[PC] Team Fortress 2 / Fortress Forever, deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.101 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisD
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 10:54
Is er nog plek in de GoT TF2-group?

SteamID = florisd

Een aantal van die custom maps op die BB4E-server is inderdaad niet echt goed te noemen, zoals circletown. Er zitten echter ook een paar goeie bij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

ik vraag RayeS zo om de slechte eruit te vissen hoor, geen enkel probleem :)
Ook suggesties van harte welkom.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-09 21:47
punisher007 schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 11:39:
Zijn er btw nog games gepland met tweakers ?
Ik wil eigenlijk voor morgenavond 20:00 een event houden, ik moet alleen even iemand te pakken krijgen die het event (met server ip & password) kan posten in de TF2 / Tweakers groep.
Jazzper schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 12:40:
Wat ik tot nu toe van de meeste mensen heb gehoord is dat ze veel custom mappen veel te groot vinden (powerhouse, stronghold, wolf (in mindere mate)) of crappy vinden spelen vanwege geen alternatieve wegen (floodzone). Lazytown, mach2, respect en eventueel caste zijn goed te doen, over het algemeen dus redelijk kleine mappen.

[ Voor 44% gewijzigd door Brainstorm op 03-11-2007 12:51 ]

Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisD
Jazzper schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 12:40:
Ik zie bij de afbeeldingen o.a. cp_floodzone2_v1 staan, maar zie op andere servers ook al cp_floodzone2_final draaien. Is die laatste niet nieuwer? Verder ook wat Brainstorm zegt, groot nadeel is dat floodzone geen alternatieve wegen heeft, dus best makkelijk te verdedigen (en veel te open, dus een sniperparade).

circletown is een hele kleine map en een gigantisch pyro-whorefest, samen met spawnkilling, vandaar dat ik die niet echt goed vind. ;)
Brainstorm schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 12:44:
[...]

Wat ik tot nu toe van de meeste mensen heb gehoord is dat ze veel custom mappen veel te groot vinden (powerhouse, stronghold, wolf (in mindere mate)) of crappy vinden spelen vanwege geen alternatieve wegen (floodzone). Lazytown, mach2, respect en eventueel caste zijn goed te doen, over het algemeen dus redelijk kleine mappen.
Mach2 heeft het nadeel dat 'ie erg makkelijk te verdedigen is, door een vrachtlading sentries neer te knallen op de eerste etage. ;)
Verder zijn grote maps er natuurlijk voor om teleports tot hun recht te laten komen, anders zijn die natuurlijk niet echt nuttig meer.

[ Voor 48% gewijzigd door FlorisD op 03-11-2007 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluedevil
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-08 15:51
voeg mij ook maar toe aan die nieuwe groep mijn steam id is killerangel36 at hotmail punt com\
speel onder de nick [GOT]shinigami[NL]

[ Voor 18% gewijzigd door Bluedevil op 03-11-2007 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:40
Ik zou graag ook in de GoT groep willen :).

SteamId: Venxir

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

die custom map battle creek is wel grappig. Lekker compact, snel en open. Alleen een beetje snipereg.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJanNL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-03 08:31
Brainstorm schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 12:44:
[...]
Ik wil eigenlijk voor morgenavond 20:00 een event houden, ik moet alleen even iemand te pakken krijgen die het event (met server ip & password) kan posten in de TF2 / Tweakers groep.
Daarvoor moet je bij Lt Marx of mijzelf zijn. Maar aangezien ik dit weekend niet thuis ben kan ik niet zoveel doen. Is het anders een idee om jou admin te maken van de TF2 group? Kan je events plannen op jouw server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm
Oh dat zou ook goed zijn.

[edit]

v
v

Ziet er erg nice uit :)

[ Voor 47% gewijzigd door Brainstorm op 03-11-2007 15:11 ]

Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Laatst online: 11-09 13:55
Bedoel je in zowel de Tweakers als de TF2 groep?
Ik meen dat ik in de eerste kan posten

Ben even bezig geweest voor een serverlist in de topicstart;

Afbeeldingslocatie: http://cipher.webhop.net/TF2status/3641905415/
Afbeeldingslocatie: http://cipher.webhop.net/TF2status/1425320732/
Afbeeldingslocatie: http://cipher.webhop.net/TF2status/1425325042/
Afbeeldingslocatie: http://cipher.webhop.net/TF2status/1425325043/
Afbeeldingslocatie: http://cipher.webhop.net/TF2status/1425325044/
Afbeeldingslocatie: http://cipher.webhop.net/TF2status/1425318575/

Klikken om te joinen!
Afbeeldingen worden elke 60 seconden opnieuw gegenereert.

[ Voor 3% gewijzigd door frickY op 03-11-2007 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

cool gemaakt!

iets anders. Bij ET kon ik altijd op afstand rconnen met de server (ik gebruikte ASE daarvoor). Ondersteunt Steam ook zo iets? Ik wil bv nu de map changen van de custom maps server (die hangt op battle creek lijkt het), maar heb geen zin om te connecten. Zijn daar tools voor? Een rondje google leverde mij weinig op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Een van de bekendere tools daarvoor is HLWS

[ Voor 28% gewijzigd door frickY op 03-11-2007 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minkie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:15

Minkie

Groazers Unite.

Heb ff snel een vraagje. Die orange box is alleen via steam te bestellen? Kan het zo snel niet vinden en als het kan wil ik hem vandaag nog halen bij de MM ofzo.

Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm
Nee hij's ook in de winkels te krijgen, bij Dynabyte bijv: https://www.dynabyte.nl/a...1/Half-Life-2:-Orange-Box

[edit]
Tnx, ik heb het event in de TF2 groep aangemaakt :)

[ Voor 21% gewijzigd door Brainstorm op 03-11-2007 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJanNL
http://www.kieskeurig.nl/...orange&qa=&pcode=games_pc

Is gewoon in de winkel te vinden hoor.
Oh en Brainstorm, je bent nu officer op de TF2 group.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Laatst online: 31-08 19:32

Bezulba

Formerly known as Eendje

copykat word geowned \o/ :P
alhoewel die mij ook ownde als spy :|

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-08-2024

Cleetje

Psycho Slave ++

eendje schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 19:33:
copykat word geowned \o/ :P
alhoewel die mij ook ownde als spy :|
Dat heb je helemaal verkeerd: het is een spy met mijn naam :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-08 15:50
Bedankt voor degene die me de group invite heeft gestuurd!

