Het Playstation 3 ervaringen topic - Deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 12.933 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-05 11:46

CSB

:D

Is er al een specifieke datum bekend voor de launch van Assassin's Creed? Dat is een game waar ik mijn PS3 voor gekocht heb. (alsmede MGS3 en Little Big Planet en FFXIII en... :P)

En nog een andere vraag. Ik heb mijn PS3 op een wat oudere HDTV zonder HDMI aansluiting. Dus via Component. Nu heb ik tijdelijk mijn audio via tulp naar een versterkertje lopen. Als ik strax klaar ben met mijn verbouwing wil ik een beetje knap surroundsetje kopen wat goed bij de stijl van de PS3 past en waarbij ik ten alle tijden gebruik kan maken van minimaal 5.1 Dolby. Liefst DTS.
Nu kwam ik bij zo'n achterlijke BCC-achtige winkel waar ze mij vertelden dat surroundsets standaard niet zonder DVD-en/of-optical audio-in wordt geleverd. is dat zo? Heeft iemand een vergelijkbare situatie en zo ja, wat zijn mijn opties?

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148415

CSB schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 10:52:
Is er al een specifieke datum bekend voor de launch van Assassin's Creed? Dat is een game waar ik mijn PS3 voor gekocht heb. (alsmede MGS3 en Little Big Planet en FFXIII en... :P)
Assassin's Creed zou op 13 November uit moeten komen als ik het goed begrijp, maar ik zit al te wachten op het nieuws dat deze ook uitgesteld zal worden, als je dit zo leest:
nieuws: Ontwikkeling Assassin's Creed loopt niet zoals gehoopt, plus dat er weinig tot niets van de PS3 versie getoond is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125123

En nog een andere vraag. Ik heb mijn PS3 op een wat oudere HDTV zonder HDMI aansluiting. Dus via Component. Nu heb ik tijdelijk mijn audio via tulp naar een versterkertje lopen. Als ik strax klaar ben met mijn verbouwing wil ik een beetje knap surroundsetje kopen wat goed bij de stijl van de PS3 past en waarbij ik ten alle tijden gebruik kan maken van minimaal 5.1 Dolby. Liefst DTS.
Nu kwam ik bij zo'n achterlijke BCC-achtige winkel waar ze mij vertelden dat surroundsets standaard niet zonder DVD-en/of-optical audio-in wordt geleverd. is dat zo? Heeft iemand een vergelijkbare situatie en zo ja, wat zijn mijn opties?
Ik begrijp niet precies wat die gezegd heeft. Maar zelf denk ik aan een Logitech Z5500, daar kan je direct je PS3 op aansluiten d.m.v een toslink kabel. (optische spdif)

Je kan kijken naar een home ciname set met een spdif aansluiting. Verder weet ik het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:27

Zoals hierboven aangehaald kan zo'n logitech set goed. Verder kun je ook altijd een losse versterker (met optical ingang natuurlijk) met luidsprekers samenstellen. In de stijl van de PS3 is dan Harman Kardon de meest gangbare, maar dit zijn wel grote versterkers. Anders gewoon even internet afstruimen.
Wat de verkoper aanhaalt is denk ik dat de goedkopere sets allemaal een DVD speler hebben en geen optical in en dit is in de meeste gevallen wel zo.
Sony heeft bijvoorbeeld wel, toen ik nog werkte bij zo'n BCC achtige winkel ;) , had Sony een HTSS1100. Zwarte versterker met kleine boxkes, ook niet echt duur, qua geluid ook niet super. Met grotere speakers op standaard wordt het HTSF1100, duurder beter geluid dan de kleine speakers.
Deze sets van Sony hebben WEL een optical in, 2 zelfs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-04 14:35
Even snel tussendoor een vraagje, een externe harddisk op de ps3 aan sluiten is mogelijk, maar ook als deze als NTFS is geformat ? want mijn externe harddisk word niet herkent door de ps3. Misschien een of andere driver nodig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:27
Nipje schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 11:36:
Even snel tussendoor een vraagje, een externe harddisk op de ps3 aan sluiten is mogelijk, maar ook als deze als NTFS is geformat ? want mijn externe harddisk word niet herkent door de ps3. Misschien een of andere driver nodig ?
NTFS wordt niet herkend jammer genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
oh dat is wel jammer idd, moet ik al me muziek backuppen en weer formatteren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-05 14:23
-RazieL- schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 22:36:
2x heb ik een game besteld, 2x perfect geleverd (ik woon in Zeeland, volgens mij ligt dat wel ergens in europa :P ). Met een engels én een frans boekje, want de games komen blijkbaa ruit canada :P Je moet wel rekening houden met een levertijd van 2-3 weken. Maar als je even de tijd hebt, bijvoorbeeld omdat er al zoveel games uitkomen dan kan je er makkelijk ff 1/2 importeren.
De game wordt verpakt in een bubble wrap-envelop en past gewoon door de brievenbus. Vrijdag kreeg ik Heavenly Sword binnen nadat ie een wereldreis had gemaakt via Nieuw Zeeland en Duitsland :P
s je geen haast hebt dan kan je makkelijk een spel importeren. Scheelt toch weer 15euro.
Ik heb Heavenly Sword ook een paar dagen geleden binnengekregen van DVD Box Office. Ook mijn tweede bestelling, maar ook mijn laatste. Meer dan drie weken wachten duurt me te lang. Dan betaal ik liever een paar euro meer bij Videogamesplus.ca en dan is het er minder dan een week.

