How to become a Producer Deel II Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 102 Laatste
Acties:
  • 342.149 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DSP systemen zijn in verhouding heel erg duur. Daartegen staat wel dat ze optimaal zijn voor audio (en video) dus je kan er ook wel wat mee. Maar zelfs als je een computer hebt met veel cores krijg je hem nog wel plat met flink wat software. Dan kun je nog wat afschuiven naar een DSP dus voor een studio die er elke dag mee werkt is het de investering wel waard.

Dat zelfs Protools haar vlaggeschip programma geschikt heeft gemaakt zonder TDM (DSP) is op zich ook al een teken aan de wand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:09
zo, mn yamaha hs50m's zijn binnen + de emu 0202. Heb ze werkend gekregen met Win7 BETA drivers, alleen heb nog een klein probleempje.

Ik kan met de emu niet het volume bepalen. Ik kan het alleen harder of zachter zetten met de volume knoppen achter bij de yamaha's. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11:28
NickySantoro schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 19:01:
zo, mn yamaha hs50m's zijn binnen + de emu 0202. Heb ze werkend gekregen met Win7 BETA drivers, alleen heb nog een klein probleempje.

Ik kan met de emu niet het volume bepalen. Ik kan het alleen harder of zachter zetten met de volume knoppen achter bij de yamaha's. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Heb je geen bijgeleverd CD-tje met software en drivers gekregen? Je moet eerst de E-MU dirver installeren en dat word je windows volume control voor de EMU. Daarna kun je nog de "patchmix DSP" installeren voor wat geavanceerdere opties.

Verder raad ik aan onboard/vorige geluidskaart in de BIOS en de drivers te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
vlaaing peerd schreef op maandag 07 februari 2011 @ 08:55:
[...]

Heb je geen bijgeleverd CD-tje met software en drivers gekregen? Je moet eerst de E-MU dirver installeren en dat word je windows volume control voor de EMU. Daarna kun je nog de "patchmix DSP" installeren voor wat geavanceerdere opties.

Verder raad ik aan onboard/vorige geluidskaart in de BIOS en de drivers te verwijderen.
Drivers die op de cd staan zijn niet geschikt voor win7 64bit. Nu heb ik dus wel die goede drivers, maar heb geen idee hoe ik die software nu alleen moet installeren zodat die niet de goede drivers verwijderd.

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
oi, da's ff k*t. Ik zag net inderdaad op het E-MU forum dat er geen win7 drivers zijn en je de Vista moet gebruiken. Schijnbaar is de driversupport net zo bagger als Creative zelf nadat die het hadden overgenomen.

Maar ik begrijp dus dat je een werkende driver hebt, maar nog "patchmix DSP" wilt installeren? voorzover ik weet deinstalleert dit niet je audio driver hoor.

btw, onboard sound uitgedaan in de BIOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
vlaaing peerd schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 19:56:
oi, da's ff k*t. Ik zag net inderdaad op het E-MU forum dat er geen win7 drivers zijn en je de Vista moet gebruiken. Schijnbaar is de driversupport net zo bagger als Creative zelf nadat die het hadden overgenomen.

Maar ik begrijp dus dat je een werkende driver hebt, maar nog "patchmix DSP" wilt installeren? voorzover ik weet deinstalleert dit niet je audio driver hoor.

btw, onboard sound uitgedaan in de BIOS?
Yep uitgedaan in BIOS. Heb geprobeerd patchmix DSP te installeren maar ik krijg de melding dat hij geen aangesloten product kan vinden |:(

Stap binnenkort ook over naar een iMac, hoop dat het daar wat makkelijker mee gaat

[ Voor 5% gewijzigd door Motabeatz op 08-02-2011 22:19 ]

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
Hele tijd gelurkt hier. Geen tijd gehad om me veel bezig te houden met tracks bouwen, maar ik heb er weer een aantal :). Bevriende producer was er zo enthousiast over dat 'ie 'm graag voor me wou masteren. Wat een gigantisch verschil maakt dat met een ongemasterde track zeg :o.

Anyway:

Whyte - Shoshone
[Soundcloud: http://soundcloud.com/whytewip/whyte-shoshone-mastered]

Feedback uiteraard welkom :).

• vlaaing peerd
@Whyte,

Leukleuk ik zal vanavond even gaan luisteren.

Let wel bij masters dat "luider" niet persé "beter" is. Wil je echt vergelijken dan moet je je origineel op dezelfde subjectieve luidheid afspelen als de master en dan gaan luisteren of er werkelijk verschil inzit.

Luider maken is nl niet zo moeilijk, luider maken en toch de dynamiek en sonische kwaliteit bewaren is dat echter wel. Te luid kan zelfs voor pijnlijk gehoor op de dansvloer zorgen omdat de constante geluidsdruk veel te hoog is. Dikke PA's en zaalsystemen behoeven nl niet dezelfde platte dynamiek als een voor de radio/MP3 bedoelde mix die op een klein systeem zo luid mogelijk moet zijn.

Zover ik uit een ander topic begrijp draai je vrij vaak namelijk.

• Florinsz
vlaaing peerd schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 11:01:
@Whyte,

Leukleuk ik zal vanavond even gaan luisteren.

Let wel bij masters dat "luider" niet persé "beter" is. Wil je echt vergelijken dan moet je je origineel op dezelfde subjectieve luidheid afspelen als de master en dan gaan luisteren of er werkelijk verschil inzit.

Luider maken is nl niet zo moeilijk, luider maken en toch de dynamiek en sonische kwaliteit bewaren is dat echter wel. Te luid kan zelfs voor pijnlijk gehoor op de dansvloer zorgen omdat de constante geluidsdruk veel te hoog is. Dikke PA's en zaalsystemen behoeven nl niet dezelfde platte dynamiek als een voor de radio/MP3 bedoelde mix die op een klein systeem zo luid mogelijk moet zijn.

Zover ik uit een ander topic begrijp draai je vrij vaak namelijk.
Tof :)

De track klinkt, vergeleken met de oude versie, een stuk opener, helderder en over het algemeen een stuk ruimer. Alsof elke frequentie en instrument zijn eigen plekje heeft gekregen :). Ik heb net de oude, ongemasterde versie offline gehaald, wel jammer want anders had ik die er nog even bij kunnen zetten.

Als we toch bezig zijn, kan ik net zo goed nog een WIP van me hier neerzetten, iets diepere track waar ik mee bezig ben:

Whyte - SouthEast
[Soundcloud: http://soundcloud.com/whytewip/whyte-southeast]

Zit nog geen automation, builld-ups en fatsoenlijke reverbtoewijzingen in. En uiteraard ongemasterd, maar geeft een idee van de track :).

Note: Beide tracks zijn niet bedoeld als knallers, vandaar dat er ook geen massive filter sweeps inzitten en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
@Whyte

niks mis mee, hoeft ook helemaal niet hard (en dat zeg ik...). Verder helemaal niet te luid gemasterd en lekker dynamisch gehouden. Ik hou wel van een beetje minimal insteek bij 4 to the floors.

Shosone vind ik een betere sound hebben, maar Southeast vind ik in z'n geheel een mooiere track.

btw...wat is WIP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
vlaaing peerd schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 11:40:
@Whyte

niks mis mee, hoeft ook helemaal niet hard (en dat zeg ik...). Verder helemaal niet te luid gemasterd en lekker dynamisch gehouden. Ik hou wel van een beetje minimal insteek bij 4 to the floors.