Heeft iemand zo nog wat class tips voor me? Liefst voor Spy vooral.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-08-2024

Cleetje

Psycho Slave ++

Als een Spy zijn er een paar belangrijke dingen om te weten:
  • In geval van Engineers, disable eerst de turret, daarna pas backstabben
  • Als Engineers je sappers vernietigen, blijf dan vooral sappen: uiteindelijk kunnen ze het niet bijbenen
  • In je vermomming krijg je willekeurig de naam van een tegenstander die dezelfde class heeft; mocht die ontbreken, dan krijg je een willekeurige naam uit het hele team
  • Het is niet slim om een vermomming te kiezen die maar door 1 tegenstander gespeelt wordt, dat valt te veel op
  • Kies een vermomming die past bij de omstandigheden: een Heavy in defense valt meer op dan een Engineer of Sniper, voor offense geldt het omgekeerde
  • Als je gaat backstabben, probeer dan zo weinig mogelijk aandacht te trekken: begin achteraan en gebruik stealth/geduld waar nodig
  • Minst succesvolle vermommingen zijn Medic en Spy
  • Als iemand je doorheeft zsm stealthen en een andere vermomming kiezen
  • Vermijd Pyro's
Kortom: wees sneaky, laat je zo min mogelijk zien en gebruik chaos in je voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frickY schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 14:43:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Klikken om te joinen!
Zou je deze aub 2 er ook bij kunnen / willen zetten ??
[NL] www.TeamFortress-2.nl :: TF2 public 1 ::
[NL] www.TeamFortress-2.nl :: TF2 public 2 ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Die had ik er eerst bijstaan, maar de server naam is te lang waardoor deze overlapt met de map-naam. Had hem dus weer weggehaalt tot ik tijd heb hem netjes af te laten kappen.
Als je de IP adressen even PMed zorg ik dat ze erbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:50

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Misschien wel een leuk idee voor een topic start om voor alle classes dit soort tips op te schrijven. Nog meer mensen tips voor andere classes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm
Medic:

* Als je ubercharged bent, kun je NIET een capturepoint overnemen. Ubercharged personen tellen niet mee in het capturen.
* Iemand die ubercharged is kan niet de vlag dragen, of dropt de vlag als je hem ubercharged.
* Als je ubercharged gaat om een sentry uit te schakelen, zorg dan dat je dichter bij de sentry staat dan degene die je ubercharged hebt. Probeer op die manier de aandacht van de sentry naar je te trekken, zodat de andere persoon geen last heeft van knockback en dus beter de sentry kan targetten.
* 1 op 1 win je meestal nog wel met je needlegun, maar als er meerdere tegenstanders zijn kun je beter wegrennen en hulp zoeken.
* Let op de positie van je tegenstanders. Zorg dat ze je niet kunnen raken zonder langs de persoon te moeten die je healt, of zorg dat er een muur tussen zit.
* Let op spies, je bent vaak een geliefd target. Blijf bewegen als je healt.
* Je medespelers hebben niet altijd in de gaten dat je een ubercharge hebt en gaan dus niet altijd uit zichzelf naar voren. Voice commands willen nog wel eens helpen.
* Pyro & HW guy zijn over het algemeen het beste om te uberchargen, omdat zij genoeg ammo hebben om niet te hoeven herladen gedurende de ubercharge. De soldier moet bijvoorbeeld naar 4 schoten herladen. Daarentegen is de soldier vaak net iets beter tegen verafgelegen sentries.
* Als degene die je healt domme dingen doet (ver vooruit lopen zonder dat je ubercharge hebt, of weinig health hebt) als er veel tegenstanders zijn, kun je misschien beter stoppen met healen en je andere teamgenoten helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxiMoron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-07 14:27
frickY schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 14:43:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Klikken om te joinen!
Hmm kun je daar ook een [GoT] tag counter aan toevoegen?.. kun je makkelijk zien hoeveel GoT-ers er spelen :D

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Dat kan. Moet ik alleen het script even uitbreiden om de players uit te lezen, maar dat was sowieso al de planning.
Wellicht morgenavond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htf99
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09 20:21
Ik heb een probleem met mijn steam community page:

htf99

Al de groepen waar ik lid van was zijn verdwenen. Ik kan er ook niet opnieuw lid van worden omdat ik bij die groepen de join button niet zie. Als ik de ledenlijst van de groepen door spit sta ik er wel tussen als lid (dus dan is het logisch dat de join button weg blijft). Heeft iemand dat hier wel eens eerder gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Zie dat de Tweakers groep weer public is, er weer 15 mensen bij zijn, en dus de Friendslist niet meer werkt.
Heel handig..

[ Voor 45% gewijzigd door frickY op 04-11-2007 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm
Zo zie ik Cabo het liefst als hij spy is :P

Afbeeldingslocatie: http://www.direlands.net/tf2/toastedspy_small.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zydell
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 16:52

Zydell

* * * * *

Haha was een mooi potje net; voor het eerst op die server gespeeld! Alleen die kleine map was waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxiMoron
Mja, die map was echt te klein voor het aantal spelers...

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:40
Was wel vet imho, beetje krap in de gangen though. Heb wel zin in die event van vanaaf :D

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Heavy:

