Toon posts:

How to become a Producer Deel II Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 102 Laatste
Acties:
  • 342.333 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Even snelle vraag tussendoor over het bouwen van een absorptie-paneel;

Welke kant van de glaswolplaat moet naar de kamer gericht zijn?
Je hebt de sterke glasvlieskant, en een iets zachtere kant.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

Welke glaswol? Je gebruikt wel het aanbevolen Owens-Corning achtig spul, toch? Niet zo'n slappe fluffy zooi?
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2011 @ 20:28:
Ik speel al lang piano en drum en wil wat filmsoundtrack-achtige muziek gaan maken. Ben daarom van plan om wat spul van East West aan te schaffen. Nou is dat best 'heavy' voor mijn amateuristische setup, en ook redelijke investering dus wil zeker weten dat het goed werkt.
Is iets als Komplete dan geen betere optie? Bij Kontakt 4 zit een heel erg nette library (VSL Kontakt), en voor Kontakt zijn veel orkestrale libraries te koop. Als je echt alleen orkestraal spul wil, dan kijk rustig naar E/W, daar niet van - maar K7 is wat breder van opzet.
Is het ook mogelijk dat ik eerst (om te proberen en wat te oefenen) met de interne geluidskaart van m'n iMac werk? En pas later een goede audio interface + monitors aanschaf?
Het voornaamste probleem is de latency, wat CoreAudio voor een groot deel oplost, maar belangrijker is dat de outputs van een on-board kaart niet altijd je van het zijn. Other than that, oefen zoveel je wilt.

De keuze van een audio-interface kun je bepalen met het volgende:

- wat is je budget
- hoeveel en wat wil je er op aansluiten wat er aan apparatuur in moet
- hoeveel uitgangen ga je nodig hebben

Iets als http://www.rme-audio.de/en_products_babyface.php of een Apogee Duet staat hoog aangeschreven.

[ Voor 86% gewijzigd door Yoozer op 22-03-2011 10:52 ]

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Yoozer schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 10:44:
Welke glaswol? Je gebruikt wel het aanbevolen Owens-Corning achtig spul, toch? Niet zo'n slappe fluffy zooi?
Verschillende fora (o.a. homerecording.be) geven aan dat de densiteit niet zoveel uitmaakt. De dikte daarentegen wel. Ik gebruik Isover Unipan 10cm dik.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2011 @ 20:28:
Is het ook mogelijk dat ik eerst (om te proberen en wat te oefenen) met de interne geluidskaart van m'n iMac werk? En pas later een goede audio interface + monitors aanschaf?
Natuurlijk is dat mogelijk. Wat dat betreft praten veel mensen elkaar na zonder er bij stil te staan of hun onboard interface goed genoeg is voor wat ze willen. In de meeste goedkopere interfaces zit ook maar gewone consumenten elektronica. Wat dat betreft kun je veel meer verbeteren door kritischer naar speakers te kijken en daar rekening met je budget te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-10 13:52
basic scheikunde/natuurkunde.

Je wilt geluidsgolven absorberen, dwz je wil de geluidsgolven tegen zoveel mogelijk oppervlakte aan laten botsen (poreus materiaal heeft veel oppervlakte) die de golven in een andere vorm van energie omzet. Materiaal wat makkelijk meetrilt (en geluidsenergie in beweging/frictie/warmte omzet) of zoals glaswol optische eigenschappen heeft weet dat te doen.

Leuke bijkomstigheid is dat dat poreuze materiaal ook diffuseert en de "overgebleven geluidsgolven" verspreid weerkaatst.

Er is geen magisch materiaal wat dat beter doet dan glaswol/steenwol, zeker niet als dat magische materiaal ook gewoon glaswol is met een hoger prijskaartje.

Waar je wel op moet letten is dat het materiaal waarmee je het wol afschermt genoeg lucht doorlaat. Inderdaad is de dichtheid glaswol van minder belang, bij de dikte stijgt het resultaat echter exponentieel (2x zo dik is 4x zoveel isolatie) vanwege de absorptie op de weg terug vanaf de achterwand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
Zo... zojuist een launchpad gekocht/besteld. Foutje in de prijs van de webshop. Ik krijg hem nu voor 135 euro (nieuw uit de winkel dus)... heel mooi :)

Mijn Axiom 25 staat te koop en is bijna verkocht. Van dat geld koop ik een simpele 49 toets controller... denk aan een Emu Xboard 49.

Volgende stap wordt dan de novation remote zero SL mk2 (over weekje of 3)..

Toch wel fijn om je af en toe zo eens te verwennen met wat spulletjes... Kan niet wachten om achter de pc te kruipen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks voor de reacties op mijn vragen.

Cheers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:49

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Human interest vraagje, hebben de producers/DJ's hier ook wel eens dat je je muziek op je media player/iPod/whatever precies pauseert aan het begin van een nieuwe bar, zodat je als je weer op play drukt dat ie op een mooi moment begint? Ik betrap mezelf wel eens op deze compleet nutteloze tic :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
apNia schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 15:59:
Human interest vraagje, hebben de producers/DJ's hier ook wel eens dat je je muziek op je media player/iPod/whatever precies pauseert aan het begin van een nieuwe bar, zodat je als je weer op play drukt dat ie op een mooi moment begint? Ik betrap mezelf wel eens op deze compleet nutteloze tic :$
Sorry nee, zó erg is het niet met mij gesteld :D Ben een behoorlijke beat-aap, maar dit gaat te fur.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-07 14:53

Quinie

.nl

apNia schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 15:59:
Als ik dj betrap ik mij er tegenwoordig op dat ik alleen maar op het synch knopje druk en veel meer loop en fx.
Maar is wat jij noemt niet gewoon cue-en en hoort dit niet in het dj topic :P.

http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met een dilemma :P
Ik was van plan een setje KRK RP5 G2's aan te schaffen, maar gezien de prijs was ik tog nog wat gaan researchen. Ik kan een setje nieuw kopen voor +-275 euro. Maar als ik bijv bij een andere winkel kijk, hebben zij nog een setje Behringer B1031A Truth voor 220 euro.
Mijn studio is ongeveer een 3m bij 4m.

Ik hoop op een snelle reactie,

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 11:22:
Ik zit met een dilemma :P
Ik was van plan een setje KRK RP5 G2's aan te schaffen, maar gezien de prijs was ik tog nog wat gaan researchen. Ik kan een setje nieuw kopen voor +-275 euro. Maar als ik bijv bij een andere winkel kijk, hebben zij nog een setje Behringer B1031A Truth voor 220 euro.
Mijn studio is ongeveer een 3m bij 4m.

Ik hoop op een snelle reactie,

Thanks.
Niet bezuinigen op monitoren. Die dingen heb je gewoon voor minimaal 6 jaar.
KRK is kwalitatief een beter merk dan Behringer. Wil niet zeggen dat er ook een beter geluid uitkomt, dat kan je het beste zelf bepalen. Zou even gaan luisteren indien mogelijk.
Als je mij de vraag zou stellen zou ik voor de KRK's gaan, maar dat komt omdat ik een lichte voorliefde voor het merk heb.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaos- schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 11:41:
[...]

Niet bezuinigen op monitoren. Die dingen heb je gewoon voor minimaal 6 jaar.
KRK is kwalitatief een beter merk dan Behringer. Wil niet zeggen dat er ook een beter geluid uitkomt, dat kan je het beste zelf bepalen. Zou even gaan luisteren indien mogelijk.
Als je mij de vraag zou stellen zou ik voor de KRK's gaan, maar dat komt omdat ik een lichte voorliefde voor het merk heb.
Hmm, Oke dan weet ik voldoende, dan ga ik voor de KRK's.
Ik heb geen USB audio interface nodig om ze te kunnen gebruiken he?
mini jack of gewone jack met converter werkt gewoon in mijn laptop?
Het hoeft maar te werken, kwaliteit verwacht ik natuurlijk niet teveel van zonder geluidskaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 12:18:
[...]

