[PC] Team Fortress 2 / Fortress Forever, deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 11.979 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26271

woohoo, ik ([GoT]Weenie) heb vandaag mijn 4k puntengrens bereikt en sta nu meteen op de 6de plek. Kijken hoelang ik dit kan volhouden voor ik terugzak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-03 02:55
Mantis schreef op maandag 12 november 2007 @ 19:06:
Blijkbaar waren ze toch eerst van plan om de granaten er in te laten:
Plaatje van verschillende grenades uit tf2 code
Ja daar hoef je de code niet voor in, dat heeft Valve zelf ook al gezegd.
nFo schreef op maandag 12 november 2007 @ 20:35:Dispenser bouw ik er altijd naast. :)
Tijdens het bouwen slaan met de wrench helpt toch niks ? :?
Maar ik probeer het even.
Eh, dan bouw je 2 keer zo snel... In plaats van 10 seconden voor een sentry word het 5 seconden en in plaats van 20 seconden voor teleporters en dispenser word dat 10 seconden.

http://tf2wiki.net/wiki/Engineer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06 14:45

Yoozer

minimoog

Brainstorm schreef op maandag 12 november 2007 @ 20:04:
Ik gooi trouwens vanavond een paar nieuwe mappen online, op zoek naar net die ene :)
Yes!

Zoek floodzone o.i.d. ook maar eens op, da's best een brute :)

[ Voor 15% gewijzigd door Yoozer op 13-11-2007 08:47 . Reden: damir zei 't al ]

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05 16:04
Brainstorm schreef op maandag 12 november 2007 @ 22:33:
hah ja daar zat ik idd ook al aan te denken lol. Kan toch met auto redirect ofzo?
In Halflife kon dit alleen via de AMX-mod.
Zal eens uitzoeken of het well standaard in de Source-engine zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Laatst online: 02-06 12:44

Wiebbe

<none />

1shot1kill schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 07:33:
[...]

Ja daar hoef je de code niet voor in, dat heeft Valve zelf ook al gezegd.

[...]

Eh, dan bouw je 2 keer zo snel... In plaats van 10 seconden voor een sentry word het 5 seconden en in plaats van 20 seconden voor teleporters en dispenser word dat 10 seconden.

Ik heb dat zelf nog nooit gemerkt, en het staat ook niet in je wiki link hoor :P

Maar ik zal het zeker even gaan uit testen ;)

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJanNL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-03 08:31
Dat is een andere group. Hij bedoelt de specifieke GoT TF2 group en die is invite only. Dus alleen voor mensen die regelmatig TF2 spelen. Dan kan je tenminste snel mensen opzoeken in je friendlist, dat gaat maar tot een bepaald aantal personen, daarna geeft hij de groepsleden niet meer weer.

En ja, slaan met je wrench helpt wel degelijk.

Was trouwens weer een leuk potje gisteren. Maar het blijft een lastige zoektocht naar die ene WEL goede custom map. De enige waar ik me op kan vermaken is lazytown tot nu toe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:48

Wimo.

Shake and Bake!

Brainstorm schreef op maandag 12 november 2007 @ 22:33:
hah ja daar zat ik idd ook al aan te denken lol. Kan toch met auto redirect ofzo?

[...]

€ 100,-/maand werkt altijd. Prive server nodig?
Nee, niet nodig. Ik vermaak me prima op jullie server. Teamplay met gotters gaat ook steeds beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219071

FreeShooter schreef op maandag 12 november 2007 @ 19:30:
[afbeelding]

84.244.177.31:27015
[NL]www.Armed.nl TF2 Server All Maps

Me eigen servertje, kom allemaal eens langs. De meeste nederlanders hebben een ping van 5, speelt altijd wel lekker :)
Ik zie Joomla!
Als je hulp nodig hebt met de website, kan je het altijd aan mij vragen. Heb namelijk wel wat ervaring met Joomla game community websites.

OT. Met mijn systeem haal ik voor mijn gevoel te weinig fps.
Heb: Athlon XP 2600+ @ 2,3 Ghz, 1 GB PC3200 DC, x1950Pro 512MB.
Als ik alles op low heb staan, heb ik gemiddeld 30/40 fps. En alles op zijn hoogst heb ik 18/25 fps. Dit klopt volgens mij niet. Is hier een logische verklaring voor? (zal wel niet) Ik ga niet aan de slag om mijn cfg te veranderen, of die rates grapjes uit te halen. Dan installeer ik Windhoos wel opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
HertogJanNL schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 09:36:
[...]

Was trouwens weer een leuk potje gisteren. Maar het blijft een lastige zoektocht naar die ene WEL goede custom map. De enige waar ik me op kan vermaken is lazytown tot nu toe...
Lazytown vind ik eigenlijk een wat mindere map, vanwege het laatste CP wat veel te moeilijk in te nemen is. Geef mij maar cp_turbine_v3, niet een perfecte map maar hij speelt wel goed :)
frickY schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 08:52:
[...]

In Halflife kon dit alleen via de AMX-mod.
Zal eens uitzoeken of het well standaard in de Source-engine zit.
Zit dus in mani admin mod, met de mani_reserve_slots_redirect variabele. Alleen werkt dat niet goed meer, het kan alleen als de client cl_restrict_servercommands op waarde 1 heeft staan. En raad eens wat de default value is :)

[ Voor 60% gewijzigd door Brainstorm op 13-11-2007 12:39 ]

Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zydell
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-06 07:50

Zydell

* * * * *

Ik vind veel (met name niet-officiele) mappen ongebalanceerd. Ik denk dat dit ook één van de lastigste dingen is voor mappers omdat je te maken hebt met 10 verschillende classes en een gameplay die toch behoorlijk afwijkt van tfc (zowel in negatieve als positieve zin natuurlijk).

Ik zag o.a. warpath (port van een oude tfc map) langskomen, dat is typisch een map waar je in tfc dmv snelle gameplay (wat in tf2 vrijwel onmogelijk is) en goede 'backup' defence de overhand kunt krijgen als team. In TF2 loopt deze map vrijwel altijd stuk omdat het doorbreken bijna onmogelijk is.

Hetzelfde die ik bijvoorbeeld ook op dustbowl. Daar is behoorlijk wat teamwork nodig om door te breken bij het tweede cappoint van ronde 2; zeker als er een paar goeie engineers + soldiers staan.

Iets wat ik (als ex-tfc speler) heel erg mis is de overhand die je in tfc kon krijgen door snelle gameplay, dan bedoel ik niet eens zo zeer bunnyhoppen maar vooral ook de concussion grenades e.d. daarnaast zijn de snelle classes in tf2 afhankelijk gemaakt van andere classes m.b.t. het uitschakelen van sentry-guns e.d., met 1op1 combat hebben ze wel weer een flink voordeel (vooral de scout), ook de onvoorspelbare crits zijn soms best frustrerend.

