Het Playstation 3 ervaringen topic - Deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 13.046 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _VooDooMen_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:19
Vandaag toch maar een ps3 60gig gehaald, alleen zitten we nu met een probleem. We hebben geen geluid! We werken met een Acer LCD Televisie en deze heeft geen HDMI dus werken we via een verloop van DVI naar HDMI. Alleen DVI neemt geen geluid mee. We hebben alles al geprobeerd via een scart achter de tv, met de witte en de rode erin en de gele eruit. Maar we hebben gewoon weg geen geluid, maar dus wel beeld! Wat te doen _/-\o_ (Settings v/d ps3 staan op Scart!)

[ Voor 3% gewijzigd door _VooDooMen_ op 10-10-2007 21:57 ]

Intel Core i7 920 2.67GHz | MSI X58 Pro-E | OCZ Gold 6GB DDR3 | XFX Radeon HD 4890 Black Edition | Samsung Spinpoint F1 | Logitech X-540 5.1 Speakerset | Hitachi DVD 6x/32x | NEC ND-3520A | PSP VITA | PS5 Disc | Sony KD-55XE9305 | PSN Galatios |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 06:26
tigos schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 21:54:
[...]

Ik heb hem aangesloten met hdmi en staat inderdaad op 1080p als ik in het menu zit.
Toch zie ik geen dvd upscalen. Het zal waarschijnlijk liggen aan de firmware want die is momenteel 1.70
klopt upscaling is vanaf 1.80 volgens mij. :) op de sony site kun je de update downloaden op memory stick zetten of cd dvd etc en installeren. Ik neem aan dat je nog niet op het internet met je ps3 zit aangezien deze anders automatisch een melding geeft van een nieuwe versie....

Even wat meer info vet gedrukt is belangrijk!
Bijwerken via een pc: ga naar eu.playstation.com voor de nieuwste versie van de updategegevens. Volg de aanwijzingen op het scherm op om de gegevens naar je pc te downloaden.

Sla om de updategegevens naar je PLAYSTATION 3 te kopiëren het bestand op een opslagapparaat dat met PS3 compatibel is op, bijvoorbeeld op een Memory Stick, een Memory Stick Duo, een USB-apparaat of je PSP.

Gebruik je pc om voordat je begint op je opslag- of USB-apparaat een map met de naam PS3 aan te maken. Maak in deze map een map met de naam UPDATE aan (de naam van deze map is hoofdlettergevoelig en moet in hoofdletters worden geschreven). Download nadat je de UPDATE-map hebt aangemaakt de PS3-systeemsoftware naar deze locatie.

Haal nadat de updategegevens zijn opgeslagen het opslagapparaat uit je pc en sluit dit afhankelijk van het apparaat dat je gebruikt via de aansluitingen onder het aansluitingsdeksel of via de USB-aansluitingen op je PS3 aan.

Navigeer nadat het opslagapparaat is aangesloten naar Instellingen in het Beginmenu van je PS3, selecteer [Systeemupdate] en vervolgens [Update via opgeslagen medium]. Selecteer het aangesloten apparaat en je PS3 installeert de updategegevens die hier zijn opgeslagen.

[ Voor 68% gewijzigd door Falcon Heavy op 10-10-2007 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hesr schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 21:50:
Iemand zin om te tellen hoeveel PS3's er vandaag al verkocht zijn? :o
Volgens mij gaat er de komende 2weken heel wat ps3 de deur uit. :Y)

Goedkoopste spel die ik ben tegen gekomen (nieuw) is €30. Nu dat nog met meer games en dan ben ik ook binnen. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 09:46
Frank J. schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 21:17:
[...]
Als het goed is detecteerd een tv dit automatisch via de HDMI. Er is als het ware een handshake waardoor automatisch de juiste instellingen gebruikt worden. Dit was bij mijn combinatie iig zo 40w200 <---> ps3
Vreemd want die maat van me had niet de goede reso, die heeft 'm ook via hdmi aangesloten, een Samsung 40" full hd.

Cool verhaal Dot.K _/-\o_

Hier een preview van m'n PS3 lankistje:
Afbeeldingslocatie: http://temp.gpics.nl/ps3kist/preview.jpg

Moet nog hoop gebeuren:
-gaten zagen (kabels en fan's)
-bodemplaat tegen het schuiven
-klep met scharnier
-Voeding voor fan's monteren
-Fan's monteren en kabels solderen
-Schuim
-Slotje (makkelijk te jatten @ lan's helaas)
-kleurtje (misschien camou patroon)
-"Playstation 3" erop spuiten met Army font 8) 8) 8)
-Handvat monteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

_VooDooMen_ schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 21:54:
Vandaag toch maar een ps3 60gig gehaald, alleen zitten we nu met een probleem. We hebben geen geluid! We werken met een Acer LCD Televisie en deze heeft geen HDMI dus werken we via een verloop van DVI naar HDMI. Alleen DVI neemt geen geluid mee. We hebben alles al geprobeerd via een scart achter de tv, met de witte en de rode erin en de gele eruit. Maar we hebben gewoon weg geen geluid, maar dus wel beeld! Wat te doen _/-\o_ (Settings v/d ps3 staan op Scart!)
Als het geluid in de PS3 op scart staat, dan denk ik dat het ergens in de tv moet zitten. Omdat je geen type meegeeft is dat wat lastig helpen.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23:05
nou heb ik hem op 720 en 1080 ingesteld maar hij stuurt toch in 1920 naar mijn tv.
die volgens mij weer wordt gedownscaled want ik heb maar een resolutie van 1366x768

motorstorm 10 minuutjes gedaan maar die controller moet nog opgeladen worden en met de kabel eraan is klote spelen
Heavenly sword en Gran Turismo HD 2.0 zijn net gedownload

vond motorstorm nou niet echt superoverweldigend mooi ofzo.
ben benieuwd wat de rest doet....

had ook nog een blu-ray disc van sony ooit gekregen op een beurs van destiny's child in atlanta maar wat een bak ruis omdat het in slechte lichtomstandigheden is gefilmd, dit valt nu echt meer op. ff vlug een stukje gespoeld en dat blijft zo totdat ze inzoomen en je de zweetdruppeltjes van beyonce kunt tellen :P

[ Voor 6% gewijzigd door harley op 10-10-2007 22:03 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:24
Ik mis iets geloof ik. Waarom stop je zo'n mooi ding in zo'n lelijk doosje? No offense...

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de 60 gig besteld bij BS
Wordt morgen afgeleverd, ik had n.l. geen zin om naar de winkel te gaan O-)
Goeie actie van Sony _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net even aan het neuzen geweest wat er morgen in de store verschijnt. :Y

Woensdag 10 oktober 2007 - Website Videogamesblogger heeft een lijst ontvangen waarop de content voor de Europese PlayStation Store tot en met 8 november te zien is. Het is nog een beetje onduidelijk of deze 100% accuraat is, dat zal morgen blijken. Bekijk de lijst hieronder:

11 Oktober:
-Ratchet & Clank: Tools of Destruction demo
-( Conan ) ?? :S

18 Oktober:
-Feel Ski
-Pixel Junk Racers
-Blast Factor Advanced Research add-on
-Folklore Kidnapped Folk game pack

25 Oktober:
-EyeCreate
-The Trials of Topoq
-Operation: Creature Feature
-Aqua Vita
-Tekken 5: Dark Resurrection Online

8 November:
-Toy Home

Daarnaast zouden ook de volgende PlayStation One games nog deze maand moeten verschijnen:
-Crash Bandicoot 2
-Crash Bandicoot 3
-Everybody's Golf 2
-Crash Team Racing
-Bust a Groove
-Syphon Filter 3
-Cool Boaders
-Spyro 2
-Spyro: Year of the Dragon

....maar ik mis PES. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _VooDooMen_
  • Laatst online: 23:19
Shiver23 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 22:01:
[...]

Als het geluid in de PS3 op scart staat, dan denk ik dat het ergens in de tv moet zitten. Omdat je geen type meegeeft is dat wat lastig helpen.
We gebruiken een Acer AL-2671W 26-inch LCD-TV. Als we video en geluid op scart zetten, dan werkt wel het geluid dus lijkt me stug dat het aan het tv ligt?

Intel Core i7 920 2.67GHz | MSI X58 Pro-E | OCZ Gold 6GB DDR3 | XFX Radeon HD 4890 Black Edition | Samsung Spinpoint F1 | Logitech X-540 5.1 Speakerset | Hitachi DVD 6x/32x | NEC ND-3520A | PSP VITA | PS5 Disc | Sony KD-55XE9305 | PSN Galatios |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-09 13:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

tigos schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 21:54:
[...]

Ik heb hem aangesloten met hdmi en staat inderdaad op 1080p als ik in het menu zit.
Toch zie ik geen dvd upscalen. Het zal waarschijnlijk liggen aan de firmware want die is momenteel 1.70
Wat Frank Jr zegt, updaten dan krijg je die feautures!

