Toon posts:

How to become a Producer Deel II Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 102 Laatste
Acties:
  • 342.333 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:22

Stoney3K

Flatsehats!

apNia schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 14:32:
Hoe creëer je van die eerie horrorfilm pads/string die je vaak in D&B nummers hoort in Reason's Thor? (of elke andere basic synth, Thor heeft enkel mijn voorkeur :))

Heb even gezocht naar voorbeelden, de intro's van YouTube: Black Sun Empire Bombrun en YouTube: Black Sun Empire - The Cooler [BSECD002] voldoen er wel aan... ik weet wel dat het een kwestie is van de juiste akkoorden, maar daarmee is ook alles gezegd.. ik weet niet hoe ik m'n synth settings juist krijg voor die eerie atmosferische geluiden :)
Pulse-waves gebruiken met veel detune en dan door een wijd open filter trekken?

Natuurlijk wel zorgen dat je attack een eeuw duurt, add phaser/chorus en galm to taste. :Y)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Akoustisch schuim is idd duur maar de betere muziekzaak kan je daar wel mee helpen.
Overigens zomaar blind kopen werkt niet goed (proberen op de gok wordt dan erg duur). Dan moet je eerst weten wat er mis is met je ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

kaos- schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 08:53:
Ben alleen nog op zoek naar schuimrubber platen (en nee, dan niet van dat dunne Gamma spul). Ik zoek meer iets als dit

(plaatje)
Vraag je eens eerst af of je dit wel wil doen, en of een setje traps niet beter werkt en wellicht goedkoper is. Die kun je overigens zelf bouwen.

Zie anders ook http://www.aixfoam.de/Kategorie/raumakustik_cat_id_1.html :)

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Nou, de ruimte galmt als een gek, daar stoor ik me enorm aan. De ruimte moet gewoon wat droger gaan klinken. Het hoeft niet perfect te zijn, als het geluid maar niet alle kanten op kaatst. Basstraps ga ik inderdaad zelf maken van Rockwool in houten frames met gespannen katoen eromheen.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe track gemaat, beetje minimal maar ben toch wel tevreden...
http://soundcloud.com/svenergy/liveandletlive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt lekker hoor.
De mix komt nog wat ruw over en mist definitie maar dat kan je leren door nog meer nummers te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-10 13:52
kaos- schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 13:27:
Nou, de ruimte galmt als een gek, daar stoor ik me enorm aan. De ruimte moet gewoon wat droger gaan klinken. Het hoeft niet perfect te zijn, als het geluid maar niet alle kanten op kaatst. Basstraps ga ik inderdaad zelf maken van Rockwool in houten frames met gespannen katoen eromheen.
goed met basstraps e.d. omgaan is toch een vakgebied apart. Mijn advies is om, als je er geen dikke bulten geld tegen aan gaat smijten om inderdaad de galm weg te werken, maar niet al het leven uit je kamer.te halen. Ga eens na wat veel galmt, zijn dat de hoge tonen of juist de lage? Verder kan juist de bashoeveelheid erg veranderen met de positie die je aanneemt.

Verder aan te raden om even te checken op youtube op basstraps, diffusors en absorbers, is veel over te vinden, zet dan ook meteen Bob Katz in je zoekopdracht :)

Optie 2 lijkt mij beter, sowieso bij kleinere kamers altijd aan te raden om de lengte in te stralen met je speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-aul
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-07 16:45
Ik vroeg me het volgende af.
Ben nu een tijdje bezig met Fruity Loops wat muziek te maken. Gewoon, omdat ik erg veel met muziek doe, er van hou en m'n creativiteit in mijn kop af en toe kwijt moet :)
Aangezien ik vaak lees/hoor (onder andere hier in de startpost) dat Fruity Loops wel een leuk, maar niet geweldig programma is vroeg ik me af met welk programma ik dan eens aan de slag moet die beter is. Hoe moeilijk het is maakt mij in principe niets uit en ook systeemeisen spelen niet zo zeer een rol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik heb iets met FL dat ik niet met andere programma's heb. Reason vond ik nog het dichtste in de buurt komen bij FL. Geen pro ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvAars
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
Ik werk sinds kort met Pro Tools 9 en vind dat toch wel een verademing t.o.v. FL. Zeker als je veel aan recording doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-10 08:34

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

FL Studio (het heet geen Fruityloops meer :)) is een beetje raar met z'n patterns. Ik heb er wel een paar jaar mee gewerkt (4 ofzo?) maar daarna vond ik Reason echt een verademing. Reason is heel consistent in hoe alles werkt en er uit ziet, en voor mij als programmeur maakt het linken van de kabeltjes gewoon heel veel sense. Voordeel van Reason vind ik dat je kwalitatief beter tutorials vindt van bij FL Studio. Reden daarvoor is dat FL Studio vrij laagdrempelig is en er dus veel poep tutorials komen. Vaak van het niveautje sequence je eigen R&B beatje ofzo met een lelijke carnavaltoeter+flange. Wat niet wilt zeggen dat je uit FL Studio geen goed spul kan krijgen. Grote namen als Spor (alhoewel die dacht ik sinds kort over is naar Logic), 9th Wonder en Deadmau5 werken er mee.

Dat FL Studio kwalitatief minder spul levert is een mythe waarin ik zelf heel erg lang heb geloofd. De audioengine is gewoon goed, en als het suf klinkt is dat omdat je niet de goede audio generators of effecten gebruikt, of ze verkeerd gebruikt. Maar dat kan je in elk pakket overkomen.

Gezien ik het liefst out of the box een zo goed mogelijke ervaring wil hebben ben ik voor Reason gegaan. Cubase, Ableton en ProTools wil je ook naar kijken. Van die drie lijkt Ableton de laatste tijd imo het populairst. En van die drie heb ik alleen Cubase ook geprobeerd, en die vond ik echt erg onduidelijk in z'n gebruik (veel knoppen!)

Mocht ik ooit van Reason afstappen zou dat zijn omdat ik VSTs mis en dan zou dat waarschijnlijk Ableton worden. Mede door de grote community (wat echt erg handig als je how-to's zoekt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
Hij gebruikt inmiddels Ableton ;).

Ik ook overigens. Ben begonnen met Reason en na ongeveer een jaar overgestapt naar Ableton. Wat een verademing om eindelijk iets fatsoenlijk te kunnen sequencen en externe samples te gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

wat doet ableton dan zo veel beter wat reason niet kan?
externe samples kan reason ook hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l1dert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-08 12:19
Reason is wel een mooi programma, zitten zeker goede synths in. Zonder record mis je een deel van de functionaliteit die in een normale DAW zitten. Je kan ook geen vst gebruiken, al kan dat ook een voordeel zijn dat je niet afgeleid wordt door een uitgebreide lijst met opties.

Gebruikte eerst FL Studio, maar nu Ableton omdat FL Studio niet op de mac werkt en ik geen zin heb om Windows te gebruiken. Interface van live zit goed in elkaar en heeft ook wel wat aardige instrumenten en effecten. De echte kracht van live is wat mij betreft het gemak waarmee je audio kunt gebruiken in combinatie met de midi patterns. Minpuntjes van Live vind ik dat er niet even een mp3'tje mee kan exporteren en dat als je clips van de session view in de song view zet ze niet meer gelinkt zijn (wijzigingen in de session komen niet in de Song). Dat is in Reason beter geregeld met de block functie. Zolang je er in song mode niet overheen gezet hebt hoor je alle wijzigingen in je block ook in je song terug.

Zolang je windows blijft gebruiken is FL Studio helemaal geen slechte keus. Er wordt heel hard ontwikkeld aan FL studio en ze hebben een serie enorm goede synths en plugins, waarvan een deel standaard inbegrepen zit. De rest kan je ook vrij goedkoop aanschaffen als je geduld hebt en de juiste acties afwacht.

Protools heb ik ook wel eens mee gewerkt, maar dat vond ik absoluut niet fijn werken. Zoals hierboven al gezegd is kan dat wel fijn zijn als je veel aan recording doet. Al is record ook erg populair aan het worden volgens mij in dat genre.

De DAW keuze is afhankelijk van wat je er mee wilt en wat je fijn vind werken. Sommige DAW zijn in bepaalde genres erg populair, dus daar kan je je keus ook nog vanaf laten hangen. Probeer gewoon wat uit en als het je niet bevalt probeer je wat anders. Zolang je geen problemen hebt om datgene voor elkaar te krijgen wat je wilt in FL Studio, zou ik zeker niet gaan switchen omdat er beweert wordt dat er betere programma's zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door l1dert op 11-03-2011 01:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan ook DAW naast elkaar gebruiken die je dan kan koppelen via Rewire (audio/midi onder water).
Zo gebruik ik Cubase/Live (soms ook Cubase/Reason) en heb je zo flink veel mogelijkheden.
Dan helpt het overigens wel als je de programma's wat beter kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Heb de functie van ReWire nooit helemaal begrepen. In principe kan je alles met elk programma maken. Het is maar hoe creatief je bent. Dus eigenlijk is het laksigheid om Cubase en Reason tegelijk te draaien toch ? ;)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De beste methode is degene die werkt. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:09
Ik heb sinds kort een AKAI MPK 25 aangeschaft, werkt allemaal prima enzo, maar vind de drumpads een beetje stug. Is dit normaal?

