Toon posts:

How to become a Producer Deel II Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 102 Laatste
Acties:
  • 342.336 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 16:53:
Je kan mail sturen naar fuse@dds.nl.
Ik mail je zodra ik weer internet in m'n huis heb :)
Mail gestuurd :)

[ Voor 5% gewijzigd door Florinsz op 12-06-2011 03:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk Logic Pro op mijn Macbook enhet heerlijkste is nog dat al je midi-apparatuur gewoon direct zo goddelijk Moet het nog wel goed onder de knie krijgen maar heb wel al een keer iets gemaakt:

[Soundcloud: http://soundcloud.com/minimalnoisednb/korsair-headcrush-clip]

En dan nog 2 andere nummers die ik eerst met FL studio heb gemaakt, misschien niet helemaal wat hier de smaak is maar toch:
[Soundcloud: http://soundcloud.com/minimalnoisednb/korsair-crushing-mind]
[Soundcloud: http://soundcloud.com/minimalnoisednb/korsair-higher-council]

Benieuwd wat jullie er van vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-10 20:49

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Kan je in Ableton eigenlijk a la FL Studio/meeste tracker software je toetsenbord gebruiken om tonen in te spelen out of the box? Of heb je dan een driver nodig die je toetsenbord signalen omzet naar MIDI signalen?

het is niet voor mij maar voor een vriend, anders nemen jullie me hier nooit meer serieus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roodbwoy
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-10-2021

roodbwoy

Senile Developer

apNia schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 15:30:
Kan je in Ableton eigenlijk a la FL Studio/meeste tracker software je toetsenbord gebruiken om tonen in te spelen out of the box? Of heb je dan een driver nodig die je toetsenbord signalen omzet naar MIDI signalen?

het is niet voor mij maar voor een vriend, anders nemen jullie me hier nooit meer serieus :+
Heb je geen meuk voor nodig, werkt gewoon ootb.

[ Voor 3% gewijzigd door roodbwoy op 15-06-2011 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Hmmm had setting verkeerd staan. Nou word ik alsnog nooit meer serieus genomen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jij zegt het. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-10 13:52
@zymotic
Even een beetje uit de roulatie hier vanwege een GoT feestje organiseren, maar wil je de uitslag van de vergelijktest hebben of wil je'm liever eerst nog even bij de anderen checken?

@Roodbwoy,
Je draait ook geloof ik. Wat voor stijl draai je voornamelijk en heb je zin om een feestje mee te organiseren met de lui van het DJ topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-10 22:15

Zym0tiC

^_^

vlaaing peerd schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 13:28:
@zymotic
Even een beetje uit de roulatie hier vanwege een GoT feestje organiseren, maar wil je de uitslag van de vergelijktest hebben of wil je'm liever eerst nog even bij de anderen checken?

@Roodbwoy,
Je draait ook geloof ik. Wat voor stijl draai je voornamelijk en heb je zin om een feestje mee te organiseren met de lui van het DJ topic?
show me the goods :)

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
je gaf aan;
s o s o o o s o s o s o s o s o
of online gestreamed:
s o s s s o s s s o s s s o s s
het was;
s o s o s o s o s s o o s o s o

Het verschil in sound is trouwens opgetreden door de maximalisatie van OFM. Als je de track voor het uploaden zelf al had gemaximized was er geen verschil geweest tussen beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
En de geweldige gemasterde versie van Wouter Veltmaat :) . Thanks man!

Mooie plaat geworden, ben er blij mee :)

Whyte - Jupiter and Mars
[Soundcloud: http://soundcloud.com/whytewip/whyte-jupiter-and-mars2]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Voor degenen die HK-acces hebben, hier een topic met wat van mijn nummers er in :).

Overigens nog niemand iets horen zeggen over bovenstaand nummer. Vinden jullie hem zó kut :+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 21:59
Ik ben bezig met een concept voor een Zelda game. Het verhaal en wat ontwerpen liggen er al en momenteel ben ik wat nummers van Zelda 'opnieuw' aan het maken. Hier het eerste nummer wat nu bijna af is:

Project Zelda - Dark World [Save as]
mp3 format, 4MB

:)

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-10 18:58

Roytoch

Nietes

Whyte schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 14:53:
En de geweldige gemasterde versie van Wouter Veltmaat :) . Thanks man!

Mooie plaat geworden, ben er blij mee :)

Whyte - Jupiter and Mars
[audio]
Kwam hier even langskijken omdat ik hem in de tracker zag staan maar POTDIKKIE wat een lekker nummer. Fijn hoor 8)

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Sir_Hendro schreef op zondag 26 juni 2011 @ 21:39:
Ik ben bezig met een concept voor een Zelda game. Het verhaal en wat ontwerpen liggen er al en momenteel ben ik wat nummer van Zelda 'opnieuw' aan het maken. Hier het eerste nummer wat nu bijna af is:

Project Zelda - Dark World [Save as]
mp3 format, 4MB

:)
Groot Zelda fan hier :)
Klinkt tof! Maar ben heel erg bevooroordeeld :P
Het klinkt nog wel een beetje "midi" (alsof je de originele midi hebt vervangen met mooiere instrumenten). Misschien wat meer lagen toevoegen. Ik weet verder te weinig van orchestra achtige tracks, dus geen advies over welke instrumenten samen mooi klinken. Maar als je bijv meer verschillende soorten blazers naast elkaar zet klinkt het veel voller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 21:59
Ik heb inderdaad een midi als voorbeeld genomen maar niet letterlijk 1 op 1 overgenomen. Het is meer als richtlijn gebruikt zodat het wel op het orgineel blijft lijken. Mijn drum ritme eronder is bijvoorbeeld anders dan het orgineel even als hier en daar nog een kleine wijziging bij bepaalde stukken en natuurlijk instrumenten naar mijn smaak.

