Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-07 00:10
Ik heb deze hier al een tijdje staan en had er problemen mee in mijn netwerk, en nu wil ik het ook wel eens op deze manier proberen om het apparaat toch nog een nuttige bestemming te geven.

Maar bij de eerste stap loopt het al fout, ik moet in de webinterface geraken, maar ik kan er niet op met admin/123456. Zijn er nog andere standaard conbinaties?

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-08 21:04
Het standaard wachtwoord staat in het bijgeleverde boekje of anders op de bijgeleverde cd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attixx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-08 10:04
u_nix_we_all schreef op maandag 10 december 2007 @ 16:09:
[...]

:?
Ik weet niet wat je precies wil, maar de mybook world edition heeft standaard al samba. 8)7
Bedankt, had al een klein vermoeden dat dit het geval was... Maar moesten ze de config file eens op de normale plaats /etc/samba/smb.conf zetten waar iedereen over spreekt en niet in /var/oxsemi/smb.conf dan had ik sneller opgemerkt :)

Toch bedankt, dankzij u ben nog eens gaan zoeken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-07 00:10
Lex_brugman schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 09:38:
Het standaard wachtwoord staat in het bijgeleverde boekje of anders op de bijgeleverde cd.
admin/123456 stond ook ik in het boekje, maar de reset knop ingedrukt houden terwijl het opstart reset dat wachtwoord. Dus ik kan nu ook lekker beginnen prutsen :)

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attixx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-08 10:04
Hallo ik heb een paar problemen die ik niet krijg opgelost.

Ik ben al een tijdje aan het spelen met de rechten van mappen en dergelijke voor mijn ftp server.
Mijn bedoeling is dat ik een gebruiker heb op mijn ftp server die kan uploaden in 1 map (zijn home directory) en een andere gebruiker die alleen maar mijn shares kan lezen.
Nu als ik in windows nieuwe bestanden toevoeg op mijn schijf dan wordt de eigenaar altijd www-data. Dus dat zijn weer andere rechten. Ik heb al vanalles geprobeert maar krijg mijn zin niet.

Ook zou ik graag hebben dat ik al de files kan hiden die niet moeten getoont worden. Want als ik nu op mijn ftp server ga kan ik mijn volledig directory list zien. (etc, dev, usr ...)
In de man page van vsftpd vond ik een commando hide waarmee je a.d.h.v. een patroon file kan hiden. Nu dit werkt niet.

Ik kan ook mijn ftp server niet herstarten. Hij zegt dat hij mijn config niet kan lezen...
Dus om hem te herstarten reboot ik mijn mybook. Dacht dat hij dan ook wel mijn config ging lezen. Maar toch werkt die hide nog altijd niet.

Op mijn ftp server kan ik enkel alleen inloggen met de gebruiker die ik gebruik om met putty in te loggen. Ookal maak ik nieuwe gebruikers aan.

Heb ook het gevoel dat als ik iets verander in mijn exports bestand. Dan zie ik geen verschil op mijn windows machine. Bestaat er ergens een andere map om die shares aan te passen.

Op mijn shares die ik zie op mijn windows machine staan er ook mappen met IDxxxxxxx waar ik niet meer kan inloggen. Mogen die verwijderd worden?

Alvast bedankt voor degene die mij kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om in te loggen via SSHkeys ? Het lijkt niet op de normale manier te werken op een MyBook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomegrownBGP
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik heb een vraagje over het geheel van dit ding. Is er nog ruimte over voor een extra hardeschijf binnenin? (voeding en aansluiting e.d.) Ik heb namelijk nog een 500GB disk over die ik er graag in wil zetten, maar ik vraag me af of het kan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HomegrownBGP schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 17:05:
Ik heb een vraagje over het geheel van dit ding. Is er nog ruimte over voor een extra hardeschijf binnenin? (voeding en aansluiting e.d.) Ik heb namelijk nog een 500GB disk over die ik er graag in wil zetten, maar ik vraag me af of het kan..
Kan niet, de edition 2 is 2x zo dik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
HomegrownBGP schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 17:05:
Je kan externe schijven via USB eraan hangen :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomegrownBGP
  • Niet online
Oke, jammer.. denk dat ik 'm toch maar ga halen, en er linux op plant :)
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HomegrownBGP schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 18:51:
Oke, jammer.. denk dat ik 'm toch maar ga halen, en er linux op plant :)
Bedankt!
Staat al Linux op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomegrownBGP
  • Niet online
Exuses, ik bedoelde dat ik er mee aan ging modderen.. mijn fout..

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Begrijp ik het hele verhaal nu goed?

Je mediabestanden (Divx, Mpeg, MP3 etc) zijn niet te benaderen via internet. Dus als ik bij mijn vrienden ben kan ik die bestanden niet benaderen. Documenten kan overigens wel.

Deze zelfde mediabestanden zijn via je LAN (of Wireless Lan met hulp van Accespoint) WEL te bereiken en via je LAN is deze schijf gewoon 100% bruikbaar?

Dit wil ik graag zeker weten voordat ik eventueel een MyBook World Edition koop.

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

• anandus
  • Niet online
50Miles schreef op donderdag 20 december 2007 @ 13:41:
Begrijp ik het hele verhaal nu goed?

Je mediabestanden (Divx, Mpeg, MP3 etc) zijn niet te benaderen via internet. Dus als ik bij mijn vrienden ben kan ik die bestanden niet benaderen. Documenten kan overigens wel.

Deze zelfde mediabestanden zijn via je LAN (of Wireless Lan met hulp van Accespoint) WEL te bereiken en via je LAN is deze schijf gewoon 100% bruikbaar?

Dit wil ik graag zeker weten voordat ik eventueel een MyBook World Edition koop.
Tegen wie heb je het?

Als het gewoon een vraag is, dan is deze schijf sowieso gewoon bruikbaar, en als je hem van buiten wil benaderen kan je de meegeleverde software (Mionet) gebruiken (af te raden), of zelf iets maken (mediaserver, ftp, whatever). Is niet gelimiteerd aan documenten ofzo (niet dat ik weet, en het lijkt mij héél sterk :P )

[ Voor 21% gewijzigd door anandus op 20-12-2007 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op donderdag 20 december 2007 @ 20:25:
[...]
Tegen wie heb je het?