* Je bent waardeloos als je op een langere afstand moet vechten, probeer altijd dicherbij je vijand te komen
* Te dichtbij is ook niet goed, scouts, spies maar zeker pyro's winnen dan echt hard van je
* Wellicht ten overvloedde: je bent een ideale kameraad voor een medic, zeker omdat je 300 health hebt en je een 50% bonus kan krijgen van een medic
* Probeer ubercharges goed te timen aangezien je ziet hoe lang dit nog duurt van de medic die je aan het healen is
* Probeer niet altijd aan te vallen: Juist met een Heavy kan het handig zijn om een bepaald punt even vast te houden zodat engineers teleports en sentries kunnen bouwen
* Kogels zijn snel op als heavy, door wapens van gedoodde teammaten/tegenstanders op te pakken kan je reloaden. Probeer dus te letten op het aantal kogels wat je nog hebt en of er mogelijkheden zijn om bij te vullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonborne
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-08 07:38
Lt. Marx schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 13:47:
^^ Niet waar, je Steam ID is niet direct je nick. Het is wel waar dat je 1 nick kiest voor al je Steam spellen. Kijk maar in steam --> settings. Op dit moment is je nick noreason en je steam ID noreason83, dus je kan wel gewoon een andere nick kiezen onafhankelijk van je steam ID.
Ah, ik bedoelde eigenlijk als je Steam Friends opent, dan is de naam die je daar instelt, hetzelfde als je nick in-game TF2. Hadden ze eigenlijk wel een kleine nickname changer voor mogen maken bij options.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tooter
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-06-2023
danm was zeker ff mooi vanmiddag op de [GoT] server :)

k ben ff bezig om in de top 10 te komen ( sta nu 10e na een dagje knallen)

oohjah mijn ingame is [Got] XuSeM.nL

naja vanavond om 20.00 nog ff knallen op die private server met alle gotters

hehe gek onnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 00:29
Kan ik ook nog ff toegevoegd worden aan de steam community: http://steamcommunity.com/id/punisher007

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm
Invited, maar Steam is weer zodanig brak dat ik dus niet weet of de invite goed is aangekomen.

Anyways, ik ga het event starten, het wachtwoord & server adres kun je in de GOT TF2 groep vinden. Of stuur mij even een bericht als je nog geen toegang hebt

[update]

We hebben nog ruimte over, dus het wachtwoord is verwijderd. Joinen kun je doen op 84.244.171.28:27015

[ Voor 9% gewijzigd door Brainstorm op 04-11-2007 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ckeD
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-12-2023

W1ckeD

Lifthill Studio

Yo,ik heb je toegevoegd als friend,ik hoop dat ik zo het password krijg,dan kan ik mee fraggen. :D

Life is complicated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
  • Laatst online: 09-12-2024
* Switch had plezier net op de server

Jammer dat er vrij weinig mensen waren, 2fort vooral is een stuk leuker met een hoop spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReason
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:43
Switch schreef op zondag 04 november 2007 @ 21:14:
* NoReason had plezier net op de server

Jammer dat er vrij weinig mensen waren, 2fort vooral is een stuk leuker met een hoop spelers.
Robocopswitch heeft mij wss ook met plezier meerdere keren in stukken geschoten :D .
Ik moet nog veel leren, maar het was plezant met in het eerste kwartier best wel veel volk.

It's time to kick ass and chew bubble-gum, and I'm all out of gum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LMD
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

LMD

Complex Minded

A dead Spy is a good Spy.

Denk dat mensen mij ook graag dood zien :+

Nothing more to say...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 08:26
Haha, ja hoor :|

Vandaag echt veel gelachen. Dat geschreeuw als je iemand stabbed, Ahhhhhhhhh :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 18:35
Brainstorm schreef op zondag 04 november 2007 @ 19:51:
[...]

Invited, maar Steam is weer zodanig brak dat ik dus niet weet of de invite goed is aangekomen.

Anyways, ik ga het event starten, het wachtwoord & server adres kun je in de GOT TF2 groep vinden. Of stuur mij even een bericht als je nog geen toegang hebt

[update]

We hebben nog ruimte over, dus het wachtwoord is verwijderd. Joinen kun je doen op 84.244.171.28:27015
Krijg echt niet gevonden hoe ik je een bericht stuur via steam, maar zou je mij kunnen toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Kon er helaas, alweer, niet bijzijn.
Volgende event op een donderdag avond svp :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

Lt. Marx schreef op zondag 04 november 2007 @ 18:23:
Heavy:
* Je bent waardeloos als je op een langere afstand moet vechten, probeer altijd dicherbij je vijand te komen
Toch werkt dat soms wel, zeker als afschrikfunctie voor snipers. Als je overigens je minigun aan 't draaien hebt kun je niet springen - maar wel bukken. Kan soms het verschil maken als een sniper op je harses richt :P.

Vanavond weer *O*

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJanNL
Demoman:
* De primary grenade launcher is van dichtbij gewoon een one-shot-kill shotgun!
* Je kan ook 'rocket-jumpen' met een stickybomb, maar dit doet wel veel pijn
* Als je voorzichtig te werk gaat en je stickybombs net om de hoek naar een sentry gooit, ben je de ideale sentry-killer
* Je kan je stickybombs ontsteken door op de rechtermuisknop te drukken, dit maakt niet uit met welk wapen je het doet!
* In maps zoals Hudro kan een demoman de ultieme verdediger zijn, door zijn stickybombs op de CP te plakken. Wel voorzichting spelen, want als je doodgaat verdwijnen de stickies zonder te ontploggen
* Als je alle 8 de stickies op een CP hebt geplakt en je hoort dat het CP wordt aangevallen, kan je gewoon een paar nieuwe stickies launchen waar je ook bent. De stickies die als eerste op het CP zijn geplakt ontploffen dan één voor één
* Gebruik je primary of secondary launcher ook eens als mortier vanachter een obstakel. In maps zoals Hydro kan je dan ver komen en de opmars van de tegenstander wat vertragen
* Blijf oefenen met mikken, je wordt er steeds beter in om bewegende doelwitten te raken!
* Een aut-reload script is ideaal voor classes als de demo en soldier, zodat je automatisch reload als je niet al je raketten/granaten hebt verschoten.

Zal eens kijken of ik er nog meer kan bedenken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
HertogJanNL schreef op maandag 05 november 2007 @ 11:16:
Demoman:
* Een aut-reload script is ideaal voor classes als de demo en soldier, zodat je automatisch reload als je niet al je raketten/granaten hebt verschoten.
Dat zou ik zien als cheat. Reloaden hoor je zelf aan te denken en niet te laten doen door een script :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

Gister onwijs lekker gespeeld op een of andere engelse server, volgens mij was er nog iemand van GoT ;) Hij was heavy weapons en ik heb hem een paar keer gestabbed ;) (ben even zijn naam kwijt)

Het was pas de 2e keer voor mij dus de mappen waren even wennen, maar wat gaaf is deze game zeg, de rushes met de scout het tactische met de spion, het snipen echt alles zit er in, voor ieder wat wils dus.