Shosone vind ik een betere sound hebben, maar Southeast vind ik in z'n geheel een mooiere track.

btw...wat is WIP?
Work In Progress ;) .

Ik vind zelf SouthEast ook de mooiere plaat van de twee :) (en hij is ook nog niet gemasterd he). Grappig dat je soms zelf helemaal niet zo enthousiast bent over een plaat, maar dat anderen het weer wel helemaal tof vinden.

Bedankt voor het luisteren iig ^^.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
ook weer 'n nieuwe up:

http://soundcloud.com/ric...ithin-a-photon-life-cycle

enjoy of niet :)

[ Voor 130% gewijzigd door vlaaing peerd op 13-02-2011 03:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Whyte
Goed bezig.

En wat die gemasterde versie betreft hoor ik nog teveel sublaag wat alleen maar stoort. En in het mid klinkt het ook wat zwakjes terwijl het hoog erg scherp overkomt. (Niet om te zeiken maar voor wat pointers aan te geven.)

@Vlaaing
Klinkt lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2011 @ 14:56:
@Whyte
Goed bezig.

En wat die gemasterde versie betreft hoor ik nog teveel sublaag wat alleen maar stoort. En in het mid klinkt het ook wat zwakjes terwijl het hoog erg scherp overkomt. (Niet om te zeiken maar voor wat pointers aan te geven.)

@Vlaaing
Klinkt lekker.

Ik wil zoo graag een bergje nieuwe hardware hier. Vooral mijn speakers zijn verschrikkelijk, twee 10 jaar oude Philips speakertjes op een nog oudere versterker. Van de linker speaker is de tweeter ook nog eens kapot :/ .

Doe dus het meerendeel van m'n werk maar door m'n headphones (HDJ-2000) maar dan zul je idd gaan zien dat het sublaag gaat rommelen enzo, omdat ik het niet hoor :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Hoe beheer ik in FL Studio 3 piano rolls tegelijk met de optie om ze ook onafhankelijk van elkaar te laten zijn?
Ik had bedacht om ze in Fruity DrumSynth Live te stoppen, maar dit kan niet zo lijkt het... :?
Layer kan enkel samenvoegen.

[ Voor 32% gewijzigd door Saturnus op 17-02-2011 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand hier gehoord van SunVox? http://www.warmplace.ru/soft/sunvox/

Neef van mij vroeg mij software om chiptune muziek te maken, en ik kwam op dit programma uit. Het is behoorlijk spartaans, het is een mix van een tracker/sequencer/synth. De meegeleverde demosongs klinken iig lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Whyte schreef op zondag 13 februari 2011 @ 15:08:
[...]

Ik wil zoo graag een bergje nieuwe hardware hier. Vooral mijn speakers zijn verschrikkelijk, twee 10 jaar oude Philips speakertjes op een nog oudere versterker. Van de linker speaker is de tweeter ook nog eens kapot :/ .

Doe dus het meerendeel van m'n werk maar door m'n headphones (HDJ-2000) maar dan zul je idd gaan zien dat het sublaag gaat rommelen enzo, omdat ik het niet hoor :/.
Ben laatst bij een maat van me geweest, die had Samson Resolv A5 monitoren staan. Kleine vriendjes met een geluid waar je u tegen zegt. Zelf keek ik al met een schuin oog naar de A6, die groter en dus meer laag hebben. Prijzen zijn zeer gunstig als je het mij vraagt :)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van de zomer maar een baantje zoeken dan he.
Zo heb ik ook veel van mijn dingen in het begin gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
Mn eerste 2 beats gemaakt met de HS50M monitoren. Dacht dat ik problemen zou krijgen met de bass, maar naar mijn idee is het toch goed gekomen.

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 16:16:
Van de zomer maar een baantje zoeken dan he.
Zo heb ik ook veel van mijn dingen in het begin gekocht.
Ik werk 4 dagen per week ;). Maar dat geld wordt helaas in andere dingen gestopt ;w .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 22:35

RMX

Saturnus schreef op maandag 14 februari 2011 @ 12:18:
Hoe beheer ik in FL Studio 3 piano rolls tegelijk met de optie om ze ook onafhankelijk van elkaar te laten zijn?
Ik had bedacht om ze in Fruity DrumSynth Live te stoppen, maar dit kan niet zo lijkt het... :?
Layer kan enkel samenvoegen.
Ik snap je vraag niet helemaal denk ik.

Maar je hebt 1 Layer die je koppelt aan je 3 VST's. Dus 1 piano roll speelt 3 VST's af.
En verder kun je ieder kanaal voorzich toch gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
RMX schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 19:22:
[...]

Ik snap je vraag niet helemaal denk ik.

Maar je hebt 1 Layer die je koppelt aan je 3 VST's. Dus 1 piano roll speelt 3 VST's af.
En verder kun je ieder kanaal voorzich toch gebruiken?
Ik zou het graag zo zien als:
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/dlkpzr.png

Vanuit 1 piano roll scherm de mogelijkheid hebben ze alle 3 aan te sturen. (Ja, wel voor elk individueel sample apart blokjes zetten, alhoewel daar vast ook wel iets voor bestaat, maar daarnaast maakt dit het extreem makkelijk om zo ook 1 van de 3 open te laten, in plaats van dat vanuit weer een ander scherm te moeten doen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
NickySantoro schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 19:04:
Mn eerste 2 beats gemaakt met de HS50M monitoren. Dacht dat ik problemen zou krijgen met de bass, maar naar mijn idee is het toch goed gekomen.

[video]
nice one! vanaf hier klinkt het goed, catchy ook. Het viel me aanvankelijk al op dat je voor die tijd al vrij helder afmixte, dus dan is juist de HS monitor wel geschikt, dat zal je dan snel weerhouden om het hoog in schel te laten vervallen.

Wel jammer dat bij Youtube altijd de geluidskwaliteit wat veranderd na het uploaden, soundcloud uploads blijven IMO beter intact.

Je hebt geen diepe subs in deze track, dus dan hoef je je nog geen zorgen te maken over niet hoorbare laag, twijfel je eraan dan kan je gewoon nog op je andere speakers ff AB-en die tot 22hz gingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 22:35

RMX

Saturnus schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 19:35:
[...]

[afbeelding]

Vanuit 1 piano roll scherm de mogelijkheid hebben ze alle 3 aan te sturen. (Ja, wel voor elk individueel sample apart blokjes zetten, alhoewel daar vast ook wel iets voor bestaat, maar daarnaast maakt dit het extreem makkelijk om zo ook 1 van de 3 open te laten, in plaats van dat vanuit weer een ander scherm te moeten doen.)
Ok. Ik begrijp hem.
Die mogelijkheid is er naar mijn weten nog niet.

Wat je wel kunt doen is Ghost Channels aanzetten.
Het is even wennen, maar in de beta (9.6 en groter) kun je dan met, ik dacht, alt + p (oid) switchen tussen kanalen) Zoek het even op in het YouTube filmpje van 9.6, daar word het getoond.

Verder zijn ze bezig met een Chainer, maar weet niet of die uitkomst bied voor jouw probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
vlaaing peerd schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 10:39:
[...]

nice one! vanaf hier klinkt het goed, catchy ook. Het viel me aanvankelijk al op dat je voor die tijd al vrij helder afmixte, dus dan is juist de HS monitor wel geschikt, dat zal je dan snel weerhouden om het hoog in schel te laten vervallen.

Wel jammer dat bij Youtube altijd de geluidskwaliteit wat veranderd na het uploaden, soundcloud uploads blijven IMO beter intact.

Je hebt geen diepe subs in deze track, dus dan hoef je je nog geen zorgen te maken over niet hoorbare laag, twijfel je eraan dan kan je gewoon nog op je andere speakers ff AB-en die tot 22hz gingen.
Thanks!

Ja klopt, als je filmpje op 720p zet in YT dan is de geluidskwaliteit wel al wat beter.
Ik zal is checken naar soundcloud, opzich wel handig.

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
RMX schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 11:13:
[...]

Ok. Ik begrijp hem.
Die mogelijkheid is er naar mijn weten nog niet.

Wat je wel kunt doen is Ghost Channels aanzetten.
Het is even wennen, maar in de beta (9.6 en groter) kun je dan met, ik dacht, alt + p (oid) switchen tussen kanalen) Zoek het even op in het YouTube filmpje van 9.6, daar word het getoond.

Verder zijn ze bezig met een Chainer, maar weet niet of die uitkomst bied voor jouw probleem
Zal eens kijken straks, thanks. :)

Ik vind het zo gek dat het niet mogelijk is je eigen/andere samples in die DrumSynth Live te stoppen dat zou de kracht van het instrument moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Briljante track! Al meerdere malen op repeat :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-09 09:01

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Fuck yeah! Awesome track vlaaing peerd! Ik zeg ik hou d'r van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Bah, ik zit nog steeds ontzettend te twijfelen welke monitor ik moet gaan halen.
De Samson Resolv A5 of A6. Het gaat om een kamer van 250 x 320cm.
A5 heb ik gehoord en klinken goed, ook in het laag voor mijn gevoel. A6 nog niet gehoord maar gaan dus lager. Betwijfel of de A6 zijn overkill-monitoren zijn voor de afmeting van de ruimte.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Wat is het prijsverschil? Als het niet zo veel is, houd er dan iig rekening mee dat je monitoren wel wat jaartjes meegaan, en je waarschijnlijk niet per se voor altijd in die ruimte zal zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
apNia schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 10:06:
Wat is het prijsverschil? Als het niet zo veel is, houd er dan iig rekening mee dat je monitoren wel wat jaartjes meegaan, en je waarschijnlijk niet per se voor altijd in die ruimte zal zitten :)
Klopt, maar denk ook niet dat ik in een veel grotere ruimte zal gaan zitten in een eventueel andere woning.
Het prijsverschil is 70 euro. Het geld maakt me niet zo heel veel uit, gaat meer om het geluid zelf.
Wat ik al zei, ben bang dat die A6 monitoren misschien overkill zijn, dat weet ik dus niet :)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat die speakers wel passen bij de kamer.
Die A6 zijn idd overkill schat ik. Meer bedoeld voor en grotere kamer. (4x4 of zo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 20:25
Misschien dat er hier nog mensen zijn die me wat pointers kunnen geven, dit is een loopje/opzetje waar ik al een tijdje mee aan het stoeien ben. Er lijkt nog iets bij te moeten, maar ik kom er niet helemaal uit.

[Soundcloud: http://soundcloud.com/sjoewe/k-ta-kvinnor/s-6UqWG]

Iemand een idee, of opmerking :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Die loop vraagt om een gelaagde sinus (met eventueel wat detuning) op een sidechain-kanaal :)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Ik zou persoonlijk gaan voor maybe iets meer percussie na de break, en misschien nog een 2e, iets vuiler synthlijntje met dezelfde of een tegenmelodie van je lead :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Alweer 'n nieuwe, een ouderwets neuro drum en beestje deze keer :9

http://soundcloud.com/richterscale/sdi-sandal-wood

commentaar welkom :)

Moet zeggen dat de MPD wel een aanwinst is wat betreft productiviteit, een beetje intuitief op pads rammen levert toch sneller resultaat op dan met een midi kb en muis.

@Sjoewe

platcompresse!! Ik zou graag de sounds om de kick heen horen wapperen, het loopt er qua dynamiek vrij makjes over en een beetje agressieve compressie zorgt dat het gaat pompen en zuigen zegmaar. Misschien met multiband dat je de hihats ongemoeid laat oid.

Als je 't minimal wilt houden dan zou ik over de totaalcompositie zeggen om in de intro te zorgen voor wat minder aanwezige percussie en in het midden juist wat meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:07
Ik doe mijn bijna nooit gebruikte Akai MPK 49 weg. Vragen over het keyboard kan je mij pm'en.

Kan er beter iemand mee blij maken dan het hier in de kast staat mooi te zijn :). Nu op zoek naar een nieuwe workstation alleen dan zonder toetsen. Zat te denken aan een Novation ZeRO SL MK II. Sta open voor andere suggesties.

[ Voor 9% gewijzigd door rhodium op 24-02-2011 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Korg en Novation zijn de betere controllers. Vaak ook iets duurder maar voelt steviger en minder plastic aan.
Maar er zijn zoveel controllers out there.

• vlaaing peerd
Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 02:17:
Korg en Novation zijn de betere controllers. Vaak ook iets duurder maar voelt steviger en minder plastic aan.
Maar er zijn zoveel controllers out there.
mwoh ... Korg/Novation niet plastiekerig? :| De MK keyboards van Akai zijn nochtans behoorlijk degelijk te noemen.

De reden dat ik onlangs de Akai MPD32 heb gekocht is mijn ervaring met de MPC die we al zo'n 12 jaar lang zwaar misbruikt hebben, met drumstokken op de pads geramd, shitloads aan gigs mee gedaan, gegooid, verstoft, gebiert en gekotst...en nog steeds volledig functioneel, maar is helaas alleen met midi aanlsuiting en ZIPdisk.

Serieus, de MP- apparaten van Akai verdienen echt wel een degelijkheidsprijs hoor!

@Rhodium
In dezelfde prijsklasse zou je nog de AKAI MPD26 kunnen overwegen of de Behringer BCF serie, de laatste met motorized faders waar elke knopjesgeek vrolijk van gaat kijken. Het hangt er ook een beetje vanaf of je 'm als controller voor instruments wil gebruiken of als DAW controller...of beide. Gelukkig heb je voor elke wens tegenwoordig wel een passende controller.

• rhodium
Qua formaat en software is op dit moment de Novation ZeRO SL MK II denk ik de beste keus. Ik ben wel ander mooi spul tegengekomen, maar dit was vaak te groot of te duur. 800 euro voor een simpele midi mixer is een hoop geld voor een hobby.

De reden dat ik die Akai weg doe is dat het echt gewoon in de weg ligt en ik hem telkens dus aan de kantzet en vervolgens helemaal niet meer gebruik. Zou echt mooi zijn als meerdere fabrikanten alleen het bovenstuk van die midi keyboard zou leveren. Dat is eigelijk wat ik zoek.

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 11:45
rhodium schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 20:40:

De reden dat ik die Akai weg doe is dat het echt gewoon in de weg ligt en ik hem telkens dus aan de kantzet en vervolgens helemaal niet meer gebruik. Zou echt mooi zijn als meerdere fabrikanten alleen het bovenstuk van die midi keyboard zou leveren. Dat is eigelijk wat ik zoek.
Een Akai MPD32 dus.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

• rhodium
De Akai MPD32 is zelfs dieper dan de MPK49, dan blijf ik met het zelfde probleem zitten. De oplossing zou een Euphonix MC Mix zijn. Helaas valt dit buiten mijn budget :+.

De CME Bitstream 3X MIDI-Controller komt al meer in de buurt.

[ Voor 16% gewijzigd door rhodium op 25-02-2011 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze vraag is niet helemaal gerelateerd aan dit topic, denk ik
Toch ga ik hem stellen.

Vandaag of morgen wil de overstap maken op apple.
De nieuwe MBP 13" echter voordat ik me stort in de wondere wereld van de lage resoluties ben ik aan het kijken of ik niet op den duur tegen grote problemen aan zal lopen.

Wie heeft er ervaring met het gebruik van Logic of FL op een resolutie van 1280 x 800?
De vraag is of ik hier op problemen ga ondervinden.
Ik heb nog nooit 1 van de programma's aangeraakt maar, dit ben ik wel van plan vandaar dat ik rekening wil houden bij de aanschaf van de MBP.

Ik weet bijvoorbeeld in Traktor dat ik flink wat info ga missen op het scherm en in photoshop hoef ik ook geen 15MP foto's te openen. Vandaar de vraag hoe het zit met deze software pakketten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keejoz
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-08 15:53
Ik zit op 1920*1080 (Studio XPS 16) en ik heb hier al geregeld zitten vloeken omdat ik niet m'n sequencer & mixer & effecten enzo kan zien tegelijkertijd als ik werk in FL. Ik raad je het dus ten zeerste af om zoiets kleins te kopen om te producen.

Je ziet niet voor niets bijna altijd multi-monitor setups als je producer's hun werk plek ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht is dat ook wel een optie.
Een externe monitor. Nee trouwens ik heb er net 2 de deur uit gewerkt vanwege ruimte gebrek.

de 15" met 1440 x 900 zou dus ook geen groot verschil moeten maken. Dan laat ik dit verder niet meetellen in mijn besluit mits de hardware van de base mbp 13" er niet geschikt voor is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 11:45
Waarom een laptop en geen iMac?

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Is het trouwens normaal dat USB geluidskaarten altijd een kleine vorm van noise in zich hebben?
Merkte het gisteren op toen ik mijn versterker op de helft had staan voor de grap.

Mijn oude kaart (SBLive 5.1) was zo schoon als wat.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 20:25
13" is wel aan de krappe kant voor live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FL is toch niet voor Apple's? (Of je mot er windows bijzetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

klopt... gelukkig is er Reason voor Apple, mocht je dat niet willen is er nog Ableton, Cubase of Logic (de laatste is Apple only) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ruimte gebrek en mobiliteit.
Heb laatst juist eindelijk mijn pc en monitors verkocht. Mijn huidige laptop heb ik laten stuiteren en is bezig met een trage dood.
15" of 17" is gewoon ver buiten mij budget. Dan blijft er maar 1 apple product over.

Hardwarematig zal het wel goed zitten denk ik. Haal er wel weer een monitor bij :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
kaos- schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 11:22:
Is het trouwens normaal dat USB geluidskaarten altijd een kleine vorm van noise in zich hebben?
Merkte het gisteren op toen ik mijn versterker op de helft had staan voor de grap.

Mijn oude kaart (SBLive 5.1) was zo schoon als wat.
neh dat is waarschijnlijk signal noise uit je laptop. Test het eens op een geaarde PC met normale voeding.

Ik heb vroeger wel MB's gerepareerd daarvan en alles zit daar zo opgepropt dat alles in de buurt ervan signalen oppikt. Desktop MB's kunnen het ook hebben maar die zijn vrij eenvoudig zelf te shielden.

@RicoN,

hm wat is precies de reden dat je Mac wilt? Je zou nl voor die prijs wél een PC kunnen nemen.

Ik ben absoluut niet tegen Mac, het zijn ontzettend mooie apparaten maar als budget een randvoorwaarde is is een Mac juist niet hetgeen wat je moet overwegen. Ik zou de reden voor aanschaf van Mac op z'n minst overwegen en kijken of dat niet ook te doen is op een PC.

@all
bedankt iedereen voor de complimenten op de tracks maar is er ook kritiek? Daar ben ik meer geinteresseerd naar want ik heb een missie om vetter te willen zijn als Noisia of Spor. Dat moet echt mogelijk zijn maar blijf me verbazen hoe die lui hun sound voorelkaar krijgen.

[ Voor 16% gewijzigd door vlaaing peerd op 25-02-2011 22:06 . Reden: rgfrgfr ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

@kaos-

Ik had van de week ook zo'n geintje. 1x draadloze USB receiver (links van de laptop) en de geluidskaart in de USB-poort rechts, met de geluidskaart links van de laptop (dus vrijwel naast de USB receiver van de muis). Bij elke muisbeweging hoorde ik gewoon het gekraak.

Toen de geluidskaart en de usb-receiver van poort verwisselend, et voila. Problem solved. Het kan dus de straling van een ander apparaat zijn. (WiFi, BlueTooth of blijkbaar ook een muis). Misschien eens proberen een usb-verlengkabel er tussen gooien, en de kaart iets verder van je computer leggen.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]vlaaing peerd schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 21:59:
@RicoN,

hm wat is precies de reden dat je Mac wilt? Je zou nl voor die prijs wél een PC kunnen nemen.

Ik ben absoluut niet tegen Mac, het zijn ontzettend mooie apparaten maar als budget een randvoorwaarde is is een Mac juist niet hetgeen wat je moet overwegen. Ik zou de reden voor aanschaf van Mac op z'n minst overwegen en kijken of dat niet ook te doen is op een PC.
De reden voor de mac is:
-accu duur voor gewoon browsen op de bank zonder een weerwar van kabels.
-mac os x. ik ben windows een beetje zat en wil wat anders. (word wel windows 7 op bootcamp voor evt wat lichte games)
-omdat mijn huidige15" gewoon te groot is en ik ben zeer benieuwd hoe een maatje kleiner mij gaat bevallen.
-looks van de mbp, niet geheel onbelangrijk.
-mobiliteit. Ik wil nog wel eens achter in de tuin zitten met een laptop.
-10% korting.

Een pc is geen optie. Heb mijin pc incl. 2 monitors nog geen 3 weken geleden de deur uit gedaan. Was een prima systeem maar ik heb gewoon geen ruimte voor al dat spul.
Daarnaast is er inderdaad het budget wat mijn keuze beperkt.

Maar goed ik heb nog nooit FL, logic, cubase, of verzin maar iets, aangeraakt.
Ik begin ook pas net met het hele DJ gebeuren en dit zou een volgende stap kunnen zijn vandaar de vraag.
De vraag was ook puur resolutie gericht.
Dit zou op te lossen zijn met een extern scherm, desnoods mijn tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 00:59:
[...]

De reden voor de mac is:
-accu duur voor gewoon browsen op de bank zonder een weerwar van kabels.
-mac os x. ik ben windows een beetje zat en wil wat anders. (word wel windows 7 op bootcamp voor evt wat lichte games)
-omdat mijn huidige15" gewoon te groot is en ik ben zeer benieuwd hoe een maatje kleiner mij gaat bevallen.
-looks van de mbp, niet geheel onbelangrijk.
-mobiliteit. Ik wil nog wel eens achter in de tuin zitten met een laptop.
-10% korting.

Een pc is geen optie. Heb mijin pc incl. 2 monitors nog geen 3 weken geleden de deur uit gedaan. Was een prima systeem maar ik heb gewoon geen ruimte voor al dat spul.
Daarnaast is er inderdaad het budget wat mijn keuze beperkt.
Ik bedoel eigenlijk een "gewone" laptop vs Mac, maar OSx is inderdaad een goede reden om Mac te nemen. Let er wel op dat vele "gewone" laptops wel zuiniger zijn als Macs en er bovendien vele van zijn met "looks".

Verder lijkt het me aan te raden als je hardware gebruikt om eerst na te gaan of die Mac ondersteund, zou wel sneu zijn als je een vrij duur apparaat niet meer kan gebruiken.

verder..veel succes met je aankoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Wat raden jullie aan? Ik ben ooit begonnen met Screamtracker, daarna Impulse Tracker en vrienden van mij waren altijd bezig met Fasttracker. Ik heb met die programmatjes minimaal 7 jaar gespeeld, het super naar m'n zin gehad en veel geleerd. Hetgeen ik echter altijd miste waren inprogram reverb, filter, stereo expanding, time stretch etc. etc. (dit is tegenwoordig op te lossen met VST plugins right?).

Nu wil ik eigenlijk wel weer beginnen en kan eigenlijk niet wachten om met een programma aan de slag te gaan die bovenstaande effecten en meer in het programma zelf kan toepassen (het lijkt me echt supertof om nu eens in het programma zelf te kunnen reverben, filteren enz. ipv een extern audiobewerkingsprogramma te moeten gebruiken om je samples stuk voor stuk te bewerken :S), maar ik weet eigenlijk niet zo goed waar ik moet beginnen.

De namen ik ken zijn: Fruity Loops, Reason, Cubase, Rebirth, maar van de programma's zelf weet ik eigenlijk vrij weinig af (Reason wordt wel vaak genoemd als vervanger voor de oude Tracker toch?). Ik wil voornamelijk weer hardcore, hardstyle, een beetje trance, techno en club gaan produceren en zoek een programma waarbij je net zoals een tracker (evt. met samples) echt moet, of beter gezegd kán, arrangeren en dus niet een voor-opgenomen ritme a la Music Maker (:F) als basslijn gebruikt. Daarnaast zou het fijn als ik met het programma zelf ambient/achtergeluiden kan maken ipv afhankelijk te zijn van samples.

edit...extra vraag:
ben ik weer afhankelijk van samples of moet ik zelf geluiden gaan genereren met VST's of synths oid? (links naar goede gratis Synt's/VST's/Presets (weet niet echt hoe ik het evt. moet noemen) zijn uiteraard welkom :) )

[ Voor 7% gewijzigd door temp00 op 28-02-2011 19:02 ]

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou serieus kijken naar Fruity loops of Reason. Komt qua DAW's dichts in het buurt van trackers.
Misschien zelfs Ableton Live wat dan heel anders is maar wel redelijk intuitief..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:43
Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2011 @ 09:33:
Zou serieus kijken naar Fruity loops of Reason. Komt qua DAW's dichts in het buurt van trackers.
Misschien zelfs Ableton Live wat dan heel anders is maar wel redelijk intuitief..
Reason in de buurt van een Tracker? Lijkt mij juist helemaal niet maarja.
Ik zou is kijken naar Renoise, gebruik het zelf niet maar dit is wel een tracker met vst support
http://www.renoise.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

FL lijkt op trackers omdat het ook met patterns werkt. Reason's sequencer is steeds meer standaard geworden - de "blocks" optie heeft Cubase er zelfs in.

Maar, temp00 - in feite is wat je noemt door elk stuk DAW-software te doen. Het unieke aan trackers is dat patroon-idee, en dat komt heel erg naar voren in Renoise.

"goede gratis plugins" wordt zo ontelbaar veel keren gevraagd dat 't niet meer grappig is, vandaar:

http://ocremix.org/forums/showthread.php?t=11586

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraelyn
  • Laatst online: 12-08-2024
Als je uit de trackercultuur komt zou je toch ook eens naar Renoise moeten kijken. Daar kun je volop gebruik maken van VST plugins en zitten zelfs een deel van de effecten die je zoekt al ingebakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

vlaaing peerd schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 21:59:
@all
bedankt iedereen voor de complimenten op de tracks maar is er ook kritiek? Daar ben ik meer geinteresseerd naar want ik heb een missie om vetter te willen zijn als Noisia of Spor. Dat moet echt mogelijk zijn maar blijf me verbazen hoe die lui hun sound voorelkaar krijgen.
Wat me heel erg opvalt aan je sounds is dat het vooral een gedistortte waveform is die niet echt "movement" heeft (in Event Horizon komt het wel wat beter uit de verf, maar toont vooral dubstep karakteristieken).

Voor mij is het gewoon een goed samenspel van verschillende sounds met goeie movement er in (paar LFO's over je sound heen ofzo) en lekker yanken aan je bandpass filter. Vooral bij neurofunk is het niet per se een constant openstaande basssound. Melodie is al lang niet meer zo belangrijk, je kan de bass+filters het spreekwerk laten doen (kijk maar naar dubstep) Excision's Force vind ik daar echt het schoolvoorbeeld van. Dat nummer heeft echt nauwelijks melodie, en het wordt helemaal gedragen door een waanzinnige dynamische bass sound.

Ik denk dat daar je main focus moet liggen (then again, dan doe je Noisia ook weer na en werk je niet aan je eigen sound). In de nitty gritty van je reeses e.d. duiken, want die doen het spreekwerk voor je bij neurofunk.

Je sound is zuiver, je beats lekker, daar is weinig aan te sleutelen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Thanks Apnia!

Dat is feedback waar ik wat mee vooruit kan. Het is de overweging tussen toch melodie (ik heb wel graag een melodisch thema) en niet teveel proberen te kopieren van die re-patch-bas-stijl die je vaak in dubstep ziet (o.a. Reso, Numbernin6,Excision), maar je hebt inderdaad gelijk dat de bassen dan wel een beetje statisch blijven. Misschien toch overwegen...en van de week trouwens wat beats naar jou passen ;) had er al helemaal niet meer aan gedacht.

@Temp00
Impulse tracker, jammer dat ze die niet in moderne versie in VST vorm hebben. Trackers zijn niet zo algemeen meer maar Buzztracker en Renoise zijn nog wel veel in gebruik. Reason vind ik op zich niet op een tracker lijken maar het is wel overzichtelijk als je nieuw bent met sequencers en instruments.

Buzztracker lijkt nog het meest op je genoemde trackers, renoise is wat moderner en is ook flexibeler met plugins e.d. en geloof ik zelfs te rewiren. edit, als je met trackers werkt is het meestal nog samplebased. Ik zou overigens wel een normale DAW overwegen als je met externe synths of samplers aan de slag wil.

Overigens word Reaper vaak over het hoofd gezien, dit is een DAW vergelijkbaar met Cubase en bij niet-commercieel gebruik gewoon gratis te downloaden (als je de juiste link weet te vinden op hun site }) ).

[ Voor 9% gewijzigd door vlaaing peerd op 28-02-2011 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Bedankt mensen voor het advies. Ik heb de programma's die jullie noemden op Youtube opgezocht en ik moet zeggen dat van alle programma's Renoise er toch wel erg aantrekkelijk en zeer herkenbaar uit ziet. Op de Renoise website staat ook een beginners tutorial bestaande uit 4 filmpjes die ik gelijk even heb bekeken. Hier zie je o.a. ook kort een lijstje met effecten en de auteur van het filmpje past hier en daar ook als voorbeeld wat effectjes toe.
FL zag er overigens ook wel leuk uit, maar kwam voor mij wel wat onwennig over met die blokjes 8)7 :) en het feit dat je niet direct ziet welk octaaf/toonhoogte wordt afgespeeld. Maar dat is natuurlijk meer een kwestie van smaak/wennen.

Ik hoop wel dat ik nog iets kan vinden waarmee ik zelf ambient/achtergrondgeluiden kan maken. Als ik bijv. naar dit loopje kijk wat ik in m'n IT-tijd heb gemaakt; daar zitten o.a. deze en deze samples in om het geheel wat meer sfeer te geven en dat zijn wel weer typisch herkenbare samples die door iemand anders zijn gemaakt en dus niet origineel om te gebruiken (ééntje zit volgens mij ook in Energy Flash van Joey Beltram). Misschien dat ik daar Reason of Reaper voor kan gaan gebruiken?..daar ben ik nog niet helemaal uit.

Wat mij trouwens wel opviel is dat er in al die filmpjes 4/4 gearrangeerd werd. Ik ben zelf destijds op een gegeven moment overgestapt van 4/4 naar 6/6 met patronen die lengte hadden van 48 ipv 64 omdat ik daarmee veel vettere dingen kon doen met m'n percussie.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Als je dat geluidje wil namaken ben je voor de tweede met Synth1 en wat delay klaar. De eerste is lastiger, maar het klinkt als een combinatie van flanger en ringmodulatie.

Je hebt geen hele Reason of Reaper nodig voor dat soort dingen; voornamelijk synthese-kennis en sample-manipulatie. Of je kunt ook gewoon fx-samples kopen in een pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
euhw ja...6/6 ...leuke oplossing :) op zich niks mis mee, maar als DJ's je werk willen gaan draaien dan gaan ze dat niet leuk vinden denk ik.

Dat eerste geluidje kun je zonder effecten doen, dit is FM synthese met meerdere osc's in verschillende waveforms in laagjes van octaven+kwinten en deze worden vanalkaar gedetuned met een LFO op de pitch, het detunen zorgt dan voor dat fase effect en de LFO voor de sweep. Volgens met een reverb of een enorm lange release.

Maar eigenlijk zitten we je te vervelen met prietpraat, je kan ook gewoon de effectpresets van een synth pakken en daar een beetje aan de knoppen gaan draaien. Dan heb je iig een eigen geluidje ipv een geripte sample.

Al dat gesynthmeuk leer je vanzelf wel als je er een tijdje mee hebt gespeeld.

Weet iemand trouwens nog een manier om Impulse Tracker tracks goed aan de praat te krijgen onder Windows? Ik heb ooit modplugplayer gevonden maar die speelt niet alle IT-edits af en heeft een naar bitruisje, Ik zou maar wat graag weer eens mijn ouwe IT tracks beluisteren.

btw, reaper link:http://www.reaper.fm/download.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Mmmzz ik dacht dat de meeste dj's/producers wel over waren naar 6/6, blijkbaar doen ze hun arrangementen dan toch in een veelvoud van 4. Mwah, het zal met mijn muziek wel niet zo storm lopen qua populariteit :).

Vervelend is het zeker niet...leerzaam daarentegen wel :D Hoewel aan knoppen draaien en kijken wat voor'n maffe dingen je sampeltje doet altijd leuk blijft :).

Winamp speelt heel redelijk .it bestanden af. Hier en daar kom je helaas nog wel wat fouten tegen, maar het is een heel stuk beter dan vroeger en best goed te doen. Anders moet je het wat omslachtiger doen en bijv. VirtualBox (gratis) installeren en MS-Dos virtueel draaien (in de hoop dat je geluidskaart herkend wordt).

Thanks voor de reaper link btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

6/6 en 48 als pattern length? Is dat niet gewoon een manier om makkelijker "swing" te krijgen (wat in FL Studio de "Shuffle" knop heet)? Ik meen me ook te herinneren dat wat oudere .xm files de hele tijd tempo-commands in een track hadden - heel snel wisselen van 02 naar 04 zodat je dat effect kreeg.

Helaas kan ik je niet even een voorbeeld geven, maar probeer http://www.audiotool.com/ maar eens - sleep een 909 in het scherm, en programmeer het volgende:

Kick: 1, 5, 9, 13
Open hihat: 3, 7, 11, 15
Closed hihat: 1,2,4,5,6,8,9,10,12,13,14,16

Zet dan de Shuffle-knop maar eens aan en uit.

Als dit niet was wat je bedoelde, vergeet het voorgaande verhaal dan maar even ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraelyn
  • Laatst online: 12-08-2024
vlaaing peerd schreef op maandag 28 februari 2011 @ 20:21:
Weet iemand trouwens nog een manier om Impulse Tracker tracks goed aan de praat te krijgen onder Windows? Ik heb ooit modplugplayer gevonden maar die speelt niet alle IT-edits af en heeft een naar bitruisje, Ik zou maar wat graag weer eens mijn ouwe IT tracks beluisteren.
Ik gebruik zelf xmplay, maar weet niet of het 1-op-1 is met IT. Interessant is dan wellicht deze pagina (van Schism Tracker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Yoozer schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 08:21:
6/6 en 48 als pattern length? Is dat niet gewoon een manier om makkelijker "swing" te krijgen (wat in FL Studio de "Shuffle" knop heet)? Ik meen me ook te herinneren dat wat oudere .xm files de hele tijd tempo-commands in een track hadden - heel snel wisselen van 02 naar 04 zodat je dat effect kreeg.
Ik zat ook al te dubben met hoe dat inelkaar zou moeten zitten maar shuffle gaat niet op bij 6/6, bij de reguliere shuffle heb altijd een triplet over 4en, dus 6/4, 12/4, 24/8, 12/8, 6/8 etc

bij een 6/6 heb je zes ...van die zesden ... in elk geval creatief te noemen, toch? :9

@Temp00, Moraelyn,
bedankt, XMplay heb ik nog niet geprobeerd. DOS installatie heb ik al geprobeerd, maar helaas, soundkaart word niet herkend. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 16:03

2mb

Ik heb ook weer een (bootleg) remixje gemaakt, van Only Girl van Rihanna (voor deze contest op clubcharts):

Niet te moeilijke house (denk ik :)) gemaakt met Live, een boel drumsamples/loops en wat synths.

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
2mb schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 23:15:
Ik heb ook weer een (bootleg) remixje gemaakt, van Only Girl van Rihanna (voor deze contest op clubcharts):

[audio]
Niet te moeilijke house (denk ik :)) gemaakt met Live, een boel drumsamples/loops en wat synths.
Erg toffe akkoordjes, maar ik zou zelf de synth die je gebruikt in de intro niet door laten lopen op het moment van de drop. Misschien een highpassfilter erop en wat meer dikte aan de basslijn. Nu beukt die synth er heel scherp doorheen. Later (bij de 2e drop) kan je em juist wél erin doen voor de afwisseling.

Voor de rest goede track, props B)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Vlaaing Peerd > nog mooi nummer waar enkel de bas het spreekwerk doet. Ben al tijdje echt helemaal verliefd op deze track: YouTube: Audio & Unknown Error - Raising Hell
Vind die sound zo mooi, zit iets heel mooi scheurends en tegelijkertijd vols in die sound.

Als een gelijk veel importantie in je track heeft dan moet ie ook spannend zijn om naar te luisteren (ik heb vanmorgen onderweg naar werk nog ff zitten denken aan je track en feedback, sue me ;))
Deze tutorial heeft me echt heeeeeeeeel veel geholpen in het begrijpen van reeses: YouTube: Reason 4 Tutorial - BASS REESE (for drum and bass)
Misschien doet het ook wat voor jou..

Een nummer waar helemaal geen spannende bas in zit (en welke ik overigens heel goed vind) is Bar Meat van eRRe: YouTube: eRRe & Stereotype - Bar Meat
(sterker nog, het is 1 toon). Dit nummer werkt weer goed omdat het "gedragen" wordt door de funk. Zelfde geldt voor de beats van Katharsys en Current Value. Dat is bijna de techno onder de D&B, waar het nummer meer gedragen wordt door korte, maar onwijs funky, meezuigende ritmes.

Idee is een beetje ontdekken wat jouw plaat jouw plaat maakt, en dan dat specifieke onderdeel optimaliseren.

Ik ben eigenlijk anti nadenken-bij-je-muziek. Dus probeer niet te analytisch naar je muziek te luisteren. Imo verneukt dat muziek maken en stoort dat het creatieve proces. Maar wel interessant iig om in je achterhoofd te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister eindelijk m'n Oberheim SEM pro binnen na 3+ maanden wachten.
Ding is zo oldschool dat ik ook in de manual moest kijken hoe hij werkte.
Over een vette scheurbak gesproken. Daar kan geen enkele plugin aan tippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 11:47:
Gister eindelijk m'n Oberheim SEM pro binnen na 3+ maanden wachten.
Ding is zo oldschool dat ik ook in de manual moest kijken hoe hij werkte.
Over een vette scheurbak gesproken. Daar kan geen enkele plugin aan tippen.
mweeeehh ...zulllen we vriendjes worden ? B)

volgens mij hebben die ouwe synths gewoon oververhitte en overstuurde componenten totdat ze krakerig rauw worden. Ik weet anders ook niet waarom softsynths in vergelijking altijd zo "mak" zijn. Uiteindelijk zit in die anologe bakken ook maar gewoon een chip.

edit.
@apNia

bedankt dat je toch meedenkt. Soms kan je gewoon zelf niet meer beoordelen hoe je eigen track is omdat je juist urenlang zo analytisch beziggeweest bent met zo'n track. Dan denk ik vaak in de richting: "ja, alle ingredienten en elementen zitten erin maar of ie nou vet klinkt...geen flauw idee"

Netzoals het mastering verhaal, het is beter om iemand anders dat te laten doen die onafhankelijk van het mixproces kan denken.

Reeses mag ik als Amen+reesebas veteraan inmiddels wel beschouwen als onder de knie, soms is juist het probleem dat de sound te vet is en daardoor geen ruimte in de mix meer overlaat. Ik zal echter de link nog even bekijken vanavond.

Ik heb overigens wat beats met subje en wat akkoordstabs voor de coop inelkaar geflanst, maar daar zitten ook gewoon audiofiles tussen, heb je naast Reason ook record draaien? Anders maak ik daar wel 1 of andere recyclefile van oid.

[ Voor 41% gewijzigd door vlaaing peerd op 03-03-2011 14:19 . Reden: Ed did who? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
vlaaing peerd schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 14:08:
[...]

Reeses mag ik als Amen+reesebas veteraan inmiddels wel beschouwen als onder de knie, soms is juist het probleem dat de sound te vet is en daardoor geen ruimte in de mix meer overlaat. Ik zal echter de link nog even bekijken vanavond.
Wat wel eens helpt is om te analyzen waar je kick en snare zich bevinden en juist die pieken in je reese/bass iets naar beneden te drukken. Je zal dan niet heel erg veel verschil merken qua sound van de reese, maar je mix zal meer ademen dan normaal. Vooral met goede compressie erbij kan je dan een track echt laten beuken.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Saturnus schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 19:35:
[...]

[afbeelding]

In het voorbeeld project "deadmau5-ThatsNotTrue (dream electro mix).flp" zag ik dat hij een Fruity Slicer hiervoor gebruikt. Nog even zien hoe precies want alles wat je wilt gebruiken achter elkaar zetten en daarna weer uit elkaar snijden is ook niet echt een leuke werkwijze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vlaaing peerd schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 14:08:
volgens mij hebben die ouwe synths gewoon oververhitte en overstuurde componenten totdat ze krakerig rauw worden. Ik weet anders ook niet waarom softsynths in vergelijking altijd zo "mak" zijn. Uiteindelijk zit in die anologe bakken ook maar gewoon een chip.
Hoe ouder hoe minder chips erin zitten en dat maakt het juist rauwer. Want het is niet allemaal gestabiliseerd en 'netjes' binnen de lijntjes. Dus hij wil nog wel eens uit de stemming springen. Dat maakt het mixen/masteren nogal wat moeilijker.
Met software is het juist andersom. Daar gooi je dan weer bakken FX over om het helemaal kapot te slopen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
kaos- schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 15:27:
[...]

Wat wel eens helpt is om te analyzen waar je kick en snare zich bevinden en juist die pieken in je reese/bass iets naar beneden te drukken. Je zal dan niet heel erg veel verschil merken qua sound van de reese, maar je mix zal meer ademen dan normaal. Vooral met goede compressie erbij kan je dan een track echt laten beuken.
bedankt, dat is altijd een algemeen goede tip. Echter dipt de reese bij mij vaak al in het snaregebied en begint pas boven de kick. Soms is het wel eens afwegen omdat net in dat freqgebied de reese een lekkere filtersweep te pakken heeft.

Vroeger deed ik de lagere regionen met sidechain compressie maar door de soms snel achtereenvolgende kicks in dnb krijg je snel al teveel gewappercompressie.

maarre, refereer je hiermee specifiek naar een track? Misschien dat ik iets over het hoofd heb gezien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan ook proberen om minder hot te mixen en dan later in de mastering het weer helemaal op level brengen. Dus levels wat minder en nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Wat is een goede synth om mee te starten (in FL Studio)?
VST freeware mag ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Net even een mix online gezet met onze producties (SDI en Zero Effort Crew), gemixt met andere artiesten:

http://www.mixcloud.com/SDI/sdi-dubstepdnb-mix-feb-11/

Tracklist:

Afbeeldingslocatie: http://i582.photobucket.com/albums/ss269/seismiq/tracklistdstmix0211.jpg

Hoewel ikzelf ook min of meer verplicht meedoe aan de loudness war, zie je bij de mixen heel goed de nadelen, je wil ze namelijk perceptief net zo hard hebben als een dynamischere track. Doe je dat dan staan die luidste tracks gewoon een dB of 4 onder de nul, terwijl de dynamischere tracks gewoon lekker tot 0 pieken (nouja -0.3 dB voor de conversie).

Zonde van al die headroom gewoon.

@wouter
hm, meestal zijn m'n mixes voor de mastering rond de -10db tot -6dB, ik kan daar harder boosten dan dat ik eigenlijk al wil. Wat ik wel merkte bij die master die je voor mij had gedaan dat je de bas perceptief heel erg luid kreeg maar in de analyser helemaal niet enorm uitsloeg. heb je daar maxxbass oid op toegepast toen?

@saturnus;
dat is helemaal afhankelijk wat je er mee wilt gaan doen. Een erg veelzijdige en met een erg heldere interface vind ik de Albino van Rob Papen (VST).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een electro achtig trackje. Lekker dik. :P
http://faxis.dyndns.org/softsynthforum/impulsive.mp3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pfft, topics als dit zorgen er altijd voor dat het toch weer gaat kriebelen om aan de slag te gaan met muzieksoftware, maar ik geloof dat het tijd is om te accepteren dat ik een grafische man ben en geen muziektype. Maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-07 14:53

Quinie

.nl

Fruityloops 3 vsti's op 1 piano roll.. tja het kan denk ik wel.. maar wil je het echt..

hoe ik het dan zou doen..
- 1 layer channel .. vsti op channels als child...
- van iedere vst bij de INS tab op de channel met de linker muis een range geven van 1 octave.. (ieder een andere range)
- je kunt dan op de layer 3 octave 3 vst's in 1 octave spelen als het goed is..

maar of je dit wilt.. ik vraag het me af.

ps: sorry voor de late reactie :)
wipje http://195.240.195.235/cycle_18.mp3

[ Voor 28% gewijzigd door Quinie op 07-03-2011 00:46 ]

http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Saturnus schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 18:52:
Wat is een goede synth om mee te starten (in FL Studio)?
VST freeware mag ook.
Synth1 blijft nog een van de beste. Heldere user interface, minimale hoeveelheid menu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik vond Minimonsta erg fijn, daarmee ben ik synths langzaam maar zeker gaan snappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Mooi 3 tot nu toe :), maar 2 er van zijn payware, dat wilde ik nou juist niet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

toxic biohazard zit bij FL Studio (althans, sommige edities meen ik)
die vond ik leuk, maar als beginner misschien wat te overwelmend...

de 3XOSC die er bij zit is echt superbasic, maar daar kan je best leuk spul uit halen op zich...
de whob-whop bas die je hoort in YouTube: Spor - Molehill [HQ] (vanaf 1:18) komt uit de 3XOSC :)

[ Voor 4% gewijzigd door apNia op 07-03-2011 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Toxic Biohazard is echt way to much ja. :P
3x OSC...ja ook geen gek beginpunt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Zoek gewoon wat YouTube tutorials, want de basics die je daar leert gaan mee in heel veel synths :)
Vanuit daar kan je weer makkelijker de overstap maken naar een gewenste synth die wat complexer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Will do. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
apNia schreef op maandag 07 maart 2011 @ 17:12:
toxic biohazard zit bij FL Studio (althans, sommige edities meen ik)
die vond ik leuk, maar als beginner misschien wat te overwelmend...

.... hoort in YouTube: Spor - Molehill [HQ] (vanaf 1:18) komt uit de 3XOSC :)
_/-\o_ Spor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

<3 Spor!

Als ik een dochter had zou ik willen dat Spor m'n schoonzoon was -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 16:03

2mb

Doet er hier nog iemand mee aan de Nitrous Oxide remix contest? Je hebt nog 6 dagen :)

Er zijn al flink wat remixen gesubmit, de competitie zal dus wel fors worden. Ik heb ik mijn remix de harmonie flink omgegooid, zag dat veel remixen de originele lead gebruiken, dus daarmee onderscheid ik me hopelijk.

Vocal trance dus, gemaakt in Live.

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
2mb schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 21:32:
Doet er hier nog iemand mee aan de Nitrous Oxide remix contest? Je hebt nog 6 dagen :)

Er zijn al flink wat remixen gesubmit, de competitie zal dus wel fors worden. Ik heb ik mijn remix de harmonie flink omgegooid, zag dat veel remixen de originele lead gebruiken, dus daarmee onderscheid ik me hopelijk.

[audio]
Vocal trance dus, gemaakt in Live.
Hm, misschien eens tijd om aan een contest mee te doen. Thanks for the info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Aangezien ik binnen een weekje toch echt wel mijn studio wil gaan bouwen heb ik even 3 opzetjes gemaakt.
Vraag me af welke van de 3 de beste akoestiek gaat geven. De doorloop naar het andere vertrek is semi-open, er hangen kraaltjes voor.

Iemand een mooie suggestie ? :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/dWdBT.jpg

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
vlaaing peerd schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 21:59:
[...]

neh dat is waarschijnlijk signal noise uit je laptop. Test het eens op een geaarde PC met normale voeding.

Ik heb vroeger wel MB's gerepareerd daarvan en alles zit daar zo opgepropt dat alles in de buurt ervan signalen oppikt. Desktop MB's kunnen het ook hebben maar die zijn vrij eenvoudig zelf te shielden.
Werk achter een Desktop computer, geen laptop dus. HDD noise is helaas aanwezig. Hoe kan ik dit het beste aanpakken ? De kaart ligt al vrij ver van de computer vandaan, verschillende USB poorten al reeds geprobeerd.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Hoe creëer je van die eerie horrorfilm pads/string die je vaak in D&B nummers hoort in Reason's Thor? (of elke andere basic synth, Thor heeft enkel mijn voorkeur :))

Heb even gezocht naar voorbeelden, de intro's van YouTube: Black Sun Empire Bombrun en YouTube: Black Sun Empire - The Cooler [BSECD002] voldoen er wel aan... ik weet wel dat het een kwestie is van de juiste akkoorden, maar daarmee is ook alles gezegd.. ik weet niet hoe ik m'n synth settings juist krijg voor die eerie atmosferische geluiden :)

edit: hmmfff, schijnt dat je met Google het een en ander kan vinden nowadays! :+
YouTube: Darkstep DnB Tutorial Day 4: Making an eerie atmosphere \[7 Day Song]

[ Voor 14% gewijzigd door apNia op 09-03-2011 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Kaos
Optie 2 lijkt mij het beste.
Qua akoestiek maar ook dat je geen direct licht van het raam zodat je moeilijker je beeldscherm kan lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 08:48:
@Kaos
Optie 2 lijkt mij het beste.
Qua akoestiek maar ook dat je geen direct licht van het raam zodat je moeilijker je beeldscherm kan lezen.
Heb het nu al van 2 mensen gehoord, dus dan zal ik dat ook waarschijnlijk gaan doen :)
Er schijnt wel een beetje licht in het scherm, maar ik zal waarschijnlijk "shutters" voor mijn ramen plaatsen. Helpt ook weer een beetje met de akoestiek.

Ben alleen nog op zoek naar schuimrubber platen (en nee, dan niet van dat dunne Gamma spul). Ik zoek meer iets als dit :

Afbeeldingslocatie: http://www.haaglanden-rubber.nl/include/makeThumbnail.asp?id=654

Heb al offerte opgevraagd bij 1 bedrijf, maar zou graag willen weten waar ik dit "gewoon in de winkel" kan kopen.

edit : net een mail gehad, is duur spul. 200x100cm x 7cm hoog = 38 euro per stuk. De 4cm hoog versie is 26 euro per stuk.

[ Voor 6% gewijzigd door kaos001 op 10-03-2011 09:26 ]

Soundcloud

Pagina: 1 ... 13 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.