Toon posts:

How to become a Producer Deel II Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 102 Laatste
Acties:
  • 342.336 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roodbwoy
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-10-2021

roodbwoy

Senile Developer

Zo, met dank aan de tweakers die eerder op mijn vraag mbt tot de Virus TI2 hebben gereageerd en mij hebben gewezen naar het monster die Moog Slim Phatty heet, ik heb dat ding gehaald afgl zaterdag en DAMN wat een sound!

Afgl zaterdag met mijn maatje tune ermee gebouwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:50
Vette sounds hoor :)

ik heb maar voor mezelf besloten dat er ergens dit jaar een Acidlab Miami en een Moog Slim Phatty moeten komen, huidig 'leuke-dingen-saldo' is echter precies 0 euro, dus eh...

Afbeeldingslocatie: http://images2.memegenerator.net/ImageMacro/4403977/Challenge-accepted.jpg?imageSize=Large&generatorName=Challenge-Accepted-HD-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
roodbwoy schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 10:27:
Zo, met dank aan de tweakers die eerder op mijn vraag mbt tot de Virus TI2 hebben gereageerd en mij hebben gewezen naar het monster die Moog Slim Phatty heet, ik heb dat ding gehaald afgl zaterdag en DAMN wat een sound!

Afgl zaterdag met mijn maatje tune ermee gebouwd

[audio]
Heel bijzonder nummer. In positieve zin dan.
Luister nu op werk via iMac speakertjes dus kan moeilijk oordelen, maar hetgeen wat ik hoor is goed d:)b

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roodbwoy

roodbwoy

Senile Developer

Ah tof :) ben er zelf ook heel blij mee, tofste vind ik die rauw analoge sound, het is een hele andere manier van muziek maken; waar ik eerst heel secuur met automations aan de slag ging zet ik nu ableton op record en jam ik 20 minuten met die moog om daarna de toffe stukken eruit te knippen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
roodbwoy schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 11:15:
Ah tof :) ben er zelf ook heel blij mee, tofste vind ik die rauw analoge sound, het is een hele andere manier van muziek maken; waar ik eerst heel secuur met automations aan de slag ging zet ik nu ableton op record en jam ik 20 minuten met die moog om daarna de toffe stukken eruit te knippen :)
Idd een totaal andere manier van werken. Je zou natuurlijk ook in Ableton (of wat voor programma dan ook) knobs en faders kunnen assignen aan je midi-controller. Helaas bereik je dan niet dat echte analoge geluid. Heb even gekeken wat die synth van jou kost... :o Laat mij maar klooien met Massive en aanverwanten 8)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roodbwoy

roodbwoy

Senile Developer

kaos- schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 11:18:
[...]

Idd een totaal andere manier van werken. Je zou natuurlijk ook in Ableton (of wat voor programma dan ook) knobs en faders kunnen assignen aan je midi-controller. Helaas bereik je dan niet dat echte analoge geluid. Heb even gekeken wat die synth van jou kost... :o Laat mij maar klooien met Massive en aanverwanten 8)
Haha, ja het was iid een rib uit m'n lijf... wat je zegt ZOU mogelijk moeten zijn, er is een VSTI host applicatie ontwikkeld speciaal voor de Little en Slim Phatty om dat te bewerkstelligen, helaas werkt die tool (nog) niet voor Ableton op Windows, enige wat je kan doen is in clipmode bewerkingen doen maar dat is uiteraard onwenselijk, dit wil je natuurlijk in de automation lane doen... helaas, je kan niet alles hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Analoge hardware is gewoon een feest om mee te werken. Knoppen draaien en lekkere vieze sound.
Duur is het wel maar Moog heeft iig nog een goede restwaarde. Software van een paar jaar oud is niets meer waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

Mwa, als het om restwaarde gaat - muziekspul is sowieso niet echt een goede investering, of je moet 10 jaar geleden een Jupiter 8 hebben gekocht. Voor het spul wat z'n restwaarde behoud zijn er genoeg jankverhalen van samplers die 5000 gulden hebben gekost en nu weg mogen voor 200 euro, en het liefst snel.

Ik heb helaas de Messe moeten missen. Jammer - ik had heel graag de nieuwe SEM getest.
kaos- schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 11:18:
Heb even gekeken wat die synth van jou kost... :o Laat mij maar klooien met Massive en aanverwanten 8)
Alhoewel de Phatty geen budgetbak is is 'ie toch nog erg goedkoop in vergelijking met andere en oudere apparaten.

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:50
Ja ik wil ook wel een Jupiter 8, maar ik ben bang dat het bij de Arturia softwarekloon blijft. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
Jupiter 8... wie wilt hem niet.. zucht..

Heb vorig jaar de masterclass (subtractieve synthesis) gevolgd bij onze welbekende Rob Papen (predator, albino, subboombass). Hij had in zijn studio ook een shitload aan vintage synths (ms-20, minimoog, modular, jupiter 8 en nog een aantal)... wat een walhalla zeg.

hier een fotootje van zijn studio die ik destijds met mijn gsm gemaakt heb.

De jupiter 8 staat links.. zie je niet zo heel goed.

http://i56.tinypic.com/2z8p0yc.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Dacide op 22-04-2011 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of je gaat gewoon voor die nieuwe Jupiter 80 (grapje)
De analoge puristen blieven die bak niet maar het is ook meer voor live on stage.

Ik heb laatst nog een i7 gekocht om iig weer genoeg CPU power te hebben voor de nieuwste generatie softies. Daar gebeurt ook nog zat spannends. Los van al die versie+1 13 in een dozijn brakke softsynths.
Max voor Live bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 11:12:
Of je gaat gewoon voor die nieuwe Jupiter 80 (grapje)
De analoge puristen blieven die bak niet maar het is ook meer voor live on stage.

Ik heb laatst nog een i7 gekocht om iig weer genoeg CPU power te hebben voor de nieuwste generatie softies. Daar gebeurt ook nog zat spannends. Los van al die versie+1 13 in een dozijn brakke softsynths.
Max voor Live bijv.
Welke nieuwe softs zijn volgens jou interessant ? Ik overweeg ook om een i7 te halen ivm Massive, die toch behoorlijk wat cpu trekt ;(

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NI Razor is leuk. Reaktor ook maar het kost zoveel tijd om zelfs maar bestaande synths aan te passen.
Maschine vind ik trouwens ook erg handig.
Waldorf Largo is ook niet verkeerd.
Er zijn zat remakes van oude synths maar het gros ervan is meh.
Soms werkt een vieze sample pakken en in een softsampler gooien ook heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me af waarom iedereen de nieuwste cpus wil, ik draai nog steeds meerdere best wel zware (demo) synths op mn macbookie met dual core uit 2008 dacht ik. Okay 80 massives draaien mag dan niet de shit zijn maar een paar keer een synth moet toch lukken???