Gelukkig kan dat ook gewoon door de update via de pc te downloaden, joy the world!

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

_VooDooMen_ schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 22:06:
[...]

We gebruiken een Acer AL-2671W 26-inch LCD-TV. Als we video en geluid op scart zetten, dan werkt wel het geluid dus lijkt me stug dat het aan het tv ligt?
Televisie op het juiste kanaal ingesteld ;) zonder videosignaal zal hij niet automatisch overschakelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
Gman schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 22:00:
[...]

Vreemd want die maat van me had niet de goede reso, die heeft 'm ook via hdmi aangesloten, een Samsung 40" full hd.
Samsung he ;) die heeft met de HD box & HDMI ook niet al te best werk afgeleverd ;)

Nice kastje, snel meer fotos! Is leuk :)
harley schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 22:01:
nou heb ik hem op 720 en 1080 ingesteld maar hij stuurt toch in 1920 naar mijn tv.
die volgens mij weer wordt gedownscaled want ik heb maar een resolutie van 1366x768
http://www.tatung.com/en/...odel)&prod_item=32”LCD TV
KNIP
Ik denk dat deze 1080i misschien zelfs p als input accepteerd maar zoals je zelf aangeeft downscaled naar de native resolutie. Als je echt alleen 720p wilt klik dan alle andere opties uit :)
Compatible with all 576i/576p/720p/1080i video formats
Jep 1080i wordt geaccepteerd

[ Voor 5% gewijzigd door Falcon Heavy op 10-10-2007 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

_VooDooMen_ schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 22:06:
[...]

Dus als je de tv op scart zet heb je geluid en als je de tv op DVI zet heb je beeld? Dan zit het zeker in de tv. Je zal ergens aan moeten geven dat hij het geluid van de audio in moet pakken. Deze zit onderaan de tv ongeveer naast de DVI. Dan zou het gewoon moeten werken. (Wat een karige handleiding zit erbij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arm1n
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 13:50

Arm1n

Zeven over half twee

Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 22:05:

....maar ik mis PES. 8)7
Hoop US store...
Bij je tv ergens bij instellingen geluidsinvoer opzoeken. En dan scart/analoog kiezen. Wij hebben een Panasonic plasma en via het HD kastje pakt ie geen geluid via hdmi, dus moesten we geluidinput analoog kiezen ipv HDMI. Mischien dat het bij jou ongeveer het zelfde is. :)

@ hier beneden, ziet er strak uit! Doet me een beetje denken aan de wii alleen dan zonder rondslingerende controllers :+

[ Voor 69% gewijzigd door Arm1n op 10-10-2007 22:21 ]

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
Over playstation EYE
Lastly, a great value-add you may not all know about is the EyeCreate Software. This will be available for FREE download on the PlayStation Store (yes! free! come get it!) and allows you to save, edit and share your PlayStation Eye videos, photos and audio clips - all through your PS3. We’ll have more on EyeCreate later this week, including some really fun examples of how cool EyeCreate movies can be from the depths of our QA grotto.

PlayStation Eye will be available as a stand-alone product starting October 23, for $39.99 at all major retailers.
BRON

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=L17O43X39cg]

[ Voor 4% gewijzigd door Falcon Heavy op 10-10-2007 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 20:18
dozijen vriend dozijnen
ik ga mijn xbox 360 ook verkopen
dan kan ik eindjaar Uncharted: Drake's Fortune r&c , Assassin's Creed ,Call of Duty 4: Modern Warfare,Haze

als ik er 1 vergeten ben zeg het even!!

en ik wil vf 4 nog hebben maar dan voor max 20 euro :(

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
DVI aansluiting transporteert geen geluid, enkel video. Er bestaan dus wel verloopstekkers van HDMI>DVI, maar dan verlies je geluid en is enige optie geluid door te sturen via optische connectie>receiver, of via scart/tulpstekkers naar speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
Dutchzilla schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 22:22:
[...]

dozijen vriend dozijnen
ik ga mijn xbox 360 ook verkopen
dan kan ik eindjaar Uncharted: Drake's Fortune r&c , Assassin's Creed ,Call of Duty 4: Modern Warfare,Haze

als ik er 1 vergeten ben zeg het even!!

en ik wil vf 4 nog hebben maar dan voor max 20 euro :(
Ratchet & Clank, Warhawk, Eye of judgement, Simpsons?

Waarom verkoop je je 360 eigenlijk? Ik neem aan dat daar toch ook een groot aanbod van games is/aankomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 22:00:
[...]

Volgens mij gaat er de komende 2weken heel wat ps3 de deur uit. :Y)

Goedkoopste spel die ik ben tegen gekomen (nieuw) is €30. Nu dat nog met meer games en dan ben ik ook binnen. *O*
welk spel? fight night 3 ofzo of def jam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Dutchzilla schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 22:26:
[...]

welk spel? fight night 3 ofzo of def jam?
Hell die Gundamn game is zelfs nog 40 euro in bepaalde winkels. Zou dat spel niet willen hebben ook al kreeg ik het gratis bij een pak koffie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
Dr. Strangelove schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 22:01:
Ik mis iets geloof ik. Waarom stop je zo'n mooi ding in zo'n lelijk doosje? No offense...
:)
Doosje is nu nog lelijk maar het is voor vervoer naar en gebruik op lanparty's.
Dan staat de ps3 uit het zicht en toch kan ik erop gamen.
Nog nooit meegemaakt dat er iets gestolen is op een lanparty hoor maar loop het risico liever niet, en tis leuk om zo'n kistje te maken.

Net ook even ccfl's besteld voor eronder :)
swampy schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 22:31:
[...]

Hell die Gundamn game is zelfs nog 40 euro in bepaalde winkels. Zou dat spel niet willen hebben ook al kreeg ik het gratis bij een pak koffie!
Demo is redelijk om te huilen, staat op PSN USA.

Eye toy is wel iets cooler als ik dacht :o
lapino schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 22:24:
[...]

DVI aansluiting transporteert geen geluid, enkel video. Er bestaan dus wel verloopstekkers van HDMI>DVI, maar dan verlies je geluid en is enige optie geluid door te sturen via optische connectie>receiver, of via scart/tulpstekkers naar speakers.
nog een optie is een Toslink > Coax convertor, die zijn er al vanaf 20 euro ofzo, zit er zelf aan te denken want kheb wel een surround versterker maar zonder toslink helaas.

[ Voor 48% gewijzigd door Gman op 10-10-2007 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-07 12:36
Frank J. schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 22:15:
Over playstation EYE

[...]

BRON

[video=]http://www.youtube.com/watch?v=L17O43X39cg[/video]
Is dit geen hele oude promo/concept (2005?) van wat er met eyetoy zou moeten kunnen in de toekomst ?

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ehm, in mijn omgeving ( ik, vrienden, kennissen, buurt ) zijn er deze week ( incl. koopzondag afgelopen weekeinde en actie MM Alkmaar afgelopen maandag ) 4 bijgekomen. Twee ( w.o. ikzelf ) hadden ook al een 360.... De e-plaza had maandag nog 5 packs, die zijn op, maar er waren vandaag toch nog een aantal geleverd.

Enne, er zit nu toch niemand hier, die zitten allemaal achter nieuwe speeltje. Ik ben ook weer weg... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 22:05:

[b]Woensdag 10 oktober 2007 - Website Videogamesblogger heeft een lijst ontvangen waarop de content voor de Europese PlayStation Store tot en met 8 november te zien is. Het is nog een beetje onduidelijk of deze 100% accuraat is, dat zal morgen blijken. Bekijk de lijst hieronder:

...LIJST..

....maar ik mis PES. 8)7
Het lijkt me dat dit alle 1st party titels zijn.. niet de third parties, zoals PES dus.