Wat je hier hoort zijn:
- 6 verschillende blaasinstrumenten (trompet)
- viool
- contrabass
- fluit
- Choirus

Mocht je het tevens willen vergelijken kan je hier de midi downloaden die ik als voorbeeld heb gebruikt:
http://hmdlive.com/files/z3darkw.mid

Morgen nog maar eens verder eraan werken. Ik heb nu toch al aardig wat uurtjes hierin gestoken. Kan niet wachten om aan de volgende track te beginnen :D

[ Voor 10% gewijzigd door Sir_Hendro op 26-06-2011 22:51 ]

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-10 03:46
Ik ben een week of twee/drie geleden ook begonnen met produceren van muziek als serieuze hobbie.

Het volgende liedje was mijn eerste poging. Dit alles is gemaakt met Linux MultiMedia Studio onder Windows7. Ook al is het misschien geen professionele kwaliteit. Ben er wel trots op ;) Ik denk zelfs dat ik er verder mee aan de slag om LMMS beter te leren kennen en wie weet een lied te maken dat 100% naar mijn zin is.

[Soundcloud: http://soundcloud.com/mr-lightfoot/zomerhit]

Nu even aan de slag met LMMS en mijn keyboard als midi device. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het nummer een beetje 'droog' klinken, vooral de kick. Probeer wat meer lagen in te brengen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-10 03:46
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2011 @ 11:35:
Ik vind het nummer een beetje 'droog' klinken, vooral de kick. Probeer wat meer lagen in te brengen ;)
Thanks. Ik wist dat er iets mis mee was :P Meer lagen als in een soort van bass loopje er onder? en misschien wat meer geluiden op de achtergrond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bijvoorbeeld, wat ik zelf ook vaak lekker vind is een tweede kick erbij doen, die hetzelfde (of iig op dezelfde maten) loopt als de huidige kick. Meestal kies ik voor de tweede een iets zwaardere kick waardoor het dieper klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe hebben jullie leren masteren? Door het veel te doen, of hebben jullie cursussen gevolgd, boeken erover gelezen, etc?
Want dit is wat wij nu hebben bereikt:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
1. Bob Katz
2. abonnement op Sound on Sound.
3. veeeeeeeeeel luisteren en vergelijken met artiesten waar je de sound goed van vind.
4. veeeeeeeeeel luisteren en vergelijken op zoveel mogelijk speakers/omgevingen.
5. zeker weten dat je apparatuur/studio enigszins neutraal geluid weergeeft.

en uiteindelijk:
6. de belangrijkste en soms de moeilijkste; je master door iemand anders laten doen.

ik zal 'm vanavond eens goed doorluisteren.

[ Voor 5% gewijzigd door vlaaing peerd op 27-06-2011 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2011 @ 13:41:
Hoe hebben jullie leren masteren? Door het veel te doen, of hebben jullie cursussen gevolgd, boeken erover gelezen, etc?
Want dit is wat wij nu hebben bereikt:
[audio]
Geniale track, ik vind hem zwaar goed gelukt.

En weer wat van mij, een beetje experimental shizzle:

[Soundcloud: http://soundcloud.com/minimalnoisednb/galactik-pinguin-reasonab]
[Soundcloud: http://soundcloud.com/minimalnoisednb/korsair-happening-of-time]

Masteren hiervan zal ik ooit nog wel een keer doen ;')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roodbwoy
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-10-2021

roodbwoy

Senile Developer

@Roodbwoy,
[/quote]

Ik produceer/(draai) samen met een maat onder de naam Kaizoku, voornamelijk beetje dubstep-ish. In principe wel zin om mee te helpen

Misschien een te late reactie :-(

[ Voor 5% gewijzigd door roodbwoy op 27-06-2011 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
roodbwoy schreef op maandag 27 juni 2011 @ 14:08:
@Roodbwoy,
[/quote]

Ik produceer/(draai) samen met een maat onder de naam Kaizoku, voornamelijk beetje dubstep-ish. In principe wel zin om mee te helpen

Misschien een te late reactie :-(
nee hoor. Ik heb wat info op je DM gezet. Laat maar weten of je interesse hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Met masteren ga ik misschien ook nog wel problemen krijgen. Wordt dat gedaan in het project zelf of door het geexporteerde wave bestand te bewerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even voor de duidelijkheid.
Mastering kan meerdere betekenissen hebben:
-Het maken van een eindmix (naar stereo spoor bijv).
-Het nabewerken van een eindmix om evt foutjes eruit te halen. (Of er juist in te doen door het veels te hard te zetten.)