Hebben mensen hier ervaring met de M-Audio Axiom 49? Zo ja, hoe zijn de drumpads daar van?

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 13:32:
De beste methode is degene die werkt. 8)
Dat sowieso! d:)b
kaos- schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 10:10:
Heb de functie van ReWire nooit helemaal begrepen.
Elke DAW is een investering, en als je de deugden van beiden wil hebben maar niet al je bestaande projecten wil weggooien, dan is ReWire een prima transitie. Verder kan het zijn dat Thor of Malström iets doet waarvoor je anders een dure andere plug zou moeten kopen.
apNia schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 01:04:
wat doet ableton dan zo veel beter wat reason niet kan?
externe samples kan reason ook hoor ;)
Werken met audiotracks. Samples zijn daar geen goede vervanging voor; al helemaal niet als je ziet dat je audio kunt quantizen/stretchen. Verder is Session mode vrijwel uniek; Reason's Blocks-systeem is er niet mee te vergelijken. Als laatste Max4Live (goed, da's optioneel) wat geen enkel equivalent heeft. Oh ja, en externe MIDI-hardware aansturen :P
l1dert schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 01:23:
Reason is wel een mooi programma, zitten zeker goede synths in.
Maar da's niet echt een goede reden om een bepaald DAW te kiezen - niet in de laatste plaats omdat in 9 van de 10 gevallen 3rd-party plugs het werk beter doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik snap dat niet, de dingen die in Reason zitten zijn echt top notch. Wat je uit soortgelijke plugins van Native Instruments trekt bijvoorbeeld is in veel gevallen nagenoeg even goed. Ik vond het juist een verademing van die VSTs af te zijn, omdat ik ook altijd maar geloofde dat het beste spul onder de VSTs zat, en niet in Reason kon zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reason heeft goede dingen hoor. Qua FX vind ik ze middelmatig. (Ben best wel een zeikerd daarin)
Qua VST's is er ontzettend veel aanbod en veruit het meeste is behoorlijk ruk of meh.
Daar de diamantjes uit pikken is op zich al een redelijke klus waar je veel tijd aan kwijt kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
NickySantoro schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 13:37:
Ik heb sinds kort een AKAI MPK 25 aangeschaft, werkt allemaal prima enzo, maar vind de drumpads een beetje stug. Is dit normaal?

Hebben mensen hier ervaring met de M-Audio Axiom 49? Zo ja, hoe zijn de drumpads daar van?
Alle MP producten hebben dezelfde pads in gebruik en deze staan er inderdaad om bekend.

Ik heb de MPD32 een de MPC1000 en ja, de pads zijn stug en je moet er hard op rammen. Het goede nieuws is dat die krengen (de MPC dan) 12 jaar lang zwaar misbruik in de meest godsloze zin (5 jaar toeren, drumstokken, bier, drugs, gooien en kotsen) goed verdraagt en nog piekfijn in orde is.

Je kan overigens de Pad sensitivity aanpassen zodat ze wat gevoeliger worden, rtm. Dan nog moet je relatief hard rammen, op den duur wen je er echter wel aan en word je juist blij dat het zo hard kan. Ik zie de NI Maschine nog niet zo lang meegaan bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:49
NickySantoro schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 13:37:
Ik heb zelf de MPD32 en moest er inderdaad ook aan wennen,je kan de pads overigens modden:

YouTube: Modifying the Akai MPD32 to have much more responsive pads with a simple fix

Ook zijn er stukjes kurk te koop die je onder je pads kan plaatsen maar alleen in de VS te bestellen en vrij prijzig.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
apNia schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 14:20:
Ik snap dat niet, de dingen die in Reason zitten zijn echt top notch. Wat je uit soortgelijke plugins van Native Instruments trekt bijvoorbeeld is in veel gevallen nagenoeg even goed. Ik vond het juist een verademing van die VSTs af te zijn, omdat ik ook altijd maar geloofde dat het beste spul onder de VSTs zat, en niet in Reason kon zitten.
Ik kan Reason echt prijzen om zijn veelzijdigheid, stabiliteit, efficientie en praktisch gebruik. Ik vind het echter niet compleet genoeg om volledige producties mee te maken. Ik ben het eens met Wouter dat de effecten in sommige gevallen niet voldoen en soms zelfs slecht uitvallen. De samplerdingen vind ik geweldig, de synths ook doch soms ook niet toereikend. Record heb ik uiteindelijk besloten niet te kopen want ik heb al Cubase en dan doet het gewoon onder. Als rewire apparaat vind ik Reason juist supergeschikt en zou ik ook niet zonder willen doen.

VST's kunnen zowel goed als slecht zijn, sommige merken kun je echter wel van uitgaan dat die kwalitatief wel in orde zijn. Anderen zijn dan weer om te huilen zo triest.

@Audiojunk en Nickysantoro. Dat vind ik zwaar af te raden om ze te modden, de MPK laat het volgens mij door z'n bouw ook niet eens toe.

[ Voor 5% gewijzigd door vlaaing peerd op 12-03-2011 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

apNia schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 14:20:
Ik snap dat niet, de dingen die in Reason zitten zijn echt top notch.
Volgens mij hebben wij deze discussie een dozijn pagina's al eens eerder gehad en heb ik je toen niet echt kunnen overtuigen :P.

Voor mij persoonlijk doet Reason een aantal dingen gewoon niet (MIDI is daar een belangrijke van). Dat maakt het voor mij daarom al niet geschikt. Verder houd ik van keuzevrijheid; als ik vind dat distortion X beter is dan Scream vind ik dat ik distortion x moet kunnen toepassen; het argument van "ja maar als je nou een gigantische Combinator bouwt en dan 4 Screams bij elkaar gooit en ze zo aanpast dat..." - leuk, maar nee. Dat klinkt iets te veel als met paperclips en plakband een auto repareren :D

Ik ga er immers ook niet van uit dat alles wat Ableton meelevert qua effecten geweldig is; dat bepaal ik zelf - maar dan heb ik in ieder geval wel de keuze om een alternatief te gebruiken zonder dat ik nog een DAW moet aanschaffen om te rewiren - en dat is belangrijk.

En wat rewiren betreft - dan ga je eigenlijk al aan het hele self-contained gebeuren van Reason voorbij, dus dan wordt 't weinig meer dan een glorified softsynth met een transport bar, wat dan eigenlijk alleen interessant is als je verder helemaal geen plugins hebt of perse die geluidjes wil gebruiken en je ze niet kunt reconstrueren.

Belangrijkere vraag is - wil je overtuigd worden? Happy met Reason? Je maakt muziek? Awesome! Da's al beter dan wat ik aan 't doen ben omdat die dure zooi hier gewoon even hard stof staat te vangen (hopelijk niet meer over een paar weken als de verhuizing achter de rug is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Oh hebben we die discussie al eens gehad? :D
Welke effecten van Reason zijn dan eigenlijk echt bout?

Ik wil trouwens niet overtuigd worden, ik blijf bij Reason. Heb in 14 jaar muziek maken best wel wat meuk gehad, en ik ben het er inmiddels mee eens dat het zoeken van je DAW wel belangrijk is. Maar wat er uit komt ligt toch voor 70% (dit percentage mag NIET over gediscussieerd worden :+) aan jouzelf als producer.

Dat ik niet overtuigd wilt worden wilt niet zeggen dat ik geen interesse in de voors en tegens heb van de verschillende DAWs, alle informatie slurp ik met liefde op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Zit nog steeds ontzettend te twijfelen welke studio monitor ik ga kiezen.
De keuze moet vallen tussen dee 3 :

- KRK RP5 G2
- Samson Resolv A5
- Yamaha HS50m

KRK's worden door de pro's omgeschreven als "boomy" monitoren, het klinkt al heel snel "vet". Resolv komen overal vrij goed uit de test. HS50m schijnt een monitor te zijn die ontzettend eerlijk is, en lastig is om te "leren".

Daarbij hebben de KRK's en de Samsons de baspijp aan de voorkant zitten, de Yamaha's hebben ze aan de achterkant. Geen idee of dat nu een voor- of nadeel moet zijn.

