen mogen niet hoorbaar zijn.
Om mijn FL Studio project naar Cubase en Ableton live te zetten moest ik het volgende doen.
Eerst dezelfde VST's en samples laden. (en effecten maar dat zijn ook VST's)
Dan de samples in alle 3 de hosts dezelfde kanalen geven.
Idem voor de VST's.
In de zelfde kanalen dezelfde effecten openen.
Je kunt een VST setting opslaan en dus heb je zo in elke host exact dezelfde VST's open staan.
Vervolgens laad je de midi in.
Het lastigste is de automation van je VST's en effecten.
Die laad zich niet zo snel exporteren en importeren dus die moet je handmatig namaken (rot klusje)
Vervolgens kijk je naar het verschil tussen de hosts van je samples.
Staat ze exact even hard ? Geen bewerkingen op je samples in één host en niet in de andere ?
Dan ze je al je kanalen in je mixer even hard.
Hetzelfde voor je master.
Je hoeft maar één keer uit te zoeken welke settings voor alle host exact evenveel decibel geven. (dat onthou je)
Side chaining is af en toe lastig want elke host heeft zo zijn manier.
Enfin.
Mijn trance project is gemaakt in FL Studio en heeft daar 31 uur voordat het af was. (geen mastering, dat doe ik niet in FL Studio)
Het heeft mij 5 uur gekost om het volledig in Cubase te krijgen en ongeveer 3 uur om het volledig in Ableton te krijgen. (Ik ken Abelton nog net iets beter als Cubase)
Ik ben nu op vakantie maar deze week ben ik weer in mijn studio.
Ik zal dan even renderen en opnemen en de 9 files hier posten.
Is een project uit augustus 2009.
Jullie gebruiken soms woorden en termen, wat mij eraan herrinnerd dat ik nog een lange weg te gaan heb wil ik bij jullie in de buurt komen
Weten jullie dit puur door zelf veel uit te proberen (dat sowieso) of kijken jullie ook filmpejs ofso?
Side chaning, renderren, compresie, engine. pff lastig
Weten jullie dit puur door zelf veel uit te proberen (dat sowieso) of kijken jullie ook filmpejs ofso?
Side chaning, renderren, compresie, engine. pff lastig
Ik heb in het begin de meeste dingen uitgezocht door het te proberen en erna te luisteren.
Wat is een flanger effect ? Hoe klinkt het ? Wat is het verschil tussen flanger en phaser ?
En dan lees je dingen op internet: Gebruik compressie om je tracks meer "punch" te geven.
Dan ga je dingen uitproberen. Af en toe zoek je informatie op. Je leert dingen bij.
Je ontdekt je eigen trucjes die je soms deelt en soms voor je zelf houd.
Je leest de fruityloops bijbel van voor naar achter door.
Maar vraag me niet hoe een compressor werkt. Dat weet ik maar vaagjes. De wiskunde erachter ken ik niet echt. Het belangrijkste voor mij is dat ik weet welke technisch trucje welk verschil in geluid geeft.
En het feit dat ik prima zelf kan horen wanneer iets beter klinkt. In het eind maak ik muziek voor mezelf (dan heb ik het over mijn eigen muziek die ik gratis release, de muziek/audio die ik voor mijn werk maak, daar heb ik natuurlijk niks over te zeggen)
Als ik het goed vind klinken dan ben ik tevreden.
Doe ik iets waardoor ik het beter vind klinken dan zoveel te beter.
Als iemand mij een tip geeft om wat auto tune te gebruiken en ik vind het niks dan doe ik het niet.
Mijn oren (eigenlijk hersenen) zijn de baas.
Als ik op de piano opeens iets improviseer en het klinkt goed dan zet ik het vaak over op de computer.
Dan staan de nootjes in de piano roll. Vroeger begon ik dan gewoon een stukje te loopen en dan zette ik elke keer een nootje hoger of lager tot het beter klonk. (soort van brute force muziek schrijven)
Later (toen ik meer ervaring had) hoorde ik gewoon in mijn hoofd welke noot beter was en kon ik die meteen vinden.
Wat is een flanger effect ? Hoe klinkt het ? Wat is het verschil tussen flanger en phaser ?
En dan lees je dingen op internet: Gebruik compressie om je tracks meer "punch" te geven.
Dan ga je dingen uitproberen. Af en toe zoek je informatie op. Je leert dingen bij.
Je ontdekt je eigen trucjes die je soms deelt en soms voor je zelf houd.
Je leest de fruityloops bijbel van voor naar achter door.
Maar vraag me niet hoe een compressor werkt. Dat weet ik maar vaagjes. De wiskunde erachter ken ik niet echt. Het belangrijkste voor mij is dat ik weet welke technisch trucje welk verschil in geluid geeft.
En het feit dat ik prima zelf kan horen wanneer iets beter klinkt. In het eind maak ik muziek voor mezelf (dan heb ik het over mijn eigen muziek die ik gratis release, de muziek/audio die ik voor mijn werk maak, daar heb ik natuurlijk niks over te zeggen)
Als ik het goed vind klinken dan ben ik tevreden.