Nog 1 snel vraagje, hoe pak je wapens op? ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Donnie op 05-11-2007 11:42 ]

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
Donnie schreef op maandag 05 november 2007 @ 11:41:
Nog 1 snel vraagje, hoe pak je wapens op? ;)
Niet toch?

Enkel de mechanic & flamedude kunnen zooi oppakken en gebruiken dat als ammo geloof ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakbracket
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-07-2024
Iedereen kan wapens oppakken en daar ammo van maken, hier hoef je niets voor te doen, behalve eroverheen te lopen.

PC gameplay geen multiplatform!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Laatst online: 05-09 21:41

Wiebbe

<none />

Demoman:
Volgens mij doe je het dan verkeerd, ik krijg ongeveer 30 tot 40 damage? Volgens mij ongeveer net zoveel als een soldier zou moeten krijgen. De timing is wel wat moeilijker (omdat je niet ziet wanneer je er over heen loopt :P)

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Demoman:
* De primary grenade launcher is van dichtbij gewoon een one-shot-kill shotgun!
* Als je voorzichtig te werk gaat en je stickybombs net om de hoek naar een sentry gooit, ben je de ideale sentry-killer
* Je kan je stickybombs ontsteken door op de rechtermuisknop te drukken, dit maakt niet uit met welk wapen je het doet!
* In maps zoals Hudro kan een demoman de ultieme verdediger zijn, door zijn stickybombs op de CP te plakken. Wel voorzichting spelen, want als je doodgaat verdwijnen de stickies zonder te ontploggen
* Als je alle 8 de stickies op een CP hebt geplakt en je hoort dat het CP wordt aangevallen, kan je gewoon een paar nieuwe stickies launchen waar je ook bent. De stickies die als eerste op het CP zijn geplakt ontploffen dan één voor één
* Gebruik je primary of secondary launcher ook eens als mortier vanachter een obstakel. In maps zoals Hydro kan je dan ver komen en de opmars van de tegenstander wat vertragen
* Blijf oefenen met mikken, je wordt er steeds beter in om bewegende doelwitten te raken!

Zal eens kijken of ik er nog meer kan bedenken :-)
* Vermijd close-combat. Als je wordt aangevallen door bijvoorbeeld een scout of pyro, ren dan weg en schiet op enkele afstand voor je stickies.. ontsteek deze zodra je er over heen bent gelopen, om je achtervolger het hiernamaals in te blazen. Combineer dit bij voorkeur met een rocketjump, als je health dat nog toestaat.
* In mappen als hydro zijn op veel plaatsen in het water je stickies niet zichtbaar voor naderende vijanden. Leg de stickies in een raster en blaas zo een hele groep rushend kannonvoer naar een spetterend einde

Rocketjumpen is met wat oevening goed te doen. Het doet wel iets meer damage dan bij een soldier maar je komt ook vele malen verder :) Ik jump meestal in Granary vanaf spawn direct naar het eerste gebouw, waar ik de healthpack pak, doorjump naar het volgende gebouw, en maar iets later dan de scouts bij het middelste CP arriveer, waar ik de healthpack aldaar ook verorber en het CP volplak met stickies :)
De rocketjump zelf is overigens een prima moment om te reloaden, of om wat nades over objecten heen te knallen.

Engineer;
• Zeker in de mappen met 5 CP's waarvan de middelste als eerste gecapped moet worden zijn teleports een must. Het plaatsen van tactische teleports zou daarom je eerste taak moeten zijn.
• Je kunt je tele-exit vaak op plaatsen krijgen waar je zelf niet kunt komen door te springen of door op je eigen dispenser te gaan staan. Bijvoorbeeld in Well door tijdens de Setup-tijd op de vensterbank te springen om je exit bovenop het balkon te krijgen.
• Plaats sentries niet in open zicht, maar om hoeken. Zo voorkom je dat snipers, soldiers en demomans op veilige afstand je sentry omschadelijk maken. Maak ook gebruik van het feit dat een volledig geupgrade sentry met zijn rockets een vijand achteruit blaast. Probeer hem in een hoek te drukken zodat hij niet wegkomt, en je sentry hem aan zijn eind kan helpen
• Plaats sentries nooit direct naast elkaar als je het spies niet te makkelijk wilt maken. Plaats je sentry liever dusdanig zodat je de enigneer van een andere sentry dekt. Wanneer zijn sentry wordt gesapped kan jouw sentry de spy omzeep helpen als hij de engineer probeert te backstabben.
• Het is vaak sneller om terug te lopen naar de medicijnkast in je spawnpoint dan het wachten op je dispenser om weer metal te krijgen
• Pak wapens op van overleden teammaten en afgeslachte vijanen om je metal bij te vullen. Wapens leveren 100 tot 200 (HWG) metal op.

[ Voor 34% gewijzigd door frickY op 05-11-2007 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

bedankt voor de tips freaky! Dit ga ik zeker vanavond proberen! Meer tips zijn altijd welkom overigens ;) (voor deze noob) ;)

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

Nog een tip: kijk als je moet wachten totdat je spawnt (bij ongebalanceerde teams) wat er al in je eigen team zit. Pak niet altijd de rol waar je goed in bent of die je graag wilt, maar waar op dat moment behoefte aan is (of waar er nog geen van is).

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Laatst online: 31-08 19:32

Bezulba

Formerly known as Eendje

scout:

* schiet niet, run! run your ass off! tegen de tijd dat de vijand doorheeft dat je in de buurt was, ben je al weer weg :P
* verspil geen tijd met dingen uitschakelen voordat je bij de cappoint bent, er gewoon opspringen en hopen dat niemand je neer knalt is veel effectiever! :P

oh en vooral de laaste point in een 5 points game gaat harstikke snel als scout

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:06
*knikt*

Het is ook erg map-afhankelijk. Hydro wil je op sommige stukjes *veel* engineers hebben, 2fort (geloof ik :$) verdedigend ook. Meestal is er geen medic, die *best* handig zijn. Spies zijn ook erg nuttig tegen turrets, uiteraard. Eens kijken of ik hele domme dingen zeg over de medics

* Begin in maps met een setup-time meteen met chargen.
* Probeer af te spreken dat een soldier oid zichzelf damaged, op die manier kan je direct aan het begin al een Übercharge hebben.
* Je Übercharged dus sneller als je iemand healt die meer gedamaged is.
* Blijf in de buurt van je teammates (Soldiers, heavies, demo's, pyro's). Als je TS of iets dergelijks hebt, zorg dan dat je teammate niet te ver om hoekjes loopt zodat jezelf rustig in cover kan blijven staan (werkt vooral bij heavies).
* Als je twee medics hebt, vergeet ook vooral niet de andere medic te healen! Je regenerate wel, maar erg langzaam.
* Als medic ben je vrij snel, daarvan kan je gebruik maken tijdens een rush, maar ga nooit in je eentje rennen; daarvoor ben je veel te kwetsbaar.

