[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 70 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 8.409 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Wachten kan je in feite altijd doen. :P Op het moment dat je het nodig hebt moet je kijken wat er is en dan direct een keuze maken. Zo gaat dat met computers...
Voor nu is de HD2900Pro echt een mooie kaart en zoals in de TS te lezen is wordt de HD2950-serie niet veel beter. Dus als je echt veel beter wilt moet je nog erg lang wachten.

[ Voor 28% gewijzigd door Saturnus op 09-10-2007 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:09
@ Meljor
eerlijk gezegd viel mijn kaart zelfs anderhalf jaar geleden al vies tegen. Zou het niemand aanraden ;)

@ Saturnus
24" is niet meer zo afwijkend. Dalen in prijs + kwaliteit wordt beter.

Maar als ik het een beetje begrijp is er goede hoop dat de nieuwe ATi kaarten een stuk sneller worden dan de aankomende 8800GT.

Ryzen 9 9950X3D, ASRock X870E Tachi Lite, Arctic Liquid Freezer III 420, Kingston Fury Beast DDR5 6400, Powercolor Red Devil 9070XT, Crucial T700 2TB, FSP Hydro Ti Pro 1000W, BeQuiet 802

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alikebap
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-08-2024
kdenk dat die 256 bit de 8800gt meer pijn gaat doen dan de HD2950,hoop van niet eigenlijk kwil crysis spelen op de launch :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-05 11:41

Apoca

Array Technology Industry

Illidan schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 21:51:Kan zijn, ik zeg alleen maar dat ik zou balen als een stekker als die buurman die 5FPS meer haalt met ongeveer dezelfde setup maar met een videokaart van de concurrent die 100e minder heeft gekost. (12000 pnt in 3DMARK06, toppie denkt de noob dan (en blijkbaar ook wat tweakers).
Nou in mijn optiek gaat het altijd nog om het totaal pakket wat je krijgt als je een videokaart koopt, de 2D kwaliteit en de driver support en de ervaring die ik reeds enkele jaren heb met ATi kaartjes is mij een dergelijk bedrag best waard. En aangezien ik meer te doen heb dan 24/7 3DMARK te draaien omdat ik ook nog wil gamen zal mij die score geheel worst wezen. En mensen die dat niet begrijpen, en alleen maar naar 3DMARK scores kijken bij de aankoop van een kaart die neem ik niet serieus. En die hebben ook geen reden tot klagen lees ik steeds, omdat die dikke punten scoren daarin t.o.v. de Nvidia kaartjes.
Illidan schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 21:51:
en dan haal je 11 FPS in World of Conflict op 1920x1200.
11! Holy Crap, zelf die 8600GTS (512mb) haalt hier meer).
Sorry dat ik het zeg, maar alleen mensen die zelf niet op een dergelijke resolutie doen gamen komen altijd met dergelijke punten aan. Als ik persoonlijk op 1920x1200 zou gamen, en ik zou een dergelijke score halen dan zou ik dat zeker niet funny vinden. Maar dan had ik waarschijnlijk ook een geheel ander systeem, om te zorgen dat de rest van mijn pc niet de factor is die me tegen zou houden.
Maar voor 2900XT eigenaren is het nu te laat. Dus deze keer wat beter opletten is het welgemeende advies ;)
Hoezo te laat, zit der een timer op mijn kaart dat die volgende week niet meer werkt ofzo? De opmerking van jou raakt dus kant nog wal. De reviews voor de HD2900XT waren eerder uit dan de kaartjes te krijgen waren, en daarin kon je reeds lezen wat wel en niet kon met de kaart. Tevens heeft bij de release van de HD2900XT CJ best veel informatie gegeven over waar bepaalde problemen lagen en wat hiervan de consequenties konden zijn qua performance.

Als je als consument in de markt bent voor een kaart van 330+ euro dan doe je toch ook moeite om informatie te zoeken of jou aankoop goed is. En toen in het begin had je dus al kunnen lezen dat de power van de HD2900XT minder zou zijn op veel vlakken dan de 8800GTS ( 320 / 640), maar misschien zou doormiddel van drivers op den duur het 1 en andere recht getrokken kunnen worden. Nou van het woord "misschien"" hebben veel mensen zich waarschijnlijk dus iets te veel voorgesteld, dat kan best zo zijn. Maar als je dat weet voor de aankoop van de kaart, en dan achteraf gaan zitten zeuren; "nou het had wel iets anders gemoeten enz enz" ja daar pas ik toch voor. Op die manier kun je op alles wat je in het leven koopt wel iets vinden wat anders had gemoeten dan wel had gekunt.

[ Voor 37% gewijzigd door Apoca op 10-10-2007 00:55 ]

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
alikebap schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 23:06:
kdenk dat die 256 bit de 8800gt meer pijn gaat doen dan de HD2950,hoop van niet eigenlijk kwil crysis spelen op de launch :p
die kan je nu ook al wel spelen alleen niet op High :p
In elk geval voor mij vanaf nu alleen nog maar Ati kaarten imo zijn die veel leuker voor een tweaker.

Nog een 2950/tricore derbij wanneer die leverbaar zijn en dan is mijn pctje weer een tijdje happy.

Wel moeilijk om hier nieuwtjes te leveren trouwes jullie zijn daar best rapjes mee :P _/-\o_

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauSS
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-06-2023
Saturnus schreef:
ik probeerde meer duidelijk te maken dat het wel een erg afwijkende resolutie(1920x1200) is en dat dat niet handig is in zo'n test. :P
Juist heel handig!
want vanaf de hogere resoluties ga je echt verschillen zien in de benchmarks.. en 22 en 24" monitoren worden steeds meer verkocht dus :) en als je een 24" hebt (zoals ik en sommige anderen) dan wil je graag ook op die reso 1920x1200 dus Gamen! :) en als dat dan met 11 fps gaat of wat dan ook.. dan wordt je er niet blij van ;) dan moet je vaak op 1280x960 ofzo gamen dan is het nog te doen.. vandaar!
HoT-Mod schreef:
ik weet het niet... de 2900 pro of toch wéér wachten.... op de 2950(pro/xt?)
Ik weet het wel! straks een mooie 2950XT kopen! en je hebt een dx10.1 kaart + uvd!
en hij verbruikt ook nog is minderstroom! (en dus minder kachel...)
Powrskin schreef:
Nog een 2950/tricore derbij wanneer die leverbaar zijn en dan is mijn pctje weer een tijdje happy.
Daar zat ik ook al aan te denken :*) veel Bang for weinig bucks :9
Illidan schreef:
[...
Voor de duidelijkheid, ik heb een 7600GT, gezien de reviews denk dat die 2900XT het nog net wint ;)
Zegt genoeg dus die GT, no ping-ping voor een GTX of Ultra ? of straks toch sneaky een leuke 2950 op de kop tikken en dit vol spammen hoe geweldig dat ding is? ;)
zonder gekheid ik snap je statement wel... maar dat was in het begin erg aan de orde, nu met de huidige drivers is het geen verkeerd kaartje,.. en presteert hij zeker niet slecht.
Apoca schreef:
[...]
Op die manier kun je op alles wat je in het leven koopt wel iets vinden wat anders had gemoeten dan wel had gekunt.
haha leuk gezegd :) heb je gelijk in,

- mijn N95 heeft ook speling :(
- mijn acer 24" heeft ook af en toe ook kuren :(
- mijn pc hangt soms ook wel is.. :(

maar nu weer ----> :*) want de 2950 serie gaat me blij maken! (en dat is serieus)

[ Voor 67% gewijzigd door MauSS op 10-10-2007 00:32 ]

A world without gadgets is no world ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-05 11:50

Krizzie

Progressive Music \o/

Zolang games bij mij speelbaar zijn ben ik tevreden met mijn HD 2900XT en op het moment zijn ze dat nog allemaal. :) Bioshock, Moh, TDU lopen allemaal als een trein op 1920 1200 (dell 24" ;) ) met max settings. Ik dus een tevreden gebruiker. :)

Ik (en alleen ik blijkbaar) heb wel nog steeds last van een crashende atikmdag.sys en heb geen idee wat de oorzaak is. Dat is eigenlijk mijn enige ergernis tot nu toe. Hopelijk ben ik daar van af als ik Vista er opnieuw op zet na mijn mega hdd upgrade. :+

Ben erg aan het twijfelen om de 2900XT te wisselen voor de 2950XT of een andere koeler op de 2900 te zetten. Eens zien wat voor een clocker de 2950 is. Als die leuk clocked dan mag de 2900XT op de vensterbank voor de show (Is nog een oude 2 pipe versie dus die is een beetje zeldzaam. :+ )

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-04 15:29

frankknopers

Goud is geen geld

[...]

