Wat raden jullie aan? Ik ben ooit begonnen met Screamtracker, daarna Impulse Tracker en vrienden van mij waren altijd bezig met Fasttracker. Ik heb met die programmatjes minimaal 7 jaar gespeeld, het super naar m'n zin gehad en veel geleerd. Hetgeen ik echter altijd miste waren inprogram reverb, filter, stereo expanding, time stretch etc. etc. (dit is tegenwoordig op te lossen met VST plugins right?).
Nu wil ik eigenlijk wel weer beginnen en kan eigenlijk niet wachten om met een programma aan de slag te gaan die bovenstaande effecten en meer in het programma zelf kan toepassen (het lijkt me echt supertof om nu eens in het programma zelf te kunnen reverben, filteren enz. ipv een extern audiobewerkingsprogramma te moeten gebruiken om je samples stuk voor stuk te bewerken

), maar ik weet eigenlijk niet zo goed waar ik moet beginnen.
De namen ik ken zijn: Fruity Loops, Reason, Cubase, Rebirth, maar van de programma's zelf weet ik eigenlijk vrij weinig af (Reason wordt wel vaak genoemd als vervanger voor de oude Tracker toch?). Ik wil voornamelijk weer hardcore, hardstyle, een beetje trance, techno en club gaan produceren en zoek een programma waarbij je net zoals een tracker (evt. met samples) echt moet, of beter gezegd kán, arrangeren en dus niet een voor-opgenomen ritme a la Music Maker (

) als basslijn gebruikt. Daarnaast zou het fijn als ik met het programma zelf ambient/achtergeluiden kan maken ipv afhankelijk te zijn van samples.
edit...extra vraag:
ben ik weer afhankelijk van samples of moet ik zelf geluiden gaan genereren met VST's of synths oid? (links naar goede gratis Synt's/VST's/Presets (weet niet echt hoe ik het evt. moet noemen) zijn uiteraard welkom

)
[
Voor 7% gewijzigd door
temp00 op 28-02-2011 19:02
]
♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch ♠