Ik neig stiekem toch erg naar de Yamaha's omdat ze een heel groot spectrum hebben zonder al te veel pieken.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-10 15:53

mace

Sapere Aude

Met de baspijp aan de achterkant kun je ze niet pal tegen de muur aanzetten. Als ze aan de voorkant zitten wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
mace schreef op maandag 14 maart 2011 @ 13:48:
Met de baspijp aan de achterkant kun je ze niet pal tegen de muur aanzetten. Als ze aan de voorkant zitten wel.
Precies. De Samson's zijn wat goedkoper, maar kwalitatief waarschijnlijk dus ook minder goed. Er is niet even een winkel waar ik ze all 3 zo naast elkaar kan horen helaas. Over KRK zijn de meningen echt heel erg verdeeld. Ze zien er goed uit, en daarom heeft bijna elke (home)-studio ze ook staan denk ik.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Dat is voor mij idd een van de redenen geweest voor de KRKs. Verder zijn ze in laag alleen wat zwaarder in de sub, dus met je final mix moet je dat even oppompen.

Zie:
2mb schreef op donderdag 30 december 2010 @ 13:40:
Ik heb KRK RP5 G2's en kan bevestigen dat er sterke roll-off zit zo rond 40 Hz (E0) en dat er rond 48 Hz (G0) een piekje zit waar het volume hoger is (zeg maar waar het 'boomy' vandaan komt). Bij 132 Hz (C2) zit ook zo'n piekje.

Totaal onwetenschappelijk getest door te luisteren naar een sinus in combinatie met een spectrum analyzer, maar misschien wel handig voor mensen die op zoek zijn naar monitors. Ik vind het niet zo erg, als je het weet kun je er rekening mee houden bij het mixen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:57
Ik gebruik zelf met toch wel veel plezier de Yamaha's bij m'n DJ-setup. Het fijne is dat je er niet snel moe van wordt, dat heb ik van die KRK namelijk wel enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
apNia schreef op maandag 14 maart 2011 @ 14:17:
Dat is voor mij idd een van de redenen geweest voor de KRKs. Verder zijn ze in laag alleen wat zwaarder in de sub, dus met je final mix moet je dat even oppompen.

Zie:

[...]
Over je quote : Tegenwoordig zit er in elke monitor een sterke roll-off heb ik het idee. Samson heeft het, die Yamaha's hebben het ook. Als je naar de "oude" NS10M kijkt zie je die roll-off een stuk minder erg.

Erg lastig om een keuze te maken. Mijn mix-volume zal normaal zijn, niet heel erg hard, ook niet fluisterzacht. Een beetje bass vind ik wel belangrijk aangezien ik drum and bass/dubstep en hiphop draai/maak. KRK zal dan wellicht iets beter zijn niet? RP6 of RP8 is geen optie aangezien de kamer daarvoor gewoonweg te klein is.
Sjoewe schreef op maandag 14 maart 2011 @ 14:28:
Ik gebruik zelf met toch wel veel plezier de Yamaha's bij m'n DJ-setup. Het fijne is dat je er niet snel moe van wordt, dat heb ik van die KRK namelijk wel enorm.
Dat hoor ik wel meer, maar het schijnt dat de Yamaha's zó flat klinken dat je er bijna geen plezier meer aan beleefd. Welke heb je, de 5 inch versie of de 8 inch ?

edit : Ik blijf er trouwens ook bij dat niet alleen de monitor ervoor zorgt dat een mix goed klinkt. Heb jarenlang gemixt op Hifi speakers van Magnat en mijn spul klonk eigenlijk overal goed. Speakers moet je echt leren kennen, dus ik heb nog wat kilometers voor de boeg als ik de keuze gemaakt heb.

[ Voor 30% gewijzigd door kaos001 op 14-03-2011 14:36 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:57
Ik heb de 5-inch, voor de 8-inch is geen plek bij m'n DJ-booth. Het klopt wel dat er weinig fun inzit, maar als ik dat wil slinger ik mn hifi set wel aan. Ik hoop voor het produceren wel naar Dynaudio Bm5a's te gaan volgend jaar, 5-inch voor productie is soms toch net iets te krap lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Sjoewe schreef op maandag 14 maart 2011 @ 15:57:
Ik heb de 5-inch, voor de 8-inch is geen plek bij m'n DJ-booth. Het klopt wel dat er weinig fun inzit, maar als ik dat wil slinger ik mn hifi set wel aan. Ik hoop voor het produceren wel naar Dynaudio Bm5a's te gaan volgend jaar, 5-inch voor productie is soms toch net iets te krap lijkt het.
Nu ga ik dus opnieuw twijfelen haha. Ze zeggen dat de KRK's de meeste bassweergave heeft. Maar is het dan niet gewoon beter om voor een 6inch versie te gaan... Twijfel twijfel.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

apNia schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 00:54:
Oh hebben we die discussie al eens gehad? :D
Welke effecten van Reason zijn dan eigenlijk echt bout?
De oude reverb is gewoon... naja, ik zou me schamen om 'm er nog in te zetten. Zo ook nog enkele andere rack-effecten die eigenlijk niet meer up to date zijn. Helaas worden die er wel elke keer bijgehaald om te laten zien hoeveel features er wel niet in zitten. Eigenlijk is het kritiek die voor elk DAW geldt; legacy-plugs. Cubase heeft dat bij 6 op een :F manier - oude skins van SX2 en SX3 terwijl een kleine visuele update weinig werk is en al een hoop zou doen. Ja, zo kom ik ook wel aan "meer dan X effecten!" als ik alles mee tel wat er al sinds 2002 in zit.

M-Class EQ/comp zullen toendertijd nog wel mee hebben gekund, maar in de tussentijd is er ook weer een hoop werk gedaan op dat gebied; zie wat de UAD-kaarten zoal kunnen doen.

Het wordt er niet slechter op omdat het ouder is; maar er worden nog steeds concessies gedaan zodat je performance mee kan op oudere systemen, en dat houdt ook vaak in dat de geluidskwaliteit een stapje omlaag moet doen zodat het goed presteert op de baseline. Het is leuk dat je dan op een computer van 2011 ziekelijk veel instances van iets uit 2000 kunt maken, maar kwaliteit > kwantiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaos- schreef op maandag 14 maart 2011 @ 16:02:
Nu ga ik dus opnieuw twijfelen haha. Ze zeggen dat de KRK's de meeste bassweergave heeft. Maar is het dan niet gewoon beter om voor een 6inch versie te gaan... Twijfel twijfel.
Krk's gaan hard en daarom zijn ze gewild bij DJ's. En daarom zijn ze ook gehyped.
Maar voor dat geld hoef je ook niet zoveel te twijfelen, het is allemaal goed genoeg om op te mixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik heb ze gekocht om op af te mixen, als low budget monitors. Volgens mij zijn ze vrij "eerlijk". Afgezien van die low-end meuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
kaos- schreef op maandag 14 maart 2011 @ 16:02:
[...]

De boomy bass van de KRK's (RP serie)vind ik funest om dnb en dubstep op te mixen, erg misleidend kan dat zijn. Voor deze stijlen zijn subs wel van belang en moet je in staat zijn om te kunnen beoordelen, wat de KRK echter doet is net het stukje boven de subs boosten. Nu klinkt dat wel bassig, maar moffelt alle aandacht weg bij de "penetrant-resonerende-sinus-sub" die je juist zo vaak in dnb en dst hoort.

De Yamaha's daarentegen zijn erg zuinig onderin en daarbij rijst weer de vraag of je er niet een sub bij wilt doen (of toch de HS80's nemen).

Het is dus een beetje afwegen tussen de minder neutrale/meer bas van de KRK t.o.v neutralere weergave/minder bas van de Yamaha's. De Samson's zitten er een beetje tussenin.

5" is de absolute ondergrens voor subweergave, als er dan nog bas uit die kleine speakers komt dan is het vaak erg gekunsteld. Een 6" of groter is dan wel aan te raden.

tips:
- als je speakers veel bas weergeven zal je zelf juist minder bas in de mix doen en andersom.
- als budget het probleem is, neem dan geen actieve speakers maar dan liever passieve van een klasse hoger. De actieve amps van zulke speakers zijn echt geen wereldwonder
- Ga zelf eerst luisteren en vergelijken voordat je ze aanschaft.
- Kijk en vraag eens rond bij het speakerzelfbouwtopic hier op GOT, bij die mensen kun je veel zinnige info halen mbt plaatsing, speakerkeuze,isolatie, enz
- Kijk ook naar de Mackie MR5 (ja inderdaad, Mackie) en de M-Audio BX5, zelfde prijsklasse en misschien juist de middenweg die je zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Bedankt voor de info peerd.

Het is inderdaad zo dat de amps in een actieve monitor niet altijd even geweldig zijn. Er is altijd een (minimale) ruis of brom aanwezig in actieve speakers ben ik wel achter gekomen. Mijn passieve Magnat zuilen geven geen enkele krimp (ook niet bij 80% versterking).