Kan zijn, ik zeg alleen maar dat ik zou balen als een stekker als die buurman die 5FPS meer haalt met ongeveer dezelfde setup maar met een videokaart van de concurrent die 100e minder heeft gekost.
De drivers die de performance aan gaan pakken beginnen nu pas te komen. En in sommige gevallen waarbij er meer dan 320MB aan videogeheugen nodig is gaat de 8800GTS helemaal de mist in (framerate stort in of het spel werkt gewoon niet op bepaalde settings....). Nee, dan liever de GTS640 of de HD2900XT, en die zijn dus ongeveer even duur.
(12000 pnt in 3DMARK06, toppie denkt de noob dan (en blijkbaar ook wat tweakers),
Noobs kopen geen VGA van 300+ euro en mensen die wel een VGA van 300+ euro kopen lezen echt op zijn minst wel wat gebruikerservaringen en/of een review... En voor overklokkers kan de HD2900XT heel interessant zijn als ie puur gaat voor een 3Dmark score en de overkloks.
en dan haal je 11 FPS in World of Conflict op 1920x1200.
11! Holy Crap, zelf die 8600GTS (512mb) haalt hier meer).
Aan de hand van deze test zou ik geen uitspraken doen over de R600 generatie, want in alle andere DX10 tests zijn de verschillende tussen NV en AMD veel kleiner. Dan ga ik twijfelen aan de betrouwbaarheid van deze benchmark.

Ook moet je rekening houden met het feit dat driver updates nog veel kunnen doen voor de performance en dat de grote verbeteringen bij AMD op dat punt nog moeten komen.

Ik vind al die DX10 benchmarks zowieso geen goede indicator, omdat de implementatie ervan nog wat te wensen over laat. Ik heb een tijdje terug een artikel gelezen dat bepaalde DX10 demo's verkeerd gebruik maken van de framebuffer op de R600. Dit zou tot gevolg hebben dat er onnodig veel bandbreedte en rekenkracht wordt verspild.
[...]

Dat zullen ze waarschijnlijk ook wel doen, maar voor 2900XT eigenaren is het nu te laat.
Dus deze keer wat beter opletten is het welgemeende advies ;)
Zeker niet te laat, want de eerste echte DX10 games moeten nog komen en de HD2900 serie is nog steeds te koop. Ook andere kaarten uit de R6xx/RV6xx serie zoals de RV670 maken gebruik van deze GPU architectuur, dus performanceverbeteringen voor de HD2900XT zullen vaak ook direct hun werking hebben op de nieuwe RV670 en andere HD2000 kaarten.

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Krizzie schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 00:41:
Ben erg aan het twijfelen om de 2900XT te wisselen voor de 2950XT of een andere koeler op de 2900 te zetten. Eens zien wat voor een clocker de 2950 is.
Mijn CF setje gaat der niet uit tot de 2 generatie van de R700 der is. Tot die tijd moeten ze het maar volhouden. Persoonlijk verwacht ik dat de 2950XT maximaal 20 tot 25% meer power in huis zal hebben dan de HD2900XT in vergelijkbare games. Maar ja dit is dus relatief gezien zo rond de 13FPS ligt een beetje aan het spel en de resolutie.
frankknopers schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 00:43:
Ook moet je rekening houden met het feit dat driver updates nog veel kunnen doen voor de performance en dat de grote verbeteringen bij AMD op dat punt nog moeten komen.
Hoewel ik der persoonlijk nog wel enkele % mee wacht te winnen de komende maanden, met hier en daar een leuke bump verwacht ik veel meer van de CF implementaties die ik steeds op demo's van AMD zie terug komen ( bijvoorbeeld dual screen gebruik tijdens gamen ). Maar ook het verder finetune van de AFR-compatible mode, dan wel uitbreiden hiervan. CJ noemde reeds een topic eerder al dat men hier mee bezig is, en dat dit te verwachten was in een release in de toekomst. En haalde het een page terug weer eens aan. Dit zijn allemaal leuke ontwikkelingen, maar ik hou wel een slag om de arm met verwachtingen qua speedwinst.

Het gaat de goede kant op :) Maar als een developer van een game, dan wel engine dingen gaat gebruiken waar de H2XXX serie niet fatsoenlijks mee uit de voeten kan, dan zakt de framerate vanzelf weer in. En dan is het weer alle hens aan dek voor het driver team om met een oplossing te komen.

[ Voor 7% gewijzigd door Apoca op 10-10-2007 01:49 ]

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Ik (en alleen ik blijkbaar) heb wel nog steeds last van een crashende atikmdag.sys en heb geen idee wat de oorzaak is.
Wel, sinds ik een tweede scherm aan mn PC heb gehangen, heb ik er ook af en toe last van. Dat en hopen artefacts dat op het tweede scherm getoverd worden, zelfs in Windows...

Yes, but no.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:05
GENETX schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 17:04:
[...]

Dat is dan iig geen stock Go 7600, die loopt nl op 450MHz Core/400MHz mem. Je hebt ook neit toevallig de Go 7600GT die naast hogere clock ook 4 pixelpipelines meer heeft? Verder moet je nie tmet 3Dmark2001 gaan testen, daar zullen de verschillen ongetwijveld veel kleiner zijn, pak maar eens 3Dmark06...

http://www.notebookcheck....Benchmark-List.844.0.html
Klopt stock is i ook 450-400 maar ben een tweaker he :). Er zit wel meer in maar voor een laptop leek het me niet slim. Ben ook bezig om de HD2600 wat hoger te clocken maar de tools werken daar nog niet goed genoeg voor. En volgens mij mogen de makers van notebooks zelf wat bepalen qua clockspeeds die 7600 Go's van Asus lopen altijd 450-400. Maar er zijn er ook waar ze volgens mij sneller lopen.

Ziet er goed uit die nieuwe driver. Wel apart dat de X1k nagenoeg evenveel winst haalt. Maar maakt niet uit altijd lekker :)

Dus ze hebben nog een driver de tijd om de performance nog hoger te maken en die te bundelen met de RV670. Want het is denk ik wel belangrijk dat ze dan meteen kunnen laten zien wat die kaart kan. En niet te veel plat gewalst wordt door de 8800 GT. En hopelijk is de prijs dan ook erg goed. Als dat allemaal zo is dan kan het best wel een succes worden.

[ Voor 48% gewijzigd door Astennu op 10-10-2007 10:24 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Laatst online: 11-05 11:50

Krizzie

Progressive Music \o/

mieJas schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 09:22:
[...]

Wel, sinds ik een tweede scherm aan mn PC heb gehangen, heb ik er ook af en toe last van. Dat en hopen artefacts dat op het tweede scherm getoverd worden, zelfs in Windows...
Artifacts heb ik geen last van, mijn scherm(en) worden zwart voor twee seconden en daarna zie ik de desktop weer. Bij me tray staat dan een driehoekje met de melding ATIkmdag.sys reageerde niet meer en is hersteld. Dan kan ik gewoon verder gaan met waar ik mee bezig was. Maar soms dan komt dit in een soort loop terecht en na 5x dan hangt de pc met een BSOD welke aangeeft dan ATIkmdag.sys niet meer reageerde en dat het fysieke geheugen gedumpt wordt.

Ik heb eigenlijk alles geprobeerd behalve een nieuwe Windows instal dus dat ga ik doen zodra ik nieuwe hdd's heb.

@Apoca

Snelheidswinst is leuk maar daarvoor zou ik de kaart niet alleen kopen. Vind het erg storend dat de fan van de 2900XT zo nu en dan opspint in 2D mode, dat is mijn grootste ergernis van de kaart tot nu toe. De 2950XT verbruikt ook een flink stuk minder, ook iets wat toch een leuke extra is. :)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Ben zeer beniewd naar Cat. 7.10...
Het eerste 2 cijferige volgnummer in de 2007 serie, dus wie weet ;)
Saturnus schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 22:30:
[...] Ik probeerde meer duidelijk te maken dat het wel een erg afwijkende resolutie is en dat dat niet handig is in zo'n test. :P
In het high-end segment is dat zeker tegenwoordig geen 'afwijkende' resolutie meer. De meeste (high-end) LCD breedbeeldschermen doen 1680x1050 of 1920x1200.

Het is trouwens ook de eerste reso waar ik in een review naar kijk :)
Allereerst is het mijn resolutie, en ten tweede is het een resolutie waarop 'the men from the boys' gescheiden worden... vanaf 1600x1200 (en hoger) zie je wat een high-end kaart werkelijk in huis heeft.

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-05 12:09
Apoca schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 00:04:
[...]

Nou in mijn optiek gaat het altijd nog om het totaal pakket wat je krijgt als je een videokaart koopt, de 2D kwaliteit en de driver support en de ervaring die ik reeds enkele jaren heb met ATi kaartjes is mij een dergelijk bedrag best waard. En aangezien ik meer te doen heb dan 24/7 3DMARK te draaien omdat ik ook nog wil gamen zal mij die score geheel worst wezen. En mensen die dat niet begrijpen, en alleen maar naar 3DMARK scores kijken bij de aankoop van een kaart die neem ik niet serieus. En die hebben ook geen reden tot klagen lees ik steeds, omdat die dikke punten scoren daarin t.o.v. de Nvidia kaartjes.