Als het gewoon een vraag is, dan is deze schijf sowieso gewoon bruikbaar, en als je hem van buiten wil benaderen kan je de meegeleverde software (Mionet) gebruiken (af te raden), of zelf iets maken (mediaserver, ftp, whatever). Is niet gelimiteerd aan documenten ofzo (niet dat ik weet, en het lijkt mij héél sterk :P )
Dus wel gelimiteerd, je kunt geen media bestanden sharen over het wan met de mybook. Zit in Mionet ingebakken. Zie artikel in tweakers....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 10:08:
[...]

Dus wel gelimiteerd, je kunt geen media bestanden sharen over het wan met de mybook. Zit in Mionet ingebakken. Zie artikel in tweakers....
Even lezen... over INTERNET ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 10:56:
[...]

Even lezen... over INTERNET ja ;)
Inderdaad, even lezen... WAN (=internet)..... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blairdj
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-09 06:56
Nu draai ik op een windows pc'tje, xampp met een homepage..Gewoon de services starten en de webserver draait.
Is er een mogelijkheid om dit op de wd mybook te doen? Zoja welke programma's moet ik dan installeren...enige wat ik dus zou nodig hebben is de filespace (geen probleem) maar hoe krijg ik dan die services gestart?
Zou dit kunnen lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 11:12:
[...]

Inderdaad, even lezen... WAN (=internet)..... O-)
Er is niet gezegd dat je die Internet Software moet gebruiken natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 11:35:
[...]
Er is niet gezegd dat je die Internet Software moet gebruiken natuurlijk ;)
LOL, sterker nog, dat is ten zeerste af te raden. Dit is net zo simpel te doen met software zonder backdoors en beperkingen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 12:16:
[...]

LOL, sterker nog, dat is ten zeerste af te raden. Dit is net zo simpel te doen met software zonder backdoors en beperkingen. 8)
Jij snapt het (ook) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blairdj
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-09 06:56
Nu draai ik op een windows pc'tje, xampp met een homepage..Gewoon de services starten en de webserver draait.
Is er een mogelijkheid om dit op de wd mybook te doen? Zoja welke programma's moet ik dan installeren...enige wat ik dus zou nodig hebben is de filespace (geen probleem) maar hoe krijg ik dan die services gestart?
Zou dit kunnen lukken?

Even wat research, en er bestaat natuurlijk de linux versie van xampp, maar dan zal ik waarschijnlijk een 'dedicated' linux op de wd book moeten krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Als je wat tutorails doorleest zul je zien dat er linux op de mybook draait en je dus alleen maar xampp moet installeren en daar zullen waarshijnelijk ook wel tutorails van zijn.

Ik gebruik me mybook nu al een poos als torrent bak en dat werkt perfect alleen er is nu een nieuwe versie van rtorrent uit. Nu is de vraag hoe update ik installeren staat overal wel beschreven maar updaten niet. Of is dat gewoon een nieuwe installatie met de nieuwste versie ?

En binnen mijn netwerk kan ik de mybook goed benaderen maar niet vanaf mijn wireless netwerk. Mijn bedraade netwerk is in de range van 10.0.0.15* en mijn wireless zit in de range van 192.168.0.*. Als ik op mijn laptop naar het ip 10.0.0.155(ip van mijn mybook) ga dan kan de laptop het opgegeven pad niet vinden. Maar via mijn browser kom ik gewoon op de admin pagina van de mybook. Hoe kan dat en hoe kan ik de mybook wel benaderen vanaf mijn wireless netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 12:16:
[...]

Stomme vraag, maar met welke software is dat dan (heb een probleem met mijn vista laptop dat ik de shares niet kan benaderen, terwijl op mijn moeder d'r pc met dezelfde vista versie en AV het wel kan (zelfs netwerksettings lijken gelijk).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Blairdj schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 14:29:
Is er een mogelijkheid om dit op de wd mybook te doen?
Is de MyBook niet een beetje ondergespecificeerd? Ik bedoel, heeft hij niet een beetje te weinig geheugen voor een database server (ik las ergens in deze thread dat hij maar 32 MB heeft)? En is de processor niet wat sloom?

Verder draait er al Linux op de MyBook en heet wat jij zoek een LAMP-server (Linux Apache MySQL PHP).

PS: lol Blairdj, volgende keer even de edit knop Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif gebruiken, he ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Room42 op 21-12-2007 15:47 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 16:25

barrymel

BarryMel

het heeft niet met het hacken te maken maar kan iemand mij hier een antwoord op geven : Snelheid Western Digital Mybook World Edition II ? ?

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barrymel schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 21:12:
het heeft niet met het hacken te maken maar kan iemand mij hier een antwoord op geven : Snelheid Western Digital Mybook World Edition II ? ?
8MB/s trek ik maximaal, misschien 8,5 maar ik dacht 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze schijf klinkt interessant, maar wat me nog niet duidelijk werd op deze treat,is hoe veilig dit apparaat is? In principe kun je het apparaat van buiten benaderen en kan dus mogelijk gehacked/gekraakd worden. Hoe zit het hiermee en hoe wordt dit voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 december 2007 @ 10:04:
hoe veilig dit apparaat is? In principe kun je het apparaat van buiten benaderen en kan dus mogelijk gehacked/gekraakd worden. Hoe zit het hiermee en hoe wordt dit voorkomen?
Zoals je hebt kunnen lezen draait er een Linux distro de MBWE dus je kunt m geheel tweaken naar je eigen behoefte. Mionet staat standaard geinstalleerd, maar wordt door de meesten afgeraden om te gebruiken en kun je eenvoudig via SSH uitschakelen.

Zie hier: http://mybookworld.wikidot.com/ en hier: http://martin.hinner.info/mybook/sshaccess.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Daarbij zijn op het netwerk aangesloten apparaten als het goed is nooit zomaar van buitenaf bereikbaar(!). Je moet altijd je router nog configureren zodat de poorten worden geforward.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeNTaL_TO schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 15:14:
[...]
Stomme vraag, maar met welke software is dat dan (heb een probleem met mijn vista laptop dat ik de shares niet kan benaderen, terwijl op mijn moeder d'r pc met dezelfde vista versie en AV het wel kan (zelfs netwerksettings lijken gelijk).
Het klinkt alsof jouw laptop de connectie blokkeert, waarschijnlijk een firewall.