Hmm, Oke dan weet ik voldoende, dan ga ik voor de KRK's.
Ik heb geen USB audio interface nodig om ze te kunnen gebruiken he?
mini jack of gewone jack met converter werkt gewoon in mijn laptop?
Het hoeft maar te werken, kwaliteit verwacht ik natuurlijk niet teveel van zonder geluidskaart.
Je hebt in weze geen audio interface nodig nee, maar raad het wel aan.
Mini jack naar RCA zou gewoon moeten werken.

Je zal denk ik geen spijt krijgen van je KRK's :)

edit : deze kabel heb je nodig.

Rood gaat naar je linkerspeaker, wit naar je rechter. Of andersom als je stereobeeld gedraaid is.
Afbeeldingslocatie: http://www.blueface.nl/images/36124.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door kaos001 op 24-03-2011 12:39 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaos- schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 12:37:
[...]

Je hebt in weze geen audio interface nodig nee, maar raad het wel aan.
Mini jack naar RCA zou gewoon moeten werken.

Je zal denk ik geen spijt krijgen van je KRK's :)

edit : deze kabel heb je nodig.

Rood gaat naar je linkerspeaker, wit naar je rechter. Of andersom als je stereobeeld gedraaid is.
[afbeelding]
Oke super, thanks man!
Kga eens even rondneuzen waar ik zo'n kabeltje kan bestellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de prijsrange van die Krk heb je ook Focal, Tannoy of Genelecs die stuk voor stuk een betere naam hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 13:34:
In de prijsrange van die Krk heb je ook Focal, Tannoy of Genelecs die stuk voor stuk een betere naam hebben.
Thanks maar ze zijn al besteld :P

Is dit wat ik zoek?
http://www.bax-shop.nl/ja...eter/product-details.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 13:34:
Weet je dat wel zeker? KRK maakt zeer degelijke monitoren naar mijn mening. Ze zijn niet voor niets zo populair. Dat komt echt niet alleen door de gele conus die erin zit :)
Misschien zijn ze inderdaad niet 100% eerlijk, maar Focal,Tannoy en Gene hebben ook hun dingetjes.
Dat is inderdaad wat je zoekt. 10 meter is lang trouwens hoor ;)
Wat je ook kan doen (wat misschien wel beter is, anders moet je de kabel namelijk splitten) is een verloopstukje op je uitgang van je laptop zetten en dan 2 losse RCA kabels eraan hangen.

Afbeeldingslocatie: http://www.tnt-audio.com/jpeg/minijack_rca.jpg

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaos- schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 13:42:
[...]

Weet je dat wel zeker? KRK maakt zeer degelijke monitoren naar mijn mening. Ze zijn niet voor niets zo populair. Dat komt echt niet alleen door de gele conus die erin zit :)
Misschien zijn ze inderdaad niet 100% eerlijk, maar Focal,Tannoy en Gene hebben ook hun dingetjes.

[...]

Wat je ook kan doen (wat misschien wel beter is, anders moet je de kabel namelijk splitten) is een verloopstukje op je uitgang van je laptop zetten en dan 2 losse RCA kabels eraan hangen.

[afbeelding]
Hmm okee, iemand een idee wat het verschil tussen RCA en XLR is?
http://www.bax-shop.nl/xl...eter/product-details.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McDutch
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-06-2024

McDutch

[N]ooitgedeugd

Ik zal hier ook maar eens gaan posten, als beginnende 'home-prutser/producer'

Ik gebruik hiervoor mijn macbook, zonder externe geluidskaart of midicontrollers ofzo,
Maar maak gebruik van een Philips koptelefoon om op te mixen/masteren...

Ik werk voornamelijk met Reason4, waar ik meer dan tevreden mee ben voor mijn [beginners]niveau.

Stijlen die ik wil gaan produceren zijn Dubstep, D&B en trip-/hip-hop.

Heb op youtube de boyinaband 7 day song tutorial voor dubstep gevolgd en ben van daar uit zelf wat aan het prutsen gegaan, maar ik loop telkens tegen de breaks/drops aan, het klinkt nooit echt lekker zegmaar...

Tips/tricks zijn welkom!

If I ever meet u, I'll Ctrl + Alt + Del u ! :: A train stops at a trainstation, a bus stops at a busstation. I own a workstation...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 13:45:
[...]

Hmm okee, iemand een idee wat het verschil tussen RCA en XLR is?
http://www.bax-shop.nl/xl...eter/product-details.html
Dat is een behoorlijk verschil. RCA is ongebalanceerd, XLR is gebalanceerd. XLR ziet er ook heel anders uit.
McDutch schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 13:46:

Heb op youtube de boyinaband 7 day song tutorial voor dubstep gevolgd en ben van daar uit zelf wat aan het prutsen gegaan, maar ik loop telkens tegen de breaks/drops aan, het klinkt nooit echt lekker zegmaar...
Kan wel meteen de hele truukendoos opgooien, maar het beste is om goed te luisteren naar dubstep platen en horen wat daar aan de hand is.
Een drop kan je altijd goed voorbereiden met een rollende kickdrum die steeds harder gaat. Een witte noise die met een dikke verb en delay aan komt, etc. Dat zijn standaard dingetjes die altijd werken :)

[ Voor 45% gewijzigd door kaos001 op 24-03-2011 13:58 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaos- schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 13:55:
[...]

Dat is een behoorlijk verschil. RCA is ongebalanceerd, XLR is gebalanceerd. XLR ziet er ook heel anders uit.
Welke is dus het best om te kopen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 13:57:
[...]

Welke is dus het best om te kopen? :P
Op de KRK RP5 zit geen XLR aansluiting, alleen een RCA en TRS. De RP6 en 8 hebben wel een XLR.
Blind 8)7 was in de war met de Samson Resolv a5.

Zonder ext. soundcard : Mini jack naar RCA
Met ext. soundcard : TRS naar TRS (of XLR als je van een stevige verbinding houdt)

[ Voor 7% gewijzigd door kaos001 op 24-03-2011 14:03 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaos- schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 14:00:
[...]

Op de KRK RP5 zit geen XLR aansluiting, alleen een RCA en TRS. De RP6 en 8 hebben wel een XLR.
Blind 8)7 was in de war met de Samson Resolv a5.

Met ext. soundcard : TRS naar TRS (of XLR als je van een stevige verbinding houdt)
Hmm Volgens de site van bax heeft de KRK RP5 G2 SE wit een XLR en RCA aansluiting :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 14:10:
[...]

Hmm Volgens de site van bax heeft de KRK RP5 G2 SE wit een XLR en RCA aansluiting :O
Had mijn opmerking ook doorgekrast ;) Ze hebben idd allemaal een XLR aansluiting.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaos- schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 14:24:
[...]

Had mijn opmerking ook doorgekrast ;) Ze hebben idd allemaal een XLR aansluiting.
Idd, zag het wat laat ^^.

Maar uhm.. Welke kan ik dus het best kopen? :P
De XLR of RCA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Zoals ik al eerder zei :

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

McDutch schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 13:46:
Ik zal hier ook maar eens gaan posten, als beginnende 'home-prutser/producer'

Ik gebruik hiervoor mijn macbook, zonder externe geluidskaart of midicontrollers ofzo,
Maar maak gebruik van een Philips koptelefoon om op te mixen/masteren...

