Toon posts:

How to become a Producer Deel II Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 102 Laatste
Acties:
  • 342.335 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-10 13:52
De meeste actieve modellen zijn ook passief verkrijgbaar. Doorgaans zal je weinig verschil met de actieve horen als je een krachtige, neutrale versterker gebruikt. De degelijkere modellen van Sony kunnen daaraan voldoen.

Bij de KRK hoor je inderdaad meer bas, maar niet lagere bas. Er zit namelijk een vrij sterke boost rond het 150-250hz gebied.

hier een graph van de RP6: http://www.homerecording....1251284964-krk_rp6_g2.jpg
hier eentje van de M1: http://www.homerecording....-alesismonitoronemkii.jpg

Dit zijn opnames van de knakker zelf thuis, je ziet dat hij lijdt onder staande golven/phase cancelation die duidelijk een dip geven rond de 70hz, pieken rond de 250hz en daarna weer een scherpe dip maken. Al het andere verschil is van de beide monitors zelf.

Kenmerkend is toch de ver doorlopende roll off van de Alesis en zijn vlakke respons. Dit soort figuren kom je normaliter vooral tegen bij monitors van Mackie en Genelec (incl bijbehorende prijs). Kenmerkend voor de "bassige" sound van de KRK is de bobbel rond de 150-250hz.

en ja, ik heb ook een sok in de baspoorten gepropt.

[ Voor 2% gewijzigd door vlaaing peerd op 05-04-2011 11:39 . Reden: leeeeeesbaarheidigueuziteit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Als ik zo je verhaal hoor lees zou ik alsnog genoeg laag moeten kunnen verkrijgen met de RP6 monitoren. Denk dat het gewoon aan de opstelling ligt en de ruimte an sich. Sok in de baspoort = meer of minder bas ?

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:50
Minder oomph, maar dus wel iets meer definitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
2nd Sjoewe, minder bas, wel strakkere respons. Kan je doen als je kamer de bas versterkt. Op de KRK niet aan te raden omdat ie maar 1 poort per speaker heeft.

Dat is 't 'm juist, de KRK geeft best wel magere sub weer (zie grafiek) maar juist heel veel meer in de 150-250hz, hierdoor lijkt de overall response veel bas weer te geven maar is dus niet zo. De Alesis is vrij mild in die regio maar loopt wel tot 25Hz door met bijna -0db (!!!) roll-off. Dat is dus beter dan de originele specs aangeven.

Ik denk echter dat je kamer of de speakerpositie de voornaamste problemen geeft.
- Als je oren meer op hoogte van de woofer zit zul je dan ook meer bas horen.
- verder luisterpositie middenin de kamer vermijden, hier vinden alle reflecties plaats en heb je veel staandegolven/phase cancelling.
- Hoeken van de kamer zoveel mogelijk afdekken met diffusors.
- je hebt frontpoorten dus je mag de speakers behoorlijk dicht tegen de achtermuur zetten.

Heb je trouwens je speakers al lang in huis? Doorgaans kan je deze dan best een uur of 40 even flink in laten knallen. Daardoor gaan de driverdomes wat losser zitten en daardoor ook iets meer bas geven.

verder misschien dit topic ff doorbladeren, daar beschrijven ze behoorlijk dezelfde problemen: http://www.homerecording.be/forum/t13804.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Heeft iemand verstand van drumsynths?
Ik vroeg me namelijk af hoe men dit voor mekaar krijgt;
YouTube: Unloaders - Perfect World (Preview)

Op 0:16 is een gewone drumsynth met punch/tok
Maar daarna op 0:50 klinktie een stuk dikker.

Zijn dit 2 andere drumsynths of een bepaald effect of sine ofso eronder?
ty in advance

Edit: Ik mis eigenlijk ook wel wat lead synth vsts.. Iemand suggesties? :o
Heb momenteel z3ta en gladiator.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2011 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5150/5591479031_6016a57e7b_z.jpg

Korg Monotribe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Dat mijn zoon ... is een hardware synth.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Is niet naar jouw bedoeld. Er werd een paar posts eerder over een nieuwe anaologe Korg gesproken. Dit is 'm. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oow oke oke :P
Ben benieuwd of iemand kan bevestigen of het daadwerkelijk 2 verschillende drumsynths zijn :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 13:55:
Hey,

Heeft iemand verstand van drumsynths?
Ik vroeg me namelijk af hoe men dit voor mekaar krijgt;
YouTube: Unloaders - Perfect World (Preview)

Op 0:16 is een gewone drumsynth met punch/tok
Maar daarna op 0:50 klinktie een stuk dikker.

Zijn dit 2 andere drumsynths of een bepaald effect of sine ofso eronder?
ty in advance

Edit: Ik mis eigenlijk ook wel wat lead synth vsts.. Iemand suggesties? :o
Heb momenteel z3ta en gladiator.
Lijkt mij gewoon dezelfde kick alleen met wat meer distortion erop, en wat meer laag.

Qua dikke leads :

NI Massive
ReFX Nexus (rompler, geen synth, wel dikke sound, ook zeer herkenbaar helaas)
ReFX Vanguard

Vooral Massive is een geweldige scheurbak

edit : Nog even over die kick; het hoeft geen synth te zijn, hij kan ook best een sample gepakt hebben en daar allemaal effecten doorheen drukken.

[ Voor 7% gewijzigd door kaos001 op 05-04-2011 14:23 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ja of dubbelen, en de kopie 1ms uit fase zetten bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yoozer schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 08:48:
Een van de nieuwe lichting van 200, of die van Bass? Mooi ding he? Ik zit me zelf nog even af te vragen of ik Rudi Linhard wat modjes moet laten doen om 'm wat meer classic te maken, al klinkt 'ie zo eigenlijk al heel lekker.
Die van Bass. Die had hem weer van Ron.
Hij klinkt wat strakker dan een Model D en dat vind ik niet erg.
Grappig is dat een RME/Voyager variant weer veel liever/gladder klinkt. (Maar 6 VCO's is teveel van het goede :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaos- schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 14:20:
[...]