Nu heb ik geen zin om een versterker te kopen en daarbij dan passieve monitoren te plaatsen. Wil liever actief gaan en ze rechtstreeks op mijn geluidskaart aansluiten.

De Yamaha's heb ik inmiddels al afgeschreven omdat ik toch wel veel hoor dat de basweergeven echt te wensen over laat. Een beetje bas heb ik wel nodig aangezien ik ook regelmatig een plaatje draai.
De keuze zal dus moeten gaan tussen de KRK RP6 G2 of de Samson Resolv A6. Het prijsverschil is behoorlijk en stiekem neig ik toch naar de KRK's. Mijn gevoel zegt dat de kwaliteit beter is, al zal ik ze deze week gewoon even moeten beluisteren in de winkel.

Aangezien ik ook regelmatig op laag volume mix bieden de KRK's iets meer heb ik gelezen. Maargoed het blijft het eeuwenoude verhaaltje : gewoon zelf luisteren dus :)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vlaaing peerd schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 10:04:
5" is de absolute ondergrens voor subweergave, als er dan nog bas uit die kleine speakers komt dan is het vaak erg gekunsteld. Een 6" of groter is dan wel aan te raden.
Als je subharmonisch wilt horen heb je een (of twee in mijn geval) subs nodig.
En het gros van de goedkope subs klinkt vaak te wollig en niet strak genoeg.
Dus kom je al redelijk snel in het duurdere segment.
Maar als je dat er niet voor over hebt dan zul je het op een andere manier moeten oplossen.
Waarschijnlijk wordt dat dan je bestaande speakers extreem goed leren kennen en constant overal je eigen muziek beluisteren om het zo te vergelijken om zo goed mogelijk bij elke mix het uit te gokken.

Maar als je de mastering uitbesteed dan komt dat ook niet zo nauw want het laag aanpassen is vaak het makkelijkste om goed te krijgen. Het is moeilijker om fouten in het mid recht te trekken want daar gebeurt vaak het meeste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:54
Er kwam een vriend langs vanavond op het moment dat ik net ff half gaar in Live zat te werken, en samen met hem maar die track afgemaakt..

Her en der moeten er nog wat aanpassinkjes komen, maar dat doen we wel weer als hij naar de shop is gegaan ;)

[Soundcloud: http://soundcloud.com/piratemathew/mtt-ft-ruudler-alfa-gingers]

PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mede-producers (?),

Ik ga wat studio monitoren aanschaffen, alleen vroeg ik me af, is dit een goede keus?
Mijn Budget is ongeveer 300 euro en wil daarvan de volgende twee dingen kopen:
-M-Audio Studiophile AV40 (2 speakers)
-M-Audio Oxygen 49 ( Midi controller)

Geven die monitoren het geluid goed weer? of krijg ik dan zo'n fake geluid als uit mijn home cinema set :/

Thankyou in advance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 09:01:

-M-Audio Studiophile AV40 (2 speakers)
-M-Audio Oxygen 49 ( Midi controller)

Geven die monitoren het geluid goed weer? of krijg ik dan zo'n fake geluid als uit mijn home cinema set :/

Thankyou in advance.
Hi Ting,

ik adviseer om even terug te bladeren in dit topic, er is inmiddels behoorlijk wat zinvols geschreven over monitoren, verder kan ik aanraden om je speakers even op te zoeken in reviews van SoundonSound.com

Het zal beter geschikt zijn dan een home cinema set, dat wel. Ik denk dat je echter blijer word als je een maandje of wat wacht en er 100 euro meer tegen aangooit voor de monitors. Je zit qua monitoring net op de onderrand, modellen van Yamaha, Alesis, Behringer, enz enz, maken accpetable en betrouwbare modellen in die range, deze zit er toch wat onder, haalt niet de onderkant en is niet van te zeggen dat ie een vlakke frequency repsons (= gelijkmatige weergave over het hele frequentiespectrum) heeft.

Op den duur zul je je eraan ergeren en zal je toch willen overstappen, dan is een maandje of 2 wachten misschien geen gek idee.

Mocht je voorkeur hebben voor M-audio dan zou je de BX serie kunnen overwegen, niet duur, wel nauwkeurig genoeg (en een hele fijne snelle basrepsons).

De M-Audio midikeyboard is wel een fijne, doet z'n ding, degelijk en lekker uitgebreid voor de prijs. Je zou evt kunnen uitwijken naar Behringer of E-MU, maar bied weinig verschil of meerwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vlaaing peerd schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 10:48:
[...]

Hi Ting,

ik adviseer om even terug te bladeren in dit topic, er is inmiddels behoorlijk wat zinvols geschreven over monitoren, verder kan ik aanraden om je speakers even op te zoeken in reviews van SoundonSound.com

Het zal beter geschikt zijn dan een home cinema set, dat wel. Ik denk dat je echter blijer word als je een maandje of wat wacht en er 100 euro meer tegen aangooit voor de monitors. Je zit qua monitoring net op de onderrand, modellen van Yamaha, Alesis, Behringer, enz enz, maken accpetable en betrouwbare modellen in die range, deze zit er toch wat onder, haalt niet de onderkant en is niet van te zeggen dat ie een vlakke frequency repsons (= gelijkmatige weergave over het hele frequentiespectrum) heeft.

Op den duur zul je je eraan ergeren en zal je toch willen overstappen, dan is een maandje of 2 wachten misschien geen gek idee.

Mocht je voorkeur hebben voor M-audio dan zou je de BX serie kunnen overwegen, niet duur, wel nauwkeurig genoeg (en een hele fijne snelle basrepsons).

De M-Audio midikeyboard is wel een fijne, doet z'n ding, degelijk en lekker uitgebreid voor de prijs. Je zou evt kunnen uitwijken naar Behringer of E-MU, maar bied weinig verschil of meerwaarde.
Thanks voor je reactie hoor!
Ik was dus aan het denken om dan in plaats van een midi controller én boxen, gewoon eerst boxen te nemen.
Ik kan daarna nog altijd een midi controller aanschaffen.

Van iemand hier in de buurt kan ik een set van 2 KRK Rokit RP 6 G 2's overnemen voor 340 euro.
Garantie is ook aanwezig bij een winkel hier in de buurt.
Goed plan? of zijn de KRK Rokit 6's niet aan te raden voor het producen van o.a. Hardstyle?

Mvg

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2011 11:58 . Reden: edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 11:15:
[...]
Ik was dus aan het denken om dan in plaats van een midi controller én boxen, gewoon eerst boxen te nemen.
Speakers, boxen doe je in de ring. (8>

Om even antwoord te geven; Om de RP5 monitoren (speakers ;) ) aan te sluiten op je laptop lijkt het me handig om dat via een externe geluidskaart te doen. De geluidskaart die in je laptop zit is natuurlijk geen geweldige kwaliteit en volgens mij is het niet eens mogelijk om ze daarop aan te sluiten aangezien het geluid al versterkt uit je laptop komt. Misschien zit ik ernaast hoor, vlaaing peerd weet er meer van :P

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaos- schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 11:58:
[...]

Speakers, boxen doe je in de ring. (8>

Om even antwoord te geven; Om de RP5 monitoren (speakers ;) ) aan te sluiten op je laptop lijkt het me handig om dat via een externe geluidskaart te doen. De geluidskaart die in je laptop zit is natuurlijk geen geweldige kwaliteit en volgens mij is het niet eens mogelijk om ze daarop aan te sluiten aangezien het geluid al versterkt uit je laptop komt. Misschien zit ik ernaast hoor, vlaaing peerd weet er meer van :P
Hehe speakers dan (A), maargoed,
had me post net vantevoren aangepast, en hmm een externe geluidskaart.. Wat zal dat grapje gaan kosten?
Op het moment heb ik dus de KRK RP6 op het oog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 12:00:
[...]

Hehe speakers dan (A), maargoed,
had me post net vantevoren aangepast, en hmm een externe geluidskaart.. Wat zal dat grapje gaan kosten?
Op het moment heb ik dus de KRK RP6 op het oog.
Je hebt geluidskaarten in alle soorten en maten. Zelf heb ik Focusrite Saffire 6 met 2 inupts en 4 outputs (handig met DJ'en). Je kan ook een simpele kaart kopen met 2 ins en 2 outs, maar je moet er wel voor zorgen dat je sowieso een gain-knop erop hebt zitten. Anders moet je telkens je volume aanpassen aan de achterkant van je monitoren, lijkt me niet handig.

Afbeeldingslocatie: http://www.dolphinmusic.co.uk/shop_image/product/8617bff8f92cb43a40a4789018661a36.jpg

Edirol UA-25

Voorbeeld van een prima externe geluidskaart met goede geluidskwaliteit.
Kost rond de 125 euro dacht ik. Het is even een investering, maar je krijgt er uiteindelijk een stuk meer voor terug.