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faris
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-11-2022
Ik heb vandaag ook PS 3 60 GB starterpack bij mediamarkt gehaald, verkoper zei dat geen een versie van PS 3 40 GB was verkocht! Mensen hadden blijkbaar alleen interesse in 60GB versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK BEN SINDS VANDAAG OOK EEN BEZITTER!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 11:06
Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 23:31:
IK BEN SINDS VANDAAG OOK EEN BEZITTER!!! BEZETEN!!!
Zo, dat staat beter ;)

This space intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Faris schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 23:19:
Ik heb vandaag ook PS 3 60 GB starterpack bij mediamarkt gehaald, verkoper zei dat geen een versie van PS 3 40 GB was verkocht! Mensen hadden blijkbaar alleen interesse in 60GB versie.
Geef het twee weken, zeker met PS3 singstar..ah in tijd zal de verkoop stijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-08 20:51

Yngwie-

Murphy was an optimist

Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 16:16:
Ik heb nooit kunnen wennen aan dat xboxdesign. Vooral je linker duim zo moeten strekken en rechter omhoog langs de rand leggen om dat stickje goed te kunnen bedienen. Vind het echt helemaal niets. De dual shock heeft alleen daarom al m'n voorkeur: de symmetrische opstelling van de analoge sticks. Zoveel natuurlijker. En wat kan ik me kwaad maken op ms. Want behalve nog tien redenen die ik heb om géén xbox te kopen is de grootste afknapper wel de controller :p . Laat ze nu toch eens gewoon een symmetrische controller uitbrengen 8)7
Amen, ik heb hetzelfde (en dan heb ik toch wel vrijwel alle consoles veel gebruikt, behalve de DC)
Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 16:16:
Design van de ps3 is natuurlijk veel eleganter en hifi dan dat speelgoed design van de xbox. Kan zonder zich te schamen naast je dure tv staan. En de geïntegreerde voeding is een pluspunt, veel netter. Als je de voeding van de xbox360 in de console zou proberen te steken zal je merken dat de ps3 echt helemaal niet zo groot is. Vind het nog altijd knap hoe ze dat allemaal erin hebben weten te krijgen zonder noemenswaardige hitteproblemen. Het technisch ontwerp is ook veel sterker (qua kwaliteit van de componenten en uitvalgevoeligheid). Dat moet je sony en Japanners wel nageven, altijd high tech goed doordacht en ontworpen spul. Laat ze maar een jaar later komen, het is duidelijk te zien waar dat extra jaar is voor gebruikt in termen van kwaliteitscontrole en ontwerp.

Hulde aan sony om steeds grote kwaliteit te leveren. Nu alleen de games nog :p
Moet eigenlijk zeggen dat ik het apparaat in eerste instantie (op foto's en advertenties op het internet alsmede in de demopods in de winkel) een nogal raar apparaat vond. Maar na openen van de doos, en de PS3 op mijn bureau neer te zetten, en ook een game in het apparaat te stoppen ben ik helemaal om. En eigenlijk vind ik het een mooi apparaat, ook qua uiterlijk :D Goed, het is mijn eerste dag dat ik 'm heb, maar meestal duurt het langer voordat ik aan iets wen. Nee, hoewel het geen klein apparaat is, misstaat ie niet bij mijn PC en beeldscherm.

Even voor de goede orde, heb de PS3 ook vandaag aangeschaft. Eigenlijk nog niet van plan, maar aangezien het prijskaartje van 489,- toch al weer een stuk vriendelijker aandoet dan een 599,- kon ik het niet laten met 2 games en 2 controllers. Zeker gezien het gewoon de no-nonsense 60GB met alles erop en eraan is. Ik ken mezelf en als ik zou wachten totdat er alleen de "uitgeklede" versie zou zijn, dan heb ik spijt :X

Maar goed, eerste indruk is zeker positief. Ben niet de eerste in mijn omgeving met een PS3, maar heb hem buiten de winkel vreemd genoeg nog niet in werking gezien. Even spannend was het met mijn Samsung 2032MW. Heb een HDMI kabel gekocht en het was toch even spannend, doet ie ut op mijn scherm met HDMI of niet? (Heb namelijk nogal tegenstrijdige berichten gelezen over HDMI support op schermen zoals de mijne) Maar ja hoor, netjes een intro scherm, alsmede een automagische configuratie van de resolutie. Meteen de twee games geprobeerd en ik moet zeggen, strak beeldje voor op een 1680x1050 scherm. Had eigenlijk slechter verwacht vanwege de niet standaard 720p of 1080p resolutie. Binnenkort ga ik wel een LCD TV aanschaffen, maar ben druk bezig om alles op een rijtje te zetten.

Vooralsnog (na 1 dag :') ) absoluut geen spijt, maar eerst maar eens online en inderdaad, de toppertjes op game gebied :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Yngwie- schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 00:32:
[...]

Moet eigenlijk zeggen dat ik het apparaat in eerste instantie (op foto's en advertenties op het internet alsmede in de demopods in de winkel) een nogal raar apparaat vond. Maar na openen van de doos, en de PS3 op mijn bureau neer te zetten, en ook een game in het apparaat te stoppen ben ik helemaal om. En eigenlijk vind ik het een mooi apparaat, ook qua uiterlijk :D Goed, het is mijn eerste dag dat ik 'm heb, maar meestal duurt het langer voordat ik aan iets wen. Nee, hoewel het geen klein apparaat is, misstaat ie niet bij mijn PC en beeldscherm.
Oh ja je moet wennen als je hem uitpakt en voor het eerst voelt hoe zwaar het is, kijkt naar de design en de ingangen dan moet je even zitten en er aan wennen. Dit is duidelijk geen saaie vierkante doos! Dit heeft een heel modern design!

En het past gewoon overal, er zijn weinig plaatsen waar het zou mistaan.
Even voor de goede orde, heb de PS3 ook vandaag aangeschaft. Eigenlijk nog niet van plan, maar aangezien het prijskaartje van 489,- toch al weer een stuk vriendelijker aandoet dan een 599,- kon ik het niet laten met 2 games en 2 controllers. Zeker gezien het gewoon de no-nonsense 60GB met alles erop en eraan is. Ik ken mezelf en als ik zou wachten totdat er alleen de "uitgeklede" versie zou zijn, dan heb ik spijt :X
Hehe yup heb elke aansluiting kabel gekocht, ik ben klaar voor alles! En als de rumble sixaxis komt ben ik een van de suckers die er twee koopt!
Maar goed, eerste indruk is zeker positief. Ben niet de eerste in mijn omgeving met een PS3, maar heb hem buiten de winkel vreemd genoeg nog niet in werking gezien. Even spannend was het met mijn Samsung 2032MW. Heb een HDMI kabel gekocht en het was toch even spannend, doet ie ut op mijn scherm met HDMI of niet? (Heb namelijk nogal tegenstrijdige berichten gelezen over HDMI support op schermen zoals de mijne) Maar ja hoor, netjes een intro scherm, alsmede een automagische configuratie van de resolutie. Meteen de twee games geprobeerd en ik moet zeggen, strak beeldje voor op een 1680x1050 scherm. Had eigenlijk slechter verwacht vanwege de niet standaard 720p of 1080p resolutie. Binnenkort ga ik wel een LCD TV aanschaffen, maar ben druk bezig om alles op een rijtje te zetten.

Vooralsnog (na 1 dag :') ) absoluut geen spijt, maar eerst maar eens online en inderdaad, de toppertjes op game gebied :D
Updaten, demo's downloaden ( vullen makkelijk 20Gb op ), USA accountje maken voor de demo's daar ( growl waar blijven de europesche updates ), en spelen...yup je hebt een bezige tijd vooruit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swampy schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 00:19:
[...]

Geef het twee weken, zeker met PS3 singstar..ah in tijd zal de verkoop stijgen!
lol, zeker omdat het nog niet aangekomen is bij de grote massa dat je een PS3 nu ook voor 395 kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sentry23 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 23:15:
[...]

Is dit geen hele oude promo/concept (2005?) van wat er met eyetoy zou moeten kunnen in de toekomst ?
As many of you probably know, PlayStation Eye is coming, so I wanted to share a little bit about what that means for all you video-bloggers, gamers and would-be-actors and directors out there.

While most of you know that PlayStation Eye is being bundled with The Eye of Judgment game, I also wanted to let you know it’ll be out on store shelves as a stand-alone product, too. PlayStation Eye has a lot of cool features and capabilities.

One question I’ve seen asked a lot is: “What makes PlayStation Eye different from its predecessor, the EyeToy camera?” Lots. For a start, PlayStation Eye was engineered from the onset to perform well in low-light conditions. It also has a 2-setting zoom lens (normal and wide angle) with fixed focus. What does that mean? Well, a lot less fussing around than previous cameras. PlayStation Eye gets a sharp, clear picture at 640 x 480 resolution at 60 frames per second (at 320 x 240 it looks even better at 120 fps)! It picks up image and motion in varying light conditions and doesn’t need your help to focus.

It also has a built-in 4-microphone array that allows you to enjoy online AV chat and in-game voice chat, in what we’re calling a “natural environment,” meaning, not awkwardly leaning toward your camera or speaking abnormally loud just so the mic picks up your voice. IMHO, this microphone really does do away with the need for a headset.

The PlayStation Eye does an excellent job of filtering out background noise for a clearer voice connection, but it also has twice the frame rate than most standard cameras (this is part of what sets it apart from any other webcam or camera for this generation of consoles), allowing for faster and more natural tracking, responsiveness and smoothness. I think if you take all of this into consideration, PlayStation Eye is an ideal camera for AV Chat on your PS3.

All of this sounds like a bunch of technical and marketing speak, I know, but the difference is clear when you plug it in; AV Chats are smooth, crisp, and from my experiences, better than what I’ve seen on any PC. And of course, on the PS3, you can use AV Chat with anyone on your friends list, anywhere in the world.