Ziezo :P Ik ben er vast wel wat vergeten, maar dit is een voorzetje :)

Ohja, en ik wilde nog even de teleports van de engineer benadrukken ;P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxiMoron
Yoozer schreef op maandag 05 november 2007 @ 15:50:
Nog een tip: kijk als je moet wachten totdat je spawnt (bij ongebalanceerde teams) wat er al in je eigen team zit. Pak niet altijd de rol waar je goed in bent of die je graag wilt, maar waar op dat moment behoefte aan is (of waar er nog geen van is).
Een goeie tip, zie heel vaak teams met 6 soldiers die allemaal "MEDIC!" roepen en niemand die ook daadwerkelijk medic wil spelen :S

Volgens mij doet de random dit ook zo'n beetje..
Tenminste.. zo zou ik het geimplementeerd hebben, aangezien het de gebruik op dat moment eigenlijk niet kan schelen wat ie speelt kun je net zo goed gewoon gericht voor hem kiezen :D

Ik switch regelmatig van class afhankelijk van de situatie.. soms erg leuk om dan nog spies als mij te zien rondlopen in m'n oude class, heb je ze vrij snel door :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostXL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-06 18:58

FrostXL

cool as ice

Is het nou eigenlijk ook zo dat je sneller kan healen als je de ubercharge balk vol zit?

Weet jij al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJanNL
eendje schreef op maandag 05 november 2007 @ 16:05:
scout:
* schiet niet, run! run your ass off! tegen de tijd dat de vijand doorheeft dat je in de buurt was, ben je al weer weg :P
Ben ik niet met je eens! De scattergun van de scout doet echt heel veel damage, als je maar dichtbij genoeg bent. Ik vind het heel makkelijk om bijv. demo's, HWguys & soldiers af te maken van heel dichtbij, terwijl ik als een gek rondren en -spring. Het hangt er natuurlijk wel volledig van af wat je doel is op dat moment. Als je een CP wil capturen zou ik toch eerst maar die demoman afknallen voordat hij doodleuk het hele CP vollegt met granaten. Maar tijdens CTF is het inderdaad: snel langsrennen. Heb laatst met Lt. Marx zo volledig lopen ownen in 2fort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Volgens mij gaat het healen inderdaad een stukje sneller als je 100% charged bent.

Medics
• Leer de standaard voice-binds uit je hoofd. X-1 ("incomming"), X-2 ("spy!") en C-1 ("help!") informeren je buddy over wat jij ziet. X-8 ("ubercharge ready") kun je ook meerdere keren gebruiken om je buddy te benadrukken dat hij kan gaan lopen.
• Activeer je ubercharge niet zodra hij ready is, en ook niet zodra je buddy een hoekje omrent (tenzij je weet dat er 3 sentries staan). Hou de health van je buddy in de gaten en activeer pas als deze kritiek wordt en je vermoed dat hij zonder ubercharge komt te overlijden (:+). Probeer ook te voorkomen dat je uberhcarged als je soldier of demoman buddy net zijn 4-shot-magazijn heeft leeggeschoten, en de helft van de tijd van de uber dus staat te reloaden

Demoman
• Vergeet je primary weapon tijdens ubercharge, maar leg stickies bij sentryguns. Deze rollen niet weg als je de sentry niet raakt, en je kunt ze sneller tot ontploffing brengen. Leg er ook wat in je omgeving voor het moment dat je ubercharge is afgelopen en je wordt omringt door bloeddorstige medespelers.

@hieronder
Ik vraag zelf ook wel eens aan medespelers of ze geen medic kunnen gaan, maar alleen op momenten dat ik zelf engineer ben en mijn sentrygun niet gemist kan worden. Hou daar dus ook rekening mee als je een dergelijk verzoek krijgt :p

[ Voor 101% gewijzigd door frickY op 05-11-2007 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:02
Yoozer schreef op maandag 05 november 2007 @ 15:50:
Goed advies, maar helaas denken veel spelers er anders over. Regelmatig zie ik spelers vragen aan andere mensen in het team om medic te spelen zodanig dat ze zelf kunnen blijven knallen, dit vind ik toch een beetje grof.

Zelf neem ik ook het initiatief om medic of een andere support te spelen als dat nodig is, maar als
anderen het vragen met een duidelijke egoïstische ondertoon krijgen ze toch de virtuele middenvinger.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tooter
nou als medic stond ik laatst op de map crazytown bovenaan

medic is wel een van de moeilijkste taken en het scoort ook wel goed qua punten ( ligt wel aan de map en degene die je healt)
a;s je gaat healen om om cp`s te cappen of intel te jatten
heal gewoon een heavy soldier demoman of pyro die zijn het beste in aanvallen
( maar dit verschilt ook weer heel veel per map )

ik ben meestal soldier en als er op een bepaald moment om een andere class gevraagd word zoals medic of engineer dan doe ik dat meestal wel.

majah als je in groepsverband speelt ( een clan of een fun/war team ) dan heeft iedereen zn taak en
dan hoef je niet te switchen van class en dat is soms ook wel ff mooi om te spelen
want dan weet je ook wie wat is en ben je vaak al heel goed op elkaar ingespeeld :)

hehe gek onnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minkie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:15

Minkie

Groazers Unite.

Ik heb sinds zaterdag ook TF2. Gisteren ff een random server bezocht en omg wat ben ik n00b :').
Alles flits langs me heen enzo lol. Word dus flink oefenen en maps uit me hoofd leren.
Ben totaal geen fps noob en ook de snelheid van de scout ligt me wel goed (Q3 verleden).
Maar de hele hectiek is ff wat anders dan CSS.

Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Goeie tips, allemaal mensen! Leuk om zo ervaringen uit te wisselen. Ik heb nog een puntje voor de engineer:

*Het kan op meerdere plekken handig zijn om je sentry en dispenser vlak naast elkaar te zetten. Meestal zet je je dispenser dan om het hoekje zodat je sentry blijft schieten en je telkens iron+health krijgt, terwijl je je sentry blijft repareren. Het is nu verschrikkelijk moeilijk geworden om langs je sentry te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyxtra
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Nog een medic tip: eenmaal geactiveerd kun je een übercharge pauzeren door naar needle gun of saw te switchen. De übercharge loopt alleen terug als je met de healing gun loopt.

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJanNL
Nog meer scout tips:
* Het loont om in het begin van een nieuwe map met veel mensen scout te gaan. Er zijn namelijk nog geen sentries gebouwd en iedereen is nog even aan het wennen aan de taakverdeling. Dus wat doe je? Met zijn 4en in 2fort zo snel mogelijk naar de intelligence springen. Zal vaker dan eens resulteren in 1 à 2 snelle captures.
* Samenhangend met het vorige: je kan flexibel zijn met classes. Eerst even soldier/demo gaan om de sentries uit te schakelen en ze daarna lastigvallen als scout
* Je kan met je pistool als je geduld hebt sentries van veraf slopen, zolang er maar geen engineer naast staat
* Oefen de doublejump. Door de tweede jump juist te timen kan je op plekken komen die voor andere classes niet te bereiken zijn, maar het is ff wennen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
  • Laatst online: 09-12-2024
Goede scout tips, ikzelf speel met haast alleen maar scout maar je bent echt sterk afhankelijk van je teamgenoten. Geef via chat of voice door aan de spies en demo's waar de sentries staan zodat ze die uit kunnen schakelen.

Scout is niet erg effectief als je CP's moet defenden, maar in CTF mappen zoals 2fort is je snelheid erg handig, zodra de enemy je intel heeft even een sprintje trekken en een paar scatterblasts later heb je je intel weer terug, je bent sneller dan de rest dus gebruik dat ook :)

Nog een tip die veel mensen vaak vergeten: Als je als spy of soldier de enemy intel hebt en je komt een friendly scout tegen, drop de intel dan met 'i' zodat de scout hem kan pakken en er 2x sneller is dan jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Dyxtra schreef op maandag 05 november 2007 @ 18:27:
Nog een medic tip: eenmaal geactiveerd kun je een übercharge pauzeren door naar needle gun of saw te switchen. De übercharge loopt alleen terug als je met de healing gun loopt.
Volgens mij is dat niet waar. Je kunt inderdaad switchen naar needlegun of melee waarop jij en je eventuele buddy niet meer ubercharged zijn, maar je charge blijft afnemen tot het nul-punt.

Nog 2 weetjes;
• Scouts cappen een CP 2x zo snel als andere spelers
• Cappen terwijl je ubercharged bent kan niet (meer). Mocht je medic zijn en op een te cappen CP staan met je buddy, en de kust is veilig, verander dan van wapen zodat de ubercharge vervalt en het cappen begint.

Ik vind het overigens wel heel jammer dat de maps niet free roaming zijn. Met demoman kun je op hoogten komen die gewoon leuk zouden zijn om nades vandaan te kunnen schieten. Maar bijvoorbeeld in Granary kun je op het merendeel van de gebouwen en containers niet komen. Dan knal je tegen een onzichtbare muur op.

[ Voor 40% gewijzigd door frickY op 05-11-2007 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-08 15:50
Ik speel graag Spy, maar dat werkt(e) eigenlijk alleen op 2fort fatsoenlijk en nu is iedereen zo paranoide als wat waardoor ze iedere teammate aanvallen om te kijken of 't een spy is, waardoor het niet leuk meer wordt om spy te spelen, en Engineer speel ik ook graag maar bijna nooit iemand die je backup geeft waardoor je hele installatie zo plat ligt als ene meneer Spy of de heren Soldier en Demoman langskomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyxtra
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

frickY schreef op maandag 05 november 2007 @ 19:09:
Volgens mij is dat niet waar. Je kunt inderdaad switchen naar needlegun of melee waarop jij en je eventuele buddy niet meer ubercharged zijn, maar je charge blijft afnemen tot het nul-punt.
Bij mij met de PC versie werkt het hoor. Übercharge meter loopt niet verder leeg als je naar needle gun / saw switched.

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm
Ik had trouwens een nieuwe versie van cp_lazytown gevonden, blijkbaar heeft die dus een timer waardoor de map niet oneindig doorloopt. Jammer genoeg zit de teleporter bug er nog steeds in, mocht iemand een idee hebben om daar nog vanaf te komen... graag.

Mapcycle is nu als volgt:
cp_gravelpit
cp_dustbowl
cp_lazytown
ctf_2fort
cp_well
cp_granary
ctf_turbine_v3
tc_hydro
Morgenochtend herstart ik de server en dan staan de old-style menu's weer aan. Voor bijvoorbeeld end-of-round mapvoting moet je dan op <escape> drukken om het voting menu te openen. Beetje lastig, maar imho de beste workaround totdat de TF2 bug gefixed is waardoor menu's maar 4 seconden blijven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandemic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-02 22:09
Hmm, ik wil potje TF2 doen, begint ie met updaten. Moet ik 1 uur wachten totdat ie klaar is :s.

En dat terwijl de laatste update volgens het lijst van 9 october is..... En ik gisteren nog gespeelt heb!

Wat is deze in godsnaam, waarom haat ik steam soms zo ontzettend.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm
Nah, er zijn in de tussentijd bijna 10 updates geweest voor Steam & TF2, check http://www.steampowered.com/v/index.php?area=news&cc=NL maar eens. In steam laat hij inderdaad maar tot 9 oktober de updates zien... beetje raar.

[ Voor 3% gewijzigd door Brainstorm op 05-11-2007 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Nog een algemene tip naar aanleiding van vanavond;
Ga niet om een medic blehren als je vlak naast een dispenser staat 8)7
Engies bouwen die dingen niet alleen voor zichzelf, maar ook voor de rest van het team O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 08:26
Medic!