Eerste geval noem ik gewoon afmixen. Daar zijn redelijk veel boeken over te vinden. Wordt ook vaak behandeld bij diverse opleidingen qua theorie. Qua praktijk is het gewoon heeeel veeeel doen.

Tweede geval noem ik dan mastering. Daar zijn maar een paar (of zelfs 1) boek van (idd) Bob Katz.
Dit heeft pas zin als je het eerste goed beheerst en is een behoorlijke uitdaging wil je het goed doen en dan moet je ook nog perfectionistisch ingesteld zijn en niet af te schrikken zijn door techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Saturnus schreef op maandag 27 juni 2011 @ 16:43:
Met masteren ga ik misschien ook nog wel problemen krijgen. Wordt dat gedaan in het project zelf of door het geexporteerde wave bestand te bewerken?
Eigenlijk wat Wouter hierboven zegt. Daarbij wil ik nog toevoegen dat een masteraar zich niet alleen bezighoudt met alleen de individuele track zo goed mogelijk maken maar ook bij bv een CD release met meerdere tracks in de gaten houdt dat alle tracks over de hele CD een beetje als 1 geheel klinken. Verder heeft ie verstand van de mogelijkheden/beperkingen van verschillende media. Zo kun je op vinyl bv lang niet zo hard gaan als op digitale audio maar kan bv anologe audio weer beter met clipping omgaan als digitale, enz., enz. Dat soort dingen wil je ook eigenlijk niet in overweging nemen als je nog aan het mixen bent.

Daarom is het imo een goede overweging om masteren niet op de stereobus te doen tijdens/na het mixen, maar het als een zo gescheiden mogelijk proces te behandelen. Ik master zelf dan ook altijd op een gexporteerde wav of via het mengpaneel naar buiten over het effectenrack.

Dit zorgt ook een beetje dat je tijdens het mixen niet de insteek hebt van "dat fixen we tijdens het masteren wel even" en meteen zoveel mogelijk werkt naar je eindprodukt. Een goede mixer zorgt er ook voor dat er gewoon geen dingen "hersteld" hoeft te worden bij de mastering die hijzelf kan voorkomen.
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-07 14:53

Quinie

.nl

vlaaing peerd schreef op maandag 27 juni 2011 @ 13:55:
6. de belangrijkste en soms de moeilijkste; je master door iemand anders laten doen.
Bied je hier jezelf nu aan? ;)

http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:50
Mijn laatste stukje arbeid, gaat lekker al zeg ik het zelf :)

[Soundcloud: http://soundcloud.com/sjoewe/giving-stack-2/s-j6Cr1]

Let wel, het is een snippet met minimale hoeveelheid mix en sequence en die cheesy vocal is ook maar een placeholder :)

[ Voor 4% gewijzigd door Sjoewe op 01-07-2011 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

Stoney3K

Flatsehats!

StephanL schreef op maandag 27 juni 2011 @ 12:01:
[...]

Thanks. Ik wist dat er iets mis mee was :P Meer lagen als in een soort van bass loopje er onder? en misschien wat meer geluiden op de achtergrond?
Sommige stukjes klinken een beetje 'droog'. Als je bijvoorbeeld in het begin kijkt (alleen de hi-hat met lead), dan hoor je dat de lead ineens heel abrupt ophoudt en er alleen stilte overblijft.

Je kan dat afvangen door er een bass-drone of een pad onder te gooien, of bijvoorbeeld je lead op een delay terug te laten komen (soort echo-effect).

De bas ontbreekt sowiezo een beetje. In het middenstuk zou ik zelf voor een redelijk snel bass-loopje over een octaaf gaan, en dan geen scherpe bas (je lead is al redelijk overheersend), maar juist een beetje fingered-bass achtige sound.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Sjoewe schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 00:22:
Mijn laatste stukje arbeid, gaat lekker al zeg ik het zelf :)

[audio]

Let wel, het is een snippet met minimale hoeveelheid mix en sequence en die cheesy vocal is ook maar een placeholder :)
lekkur :Y

Edit: maar waarom zie ik eigk alleen maar snippets van jou wanneer jij iets post? Nooit tracks die af zijn?