Ook een interessante importbron is renchi.com, die zijn ook goedkoop en leveren binnen 1 week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Is heavenly sword nou wat eigelijk ? ik heb laatst ninja gaiden gekocht, vond de demo van heavenly sword een beetje saai :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-03 18:03
Nipje schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 12:15:
Is heavenly sword nou wat eigelijk ? ik heb laatst ninja gaiden gekocht, vond de demo van heavenly sword een beetje saai :P
Heavenly Sword is naar mijn mening veel mooier en beter dan Ninja Gaiden.
Alleen een beetje kort maar krachtig zal ik maar zeggen.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-05 17:23

scorpie

Supra Addict

Ligt het nou aan mij of kun je geen muziek streamend beluisteren terwijl je wat dingen aan het doen bent in de xmb? Ik wil gewoon een cd'tje opzetten vanaf tversity, en ondertussen scannen naar nieuw geinstalleerde media center servers (m'n ouders' pc).

Verder echt een top apparaat :D

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Nee je kan geen muziek luisteren en iets doen tegelijk =\ beetje jammer maar word vast wel geupdate ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86399

Denk dat we zo wel naar een deeltje 11 kunnen, wat denk je d'r van Arx? :)
Nipje schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 12:49:
Nee je kan geen muziek luisteren en iets doen tegelijk =\ beetje jammer maar word vast wel geupdate ofzo
Je kan wel muziek luisteren tijdens het internetten. 8)

[ Voor 65% gewijzigd door Anoniem: 86399 op 15-10-2007 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023
Anoniem: 148415 schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 11:00:
[...]

Assassin's Creed zou op 13 November uit moeten komen als ik het goed begrijp, maar ik zit al te wachten op het nieuws dat deze ook uitgesteld zal worden, als je dit zo leest:
nieuws: Ontwikkeling Assassin's Creed loopt niet zoals gehoopt, plus dat er weinig tot niets van de PS3 versie getoond is...
Laatste interview met ze wordt verteld dat de E3 2007 versie de PS3 versie was die getoond werd.

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Anoniem: 86399 schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 12:50:

[...]

Hoop dat het ooit nog kan onder het gamen ofzo =(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
Anoniem: 86399 schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 12:50:

[...]

Jah, alleen heb het nu even druk. Moet werken enzo. Als ik vanaaf thuis kom, maak ik even een nieuwe aan. :)

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Oja ik had even een nieuwe topic aan gemaakt, alleen ik moest de vraag hier stellen, dus :

Staat jullie ps3 horizontaal of verticaal ? en wat is nou eigelijk het beste voor je console ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Hier ligt ie gewoon horizontaal, en de stand maakt niks uit voor de werking van het apparaat, dus er is niet echt een "beste" positie... zolang die maar aanstaat gaat het goed :P

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
hmm ok, niet slecht voor je blu ray drive ofzo ? tog beetje wazig als je cd verticaal in dat ding zit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Kon ook al met de ps2, en wat dacht je van de wii, die staat standaard zo. Is totaal geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nipje schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 12:58:
hmm ok, niet slecht voor je blu ray drive ofzo ? tog beetje wazig als je cd verticaal in dat ding zit :P
Als het slecht zou zijn zou het toch ook niet mogelijk zijn of wel dan? Zelfs het PS icoontje kan je 90 graden draaien al naar gelang de positie van het apparaat.
Het enige wat ik je af wil raden is het kantelen van de PS3 terwijl hij een schijf aan het lezen is of eigenlijk zowiezo als hij aanstaat. Dat moet je eigenlijk bij geen enkele drive doen, blu-ray of niet.
Niet dat er dan persé iets gebeurd, dat hangt ook van de constructie van de drive af.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 86399 op 15-10-2007 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
scorpie schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 13:00:
Kon ook al met de ps2, en wat dacht je van de wii, die staat standaard zo. Is totaal geen probleem.
dat is zo, maar over de playstation 2 las ik dat het wel invloed heeft op de leeftijd van de playstation 2 .. hij zou dan eerder kapot gaan ofzo :P wel een crap bron dus zal wel niet kloppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:29
Heeft er iemand ervaring met een CH3SNAS van Conceptronic icm een PS3?
Ik zou hier graag mijn video en muziek collectie vanaf willen streamen.