Doe ik iets waardoor ik het beter vind klinken dan zoveel te beter.
Als iemand mij een tip geeft om wat auto tune te gebruiken en ik vind het niks dan doe ik het niet.
Mijn oren (eigenlijk hersenen) zijn de baas.
Als ik op de piano opeens iets improviseer en het klinkt goed dan zet ik het vaak over op de computer.
Dan staan de nootjes in de piano roll. Vroeger begon ik dan gewoon een stukje te loopen en dan zette ik elke keer een nootje hoger of lager tot het beter klonk. (soort van brute force muziek schrijven)
Later (toen ik meer ervaring had) hoorde ik gewoon in mijn hoofd welke noot beter was en kon ik die meteen vinden.
DrFurioux, leuke is dat je dat allemaal niet hoeft te weten om te beginnen met muziek te maken. Sterker nog, don't fucking worry. Hij zijn dingen die ongetwijfeld op je pad komen als je verder bent
Maar als je de kans krijgt om muziek te leren op een school moet je dat zeker doen.
Ik wil al jaren Media Music studeren in Enschede aan het Artez maar ik heb het theoretisch toelating examen nog niet gehaald. (ik ken bijna niks van muziek theorie en ik heb absoluut geen absoluut gehoor)
Ik wil al jaren Media Music studeren in Enschede aan het Artez maar ik heb het theoretisch toelating examen nog niet gehaald. (ik ken bijna niks van muziek theorie en ik heb absoluut geen absoluut gehoor)
Das waar apNia. Ik ben gewoon een beetje aan het kijken wat bepaalde effecten doen en hoe ik het kan manipuleren. Ik probeer altijd zo veel mogenlijk die standaard geluiden te vermijden en anders zoveel mogenlijk te veranderen.
Ik ben al wel een tijdje bezig (5 jaar), maar sinds kort besteed ik er meer tijd aan.
Hoever mijn niveau is kun je beluisteren op: http://music.pandemic-eventz.nl/ .
Ik ben al wel een tijdje bezig (5 jaar), maar sinds kort besteed ik er meer tijd aan.
Hoever mijn niveau is kun je beluisteren op: http://music.pandemic-eventz.nl/ .
[ Voor 36% gewijzigd door DrFurioux op 02-08-2011 15:14 ]
Leuk om te horen:
Metallica - Nothing Else Matters
maar dan in E Majeur ipv E mineur
YouTube: Major Scaled # 01 : 'Nothing Else Majeur' (Metallica's Famous Ballad with Major Scale) - YouTube
Metallica - Nothing Else Matters
maar dan in E Majeur ipv E mineur
YouTube: Major Scaled # 01 : 'Nothing Else Majeur' (Metallica's Famous Ballad with Major Scale) - YouTube
Kijk ook eens naar magix samplitude, dit is een programma dat veel goedkoper is dan cubase maar wel goed.Zanzarismo schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 18:50:
Cubase is door velen in mijn omgeving aangeraden, maar schijnt ook het ingewikkeldste te zijn..?
Ik zal je advies eens opvolgen..
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Bij Magix krijg ik dat gevoel wat veel anderen ook krijgen bij FL Studio. Waarschijnlijk compleet ongegrond, maar dat is alleen omdat ik bij Magix een flashback krijg naar 1996. 15 jaar geleden alweer
Ik heb zowel cubase als magix samplitude. Ik moet beide programma's nog leren maar samplitude geeft mij een erg goede indruk.apNia schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 16:16:
Bij Magix krijg ik dat gevoel wat veel anderen ook krijgen bij FL Studio. Waarschijnlijk compleet ongegrond, maar dat is alleen omdat ik bij Magix een flashback krijg naar 1996. 15 jaar geleden alweer
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Magix..apNia schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 16:16:

"ja euh, ik maak muziek zo hier en daar."
"ooohhhh met Magix zeker! leuk is dat he!"
Ja, maar dat is toch niet hetzelfde als met FL Studio.apNia schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 16:16:
Het begon met fruityloops en fruityloops 1.0 kon alleen iets met midi.
Vanaf 3.0 begon het een beetje wat te worden maar toen was het nog altijd een amateuristisch programma.
Vanaf 5.0 - 7.0 werd FL Studio elke keer een stukje beter.
Vanaf 8.0 - 10.0 was de kwaliteit van FL Studio ongeveer gelijk aan die van de concurrenten waar FL Studio het voordeel had dat je "bang for bucks" kreeg.
MAGIX is een ander verhaal.
In de 1992 kwam de eerste versie van MAGIX Samplitude uit voor Amiga.
Het had toen al 24 bit editing. Er zijn zelfs versies geweest voor windows 3.1
In 1998 kwam Samplitude 2496, dat kon gelijktijdig opnemen naar je harde schijf en je geheugen.
Wat uniek was voor een DAW in die tijd.