[ Voor 12% gewijzigd door Florinsz op 01-07-2011 03:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:50
Tijdgebrek, lack of focus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Hahahaha dat kennen we allemaal wel. Zodra de basis is opgezet is de lol er al snel weer vanaf :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Ik heb dat de laatste maanden juist steeds minder. Juist het afwerken en tweaken van een gearrangeerde track begin ik juist heel tof te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-10 20:28
Ik wil zelf een beetje muziek gaan maken (als hobby) en heb net een MacBook Pro (15 inch) gekocht. Hier zit al garage band op en dat is waar ik ook mee wil beginnen en dan later logic en reason gaan gebruiken. Ik wil nu een keyboard gaan kopen die ik kan gebruiken en ik wil ook die piano lessen in Garageband gaan volgen. Het keyboard dat ik heb gezien en wil gaan kopen is de Axiom Pro van M-Audio. Ik twijfel alleen tussen de 49 en 61 toetsen-versie... Wat zouden jullie prefereren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor piano lessen heb je minimaal 61 toetsen nodig. En wat dat betreft is er wel een redelijk verschil tussen de toetsen van een echte piano en dat van een keyboard. Misschien dat je dan zelfs een 2e hands digitale oefen piano met gewogen toetsen kan scoren en zo beter kan leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

61 als je er de ruimte voor hebt, en dan ga je bij pianoles nog vloeken (88 is beter). Inderdaad, goedkope digitale piano's zouden makkelijk genoeg te vinden moeten zijn, en sliders/knoppen zoals op een Axiom zitten zijn later altijd nog toe te voegen als aparte doosjes.

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe track, weer wat nieuwe dingen ondekt in Logic en een beetje normale DnB beat en speciaal met een erg lange intro >:)

[Soundcloud: http://soundcloud.com/minimalnoisednb/korsair-nocturne-of-shadows-1]

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2011 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fidget track gemaakt. :)
Voor wie niet bekend is met het genre.. Google eens op "Jesse Rose", "Solid Groove", "The Count & Sinden"of "Hervé"

[Soundcloud: http://soundcloud.com/roppenzo/read-only-memory]

Gebaseerd op Basement Jaxx's origineel natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Hoop dat iemand hier antwoord op weet. Ik ben nog vrij nieuw met Ableton, dus misschien zie ik het over het hoofd.

Momenteel wil ik de frequentie van m'n LFO kunnen tekenen in Ableton (zodat je a la dubstep het tempo van je wobble aanpast). Hiervoor gebruik ik de NI Massive VST. De frequentie van je LFO verander je onder 'ratio'. Dit zijn twee getalletjes, waarvan eentje echt interessant is voor mij. Nou kan je in Ableton wel zeggen dat hij moet learnen welke value je wilt automaten, door er aan te draaien. Maar voor deze value herkent Ableton het niet. Is het nou gewoonweg onmogelijk, of zie ik iets over het hoofd?

edit: blijkbaar geen Ableton dingetje maar een generiek Massive dingetje. Als ik 'm van sync afhaal en gewoon aan de rate controller draai werkt het ook. Alleen zal ik wat moeite moeten doen 'm exact de syncen op het ritme.

[ Voor 15% gewijzigd door apNia op 08-07-2011 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandera
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-10 12:21
Dit is mijn aller eerste creatie met Ableton :) In de House/Techno richting:

[Soundcloud: http://soundcloud.com/manderamusic/mand-ra-confident-preview]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Quinie schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 18:12:
[...]

Bied je hier jezelf nu aan? ;)
Dat bedoelde ik er niet mee maar ik wil altijd wel een master voor iemand doen hoor.

Ik bedoelde er noornamelijk mee dat je op eigen produkties "bevooroordeeld" raakt door het 100.000x luisteren voordat ie eindelijk af is. Uiteindelijk mis je dan het objectieve beoordelingsvermogen wat juist tijdens het masteren goed nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandera
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-10 12:21
En hier is de final van het voorproefje van vanmiddag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
zo mannen, hoe is het hier nog? Ben net terug van twee weekjes Samos... heerlijk... en nu weer terug in NL... kunnen we weer achter ableton kruipen.

Mooi meevallertje.. ben over een maand jarig en mijn vriendin wilt me wel een Novation SL 49 MK2 kopen... ik zeg: "Hell Yeaah !!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Dacide schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 14:13:
mijn vriendin wilt me wel een Novation SL 49 MK2 kopen.
Dat is trouwmateriaal.Serieus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Marry. Now.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbarie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-08-2021
Haha dat zijn leuke cadeau's.

Omdat ik zelf sinds kort actief ben op tweakers een bescheiden hallo! Daarnaast een d&b trackje waar ik mee bezig ben. Ik maak normaal proghouse dus het is voor mij een aardig uitstapje.

[Soundcloud: http://soundcloud.com/storyteller/just-some-fun]

Meer op http://www.soundcloud.com/storyteller

[ Voor 10% gewijzigd door mbarie op 10-07-2011 04:08 ]

Storyteller @ soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC

Zym0tiC

^_^

apNia schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 14:15:
Hoop dat iemand hier antwoord op weet. Ik ben nog vrij nieuw met Ableton, dus misschien zie ik het over het hoofd.