Lijkt mij gewoon dezelfde kick alleen met wat meer distortion erop, en wat meer laag.

Qua dikke leads :

NI Massive
ReFX Nexus (rompler, geen synth, wel dikke sound, ook zeer herkenbaar helaas)
ReFX Vanguard

Vooral Massive is een geweldige scheurbak

edit : Nog even over die kick; het hoeft geen synth te zijn, hij kan ook best een sample gepakt hebben en daar allemaal effecten doorheen drukken.
Oke, wel even uitzoeken hoe vanguard werkt..
Wel coole vst eigenlyk ^^

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
Zo, gisteren een Novation Nocturn controllertje gekocht voor erbij.
Kan ik toch net ff meer in ableton.... en dan kan ik prima de periode overlappen tot ik de novation zero sl mk2 in bezit heb.

via marktplaats, €37,50 :)

Afbeeldingslocatie: http://images.thomann.de/pics/prod/206095.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu kan je naar de knoppen gaan. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Ja inderdaad. Ook al is het maar een heel eenvoudig apparaatje... Ik heb toch hoge verwachtingen van Automap binnen Ableton/VST's. Lijkt me heerlijk om de muis iets vaker te kunnen laten liggen.

Ben alleen in dubio wat ik met mijn verjaardag (zomer) wil kopen.. óf een Remote SL 49 MK2 of een losse Zero SL MK2 en daar een losse 49 keys controller bij (xboard 49)

De zero is iets ruimer opgezet dan de controls op de SL 49 mk2. En ik kan de Zero fijn boven mijn toetsenbord leggen, en het keyboard haaks tegen het bureau op een standaard...

Geen idee wat fijner zal werken in de praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag is de eerste dag van de Musik Messe dus er zal veel nieuw spul uitkomen of aangekondig worden.

Een vriend van me is daar nu ook aanwezig om verslag te doen voor http://www.gearjunkies.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-10 16:18
Ik heb wat van mijn vroegere techno tracks van jaren terug online gezet:

http://soundcloud.com/jovas

Voel je vrij om te downloaden en reviewen!

Grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
Vanavond tijdens mijn wekelijkse online radio setje voor het eerst een van mijn eigen tracks gedraaid.. Toch heel tof als mensen dan je om de naam van de track vragen, en na wat zoeken dan opeens dit op Facebook vind:

Afbeeldingslocatie: http://i30.photobucket.com/albums/c347/WhiteViper/Screenshot2011-04-07at123414.png

Trots dat iemand mijn track tof vind :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Iemand bekend met dit boek? Zo ja, heb je hem in bezit en kan je deze aanraden?
http://www.amazon.co.uk/C...hael-Hewitt/dp/1598638610

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:49

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Korte vraag die meer van technische aard is. Mijn PC begint een beetje in te storten, en hoe langer hoe meer begin ik het vermoeden te krijgen dat dat zit in m'n onboard geluidskaart. Nou zoek ik in Pricewatch in de 25 euro categorie: http://tweakers.net/pricewatch/cat/53/geluidskaarten.html en heb dus geen speciale wensen. Maar is er nog iets in het bijzonder waar ik op moet letten, voor m'n producties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Als je een geluidskaart wilt om te gebruiken bij het produceren dan is de Audiophile 2496 een van de goedkoopste oplossingen die behoorlijk wat kwaliteit biedt (PCI kaartje)

2e hands vaak te vinden vanaf een eurootje of +/- 35

Een stapje hoger op de ladder kom je al snel de EMU 1212M tegen (PCI of PCIe) superkaart voor het geld. (2e hands vanaf +/- 75,- | Nieuw rond de 150 euro)

[ Voor 29% gewijzigd door Dacide op 07-04-2011 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Nou ik weet tbh niet waarom een simpele onboard geluidskaart niet volstaat eigenlijk :)
Dus ik wil dat eigenlijk eerst weten voordat ik besluit het dubbele neer te leggen voor een geluidskaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
apNia schreef op donderdag 07 april 2011 @ 11:01:
Nou ik weet tbh niet waarom een simpele onboard geluidskaart niet volstaat eigenlijk :)
Dus ik wil dat eigenlijk eerst weten voordat ik besluit het dubbele neer te leggen voor een geluidskaart.
Onboard werkt altijd met een wave mapper, oftewel directsound. Asio, wat de meeste duurdere kaarten ondersteunen is vele malen sneller qua response. Lees; soms wel 10 keer zo snel.

Je kan natuurlijk gewoon een simpel SBLive kaartje kopen, zal prima werken, maar zal geen Asio hebben en gewoonweg mindere geluidskwaliteit bieden.
Heb zelf ook jaren gewerkt met een SBLive 5.1 kaart en heb altijd prima kunnen horen waar ik mee bezig was. Kost idd een stuk minder :)

Edit : Je zal sowieso erop vooruit gaan, want een pci-kaart (bijv. die SBLive) is altijd beter dan onboard zut.

[ Voor 6% gewijzigd door kaos001 op 07-04-2011 11:14 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

apNia schreef op donderdag 07 april 2011 @ 10:54:
Korte vraag die meer van technische aard is. Mijn PC begint een beetje in te storten, en hoe langer hoe meer begin ik het vermoeden te krijgen dat dat zit in m'n onboard geluidskaart.
Wat zijn je specs? Wat draait er allemaal nog meer op behalve audio?
Nou zoek ik in Pricewatch in de 25 euro categorie
Hoe lang maak je al muziek?