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2011 12:11 . Reden: typo"s ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-10 13:52
:D lekker veel producties hier te vinden de laatste tijd. Ook maar even mijn duit in het zakkie doen dan:

Ff een oude reggae tune van mezelf erin gesampled. Comments natuurlijk welkom.

@kaos,
Slice is lekkere wobbel/glitch/triphopbeat, maar benodigd IMO nog wel een beetje mastering. Als je het vergelijkt met bv de nieuwe productie van Roodbwoy is die wat luider en is de EQ wat helderder. De tune zelf wobbelt wel lekker door, de reverse beats en triphopgehalte is erg fijn om weer eens te horen. Doet me een beetje denken aan DJ Shadow.

@Roodbwoy,

vette sounds! Het is niet echt mijn stijl maar heb er verder ook weinig op aan te merken. Komen alle synthgeluiden van de Slim Phatty? Misschien een tip voor monofone synthlijnen om eens door amp simulatie heen te halen.

Wat de restwaarde van synths betreft is het hetzelfde als elk ander degelijk muziekinstrument, ga er maar van uit dat die synth de komende 25 jaar netjes zijn werk zal doen, heb je eenmaal een goede synth gekozen dan zal je'm ook niet zo snel wegdoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alabama_man
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-08 14:37
kaos- schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 11:16:
[...]

Welke nieuwe softs zijn volgens jou interessant ? Ik overweeg ook om een i7 te halen ivm Massive, die toch behoorlijk wat cpu trekt ;(
Ace van U-He. Deze synth doet mijn Q9300 bij sommige patches al voor ruim 50% belasten bij slechts het snel aanslaan van een paar noten zonder dat ik er nog externe effect vst's achter plaats! Gevolg is wel dat dit de warmst klinkende soft synth is die ik tot nu toe gehoord heb.
Something else to be aware of is that ACE can be extremely CPU-intensive. u-he is entirely upfront about this, with a clear warning on its website that only a modern computer can make proper use of it. Part of the reason for ACE's processor-punishing nature is that all signals are calculated at at least twice the host sample rate, unlike the typical VA approach where control signals are calculated at a much lower rate than that of audio. This is what facilitates tricks such as audio-rate modulation - eg, using an oscillator to modulate the filter cutoff. If it's all too much, though, you can reduce the CPU hit by opting for one of the lower quality modes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:49

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

peeeeerd wat een heerlijk nummer!!! O+ O+ O+
Iets van een bridge ertussen zou niet misstaan, maar ik vind 'm echt superchill!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed bezig meneer paard.
Als je hem nog gemixed gemasterd wilt hebben moet maar ff een gil geven. (fuse@dds.nl)
Ik moet m'n nieuwe setup nog testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Verwijderd schreef op maandag 25 april 2011 @ 01:31:
Goed bezig meneer paard.
Als je hem nog gemixed gemasterd wilt hebben moet maar ff een gil geven. (fuse@dds.nl)
Ik moet m'n nieuwe setup nog testen.
ow, mastering van dhr Veltmaat kan ik natuurlijk niet afslaan, ook al is het voor een setuptest.

Deze versie is al eens gemastered door mijn collega-studio-genoot (tot de conclusie komen dat je nooit je eigen spul moet masteren is de beste mastertip ooit), maar ik zal je de ongeletterde versie @ongeveer-10dB ergens rond dinsdag opsturen.

and remember...het mag minder :Y)
title

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
vlaaing peerd schreef op zondag 24 april 2011 @ 14:02:
:D lekker veel producties hier te vinden de laatste tijd. Ook maar even mijn duit in het zakkie doen dan:

[

@kaos,
Slice is lekkere wobbel/glitch/triphopbeat, maar benodigd IMO nog wel een beetje mastering. Als je het vergelijkt met bv de nieuwe productie van Roodbwoy is die wat luider en is de EQ wat helderder. De tune zelf wobbelt wel lekker door, de reverse beats en triphopgehalte is erg fijn om weer eens te horen. Doet me een beetje denken aan DJ Shadow.
Klopt, de tune is een beetje mat. Normaal gesproken beukt en bonkt het bij mij wel wat meer. Moet wel zeggen dat deze plaat gemaakt is op mijn vorige set (magnat hifi geneuzel).
Zou em eigenlijk opnieuw moeten bekijken en de drums wat meer laten blaffen.

Zal jouw plaat thuis even beluisteren. Op werk kan ik echt amper oordelen :+

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik kan m'n vinger trouwens niet helemaal op deze sound leggen. Er zit een soort subbass onder, maar het is niet een doorlopende sinus (er zit een soort movement in, maar ik snap 'm niet :D). Op de een of andere manier klinkt het zo lekker.
1) Hoe maak je die? (klinkt simpel) en
2) waarom ligt het zo lekker in het gehoor? :)

edit: zucht, bedenk me nu dat ik deze track 10 jaar geleden op m'n 32MB MP3 spelertje helemaal suf heb gelooped.. wat vliegt de tijd :(

[ Voor 15% gewijzigd door apNia op 26-04-2011 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt als een sample waar nog wat bijgeluiden in zitten. Uitstervende electrische bas of zo. Vaak klinkt dat niet maar deze keer geeft het een grappig effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
Toch maar even posten hier. Een goed bevriende producer uit Chicago wou graag Shoshone, een van mijn platen, remixen :). Hij is er een poos mee aan de slag geweest maar het resultaat is toch wel heel gaaf, vooral als de basis een van je eigen tracks is O+ .

Whyte - Shoshone - Jason Bay remix
[Soundcloud: http://soundcloud.com/whytewip/shoshone-jason-bay-remix]

Voor de goede orde dan ook maar het origineel erbij.
[Soundcloud: http://soundcloud.com/whytewip/whyte-shoshone-mastered]

Vinden jullie er van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roodbwoy

roodbwoy

Senile Developer

vlaaing peerd schreef op zondag 24 april 2011 @ 14:02:

[audio]

Ff een oude reggae tune van mezelf erin gesampled. Comments natuurlijk welkom.