[...]
Ik wou ff inhaken op je 2d kwaliteit opmerking. Vroeger was het idd. zo dat ATI (veel) betere 2d kwaliteit bood. Tegenwoordig is dat gelijk, althans dat wordt algemeen gesteld. Echter heb ik aan de lijven ondervonden dat die van ATI brakker is dan die van nVidia.
Ik werk hier thuis nog altijd met een 22" CRT monitor (zie sig.). En ik heb de laatste paar maanden de volgende kaarten erin gehad:

-7900GTO
-8800GTS 320MB
-8800GTX
-1950XT (zit er op het moment ook in)

Nu kon ik bij de nVidia kaarten altijd netjes 1600x1200 @ 100Hz draaien. Als ik dit echter op de ATI kaart probeer dan krijg ik een vrij wazig beeld. Zet ik vervolgens de refreshrate op 85Hz dan wordt het beeld iets minder wazig, maar nog altijd niet zo scherp als op één van de nVidia kaarten @ 100Hz.

Mijn conclusie is dus dat nVidia betere 2d kwaliteit levert dan AMD/ATI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Tja dat weet ik niet hoor voorheen ook altijd een CRT gehad met een ATi kaart en had geen problemen met 100-120 Hz. Ook niet in vergelijking met een nVidia kaart want die heb ik toen ook nog gehad.

[ Voor 26% gewijzigd door Astennu op 10-10-2007 11:53 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vigilante888
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-12-2023

vigilante888

The truth is out there.....

Nou, tijd weer voor wat nieuws. Net vandaag te horen gekregen uit monde van de CEO van HIS.

In januari zullen de HD2400 en HD2600 ook EOL gaan en vervangen worden door de RV635 en RV620. De RV635 zal de HD2600 opvolgen en mogelijk HD2650 heten. De RV620 zal de HD2400 opvolgen en zal mogelijk HD2500 heten. ze zullen de volgende features krijgen: DX10.1, SM4.1, PCI-e 2 en mogelijk ook Display Port ondersteunen.

Specs PS3 PSN ID: Vigilante888 (Azie)- VigilanteUSA (USA) - JusticeFreedom (Euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alikebap
lol DX10.1 waar is dat goed voor op een HD2500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
DX10.1 had volgens mij wat nieuwe specs waardoor de shaders sneller werden en zo i zo extra effecten.

Mja heel nuttig is het niet aan de andere kant het verkoopt wel beter als het er op staat :) En ze ontwikkelen die shaders toch al voor de RV635 en de RV670 dus waarom die dan niet meteen in de RV620 zetten ? Ik bedoel ontwikkeling kosten zijn toch al gemaakt en die shrink moet toch gedaan worden dus dan ook meteen die shaders maar mee pakken. Waarom is de stap in naam trouwens zo groot ? RV610 naar RV620 ? Misschien wat meer shaders om te con cureren met de 8500 GT ? ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06:56

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Anoniem: 202399 schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 22:46:
ik weet het niet... de 2900 pro of toch wéér wachten.... op de 2950(pro/xt?)
omg zulke vragen worden niet echt op prijs gesteld. Met een beetje zoek werk of geduld kan je zelf een keuze maken. ;) .

Anders veranderd deze topic zo langzamerhand in slow-chat als ik boven jou kijk :o

-edit omg moet sneller leren posten of refreshen :P

[ Voor 6% gewijzigd door XTREEMRaGE op 10-10-2007 14:52 ]

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Tis simpel kun je nog een maand wachten met een video kaart kopen wacht dan op de RV670 want die is waarschijnlijk sneller dan een HD2900 XT.

Moet je nu een kaart kopen is de HD2900 Pro een prima kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59888

Foto's van de HD2950 PRO retail

Afbeeldingslocatie: http://www.techpowerup.com/img/07-10-10/RV670-retail.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.techpowerup.com/img/07-10-10/RV670-retail_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.techpowerup.com/img/07-10-10/RV670-retail_3.jpg

De naam 2950 Pro staat zelf niet op de foto, maar die kaart lijkt wel erg veel op foto's die we eerder gezien hebben. Geen idee hoe betrouwbaar de bron is though. :)

Bron: Chiphell & techPowerUp!

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 59888 op 10-10-2007 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ziet er goed uit. Ik vraag me echt af wanneer we ze hier kunnen kopen :P

Het is duidelijk dat ik die in mijn eigen pc wil en in de game pc's die ik nog moest bouwen. Hopelijk kan AMD die Cat 7.11 af hebben voor de kaarten bij de reviewers liggen. Dat kan nog weer wat extra schelen boven op de fixes van cat 7.10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-05 21:52
Wel jammer van die el-cheapo condensatoren erop :X Ik hoop dat dat aan het gammele merk (Yaston :? ) ligt. Volgens mij bestaan er sinds de Geforce4 geen high-end videokaarten meer die dat soort dingen erop hebben zitten.

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
(overleden)
Voorlopig komen alle RV670 gebaseerde kaarten uit dezelfde fabriek, dus zijn ze identiek aan elkaar. Het zal wel een maandje of twee duren voordat AIBs met 'eigen' designs komen.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Niet online
InfinityG35 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 16:32:
Wel jammer van die el-cheapo condensatoren erop :X Ik hoop dat dat aan het gammele merk (Yaston :? ) ligt. Volgens mij bestaan er sinds de Geforce4 geen high-end videokaarten meer die dat soort dingen erop hebben zitten.
Hm was me nog nieteens opgevallen idd.
Is niet erg zolang ze maar geen regen ploffende kaartjes veroorzaken, dat zou toch echt een te suffe domper zijn.

Uiteraard mag het de overklok ook niet in de weg staan :P
Van mij mogen ze op alles besparen mits het het milieu en prestaties maar niet in negatieve zin aantast.

[ Voor 8% gewijzigd door Powrskin op 10-10-2007 17:00 ]

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
  • Laatst online: 30-03 09:55
InfinityG35 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 16:32:
Dit viel mij ook al meteen op ! Alle moederbordfabrikanten smijten je de kreten om de oren wat betreft energiezuinigheid/duurzaamheid/betrouwbaarheid, maar toch zitten er op een dergelijk stuk hardware als de hd2950pro "ouderwetse" condensatoren, terwijl het misschien maar een paar cent extra kost om er solid state condensatoren op te zetten? :? Zelfs m'n powercolor x1950xt's hebben allemaal solid state condensatoren !

Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Het is nog wel een engineeringsample op de foto's he? Dus alles kan nog veranderen. Aan de andere kant voeren ze het misschien wel heel ver door om de kaart zo 'goedkoop' mogelijk te produceren. :P

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
  • Laatst online: 30-03 09:55
CJ schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 17:01:
Het is nog wel een engineeringsample op de foto's he? Dus alles kan nog veranderen. Aan de andere kant voeren ze het misschien wel heel ver door om de kaart zo 'goedkoop' mogelijk te produceren. :P
Dat kan ook inderdaad :) Hoewel ik denk dat er niets meer aan veranderd wordt. Maar ach, waar maken we ons eigenlijk ook druk om. Zelfs mn oude pentium 2 systeempje uit de prehistorie met ouderwetse crappy condensatoren doet het nog goed ;)

Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-05 21:40
PassieWassie schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 17:09:
[...]

Dat kan ook inderdaad :) Hoewel ik denk dat er niets meer aan veranderd wordt. Maar ach, waar maken we ons eigenlijk ook druk om. Zelfs mn oude pentium 2 systeempje uit de prehistorie met ouderwetse crappy condensatoren doet het nog goed ;)
Nou bij mij niet meer hoor :s. ,moederborden piepen als je ze aanzet enzo :s, heb er ook 8 van de 10 ibm pentiu 2's weg kunnen gooien die ik had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-03 09:05

Format-C

Tracing Rays

Het is ook te hopen dat ie met een single slot cooler nog wat te overklokken is en dat ie de hitte niet de kast IN blaast. Het lijkt er namelijk op dat hij dat wel doet.

Wat ik me ook nog wat afvraag; de RV670 is hoger geklokt dan de R600. Echter heeft de R600 een 512 bits bus. Zou de hogere kloksnelheid en de kleinere bus de prestaties niet negatief beinvloeden? En dan doel ik vooral op de halve geheugenbus tov de R600?

En als de kaart sneller zou zijn dan een HD2900XT zouden ze hem toch niet "Pro" noemen? Ook wat vaagjes imho :?

Straks hangt de kaart ergens tussen de huidige HD2600 en HD2900 in... Of komt er ook gewon weer een XT van? Het is me niet helemaal duidelijk meer... Ik weet dat er een snelle core en een langzamere core is.... Maar wat wordt die snelle nu?

[ Voor 25% gewijzigd door Format-C op 10-10-2007 17:35 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
RappieRappie schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 17:31:
Wat ik me ook nog wat afvraag; de RV670 is hoger geklokt dan de R600. Echter heeft de R600 een 512 bits bus. Zou de hogere kloksnelheid en de kleinere bus de prestaties niet negatief beinvloeden? En dan doel ik vooral op de halve geheugenbus tov de R600?
Ga zelf maar na hoeveel nut de 512-bit bus had bij de HD2900XT ... ;)
En als de kaart sneller zou zijn dan een HD2900XT zouden ze hem toch niet "Pro" noemen? Ook wat vaagjes imho :?
Kan wel degelijk. Het is volgens mij nog niet bekend of de Pro wel sneller wordt dan de HD2900XT, volgens mij is dit alleen een gerucht. Als het ongeveer gelijke snelheid is vind ik het helemaal niet raar. Kijk maar naar de 7800GTX (G70, 110nm) en de 7900GT (G71, 90nm). De 7900GT was even snel of sneller als de GTX maar werd toch een GT genoemd ;) Waarom? Omdat er ook nog een GTX moest komen; de 7900GTX. Zo zal er naast de HD2950Pro waarschijnlijk ook een HD2950XT komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Ben benieuwd op welke instellingen ze getest hebben voor de performance boost.
Als dit met AA is :9

Maar goed heb alvast mijn eigen bench gedraait op de cat.7.9,dus laat die 7.10 maar komen!