Enfin, MAGIX Samplitude is altijd een top professional programma geweest.
Toen fruityloops in 1998 uitkwam hoorde Samplitude al bij de top van de DAW.
Later kwamen er andere goede spelers op de markt en verloor MAGIX markt aandeel.
Maar MAGIX staat natuurlijk vooral bekend om MAGIX Music Maker maar dat is een totaal ander programma als Samplitude.
Music Maker was voor de consument. Samplitude voor de grote studio's.
Met Music Maker moest je gewoon "blokjes" (van te voren gemaakte samples) in de juiste volgorde neerzetten.
Zolang je geen twee blokjes met een verschillende melodie lijnen boven elkaar zette klonk het altijd.
Ik heb mij er nog mee geamuseerd maar muziek maken kun je het niet echt noemen. (een trapje er net boven is het mixen van een nummer)
Ik weet nog een kerel die op zijn website meer dan 5000 nummer aanbood die allemaal in een paar minuten gemaakt waren met Music Maker.
TL'DR: Fruityloops = FL Studio
Samplitude ≠ Magic Music Maker
[ Voor 10% gewijzigd door Kain_niaK op 02-08-2011 16:55 ]
Ja Magix Music Maker moet ik altijd aan denken als ik Magix hoor 
Je had toen zo'n rave CD waar je zo'n populair Paul Elstak nummer kon remixen ofzo hahahaha. Wat voelde ik me toen een producer! Hop hop, klaar voor Mysteryland!
Had nog nooit van Magix Samplitude gehoord trouwens Kain, dat het zo oud was en voor Magix Music Maker bestond verbaast me helemaal
Je had toen zo'n rave CD waar je zo'n populair Paul Elstak nummer kon remixen ofzo hahahaha. Wat voelde ik me toen een producer! Hop hop, klaar voor Mysteryland!
Had nog nooit van Magix Samplitude gehoord trouwens Kain, dat het zo oud was en voor Magix Music Maker bestond verbaast me helemaal
Verwijderd
Het zal me jeuken of iets goed of slecht gebouwt is. Het gaat volgens mij hier om het feit hoe progje A vs progje B klinkt. Smaak gebonden zaken kan je veel over ouwebetten maar het hierover eens worden zal nooit lukken.BtM909 schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 09:53:
Want dat zijn idd de stappen die bepalen dat je kan horen of iets in FL is gemaakt
Qua leerzaamheid maakt het weinig uit of het pro of hobby is. Ik heb iig een pro omgeving om te vergelijken dus is dat geen belemmering voor het resultaat. Gebruik je daarnaast de dubbel blinde methode (freeware? progje voor), is het zelfs wetenschappelijk te onderbouwen.Jij hebt het over profi studios en dito budget. Dit gaat met name om personen die thuis achter de PC hobbyen en begint tot eind zelf doen.
Het ligt (bijna) altijd aan de gebruikers. Maar er zijn genoeg (commerciele) succesvolle releases geweest gemaakt met FL. (Heb er wat gemastered.) Als je het absoluut bekijkt dan valt het resultaat wel mee.Ofwel het ligt niet aan FL, het ligt aan de gebruikers ervanZeg dat dan ook ipv een drogreden te gebruiken door FL te benoemen
@Kain
Vet dat je ook je hulp aanbied. Maar dan graag als 44.1kHz 24bit zodat je geen 'vervuilding' krijgt van conversies die ea kunnen maskeren. (48kHz is normaal voor film/tv, voor muziek is dat 44.1 (of veelvouden daarvan))
@Spruit
Samplitude is gewoon door Magix opgekocht maar kwalitatief meer dan voldoende om vette shit mee te bouwen. Persoonlijk vind ik het wat rommelig en onoverzichtelijk. Wat je aan softsynths en effecten bijkrijgt werd ik ook niet warm van.
wja ellendige meuk was dat inderdaad, kreeg je allemaal dudes die ineens producertips aan me gingen vragen voor in Musicmaker. compresse?wasdah? zit er niet in...maar ik heb wel een faser en reverb die ik in 3 standen kan zetten!kaos- schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 16:30:
[...]
Magix..Dat was idd "een geweldig programma om zelf muziek mee te maken". Als mensen je vroegen wat je in je vrije tijd deed;
"ja euh, ik maak muziek zo hier en daar."
"ooohhhh met Magix zeker! leuk is dat he!"
Maar dat was Musicmaker en niet Samplitude, dat laatste is op zich een behoorlijk fatsoenlijk programma.