@kaos,

@Roodbwoy,

vette sounds! Het is niet echt mijn stijl maar heb er verder ook weinig op aan te merken. Komen alle synthgeluiden van de Slim Phatty? Misschien een tip voor monofone synthlijnen om eens door amp simulatie heen te halen.

Wat de restwaarde van synths betreft is het hetzelfde als elk ander degelijk muziekinstrument, ga er maar van uit dat die synth de komende 25 jaar netjes zijn werk zal doen, heb je eenmaal een goede synth gekozen dan zal je'm ook niet zo snel wegdoen.
Lekkere tune man! I LIKE! Als je de soundcloud van ons doorspit kom je vast en zeker tunes tegen die meer in jouw straatje liggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Whyte schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 23:27:
Toch maar even posten hier. Een goed bevriende producer uit Chicago wou graag Shoshone, een van mijn platen, remixen :). Hij is er een poos mee aan de slag geweest maar het resultaat is toch wel heel gaaf, vooral als de basis een van je eigen tracks is O+ .

Whyte - Shoshone - Jason Bay remix
[audio]

Voor de goede orde dan ook maar het origineel erbij.
[audio]

Vinden jullie er van?
Vind het vervelend te moeten schoppen, maar ben wel benieuwd naar jullie feedback eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goeie remix, goeie geluiden, goeie mix, mooie progressie en niet mijn ding. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2011 @ 19:01:
Goeie remix, goeie geluiden, goeie mix, mooie progressie en niet mijn ding. :)
Goeie omschrijving :D . Thx man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Whyte schreef op donderdag 28 april 2011 @ 13:19:
[...]

Vind het vervelend te moeten schoppen, maar ben wel benieuwd naar jullie feedback eigenlijk :)
Schop gerust. Er word ook zoveel aan producties gepost de laatste dagen dat je ook lang niet alles meekrijgt. Eerlijk gezegd vind ik het origineel leuker. Ik hou wel van die minimal insteek en de remix doet juist dat teniet. Dat tribal gezang in het midden vind ik wel een beetje geforceerd/misplaatst overkomen, maar dat is misschien een kwestie van smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-10 14:22

Stoney3K

Flatsehats!

Ik had ook maar weer eens zin om ergens puree van te maken. :+

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
mwoa, zo nu en dan is het leuk uit Groningen te komen. Phace en Noisia hadden een nieuwe track gemaakt voor de koninginnenacht party aan &dus hadden we de eer de premiere mee te maken:

zo ook hadden we die eer al eens met Amon Tobin, 16bit en Foreign Beggars, Prodigy en de Heineken reclame tune.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[Soundcloud: http://soundcloud.com/minimalnoisednb/korsair-higher-council]

Produce nog niet zo heel lang en moet nog werken aan overgangen in de tracks zelf. Maar ik zou graag willen weten wat jullie hier van vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

vlaaing peerd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 11:15:
mwoa, zo nu en dan is het leuk uit Groningen te komen. Phace en Noisia hadden een nieuwe track gemaakt voor de koninginnenacht party aan &dus hadden we de eer de premiere mee te maken:

[video]

zo ook hadden we die eer al eens met Amon Tobin, 16bit en Foreign Beggars, Prodigy en de Heineken reclame tune.
dasjjksankjasdjknasdjknasdsa JALOERS :(
klinkt fucking goed, maar voor wat ik hoor weinig Phace-achtigs aan... :)
ik blijf soundcloud de komende weken F5en!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ons eerste dubstep track. Hij moet nog een beetje gemastered worden maar de sounds zijn wel redelijk toch?
[audio]

EDIT: ben helemaal vergeten hoe je soundcloud moet embedden. :(

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2011 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-10 12:10
Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2011 @ 19:14:
Ons eerste dubstep track. Hij moet nog een beetje gemastered worden maar de sounds zijn wel redelijk toch?
[audio]

EDIT: ben helemaal vergeten hoe je soundcloud moet embedden. :(
Om heel eerlijk te zijn... Het klinkt als iemand op zijn Casio zit te spelen/vervelen met de Nintendo achtige auto geluiden. Alleen heb je volgens mij ook nog eens samples gebruikt inplaats een softsynth. Er zijn hier echt een boel tuts voor om die echte strakke diep scheur wobble te krijgen.

Hier heb ik nog wat inspiratie voor je YouTube: Kanaal van InspectorDubplate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Eens met rhodium, de basslines dragen je dubsteptrack (percussie is al zo weak bij dubstep). Je moet zorgen dat die echt knallen, die creëren dat karakteristieke dubstepgeluid. Dat mis je compleet hier. De basics snap je denk ik wel, maar het klinkt alsof het door een wachtkamerspeaker getrokken wordt :P

Welke synth gebruik je Dutch Bastard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
rhodium schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 06:00:
[...]
Alleen heb je volgens mij ook nog eens samples gebruikt inplaats een softsynth.
Verder wel eens met Rhodium, als de bas in een dubstep track niet in orde is dan mis je het meest fundamentele onderdeel.

Een regelmatig gebruikte methode om vette bassen te maken is echter wel je reeses te resamplen en juist die in een sampler te stoppen of een voorgesamplede reese gebruiken. Dit word vaak toegepast als niet alle noten die door de synth gespeeld worden even "vet" klinken. Men herssampelt de vette noot en kan met de sampler die weer over een toetsenbord verspreiden, zodoende worden dan alle gekozen noten van die kwaliteit.

@dutch bastard,
Je kan embedden door videotags te gebruiken, als je voordat je post even op "UBB codes" klikt, zie je uitleg over hoe de tags toe te passen.

edit, sorry, voor soundcloud moet je de audiotags gebruiken, niet de video.

[ Voor 4% gewijzigd door vlaaing peerd op 03-05-2011 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Grappig vlaaing, dat resample truukje wist ik niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We hebben geen samples gebruikt, we hebben het gedaan met de standaard synths in Cubase 5. We willen deze week ergens nog sylenth 1 kopen, maarja, we willen eigenlijk eerst deze track afmaken.
Als ik zo nu luisteren merk ik ook dat de bas er niet echt goed aanwezig is. Bedankt voor de feedback iedereen.
Maar rhodium, wat bedoel jij precies met die nintendo geluidjes, bedoel je die viool samples?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Als je een leuke synth voor dubstep wilt kopen kan je Native Instrument's Massive kopen. Het voordeel is 1) dat het een toonaangevende vsynth is in dubstepland, dus zich al heeft bewezen. En 2) dat er facking veel tutorials te vinden zijn op Youtube. Voor mij was het volgen van tutorials doorslaggevend om synths te begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Misschien is het verstandiger om je eerst eens te verdiepen in verschillende synths voordat je er 1 gaat kopen. Het blijft sneu geld als je 'm uiteindelijk niet gaat gebruiken.

