FrostXL schreef op donderdag 08 november 2007 @ 10:07:
De 38 euro die ik steam heb betaald was ook inclusief belasting ?
Wanneer allebei de prijzen gelijk zouden zijn, zou ik het nog liever via steam kopen:
1. Het kost minder moeite
2. Geen gezeik met kapotte/slechte/verloren dvd's
3. Bespaart ruimte in de kast
Ik zie het voordeel van het retail pakket niet echt.
Bij Steam komen ze bij het allerlaatste scherm bij de betaling nog ff met de balasting, ik heb de 3 CiV 4 games gekocht op Steam, was geloof ik 75 dollar op Steam, dus ik dat in Euro´s overmaken op Paypal, bleek dus uiteindenlijk nog belasting bij te komen, kwam uiteindelijk weer op 70 dollar uit, wat in dat geval dan weer niet een paar Euro goedkoper was dan de normal retail prijs maar als je een beetje goed rond kijkt op internet vind je elke game stukken goedkoper retail dan op Steam.
Waarom Retail?
1. Het kost minder tijd met downloaden, na het installeren had ik alle 3 games in 90 seconden geupdate.
2. Als je normaal met je spullen om gaat heb je daar nooit geen problemen mee, ik gebruik al meer dan 10 jaar games van cd en dvd en daarbij slechte 1 keer een barstje gehad in mijn BF1942 cd, wat niet ernstig was aangezien het aaan het midden was maar toch maar een nieuwe besteld, als je bedenkt dat ik ongeveer 500 game cd/dvd´s heb dan is dat dus helemaal niets. Het ligt in 99.9% van de gevallen geheel aan de gebruiker als het kapot gaat.
3. een dvd case neemt nauselijks ruimte in beslag... Ik heb dan toch liever echt bewijs dat ik kan vasthouden en laten zien dat ik het spel bezit, want hoe goed Steam of welke online service ook is, er is altijd de mogelijkheid dat het mis gaat.
Andere goede voorbeelden van Steam prijzen zijn Bioshock, waar je 5 Euro meer voor betaald op Steam dan de normale prijs in een willekeurige winkel en Call of Duty 4, waar voor Amerikanen op team dat gewoon $49,95 is Steam dat bij de Euro landen op $69,95 met de woordjes plus tax erbij, betaal je dus veel en veel meer dan retail, terwijl het hun minder kost dan retail.