Offtopic:
Ik gebruik al een paar maanden vista x64,maar wou ook bechen op xp.Ik had al dualboot maar ging een verse xp install doen,na een geklooi met de drivers/bootloader had ik hem eindelijk goed zonder fouten.
Zelfde instellingen gebruik als in vista;
420FSB
9x multipl.
=3780Mhz.
enz.enz.
Wou 3dmark05 benchen en bij de cpu test ..poef...vette lockup van mijn compu. :D
Cinebench 9.5 daarna gedraait ook een freeze.
Terwijl ik in Vista geen problemen had. ;)

Ps. In xp heb ik wel met 2gb ge-oc-ed.

Der komen toch 2 versies aan ,de 2950xt en 2950pro

[ Voor 3% gewijzigd door Bullus op 10-10-2007 17:47 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crp
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-04 10:33

Crp

WE JUST LEARNED an interesting tidbit about low and mid-range ATI cards, they are all PCIe2. Yes, all cards based on the 610 and 630 chips, that would be the X2400 and X2600 parts, will do PCIe2 now.

The catch? You need a mobo that does PCIe2, and those are in short supply. With X38 boards trickling out, and RD780/790 soon to follow, this will change pretty quickly, but the cards have been with us since may.

Before you say that doubling the bandwidth won't help, let me tell you that it will. Tests shown to me on prototype PCIe2 mobos had vast increases in scores during bandwidth heavy tests, notably some of the vertex tests on 3DMark06. Others showed all of zero improvement, but overall, on the two chip families, you should get a decent kick, maybe 10 per cent speedup, more in Crossfire.

One really interesting thing is that, in going from the 2.5Gbps/channel of PCIe to the five of PCIe2, you go from an aggregate 40Gbps to 80. This is more bandwidth to main memory than about half of the X2400 lineup. This means that the no-memory $39 OEM special cards are potentially just as fast if not faster than their memory-laden and more expensive counterparts.

With cheap PCIe2 cards now, and PCIe2 mobos about to flood the market, it is not a surprise that ATI is basically cleaning up on OEM orders. Watch what happens in late Q4 and into Q1, and don't say we didn't warn you
http://www.theinquirer.ne.../ati-releases-pcie2-cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alikebap
Ik wil benchmarks zien :p 8800gt vs HD2950 finish the fight!

This means that the no-memory $39 OEM special cards are potentially just as fast if not faster than their memory-laden and more expensive counterparts.Die snap ik niet goed?

[ Voor 60% gewijzigd door alikebap op 10-10-2007 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viper83
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-03 10:27

Ben erg aan het twijfelen om de 2900XT te wisselen voor de 2950XT of een andere koeler op de 2900 te zetten. Eens zien wat voor een clocker de 2950 is. Als die leuk clocked dan mag de 2900XT op de vensterbank voor de show (Is nog een oude 2 pipe versie dus die is een beetje zeldzaam. :+ )
Ik heb mijn 2-pipe-versie-cooler ook omgeruild voor een HR-03 R600.
Dit is mijn HR-03 R600 : klik

Bevalt prima!! Ik heb m'n temps aardig naar beneden geholpen :
Zie hier ervoor en hier erna
Ik zou dat doen dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzzzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-04 17:28
Heb net even HL2EP2 gedaan, wat een gfx zeg!
1600x1200 alles max, alles on, 4xAA, 16xAF
44 fps min tot nu toe, render bugs in long range en bij trees!

Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:07
viper83 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 18:22:
[...]

Ik zou dat doen dus...
En zo ga je van een 2 slots naar een 4 slots apparaat....
Ben ik al mijn PCIe16 plaatsen in 1 klap kwijt.... nee, dank je. Maar wel mooie koelprestaties. En de (niet) herrie??

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Zo dat is een flinke cooler,maar coolen doet ie zeker goed, ;) mischien wel beter dan een full wc-blok??

[ Voor 192% gewijzigd door Bullus op 10-10-2007 19:39 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viper83
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-03 10:27
winwiz schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 18:54:
[...]

En zo ga je van een 2 slots naar een 4 slots apparaat....
Ben ik al mijn PCIe16 plaatsen in 1 klap kwijt.... nee, dank je. Maar wel mooie koelprestaties. En de (niet) herrie??
Ja, true...Voor mij (op dit moment) geen CF setup. Dat is idd wel het vermelden waard. Enne, ja de koelprestaties mogen er zijn. Thanks!
Qua herrie : heb ik eigenlijk nog nooit last van gehad. Ik heb m'n computer ook niet gebouwd voor een zo laag mogelijk geluid,hoor... Ja, hij maakt geluid, maar als ik aan 't gamen ben is het geluid wat uit m'n 5.1 setje komt toch echt veel harder dan mijn hele computer bij elkaar. En ik heb er toch 6 fan's van minimaal 80mm in zitten!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-05 13:59
alikebap schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 18:15:
Ik wil benchmarks zien :p 8800gt vs HD2950 finish the fight!

This means that the no-memory $39 OEM special cards are potentially just as fast if not faster than their memory-laden and more expensive counterparts.Die snap ik niet goed?
Ze bedoelen hier volgens mij dat een een kaartje die gebruik maakt van systeem geheugen nu misschien net zo snel of sneller zijn dan de zelfde kaartjes met eigen geheugen. Dit omdat de bandbreedte naar het systeem geheugen 2x zo groot is geworden,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-05 22:17
viper83 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 18:22:
[...]

Ik zou dat doen dus...
Ik dacht bij die plaatjes altijd dat hij andersom zou komen, dus met de hetpipes om de kaart heem em dan de ribben erboven.

zo neemtie echt ziek veel ruimte in :S

edit: volgens de pdf van de site kan het allebij.

[ Voor 12% gewijzigd door martijnve op 10-10-2007 20:26 ]

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:52
de hr-03 kan zowel onder als boven je videokaart geplaatst worden zodat crossfire ook gewoon mogelijk blijft (eentje eronder en eentje erboven plaatsen dus)

maakt qua koelprestaties weinig uit hoe hij is bevestigd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alikebap
Dat zou goed nieuws zijn,geen discussies meer over 256mb of 512mb geheugen.

[ Voor 88% gewijzigd door alikebap op 10-10-2007 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
RappieRappie schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 17:31:
Het is ook te hopen dat ie met een single slot cooler nog wat te overklokken is en dat ie de hitte niet de kast IN blaast. Het lijkt er namelijk op dat hij dat wel doet.

Straks hangt de kaart ergens tussen de huidige HD2600 en HD2900 in... Of komt er ook gewon weer een XT van? Het is me niet helemaal duidelijk meer... Ik weet dat er een snelle core en een langzamere core is.... Maar wat wordt die snelle nu?
Bleh wordt er een beetje moe van ik heb het denk ik al 1000x gezegd de HD2900 XT heeft een dikke core bottelnek.

Weet je wat ik zal deze week eens wat tests doen door mijn geheugen snelheid te halveren. Ik zal de core dus op 825 MHz clocken en het geheugen op 600 MHz want de RV670 krijgt 1200 MHz geheugen en dat vergelijken met de stock HD2900 XT. Ik denk dat de RV670 zelfs zonder AA en AF als sneller is. Want bij het inschakelen van AA krijg je zo'n hit op de core dat mem helemaal geen rol meer speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
dat klokken beloof je al een week :P

toch rijdt een 2 liter 6-cillinder lekkerder dan een 2-liter 4 cillinder........ of : ik rij liever met 100 auto's op een 4 baans weg dan met 200 auto's op een 2 baans weg... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
pre-review van de cat.7.10

http://www.pcper.com/article.php?type=expert&aid=463

Ze gebruiken voor crossfire een 975x-mobo,deze heeft 2x 8lanes,terwijl de 680i sli 2x 16 lanes heeft.
Met 2x 16lanes zou crossfire nog wat hoger scoren.

Voor een single 2900xt heeft ie wat weinig performance bij gekregen.
Maar ik wacht af, wat voor performance verschil er bij mijn eigen systeem is.

[ Voor 65% gewijzigd door Bullus op 10-10-2007 21:30 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Is deze test nu met de RC4 gedaan? Omdat ze zeggen dat ze beta drivers hebben gebruikt. Nu verwacht ik niet nog meer power van de WHQL drivers maar toch, misschien vinden ze nog iets wat ze der als tweakje bij kunnen doen.