Iemand die deze combinatie heeft staan? Of een andere goed werkende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-05 14:19

EgoPro

Time is an illusion.

TLer schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 13:10:
Heeft er iemand ervaring met een CH3SNAS van Conceptronic icm een PS3?
Ik zou hier graag mijn video en muziek collectie vanaf willen streamen.

Iemand die deze combinatie heeft staan? Of een andere goed werkende?
ik heb zelf een Qnap TS-101, met TwonkeyMedia (weet niet of de conceptt. dat ook heeft) werkt als een zonnentje, kan al mijn MP3tjes op ID3 tag nivo zien en afspelen.
Maar helaas video wil niet zo hard, ik vermoed dat de PS3 alleen een bepaald format aan kan en mijn videos zijn voornamelijk divx. Dus die hoop heb ik opgegeven. (ga niet alles converteren)

[ Voor 31% gewijzigd door EgoPro op 15-10-2007 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155935

Nipje schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 13:01:
[...]

dat is zo, maar over de playstation 2 las ik dat het wel invloed heeft op de leeftijd van de playstation 2 .. hij zou dan eerder kapot gaan ofzo :P wel een crap bron dus zal wel niet kloppen
Het enige wat er voor gezegd kan worden is dat de X360 er niet tegen schijnt te kunnen, maar goed dat is sowieso schijnbaar een hardwarematige ramp.

Als je de failure percentages van de XBox vergelijkt met die van de PS3 komt er toch wel een bepaald beeld naar boven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro

EgoPro

Time is an illusion.

PS2 Verticaal verkorte inderdaad de levensduur bij mij behoorlijk dit kwam omdat de controllers bedraad waren, tijdens een potje actief Tony Hawken en dus heen weer bewegen van de controller, besloot mijn verticale PS2 ineens een horizontale te worden. Dat is niet goed voor je schijfjes en de de CD-driver.

Voor de PS3 zie ik geen grote belemmering om hem verticaal te zetten, ik ben zelf nog aan denken wat ik ermee moet, om eerlijk te zijn vindt ik de PS3 best wel lelijk (ssst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Anoniem: 155935 schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 13:19:
[...]

Het enige wat er voor gezegd kan worden is dat de X360 er niet tegen schijnt te kunnen, maar goed dat is sowieso schijnbaar een hardwarematige ramp.

Als je de failure percentages van de XBox vergelijkt met die van de PS3 komt er toch wel een bepaald beeld naar boven :P
hehe dat klopt, maat van me zit ondertussen ook al aan zijn 5e xbox ... best wel ernstig tog :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
EgoPro schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 13:21:
besloot mijn verticale PS2 ineens een horizontale te worden.
rofl, ja dan kan het wel kloppen =p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-05 09:20
Hi,

Ik heb mij ook niet meer kunnen inhouden en de starterpack gekocht. Jammer genoeg heb ik problemen met het geluid.

De aansluiting is als volgt:
Ps3 via Hdmi op receiver
Receiver via hdmi naar tv

Ik weet dat het hier al vermeld is maar mijn probleem is iets uitgebreider.

Afhankelijk van de instellingen heb ik ofwel geen geluid als ik games speel (BR/DVD op bitstream) ofwel geen 'juist' geluid bij mijn DVD's enz (BR/DVD op Lineair PCM, dolby digital of dts worden niet herkend of uitgestuurd). Het probleem stelt zich dat mijn versterker het digitale signaal via de Hdmi kabel niet als PCM signaal wil herkennen. Ik kan er hem toe dwingen maar dan herkend hij enkel een PCM signaal (effectief over 5.1 boxen verdeelt, terwijl ik er maar vier heb, lage tonen en midden valt dus weg - kijk je naar een film met muziek maar geen spraak LOL -).
Als ik ten volle wil genieten van de juiste geluidskwaliteit moet ik continu switchen tussen de instellingen. Bovendien lijkt er een softwarematige bug aanwezig te zijn waardoor ik bij het afspelen van een spel ongeacht de instellingen telkens opnieuw de instelling moet bevestigigen voor BR/DVD moet bevestigen.