AV Chat is just the start for the PlayStation Eye. Along with some very cool, free content and fun activities available to Eye users via the PSN, keep your “eye” out (sorry, I couldn’t resist) for some upcoming games that integrate the Eye in really innovative ways. While games like Eye of Judgment use the camera to play the game itself, other upcoming games like SingStar (PS3) take advantage of the PlayStation Eye’s video capabilities so you can do things like make your own personalized music videos to share with family and friends online. Soon you’ll see some of our favorite bits of PlayStation Eye fun on the PSN, designed to turn your TV into an eye-popping piece of interactive art that no one can ignore… more on those at launch!

Lastly, a great value-add you may not all know about is the EyeCreate Software. This will be available for FREE download on the PlayStation Store (yes! free! come get it!) and allows you to save, edit and share your PlayStation Eye videos, photos and audio clips - all through your PS3. We’ll have more on EyeCreate later this week, including some really fun examples of how cool EyeCreate movies can be from the depths of our QA grotto.

PlayStation Eye will be available as a stand-alone product starting October 23, for $39.99 at all major retailers. I’m sure there will be some questions, so I’ll try to monitor the comments here and provide info where I can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrE911
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-09 11:40
tigos schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 20:49:
Ik heb vandaag een PS3 gekocht en toevallig werd de sony bravia KDL 40w2000 ook geleverd _/-\o_ . Het beeld is echt prachtig en de console ook. Het is ongeveer 5 jaar geleden dat ik op een console heb gespeeld dus dat was eventjes wennen.

Nu vraag ik me af ofdat dvd's worden geupscaled? ik zag dat er gewoon 576i stond toen er een dvd inzat.

Edit: Ik heb nergens in de instellingen een optie gezien met dvd upscale of iets dergelijke.
Deze tv hebben we hier sinds kort ook staan maar nog geen PS3. Nu deze kortingen hem veel interessanter maken zal die er ook zeker komen. Ik kijk er al naar uit. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik ben zelf meer van het 360 kamp (niet gelijk boos worden)
Zag deze morgen in de Spits een leuke (?) aanbieding voor de Ps3 60GB met 2 controllers, Motor Storm en Resistance Fall Of Man en Ghost Roder op Blu-ray..
En dat allemaal voor 499 euro en 99 cent.
Ik ga denk ik binnenkort mijn hardware selectie maar eens uitbreiden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 11:06
Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 06:55:
Hallo, ik ben zelf meer van het 360 kamp (niet gelijk boos worden)
Hey, vergissen is menselijk -- mijn 360 kan je overkopen mocht je liever twee stofzuigers naast mekaar zetten ;)

This space intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dot.K schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 07:00:
[...]

Hey, vergissen is menselijk -- mijn 360 kan je overkopen mocht je liever twee stofzuigers naast mekaar zetten ;)
Zeer vriendelijk bedankt, maar ik heb er al 2 staan, en ben er zeer tevreden mee overigens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakoina
  • Laatst online: 18-06 14:26

Dakoina

Newbie archer

Frank J. schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 19:54:
Hee een vraagje over super stardust HD, is deze NL uit de europese PSstore? Want ik heb het liever in het engels en haal ik hem uit de US store :)
In de EU store is hij ook meertalig alsik me niet vergis, go ahead :)
't Is duidelijk dat ik laaang geen (console)games heb gespeeld, I suck at Super stardust, eigenlijk nog geen enkele planeet vrijgespeeld... misschien omdat ik me eigenlijk ook meer bezig houdt met CMR: Dirt, net over de helft in Career mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakoina
  • Laatst online: 18-06 14:26

Dakoina

Newbie archer

Iemand al nieuws over de volgende US store? Ik zie overal enkel maar info over EU store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Laatst online: 21:20
tijd voor R&C demo.
Any way, super stardust moet je wel in je vingers hebben, maar na tijdje spelen gaat het je natuurlijk veel beter af. Ik speelde wereld één snel uit.. Wereld 2 was al best moeilijk. Als ik nu speel dan kan ik meestal alle werelden uitspelen in één game. Of ik me record ooit verbreek weet ik niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
Viel me trouwens op dat het PS3 menu 's ochtends geel is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 16:25
Gman schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 08:17:
het is elke maand een andere kleur, en gedurende de dag verander het van gekleurd naar grijswaarden

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR161
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-08 15:18

DR161

is sarcasminist

Gman schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 08:17:
steeds hoe lichtie is enzo
http://en.wikipedia.org/wiki/XrossMediaBar#PlayStation_3_XMB
staat nog wat over :P
dot.K schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 07:00:
[...]

_O- :D _O-

[ Voor 30% gewijzigd door DR161 op 11-10-2007 08:30 ]

pssst geld kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amsterdammertje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 12:38
mischien een poll maken waarop mensen kunnen aangeven of ze na de recente prijsverlaging een ps3 hebben gekocht en of het bijv de starterpack was of de 40gb versie

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yngwie- schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 00:32:
[...]

Amen, ik heb hetzelfde (en dan heb ik toch wel vrijwel alle consoles veel gebruikt, behalve de DC)

[...]

Ik heb ook de 2032MW :9
Vraag :
Als je 720P of 1080P gebruikt, wat voor resolutie laat hij in de OSD zien ?

Ik ga ook een PS3 aanschaffen en wil hem altijd op me 2032MW gebruiken. Zo dat lukken of zeg jij dat is niks ?

Ik ben 17 jaar, zo maar even een FULL HD scherm halen zit er niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
Goed idee :)

[edit] Poll aangepast, nieuwe gemaakt, zie hieronder.

[ Voor 87% gewijzigd door Gman op 11-10-2007 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amsterdammertje
Gman schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 09:12:

Poll: Hoe/wanneer kocht jij je Playstation 3?
Preorder/Launch 600,-
Starterspack 600,-
Starterspack 500,-
40gig versie 400,-
[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
hehe..50 50 ;) .

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:30

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Gman schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 09:12:

Preorder/Launch 600,-
Starterspack 600,-
Starterspack 500,-
40gig versie 400,-
[afbeelding]
Extra optie: Ik krijg er een via de Sony PS3 Full-HD actie

*meldt*

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maak er ook een kopje bij;

- Op het moment dat er leuke games uit gaan komen ;)

(grapje, voor de smiley ignorants)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 13:09
Is het al bekend of die 40G versie veel zuiniger is?

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
Er misten idd antwoorden, nieuwe poll (sorry voor het ongemak)

Preorder/Launch 600,-
Starterspack 600,-
Starterspack 500,-
40gig versie 400,-
Via FullHD TV actie
Ik wacht nog even
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=236211&layout=6&sort=prc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 02:51:
[...]
(PS EYE verhaal)

PlayStation Eye will be available as a stand-alone product starting October 23, for $39.99 at all major retailers. I’m sure there will be some questions, so I’ll try to monitor the comments here and provide info where I can.
Wat ik bedoelde was dat die video volgens mij bij dit E3 artikel hoort uit 2006, en niet een demo is van de eyecreate software:
http://ps3.ign.com/articles/708/708451p1.html
The video opens with a facial recognition system, taking a picture of a female player and then running it against a database of stored faces until it reached the right one, at which point it auto-loaded the personal settings for that user -- their system background, their stored files, etc. After registering her face, she is off in an EyeToy-controlled menu interface that is straight out of Minority Report. Navigating an XMB menu similar to that of PSP and the expected PS3 interface, she is able to pull up her personal picture collection and select a song to play from a virtual jukebox, all just by waving her hands around and "grabbing" what she wants.
Voor de rest geloof ik best wel dat eyecreate software gratis is, maar ik denk dat die video valse verwachtingen schept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het starterspack al ergens gespot voor minder dan 499 euro? Wil hem vandaag ook even gaan halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 09:39:
Is het starterspack al ergens gespot voor minder dan 499 euro? Wil hem vandaag ook even gaan halen :)
Is vaker voorgekomen, zo een 5 euro minder :D lees goed

Poll:
Ik wacht nog even, uiteindelijk word het de 40GB versie. (Geld komt volgende week pas _/-\o_ )

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2007 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
Alfisti schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 09:18:
[...]

Extra optie: Ik krijg er een via de Sony PS3 Full-HD actie

*meldt*

:P
Hey Alfisti, long time no speek ;)

Overigens zijn overal de starterspacks al 499,- hoor.
[edit] goed lezen Gman, *minder dan*
Ding is net goedkoper geworden en meteen al weer zeuren om de prijs :P

[ Voor 15% gewijzigd door Gman op 11-10-2007 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 23:43

MikeVM

- Baloo -

eigenlijk ben ik wel geiintereseerd in polls over - hoeveel spellen ze hebben

welke formaten kan ik afspelen, en als je linux installeert, vervalt je garantie dan, want ik zie in het menu 'een ander OS installeren'

en gaat dit vrij makkelijk, of moet je ook beginnen te hacken enzoverder...

wil mijn PS3 vooral als Mediacenter gebruiken!