Het is in mijn ogen best een fatsoenlijke test, en vrij toegankelijk. Al ben ik wel benieuwd of als je de CF test nogmaals zou draaien op een full X16 X16 mobo de score niet iets hoger zou zijn. De eerste dingen die ik daar over lees zijn best positief, ook al kan de HD2900XT geen actief gebruik maken van de PCI-E 2.0 techniek. Het benutten van gelijkwaardige X16 slots gaat de HD2900XT wel goed af en dat komt de frames ten goede.

Alleen jammer dat ze geen enkele DX9 score hebben meegenomen die had ik der graag bij gezien. Al snap ik dat die der bij een DX10 test eigenlijk niet tot doen :)

[ Voor 100% gewijzigd door Apoca op 10-10-2007 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Laatst online: 20:30

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Ik had graag een World in Conflict review gezien, met de patch erover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ownage maxim
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-04 00:07
Zo goed vind ik de singlecard performance boost niet eens. Lijkt meer op een uber crossfire driver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Splinter Cell schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 21:35:
Ik begrijp je punt, en der is iets voor te zeggen dat ze niet vermelden welke versie van de games ze hebben gebruikt. Maar ja ik heb nu niet het idee dat de patch voor WIC opeens het probleem voor ATi in deze game zal oplossen.
ownage maxim schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 21:37:
Lijkt meer op een uber crossfire driver!
Klopt, en als ik eerlijk ben was deze driver ook hard nodig. Het is gewoon erg jammer als je thuis 2 kaartjes hebt, en je maar 1 kaart kunt gebruiken omdat je anders achteruit gaat van in plaats vooruit met frames. Maar ik ben mega blij met deze driver, al kan ik me voorstellen dat mensen met een single kaart hier anders tegenaan kijken. Al boekt men op dit front toch ook vooruitgang.

[ Voor 8% gewijzigd door Apoca op 10-10-2007 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Niet online
meljor schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 21:10:
1: dat klokken beloof je al een week :P

2 :toch rijdt een 2 liter 6-cillinder lekkerder dan een 2-liter 4 cillinder........ of : ik rij liever met 100 auto's op een 4 baans weg dan met 200 auto's op een 2 baans weg... :+
1: Idd ^^
2: de 1e vergelijking klopt niet helemaal :P, en die andere wil je dat ook als je 600mensen mee moet nemen?

edit: Tjeetje wat een schrikbarende Dx10 performance zeg : |:(
Let ik meestal niet echt op omdat Vista me totaal niet kan bekoren, maar op den duur wil ik toch wel over (voor dx10). Het is in elk geval vooruit gegaan van totale bagger in CoH en WiC, naar klein beetje minder bagger. CoH is nieteens een Nvidia game volgens mij.

[ Voor 24% gewijzigd door Powrskin op 10-10-2007 22:07 ]

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilver
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-03 16:14
Leuk 2900 Pro, maar vooralsnog istie nergens te krijgen. :(

Weet iemend wanneer de HD2950XT uit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
klopt, die 2900pro is echt zwaar moeilijk te krijgen (voor een nette prijs)

ik heb hem besteld bij zercom omdat ze beweerden via mail dat hij binnen 3 dagen leverbaar was na bestelling. na betaling krijg ik ineens 2 dagen later bericht dat het minimaal 2 weken is!!! naaiers, dat zijn het.

idd werkelijk belachelijk slechte performance onder dx10. betere drivers of niet: het plaatje wordt er niet mooier op omdat nvidia ook (en sneller) optimaliseerd in z'n drivers.....

ik heb net even een review opgezocht van de 5800ultra vs de 9700 pro: de 5800 was vaak iets sneller en als hij langzamer was (slechts in sommige dx9 titels, of door AA) dan was dat zon 10-15 %.
en iedereen maar lachen omdat hij ook nog veel later op de markt was.............EN ZOVEEL LAWAAI MAAKTE!

Ati mocht op dit moment willen dat ze ten minste nog een 5800ultra hadden qua performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Hoezo bestel je uberhaupt een HD2900Pro als je het product wat je net hebt gekocht / besteld gelijk begint af te zeiken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
Kritisch blijven heet dat, zouden meer mensen moeten doen. :P

Ryzen 9 9950X3D, ASRock X870E Tachi Lite, Arctic Liquid Freezer III 420, Kingston Fury Beast DDR5 6400, Powercolor Red Devil 9070XT, Crucial T700 2TB, FSP Hydro Ti Pro 1000W, BeQuiet 802

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Nog even een vraagje tussendoor:

Ik snap nog steeds 1 ding niet. Ik heb met mijn HD2900XT, in CCC alles vol open.

Zodra ik Fraps aan zet en ik ga Portal spelen, en ik kijk naar de fps, dan schommel ik in de 40 fps.

Zet ik alles in de CCC uit, dan kom ik gewoon dik boven de 100 fps terecht.

Of in FEAR, wanneer je het spel opstart, krijg je altijd wat Sierra reclame te zien, max is 75 fps
Zonder de CCC instellingen, dik boven de 1000 fps

Wat heeft het voor nut? Want ik merk geen verschil in beeldkwaliteit in een game.

Hoe hebben jullie dit? Alles ook gewoon uit, of juist alles open?

Vind het maar vreemd, dat hij zoveel moet inleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
simpel: qua prijs (230 euro incl. verz.) is de pro een prima kaart die ook nog eens te overclocken is naar xt speeds en daarmee de gts640 kan bijhouden in veel dx9 games. de gts640 kost 100 euro meer maar begin toch weer wat te twijfelen.....

de echte xt begint steeds meer een slechte koop te lijken vergeleken met de gts640 omdat hij even duur is en in dx10 en hoge resoluties echt bagger presteerd.

ik vond de reviews wat verdeeld eerst maar de laatsten laten toch maar weer zien dat het NV is die zijn drivers goed optimaliseerd op dit moment, terwijl het Ati had moeten zijn......

ben echt Ati fan: heb de x800 gto2 256mb en de x1900xt 512mb (daarvoor alle geforces en voodoo's)
en qua min. fps en AA waren ze echt de sterksten. sinds de R600 is het wel ff slikken als ik dat allemaal zo lees......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
klopt, die 2900pro is echt zwaar moeilijk te krijgen (voor een nette prijs)
Dat valt wel mee, best kan je zoeken naar Sapphire kaarten, die zijn meestal beter leverbaar. 2900 Pro van Sapphire was gisteren nog op voorraad, zowel met 512MB als 1GB.

[ Voor 21% gewijzigd door XWB op 10-10-2007 22:37 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
@ splintercell:

simpel: als je het verschil niet ziet, en het draait sneller, dan moet alles uit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Illidan schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 22:32:
Tuurlijk... je koopt iets en gaat gelijk daarna kijken of je iets kunt vinden om je eigen aankoop af te branden. Kritisch blijven noem jij dat :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

meljor schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 22:37:
@ splintercell:

simpel: als je het verschil niet ziet, en het draait sneller, dan moet alles uit :+
Ja, deze opties zitten er toch, niet voor niets in? Vind het maar vreemd

Hoe zit het met de rest van jullie dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
ik draai dus nu nog met de x1900 maar ik installeer meestal alleen de driver (dus zonder CCC) en atitool. werkt snel en perfekt.

CCC installeer ik in mijn niet-games windows puur voor avivo en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
Apoca schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 22:38:
[...]

Tuurlijk... je koopt iets en gaat gelijk daarna kijken of je iets kunt vinden om je eigen aankoop af te branden. Kritisch blijven noem jij dat :/
Kijk, dat is nu precies waarom je kritisch moet blijven: als cijfers laten zien dat een kaart, welke kaart dan ook, bagger presteert, dan moet je dat ook gewoon kunnen zeggen lijkt me. Dat jij een feitelijke constatering interpreteert als "afbranden" zegt meer iets over jou.

Afen, wellicht een reeds bekend gerucht bij de meeste hier, but just in case; de tegenhanger van de high-end RV670; 65nm 8800GTS 512 mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

meljor schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 22:43:
ik draai dus nu nog met de x1900 maar ik installeer meestal alleen de driver (dus zonder CCC) en atitool. werkt snel en perfekt.

CCC installeer ik in mijn niet-games windows puur voor avivo en dergelijke.
De AA in de CCC die vreet zo ongelovelijk veel van je performance.

Ook met het laden van een level verneem ik dit. Dan duurt bijvoorbeeld het 20 sec met AA in CCC
Zonder AA bijvoorbeeld 10 seconden.

Ingame merk ik aan beeldkwaliteit niks. Maar als ik bijvoorbeeld een level laad, in Bioschock dan zie ik de letterjes met AA, zonder karteltjes.

Zonder AA, zie ik de lettertjes wel met karteltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Illidan schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 22:52:
[...]
Kijk, dat is nu precies waarom je kritisch moet blijven: als cijfers laten zien dat een kaart, welke kaart dan ook, bagger presteert, dan moet je dat ook gewoon kunnen zeggen lijkt me. Dat jij een feitelijke constatering interpreteert als "afbranden" zegt meer iets over jou.
Ik heb de HD2900XT bij de release gekocht, na het lezen van destijds alle beschikbare reviews. En toen was het zeker niet van; "nou wil je een mega kaart koop dan een HD2900XT". Ik kijk altijd kritisch naar een product wat ik koop. En zet voor me zelf alles op rij en dan maak ik een keuze, zo doet iedereen dat toch? Maar ik ga niet iets kopen, en nog voor ik het in huis heb ga ik mijn eigen aankoop onderuit halen.