Een beetje audio interface gaat makkelijk 2-3 jaar mee; mijn 1212m zit er al een jaar of 5 in. M.a.w. - afschrijving: doe het gelijk fatsoenlijk en pak een deugdelijke kaart met goede I/O.
apNia schreef op donderdag 07 april 2011 @ 11:01:
Zelfs al krijg je de latency laag, de brakke outputs blijven altijd een probleem. Voor mij dan: ik wil m'n apparatuur gewoon direct aan kunnen sluiten, niet met allerhande crappy adapterplugjes werken, of een aparte A/D kopen omdat de enige fatsoenlijke output de SPDIF is.

M'n volgende aankoop gaat iets als http://www.rme-audio.de/en_products_hdspe_aio.php worden als de 1212m eruit gaat. Die heeft me overigens uitstekend dienst gedaan in de tussentijd, daar niet van, maar voor 25 euro 2ehands vind je 'm denk ik niet.

[ Voor 48% gewijzigd door Yoozer op 07-04-2011 11:21 ]

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

koas > Ja maar ik had al nergens last van eigenlijk. Hooguit dat gezoem van m'n hardware die je als je je speakers heel hard zet hoort. En ASIO4ALL drivers kon ik ook op onboard kaarten gebruiken, was ie ook bloedsnel. Daarom twijfel ik niet of ik niet een simpel Asus kaartje kan kopen.

Nog een vraagje, een optie is ook een externe USB geluidskaart. Dit is wel handig nu m'n frontpanel voor headset wegvalt, en ik zo op m'n tafel nog die headset er in kan prikken. Is dit uit den boze? (USB = latency issues wellicht?)

Yoozer > Ik heb actieve speakers direct met een jack op m'n geluidskaart. Dat moet geen prob zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Heb zelf een Saffire 6 USB en geeft een latency van 3ms onder hoge load. Dat is dus behoorlijk rap :)
Daarbij heb ik jack-uitgangen die een schoon signaal afgeven naar mn monitoren.
Dubbele XLR ingang voor opnames. Geen enkele vorm van ruis of brom te bekennen, ook niet als ik het steenhard heb staan.

Asio4ALL werkt inderdaad, maar heb toch mijn twijfels over de geluidskwaliteit. Wat Yoozer ook al aangaf, je hebt minijack in- uitgangen, word ik persoonlijk ook niet vrolijk van. :/

Je betaalt meer voor een USB geluidskaart, maar je hebt daar ook een stuk kwaliteit voor terug.

[ Voor 31% gewijzigd door kaos001 op 07-04-2011 11:23 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

OK USB it is, alleen maar voordelen dan. Maar ben ik een ontzettende lul als ik zoiets koop dan? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
apNia schreef op donderdag 07 april 2011 @ 11:39:
OK USB it is, alleen maar voordelen dan. Maar ben ik een ontzettende lul als ik zoiets koop dan? :$
Je bent geen lul, maar slim is het zeker niet. Produceren gaat in 99 van de 100 gevallen in stereo, dus heb je geen moer aan die 7.1 mogelijkheden. Sterker nog, ze zitten je alleen maar in de weg.

Ik zou eens kijken voor een Emu 0204 of een edirol ua-25ex, al is die laatste wel aan de prijs.
Kan je de Saffire6 ook aanraden van Focusrite, maar zit misschien iets teveel op wat jij niet nodig hebt.

edit : Oke die sweex is rond de 25 euro. Fatsoenlijke usb soundcards beginnen pas bij 125, dan weet je dat alvast :+

[ Voor 7% gewijzigd door kaos001 op 07-04-2011 11:49 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Hmmm dat wordt 'm denk ik niet kaos. Ik zit toch in een wat lagere prijscategorie te zoeken (rond de 30, max 50 als het echt wat toevoegt), en so far voldeed op zich m'n onboard kaart, afgezien van het gezoem (had geen latency issues in Reason). Denk dat ik om het te proberen maar bij een cheap kaartje of dat USB ding van Sweex houd (ja een spuug in het gezicht van de producer, ik weet het :D)

BTW wat is er mis met jacks eigenlijk? dacht dat die wel goeie kwaliteit gaven altijd :)
kaos- schreef op donderdag 07 april 2011 @ 11:48:
edit : Oke die sweex is rond de 25 euro. Fatsoenlijke usb soundcards beginnen pas bij 125, dan weet je dat alvast :+
Maar wat offer ik op om 100 euro goedkoper uit te zijn? Latency issues, maar wat nog meer?

[ Voor 24% gewijzigd door apNia op 07-04-2011 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-10 12:10
Je hebt het over stotteren.., dat lijkt mij juist een latency probleem. Zo'n sweex ding is niets meer dan je onboard in een stukje plastic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op donderdag 07 april 2011 @ 10:54:
Korte vraag die meer van technische aard is. Mijn PC begint een beetje in te storten, en hoe langer hoe meer begin ik het vermoeden te krijgen dat dat zit in m'n onboard geluidskaart. Nou zoek ik in Pricewatch in de 25 euro categorie: http://tweakers.net/pricewatch/cat/53/geluidskaarten.html en heb dus geen speciale wensen. Maar is er nog iets in het bijzonder waar ik op moet letten, voor m'n producties?
Als tweakert hoor je dan je computer eens flink bij de kladden te nemen en door te lichten.
Die geluidskaart is niets mis mee. Maar je OS installatie is brak geworden.
Door een andere geluidskaart met ditto drivers te gebruiken doe je niets anders dan symptoombestrijding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

wouter > ik ben een redelijke technerd hoor en het doorlichten ben ik juist wel redelijk goed mee op weg :)
M'n PC hangt vaak in de bios al. Dan is er van drivers of een brak OS geen sprake. Vaak moet de stroom er volledig af, en in veel gevallen, na een crash, kan hij geen audiodevice vinden. M'n vermoeden is dus dat er hardwarematig iets faulty is in dat onboard kloteding (ik heb veel mogelijke elementen al losgetrokken, niks mocht baten.. alleen geheugen en onboard meuk resten me). Daarom wil ik eigenlijk een cheap, maar geen waardeloos (ik moet er niet op achteruit gaan), kaartje hebben om dit te testen, zodat ik de onboard in m'n bios kan disabelen. En ik kan hem natuurlijk nu ook disabelen, maar ik heb geen zin een week lang zonder audio achter m'n PC te zitten, wachtend tot ie wellicht kan crashen ;)

