Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-08 21:04
Dat is te doen (je zal alleen wel opnieuw een OS erop moeten zetten, zie verder terug in dit topic), maar voor de snelheid zal het geen merkbaar verschil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lex_brugman schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 10:40:
Dat is te doen (je zal alleen wel opnieuw een OS erop moeten zetten, zie verder terug in dit topic), maar voor de snelheid zal het geen merkbaar verschil maken.
Ok dus als ik het goed begrijp:
die softwarematige raid zorgt dus eigenlijk niet voor de vertraging, maar het is de processor in het algemeen die nogal aan de zwakke kant is?
Hoeveel geheugen, cpu verbruikt zo een software-raid eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 10:57:
[...]

Ok dus als ik het goed begrijp:
die softwarematige raid zorgt dus eigenlijk niet voor de vertraging, maar het is de processor in het algemeen die nogal aan de zwakke kant is?
Hoeveel geheugen, cpu verbruikt zo een software-raid eigenlijk?
Hoeveel exact zou ik je niet kunnen vertellen, maar ik heb zelf de WD World van 500GB waar 1 hd inzit, deze werkt natuurlijk zonder raid en is nog steeds 'sloom'.
Ik heb er nu ook al een aantal maanden Debian op draaien en ook dat heeft voor de snelheid (bijna) niet uitgemaakt, maar werkt wel 1000x fijner aangezien je een goede package manager hebt :) (aanrader).

EDIT: het is inderdaad de processor, geheugen is ook krap, maar is in dit geval niet het probleem denk ik (daarnaast heeft hij ook nog swap).

[ Voor 8% gewijzigd door Lex_brugman op 27-02-2008 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:45
Ik zit met een probleem, ik heb volgens deze guide transmission + clutch geinstalleerd, wat allemaal werkt.
Maar nu kan ik de bestanden die gedownload zijn door de mybook niet verwijderen via de samba-share omdat deze alleen write permissie hebben als root.

Is er een manier om alles wat transmission download door iedereen te laten lezen, schrijven en runnen? (chmod 777)

[root@MyBookWorld DOWNLOADS]# ls - L  l
total 1405964
drwxr-xr-x 7 root root      4096 Feb 26 23:02 *dirname*
drwxr-xr-x 2 root root      4096 Feb 26 22:44 *filename*
drwxr-xr-x 2 root root      4096 Feb 27 05:01 *filename*
drwxr-xr-x 2 root root      4096 Feb 27 02:39 *filename*
drwxr-xr-x 2 root root      4096 Feb 26 23:09 *filename*
-rw-r--r-- 1 root root 735993856 Feb 27 12:33 *filename*
-rw-r--r-- 1 root root 733718528 Feb 27 09:38 *filename*

edit: mischien handig wel te vermelden dat ik voor zaterdag nog nooit met linux gewerkt had ._.

[ Voor 5% gewijzigd door Squixx op 27-02-2008 13:41 ]

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

coredalae schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 12:43:
Ik zit met een probleem, ik heb volgens deze guide transmission + clutch geinstalleerd, wat allemaal werkt.
Maar nu kan ik de bestanden die gedownload zijn door de mybook niet verwijderen via de samba-share omdat deze alleen write permissie hebben als root.

Is er een manier om alles wat transmission download door iedereen te laten lezen, schrijven en runnen? (chmod 777)

[root@MyBookWorld DOWNLOADS]# ls - L  l
total 1405964
drwxr-xr-x 7 root root      4096 Feb 26 23:02 *dirname*
drwxr-xr-x 2 root root      4096 Feb 26 22:44 *filename*
drwxr-xr-x 2 root root      4096 Feb 27 05:01 *filename*
drwxr-xr-x 2 root root      4096 Feb 27 02:39 *filename*
drwxr-xr-x 2 root root      4096 Feb 26 23:09 *filename*
-rw-r--r-- 1 root root 735993856 Feb 27 12:33 *filename*
-rw-r--r-- 1 root root 733718528 Feb 27 09:38 *filename*
Hebben de download applicaties geen config file waar je de umask kan opgeven?
Anders maar een cronjobje die een chown doet..

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Grappig.

Vandaag de 500Gb-schijf eruit gehaald en een kleinere schijf erin gedaan (gewisseld met 160Gb uit mijn pc).

Blijkt dat het filesystem als 'raid' staat, ook al is het maar 1 schijf.
Gewoon met mdadm kunnen assemblen en daarna kunnen mounten, waarna ik weer bij mij data kon (was effe schrikken :P ).

Iemand enig idee hoe je een 1-schijfs raid kan hebben? En vooral waarom? Verklaart dat ook waarom het zo traag gaat?

Overigens heb ik Debian nu erop gezet, en is-ie het een en ander aan het compileren (I O+ screen :P ). Zal kijken of het performacetechnisch nog uitmaatk als-ie af is :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Lex_brugman
anandus schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 01:22:Blijkt dat het filesystem als 'raid' staat, ook al is het maar 1 schijf.
Gewoon met mdadm kunnen assemblen en daarna kunnen mounten, waarna ik weer bij mij data kon (was effe schrikken :P ).

Iemand enig idee hoe je een 1-schijfs raid kan hebben? En vooral waarom? Verklaart dat ook waarom het zo traag gaat?
Dat het een raid met 1 schijf is klopt, dat is waarschijnlijk omdat ze het dan softwarematig hetzelfde kunnen houden voor de II editie met 2 schijven, zolang er maar 1 schijf inzit maakt dit volgens mij niet uit voor de snelheid.
anandus schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 01:22:Overigens heb ik Debian nu erop gezet, en is-ie het een en ander aan het compileren (I O+ screen :P ).
Compileren op Debian? leve apt-get! :P (ben zelf een gentoo'er maar het is altijd nog beter dan zelf met de hand compileren IMO)
anandus schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 01:22:Zal kijken of het performacetechnisch nog uitmaatk als-ie af is :)
Ik draai nu ook al een aantal maanden Debian erop (zonder raid op de 1 schijf versie) en kan je alvast vertellen dat het voor de snelheid niet veel uitmaakt (getest met NFS). Maar het werkt wel stukken fijner met een fatsoenlijke package manager.

• anandus
  • Niet online
Lex_brugman schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 12:48:
Compileren op Debian? leve apt-get! :P (ben zelf een gentoo'er maar het is altijd nog beter dan zelf met de hand compileren IMO)
Uiteraard, maar ik vind het met sommige dingen fijn dat ik bepaalde flags met de configure mee kan geven.

Maar apt-get/aptitude is idd zeer fijn :)

Bedankt voor uitleg voor raid, dat zal het idd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bushwankaz
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-08 18:24
Draait iemand al met firmware 02.00.15? Heb hem net geïnstalleerd, ben nog geen problemen tegengekomen (heb ook nog niet veel getest op deze firmware)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

bushwankaz schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 00:16:
Draait iemand al met firmware 02.00.15? Heb hem net geïnstalleerd, ben nog geen problemen tegengekomen (heb ook nog niet veel getest op deze firmware)
Ik heb het apparaat net binnengekregen en gelijk ge-update! Ik draai de 1TB World Edition hier, met een enkele disk. Alleen ik heb begrepen dat het enablen van de SSHD je firmware wijzigt oid; ik neem aan da tdit voor de vorige firmware was? Wat is de ideale manier om SSHD te enablen?

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

bushwankaz schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 00:16:
Staan er ergens de verbeteringen vermeld?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Ik loop tegen een probleem aan; gcc lijkt niet geinstalleerd te zijn in de nieuwste versie?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
[root@MyBookWorld libxml2-2.6.30]# ./configure
checking build system type... armv5tejl-unknown-linux-gnu
checking host system type... armv5tejl-unknown-linux-gnu
checking for a BSD-compatible install... /usr/bin/install -c
checking whether build environment is sane... yes
checking for gawk... gawk
checking whether make sets $(MAKE)... yes
checking for gcc... no
checking for cc... no
checking for cc... no
checking for cl... no
configure: error: no acceptable C compiler found in $PATH
See `config.log' for more details.