Je kan bv op http://www.vstplanet.com/Instruments/VST_Synthesizers.htm nogal wat gratis synths downloaden, zitten behoorlijk wat goeie tussen.

btw, met de A1 van Cubase zelf moeten toch ook wel behoorlijke vette bassounds te maken zijn trouwens.

[ Voor 15% gewijzigd door vlaaing peerd op 03-05-2011 14:34 . Reden: ditje, datje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond sylenth eigenlijk best lekker werken, had het bij een vriend geprobeert en is echt een fijne synth om mee te werken. Ik heb natuurlijk wel eerst goed rondgekeken voordat ik ging besluiten wat ik ging halen. Ik vond massive wat minder prettiger om mee te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Die mening deel ik. Sylenth1 is gewoon een ontzettend prettige synth om mee te werken... Heldere interface en de geluiden die eruit komen klinken al erg dik/vet.

Hier Jeroen Verheij (Secret Cinema) aan het woord over Sylenth1
YouTube: Sylenth1 demonstrated by Secret Cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Lijkt me idd ook en synth waar je de juiste geluiden uit zou moeten kunnen trekken. Ik zou wel wat algemene tutorials over dubstep sounds kijken, zodat je weet wat er nodig is om het juiste geluid te bereiken.

offtopic:
En gefeliciteerd vlaaing peerd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
apNia schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 11:03:

offtopic:
En gefeliciteerd vlaaing peerd :+
offtopic:
eheuh, ooit foutieve datum bij registratie ingevuld, heb 'm nu op de correcte gezet ;) toch bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

offtopic:
attentionwhore!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
vlaaing peerd schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 13:00:
[...]

offtopic:
eheuh, ooit foutieve datum bij registratie ingevuld, heb 'm nu op de correcte gezet ;) toch bedankt!
Peerd! Mijn mailtje nog gehad ? 8)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
kaos- schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 13:24:
[...]
Peerd! Mijn mailtje nog gehad ? 8)
jeps bedankt. Vanavond even met een koud pilsje achterover hangen, weekend vieren en even je set luisteren.

@apNia
ik zit in elk geval niet om nibbits te schreeuwen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
tijdje geleden de Nocturn midi controller gekocht. Ik heb toen de nieuwste automap 3.7 gedownload en geïnstalleerd. Alles werkte prima en de plugins in mijn ableton werden voorzien van de automap extentie (bv sylenth1 (automap)

Nu ging ik laatst mijn vst map ene beetje opruimen en anders indelen. Uiteindelijk alle plugins netjes onder de map vstplugins gezet.

Het gevolg is dat veel van mijn plugins geen " (automap) " extensie meer hebben. Hoe kan ik dit weer rechttrekken?

Ik heb de automap software al eens opnieuw geinstalleerd. Tevens heb ik via de plugin manager netjes alle plugins aangevinkt. Dus automap ziet ze wel allemaal,... Maar toch zie ik de automap versies niet in ableton.

Iemand tips voor mij?

stel dat ik mijn vsts opnieuw installeer. Wat heeft dat voor impact op mijn bestaande nummers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Dacide schreef op maandag 09 mei 2011 @ 11:49:
stel dat ik mijn vsts opnieuw installeer. Wat heeft dat voor impact op mijn bestaande nummers?
Geen impact. Gewoon je DAW opnieuw de VST's laten zoeken. Je opgeslagen track weet precies welke VST('s) hij nodig heeft.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
En hoe zit het met specifieke presets die ik gebruik... of zelfgemaakte instellingen... Worden deze ook gewoon meegenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Dacide schreef op maandag 09 mei 2011 @ 12:17:
En hoe zit het met specifieke presets die ik gebruik... of zelfgemaakte instellingen... Worden deze ook gewoon meegenomen?
Dat is een beetje verschillend per VST. Bij mij gebeurd het althans wel. Wat je zou kunnen doen is even je VST map renamen zodat je DAW hem niet meer vindt. Dan laat je je DAW even dat mapje opzoeken en kijken of je preset/eigen sound goed geladen wordt.

Wel even een backupje maken van tevoren :)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EDIT: -snip- Laat maar, ik snap nu wat er mis is.

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2011 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2011 @ 09:29:
[audio]

Produce nog niet zo heel lang en moet nog werken aan overgangen in de tracks zelf. Maar ik zou graag willen weten wat jullie hier van vinden :)
Ik vind het ontzettend relaxte muziek! Wat stijl en smaak betreft dus niks op aan te merken maar je levels lopen wel heel scheef. De beat word door het atmosferische tapijt verdronken en komt soms niet door. Misschien kun je dat compenseren met sidechain compressie of gewoon het tapijt wat zachter te zetten.

Er zit teveel laag in de dat atmosferische tapijt terwijl het eigenlijk een hi range geluid zou moeten zijn. Het lijkt bovendien de bas half te vervangen die er niet is. Ik weet niet of het de bedoeling is, maar het overstuurt ook enigszins.

Qua opbouw lijkt me goed, misschien dat de intro te lang is en de totale lengte misschien teveel is. De duistere sfeer is lekker en weet je mooi te benadrukken. Misschien zou je het ook kunnen overwegen om even een brug of break in te lassen.

Laat je aub niet intimideren als mijn posts kritisch lijken. Ik zeg dat gewoon als me iets opvalt en het lijkt me ook dat je daar meer aan heb dan dat ik lievelijk tegen je zeg dat alles mooi en in orde is, toch? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen, er zijn hier vast wel een paar mensen met een macbook.

Ik zit te denken om een macbook te kopen, ik twijfel nog over een paar dingen.. Zelf werk ik nu met Cubase en veel met de vst's van Native, jammer genoeg kan ik voor deze geen mooie 'kraak' vinden. Gelukkig gaat mijn vraag hier niet over :P

Het punt is dat er maar 2 usb poorten in zitten, natuurlijk kan ik een usb hub aansluiten, maar in hoeverre beïnvloed dat mijn latency e.d.?
En hoe doet Apple dat met de drivers, als ik nu mijn geluidskaartje aansluit (windows) op een usb hub dan krijgt die elke keer een andere letter en moet ik dus elke keer, nadat die losgekoppeld is, weer die driver installeren.

