Ik mail je zodra ik weer internet in m'n huis hebVerwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 16:53:
Je kan mail sturen naar fuse@dds.nl.
Mail gestuurd
[ Voor 5% gewijzigd door Florinsz op 12-06-2011 03:02 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Ik mail je zodra ik weer internet in m'n huis hebVerwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 16:53:
Je kan mail sturen naar fuse@dds.nl.
[ Voor 5% gewijzigd door Florinsz op 12-06-2011 03:02 ]
Verwijderd
Heb je geen meuk voor nodig, werkt gewoon ootb.apNia schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 15:30:
Kan je in Ableton eigenlijk a la FL Studio/meeste tracker software je toetsenbord gebruiken om tonen in te spelen out of the box? Of heb je dan een driver nodig die je toetsenbord signalen omzet naar MIDI signalen?
het is niet voor mij maar voor een vriend, anders nemen jullie me hier nooit meer serieus
[ Voor 3% gewijzigd door roodbwoy op 15-06-2011 16:29 ]
show me the goodsvlaaing peerd schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 13:28:
@zymotic
Even een beetje uit de roulatie hier vanwege een GoT feestje organiseren, maar wil je de uitslag van de vergelijktest hebben of wil je'm liever eerst nog even bij de anderen checken?
@Roodbwoy,
Je draait ook geloof ik. Wat voor stijl draai je voornamelijk en heb je zin om een feestje mee te organiseren met de lui van het DJ topic?
There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!
GTA VI - All aboard the hype train!!
Kwam hier even langskijken omdat ik hem in de tracker zag staan maar POTDIKKIE wat een lekker nummer. Fijn hoorWhyte schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 14:53:
En de geweldige gemasterde versie van Wouter Veltmaat. Thanks man!
Mooie plaat geworden, ben er blij mee
Whyte - Jupiter and Mars
[audio]
Welles
Groot Zelda fan hierSir_Hendro schreef op zondag 26 juni 2011 @ 21:39:
Ik ben bezig met een concept voor een Zelda game. Het verhaal en wat ontwerpen liggen er al en momenteel ben ik wat nummer van Zelda 'opnieuw' aan het maken. Hier het eerste nummer wat nu bijna af is:
Project Zelda - Dark World [Save as]
mp3 format, 4MB
[ Voor 10% gewijzigd door Sir_Hendro op 26-06-2011 22:51 ]
GTA VI - All aboard the hype train!!
Verwijderd
Thanks. Ik wist dat er iets mis mee wasVerwijderd schreef op maandag 27 juni 2011 @ 11:35:
Ik vind het nummer een beetje 'droog' klinken, vooral de kick. Probeer wat meer lagen in te brengen
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door vlaaing peerd op 27-06-2011 13:56 ]
Verwijderd
Geniale track, ik vind hem zwaar goed gelukt.Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2011 @ 13:41:
Hoe hebben jullie leren masteren? Door het veel te doen, of hebben jullie cursussen gevolgd, boeken erover gelezen, etc?
Want dit is wat wij nu hebben bereikt:
[audio]
[ Voor 5% gewijzigd door roodbwoy op 27-06-2011 14:08 ]
nee hoor. Ik heb wat info op je DM gezet. Laat maar weten of je interesse hebt!roodbwoy schreef op maandag 27 juni 2011 @ 14:08:
@Roodbwoy,
Je draait ook geloof ik. Wat voor stijl draai je voornamelijk en heb je zin om een feestje mee te organiseren met de lui van het DJ topic?
[/quote]
Ik produceer/(draai) samen met een maat onder de naam Kaizoku, voornamelijk beetje dubstep-ish. In principe wel zin om mee te helpen
Misschien een te late reactie
Verwijderd
Eigenlijk wat Wouter hierboven zegt. Daarbij wil ik nog toevoegen dat een masteraar zich niet alleen bezighoudt met alleen de individuele track zo goed mogelijk maken maar ook bij bv een CD release met meerdere tracks in de gaten houdt dat alle tracks over de hele CD een beetje als 1 geheel klinken. Verder heeft ie verstand van de mogelijkheden/beperkingen van verschillende media. Zo kun je op vinyl bv lang niet zo hard gaan als op digitale audio maar kan bv anologe audio weer beter met clipping omgaan als digitale, enz., enz. Dat soort dingen wil je ook eigenlijk niet in overweging nemen als je nog aan het mixen bent.Saturnus schreef op maandag 27 juni 2011 @ 16:43:
Met masteren ga ik misschien ook nog wel problemen krijgen. Wordt dat gedaan in het project zelf of door het geexporteerde wave bestand te bewerken?