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
Dat is wel minder, zou je voor mij kunnen kijken wat de kernel versie is van deze firmware? (puur uit interesse :)):
code:
1
uname -a

EDIT: laat maar al gevonden is gewoon hetzelfde gebleven

[ Voor 33% gewijzigd door Lex_brugman op 02-03-2008 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Kan iemand van ons een binary bouwen van GCC op de Mybook? (geen idee hoe dat gaat). Ik kan namelijk wel GCC downloaden, maar dat zijn sources. Misschien dat iemand hier een binary voor kan bouwen?

ftp://ftp.cs.tu-berlin.de...c-4.2.3/gcc-4.2.3.tar.bz2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Ik raad iedereen aan om NIET de firmware up te daten, niet alleen GCC is eruit gesloopt, ook vele andere commando's die eerst wel werkten werken bij mij nu niet meer. Ik ben nog aan't kijken hoe ik terug kan naar de originele firmware, maari k verbaas me zeer over deze stap van WD (verkeerde richting imho)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Tja, kan me voorstellen dat WD niet wilt dat wij dit doen.
Jammer dat ik niet kan vinden wat dat wel de verbeteringen zijn, ik hoop dat 2.xx.xx een stuk rapper is.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Goed; ik ben er inmiddels wel achter dat de nieuwe firmware een stuk sneller is; dat is dan wel weer positief. Echter wil ik gewoon Transmission & Clutch installeren, maar dat gaat dus niet als je geen GCC hebt.

Ik heb het volgende gedaan;

SSH enablen met http://server/auth/firmware_upgrade.pl?fwserver=martin.hinner.info/mybook/firmware.php

Daarna gaf de webbrowser aan "UPDATE FAILED", maar ondanks dit kon ik met Putty toch inloggen op de My Book via SSH.

Goed; bleek bij inloggen (zie 2 posts terug) dat GCC niet aanwezig was, ben ik nu bezig om via Optware de boel aan de praat te krijgen (niet zo moeilijk lijkt me). Hier loop ik echter vast en ik zou wat hulp kunnen gebruiken!

Wat heb gedaan;

code:
1
2
3
4
5
6
su -
wget http://mybookworld.wikidot.com/local--files/optware/setup-optware.sh
sh setup-optware.sh
echo "/opt/lib" >>/etc/ld.so.conf
ldconfig
/opt/bin/ipkg update

Tot zover alles goed... even nano installeren

code:
1
/opt/bin/ipkg install nano

Er staat ook een Transmission package bij (1.06), dus die maar gepakt, maar die "suggest" gnuplot, logrotate, thttpd, mini-sendmail

code:
1
2
3
4
/opt/bin/ipkg install gnuplot
/opt/bin/ipkg install logrotate
/opt/bin/ipkg install thttpd
/opt/bin/ipkg install transmission

THTTPD config filetje ge-edit (cgi path toegevoegd), nu draait er op port 8080 een webserver, en op de cgi-bin/transmission.cgi draait het CGI script van Transmission (via thttpd).

Nu ben ik er inmiddels achter dat er standaard lighttpd draait op de my book; is het niet mogelijk om clutch daarop te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Zo, ben beetje aan het knutselen met MRTG, is best geinig, binnenkort gaat-ie mijn router en mijn media center ook loggen :)
Heb even dit gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://img166.imageshack.us/img166/8152/mybookoz8.jpg

Dit is overigens met Debian, transmission, amule en dus mrtg.
Verder geloof ik niet zoveel. (behalve de usual zoals lighttpd enzo)

Edit:
Ja, gisteravond om 9 uur transmission en amule aangezet (stonden uit), hoe raad je dat zo? :P

[ Voor 21% gewijzigd door anandus op 06-03-2008 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er net een gekocht(samen met een gigabit switch voor een lokale netwerkupgrade) en lijkt me echt een super apparaat!
De shares zijn prima vanaf m'n linux bakken te benaderen en ik heb net SSH actief gemaakt.

Het is misschien handig om in de startpost te zetten dat SSH login niet meer via root met password '' gaat, maar via een gebruikersaccount die men moet aanmaken.

[edit] Verder heeft het imo niet veel nut om slechts gedeeltelijk de nano tutorial te parafraseren, want er wordt in de startpost niet vermeld dat je eerst "ncursus" moet installeren. Dus de startpost tutorial volgen is ipc nutteloos. De link naar de werkelijke tutorial is wel handig.

[edit2] @ hieronder: excuses, ik las te snel

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2008 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
@ Hierboven:
anandus schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 10:20:
Eventuele foutjes, toevoegingen, tips of dergelijke kan je mij een DM sturen.
Want ik lees niet altijd dit topic (maar meestal wel), en ik hoor graag over eventuele (andere) op of aanmerkingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Ik zit nu met het probleem dat php niet wil starten;

code:
1
2
[root@Server myfiles]# /opt/bin/php
/opt/bin/php: can't load library 'libpcre.so.0'

Iemand hier een oplossing voor?

edit; wat een ontzettende klotefirmware, ik heb echt momenten gehad dat ik dit ding het raam uit wilde gooien; iets waar ik eigenlijk steeds meer naar neig. zelfs oude backups van GCC uit een oude image willen niet werken en geven "ld: cannot find -lgcc". ik geef het op, deze schijf is met de nieuwe firmware onbruikbaar voor mijn doeleinden

[ Voor 47% gewijzigd door SgtStrider op 07-03-2008 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
SgtStrider schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 12:56:
ik geef het op, deze schijf is met de nieuwe firmware onbruikbaar voor mijn doeleinden
Debian erop of de oude firmware terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Ik heb nu de oude firmware middels de rescue procedure erop gezet; en het werkt! Ik heb nu alleen het probleem dat het downloaden niet zo snel gaat; hoe kan ik dit fixen? (sommige torrents gaan helemaal niet, zijn geen registered trackers). Ik neem aan middels Transmission.conf, maar die kan ik niet vinden met "find / -name transmission".

klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
offtopic:
Ik heb volgens mij nog nooit zulke hoge downloadsnelheden behaald :P

Staan poorten goed geforward enzo? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Ik neem aan dat je deze poort bedoelt ? (via preferences in Clutch)

http://imageupload.com/out.php/i82395_clutch.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
SgtStrider schreef op zondag 09 maart 2008 @ 12:17:
Ik neem aan dat je deze poort bedoelt ? (via preferences in Clutch)

http://imageupload.com/out.php/i82395_clutch.JPG
Waarschijnlijk wel. Zorg dat-ie ook in je modem/open staat of geforward wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Vanwege recovery heb ik niet meer de originele fstab. Kan iemand met een 1-disk 1TB WE de output posten van "cat /etc/fstab" (originele fstab)

Bedankt voor de moeite alvast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-09-2011
Just wondering .....

Is de snelheidswinst van de 2.00.15 firmware ook te krijgen met de 1.00.18 ?
Zou natuurlijk wel interessant zijn ....
mede aangezien er verder geen voordelen aan de v2 zijn alleen maar nadelen

[ Voor 4% gewijzigd door ReMiA op 09-03-2008 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
@SgtStrider

# /etc/fstab: static file system information.
#
# <file system> <mount pt> <type> <options> <dump> <pass>
/dev/root / ext3 rw,noauto,noatime 0 1
proc /proc proc defaults 0 0
devpts /dev/pts devpts defaults,gid=5,mode=620 0 0
sys /sys sysfs defaults 0 0
/dev/md2 none swap defaults 0 0
/dev/md3 /var ext3 defaults,noatime 0 2
/dev/md4 /shares/internal ext3 defaults,noatime 0 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Bedankt! M'n mybook draait nu weer helemaal perfect! Heb inmiddels ook de md4 partitie opnieuw geformatteerd met het commando "mkfs.ext3 -m 0 /dev/sda4" (vervang sda4 door md4), en het draait nu na een reboot sneller dan tevoren!

* SgtStrider is eindelijk happy met zn WE :)

[ Voor 3% gewijzigd door SgtStrider op 10-03-2008 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
FYI
Net mijn WD Mybook WE 1TB opengemaakt om een "dd" te maken en blijkt er een
WD10EACS (16Mb Cache / Green Power) disk in te zitten :)

Weet iemand hoe je een file-system backup (inclusief rechten) kan maken ?

als de backups allemaal gelukt zijn kan ik tenminste met een gerust hart gaan "hacken"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een klein probleempje met mijn mybook. Ik heb mionet uitgezet(hekje voor start regel) en nano en vsftpd succesvol kunnen installeren. Na een reboot werkte de ftp iig.

Een paar dagen later wilde ik even wat users editen maar ik had geen rechten om /etc/passwd te editen(vergeten su te doen |:( ). Ik dacht misschien werkt het na een reboot. Maar na de reboot is mijn mybook niet meer te bereiken.

Ik zie de naam van de mybook wel in de netwerkomgeving van verschillende pc's staan, maar kan de netwerk naam niet browsen en ook niet pingen. Welk ip (en of) de mybook heeft kan ik helaas niet zien in mijn router(livebox).