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 14:22
De tijd begint alweer richting eind oktober te gaan dus er staan enkele tentamens en projecten op de kalender die af moeten. Daarom staat de PS3 alweer een week goeie stil. Als PES vanmiddag (eindelijk) in de Store komt kom ik toch voor een groot dillema te staan... projectwerken of PES, die keuze is meestal erg snel gemaakt in het nadeel van het project.

Verder is het leuk om te lezen dat het aantal ps3 bezitters in groot tempo toeneemt, wat 100 euro verschil wel niet kan doen! Zelf heb ik de ps3 voor de launchprijs -20% korting van de werkgever gekocht en geniet er dus al enige tijd van, maar na 2 november als PES in de la ligt en de tentamens voorbij zijn gaat het feest weer beginnen.

Ik heb trouwens laatst de witte ps3 gezien... Ik moet zeggen dat ik de zwarte een stuk mooier vind in het wit wrodt ie een beetje dinky toy, maar dat zijn de foto's ben wel benieuwd heo hij er IRL uitziet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
  • Laatst online: 09-07 21:46
MikeVM schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 09:54:
eigenlijk ben ik wel geiintereseerd in polls over - hoeveel spellen ze hebben

welke formaten kan ik afspelen, en als je linux installeert, vervalt je garantie dan, want ik zie in het menu 'een ander OS installeren'

Garantie vervalt niet. het staat gewoon in het menu. Gewoon otheros downloaden van de ydl site en het je kan het installeren.

VLC player aan de praat krijgen is een ander verhaal. Dat gaat een stuk moeilijker. Het is mij wel gelukt maar de video draait niet super en je kan over het algemeen geen HD beeld afspelen.

Uiteindelijk werkt xmb daar het beste voor :)

Er is btw ook ps3 linux topic waar ook veel uitleg staat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
[PS3] Linux programmeren

deze?

[ Voor 97% gewijzigd door Gman op 11-10-2007 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-09 23:14

Armada

-Wat wil je weten?-

dot.K schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 14:37:
Wie wil er mij even overtuigen (lees: over de streep trekken) om straks een PS3 kit te gaan halen?
Ik heb al een Wii en een Xbox360 -- maar ik mis de gameplay vanop mijn oude PS One.

Is dat nog vergelijkbaar op de PS3? Spelen die SixAxis controllers lekkerder dan de Xbox monsters?
Geef me nu - ervaringsgericht - eens een paar echte pro's.

Voor de negativismo's .. waarom zou 'k 'm best niet gaan halen?
Hier een versus overzicht van de voordelen van de twee systemen (waarbij je de voordelen van de 360 als nadelen van de PS3 kan opvatten), van iemand die het MSfanboy stempel op zijn voorhoofd heeft:

360:
- meer spellen (currently)
- fijnere controllers (voor mij althans, de knoppen zijn wat sponziger, waardoor ik er minder snel last van krijg)
- Updatesnelheid en diversiteit beschikbare Demo’s/ Trailers/ Films(iets later dit jaar) op Live
- UT engine gebaseerde spellen lopen momenteel een stuk beter op 360 hardware voor gebruiker en developer
- Even nog een speciale aantekening voor wat betreft de betrouwbaarheid van de hardware. Ik heb mijn 360 al 1 keer moeten laten vervangen. Dit proces was voor mij echter dusdanig snel en pijnloos, dat dit geen probleem is in combinatie met de 3 jaarsgarantietermijn en de additionele heatsink die er dan inkomt.

PS3:
- stiller
- Blu-Ray (gisteren eindelijk een HD-scherm gekocht: big difference! Nu wordt dit pas relevant voor mij…)
- Inherente Japanse developer support (zodra de installed base aantrekkelijker is)
- Door verleden goed toekomstperspectief voor spellen(opvolgers)
- Houding van Sony tov ‘risky projects’ voor type spellen die buiten de getreden paden vallen
- Harddisk kan naar eigen inzicht vervangen worden
- Toekomstige mogelijkheden mbt TV-recording
- Volledigheid van de hardware (oplaadbaarheid controllers, wifi reeds ingebouwd, alleen ontbreken rumble is een missertje)

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 23:43

MikeVM

- Baloo -

gewist

[ Voor 88% gewijzigd door MikeVM op 11-10-2007 10:16 ]

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
Gman schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 09:30:

Preorder/Launch 600,-
Starterspack 600,-
Starterspack 500,-
40gig versie 400,-
Via FullHD TV actie
Ik wacht nog even
Tussenstand:
[afbeelding]
beetje jammer dat er zo maar een poll midden in een topic gestart wordt. Ik had de topic starter al gevraagd hiervoor en die zou bij het maken van een nieuw topic deze poll toevoegen ;)
anyway er is een poll :D
MikeVM schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 09:54:

knip

Als je de start topic leest staat er een link naar het linux topic :)
Armada schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 10:16:
[...]

Hier een versus overzicht van de voordelen van de twee systemen (waarbij je de voordelen van de 360 als nadelen van de PS3 kan opvatten), van iemand die het MSfanboy stempel op zijn voorhoofd heeft:

- UT engine gebaseerde spellen lopen momenteel een stuk beter op 360 hardware voor gebruiker en developer
Dit schijnt aan de engine te liggen die geleverd is voor op de ps3 toch? Ik dacht ooit eens zoiets gelezen te hebben.
Vooral die controller vind ik zelf ook echt een stuk lekkerder in de hand liggen, de triggers zijn echt top. HIER heeft iemand een ps3 contoller in een x360 gemaakt en het schijnt nog te werken ook :) Ik zit er over te denken om dit te gaan proberen maar heb geen defecte 360 controller :P

p.s. welk scherm heb je?

[ Voor 37% gewijzigd door Falcon Heavy op 11-10-2007 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:12

Sandyman538

SandstorM [148839]

Armada schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 10:16:
[...]
Verhaal over plus en minpunten van de 360/ps3
Nobel dat je de opsomming maakt, maar de beste man heeft sinds heel kort al een ps3 in huis staan :P

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.E.No.1
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-10-2023
Hoe laat komt de PSS update meestal en zou eindelijk PES erbij zitten? Anders maar niet..wacht ik twee weken koop ik gewoon de fullversion... :) En wat betreft die discussies over ergonomische controllers...Waarom zou een xbox controller ergonomischer zijn dan een PS controller? Alleen omdat vroeger de PS 1 ook het digitaal padje links zat? Pfff flauwekul..De een vindt een PS controller lekkerder spelen en de ander de XBOX controller..en de ander maakt het geen reet uit...

Onlangs Warhawk gekregen van mn vrouwtje.. vette game!! :*) Wel even wennen aan de controls..werd echt vaak zomaar neergeknald voordat ik ook maar kon zien wat ik allemaal kon doen en ook de warhawks zijn redelijk moeilijk bestuurbaar...
Ik ga echt geld tekort krijgen aankomende periode.. wat een topgames komen eraan...

PSN id: PENo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Baseline
  • Laatst online: 11-12-2024
Gman schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 09:30:

Preorder/Launch 600,-
Starterspack 600,-
Starterspack 500,-
40gig versie 400,-
Via FullHD TV actie
Ik wacht nog even
Tussenstand:
[afbeelding]
Ik heb de PS3 gewonnen... Kan dat antwoord er ook nog bij??? :)

ASUS A8N-E SLI, AMD Athlon 4200+ X2 (Manchester), XFX 7900GT, 2048 DC, X-FI Fatal1ty, Samsung Syncmaster 226, Playstation 3, PS3 UN (EU account): basvandiggele, PS3 UN (VS account): dutch_baseline

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
P.E.No.1 schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 10:32:
Hoe laat komt de PSS update meestal en zou eindelijk PES erbij zitten? Anders maar niet..wacht ik twee weken koop ik gewoon de fullversion... :)
Meestal rond een uur of 1800 volgens mij, vorige week stonden de EU en US versie er al wat eerder op.
En wat betreft die discussies over ergonomische controllers...Waarom zou een xbox controller ergonomischer zijn dan een PS controller? Alleen omdat vroeger de PS 1 ook het digitaal padje links zat? Pfff flauwekul..De een vindt een PS controller lekkerder spelen en de ander de XBOX controller..en de ander maakt het geen reet uit...
Heb je al een keer de 360 controller in je handen gehad? Vooral de triggers zijn imo lekkerder, er zit een soort kuiltje in zodat je vingers er in zitten en een goede tegen druk met een klik erin zodat je weet dat je hem aktiveerd. Tevens zitten de analoge pookjes iets verder uit elkaar dus je handen ook, bij de PS3 krijg ik af en toe een onnatuurlijke houding :P Maar het gewicht is wel een nadeel tov de ps3.

p.s. ik ben totaal geen 360 fan, heb 1 keer een dag hier een 360 gehad om te testen en het enige wat me positief opviel was de controller en het dashboard van de 360 :) GOW viel me ook tegen, te grauw en slecht detail in het level crackdown was wel vet O-)
Onlangs Warhawk gekregen van mn vrouwtje.. vette game!! :*) Wel even wennen aan de controls..werd echt vaak zomaar neergeknald voordat ik ook maar kon zien wat ik allemaal kon doen en ook de warhawks zijn redelijk moeilijk bestuurbaar...
Ik ga echt geld tekort krijgen aankomende periode.. wat een topgames komen eraan...
zeker vette game en heheh ik heb vanaf november denk ik een baan dus kan ik nog net voor de drukke dagen een dik pak met euro's binnen slurpen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Sandyman538 schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 10:26:
[...]