Bied je hier jezelf nu aan?vlaaing peerd schreef op maandag 27 juni 2011 @ 13:55:
6. de belangrijkste en soms de moeilijkste; je master door iemand anders laten doen.
http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl
[ Voor 4% gewijzigd door Sjoewe op 01-07-2011 01:04 ]
Sommige stukjes klinken een beetje 'droog'. Als je bijvoorbeeld in het begin kijkt (alleen de hi-hat met lead), dan hoor je dat de lead ineens heel abrupt ophoudt en er alleen stilte overblijft.StephanL schreef op maandag 27 juni 2011 @ 12:01:
[...]
Thanks. Ik wist dat er iets mis mee wasMeer lagen als in een soort van bass loopje er onder? en misschien wat meer geluiden op de achtergrond?
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
lekkurSjoewe schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 00:22:
Mijn laatste stukje arbeid, gaat lekker al zeg ik het zelf
[audio]
Let wel, het is een snippet met minimale hoeveelheid mix en sequence en die cheesy vocal is ook maar een placeholder
[ Voor 12% gewijzigd door Florinsz op 01-07-2011 03:02 ]
Verwijderd
teveel zooi, te weinig tijd
Verwijderd
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2011 09:23 ]
Verwijderd
[ Voor 15% gewijzigd door apNia op 08-07-2011 14:25 ]
Dat bedoelde ik er niet mee maar ik wil altijd wel een master voor iemand doen hoor.
Dat is trouwmateriaal.Serieus.Dacide schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 14:13:
mijn vriendin wilt me wel een Novation SL 49 MK2 kopen.
[ Voor 10% gewijzigd door mbarie op 10-07-2011 04:08 ]
dat heeft te maken met je massive versie. Pas vanaf een bepaalde massive versie (weet zo even niet welke) is het mogelijk om je sync-ed rate te automaten. Met je huidige versie blijft het idd pielen. been thereapNia schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 14:15:
Hoop dat iemand hier antwoord op weet. Ik ben nog vrij nieuw met Ableton, dus misschien zie ik het over het hoofd.
Momenteel wil ik de frequentie van m'n LFO kunnen tekenen in Ableton (zodat je a la dubstep het tempo van je wobble aanpast). Hiervoor gebruik ik de NI Massive VST. De frequentie van je LFO verander je onder 'ratio'. Dit zijn twee getalletjes, waarvan eentje echt interessant is voor mij. Nou kan je in Ableton wel zeggen dat hij moet learnen welke value je wilt automaten, door er aan te draaien. Maar voor deze value herkent Ableton het niet. Is het nou gewoonweg onmogelijk, of zie ik iets over het hoofd?
edit: blijkbaar geen Ableton dingetje maar een generiek Massive dingetje. Als ik 'm van sync afhaal en gewoon aan de rate controller draai werkt het ook. Alleen zal ik wat moeite moeten doen 'm exact de syncen op het ritme.
[ Voor 20% gewijzigd door vlaaing peerd op 10-07-2011 18:17 ]
thx
Thanks againvlaaing peerd schreef op zondag 10 juli 2011 @ 18:46:
Hij klinkt heel verzorgd en netjes uitgeproduceerd, ik weet zo niet welke ingredienten van het origineel zijn en welke van jezelf maar het is wel 1 mooi geheel. Piano na de break past er ook zeer goed in. Verder toch even...hij varieert wel genoeg, maar 10 minuten is toch wel erg lang wat niet goed voor de herluisterwaarde is. As usual weer net masterwerk van Wouter.
Verwijderd
LOLWhyte schreef op zondag 10 juli 2011 @ 11:26:
Mastering door Wouter Veltmaat.
Feedback welkom uiteraard.
ha misschien had daar nog een witregel tussen gekundVerwijderd schreef op maandag 11 juli 2011 @ 01:09:
[...]
LOL
Er zijn ontzettend veel inzendingen van die Sasha remix. (500+)
Dit is toch wel een van de betere.