Edit; zie net promofilmpje van Reason 6...Dat begint ook steeds serieuzer te worden:
YouTube: Introducing Reason 6 - YouTube
[ Voor 13% gewijzigd door vlaaing peerd op 02-08-2011 21:22 ]
Hahahaha ja had 'm ook gezien. Wat een onwijze hipsters in die video zeg. Ik denk niet dat ze hun doelgroep echt kennen. Of ze doen alsof
Verwijderd
Marketing is toch altijd doen alsof?apNia schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 2223:
Hahahaha ja had 'm ook gezien. Wat een onwijze hipsters in die video zeg. Ik denk niet dat ze hun doelgroep echt kennen. Of ze doen alsof
Reason is handig voor mensen die moeite hebben om 5000 VST plugins te handlen en lekker met een progje willen werken met een vaste set aan onderdelen. Persoonlijk zou ik het dan toch nog rewiren en in een andere DAW afmixen. Misschien met deze 6 versie alleen de bussen/output want de mix engine van 6 lijkt me wel te zijn verbeterd. Maar qua FX verwacht ik dat er nog steeds betere VST fx zijn dan die standaard in 6 zitten.
Nieuwe track is bijna af. Weer voor een remix compo gemaakt. Stiekem hoop ik er toch ooit eentje te winnen
Ik probeer mijn nieuwe Yamaha MOX6 aan de praat te krijgen met een M-Audio Fasttrack pro, maar ik krijg de patches/voices niet te horen die in de synthesizer zitten.
Wat ik heb gedaan is 2 van deze kabels: http://www.elektronica-online.nl/?content=10662 aangesloten op mijn Output van mn keyboard en die aangesloten op de Inputs van mn fasttrack.
Op de outputs van mn Fasttrack zitten de studio monitoren.
Weet iemand wat ik hier fout doe of moet ik nog wat instellen ergens in het OS?
Overigens lukt het wel als ik de studio monitoren rechtstreeks aan de keyboard aansluit, maar ik wil dat het via mn usb geluidskaart gaat. In Logic of Fruity Loops werkt die ook, maar dan alleen met de geluiden die in de DAW zitten
edit: nvm al opgelost
Wat ik heb gedaan is 2 van deze kabels: http://www.elektronica-online.nl/?content=10662 aangesloten op mijn Output van mn keyboard en die aangesloten op de Inputs van mn fasttrack.
Op de outputs van mn Fasttrack zitten de studio monitoren.
Weet iemand wat ik hier fout doe of moet ik nog wat instellen ergens in het OS?
Overigens lukt het wel als ik de studio monitoren rechtstreeks aan de keyboard aansluit, maar ik wil dat het via mn usb geluidskaart gaat. In Logic of Fruity Loops werkt die ook, maar dan alleen met de geluiden die in de DAW zitten
edit: nvm al opgelost
motabeatz.com
Bij Reason heb ik steeds t idee dat ze alleen maar toevoegen ipv bestaande elementen verbeteren... Wat heb je in hemelsnaam straks aan 4000 mogelijke rackelementenVerwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 07:32:
[...]
Marketing is toch altijd doen alsof?
Reason is handig voor mensen die moeite hebben om 5000 VST plugins te handlen en lekker met een progje willen werken met een vaste set aan onderdelen. Persoonlijk zou ik het dan toch nog rewiren en in een andere DAW afmixen. Misschien met deze 6 versie alleen de bussen/output want de mix engine van 6 lijkt me wel te zijn verbeterd. Maar qua FX verwacht ik dat er nog steeds betere VST fx zijn dan die standaard in 6 zitten.

Welke track?Whyte schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 16:47:
Nieuwe track is bijna af. Weer voor een remix compo gemaakt. Stiekem hoop ik er toch ooit eentje te winnen
Deze
Solee - Jule (Whyte's Peeboob Remix)
[Soundcloud: http://soundcloud.com/whytewip/solee-jule-whytes-peeboob]
Remix van deze plaat.
Benieuwd wat jullie er van vinden
Wauw, dit is echt nice:DWhyte schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 02:29:
[...]
Solee - Jule (Whyte's Peeboob Remix)
[audio]
Waar heb je dit in gemaakt?
ik vind het ook te weinig bieden voor standalone gebruik, maar aan de andere kant heeft het ook weer veel mogelijkheden die je met een VST host weer niet hebt. IMO is het dus wel een aanwinst in de studio en zeker versie 6 vind ik er erg volwassen uitzien.Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 07:32:
[...]
Echt supergrappig, ik dacht gisteren toevallig exact hetzelfde: ik mis bepaalde functionaliteiten in de huidige onderdelen van Reason, waarom updaten ze die niet? Zoals een beetje volwassen samplecontrol die Sampler van Ableton biedt. En waar blijft de grote mensen spectrum analyzer?BtM909 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 21:23:
[...]
Bij Reason heb ik steeds t idee dat ze alleen maar toevoegen ipv bestaande elementen verbeteren... Wat heb je in hemelsnaam straks aan 4000 mogelijke rackelementen
Ik heb jaren geleden de Syrincs M3-220 monitor set gekocht. Destijds deed ik enkel DJ'en en niet produceren. Hoe dan ook, het syrincs setje is echt een lust voor het oor.
Echter, nu ik niks meer doe met dj'en wil ik mogelijk iets anders... Maar dan alleen als ik een nette prijs (+/- 400 euro) voor mijn set krijg. De reden voor verkoop is dat ik een monitor set wil zonder losse subwoofer.