Gelukkig zijn er legio positieve kanten te noemen aan tf2; ten eerste wordt teamplay veel beter beloond (hoewel je gelukkig nog steeds een egotrippende ownage solo-cowboy kunt spelen) zijn de maps veel diverser/uitdagender (hoewel 2fort echt saai is!) en zijn vrijwel alle classes leuk om te spelen (itt tfc waar pyro waardeloos was, scout/medic op pubs frustrerend, etc.).

Ik ben vooral gecharmeerd van het feit dat tf2 nog redelijk draait op mijn 5 jaar oude laptopje met zijn radeon 9000 mobility ;-) binnenkort hoop ik een iets betere pc te hebben zodat ik ook onder water/bij veel drukte 30fps haal ipv 10 :P ik denk dat ik dan ook wat vaker FF ga spelen want dat draait nu wat minder prettig (ondanks de slechtere graphics)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:00
Als een server custom sounds heeft zoals bijvoorbeeld bij de mani admin mod inzitten, dan moet ik die elke keer weer opnieuw downloaden. Zelfs bij een mapchange. Weet iemand hoe dat komt?

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-08-2024

Cleetje

Psycho Slave ++

Custom maps zijn inderdaad tot nu toe vaak een ramp. Probleem met velen is dat bepaalde classes nagenoeg nutteloos zijn. Ik merk dit meestal met Pyro en Heavy, die zijn op lange afstanden de klos.

Wat me overigens ook opvalt in veel custom maps is het gebruik van Bloom/HDR. Men schiet hiermee veels te vaak door naar overmatig gebruik, waardoor je verblindt raakt of je hele FPS inkakt. Goed voorbeeld is de map die gisteravond even voorbij vloog (was mijn 1e ervaring ermee). Ik ben de naam kwijt, maar de beschrijving is ongeveer als volgt:
  • Intelligence zit op een verhoogde zetel/bureau
  • Buiten staan een aantal torens met in het midden water
  • Capture points zitten op een erg onlogische plek (geen wonder dat we allemaal verdwaalden met de briefcase)
Lazytown daarentegen is wel erg leuk, hoewel ik merk dat de FPS af en toe een beetje inkakt. Wat ik wel jammer vind zijn de enorme verhogingen bij de spawnpoints, waardoor de laatste capture point een campfest wordt. Resultaat is dat snipers, soldiers en demomen de exit kunnen campen en de rest zich nutteloos mag voelen (inclusief tegenpartij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Nu online

Bezulba

Formerly known as Eendje

wat ik ook zo prut vind aan custommaps is dat er 99 van de 100x geen timelimit op zit. Vooral bij maps waar je snel in een deadlock zit kan het gewoon uren duren voordat die map voorbij is, erg vervelend.

een ander punt vind ik de sfeer in een map, bij de officiele maps heb je constant het gevoel ergens in rond te lopen (een farm, een huis, ondergrondse researchdingen etc) bij de custom maps zijn het gewoon gangen (vaak met dezelfde saaie bruine textures) met hier en daar een prop wat compleet niet past in de mapsetting.

ook zitten ze vaak vol met bugs, als je spawned en er verandert een cappoint van eigenaar zit je vast. Kan je gewoon je spawnpoint niet meer uit.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tooter
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-06-2023
hou als we die custom maps zo ****** vinden dan gaan we tog met een paar gotters
een got/tweakers map maken die ons allen bevalt :P
lijkt me wel fun maarjah k weet niet of hier veel mensen ervaring hebben met maps maken:)

hehe gek onnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:28
eendje schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 13:52:
wat ik ook zo prut vind aan custommaps is dat er 99 van de 100x geen timelimit op zit. Vooral bij maps waar je snel in een deadlock zit kan het gewoon uren duren voordat die map voorbij is, erg vervelend.

een ander punt vind ik de sfeer in een map, bij de officiele maps heb je constant het gevoel ergens in rond te lopen (een farm, een huis, ondergrondse researchdingen etc) bij de custom maps zijn het gewoon gangen (vaak met dezelfde saaie bruine textures) met hier en daar een prop wat compleet niet past in de mapsetting.

ook zitten ze vaak vol met bugs, als je spawned en er verandert een cappoint van eigenaar zit je vast. Kan je gewoon je spawnpoint niet meer uit.
Is de timelimit geen server variabele? Voor de rest hangt veel af van de ervaring de mapper natuurlijk.
Een eerste map zal bijna altijd tegenvallen.

Wat mij ook opvalt als ik diverse forums lees ivm TF2 is dat veel mensen persé de oude TFC mappen willen hermaken, nu vraag ik mij af of dat wel zo'n goed idee is. Veel TFC mappen zullen enorm defense gericht spelen in TF2 vanwege het ontbreken van grenades (en concs).
tooter schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 13:52:
hou als we die custom maps zo ****** vinden dan gaan we tog met een paar gotters
een got/tweakers map maken die ons allen bevalt :P
lijkt me wel fun maarjah k weet niet of hier veel mensen ervaring hebben met maps maken:)
Ik heb wel een paar ideetjes in mijn hoofd voor een mapje, maar of het er van gaat komen is een andere zaak (*iets met real life en zo*) ;)

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tooter
Kapoen schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 14:47:

Ik heb wel een paar ideetjes in mijn hoofd voor een mapje, maar of het er van gaat komen is een andere zaak (*iets met real life en zo*) ;)
jah dat heb ik hiero ook maar het hoeft toch ook niet in 2 dagen af :p

we hebbe alle tijd :)

hehe gek onnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Laatst online: 02-06 12:44

Wiebbe

<none />

Tja, ik kan bijvoorbeeld Lazydown decompilen en er simpelweg een aantal timers op zetten, maar meestal wordt dat niet zo heel erg gewaardeerd door mensen in de community. Als mensen het wel leuk vinden om een iets aangepaste Lazytown te spelen, moet je het maar zeggen, dan kan ik hem wel iets aanpassen zodat het niet zo'n deadlock blijft :P

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Laatst online: 03-06 14:45

Yoozer

minimoog

bij de custom maps zijn het gewoon gangen (vaak met dezelfde saaie bruine textures) met hier en daar een prop wat compleet niet past in de mapsetting.
Is dat ook niet vaak omdat het gewoon geimporteerde/geconverteerde dingen zijn uit TF1 of CS? Ik heb de oude versie van Well gezien omgezet voor TF2 - jeuz, wat lelijk.