[ Voor 4% gewijzigd door kaos001 op 16-03-2011 12:35 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-10 11:31
Ik wil mezelf ook gaan storten op produceren, niet om dik te cashen, maar om nog meer een eigen draai aan mn dj sets te kunnen geven.
De stijlen waarin ik draai, en waar ik echt helemaal gek van ben zijn deephouse en techno (de rollende, beukende variant :))

In deze stijlen wil ik ook gaan produceren. Dit wil ik doen in Ableton Live, hier heb ik al de nodige tutorials van gezien (Tom Cosm oa).

Waar ik eigenlijk naar op zoek ben is een goed boek, tutorials (al dan niet betaald) waarin de absolute basics worden uitgelegd van het produceren.
En dan bedoel ik niet alleen voor Ableton Live, maar eigenlijk meer voor muziek in het algemeen, bij deephouse en techno, waar in een bar valt de bass, de kick, de hihats etc etc.
Hoe blijf je mensen boeien en voorkom je dat je muziek repetitief gaat worden.

Ik denk dat ik daar namelijk al een heel eind mee ga komen. Hebben jullie nog meer tips voor iemand die naast dj-en ook wilt produceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaos- schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 12:33:
[...]

Je hebt geluidskaarten in alle soorten en maten. Zelf heb ik Focusrite Saffire 6 met 2 inupts en 4 outputs (handig met DJ'en). Je kan ook een simpele kaart kopen met 2 ins en 2 outs, maar je moet er wel voor zorgen dat je sowieso een gain-knop erop hebt zitten. Anders moet je telkens je volume aanpassen aan de achterkant van je monitoren, lijkt me niet handig.

[afbeelding]

Edirol UA-25

Voorbeeld van een prima externe geluidskaart met goede geluidskwaliteit.
Kost rond de 125 euro dacht ik. Het is even een investering, maar je krijgt er uiteindelijk een stuk meer voor terug.
Oke nice!
Is dit aan te raden?
http://www.bax-shop.nl/se...udio/product-details.html

Ik ben aan het kijken voor het liefst nog onder de 50 euro.
Het wordt gebruikt in combinatie met 2x KRK RP5 G2.

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

addictive schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 16:07:
Ik wil mezelf ook gaan storten op produceren, niet om dik te cashen
Dat gaat sowieso niet meer.

Kijk hier eens: http://www.samplemagic.co...b1_secretshousemusic.html

Je leert dit niet uit een boek en je bent ook niet klaar als je dat boek uit hebt.

Als je zelf muziek produceert moet je een ongelofelijke hoop dingen zelf doen. Componeren. Tekst schrijven. Samples bewerken. Instrumenten bespelen. Synthesizers programmeren. Mixen. Masteren. Weten hoe je DAW werkt.

Vroeger werd dat niet door 1 persoon gedaan; vandaar dat je op platen en CDs een hele lijst met credits ziet van wie wat deed. Als je geen band had moest je zelf multi-instrumentalist zijn en alles stuk voor stuk opnemen - of sessie-spelers inhuren die van jouw "schets" op gitaar of piano een volledige song maakten; of zelfs iemand die jouw schets omschreef naar een grotere bezetting.

Het mooie hier aan is dat als iemand zich maar op 1 deel hoeft te richten ze daar veel en veel meer diepgang en ervaring in kunnen krijgen dan als je als bedroom producer alles zelf moet doen.

Er zijn een aantal zaken die je uit kunt besteden. Mixen, masteren. Daar is niks geks aan; mensen die dat doen hebben er veel meer jaren ervaring in dan jezelf en om op hun niveau te komen moet je je daar op storten en ook niks anders doen.

Leer datgene wat je niet kunt uitbesteden; het componeren van de track zelf. Het heeft veel meer zin om eerst compositieleer, theorie en solide beheersing van een instrument onder de knie te krijgen - als je liedje goed klinkt op alleen gitaar of piano kun je er tenminste mee vooruit. Als het afhankelijk is van een dozijn gimmicks die je alsnog van andere mensen moet lenen in de vorm van samples, presets, of wat dan ook - geinig, maar dan heb je er niet veel aan. Nou geldt dat niet zozeer voor die rollende beuk-techno (wat overigens niks afdoet aan de waarde van de muziek) maar voor deep house waar de roots hard in de jazz en soul zitten - zeker wel.

[ Voor 4% gewijzigd door Yoozer op 17-03-2011 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 18:35:
[...]

Oke nice!
Is dit aan te raden?
http://www.bax-shop.nl/se...udio/product-details.html

Ik ben aan het kijken voor het liefst nog onder de 50 euro.
Het wordt gebruikt in combinatie met 2x KRK RP5 G2.

Thanks
Lijkt me een goede usb-interface. Al is het wel zonde dat je daar weer een pro-tools pakket bijkrijgt, daar betaal je dan ook weer voor stiekem.

Toch zou ik niet teveel op bezuinigen op een interface hoor, je wilt er toch een paar jaar mee doen.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaos- schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 11:58:
Om de RP5 monitoren (speakers ;) ) aan te sluiten op je laptop lijkt het me handig om dat via een externe geluidskaart te doen. De geluidskaart die in je laptop zit is natuurlijk geen geweldige kwaliteit en volgens mij is het niet eens mogelijk om ze daarop aan te sluiten aangezien het geluid al versterkt uit je laptop komt.
Die speakers zijn van vergelijkbare kwaliteit met een onboard geluidskaart hoor. Die onboard geluidskaarten zijn al lang niet meer zo brak als ze vroeger waren. En in vergelijk met een USB geluidskaart zullen ze ook weinig nadelen hebben qua vertraging (latency) als je bijv Asio4All drivers gebruikt. Je kan het iig proberen en als het niet te erg ruist dan zit je redelijk. Dan kan je later evt nog kijken of je een externe geluidskaart wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 11:01:
[...]

Die speakers zijn van vergelijkbare kwaliteit met een onboard geluidskaart hoor. Die onboard geluidskaarten zijn al lang niet meer zo brak als ze vroeger waren. En in vergelijk met een USB geluidskaart zullen ze ook weinig nadelen hebben qua vertraging (latency) als je bijv Asio4All drivers gebruikt. Je kan het iig proberen en als het niet te erg ruist dan zit je redelijk. Dan kan je later evt nog kijken of je een externe geluidskaart wilt hebben.
De onboard soundcards van laptops hebben toch al een versterkte output ? Dan gaan de actieve monitoren dat signaal nóg eens versterken, lijkt me niet ideaal toch?

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik heb toch sowieso heel vaak met PC's een soort buzz die ik hoor als ik m'n audio hard zet. Het is geen constante buzz, maar als m'n PC bijv aan het rekenen is dan hoor ik een soort buzz met een andere frequentie. Het zijn een soort tikjes, heeeeeeeel zacht. Wat is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Storing van je computer op de componenten van je geluidskaart. Daarbinnen is het een groot feest met elektro magnetische straling. En ook al bouw je er een (alu) kapje omheen kan er nog via de aansluitingen naar binnen lekken. Dan is een goed ontwerp van de elektronica op je geluidskaart ook redelijk belangrijk want dat kan flink schelen. En soms heb je gewoon geluk dat je bij een onboard geluidskaart goed zit.

Wat die versterking betreft zijn alle outputs van geluidskaarten aktief dus worden versterkt. Die versterking kan sterk in kwaliteit verschillen en ook daar kan je geluk hebben. Maar bij high-end geluidskaarten is dat juist het component wat het verschil maakt want de AD/DA converters zijn vaak hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

ik maakt tbh altijd gebruik van de onboard kaart van m'n PC. Laatste keer dat ik er een Soundblaster in had was ~11 jaar geleden. Waar hoor je het verschil nog meer in, afgezien van dat gezoem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
Direct besteld, thanks! :)

Als er nog andere mensen met tips zijn mbt tot addictive in "How to become a Producer Deel II" hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
addictive schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 13:08:
[...]

Als er nog andere mensen met tips zijn mbt tot addictive in "How to become a Producer Deel II" hoor ik het graag!
Maak zelf ook house/minimal en zoals er eerder gezegd wordt is er niet echt een formule voor. Wat bij mij erg geholpen heeft is het kunnen "layeren" van muziek. Elk onderdeel wat je hoort in muziek in je hoofd al kunnen scheiden en daar je aandacht op vestigen. Zo kan je na verloop van tijd precies horen waar een snare zit en hoe die klinkt en gemaakt is. Als je zo gedetailleerd naar muziek kunt luisteren kun je dan prima vertalen in je eigen muziek. Je hoort immers precies wat er ontbreekt of scheef zit.