Maar waar ik tegen aanloop is het feit dat het syrincs setje zo ongelofelijk lekker klinkt, dat ik vrees geen soortgelijke kwaliteit te vinden voor een +/- 200 a 250 euro per stuk... (ok, max 300)
Nu zie ik dat een KRK RP 8 G2 ongeveer 250 euro kost. Is dit een speaker die prima te gebruiken is bij het produceren? Kan deze monitor ook voldoende bass weergeven bij het afluisteren van muziek? (ik hoef geen 100% dedicated monitor enkel voor produceren, ik wil ook muziek beluisteren)
Een andere KRK serie zou de KRK VXT 4kunnen zijn... deze kosten ongeveer 300 euro per stuk (en vallen nog nét binnen mijn bduget)
Wat voor suggesties hebben jullie?
voor de volledigheid hierbij enkele specs van de syrincs set (van een webshop gekopieerd)
Actief systeem met in totaal 220 Watt RMS vermogen, verdeeld over 5 eindtrappen.
Syrincs Large Signal Technology©
Kompleet magnetisch afgeschermde topjes voor AV- of PC-Toepassingen
Actieve Cross-over voor optimale aanpassing van de gebruikte speakers
Symmetrische XLR-Ingangen met ingangsregelaar EN aparte regelaar voor de klankbalans tussen topjes en sub
Hoge geluidsdruk: 111 dB SPL peak @ 1m
D'Appolito configuratie van de topjes
Schakelbare EQ voor vrijstaand- of tafelplaatsing
Schakelbare Delay voor het optimaal gelijklopen van de fase tussen de Subwoofer en Topjes: 0 m of 0,6 m
1" Neodymium Dome tweeter met “Acoustic Waveguide” voor een hoge dynamiek
Hogetonen speaker wordt door Peak en RMS Limiter beveiligd
De Topjes bevatten geen Transformatoren of spoelen
Het één-kabel-Systeem voorziet de Topjes van signaal en voedings-spanningen
De bandpass subkast heeft een krachtige 8"-Woofer voor een droge dynamische basweergave
Technische Daten:
Frequenzbereich (-10 dB): 39 Hz - 24 kHz
Frequenzbereich (-3 dB): 45 Hz - 19 kHz
Maximalpegel: 111 dB SPL @ 1m
Eingangsempfindlichkeit: 0,25 V .....4 V eff.
Eingangnsimpedanz: 15 kOhm asymm. 30 kOhm symm.
Verstärkerleistung: 68 Watt rms Sub, 2 x 38 Watt rms pro Sat
Fremdspannungsabstand: >96 dB(A)
Abmessungen (HxBxT): 427 x 287 x 323 Sub, 334 x 126 x 184 Satellit
Gewicht: 15,5 Kg Sub, 3,5 kg pro Satellit
Echter, nu ik niks meer doe met dj'en wil ik mogelijk iets anders... Maar dan alleen als ik een nette prijs (+/- 400 euro) voor mijn set krijg. De reden voor verkoop is dat ik een monitor set wil zonder losse subwoofer.
Maar waar ik tegen aanloop is het feit dat het syrincs setje zo ongelofelijk lekker klinkt, dat ik vrees geen soortgelijke kwaliteit te vinden voor een +/- 200 a 250 euro per stuk... (ok, max 300)
Nu zie ik dat een KRK RP 8 G2 ongeveer 250 euro kost. Is dit een speaker die prima te gebruiken is bij het produceren? Kan deze monitor ook voldoende bass weergeven bij het afluisteren van muziek? (ik hoef geen 100% dedicated monitor enkel voor produceren, ik wil ook muziek beluisteren)
Een andere KRK serie zou de KRK VXT 4kunnen zijn... deze kosten ongeveer 300 euro per stuk (en vallen nog nét binnen mijn bduget)
Wat voor suggesties hebben jullie?
voor de volledigheid hierbij enkele specs van de syrincs set (van een webshop gekopieerd)
Actief systeem met in totaal 220 Watt RMS vermogen, verdeeld over 5 eindtrappen.
Syrincs Large Signal Technology©
Kompleet magnetisch afgeschermde topjes voor AV- of PC-Toepassingen
Actieve Cross-over voor optimale aanpassing van de gebruikte speakers
Symmetrische XLR-Ingangen met ingangsregelaar EN aparte regelaar voor de klankbalans tussen topjes en sub
Hoge geluidsdruk: 111 dB SPL peak @ 1m
D'Appolito configuratie van de topjes
Schakelbare EQ voor vrijstaand- of tafelplaatsing
Schakelbare Delay voor het optimaal gelijklopen van de fase tussen de Subwoofer en Topjes: 0 m of 0,6 m
1" Neodymium Dome tweeter met “Acoustic Waveguide” voor een hoge dynamiek
Hogetonen speaker wordt door Peak en RMS Limiter beveiligd
De Topjes bevatten geen Transformatoren of spoelen
Het één-kabel-Systeem voorziet de Topjes van signaal en voedings-spanningen
De bandpass subkast heeft een krachtige 8"-Woofer voor een droge dynamische basweergave
Technische Daten:
Frequenzbereich (-10 dB): 39 Hz - 24 kHz
Frequenzbereich (-3 dB): 45 Hz - 19 kHz
Maximalpegel: 111 dB SPL @ 1m
Eingangsempfindlichkeit: 0,25 V .....4 V eff.