Dan kan ik maar 1 ding zeggen; "en dat is dat je de verkeerde keuze hebt gemaakt!"

Begrijp me niet verkeerd. Er moet juist zeker gekeken worden naar wat slecht is, wat beter kan en wat gewoon desastreus is voor de HD2XXX serie. En dit moet ook van alle kanten worden belicht, 100% mee eens. Maar ik zal nooit een aankoop van me afbranden als ik iets weloverwogen heb gekocht, teleurgesteld zijn in een product wat ik koop kan ik wel zijn achteraf. Als het in mijn dagelijks gebruik toch niet mijn verwachtingen kon waar maken die ik had bij de aankoop.

[ Voor 24% gewijzigd door Apoca op 10-10-2007 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
ik bedoel het niet als r600 bashen of afzeiken. ik wil graag een wat snellere kaart aanschaffen en baal gewoon eigenlijk dat de r600 niet wat sneller is dan hij is (in bepaalde gevallen).

de 2900pro is voor mij wel een upgrade omdat hij toch wel aardig beter presteerd (op xt snelheden in ieder geval) in dx9 dan mijn huidige kaart. en als ik reken wat mijn kaart nog ongeveer opleverd dan kost hij me ook niet zo gek veel.

maar de hd2900xt vind ik zijn geld niet waard vanwege de slechte performance in dx10 en AA in veel games. voor die prijs is de gts een betere keuze vind ik.

feit is: een echt FLINKE boost krijg ik niet van de 2900xt of de 8800gts en de gtx is 430+ euro en dat is me echt te gek. toch triest aangezien mijn x1900 al bijna 2 jaar oud is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Waarom krijg ik wat betreft single card performance een deja vu van de afgelopen 6 maanden? :/
Veel woorden, grote beloften, weinig resultaten.

7.10 brengt gains tot 80% met single card performance? Sure... WiC van 3 naar 6 fps minimum ja. Cool, 100% gains zelfs. Ik wacht de final release nog even af, maar heb 't goeddeels alweer gezien :/

PS: Het is niet mijn bewuste bedoeling om negatief te zijn, maar keer op keer een positieve wending in mijn ideeen over deze serie - na nieuwe beloften van ATi - de bodem ingeslagen te zien door feitelijke resultaten heeft dat effect op me. Ik begin mezelf inmiddels kwalijk te nemen dat ik me blijkbaar iedere keer weer laat bedonderen, en dan toch weer teleurgesteld ben/wordt... |:(

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ownage maxim
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-04 00:07
r600 bashen hebben we al veel meegemaakt helaas. Iedereen hier weet wel dat het niet de GOD is die het had moeten wezen. Maar een 2900PRO voor 250 euro tegenover een 88gtx van 500 euro, dan is de R600 alsnog een leuke kaart, de XT voor een dikke 300 euro ook. Toch vind ik het wel een gok, want hoe is de DX10 performance een half jaar verder met goede drivers?
Hardwarematig gezien zou de 2900XT echt goed moeten wezen in DX10, en velen zeggen ook dat de R600 architectuur meer DX10 gericht is dan DX9. Time will tell!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Lol. Over die Catalyst 7.10. Ik hoorde net dat het heel erg afhankelijk is van de CPU welke scores je krijgt. AMD heeft getest op AMD CPUs en daar zijn de performancegains groter dan op Intel CPUs.... :o Hoop niet dat ze echt gaan optimaliseren voor hun eigen CPUs, maar ja... aan de andere kant was dat natuurlijk te verwachten... Straks zullen Larabees ook wel beter lopen op een Intel CPU. 8)7
Splinter Cell schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 21:35:
Dat was inderdaad wel handig geweest ja vooral omdat de patch performance gains brengt op de HD serie en wat bugs fixed.

Hier trouwens een recentie van de HD2900Pro: http://www.extrahardware....deon-hd-2900-pro?page=0,0

Oh ja, first post geupdate. Zie changelog. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Apoca schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 21:47:
[...]

Ik begrijp je punt, en der is iets voor te zeggen dat ze niet vermelden welke versie van de games ze hebben gebruikt. Maar ja ik heb nu niet het idee dat de patch voor WIC opeens het probleem voor ATi in deze game zal oplossen.
Ermm ja daarom staat er in de release note dat er een verbeterde performance is voor DX10 kaarten en apart nog eens vermeld voor ATI HD2600 en HD2900 kaarten? Lijkt me niet dat ze dat voor de lol doen... Ik moet het nog gaan testen, heb het spel origineel en gepatched, alleen nog niet aan spelen toe gekomen.

Dan wil ik nog even wat kwijt over dat 'gezeur' (miss beetje overdreven maargoed) over de 2900xt. Ik heb 'm zelf ook en geniet er volop van, ik speel alles op het hoogste en heb een 24 inch monitor. What's the problem? Hij presteert echt goed voor wat hij heeft gekost. Ik ben het niet eens met de uitspraak over: Wil je een mega kaart koop dan een 2900xt. Hij heeft naast dat ie in de top 3 presteert, extra functies als een ingebouwde soundcard en hij speelt HD stuff af. Dat zijn leuke extra'tjes, ook de games bundle is ook mooi meegenomen.

Als je een mega kaart wil(de) had je de GTX moeten kopen, die is gewoon sneller en de ultra nog wat sneller. Dat zijn DE mega kaarten. Ik wist ook dat ik met de 2900xt niet de beste kaart van de wereld in huis haalde, maar wel 1 die in de top 3 performed en qua prijs/kwaliteit de beste verhouding heeft. En tot nu toe vind ik elke euro het waard geweest.

Ik verbaas me telkens weer dat de xt zoveel wordt afgekraakt, misschien moeten ze hun pc eens opschonen en wat tweaken in opstartprog'jes en overbodige zooi dat je pc slomer maakt. Ik heb echt nergens last van en dat is echt niet omdat ik er een Quad core extreme aan heb hangen en een raptor HD. Ik vind die uitslagen van benchmarks (met games) maar vaag.

[ Voor 49% gewijzigd door peakaboo op 11-10-2007 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

CJ schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 00:49:
Hier trouwens een recentie van de HD2900Pro: http://www.extrahardware....deon-hd-2900-pro?page=0,0

Oh ja, first post geupdate. Zie changelog. ;)
Rónduit teleurstellend... Okee, hij is goedkoper en over het algemeen 10% langzamer dan de XT.
Als je hem overklokt dan draait hij 8800GTX-niveau. Leuk.

55nm zuinig? Wat doet ATi dan verkeerd?
Het ding verbruikt onder load nog meer dan een 8800Ultra, en hij doet niet veel onder voor de XT :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Eerste snelle test gedaan tussen de HD2900 XT en een Simulated RV670

RV670 was de HD2900 XT op 820-600 MHz in 3Dmark 2001 SE met 1920-1200 16x AF.

Conclussie HD2900 XT was in dit geval sneller. Nu is het even de vraag hoe een 512 Bit mem controller op 600 MHz presteert TOV een 256 Bit 1200 MHz. Want de 512 Bit gebruikte 8x 64 en de 256 Bit gebruikt 8x 32 dus zou wat efficiënter kunnen zijn. Maar goed ik had niet genoeg tijd om meer te testen ik wil nog wat echte games gaan testen en 3Dmark 2006 en nog wat AA tests doen. Want alleen AF aan is in het voordeel van de kaart met het meeste geheugen bandbreedte Anyway de scores:

HD2900 XT:

3DMark Score 27139
Game 1 - Car Chase - Low Detail 357.8 fps
Game 1 - Car Chase - High Detail 113.2 fps
Game 2 - Dragothic - Low Detail 526.5 fps
Game 2 - Dragothic - High Detail 292.7 fps
Game 3 - Lobby - Low Detail 344.6 fps
Game 3 - Lobby - High Detail 165.2 fps
Game 4 - Nature 171.5 fps

Smiulated RV670 @ 820-600 MHz

3DMark Score 26612
Game 1 - Car Chase - Low Detail 385.9 fps
Game 1 - Car Chase - High Detail 109.2 fps
Game 2 - Dragothic - Low Detail 536.6 fps
Game 2 - Dragothic - High Detail 269.5 fps
Game 3 - Lobby - Low Detail 356.1 fps
Game 3 - Lobby - High Detail 153.6 fps
Game 4 - Nature 159.1 fps

Zal dit morgen ook even zonder AF testen en met AA en AF misschien krijg je wat anders. Zoals het er nu naar uit ziet is de HD2900 XT dus wel sneller in de gevallen zonder AA maar met AA zou het ander kunnen zijn. Echter is dit geen echte RV670 en kan het zijn dat de geheugen bus van de RV670 efficiënter is dan mijn 512 bit bus op 600 MHz. En misschien hebben ze de core nog getweaked. In ieder geval dit is een indicatie.