Dat boek zal je een eind op weg helpen, maar je zult toch je eigen sound gaan ontwikkelen.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaos- schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 13:33:
[...]

Maak zelf ook house/minimal en zoals er eerder gezegd wordt is er niet echt een formule voor. Wat bij mij erg geholpen heeft is het kunnen "layeren" van muziek. Elk onderdeel wat je hoort in muziek in je hoofd al kunnen scheiden en daar je aandacht op vestigen. Zo kan je na verloop van tijd precies horen waar een snare zit en hoe die klinkt en gemaakt is. Als je zo gedetailleerd naar muziek kunt luisteren kun je dan prima vertalen in je eigen muziek. Je hoort immers precies wat er ontbreekt of scheef zit.

Dat boek zal je een eind op weg helpen, maar je zult toch je eigen sound gaan ontwikkelen.
Helemaal met je eens, een aantal hardstyle platen zijn zo geniaal hehe.
Maargoed, Heb zojuist mijn Home cinema set verkocht en volgende week komen mijn KRK's ^^
Nog steeds aant kijken voor een interface, zou de M-audio Audiophile USB interface voldoen?
Ik zag er een op marktplaats maar had nog geen contact gehad met de verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Ja die zal prima voldoen.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
kaos- schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 13:33:
[...]

Thanks, ben ik helemaal met je eens hoor. Maar het hebben van een 'houvast' is toch altijd prettig, vooral wanneer je van scratch begint :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
addictive schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 14:37:
[...]
Thanks, ben ik helemaal met je eens hoor. Maar het hebben van een 'houvast' is toch altijd prettig, vooral wanneer je van scratch begint :)
Dat klopt helemaal. Als ik de kennis die ik nu heb 10 jaar geleden zou hebben zou ik een gat in de lucht springen denk ik. Heb bijna alles zelf moeten uitvinden, van compressie tot vst's en alles wat daartussen zit. Heeft ook zo z'n charme, duurt alleen vreselijk lang :+
Ben nog steeds niet topnotch, leer elke dag weer bij.

[ Voor 4% gewijzigd door kaos001 op 17-03-2011 14:40 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
addictive schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 13:08:
[...]

Wat bij mij hielp in het begin, was een aantal tracks nemen die je heel erg waardeert, en deze proberen na te maken. Op die manier leer je waar een (goede) plaat uit bestaat, welke elementen belangrijk zijn en wat waar hoort op welke volumes en sterktes en dergelijke :).

Daarnaast er gewoon heel veel tijd in stoppen. Ik ben nou 1,5 jaar bezig met Ableton en begin nou eindelijk te voelen dat ik wat ik in m'n hoofd heb zitten kan vertalen naar het programma. Tracks die ik nu maak voldoen ook min of meer aan m'n verwachtingen, heel fijn als dat lukt.

Edit:
Over produceren gesproken. Ik heb weer eens een plaatje afgemaakt :)

Genre hang een beetje tussen de Deep en Tech house in.

Mastering is gedaan door een vriend van me, ik merk dat het in het diepe laag nog een beetje rommelt, maar dat fixen we later wel :).

Whyte - Monastir24
[Soundcloud: http://soundcloud.com/whytewip/whyte-monastir24]

Feedback welkom :)

[ Voor 18% gewijzigd door Florinsz op 17-03-2011 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Tof plaatje Whyte. Vind het alleen wel een beetje aan de looperige kant als je snapt wat ik bedoel. Er zou iets meer variatie in mogen zitten, wat sweeps, wat side-fx, beetje delay geluidjes erin rammelen. Vooral op eerste tellen van maten.
Het concept vind ik erg lekker klinken namelijk, vooral die pads in de eerste break.

edit : ik zal binnenkort ook es even wat online zetten, misschien een collabo maken? ;)

[ Voor 12% gewijzigd door kaos001 op 17-03-2011 16:12 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
kaos- schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 16:12:
Tof plaatje Whyte. Vind het alleen wel een beetje aan de looperige kant als je snapt wat ik bedoel. Er zou iets meer variatie in mogen zitten, wat sweeps, wat side-fx, beetje delay geluidjes erin rammelen. Vooral op eerste tellen van maten.
Het concept vind ik erg lekker klinken namelijk, vooral die pads in de eerste break.

edit : ik zal binnenkort ook es even wat online zetten, misschien een collabo maken? ;)
Thx :). Heb hem in eerste instantie juist wat leger gehouden qua extra ditjes en datjes, juist om het feit dat (zeker na de 2e break) het een hele 'vol' klinkende plaat is, en het met een stel extra riedeltjes nogal rommelig kan gaan klinken.

Maar in het gedeelte voor de eerste break zou wat meer bij kunnen inderdaad. Ik snap je punt :).

Voor samenwerking ben ik altijd in :). Hoe zou je dat voor je zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Had het inderdaad ook over het gedeelte voor de break. Ben zelf wel iets meer van de atmosferische sounds zonder dat het echt "te vol" gaat zitten. Wat kleine details die je niet te hard in de mix legt kunnen de track echt laten leven zeg maar.

Over een eventuele collabo : probleem bij mij is dat niet werk met een sequencer maar met een tracker. Jij werkt in Ableton toch? Even wat projecten over en weer pompen zit er dan dus helaas niet in. Ga even nadenken hoe dat het makkelijkst kan werken.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:54
kaos- schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 17:48:
Had het inderdaad ook over het gedeelte voor de break. Ben zelf wel iets meer van de atmosferische sounds zonder dat het echt "te vol" gaat zitten. Wat kleine details die je niet te hard in de mix legt kunnen de track echt laten leven zeg maar.

Over een eventuele collabo : probleem bij mij is dat niet werk met een sequencer maar met een tracker. Jij werkt in Ableton toch? Even wat projecten over en weer pompen zit er dan dus helaas niet in. Ga even nadenken hoe dat het makkelijkst kan werken.
Sporen exporteren naar wave, loopjes er van maken :)

PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Whyte
Die track van je rommelt zwaar teveel in het laag. Als je dat weghaalt kan die ook wat harder (als je dat wilt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
mattttt schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 17:54:
[...]

Sporen exporteren naar wave, loopjes er van maken :)
Zat ik ook al aan te denken, maar dan beperk je je heel erg in je vrijheid. Zit ook niets anders op denk ik hoor

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 18:04:
@Whyte
Die track van je rommelt zwaar teveel in het laag. Als je dat weghaalt kan die ook wat harder (als je dat wilt).
Had ik al gemeld in m'n post :). Plaat is ook nog niet af, ga er nog wat aan sleutelen.
kaos- schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 18:08:
[...]

Zat ik ook al aan te denken, maar dan beperk je je heel erg in je vrijheid. Zit ook niets anders op denk ik hoor
Tja, of gewoon elkaars platen remixen :), stems opsturen. Gebruik jij geen ableton?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Whyte schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 18:43:
[...]

Had ik al gemeld in m'n post :). Plaat is ook nog niet af, ga er nog wat aan sleutelen.

[...]

Tja, of gewoon elkaars platen remixen :), stems opsturen. Gebruik jij geen ableton?
Elkaars tracks remixen is ook zeker een tof idee!
Nee ik gebruik Renoise, een uitgeklede versie van Fasttracker uit 1992.

Heb ooit wel eens Cubase, Reason en Fruity voor m'n neus gehad, maar kan er niet aan wennen, de workflow is totaal anders dan bij een tracker.

Renoise heeft als voordeel dat ik gewoon alle VST's en DSP's kan gebruiken die Cubase en aanverwanten ook hebben. Daarbij komen er zeer regelmatig (grote) updates die het programma nog completer maken.

(lijkt haast wel op een verkoop praatje hier, je begrijpt dat ik blij ben met het programma :P )

Om een idee te geven :

Afbeeldingslocatie: http://screenshots.en.softonic.com/en/scrn/57000/57081/3_Ft2_screenshot_640.jpg
Fasttracker

Afbeeldingslocatie: http://createdigitalmusic.com/files/2009/05/renoise-2-1.jpg
Renoise

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
even weer wat anders als de reguliere electronische meuk:

http://soundcloud.com/ric...hty-earthling-lunch-break

een beetje loungy crossover met een gitaar hier en daar. Zoals altijd commentaar welkom! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
vlaaing peerd schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 08:33:

een beetje loungy crossover met een gitaar hier en daar. Zoals altijd commentaar welkom! :)
Lekker duister sfeertje, mis alleen een beetje een intro. Luister hier op werk via de ingebouwde iMac speakers, dus kan moeilijk oordelen hoe het qua mix in elkaar steekt, maar het komt in ieder geval goed over. Op 1:55 iets te rommelig voor m'n gevoel, misschien komt het omdat ik het genre niet goed genoeg ken :)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vette boel. :)

Kreeg een visioen van een breakbeat versie van dit nummer in m'n hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Domme vraag misschien en heb al lopen zoeken op google, kon het niet vinden :

Met mijn oude geluidskaart kon ik "opnemen wat men hoort". Nu ik dus de Saffire 6 USB heb zit is deze functie weg. De enige manier om het te laten werken is volgens mij om een output kabel door te routen naar de input van mijn geluidskaart. Gewoon een lus maken dus.
Vraag me nu dus af of dit écht de oplossing is.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

doet me beetje denken aan Shpongle :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.speedyshare.com/files/27463218/Housetrack.mp3

Hehe, kwam even inspiratie.. maar toen hadk er geen zin meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:22

Stoney3K

Flatsehats!