Mijn vraag:
Bestaat er een mogelijkheid om de PS3 de instelling automatisch te laten beheren
Indien niet, bestaat er de mogelijkheid om de PS3 rekening te laten houden met 2 instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Oja ik weet niet wie hier geregistreerd is op de ps3 forums : www.playstation.nl, maar hebben meer mensen problemen met inloggen ? volgens mij is er een deel van de database niet beschikbaar ofzo, of ben ik de enige :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nipje schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 13:22:
[...]

hehe dat klopt, maat van me zit ondertussen ook al aan zijn 5e xbox ... best wel ernstig tog :P
Ja, behoorlijk. Dat zou echt niet mogen en het is een godswonder dat Microsoft hier alweer bijna twee jaar mee weg is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05 22:31
Ekfad schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 13:27:
De aansluiting is als volgt:
Ps3 via Hdmi op receiver
Receiver via hdmi naar tv
Mijn setup is dezelfde en ik moet zeggen dat ik er ook nog niet helemaal aan uit ben.
Bestaat er een mogelijkheid om de PS3 de instelling automatisch te laten beheren
Indien niet, bestaat er de mogelijkheid om de PS3 rekening te laten houden met 2 instellingen?
Heb je al eens een poging ondernomen om het geluid over de optische kabel door te sturen?

This space intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Anoniem: 155935 schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 13:41:
[...]

Ja, behoorlijk. Dat zou echt niet mogen en het is een godswonder dat Microsoft hier alweer bijna twee jaar mee weg is gekomen.
Tja, door de service, de service is wel weer super hoor, ze komen je xbox op halen en binnen een week heb je een nieuwe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

ymmv schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 11:56:
[...]

Ik heb Heavenly Sword ook een paar dagen geleden binnengekregen van DVD Box Office. Ook mijn tweede bestelling, maar ook mijn laatste. Meer dan drie weken wachten duurt me te lang. Dan betaal ik liever een paar euro meer bij Videogamesplus.ca en dan is het er minder dan een week.

Ook een interessante importbron is renchi.com, die zijn ook goedkoop en leveren binnen 1 week.
Meer dan 3 weken was t niet bij mij, 3 weken is wel de max. En als ik genoeg andere games heb (zoals in november) dan maakt het w8en me weinig uit.

Maar even over dat renchi.com, hoe zit dat met die prijzen? Want HS is daar 58dollar, betekent dat dat de game dan maar 40.7740 euro kost? :o En hoe zit het met verzendkosten en betrouwbaarheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zeg, ik heb trouwens geen surround systeem thuis, maar wel gewoon een goede versterker met twee zeer goede speakers. Is er ook een mogelijkheid om de PS3 zijn geluidssignaal gewoon stereo uit te sturen naar een versterker? Bij de PS2 was dat vrij makkelijk omdat je gewoon de rood-witte tulpjes je versterker in kon duwen maar voorzover ik weet is dat bij HDMI wel iets moeilijker :P

Ik weet niet of mijn versterker een optische ingang heeft, dat zou ik even na moeten kijken. Stel dat dat zo is, is het dan mogelijk om de PS3 een stereosignaal uit te laten sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Laatst online: 20-05 14:23
-RazieL- schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 13:52:
[...]

Meer dan 3 weken was t niet bij mij, 3 weken is wel de max. En als ik genoeg andere games heb (zoals in november) dan maakt het w8en me weinig uit.

Maar even over dat renchi.com, hoe zit dat met die prijzen? Want HS is daar 58dollar, betekent dat dat de game dan maar 40.7740 euro kost? :o En hoe zit het met verzendkosten en betrouwbaarheid?
Er komt nog iets van $5 verzendkosten bij. Ik heb er tot nu toe 1 game besteld en die was er in precies 1 week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
ik heb gewoon mijn ps3 via hdmi aan me tv, en dan die scart kabel ook in me ps3 en dan rood en wit op me versterker. En dan even instellingen veranderen op de ps3 en het werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155935 schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 14:01:
Zeg, ik heb trouwens geen surround systeem thuis, maar wel gewoon een goede versterker met twee zeer goede speakers. Is er ook een mogelijkheid om de PS3 zijn geluidssignaal gewoon stereo uit te sturen naar een versterker? Bij de PS2 was dat vrij makkelijk omdat je gewoon de rood-witte tulpjes je versterker in kon duwen maar voorzover ik weet is dat bij HDMI wel iets moeilijker :P

Ik weet niet of mijn versterker een optische ingang heeft, dat zou ik even na moeten kijken. Stel dat dat zo is, is het dan mogelijk om de PS3 een stereosignaal uit te laten sturen?
Er is wel een AV kabel met stereo kabels, volgens mij zit die er zelfs standaard bij.