Edit:
Nog even met 8x AA aan getest in game 4:

HD2900 XT: 57.8
Simulated RV670: 56.8
HD2900 XT @ 740-600: 53.7

Dus ook met AA blijkt de 512 Bit bus te helpen. Echter geeft de hogere clockspeed ook een boost. En het overclocken van het geheugen ook. Dus ik begin echt aan de efficiëntie te twijfelen van de 512 Bit memory controller op deze lage snelheden.

Mocht het zo zijn dan mijn metingen prepresentatief zijn en de RV670 niets meer is dan een R600 op 55nm dan zal de 8800 GTS 640 MB de winnaar blijven. Ik ben benieuwd of de performance hit bij nvidia's 8800 GT ook zo groot is want die gaan ook van een 384 bit bus naar een 256 Bit bus.

[ Voor 15% gewijzigd door Astennu op 11-10-2007 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Jejking schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 01:08:
[...]

Rónduit teleurstellend... Okee, hij is goedkoper en over het algemeen 10% langzamer dan de XT.
Als je hem overklokt dan draait hij 8800GTX-niveau. Leuk.

55nm zuinig? Wat doet ATi dan verkeerd?
Het ding verbruikt onder load nog meer dan een 8800Ultra, en hij doet niet veel onder voor de XT :X
Urhm, de HD2900Pro is nog altijd een 80nm chip hoor (er zit immers een R600 GPU in). Hoe kom je aan 55nm? :?

@ Astennu. Een RV670 kan je niet simuleren door simpelweg dezelfde kloksnelheden aan te nemen... De resultaten zullen hoe dan ook niet representatief zijn. Dit komt doordat er een aantal verschillen zijn die je niet kan nabootsen.

Zo is bv de RV670 natuurlijk een DX10.1 kaart en geen DX10 kaart. Daarnaast is de RV670 geoptimaliseerd voor een 256-bit memory interface en zal deze andere timings hebben dan een R600 met 512-bit die op 825Mhz loopt. Kortom, het is een compleet andere GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

CJ schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 01:40:
[...]

Urhm, de HD2900Pro is nog altijd een 80nm chip hoor (er zit immers een R600 GPU in). Hoe kom je aan 55nm? :?
Okee, excuus. Zal wel aan het late tijdstip liggen. HD2900Pro was de afdankert van de XT. Foutje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Laatst online: 22:22

XanderDrake

Build the future!

Eensch

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
CJ schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 01:40:
[...]

@ Astennu. Een RV670 kan je niet simuleren door simpelweg dezelfde kloksnelheden aan te nemen... De resultaten zullen hoe dan ook niet representatief zijn. Dit komt doordat er een aantal verschillen zijn die je niet kan nabootsen.

Zo is bv de RV670 natuurlijk een DX10.1 kaart en geen DX10 kaart. Daarnaast is de RV670 geoptimaliseerd voor een 256-bit memory interface en zal deze andere timings hebben dan een R600 met 512-bit die op 825Mhz loopt. Kortom, het is een compleet andere GPU.
Ja dat weet ik maar ik wou voor me zelf proberen een indicatie te krijgen maar het werkte niet :P zoals je ziet is de performance hit best groot bij het downclocken van de bus. Ik denk dat het met de opbouw van de bus te maken heeft maar ik moet ook zeggen dat als ik em overclock naar 1000 MHz me score nog hoger wordt dan met 825 MHz. Misschien heeft 3Dmark 2001 veel geheugen bandbreedte nodig ? Nja we zullen het wel zien ik verwacht dat de echte HD2950 XT nog steeds beter presteert dan de HD2900 XT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Met kritisch zijn is niks mis. Maar met de toon waarop deze kritiek vaak gebracht wordt is helaas vaak wel iets mis mee. Dit wordt vaak gebracht met een 'overwinningstoon' en wekt, vooral in een topic als dit, irritaties op. Daarnaast wordt dezelfde kritiek vaak wekelijks herhaald door dezelfde mensen, terwijl de vorige keren vaak nog vers in het geheugen staan. Dan kan de kritiek nog wel zo steekhoudend zijn geweest, maar ook dit wekt vaak irritaties op aangezien vaak wel duidelijk is wat iemand er van vindt en AMD/NV/Intel er binnen die korte tijd toch nog niks aan heeft kunnen doen.

Overigens hoor ik verder niemand over de wijziging in de first post. Dus dan zullen er straks nog wel wat mensen verrast over het moment waarop de RV670 uit komt. :P Het stond toch echt al in de FP. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door CJ op 11-10-2007 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Zo is bv de RV670 natuurlijk een DX10.1 kaart en geen DX10 kaart.
Zolang een game geen DX10.1 ondersteunt zal 10.1 niks aan de performance doen neem ik aan.
Daarnaast is de RV670 geoptimaliseerd voor een 256-bit memory interface en zal deze andere timings hebben dan een R600 met 512-bit die op 825Mhz loopt. Kortom, het is een compleet andere GPU.
Maar dat zal heus geen wonderboost geven, dat kan je mij niet wijsmaken. Of er zijn echt andere hardwarematige verbeteringen doorgevoerd of het zal van de drivers moeten komen.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:16

Grozno

acts without consequence!

meljor schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 22:16:
[...]

idd werkelijk belachelijk slechte performance onder dx10. betere drivers of niet: het plaatje wordt er niet mooier op omdat nvidia ook (en sneller) optimaliseerd in z'n drivers.....
[...]
Ga voor een 8800 GTS, dan heb je de kaart die je zoekt :*)
Aparte manier van kritisch blijven heb jij dan...
Normaal gesproken kijk je toch ook van te voren kritisch naar een product, zodat je weet wat je in huis haalt. Dan hoef je namelijk na je aankoop niet te gaan ranten dat je het verkeerde product hebt gekocht.

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-04 15:29

frankknopers

Goud is geen geld

Ik zag vandaag het bericht dat ATI de releasedatum van de RV670 / HD2950 naar voren wil halen. Dit om het gat met de 8800GT releasedatum te verkleinen en om vóór de release van Crysis met de kaart te komen.

Bron: TC Magazine

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
CJ schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 09:13:
[...]

Met kritisch zijn is niks mis. Maar met de toon waarop deze kritiek vaak gebracht wordt is helaas vaak wel iets mis mee. Dit wordt vaak gebracht met een 'overwinningstoon' en wekt, vooral in een topic als dit, irritaties op. Daarnaast wordt dezelfde kritiek vaak wekelijks herhaald door dezelfde mensen, terwijl de vorige keren vaak nog vers in het geheugen staan. Dan kan de kritiek nog wel zo steekhoudend zijn geweest, maar ook dit wekt vaak irritaties op aangezien vaak wel duidelijk is wat iemand er van vindt en AMD/NV/Intel er binnen die korte tijd toch nog niks aan heeft kunnen doen.

Overigens hoor ik verder niemand over de wijziging in de first post. Dus dan zullen er straks nog wel wat mensen verrast over het moment waarop de RV670 uit komt. :P Het stond toch echt al in de FP. ;)
15 Nov al ? :D Is dat bevestigt of wat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

jongens, tussen al dat nieuwe geweld door ; ik heb al een heel tijd geen nieuwe videokaart gekocht en heb nu de mogelijkheid om voor 150 euro een x1900xtx op de kop te tikken. is dit verstandig qua geluidsproductie/hitte/watt verbruik. heb vele vga charts doorgenomen, heb al wel een idee hoe snel die is (iets langzamer als een nvidia 7900gtx maar wel meer opties)

ik ga hem voornamelijk op 1920x1200 (desktop) en 1600x1200 (gaming) reso gebruiken

[ Voor 4% gewijzigd door SYQ op 11-10-2007 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vigilante888

vigilante888

SYQ schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 10:27:
jongens, tussen al dat nieuwe geweld door ; ik heb al een heel tijd geen nieuwe videokaart gekocht en heb nu de mogelijkheid om voor 150 euro een x1900xtx op de kop te tikken. is dit verstandig qua geluidsproductie/hitte/watt verbruik. heb vele vga charts doorgenomen, heb al wel een idee hoe snel die is (iets langzamer als een nvidia 7900gtx maar wel meer opties)

ik ga hem voornamelijk op 1920x1200 (desktop) en 1600x1200 (gaming) reso gebruiken
150euro voor een X1900XTX? nieuw of 2e hands?

Specs PS3 PSN ID: Vigilante888 (Azie)- VigilanteUSA (USA) - JusticeFreedom (Euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

vigilante888 schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 10:32:
[...]

150euro voor een X1900XTX? nieuw of 2e hands?
2dehands, nieuw zijn ze volgens mij niet meer te krijgen toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vigilante888

vigilante888

SYQ schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 10:35:
[...]

2dehands, nieuw zijn ze volgens mij niet meer te krijgen toch
er zijn nog een paar shops die nog wat ouwe voorraad hebben. Maarre, voor 150euro kan ik je eentje leveren. HIS X1900XTX met Ice3 cooler voor 155euro. Hij is alleen gebruik voor test. Heb er nog 2 liggen + een X1900 CF mastercard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
Astennu schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 10:00:
[...]

15 Nov al ? :D Is dat bevestigt of wat ?
Hmm, volgens deze bron wordt het 19 nov.

Edit; ik zie te laat dat frankknopers dezelfde link heeft gepost, sorry voor de dubbele post.