Na power off/on beginnen het lampje wel weer gewoon te flikkeren. Dus mijn mybook start wel normaal op?

Heeft iemand enig idee wat er mis kan zijn en hoe ik de livebox weer kan bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Ik denk dat ik er inmiddels achterben waar de fout zit bij mijn herstelde mybook. Ik heb nu een 500GB totaal aan partitieruimte. Maar dit moet dus 1TB zijn :P
[root@Server ~]# fdisk -l /dev/sda

Disk /dev/sda: 1000.2 GB, 1000204886016 bytes
255 heads, 63 sectors/track, 121601 cylinders
Units = cylinders of 16065 * 512 = 8225280 bytes

Device Boot Start End Blocks Id System
/dev/sda1 4 369 2939895 fd Linux raid autodetect
/dev/sda2 370 382 104422+ fd Linux raid autodetect
/dev/sda3 383 505 987997+ fd Linux raid autodetect
/dev/sda4 506 60801 484327620 fd Linux raid autodetect
[root@Server ~]#
Iemand enig idee hoe ik die partitie kan extenden ?
[root@Server ~]# df -T
Filesystem Type Size Used Avail Use% Mounted on
rootfs rootfs 2.8G 348M 2.3G 13% /
/dev/root ext3 2.8G 348M 2.3G 13% /
/dev/md3 ext3 950M 19M 883M 3% /var
/dev/sda4 ext3 455G 351G 104G 78% /shares/internal
[root@Server ~]#
edit; het is me gelukt!
umount /dev/sda4
fsck -n /dev/sda4
tune2fs -O ^has_journal /dev/sda4
fdisk /dev/sda
in fdisk...
d
4
506
default max cylinders.. enter
w
reboot...
reboot of shutdown-r now
en dan...
e2fsck -f /dev/sda4
resize2fs /dev/sda4
fsck -n /dev/sda4
tune2fs -j /dev/sda4
en dan weer rebooten en klaar!

edit2;

PS; Wel even e2fsprogs installeren als je dit wilt doen (downloaden, tar xfz, ./configure, make, make install)

[ Voor 34% gewijzigd door SgtStrider op 11-03-2008 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chopper_Rob
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-05 14:31
Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 09:50:
Ik heb een klein probleempje met mijn mybook. Ik heb mionet uitgezet(hekje voor start regel) en nano en vsftpd succesvol kunnen installeren. Na een reboot werkte de ftp iig.

Een paar dagen later wilde ik even wat users editen maar ik had geen rechten om /etc/passwd te editen(vergeten su te doen |:( ). Ik dacht misschien werkt het na een reboot. Maar na de reboot is mijn mybook niet meer te bereiken.

Ik zie de naam van de mybook wel in de netwerkomgeving van verschillende pc's staan, maar kan de netwerk naam niet browsen en ook niet pingen. Welk ip (en of) de mybook heeft kan ik helaas niet zien in mijn router(livebox).

Na power off/on beginnen het lampje wel weer gewoon te flikkeren. Dus mijn mybook start wel normaal op?

Heeft iemand enig idee wat er mis kan zijn en hoe ik de livebox weer kan bereiken?
Wat je kan doen is een programma zoals Angry Ipscanner gebruiken. je kan dan een hele rang van ip adressen scannen. op die manier kan je erachter komen welk ip adres je apparaat heeft.

Daarna kan je weer proberen via ssh op het apparaat in te loggen.

https://drinkwaterpunten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chopper_Rob schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 23:08:
[...]

Wat je kan doen is een programma zoals Angry Ipscanner gebruiken. je kan dan een hele rang van ip adressen scannen. op die manier kan je erachter komen welk ip adres je apparaat heeft.

Daarna kan je weer proberen via ssh op het apparaat in te loggen.
Thx voor de tip, ik zal het morgen even proberen, hopen dat het werkt :) Toch denk/vrees ik stiekem dat ik um open moet gaan draaien en er een nieuw image op moet zetten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chopper_Rob
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-05 14:31
Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 23:19:
[...]

Thx voor de tip, ik zal het morgen even proberen, hopen dat het werkt :) Toch denk/vrees ik stiekem dat ik um open moet gaan draaien en er een nieuw image op moet zetten :(
Je geeft wel aan dat het apparaat in je netwerkomgeving is te zien. Dat houdt dus in dat het apparaat een netwerkverbinding heeft en in ieder geval samba heeft kunnen starten.
Hij is dus nog niet helemaal dood.

https://drinkwaterpunten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
ik heb mijn WE nu aardig geinstalleerd maar heb een paar vraagjes...
(nano / vsftpd / hellanzb / lighttpd draaien nu)

Ik zie het volgende in hellanzb
gebruikt hij wel 4 threads ?

[1] Teq file.part13.rar - 30% @ 119.0KB/s
[2] Teq file.part13.rar
[3] Teq file.part13.rar
[4] Teq file.part13.rar
[Total] 119.0KB/s, 3169 MB queued, ETA: 07:34:33

zorgen hellahella of zuzaweb CPU-load als ze niet in browser geopend worden ?

Kun je in /etc/lighttpd/lighttpd.conf de server root direcory wijzigen ?
en b.v. een symlink maken voor de webadmin pagina.
(ik vindt het onveilig om hem zo open te stellen op internet)
server.document-root = "/usr/www/lib/"

[ Voor 33% gewijzigd door ReMiA op 12-03-2008 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

ReMiA schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 22:59:
ik heb mijn WE nu aardig geinstalleerd maar heb een paar vraagjes...
(nano / vsftpd / hellanzb / lighttpd draaien nu)

Ik zie het volgende in hellanzb
gebruikt hij wel 4 threads ?

[1] Teq file.part13.rar - 30% @ 119.0KB/s
[2] Teq file.part13.rar
[3] Teq file.part13.rar
[4] Teq file.part13.rar
[Total] 119.0KB/s, 3169 MB queued, ETA: 07:34:33

zorgen hellahella of zuzaweb CPU-load als ze niet in browser geopend worden ?

Kun je in /etc/lighttpd/lighttpd.conf de server root direcory wijzigen ?
en b.v. een symlink maken voor de webadmin pagina.
(ik vindt het onveilig om hem zo open te stellen op internet)
Op die laatste vraag kan ik je wel antwoord geven; ik zou de root directory niet wijzigen, maar server.port wijzigen naar 81; en dan $SERVER["socket"] == ":80" { server.document-root = "/shares/internal/WWW" } toevoegen. Wel even /etc/init.d/lighttpd.sh restart doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
Okee goed idee !

kan ik dan bijvoorbeeld Boa webserver als server op port 80 laten draaien :)
Of wil dat niet samen met lighttpd.....?

wget ftp://ftp.penguin.cz/pub/users/mhi/mybook/boa.tar.gz -q -O - | tar xzvf - -C /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

ReMiA schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 08:18:
Okee goed idee !

kan ik dan bijvoorbeeld Boa webserver als server op port 80 laten draaien :)
Of wil dat niet samen met lighttpd.....?

wget ftp://ftp.penguin.cz/pub/users/mhi/mybook/boa.tar.gz -q -O - | tar xzvf - -C /
Dat kan! Alleen wel op een andere poort draaien :) Maargoed, ik ben meer van de afdeling "zuinig met resources", en als er al een HTTP server op draait zou ik die gebruiken in plaats van nog een proces te spawnen.

edit;

Zijn er al mensen die geprobeerd hebben een DC++ client te installeren op de My Book WE? Ik ben namelijk van plan een My Book in te zetten als downloadmachine, maar DC++ mag dan niet ontbreken :)

[ Voor 15% gewijzigd door SgtStrider op 13-03-2008 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
SgtStrider schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 09:53:
.... de root directory niet wijzigen, maar server.port wijzigen naar 81; en dan $SERVER["socket"] == ":80" { server.document-root = "/shares/internal/WWW" } toevoegen. Wel even /etc/init.d/lighttpd.sh restart doen.
[...]