Wat ik tot nu toe allemaal wil aansluiten: keyboard, externe HDD, geluidskaart en muis. Dit is nog zonder de geplande aankopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:22

Empathy

Extreme Audio

Iemand een beetje verstand van acoustics? Mijn DJ setup staat recht tegenover een kale muur en deze wil ik bekleden met wat Auralex absorptie materiaal. Omdat ik de (gestucte) muur een beetje heel wil houden wil ik eerst een aantal DST-114 paneeltjes op een tri/multiplex plaat lijmen en deze aan de muur hangen. Zou dit hetzelfde effect hebben als die dingen rechtstreeks op de muur lijmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 12:22:
Beste mensen, er zijn hier vast wel een paar mensen met een macbook.

Ik zit te denken om een macbook te kopen, ik twijfel nog over een paar dingen.. Zelf werk ik nu met Cubase en veel met de vst's van Native, jammer genoeg kan ik voor deze geen mooie 'kraak' vinden. Gelukkig gaat mijn vraag hier niet over :P

Het punt is dat er maar 2 usb poorten in zitten, natuurlijk kan ik een usb hub aansluiten, maar in hoeverre beïnvloed dat mijn latency e.d.?
En hoe doet Apple dat met de drivers, als ik nu mijn geluidskaartje aansluit (windows) op een usb hub dan krijgt die elke keer een andere letter en moet ik dus elke keer, nadat die losgekoppeld is, weer die driver installeren.

Wat ik tot nu toe allemaal wil aansluiten: keyboard, externe HDD, geluidskaart en muis. Dit is nog zonder de geplande aankopen...
MBP'er hier :). Ik heb al mijn MIDI-controllers via een hubje aangesloten, mijn geluidskaart op de andere USB aansluiting van de macbook, nog geen problemen ervaren.

Qua drivers ook alleen maar plezier, 1 maal de audio4dj installeren en nooit meer gezeik er mee gehad.. en ik plug dat ding iedere dag in en uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 12:22:
Gelukkig gaat mijn vraag hier niet over :P
NI laat license transfers toe, dus je kunt gewoon een 2ehands versie overkopen van iemand als je zelf een account hebt. Is de moeite waard, anders kun je hippe nieuwe Massive patches bijv. niet meer inladen als je die wel van een legale bron krijgt.
Nu schijnt het zo te zijn dat men uit gaat komen met geluidskaarten voor Thunderbolt, dus zou je dat eventueel kunnen overwegen. Maar dan moet je wel nog wachten met je aanschaf. Een andere optie is Firewire. In ieder geval moet je de geluidskaart z'n eigen aansluiting geven en de rest maar aan je hub hangen.
En hoe doet Apple dat met de drivers, als ik nu mijn geluidskaartje aansluit (windows) op een usb hub dan krijgt die elke keer een andere letter
Dan klopt er iets niet, want je geluidskaart is geen externe schijf. Heb je dit al voorgelegd aan de fabrikant van je audio-interface?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Empathy schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 13:25:
Iemand een beetje verstand van acoustics? Mijn DJ setup staat recht tegenover een kale muur en deze wil ik bekleden met wat Auralex absorptie materiaal. Omdat ik de (gestucte) muur een beetje heel wil houden wil ik eerst een aantal DST-114 paneeltjes op een tri/multiplex plaat lijmen en deze aan de muur hangen. Zou dit hetzelfde effect hebben als die dingen rechtstreeks op de muur lijmen?
Kan je niet beter van MDF een frame maken en daar rockwool instoppen, daarna bekleden met stof ?
Zo heb ik het tenminste wel gedaan. 5 frames hangen aan mijn muur en de kamer is qua akoestiek ontzettend vooruit gegaan. Als je niet in de muur wilt boren kan je ze ook aan het plafond hangen of op de grond zetten met een verhoging?
Scheelt in ieder geval ontzettend met de kosten. Heb in totaal 60 euro uitgegeven voor 5 panelen van 120x60cm.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

kaos- schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 15:29:
[...]

Kan je niet beter van MDF een frame maken en daar rockwool instoppen, daarna bekleden met stof ?
Zo heb ik het tenminste wel gedaan. 5 frames hangen aan mijn muur en de kamer is qua akoestiek ontzettend vooruit gegaan. Als je niet in de muur wilt boren kan je ze ook aan het plafond hangen of op de grond zetten met een verhoging?
Scheelt in ieder geval ontzettend met de kosten. Heb in totaal 60 euro uitgegeven voor 5 panelen van 120x60cm.
Tot welke frequenties geeft dat een aardige demping? Ik heb van nagalm hier bijvoorbeeld redelijk weinig last, maar de ruimte resoneert ergens rond de 60Hz (voornamelijk over de breedte). Zijn de buren wat minder blij mee dus ik zoek nog altijd iets wat ik er aan kan doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Stoney3K schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 16:00:
[...]

Tot welke frequenties geeft dat een aardige demping? Ik heb van nagalm hier bijvoorbeeld redelijk weinig last, maar de ruimte resoneert ergens rond de 60Hz (voornamelijk over de breedte). Zijn de buren wat minder blij mee dus ik zoek nog altijd iets wat ik er aan kan doen. ;)
Rond de 60Hz heb je massa nodig. Zogeheten basstraps moeten die freq's opvangen.
60Hz is wel behoorlijk laag moet ik zeggen. Als je dunne matjes tegen de muur gaat lijmen ga je die freq's nooit opvangen ben ik bang voor.

De basstraps die ik gemaakt heb zijn eigenlijk broadband absorbers. Die vangen een heel groot gebied op, maar of ze lager dan 60Hz gaan durf ik niet te zeggen. Heb nog geen tests gedaan met betrekking tot frequentiegebied.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

kaos- schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 16:06:
[...]

Rond de 60Hz heb je massa nodig. Zogeheten basstraps moeten die freq's opvangen.
60Hz is wel behoorlijk laag moet ik zeggen. Als je dunne matjes tegen de muur gaat lijmen ga je die freq's nooit opvangen ben ik bang voor.