[ Voor 11% gewijzigd door apNia op 07-04-2011 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Als je echt niet veel uit wilt geven maar wel gewoon een beetje normaal geluid wilt, waarom dan niet gewoon een cheap-ass SBLive kaartje? Drivers zijn altijd dikke prima bij Creative.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik heb een Creative SB Live van 10 jaar geleden ofzo in een oude PC, en in een andere oude PC zit een SB 128 PCI. Ik googelde voor die Live op drivers, maar begreep dat daar wat issues mee waren icm Windows 7, dus niet eens geprobeerd. En die SB 128 PCI heb ik net geprobeerd maar herkende Windows ook niet. Oude SB Lives icm Win 7 werken perfect kaos?

[ Voor 9% gewijzigd door apNia op 07-04-2011 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Heb zelf ook nog een SBLive in mijn systeem zitten. Ik draai wel onder WinXP, maar zal met Win7 het gewoon doen lijkt me. Heeft bij mij jaren trouwe dienst bewezen in ieder geval :)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
apNia schreef op donderdag 07 april 2011 @ 11:53:

[...]

Maar wat offer ik op om 100 euro goedkoper uit te zijn? Latency issues, maar wat nog meer?
Latency, ASIO 2 support met bijbehorende VST plugin problemen. AD/DA conversie van goede kwaliteit, 24/32bit floating point ondersteuning, gebalanceerde outputs voor je monitors, lage signaal/ruisverhouding, headroom van tegen de 100dB of meer. Dat zit vaak niet op een goedkopere consumerkaart, welke vaak gewoon een onboard chip zijn met een PCI aansluiting.

Er zijn echter wel goede "producerkaarten" voor niet al teveel geld, bv;
-Audiophile 2496 PCI van M-Audio
-TASCAM US-100 USB
- ESI UGM96 (eigenlijk voor gitaristen bedoeld maar werkt prima als standalone geluidskaart)
- Behringer F-control audio FCA202

deze zijn allemaal tussen de 60-90 euro, iets meer als je budget maar zeker het geld waard. De Behringer schiet er weer uit met ultrahoge specs en belachelijk lage prijs (65,- bij Tonika) en heeft gebalanceerde outputs voor je KRK's!

overigens is de Monotribe in de review: http://www.soundonsound.com/news?NewsID=13763

Korg schijnt de voorliefde voor anologe synthese te begrijpen. Helaas maar 1 osc, komt er een met 3 of meer dan koop ik 'm.

Edit: @apNia

de FCA202 ligt er nu voor 59,- http://www.tonika.nl/shop/Product.asp?p=FCA202 ik zou 'm nemen, is wel de firewire versie trouwens.

[ Voor 5% gewijzigd door vlaaing peerd op 07-04-2011 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:29
apNia schreef op donderdag 07 april 2011 @ 11:39:
OK USB it is, alleen maar voordelen dan.
Kijk eens naar een Behringer UCA202 of UCA222.
Gebruik zelf ook de onboard audio(Realtek ALC889) met de ASIO4ALL drivers en dat bevalt prima,totaal geen ruisje of ander bijgeluiden en een lage latency van 2,9ms.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
audiojunk schreef op donderdag 07 april 2011 @ 13:32:
[...]

Kijk eens naar een Behringer UCA202 of UCA222.
Gebruik zelf ook de onboard audio(Realtek ALC889) met de ASIO4ALL drivers en dat bevalt prima,totaal geen ruisje of ander bijgeluiden en een lage latency van 2,9ms.
Toch ga je me niet vertellen dat je hetzelfde bereikt als met een USB soundcard. Als is het alleen maar om de converters die erin zitten.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:29
kaos- schreef op donderdag 07 april 2011 @ 13:44:
[...]

Toch ga je me niet vertellen dat je hetzelfde bereikt als met een USB soundcard. Als is het alleen maar om de converters die erin zitten.
Ik had eerst een Terratec 24/96 maar na het overstappen op Win7 was er geen support meer van Terratec dus ff noodgedwongen met de onboard audio en dat beviel prima dat ik maar besloten heb om het zo te laten.
Ik denk dat er natuurlijk verschil zit tussen tussen 24bit onboard of een goede veel duurdere 24bit PCIe/USB/Firewire kaartje qua ruis,dynamiek,vervorming maar ik ben er tevreden mee.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaos- schreef op donderdag 07 april 2011 @ 13:44:
Wat AD/DA betreft zit er niet bijster veel verschil tussen cheapass onboard kaarten en instap modellen 'producer' geluidskaarten. Er wordt vaak gebruik gemaakt van exact dezelfde AD/DA converters. Die vaak ook zelfs in mid-end en high-end gebruikt worden. Het verschil zit hem meer in de voor/na versterking. Die elektronica (en ander technisch geneuzel) maakt het verschil tussen ruis en vervorming.

@apNia
Volgens mij is je moederbord dan gewoon rot. Iets met lekkende condensatoren of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje een soort van sound trachten te creëren a la Simon Gain & Joey Seminara's "Booster"

resultaat:
[Soundcloud: http://soundcloud.com/roppenzo/les-monts-de-la-zoom]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2011 @ 14:09:
@apNia
Volgens mij is je moederbord dan gewoon rot. Iets met lekkende condensatoren of zo?
Het ziet er allemaal goed uit eigenlijk. M'n moederbord is inderdaad half-gaar denk ik, maar kapot mobo is voor mij een nieuwe PC aanschaffen. En voor ik 700 euro ga lappen wil ik eerst testen of dit wat gaat helpen.