We hadden het echter over het van buitenaf benaderen van de netwerk schijf. Dat doe je met behulp van een vpn verbinding naar je router. Vanaf dat moment ben je gewoon onderdeel van het lokale netwerk. Dan kun je gewoon (s)ftp of samba of nfs gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste luitjes,

IK ben dit topic gaan volgen omdat ik ook wat meer met die schijf wil.
Ik zit namelijk in de caribbean en wil met mijn maten het een en ander delen maar muziek en filmpjes gaat dus niet zoals eerder beschreven dus ben ik aan de slag gegaan.
firmware erop putty geinstalleerd maar dan het inloggen lukt alleen snap ik die regeltjes niet die ik in moet toetsen aldaar ik geen linux ervaring heb maar wel de intensie omdit te laten werken wie helpt???????

De vraag dan ook is wat moet ik letterlijk intoetsen omdat ssh auto te laten opstarten zoals in het begin van dit topic staat geschreven.
En wat kan ik het beste erna doen als het om bestanden delen gaat en verschillende mensen moeten inloggen????

BVD Aad D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 december 2007 @ 13:27:
Beste luitjes,

IK ben dit topic gaan volgen omdat ik ook wat meer met die schijf wil.
Ik zit namelijk in de caribbean en wil met mijn maten het een en ander delen maar muziek en filmpjes gaat dus niet zoals eerder beschreven dus ben ik aan de slag gegaan.
firmware erop putty geinstalleerd maar dan het inloggen lukt alleen snap ik die regeltjes niet die ik in moet toetsen aldaar ik geen linux ervaring heb maar wel de intensie omdit te laten werken wie helpt???????

De vraag dan ook is wat moet ik letterlijk intoetsen omdat ssh auto te laten opstarten zoals in het begin van dit topic staat geschreven.
En wat kan ik het beste erna doen als het om bestanden delen gaat en verschillende mensen moeten inloggen????

BVD Aad D.
Hierbij nog even wat ik nu gedan heb.....

login as: devilone
devilone@192.168.2.3's password:
Could not chdir to home directory /home/devilone: No such file or directory
[devilone@Devil-Storage /]$ su -
[root@Devil-Storage ~]# /etc/inittab:
-bash: /etc/inittab:: No such file or directory
[root@Devil-Storage ~]# ::sysinit:/usr/sbin/sshd
-bash: ::sysinit:/usr/sbin/sshd: No such file or directory
[root@Devil-Storage ~]#

BVD Aad D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 26 december 2007 @ 13:58:
[...]
/etc/inittab is geen commando maar een bestand dat je moet bewerken. Wat je moet doen staat al letterlijk in deze thread, alleen moet je dat ook wel letterlijk over nemen ;)

edit:
Ok, niet helemaal letterlijk. Type: "nano /etc/inittab" (zonder quotes) en dan die regel toevoegen.

[ Voor 61% gewijzigd door Room42 op 20-12-2008 03:18 ]

• anandus
  • Niet online
Room42 schreef op woensdag 26 december 2007 @ 23:11:
[...]

/etc/inittab is geen commando maar een bestand dat je moet bewerken. Wat je moet doen staat al letterlijk in deze thread, alleen moet je dat ook wel letterlijk over nemen ;)

edit:
Ok, niet helemaal letterlijk. Type: "nano /etc/inittab" (zonder quotes, om het bijna amerikaans letterlijk te maken) en dan die regel toevoegen.
volgens mij moet je dan eerst nano installeren ;)

• Room42
  • Niet online
Dat was zijn vraag niet, dus ga ik er maar vanuit dat hij dat al heeft gedaan of dat hij daar wel uit komt. Zo niet, horen we het wel ;)

• dwizzy
  • Laatst online: 13-09 16:31

dwizzy

Weaponised confusion

Verwijderd schreef op woensdag 26 december 2007 @ 13:58:
-bash: /etc/inittab:: No such file or directory
[root@Devil-Storage ~]# ::sysinit:/usr/sbin/sshd
-bash: ::sysinit:/usr/sbin/sshd: No such file or directory
[root@Devil-Storage ~]#
ik denk dat je dit het makkelijkste voor je is:
code:
1
echo '::sysinit:/usr/sbin/sshd' >> /etc/inittab

de vraag is natuurlijk, wat jij met het ding kan doen daarna. Linux leren? ;)
Of hopen dat je de beschrijvingen over vsftp kan begrijpen, om bestanden over en weer te zenden met je vriendjes.

[ Voor 17% gewijzigd door dwizzy op 27-12-2007 15:51 ]

Wealth with work. Pleasure with conscience. Knowledge with character. Commerce with morality. Science with humanity. Religion with sacrifice. Politics with principle.

Verwijderd

Beste luitjes,

Bedank voor de reacties ik ga er weer mee aan de slag....
Als ik er niet uit kom horen jullie wel weer van mij

Aad D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren,

Ik heb toegang gekregen via ssh, ik heb ncursus en nano geinstalleerd, maar nu wil ik nog die alternatieve web interface installeren die staat op:
http://martin.hinner.info/mybook/webif.php

Maar als ik die 3 regels uitvoer die daar staan, dan gaat hij bij geen van allen downloaden.
Ligt die site eruit oid? Ik zie het volgende:

[root@V-Schijf nano-2.0.6]# wget ftp://ftp.penguin.cz/pub/users/mhi/mybook/busybox.tar.gz -q -O - | tar xzvf - -C /
wget: fgets(): Success

gzip: stdin: unexpected end of file
Child returned status 1
Error exit delayed from previous errors
[root@V-Schijf nano-2.0.6]#
[root@V-Schijf nano-2.0.6]#

Kan iemand hier wat mee? ik ben niet echt een unix freak heb er wel eens wat mee gedaan, maar ja dat vergeet je weer zo snel he... dus als iemand mij wil helpen, graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 11:18
ik heb zelf geen mybook, maar vind dit wel een mooi apparaatje, had van te voren niet verwacht dat je er zoveel mee kon :)

over die downloads, ik denk dat die site inderdaad dood is momenteel, want als ik de downloads via m'n pc probeer te starten, gebeurt er ook niets... gewoon rechtstreeks via ftp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nick_haak schreef op zondag 30 december 2007 @ 19:30:
ik heb zelf geen mybook, maar vind dit wel een mooi apparaatje, had van te voren niet verwacht dat je er zoveel mee kon :)

over die downloads, ik denk dat die site inderdaad dood is momenteel, want als ik de downloads via m'n pc probeer te starten, gebeurt er ook niets... gewoon rechtstreeks via ftp.
Netwerk snelheid is alleen een beetje een bottleneck, verder best grapping ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja die site is inderdaad een beetje dood. ik heb degene van wie die site is een mailtje gestuurd.

