Gisteren na veel wikken en wegen toch een ps3 aangeschaft (60gig pack). Zat gigantisch te twijfelen tussen de ps3 en een 360 met 3 bijgeleverde spellen. De doorslag was wat mij betreft het standaard hebben van WIFI, de tweede controller en imo het langere toekomstperspectief van de machine...Ohja, en de looks.
Na een uurtje spelen en in menu's klooien was het mij wel duidelijk: Wat een machine. Installatie was simpel als wat: twee kabeltjes en gaan.
De LCD waar hij aan hangt gaf aan dat het een 1080i beeld kon weergeven (het is een wat oudere hdready tv, dus ik was in de veronderstelling dat hij maar 720p kon) dus dat hebben we maar ingesteld en vooralsnog lijkt dit prima te werken. Heb zelf niet zoveel kaas gegeten van die standaarden...Hoe hoger hoe beter?
De bijgeleverde spellen vermaak ik me al prima mee en de grote hoeveelheid demo's maken het alleen maar beter. Heb al een aardig lijstje van te kopen spellen gemaakt (mede dankzij een NL en US profiel).
Nadelen vind ik wel:
- Pakket is imo niet compleet zonder HDMI kabel en optische kabel (HDMI had ik al rekening mee gehouden en erbij gekocht, maar optische kabel niet en dus zit ik nu stereo te gamen via de tv

).
- Een coaxiale aansluiting voor audio had prettig geweest, ik wist niet eens zeker of ik wel een optische aansluiting op mijn versterker had, blijkbaar wel

.
- Six axis heb ik nog niet echt een goed beeld van. Bij Ratchet & Clank werkte het wel aardig, maar niet zo direct als ik me voorstelde?
- Het pakket levert twee controllers, maar alleen het bijgeleverde Resistance werkt ermee. Motorstorm bijvoorbeeld niet (splitscreen ofzo), vond ik een gemiste kans. Er zijn ook vrij weinig spellen voor meerdere spelers (dit viel me bij de 360 ook al op).
- Spellen duur en vrij weinig keuze, maar daar komt verandering in.
- Hij speelt geen xvids af (overigens werkt het met een media extender geweldig).
- Shooters en console = wennen.
Ben nu overigens wel vrij benieuwd hoe Blu ray eruit ziet, dus misschien komende week maar mijn eerste blu ray titel aanschaffen.
Overigens heb ik wel een vraagje:
Ik heb een 720p trailer van een film gedownload (ik had keuze voor: normaal, 1080p en 720p), maar tijdens het afspelen lijkt hij zo nu en dan wat te schokken (denk aan momenten waar nogal wat actie in beeld komt) Is dit op te lossen of beeld ik me dit maar in?
Ook bij Ratchet en Clank zag ik de nodige schokjes voorbij komen (cutscenes), maar ik heb al vernomen dat meerdere mensen dit probleem hebben.