Whyte schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 14:39:
[...]

Wat bij mij hielp in het begin, was een aantal tracks nemen die je heel erg waardeert, en deze proberen na te maken. Op die manier leer je waar een (goede) plaat uit bestaat, welke elementen belangrijk zijn en wat waar hoort op welke volumes en sterktes en dergelijke :).

Daarnaast er gewoon heel veel tijd in stoppen. Ik ben nou 1,5 jaar bezig met Ableton en begin nou eindelijk te voelen dat ik wat ik in m'n hoofd heb zitten kan vertalen naar het programma. Tracks die ik nu maak voldoen ook min of meer aan m'n verwachtingen, heel fijn als dat lukt.
In hoeverre heb jij kennis van muziektheorie nodig gehad en kun je keyboard of een ander instrument spelen? Een beetje achtergrondkennis op dat gebied is toch altijd wel nuttig.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Paar dagen terug mijn probeersel op de mobiel geluisterd...opeens weet je waarom er monitors bestaan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:52

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Nieuwe snippet van mijn kant :) :

http://soundcloud.com/seq...mething-different-part-ii

Ik maak normaal gesproken Hardstyle, maar ben samen met iemand anders een klein projectje gestart in bovenstaande richting (we willen eigenlijk een beetje richting Deadmau5 vs. Vitalic).

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Da_maniaC schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 17:42:
Nieuwe snippet van mijn kant :) :

http://soundcloud.com/seq...mething-different-part-ii

Ik maak normaal gesproken Hardstyle, maar ben samen met iemand anders een klein projectje gestart in bovenstaande richting (we willen eigenlijk een beetje richting Deadmau5 vs. Vitalic).
BPM omlaag schroeven! Gaat veel beter klinken met een 120 of 122 tempo. Leuke akkoordjes, klinkt niet slecht :)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 09:00:
Vette boel. :)

Kreeg een visioen van een breakbeat versie van dit nummer in m'n hoofd.
nou als je wil stuur ik je de stems wel op ...in ruil voor een master? :*)
kaos- schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 08:41:

Op 1:55 iets te rommelig voor m'n gevoel, misschien komt het omdat ik het genre niet goed genoeg ken :)
euwja genre.., daar moest ik ook even over nadenken. het was aanvankelijk de bedoeling om een soort Bonobo/Amon Tobin-achtige triphop ervan te maken, maar toen ik eenmaal de gitaar in handen had kon ik niet laten om er even overheen te soleren en de distortion in te trappen. Ik hou het maar bij "crossover" ;)

@apNia
dat beschouw ik als een compliment!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
kaos- schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 08:10:
[...]

Elkaars tracks remixen is ook zeker een tof idee!
Dan gaan we dat toch doen :). Stems uitwisselen? Check anders wat platen op m'n SoundCloud en zeg maar welke je wilt hebben :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Stoney3K schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 13:15:
[...]

In hoeverre heb jij kennis van muziektheorie nodig gehad en kun je keyboard of een ander instrument spelen? Een beetje achtergrondkennis op dat gebied is toch altijd wel nuttig.
Ik heb 9 jaar saxophoon gespeeld en speel nu zo'n 11 jaar piano wat ik mezelf aangeleerd heb. Het is wel handig bij het zoeken van nieuwe akkoorden en melodien om mee te spelen ja :).

Daarnaast zal het gewoon zijn dat ik dingen 'hoor', of ze kloppen of niet, en uit automatisme al een hoop dingen doe (binnen de lijntjes kleuren als het ware) die minder muzikale mensen niet zo vanzelfsprekend vinden.

edit:
he dubbel :(

[ Voor 18% gewijzigd door Florinsz op 18-03-2011 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Ik kan dan eigenlijk ook niet achterblijven en ook maar eens wat posten :

http://marten.tweakdsl.nl/temp/080-min3.mp3

Aangezien ik m'n monitoren nog niet heb moet je maar even niet letten op EQ e.d.
Het stikt ook nog es van de fouten, maar vooruit.

@Whyte : eerst mijn studio even voor elkaar maken, zal niet heel lang meer duren. Hoor nu echt niets, dus remixen durf ik even nog niet aan :P

[ Voor 22% gewijzigd door kaos001 op 18-03-2011 19:25 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Ik heb besloten om al mijn niet-drum&bass/dubstep-"instrument" producties onder te brengen onder de noemer Mighty earthling en deze upgeload gedaan geworden; http://soundcloud.com/mighty-earthling

Over het algemeen heeft de gitaar wel de hoofdrol want die speel ik het best, maar niet echt genregebonden, anyhow kijk maar en evt enjoy :9
kaos- schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 19:23:
Ik kan dan eigenlijk ook niet achterblijven en ook maar eens wat posten :

http://marten.tweakdsl.nl/temp/080-min3.mp3

Aangezien ik m'n monitoren nog niet heb moet je maar even niet letten op EQ e.d.
Op zoch niks mis met de EQ vanaf hier, afentoe word de bas een beetje dun als je filtert met de baslijn maar verder zijn de levels ok. Relaxte tune wel :)

[ Voor 41% gewijzigd door vlaaing peerd op 19-03-2011 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-07 14:53

Quinie

.nl

vlaaing peerd schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 13:03:
Ik heb besloten om al mijn niet-drum&bass/dubstep-"instrument" producties onder te brengen onder de noemer Mighty earthling en deze upgeload gedaan geworden; http://soundcloud.com/mighty-earthling
[...]
Klinkt lekker. Vooral die eerste track. Zie nu pas dat je bijna een buurman bent. Groningen doet het goed als muziek stadje. Nosia, Krause, etc..

Gisteren ook zelf eens wat in de D&B richting gemaakt.
http://soundcloud.com/quinie/will-make-love

http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jullie zijn allemaal goed bezig met tracks te bouwen.
Da's ook goed voor mijn inspiratie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Heb dit weekend even mijn studio in elkaar geflanst, maar het galmt echt als een malle.
Nu heb ik best veel gelezen over het maken van geluidsabsorptie-panelen, maar zoek meer iets "kant-en-klaars". Die geluidsmatjes van de gamma zouden voor geen meter werken aangezien ze te dun zijn.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Quinie schreef op zondag 20 maart 2011 @ 01:00:
[...]

Klinkt lekker. Vooral die eerste track. Zie nu pas dat je bijna een buurman bent. Groningen doet het goed als muziek stadje. Nosia, Krause, etc..

Gisteren ook zelf eens wat in de D&B richting gemaakt.
http://soundcloud.com/quinie/will-make-love
Ha n'oale Grunneger :9 inderdaad is Groningen redelijk actief in het dnb en dubstep gebeuren , maar goed, als de vrouwen uit het plafond komen vallen op die feestjes ;)

Chille track, me like! Die baslijn valt lekker onder de akkoorden zonder de grondtoon steeds te gebruiken. (Volgens mij zingt de madam "we'll make love" ?) Verder doen 1/2 time beats het altijd goed bij mij.

Mijn (onze) dnb en dubstep tracks kan je trouwens vinden op www.soundcloud.com/richterscale , de mighty earthling is meer voor de gitaar/bas recording meuk.
kaos- schreef op maandag 21 maart 2011 @ 08:14:
Heb dit weekend even mijn studio in elkaar geflanst, maar het galmt echt als een malle.
Nu heb ik best veel gelezen over het maken van geluidsabsorptie-panelen, maar zoek meer iets "kant-en-klaars". Die geluidsmatjes van de gamma zouden voor geen meter werken aangezien ze te dun zijn.
meh, goede kant en klare absorbers zijn (overdreven) duur. Je hebt poreus en zacht materiaal met veel oppervlakte nodig die het geluid zoveel mogelijk omzet in andere energie, iets wat vrij goedkoop te regelen is met panelen van schuimwol, glaswol of steenwol of noppen/eirdoppenschuim.

Wat heel belangrijk is om na te gaan is of de galm in het laag zit of het hoog. Verder moet je voordat je begint met panelen aan te leggen even rondkijken of je rechte hoeken kan vermijden, niet tegen zeer reflectieve materialen zit te stralen (een gordijn voor een glazen deur of gladde muur scheelt al enorm). Glas, metaal en glad steen vermijden. Ongelakt hout heeft vaak weer zeer prettige eigenschappen. Vergeet verder het plafond niet.