Dat kan! Alleen wel op een andere poort draaien :) Maargoed, ik ben meer van de afdeling "zuinig met resources", en als er al een HTTP server op draait zou ik die gebruiken in plaats van nog een proces te spawnen.
Als ik het goed begijp is het ook mogelijk om de lighttpd server
op port 81 naar server.document-root = "/usr/www/lib/" te laten gaan (webadmin)
en op port 80 server.document-root = "/shares/internal/WWW" :9~

[ Voor 48% gewijzigd door ReMiA op 13-03-2008 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
SgtStrider schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 09:53:
[...]

edit;

Zijn er al mensen die geprobeerd hebben een DC++ client te installeren op de My Book WE? Ik ben namelijk van plan een My Book in te zetten als downloadmachine, maar DC++ mag dan niet ontbreken :)
Weet niet of hij dc++ ondersteund, maar kijk eens naar mldonkey, die kan aardig wat protocollen aan (oa BT, Gnutella...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een mybook premium, zonder ethernet aansluiting dus..
Valt er wat aan die 10minuten 'power-down' te doen? Word een beetje irri van het wachten totdat ie weer 'op gespinned' is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
SSH, Nano, VSFTPD, HELLANZB, ZUSSAWEB
Met o.a. dank aan de post van EasyShodowRider heb ik inmiddels mij MyBook WE draaien
met hellanzb en vsftpd. Aangezien de info nog wat verspreid in dit topic staat, heb ik hier een overzichtje van mijn gemaakte stappen vanaf een maagdelijke MyBook ;)

Waarschuwing: Dit is ter lering en vermaak, dus garantie tot aan de voordeur 8)
Als er iets mis gaat heb je kans om je MyBook te "bricken".

SSH
User aanmaken via webadmin tool : "<user>" : pass= " xxxxxxxxxx"

http://<IP>*/auth/firmware_upgrade.pl?fwserver=martin.hinner.info/mybook/firmware.php
* <IP> = IP-adres van de Mybook

inloggen als <user> met putty (http://the.earth.li/~sgtatham/putty/latest/x86/putty.exe)
root password veranderen:
# sudo passwd root (of "su -"; en dan passwd)

regel "::sysinit:/usr/sbin/
sshd" toegevoegd aan inittab
# vi /etc/inittab

veiliger alternatief voor opstarten van ssh (zie ook de posts van u_nix_we_all )
#vi /etc/inetd.conf
Verwijder het hekje ("#") voor de regel:
#ssh stream tcp nowait root /usr/sbin/sshd sshd -i

NCURSES
# su -
# mkdir /tmp/myfiles

# cd /tmp/myfiles
# wget http://ftp.gnu.org/pub/gnu/ncurses/ncurses-5.6.tar.gz
# tar zxvf ncurses-5.6.tar.gz
# cd ncurses-5.6
# ./configure
# make (took about 40 minutes)
# make install

NANO
# cd /tmp/myfiles
# wget http://www.nano-editor.org/dist/v2.0/nano-2.0.6.tar.gz
# tar -zxvf nano-2.0.6.tar.gz
# cd nano-2.0.6
# ./configure
# make
# make install

MIONET Uitzetten
# nano /etc/init.d/post_network_start.sh
Hekje toevoegen (“#”) voor mionet.sh start

start() {
if [ ! -e "$POST_NETWORK_STARTED_FILE" ]
then
$SCRIPTS_PATH/crond.sh start
# $SCRIPTS_PATH/mionet.sh start
touch $POST_NETWORK_STARTED_FILE
fi
}

VSFTPD
# cd /tmp/myfiles
# wget http://chayden.net/mybook/packages/vsftpd.tar.gz
# tar xfz vsftpd.tar.gz -C /
# nano /etc/passwd
wijzig achter je gebruikersnaam dit:
<ftpuser>:x:1004:1004:Linux User,,,:/home/<ftpuser>:/bin/sh
naar:
<ftpuser>:x:1004:1004:Linux User,,,:/shares/internal/PUBLIC/./:/bin/sh
!let op dat er /./ achter staat anders werkt chroot niet

VSFTP CHROOT
# nano /etc/vsftpd.conf
Voeg deze regel toe "chroot_list_enable=YES”

# nano /etc/vsftpd.chroot_list
voeg <ftpuser> toe aan het bestand (nieuw bestand)

Alternatief voor CHROOT
Alle gebruikers krijgen chroot naar hun homedirectory in /etc/passwd
chroot_local_user=YES

Dependancies voor HellaNZB

ZLIB
# cd /tmp/myfiles
# wget http://www.zlib.net/zlib-1.2.3.tar.gz
# tar -zxvf zlib-1.2.3.tar.gz
# cd zlib-1.2.3
# ./configure
# make test
# make install

Dan Python installeren (duurt erg lang ca40min)
# cd /tmp/myfiles
# wget http://www.python.org/ftp/python/2.5.1/Python-2.5.1.tgz
# tar -zxvf Python-2.5.1.tgz
# cd Python-2.5.1
# ./configure
# make
# make install

Zope interface
# cd /tmp/myfiles
# wget http://www.paldo.org/pald...e.interface-3.3.0.tar.bz2
# tar -xvjf zope.interface-3.3.0.tar.bz2
# cd zope.interface-3.3.0
# python setup.py install

Twisted
# cd /tmp/myfiles
# wget http://tmrc.mit.edu/mirro...TwistedCore-2.5.0.tar.bz2
# wget http://tmrc.mit.edu/mirro.../TwistedWeb-0.7.0.tar.bz2
# tar -xvjf TwistedCore-2.5.0.tar.bz2
# tar -xvjf TwistedWeb-0.7.0.tar.bz2
# cd TwistedCore-2.5.0
# cd ..
# cd TwistedWeb-0.7.0

UNRAR
#cd /tmp/myfiles
#wget http://www.rarlab.com/rar/unrar-arm.tar.bz2
#cd /
#tar -xjvf /tmp/myfiles/unrar-arm.tar.bz2

Par2Cmdline (duurt erg lang ca 50min)
#cd /tmp/myfiles
#wget http://surfnet.dl.sourcef...ve/par2cmdline-0.4.tar.gz
#tar -zxvf par2cmdline-0.4.tar.gz
#cd par2cmdline-0.4
#./configure
#make
#make install

Hellanzb
#cd /tmp/myfiles
#wget http://www.hellanzb.com/distfiles/hellanzb-0.13.tar.gz
#tar -zxvf hellanzb-0.13.tar.gz
#cd hellanzb-0.13
#python setup.py install
#cd /usr/local/etc
#cp hellanzb.conf.sample hellanzb.conf
#nano hellanzb.conf
stel de gegevens in
hosts = [ '<newsserver IP-adres>:119' ],
username = '<usernaam newsserver login>',
password = '<wachtwoord newsserver login>',
Hellanzb.PREFIX_DIR = '/shares/internal/PUBLIC/'
Hellanzb.SKIP_UNRAR = True
Hellanzb.UMASK = 0022

#hellanzb.py -D

hellanzb is up and running ...

Status bekijken met "hellanzb.py status"

LIGHTTPD Port wijzigen (met dank aan SgtStrider )
Hierna is de webadmin te benaderen op http://MyBookWorld:82 en eigen pagina op port 80

Maak via webadmin share WWW aan
# nano /etc/lighttpd/lighttpd.conf

server.port = 82 (standaard 80)
index-file.names = ( "nasMaster.pl", "index.htm", "index.html" )
Onderstaande toevoegen
$SERVER["socket"] == ":80" {
server.document-root = "/shares/internal/WWW"
}

ZUSSAWEB
Libxml en PHP benodigd, dit duurt ongeveer 4 uur :O

LIBXML
# cd /tmp/myfiles/
# wget http://ftp.gnome.org/pub/...2.6/libxml2-2.6.30.tar.gz
# tar xfz libxml2-2.6.30.tar.gz
# cd libxml2-2.6.30
# ./configure
# make
# make install

PHP
# ln -s /usr/local/lib/libxml2.so.2 /lib/libxml2.so.2
# cd /tmp/myfiles/
# wget http://uk.php.net/distributions/php-5.2.5.tar.gz
# tar xvfz php-5.2.5.tar.gz
# cd php-5.2.5
# ./configure -without-iconv -without-pear -enable-fastcgi -enable-discard-path -enable-force-cgi-redirect -without-mysql -enable-sockets
# make
# make install

# cd /etc/lighttpd
# cp lighttpd.conf lighttpd.conf.backup
# nano lighttpd.conf

Vervang deze sectie:
“nasMaster.pl” => (( “socket” => “/tmp/lighttpd.fcgi.socket”,
“check-local” => “disable”,
))
)

Met deze sectie:
“nasMaster.pl” => (( “socket” => “/tmp/lighttpd.fcgi.socket”,
“check-local” => “disable”,
)),
“.php” => (( “bin-path” => “/usr/local/bin/php-cgi”,
“socket” => “/tmp/php.socket”,
))
)

Wijzig deze sectie
index-file.names = ( "nasMaster.pl" )

Hierin:
index-file.names = ( "nasMaster.pl", "index.html", "index.php" )