Ik moet me verder eigenlijk aansluiten bij audiojunk, ik heb over de onboard audio echt weinig te klagen gehad altijd. Latency is nooit een prob geweest, alleen wat geruis van mobo (had ik al een keer eerder gevraagd) wat ik hopelijk met een USB of PCI kaartje ga verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, Had laatst een preview geplaatst en heb het afgerond.
Kreeg niets fatsoendelijks als melodie wat werkelijk erbij pasten, dus heb ik het maar zo gelaten.
Maargoed, voor de mensen die 't willen horen;

http://soundcloud.com/propaganjanl/propaganja-ezekiel-25-17

[ Voor 104% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2011 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-10 12:10
Het is juist behoorlijk eentonig en karig door de slechte melodie en het irriteerde mij na een tijdje zelfs.

Gewoon veel meer spelen met het programma en over een tijdje krijg je er wel iets leuks uit zoals je het wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep, meters maken met die hap.
Er zijn ook mensen die met een mp3 recordertje (of hun smartphone) een melodietje in neurien als ze inspiratie krijgen. (In de trein, op het toilet of tijdens het sexen. :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2011 @ 22:41:
Yep, meters maken met die hap.
Er zijn ook mensen die met een mp3 recordertje (of hun smartphone) een melodietje in neurien als ze inspiratie krijgen. (In de trein, op het toilet of tijdens het sexen. :P )
Wow, als je tijdens de seks ineens een goede ingeving krijgt moet je bedpartner wel _erg_ slecht zijn :o

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
kaos- schreef op donderdag 07 april 2011 @ 22:43:
[...]

Wow, als je tijdens de seks ineens een goede ingeving krijgt moet je bedpartner wel _erg_ slecht zijn :o
of een ware muze natuurlijk. Op het toilet zal het ook wel een behoorlijk _inspirationele_ drol geweest moeten zijn.

btw als je je eigen tracks gaat draaien mag je ook in dit topic wel even de flyer posten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik heb op m'n iPhone een aantal geneuriede melodietjes staan die echt zo slecht klinken als iemand ze ooit out of context zou horen :$
* apNia klopt af op ongelakt hout
Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2011 @ 16:42:
Hey, Had laatst een preview geplaatst en heb het afgerond.
Kreeg niets fatsoendelijks als melodie wat werkelijk erbij pasten, dus heb ik het maar zo gelaten.
Maargoed, voor de mensen die 't willen horen;

http://soundcloud.com/propaganjanl/propaganja-ezekiel-25-17
Als ik een dubbeltje zou krijgen voor elke keer dat die Pulp Fiction sample is langsgekomen........

[ Voor 57% gewijzigd door apNia op 08-04-2011 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
vlaaing peerd schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 08:36:
[...]

btw als je je eigen tracks gaat draaien mag je ook in dit topic wel even de flyer posten ;)
Bij deze; zal misschien 1 of 2 plaatjes van mezelf draaien hoor :+

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GuJbo.jpg

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
kogel is door de kerk, geen UAD voor mij, dit word m'n nieuwe bakkie. Hoewel er zeer goede VST compressors zijn (steinbergs eigen, waves, TC electronic, enz, enz,) heb ik met de Liquid mix beschikking over compressormodellen van Neve, Focusrite, Manley, Fairchild's en wat nog meer.

Belachelijke prijs ook, als je 15 jaar geleden tegen me zou zeggen dat dit in 1 bakkie kon voor 400,- dan had ik je keihard uitgelachen.

Voor mensen die op budget zitten; hier wat tips van de professionals (incl toys en koekjes).
http://www.soundonsound.c.../articles/smartstudio.htm

vooral de tip; koop gewoon het beste wat je kan krijgen. Zovaak een budget afweging gemaakt dat ik uiteindelijk toch over moest naar hetgeen ik werkelijk nodig had. Bovendien is veel goede aparatuur gewoon voor het leven (behalve de koekjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Peerd
Zelf ben ik een behoorlijke UAD fan maar ik denk dat jij zeker veel plezier gaat hebben met die Liquid Mix.

Wat dat betreft kan je nooit genoeg compressors hebben. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
http://youtu.be/vla5N6PUpRI

Arturia komt ook met een hybrid drummachine :)

[ Voor 18% gewijzigd door Sjoewe op 11-04-2011 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
Ik heb 1000 euro te besteden aan nieuwe monitor speakers/subwoofer en/of akoestische behandeling van mijn kamer waar ik in produceer/mix, en dit is wat ik nu heb:

Focusrite Saffire LE audio interface(FR 20hz - 20 khz)
M-Audio BX5a Deluxe monitor speakers(crap)
Sennheiser HD280 hoofdtelefoon

Advies en kritiek is welkom, ik zat zelf aan nieuwe monitoren en/of een subwoofer te denken, dit bijvoorbeeld:

http://www.bax-shop.nl/dj...10sp/product-details.html

of

http://www.bax-shop.nl/dj...stuk/product-details.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Jovas schreef op maandag 11 april 2011 @ 17:23:
Ik heb 1000 euro te besteden aan nieuwe monitor speakers/subwoofer en/of akoestische behandeling van mijn kamer waar ik in produceer/mix, en dit is wat ik nu heb:

Focusrite Saffire LE audio interface(FR 20hz - 20 khz)
M-Audio BX5a Deluxe monitor speakers(crap)
Sennheiser HD280 hoofdtelefoon

Advies en kritiek is welkom, ik zat zelf aan nieuwe monitoren en/of een subwoofer te denken, dit bijvoorbeeld:

http://www.bax-shop.nl/dj...10sp/product-details.html

of

http://www.bax-shop.nl/dj...stuk/product-details.html
weh...JBL krijg ik altijd een beetje hifi gevoel bij. Ik zou ze zeker eerst gaan luisteren.