Momenteel wil ik de frequentie van m'n LFO kunnen tekenen in Ableton (zodat je a la dubstep het tempo van je wobble aanpast). Hiervoor gebruik ik de NI Massive VST. De frequentie van je LFO verander je onder 'ratio'. Dit zijn twee getalletjes, waarvan eentje echt interessant is voor mij. Nou kan je in Ableton wel zeggen dat hij moet learnen welke value je wilt automaten, door er aan te draaien. Maar voor deze value herkent Ableton het niet. Is het nou gewoonweg onmogelijk, of zie ik iets over het hoofd?

edit: blijkbaar geen Ableton dingetje maar een generiek Massive dingetje. Als ik 'm van sync afhaal en gewoon aan de rate controller draai werkt het ook. Alleen zal ik wat moeite moeten doen 'm exact de syncen op het ritme.
dat heeft te maken met je massive versie. Pas vanaf een bepaalde massive versie (weet zo even niet welke) is het mogelijk om je sync-ed rate te automaten. Met je huidige versie blijft het idd pielen. been there :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Egh, 1.1 is dat volgens mij. Nou ja zit even niks anders op :D
Ben wel erg blij met Massive overigens, het voelt vanuit Thor in Reason wel als een leuke stap vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Weer eens een track afgemaakt :). Remix van Sasha's Cut Me Down.

Voor de verandering eens een plaat gemaakt die totaal binnen mijn eigen stijl past, deze is veel housier als mijn andere platen. Wel heel leerzaam om eens buiten je eigen grenzen te verkennen.

Plaat kun je HIER horen, nog even niet op SoundCloud, aangezien de plaat meedingt in een remix compo. Als je de plaat tof vind, zou je me ook gelijk even kunnen helpen door op Like te drukken, zou tof zijn O+ .

Mastering door Wouter Veltmaat.
Feedback welkom uiteraard :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
hier de laatste dubstepper:

[Soundcloud: http://soundcloud.com/richterscale/sdi-kornella-city-static]

en ook weer even een keertje een loungy gitaarproduktie;

[Soundcloud: http://soundcloud.com/mighty-earthling/mighty-earthling-summer-eve]

Uiteraard altijd graag commentaar!

@Whyte,
geliked!

@Mbarie

voor iemand die nog nooit dnb heeft gedaan versta je duidelijk de liquid richting wel. fijne track!

[ Voor 20% gewijzigd door vlaaing peerd op 10-07-2011 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
thx :). Ik weet dat het je stijl niet is, maar wat vind je productiewijs gezien van de track?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Hij klinkt heel verzorgd en netjes uitgeproduceerd, ik weet zo niet welke ingredienten van het origineel zijn en welke van jezelf maar het is wel 1 mooi geheel. Piano na de break past er ook zeer goed in. Verder toch even...hij varieert wel genoeg, maar 10 minuten is toch wel erg lang wat niet goed voor de herluisterwaarde is. As usual weer net masterwerk van Wouter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
vlaaing peerd schreef op zondag 10 juli 2011 @ 18:46:
Hij klinkt heel verzorgd en netjes uitgeproduceerd, ik weet zo niet welke ingredienten van het origineel zijn en welke van jezelf maar het is wel 1 mooi geheel. Piano na de break past er ook zeer goed in. Verder toch even...hij varieert wel genoeg, maar 10 minuten is toch wel erg lang wat niet goed voor de herluisterwaarde is. As usual weer net masterwerk van Wouter.
Thanks again :).

En ach, als 'ie een beetje aanslaat maak ik er ook wel een radio editje bij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whyte schreef op zondag 10 juli 2011 @ 11:26:
Mastering door Wouter Veltmaat.
Feedback welkom uiteraard :).
LOL

Er zijn ontzettend veel inzendingen van die Sasha remix. (500+)
Dit is toch wel een van de betere. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2011 @ 01:09:
[...]

LOL

Er zijn ontzettend veel inzendingen van die Sasha remix. (500+)
Dit is toch wel een van de betere. ;)
ha misschien had daar nog een witregel tussen gekund ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die snap ik ff niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Never mind :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whatevuhr.

Hebben jullie de aankondiging van Reason 6 al gezien?
Ziet er verd...uveld goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Voor de geinteresseerden: http://www.propellerheads.se/reason6/

Ik vond het wel meevallen wouter, het feit dat Record en Reason 2 losse pakketten waren voelde meer als iets wat er was omdat het voor de programmeurs te veel tijd kostte de 2 pakketten samen te krijgen. Wel een ontzettende toffe vooruitgang. Als ze nou zo'n fine ass sampler er in bakken als Ableton...... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
yes, heb de novation SL 49 mk2 binnen. Prachtapparaat is het. Wel een stuk uitgebreider (en dus complexer) dan mijn nocturn controllertje.

Installatie/gebruik was overigens een hele klus. PC crashte telkens volledig bij opstarten Ableton. Heb daarom eerst maar alle overige novation apparatuur (nocturn en launchpad) en automap uninstalled en stapje voor stapje alles opnieuw installeert.

De launchpad komt vandaag aan de beurt. Heb zo'n gevoel dat de launchpad en SL op een of andere manier conflicteren. (wat dus echt niet zou mogen kunnen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopitan
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-08 11:38

jopitan

It's just a fact

Ik mis de enorme drop die lekker door je oorkanaal scheurt :9

CPU: i7-5820K @ 4.4GHz | CCooler: NZXT Kraken X61 | MEM: Kingston 16GB @ 2666MHz | GPU: RX470 | PSU: OCZ 1250W | SSD: Samsung Pro 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:45
[Soundcloud: http://soundcloud.com/piratemathew/chilldub-pt-2]

Zag in live ineens een amplifier + top effect, eens misbruik van gemaakt met m'n gitaar. Work in progress :)

[ Voor 6% gewijzigd door bakakaizoku op 13-07-2011 23:19 ]

PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga sparen voor reason+record, weet iemand of de studentenversie ook upgrade straks naar reason 6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

Waarom zou je in vredesnaam gaan sparen voor Reason en Record als Reason 6 Reason en Record al samengevoegd heeft? Je gaat toch zeker geen Reason 5 meer kopen als 6 er aan komt?