Ik werk voornamelijk met Reason4, waar ik meer dan tevreden mee ben voor mijn [beginners]niveau.

Stijlen die ik wil gaan produceren zijn Dubstep, D&B en trip-/hip-hop.

Tips/tricks zijn welkom!
Ik heb vroeger ook erg zitten puzzelen met dedrop, en je moet goed bedenken wat de drop inhoudt en waar die voor dient. In feite bouwt ie vaak een spanning op, en knalt dan op het moment dat het moet.

De spanning bouw je op zoals inderdaad al gezegd werd door bijvoorbeeld steeds hardere kicks of snares te te zetten voor je drop. Voorbeeld. Let op hoe de kicks de spanning opbouwen, in dit geval steeds sneller ipv harder. Dat is ook een manier. Maar de essentie blijft spanning opbouwen.

Ook een veelgebruikt truukje is even je audio stil laten vallen vlak voor de drop, zoals je ook in het voorbeeld hoort. Dat brengt me bij de drop, die echt goed moet knallen.

Een fout die ik in het begin maakte, en volgens mij ook vaak hoor in andere producties, is dat je opbouw te naadloos overloopt in je drop. Wat ik deed bijv was m'n kicks van 0% volume naar 100% faden. Om vervolgens niet echt die *POP* te krijgen als je drop daar is, omdat de spanning al naar 100% was gelopen, dus met de kicks na de drop op 100% volume, er nauwelijks verschil was.

Daarom is die stilte in dat voorbeeld ook een goed truukje, omdat dan het contrast NOG sterker wordt (en wat kan er sterker zijn dan van compleet stil naar fullblown knallen gaan? :+ )

Zorg dus dat de opbouw ook echt wat opbouwt, het moet een hint geven van wat komen gaat, zonder te verklappen wat er komen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaos- schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 13:55:
XLR is niet automatisch gebalanceerd. Al helemaal niet als als je een mini-jack naar XLS kabel gebruikt (die bestaan ook).
Balanceren van verbindingen geeft minder ruis maar in de studio thuis maakt dat geen zier uit want de boxen die je gebruikt ruisen van zichzelf al genoeg. (Of je moet al meer troep hebben staan.)

Persoonlijk ben ik geen Krk fan omdat ik ze slecht vind klinken. Te gehyped laag en teveel mid. Populariteit interesseert mij overigens ook weinig want ik toch wel eigenwijs genoeg om ze eerst in een winkel te beluisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 15:01:
[...]

Idd, zag het wat laat ^^.

Maar uhm.. Welke kan ik dus het best kopen? :P
De XLR of RCA?
XLR is gebalanceerd, maar zul je niet veel van merken, als je degelijke geshielde RCA kabels neemt is dat dikke prima. Geodkope kabels van het onderdelenhuis wil nog wel eens ruis geven, verder niet 15 meter kabel opgerold gebruiken als je maar 3 meter nodig hebt.

XLR is eigenlijk vnl fijn als je 20 van die kabels in een mengpaneel wilt stoppen dan pas bouwt ruis zich op tot hoorbaar, bij 2 Jacks zal je niks merken als je goede kabels neemt.

@Mcdutch
Couldn't agree more met ApNia. zeer correct beschreven en zonder zacht inderdaad geen hard!

Nog een tip is de "fill-in" of "break" dat is wat drummers altijd doen om een nieuw stuk aan te kondigen, het grappige is dat breakbeat juist ontstaan is uit het her-samplen van fill-ins (dat was vroeger het enige stuk in de muziek waar je alleen de drums hoorde), meestal is dat een roffel of wat extra tom-hits of een omkering van het ritme.

Als je toevallig een drummer kent zou ik 'm om uitleg vragen (of gewoon keihard samplen!).

de meest bekende is de Amen break, hier een korte docu (en eigenlijke de hele geschiedenis van breakbeat/drum'n'bass): YouTube: Video explains the world's most important 6-sec drum loop

en hier het origineel waar ie vandaan komt: YouTube: The Winstons - Amen Brother

De Winstons zelf hebben nooit aan het samplen willen verdienen, hun platenmaatschappij en diverse samplepackverkopers echter wel. Als je van het origineel sampelt dan mag je'm legaal gebruiken, bij gekochte samplepacks moet je vaak nog rechten afdragen.

edit: dubbelpost met Wouter. Ook mee eens trouwens, ik heb ooit een week met KRK's in huis gezeten en van ellende omgeruild voor een setje die goedkoper was en 10x zo goed klinkt.

[ Voor 4% gewijzigd door vlaaing peerd op 24-03-2011 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

kaos- schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 13:42:

[afbeelding]
Dit is je auto repareren met duct-tape en paperclips. Niet doen - koop gewoon een audio-interface met de goede I/O. Zelfs een goedkoop model werkt beter dan dit soort frutsels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Yoozer schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 08:37:
[...]

Dit is je auto repareren met duct-tape en paperclips. Niet doen - koop gewoon een audio-interface met de goede I/O. Zelfs een goedkoop model werkt beter dan dit soort frutsels.
Tuurlijk is het niet geweldig, maar hij wil (nog) geen audio interface kopen. Dan is dit een (tijdelijke) oplossing.
Ik zou ook iets meer in de buidel tasten en een degelijke interface aanschaffen, maar niet iedereen kan zich dat veroorloven ;)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Weer eens wat gemaakt:
http://www.jordyhoutman.com/vivaclarina.mp3 (wipje)

nog steeds op oude toetsenplank.. hopelijk binnen niet alte lange tijd een Roland FP7-F ( :9~ )

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar kan ik RCA/tulp kabels kopen en eventueel zo'n converter voor RCA/mini jack?
Geen zin om te bestellen maar wil het gewoon even halen in de stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elke zaak waar ze audio spullen verkopen. Alleen wordt je dan wel afgezet want die kabels gaan minstens 10x over de kop. Een elektronica (onderdelen) winkel zal waarschijnlijk iets schappelijker zijn qua prijzen.
Dus kijk even rond op internet naar de prijzen en zoek dan iets wat in de buurt komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 12:55:
waar kan ik RCA/tulp kabels kopen en eventueel zo'n converter voor RCA/mini jack?
Geen zin om te bestellen maar wil het gewoon even halen in de stad.
Onderdelenhuis.
Denk dat je voor nog geen tientje al klaar bent

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
jordyhoutman schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 13:18:
Weer eens wat gemaakt:
http://www.jordyhoutman.com/vivaclarina.mp3 (wipje)

nog steeds op oude toetsenplank.. hopelijk binnen niet alte lange tijd een Roland FP7-F ( :9~ )
Klinkt goed man. Ben echt zwaar jaloers op mensen die piano kunnen spelen ;(

edit: sorry voor de double post

[ Voor 4% gewijzigd door kaos001 op 26-03-2011 17:22 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
;( ..zucht..

Huge CPU spikes in Ableton. Eindelijk Massive aan de praat gekregen (had een 64-bit versie ipv 32), maar zodra ik meer dan 1 instance in m'n tracks gebruik kan ik even spelen, maar na een paar minuten al verschrikkelijke spikes :/ .

Ik wordt helemaal gek van mijn oude laptop :( . Bah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
Heren,

Ik zit in dubio...

Momenteel Ableton live 8 + Axiom 25 +zojuist aangeschaft Novation Launchpad.