edit:
Wat nipje zeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, maar dan mis je dus een HDMI signaal en aangezien ik wel een HD Ready tv heb wens ik ook in 720p te kunnen gamen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155935 schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 14:03:
Ja, maar dan mis je dus een HDMI signaal en aangezien ik wel een HD Ready tv heb wens ik ook in 720p te kunnen gamen :)
Nee, video via HDMI, geluid via de AV kabel. Is gewoon mogelijk hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nipje schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 14:02:
ik heb gewoon mijn ps3 via hdmi aan me tv, en dan die scart kabel ook in me ps3 en dan rood en wit op me versterker. En dan even instellingen veranderen op de ps3 en het werkt
Ah okay tof en dat werkt gewoon helemaal in HD? Ik meen me te herinneren dat ik ergens gelezen heb dat het voor problemen zorgde als je allebei die kabels in je PS3 had zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro

EgoPro

Time is an illusion.

mmz, bij mij gebruik ik de audio-out van de TV die gaat naar mijn versterker,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86399 schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 14:04:
[...]

Nee, video via HDMI, geluid via de AV kabel. Is gewoon mogelijk hoor.
Ah thanks, ik voel me heel debiel nu ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Anoniem: 155935 schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 14:04:
[...]

Ah okay tof en dat werkt gewoon helemaal in HD? Ik meen me te herinneren dat ik ergens gelezen heb dat het voor problemen zorgde als je allebei die kabels in je PS3 had zitten...
werkt perfect hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je begrijpt hem niet :+

Om je tv aantesluiten gebruik je een hdmi kabel.
Om je stereo set gebruik je het bijgeleverde av kabel. En gebruik je alleen de rode en witte stekker. De gele gebruik je niet.

PS3 stel je in dat de video over HDMI gaat. En het geluid stereo over je AV kabel.

:9

Edit: haha het is druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

zAo

GPLv2 Fanboy

Ik heb de TV via HDMI en mijn TV op mijn versterker staan, ook dat kan natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-05 11:46

CSB

:D

EgoPro schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 13:18:
[...]

ik heb zelf een Qnap TS-101, met TwonkeyMedia (weet niet of de conceptt. dat ook heeft) werkt als een zonnentje, kan al mijn MP3tjes op ID3 tag nivo zien en afspelen.
Maar helaas video wil niet zo hard, ik vermoed dat de PS3 alleen een bepaald format aan kan en mijn videos zijn voornamelijk divx. Dus die hoop heb ik opgegeven. (ga niet alles converteren)
Waarom denk je dat de meesten Tversity gebruiken? Die speelt wel je divx etc. af. Alleen kan ik me voorstellen dat je TS-101 dat niet ondersteund... balen.

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
TVersity werkt wel erg goed ja :) Ik gebruik het zeer regelmatig.

[ Voor 88% gewijzigd door SToRM666 op 15-10-2007 14:26 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

ymmv schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 14:02:
[...]

Er komt nog iets van $5 verzendkosten bij. Ik heb er tot nu toe 1 game besteld en die was er in precies 1 week.
En de prijs in euro kan je dus gewoon zelf berekenen? Niet dat voor europa andere prijzen gelden ofzo. Want dan is een spel incl verzendkosten dus nog geen 45euro, en ook nog binnen een week binnen. Mss maar eens proberen dan :)

TVersity is wel leuk, maar ik heb er eigenlijk niets aan. Mn tv hangt al via een vga-kabel aan de pc. Ik kan dus al alles van de pc op mn tv zien en de ps3 hoeft niet eens aan te staan.

[ Voor 17% gewijzigd door Reemster op 15-10-2007 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amsterdammertje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:57
-RazieL- schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 14:31:
[...]

TVersity is wel leuk, maar ik heb er eigenlijk niets aan. Mn tv hangt al via een vga-kabel aan de pc. Ik kan dus al alles van de pc op mn tv zien en de ps3 hoeft niet eens aan te staan.
tja..niet iedereen heeft of een hele lange vga kabel of tv en computter beiden in woonkamer/slaapkamer staan :*)

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zAo schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 14:20:
Ik heb de TV via HDMI en mijn TV op mijn versterker staan, ook dat kan natuurlijk.
Mja direct vind ik altijd fijner werken :)

Bedankt allemaal, ik heb zin in 24 november :*) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.E.No.1
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-10-2023
Nipje schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 12:55:
Oja ik had even een nieuwe topic aan gemaakt, alleen ik moest de vraag hier stellen, dus :

Staat jullie ps3 horizontaal of verticaal ? en wat is nou eigelijk het beste voor je console ..
Het maakt niet uit hoe je console staat volgens mij. Ik weet uit ervaring dat mijn Ps1 en mijn PS2 beter leesden (lazen..) als ie verticaal stond. Heeft met weerstand te maken van de laser..volgens mij. Mijn PS3 staat ook verticaal ( maar dat is omdat ik dat mooier vind :P )

@ Zwembroek Wat is een FRAGFX?