Heb je daarna nog last van galm dan kun je bij winkels kijken als; http://www.soundservice.c...live.php#nonflammablefoam

maar goed, als je de prijzen bekijkt dan weet je ook waarom een beetje creatief winkelen bij de Gamma loont.

[ Voor 43% gewijzigd door vlaaing peerd op 21-03-2011 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Die materialen zijn inderdaad vreselijk duur. Had er al naar gekeken. Probleem is dat ik geen gereedschap heb thuis, dus ben ik weer afhankelijk van anderen. Het beste is om een paar panelen te maken. Houten frame > Glaswol erin > bedekken met katoen > ophangen op strategische plekken in de ruimte.

Ik heb een vierkant hok, dus muren die loodrecht tegenover elkaar staan, flutter echo to the bone zullen we maar zeggen. Zal toch iemand moeten vinden die me even kan helpen ermee.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een hamer een zaag kost nou ook niet de hoofdprijs en als je een boor en decoupeerzaag kan lenen ergens dan ben je al goed op weg hoor.

Die spullen in een doe het maar zelf zaak kopen kost ook nog wel wat maar als je het vergelijkt met dat kant en klare speciale spul is het nog steeds een koopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
wat ik zelf ooit heb gedaan is bij de Praxis is 8 triplex panelen van een vierkante meter uit laten zagen (gratis) en hier zelf eierdoppenfoam uitgesneden en opgelijmd en mbv haakjes opgehangen.

Bij de praxis is zagen gratis als je het materiaal bij hen hebt gekocht.

Vierkante kamer is trouwens evil. Check of je misschien niet last hebt van staande golven. Ik raad serieus aan advies in te winnen bij de mensen van het zelfbouwspeaker topic op GOT of even te kijken op dit forum;

http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewforum.php?f=16

De zelfbouwers zijn ook vaak degenen die zeer goed de kamerakoestiek weten te optimaliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
vlaaing peerd schreef op maandag 21 maart 2011 @ 12:46:
wat ik zelf ooit heb gedaan is bij de Praxis is 8 triplex panelen van een vierkante meter uit laten zagen (gratis) en hier zelf eierdoppenfoam uitgesneden en opgelijmd en mbv haakjes opgehangen.
Waar zit het dempende element dan in ? Een galm uit de kamer krijgen is niet zo heel lastig. Noppenschuim tegen de muren gooien en klaar. Het gaat mij ook om de lagere frequenties die geabsorbeerd moeten worden.
Heb inmiddels even een vriend van me gebeld of hij me wil helpen ermee. Dit is het plan :

4 tot 5 panelen : Houten frame, 10cm dik glaswol erin leggen, afnieten met katoen, haakjes eraan maken en ophangen in de ruimte. Nog enkele noppenschuimplaatjes aan het plafond om de galm nog iets meer te laten afnemen. Maar denk dat ik met de 5 broadbandpanelen al een heel eind kom. :)
vlaaing peerd schreef op maandag 21 maart 2011 @ 12:46:
Vierkante kamer is trouwens evil. Check of je misschien niet last hebt van staande golven.
De golven komen niet terug aangezien ze verdwijnen in de ruimte achter mijn studio zie een paar posts van mij hierboven (de studio met de 3 opties). Dat de kamer een galmbak is, is zeker. :-(

[ Voor 26% gewijzigd door kaos001 op 21-03-2011 13:03 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
kaos- schreef op maandag 21 maart 2011 @ 12:59:
[...]

Waar zit het dempende element dan in ? Een galm uit de kamer krijgen is niet zo heel lastig. Noppenschuim tegen de muren gooien en klaar. Het gaat mij ook om de lagere frequenties die geabsorbeerd moeten worden.
Je kan zowel diffusen als absorben. Als je eiernoppenschuim van heel poreus materiaal (de allerzachtste versie) hebt doet het beide. Absorben wat het absorben kan en de rest diffuseert de ruimte in.
4 tot 5 panelen : Houten frame, 10cm dik glaswol erin leggen, afnieten met katoen, haakjes eraan maken en ophangen in de ruimte. Nog enkele noppenschuimplaatjes aan het plafond om de galm nog iets meer te laten afnemen. Maar denk dat ik met de 5 broadbandpanelen al een heel eind kom. :)
Klinkt goed. Ga vooral eerst een beetje plaatsen en luisteren alvorens permanent te plaatsten, of beter, zorg dat ze verplaatsbaar blijven. Goeie tip nog:

http://www.realtraps.com/art_room-setup.htm

ik heb niet zoveel tijd nu, maar zal de plattegrond later eens doornemen en kijken/berekenen of ik nog tips voor je heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
vlaaing peerd schreef op maandag 21 maart 2011 @ 13:46:

ik heb niet zoveel tijd nu, maar zal de plattegrond later eens doornemen en kijken/berekenen of ik nog tips voor je heb.
Zou ik erg op prijs stellen :)
Heb wel een beetje een indeling in mijn hoofd, maar extra info heb ik zeker wat aan!

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
Tijdje geleden begonnen met de eerste produceer stapjes... daarom toen een Axiom 25 gekocht.
Inmiddels ben ik erachter dat het geen vluchtige impulsieve aankoop was en dat ik er serieus mee verder wil gaan (produceren)

Daarom nu mijn Axiom 25 te koop gezet.

Nu twijfel ik....
een Novation Remote SL MKII 25 of 49
Of mijn Axiom houden en gewoon een Novation Zero SL MKII kopen.... (of axiom verkopen en een budget controller met 49 toetsen kopen)

Mensen hier met ervaring met SL MKII in combinatie met ableton.

Werkt automap een beetje naar behoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb jaren lang een Novation Controller/Synth gehad en dat was goed spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:09
Ik ben aan het kijken of ik misschien mijn monitoren die nu 5" inch (in de toekomst 6") zijn op statieven te zetten. Nou heb ik even doorgekeken op websites en kwam ik deze tegen:

http://www.bax-shop.nl/ov...aard/product-details.html

Iemand ervaring met deze statieven of misschien betere met goede prijs/kwaliteitsverhouding?
Ik wil eigenlijk niet zoveel uitgeven aan statieven aangezien al mijn andere apparaten al wat flink hebben gekost

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Dacide, heb al een tijdje datzelfde midi-keyboard (de 61SL), werkt naar behoren en nooit problemen mee gehad.

Nu mijn vraag aan de kenners hier (heb er zelf weinig tot geen verstand van en ben nieuwe op dit gebied).

Heb vorig jaar zomer een iMac i3 3.06 ghz en een midi keyboard gekocht om wat mee te 'oefenen' in garageband. Nu ben ik daar toch wel op uitgekeken en wil ik wat gaan uitbreiden.
Ik speel al lang piano en drum en wil wat filmsoundtrack-achtige muziek gaan maken. Ben daarom van plan om wat spul van East West aan te schaffen. Nou is dat best 'heavy' voor mijn amateuristische setup, en ook redelijke investering dus wil zeker weten dat het goed werkt.

Bij aanschaf van de East West Complete Composer's Collection krijg ik een SATA drive met alles erop.
Dit betekent dat ik een firewire harde schijf moet aanschaffen (vanwege m'n iMac). Dan zal ik de bestanden van de SATA moeten kopiëren naar de FW800 drive. Daarvoor moet ik dus eerst zoiets kopen: http://eshop.macsales.com...%20Computing/MEFW924AL1K/ , om de SATA drive in te stoppen.

Is dat ook ergens in Nederland te koop?

Wat ik ook nodig heb is een goede audio interface.

Dus:
iMac i3-->FW800 drive --> FW400 audio interface

Het is (voorlopig) nog echt een hobby en heb niet ook oneindig budget (wie wel)

Die plug-ins kosten me al gauw €600,- maar van de rest heb ik geen idee waar ik naar moet kijken:
- audio interface, ik hoef geen duizenden features. Hier zal ik later goede monitors op moeten kunnen aansluiten en eventueel een midi keyboard maar dat laatste heb ik nu gewoon via usb rechtsreeks naar m'n iMac. Ik werk alleen met midi. Waar moet ik hier aan denken qua budget?

- De FW800 harde schijf (minimaal 1TB), deze moet dus ook een FW400 aansluiting hebben, anders kan ik m'n audio interface er nooit op aansluiten. Waar kan ik zoiets vinden?

Verder zal ik wat ram moeten aanschaffen, dan hoop ik dat het werkt.

Is het ook mogelijk dat ik eerst (om te proberen en wat te oefenen) met de interne geluidskaart van m'n iMac werk? En pas later een goede audio interface + monitors aanschaf?
Pagina: 1 ... 14 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.