Het helpt al een hoop als een map symmetrisch is (maar dat maakt 'm helaas maar half zo spannend :) ). Dustbowl is dat niet echt, dus dan wordt capture lastiger.

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJanNL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-03 08:31
Ik vind dustbowl persoonlijk de leukste map. Ik vind het sectie voor sectie opschieten als aanvallend/verdedigend team erg leuk en het maakt de gameplay een stuk afwisselender dan de ctf map en de maps well en granary. Dat het af en toe moeilijk is de overhand te krijgen vind ik een sterk punt. Zo wordt je gedwongen te anticiperen op de team samenstelling (en bijbehorende sterke en zwakke punten) van je tegenstander.

De officiele maps hebben een mooie mix van open ruimtes en sluiproutes. Bovendien zijn ze op de een of andere manier makkelijk te navigeren, denk dat dit komt door herkenningspunten. Op al die custom maps blijf ik maar rondjes rennen tot ik bij toeval bij de intelligence / CP beland. Maar goed, er komen zonder twijfel heel goede custom maps uit, van vele spellen zijn de custom maps binnen een half jaar beter dan de originele.

Dan iets anders. Ik zat na te denken over het spelen van clanwars. Is het misschien handig hiervoor een apart forum oid te hebben? Heeft er iemand een forum waar een subforum ofzo op gemaakt kan worden misschien? Dat communiceert wat makkelijker.

[ Voor 12% gewijzigd door HertogJanNL op 13-11-2007 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm
Wiebbe schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 15:48:
[...]

Tja, ik kan bijvoorbeeld Lazydown decompilen en er simpelweg een aantal timers op zetten, maar meestal wordt dat niet zo heel erg gewaardeerd door mensen in de community. Als mensen het wel leuk vinden om een iets aangepaste Lazytown te spelen, moet je het maar zeggen, dan kan ik hem wel iets aanpassen zodat het niet zo'n deadlock blijft :P
Van Lazytown is inmiddels enkele weken geleden door de maker een nieuwe versie uitgegeven waarin wel timers zitten, dus die map is het probleem niet meer.

100% true. Vrijwel alle custom mappen zijn ook ofwel veel te groot, ofwel te klein voor 24 man.
Kapoen schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 14:47:
[...]

Is de timelimit geen server variabele? Voor de rest hangt veel af van de ervaring de mapper natuurlijk.
Een eerste map zal bijna altijd tegenvallen.
Helaas, op de server kun je wel mp_timelimit enzo instellen, maar TF2 gata daar pas naar kijken zodra 1 team gewonnen heeft. Daarom zijn de timers in de mappen zo belangrijk.

Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-06 23:25

nFo

1shot1kill schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 07:33:
[...]
[...]

Okay, bedankt voor de link. d:)b
frickY schreef op maandag 12 november 2007 @ 22:18:
Het bouwen gaat veel en veel sneller als je met je wrench blijft slaan.

Ikzelf zet mijn sentry zelden bij de intel neer, maar boven naast de spawn om het hoekje, met uitzicht over de binnenplaats en de trap.
Tijdens het bouwen kun je dan snel de spawn in om metal bij de vullen om hem snel opgebouw te krijgen, en je hebt een groter bereik; Scout moet eerst naar trap, dan de trap op, en dan weer terug naar de ingang. Terwijl je bij je intel maar een klein stukje hebt waar je de aanvaller kunt raken.
Zal ik is ook proberen, naast de spawn punt. >:)
Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Tegenwoordig zet ik hem zelfs nog iets naar achter. Zodat soldiers en demo's die het balkon op gerocketjumped zijn hem niet in 1x zien en kapot schieten, terwijl ik toch nog zicht op de binnenplaats heb, doch minder.
Zet hem ook niet tever bij het randje, anders kan een pyro hem zo neerhalen terwijl hij buiten schot onder de trap blijft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-06 13:49

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Nog een bug gevonden in lazytown. Nadat ik Engineer was geweest werd ik heavy om even wat attack punch te geven. Zodra ik wisselde van klasse waren al mijn punten verdwenen en kreeg ik de rest van het potje ook geen punten meer. Het was nadat al een aantal keer de teleport bug was voorgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm
Volgens mij gebeurt dit op iedere map, ik heb het namelijk al meerdere malen gezien (gisteren zelfs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Inderdaad ook al een paar keer gehad dat mijn punten neer meer omhoog liepen bij het maken van kills. Dit was volgens mij ook in lazytown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peternator
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-06 19:30

peternator

Shoop da whoop.

Anoniem: 219071 schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 09:56:
OT. Met mijn systeem haal ik voor mijn gevoel te weinig fps.
Heb: Athlon XP 2600+ @ 2,3 Ghz, 1 GB PC3200 DC, x1950Pro 512MB.
Als ik alles op low heb staan, heb ik gemiddeld 30/40 fps. En alles op zijn hoogst heb ik 18/25 fps. Dit klopt volgens mij niet. Is hier een logische verklaring voor? (zal wel niet) Ik ga niet aan de slag om mijn cfg te veranderen, of die rates grapjes uit te halen. Dan installeer ik Windhoos wel opnieuw.
Ik zit ook een beetje met performanceproblemen hier. Heb zelf een Athlon64 3200+ @ 2 Ghz, 2GB PC3200 en een 6600GT 256MB en speel (vanwege m'n 19" tft) op 1280x1024 met alle settings op low. Als ik mijn resolution omlaagschroef naar 1024x768 is er geen performanceverschil te merken, sterker nog, het aantal FPS stijgt met max 5 of 6. De bottleneck in dit verhaal lijkt 'em toch echt in m'n processor te zitten.. (en de gpu ook wel 8) ) die trekt het allemaal niet zo lekker meer.. Beetje jammer dat ik nog op een socket 939 bordje zit, kan er maximaal een Athlon X2 4200+ (2x2,2Ghz) opzetten.. maar weet nog niet of dat nou dè performancewinst zal geven die ik er van verwacht..

Goed.. verder blijft het een machtige game, ben binnenkort wel weer wat vaker online, momenteel beetje druk met school etc :>

[ Voor 0% gewijzigd door peternator op 14-11-2007 00:55 . Reden: Mja.. ]

Meshify Beast: Ryzen 7 5700X3D - Radeon RX 7900GRE 16GB - B550 AORUS PRO AC - 32GB Kingston FURY Beast DDR4-3200 - Kingston A2000 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Wat is je gemiddelde FPS dan?