30 september is het er - je kunt toch vast wel even geduld hebben?

[ Voor 53% gewijzigd door Yoozer op 14-07-2011 10:18 ]

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Mensen die nu Reason 5 kopen hebben tzt wel recht op Reason 6 las ik op Reddit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

OMG net de Spectrum Analyzer van Ableton ontdekt. Dat is toch echt wel een uitkomst. Had steeds een fucking irritante "brul" in m'n reese op een bepaalde frequentie die ik er nu prachtig uit heb geEQ't.

Miste heel erg een gedetailleerde versie in Reason. Gaat dat nou eindelijk eens in Reason 6 zitten? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Nieuw probeerseltje.... dit keer meer progressive.

Still work in progress.

[ Voor 14% gewijzigd door Dacide op 18-07-2011 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens, ik zit vast. Ik zit al ongeveer 4 maanden te klooien met FL Studio en Deckadance en wil binnenkort een midi controller gaan kopen omdat ik het wel echt leuk vind, alleen zit ik soms roestvast met producen.
Er komt gewoon geen fatsoenlijke loop of toon uit me, soms heb ik van die avonden dat het wel goed lukt om een gewoon fijne dubstep te maken alleen zodra ik daar probeer verder te gaan daarna, lukt het mij niet om te verbeteren. Weet iemand hoe ik toch goed in die "trans" van producen kom? Wat zijn jullie technieken met zulk probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Allereerst zou ik een andere nickname nemen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 22:51:
Jongens, ik zit vast. Ik zit al ongeveer 4 maanden te klooien met FL Studio en Deckadance en wil binnenkort een midi controller gaan kopen omdat ik het wel echt leuk vind, alleen zit ik soms roestvast met producen.
Er komt gewoon geen fatsoenlijke loop of toon uit me, soms heb ik van die avonden dat het wel goed lukt om een gewoon fijne dubstep te maken alleen zodra ik daar probeer verder te gaan daarna, lukt het mij niet om te verbeteren. Weet iemand hoe ik toch goed in die "trans" van producen kom? Wat zijn jullie technieken met zulk probleem?
Je moet het zeker niet gaan forceren. Ik zelf laat het altijd de vrije loop gaan en heb het opgegeven met "laat ik eens een <insert genre> track maken", want dat werkt in mijn geval toch nooit (er komt wat anders uit of ik kap er na 5 minuten mee vanwege gebrek aan inspiratie). Ga gewoon op een moment dat je je lekker voelt een beetje klooien met je DAW, dan komt er vanzelf wel wat uitrollen. Uiteindelijk zit je dan wel met tig onafgemaakte projecten, maar die kun je altijd weer verder uitwerken op andere feel good momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC

Zym0tiC

^_^

Heerlijke zondag om beetje achter Ableton te hangen. Met dit als resultaat tot nu toe:

Any thoughts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zym0tiC schreef op zondag 17 juli 2011 @ 20:55:
Heerlijke zondag om beetje achter Ableton te hangen. Met dit als resultaat tot nu toe:

[audio]

Any thoughts?
Ik vind hem heerlijk klinken, misschien dat een diepere bass wonderen doet :)

En nieuwe track van mij als ik die nog niet gepost. Post ik hem aangezien ik op soundcloud erg veel comments krijg :)
[Soundcloud: http://soundcloud.com/minimalnoisednb/korsair-sky-fountain-unmasterd]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ableton vraagje, ik heb momenteel 2 VSTs in een Instrument Rack. Ik wil daar nog een layer (chain?) bijgooien die de het effect voor beide VSTs gaat vormen. Met andere woorden, ze eerst door mijn effecten heen, niet paralel er aan oid. Ik kon niks vinden met Google (gebrek aan juiste terminologie). Iemand die weet hoe dit werkt?
Zym0tiC schreef op zondag 17 juli 2011 @ 20:55:

[audio]

Any thoughts?
Klinkt super! Heel mooi en zuiver geproduceerd, mooie effecten, goed vol geluid. Niks op aan te merken :)

[ Voor 38% gewijzigd door apNia op 18-07-2011 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC

Zym0tiC

^_^

@rubjo99: thanks! Het bass/sub gedeelte is inderdaad iets wat nog wat getweaked mag worden. 1 vd puntjes die ik nog wil aanpassen voor ie final gaat :)
Je intro van het nummer wat je posts zijn dat samples/synts? klinken erg lekker

@apNia: dank u!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zym0tiC schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 21:39:
@rubjo99: thanks! Het bass/sub gedeelte is inderdaad iets wat nog wat getweaked mag worden. 1 vd puntjes die ik nog wil aanpassen voor ie final gaat :)
Je intro van het nummer wat je posts zijn dat samples/synts? klinken erg lekker