Als je 1000,- te besteden en je weet zeker dat je die aan monitors/room wilt uitgeven dan zou ik het kijken naar de Mackie HR824, Genelec ...8inch dinges, Yamaha HS80M

En als je 8" drivers neemt is de kans groot dat je geen extra woofer benodigt. Ik adviseer om een euro of 150,- over te houden voor basstraps/difussors en absorbers naar gelang je kamer dat nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woofer is vaak overbodig. (En als je er al een nodig hebt dan wil je wel een echte goeie.)

Qua monitors is er zo ontzettend veel aanbod dat het aan te raden is om zelf te gaan luisteren wat het verschil is. Kost wel tijd en moeite maar het is erg leerzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

toevoeging op m'n externe geluidskaart discussie van donderdag; onboard gedisabled, PC hing nog.. dus ben bang dat het daar niet aan lag :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Heeft iemand wel eens gewerkt met choirs als instrument?
Ik kwam deze tegen van East/West Quantum Leap... wel indrukwekkend.
http://www.soundsonline.com/Symphonic-Choirs

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
jordyhoutman schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 12:49:
Heeft iemand wel eens gewerkt met choirs als instrument?
Ik kwam deze tegen van East/West Quantum Leap... wel indrukwekkend.
http://www.soundsonline.com/Symphonic-Choirs
Ooit wel eens ja. Vind het meer iets voor film-muziek of intro's.
Wel erg stoer spul moet ik zeggen.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Klopt, dat maak ik ook wat meer =)... 40 gigabyte O_O... ga het binnenkort eens proberen.

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey allemaal,

Als ik aan het fruityloopen ben en open een project waar een hoop aan gebeurd is, dan gaat ie als ik 'm wil afspelen kraken. Alsof hij lagt o_O
Ik maak gebruik van mijn onboard geluidskaart dus ik dacht dat daar het probleem zou liggen?
Als het daar aan ligt, verhelp ik dat door deze aan te schaffen?
http://www.bax-shop.nl/us...face/product-details.html
Ik heb een setje KRK Rp5's als dat verder iets uitmaakt.

Bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Wss een cpu die het niet meer aan kan :) . Of brakke plug-ins de CPU vreten. Heb ik zelf last van als ik meer als 3 instances van Massive tegelijk run.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kheb een intel i3, zou die het niet prima aan moeten kunnen? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 23:26:
Hey allemaal,

Als ik aan het fruityloopen ben en open een project waar een hoop aan gebeurd is, dan gaat ie als ik 'm wil afspelen kraken. Alsof hij lagt o_O
Ik maak gebruik van mijn onboard geluidskaart dus ik dacht dat daar het probleem zou liggen?
Als het daar aan ligt, verhelp ik dat door deze aan te schaffen?
http://www.bax-shop.nl/us...face/product-details.html
Ik heb een setje KRK Rp5's als dat verder iets uitmaakt.

Bij voorbaat dank
Probeer eerst met de Asio4all drivers die bij FL geleverd worden (als ze niet geinstalleerd zijn, download ze gewoon, even Googelen). Zorg ook dat die als output ingesteld staat in je settings. Ik had met die drivers nooit meer last van gekraak. Je PC kan het normaliter gewoon niet aan, met die drivers waarschijnlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op woensdag 13 april 2011 @ 00:42:
[...]

Probeer eerst met de Asio4all drivers die bij FL geleverd worden (als ze niet geinstalleerd zijn, download ze gewoon, even Googelen). Zorg ook dat die als output ingesteld staat in je settings. Ik had met die drivers nooit meer last van gekraak. Je PC kan het normaliter gewoon niet aan, met die drivers waarschijnlijk wel.
Lol super!
Thanks!

Zou zo'n geluidskaart dan wel eigenlijk nut hebben?
Momenteel zitten de KRKs gewoon via RCA op een minijack converter zo in de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2011 @ 01:55:
[...]

Lol super!
Thanks!

Zou zo'n geluidskaart dan wel eigenlijk nut hebben?
Momenteel zitten de KRKs gewoon via RCA op een minijack converter zo in de laptop.
Ik merkte qua geluidskwaliteit in ieder geval een wereld van verschil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whyte schreef op woensdag 13 april 2011 @ 01:59:
[...]

Haha oke, bedankt voor de snelle reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whyte schreef op woensdag 13 april 2011 @ 01:59:
Wat noem je een wereld van verschil? Die opmerking heb ik wel eens vaker gelezen maar dan blijft het nog als lezer moeilijk in te schatten of het daadwerkelijk een verschil is of alleen een psychologisch verschil omdat je weet welke interface je gebruikt op dat moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2011 @ 02:22:
[...]

Wat noem je een wereld van verschil? Die opmerking heb ik wel eens vaker gelezen maar dan blijft het nog als lezer moeilijk in te schatten of het daadwerkelijk een verschil is of alleen een psychologisch verschil omdat je weet welke interface je gebruikt op dat moment.
Hmm True..
Nja weet niet of ik problemen ga krijgen met een midi controller als ik geen goede geluidskaart heb.
Ben van plan een oxygen 49 3rd gen aan te schaffen dan i.c.m. de Lexicon Alpha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2011 @ 10:27:
[...]

Hmm True..
Nja weet niet of ik problemen ga krijgen met een midi controller als ik geen goede geluidskaart heb.
Ben van plan een oxygen 49 3rd gen aan te schaffen dan i.c.m. de Lexicon Alpha.
Midi controller gaat via usb tegenwoordig, daar heeft je soundcard niets mee te maken.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2011 @ 02:22:
[...]