[ Voor 16% gewijzigd door Illidan op 11-10-2007 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Nieuw heb je de XTX niet meer nee. Maar ik zou er toch even proberen 130 van te maken :P Anyway de kaart is meestal sneller dan een 7900 GTX. Zeker met de nieuwe drivers dan verslaat i de GTX bijna overal. Toms hardware staat nu niet echt bekent als erg betrouwbaar qua revieuws. En de drivers zijn heel oud de X1900 XTX krijgt met cat 7.10 ook weer wat speed boosts. Dus zeker voor die X1900 XTX gaan :) Me broer heeft mijn oude nog steeds een top kaartje.
Nog steeds niet onaardig wel jammer dat het 3 weken na de 8800 GT is zouden ze het ook niet twee weken eerder kunnen doen ?

[ Voor 28% gewijzigd door Astennu op 11-10-2007 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

twijfel niet over de snelheid, maar vroeg me meer af hoe het zat met kabaal en hitti :) dan stuur ik een mailtje dat ik 150e prima vind

@vigilante888
voor zoweinig prijsverschil ga ik niet bij de ander afhaken, maak er 140 inc verzenden van en we hebben een deal (ice3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Heb je die bron wel goed gelezen?
Initially planned for a November 19 release, the new Radeon HD 2950 series, powered by the, now infamous, RV670 might arrive early as the latest rumors suggest.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vigilante888

vigilante888

SYQ schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 10:52:
twijfel niet over de snelheid, maar vroeg me meer af hoe het zat met kabaal en hitti :) dan stuur ik een mailtje dat ik 150e prima vind

@vigilante888
voor zoweinig prijsverschil ga ik niet bij de ander afhaken, maak er 140 inc verzenden van en we hebben een deal (ice3)
Nope sorry dan. Dan zet ik ze in de vitrine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
Hacku schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 10:55:
[...]

Heb je die bron wel goed gelezen?

[...]
Idd, eerder dan 19 Nov ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vigilante888

vigilante888

ff een newsflash. Vandaag contact gehad met een fabrikant. Binnenkort heb ik ook toegang to samples van zowel ATi als Nvidia kaarten. En natuurlijk ook de roadmaps en sappige nieuwsberichten.... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWolf666
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-06-2022

BlackWolf666

Dawn's Moonlight

Even een vraagje, komen er nou 2 of 3 kaarten van de RV670 uit? De gladiator en revival zijn duidelijk, maar ik lees hier een daar ook iets over een 2950GT op 600MHz. Er is daar echter niet veel informatie over te vinden. Het komt dus hierop neer:

- 2950 XT(Gladiator) :320sp、825/2400MHz(GDDR4)、512MB、256-bit
- 2950 Pro(Revival) :320sp、750/1800MHz(GDDR3)、256/512MB、256-bit
- 2950 GT (Onbekend):(Onbekend) sp、600/(Onbekend)MHz(GDDR3)、(Onbekend)MB、256-bit??

Ow net leuk berichtje op Fudzilla. De 2950XT scoort meer flops dan de 2900XT. Betekent niet direct sneller natuurlijk maar ok.

http://www.fudzilla.com/i...sk=view&id=3573&Itemid=34

[ Voor 16% gewijzigd door BlackWolf666 op 11-10-2007 11:16 . Reden: Typo ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134818

Leuk man, zon gevecht om de lower high-end markt. Ik ben benieuwd in hoeverre crysis een boost gaat geven aan het verkoop van respectievelijk AMD en nVidia. Ik dacht dat nVidia met crytek samen werkte?

(Vind het jammer dat ie een 8800GTS 320 heeft. 8)7 )

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 11-10-2007 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
BlackWolf666 schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 11:02:
Even een vraagje, komen er nou 2 of 3 kaarten van de RV670 uit? De gladiator en revival zijn duidelijk, maar ik lees hier een daar ook iets over een 2950GT op 600MHz. Er is daar echter niet veel informatie over te vinden. Het komt dus hierop neer:

- 2950 XT(Gladiator) :320sp、825/2400MHz(GDDR4)、512MB、256-bit
- 2950 Pro(Revival) :320sp、750/1800MHz(GDDR3)、256/512MB、256-bit
- 2950 GT (Onbekend):(Onbekend) sp、600/(Onbekend)MHz(GDDR3)、(Onbekend)MB、256-bit??
GT heeft een 128 bit geheugenbus.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Hacku schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 09:23:
[...]

Zolang een game geen DX10.1 ondersteunt zal 10.1 niks aan de performance doen neem ik aan.
DirectX 10.1 brengt 2 dingen: 1) verbeteringen en 2) toevoegingen.

Voorbeelden van verbeteringen:

DirectX 10.1 zorgt ook voor een verbetering op multicore systemen. Hier kunnen bepaalde graphicscards zeer van profiteren (zie bv de boost die graphiccards kregen toen de drivers multi-core systemen gingen ondersteunen). Zo leunen nV GPUs traditioneel meer op de CPU dan AMD GPUs. Het offloaden van bepaalde taken kan dus wel degelijk voor een betere performance zorgen.

Ook zorgt DX10.1 dat er voor bepaalde standaardzaken zoals het renderen van reflections en refractions minder calls nodig zijn in vergelijking tot vorige APIs. Dit zijn zaken die in elke game gebruikt worden. Hierdoor kan je dus ook een aardige boost krijgen zonder dat een game echt voor DX10.1 is geprogrammeerd. Hetzelfde verhaal geldt voor Cubemapping wat sneller/beter aangepakt gaat worden.

Over het algemeen is DX10.1 eigenlijk wat DX10 had moeten zijn, namelijk de API die ook echt sneller is dan DX9.
Maar dat zal heus geen wonderboost geven, dat kan je mij niet wijsmaken. Of er zijn echt andere hardwarematige verbeteringen doorgevoerd of het zal van de drivers moeten komen.
Het geeft ook geen "wonderboost", maar het kan wel degelijk verschil uit maken. De R600 is in de drivers geoptimaliseerd voor een 512-bit memory interface en voor bepaalde snelheden van het geheugen. Je kan dan niet zo maar een RV670 simuleren door het geheugen ook over te klokken. En zelfs al zou het je lukken om 256-bit uit te schakelen, dan nog zijn de drivers niet geoptimaliseerd om te werken met een 256-bit interface, terwijl ze dat bij de RV670 wel zullen zijn.
BlackWolf666 schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 11:02:
Ow net leuk berichtje op Fudzilla. De 2950XT scoort meer flops dan de 2900XT. Betekent niet direct sneller natuurlijk maar ok.
Klopt. Meer flops betekent niet dat het ook sneller is. Maar in het geval van de R6x0 serie betekent dat wel dat er iets meer rekenkracht in zit wat van pas komt bij shaderbased AA resolve. Hoe meer power, des te beter.

[ Voor 11% gewijzigd door CJ op 11-10-2007 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

CJ schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 11:48:

DirectX 10.1 brengt 2 dingen: 1) verbeteringen en 2) toevoegingen.
Je vergeet het belangrijkste; (aanschaf) KOSTEN. :')

Edit:
quote: fudzilla
This is not something new the original R600 managed to do this but still RV670 will be limited with 256 bit memory controller which will have to mean a slower performance at high resolutions.

[ Voor 34% gewijzigd door Format-C op 11-10-2007 11:59 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
:P

Overigens meldt Fruitzilla ook het volgende:
It was a time for a new strategy. The RV670 is a redesigned and improved R600 core done in 65 nanometre with official support for PCIe 2.0. The base R600 design is improved with UVD and this is a something that was missing from this big card.

ATI added Shader model 4.1 and DirectX 10.1 support for this new core. At the same time the company claims that it managed to improve antialiasing performance and at the same time that it managed to reduce the memory interface bandwidth. The anisotropic texture filtering quality is also improved and at the same time ATI managed to reduce the transistor count.
http://www.fudzilla.com/i...ask=view&id=3570&Itemid=1

1 foutje dus... die 65m opmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Zou die RV670 op hoge reso's zoals 1920x1200 tov de HD2900 langzamer zijn? Op zich wel interessant om te weten voor velen imho. Dan zouden mensen die op HD reso's gamen nog ff snel ergens een HD2900 kunnen weghalen. Of 2. :P (Zie de edit in mijn vorige post)

Nou, ik peer hem maar weer. Ik zal mijn Xenosje nog eens op zijn donder geven met PGR4. :*)

Edit_nummer_zoveel:
_O-

[ Voor 41% gewijzigd door Format-C op 11-10-2007 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
De verhoging van de clockspeeds heeft gezorgt voor de extra Gflops:

473 ( gflops ) : 740 MHz ( van de R600 ) = 0,64054054054054054054054054054054 x 825 MHz ( van de RV670 ) = 528.4 en nog wat Gflops.

Dus in dat opzicht hebben ze niet echt iets verbetert clock voor clock.

Ik vraag me wel af wat ze gedaan hebben in die core om de AA performance omhoog te krijgen. En hopelijk hebben we nu nog betere HQ AF dan de 8800 GTX. Nu was het soms 50:50 soms ATi beter soms wat de nVidia AF beter hopelijk lopen ze dan weer aan kop :)

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.