Ik speel met een X2 3800+ op 2Ghz, 1GB intern geheugen en tevens een 6600GT.. en zit gemiddeld rond de 30fps. Dat is wel met grafische settings tegen het laagste aan, en ik meen op 1024x768.
Speelt prima, al overweeg ik een upgrade om wat meer van de grafische pracht te kunnen genieten.

offtopic:
Toevallig ook in het bezit van een AsRock bordje? Asrock heeft unreleased firmwares die gewoon tot de 5600+ ondersteunen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peternator
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-06 19:30

peternator

Shoop da whoop.

frickY schreef op woensdag 14 november 2007 @ 09:54:
Wat is je gemiddelde FPS dan?

Ik speel met een X2 3800+ op 2Ghz, 1GB intern geheugen en tevens een 6600GT.. en zit gemiddeld rond de 30fps. Dat is wel met grafische settings tegen het laagste aan, en ik meen op 1024x768.
Speelt prima, al overweeg ik een upgrade om wat meer van de grafische pracht te kunnen genieten.

offtopic:
Toevallig ook in het bezit van een AsRock bordje? Asrock heeft unreleased firmwares die gewoon tot de 5600+ ondersteunen
Zal vanavond even checken wat m'n gemiddelde FPS op zowel 1024x768 als 1280x1024 is. En nee, heb geen Asrock bordje :) Heb een MSI K8NGN2-FID, die ondersteund max de Athlon X2 4800+, maar die is hier in Nederland erg moeilijk te krijgen (en dan hangt er ook nog eens een flink prijskaartje aan)

Meshify Beast: Ryzen 7 5700X3D - Radeon RX 7900GRE 16GB - B550 AORUS PRO AC - 32GB Kingston FURY Beast DDR4-3200 - Kingston A2000 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakbracket
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-07-2024
komt spuit 11 ook nog eens aanzetten....
mag ik ook bij het 'invite only' clubke?

het zou, zoals eerder in dit topic voorbij is gekomen inderdaad wel leuk zijn om eens wat serieuzer aan de gang te gaan met mensen die dat zien zitten.
er zitten hier duidelijk genoeg skills op GoT om eens mee te doen met een clanwar.
Ook al is GoT een funclan, denk dat het ook veel fun kan geven om eens een potje tegen een andere groep te spelen met een stel liefhebbers!

ik ben er in ieder geval voor in!

PC gameplay geen multiplatform!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voyage
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
krakbracket schreef op woensdag 14 november 2007 @ 10:50:
komt spuit 11 ook nog eens aanzetten....
mag ik ook bij het 'invite only' clubke?

het zou, zoals eerder in dit topic voorbij is gekomen inderdaad wel leuk zijn om eens wat serieuzer aan de gang te gaan met mensen die dat zien zitten.
er zitten hier duidelijk genoeg skills op GoT om eens mee te doen met een clanwar.
Ook al is GoT een funclan, denk dat het ook veel fun kan geven om eens een potje tegen een andere groep te spelen met een stel liefhebbers!

ik ben er in ieder geval voor in!
Ik ben er opzich ook voor in. Allen hoe serieus wil je dit opzetten? 1 of 2 matches per week, goede communicatie, tactics? Of gewoon met z'n alle de server in en we zien wat er verder gebeurt? Een aantal jaar geleden zat ik in een clan die redelijk serieus omging met dit soort dingen. En ik moet zeggen dat je meestal een hele avond aan kwijt was (tactics bespreken, match en nabespreking).

Ben benieuwd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakbracket
Voyage schreef op woensdag 14 november 2007 @ 11:17:
[...]

Ik ben er opzich ook voor in. Allen hoe serieus wil je dit opzetten? 1 of 2 matches per week, goede communicatie, tactics? Of gewoon met z'n alle de server in en we zien wat er verder gebeurt? Een aantal jaar geleden zat ik in een clan die redelijk serieus omging met dit soort dingen. En ik moet zeggen dat je meestal een hele avond aan kwijt was (tactics bespreken, match en nabespreking).

Ben benieuwd :).
ik denk dat het afhangt van wat de 'harde kern' wil. Op de server van Brainstorm is het de laatste tijd iedere avond druk en kom je veel dezelfde GoTers tegen. Als hier nou bv. een beetje vast groepje uit voort komt die gericht samen gaat werken heb je al wat.
Met serieuzer bedoel ik ook het spelen met teamspeak en gericht met elkaar bezig zijn, nu hoeft het van mij echter ook weer niet zo strak zijn dat we twee keer in de week móeten trainen en dat soort dingen.
lijkt me wel tof om eens echt als een team een potje te doen tegen een andere club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:41
De steamgroep heeft ook een chatbox, houd daar rekening mee. Even gezamelijk wat met elkaar bespreken via de chat kan ook natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:08

Shabbaman

Got love?

krakbracket schreef op woensdag 14 november 2007 @ 10:50:
Ik zou het al leuk vinden als de GoTters die op brainstorm's server komen spelen zelf eens wat gingen nadenken over team balance. 4 snipers in een team als je nog 1 control point over hebt vind ik een beetje kansloos, ik kan daar best wel pissig over worden.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakbracket
Shabbaman schreef op woensdag 14 november 2007 @ 13:02:
[...]

Ik zou het al leuk vinden als de GoTters die op brainstorm's server komen spelen zelf eens wat gingen nadenken over team balance. 4 snipers in een team als je nog 1 control point over hebt vind ik een beetje kansloos, ik kan daar best wel pissig over worden.
daarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
@Shabbaman
Jij doelt zeker op gisteravond met Lazytown? :)
Waar de snipers daar bovenop bij spawn staan kunnen spelers van het andere team niet komen. Ze staan daar dus erg veilig wat betreft vijandelijk vuur, en hebben goed zicht over het CP. Qua defence zijn ze dus wel (erg) sterk. Heb me flink lopen irriteren aan de kogels die ik tussen mijn ogen kreeg.
Om een CP terug te veroveren zijn ze inderdaad minder waardevol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Niet gisteren, dit weekend. Het was een custom map waarvan ik de naam niet meer weet, maar die ik ook niet meer hoef te zien. Brainstorm zei op een gegeven moment dat er een bug in zat.

Nog zo'n irritatie: soldiers die tijdens de warming up niet snappen dat ze zichzelf verrot moeten schieten, zodat je je ubercharge kan opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
frickY schreef op woensdag 14 november 2007 @ 09:54:

even een 'pats-post'
Ik speel op 1920x1200 - very high details en AA en AF aan - rond de 60fps en is _echt_ prachtig !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

SileX schreef op woensdag 14 november 2007 @ 14:27:
[...]

even een 'pats-post'
Ik speel op 1920x1200 - very high details en AA en AF aan - rond de 60fps en is _echt_ prachtig !
Kun je toch mooi met 1920x1200 zien hoe ik je in de fik zet ;) Ik was van de week ook lekker bezig met lefty, alleen jammer dat ie de ronde daarna in het verkeerde team zat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

dubbel

[ Voor 95% gewijzigd door Wimo. op 14-11-2007 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Wimo. schreef op woensdag 14 november 2007 @ 14:43:
[...]