Verwijderd
Ik mis de enorme drop die lekker door je oorkanaal scheurt
CPU: i7-5820K @ 4.4GHz | CCooler: NZXT Kraken X61 | MEM: Kingston 16GB @ 2666MHz | GPU: RX470 | PSU: OCZ 1250W | SSD: Samsung Pro 500GB
[ Voor 6% gewijzigd door bakakaizoku op 13-07-2011 23:19 ]
PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether
Verwijderd
[ Voor 53% gewijzigd door Yoozer op 14-07-2011 10:18 ]
teveel zooi, te weinig tijd
[ Voor 14% gewijzigd door Dacide op 18-07-2011 10:57 ]
Verwijderd
Je moet het zeker niet gaan forceren. Ik zelf laat het altijd de vrije loop gaan en heb het opgegeven met "laat ik eens een <insert genre> track maken", want dat werkt in mijn geval toch nooit (er komt wat anders uit of ik kap er na 5 minuten mee vanwege gebrek aan inspiratie). Ga gewoon op een moment dat je je lekker voelt een beetje klooien met je DAW, dan komt er vanzelf wel wat uitrollen. Uiteindelijk zit je dan wel met tig onafgemaakte projecten, maar die kun je altijd weer verder uitwerken op andere feel good momenten.Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 22:51:
Jongens, ik zit vast. Ik zit al ongeveer 4 maanden te klooien met FL Studio en Deckadance en wil binnenkort een midi controller gaan kopen omdat ik het wel echt leuk vind, alleen zit ik soms roestvast met producen.
Er komt gewoon geen fatsoenlijke loop of toon uit me, soms heb ik van die avonden dat het wel goed lukt om een gewoon fijne dubstep te maken alleen zodra ik daar probeer verder te gaan daarna, lukt het mij niet om te verbeteren. Weet iemand hoe ik toch goed in die "trans" van producen kom? Wat zijn jullie technieken met zulk probleem?
Verwijderd
Ik vind hem heerlijk klinken, misschien dat een diepere bass wonderen doetZym0tiC schreef op zondag 17 juli 2011 @ 20:55:
Heerlijke zondag om beetje achter Ableton te hangen. Met dit als resultaat tot nu toe:
[audio]
Any thoughts?
Klinkt super! Heel mooi en zuiver geproduceerd, mooie effecten, goed vol geluid. Niks op aan te merkenZym0tiC schreef op zondag 17 juli 2011 @ 20:55:
Heerlijke zondag om beetje achter Ableton te hangen. Met dit als resultaat tot nu toe:
[audio]
Any thoughts?
[ Voor 38% gewijzigd door apNia op 18-07-2011 17:01 ]
Verwijderd
Dat zijn synts, met een dotted echoZym0tiC schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 21:39:
@rubjo99: thanks! Het bass/sub gedeelte is inderdaad iets wat nog wat getweaked mag worden. 1 vd puntjes die ik nog wil aanpassen voor ie final gaat
Je intro van het nummer wat je posts zijn dat samples/synts? klinken erg lekker
@apNia: dank u!
Je kan in de compressor van Live frequenties filteren, zie EQ in het midden:apNia schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 14:23:
Ik vroeg me eigenlijk af of er zoiets is als een frequentie gevoelige sidechain compressie. Dus stel ik heb een kick, en een bassline die zich op een vrij breed spectrum in je geluid begeeft. Kan je dan bijvoorbeeld als er een kick komt alleen de frequenties van de kick op de bassline sidechainen ipv op basis van volume, zodat de hogere frequenties intact blijven?
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
Luister Afrojack z'n eerste 10 tracks maarDacide schreef op maandag 25 juli 2011 @ 15:23:
Denk je serieus dat 'professionele' producers gebruik maken van kant en klare loopjes afkomstig van een sample cdtje? Kan het me moeilijk voorstellen. Lijkt me dat de pro's zoveel mogelijk elementen zelf creëren.
of ben ik nu naïef?
(kan me goed voorstellen dat de minder "doordachte" tracks... zeg maar het gewone top40 materiaal, hier wel gebruik van maakt)
Verwijderd
[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2011 16:15 ]
Zit al in Ableton Live als midi plugin(chord and scale).Dacide schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 12:52:
Handige tip voor producer die " te weinig" kennis hebben van muziektheorie, toonladders en akkoorden.
http://www.ableton.com/schwarzonator
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
Je zegt een programma "ALS" Cubase... kan ik daaruit opmaken dat je nog niet voor jezelf bepaald hebt of je wilt werken met cubase, ableton, logic, fruity loops, reason etc?Zanzarismo schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 22:20:
Wat zouden jullie een beginnend 'producer' aanraden om de basis van een programma als Cubase te leren?
Cursussen?
Video tutorials?
Cubase is door velen in mijn omgeving aangeraden, maar schijnt ook het ingewikkeldste te zijn..?Dacide schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 10:40:
[...]
Je zegt een programma "ALS" Cubase... kan ik daaruit opmaken dat je nog niet voor jezelf bepaald hebt of je wilt werken met cubase, ableton, logic, fruity loops, reason etc?
Je zou evt van ieder programma een demo kunnen downloaden en dan een dag of twee dedicaten aan dat programma (incl tutorials), dan zie je snel genoeg wat je het prettigst vindt werken.
Heb ik ook gedaan en kwam tot de conclusie dat ik Ableton met stip het fijnst vond.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq