Instant tip: hoog van je kick afsnijden en een send maken met reverb. Het plopt allemaal nogal en het klinkt te droog.Whyte schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 22:37:
Zo, 16GB aan sample-libraries op het web gevonden.
Weer eens een probeersel, comments zijn welkom.
Uiteraard weer een WIP, en m'n 2e track die ik soort van 'af' heb gemaakt.
http://soundcloud.com/whytewip/whyte-brontophone
Wait wut?Sjoewe schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 22:54:
[...]
Instant tip: hoog van je kick afsnijden en een send maken met reverb. Het plopt allemaal nogal en het klinkt te droog.
Verduidelijk jezelf eens iets

Probeer Acapela Box maar eensmattttt schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 03:54:
Je kent het wel, 3:30am en je bent bezig met iets in elkaar te zetten, en dan wil je eigenlijk die ene vocal sample inspreken die je wilt, alleen is je stem er absoluut niet geschikt voor.
Ik ben op zoek naar een sample van een lage stem die alleen het woordje "techno" uitspreekt, met zo weinig mogelijk intonatie. Zoeken op google heeft mij geen resultaat opgeleverd
Iemand die toevallig zo'n sample heeft, of een lage stem en een microfoon en een helpende hand kan uitsteken
Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser
Wat ie bedoelt is de hoge frequenties van je snare afsnijden met een EQ en er wat reverb achter hangen, dat ie wat langer doorgalmt
Allereerst zet eens een spectrum analyser over je master, en kijk of er ergens 'rare pieken zitten.
Eerste punt: Je kick heeft nu een behoorlijk harde plop in de hoge frequenties, daardoor drukt hij de andere frequenties practisch helemaal weg. Dat kan je verhelpen door een lowpass filter/ EQ over je kick heen te zetten en een flink stuk van het hoog weg te filteren. Hierdoor maak je meer ruimte in de mix voor de hoge frequenties. Andersom kan je dit ook toepassen, instrumenten die je in het hoog wil hebben, snij je op het laag af. Als je het gevoel hebt dat je toch wat click in je kicks wilt dan kan je het makkelijkste het kanaal dupliceren en vervolgens het sample inkorten tot je alleen click. Daar filter je het laag uit weg. Als je het geheel dan nog wat meer oomph wil geven kan je over beide kanalen ook nog een compressor zetten. Dan geef je je diepe bass een compressor met een langer attack en release, zodat je de body van de kick meer gaat horen, en de click een compressor met een korte attack en release zodat je alleen de click wordt benadrukt.
Tweede punt: alle geluiden in de 'echte wereld' hebben altijd een bepaalde hoeveelheid galm (reverb) over zich heen, dit maakt dat het geluid levendig (dynamisch) gaat klinken. Samples zijn vaag droog (dood) opgenomen, dus zonder enige vorm van reverb. De truc om dus meer gevoel aan je instrumenten en samples te geven is zelf een (beperkte mate van) reverb toe te voegen aan de mix. De makkelijkste manier om dit te doen is een reverb (op 100% wet) op een send-kanaal te zetten en dan een bepaalde hoeveelheid van ieder kanaal naar deze send toe te sturen. Hiermee schep je gelaagdheid in je geluidsbeeld en klinken de instrumenten dus veel minder plat en komt er diepte in je mix.
Kijk hiermee kan ik watSjoewe schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 00:22:
[...]
Allereerst zet eens een spectrum analyser over je master, en kijk of er ergens 'rare pieken zitten.
Eerste punt: Je kick heeft nu een behoorlijk harde plop in de hoge frequenties, daardoor drukt hij de andere frequenties practisch helemaal weg. Dat kan je verhelpen door een lowpass filter/ EQ over je kick heen te zetten en een flink stuk van het hoog weg te filteren. Hierdoor maak je meer ruimte in de mix voor de hoge frequenties. Andersom kan je dit ook toepassen, instrumenten die je in het hoog wil hebben, snij je op het laag af. Als je het gevoel hebt dat je toch wat click in je kicks wilt dan kan je het makkelijkste het kanaal dupliceren en vervolgens het sample inkorten tot je alleen click. Daar filter je het laag uit weg. Als je het geheel dan nog wat meer oomph wil geven kan je over beide kanalen ook nog een compressor zetten. Dan geef je je diepe bass een compressor met een langer attack en release, zodat je de body van de kick meer gaat horen, en de click een compressor met een korte attack en release zodat je alleen de click wordt benadrukt.
Tweede punt: alle geluiden in de 'echte wereld' hebben altijd een bepaalde hoeveelheid galm (reverb) over zich heen, dit maakt dat het geluid levendig (dynamisch) gaat klinken. Samples zijn vaag droog (dood) opgenomen, dus zonder enige vorm van reverb. De truc om dus meer gevoel aan je instrumenten en samples te geven is zelf een (beperkte mate van) reverb toe te voegen aan de mix. De makkelijkste manier om dit te doen is een reverb (op 100% wet) op een send-kanaal te zetten en dan een bepaalde hoeveelheid van ieder kanaal naar deze send toe te sturen. Hiermee schep je gelaagdheid in je geluidsbeeld en klinken de instrumenten dus veel minder plat en komt er diepte in je mix.
Eerste punt: Dat ga ik weer toepassen bij mijn volgende project, point taken.
Tweede punt: Dus zelfs je kicks en basslijn doorsturen naar de reverb? Ik snap dat dit in kleine hoeveelheden gaat, maar geeft dit juist niet nog meer rommel?
Verwijderd
Kicks mixen kan lastig zijn maar als je veel aan een kick moet sleutelen om hem goed te krijgen is het vaak sneller om een andere kick te zoeken die beter werkt. (Beetje kick addict heeft een ruime collectie)
Als je reverb gebruikt zit er naast het voordeel van het ruimtelijker krijgen ook het nadeel aan vast dat het geluid minder gefocused is en terugvalt in de mix. Bijv teveel galm op zang werkt vaak niet.
Als je reverb gebruikt zit er naast het voordeel van het ruimtelijker krijgen ook het nadeel aan vast dat het geluid minder gefocused is en terugvalt in de mix. Bijv teveel galm op zang werkt vaak niet.
Al sinds 1990 met synthesizers, 1995 met hardware sequencers, 1996 met trackers, 1998 met Cubase, en sinds 2006 Ableton Live (had ik al veel eerder moeten doen)Macros4 schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 22:47:
Damn Yoozer, jij bent ook al heel wat jaartjes actief op dit forum op muziek gebied:
Reason samples

Het deadamerica domein is al lang dood; maar ik heb nog niet echt iets aan een eigen website gedaan. (go figure).
teveel zooi, te weinig tijd
ik vermijd altijd zoveel mogelijk reverb op laag, zeker de kicks en de subs. Resultaat is vaak dat het veel meer headroom kan gaan vreten, de verb zit namelijk op dezelfde frequentie gewoon de korte punch van een kick te verlengen. Verder kan reverb ook alle directheid uit je mix halen, geluiden worden minder "in your face" en krijgen afstand.
Maar dat is wellicht meer een kwestie van smaak, timbaland-type producties zijn vaak gortdroog, trance heeft vaak al veel effecten en galm (en leunt ook vaak meer op de atmosfeer).
Soms kan het inderdaad beter zijn je tijd er niet aan te verdoen en meteen een andere kick te gaan zoeken. Ik zie veel mensen vaak geluiden "overprocessen" terwijl het geluid van begin af aan al niet goed is, dan moet je niet de fantasie hebben dat je daar met effecten en bewerking nog iets fatsoenlijks van kan maken.
Maar dat is wellicht meer een kwestie van smaak, timbaland-type producties zijn vaak gortdroog, trance heeft vaak al veel effecten en galm (en leunt ook vaak meer op de atmosfeer).
Soms kan het inderdaad beter zijn je tijd er niet aan te verdoen en meteen een andere kick te gaan zoeken. Ik zie veel mensen vaak geluiden "overprocessen" terwijl het geluid van begin af aan al niet goed is, dan moet je niet de fantasie hebben dat je daar met effecten en bewerking nog iets fatsoenlijks van kan maken.
Ik zou idd nog heel graag een nieuwe collectie diepe/zware kicks er bij hebben. De kicks die standaard in Live Suite geleverd worden zijn nogal moah
Nog over die plop op de kick in bovenstaande track van mij. Nu ik hier beneden in huis zit met de track op de stereoinstallatie, is echt duidelijk te horen wat jullie bedoelen. Wel vervelend aangezien dat in mijn produceerhok gewoon veel minder aanwezig is.
Heb echt een stel monitors nodig
. Doe nu alles op mijn HDJ-2000 maar dat is ook niet alles om je basslijnen goed mee te krijgen b.v.

Nog over die plop op de kick in bovenstaande track van mij. Nu ik hier beneden in huis zit met de track op de stereoinstallatie, is echt duidelijk te horen wat jullie bedoelen. Wel vervelend aangezien dat in mijn produceerhok gewoon veel minder aanwezig is.
Heb echt een stel monitors nodig

Die demo sample packs van Wave Alchemy zijn echt super:
http://www.wavealchemy.co.uk/
Veel beter dan dat wordt het niet, veel analoog spul opgepompt met nog meer analoog spul..
http://www.wavealchemy.co.uk/
Veel beter dan dat wordt het niet, veel analoog spul opgepompt met nog meer analoog spul..
Zo, laatste sample beat ff online gegooid. Merk wel dat ik nu wat makkelijker met samples om ga. Ga nu weer wat zelf creëren.
YouTube: Motabeatz - Ready for Battle
motabeatz.com
Zijn die strijkers zelf gesequenced? If so, waarmee? Klinkt erg natuurgetrouw
Strijkers? Bedoel je die cymbals en toms? Die waren namelijk al gesequencedapNia schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 14:10:
Zijn die strijkers zelf gesequenced? If so, waarmee? Klinkt erg natuurgetrouw
motabeatz.com
Verwijderd
Lekkere beat hoor, met welk programma werk jij?NickySantoro schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 14:02:
Zo, laatste sample beat ff online gegooid. Merk wel dat ik nu wat makkelijker met samples om ga. Ga nu weer wat zelf creëren.
je kan ook zelf kicks maken, zeker voor 4 to the floor stijlen kan je gewoon een sinusgolf op lage freqs maken, kort afknippen en nabewerken met verb, kots of distortion, dan weer afknippen kortelengte, enz.. Als je dan de sinus 1 hz verhoogt klinkt ie weer compleet anders en zo heb je in een uurtje 30 nieuwe kicks. Hetzelfde kan je ook doen met een bestaande kick doen natuurlijk. Ik zou het wel met een destructive wave editor ala soundforge of wavelab oid doen en niet in je DAW software.Whyte schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 13:46:
Ik zou idd nog heel graag een nieuwe collectie diepe/zware kicks er bij hebben. De kicks die standaard in Live Suite geleverd worden zijn nogal moah
Samplen kan ook, kicks zijn eigenlijk nooit "herkenbaar" , al helemaal niet als je ze een beetje nabewerkt.
Jup important. Maar tot een euro of 200,- ben je beter af met een goede headphone dan een goedkope speaker. Het beste is nog ...een heleboel verschillende speakers (inclusief "crappy" grotboxen).Heb echt een stel monitors nodig. Doe nu alles op mijn HDJ-2000 maar dat is ook niet alles om je basslijnen goed mee te krijgen b.v.
Aha oja
@Tii, ik werk met Fruity Loops 9
motabeatz.com
Ik denk nog steeds niet dat je het begrijpt
Het hele motief, zeg maar de noten die de violen spelen, is dat 1 grote sample, of heb je afzonderlijke samples op die manier laten spelen? 
Also, hoe krijg ik een soort van pong-effect voor elkaar in FL Studio 9? (dus dat een sample een delay heeft en van links naar recht en weer terug beweegt?)
En, kan iemand dit korte stukje eens reviewen? Ik wil graag constructieve kritiek ontvangen
Also, hoe krijg ik een soort van pong-effect voor elkaar in FL Studio 9? (dus dat een sample een delay heeft en van links naar recht en weer terug beweegt?)
En, kan iemand dit korte stukje eens reviewen? Ik wil graag constructieve kritiek ontvangen
Met de viool is 1 grote sampleHotFix schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 17:24:
Ik denk nog steeds niet dat je het begrijptHet hele motief, zeg maar de noten die de violen spelen, is dat 1 grote sample, of heb je afzonderlijke samples op die manier laten spelen?
pong-effect krijg je voor mekaar als je op op je sample klikt in de step sequencer en dan het scherm Channel Settings tevoorschijn krijgt. Dan moet je naar het tabje FUNC en dan bij 'echo' klik je op het pijltje naar beneden voor echo - ping pong. Was dat wat je bedoelde?
motabeatz.com
Ben wel benieuwd wat jouw favoriete synth is, als ik zelf sounds wil maken vind ik de Sylenth al ingewikkeld genoegYoozer schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 14:32:
[Sylenth1]
Ik heb 'm ook maar vind 'm niet geweldig qua mogelijkheden. Ja, een hoop leuke en goede sounds, maar je moet om limitaties heen werken; geen oscillator sync, geen PWM, etc.
Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser
Dat wisselt een beetje tussen Massive en U-He ACE, maar over 't algemeen Massive. Op de derde plaats staat DCAM Synth Squad.
Massive is geweldig qua modulatie - de modulatie-routing is zo heerlijk intuitief.
Massive is geweldig qua modulatie - de modulatie-routing is zo heerlijk intuitief.
[ Voor 7% gewijzigd door Yoozer op 21-10-2010 08:50 ]
Verwijderd
Sylenth is juist een van de makkelijkere synths. Maar qua kennis opdoen van synthese is ontzettend veel op internet te vinden. Je kan ook een oude analoge bak kopen en daarmee flink aan de knoppen en dan kom je ook een eind.
ah leuk! oldskool dnbHotFix schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 17:24:
Hoewel het om de piano gaat vind ik het er toch te dik bovenop liggen. Ik zou het zachter zitten en wellicht een octaaf hoger, zodat ie wat meer afstand van de bas heeft. De bas zou ik iets meer nee doen, ik hoor wel een filter maar hij blijft oninteressant,misschien layeren ofzo.
mwoh..meer kritiek kan ik zo niet bedenken, de beats zijn prima, klinken lekker door, hoewel een soulpride natuurlijk wel erg cliché is
EENS MET HIER BOVEN, WAT MEER AFSTAND PROBEREN TE MAKEN TUSSEN DE LAGEN. EN MISSCHIEN KUN JE NOG WAT MET HET SUB DOEN, MEER OMLAAG EN OOK HIER WEER LAGEN MAKEN EN MISSCHIEN SIDE CHAINEN?
DRUMS ZIJN DIK IN ORDE, DUS VERDER KUN JE NOG HELEMAAL LOOS!
Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB
Dushi Kimberly ben jij het?DrumandBass schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 23:12:
EENS MET HIER BOVEN, WAT MEER AFSTAND PROBEREN TE MAKEN TUSSEN DE LAGEN. EN MISSCHIEN KUN JE NOG WAT MET HET SUB DOEN, MEER OMLAAG EN OOK HIER WEER LAGEN MAKEN EN MISSCHIEN SIDE CHAINEN?
Je bent nerd of niet!
Maar idd gisteren was het dus caps lock day
Wel ontzettend lastig met wachtwoorden invullen
Maar idd gisteren was het dus caps lock day
Wel ontzettend lastig met wachtwoorden invullen
Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB
De piano een octaaf hoger doen had ik geprobeerd, maar vond het niet zo lekker klinken in combinatie met de filter erop. Misschien was het aanpassen van het volume wel een goed idee, zal er naar kijkenvlaaing peerd schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 20:19:
[...]
Hoewel het om de piano gaat vind ik het er toch te dik bovenop liggen. Ik zou het zachter zitten en wellicht een octaaf hoger, zodat ie wat meer afstand van de bas heeft. De bas zou ik iets meer nee doen, ik hoor wel een filter maar hij blijft oninteressant,misschien layeren ofzo.
En wat bedoel je precies met het layeren van de bas?
Met soulpride, bedoel je daarmee de uuh, downtempo drums? Ik dacht eerst dat je het orchest-gedeelte bedoelde, maar toen realiseerde ik me dat die versie nog niet online stondmwoh..meer kritiek kan ik zo niet bedenken, de beats zijn prima, klinken lekker door, hoewel een soulpride natuurlijk wel erg cliché isenne...langer maken!
WAT? IK HOOR JE NIETDrumandBass schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 23:12:
Sidechainen vind ik overrated

Maar zelfde vraag hier, wat bedoel je precies met lagen maken in de sub?
Voor de rest, ik zal er naar kijken!
Had je nog geprobeerd wat ik zei over het pong-effect HotFix?
motabeatz.com
Verwijderd
Nog voorbeeldje van sidechaining.
Dance met een rockgitaar trouwens. (gekker moet het niet worden)
http://faxis.dyndns.org/softsynthforum/dance11.mp3
Dance met een rockgitaar trouwens. (gekker moet het niet worden)
http://faxis.dyndns.org/softsynthforum/dance11.mp3
eh, in het kort je baslijn splitten in bijvoorbeeld 3 kanalen voor laag mid en hoog en apart bewerken, zoiets: YouTube: Trifonic: Bass Filter Modulation and Layering (1 of 2)HotFix schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 20:41:
[...]
De piano een octaaf hoger doen had ik geprobeerd, maar vond het niet zo lekker klinken in combinatie met de filter erop. Misschien was het aanpassen van het volume wel een goed idee, zal er naar kijken
En wat bedoel je precies met het layeren van de bas?
Het maakt in principe niet uit welke software/synth je gebruik het opprincipe blijft hetzelfde.
Soulpride is de beatsample die je gebruikt, netzoals de amen break een veelgebruikte sample in dnb[...]
Met soulpride, bedoel je daarmee de uuh, downtempo drums? Ik dacht eerst dat je het orchest-gedeelte bedoelde, maar toen realiseerde ik me dat die versie nog niet online stond
Sidechainen in dnb levert vaak weinig op omdat de sub toch vaak ver onder de kick zit en gezien het ritme ook vaak niet samenvalt met elkaar.WAT? IK HOOR JE NIET![]()
Sidechainen vind ik overratedTegenwoordig hoor je het in alles terug, en ik wil anders zijn dan de rest.
nou, niet lagen maken in de sub, meer de sub scheiden van de hogere frequenties van de bas, met dnb (en ook jou track) bestrijkt de bas vaak het hele freq spectrum.Maar zelfde vraag hier, wat bedoel je precies met lagen maken in de sub?
*kick
Weereens iets afgemaakt, beetje deephouse/minimal ofzo.
http://soundcloud.com/nyx...-its-the-least-i-could-do
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Ik ben met een track bezig:
http://soundcloud.com/jovas/hyp/download
Voor degenen die de moeite nemen om te luisteren heb ik een vraag; wat is hetgeen wat je het meest opvalt als je klaar bent met luisteren?
Dank..
Voor degenen die de moeite nemen om te luisteren heb ik een vraag; wat is hetgeen wat je het meest opvalt als je klaar bent met luisteren?
Dank..
Verwijderd
Klinkt heel goed en wat me het meest opvalt is de panning wat ik persoonlijk wel mooi vind.Macros4 schreef op maandag 01 november 2010 @ 14:23:
Ik ben met een track bezig:
Dank..
Bedankt! Zat zelf een beetje in de knoop met de basslijn..Verwijderd schreef op maandag 01 november 2010 @ 17:36:
[...]
Klinkt heel goed en wat me het meest opvalt is de panning wat ik persoonlijk wel mooi vind.
Kan iemand mij misschien adviseren over een geluidskaart?
Ik wil voorlopig alleen een beetje experimenteren met oa. Cubase icm een keyboard. Mijn huidige setup geeft teveel latency. Ik vind een externe interface niet nodig omdat ik al een externe AD/DA-converter heb.
Mijn eisen:
ASIO (doh)
Toslink uitgang (liefst ook ingang)
goedkoop
Ik heb al een paar interfaces op het oog:
E-MU 1212m, 0404 en 0404 PCI(e)
Iemand suggesties? Of zou een Creative-kaartje ook voldoen?
Ik wil voorlopig alleen een beetje experimenteren met oa. Cubase icm een keyboard. Mijn huidige setup geeft teveel latency. Ik vind een externe interface niet nodig omdat ik al een externe AD/DA-converter heb.
Mijn eisen:
ASIO (doh)
goedkoop
Wat hebben jullie trouwens gedaan om de ruimte waarin je produceert akoestisch optimaal te maken?
Ik ben me aan het inlezen en ga binnenkort maar eens met iets van dit spul experimenteren:
http://www.gamma.com/asso...rialen/isolatiemateriaal/
Ook ga ik kamer waarin ik werk omgooien voor een neutrale opstelling..
Ik ben me aan het inlezen en ga binnenkort maar eens met iets van dit spul experimenteren:
http://www.gamma.com/asso...rialen/isolatiemateriaal/
Ook ga ik kamer waarin ik werk omgooien voor een neutrale opstelling..
Wat je noemt zijn goede kaarten voor een goede prijs. De "M" modellen van EMU hebben overigens een zeer kwalitatieve AD/DA converter. Koop het wel voor de toekomst, denk je later 12 in en 12 uit nodig te hebben? Dan zou ik die nemen, is het overbodig dan kun je met een kleiner model af. Andere merken als Maya, MOTU, Terratec, Roland, Edirol, etc., zou je ook kunnen overwegen.Tha Ra schreef op woensdag 03 november 2010 @ 17:44:
Kan iemand mij misschien adviseren over een geluidskaart?
Mijn eisen:
ASIO (doh)
goedkoop
Creative....neh
Ik zou het eigenlijk moeten onderbouwen, maar de koffie smaakt slecht en ga aan Creative geen woord meer besteden.
(E-mu is tegenwoordig van Creative
)
1212m. Zijn niet eens zo duur meer 2ehands, al zul je hoogstwaarschijnlijk wel de PCIe versie willen, tegenwoordig. Mijn 1212m heeft me nooit problemen gegeven, al is het wel een nadeel dat de analoge inputs op de kaart niet als 1 stereo-input worden gezien en ook niet op die manier gebundeld kunnen worden zonder workaround. PatchMixDSP is even puzzelen, maar als 't goed is ingesteld heb je er geen omkijken meer naar.
De voornaamste reden om Creative-kaartjes links te laten liggen zijn de outputs - kleine vergulde stereo-jack plugjes, ongebalanceerd. Nergens goed voor.
1212m. Zijn niet eens zo duur meer 2ehands, al zul je hoogstwaarschijnlijk wel de PCIe versie willen, tegenwoordig. Mijn 1212m heeft me nooit problemen gegeven, al is het wel een nadeel dat de analoge inputs op de kaart niet als 1 stereo-input worden gezien en ook niet op die manier gebundeld kunnen worden zonder workaround. PatchMixDSP is even puzzelen, maar als 't goed is ingesteld heb je er geen omkijken meer naar.
De voornaamste reden om Creative-kaartjes links te laten liggen zijn de outputs - kleine vergulde stereo-jack plugjes, ongebalanceerd. Nergens goed voor.
Verwijderd
Edirol is het 'b-merk' van Roland. Persoonlijk ben ik zwaar RME-fan maar die zijn 'pietsje' duurder.
Ook heb ik een tyfushekel aan USB/Firewire interfaces want ik heb er alleen maar gezeik mee gehad.
@Macros4
Die isolatie helpt voor geen meter. Een maat van me dacht dat het zou helpen maar die heeft spijt als haren op z'n hoofd. Ut ziet er anders uit (maar niet 'pro' voor de kennert). Het 'echte' spul is veel duurder maar de betere muziekzaak heeft ook van die relatieve goedkope kits waarmee je hokkie kan pimpen. Dat begint bij 400 euries of zo.
Ook heb ik een tyfushekel aan USB/Firewire interfaces want ik heb er alleen maar gezeik mee gehad.
@Macros4
Die isolatie helpt voor geen meter. Een maat van me dacht dat het zou helpen maar die heeft spijt als haren op z'n hoofd. Ut ziet er anders uit (maar niet 'pro' voor de kennert). Het 'echte' spul is veel duurder maar de betere muziekzaak heeft ook van die relatieve goedkope kits waarmee je hokkie kan pimpen. Dat begint bij 400 euries of zo.
Klinkt echt heel chill! Ga zo door!On_E schreef op maandag 01 november 2010 @ 09:56:
*kick
Thanks.
Ik heb vandaag even een 'cover' gemaakt van one van Swedish House Mafia. Ik zou graag weten wat jullie ervan vinden. Ik ben zelf eerder muzikant dan producer, dus er zullen wel aan de technische kant heel wat op te merken zijn?
YouTube: One
Klinkt erg goed! Alleen vind ik dat je een beetje het knallende van het origineel kwijt bent. Maar goed, dat was vast je bedoeling toen je met een heel piano-stuk aan de gang gingRhodesMK1 schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 21:00:
Ik heb vandaag even een 'cover' gemaakt van one van Swedish House Mafia. Ik zou graag weten wat jullie ervan vinden. Ik ben zelf eerder muzikant dan producer, dus er zullen wel aan de technische kant heel wat op te merken zijn?
Verwijderd
Qua produktie is het heel erg mooi gemaakt, op wat miniscule kraakjes na dan. Het arrangement is misschien wat teveel alla 'kijk mij nou spelen' wat op zich zwaar OK is. Maar die RMX beats zijn ietwat langdradig. Wellicht dat het als wat meer ingetogen piano versie (pianobar versie
) nog gebruikt kan worden als uiterst subtiele achtergrond muziek. (Is ook goed geld in te verdienen).
Hardstikke mooi man! Zowel je arrangement als de produktie vind ik helemaal in orde.Het bleef de hele 5 minuten interessant en persoonlijk vond ik het ook erg mooi om te horen.RhodesMK1 schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 21:00:
Bedankt voor de reacties, ik zal wat meer werken aan het variëren van de beats en niet gewoon die loops laten lopen de hele tijd. Als ik nog dingen maak, zal ik het hier wel even laten weten.
[edit] Ik heb hier nog een nummer geupload dat ik al een hele tijd geleden heb gemaakt. Het is iets helemaal anders, ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
YouTube: The Road To Damascus - David Demuynck
[edit] Ik heb hier nog een nummer geupload dat ik al een hele tijd geleden heb gemaakt. Het is iets helemaal anders, ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
YouTube: The Road To Damascus - David Demuynck
[ Voor 41% gewijzigd door RhodesMK1 op 08-11-2010 16:38 ]
Heb FL maar weer eens geopend. Inspiratie van hoofd naar FL lijkt wel niet te doen. Hoe krijg je bijv. dat op ~16,50 tot 17,50sec in YouTube: Hip Hop beat fl studio (fruit loops)? (Bedoel niet de synth die op 14 begint).
16 vakjes, 5e, 8e, 10e, 13e gevuld met rim komt vrij close. Andere samples er omheen laten het al snel mooier klinken dan het is...
16 vakjes, 5e, 8e, 10e, 13e gevuld met rim komt vrij close. Andere samples er omheen laten het al snel mooier klinken dan het is...
[ Voor 20% gewijzigd door Saturnus op 08-11-2010 17:46 ]
2, 5, 13, 16 (en dan bij de eerste keer de 2 uit)
(maar voor dit soort dingen moet je gewoon blijven proberen; gevoel voor ritme heb je of heb je niet - of je moet eens gaan kijken naar iets als http://www.akaipro.com/mpd24 wat het wellicht makkelijker maakt. Er zijn overigens ook goedkopere: http://www.akaipro.com/lpd8 )
(maar voor dit soort dingen moet je gewoon blijven proberen; gevoel voor ritme heb je of heb je niet - of je moet eens gaan kijken naar iets als http://www.akaipro.com/mpd24 wat het wellicht makkelijker maakt. Er zijn overigens ook goedkopere: http://www.akaipro.com/lpd8 )
Afentoe de boel even aan de kant zetten is ook wel eens goed. Ik ga dan altijd even een weekendje in m'n zomerhuisje op de antillen zitten, ben ik zo weer bij.
in vlaaing peerds fantasie dan...
Ik ben inmiddels ook al een tijdje bezig met produceren. Nu ik FLstudio redelijk beheers wil ik me focussen op het maken van tracks. Qua hardware is het bij mij nu behelpen. Ik heb een Dell Studio laptop gekoppeld aan een Pioneer versterker met een setje speakers. Dat werkt opzich best goed.
Nu produceer ik liever met een headphone, dat zou geen problemen moeten opleveren. Maar de geluidsinterface van de Dell is echt teleurstellend. Bij de headphones hoor ik bij stiltes een beetje ruis, bij in ear oordopjes is dat nog erger.
Tijd voor een redelijk usb audio interface dus..
Maar welke?
Mijn budget gaat tot ongeveer 100 euro. Ik moet minstens mijn versterker kunnen aansluiten en mijn headphones. In de toekomst misschien iets meer, maar nu is dit nog niet nodig.
Ik heb de volgende gevonden interfaces gevonden, ze hebben allemaal asio support etc. Alleen ik heb absoluut geen idee welke de beste keuze is!
TASCAM US-100 USB
+Stevige behuizing
-16bit/48khz
ESI Maya44 USB
+4 in/4 out
-oogt een beetje goedkoop
ESI U24 XL 24bit USB
+Digital in/out
+Stevige behuizing
-TRS dus kabels meebestellen (dit is niet echt een probleem, maar wel vervelend natuurlijk)
E-MU 0202
+Chipset lijkt me erg goed (24-bit/192kHz A/D en D/A converters (A/D: 113dB SNR, D/A: 112dB SNR))
-Geen stabiele Windows 7 x64 drivers, sinds kort alleen beta drivers voor W7
Reloop Play USB DJ
+eventueel geschikt voor dj toepassingen
+voelt degelijk aan
-beperkte aansluitingen
Welke interface kunnen jullie me aanraden?
Nu produceer ik liever met een headphone, dat zou geen problemen moeten opleveren. Maar de geluidsinterface van de Dell is echt teleurstellend. Bij de headphones hoor ik bij stiltes een beetje ruis, bij in ear oordopjes is dat nog erger.
Tijd voor een redelijk usb audio interface dus..
Maar welke?
Mijn budget gaat tot ongeveer 100 euro. Ik moet minstens mijn versterker kunnen aansluiten en mijn headphones. In de toekomst misschien iets meer, maar nu is dit nog niet nodig.
Ik heb de volgende gevonden interfaces gevonden, ze hebben allemaal asio support etc. Alleen ik heb absoluut geen idee welke de beste keuze is!
TASCAM US-100 USB
+Stevige behuizing
-16bit/48khz
ESI Maya44 USB
+4 in/4 out
-oogt een beetje goedkoop
ESI U24 XL 24bit USB
+Digital in/out
+Stevige behuizing
-TRS dus kabels meebestellen (dit is niet echt een probleem, maar wel vervelend natuurlijk)
E-MU 0202
+Chipset lijkt me erg goed (24-bit/192kHz A/D en D/A converters (A/D: 113dB SNR, D/A: 112dB SNR))
-Geen stabiele Windows 7 x64 drivers, sinds kort alleen beta drivers voor W7
Reloop Play USB DJ
+eventueel geschikt voor dj toepassingen
+voelt degelijk aan
-beperkte aansluitingen
Welke interface kunnen jullie me aanraden?
Spaar door en wacht op de Sint. Mik op 200 euro, daar heb je meer aan.Bliz schreef op woensdag 10 november 2010 @ 17:16:
Mijn budget gaat tot ongeveer 100 euro.
Wen er maar aan; RCA is niet de gouden standaard in de studio-TRS dus kabels meebestellen (dit is niet echt een probleem, maar wel vervelend natuurlijk)
Bedankt voor je reactie, helaas heb ik de komende tijd geen 200 euro te besteden. Het lijkt een beetje meer, maar het is natuurlijk wel het dubbele. Qua functies komt de E-MU 0202 USB het dichtst in de buurt van mijn wensen.Yoozer schreef op donderdag 11 november 2010 @ 08:47:
[...]
Spaar door en wacht op de Sint. Mik op 200 euro, daar heb je meer aan.
[...]
Wen er maar aan; RCA is niet de gouden standaard in de studio.
De beta drivers zijn blijkbaar wel ok, dus dat is ook het probleem niet meer.
Het lijkt me een prima opstapje om mee te beginnen. Mocht iemand een beter alternatief voor ongeveer 100 euro weten dan hoor ik het graag. Vanavond ga ik hem namelijk even bestellen
Iemand hier die "Touchable" gebruikt? Dit is een mooie ipad controller voor Ableton Live.
Ik heb de app nu een aantal weken, en het is erg handig in gebruik. De interface verandert telkens, afhankelijk van wat je op dat moment wilt doen. Hier is de officiële website: http://touch-able.com/Site/touchable.html

Hier nog een video over Touchable, die een korte indruk geeft: http://www.youtube.com/watch?v=MD4AeX6UFfc
Ik heb de app nu een aantal weken, en het is erg handig in gebruik. De interface verandert telkens, afhankelijk van wat je op dat moment wilt doen. Hier is de officiële website: http://touch-able.com/Site/touchable.html

Hier nog een video over Touchable, die een korte indruk geeft: http://www.youtube.com/watch?v=MD4AeX6UFfc
[ Voor 5% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 13-11-2010 23:07 ]
Bagger zeg. Eindelijk een fatsoenlijk kabeltje om scratch te recorden vanuit de DJ mixer...komt der op een of andere manier zo'n piep doorheen. 
Aha het stop als ik de externe USB geluidskaart die de timecode setup regelt eruit trekt...wat nou niet echt de bedoeling van de setup was...
Aha het stop als ik de externe USB geluidskaart die de timecode setup regelt eruit trekt...wat nou niet echt de bedoeling van de setup was...
[ Voor 33% gewijzigd door Saturnus op 18-11-2010 00:38 ]
Groundloop wss?Saturnus schreef op donderdag 18 november 2010 @ 00:35:
Bagger zeg. Eindelijk een fatsoenlijk kabeltje om scratch te recorden vanuit de DJ mixer...komt der op een of andere manier zo'n piep doorheen.
edit:
Eindelijk weer wat gebrouwen. Morgen wordt ie gemasterd en plaats ik hem hier. en gaat ie naar Carl Craig

[ Voor 13% gewijzigd door Florinsz op 19-11-2010 02:11 ]
@ Saturnus:
Klinkt alsof je ook het timecode signaal aan het opnemen bent?
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
nvm
[ Voor 98% gewijzigd door roodbwoy op 19-11-2010 17:55 ]
Heb een eerste opzet klaar van mijn nieuwste track, Suus. 
http://soundcloud.com/nyx_1978/george-hefner-suus-wip
Vind zelf de basis iig heel erg goed, mist nog variatie, vooral fills, en daar ga ik de komende dagen maar eens goed voor zitten. Ben er verder nog niet over uit of het gedeelte na de break rond 4:30 wel ok is, de ''schwung'' lijkt er eigenlijk een beetje uit te zijn dan.
Iemand anders feedback ?
http://soundcloud.com/nyx_1978/george-hefner-suus-wip
Vind zelf de basis iig heel erg goed, mist nog variatie, vooral fills, en daar ga ik de komende dagen maar eens goed voor zitten. Ben er verder nog niet over uit of het gedeelte na de break rond 4:30 wel ok is, de ''schwung'' lijkt er eigenlijk een beetje uit te zijn dan.
Iemand anders feedback ?
[ Voor 20% gewijzigd door On_E op 21-11-2010 11:09 ]
Zou kunnen. Wat is de Nederlandse omschrijving hiervoor?
De timecode input beluisteren is gemute, oftewel software (djDecks) gebruikt het maar laat het verder niet horen. Daarbij komt dat ik er ook last van heb als de draaitafels stil staan of uit zijn.Da_maniaC schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 06:16:
@ Saturnus:
Misschien iets met de mixer, de PC is geaard, de mixer heeft geen aarde aansluiting.
Nieuwe probleem:

Ik denk dat het door Remote Desktop gebruik gekomen is tijdens FL, maar wat is de oplossing? (Project onafhankelijk.)
Geprobeert:
1. Rechtermuis knop eropd an worden de samples weer normaal maar na in een andere pattern zijn geweest is het weer fout
2. Blokjes van de sample invullen en weer leeghalen
3. PC restart
4. FL reinstall met settings delete option
"Fixed." #1 gedaan. Toen channel settings van een sample geopend, beetje door heen gebladerd en nu lijkt het weer normaal.

[ Voor 17% gewijzigd door Saturnus op 22-11-2010 19:12 ]
Wikipedia: AardlusSaturnus schreef op maandag 22 november 2010 @ 18:03:
Zou kunnen. Wat is de Nederlandse omschrijving hiervoor?
(maar dat had je ook kunnen vinden als je ground loop in Wikipedia had ingetikt en dan op "Nederlands" had geklikt
Piepen kan ook door feedback komen; test eens of de toonhoogte omlaag gaat als je de latency/buffer groter maakt.
http://soundcloud.com/piratemathew/pilletje-voor-de-pep
eindmixcompressie en dynamiek zijn voor mietjes, alles in het rood!
PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether
Ik heb in geen dagen zo hard gelachen! Ik zie er enkele hakkers minutenlang veel te hard op geven :-D.mattttt schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 17:26:
CoC: MISSeR | Steam: r3veng
Heb wat met de settings voor de ASIO geluidskaart gespeeld maar geen verandering.Yoozer schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 11:00:
[...]
Wikipedia: Aardlus
(maar dat had je ook kunnen vinden als je ground loop in Wikipedia had ingetikt en dan op "Nederlands" had geklikt).
Piepen kan ook door feedback komen; test eens of de toonhoogte omlaag gaat als je de latency/buffer groter maakt.
Voor de line in: Hoe hoger het aantal Hz, hoe minder ruis naast de piep, maar ook dit scheelt nauwelijks.
Geminimaliseerde setup:

Zodra het bovenstaande 'rondje' onderbroken wordt is de piep weg...zal dus wel aardlus zijn ja.

Mijn geluidskaart heeft daar een special aarde aansluiting voor. Heeft die van jou dat niet?
Ding rechtsonder
Ding rechtsonder

Nee helaas, heb een ESI Maya44 USB. Mixer is een Numark DXM09. Deze heeft ook geen aarde en lijkt de hoofdschuldige te zijn. Paar uur terug alles aan een laptop op accu gehangen. Enige die nog stroom pakte uit een stopcontact (uit een groep zondere andere apparaten) was de mixer. Ook toen de piep.
Verwijderd
Noem je dat hard?mattttt schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 17:26:
Saturnus heb je het probleem al weten te lokaliseren? Kan het te maken hebben met trial software (djDecks) oid? Die hebben de neiging soms een piep door je signaal te gooien om te voorkomen dat het gebruik al te prettig wordt en je het snel wilt kopen 
Dikke long shot, maar beter dan niks
Denk het tbh niet gezien je het al soort-van gelokaliseerd hebt.
edit: vond dit op djDecks beep wat m'n vermoeden ook beetje bevestigd.
[ Voor 26% gewijzigd door apNia op 24-11-2010 00:46 ]
Soundcloud heeft hem zitten normalizen
Geprobeerd om een relaxte beat te maken. Vind hem zelf wel aardig goed gelukt.
motabeatz.com
Producers!
Ik ben zelf in het bezit van de Yamahahaha HS80M monitors en ben erg tevereden! Mooie vlakke response en gelukkig niet zo erg gekleurd als mijn oude KRK-tjes. Enige probleem waar ik tegen aan loop is dat ik het "laag" niet goed ervaar, volgens de manual zouden de speakers tot 45Hz gaan en uiteraard heb ik (in hoeverre mijn kamer dit toelaat) de speakers zo goed mogelijk gepositioneerd.
De muziekstijl die ik produceer is bass-heavy muziek (denk o.a. dubstep / hipperdiehop / drum and bass), en hier in is bass een zeer essentieel iets en brengt best wel wat ongemakkelijkheden met zich mee als je thuis in je studio niet volledig kan ervaren wat de bass op club speakers zou moeten doen, het is nu voornamelijk giswerk, ik gebruik een spectrum analyzer waarin ik "zie" wat de bass doet en hier mijn eigen vertaling aangeef om dit later terug te beluisteren in mijn auto die wel een soort van sub heeft en dan hopen dat dit in clubs ook goed klinkt
.
Nu sta ik dus op het punt om toch maar een subwoofer aan te schaffen zodat ik thuis kan ervaren wat de sub op een goed systeem zou moeten doen en hoe het laag ( < 100Hz) beweegt, de sub die ik op het oog heb is de Yamaha HS10W, ik lees hier goede reviews over en zouden mooi bij mij HS80M's staan, zijn hier mensen die ervaring hebben met het produceren icm een subwoofer? Welke nadelen heeft dit, welke voordelen? Wat zijn de valkuilen en waar moet je op letten (ook qua room treatment)?
Misschien ook nog tips voor andere subwoofers (aangezien de HS10W 450,- euro is!!!)
Gegroet!
Ik ben zelf in het bezit van de Yamahahaha HS80M monitors en ben erg tevereden! Mooie vlakke response en gelukkig niet zo erg gekleurd als mijn oude KRK-tjes. Enige probleem waar ik tegen aan loop is dat ik het "laag" niet goed ervaar, volgens de manual zouden de speakers tot 45Hz gaan en uiteraard heb ik (in hoeverre mijn kamer dit toelaat) de speakers zo goed mogelijk gepositioneerd.
De muziekstijl die ik produceer is bass-heavy muziek (denk o.a. dubstep / hipperdiehop / drum and bass), en hier in is bass een zeer essentieel iets en brengt best wel wat ongemakkelijkheden met zich mee als je thuis in je studio niet volledig kan ervaren wat de bass op club speakers zou moeten doen, het is nu voornamelijk giswerk, ik gebruik een spectrum analyzer waarin ik "zie" wat de bass doet en hier mijn eigen vertaling aangeef om dit later terug te beluisteren in mijn auto die wel een soort van sub heeft en dan hopen dat dit in clubs ook goed klinkt
Nu sta ik dus op het punt om toch maar een subwoofer aan te schaffen zodat ik thuis kan ervaren wat de sub op een goed systeem zou moeten doen en hoe het laag ( < 100Hz) beweegt, de sub die ik op het oog heb is de Yamaha HS10W, ik lees hier goede reviews over en zouden mooi bij mij HS80M's staan, zijn hier mensen die ervaring hebben met het produceren icm een subwoofer? Welke nadelen heeft dit, welke voordelen? Wat zijn de valkuilen en waar moet je op letten (ook qua room treatment)?
Misschien ook nog tips voor andere subwoofers (aangezien de HS10W 450,- euro is!!!)
Gegroet!
Een extra aardedraad trekken ga je dat niet mee oplossen. Die brom ontstaat doordat er stroom in de lus wordt geïnduceerd (vanaf het net en andere storingsbronnen) en door de weerstand van de hele aardlus ontstaat er dan een spanning die over je signaal heen hoorbaar is. Ga je nu alleen tussen je audio I/F en je mixer een aardedraadje bijleggen (daar liggen al 2 aardedraden, namelijk vanaf je tulpkabel), dan verlaag je hooguit de weerstand op dat punt en zal je er netto niet veel mee opschieten.Saturnus schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 23:10:
Nee helaas, heb een ESI Maya44 USB. Mixer is een Numark DXM09. Deze heeft ook geen aarde en lijkt de hoofdschuldige te zijn. Paar uur terug alles aan een laptop op accu gehangen. Enige die nog stroom pakte uit een stopcontact (uit een groep zondere andere apparaten) was de mixer. Ook toen de piep.
De beste oplossing is om de lus ergens te doorbreken, maar dat is niet makkelijk sinds de USB- en tulpkabels allemaal noodzakelijkerwijs geaard zijn
Een betere optie is zelfs om niet de USB én de lijningang op je PC te gebruiken, maar het pad naar je PC zo enkel mogelijk te houden. De enige lus die je dan nog houdt is tussen je audio-interface en je mixer, en daar kun je het totale oppervlak (de 'kring' die doorlopen wordt) klein van houden door de kabels te bundelen.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Ik ken weinig/niks over elektriciteit, maar ik heb al eens een gelijkaardig probleem gehad en had dit opgelost door de hele zaak te ontaarden. Ik had een verdeeldoos die niet meer gebruikt werd opengemaakt en de aardedraden verwijderd. Is dit een valabele oplossing of is dat levensgevaarlijk?
Levensgevaarlijk, niet doen.RhodesMK1 schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 00:10:
Ik ken weinig/niks over elektriciteit, maar ik heb al eens een gelijkaardig probleem gehad en had dit opgelost door de hele zaak te ontaarden. Ik had een verdeeldoos die niet meer gebruikt werd opengemaakt en de aardedraden verwijderd. Is dit een valabele oplossing of is dat levensgevaarlijk?
Die truc wordt door wat minder elektronica-geschoolden ook nog wel eens op het podium toegepast, maar kan gevaarlijke situaties opleveren. De randaarde van een apparaat is er voor ontworpen dat de stroom via die leiding weg kan lopen als er (door een defect) een stroomvoerende draad contact maakt met de metalen behuizing. Knip je nu vrolijk die randaarde door, dan loop je het risico dat er bij zo'n defect de hele behuizing onder 230V komt te staan. Geloof mij, dat doet pijn
Verder gebruiken schakelende voedingen (die dingen in PC's, je weet wel) vaak de aardleiding om lekspanningen- en stromen van het netfilter af te voeren. Werk je dan met een zwevende aarde, dan staat de behuizing van je PC onder ongeveer 110V aan spanning ten opzichte van aardniveau, wat de meeste apparatuur ook niet fijn vindt als je ineens een WEL geaarde installatie eraan vastknoopt. Zo heb ik menig vonkjes en opdonders gehad van USB- en tulpkabels die elkaars aarde niet helemaal begrepen.
Lang verhaal kort: Knip in geen enkel geval de aardleiding door. Zoek desnoods naar een alternatieve oplossing zónder randaarde (dus met een platte 'euro' stekker).
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Het is echt iets hardwarematigs/technisch. Toch bedankt voor de moeite.apNia schreef op woensdag 24 november 2010 @ 00:43:
Saturnus heb je het probleem al weten te lokaliseren? Kan het te maken hebben met trial software (djDecks) oid? Die hebben de neiging soms een piep door je signaal te gooien om te voorkomen dat het gebruik al te prettig wordt en je het snel wilt kopen
Heb gemerkt als ik ervoor zorg dat het geen rondje is door bijvoorbeeld een laptop te gebruiken om op te nemen er weinig aan de hand is, maar dat is ook niet altijd haalbaar.Stoney3K schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 22:00:
[...]
Een extra aardedraad trekken ga je dat niet mee oplossen. Die brom ontstaat doordat er stroom in de lus wordt geïnduceerd (vanaf het net en andere storingsbronnen) en door de weerstand van de hele aardlus ontstaat er dan een spanning die over je signaal heen hoorbaar is. Ga je nu alleen tussen je audio I/F en je mixer een aardedraadje bijleggen (daar liggen al 2 aardedraden, namelijk vanaf je tulpkabel), dan verlaag je hooguit de weerstand op dat punt en zal je er netto niet veel mee opschieten.
De beste oplossing is om de lus ergens te doorbreken, maar dat is niet makkelijk sinds de USB- en tulpkabels allemaal noodzakelijkerwijs geaard zijn... je kan het wel doen, door bijvoorbeeld in je opnamepad een DI-box te zetten en van daaraf naar je opnamesysteem.
Een betere optie is zelfs om niet de USB én de lijningang op je PC te gebruiken, maar het pad naar je PC zo enkel mogelijk te houden. De enige lus die je dan nog houdt is tussen je audio-interface en je mixer, en daar kun je het totale oppervlak (de 'kring' die doorlopen wordt) klein van houden door de kabels te bundelen.
Dan zou ik de 4in/4out USB kaart moeten vervangen voor iets dat nog meer heeft want alles is nu al in gebruik. Ook niet heel erg goedkoop.
"Producen" gaat goed trouwens. Heel veel functies van Fruity ontdekt afgelopen week. Losstaand komen er aardige geluiden uit, maar de combinatie...pfff dat is pas het echte werk...
[ Voor 4% gewijzigd door Saturnus op 29-11-2010 00:19 ]
Zijn er eigenlijk goeie tutorials voor het layeren van kicks en snares? In het bijzonder voor drum & bass. Ik layer alijd wel, maar vrij simpel, bijvoorbeeld bij kicks een voor de 'klap' en een lagere voor de uitloop met een trage attack. Volgens mij is er nog zo veel meer uit te halen dan wat ik doe.
Vandaag Native Instruments Maschine binnen gekregen
mooi voor bij de collectie (battery, massive, reaktor, the finger, the mouth)
Zit nu nog op mn werk dus kan het nog even niet proberen.. maar ik ben erg benieuwd wat ik er vanavond allemaal uit krijg. Er zit een flinke library bij (nog meer zelfs sinds 1.5) 1.6 brengt binnenkort VST support voor synths/fx
Zit nu nog op mn werk dus kan het nog even niet proberen.. maar ik ben erg benieuwd wat ik er vanavond allemaal uit krijg. Er zit een flinke library bij (nog meer zelfs sinds 1.5) 1.6 brengt binnenkort VST support voor synths/fx
This space is occupied
Het is gebeurd, ik ben ook verslingerd geraakt
ben nu met reason 5 bezig omdat dit wel gebruiksvriendelijk is.
Ga ook een Akai mpk-25 kopen als ik het geld heb.
Probleem is alleen dat ik geen muzikale kennis heb of ooit gestudeerd heb en ik merk wel dat ik dat mis. Nu hoorde ik in een youtube video iemand over een chord progression programma. Kennen jullie dit?
Of hebben jullie misschien ander goed studeer materiaal?
Ga ook een Akai mpk-25 kopen als ik het geld heb.
Probleem is alleen dat ik geen muzikale kennis heb of ooit gestudeerd heb en ik merk wel dat ik dat mis. Nu hoorde ik in een youtube video iemand over een chord progression programma. Kennen jullie dit?
Of hebben jullie misschien ander goed studeer materiaal?
zonder zacht geen hard, maar inderdaad, is dat hard? Beyonce en Shakira zijn nog harder.mattttt schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 17:26:
neh grapje vin'm eigenlijk wel koel, kan 'm mixen met dnb
@roodbwoy
De HS80M zou eigenlijk wel genoeg low end moeten geven om goede beoordelingen mee te maken, misschien ligt het meer door de plaatsing in de ruimte dat je niet genoeg bas ervaart, hoewel mijn ervaring wel is dat Yamaha's altijd vrij heldere toon hebben. Soms kruipt een dubstep of dnb sub nog wel's naar de 30hz toe, maar ook dat zou je nog wel moeten horen.
Ikzelf ben wel een beetje huiverig voor subwoofers, omdat alle mixen die ik er ooit mee heb gemaakt achteraf bijzonder slecht afgesteld bleken te zijn. Als je de ruimte ervoor hebt is misschien een paar grotere speakers wel beter. Het hoeven op zich niet eens hele dure monitors te zijn, een paar goede hifi speakers zouden je er net zo goed een beeld van kunnen geven en voor het nauwkeurige afstellen heb je nog altijd je HS80M's natuurlijk!
edit; als je dnb leukt vind, hoor ik graag een reactie op bonvenstaande link!
[ Voor 44% gewijzigd door vlaaing peerd op 08-12-2010 14:33 . Reden: reactie op roodbwoy ]
Waarom neem je niet een set KRK RP 8 G2's? Of heb je die al gehad? Die KRK's geven erg veel bass en zijn erg populair in de hip hop scene. Scheelt je een hoop centen ten opzichte van de 2+1 combi die je nu in gedachten hebt, voor om en nabij de 500 euro heb een set KRK RP 8 G2's. Die Yam's die raak je wel kwijt voor een leuk prijsje.roodbwoy schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 17:39:
Producers!
De muziekstijl die ik produceer is bass-heavy muziek (denk o.a. dubstep / hipperdiehop / drum and bass), en hier in is bass een zeer essentieel iets en brengt best wel wat ongemakkelijkheden met zich mee als je thuis in je studio niet volledig kan ervaren wat de bass op club speakers zou moeten doen, het is nu voornamelijk giswerk, ik gebruik een spectrum analyzer waarin ik "zie" wat de bass doet en hier mijn eigen vertaling aangeef om dit later terug te beluisteren in mijn auto die wel een soort van sub heeft en dan hopen dat dit in clubs ook goed klinkt.
Gegroet!
Ik zal die linkg eens checken als ik thuis ben!vlaaing peerd schreef op woensdag 08 december 2010 @ 14:02:
[...]
zonder zacht geen hard, maar inderdaad, is dat hard? Beyonce en Shakira zijn nog harder.
neh grapje vin'm eigenlijk wel koel, kan 'm mixen met dnb
@roodbwoy
De HS80M zou eigenlijk wel genoeg low end moeten geven om goede beoordelingen mee te maken, misschien ligt het meer door de plaatsing in de ruimte dat je niet genoeg bas ervaart, hoewel mijn ervaring wel is dat Yamaha's altijd vrij heldere toon hebben. Soms kruipt een dubstep of dnb sub nog wel's naar de 30hz toe, maar ook dat zou je nog wel moeten horen.
Ikzelf ben wel een beetje huiverig voor subwoofers, omdat alle mixen die ik er ooit mee heb gemaakt achteraf bijzonder slecht afgesteld bleken te zijn. Als je de ruimte ervoor hebt is misschien een paar grotere speakers wel beter. Het hoeven op zich niet eens hele dure monitors te zijn, een paar goede hifi speakers zouden je er net zo goed een beeld van kunnen geven en voor het nauwkeurige afstellen heb je nog altijd je HS80M's natuurlijk!
edit; als je dnb leukt vind, hoor ik graag een reactie op bonvenstaande link!
Over de speakers, ik ben eigelijk bang dat het idd met ruimte en plaatsing te maken heeft, moeilijke materie imho, zeker als je niet de vrije hand heb om alles te verplaatsen/weg te halen.
Thanks voor de reply, betreft de KRK's, ik heb zelf de RP5 gehad, vond dat deze aardig "gekleurd" waren, dat is ook waar ik bang voor ben met de RP8, geeft deze de bass weer zoals deze "echt" is, of lijken de RP8's veel bass te geven waardoor je uiteindelijk je bass zachter mixt en dat weer tegen valt op andere systemen?regmaster schreef op woensdag 08 december 2010 @ 15:44:
[...]
Waarom neem je niet een set KRK RP 8 G2's? Of heb je die al gehad? Die KRK's geven erg veel bass en zijn erg populair in de hip hop scene. Scheelt je een hoop centen ten opzichte van de 2+1 combi die je nu in gedachten hebt, voor om en nabij de 500 euro heb een set KRK RP 8 G2's. Die Yam's die raak je wel kwijt voor een leuk prijsje.
Ik denk dat ik nog even verder moet stoeien met plaatsing en ruimte, en uiteraard ook wennen aan de speakers. Ik heb ze pas 3 maanden.
Oh, maar dan zou ik eerst even lekker los spelen met die Yamaha's en een beetje experimenteren met plaatsing.roodbwoy schreef op woensdag 08 december 2010 @ 15:49:
[...]
Thanks voor de reply, betreft de KRK's, ik heb zelf de RP5 gehad, vond dat deze aardig "gekleurd" waren, dat is ook waar ik bang voor ben met de RP8, geeft deze de bass weer zoals deze "echt" is, of lijken de RP8's veel bass te geven waardoor je uiteindelijk je bass zachter mixt en dat weer tegen valt op andere systemen?
Ik denk dat ik nog even verder moet stoeien met plaatsing en ruimte, en uiteraard ook wennen aan de speakers. Ik heb ze pas 3 maanden.
Die RP8's klinken stukken beter dan de RP5's, maar de bassen zijn nog steeds stevig aanwezig hoewel wel veel beter gecontroleerd. Maar je moet gewoon zelf een keer ergens gaan luisteren want alleen jouw oren zijn in staat om te bepalen of ze voor jou goed klinken.
Er is eigenlijk weinig over te zeggen, ik denk omdat je verschillende eigenschappen van de 2 kicks wilt gebruiken je al op de goede weg zit. Doorgaans worden de levels wel praktisch 2x zo hoog, maar kun je compenseren door compressie of simpelweg volumeregeling. Verder zou je bv bij de "klap" kick wat laag uit kunnen equalisen en uit de "laag" kick wat hoog, kicks zijn wel headroomvreters namelijk, zeker als je er 2 tegelijkertijd afspeelt.apNia schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 14:29:
Zijn er eigenlijk goeie tutorials voor het layeren van kicks en snares? In het bijzonder voor drum & bass. Ik layer alijd wel, maar vrij simpel, bijvoorbeeld bij kicks een voor de 'klap' en een lagere voor de uitloop met een trage attack. Volgens mij is er nog zo veel meer uit te halen dan wat ik doe.
Om die reden moet je er ook niet op verkijken dat een extra kick of snare beter klinkt, het volume is gewoon veel harder geworden waardoor die vetter lijkt.
en over feestjes missen gesproken, je hebt laatst én Teebee én Calyx én Counterstrike én Noisia gemist en als surprise guests waren Foreign Beggars er ook nog~!
@roodbwoy
hehehe goed idee, koop jij dan de RP8 en dan koop ik wel je Yamaha's af voor een leuk prijsje!
Enkele plaatsingtips;
- plaats bij voorkeur de speakers in de lengterichting van de kamer, door de lange golven van een lage frequentie heeft deze lengte nodig om te ontwikkelen en staande golven (botsende, zichzelf phasecancelende golven) te vermijden
- in een gelijkbenig driehoek waarbij de luisterpositie bij voorkeur niet over het midden van de kamer is
- is je kamer enigszins in te delen met kasten en wanden, etc dan bij voorkeur geen vierkant van je kamer maken maar een rechthoek.
- zet de speakers niet te dicht in de hoek, de HS80M heeft een achterpoort, laat wat ruimte zodat de bas zich kan ontwikkelen.
- heb je veel reflecte/galm van de hoge tonen dan gaat dit het hoog ook versterken, misschien zou je dan diffusers kunnen overwegen.
Veel lui vergissen zich vaak op wat voor invloed de kamer op hjet beoordelen van het geluid heeft. Je kan echter zeer waarschijnlijk beter mixen op een setje philips hifi speakers in een goede ruimte dan met peperdure mackie's in een slechte.
@nickysantoro
leuke track, heerlijk om even achterover te hangen na het werk, een pilsje bij te drinken en het eea te roken.
[ Voor 42% gewijzigd door vlaaing peerd op 09-12-2010 00:26 ]
Bedankt voor de tips, ik heb al een iets betere bass weergave weten te krijgen door mn speakers verder van de muur te zetten en mn bureau in het midden van de kamer, nog niet optimaal maar een stuk beter.vlaaing peerd schreef op woensdag 08 december 2010 @ 21:42:
[...]
Er is eigenlijk weinig over te zeggen, ik denk omdat je verschillende eigenschappen van de 2 kicks wilt gebruiken je al op de goede weg zit. Doorgaans worden de levels wel praktisch 2x zo hoog, maar kun je compenseren door compressie of simpelweg volumeregeling. Verder zou je bv bij de "klap" kick wat laag uit kunnen equalisen en uit de "laag" kick wat hoog, kicks zijn wel headroomvreters namelijk, zeker als je er 2 tegelijkertijd afspeelt.
Om die reden moet je er ook niet op verkijken dat een extra kick of snare beter klinkt, het volume is gewoon veel harder geworden waardoor die vetter lijkt.
en over feestjes missen gesproken, je hebt laatst én Teebee én Calyx én Counterstrike én Noisia gemist en als surprise guests waren Foreign Beggars er ook nog~!
@roodbwoy
hehehe goed idee, koop jij dan de RP8 en dan koop ik wel je Yamaha's af voor een leuk prijsje!![]()
Enkele plaatsingtips;
- plaats bij voorkeur de speakers in de lengterichting van de kamer, door de lange golven van een lage frequentie heeft deze lengte nodig om te ontwikkelen en staande golven (botsende, zichzelf phasecancelende golven) te vermijden
- in een gelijkbenig driehoek waarbij de luisterpositie bij voorkeur niet over het midden van de kamer is
- is je kamer enigszins in te delen met kasten en wanden, etc dan bij voorkeur geen vierkant van je kamer maken maar een rechthoek.
- zet de speakers niet te dicht in de hoek, de HS80M heeft een achterpoort, laat wat ruimte zodat de bas zich kan ontwikkelen.
- heb je veel reflecte/galm van de hoge tonen dan gaat dit het hoog ook versterken, misschien zou je dan diffusers kunnen overwegen.
Veel lui vergissen zich vaak op wat voor invloed de kamer op hjet beoordelen van het geluid heeft. Je kan echter zeer waarschijnlijk beter mixen op een setje philips hifi speakers in een goede ruimte dan met peperdure mackie's in een slechte.
@vlaaing peerd, apnia
Wat ik doe (dubstep) is een mooie ronde punchy kick zoeken, hier een EQ op gooien daarmee het stukje isoleren van wat ik zoek, usually de punch, dan een kick zoeken met wat hoog en deze ook dmv EQ er op "lijmen", zo behoud je je headroom een beetje.
Voor de mensen die in de buurt van Nijmegen wonen. De 18e geeft Dave Clarke 2 masterclasses in Serato en Live in Doornroosje, entree is 10 euro.. Ik zit zelf nog in dubio maar heb er wel oren naar..
http://www.doornroosje.nl...?eventid=800657&id=716474
http://www.doornroosje.nl...?eventid=800657&id=716474
Ik heb nog eens iets gemaakt, het is meer soundtracky... Ik hoor graag wat jullie ervan vinden, Voor de technische kant van de zaak: hebben er nog mensen hier een beetje moeite met het doseren van het lage gebied?
YouTube: Umbra - David Demuynck
Dankje voor je compliment. In zo'n situatie kan ik mij goed voorstellen dat het rustgevend isvlaaing peerd schreef op woensdag 08 december 2010 @ 21:42:
[...]
@nickysantoro
leuke track, heerlijk om even achterover te hangen na het werk, een pilsje bij te drinken en het eea te roken.Leuke intro heb je trouwens bij je youtube clipjes, ziet er pro uit!
motabeatz.com
Ik gebruik soms wel 16 layers welke ik van reason naar cubase route. Natuurlijk wel volume bijwerken! je kunt alle kanten op met filters eq en compressie. Ik maak dankbaar gebruik van Rbass van waves en de mogelijkheden binnen reason. Ampeg van ikmedia (of hoe dat ook weer heet) is ook lekker. Ik route alles weer naar een grouptrack. Op de hogere bass maak ik ook wel gebruik van delay, wahwah of phaser, wel ongebruikelijk voor bass maar daarom juist leuk om het wel te laten klinken. Helaas is mijn setup op de pc brak en op de mac heb ik geen cubase en reason.apNia schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 14:29:
Afluisteren gaat hier ook niet 100% ik mix gewoon op db af. Heb op verschillende systemen geluistert en kwam tot de conclusie dat ik er 4 db naast zat. Tegenwoordig doe ik het gewoon op een koptelefoon.(beyerdynamic dt 990 pro) Daar hoor ik eerder of het in het sublaag misgaat. (heb wel softare voor compensatie voor koptelefoons maar ben de naam van het progje ff kwijt)RhodesMK1 schreef op zondag 12 december 2010 @ 20:44:
Ik heb nog eens iets gemaakt, het is meer soundtracky... Ik hoor graag wat jullie ervan vinden, Voor de technische kant van de zaak: hebben er nog mensen hier een beetje moeite met het doseren van het lage gebied?
Als licht valt ligt licht, maar hoe kan iets zo licht als licht nu vallen? Verlicht mij.
Ja maar bij 16 layers krijg ik al het gevoel dat dat echt over de top is. Volgens mij kan je echt met 3, 4 of 5 layers al hele mooie kicks en snares krijgen. Daarom wil ik eigenlijk goeie basics hebben voor D&B en dubstep, zodat ik ook beter snap waar de 'rek' in zitmerlin_33 schreef op maandag 13 december 2010 @ 01:18:
[...]
Ik gebruik soms wel 16 layers welke ik van reason naar cubase route. Natuurlijk wel volume bijwerken! je kunt alle kanten op met filters eq en compressie. Ik maak dankbaar gebruik van Rbass van waves en de mogelijkheden binnen reason. Ampeg van ikmedia (of hoe dat ook weer heet) is ook lekker. Ik route alles weer naar een grouptrack. Op de hogere bass maak ik ook wel gebruik van delay, wahwah of phaser, wel ongebruikelijk voor bass maar daarom juist leuk om het wel te laten klinken. Helaas is mijn setup op de pc brak en op de mac heb ik geen cubase en reason.
Dat kan ook best, ik gebruik maar zelden 16 layers op een basskick. Als ik het doe is het niet over de top qua sound en is de kick niet mono. (niet in het hoog tenminste) Maar als je opgeslagen geluiden gebruikt en die weer layered dan heb je uiteindelijk meer als 3-5 layers gebruikt als die al eerder met diverse layers zijn aangemaakt.apNia schreef op maandag 13 december 2010 @ 13:04:
[...]
Ja maar bij 16 layers krijg ik al het gevoel dat dat echt over de top is. Volgens mij kan je echt met 3, 4 of 5 layers al hele mooie kicks en snares krijgen. Daarom wil ik eigenlijk goeie basics hebben voor D&B en dubstep, zodat ik ook beter snap waar de 'rek' in zit
http://musicmasteringonline.com/members/index2.php?option=com_content&do_pdf=1&id=203
http://dnbbeats.com/how-to-layer-drum-n-bass-breaks/
Basics?
http://www.youtube.com/profile?user=blacbeard#grid/uploads
Google anders eens op dnb produce + manual of tutorial.
[ Voor 21% gewijzigd door merlin_33 op 13-12-2010 20:56 ]
Als licht valt ligt licht, maar hoe kan iets zo licht als licht nu vallen? Verlicht mij.
ah neeej, 16 layers van kicks kan niet goed zijn, je moet het echt zoeken in 1 of 2 kicks tegelijkertijd, hooguit 3.
Nu vraag ik me af wat het probleem is, komen de enkele kicks niet genoeg door in de mix, of heb je niet de juiste sound? Als je Spor of Noisia tracks neemt hebben deze vaak ook maar 1 kick en soms een ghostkick.
Mocht je niet genoeg mep van de kick krijgen dan zou je evt een tubewarmer of overdrive kunnen gebruikenm als de kick regelmatig samenvalt met een baslijn dan zou je sidechaincompressie kunnen overwegen.
16 tegelijkertijd kan IMO echt niet tot een correct resultaat lijden.
Anders noem je een paar bekende tracks zoals jij de kick graag wilt hebben en dan maak ik even een kicksamplepack voor je of zoek ik even uit hoe het gemaakt word.
Nu vraag ik me af wat het probleem is, komen de enkele kicks niet genoeg door in de mix, of heb je niet de juiste sound? Als je Spor of Noisia tracks neemt hebben deze vaak ook maar 1 kick en soms een ghostkick.
Mocht je niet genoeg mep van de kick krijgen dan zou je evt een tubewarmer of overdrive kunnen gebruikenm als de kick regelmatig samenvalt met een baslijn dan zou je sidechaincompressie kunnen overwegen.
16 tegelijkertijd kan IMO echt niet tot een correct resultaat lijden.
Anders noem je een paar bekende tracks zoals jij de kick graag wilt hebben en dan maak ik even een kicksamplepack voor je of zoek ik even uit hoe het gemaakt word.
Tof merlin_33, vooral http://drumnbassproduction.com/drumandbass/tutorials/ is een goeie volgens mij. Zie een Computer Music pack met Reason 4 meuk voor D&B. Thanks!
peerd > het is meer dat als ik m'n kick en snare hoor ik er tevreden over ben, maar er iets knaagt van "het kan toch niet zo simpel zijn?"
er wordt altijd zo veel gepraat over layeren, en bij mij bestaat een kick nooit uit meer dan twee layers, en kicks vaak uit 2, hooguit 3 of 4 layers.
Ik vind de snares van Katharsys bijvoorbeeld altijd lekker. Maar als ik goed oplet bij bijvoorbeeld Spor of Noisia inderdaad dan hoor ik nooit echt iets heel spannends, maw ze maken het nummer niet (in tegenstelling tot Katharsys, die grotendeels "gedragen" wordt door de percussie).
Kortom, ik weet dus niet of er een hoop te verkennen is en ik veel mis, of dat layeren een beetje overrated is.
peerd > het is meer dat als ik m'n kick en snare hoor ik er tevreden over ben, maar er iets knaagt van "het kan toch niet zo simpel zijn?"
er wordt altijd zo veel gepraat over layeren, en bij mij bestaat een kick nooit uit meer dan twee layers, en kicks vaak uit 2, hooguit 3 of 4 layers.
Ik vind de snares van Katharsys bijvoorbeeld altijd lekker. Maar als ik goed oplet bij bijvoorbeeld Spor of Noisia inderdaad dan hoor ik nooit echt iets heel spannends, maw ze maken het nummer niet (in tegenstelling tot Katharsys, die grotendeels "gedragen" wordt door de percussie).
Kortom, ik weet dus niet of er een hoop te verkennen is en ik veel mis, of dat layeren een beetje overrated is.
[ Voor 5% gewijzigd door apNia op 14-12-2010 19:48 ]
Weet íemand hier een goed alternatief voor Audacity?
Ik probeer door middel van een instrumental de vocals uit een liedje te rippen (gewoon voor de test) maar Audacity laat me niet tot op de pixel nauwkeurig slepen.
Dat is nodig als je dus door die invert-truc de vocals eruit laat springen
Ik probeer door middel van een instrumental de vocals uit een liedje te rippen (gewoon voor de test) maar Audacity laat me niet tot op de pixel nauwkeurig slepen.
Dat is nodig als je dus door die invert-truc de vocals eruit laat springen
Dit topic is gesloten.