Da_maniaC schreef op zondag 03 april 2011 @ 00:37:
[...]
In tegenstelling tot wat je beweert, beschikt de BCF2000 juist over de meest crappy motorised faders die ooit in een dergelijk apparaat zijn gestopt. Dat heeft natuurlijk ook puur met het budget te maken.
De BCF2000 beschikt over 7-bit motorised faders, tegenover alle andere DAW controllers welke 10-bit motorised faders gebruiken (2^7 of 2^10 scheelt nogal een hoop

).
Dit resulteert bij de BCF2000 in dit soort beweging bij minieme/accurate automations:
Klik
Hierbij laten we de build quality van deze faders ten opzichte van de veelal gebruikte ALPS faders nog buiten beschouwing.
wat jij bedoelt is de rate van de faders zelf. Ik bedoel dat je met de faders een automation controllen de volledige 128 stappen van bv velocity gewoon kan maken en rein theoretisch zou de fader dan ook in 128 kleine stapjes naar beneden moeten gaan, wat deze ook doet, want 7bit is daar meer dan genoeg voor.
Elke extra bit is leuk om dmv "floating" de 128 stappen traploos te maken, maar geef toe; voegt dat wat toe aan de functionaliteit?
De jog wheel...tja jij hebt er misschien niets aan of denkt van niet, maar iemand die veel doet met DAW recording en bewerking van samples zeker wel (neem dan nog het feit mee dat dit soort apparaten onder de noemer DAW controller vallen...die zijn dus bedoeld om je DAW mee te bedienen en doen dus meer dan alleen wat fadertjes heen en weer schuiven).
Ik werk al 12 jaar regelmatig in een studio met zowel analoge recording als DAW productie, met samplers, drumcomps, synths, gitaren, violen en triangels en nee, zelfs daar heb ik echt geen jogwheel nodig. Wat doet het bovendien af aan de Behringer?
Je bied de Miditech aan als alternatief maar dan ruil je de motors, 8 buttons, 48 virtuele faders in voor een transportpanel?
enne...Mackiecontrol ...hoeveel heb je daarvoor betaald?

Ik geef overigens ook zeer redelijke argumenten of alternatieven en de reden is, dat ik naast het feit dat ik graag mensen adviseer nog liever zie dat mensen met een budget alle opties goed afwegen.
Wat men vervolgens met het advies doet is hun eigen keus.

Zoals ik al in mijn vorige post aan gaf zou ik persoonlijk het ding niet aanschaffen, maar als het dan toch echt moet...kan je er net zo goed één zoeken op marktplaats voor een redelijke prijs (het apparaat is eigenlijk gewoon geen 120-140 EUR. waard, Behringer heeft gewoon het geluk dat er in dit budget segment geen directe concurrent is).
Dat is bij ons dan een verschil van mening. Ik vind het juist om jouw reden voor 125,- een koopje. Zeker als je inderdaad kijkt naar wat
de alternatieven tot 200,- zijn.
Ik gebruik het apparaat thuis naast een MPD32 en het doet 100% wat ik ervan verwacht, faders, buttons en rotary's controllen en door de motors kan ik live intuitief ingrijpen in de automations. Zonder motorisatie is het onmogelijk live in te grijpen als de fader niet op exact hetzelfde punt staat, een erg cruciaal pluspunt voor de Behringer dus. Dat is huge voor een controller van 125.