# /etc/init.d/lighttpd.sh restart

ZUSSAWEB
# cd /tmp/myfiles/
# wget http://umn.dl.sourceforge...ussaweb/zussaweb03.tar.gz
# cd /usr/www/lib
# tar xvzf /tmp/myfiles/zussaweb03.tar.gz
# chmod 777 -R zussaweb
# chown root:root zussaweb
# cd zussaweb
# nano settings.php
wijzig:
$disk = '/media/download/usenet';
$download_nzb_path = '/media/download/nzb/daemon.queue';
in
$disk = '/shares/internal/PUBLIC/usenet';
$download_nzb_path = '/shares/internal/PUBLIC/nzb/daemon.queue';

#nano functions.php
Wijzig:
function freediskspace() {
return (round (disk_free_space(disk)/1024/1024,2));
}
in:
function freediskspace($disk) {
return (round (disk_free_space($disk)/1024/1024/1024,2));
}

Open in de browser
http://mybookworld:82/zussaweb

Als je Firefox gebruikt (zoals ik) voeg dan mimetype in de lighttpd.conf aan voor .htm
Zoek:
mimetype.assign = (
Toevoegen:
".htm" => "text/html",

[ Voor 33% gewijzigd door ReMiA op 05-06-2008 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ReMiA schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 13:44:

#cd /tmp/myfiles
#cd par2cmdline-0.4
#./configure
#make
#make check
#make install

Status bekijken met "hellanzb.py status"
Dank je, dit was het enige wat ik nog niet werkend had. Ik was al een tijdje aan het lezen hier op het forum, en ben zelf ook in het bezit van een 500GB versie. Transmission heb ik aan de praat samen met Clutch. Alleen om het standaard werkend te krijgen bij het opstarten lukt me nog niet. Verder heb ik het gevoel dat de torrents lang niet zo snel gaan als ik bijvoorbeeld hem draai op een server met bijvoorbeeld uTorrent. (ja de poort is wel geforward)

En wat ik uiteindelijk wil bereiken is dezelfde setup. uTorrent heeft een rss download optie. Zou dat ook mogelijk zijn met Transmission of een andere dergelijke torrent client?

En zou iemand mij een beetje de weg kunnen wijzen hoe die hellanzb config in elkaar steekt met mappen. Er worden wel mappen geconfigged, maar waar bevinden deze mappen zich op de schijf?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2008 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 14:21:
[...]
En zou iemand mij een beetje de weg kunnen wijzen hoe die hellanzb config in elkaar steekt met mappen. Er worden wel mappen geconfigged, maar waar bevinden deze mappen zich op de schijf?
Als je alleen deze wijzigt in (standaard share van de MyBook):
Hellanzb.PREFIX_DIR = '/shares/internal/PUBLIC/'

Komen deze in je PUBLIC share terecht (worden vanzelf aangemaakt)
Hellanzb.DEST_DIR = Hellanzb.PREFIX_DIR + 'usenet/'
Hellanzb.QUEUE_DIR = Hellanzb.PREFIX_DIR + 'nzb/daemon.queue/'
Hellanzb.CURRENT_DIR = Hellanzb.PREFIX_DIR + 'nzb/daemon.current/'
Hellanzb.WORKING_DIR = Hellanzb.PREFIX_DIR + 'nzb/daemon.working/'
Hellanzb.POSTPONED_DIR = Hellanzb.PREFIX_DIR + 'nzb/daemon.postponed/'
Hellanzb.PROCESSING_DIR = Hellanzb.PREFIX_DIR + 'nzb/daemon.processing/'
Hellanzb.TEMP_DIR = Hellanzb.PREFIX_DIR + 'nzb/daemon.temp/'

.nzb kopieeren in nzb/daemon.queue/ en als alles goed gaat komt het bestand in usenet terecht :)

P.S. op de een of andere manier werkt DNS-lookup niet goed bij mij en moest ik een IP-adres opgeven van de newsserver

[ Voor 12% gewijzigd door ReMiA op 13-03-2008 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ ReMiA

Dankjewel, hij doet het nu inderderdaad. Bij mij gaat de DNS-lookup wel goed. Ik moest alleen nog wel een CHMOD uitvoeren op de daemon.queue dir, anders mocht ik er via explorer geen .nzb er in kopieren.

Is het trouwens normaal als hij bezig is met een download dat hij heel unresponsive word? Ik had niet verwacht dat hij normaal zou kunnen blijven functioneren met die ARM processor, maar als ik hellanzb.py status wil opvragen daar doet hij toch zeker wel 3 minuten over.

Ik was denk ik iets te snel. Alleen de eerste 2 minuten doet hij er ff over om alles te parsen, daarna is hij weer goed responsive :)

Het is nu alleen nog zo als je de mybook herstart je een keer hellanzb.py -D moet draaien. Of is het als het een daemon is dat hij ook automatisch nu in vervolg mee start?

En nu alleen nog een mooie webui, zodat via web uit te lezen wat de status van de queue is :)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2008 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Ik ben inmiddels nu zo blij met m'n mybook.. heb er nog maar een besteld voor al m'n muziek, waar ik dan een iTunes server van maak.

Ben alleen benieuwd wat er gebeurt als ik NU de firmware upgrade. Ben ik dan al mijn geinstalleerde apps kwijt? Ik heb geen zin om het gezeur van recovery weer opnieuw mee te maken. Trouwens een gemiste kans van WD om geen procedure daarvoor te maken via LAN oid met een resetknop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SgtStrider schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 16:47:
Ben alleen benieuwd wat er gebeurt als ik NU de firmware upgrade. Ben ik dan al mijn geinstalleerde apps kwijt? Ik heb geen zin om het gezeur van recovery weer opnieuw mee te maken. Trouwens een gemiste kans van WD om geen procedure daarvoor te maken via LAN oid met een resetknop...
Volgensmij als ik het goed begrepen heb doen dan veel apps het niet meer. En kan je veel programma's niet meer installeren compilen aangezien je GCC mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
Heeft iemand enig idee hoe je TCP_Wrappers kunt gebruiken met vsftpd ?

Het TCP_wrappers=YES en aanmaken van hosts.allow + hosts.deny haalt weinig uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het uberhaupt mogelijk om hellanzb het te laten parren en unrarren? aangezien hij het niet unrarred, ondanks dat ik die SKIP.unrar op False heb gezet. Verder heb ik alles aan de praat en ook web interface werkt voor hellanzb. Het maakt mij namelijk niet zo heel vele uit hoe lang hij er over doet als ik een NZB importeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SgtStrider schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 16:47:
Ik ben inmiddels nu zo blij met m'n mybook.. heb er nog maar een besteld voor al m'n muziek, waar ik dan een iTunes server van maak.

Wacht dan eerst even op die andere en pomp al je data even over ;)

Wel zo slim lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer ninan te installeren maar krijg het niet aan de praat zoals het op de site staat. Volgens andere sites moet je de Java home instellen. Als ik op de onderstaande site kijk moet je een #whereis java doen maar dat herkent hij niet. Iemand hier nog tips voor?

http://ubuntuguide.org/wi...n_.28NZB_usenet_client.29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 07:27:
Ik probeer ninan te installeren maar krijg het niet aan de praat zoals het op de site staat. Volgens andere sites moet je de Java home instellen. Als ik op de onderstaande site kijk moet je een #whereis java doen maar dat herkent hij niet. Iemand hier nog tips voor?

http://ubuntuguide.org/wi...n_.28NZB_usenet_client.29
Er staat ook geen Java op de Mybook, en ik gok dat Java iets teveel van het goede is :P

Voor nieuwsgroepen kan je beter dat HellaNZB gebruiken, gelloof ik

[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 14-03-2008 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
De processor in de mybook zou iets van hardwarematig java uit kunnen voeren, daar had ik een keer iets over gelezen.

EDIT:
The "ARM926EJ-Sid(wb)" is a Jazelle-enabled CPU which means it can interpret (a subset of) Java bytecodes directly.
Meer info
Er is wel een speciale JVM voor nodig, heb even zitten kijken, maar daar is erg weinig over te vinden

[ Voor 65% gewijzigd door Lex_brugman op 14-03-2008 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 18:34:
Zo, ben beetje aan het knutselen met MRTG, is best geinig, binnenkort gaat-ie mijn router en mijn media center ook loggen :)
Heb even dit gemaakt:

[afbeelding]

Dit is overigens met Debian, transmission, amule en dus mrtg.
Verder geloof ik niet zoveel. (behalve de usual zoals lighttpd enzo)

Edit:
Ja, gisteravond om 9 uur transmission en amule aangezet (stonden uit), hoe raad je dat zo? :P
Zou je kunnen uitleggen hoe je MRTG in elkaar geknutseld hebt? Hoe het werkend te krijgen op de mybook, dit is wel makkelijk om te zien hoe de belasting op de CPU zonder elke keer via putty in te loggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Making sshd permament
In order to get ssh daemon running each time you power-up your MyBook, add the following line to /etc/inittab:
::sysinit:/usr/sbin/sshd
Now reboot your MyBook to see it if works.