Nobel dat je de opsomming maakt, maar de beste man heeft sinds heel kort al een ps3 in huis staan :P
Ja, beetje laat he? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.E.No.1
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-10-2023
@ Frank J

je hebt inderdaaad gelijk wat betreft de triggers..( mijn broertje heeft een 360) die van de PS glijd je vinger zeg maar af. beetje onnozel van Sony.. Een pistool heeft toch ook geen trigger waar je vinger vanaf glijdt? beetje rare vergelijking maar toch. :P

[ Voor 6% gewijzigd door P.E.No.1 op 11-10-2007 11:01 ]

PSN id: PENo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
mijn mening over de xbox controller is hij is log niet nauwkeurig!
ook het dashboard lagged heel erg en das best bespottelijk omdat hij er gewoon door vast kan lopen.
en verder is de betrouwbaarheid van het apparaat ver te zoeken.

kwa games heeft hij wel een stapje voor de heveelheid!
maar er is ook genoeg bagger!

het is gewoon een voorkeur welke console je prettiger vind. ik vind de ps3 kwa betrouwbaarheid en controls veel beter voor mij. en motorstorm blijft mijn game!!
en eind van het jaar gaan we die flink uitbreiden.
met 20% korting per game!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
Dutchzilla schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 11:01:

knip

en eind van het jaar gaan we die flink uitbreiden.
met 20% korting per game!!
huh 20%? wie wat waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 15:01

scorpie

Supra Addict

Misschien dat ie bedoelt dat ie in een winkel gaat werken en ze dan goedkoper kan krijgen?

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
scorpie schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 11:06:
Misschien dat ie bedoelt dat ie in een winkel gaat werken en ze dan goedkoper kan krijgen?
aa ok nou ik dacht anders mag ie voor mij R&C even achterhouden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het volgende gebeurt de laatste paar dagen:

Consument leest "De nieuwe Sony Playstation 3 nu maar €399".
Vervolgens rennen ze naar de winkel. Bekijken ze de PS3. En zien ze een nog betere aanbeiding. Voor maar €100 meer kunnen ze een nog betere PS3 krijgen met 1 extra controller en 2 spellen.

Daarom verkoopt de 40GB (nog) niet. Maar de starterpacks gaan als warme broodjes. Zometeen als Sony door de voorraad heen is komt er vast wel weer iets nieuws.

Ik denk zelf dat er een 80GB versie gaat komen, of een 40GB met een game en/of extra controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Door te zeggen dat de 60GB discontinued is krijg je wel een gevoel van 'nu of nooit'. Een oude truc, maar werkt wel. Is te hopen dat de 40GB hierna ook aanslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
Frank J. schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 10:16:
[...]
beetje jammer dat er zo maar een poll midden in een topic gestart wordt. Ik had de topic starter al gevraagd hiervoor en die zou bij het maken van een nieuw topic deze poll toevoegen ;)
anyway er is een poll :D
[...]
Het maakt niet uit, de Topicstarter kan de startpost gewoon editen en dit erbij zetten, het is namelijk post, topic of forum onafhankelijk.
Om dit te doen volstaat een quote en dan alle poll meuk copy/pasten.
en nog even de hotline code om de TS wakker te schudden: SP aanpassen! :P
Dutch_Baseline schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 10:36:
[...]

Ik heb de PS3 gewonnen... Kan dat antwoord er ook nog bij??? :)
Helaas, dan moet de poll weer opnieuw gemaakt worden, anders kies je gewoon voor Launch ofzo als het rond die tijd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee ik ik het NAT type kan wijzigen van 3 naar 2 ofzo? Ik maak draadloos verbinding aan de hand van een hercules usb transmitter die mijn internetverbinding van pc deelt door als accespoint te fungeren. Ik kan deze 'router' echter niet verder benaderen om de nodige poorten open te zetten. Wat kan ik nog doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 10:41
Ik ben van plan om binnenkort ook een PS3 Starter Pack aan te schaffen. Ik lees alleen hier dat de PS3 Starter Packs als warme broodjes over de toonbank gaan.

Moet ik niet bang worden dat de voorraden op gaan raken en dat ik dan genoegen moet nemen met een PS3 40gb zonder BC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amsterdammertje
Nippletwister schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 12:30:
Ik ben van plan om binnenkort ook een PS3 Starter Pack aan te schaffen. Ik lees alleen hier dat de PS3 Starter Packs als warme broodjes over de toonbank gaan.

Moet ik niet bang worden dat de voorraden op gaan raken en dat ik dan genoegen moet nemen met een PS3 40gb zonder BC?
als je over een jaar wil kopen wel ;) maar denk dat ze tussen nu en 1 a 2 weken nog wel her en der rondslingeren. Vooral bij de kleinere game shops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:10
Nippletwister schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 12:30:

Ik weet niet hoe snel jij bang wordt maar als jij persee de 60 GB variant met BC wil zou ik daar
niet al te lang mee gaan wachten. De kans bestaat natuurlijk dat de (beperkte?) voorraad snel op is.
Hecht je echter geen waarde aan de BC, dan zou ik daar niet wakker van liggen.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 10:41
zwembroek schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 12:38:
[...]

Ik weet niet hoe snel jij bang wordt maar als jij persee de 60 GB variant met BC wil zou ik daar
niet al te lang mee gaan wachten. De kans bestaat natuurlijk dat de (beperkte?) voorraad snel op is.
Hecht je echter geen waarde aan de BC, dan zou ik daar niet wakker van liggen.
Opzich hecht ik niet echt zo veel waarde aan de BC, ik heb inmiddels mijn PS2 + spellen verkocht, het zou hoogstens handig zijn als ik nog een PS2 game van een maat zou lenen ofzo. Verder krijg je natuurlijk bij de Starter Pack 2 spellen en 2 controllers. Bij de 40gb versie krijg je alleen 1 controller erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Gaat hard hier :)
En dan doel ik zowel op het topic als de PS3 verkoop :P
Het lijkt wel alsof de PS3 nu nog meer verkoopt dan bij de launch (zou me niet verbazen als dat ook zo is)

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SToRM666 schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 12:46:
Het lijkt wel alsof de PS3 nu nog meer verkoopt dan bij de launch (zou me niet verbazen als dat ook zo is)
en vergeleken met de anderen? lopen ze een beetje in op de wii en belangrijker de xdoos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoefMeistert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-09 17:23
Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 12:29:
Iemand een idee ik ik het NAT type kan wijzigen van 3 naar 2 ofzo? Ik maak draadloos verbinding aan de hand van een hercules usb transmitter die mijn internetverbinding van pc deelt door als accespoint te fungeren. Ik kan deze 'router' echter niet verder benaderen om de nodige poorten open te zetten. Wat kan ik nog doen?
Bij netwerk instellingen (onder het system icoon). check anders ff de manual :P

PSNID : HoefMeistert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:28

S2S

Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 12:52:
[...]

en vergeleken met de anderen? lopen ze een beetje in op de wii en belangrijker de xdoos?
Nog te vroeg om te zeggen ;) eerst maar is de kerst periode aanzien.
399 is pas vanaf de 10de, zo snel gaat het nou ook weer niet!

[ Voor 9% gewijzigd door S2S op 11-10-2007 12:59 ]

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 12:29:
Bij mij schakelde hij pas over toen ik uPnP aanzette in mij modem. Yup dat is de truuk zo'n beetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 12:52:
[...]

Even geduld tot januari, dan komen de cijfers weer naar buiten. Tot die tijd is het gissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swampy schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 13:01:
[...]