Het is wel waar wat je zegt dat hij toch wel veel kan, maar ik me er eigenlijk niet erg in verdiept wat ie wel en niet kon, ik had alleen gezien "access anywhere" dus dacht dat zit wel goed...
Maar niet dus... en ik vind het echt een beetje absurd dat je dat ding moet gaan hacken om hem te laten doen wat je wilt dat ie doet (ftp toegang).

Wel een bijkomend voordeel is dat hij wel nzbtjes kan downloaden! dus daar ben ik nu mee bezig om dat aan de praat te krijgen.

ik heb nu hellanzb bijna draaien...
ik ben nog aan het zoeken voor het probleem dat hij aangeeft dat hij hij de unrar niet kan vinden... maar dat komt ook vast wel goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft niemand die 3 bestanden nog toevallig dan?

Het gaat om":
busybox.tar.gz
haserl.tar.gz
webif.tar.gz

IK kan deze bestanden wel vinden op internet, maar vind het een beetje link, want weet niet 100% zeker dat het de goede bestanden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

%$#%#$%#$%#$W%$#

Help! Dit is k*t... het ging zo lekker, ik was er bijna. Maar nu doet hij het dus niets meer.
Het vervelende is dat ik niet zo slim was om eerst even alle belangrijke data eraf te halen.
Wie kan mij hierbij helpen? Ik heb wel gezien dat er ergens een image is van de partitie die er opnieuw opgezet dient te worden, maar ben bang dat ik hier hulp bij nodig heb, wie wilt me hierbij helpen (evt voor een vergoeding)...

Het vervelende is, ik heb hem pas net nieuw, dus ik had hem eventueel kunnen terugbrengen als ik de data er eerst af had gehaald.

shit zeg..
graag reacties op dit forum en niet per mail, want dit is een forum en geen helpdesk

bvd..

[ Voor 7% gewijzigd door een moderator op 31-12-2007 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha... pfff...

Hij was dus niet kapot, ik heb 2 routers in m'n huis en 1 daarvan (waar mijn western digital op zit) is kapot!
Hij was dus heel niet kapot, maar kon geen verbinding meer krijgen met dat ding omdat hij niet door de router heen kwam.. *zucht*

Wel toevallig, maar ben blij dat hij het weer doet in ieder geval.
ik ga een BACKUP maken van m'n data en dan weer lekker verder hacken!

Misschien dat ik hem toch nog even open haal en een backup maak van de eerste partitie met behulp van norton

Ik heb gemerkt dat ik een nieuwere firmware versie heb dus zo kan ik altijd weer terug..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren mijn MyBook binnen gekregen. In de eerste instantie dacht ik dat iedereen een beetje overdreef met MioNet, maar uiteindelijk vind ik het ook niks :)

Dus ben aan de gang gegaan met wat dingen uit deze Hack Thread. Maar toch loop ik wat tegen basale dingen op welke, voor zo ver ik gevonden heb, voor mij niet vergenoeg worden uitgewerkt ..... sorry :)

Ik wil graag de SSH access permanent maken, waardoor er een bestand bewerkt moet worden.
add the following line to /etc/inittab:
en later op pagina 4 heeft u_nix_we_all het over:
het bestand /etc/inetd.conf de regel met ssh activeren door het # teken weg te halen
Maar mijn grote vraag is....... HOE ? :) Kan iemand precies vertellen hoe ik na het updaten van de firmware en het inloggen als SU dat bestand inetd.conf kan aanpassen ?

TIA!

EDIT: denk dat ik op pagina 13 er niet meer op hoopte dat op de laatste pagina een zelfde vraagstond.......sorry :P

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2008 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige vraag gelukkig opgelost....... :)

Nu heb ik alleen een error bij het installeren van nano.....volgens het voorbeeld (alleen heb ik 2.0.7 geprobeerd, 2.0.6 geeft zelfde fouten).
#cd nano-2.0.6
#./configure
#make
#make install
Als ik make typ dan begint er vanalles te gebeuren.......alleen met een aantal errors......

Zoals de laatste regels (maar er zijn er veel meer):
browser.c:999: error: `didfind' undeclared (first use in this function)
browser.c:1007: error: `TRUE' undeclared (first use in this function)
browser.c: In function `do_fileresearch':
browser.c:1019: error: parse error before "didfind"
browser.c:1031: error: `didfind' undeclared (first use in this function)
browser.c:1040: error: `TRUE' undeclared (first use in this function)
make[2]: *** [browser.o] Error 1
make[2]: Leaving directory `/tmp/myfiles/nano-2.0.7/src'
make[1]: *** [all-recursive] Error 1
make[1]: Leaving directory `/tmp/myfiles/nano-2.0.7'
make: *** [all] Error 2
enig idee wat dit kan zijn ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Even tussendoor:
Transmission 1.0 en Clutch 0.2 is uit! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel dit topic doorgespit, maar niemand heeft de behoefte gehad om de 2 schijven uit de mybook te halen en als intern te gebruiken. My vraag is dus, als je dat doet, dan heb je toch als het goed is geen last van de gelimiteerde snelheid van 5mb/s? Aangezien er dan geen processor is verbonden, of zie ik dit helemaal verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 02:33:
Heel dit topic doorgespit, maar niemand heeft de behoefte gehad om de 2 schijven uit de mybook te halen en als intern te gebruiken. My vraag is dus, als je dat doet, dan heb je toch als het goed is geen last van de gelimiteerde snelheid van 5mb/s? Aangezien er dan geen processor is verbonden, of zie ik dit helemaal verkeerd?
Dat zie je helemaal correct, echter je moet niet vergeten dat de schijven alleen met linux/unix te lezen zijn, hoewel er volgens mij ook tooltjes zijn om een extra windows driver te laden zodat windows ze ook kan lezen (en schrijven).
Als je gaat cross-compilen hang je de schijven ook in je desktop systeem. Gaat stukken sneller......