Eingangnsimpedanz: 15 kOhm asymm. 30 kOhm symm.
Verstärkerleistung: 68 Watt rms Sub, 2 x 38 Watt rms pro Sat
Fremdspannungsabstand: >96 dB(A)
Abmessungen (HxBxT): 427 x 287 x 323 Sub, 334 x 126 x 184 Satellit
Gewicht: 15,5 Kg Sub, 3,5 kg pro Satellit
OK hier komt een odd vraagje, in de volgende video zit een klop-geluid. Over mijn oordopjes klinkt het serieus net alsof iemand op de deur klopt als je de audio wat harder zet, alsof het geluid van buiten m'n oordopjes komt. Wat is de theorie daar achter?
[ Voor 4% gewijzigd door apNia op 04-08-2011 13:58 ]
Hele korte chorus lijkt me ? Dat klop geluid kan ook opgenomen zijn met 2 mic's trouwens..apNia schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 13:55:
OK hier komt een odd vraagje, in de volgende video zit een klop-geluid. Over mijn oordopjes klinkt het serieus net alsof iemand op de deur klopt als je de audio wat harder zet, alsof het geluid van buiten m'n oordopjes komt. Wat is de theorie daar achter?
Opgenomen met een stereo mic. Daarnaast is die mic gepositioneerd op ongeveer dezelfde hoogte als waar jouw oren zitten en het filmpje is opgenomen in een kamer, net zo eentje als waarin jij nu naar het filmpje zit te luisteren.
Het geluid 'klopt' dus. (
)
Het geluid 'klopt' dus. (
Stereo mic, kan maar dit is toch gewoon een klop met wat reverb, ietsiepietsie echo en wat panning naar links of rechts
Verwijderd
Spectrum analyzers zijn voor watjes.apNia schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 10:33:
En waar blijft de grote mensen spectrum analyzer?
Moet je deze eens luisteren, wordt je helemaal gekapNia schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 13:55:
http://www.all-about-psyc...s/virtual-barber-shop.mp3
http://juneja.info/binaural/v-i-r-t-u-a-l-_-b-a.mp3
Betere kwali
Thanks man! Track is helemaal gemaakt in Ableton, met gebruik van de originele samples van Solee, een beetje van mij en een beetje van Maggi. Hardware is niet meer dan een dom midi-keyboardje en m'n headphones, m'n speakers' tweeters zijn kapot namelijkDrFurioux schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 09:24:
[...]
Wauw, dit is echt nice:D
Waar heb je dit in gemaakt?
[ Voor 3% gewijzigd door Florinsz op 05-08-2011 02:24 ]
Die is idd te dope voor woorden. Bizar de eerste keer dat ik dat hoorde met m'n headphone opWhyte schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 23:49:
[...]
Moet je deze eens luisteren, wordt je helemaal gek.
Hij's idd erg nice man
[...]
Thanks man! Track is helemaal gemaakt in Ableton, met gebruik van de originele samples van Solee, een beetje van mij en een beetje van Maggi. Hardware is niet meer dan een dom midi-keyboardje en m'n headphones, m'n speakers' tweeters zijn kapot namelijk
Hahahahahaha dit is toch VET!!! Is echt de fake 3D onder de audioWhyte schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 23:49:
[...]
Moet je deze eens luisteren, wordt je helemaal gek.
Dat stukje met die schaar!
Thanks Whyte
Leg uitVerwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 20:03:
[...]
Spectrum analyzers zijn voor watjes.
Heb even een betere kwaliteit link toegevoegd
Sorry maar dat vind ik echt niet relevant voor mij, of de meesten in dit topic. Jij bent wellicht nu in staat bepaalde problemen dmv enkel gehoor te kunnen identificeren, net als ik na jaren ontwerp kan zeggen "dit moet 13 pixels opzij" zonder er op in te zoomen. Voor diegenen die het niet kunnen horen is een spectrum analyzer een goede uitkomst.
Haha je was me net voor apNia... Wilde net de vergelijking maken met handmatig levels instellen in photoshop zonder daarbij te kijken naar het histogram
Neeeeejj....je begaat een grote misstap! Muziek=horen/luisteren en daarop moet je echt leren vertrouwen!apNia schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 10:35:
Sorry maar dat vind ik echt niet relevant voor mij, of de meesten in dit topic. Jij bent wellicht nu in staat bepaalde problemen dmv enkel gehoor te kunnen identificeren, net als ik na jaren ontwerp kan zeggen "dit moet 13 pixels opzij" zonder er op in te zoomen. Voor diegenen die het niet kunnen horen is een spectrum analyzer een goede uitkomst.