De basstraps die ik gemaakt heb zijn eigenlijk broadband absorbers. Die vangen een heel groot gebied op, maar of ze lager dan 60Hz gaan durf ik niet te zeggen. Heb nog geen tests gedaan met betrekking tot frequentiegebied.
Ik heb in principe (op mijn luisterplek) nog genoeg plek over vanaf het plafond naar beneden, maar als ik even reken dan zou een basstrap voor 60Hz (geen Helmholtz resonator) al anderhalve meter aan ruimte moeten zijn, en dat vind ik een beetje te veel van het goeie. Gezien mijn woonkamer aan die kant 4 meter breed is. ;)

Een verlaagd plafond staat al op de planning, daar kan ik eventueel nog een schuin verloop in maken. Het gaat vooral om de overdreven hoeveelheid sub die ik nu bij films voor mijn kiezen krijg. (Bij elk gunfight mag ik het volume halveren omdat anders de buren zich rot schrikken, en dan de boel weer opdraaien om de dialoog te horen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yoozer schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 14:33:
[...]
NI laat license transfers toe, dus je kunt gewoon een 2ehands versie overkopen van iemand als je zelf een account hebt. Is de moeite waard, anders kun je hippe nieuwe Massive patches bijv. niet meer inladen als je die wel van een legale bron krijgt.
Dit stukje volg ik niet helemaal, wat voor account bedoel je?

Bedankt voor de antwoorden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, krijg even niet voor mekaar om hem als widget hier te plaatsen maar hier dus een previewtje van mijn current project xD

http://soundcloud.com/propaganjanl/propaganjas-preview-intro
Kritiek welkom.
Thankyou in advance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GjaltVK
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-10 16:33
@stoney3k:
Die lage frequenties die doortrillen geven met name in de rechte hoeken van je kamer veel resonantie.
Het maken van zogeheten basstraps zal dit wel verminderen. Hiervoor zul je voornamelijk moeten zorgen dat je geen rechte hoeken meer in je kamer hebt. Dus in de hoeken panelen gevuld met rockwool (het liefst de hele driehoek) maken die de frequenties opvangen en ervoor zorgen dat er geen rechte hoeken meer zijn maar het hoeken van 45 graden zijn geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

[...]

Thanks voor de tip, hoe diep heb je die panelen gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wordt gek :P
Ik heb hier gewoon de asio4all driver in fruityloops zoals ik altijd al had.
Maar sinds het begin als ik fruityloops opstart switch'd ie drivers en hoor ik dus alleen FL studio.
Zodra er wat patterns gemaakt zijn begint het te laggen min of meer, en hoor ik om de zoveel seconden een of andere ''plop'' in me boxen. Wat is dit? En hoe los ik dit op.
Thx in advance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Stoney3K schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 16:00:
[...]

Het lijkt erop dat je last hebt van staande golven. 60hz is een sinusgolf van +/- 5 meter dus de golf gaat botsen op +/-2,5 meter in je kamer, waarschijnlijk de plek waar je luistert. Komt dit overeen met jouw afmetingen?

Je kan proberen je speakers iets meer dan een meter van de muur zetten en dan dooft die uit, een andere optie zijn basstraps, maar moeten specifiek op jouw situatie zijn gemaakt. Als je uit Groningen komt kun je ook een paar koeien in je kamer neerzetten op +/-2.5 meter in de kamer, kan afhankelijk van je interieur ook erg stijlvol werken.

Als je nearfields hebt zou ik zeggen alles in je kamer dempen en gewoon je smoel voor de speakers houden, anders kijken naar een andere plaatsing van de speakers.

Roomcorrection en EQ om dit op te lossen is een fabeltje, voor DJ-en kan je dat doen omdat de geluidskwaliteit niet je manier van mixen beinvloed, voor produceren zullen je oren naar bedrogen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Empathy schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 09:01:
[...]

Thanks voor de tip, hoe diep heb je die panelen gemaakt?
10cm

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Hmm, met een leuk motiefje op het stof zou je er ook nog eens wat leuks van kunnen maken.. Ik ga hier eens hard over nadenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 20:41:
Dit stukje volg ik niet helemaal, wat voor account bedoel je?
Ik heb een Komplete 7-licentie. Om updates te krijgen en om het te kunnen gebruiken moet ik me registreren bij NI; daar heb ik een account. Ik hoef nooit te zoeken naar boekjes met serienummers - die bewaren ze voor me.

Mocht ik nu een gekke bui hebben en van iemand een legitieme licentie voor Massive over willen kopen, dan kan dat. Die andere persoon heeft zich ook geregistreerd; wij sturen beiden een mailtje naar support, waarbij ik meld dat ik van persoon xxx (mailadres) Massive overneem terwijl de verkoper mailt dat 'ie Massive aan mij (mailadres) wil verkopen. De laatste keer dat ik dat deed (Reaktor Electronic Instruments 2) was het heel snel geregeld met overzetten, en zo kun je Massive (download only) al voor 50 piek hebben. Diverse andere plugs kun je ook op die manier goedkoop krijgen, en dan ben je 100% legitiem bezig.

Al is het wel het beste - op het moment dat je een dergelijke omslag wil maken - te beginnen met je DAW, omdat dat omgerekend over een jaar of zo slechts een paar cent per dag kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

vlaaing peerd schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 10:06:
[...]
Het lijkt erop dat je last hebt van staande golven. 60hz is een sinusgolf van +/- 5 meter dus de golf gaat botsen op +/-2,5 meter in je kamer, waarschijnlijk de plek waar je luistert. Komt dit overeen met jouw afmetingen?
Hij zit iets boven de 60Hz (63-65Hz) wat overeenkomt met mijn kamerdiepte van 4 meter. ;)
Je kan proberen je speakers iets meer dan een meter van de muur zetten en dan dooft die uit, een andere optie zijn basstraps, maar moeten specifiek op jouw situatie zijn gemaakt. Als je uit Groningen komt kun je ook een paar koeien in je kamer neerzetten op +/-2.5 meter in de kamer, kan afhankelijk van je interieur ook erg stijlvol werken.

Als je nearfields hebt zou ik zeggen alles in je kamer dempen en gewoon je smoel voor de speakers houden, anders kijken naar een andere plaatsing van de speakers.
Het gaat vooral om de woonkamerset die ik nogal eens gebruik om film te kijken en muziek te luisteren. Het grote probleem is dat die pakweg 65Hz nu net de frequentie is waar de meeste films hun LFE-kanaal even tot aan het randje opendraaien... komt er een trein voorbij, dan dendert bij de buren de lamp van het plafond. ;)

Basstraps plaatsen hou ik als laatste oplossing, want ik zit ook in een huurwoning en ik mag de boel dus niet erg ingrijpend veranderen. Dat moet dan dus op een manier dat ze nog semi-mobiel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Hoe weet ik of mijn geluidskaart het niet meer aan kan?
Als ik een project in fruityloops heb die echt groot begint te worden, dan gaat hij op een gegeven moment kraken en laggen. Komt dit door mijn geluidskaart?