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2008 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
Of je formatteert ze gewoon naar ntfs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lex_brugman schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 10:19:
LOL, Dat zal zijn data goed doen...... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icyx
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

of je houd ze xfs/jfs/ext{2,3}, whatever, en je gebruikt op je desktop ook linux xD. Maargoed, het verhaal van 'externe driver laden' kan dacht ik alleen bij ext2 (en ext3 gemount als ext2) als ik het goed heb.

When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lex_brugman schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 10:19:
Gelukkig zijn ze nog beide leeg, dus als ik ze in mijn systeem hang worden ze nou wel of niet herkend in windows zonder een externe driver te laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 14:35:
[...]

Gelukkig zijn ze nog beide leeg, dus als ik ze in mijn systeem hang worden ze nou wel of niet herkend in windows zonder een externe driver te laden?
De schijven worden vast wel herkend, maar het filesystem niet.

Waarom koop je niet gewoon een interne disk ?
Of een USB disk ofzo ?

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

u_nix_we_all schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 15:06:
[...]

De schijven worden vast wel herkend, maar het filesystem niet.

Waarom koop je niet gewoon een interne disk ?
Of een USB disk ofzo ?
Kwam er pas ook later achter dat ze ontzettend traag waren, anders had ik zeker wel interne gekocht. Dus ik zit er eigenlijk nu mee opgescheept, maar als ze herkend worden dan kan je ze toch nog altijd bij schijfbeheer formatteren naarhet gewenste formaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
1. Er zitten gewoon SATA disk(s) in.
2. Je zit hier op TWEAKERS.
1+2 = 3, Dus, óf je bent verdwaalt, óf je komt er wel uit 8)

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 11:10:
[...]

LOL, Dat zal zijn data goed doen...... :+
Volgens mij had hij niets gezegd over data ;)
Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 15:15:
[...]

Kwam er pas ook later achter dat ze ontzettend traag waren, anders had ik zeker wel interne gekocht. Dus ik zit er eigenlijk nu mee opgescheept, maar als ze herkend worden dan kan je ze toch nog altijd bij schijfbeheer formatteren naarhet gewenste formaat?
Ja

[ Voor 47% gewijzigd door Lex_brugman op 09-01-2008 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

u_nix_we_all schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 15:45:
1. Er zitten gewoon SATA disk(s) in.
2. Je zit hier op TWEAKERS.
1+2 = 3, Dus, óf je bent verdwaalt, óf je komt er wel uit 8)
Wou effe bevestiging hebben. 8)
Kan nu lekker aan de slag, bedankt voor de reacties allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik even de snelheid tijden het kopieeren getest met een gigabit lan verbinding en haal dan 60Mb/sec.

Toch nog hoger als ik gedacht had.

typical_1995

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 23:41:
Ik even de snelheid tijden het kopieeren getest met een gigabit lan verbinding en haal dan 60Mb/sec.

typical_1995
Toch raar dat je op 100 niet verder dan 8 komt dan... zou toch wel 10-11 moeten zijn.

Heb je wel goed gemeten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 23:41:

typical_1995
Sterker nog, waarom haal ik op Gb lan (zonder switch, crosscable cat6) maar 5 MB/s en jij 60 Mb/s (7,5 MB/s). Vraagt die MIOnet shizzle dan zoveel cpu?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Allemaal,

Ik ben geen kenner van Linux , en ik hoop dat jullie mijn uitdaging willen oplossen
Met My Book world edition II heb ik regelmatig problemen dat hij na een tijdje niet meer te benaderen is. ( Raid 1 of Large disk ) Op mijn switch knippend de poort continu. Ik heb dan de HD uit de Case gehaalt. Heb toen met XP de particies verwijderd maar niet de drive geformateerd. Vervolgens alles weer netjes in de case geinstalleerd, en je raad het al, START NIET MEER OP. :'(

Ik vraag aan jullie hoe nu verder?

gr,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
Op de HD staat ook het OS!
Zie hier voor recovery (zelf een keer gebruikt, dus werkt): http://mybookworld.wikido...vering-original-fw-tested

Succes ermee!

EDIT: was wel op de 500GB versie, maar moet ook met de raid versie te doen zijn, denk alleen wel dat je hiervoor wat linux kennis nodig hebt

[ Voor 39% gewijzigd door Lex_brugman op 11-01-2008 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit miste ik nog, het activeren van swat op de MyBook World.

http://binariesare.mine.nu/

Hiermee beheer je je (samba) shares een stuk beter dan de web based tool van WD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
Ik ben nu echt al een uur bezig om vsftpd aan de praat te krijgen op mijn My Book. Ik heb hem via ipkg geinstalleerd, zoals op die wiki aangegeven stond. De line staat in inetd.conf en er staat geen listen=NO in mijn config file dus hij hoort hem zo op te starten. Helaas doet hij het niet, als ik via mijn eigen machine wil inloggen krijg ik:
code:
1
2
3
peterjaap@peterjaap:/usr/bin$ ftp 192.168.1.15 21
Connected to 192.168.1.15.
500 OOPS: could not bind listening IPv4 socket

Dit is mijn netstat -a:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
[root@cholera /]# netstat -a
Active Internet connections (servers and established)
Proto Recv-Q Send-Q Local Address           Foreign Address         State      
tcp        0      0 *:netbios-ssn           *:*                     LISTEN      
tcp        0      0 *:www                   *:*                     LISTEN      
tcp        0      0 *:ftp                   *:*                     LISTEN      
tcp        0      0 *:ssh                   *:*                     LISTEN      
tcp        0      0 cholera:ssh             192.168.1.13:34101      ESTABLISHED 
udp        0      0 *:3073                  *:*                                 
udp        0      0 cholera:netbios-ns      *:*                                 
udp        0      0 *:netbios-ns            *:*                                 
udp        0      0 cholera:netbios-dgm     *:*                                 
udp        0      0 *:netbios-dgm           *:*                                 
udp        0      0 *:5353                  *:*                                 
udp        0      0 localhost:ntp           *:*                                 
udp        0      0 cholera:ntp             *:*                                 
udp        0      0 *:ntp                   *:*                                 
Active UNIX domain sockets (servers and established)
Proto RefCnt Flags       Type       State         I-Node Path
unix  2      [ ACC ]     STREAM     LISTENING     897    /tmp/lighttpd.fcgi.socket-0
unix  3      [ ]         DGRAM                    912    /dev/log
unix  3      [ ]         STREAM     CONNECTED     1167   
unix  3      [ ]         STREAM     CONNECTED     1166   
unix  2      [ ]         DGRAM                    1154

Wie kan me hierbij helpen? Ik heb me al suf geGoogled maar ik kom steeds bij dezelfde 'oplossingen' uit die me dus niet helpen.