Wat irritant is. Wanneer ik een medic roep die in de buurt is gewoon rustig een heavy of soldier blijft healen en mij links laat liggen, ja fuck off. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Denzo schreef op maandag 05 november 2007 @ 19:15:
Ik speel graag Spy, maar dat werkt(e) eigenlijk alleen op 2fort fatsoenlijk en nu is iedereen zo paranoide als wat waardoor ze iedere teammate aanvallen om te kijken of 't een spy is, waardoor het niet leuk meer wordt om spy te spelen, en Engineer speel ik ook graag maar bijna nooit iemand die je backup geeft waardoor je hele installatie zo plat ligt als ene meneer Spy of de heren Soldier en Demoman langskomen.
Spy is nog goed te doen, je moet gewoon wat creatiever worden. Simpele dingen als zorgen dat je achteruit rent naar de tegen partij als je een disguise hebt. Zo lijkt het alsof je jezelf terug trekt uit een gevecht. Spy is gewoon vrij subtiel, je moet ook nooit recht op een engineer afrennen. Of als ze op je schieten gewoon blijven staan. Meestal schieten ze niet scherp genoeg om je ook daadwerkelijk te killen. Vervolgens ff een dispenser pakken/health en je bent weer goed.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
@Caboman
AMEN! En helemaal in sudden death :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peternator
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:06

peternator

Shoop da whoop.

Kon er helaas niet bij zijn :) Hoop dat ik vanavond wat tijd vrij kan maken voor een lekker potje sentry's bouwen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakbracket
Caboman schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 00:28:
Medic!

Wat irritant is. Wanneer ik een medic roep die in de buurt is gewoon rustig een heavy of soldier blijft healen en mij links laat liggen, ja fuck off. :(
helemaal met je eens als het 'rustig' is, maar als het midden in een aanvallende pot is met allemaal soldiers, demo's, pyro' en heavy's die aan het schreeuwen zijn om de dokter kan ik me voorstellen dat hij je wel eens over het hoofd ziet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

@caboman: daar zit wel wat nuance in. Als ik een expliciet medic/hwg combo ben dan ligt mijn focus op die hwg. In het ideale geval heb je de kans om af te wisselen met de rest van het volk en nog idealer: meerdere medics. Bv 2 in een combo en 1 vrije rol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:09

Shabbaman

Got love?

Caboman schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 00:28:
Medic!

Als ik iemand in een combo aan het healen (beter gezegd, chargen) ben zal ik nooit stoppen met healen en een "toevallige voorbijganger" gaan healen als er ook maar een geringe kans is dat diegene die ik heal onder vuur genomen wordt (maar in dat geval kan je ook wel lekker rustig zelf naar een dispenser lopen, lijkt mij) Stel, ik heal een soldier, ik draai me om om een jankende scout te healen (het zijn ook altijd scouts op de een of andere manier), boem soldier dood. Wat schiet ik daar mee op? Alsof die scout mij dan lekker kan beschermen...

Ben je aan het healen, dan moet diegene die je healt daar op kunnen bouwen (en andersom dat diegene de moeite neemt de medic te beschermen): je geeft 'm ook een life boost. Ik speel geen medic om een wandelende dispenser te spelen, medic zijn is al suf genoeg.
Jazzper schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 09:17:
@caboman: daar zit wel wat nuance in. Als ik een expliciet medic/hwg combo ben dan ligt mijn focus op die hwg. In het ideale geval heb je de kans om af te wisselen met de rest van het volk en nog idealer: meerdere medics. Bv 2 in een combo en 1 vrije rol.
3 medics+ 2 hwg, dan passen die 5 spies en 5 engineers niet meer in je team ;)

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 15:04

Bene

list incomprehension

Nog twee tipzz:
- Als medic hoef je niet richting je support guy te staan. Zolang je de knop maar ingedrukt houd en er niets tussen jou en hem in staat kun je alle kanten op kijken. Als je een heavy support die zich in een gang staande houdt kan jij de andere kant in de gaten houden zonder de straal te verbreken. Vooral effectief als je een maatje met voice hebt.
- Als scout: als je ziet dat jouw team een CP gaat winnen, storm direct naar het volgende CP, ook al is dat nog gelocked. Met een beetje mazzel cap je ze beide in een paar tellen. Vooral Granary is hier vatbaar voor.
- Scout versus soldier: blijf op respectabele afstand heen en weer duiken, liefst cirkels. Scout versus demoman, doctor of sniper: ren tegen ze aan en shotgun of knuppel ze dood. Scout versus pyro: zwaai maar met je handje.

[ Voor 16% gewijzigd door Bene op 06-11-2007 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tooter
als ik medic ben team ik meestal up met 1 persoon en die probeer ik zo veel mogelijk te healen
als iemand om een medic schreeuwt en hij staat voor me zal ik em ook wel healen.
maar als ik een soldier of hwg aant healen ben ga ik daar niet me stoppen
een gelukstreffer van de enemy en hij is dood.
majah dat is mijn menig

hehe gek onnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mag ik in het steam squad ?van jullie oor tf2 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonborne
Vraagje:

Wat houdt dat Overheersen/Wraaknemen in?
Als ik soms iemand kill staat er: <mijn naam> overheerst <andermans naam>
Als die andere die ik heb overheersd mij dan weer killt staat er: <andermans naam> neemt wraak op <mijn naam>

Kan iemand uitleggen wat dit verband inhoudt, en wanneer het voor kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dominated -> als je iemand 5 keer killed zonder dood te gaan.

Revenge is als je degene die jou dominate killed.

Echt zet het spel naar Engels ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Laatst online: 20:54
Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 18:09:
Dominated -> als je iemand 5 keer killed zonder dood te gaan.

Revenge is als je degene die jou dominate killed.

Echt zet het spel naar Engels ;(
Het is niet zonder dood te gaan, maar zonder door hem gekilled te worden. En volgens mij is het 4 keer.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJanNL
Ik mis eigenlijk wel een beetje een UT-achtige announcer die dat soort feiten door je speakers knalt. Ik vind het 'M M M M M M M MONSTERKILL!!!' en 'GODLIKE!' altijd wel voldoening geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostXL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-06 18:58

FrostXL

cool as ice

Niet alleen kills, ook assists tellen mee voor domination/revenge.

Weet jij al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluedevil
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-08 15:51
MrAngry schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 18:14:
[...]