- Tuurlijk word je gehoor getrainder na velen jaren met geluid werken, maar als je altijd vertrouwd op analysers train je helemaal niks.
- Tuurlijk is het afentoe makkelijk om met een FA dipjes en piekjes te spotten, maar ook dit leer je op den duur met je gehoor te vinden, tenzij je altijd maar weer op analysers vertrouwd.
- het grove mixwerk MOET je op je gehoor doen, geen analyser die je daarop enig zinnig antwoord kan geven.
- ieders criteria van muziek is in de basis hoe het klinkt, waarom zou jij een ander medium dan je gehoor gebruiken als de luisteraars wél hun oren gebruiken?
- een beetje theorethische kennis leert je verder dat bepaalde noten overeenkomt met bepaalde frequenties. Veel nuttiger om toe te passen dan een spectrum analyser.
Je stelt zelf dat je gehoor niet goed genoeg is om bepaalde beslissingen te maken, maar je kan toch altijd duidelijk horen als iets niet in de haak zit? Het leren ontdekken waarin daar de oorzaak zit is veel nuttiger dan een metertje erbij pakken. Verder zijn de meeste problemen zo easy-de-peasy op te lossen, bv de hi-hat is te schel, mid is troebelig, enz, enz duidelijk dingen die je met je gehoor bemerkt en ook alleen met je gehoor moet oplossen. Daar een SA bijzetten is net zo nuttig als een seismograaf gebruiken *kuch*.
Anderzijds blijft het natuurlijk een handige tool, maar om er afhankelijk van te zijn zou ik niet prettig vinden.
Ben benieuwd wat jullie hier van vinden (normaal producen we hardstyle, dit is onze eerst "house" test)
[Soundcloud: http://soundcloud.com/tequ/preview]
[Soundcloud: http://soundcloud.com/tequ/preview]
[ Voor 14% gewijzigd door Patrick V. op 05-08-2011 12:31 ]
Ik denk dan toch dat we het er over eens zijn? Tuurlijk is het op gehoor gebaseerd, en niet op toolgebruik. Net als je niet goed kan ontwerpen door bijv ALLEEN naar dingen als level graphs te kunnen kijken. Maar het blijft een handige tool. Daarom was ik het niet eens met wouter z'n meningvlaaing peerd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 12:11:
Anderzijds blijft het natuurlijk een handige tool, maar om er afhankelijk van te zijn zou ik niet prettig vinden.
Opzich zit het niet heel erg slecht in elkaar, maar als de drop komt klapt hij niet echt binnen voor m'n gevoel. Juist na zo'n stilte moet het dak eraf!Patrick V. schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 12:28:
Ben benieuwd wat jullie hier van vinden (normaal producen we hardstyle, dit is onze eerst "house" test)
[audio]
Qua afmixing staat sommige dingen nog te hard (of te zacht).
Zou ik jullie Hardstyle platen mogen horen? Hebbben jullie linkje?Patrick V. schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 12:28:
[audio]
Over dit Housenummer. Ik ben het eens met kaos-. Na zo'n stilte moet het er echt inklappen! Dit is meer een aarzel moment, zovan: doen of niet? Ja? toch maar wel doen.. Ik vind het wel een lekker sfeer hebben
De intro zou wat mij betreft anders kunnen. Er lijken geen componenten bij te komen, behalve meer volume/filter open op de synth.. Die synth zou ik ook wat minder aanwezig maken want nu lijkt het meer een snippet waarin je de synth+melodie demonstreert ipv een complete track met intro, drops, breaks, outro, etc.Patrick V. schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 12:28:
[audio]
Daarnaast vind ik het persoonlijk meer dance (miss. zelfs trance en dirty house (na de break)) ofzo dan house door die zeer aanwezig synths die erdoor heen knallen.. mis een beetje de groovy housey drums. Maargoed, je zet house zelf al tussen ""
dunno
Work in progress - Elektro/Tech House
Deep in the forrest
http://www.synthforum.nl/...php?p=1410412&postcount=1
Sorry dat ik moet linken naar een post op een ander forum. Ik heb al sinds langere tijd problemen met soundcloud. Al mijn uploads resulteren in errors.. zowel online, oldschool uploader en de uploader app.
Deep in the forrest
http://www.synthforum.nl/...php?p=1410412&postcount=1
Sorry dat ik moet linken naar een post op een ander forum. Ik heb al sinds langere tijd problemen met soundcloud. Al mijn uploads resulteren in errors.. zowel online, oldschool uploader en de uploader app.
Verwijderd
Zoals kaos zegt kan het afmixen beter. Toch een leuk 'eclectic-achtig house' nummer, vooral de introPatrick V. schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 12:28:
[audio]
Update van mijn track.. (en dit keer netjes via soundcloud)
edits: andere kick.. clap verwijderd.. meer afgemixt... maar nog steeds work in progress.