Kun je toch mooi met 1920x1200 zien hoe ik je in de fik zet ;) Ik was van de week ook lekker bezig met lefty, alleen jammer dat ie de ronde daarna in het verkeerde team zat..
heh - bring it on ! B-)

DM ff je account info, kan ik je ff toevoegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:55
Shabbaman schreef op woensdag 14 november 2007 @ 14:01:
Nog zo'n irritatie: soldiers die tijdens de warming up niet snappen dat ze zichzelf verrot moeten schieten, zodat je je ubercharge kan opladen.
Dit is overigens wel een feature die w.m.b. uit het spel mag. De 1e cap van Dustbowl is bijna niet te defenden als er 2 of 3 ubercharged medics met soldiers of heavies uit spawn komen. Als defender moet je eerst een stuk lopen dus je kan er nooit een gelijkwaardige hoeveelheid ubers tegenover zetten.

Wat ook nogal irritant is, zijn snipers die voor de mapstart door/langs/onder de hekken schieten op die map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Vaak genoeg als defender uberchargend dustbowl begonnen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tooter
ik vind dustbowl ook de mooiste map die er is.

De eerste punt(en) kun je mischien wat minder goed verdedigen.(ligt er wel aan welk stuk van de map je speelt)
Maar als je niet een echt goed team hebt dan zijn de eerste cp ook wel moeilijken,En kun je die 2e Cp bijna niet krijgen.Vooral als ze een beetje veel engineers hebben en een pyro die de boel daaro in de fik zet. ( voor spy`s)
Dan kun je der met meerdere uberchargers nog niet winnen.
Daar in tegen werken de stickybombs van de demoman wel weer heerlijk.

Dus opzich is de map gewoon perfect uitgebalanceerd (mag ook wel naar 9 jaar development)
En ligt het gewoon aan hoe goed het team op elkaar inspeeld (als je het aan mij vraagt).

Hehe spelen met minder dan 25 fps vind ik persoonlijk niet fijn spelen.
(Speel zelf op 1900x1200 met alles op high en ook aa en die andere meuk aan en dan gelockt op 60 fps. Maar kan met het command fps_max 300 ook nog tot de 90 frames komen. (Maar dan heb ik irritante framedrops en lag ik soms dus iets).
En moet zeggen een dual core help wel want je 2e core berekend ook wat geloof ik ( particles )
Een dikke videokaart is ook wel handig maar de mid range kaarten van tewenwoordig runnen
alle source engine games makkelijk op het hoogst,met een reso van 1600x1200 en native (widescreen) reso`s.
+ een vatsoenlijke internet conection want met een ping boven de 150 word et ook al bagger :).

Trouwens als je last hebt van hoge ping zet dan bij steam/settings/downloads die conectie op
cable/fiber 10m. ( Dat hielp bij mij om me ping ongeveer 20 omlaag te krijgen :)

[ Voor 40% gewijzigd door tooter op 14-11-2007 15:30 ]

hehe gek onnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ik had laatst trouwens op dustbowl dat ik gesniped werd door de hekken van de blauwe spawn terwijl ze nog dicht waren. Is dat een bug of een feature? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tooter
MrAngry schreef op woensdag 14 november 2007 @ 15:25:
Ik had laatst trouwens op dustbowl dat ik gesniped werd door de hekken van de blauwe spawn terwijl ze nog dicht waren. Is dat een bug of een feature? :)
feature dus gewoon uitkijken
Mischien haalen ze dat er nog wel uit maar vind et opzich wel laggen
als ze daar staan te wachten en je knalt ze ff af :p

hehe gek onnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:03
Ik heb met een vriendengroepje een clan-achtig-iets-dingetje ( [ack] voor acknowledged) en het lijk ons an sich wel leuk om voor de lol tegen wat GoT-ers te spelen :) Nu zijn 'wij' maximaal met vijf dus zou het wel handig zijn als er wat GoT-ers met ons meespeelden natuurlijk :) Maar dus in principe een fun-potje hebben wij best zin in :)

Ik ben overigens ook lid van de GoT TF2 group :P Speel meestal medic, maar verander wel van class als dat nodig is. Kan me ook gruwelijk ergeren aan teams met 6 Heavy's ofzo... (Als dat helemaal niet nuttig is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

^^ Vanavond tijd? Server beschikbaar? Eventje aanmaken passwordje erop en knallen maar! Brainstorm, misschien leuk voor op de GoT server? Ik heb wel zin in een private potje met GoT leden en ack leden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Become
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:54
DaCoTa schreef op woensdag 14 november 2007 @ 15:07:
[...]

Dit is overigens wel een feature die w.m.b. uit het spel mag. De 1e cap van Dustbowl is bijna niet te defenden als er 2 of 3 ubercharged medics met soldiers of heavies uit spawn komen. Als defender moet je eerst een stuk lopen dus je kan er nooit een gelijkwaardige hoeveelheid ubers tegenover zetten.

Wat ook nogal irritant is, zijn snipers die voor de mapstart door/langs/onder de hekken schieten op die map.
Wat wel goed helpt tegen die ubers, is om een heleboel sticky bombs neer te leggen vlak bij hun uitgang (liefst beetje uit het zicht). Dan wacht je tot de medic (die uber is) er langs loopt, laat je stickies ontploffen en die medic vliegt ongeveer naar de andere kant van de map en zijn ubermaatje is dus opeens niet meer zo uber >:)
Idee van een keer een funwar lijkt me wel wat, moet alleen toch eerst eens zorgen dat mijn frontaansluiting voor mijn microfoon werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Laatst online: 09:17
Zsub schreef op woensdag 14 november 2007 @ 15:54:
Ik heb met een vriendengroepje een clan-achtig-iets-dingetje ( [ack] voor acknowledged) en het lijk ons an sich wel leuk om voor de lol tegen wat GoT-ers te spelen :) Nu zijn 'wij' maximaal met vijf dus zou het wel handig zijn als er wat GoT-ers met ons meespeelden natuurlijk :) Maar dus in principe een fun-potje hebben wij best zin in :)