Het is niet zonder dood te gaan, maar zonder door hem gekilled te worden. En volgens mij is het 4 keer.
dat klopt idd volgens mij ja alleen van die aantal kills weet ik niet.weet alleen wel dat in een keer op de server gehad dat er stuk 5a6 man mij moesten hebben voor revenge >:) omdat ik hun had lopen owne _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm
HertogJanNL schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 18:37:
Ik mis eigenlijk wel een beetje een UT-achtige announcer die dat soort feiten door je speakers knalt. Ik vind het 'M M M M M M M MONSTERKILL!!!' en 'GODLIKE!' altijd wel voldoening geven.
Ik heb dat pas geleden op een TF2 server gezien, waarbij je precies die geluiden hoorde. Was wel grappig idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er ook een demo van dit spel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
tooter schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 17:06:
als ik medic ben team ik meestal up met 1 persoon en die probeer ik zo veel mogelijk te healen
als iemand om een medic schreeuwt en hij staat voor me zal ik em ook wel healen.
maar als ik een soldier of hwg aant healen ben ga ik daar niet me stoppen
een gelukstreffer van de enemy en hij is dood.
majah dat is mijn menig
Als je stopt met healen is je 50% extra health bij je buddy niet opeens weg, maar tikt langzaam af. Even 3 seconden een andere half dode teammate healen kan echt niet veel kwaad, die kan dan mooi je buddy weer helpen met aanvallen, in plaats van half dood in een hoekje te blijven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakbracket
Brainstorm schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 19:08:
[...]

Ik heb dat pas geleden op een TF2 server gezien, waarbij je precies die geluiden hoorde. Was wel grappig idd.
doet het inderdaad leuk, bij Day of Defeat kwam hij ook regelmatig voorbij op bepaalde servers.
(ik was alleen regelmatig aan het verkeerde eind van de monsterkill...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonborne
MrAngry schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 18:14:
[...]

Dankje voor de uitleg.
Het is dus een soort killing spree op 1 specifiek persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 23:47

Technicality

Vliegt rechtsom...

frickY schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 19:25:
[...]

Als je stopt met healen is je 50% extra health bij je buddy niet opeens weg, maar tikt langzaam af. Even 3 seconden een andere half dode teammate healen kan echt niet veel kwaad, die kan dan mooi je buddy weer helpen met aanvallen, in plaats van half dood in een hoekje te blijven staan.
Ik probeer zelf als medic toch iedereen te healen die ik zie, aangezien als-ie daarna een kill maakt en het is niet zo lang geleden dat je hem hebt gehealed krijg je ook nog de bonuspunt. Daarnaast is het ook wel mooi om net achter de frontline te staan, iedereen te redden en op die manier een cp kunnen pakken, geeft zo'n voldaan gevoel :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CartmanMMA
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-08 15:42

CartmanMMA

Fallus Giganticus

Gisteren samen met een vriend een bijzondere leuke map gespeeld.

Wellicht kennen jullie deze al maargoed....

Stel je het volgende voor.... een grote ronde circel ( arena ) met aan beiden zijde een garage deur waar het spawnpoint is.

Geweldige map omdat je in de arena zelf gewoon niet lang in leven blijft maar zodra je met je team het andere team in het spawnpoint verdreven heb kan je met sentry's, demo's en pyro's hun campen. ( wat ik overigens saai vond )

Wat ik geweldig leuk vond was om gecamped te worden. We waren op een gegeven moment een uur lang aan het proberen uit te breken en elke keer weer door die !@#!$%*(@ sentry's neergeschoten te worden of teruggedreven maar uiteindelijk met een goede timing en teamwork kwamen wij eruit en konden hun afmaken. Het is een soort van ping pong effect map die erg verslavend is maar voor sommige mensen erg frustrerend haha.

@ Cipher: Nog bedankt voor de invite voor een game, echter was ik zo lekker bezig met een maat in die map dat ik besloot een keer over te slaan ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Je weet neit wat je gemist hebt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisD
Fratti schreef op woensdag 07 november 2007 @ 08:10:
Gisteren samen met een vriend een bijzondere leuke map gespeeld.

Wellicht kennen jullie deze al maargoed....

Stel je het volgende voor.... een grote ronde circel ( arena ) met aan beiden zijde een garage deur waar het spawnpoint is.

Geweldige map omdat je in de arena zelf gewoon niet lang in leven blijft maar zodra je met je team het andere team in het spawnpoint verdreven heb kan je met sentry's, demo's en pyro's hun campen. ( wat ik overigens saai vond )

Wat ik geweldig leuk vond was om gecamped te worden. We waren op een gegeven moment een uur lang aan het proberen uit te breken en elke keer weer door die !@#!$%*(@ sentry's neergeschoten te worden of teruggedreven maar uiteindelijk met een goede timing en teamwork kwamen wij eruit en konden hun afmaken. Het is een soort van ping pong effect map die erg verslavend is maar voor sommige mensen erg frustrerend haha.

@ Cipher: Nog bedankt voor de invite voor een game, echter was ik zo lekker bezig met een maat in die map dat ik besloot een keer over te slaan ;-)
Die map kwam ik kort geleden ook nog tegen, duel_duel2 is dat. :)
Ik heb daar als medic m'n puntenrecord gebroken door in het spawnpoint te blijven en iedereen te healen en kwam alleen buiten met übercharge. Ging erg goed! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Laatst online: 11-09 15:12
Klein vraagje over de stats.
Wanneer worden deze wel en wanneer worden deze niet opgeslagen?
Ik had laatst namelijk iets van 9 headshots op een rij, maar mijn record staat op 3. :|
Mijn record in aantal doden in één ronde staat op 13, maar bij mijn stats toch op 6 ofzo. :|
Heb je met TF2 soms ook rankend en non-ranked servers? Of moet je persee de ronde afmaken tot de pot is afgelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyWoo
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-08 20:32

JimmyWoo

sambalbij?

Brainstorm schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 19:08:
[...]

UKCS server waarschijnlijk (heb TF2 nóg niet, maar er vanuit gaande dat ze de servers hetzelfde instellen als hun andere steam servers)
UKCS:TF2#1 - Mega Game Server - 213.228.232.26:27015 - Valve Maps

Deze gasten hebben i.m.o. de beste servers.Leuke mensen, geen gezeur en altijd lol. _/-\o_
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.