Nu wil ik mijn axiom verkopen en vervolgens iets nieuws kopen:

A ) Novation Zero SL MK2 + Emu Xboard 49
B ) Novation Remote SL MK2 49 keys

Mijn eerste voorkeur heeft optie A omdat de ZERO SL ruimer is opgezet dan de controls van de remote SL mk2. Maar als keyboard in het algemeen een Remote SL mk2 49 natuurlijk beter dan een xboard 49.

Ik kan een 2ehands remote 49 SL mk2 kopen voor ongeveer 280-300 euro.
Een Zero SL mk2 kan ik 2e hands kopen voor een +/- 180 euro. Een xboard kost me (2ehands) rond de 90 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Is het verstandig om je monitoren op een losse stekkerdoos te gooien met een schakelaar? Dan laat ik ze achterop gewoon aanstaan en druk ik ze uit met de schakelaar van de stekkerdoos. Vraag me af of dat kwaad kan.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet kunnen. Ik doe het ook altijd (met mijn toch wel redelijke prijzige monitors).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2011 @ 17:03:
Moet kunnen. Ik doe het ook altijd (met mijn toch wel redelijke prijzige monitors).
Wel verstanding om een losse stekkerdoos te nemen, of kunnen ze gewoon op dezelfde doos waar ook mijn scherm+computer+lampje opzit? Vraag me af hoe dat zit met interferenties e.d.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:54
Is er hier iemand die ervaring heeft met de APC20?

Ik zit er aan te denken een aan te schaffen, maar was vooral benieuwd hoe het met de faders gaat, gezien deze niet geautomatiseerd zijn en je dingen zoals volume, panning en sends per kanaal met 1 fader moet bedienen. Ik zit er namelijk niet echt op te wachten dat wanneer ik het volume op maximum heb voor kanaal 1 en besluit met de panning te gaan klieren, dat deze ineens op 100% rechts springt.

Iemand die hier handson ervaring mee heeft?

PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

kaos- schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 17:22:
[...]
Klinkt goed man. Ben echt zwaar jaloers op mensen die piano kunnen spelen ;(
edit: sorry voor de double post
Dankje! :-)
Overigens kan ik helemaal niet goed piano spelen. Ik neem alle stukken per 10 seconden ongeveer op, en dan moet ik weer editten :X
Overigens ga ik, wanneer ik mijn nieuwe toetsenplank heb echt oefenen.

Overigens heb ik een hele lange tijd niets meer gedaan, en toen ben ik begonnen met Final Fantasy - to Zanarkand... was geforceerd om het te leren. Duurde een half jaar, maar dan kan je ineens ook weer wat... enorm goed gevoel om het ook op zo een manier te leren spelen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
jordyhoutman schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 13:14:
[...]

Dankje! :-)
Overigens kan ik helemaal niet goed piano spelen. Ik neem alle stukken per 10 seconden ongeveer op, en dan moet ik weer editten :X
Overigens ga ik, wanneer ik mijn nieuwe toetsenplank heb echt oefenen.

Overigens heb ik een hele lange tijd niets meer gedaan, en toen ben ik begonnen met Final Fantasy - to Zanarkand... was geforceerd om het te leren. Duurde een half jaar, maar dan kan je ineens ook weer wat... enorm goed gevoel om het ook op zo een manier te leren spelen :-)
Weet precies welk stuk dat is van Final Fantasy. Erg mooi stukje piano idd :) Op youtube staan ook een boel van die filmpjes van mensen die het spelen. Drums klinken bij mij altijd zwaar pompend, nu de melodietjes nog :D

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-10 16:18
Steinberg heeft net gewoon Cubase 5.5.3 vrijgegeven, terwijl 6 al maanden uit is..

Respect, met name de dry/wet unlock op de Reverence reverb doet mij deugd... Nu kun je de reverb weer naar hartelust schakelen, dus ook dry/wet op een group channel. Erg goeie IR verb ook trouwens Reverence..

Steinberg gaat vooruit als het op support aankomt, en dat werd wel tijd ook haha..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0_0
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-10 14:43

0_0

Waarom zijn die midi-spullen zo duur?

Een goedkoop midikeyboard kost al snel €100, terwijl eentje van de Bart Smit nog beter speelt. En daar zitten dan nog boxjes en software in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
0_0 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 20:10:

Een goedkoop midikeyboard kost al snel €100, terwijl eentje van de Bart Smit nog beter speelt. En daar zitten dan nog boxjes en software in...
Als jij 100euro al duur vind.... Ooit van sparen gehoord? :+
kaos- schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 15:44:
[...]

Weet precies welk stuk dat is van Final Fantasy. Erg mooi stukje piano idd :) Op youtube staan ook een boel van die filmpjes van mensen die het spelen. Drums klinken bij mij altijd zwaar pompend, nu de melodietjes nog :D
Bij mij juist het tegenovergestelde :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

het is hele degelijke hardware altijd, die jaren moet meegaan, zeker 20 jaar.. ik heb voor mij een Roland E-36 staan, die kocht m'n vader toen ik 12 was... en ik gebruik hem als masterkeyboard, en die doet het perfect.. ik ben inmiddels 29 :)

MIDI is volgens mij vooral zo duur omdat het een investering is in hele mooie hardware, Bart Smit spul zal niet zo nauw luisteren naar bijv velocity, mist hoop instellingen/knoppen die je mag verwachten, etc.. om maar te zwijgen over het gebrek aan een midi aansluiting :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is zo duur omdat er in vergelijk de oplages van de bouw relatief laag is en het merendeel in speciaalzaken verkocht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0_0
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-10 14:43

0_0

Ik vind het gewoon duur voor wat je krijgt. :p

€5
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1229700713.jpg

€35
Afbeeldingslocatie: http://www.bax-shop.nl/components/com_virtuemart/shop_image/product/NanoKeyZ_20.jpg

Ik heb er zelf overigens eentje van €70 maar je breekt je vingers er op, vandaar dat ik alweer op zoek ben naar een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:10
Een hele dikke zucht.... de vergelijking slaat werkelijk echt helemaal nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

ja ik snap ook niet zo goed waar je heen wilt eigenlijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Hij bedoeld waarschijnlijk dat er meer toetsen op je toetsenbord zitten dan op een (kleine) midi-controller? Meer dan dat kan ik er ook niet van maken :P

edit : Ting, heb je je KRK monitoren al binnen?

[ Voor 15% gewijzigd door kaos001 op 30-03-2011 13:53 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

8)7

Muziek maken is nog nooit zo goedkoop geweest.
Een goedkoop midikeyboard kost al snel €100
Juist. Weet je wat een beetje MIDI-keyboard vroeger kostte?
terwijl eentje van de Bart Smit nog beter speelt. En daar zitten dan nog boxjes en software in...
Maar geen MIDI-aansluitingen (de lagere Yamaha- en Casio-modellen hebben tegenwoordig vrijwel alleen nog maar USB), geen draaiknoppen, geen sliders.

Een beetje fatsoenlijke controller mag gerust 400 euro kosten. Het is iets wat een hele tijd moet meegaan in je studio; MIDI-controllers zijn nooit weggegooid geld.

Alternatief: koop een oudere 2ehands synthesizer. Een Yamaha CS1x heeft een paar knopjes en kost in vergelijking niet veel meer, en qua toetsenbord zit je dan vaak net zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yoozer schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 14:04:
[...]

8)7

Muziek maken is nog nooit zo goedkoop geweest.
d:)b

Heeft iemand hier ervaring met de Behringer BCF2000? Het lijkt mij een prima controller om mee te beginnen en nu is die nog maar 125 euro bij Feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 14:20:
[...]