PSN id: PENo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:55
Anoniem: 125123 schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 14:07:
[...]

Je begrijpt hem niet :+

Om je tv aantesluiten gebruik je een hdmi kabel.
Om je stereo set gebruik je het bijgeleverde av kabel. En gebruik je alleen de rode en witte stekker. De gele gebruik je niet.

PS3 stel je in dat de video over HDMI gaat. En het geluid stereo over je AV kabel.

:9

Edit: haha het is druk.
Leuke oplossing maar dan heb je dus geen 5.1 noch DTS. Oplossing is dus een tosslink kabel van je PS3 naar je versterker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Viperke schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 15:09:
[...]

Leuke oplossing maar dan heb je dus geen 5.1 noch DTS. Oplossing is dus een tosslink kabel van je PS3 naar je versterker
Oplossing voor wie? De persoon die de vraag vroeg gaf zelf al aan alleen een stereo speakerset te hebben. Het hele 5.1 surround gebeuren was dus niet nodig voor hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-05 13:47

Yngwie-

Murphy was an optimist

P.E.No.1 schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 15:04:
[...]

@ Zwembroek Wat is een FRAGFX?
Ik ben Zwembroek wel niet, maar de FragFX:

http://gizmodo.com/gadget...roller-for-ps3-245810.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nudie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-02 17:53
Viperke schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 15:09:
[...]

Zucht, maar de persoon die de vraag stelde heeft enkel een stereo setup en vroeg hoe hij 2 tulpen naar
z'n versterker kon krijgen vanaf de PS3.

[ Voor 46% gewijzigd door nudie op 15-10-2007 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nudie schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 15:13:
[...]

Zucht, maar de persoon die de vraag stelde heeft enkel een stereo setup en vroeg hoe hij 2 tulpen naar
z'n versterker kon krijgen vanaf de PS3.
Hier zitten toch tulp stekkers op.
Afbeeldingslocatie: http://www.yagoda.nl/yagoda-advertenties/images/Gamecube%20N64%20SNES%20AV-%20Kabel/1.jpg

Wat lees ik verkeerd haha.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 125123 op 15-10-2007 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-02 17:11
SP

Complimenten Arx, mooie SP!

Maar ik zou die afschuwelijke creme roze achtergrond vervangen door wit ofzo, komt de leesbaarheid ook ten goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coretx
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-12-2023
Op het ps2 dev forum heeft iemand vermeld dat er inmiddels voldoende info beschikbaar is om een 2d x.org driver te gaan schrijven :P

Dit i.v.m het uitkleden van de push/fifo buffer.

De PS3 Als fatsoenlijke PC komt langzaam maar zeker dichterbij !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Geweldig weer, ik installeer Winamp Remote, check of die goed streamt naar m'n ps3 maar hij hapert bij alles, dus ik installeer TVersity. TVersity werkt wel goed, alleen moet ik de .mkv's nog aan de gang krijgen (zie door de bomen het bos niet meer op GoT / internet), dus ik kijk of Red Kawa media center nog wat is, en ineens werkt niks meer met het eerst wel werkende TVersity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

zAo

GPLv2 Fanboy

coretx schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 15:33:
Op het ps2 dev forum heeft iemand vermeld dat er inmiddels voldoende info beschikbaar is om een 2d x.org driver te gaan schrijven :P

Dit i.v.m het uitkleden van de push/fifo buffer.

De PS3 Als fatsoenlijke PC komt langzaam maar zeker dichterbij !
Wow, klinkt goed. Heb je een bron? Als er direct rendering is, gaat het zeker mooi worden.

EDIT: Ik neem aan dit topic. XV voor de PS3, woot. _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door zAo op 15-10-2007 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coretx
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-12-2023
zAo schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 15:37:
[...]

Wow, klinkt goed. Heb je een bron? Als er direct rendering is, gaat het zeker mooi worden.

EDIT: Ik neem aan dit topic. XV voor de PS3, woot. _/-\o_
Ik heb bewust geen exacte link gepost om te voorkomen, dat ze door vragenstellende n00bs worden overspoeld...

maar je hebt gelijk :P Laat de X.org driver maar snel komen :9~

Edit, nog een leuke quote...

- I tried the same trick on the fifo registers. Reading returns zero (except for the three FIFO registers of course) until you reach 64k < addr < 128k which crashes the PS3 with a nice beep and blinking red led (just by reading!!). I guess the HV is not happy... need to power cycle to fix the condition
- Same thing on the reports buffer. It starts with:
0x0000: 13 37 c0 d3 13 37 ba be 13 37 be ef 13 37 f0 01, etc..
(looks like some guys at Sony or IBM have humor...)