@apNia: dank u!
Dat zijn synts, met een dotted echo :) en danku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik vroeg me eigenlijk af of er zoiets is als een frequentie gevoelige sidechain compressie. Dus stel ik heb een kick, en een bassline die zich op een vrij breed spectrum in je geluid begeeft. Kan je dan bijvoorbeeld als er een kick komt alleen de frequenties van de kick op de bassline sidechainen ipv op basis van volume, zodat de hogere frequenties intact blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
apNia schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 14:23:
Ik vroeg me eigenlijk af of er zoiets is als een frequentie gevoelige sidechain compressie. Dus stel ik heb een kick, en een bassline die zich op een vrij breed spectrum in je geluid begeeft. Kan je dan bijvoorbeeld als er een kick komt alleen de frequenties van de kick op de bassline sidechainen ipv op basis van volume, zodat de hogere frequenties intact blijven?
Je kan in de compressor van Live frequenties filteren, zie EQ in het midden:

Afbeeldingslocatie: http://www.kentsandvik.com/wp-content/uploads/2007/10/live_compressor_side_chaning.png

Bedoel je zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik ben nu niet in de mogelijkheid te testen. Maar ik wil dus dat ie sidechained, en die frequenties van de in gebruikt om in het kanaal het volume omlaag te drukken. Dat lijkt zo op het eerste oog een value die je zelf instelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
@apnia

rewire je reason trouwens ook? daar ga je erg vrolijk van worden vermoed ik.

Wat je wilt is niet mogelijk zonder je baskanaal te splitten in een boven- en onderfrequentie en dan alleen de onderfreq. te laten compressen op het kicksignaal. Wat mattt hierboven post zal nl alleen de freq activeren in de kick maar dat niet doorgeven aan het sidechainkanaal.

Doorgaans is het wel alleen de sub die met de kick headroom aan het vreten is, dus misschien moet je de sub wat meer hoog meegeven en die sidechainen en de "midbas" wat onderaf weghalen en intact laten.

interessante VST voor je is de Bluecat Audio dynamicsprocessor in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ah jammer, heb ik dan zojuist een GENIAAL idee voor een sidechain compressor bedacht? ;)

Ik Rewire trouwens niet, zoals al eerder aangegeven wil ik zo min mogelijk toeters en bellen, en zo veel mogelijk out of the box (daarom ben ik zo weg van Reason). Ben over Ableton Live en Reason beiden heel erg te spreken. Ik ben momenteel toch heel erg gecharmeerd van de diepgang van Massive, Thor wint het daarin net niet. Dus ik ga even tracks met Ableton bakken (zullen wel weer stukjes zijn) en dan kijken of het blijft bevallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Tot op heden heb ik eigenlijk niet echt gebruik gemaakt van sample packs. Ik heb wel eens een pack gedownload en daarmee een beetje gestunteld. Ik wil nu echter gewoon netjes legaal enkele packs kopen.

Ik wil ze gebruiken in de hoek van progressive/tech house, deep house en minimal/techno.

Nu zie ik tal van aanbieders... Loopmasters, Wave Alchemy, Vengeance etc...

Zijn er specifieke aanbieders bij die hoog boven de concurrentie uitsteken (kwalitatief).... Wie kan me een voorzetje geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

http://www.vengeance-sound.com/ ben ik zelf wel behoorlijk over te spreken...

Wordt veel gebruikt in huidige producties, dus zou wel eea tweaken en niet als stock gebruiken :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Inderdaad, then again, ik zou een hihat nooit herkennen uit de Vengeance packs. Je vormt er een prachtige basis me voor je sounds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Denk zelf ook niet dat je losse elementen snel zult herkennen als zodanig. (kicks, hats, snares etc)

Kan me wel goed voorstellen dat zo'n kant en klare loopjes met percussie elementen, baslijnen of synthlijnen wel te herkennen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Nou ja, je wilt nog weleens kicks herkennen in de Dutch House scene :P

En loopjes, ja, sla de eerste 20 maar over... Of sterker nog, begin eens onderaan de lijst ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Denk je serieus dat 'professionele' producers gebruik maken van kant en klare loopjes afkomstig van een sample cdtje? Kan het me moeilijk voorstellen. Lijkt me dat de pro's zoveel mogelijk elementen zelf creëren.

of ben ik nu naïef?

(kan me goed voorstellen dat de minder "doordachte" tracks... zeg maar het gewone top40 materiaal, hier wel gebruik van maakt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Het ligt ook aan het genre natuurlijk. Maar er zijn zelden D&B of dubstep producers die hun drumsounds zelf maken. Moeite.

Bonobo leunde eerst op samples, maar is nu in de positie dat hij veel zelf kan recorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Dacide schreef op maandag 25 juli 2011 @ 15:23:
Denk je serieus dat 'professionele' producers gebruik maken van kant en klare loopjes afkomstig van een sample cdtje? Kan het me moeilijk voorstellen. Lijkt me dat de pro's zoveel mogelijk elementen zelf creëren.

of ben ik nu naïef?