Heeft iemand hier ervaring met de Behringer BCF2000? Het lijkt mij een prima controller om mee te beginnen en nu is die nog maar 125 euro bij Feedback.
Dat is niet heel erg duur. Heb wel eens mee gespeeld in Ableton een jaar of wat terug. Ging prima hoor, tof ding :)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je niet veel geld heb is alles snel duur.
Dan ga je maar werken voor wat geld.
Zo ben iig ook begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-10 16:18
Damn wat kunnen jullie met passie onzin kletsen zeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Nee, jouw reply is constructief.

Noem eens wat van die "onzin"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-10 21:20

2mb

En vroeger had je ook nog een synthesizer nodig om überhaupt geluid te kunnen produceren, voor dat geld kun je nu wel tien virtuele synths aanschaffen. En dan nog samplers, effecten en een mengpaneel. Ik ben blij dat ik dat nooit allemaal heb moeten aanschaffen om muziek te kunnen maken :)

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
KRK RP6 G2 binnen. Sjonge jonge wat een sound. Alle verhalen over "muddy" laag kloppen naar mijn mening niet helemaal. Als je ruimte qua akoestiek goed in elkaar steekt zijn dit echt hele beste monitoren hoor. Erg veel detail in het mid en hoog als je het mij vraagt, zelfs aan de rand van het sublaag hoor ik nog verschillen.

Beste aankoop sinds tijden! d:)b

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-10 16:33
^^ gefeliciteerd!!

Ha allemaal, ik ben nieuw hier, dacht dat even te moeten vermelden :P Veel bezig met (eigen) bands, ook steeds meer met producing, vandaar dat ik dit wel een interessant draadje vond.

Ik ben vanavond met mijn band begonnen met het opnemen van de drums voor onze EP die deze zomer uit moet komen. Weer heel veel kabeltjes geprikt, 3 mengtafels in gebruik en een deftige Mackie HDrecorder :) Leuk om te doen! Deze hele week gaan we verder met drums, daarna eens rustig aan door met de bas en gitaren, daarna ben ik aan de beurt met mijn synths.. :)

[ Voor 19% gewijzigd door jick op 30-03-2011 23:09 . Reden: nieuw hier.. :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://soundcloud.com/aue...-unit-dendrofiel-original

Nieuwe track jongens, zou leuk zijn dat jullie even een luisterd oor zijn :)
Ben niet 100% tevreden over de vocals op het laatste, maar het is dan ook een grappige track :)

Hopelijk smaakt het toch iemand van jullie een beetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

[...]

Heb deze thuis ook staan..athans..uitgeleend.. prima ding. Eerste was wel kapot (dead on arrival)
daarna geen problemen meer mee gehad.. mooi dingetje, werkt handig (zeker omdat je infinite rotary knoppen hebt...)

Enige nadeel vind ik dat je labels niet echt goed kan plaatsen... maar goed..is ook een generiek ding.

Overigens qua controllers...nog steeds op zoek naar ultieme transport control... dat mist die wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaos- schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 08:10:
[...]

Elkaars tracks remixen is ook zeker een tof idee!
Nee ik gebruik Renoise, een uitgeklede versie van Fasttracker uit 1992.

Heb ooit wel eens Cubase, Reason en Fruity voor m'n neus gehad, maar kan er niet aan wennen, de workflow is totaal anders dan bij een tracker.

Renoise heeft als voordeel dat ik gewoon alle VST's en DSP's kan gebruiken die Cubase en aanverwanten ook hebben. Daarbij komen er zeer regelmatig (grote) updates die het programma nog completer maken.

(lijkt haast wel op een verkoop praatje hier, je begrijpt dat ik blij ben met het programma :P )

Om een idee te geven :

[afbeelding]
Fasttracker

[afbeelding]
Renoise
Hé nog een renoise gebruiker :-) Altijd leuk om te zien dat er nog meer mensen een "vertical-based" obsessie hebben ;-)

Ik heb trouwens net "Future Music Magazine In The Studio With: Chocolate Puma" gekeken.. echt.. verhelderend.. Veel tips over compressie,limiters, low/high shelving..

daarna gaan producen met dit als resultaat:

http://soundcloud.com/roppenzo/probeerseltje-april
comments/tips zijn welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@auel
Zotte tekst zeker. De muziek is wel relaxed.
De stem ligt wat te diep in de mix en qua EQ is er te weinig ruimte voor gemaakt want qua mid is de trak nogal druk. De stem wat bijtrimmen met EQ en wellicht een beetje harder zetten.

@roppenzo
Klinkt geinig. Iig niet zo hard gemixed dat het vervormd (dat vind ik dan weer relaxed.)
Qua beats mag het van mij wel wat meer swingen zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:52

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

[...]

Ik heb dit apparaat al bij meerdere mensen gezien en persoonlijk is het zijn geld eigenlijk niet waard.
(In verhouding tot alle andere control surfaces, kunnen de faders slechts een acht of tienvoud minder aan stappen maken.... automations zien er daardoor uit alsof de faders op en neer tikken als een mijnkarretje).
Er zit helaas ook geen jog wheel op.

De grote 'maar' van dit hele verhaal zit hem wel in het feit dat er geen enkele andere controller met motorised faders is die ongeveer even duur is.

Wil je persé motorised faders?
• Zo nee, koop dan een andere MIDI mixer van goede kwaliteit (Miditech heeft een hele leuke, zelfs met DAW controls en hij is vrijwel gelijk geprijsd....als Miditech hier nog een motorised versie van had gemaakt was hij mateloos populair geweest denk ik).
• Zo ja, zou mijn advies zijn om te sparen voor een tweedehands (goed behandelde) Mackie Control (Ik zat op dezelfde zoektocht totdat iemand mij een, slechts één keer gebruikte Mackie MCU Pro aan bood voor de helft van de nieuwprijs....die kon ik gewoon niet laten schieten).

Wil je persé de Behringer, ik houd je echt niet tegen....maar de enige toegevoegde waarde tegenover een goede MIDI mixer zijn de bewegende faders en zodra je dat in actie ziet en voelt merk je meteen weer dat je een Behringer in je handen hebt (jammer genoeg).

[ Voor 16% gewijzigd door Da_maniaC op 02-04-2011 01:25 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
[...]

Ik heb 'm thuis. Prima ding, itt de post hierboven gaan de faders gewoon in stappen van 128 zoals de meeste parameters ook gewoon ingedeeld zijn. Ik zou verder ook niet weten waarom je bij producen een jogwheel nodig zou hebben.

Het motorizen heeft natuurlijk ook veel hebbedingwaarde. Nadeel is dat bij veel programma's je niet standaard midi layouts hebt, je zult dus regelmatig je faders en knoppen handmatig moeten toewijzen. Er zijn wel van die layouts te downloaden en die kan je dan via USB inladen, maar zijn dan weer zo specifiek dat je toch alles weer loopt aan te passen.

EDIT:
Ik vind het helemaal niet raar om een PC keyboard met MIDI controller te vergelijken want een toetsenbord doet in feite exact hetzelfde. In dat opzicht zijn ze inderdaad ook duur, maar goed, m'n tobo wil ik om de 2-3 jaar wel kapoert hebben en een goede MIDI controller moet voor mij lang meegaan (zoals mijn collegaproducerende zijn MPC van 12 jaar oud)

[ Voor 17% gewijzigd door vlaaing peerd op 02-04-2011 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een toetsenbord heeft ook velocity en aftertouch? Dat is niet meer dan een rubber matje met wat printsporen en een chippie met een plastic kastje en een snoertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 00:58:
@auel
Zotte tekst zeker. De muziek is wel relaxed.
De stem ligt wat te diep in de mix en qua EQ is er te weinig ruimte voor gemaakt want qua mid is de trak nogal druk. De stem wat bijtrimmen met EQ en wellicht een beetje harder zetten.

