apNia schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 21:22:
peerd ik ben nu even Ableton aan het verkennen. Wat is momenteel de hipste VST distotion plugin voor achter Massive zonder dat het explodeert van de knoppen (doel beetje op iets als Scream van Reason)? Z3ta?
PSP vintagewarmer, mooie klank en erg subtiele distortion, ook goed voor tube/tape emulatie.
Quadrafuzz (eigenlijk een interne Cubase VST, maar je kan de .dll gewoon overkopieren in de ableton plugin folder) - weinig vergevende distortion, erg rauw en multiband, goed in te stellen.
Izotope trash - niet zo'n favoriet van mij, anderen zweren erbij
Amplitube - speaker/amp modelling + distortion. lekker rond klinkende tubewarmer.
Camelcrusher zelf nooit aan toegekomen, wel gratis en veel mensen erg positief over.
Ikzelf gebruik voor bassen vaak externe distortion, ik heb een line6 Basspod waar ik 'm vaak doorlus en dan kan ik verschillende distortions mengen met speaker emulatie.
en zoals hierboven de Ableton eigen effecten zijn ook best fatsoenlijk!
@Zymotic
goed, ik zal er even wat van bakken, geef me een paar dagen, nog veel andere dingen te doen.
Als je trouwens zelf niet de track op OFM had gemaximized heeft de site dat gedaan en heeft er zelfs clipping opgetreden tijdens de conversie. In jou geval zou ik de tracks zelf maximizen to -0.3dB als je het toch niet laat masteren. Dat is genoeg headroom om geen clipping te krijgen tijdens formaatconversie.
Verder gewoon uploaden in WAV-formaat, ook al post je je track in MP3 op dezelfde bitrate, hij word gewoon nog een keer geconverteerd.