En voor de devvers onder ons;

http://wiki.ps2dev.org/ps3:spu-medialib

Dit is ook interessant voor de SP !

[ Voor 37% gewijzigd door coretx op 15-10-2007 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

coretx schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 15:56:
[...]

Ik heb bewust geen exacte link gepost om te voorkomen, dat ze door vragenstellende n00bs worden overspoeld...

maar je hebt gelijk :P Laat de X.org driver maar snel komen :9~

Edit, nog een leuke quote...

- I tried the same trick on the fifo registers. Reading returns zero (except for the three FIFO registers of course) until you reach 64k < addr < 128k which crashes the PS3 with a nice beep and blinking red led (just by reading!!). I guess the HV is not happy... need to power cycle to fix the condition
- Same thing on the reports buffer. It starts with:
0x0000: 13 37 c0 d3 13 37 ba be 13 37 be ef 13 37 f0 01, etc..
(looks like some guys at Sony or IBM have humor...)

En voor de devvers onder ons;

http://wiki.ps2dev.org/ps3:spu-medialib

Dit is ook interessant voor de SP !
hahaha LOL
1337 COD3 1337 babe 1337 beef 1337 fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
is het op de een of andere manier ook mogelijk om onder games met vrienden te praten? :P via bluetooth headset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nipje schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 16:28:
is het op de een of andere manier ook mogelijk om onder games met vrienden te praten? :P via bluetooth headset
Ja hoor, bij bijvoorbeeld Resistance en Warhawk kun je praten via headset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Baseline
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-12-2024
Ik heb gisteren een derde controller gekregen voor mijn verjaardag. Deze moet je toch gewoon aan kunnen melden door op de PS3 knop te drukken??? Mijn ps3 lijkt hem niet te vinden (of andersom)... Lampjes knipperen paar keer en gaan dan weer uit... :( Iemand?

ASUS A8N-E SLI, AMD Athlon 4200+ X2 (Manchester), XFX 7900GT, 2048 DC, X-FI Fatal1ty, Samsung Syncmaster 226, Playstation 3, PS3 UN (EU account): basvandiggele, PS3 UN (VS account): dutch_baseline

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dutch_Baseline schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 16:33:
Ik heb gisteren een derde controller gekregen voor mijn verjaardag. Deze moet je toch gewoon aan kunnen melden door op de PS3 knop te drukken??? Mijn ps3 lijkt hem niet te vinden (of andersom)... Lampjes knipperen paar keer en gaan dan weer uit... :( Iemand?
Probeer eerst eens aan te sluiten via USB en dan de PS3 knop, waarschijnlijk moet hij eerst syncen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Anoniem: 86399 schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 16:32:
[...]

Ja hoor, bij bijvoorbeeld Resistance en Warhawk kun je praten via headset.
maar niet gewoon met iemand uit je lijst onder het muziek luisteren of als je single player aan eht spelen bent en je maat een andere game :P dat is wel jammer ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-03 22:01

swampy

Coconut + Swallow = ?

rlkz schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 23:01:
[...]

Ik zou bij Logitech even gaan kijken :) klik
Ahum Sixaxis functionaliteit!

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Baseline
Anoniem: 86399 schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 16:36:
[...]

Probeer eerst eens aan te sluiten via USB en dan de PS3 knop, waarschijnlijk moet hij eerst syncen.
Joo... is gelukt! Thanx! Ik heb met een andere controller ook een vaag en irritant probleem: Als ik op de ps3 knop druk om bijv een spel te stoppen of een controller uit te schakelen ofzo, dan kom ik dus in dat menuutje, maar daanra kan ik niets doen. Alleen van keuze wisselen. Daadwerkelijk een keuze maken (X) of annuleren (O) heeft geen effect. Lijkt wel of de knoppen uitgeschakeld zijn!! ALs ik dus per ongeluk op de PS3 knop druk met die controller, moet ik het systeem dus handmatig uitzetten! :( Heel vaag!!!!

ASUS A8N-E SLI, AMD Athlon 4200+ X2 (Manchester), XFX 7900GT, 2048 DC, X-FI Fatal1ty, Samsung Syncmaster 226, Playstation 3, PS3 UN (EU account): basvandiggele, PS3 UN (VS account): dutch_baseline

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-03 22:01

swampy

Coconut + Swallow = ?

Dutch_Baseline schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 16:42:
[...]

Joo... is gelukt! Thanx! Ik heb met een andere controller ook een vaag en irritant probleem: Als ik op de ps3 knop druk om bijv een spel te stoppen of een controller uit te schakelen ofzo, dan kom ik dus in dat menuutje, maar daanra kan ik niets doen. Alleen van keuze wisselen. Daadwerkelijk een keuze maken (X) of annuleren (O) heeft geen effect. Lijkt wel of de knoppen uitgeschakeld zijn!! ALs ik dus per ongeluk op de PS3 knop druk met die controller, moet ik het systeem dus handmatig uitzetten! :( Heel vaag!!!!
Sony Helpdesk zal zelfs de controllers vervangen als die kappot zijn. Mag ook wel ze zijn niet goedkoop!