@roppenzo
Klinkt geinig. Iig niet zo hard gemixed dat het vervormd (dat vind ik dan weer relaxed.)
Qua beats mag het van mij wel wat meer swingen zeg maar.
Tx voor de comment makker. Hier heb ik ook wat nuttigs aan voor de volgende track :)
Nog een maal bedankt, and share the music :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:52

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

vlaaing peerd schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 15:21:
[...]

Ik heb 'm thuis. Prima ding, itt de post hierboven gaan de faders gewoon in stappen van 128 zoals de meeste parameters ook gewoon ingedeeld zijn. Ik zou verder ook niet weten waarom je bij producen een jogwheel nodig zou hebben.
In tegenstelling tot wat je beweert, beschikt de BCF2000 juist over de meest crappy motorised faders die ooit in een dergelijk apparaat zijn gestopt. Dat heeft natuurlijk ook puur met het budget te maken.
De BCF2000 beschikt over 7-bit motorised faders, tegenover alle andere DAW controllers welke 10-bit motorised faders gebruiken (2^7 of 2^10 scheelt nogal een hoop ;)).
Dit resulteert bij de BCF2000 in dit soort beweging bij minieme/accurate automations: Klik
Hierbij laten we de build quality van deze faders ten opzichte van de veelal gebruikte ALPS faders nog buiten beschouwing.

De jog wheel...tja jij hebt er misschien niets aan of denkt van niet, maar iemand die veel doet met DAW recording en bewerking van samples zeker wel (neem dan nog het feit mee dat dit soort apparaten onder de noemer DAW controller vallen...die zijn dus bedoeld om je DAW mee te bedienen en doen dus meer dan alleen wat fadertjes heen en weer schuiven).

Ik geef overigens ook zeer redelijke argumenten of alternatieven en de reden is, dat ik naast het feit dat ik graag mensen adviseer nog liever zie dat mensen met een budget alle opties goed afwegen.
Wat men vervolgens met het advies doet is hun eigen keus. :)
Zoals ik al in mijn vorige post aan gaf zou ik persoonlijk het ding niet aanschaffen, maar als het dan toch echt moet...kan je er net zo goed één zoeken op marktplaats voor een redelijke prijs (het apparaat is eigenlijk gewoon geen 120-140 EUR. waard, Behringer heeft gewoon het geluk dat er in dit budget segment geen directe concurrent is).

[ Voor 14% gewijzigd door Da_maniaC op 03-04-2011 00:46 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Da_maniaC schreef op zondag 03 april 2011 @ 00:37:
[...]

In tegenstelling tot wat je beweert, beschikt de BCF2000 juist over de meest crappy motorised faders die ooit in een dergelijk apparaat zijn gestopt. Dat heeft natuurlijk ook puur met het budget te maken.
De BCF2000 beschikt over 7-bit motorised faders, tegenover alle andere DAW controllers welke 10-bit motorised faders gebruiken (2^7 of 2^10 scheelt nogal een hoop ;)).
Dit resulteert bij de BCF2000 in dit soort beweging bij minieme/accurate automations: Klik
Hierbij laten we de build quality van deze faders ten opzichte van de veelal gebruikte ALPS faders nog buiten beschouwing.
wat jij bedoelt is de rate van de faders zelf. Ik bedoel dat je met de faders een automation controllen de volledige 128 stappen van bv velocity gewoon kan maken en rein theoretisch zou de fader dan ook in 128 kleine stapjes naar beneden moeten gaan, wat deze ook doet, want 7bit is daar meer dan genoeg voor.

Elke extra bit is leuk om dmv "floating" de 128 stappen traploos te maken, maar geef toe; voegt dat wat toe aan de functionaliteit?
De jog wheel...tja jij hebt er misschien niets aan of denkt van niet, maar iemand die veel doet met DAW recording en bewerking van samples zeker wel (neem dan nog het feit mee dat dit soort apparaten onder de noemer DAW controller vallen...die zijn dus bedoeld om je DAW mee te bedienen en doen dus meer dan alleen wat fadertjes heen en weer schuiven).
Ik werk al 12 jaar regelmatig in een studio met zowel analoge recording als DAW productie, met samplers, drumcomps, synths, gitaren, violen en triangels en nee, zelfs daar heb ik echt geen jogwheel nodig. Wat doet het bovendien af aan de Behringer?

Je bied de Miditech aan als alternatief maar dan ruil je de motors, 8 buttons, 48 virtuele faders in voor een transportpanel?

enne...Mackiecontrol ...hoeveel heb je daarvoor betaald? ;)
Ik geef overigens ook zeer redelijke argumenten of alternatieven en de reden is, dat ik naast het feit dat ik graag mensen adviseer nog liever zie dat mensen met een budget alle opties goed afwegen.
Wat men vervolgens met het advies doet is hun eigen keus. :)
Zoals ik al in mijn vorige post aan gaf zou ik persoonlijk het ding niet aanschaffen, maar als het dan toch echt moet...kan je er net zo goed één zoeken op marktplaats voor een redelijke prijs (het apparaat is eigenlijk gewoon geen 120-140 EUR. waard, Behringer heeft gewoon het geluk dat er in dit budget segment geen directe concurrent is).
Dat is bij ons dan een verschil van mening. Ik vind het juist om jouw reden voor 125,- een koopje. Zeker als je inderdaad kijkt naar wat de alternatieven tot 200,- zijn.

Ik gebruik het apparaat thuis naast een MPD32 en het doet 100% wat ik ervan verwacht, faders, buttons en rotary's controllen en door de motors kan ik live intuitief ingrijpen in de automations. Zonder motorisatie is het onmogelijk live in te grijpen als de fader niet op exact hetzelfde punt staat, een erg cruciaal pluspunt voor de Behringer dus. Dat is huge voor een controller van 125.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bingo Players-achtige shit:

[Soundcloud: http://soundcloud.com/roppenzo/sick-in-tha-head]
Adele remix:

[Soundcloud: http://soundcloud.com/roppenzo/rolling-in-the-deep]

:P

edit: allemaal snippets by the way.. kan mezelf er nooit toe zetten dingen af te maken..

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2011 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Klinkt lekker Roppenzo, en ik ben al geeneens een housefan (meer ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Kaos, Hey, Ja kheb ze inderdaad al een weekje en 2 dagen binnen nu.
Klinken super maar denk niet dat ik het maximale eruit kan halen met mijn geluidskaart.

Vroeg me dus af of een Lexicon Alpha voldoende zal zijn?
Ik ga niet meer dan de 2 KRKtjes die ik al heb kopen, studio is niet groot.
Midi controller wordt een oxygen 3rd gen 49 als dat iets uitmaakt?

Verder voor men die wil horen waar ik mee bezig ben..
Ben nog niet helemaal uit over de melody in de climax, maar goed, het is ook nog een preview :)
http://soundcloud.com/propaganjanl/propaganjas-preview

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 april 2011 @ 23:18:
Klinken super maar denk niet dat ik het maximale eruit kan halen met mijn geluidskaart.