Ik merkte het verschil op mijn redelijk brakke setup thuis al. Maar toen ik een tijdje terug een gig deed en ik met mijn geluidskaart draaide en degene die na mij kwam via zijn onboard het geluid er uit pompte, hoorde je het verschil via de PA echt heel duidelijk. Veel minder vol, wijd en helder geluid dan wat mijn kleine metalen kistje er uit pompte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

volgens mij moet een kaart niet bepaalde frequenties er wel of niet beter uitpompen, dat zouden je speakers zijn of de bedrading ertussen... correct me if I'm wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Ik ga hier ook maar eens posten voor de eerste keer. Dit topic is veel actiever als [Muziek] Eigen producties

Ik componeer en produceer vanaf ik de piano ontdekte maar ik zou nu graag er mijn beroep van willen maken.
Ik heb nog een lange weg te gaan maar check mijn producties.
Soundcloud ligt op het moment plat maar hier is een productie van mij.

Ik vind het momenteel mijn beste nummer. Audio technisch heb ik er betere maar niet in deze stijl.
Ik ben gek op goede trance. Het is mijn lievelingsmuziek. Maar trance maken vind ik zo veel moeilijker als bijvoorbeeld een hiphop instrumental.

Check mijn complete producties tot nu toe maar eens --> http://www.soundcloud.com/matthijsbos
Of mijn youtube kanaal --> YouTube: Kanaal van MrKain134

Ik heb nog niet zoveel online staan omdat ik vaak moeite heb met projecten volledig af te ronden.
Maar ik beloof in de toekomst nog intressante tracks en youtube filmpjes te posten ! :)

ps: Ik heb er voor gezorgd dat we soundcloud kunnen embedden op GoT in dit topic. Nu ja, crisp heeft het werk gedaan. Maar ik ben toch maar zo moedig geweest hem daar mee lastig te vallen tot het werkte. :P

[ Voor 8% gewijzigd door Kain_niaK op 13-04-2011 16:01 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De compositie klinkt goed hoor. Misschien wat oudere stijlelementen gebruikt maar lekker veel variatie.
De mix vind ik wat gesloten klinken. Het mag van mij wel wat meer open en wijd klinken iets wat bij Trance gebruikelijk. Meer EQ'en zodat het minder doffig klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Ik wil daar nog steeds die stems op 126bpm van hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Ok whyte je krijg ze echt ik beloof het je !

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Rustig aan maat, heeft geen haast ;)

Had ik deze hier al neergezet?
[Soundcloud: http://soundcloud.com/whytewip/whyte-monastir24]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
vlaaing peerd schreef op maandag 11 april 2011 @ 18:53:
[...]

weh...JBL krijg ik altijd een beetje hifi gevoel bij. Ik zou ze zeker eerst gaan luisteren.

Als je 1000,- te besteden en je weet zeker dat je die aan monitors/room wilt uitgeven dan zou ik het kijken naar de Mackie HR824, Genelec ...8inch dinges, Yamaha HS80M

En als je 8" drivers neemt is de kans groot dat je geen extra woofer benodigt. Ik adviseer om een euro of 150,- over te houden voor basstraps/difussors en absorbers naar gelang je kamer dat nodig heeft.
Die Yam's en JBL's heb ik vandaag beluisterd en ook de KRK VXT6/8.

Prijstechnisch gezien waren die HS80M's het beste, al gaan die wel pijn aan je oren doen vanwege een rauw mid/hoog. Die 8 '' JBL is juist weer wat mistig in dat gebied, maar heeft verder wel een ZEER transparante en ''smooth'' sound(maar komt ook 300 euro hoger uit per paar..)

Lastig lastig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Whyte
Dat nummer van je heeft teveel laag. Ik heb hem voor de leut even gemasterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adele remix versie 2.. ben nu op een punt gekomen dat ik vast ga komen te zitten en waarschijnlijk geen zin meer heb 'm af te maken :/
[Soundcloud: http://soundcloud.com/roppenzo/rolling-in-the-deep-raw2]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2011 @ 19:03:
@Whyte
Dat nummer van je heeft teveel laag. Ik heb hem voor de leut even gemasterd.
Echt :o ? Show me pls :D

Blegh, mijn oude laptop (die ik gebruik voor productie) begint het echt op te geven zodra ik met een beetje veeleisende track aan de slag ben :/. Ben nu bezig met een track waar ik nu 32 sporen heb lopen (veel percussie, synthlagen), vind m'n laptop toch echt niet leuk :( .

[ Voor 38% gewijzigd door Florinsz op 15-04-2011 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook al is het een geripte mp3 toch kon ik er nog wel wat mee. (En ik vind het ook leuk om eraan te sleutelen.)
Het laag drukte de rest teveel weg en daar heb ik een flink stuk van weggehaald.
Nog wat subtiele EQ en compressie om het verschil tussen stillere en hardere stukken iets kleiner te maken.
Dat was ook nog wel oppassen omdat de percussie behoorlijk dynamisch is.

http://faxis.dyndns.org/m...s/monastir24_mastered.mp3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 08:07:
Ook al is het een geripte mp3 toch kon ik er nog wel wat mee. (En ik vind het ook leuk om eraan te sleutelen.)
Het laag drukte de rest teveel weg en daar heb ik een flink stuk van weggehaald.
Nog wat subtiele EQ en compressie om het verschil tussen stillere en hardere stukken iets kleiner te maken.
Dat was ook nog wel oppassen omdat de percussie behoorlijk dynamisch is.

http://faxis.dyndns.org/m...s/monastir24_mastered.mp3
Zal hem zodra ik thuis ben eens goed beluisteren.

Ik kan je overigens wel de volledige .wav sturen als je dat zou willen. Kun je daar nog dezelfde bewerking overheen gooien, aangezien SoundCloud zelf ook al de nodige normalising toepast volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo :P
Ik vroeg me af wat jullie ervan vonden, vindt de melody opzich wel cool.
http://www43.zippyshare.com/v/80794138/file.html

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 19:07:

Mvg
Melody is inderdaad wel cool. Vooral lekker catchy. Weet nu al dat het nog de rest van de avond in mijn hoofd zit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 19:49:
[...]

