Snelheid Western Digital Mybook World Edition II ?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.237 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 16:25
ik heb net een 1.5 TB Western Digital Mybook World Edition II aangeschaft, er zit een gigabit connectie in maar meer dan 4 tot 6 mb per seconden haal ik er niet mee.....

doe ik iets verkeerd ? ik zou niet weten wat want je kan er niets verkeerd aan doen of is dat ding gewoon echt zo langzaam ?

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
  • Laatst online: 07-09 16:25
laat maar..... heb zelf al beetje rond gekeken en al die NASsen zijn om te huilen, de processors die er in zitten die trekken geen van alle gigabit.... zelfs de wat duurdere van intel waar je los de behuizing koopt kunnen het niet aan.........

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je bent niet alleen. Ik heb er sinds gister 1 en de snelheid is om te janken. En niet alleen voor dataopslag, maar ook de response tijd. Je mag tevreden zijn als dat ding binnen 10 seconden reageert.
Ik had hem aangeschaft om 2 redenen; opslag van HD video matriaal en gebruik als standalone dev geval (subversion, trac, etc.). Het eerste kan je kompleet vergeten, data komt gewoon niet snel genoeg binnen omdat de NAS gewoon zo traag als stront is. Om het 2e te bewerkstelligen moet je wat hacken, dus dat lijkt me een mooie taak voor vandaag.

Wat ik niet snap is waar ze het lef vandaan halen dit soort onzin te verkopen. 1,5 TB met GBit aansluiting en dan hooguit 5MB/s.... WTF!? Zou je het ding in 1x willen volpompen doe je er ruim 80 uur over! Schandalig.....

Enige geluk was dat de 2 schijven erin ook in m'n RAID5 array passen. In dit kastje waren ze goedkoper dan ze los aanschaffen. Wellicht dat ik ze eruit haal en in m'n echte server stop en de MBWE voorzie van 2 kleine schijven. Heb ik iig nog iets aan die 1,5TB, want zoals het nu is, is het gewoon te zielig voor woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik baal ook van de trage snelheid, kan iemand bevestigen of dit mogelijk is:
De mybook uit elkaar te halen, de 2 sata schijven er uit te halen, en rechtstreeks aan te sluiten.
Haal je dan een realtime snelheid van sata? Of zit je ook weer vast aan de gelimiteerde snelheid ?
Zo nee, dan sluit ik ze intern in me pc aan aangezien ik niet met de snelheden kan leven :P
EDIT: Heb net een pfd gelezen hoe je de mybook uitelkaar haalt.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2008 02:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Niet online
Ik heb om redenen van snelheid een LaCie aangeschaft waarvan de processorsnelheid 2x zo hoog ligt en er meer geheugen aanwezig is. Ik kom tot zo'n 7-8 MB/s.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º