Edit; na een nachtje geslapen te hebben lijkt het gewoon te werken...raar...

[ Voor 3% gewijzigd door Peedy op 22-01-2008 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2008 @ 10:15:
Vorige vraag gelukkig opgelost....... :)

Nu heb ik alleen een error bij het installeren van nano.....volgens het voorbeeld (alleen heb ik 2.0.7 geprobeerd, 2.0.6 geeft zelfde fouten).

[...]

Als ik make typ dan begint er vanalles te gebeuren.......alleen met een aantal errors......

Zoals de laatste regels (maar er zijn er veel meer):

[...]

enig idee wat dit kan zijn ??
Om hier even op terug te komen; je moet ook nog ncurses installeren. Zie de wiki in de TS.

Nog een ideetje; is het niet mogelijk om een USB WLAN stickje in de schijf te steken en er zo WLAN op in te schakelen?

Verder;
Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 09:28:
LET OP: deze post word nog aangepast / verbeterd

Het installeren en gebruiken van HellaNZB

[..]

Daarna Twisted installeren:
# wget http://tmrc.mit.edu/mirro...TwistedCore-2.5.0.tar.bz2
# wget http://tmrc.mit.edu/mirro.../TwistedWeb-0.7.0.tar.bz2

[...]
Deze links werken niet meer. Hier zijn 2 anderen:
http://ftp.us.sinuspl.net/pub/src/TwistedCore-2.5.0.tar.bz2
http://ftp.us.sinuspl.net/pub/src/TwistedWeb-0.7.0.tar.bz2

[ Voor 39% gewijzigd door Peedy op 22-01-2008 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
Peedy schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 09:05:
[...]
Nog een ideetje; is het niet mogelijk om een USB WLAN stickje in de schijf te steken en er zo WLAN op in te schakelen?
Dat moet te doen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Resistor schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 11:12:
100Mb is slordig gezegd zo'n 10MB/s, een schijf doet zo'n 40MB als hij niet zo best is. Oftwel: een 100Mb is te klein, de 1000Mb is te ruim, maar toch 4x zo snel als de 100Mb.
nu vraag ik me gelijk af of het mogelijk is, om een RAID 0 (stripe) opstelling te maken in die Mybook World Edition II (met die 2 schijven aanboord). Of is die 200mhz processor daar te traag voor?

Ik weet bijna niets van linux, maar wellicht dat dit van pas kan komen? link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 18:55:
[...]

nu vraag ik me gelijk af of het mogelijk is, om een RAID 0 (stripe) opstelling te maken in die Mybook World Edition II (met die 2 schijven aanboord). Of is die 200mhz processor daar te traag voor?

Ik weet bijna niets van linux, maar wellicht dat dit van pas kan komen? link
Als het goed is bied de World Edition II standaard al de mogelijkheid om tussen RAID 1 en RAID 0 te wisselen. Het probleem met de snelheid ligt hem dan ook in de processor die het gewoonweg niet aankan.

[ Voor 7% gewijzigd door Lex_brugman op 24-01-2008 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-05 17:08
omg, mijn 500GBook is traaag... De webinterface is traag en zuigt. Mionet zuigt en de disk is traag.... Zelfs die 5Mb red ik niet met Mionet uit. Doe ik wat fout of wat???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

Op de wiki van Firefly staat een tutorial om te installeren op de My Book World Edition!

link

PS; Ik ben van plan de World Edition aan te schaffen, maar ik twijfel nog tussen de 1 en 2 disk 1TB versie. Scheelt de 2 disk versie nog qua prestaties?

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJan
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Wou ushare installeren volgens deze omschrijving: http://www.mybookworldedition.co.nr/ushare.html
Hiervoor libupnp (1.65) geïnstalleerd. Hierna volgens stappenplan begonnen met installatie van ushare (1.1a).
Dit liep uit op errors tijdens install. Begreep niet wat probleem was, toen ben ik optware tegen gekomen en via optware heb ik uiteindelijk ushare kunnen installeren. Probleem waar ik toen tegenaan liep was dat het me wel lukte om ushare handmatig op te starten maar helaas niet via opstartscript. Momenteel heb ik ushare package maar weer eraf gegooid omdat ik een oplossing had gevonden om ushare handmatig te installeren, hiervoor moet je dus eerst Pkg-config-0.22 installeren:

1. cd /tmp/myfiles
2. wget http://pkgconfig.freedesk...es/pkg-config-0.22.tar.gz
3. tar -zxvf pkg-config-0.22.tar.gz
4. cd pkg-config-0.22
5. ./configure
6. make
7. make install

Hierna lukt het dus wel ushare te installeren.
Handmatig opstarten lukt nu wel, maar nu lukt het me niet om volgens de uitleg ushare automatisch te laten opstarten.

links gemaakt:

[root@MyBookWorld init.d]# mv ushare ushare.sh
[root@MyBookWorld init.d]# ln -s ushare.sh S36ushare
[root@MyBookWorld init.d]# ln -s ushare.sh K36ushare
[root@MyBookWorld init.d]# ls -al *ushare*
lrwxrwxrwx 1 root root 9 Feb 9 14:47 K36ushare -> ushare.sh
lrwxrwxrwx 1 root root 9 Feb 9 14:46 S36ushare -> ushare.sh
-rwxrwxrwx 1 root root 1921 Feb 9 14:54 ushare.sh

Iemand ideeën/tips?
Heb weinig ervaring met Linux, maar sinds de aanschaf van de WDMB is mijn interresse wel gewekt.

[ Voor 255% gewijzigd door WillemJan op 09-02-2008 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje. Ik heb ushare geinstalleerd met optware. Maar waneer ik het commando, /opt/etc/ushare.conf intik krijg ik -bash: /opt/etc/ushare.conf: Permission denied
Wat doe ik hier verkeerd?
Alvast bedankt.

edit: ben een noob met linux ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2008 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 17:06:
Even een vraagje. Ik heb ushare geinstalleerd met optware. Maar waneer ik het commando, /opt/etc/ushare.conf intik krijg ik -bash: /opt/etc/ushare.conf: Permission denied
Alvast bedankt.