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-05 21:17
Anoniem: 86399 schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 16:36:
[...]

Hmm waarschijnlijk koppelt ie idd aan een ps3, ik vroeg me al af wat er ging gebeuren als je meerdere ps3's bij elkaar hebt en iemand zet z'n controller aan, ik wilde het nog testen dit weekend maar Hakker (vriend) had niet zo'n zin om z'n eigen monitor op te geven.

[ Voor 12% gewijzigd door Gman op 15-10-2007 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphus-Y
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-12-2024

Seraphus-Y

Scientific progress goes Boink

Dutch_Baseline schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 16:42:
[...]

Probeer die controller eens te resetten en dan opnieuw te syncen met de PS3 (net zoals met die nieuwe).

Reset knopje zit aan de onderkant, rechts boven het label van de Sixaxis. (Paperclip nodig! ;) )

Hier stond een lijstje met oude meuk... (toen was het nieuw en spannend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Baseline
Seraphus-Y schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 16:51:
[...]

Probeer die controller eens te resetten en dan opnieuw te syncen met de PS3 (net zoals met die nieuwe).

Reset knopje zit aan de onderkant, rechts boven het label van de Sixaxis. (Paperclip nodig! ;) )
Joh, grijg nou wat! Je kan ze resetten! Vanavond gelijk ff proberen!!! (Ben nu al weg...) Thnx! Klint wel logisch eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234657

Ik heb dus ook mijn logitech Z5450 aangesloten via een toslink kabel op mijn ps3, wat me opvalt is dat hij bij uncompressed bluray audiotracks bij de film terug schakeld naar doly prologic II , dit kan toch niet de bedoeling zijn, of kan de hub die bij de speakerset zit hier gewoon niks mee.

Ik heb mijn ps3 ingesteld op bitstream, als ik hem op liniair pcm instel krijg ik ten alle tijden prologic II.

Wat kan ik hieraan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The DenMan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:02

The DenMan

PSN ID: Thedenman

Anoniem: 234657 schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 17:21:
Ik heb dus ook mijn logitech Z5450 aangesloten via een toslink kabel op mijn ps3, wat me opvalt is dat hij bij uncompressed bluray audiotracks bij de film terug schakeld naar doly prologic II , dit kan toch niet de bedoeling zijn, of kan de hub die bij de speakerset zit hier gewoon niks mee.

Ik heb mijn ps3 ingesteld op bitstream, als ik hem op liniair pcm instel krijg ik ten alle tijden prologic II.

Wat kan ik hieraan doen?
Misschien kan de kan de receiver van de speakerset daar gewoon niet goed mee overweg? Al heb ik zo ff geen idee van de specs van de speakers...

Mijn iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Laatst online: 12:35

Sandyman538

SandstorM [148839]

Nipje schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 16:39:
[...]

maar niet gewoon met iemand uit je lijst onder het muziek luisteren of als je single player aan eht spelen bent en je maat een andere game :P dat is wel jammer ..
Ja, dat kan wel. Het enige wat je daar voor nodig hebt is een telefoon. :/

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackiE1982
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-05 22:20
The DenMan schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 17:24:
[...]

Misschien kan de kan de receiver van de speakerset daar gewoon niet goed mee overweg? Al heb ik zo ff geen idee van de specs van de speakers...
Ik dacht ook eerst aan de Z5450, maar deze ondersteunt het inderdaad niet.
Ik zoek nu een set die uncompressed bluray audiotracks ondersteunt.
Wie weet wat?

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234657

:( shit, nou ja dan maar gewoon dolby digital :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Sandyman538 schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 17:42:
[...]

Ja, dat kan wel. Het enige wat je daar voor nodig hebt is een telefoon. :/
Zo deed ik dat vroeger wel eens met een vriend voor een potje red alert2 of cs op de pc. Ff bellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Iemand nog trek in een bruine PS3? Moet je hier even kijken. <+:) :Y)

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
Nieuwe thread aangemaakt, deeltje 11 alweer!! En je kan hem hier vinden: [*] Het Playstation 3 ervaringen topic - Deel 11 *O*

[ Voor 77% gewijzigd door Arx op 15-10-2007 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Baseline
Seraphus-Y schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 16:51:
[...]

Klote ding doet het ook op deze manier niet... Lekker irritant zeg!!!! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:39

Fuelke

Forza Ferrari

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.