Ik heb een i3 processor dus dacht dat dat het probleem niet zou kunnen zijn.
Daarin tegen wel maar een onboard geluidskaart.

Verder heb ik wat rondgekeken naar een externe geluidskaart.
Ik vroeg me dus af of deze dit zal oplossen?
http://www.bax-shop.nl/us...face/product-details.html

Thank you in advance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 20:33:
Hey,

Hoe weet ik of mijn geluidskaart het niet meer aan kan?
Als ik een project in fruityloops heb die echt groot begint te worden, dan gaat hij op een gegeven moment kraken en laggen. Komt dit door mijn geluidskaart?

Ik heb een i3 processor dus dacht dat dat het probleem niet zou kunnen zijn.
Daarin tegen wel maar een onboard geluidskaart.

Verder heb ik wat rondgekeken naar een externe geluidskaart.
Ik vroeg me dus af of deze dit zal oplossen?
http://www.bax-shop.nl/us...face/product-details.html

Thank you in advance.
Geluidskaart heeft in principe geen invloed daarop. Het zal dus echt bij je CPU, of bijvoorbeeld brakke (gedownloade?) plug-ins liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Ting
Je kan ook gebruik maken om sporen naar je harde schijf te 'bouncen' om zo de CPU te ontlasten. Dat kost alleen wat tijd en je kan je project verder afmaken.
Ik ken zat mensen die bij projecten al hun sporen bouncen en dat gaan afmixen om de puntjes op de i te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-10 09:14

RMX

Whyte schreef op zondag 15 mei 2011 @ 17:36:
[...]

Geluidskaart heeft in principe geen invloed daarop. Het zal dus echt bij je CPU, of bijvoorbeeld brakke (gedownloade?) plug-ins liggen.
Heb je nog een onboard geluidskaart?
Dan ligt het hier wel degelijk aan.
1) Download/installeer ASIO4ALL, mocht dit niet werken:
2) Koop een M-Audio Audiophile 24/96 (Goedkoopste oplossing)
Daarna kun je gaan kijken naar geheugen/cpu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RMX schreef op maandag 16 mei 2011 @ 10:31:
Heb je nog een onboard geluidskaart?
Dan ligt het hier wel degelijk aan.
Overhead op de CPU van by een onboard of andere geluidskaart zal bij een hedendaagse processor te verwaarlozen zijn.
Tenminste als je de latency niet zo laag zet dat de CPU genoeg tijd heeft om het geluid uit te rekenen.
Het gaat juist hakkelen als de CPU overbelast raakt en de interrupts van de geluidskaart niet meer af gaat handelen en die geluidskaart even zonder data zit.

ASIO4All heeft nut om je vertraging (latency) omlaag te halen alhoewel er tegenwoordig ook wel programma's zijn die direct de WDM drivers van je geluidskaart gebruiken (ipv ASIO/ASIO4All). Tegenwoordig heb je bij onboard geluidskaarten daar weinig tot geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yoozer schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 14:15:
[...]

Al is het wel het beste - op het moment dat je een dergelijke omslag wil maken - te beginnen met je DAW, omdat dat omgerekend over een jaar of zo slechts een paar cent per dag kost.
Hoe zullen de legale Massive e.d. werken op een gekraakte versie van Cubase?

De rest is duidelijk, dankje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2011 @ 16:46:
[...]

Hoe zullen de legale Massive e.d. werken op een gekraakte versie van Cubase?

De rest is duidelijk, dankje ;)
Mag je eigenlijk niet vragen hier volgens mij :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zou je uberhaupt eerst je synth legaal halen voordat je je workstation haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat je de software bouwers ook gunt dat ze iets kunnen verdienen voor wat ze gebouwd hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Empathy schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 14:10:
[...]

Hmm, met een leuk motiefje op het stof zou je er ook nog eens wat leuks van kunnen maken.. Ik ga hier eens hard over nadenken :)
Ik heb geen motiefje erop zitten. Gewoon strak antraciet. Staat erg sexy :)
Zal wel even foto maken asap.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

kaos- schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 11:41:
[...]

Ik heb geen motiefje erop zitten. Gewoon strak antraciet. Staat erg sexy :)
Zal wel even foto maken asap.
Thanks, ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whyte schreef op maandag 16 mei 2011 @ 16:49:
[...]

Mag je eigenlijk niet vragen hier volgens mij :/
Oh, ik dacht dat het wel kon aangezien ik geen download links etc vraag. Ik vraag simpelweg naar de werking.

Mja zit nu in een lastige situatie, wil graag een macbook kopen, maar als ik naast die investering ook nog Cubase e.d. moet kopen wordt het te prijzig. Vandaar dat ik die vraag ook stel, want ben zeker bereid om te betalen, alleen moet ik nu alles goed plannen. Ik wil namelijk niet straks een half iets hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Laat ik even in het algemeen reageren dan; goed gekraakte software doet niet onder voor legale software.
Dat is dan ook het enige wat ik erover wil zeggen.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-10 16:18
[...]

Hoe heb je dat gedaan? Heb je een plaat MDF gekocht, lijsten van 10 bij 60 en 10 bij 120 gezaagd, een frame aan elkaar gemaakt en de binnenkant met wol gevuld en een doek eroverheen?

Foto's a.u.b.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Jovas schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 14:17:
[...]

Hoe heb je dat gedaan? Heb je een plaat MDF gekocht, lijsten van 10 bij 60 en 10 bij 120 gezaagd, een frame aan elkaar gemaakt en de binnenkant met wol gevuld en een doek eroverheen?

Foto's a.u.b.!
Precies zoals je het zegt. Goedkope oplossing die nog goed werkt ook. Het frame heb ik wel verstevigd in het midden zodat hij niet gaat scharnieren. De stof wat eroverheen zit is polyester.