Heb je voordat je dat doet al 'su [enter]' gedaan? Dan ben je namelijk root en mag je alles doen, dus de Permission denied melding hoor je dan niet te krijgen.

@Jungian; lol, ik denk alweer te moeilijk :+ De waarschuwing over 'noob' had ik iets meer into account moeten nemen :P

[ Voor 10% gewijzigd door Peedy op 11-02-2008 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peedy schreef op maandag 11 februari 2008 @ 17:11:
[...]

Heb je voordat je dat doet al 'su [enter]' gedaan? Dan ben je namelijk root en mag je alles doen, dus de Permission denied melding hoor je dan niet te krijgen.
Ja ik heb ingelogt met su en zit in root.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 17:06:
Alvast bedankt.
Je probeert een configuratiebestand uit te voeren. Denk even na.
Ik kan niet solderen. Weten we dat ook weer. :+

[ Voor 5% gewijzigd door Jungian op 11-02-2008 17:29 ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jungian schreef op maandag 11 februari 2008 @ 17:27:
[...]

Je probeert een configuratiebestand uit te voeren. Denk even na.

[...]

Ik kan niet solderen. Weten we dat ook weer. :+
Ik heb even nagedacht, en ja ik ben er achter, even vi ervoor gezet 8)7

Als je wat te solderen hebt hoor ik het wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 17:41:
Ik heb even nagedacht, en ja ik ben er achter, even vi ervoor gezet 8)7

Als je wat te solderen hebt hoor ik het wel :P
Top :) (x2)

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProVine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-08 22:13
Ik ben sinds gister bezig om vsftpd te installeren en te configureren, het installeren gaat prima alleen als ik op de ftp wil komen vraagt hij om een gebruikersnaam en wachtwoord. Deze weet ik niet, ik heb alle gebruikersnamen en wachtwoorden die ik heb gebruikt maar geen een werkt :/ .

ik krijg bij smartftp telkens deze fout:
[18:46:27] 530 Login incorrect.

ook als ik gewoon in IE erna toe ga dan krijg ik keurig een login scherm te zien.

Kunnen jullie mij helpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-09-2011
Vraagje over de "Western Digital Mybook World Edition II "

Volgens de info passen hier twee disken in.
Heeft een 1TB versie dan 2x500Gb disken of éen 1Tb disk ?
(zodat je later nog kunt uitbreiden)

Welk bestandssysteem gebruikt de NAS intern, is dit FAT32 of ext2/3 ?
(anders heb je een 4Gb filesize limiet)

Heeft de Edition II dezelfde processor en memory als de gewone Mybook World ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
ReMiA schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 11:21:
Vraagje over de "Western Digital Mybook World Edition II "

Volgens de info passen hier twee disken in.
Heeft een 1TB versie dan 2x500Gb disken of éen 1Tb disk ?
(zodat je later nog kunt uitbreiden)
2 x 500Gb.
Welk bestandssysteem gebruikt de NAS intern, is dit FAT32 of ext2/3 ?
(anders heb je een 4Gb filesize limiet)
Even copy-paste van mijn Mybookje:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
[newuser@MediaStorage ~]$ df -a -h --print-type
Filesystem    Type    Size  Used Avail Use% Mounted on
rootfs      rootfs    2.8G  1.5G  1.2G  56% /
/dev/root     ext3    2.8G  1.5G  1.2G  56% /
proc          proc       0     0     0   -  /proc
devpts      devpts       0     0     0   -  /dev/pts
sys          sysfs       0     0     0   -  /sys
/dev/md3      ext3    950M   23M  879M   3% /var
/dev/md4      ext3    455G  391G   65G  86% /shares/internal
Heeft de Edition II dezelfde processor en memory als de gewone Mybook World ?
Voor zover ik weet wel, ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
Er is trouwens ook een Mybook World I van 1TB die 1 disk heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
Thanks anandus :)

Kunnen de 2x500Gb ook in NIET RAID config worden geinstaleerd
RAID 0 vindt ik een beetje te riskant.

Nog wat vragen ....

ik wil met mijn XBOX SMB-Shares benaderen.
Werkt dit gewoon of heb je hier mionet voor nodig (of een funplug)

Kun je er ook een FTP servertje op laten draaien (proFTPD) ?
en eventueel een simpele Webserver (lighthttpd oid...)

[ Voor 57% gewijzigd door ReMiA op 13-02-2008 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
ReMiA schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 13:19:
ik wil met mijn XBOX SMB-Shares benaderen.
Werkt dit gewoon of heb je hier mionet voor nodig (of een funplug)
Nee, dat werkt prima met Samba, afaik.
Ik weet niet wat een funplug is, maar volgens mij heb je het niet nodig?
Kun je er ook een FTP servertje op laten draaien (proFTPD) ?
en eventueel een simpele Webserver (lighthttpd oid...)
Yups, wat je wilt :)

In principe is het gewoon een computertje, je limtiet is de processor (200Mhz ARM) en je geheugen (32Mb).
Verder kan je ermee doen wat je wilt. Sommigen gebruiken hem idd als webserver, anderen voor torrents of nieuwsgroepen en weer anderen gewoon voor opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
_/-\o_ Thanks voor de reaktie's, ik heb een 1TB WD World besteld (single drive)

Ik las ergens op de wiki dat om de drive in sleep te krijgen wanneer idle er een
ramdrive benodigd is voor de logfiles e.d.
Kan dat ook voor hellanzb / vsftpd / lighthttp (is daar ergens een howto voor) ?
Misschien is het ook een optie om hiervoor een USB-stick te gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
WillemJan schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 23:25:
Wou ushare installeren volgens deze omschrijving: http://www.mybookworldedition.co.nr/ushare.html
Hiervoor libupnp (1.65) geïnstalleerd. Hierna volgens stappenplan begonnen met installatie van ushare (1.1a).
Dit liep uit op errors tijdens install. Begreep niet wat probleem was, toen ben ik optware tegen gekomen en via optware heb ik uiteindelijk ushare kunnen installeren. Probleem waar ik toen tegenaan liep was dat het me wel lukte om ushare handmatig op te starten maar helaas niet via opstartscript. Momenteel heb ik ushare package maar weer eraf gegooid omdat ik een oplossing had gevonden om ushare handmatig te installeren, hiervoor moet je dus eerst Pkg-config-0.22 installeren:

1. cd /tmp/myfiles
2. wget http://pkgconfig.freedesk...es/pkg-config-0.22.tar.gz
3. tar -zxvf pkg-config-0.22.tar.gz
4. cd pkg-config-0.22
5. ./configure
6. make
7. make install

Hierna lukt het dus wel ushare te installeren.
Handmatig opstarten lukt nu wel, maar nu lukt het me niet om volgens de uitleg ushare automatisch te laten opstarten.

links gemaakt:

[root@MyBookWorld init.d]# mv ushare ushare.sh
[root@MyBookWorld init.d]# ln -s ushare.sh S36ushare
[root@MyBookWorld init.d]# ln -s ushare.sh K36ushare
[root@MyBookWorld init.d]# ls -al *ushare*
lrwxrwxrwx 1 root root 9 Feb 9 14:47 K36ushare -> ushare.sh
lrwxrwxrwx 1 root root 9 Feb 9 14:46 S36ushare -> ushare.sh
-rwxrwxrwx 1 root root 1921 Feb 9 14:54 ushare.sh

Iemand ideeën/tips?
Heb weinig ervaring met Linux, maar sinds de aanschaf van de WDMB is mijn interresse wel gewekt.
Ik loop nu ook tegen precies hetzelfde probleem aan! Echt vervelend, ushare werkt gewoon, krijg hem alleen niet automatisch opgestart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:40
Ik lees net dat er maar ~5MB/s over LAN gehaald wordt, maar hoe zit het met USB? In principe zou dan de aangesloten PC al het processorwerk moeten verrichten, en dat dus sneller zijn. Kan iemand dat bevestigen (of is het IP over USB oid?).

Wil hem namelijk gebruiken om 720p en 1080p te streamen, daarvoor is in principe 5MB/s genoeg, maar ik ga geen TB aan data verplaatsten met 5MB/s, kijk wel uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
USB? hij heeft alleen maar netwerk hoor ;)
De USB die eropzit is iig een host aansluiting (zelfde als op je pc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:45
Ik heb nu m'n mybook lekker aan de praat, transmission met webinterface draaiende gekregen (en dat alles in 1 dag zonder enige linux ervaring ._.)

alleen op m'n pc gebruik ik de RSS functie van utorrent redelijk veel. nu heb ik een watchdir ingesteld voor transmission, en ben ik op zoek naar een RSS feed torrent downloader voor de mybook.

Ik heb alleen tvrss gevonden, maar de ontwikkeling daarvan is in 2005 gestopt en op het forum krijgt niemand het werkend.

is er toevallig hier iemand die een soortgelijk programma/script kan aanraden?

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Ik twijfel of ik een mybook ga aanschaffen. Ik wil eigenlijk nog 1 ding weten. Ik weet dat sabnzbd hierop te installeren is. Maar valt er nog fatsoenlijk te streamen als ik beneden een filmpje loop te streamen en boven op de mybook een andere film gepard en unrarred wordt door sabnzbd? tis een klein processortje, maar 150 euri voor zo een ding is niet veel als je er 500gb bij krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
Voordat ik mijn nieuwe "My Book World 1TB" ga hacken, wil er graag een backup van maken
Is dit mogelijk zonder hem aan een PC te hangen (ik heb nl geen SATA in mijn PC) ?

Bijvoorbeeld door dd dumps op Externe USB disk (of eigen Filesysteem) te maken oid ?

[ Voor 10% gewijzigd door ReMiA op 26-02-2008 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Sata PCI kaartje kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
ReMiA schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 15:34:
Voordat ik mijn nieuwe "My Book World 1TB" ga hacken, wil er graag een backup van maken
Is dit mogelijk zonder hem aan een PC te hangen (ik heb nl geen SATA in mijn PC) ?

Bijvoorbeeld door dd dumps op Externe USB disk (of eigen Filesysteem) te maken oid ?
Het kan, maar om 1Tb door dat USB-kabeltje te persen is best een uitdaging :P
Ik denk dat je beter af bent om hem via een netwerkkabeltje direct aan je pc te hangen, eigenlijk.

Maar een SATA-kaartje kopen en de harde schijf in je computer hangen gaat nog een stuk sneller ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 00:51:
[...]
Het kan, maar om 1Tb door dat USB-kabeltje te persen is best een uitdaging :P
Ik denk dat je beter af bent om hem via een netwerkkabeltje direct aan je pc te hangen, eigenlijk.

Maar een SATA-kaartje kopen en de harde schijf in je computer hangen gaat nog een stuk sneller ;)
Naja, via je Nic haal je nog maar 8Mb/s :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koop een sata pci kaartje voor 20 euro en de kopieer aktie gaat als een speer. Nog 4 euro voor 2 sata stroomkabeltjes en 2 sata data kabletjes en je bent klaar. Voor dat geld ga je toch niet zitten prutsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
Ok duidelijk, ga maar ergens een serial ATA kaartje regelen.

Zou dit ook gewoon met een Ghost disk image werken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn WDWE 2 is ook zeer traag!!
  • Eerst dacht ik dat dit aan mionet gelegen was, maar ik heb deze uitgeschakeld en dat bracht helaas geen soelaas.
  • Daarna heb ik nfs geactiveerd omdat ik dacht dat het mischien aan die samba server lag, maar niets.
Nu lees ik hier dat er meerdere mensen zijn die dit probleem hebben. Is het probleem dat mijn disk gestriped is en bied er een raid 0 van maken een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
Raid 0 = striping (heb je dus al)
Raid 1 = Mirroring

De slechte performance wordt veroorzaakt door CPU/Memory bottleneck (200Mhz/32Mb)
is dus niks aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ReMiA schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 10:12:
Raid 0 = striping (heb je dus al)
Raid 1 = Mirroring

De slechte performance wordt veroorzaakt door CPU/Memory bottleneck (200Mhz/32Mb)
is dus niks aan te doen.
En als ik de boel zo zou kunnen configureren dat ik ze zie als 2 aparte schijven van 500GB ipv 1 Raid 0 van 1TB of 1 Raid 1 van 500GB?
Pagina: 1 ... 4 ... 16 Laatste