Ik ben overigens ook lid van de GoT TF2 group :P Speel meestal medic, maar verander wel van class als dat nodig is. Kan me ook gruwelijk ergeren aan teams met 6 Heavy's ofzo... (Als dat helemaal niet nuttig is)
Erger me altijd als ik medic ben aan de solfiers of heavy's die dan te noob voor woorden spelen en je alsnog zelf een soldier moet worden om wat te fraggen. Of dat er gewoon geen soldiers/heavy's zijn. Die volgens mij wel vrij essentieel zijn om te winnen. Of je kiest engineer omdat er nog 0 van zijn en 10 minuten later zijn er 4 bij odmat ze zien dat je kills haalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm
Lt. Marx schreef op woensdag 14 november 2007 @ 16:01:
^^ Vanavond tijd? Server beschikbaar? Eventje aanmaken passwordje erop en knallen maar! Brainstorm, misschien leuk voor op de GoT server? Ik heb wel zin in een private potje met GoT leden en ack leden.
Mij best, ik weet alleen niet hoe laat ik zelf online kan zijn. Wss tegen 7 uur thuis, maar moet nog wat dingen regelen. Ik ben na 7 wel online op Steam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
PainkillA schreef op woensdag 14 november 2007 @ 16:12:
[...]

Erger me altijd als ik medic ben aan de solfiers of heavy's die dan te noob voor woorden spelen en je alsnog zelf een soldier moet worden om wat te fraggen. Of dat er gewoon geen soldiers/heavy's zijn. Die volgens mij wel vrij essentieel zijn om te winnen. Of je kiest engineer omdat er nog 0 van zijn en 10 minuten later zijn er 4 bij odmat ze zien dat je kills haalt
Standaard speelgedrag op public servers jammer genoeg 8)7
===========
Zijn snipers in feite een nuttige klasse? Ik speel voornamelijk CTF mapjes dus over CP kan ik niet meespreken, maar snipers staan imho steeds een beetje aan te modderen hier en daar. Hierdoor voegen ze weinig toe aan het team(spel), net zoals in TFC jammer genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakbracket
Het is en blijft een vreemde eend in de bijt, maar een goede sniper is op veel maps, op de juiste positie, goud waard voor de defence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ik speel zelf veel sniper op 2fort en het begin van dustbowl en daar is het echt ontzettend nodig, op publics dan. Op 2fort wordt je basis echt overlopen als er geen sniper is en met een goede sniper (c'est moi ;) ) kan je soms de hele bovenzijde beschermen.
Dustbowl is het erg belangrijk om medics neer te leggen. Maar zoals bij elke klasse, als er teveel zijn heb je er niks aan en slechte snipers heb je niks aan en snipers die niet aware zijn van waar ze nodig zijn voor hun team en wanneer het tijd is om soldier te worden heb je niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Laatst online: 09:17
MrAngry schreef op woensdag 14 november 2007 @ 17:48:
Ik speel zelf veel sniper op 2fort en het begin van dustbowl en daar is het echt ontzettend nodig, op publics dan. Op 2fort wordt je basis echt overlopen als er geen sniper is en met een goede sniper (c'est moi ;) ) kan je soms de hele bovenzijde beschermen.
Dustbowl is het erg belangrijk om medics neer te leggen. Maar zoals bij elke klasse, als er teveel zijn heb je er niks aan en slechte snipers heb je niks aan en snipers die niet aware zijn van waar ze nodig zijn voor hun team en wanneer het tijd is om soldier te worden heb je niks aan.
mijn rocketjump naar die sniperplek @ 2fort werkt anders vernietigend tegen eventuele snipers >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
MrAngry schreef op woensdag 14 november 2007 @ 17:48:
Niet dat ik je niet geloof, maar als er 1 map anti-sniper is dan is het wel 2fort (zeker de huidige incarnatie in TF2). Ik moet de eerste nuttige sniper op die map nog tegenkomen (buiten het boosten van mijn score >:) ).

Tot nu toe heb ik nog maar 1 map gezien waarop een sniper echt wat kan doen, maar die zit jammer genoeg niet in TF2 maar in Fortress Forever. De map heet 'aardvark' en heeft een grote open vlakte die de 2 basissen scheidt. Daar kan een goede sniper echt irritant zijn, maar dan nog alleen op publics, in wars heb je liever een extra offense of een degelijke defense klasse meer.

Sniperen op zich is leuk, zeker op speciale sniper mapjes, maar het nut in competitie blijft toch weer beperkt imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
PainkillA schreef op woensdag 14 november 2007 @ 17:49:
[...]

mijn rocketjump naar die sniperplek @ 2fort werkt anders vernietigend tegen eventuele snipers >:)
Dan moet je die plek om te jumpen wel halen :)

Maar goed, qua nut, ik merkte het vandaag nog op een public, ik sniperde en het ging wel goed, de stand was 0-0, ik ging even demoman en baf 3-0 weg waren we.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Sniper vs heavy, ik weet het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Ik vind het ook wel mooi om op publics te spelen. Er is niets mooiers dan binnen 5 min op plek #1 staan O+ Ik ga straks iig nog wel ff op de got server spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Languh
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09-2024
Cleetje schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 13:30:
Goed voorbeeld is de map die gisteravond even voorbij vloog (was mijn 1e ervaring ermee). Ik ben de naam kwijt, maar de beschrijving is ongeveer als volgt:
  • Intelligence zit op een verhoogde zetel/bureau
  • Buiten staan een aantal torens met in het midden water
  • Capture points zitten op een erg onlogische plek (geen wonder dat we allemaal verdwaalden met de briefcase)
de map is wel leuk, alleen stom dat de capture points gewoon op een verkeerde (en anders een niet goed aangegeven) plek staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zydell

Zydell

* * * * *

Bij TFC was er tijdens clanwars een soort ongeschreven regel dat er geen sniper gespeeld werd (los daarvan was het meestal ook niet erg nuttig). Alleen op grote vlaktes kan een sniper tijdens een clanwar eventueel van nut zijn (bijvoorbeeld op mulch_trench), ook op Aardvark kan een sniper misschien wel nuttig (en super irritant) zijn. Op pubs begrijp ik het best wel, ik vind het af en toe zelf ook wel leuk om wat te snipen maar aan de andere kant kan ik me er (wanneer ik geen sniper ben) ook enorm aan irriteren :P.

De hele 'clan' stijl voor tf2 moet zich nog ontwikkelen dus ik ben benieuwd wat voor setups gebruikt wordt. In TFC werd een clan (8 spelers) altijd opgedeeld in:

DEFENCE
- 2 soldiers
- 1 engineer
- 1 soldier, demoman of hwguy

Offence was vooral veel medics en een scout, soms een spy en zelden andere classes. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dit bij TF2 clanwars momenteel is? Wordt er uberhaupt een onderscheid in offence en defence gemaakt (bij cappoints niet van toepassing natuurlijk) en is backtracken not done?