Bij mij schakelde hij pas over toen ik uPnP aanzette in mij modem. Yup dat is de truuk zo'n beetje!
Probleem is dat ik niet bij de modem kan (staat in kelder van appartementsgebouw) en bij mijn usb transmitter dit ook niet kan aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P.E.No.1 schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 10:32:
Hoe laat komt de PSS update meestal en zou eindelijk PES erbij zitten?
store update europa donderdag :19.00 uur.
store update us: donderdag op vrijdag :00.00 uur onze tijd

(misschien iets voor in de start post ?? :?
is nu geloof ik de 4e keer dat ik deze vraag zie in 2 weken tijd )

...en ik vrees (weer) geen PES, ik kom hem nergens tegen in een lijstje. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
Je moet poorten forwarden of UPNP aan zetten.
Bij mijn e-tech routertje had dat laatste geen zin, ps3 pakt dat gewoon niet op, dus handmatig poorten geforward.

Dit had ik al gepost en staat helaas nog niet in de startpost:
Gman schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 23:49:
En dan nog iets voor de SP:

"Help ik kan sommige games niet online spelen omdat NAT Type 2 vereist wordt / Ik krijg remote play niet werkend via het internet"

Als je router UPNP ondersteunt moet je dit aanzetten, mocht je ps3 dit niet pakken moet je poorten forwarden.

Via "Port Forwarding" op je router stel je onderstaande poorten in naar het ip van je PS³ (het is wel handig een vast ip te hebben op je PS³).

Remote Play & Gaming Required Ports
TCP 80
TCP 443
TCP 5223
TCP 9293
TCP 10070-10080
UDP 3478
UDP 3479
UDP 3658
UDP 10070

Al mogen 80 (http) en 443 (https) wel weg, die heb je echt niet nodig.

[ Voor 6% gewijzigd door Gman op 11-10-2007 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:33

Ace

Happy Happy Joy Joy

SToRM666 schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 12:46:
Niet is minder waar helaas

Afbeeldingslocatie: http://i23.tinypic.com/2cpdhkn.gif

De verkoopcijfers vergeleken met de Gamecube, om aan te geven hoe slecht het eigenlijk met de verkoop gaat. Daarom zijn de prijsdalingen ook hard nodig, en nog veel harder zijn goede games nodig. Want alleen met Ratchet & Clank komt de PS3 er niet deze kerst vrees ik.

Nu hebben deze cijfers (en ze zijn van de NPD, dus betrouwbaar) alleen betrekking op de US in de afgelopen 10 maanden. Europa is altijd Sonyland geweest maar of de verkoop hier nu zoveel beter is vraag ik me af.

UK:
TOP 40 ENTERTAINMENT SOFTWARE - INDIVIDUAL FORMATS (UNITS), WEEK ENDING 6 October 2007
01 (02) [PS2] Fifa 08 (Electronic Arts)
02 (01) [360] Halo 3 (Microsoft)
03 (03) [360] Fifa 08 (Electronic Arts)
04 (04) [PS3] Fifa 08 (Electronic Arts)
05 (05) [PSP] Fifa 08 (Electronic Arts)
06 (06) [NDS] More Brain Training From Dr Kawashima (Nintendo)
07 (19) [PS2] Juiced 2: Hot Import Nights (Thq)
08 (08) [NDS] Mysims (Electronic Arts)
09 (07) [WII] Fifa 08 (Electronic Arts)
10 (14) [360] Juiced 2: Hot Import Nights (Thq)

Als Fifa 08 op de 360 meer verkoopt dan op de PS3 dan is dat te vergelijken met Madden in de US die meer verkoopt op de 360 dan op de PS3. Simpelweg een grotere installed userbase, ondanks de slechte 360 verkoop in Europa.

Ik denk ook dat de PS2 eigenlijk een 'probleem' is voor de PS3, zeker gezien de lage penetratie van HDTV's. Waarom zou iemand die Fifa op een PS2 en een normale TV speelt een 700 euro uit gaan geven om hetzelfde te kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Hmmm, niet om gelijk weer heel negatief te zijn (zoals jullie hopelijk gezien hebben, heb ik ook zeker veel goede punten van de PS3 opgenoemd), maar de moeilijkheid van development op de hardware is nog niet een gepasseerd station:

Gabe Newell: PS3 "a waste of everybody's time"

http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=173540
Valve Software boss Gabe Newell has slagged off PS3 calling it "a waste of everybody's time" in a latest attack on the console.

"Investing in the Cell, investing in the SPE gives you no long-term benefits. There's nothing there that you're going to apply to anything else. You're not going to gain anything except a hatred of the architecture they've created", Newell told Edge magazine.

"I don't think they're going to make money off their box. I don't think it's a good solution."

It's not the first time Newell has slammed PS3. Earlier in the year he called it "a total disaster on so many levels... I think it's really clear that Sony lost track of what customers and what developers wanted".

"I'd say, even at this late date, they should just cancel it and do a do over", he said in January.

Despite his negative reactions to PS3, Newell says that he thinks PS3 owners who buy The Orange Box are going to be happy with their game experience and that EA - which is handling the PS3 version - will make it a good product.

"But I think it's harder to get it to the same standard as the 360 and PC versions", Newell said.

You can read Edge's full interview with Gabe Newell in its newly launched blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Baseline
Ace schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 13:28:
[...]

knip

Ik denk ook dat de PS2 eigenlijk een 'probleem' is voor de PS3, zeker gezien de lage penetratie van HDTV's. Waarom zou iemand die Fifa op een PS2 en een normale TV speelt een 700 euro uit gaan geven om hetzelfde te kunnen doen?
Daar ben ik het dus niet mee eens. Ik speelde de eerste twee maanden ook op mijn breedbeeld tvt... Ondanks ik veel ervaring had met de PS2, vond ik het wel degelijk een verbetering!!! Graphics zijn niet alleen altijd mooier als de resolutie hoog is (wat in feite het geval is bij HD-tv's).

ASUS A8N-E SLI, AMD Athlon 4200+ X2 (Manchester), XFX 7900GT, 2048 DC, X-FI Fatal1ty, Samsung Syncmaster 226, Playstation 3, PS3 UN (EU account): basvandiggele, PS3 UN (VS account): dutch_baseline

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tex5
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-12-2015
Armada schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 13:34:
Hmmm, niet om gelijk weer heel negatief te zijn (zoals jullie hopelijk gezien hebben, heb ik ook zeker veel goede punten van de PS3 opgenoemd), maar de moeilijkheid van development op de hardware is nog niet een gepasseerd station:

[...]
Nee 10 jaar doen voordat TF2 af is is goed bezig zijn! En dan zuigt het ook nog is een keer..

http://tex.waits.for.tf2.com/

En voor niks dus.

[ Voor 4% gewijzigd door tex5 op 11-10-2007 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Baseline
Armada schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 13:34:

[...]
Pfff.... klinkt eerder alsof HIJ het niet kan!!! Voorlopig komen er een paar juweeltjes aan, dusse...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:30

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Gman schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 09:47:
[...]

Hey Alfisti, long time no speek ;)
Gman _/-\o_

Ben erg benieuwd naar de PS3, mijn Xdoos360 is inmiddels verkocht en kan bijna niet wachten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:33

Ace

Happy Happy Joy Joy

Dutch_Baseline schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 13:35:
[...]

Daar ben ik het dus niet mee eens. Ik speelde de eerste twee maanden ook op mijn breedbeeld tvt... Ondanks ik veel ervaring had met de PS2, vond ik het wel degelijk een verbetering!!! Graphics zijn niet alleen altijd mooier als de resolutie hoog is (wat in feite het geval is bij HD-tv's).
Ik doelde eigenlijk meer op de gemiddelde consument die niet bereid zal zijn 1500 euro (PS3 + cheapass HDTV) uit te geven voor wat in zijn ogen misschien grafisch beter zal zijn maar nog steeds hetzelfde spel.

Natuurlijk is alles beter, strakker en mooier op een HDTV maar je wil niet weten hoeveel mensen hun 360/PS3 met composite kabeltjes aan hun (HD)TV knopen en er verder niet meer naar omkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-09 15:58
[...]
De verkoopcijfers vergeleken met de Gamecube, om aan te geven hoe slecht het eigenlijk met de verkoop gaat. Daarom zijn de prijsdalingen ook hard nodig, en nog veel harder zijn goede games nodig. Want alleen met Ratchet & Clank komt de PS3 er niet deze kerst vrees ik.
Ik vind de verkoop van de PS3 met een Gamecube vergelijken tamelijk nutteloos omdat de PS3 drie keer zo veel kost als toentertijd een Gamecube. Vergelijk die cijfers dan met die van het eerste jaar van de Xbox 360 die qua prijs eerder te vergelijken valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlancee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-01-2021
Veel vragen, hoop dat ik ze hier kwijt kan :D

Ik zou graag een 720p tv voor mijn PS3 kopen (de meeste games zijn toch 720p en niet 1080p), maar er zijn nog een aantal dingen waar ik moeite mee heb:

De meeste 720p schermen hebben een resolutie van niet 1280*720 maar 1366*768. Mijn vraag is wat er precies gebeurt als ik hier een PS3 op aansluit met een 720p game. Gebeurt er:
  1. De tv krijgt een resolutie van 1280*720 van de PS3 binnen, en afhankelijk van de tv/instellingen zal hij het beeld upscalen of een zwart kader eromheen plaatsen (1:1).
  2. De tv krijgt een resolutie van 1366*768 van de PS3 binnen, en komt dus 1:1 op de tv
Wanneer het antwoord 1 is, kunnen de meeste huidige tv's deze zwarte kaders weergeven, of zal dit goed zoeken zijn? Upscalen lijkt mij namelijk geen goed alternatief.