Waar moet die regel staan in het bestand? Er zijn nogal veel verschillende stukjes die op volgorde staan. Of maakt het niet uit waar het komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 20:08:
Making sshd permament
In order to get ssh daemon running each time you power-up your MyBook, add the following line to /etc/inittab:
::sysinit:/usr/sbin/sshd
Now reboot your MyBook to see it if works.

Waar moet die regel staan in het bestand? Er zijn nogal veel verschillende stukjes die op volgorde staan. Of maakt het niet uit waar het komt?
Ik heb hier en hier een andere optie genoemd voor het permanent maken van sshd. Ik vind de inittab niet de juiste plek daarvoor. In /etc/inetd.conf bestaat de regel voor ssh al, die staat alleen uitgehashed.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 19:31:
[...]

Zou je kunnen uitleggen hoe je MRTG in elkaar geknutseld hebt? Hoe het werkend te krijgen op de mybook, dit is wel makkelijk om te zien hoe de belasting op de CPU zonder elke keer via putty in te loggen.
sudo aptitude install mrtg --with-recommends :P

Nee, geintje, ik weet niet meer precies wat ik gedaan heb.
Ik heb deze tutorial gevolgd en kwam er toen achter dat die tutorial voor de helft niet klopt :P

Maar in principe is het niet zo moeilijk, als je de tutorial doorleest dan kan je met gezond verstand wel de fouten in de tutorial ondervangen.

Overigens draai ik Debian, niet de officiële firmware, maar daar zo0u het ook op te doen moeten zijn.

Is er niet gewoon een optware van? Zoek op MRTG. Of anders Nagios, al weet ik niet in hoeverre dat soepel loopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

u_nix_we_all schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 20:45:
[...]

Ik heb hier en hier een andere optie genoemd voor het permanent maken van sshd. Ik vind de inittab niet de juiste plek daarvoor. In /etc/inetd.conf bestaat de regel voor ssh al, die staat alleen uitgehashed.
Tnx, stuk makkelijker en ook veiliger lijkt me. Misschien even toevoegen aan de TS? Misschien ook handig om daar Putty te vermelden voor het inloggen. Duurde even voordat ik dat uitgevonden had iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
Heeft iemand wat tips voor zussaweb, ik krijg het niet aan de praat

Ik blijf een 403 Forbidden foutmelding krijgen

Heeft iemand deze info (deze link is down) ? http://chayden.dyndns.info/info/mybookworld:php

Moet ik dit hiervoor installeren ??
wget ftp://ftp.penguin.cz/pub/users/mhi/mybook/haserl.tar.gz -q -O - | tar xzvf - -C /

inmiddels werkt zussaweb op mijn PC alleen lukt het dan niet om nzb's te downloaden
omdat suzzaweb van lokale padverwijzingen uit gaat.
misschien kun je samba padnamen gebruiken ??? :9~
btw ik heb http://www.wampserver.com/en/ geinstalleerd, echt heel easy ...
Even in PHP aangepast en uploaden werkt nu ook vanaf PC
meer volgt ....

[ Voor 97% gewijzigd door ReMiA op 16-03-2008 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zal wel een mij liggen, maar ik krijg het niet voor elkaar ssh pemanent te maken.

Zou iemand iets duidelijker uit willen leggen wat ik precies moet doen?
Ik heb totaal geen ervaring met linux, heb het bestand inittab al meerdere malen benaderd, op verschillende manieren geprobeerd de regel "::sysinit:/usr/sbin/sshd " er achter te zetten, maar het lukt me echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

u_nix_we_all schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 20:45:
[...]

Heb het niet getest nog (nog niet gereboot dus) nog maar dit was makkelijk te vinden.

Wel al 2 films met hellanzb gedl en dat werkt prima. Alleen die 2e was DVD9 en daar was ie wel even zoet mee, misschien had ie wat beschadigde bestanden en moest die repareren. Dan zou het wel logisch zijn aangezien dat veel kracht kost. Ook draait mionet nog, moet dus nog wel even rebooten. Over de 7 gig aan uitgepakte bestanden deed ie gister een halve dag zowat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 16:53:
Het zal wel een mij liggen, maar ik krijg het niet voor elkaar ssh pemanent te maken.

Zou iemand iets duidelijker uit willen leggen wat ik precies moet doen?
Ik heb totaal geen ervaring met linux, heb het bestand inittab al meerdere malen benaderd, op verschillende manieren geprobeerd de regel "::sysinit:/usr/sbin/sshd " er achter te zetten, maar het lukt me echt niet.
Heb je er al een text verwerker(bijv. nano, zie startpost) op gezet? Zo ja dan:

type het volgende:
nano /etc/inittab

scroll naar beneden en voeg ::sysinit:/usr/sbin/sshd toe
ctrl o (opslaan)
ctrl x (afsluiten)
reboot(mybook opnieuw opstarten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 23:38:
[...]

Heb je er al een text verwerker(bijv. nano, zie startpost) op gezet? Zo ja dan:

type het volgende:
nano /etc/inittab

scroll naar beneden en voeg ::sysinit:/usr/sbin/sshd toe
ctrl o (opslaan)
ctrl x (afsluiten)
reboot(mybook opnieuw opstarten)
Ik blijf het roepen:
Ga nou niet met die inittab zitten klooien !
en er staat al een editor op de mybook (vi ftw >:) )

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
zussaweb werkt !
de HowTo staat onderaan de post op de vorige pagina :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als Zussaweb bij mij werkt ben je mijn held. _/-\o_

edit:
Hmm moet wel bij het begin beginnen :p. Even overnieuw.

Kleine opmerking over je mooie post:
#cd /tmp/myfiles
#cd par2cmdline-0.4
#./configure
#make
#make install
Hier staat niet #tar -zxvf par2cmdline-0.4.tar.gz tussen.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2008 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
ReMiA schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 13:37:
zussaweb werkt !
de HowTo staat onderaan de post op de vorige pagina :)
Goed werk ! Ook nog een klein puntje: Misschien moet je de beschrijving van de installatie van ncurses en nano iets naar boven halen, zodat dit gedeelte vóór het uitzetten van mionet komt te staan (want daarvoor gebruik je nano ..... )
en verder ben ik niet zo voor het editten van de inittab, maar dat had je misschien al wel begrepen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
u_nix_we_all schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 14:49:
[...]

Misschien moet je de beschrijving van de installatie van ncurses en nano iets naar boven halen, zodat dit gedeelte vóór het uitzetten van mionet komt te staan (want daarvoor gebruik je nano ..... )
;)[/small]
tsja ik had hier inderdaad vi voor gebruikt
Maar ben het met je eens dat het beter is in de inetd.conf, daar staat ssh immers al.
toegevoegd :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 13:50:
Hier staat niet #tar -zxvf par2cmdline-0.4.tar.gz tussen.
oeps :O
toegevoegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ftp en ssh werken lokaal prima, echter wil ik dit ook via het ineternet kunnen benaderen. Ik heb de porten op de router gefoward, maar het werkt nog niet. Moet ik op de mybook ook nog dingen instellen om er extern bij te kunnen?

edit: vanuit buiten werkt het wel gewoon! Lokaal werktte ftp://internet-adres niet, van buitenaf dus wel :)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2008 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 19:44:
Ftp en ssh werken lokaal prima, echter wil ik dit ook via het ineternet kunnen benaderen. Ik heb de porten op de router gefoward, maar het werkt nog niet. Moet ik op de mybook ook nog dingen instellen om er extern bij te kunnen?
zorg ervoor dat je het router adres als default gateway goed staat ingesteld

Type
# route
Kernel IP routing table
Destination Gateway Genmask Flags Metric Ref Use Iface
xx.xx.xx.0 * 255.255.255.0 U 0 0 0 eth0
default xx.xx.xx.xx 0.0.0.0 UG 0 0 0 eth0

Het adres achter default moet het adres van je router zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
FYI
door een chmod 777 -R * in PUBLIC uit te voeren bleek alles in die samba-share ineens hidden
na wat Googlen

chmod u+x <filename> # sets Archive bit
chmod g+x <filename> # sets System bit
chmod o+x <filename> # sets Hidden bit

chmod u-x <filename> # removes Archive bit
chmod g-x <filename> # removes System bit
chmod o-x <filename> # removes Hidden bit

Als iemand meer info heeft over SMB rechten .....