[ Voor 7% gewijzigd door Zydell op 14-11-2007 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
DaCoTa schreef op woensdag 14 november 2007 @ 15:07:
[...]

Je kunt niet cappen terwijl je ubered of geubered wordt.
Daarbij heeft defence net zo veel tijd als offence om zijn medics te chargen, en daarbij ook nog om sentries te bouwen.

Ik irriteer me het meest aan mensen die niet nadenken over hun class, en zich ook niet beseffen dat je deze kunt switchen. Dustbowl begin ik meestal als medic om te helpen de defence een deuk toe te brengen. Als ik dood ben change ik naar demo en ga ik in de aanval.
Of ik begin als demoman om een medic te helpen chargen en zodra hij charged is change ik naar de class die ik eigenlijk wil spelen, meestal engineer.
De meeste classes zijn in CP mappen nutteloos zolang de ronde niet is gestart, dus dan kun je je zelf beter van nut maken door een andere class te dienen (tijdelijk engy met dispenser bijv om een andere engy te helpen zijn sentry te upgraden nog voor de ronde start).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
tooter schreef op woensdag 14 november 2007 @ 15:32:
[...]

feature dus gewoon uitkijken
Mischien haalen ze dat er nog wel uit maar vind et opzich wel laggen
als ze daar staan te wachten en je knalt ze ff af :p
Niks feature, dikke bug die er maar al te veel laffe spelers exploiten.

• Kapoen
Zydell schreef op woensdag 14 november 2007 @ 20:05:
Bij TFC was er tijdens clanwars een soort ongeschreven regel dat er geen sniper gespeeld werd (los daarvan was het meestal ook niet erg nuttig). Alleen op grote vlaktes kan een sniper tijdens een clanwar eventueel van nut zijn (bijvoorbeeld op mulch_trench), ook op Aardvark kan een sniper misschien wel nuttig (en super irritant) zijn. Op pubs begrijp ik het best wel, ik vind het af en toe zelf ook wel leuk om wat te snipen maar aan de andere kant kan ik me er (wanneer ik geen sniper ben) ook enorm aan irriteren :P.

De hele 'clan' stijl voor tf2 moet zich nog ontwikkelen dus ik ben benieuwd wat voor setups gebruikt wordt. In TFC werd een clan (8 spelers) altijd opgedeeld in:

DEFENCE
- 2 soldiers
- 1 engineer
- 1 soldier, demoman of hwguy

Offence was vooral veel medics en een scout, soms een spy en zelden andere classes. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dit bij TF2 clanwars momenteel is? Wordt er uberhaupt een onderscheid in offence en defence gemaakt (bij cappoints niet van toepassing natuurlijk) en is backtracken not done?
Demo op defence, op welke map was dat dan? :)

Verder zit je in TF2 natuurlijk met 2 spelmodes die wezenlijk verschillen:
- CTF
- CP (dat in feite ook nog eens kan verdeeld worden volgens het type map):
*offence vs defence (zoals dustbowl) <-- hier zou Valve eigenlijk nog een stopwatch mode voor moeten inbouwen zoals in wolfenstein: enemy territory
*ffa (zoals well, warpath)

Nu is dus de vraag of clans moeten specialiseren in 1 type gameplay of niet 8)7 In TFC/FF zijn wars bijna exclusief gespeeld op CTF maps met een paar uitzonderingen zoals canalzone2 of warpath.

[ Voor 5% gewijzigd door Kapoen op 15-11-2007 07:45 ]

• Zydell

Zydell

* * * * *

Kapoen schreef op donderdag 15 november 2007 @ 07:42:
[...]

Demo op defence, op welke map was dat dan? :)
Schtop, openfire_l(owgrens), 2mesa3, shutdown_l, alchemy_l, mortality_l etc :P Let wel, zo ging het in de top leagues van tfc. Op pubs is het afhankelijk van het niveau.
Kapoen schreef op donderdag 15 november 2007 @ 07:42:
Verder zit je in TF2 natuurlijk met 2 spelmodes die wezenlijk verschillen:
- CTF
- CP (dat in feite ook nog eens kan verdeeld worden volgens het type map):
*offence vs defence (zoals dustbowl) <-- hier zou Valve eigenlijk nog een stopwatch mode voor moeten inbouwen zoals in wolfenstein: enemy territory
*ffa (zoals well, warpath)

Nu is dus de vraag of clans moeten specialiseren in 1 type gameplay of niet 8)7 In TFC/FF zijn wars bijna exclusief gespeeld op CTF maps met een paar uitzonderingen zoals canalzone2 of warpath.
In TFC werden leagues vrij duidelijk opgesplitst in 'capture the flag' (waar de 5 cappoint maps als cz2, warpath, etc. soms ook bijgedaan werden) en de avd (dustbowl, palermo, avanti) maps. In FF zal precies dezelfdfe opspliting gebruikt worden omdat het zo'n directe 'port' van TFC is. In TF2 ben ik wel benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen. Van oorsprong is team fortress natuurlijk 'capture the flag' maar dat is binnen TF2 nou juist de spelmodus die mij het minste aanspreekt (omdat ik er op uitgekeken ben, denk ik). Tijdens TFC vond ik op een gegeven moment al dat AvD op pubs de enige 'leuke' manier van pubplay was omdat CTF gewoon te frustrerend is op pubs (vandaar dat je ook vrijwel nooit goeie spelers CTF zag spelen op pubs).

[ Voor 9% gewijzigd door Zydell op 15-11-2007 08:56 ]

• Kapoen
Zydell schreef op donderdag 15 november 2007 @ 08:54:
[...]

Schtop, openfire_l(owgrens), 2mesa3, shutdown_l, alchemy_l, mortality_l etc :P Let wel, zo ging het in de top leagues van tfc. Op pubs is het afhankelijk van het niveau.

[...]