Ben nog niet helemaal uit over de melody in de climax, maar goed, het is ook nog een preview :)
Hmm k'denk dat je kick clashed met je synth.. Is die kick een sample of een drumsynth?

hoewel ik hardstyle opzich echt walgelijk vind.. vind ik dit best een coole track eigenlijk.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
hehe, er was vorige week een heuze dynamic range day; http://dynamicrangeday.co.uk

Volledig mee eens, het word tijd om die loudness onzin te stoppen. Iedereen wordt gewoon gedwongen om net zo hard als concurrerende tracks te masteren en dat komt de kwaliteit niet (meer) ten goede. Volgend jaar protesteer ik dan ook gewoon mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
vlaaing peerd schreef op maandag 04 april 2011 @ 10:00:
hehe, er was vorige week een heuze dynamic range day; http://dynamicrangeday.co.uk

Volledig mee eens, het word tijd om die loudness onzin te stoppen. Iedereen wordt gewoon gedwongen om net zo hard als concurrerende tracks te masteren en dat komt de kwaliteit niet (meer) ten goede. Volgend jaar protesteer ik dan ook gewoon mee.
Het is verschrikkelijk. Laatst nog een paar nieuwe (dubstep) releases binnen gekregen. Sommige klinken gewoon "zoals het hoort" en pieken ook niet overdreven in de waveform, maar heb er 2 tussenzitten die je het best kan vergelijken met 1 dikke balk ruis. Goede tracks die door slechte mastering kapot gemaakt worden.. doodzonde ;(

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:51
Bezig aan een nieuwe track, ik was wel benieuwd of er hier mensen waren die me wat C&C konden geven :)

[Soundcloud: http://soundcloud.com/sjoewe/rade-blunner]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 april 2011 @ 00:24:
[...]

Hmm k'denk dat je kick clashed met je synth.. Is die kick een sample of een drumsynth?

hoewel ik hardstyle opzich echt walgelijk vind.. vind ik dit best een coole track eigenlijk.. :)
Hey,

Het is een drumsynth, maak liever zelf kicks dan samples hehe, al heeft het een jaartje geduurd voordat deze eruit kwam rollen.
Wat raad je me aan om erachter te komen dat ie ''clashed''? :o
Thankyou in advance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2011 @ 10:46:
[...]

Hey,

Het is een drumsynth, maak liever zelf kicks dan samples hehe, al heeft het een jaartje geduurd voordat deze eruit kwam rollen.
Thankyou in advance
Net ff je hardstyle-track gehoord. Hij mist wat diepte vind ik. De leadsynth is een beetje te oppervlakkig. Gooi er es wat reverb automation overheen, wat hogere octaven en een meeslepende pad onder. Denk dat het dan al een stuk breder gaat klinken. Kick is misschien iets te aanwezig, beetje zachter zetten.
Voor de rest geen slecht concept :)
Sjoewe schreef op maandag 04 april 2011 @ 10:12:
Bezig aan een nieuwe track, ik was wel benieuwd of er hier mensen waren die me wat C&C konden geven :)

[audio]
Weinig op aan te merken eigenlijk, gewoon dikke track d:)b

[ Voor 20% gewijzigd door kaos001 op 04-04-2011 10:55 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roodbwoy
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-10-2021

roodbwoy

Senile Developer

Yo!

Mensen hier ervaring met Access Virus TI2? Aangezien ik veeeuls te veel centjes aan de belastingdienst heb betaald in 2010 krijg ik een aardig zakcentje terug :) zit er dik over na te denken om de Virus TI2 desktop te halen.

Zelf maak ik (wij) dubstep/dnb/boze muziek. Mijn arsenaal bestaat uit NI's Massive en Razor maar ik moet eerlijk bekennen dat ondanks ik deze synths legaal heb gekocht Ableton's Operator toch het meest gebruik. Wat ik eigelijk zoek in een synth is een krachtige/volle sound, ik ben programmeur nerd dus alles moet zeker te moduleren zijn.

Ik ben nog van plan een afspraak te maken met Feedback om dat ding eens een paar uur te testen maar uik ben toch vooral benieuwd naar ervaringen meningen. Wat is o.a. het grote verschil tussen de de Virus en (goedkopere) softsynths, waar zit hetgene waar de Virus niet te evenaren is e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Simpelweg: Hardware synthese!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkii
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-10 13:28
Verwijderd schreef op zondag 03 april 2011 @ 23:18:

Zojuist je track gehoord, kick was wel lekker. Maar het heeft heel veel weg van de hardstyle die 5 jaar geleden gemaakt werd. Melody is wat eentonig zoals dat toen ook was. Misschien een ritme in je melodie gooien ? dan heeft het wat meer variatie >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henkii schreef op maandag 04 april 2011 @ 11:01:
[...]

Zojuist je track gehoord, kick was wel lekker. Maar het heeft heel veel weg van de hardstyle die 5 jaar geleden gemaakt werd. Melody is wat eentonig zoals dat toen ook was. Misschien een ritme in je melodie gooien ? dan heeft het wat meer variatie >:)
Hey, Thanks, haha ja het is inderdaad meer een soort oldskool stamp nummertje.
Melodie heb ik al aantal dingen mee geprobeerd maar ben er nog niet helemaal over uit.
De kick pitch'd niet mooi mee op sommige momenten, maargoed, genoeg te doen nog dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
roodbwoy schreef op maandag 04 april 2011 @ 10:55:
Yo!

Mensen hier ervaring met Access Virus TI2? Aangezien ik veeeuls te veel centjes aan de belastingdienst heb betaald in 2010 krijg ik een aardig zakcentje terug :) zit er dik over na te denken om de Virus TI2 desktop te halen.

Zelf maak ik (wij) dubstep/dnb/boze muziek. Mijn arsenaal bestaat uit NI's Massive en Razor maar ik moet eerlijk bekennen dat ondanks ik deze synths legaal heb gekocht Ableton's Operator toch het meest gebruik. Wat ik eigelijk zoek in een synth is een krachtige/volle sound, ik ben programmeur nerd dus alles moet zeker te moduleren zijn.

Ik ben nog van plan een afspraak te maken met Feedback om dat ding eens een paar uur te testen maar uik ben toch vooral benieuwd naar ervaringen meningen. Wat is o.a. het grote verschil tussen de de Virus en (goedkopere) softsynths, waar zit hetgene waar de Virus niet te evenaren is e.d.
Virus TI, dat is absoluut de hardware-drum'n bassbak bij uitstek, Calyx, Spor, Teebee, Noisia, Yours truly, ze gebruiken 'm allemaal. De harde vraag is of het dat geld allemaal echt waard is.

Feitelijk zijn alle geluiden ook wel met softsynths te behalen en voor het geld kun je ook heel veel andere nuttige hardware halen, maar de zagen icm de Z-plane filters zijn echt goed geschikt voor duistere baslijnen. Goeie alternatieven zijn de Waldorf Blofeld, Nordlead en Moog SlimPhatty. Allemaal wel aanzienlijk goedkoper ook.

Verder vind ik om bv het typische dnb geluid te krijgen vaak veel beter om bv 2 Spectral audio Neptunes te lussen. Dit zijn anologe beestjes en heb je voor minder van het geld al 2 stuks.

Edit: ipv nieuw en duur zou je ook voor oud, goedkoop en brak kunnen gaan: http://www.vintagesynth.com/korg/ms20.php

Vette bassen? Je zou willen dat de MS20 te temmen was maar die laat dat niet toe. Hij scheurt, kraakt en braakt, maar wel op de manier die je wil.

[ Voor 7% gewijzigd door vlaaing peerd op 04-04-2011 12:32 . Reden: edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Het gemak van de Virus zit 'm in de software/hardware integratie, al zag ik net een filmpje van de nieuwe Moog Slim Phatty die dat ook heeft. Gruwelijke geluiden komen daaruit, al weet ik niet echt of ik er iets mee zou kunnen in mijn genre.