[ Voor 6% gewijzigd door ReMiA op 18-03-2008 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bushwankaz
Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 16:51:
[...]

Volgensmij als ik het goed begrepen heb doen dan veel apps het niet meer. En kan je veel programma's niet meer installeren compilen aangezien je GCC mist.
Ik miste na de update inderdaad GCC. Vanavond hersteld met het terugzetten van alle ontbrekende bestanden uit /usr/. uit een backup image.
Hierna werkte ./configure weer (dus met de nieuwe firmware). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
bushwankaz schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 22:11:
[...]

Ik miste na de update inderdaad GCC. Vanavond hersteld met het terugzetten van alle ontbrekende bestanden uit /usr/. uit een backup image.
Kun je eens wat speedtestjes doen met die nieuwe Firmware ?
bv SMB en FTP schrijven / lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Kan je ook precies zeggen, welke en wat je moet terugzetten? ik ben momenteel bezig met de /usr/ dir aan het backuppen, zodat ik ook de update kan wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er eigenlijk een manier om alle nieuwe mappen automatisch een chmod 777 te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 00:42:
Is er eigenlijk een manier om alle nieuwe mappen automatisch een chmod 777 te geven?
In je samba config bij de share dit erbij zetten
code:
1
directory mode = 0777

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

[...]

Dit is goed nieuws. Heel goed nieuws. Blijven de gegevens die in /shares/internal/ staan bewaard? Dit is nu cruciaal voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geprobeerd te upgraden naar de nieuwe firmware naar het backuppen van het gedeelte in de /usr/ dir. Maar als ik nu wil upgraden en ik druk "Upgrade the System Firmware" krijg ik een blanco pagina, in de html source is ook niets te zien.

Dit geld ook als ik de oude ssh hack uit probeer te voeren. Hetzelfde gebeurd bij firefox als bij Internet Explorer. Ik heb de rest van de menu opties geprobeerd en die werken wel allemaal 100% Een paar reboots hebben ook nog niet mogen helpen, iemand een idee?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2008 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen mbt netwerksnelheid en prestaties van de mybook met de laatste firmware. Als die erop vooruit gaan dan ga ik meedoen upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Blijheid! De data blijft bewaard.

Mijn procedure;

VOOR de firmware update
mkdir /shares/internal/PUBLIC/backup
cp -R /usr/* /shares/internal/PUBLIC/backup/
NA de firmware update
cp -u -R /shares/internal/PUBLIC/backup/* /usr/
yay :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lex_brugman schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 09:19:
[...]

In je samba config bij de share dit erbij zetten
code:
1
directory mode = 0777
Sorry, maar waar kan ik de samba config file vinden :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zussaweb werkt, super ReMiA :D.

• HellaNZB version 0.13, uptime 01:12
• total downloaded: 644MB, total downloaded nzbs: 1, free disk space: 439934.1MB
• Currently downloading
• Queued
• Currently processing
• Logging
• hellanzb v0.13 (config = /usr/local/etc/hellanzb.conf, daemonized)
• (changeme) Opening 4 connections...
• hellanzb - Now monitoring queue...

Alleen voor de webserver lijk ik iets fout te doen. Ik heb alles gedaan wat in ReMiA's post op pagina 18 staat en niet meer dan dat. Ik heb de Lighttpd.conf aangepast en mybook config werkt op poort 82. Ik heb een WWW share aangemaakt, chmod 777 gedaan en een index.html erin gezet met alleen een korte tekst erin. Maar als ik rechtstreeks het ip of met poort 80 het ip probeer te benaderen krijg ik de volgende melding:

Opening

• You have choses to open
• which is a: application/octet-stream
• What should FireFox do with this file?

Het is een leeg bestandje met een random naam. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 15:46:
Opening

• You have choses to open
• which is a: application/octet-stream
• What should FireFox do with this file?

Het is een leeg bestandje met een random naam. Iemand een idee?
Als je Firefox gebruikt (zoals ik) voeg dan mimetype in de lighttpd.conf aan voor .htm en .html
Zoek:
mimetype.assign = (
Toevoegen:
".html" => "text/html", (stond er bij mij al in)
".htm" => "text/html",

daarna lighttpd restarten

[ Voor 7% gewijzigd door ReMiA op 19-03-2008 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heb ik ook gedaan. Hij doet hetzelfde in IE als in FF. Ik zal alles nog even nalopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 15:52:
Dat heb ik ook gedaan. Hij doet hetzelfde in IE als in FF. Ik zal alles nog even nalopen.
ik had exact hetzelfde probleem in FF, in IE ging het wel goed.
Na de mimetype setting was het bij mij verholpen.

Kun je de lighttpd.conf posten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

server.pid-file = "/var/run/lighttpd.pid"
server.errorlog = "/var/log/lighttpd/error.log"

server.port = 82

server.username = "www-data"
server.groupname = "www-data"

server.modules = (
"mod_auth",
"mod_access",
"mod_alias",
"mod_cgi",
"mod_fastcgi",
"mod_accesslog"
)

server.errorfile-prefix = "/usr/www/lib/error-"

mimetype.assign = (
".html" => "text/html",
".htm" => "text/html",
".txt" => "text/plain",
".jpg" => "image/jpeg",
".png" => "image/png",
".gif" => "image/gif",
".css" => "text/css"
)

accesslog.filename = "/var/log/lighttpd/access.log"

static-file.exclude-extensions = ( ".fcgi", ".php", ".rb", "~", ".inc", ".cgi" )
index-file.names = ( "nasMaster.pl", "index.htm", "index.html", "index.php" )
}

# bruce - I don't think we need this now...
#cgi.assign = ( ".cgi" => "/usr/bin/perl" )

alias.url = ( "/auth" => "/usr/www/lib" )

auth.backend = "htdigest"
auth.backend.htdigest.userfile = "/var/private/lighttpd.htdigest.user"
auth.require = ( "/auth" =>
(
"method" => "digest",
"realm" => "nas admin",
"require" => "valid-user"
# bruce - removed user=
# "require" => "user=admin"
)
)

fastcgi.debug = 0

# Bruce - Removed host & port and replaced with a socket
# "host" => "127.0.0.1",
# "port" => 1026,
fastcgi.server = ( ".pl" =>
(( "socket" => "/tmp/lighttpd.fcgi.socket",
"bin-path" => "/usr/www/lib/nasMaster.pl",
"check-local" => "disable",
"min-procs" => 1,
"max-procs" => 1,
"idle-timeout" => 30,
"bin-environment" => (
# Environment variables for nasMaster.pl
"PERL5LIB" => "/usr/www/lib",
"NAS_NBIN" => "/usr/www/nbin",
),
)),
"nasMaster.pl" => (( "socket" => "/tmp/lighttpd.fcgi.socket",
)),
".php" => (( "bin-path" => "/usr/local/bin/php-cgi",
"socket" => "/tmp/php.socket",
))
)

Na het herstarten van Lighttpd geeft hij nu alleen nog de melding als ik via mijn .nl in FF ga. Als ik in FF rechtstreeks naar het ip ga krijg ik een wit scherm net als in IE met url en IP. Beetje vreemd.

Heb het aangepast en onderaan gezet. Lijkt geen verschil te maken. Krijg nog steeds een wit scherm.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2008 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 16:05:
))
)
Ik zie weinig verkeerd, alleen had ik de $SERVER op een andere plek gezet (helemaal onderaan)
dit zou je ook eens kunnen proberen.
Zo dus:

))
}
)
Heb het aangepast en onderaan gezet. Lijkt geen verschil te maken. Krijg nog steeds een wit scherm.
Heb je het voor het laatste haakje gedaan (in de fastcgi sectie) ?
als het niet lukt zal ik vanavond even mijn conf file nalopen op verschillen

[ Voor 41% gewijzigd door ReMiA op 19-03-2008 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo staat het er nu:

)),
)),
))
}
)

Die melding (bestand downloaden) is nu weg bij alles na een herstart van FF. Maar nu krijg ik dus alleen een wit scherm, zonder enige foutmelding of iets.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2008 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 14:34:
[...]