Gare foto's met een oude telefoon gemaakt, maar dan heb je beetje een indruk. Aan de muur hangen de andere 2 panelen. Zal binnenkort een keer wat HQ pics maken :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GVRlC.jpg

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Da's wel heel vet :) En dat werkt dus goed? Zit ook nog met het probleem dat het in de bovenhoeken aardig doordreunt, kan ik dat met een soortgelijke methode oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Empathy schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 15:21:
Da's wel heel vet :) En dat werkt dus goed? Zit ook nog met het probleem dat het in de bovenhoeken aardig doordreunt, kan ik dat met een soortgelijke methode oplossen?
Dit zijn behoorlijke absorbers, dus dat moet zeker goed werken. Het verschil qua akoestiek is in mijn ruimte echt groot. Wel even tijdelijk schuin/halfschuin hangen om te kijken waar je verschil merkt.
De reden waarom ik 120x60 genomen heb; het rockwool wat ik gebruikt heb heeft precies die afmeting en ik kon perfect platen van 120x10 en 60x10 uit MDF platen halen. Gewoon op maat laten zagen bij de Gamma.
Verkijk je niet op het aantal uur wat je ermee bezig bent, dat valt namelijk smerig tegen. Maarja, voor 60 piek 5 panelen aan je muur, dat is een koopje natuurlijk :)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

En dat doek/polyester, is dat lastig strak aan te brengen? En waar haal je dat spul?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaos- schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 12:52:
Laat ik even in het algemeen reageren dan; goed gekraakte software doet niet onder voor legale software.
Dat is dan ook het enige wat ik erover wil zeggen.
Natuurlijk wel. Geen support, meer kans op onstabiliteit, kans op binnen halen van virii en trojans en de kans dat je boete mag betalen als je gesnapt wordt omdat het illegaal is wat je doet. Daarbij komt ook nog eens dat het wel redelijk naïef is om te doen alsof het normaal zou zijn. Om te proberen swa maar zelfs met een beperkt budget kun je nog redelijk leuke dingen doen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Empathy schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 15:41:
En dat doek/polyester, is dat lastig strak aan te brengen? En waar haal je dat spul?
Is even lastig, moet je met 2 personen doen, maar lukt prima. Ik heb het gehaald bij een stoffenzaak.
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 15:42:
[...]

Natuurlijk wel. Geen support, meer kans op onstabiliteit, kans op binnen halen van virii en trojans en de kans dat je boete mag betalen als je gesnapt wordt omdat het illegaal is wat je doet. Daarbij komt ook nog eens dat het wel redelijk naïef is om te doen alsof het normaal zou zijn. Om te proberen swa maar zelfs met een beperkt budget kun je nog redelijk leuke dingen doen hoor.
Geen support, who cares. Heb ik nog nooit gebruik van gemaakt.
Virri en trojans heb je niet bij goed gekraakte software. Zeker niet van scene-released spul.
Ik doe niet alsof het normaal is, ik geef alleen even aan dat er in weze geen verschil is.

Heb ook wel eens wat "geprobeerd" en vind dat ideaal. Toch spijtig om een pakket te kopen en er later achter te komen dat het niets voor je is. Je hebt dan wel trials/demo's, maar om er pas echt achter te komen heb je een volledige versie nodig die je minimaal een maand of 2 kan gebruiken.

Begrijp me niet verkeerd, ik keur illegale software af, maar wil niet zeggen dat het minder goed werkt. En dat is precies waar de vraag over ging.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

En als je gekraakte versie bugs heeft mag je heel lang wachten voor een nieuwe update ook gekraakt word.
Om maar niet te spreken over VST's zoals The Grand 3, Omnisphere, Trilian, Stylus RMX. Die zijn soms wel +50GB groot, en die download je niet zo makkelijk of heel erg traag.

Je hebt daar wel illegale versie's van maar dan loop je wel 10 update achter of zo.
En echt niet al die illegale meuk loopt zo lekker.
Het enige wat ik nog illegaal heb zijn wat samples. (semi illegaal eigenlijk)

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
Ja ik heb er ook aan gedacht zoiets te gaan maken, maar heb professioneel spul besteld:

http://www.vreeswijkindus...absorberende-baffles.html

Die zijn ook 120 bij 60, alleen 5 dik. Een doos met 6 panelen kost 150 euro, ik heb twee dozen besteld. Op sommige plekken zoals in de hoeken doe ik er twee tegen elkaar, dus ook 10 cm dik. Voor de rest is dit wel een goede handleiding om aan te houden:

http://www.realtraps.com/art_room-setup.htm

Waarom ik niet voor zelfbouw gekozen heb? Omdat ik bang ben voor ongezonde vezels die er mogelijk af komen, mijn studio is in mijn slaapkamer want ik heb maar een 35 m2 appartementje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Jovas schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 14:23:

Waarom ik niet voor zelfbouw gekozen heb? Omdat ik bang ben voor ongezonde vezels die er mogelijk af komen, mijn studio is in mijn slaapkamer want ik heb maar een 35 m2 appartementje..
Ja, ik lees daar tegenstrijdige dingen over.. De site van Rockwool zelf zegt dat er geen enkel gezondheidsrisico bestaat (uiteraard), maar op andere sites wordt zelfs de vergelijking met asbest gemaakt.. Iemand hier iets zinnigs over te zeggen? Mij lijkt het wat overdreven, maargoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Als je stof over je rockwool panelen hebt gespannen is het praktisch onmogelijk voor de vezels om er doorheen te komen. Je moet niet met je mond voor gaan hangen en 10 keer goed in- en uitademen nee, maar heb dergelijke panelen vaker gezien en nog nooit mensen erover gehoord.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
Als je het doet, dan zou ik er zeker GEEN STOF over spannen, want dat laat door. Eerder iets van kunststof wat geen zuurstof doorlaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Dan is ook meteen het effect van zo'n paneel weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
Niet als je het juiste spul gebruikt, daarom koop ik ook professionele panelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:48

Wom

Mijn Terratec DMX 6Fire lijkt de geest te hebben gegeven. Nu dus opzoek naar een vervanger maar zou graag een externe willen hebben. Heeft dit veel impact op de latency? En wat is een aanrader in een vergelijkbare prijsklasse?

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een laptop gebruikt moet je wel extern gaan maar als het kan zou ik altijd voor een interne kaart gaan (na jaren lang gedonder met externe geluidskaarten). Qua latency zijn die van externe interfaces hoger.
Persoonlijk ben ik zwaar fan van RME (het werkt gewoon altijd zonder gezeik). Maar die zijn net ff wat duurder. Maar dan heb je wel goed geluid en hele lage latency. Qua concurrentie kun je door de bomen het bos niet meer zien.
Pagina: 1 ... 17 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.