Melody is inderdaad wel cool. Vooral lekker catchy. Weet nu al dat het nog de rest van de avond in mijn hoofd zit :P
Hehe thanks!

Ik vroeg me af, t setje krk's rp5 dat ik gebruik lijkt weinig bass te geven.
Zal dit komen door dat het direct op mijn laptop zit aangesloten en niet doormiddel van een externe geluidskaart? Of staan ze niet op de juiste plek?
Ik heb ze ongeveer zo staan zoals op deze foto (niet mijn foto)
http://www.djresource.eu/...tudio-20090906-140018.jpg

Thanks in advance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebakken peer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17:03
Hallo;

Ik heb de hercules RMX gekocht maar deze doet het niet.
Ik heb de nieuwste drivers geinstalleerd op mijn PC vanaf de website van hercules ook krijg ik er analoog geen geluid uit.
Hij krijgt wel stroom want de blauwe achtegrond verlichting knippert als ik de console aansluit.
Volgens mij heb ik alles goed aangesloten maar er komt geen geluid uit.
Als ik de bijgeleverde Vdj op start zegt die controller niet gevonden.

Wie heeft er ervaring / een oplossing

(volgens mij zit ik in het goede topic?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 19:07:

Mvg
Vervolg so far:
http://www2.zippyshare.com/v/90505485/file.html
Kritiek welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
gebakken peer schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 18:41:

(volgens mij zit ik in het goede topic?)
Ik denk dat je inderdaad beter terecht kan in het DJ topic.

Als je het mij vraagt even resetten als mogelijk is, de boel ff opnieuw volgens handleiding aansluiten, kabels checken en als ie 't daarna nog niet doet voor RMA opsturen/heenbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcktenBaas
  • Laatst online: 11-09 12:57
kaos- schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 11:15:
[...]

Bij deze; zal misschien 1 of 2 plaatjes van mezelf draaien hoor :+

[afbeelding]
Haha, lees ik dit topic door staat er dus Murphy's Nijverdal op die poster.
Ik woon zelf nog geen 50 meter daar vandaan. :P

[ Voor 4% gewijzigd door EcktenBaas op 16-04-2011 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebakken peer
  • Laatst online: 17:03
Ik heb eventjes een professionele buurman erbij gehaald :+ Studio bouwer voor NOS. Volgens hem deedt die het niet omdat mijn laptop niet genoeg stroom via usb kan leveren. Oplossing is om dit via een gevoedde usb hub dan maar aan te sluiten. Ik heb hem daarna ook nog maar even op mijn desktop geprobeerd en daar kreeg ik een ASIO bug maar na herstarten van de computer werkte deze wel, overigens iemand enig idee hoe je de enorme lag tussen controller/software kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
gebakken peer schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 21:17:
Ik heb eventjes een professionele buurman erbij gehaald :+ Studio bouwer voor NOS. Volgens hem deedt die het niet omdat mijn laptop niet genoeg stroom via usb kan leveren. Oplossing is om dit via een gevoedde usb hub dan maar aan te sluiten. Ik heb hem daarna ook nog maar even op mijn desktop geprobeerd en daar kreeg ik een ASIO bug maar na herstarten van de computer werkte deze wel, overigens iemand enig idee hoe je de enorme lag tussen controller/software kan oplossen?
juiste drivers installeren wss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
EcktenBaas schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 21:17:
[...]

Haha, lees ik dit topic door staat er dus Murphy's Nijverdal op die poster.
Ik woon zelf nog geen 50 meter daar vandaan. :P
Haha tof. Kom langs zou ik zeggen :D

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdS
  • Laatst online: 02-10 12:27
Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 01:10:
Adele remix versie 2.. ben nu op een punt gekomen dat ik vast ga komen te zitten en waarschijnlijk geen zin meer heb 'm af te maken :/
[audio]
Grappig! Zal vanavond eens luisteren naar deze remix.
Dit is de mijne die ik paar weken terug heb gemaakt:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:08
Ik ben al even bezig met traktor alleen heb ik nu een probleem. De bpm wordt niet goed weergegeven of gecalculeerd wat resulteert in een nummer wat ongeveer 2x zo snel als origineel afspeelt. Hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
tweakG5 schreef op maandag 18 april 2011 @ 16:21:
Ik ben al even bezig met traktor alleen heb ik nu een probleem. De bpm wordt niet goed weergegeven of gecalculeerd wat resulteert in een nummer wat ongeveer 2x zo snel als origineel afspeelt. Hoe kan dit?
Traktor interpreteert sommige nummers als snel en sommige als minder snel.
Je kan dit aanpassen door bij je grid opties te "tappen".

Dit lijkt me trouwens meer iets voor het DJ topic maar vooruit ;)
JvdS schreef op maandag 18 april 2011 @ 11:07:
[...]

[video]
Goede track man, klinkt zwaaaar pro als je het mij vraagt.

[ Voor 25% gewijzigd door kaos001 op 18-04-2011 17:23 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-10 21:20

2mb

JvdS schreef op maandag 18 april 2011 @ 11:07:
[...]

[video]
Nice!
Je kan bij deze ook meedoen ;)

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Nummer is al een tijdje oud, maar vond het wel de moeite waard om even hier te posten :)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joris is goed bezig. Klinkt strak. (Voor zover je Jijbuis muziek kan beoordelen)
Kaos ook. Klinkt lekker dynamisch.

Even wat eigen spul spammen:
http://faxis.dyndns.org/softsynthforum/impulsive.mp3
http://faxis.dyndns.org/softsynthforum/zomaarwat1.mp3

Die laatste is 3/4 maat dus weer es wat anders. >:)
Pagina: 1 ... 16 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.