Aangezien ik er nu debian op draai kan ik dat niet voor je opzoeken, maar toen ik nog de originele firmware draaide was hij wel aardig verstopt (had hem toen ook hier en daar aangepast), misschien even met find/locate zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
Ik had hem toch na de ")" staan :$

-------------------MIJN CONF----------------
server.pid-file = "/var/run/lighttpd.pid"
server.errorlog = "/var/log/lighttpd/error.log"
dir-listing.activate = "enable"
server.port = 82

server.username = "www-data"
server.groupname = "www-data"

server.modules = (
"mod_auth",
"mod_access",
"mod_alias",
"mod_cgi",
"mod_fastcgi",
"mod_accesslog"
)

server.errorfile-prefix = "/usr/www/lib/error-"

mimetype.assign = (
".html" => "text/html",
".htm" => "text/html",
".txt" => "text/plain",
".jpg" => "image/jpeg",
".png" => "image/png",
".gif" => "image/gif",
".css" => "text/css"
)

accesslog.filename = "/var/log/lighttpd/access.log"

static-file.exclude-extensions = ( ".fcgi", ".php", ".rb", "~", ".inc", ".cgi" )
index-file.names = ( "nasMaster.pl", "index.htm", "index.html", "index.php" )

# bruce - I don't think we need this now...
#cgi.assign = ( ".cgi" => "/usr/bin/perl" )

alias.url = ( "/auth" => "/usr/www/lib" )

auth.backend = "htdigest"
auth.backend.htdigest.userfile = "/var/private/lighttpd.htdigest.user"
(
"method" => "digest",
"realm" => "nas admin",
# bruce - removed user=
)
)

fastcgi.debug = 0

# Bruce - Removed host & port and replaced with a socket
# "host" => "127.0.0.1",
# "port" => 1026,

fastcgi.server = ( ".pl" =>
(( "socket" => "/tmp/lighttpd.fcgi.socket",
"bin-path" => "/usr/www/lib/nasMaster.pl",
"min-procs" => 1,
"max-procs" => 1,
"idle-timeout" => 30,
"bin-environment" => (
# Environment variables for nasMaster.pl
"PERL5LIB" => "/usr/www/lib",
"NAS_NBIN" => "/usr/www/nbin",
),
)),
)),
))
)
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 14:34:
[...]

/var/oxsemi/smb.conf

Niet echt standaardlocatie idd. Maar een "find / -name smb.conf" doet wonderen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Je kan gewoon met een willekeurige browser het ipadres bezoeken. dan heb je wat je nodig hebt. vervolgens ssh-firmware truuk en je kunt via ssh optware binnenhalen en daarmee de rest. de shares zijn smb.

lol ik kan niet eens het berichtje vinden waar ik dit antwoord op geef... zat helemaal verkeerd ofzo.. ignore

[ Voor 24% gewijzigd door Mar2zz op 19-03-2008 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bushwankaz
Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 00:39:
[...]

Kan je ook precies zeggen, welke en wat je moet terugzetten? ik ben momenteel bezig met de /usr/ dir aan het backuppen, zodat ik ook de update kan wagen.
Ik heb de image van http://mybookworld.wikidot.com/backup-images-of-mybook geplukt. De /usr directory gekopieerd naar de share, met putty inloggen als root, cd /shares/internal/PUBLIC/usr/ en toen yes n | cp * -R -L -i * /usr
Zie ook http://mybookworld.wikidot.com/forum/t-45731/gcc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ReMiA schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 17:46:
Ik had hem toch na de ")" staan :$
Heb exact dezelfde als jouw erin gezet. Heb net de index.html gerenamed naar index.html.bak en nu geeft ie een 404. Hij vindt de pagina dus wel maar geeft alleen een wit scherm ipv de inhoud. De config is dan waarschijnlijk niet het probleem maar iets anders.

Ik heb het probleem deels opgelost. Ik had al chmod 777 gedaan op de WWW directory maar blijkbaar moet ik dat als ik nieuwe bestanden via FTP erop zet dit weer voor de losse bestanden doen, dan geeft hij ze wel weer. Ik zal nog even verder klooien.

Nog over zussaweb. Ik heb mijn login gegevens voor www.newzbin.com in het config bestand gezet maar dan geeft hij een error na het invoeren van een newzbin ID:
Fault: Code: 8002 Reason 'error', hierover kan ik niks vinden op google. Iemand dit al werkend?

En is het mogelijk zussaweb op poort 80 te draaien ipv 82? Dan kan poort 82 weer dicht.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2008 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 09:44:
En is het mogelijk zussaweb op poort 80 te draaien ipv 82? Dan kan poort 82 weer dicht.
Ja dat kan, gewoon zussaweb kopiëren naar de /shares/internal/WWW
# cp -R /usr/www/lib/zussaweb/ /shares/internal/WWW/.

Ik wil alleen niet dat iedereen op mijn zussaweb kan komen.
Maar door de onderstaande sectie (vetgedrukt) toe te voegen aan lighttpd.conf

(
"method" => "digest",
"realm" => "nas admin",
# bruce - removed user=
),
"/zussaweb/" =>
(
"method" => "digest",
"realm" => "nas admin",
)

)

Na lighttpd restart moet je nu inloggen met user admin (zelfde password als de Webadmin)

Als je hiervoor een andere user wilt gebruiken, doe dan het onderstaande:
Maak een scriptje aan:
#nano /var/private/htdigest.sh

#!/bin/sh
user=$1
realm=$2
pass=$3
hash=`echo -n "$user:$realm:$pass" | md5sum | cut -b -32`
echo "$user:$realm:$hash"

Voer het uit met de gebruiker die je wilt gebruiken:
#cd /var/private/
# ./htdigest.sh '<user>' '<groep>' '<wachtwoord>'
Output:
<user>:<groep>:<hash>

Voeg de output toe aan userfile:
# cp /var/private/lighttpd.htdigest.user /var/private/lighttpd.htdigest.user.backup
# nano /var/private/lighttpd.htdigest.user

wijzig in de lighttpd.conf
"realm" => "<groep>",

lighttpd restarten
inloggen met gebruikte <user> en <wachtwoord>

[ Voor 9% gewijzigd door ReMiA op 20-03-2008 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 09:44:
Ik heb het probleem deels opgelost. Ik had al chmod 777 gedaan op de WWW directory maar blijkbaar moet ik dat als ik nieuwe bestanden via FTP erop zet dit weer voor de losse bestanden doen, dan geeft hij ze wel weer. Ik zal nog even verder klooien.
dat "chmod"den blijft een beetje vaag voor mij, 777 geeft bij mij soms problemen.

Ook ben ik steeds aan het k%#&^ten met de samba rechten:

chmod u+x <filename> # sets Archive bit
chmod g+x <filename> # sets System bit
chmod o+x <filename> # sets Hidden bit

chmod u-x <filename> # removes Archive bit
chmod g-x <filename> # removes System bit
chmod o-x <filename> # removes Hidden bit

het blijft vaag voor mij, dus als iemand dat kan uitleggen .....

[ Voor 4% gewijzigd door ReMiA op 20-03-2008 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het anders gedaan. Password protect script gedownload:
http://www.zubrag.com/downloads/password-protect.zip
Hier een password instellen (heb geen username ingesteld)

// Add login/password pairs below, like described above
// NOTE: all rows except last must have comma "," at the end of line
$LOGIN_INFORMATION = array(
'password'
);

// request login? true - show login and password boxes, false - password box only
define('USE_USERNAME', false);

en in mijn WWW dir gezet. In de index.php van zussaweb de voglende regel toegevoegd:
<?php include("/shares/internal/WWW/password_protect.php"); ?>
Et voila. Je moet een password invoeren voordat je zussaweb kan openen.

edit:
Nog niet optimaal, als je 1x password ingevuld hebt kan je met zelfde browser zonder password er weer inkomen. Dat is niet de bedoeling. Oplossing gevonden:

Als je // voor: setcookie("verify", md5 zet (3x in het script) dan slaat hij geen cookie meer op. Wel als je al ingelogged hebt voordat je dit uitgeschakeld hebt, dan moet je cookies verwijderen om dit weg te krijgen.

Nu kan ik zussaweb op poort 80 zetten en zorg ik met pw voor beveiliging :). Ondertussen ook mijn een nieuwe url geregistreerd en gelinkt aan de het mybook ip :).

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2008 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Balen met een grote B. Tweede mybook was ineens niet meer te bereiken; bricked. Met Linux schijf gerecovered. Perfect. Not. Door dit recoveren heeft de schijf nu hetzelfde MAC adres als de andere mybook. ifconfig geeft een tijdelijke fix, maar na reboot begint het gezeur weer opnieuw. Heeft iemand een manier om het MAC adres permanent te wijzigen? Het zit 'm ergens in de software.

Pagina: 1 ... 5 ... 16 Laatste