Ik zit zelf vooral te dubben of ik een Kick-synth wil, en zo ja welke. Ik gebruik veel 808 sounds, dus ergens wil ik gelijk naar een Acidlab Miami. Aan de andere kant, units als de Jomox Mbase 11, of de Vermona Kick Lancet hebben voor een kwart van de prijs wel hele dikke kicks en dan kan ik voor dat geld dat overblijft opzoek naar een tweedehand Prohpet '08 oid.Echter die Jomox heeft dan helaas weer een onmogelijk onhandige interface, en de Vermona kan weer geen presets onthouden. Hardware O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 april 2011 @ 10:46:
[...]

Hey,

Thankyou in advance
Kijken op welke frequencie de kick "topt" en die weg filteren uit de melodie met bijvoorbeeld apulSoft apQualizr

Afbeeldingslocatie: http://www.apulsoft.ch/apqualizr/plug.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roodbwoy schreef op maandag 04 april 2011 @ 10:55:
Yo!

Zelf gebruik ik mijn TI regelmatig. Het is in feite een softsynth in een kastje. Maar het feit dat je alles via knoppen kan bedienen vind ik te gek. Qua sound blinkt het niet echt uit maar voor de expert kun je er heel veel uit halen. Wat dat betreft is het een werkpaard waarmee je snel/veel sporen al begeleiding kan toevoegen.
Maar in die zin zou je met Massive en Reaktor ook al verd*md ver moeten kunnen komen.
Je zou ook voor iets analoogs gaan maar dat is qua sounds vetter maar de mogelijkheden meer beperkt.

Maar uiteindelijk is het gevoel wat je bij gebruik krijgt belangrijker dan de specs. Als je handen gaan jeuken bij een bepaalde synth geeft dat vaak wel aan dat je in de goede richting zit. Dus is het verstandig om zoveel mogelijk modellen te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roodbwoy
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-10-2021

roodbwoy

Senile Developer

Ah thanks voor de reacties mbt de Virus, ik denk toch niet dat ik het ga doen, ik ben namelijk al in het bezit van een APC40 en deze kan ik zo programmeren dat deze mijn softsynth aanstuurt, dus voor de knoppen hoef ik het niet te doen en als het geluid ook haalbaar is uit softsynths ben ik bang dat dat ding uiteindelijk alleen maar stof staat te happen :) Helaas kan de feedback op een zaterdag niet de ruimte/tijd vrij maken om mij eens te laten spelen met dat ding en ik ga em absoluut niet blind kopen!

Ik heb thuis een Korg MS-10 staan, nooit echt gebruikt voor m'n muziek omdat de pot's kraakte en raar deden, heb deze recentelijk laten repareren en binnenkort maar eens kijken of ik de filters van dat ding kan gebruiken voor m'n muziek!

In ieder geval even googelen op de slim phatty, dat ding heeft wel mijn interesse!

//edit//

YouTube: INTRODUCING THE SLIM PHATTY

WAUW! Dat wordt em! Heerlijk gruwe rauwe sound, ik ben verliefd!

[ Voor 11% gewijzigd door roodbwoy op 04-04-2011 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Er staan een paar goede reviews op youtube, inclusief goed geluid. :)

Edit; gevonden zie ik :D

[ Voor 16% gewijzigd door Sjoewe op 04-04-2011 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukkig is er weer zat (nieuw) analoog te krijgen.

Vandaag een Voyager Old School gescoord omdat die al zo lang wilde hebben.
Stukken rauwer dan de phatty maar die heeft weer vette andere opties qua aansturing via midi/usb.

Korg komt ook weer met een analoge bak.
Vermoedelijk een analoge electribe genaamd monotribe.

Vermona heeft ook weer wat nieuws.

En een MS-10 is ook niet verkeerd hoor. Ook rauw en smerig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-10 21:20

2mb

Verwijderd schreef op zondag 03 april 2011 @ 21:33:
Adele remix:

[audio]

:P

edit: allemaal snippets by the way.. kan mezelf er nooit toe zetten dingen af te maken..
Klinkt wel goed, leuke geluiden en melodie, voor de nieuwe Clubcharts remix contest?
Aan de mix mag nog wel veel gebeuren, de vocal en synth worden enorm hard weggedrukt door de sidechain (zo lijkt het in ieder geval).

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Verwijderd schreef op maandag 04 april 2011 @ 22:49:
Vandaag een Voyager Old School gescoord omdat die al zo lang wilde hebben.
Een van de nieuwe lichting van 200, of die van Bass? Mooi ding he? Ik zit me zelf nog even af te vragen of ik Rudi Linhard wat modjes moet laten doen om 'm wat meer classic te maken, al klinkt 'ie zo eigenlijk al heel lekker.
o rly?

Het misverstand is om te denken dat het perse allemaal uit 1 enkel apparaat moet komen.

"Vet" hangt net zozeer van de rest van de mix af, maar de Virus is gewoon een gave inspirerende machine waar je een hele hoop mee kunt.

[ Voor 36% gewijzigd door Yoozer op 05-04-2011 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Vreemd verhaal;

Ben ik bij een maat van me gister, die heeft passieve Alesis monitoren met een maximaal laag van 45Hz.
Mijn KRK RP6 monitoren hebben een maximaal laag van 49Hz. Toch gaan die krengen van hem echt _veel_ lager voor mijn gevoel.
Bij mij thuis is de basweergave niet echt optimaal denk ik. Wel is de kamer akoestisch behandeld en klinkt het gewoon goed voor de rest. Kan het komen omdat de speakers bij mij nog op mijn bureau staan en bij hem aan de muur hangen? Bij hem zitten ze ook op oorhoogte en dichterbij je hoofd.

Zijn werkplek is ook een stuk groter; keuken, woonkamer en studio zitten allemaal in 1 ruimte.
Bij mij is het een aparte ruimte, maar zou je dus verwacht dat je juist _meer_ bas krijgt.
Als je een beetje naar achteren schuift hoor je de bassen wel, maar verlies je detail in het mid en hoog.
Help? :/

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Wie zegt dat het laag van de Alesis niet geboost is? Vooral de M1 mkII actives kregen nogal vaak een sok in de baspoort gepropt (aangenomen dat 't een setje M1 is).

Meten is weten, gissen is missen: dus ga maar even met een microfoon aan de slag om de room modes te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Yoozer schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 10:15:
Wie zegt dat het laag van de Alesis niet geboost is? Vooral de M1 mkII actives kregen nogal vaak een sok in de baspoort gepropt (aangenomen dat 't een setje M1 is).

Meten is weten, gissen is missen: dus ga maar even met een microfoon aan de slag om de room modes te vinden :)
die heeft passieve Alesis monitoren
Niet de MK1, de "normale" versie dus.
Graag zou ik zelf wel wat meer bas in mijn monitoren willen hebben, toch maar even experimenteren met plaatsing e.d.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

http://www.thomann.de/nl/alesis_monitor_one_ii.htm toch? De M1 (eerste versie) heeft geen netjes afgeronde randjes, da's het grootste verschil.

Bij mijn weten zijn al die nieuwe dingen (520, 320) etc. actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Yoozer schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 10:51:
http://www.thomann.de/nl/alesis_monitor_one_ii.htm toch? De M1 (eerste versie) heeft geen netjes afgeronde randjes, da's het grootste verschil.

Bij mijn weten zijn al die nieuwe dingen (520, 320) etc. actief.
We lullen langs elkaar :P Het zijn idd die M1 gevallen. Klinken heel direct, vol en erg lekker. Zit een dikke Sony versterker tussen, dus ze zullen wel gekleurd zijn. Toch vind ik het verschil met de bas behoorlijk, en dat stoort me enigzins, aangezien ik het lastig kan horen thuis.

Soundcloud

Pagina: 1 ... 15 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.