Zie julle feedback graag komen.
Deep in the forrest
edits: andere kick.. clap verwijderd.. meer afgemixt... maar nog steeds work in progress.
Zie julle feedback graag komen.
Deep in the forrest
[ Voor 7% gewijzigd door Dacide op 08-08-2011 12:43 ]
Weet iemand of er iets in de pijplijn zit bij Lennar Digital? Het zou mooi zijn als er eens een goeie update voor sylenth1 uitkomt. Denk dat er wereldwijd ontzettend veel gebruikers zijn die hierop zitten te wachten... (o.a. PWM ondersteuning)
Waarom, bedoel het werkt toch wel prima, beter dan sommige recent uitgebrachte of geupdate soft synths.
Verwijderd
Nee Lennard Digital is gestopt met het updaten van Sylenth1, echter is hij nog wel actief op de user forums voor support en toebehoren.
Bedankt voor jullie feedback 
http://soundcloud.com/sou...undcrushers-indicator-mix
Wij gaan binnenkort uploaden op youtube, heb op dit moment alleen een mix geupload:DrFurioux schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 15:21:
[...]
Zou ik jullie Hardstyle platen mogen horen? Hebbben jullie linkje?
http://soundcloud.com/sou...undcrushers-indicator-mix
Bij deze spam ik u met onze laatste dubstepper:
[Soundcloud: http://soundcloud.com/richterscale/sdi-pad-control-unit-2011]
Feedback uiteraard welkom!
[Soundcloud: http://soundcloud.com/richterscale/sdi-pad-control-unit-2011]
Verwijderd
Creatief met de telefoon geweest? 
Klinkt vet. Een thema mis ik wel een beetje (heb ik zelf ook vaak last van met m'n eigen nummers.).
Klinkt vet. Een thema mis ik wel een beetje (heb ik zelf ook vaak last van met m'n eigen nummers.).
Hoe doen jullie dat met het tja organiseren van alle presents, instrumenten, soundbanks, channels, automations, samples en noem het maar op.
Hebben jullie daarvoor templates gemaakt of is het gewoon elke keer bij nieuw idee alles opnieuw bij elkaar zoeken en in een nieuw mapje gooien.
Ik blijft bezig om elke keer al die samples te renamen en geef elke pack zijn eigen folder zodat ik nog een beetje weet wat het vandaan kwam. Sommige vinden het hip om ze leuk te benoemen of raar te sorteren.Vooral de goedkopere sampleboeren hebben daar een handje van.
Ik heb wel wat ding in SF2, EXS en RX2, maar toch is dit vrij beperkt. Nu heb ik laatst zitten prutsen met apple loops voor logic. Dit is helaas ook aardig veel handdwerk.
Om even een voorbeeldje te geven hoe ik het nu probeer bij te houden haha.
Hebben jullie daarvoor templates gemaakt of is het gewoon elke keer bij nieuw idee alles opnieuw bij elkaar zoeken en in een nieuw mapje gooien.
Ik blijft bezig om elke keer al die samples te renamen en geef elke pack zijn eigen folder zodat ik nog een beetje weet wat het vandaan kwam. Sommige vinden het hip om ze leuk te benoemen of raar te sorteren.Vooral de goedkopere sampleboeren hebben daar een handje van.
Ik heb wel wat ding in SF2, EXS en RX2, maar toch is dit vrij beperkt. Nu heb ik laatst zitten prutsen met apple loops voor logic. Dit is helaas ook aardig veel handdwerk.
Om even een voorbeeldje te geven hoe ik het nu probeer bij te houden haha.

Jaartje geleden gemaakt... Is het nog afmaak-waardig, of is de sound hopeloos verouderd?
[Soundcloud: http://soundcloud.com/naffie/pot-of-gold-remix-snippet/s-lqVJd]
[Soundcloud: http://soundcloud.com/naffie/pot-of-gold-remix-snippet/s-lqVJd]
meh.
ja...de KPN voicemailchick uit '99.Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 11:44:
Creatief met de telefoon geweest?
Ik had er een thema met strings erin, maar ik wou deze keer de baslijn max headroom geven om door te knallen dus er weer uit verwijderd.
heheh speaking of which, anyone remember Max Headroom? YouTube: Max Headroom, The Best Bits Ever! - YouTube
@Naffie,
Afmaaakuh!! Klinkt lekker minimaal. Ik ben benieuwd hoe je dat stabje hebt gemaakt, ben net op zoek naar zo'n geluidje.
Huh, ben jij nou nAffie van al die bubblin' tracks?nAffie schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 04:18:
Jaartje geleden gemaakt... Is het nog afmaak-waardig, of is de sound hopeloos verouderd?
[audio]
Verwijderd
Voor feedback, toets 2.vlaaing peerd schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 19:52:
Bij deze spam ik u met onze laatste dubstepper:
[audio]

Hoor ik nou in de echo afentoe drie? Zo van twee, twee, twee, drie, twee
Dit topic is gesloten.