(kan me goed voorstellen dat de minder "doordachte" tracks... zeg maar het gewone top40 materiaal, hier wel gebruik van maakt)
Luister Afrojack z'n eerste 10 tracks maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En weer een nieuwe projectje :)

[Soundcloud: http://soundcloud.com/minimalnoisednb/korsair-ghostly-road-wip]

@discussie:

Zelf gebruik ik gewoon drumloops van packs en probeer die gewoon goed aan te passen, zodat je het niet meer hoort. Dat geld ook voor als ik samples of fx enzo gebruik. Die packs zijn gewoon een handige basis om helemaal aan te passen.
Maar iets helemaal zelf maken is natuurlijk gewoon veel "origineler".

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2011 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Tis maar hoe je ertegen aan kijkt. Tuurlijk wil je niet dat je bij elke track kan aanwijzen van welke samplepack die komt, maar sommmige beats zijn gewoon "standaard" materiaal geworden. Zo kan je een Amen, Soulpride, Funky president of Big beat natuurlijk van een mijl afstand ruiken en ga je daarvoor niet je best doen om die onherkenbaar te maken.

Bovendien zijn samplepackfabrikanten zelf ook niet altijd even origineel. Zo moest je voor de Amen break op de Zero-G packs een licentie nemen voor commercieel gebruik terwijl de originele makers (The Winstons) zich nog nooit hebben bemoeid met het behalen van rechten en samplen van hun eigen single dus gewoon gratis is.

Hetzelfde geld voor synth patches, ik ken geen elektro/dirty producer die nog nooit een detune-fifth-harmonic-portamento-zaag heeft gebruikt.

De ene keer is het jatten, de andere keer is het "runnning a style". sja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Handige tip voor producer die " te weinig" kennis hebben van muziektheorie, toonladders en akkoorden.
http://www.ableton.com/schwarzonator

Kan best zijn dat deze al vaker is langsgekomen hier. Maar ik ken hem pas sinds een weekje.

Het is overigens niet mijn bedoeling om hier een flame-war te starten over het feit of dit wel "eerlijk" en "echt" is.

Voor mij is het een handig hulpmiddeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:14
Dacide schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 12:52:
Handige tip voor producer die " te weinig" kennis hebben van muziektheorie, toonladders en akkoorden.
http://www.ableton.com/schwarzonator
Zit al in Ableton Live als midi plugin(chord and scale).

YouTube: ‪Ableton Tutorial - Tech Tip 14 - Chord & Scale‬‏ - YouTube

Niks mis mee om te gebruiken,het gaat om het eindresultaat.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzarismo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-10 21:45
Wat zouden jullie een beginnend 'producer' aanraden om de basis van een programma als Cubase te leren?

Cursussen?
Video tutorials?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Youtube tutorials, makkelijk toegang toe, vaak niet langer dan 15 minuten, en je hebt gelijk beeld er bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Zanzarismo schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 22:20:
Wat zouden jullie een beginnend 'producer' aanraden om de basis van een programma als Cubase te leren?

Cursussen?
Video tutorials?
Je zegt een programma "ALS" Cubase... kan ik daaruit opmaken dat je nog niet voor jezelf bepaald hebt of je wilt werken met cubase, ableton, logic, fruity loops, reason etc?

Je zou evt van ieder programma een demo kunnen downloaden en dan een dag of twee dedicaten aan dat programma (incl tutorials), dan zie je snel genoeg wat je het prettigst vindt werken.

Heb ik ook gedaan en kwam tot de conclusie dat ik Ableton met stip het fijnst vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzarismo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-10 21:45
Dacide schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 10:40:
[...]

Je zegt een programma "ALS" Cubase... kan ik daaruit opmaken dat je nog niet voor jezelf bepaald hebt of je wilt werken met cubase, ableton, logic, fruity loops, reason etc?

Je zou evt van ieder programma een demo kunnen downloaden en dan een dag of twee dedicaten aan dat programma (incl tutorials), dan zie je snel genoeg wat je het prettigst vindt werken.

Heb ik ook gedaan en kwam tot de conclusie dat ik Ableton met stip het fijnst vond.
Cubase is door velen in mijn omgeving aangeraden, maar schijnt ook het ingewikkeldste te zijn..?
Ik zal je advies eens opvolgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Cubase en Logic zitten qua workflow/interface behoorlijk in dezelfde richting. Ik zelf hou daar niet zo van. Van Ableton was ik na een paar tutorials helemaal weg. Werkt net wat intuïtiever en creatiever mijns inzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
mwahja Cubase vind ik nu niet bepaald moeilijker of makkelijker dan Ableton. je hebt kanalen en mixer strips, zou niet weten wat daar moeilijk aan zou moeten zijn. Vergeet Cocos Reaper niet, ook een erg praktische, alhoewel de interface wel erg "saai" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Nee ok, je hebt een punt.

Laat ik het zo zeggen dat het hebben van session clips een meer creatieve uitwerking op mij hebben.
Pagina: 1 ... 19 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.