Daarnaast, wat als ik een 1080p game gebruik:
  1. De tv krijgt een resolutie van 1920*1080 van de PS3 binnen, en zal dit downscalen tot 1366*768. Er ontstaan uiteraard geen randen.
  2. De tv krijgt een resolutie van 1366*768 van de PS3 binnen, en komt dus 1:1 op de tv
Wanneer het antwoord 1 is, zal dit downscalen er lelijk uit zien? Upscalen vind ik namelijk niet om aan te zien.

Alvast heel erg bedankt als jullie mijn vele vragen kunnen beantwoorden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Dutch_Baseline schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 13:38:
[...]

Pfff.... klinkt eerder alsof HIJ het niet kan!!! Voorlopig komen er een paar juweeltjes aan, dusse...
Dat geeft hij denk ik ook wel aan, EA handelt de PS3 versie af en Valve doet de PC en de 360.

Hier zijn de integrale stukken, Gabe schijnt in het verleden ook scpetisch geweest te zijn ten aanzien van de multicore van de 360:
Edge: Going back to thinking about different platforms, we notice that you aren’t developing the PS3 version of The Orange Box in-house. Do you have some horror stories to share?

GN: I think the people who have The Orange Box on the PS3 are going to be happy with their game experience. We’ve done the PC and 360 versions here and EA has a team doing the PS3 version – and they’ll make the PS3 version a good product; EA got the job done in putting a lot of people with PS3 experience on the project. But I think it’s harder to get it to the same standard as the 360 and PC versions.

Edge: Obviously you’ve ported games between platforms before, but is there anything you’ve learned from developing for multiple platforms from the outset?

GN: We’ve learned that you can create a framework where all you need to do is recompile for each of those three platforms. You know, that’s a sort of abstraction of our goal. With The Orange Box we could do that, so getting Left 4 Dead up on the 360 was like a day’s worth of work. It requires a big technology investment to be able to do that. I was pretty sceptical that we would; I thought there was going to be more work than that. I think in the longer term we’ll have the PS3 as well, but, to be honest, the biggest hole for us right now is the Wii.

Edge: A while ago you said that you thought Sony should do a 'do-over' with PS3. Do you still think that?

GN: Absolutely. I think [PS3 is] a waste of everybody’s time. Investing in the Cell, investing in the SPE gives you no long-term benefits. There’s nothing there that you’re going to apply to anything else. You’re not going to gain anything except a hatred of the architecture they’ve created. I don’t think they’re going to make money off their box. I don’t think it’s a good solution.

Edge: You’ve been very vocal about PS3’s failings, but it wasn’t that long ago that you were laying into Microsoft for its decision to go multicore with Xbox 360. Has your opinion changed?

GN: There’s something deeper going on here that’s important. Essentially Intel, about the time they were talking about the 10GHz Pentium 4, were focused on clockspeed over everything. They thought single thread of execution was the way to go. And because of that, processor scaling was not increasing linearly with transistors – it was sort of the square root: if you quadrupled the number of transistors you were only doubling the components of the CPU. The problem they ran into there were thermal issues. They weren’t able to manage heat. They weren’t going to be able to reach 10GHz without doing Freon cooling or something like that.

At the same time the GPU guys were essentially writing CPUs – there’s no real difference, the GPU is just a CPU with a specific function: it runs graphics code. They were going in this different direction; they weren’t trying to run it at incredibly high clock rates, they just had lots and lots of execution units – lots of cores, essentially. And Intel, because it could just throw tens of billions of dollars at its processor technology, was able to get a lot further with the single-thread direction than anyone else – but even they eventually said, 'We have to throw away this single thread of execution model. We have to go to multiple – we have to make this a software problem'.

Performance and scaling has stopped being a hardware problem and instead it’s been turned into a software problem. That’s bad news for us software guys – but for hardware it’s good news, because it shifts the value proposition towards software developers. What it also means is clock rates will stay pretty much the same, but the number of execution units you have is going to explode. The good news is that we’re going to spend an era of growing linearly for a while, so transistor budgets will translate directly to improvements.

At that point we said, we understand we have to make these investments in multi-core. We have to worry about not just two cores, but 64 threads; 512 threads – how are we going to reorganise it? What does that look like? But the more we look at it, the more excited we get. This current era is one of heterogeneous computing: you’ve got this one big chunk of code doing physics and AI, character animation and facial systems talking through this strange interface called DirectX to another chunk of your code which you write to run on GPUs. That’s just going to go away. And either Nvidia or Intel is going to win the battle for whose array of cores is taken up.

So that’s the backdrop behind us making these investments in multicore. Once you’ve made that decision, then adapting it to the 360 is fine, but we wouldn’t have made this investment if it were just to garner those benefits for the 360 – it’s because of the current and future investments on Intel’s side that we can get really excited about it, because that’s where AI and physics are going to experience the rapid performance increase that we’ve been seeing over the last several years exclusively reserved for 3D graphics. You look at how fast Nvidia and ATI have been increasing graphics performance in the last ten years – that’s how much faster our physics and AI are going to improve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

[...]
Niet is minder waar helaas

[afbeelding]

Nu hebben deze cijfers (en ze zijn van de NPD, dus betrouwbaar) alleen betrekking op de US in de afgelopen 10 maanden. Europa is altijd Sonyland geweest maar of de verkoop hier nu zoveel beter is vraag ik me af.

UK:
TOP 40 ENTERTAINMENT SOFTWARE - INDIVIDUAL FORMATS (UNITS), WEEK ENDING 6 October 2007
01 (02) [PS2] Fifa 08 (Electronic Arts)
02 (01) [360] Halo 3 (Microsoft)
03 (03) [360] Fifa 08 (Electronic Arts)
04 (04) [PS3] Fifa 08 (Electronic Arts)
05 (05) [PSP] Fifa 08 (Electronic Arts)
06 (06) [NDS] More Brain Training From Dr Kawashima (Nintendo)
07 (19) [PS2] Juiced 2: Hot Import Nights (Thq)
08 (08) [NDS] Mysims (Electronic Arts)
09 (07) [WII] Fifa 08 (Electronic Arts)
10 (14) [360] Juiced 2: Hot Import Nights (Thq)

Als Fifa 08 op de 360 meer verkoopt dan op de PS3 dan is dat te vergelijken met Madden in de US die meer verkoopt op de 360 dan op de PS3. Simpelweg een grotere installed userbase, ondanks de slechte 360 verkoop in Europa.

Uhm FYI, Storm heeft het over de verkoop van de PS3 ná de prijsdaling en dan specifiek in Nederland (of Europa). Wat hebben de verkoopcijfers van een tijdje geleden in de VS hier mee te maken?

Ik snap je punt met de lijst van verkochte games niet zo. Het is toch volkomen logisch dat de 360-versie meer verkoopt dan de PS3 versie? Ik vind het eigenlijk een prestatie dat ondanks een beperkt aantal PS3 bezitters Fifa daar beter verkoopt dan bijvoorbeeld de Wii versie of de PSP-versie. Is ook nog een teken dat de Wii het goed doet in hardware aantallen maar aan de software kant erg tegenvalt.

En hoezo is het een probleem dat de PS2 nog steeds zoveel software verkoopt? De royalties gaan naar hetzelfde bedrijf toe. Het is juist enorm goed voor Sony, want dan kunnen ze met de inkomsten van de PS2 een groot deel van de investering in de PS3 bekostigen. Hiermee kunnen ze harder concurreren met MS en Nintendo om zo de PS3 ook een succes te maken.
En het is niet zo dat een PS3-game op een gewone tv er hetzelfde uitziet als de PS2-game. Nu is Fifa misschien niet zo'n goed voorbeeld, want dat is in de basis hetzelfde spel, maar ook in gameplay zitten er een hoop voordelen aan de PS3. Bijv. de physics, A.I. en online mogelijkheden zijn natuurlijk ook niet afhankelijk van je televisie.

Spanje is bijv. een land waar vrij weinig 360's verkocht worden en de PS3 de 360 geloof ik al voorbij is. Het was duidelijk dat de PS3 een prijsdaling nodig had om een grote stap in verkoopcijfers te maken en ik denk dat ze sneller dan verwacht een lagere prijs kunnen bieden dan verwacht. En hoezo 700 euro?

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.