In TFC werden leagues vrij duidelijk opgesplitst in 'capture the flag' (waar de 5 cappoint maps als cz2, warpath, etc. soms ook bijgedaan werden) en de avd (dustbowl, palermo, avanti) maps. In FF zal precies dezelfdfe opspliting gebruikt worden omdat het zo'n directe 'port' van TFC is. In TF2 ben ik wel benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen. Van oorsprong is team fortress natuurlijk 'capture the flag' maar dat is binnen TF2 nou juist de spelmodus die mij het minste aanspreekt (omdat ik er op uitgekeken ben, denk ik). Tijdens TFC vond ik op een gegeven moment al dat AvD op pubs de enige 'leuke' manier van pubplay was omdat CTF gewoon te frustrerend is op pubs (vandaar dat je ook vrijwel nooit goeie spelers CTF zag spelen op pubs).
Niet dat ik je niet geloof of een beetje wil opscheppen, maar ik heb met mijn TFC clan (SSK) indertijd in alle 'top' leagues gespeeld en geen enkele defence gebruikte (bij mijn weten) een demo. Als admin bij de landen competitie (ECTFC) heb ik ook geen enkel team een demo weten te gebruiken (buiten het noodzakelijke opblaaswerk in offence). Gelukkig dat Valve in TF2 deze klasse een beetje geboost heeft, nu gaat ie veel vaker nuttig zijn :)

De andere mapsoorten ben ik nooit tegen gekomen in de bekende competities, jammer genoeg. Ik had graag in TFC ook wat meer variatie gehad ipv die eeuwige 8v8 of 9v9 CTF wars.

• Zydell

Zydell

* * * * *

Kapoen schreef op donderdag 15 november 2007 @ 09:51:
[...]

Niet dat ik je niet geloof of een beetje wil opscheppen, maar ik heb met mijn TFC clan (SSK) indertijd in alle 'top' leagues gespeeld en geen enkele defence gebruikte (bij mijn weten) een demo. Als admin bij de landen competitie (ECTFC) heb ik ook geen enkel team een demo weten te gebruiken (buiten het noodzakelijke opblaaswerk in offence). Gelukkig dat Valve in TF2 deze klasse een beetje geboost heeft, nu gaat ie veel vaker nuttig zijn :)

De andere mapsoorten ben ik nooit tegen gekomen in de bekende competities, jammer genoeg. Ik had graag in TFC ook wat meer variatie gehad ipv die eeuwige 8v8 of 9v9 CTF wars.
Klopt deels, aavankelijk niet, maar demoman werd later steeds meer gebruikt; ik ben zelf ook begonnen met league play toen het enkel 3 soldier + 1 engi was (heb met KotR nog eens tegen SSK gespeeld in de betfcl :)).

Over dat 'top leagues'; ik bedoelde meer dat het een algemeen gebruikte tactic werd; niet alleen gebruikt door bepaalde clans of op public servers ofzo maar zeker ook (misschien wel geïntroduceerd) door de betere clans in league play (na het hoogtepunt met UE, BC, SHS, SSK, etc). Ik denk dat het gebruik van een defence demoman is komen overwaaien vanuit Amerika waar het veel meer gebruikt werd. In de laatste paar jaren dat ik nog serieus tfc speelde was het echter ook hier in Europa gewoonte geworden om een demoman op te stellen in bovengenoemde maps. Ook HWGUY (wat je vroeger vrijwel alleen op Well zag) werd gebruikt o.a. als frontdoor def op schtop, in de fr op mortality_l etc. etc.

Ik ben zelf erg blij met de variatie in classes die je op TF2 servers ziet, alleen benieuwd hoe het er in leagueplay aan toe gaat (hoewel dat zich vast nog moet ontwikkelen).

[ Voor 13% gewijzigd door Zydell op 15-11-2007 10:06 ]

• Kapoen
Zydell schreef op donderdag 15 november 2007 @ 10:00:
[...]

Klopt deels, aavankelijk niet, maar demoman werd later steeds meer gebruikt; ik ben zelf ook begonnen met league play toen het enkel 3 soldier + 1 engi was (heb met KotR nog eens tegen SSK gespeeld in de betfcl :)).

Over dat 'top leagues'; ik bedoelde meer dat het een algemeen gebruikte tactic werd; niet alleen gebruikt door bepaalde clans of op public servers ofzo maar zeker ook (misschien wel geïntroduceerd) door de betere clans in league play (na het hoogtepunt met UE, BC, SHS, SSK, etc). Ik denk dat het gebruik van een defence demoman is komen overwaaien vanuit Amerika waar het veel meer gebruikt werd. In de laatste paar jaren dat ik nog serieus tfc speelde was het echter ook hier in Europa gewoonte geworden om een demoman op te stellen in bovengenoemde maps. Ook HWGUY (wat je vroeger vrijwel alleen op Well zag) werd gebruikt o.a. als frontdoor def op schtop, in de fr op mortality_l etc. etc.

Ik ben zelf erg blij met de variatie in classes die je op TF2 servers ziet, alleen benieuwd hoe het er in leagueplay aan toe gaat (hoewel dat zich vast nog moet ontwikkelen).
Hadden de Amerikanen ook niet de gewoonte van 9 vs 9 te spelen? Ik weet dat het even de mode was in Europa om met 5 def en 3 off te spelen, misschien dat daardoor de demo's en hw's hun plaats kregen in defense.

KotR is 'old-skool' 8), leuke clan meen ik mij te herinneren. In BETFCL was SSK nog 'jong' en hebben we dan ook verloren van jullie dacht ik :D Daarna zijn we beter en beter gaan spelen, met als hoogtepunt =BC= uit de ETFCL gespeeld >:) (met een beetje geluk toegegeven).

• Cabo
Je kan TFC niet met TF2 vergelijken. Vooral de class demoman en pyro zijn gewoon veranderd en spelen anders.

• Zydell

Zydell

* * * * *

Nee zeker niet; daarom ook mijn vraag hoe het 'clanstyle' TF2 er aan toegaat :)

• Kapoen
Cabo schreef op donderdag 15 november 2007 @ 12:17:
Je kan TFC niet met TF2 vergelijken. Vooral de class demoman en pyro zijn gewoon veranderd en spelen anders.
Ja en nee. De demo en pyro zijn inderdaad gebuffed en TFC/TF2 zijn inderdaad verschillende games.
Toch is TFC op zeker moment gaan dienen als testplatform/voorbereiding op TF2. Vanaf een bepaalde patch werd TFC ook omgedoopt tot Team Fortress 1.5, dingen zoals bv de engineer transporter zijn pas vrij laat toegevoegd aan TF(C) 1.5 en die vind je nu ook terug in TF2. Ook delen TFC en TF2 een geschiedenis, dus de vergelijking zal toch altijd blijven.

• Jazzper
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Zydell schreef op donderdag 15 november 2007 @ 12:41:
Nee zeker niet; daarom ook mijn vraag hoe het 'clanstyle' TF2 er aan toegaat :)
wat is je concrete vraag? heb genoeg TF2 wars gespeeld nu om menen hier wat over te kunnen zeggen :p

qua defense: absoluut nodig. Engi/demo of engi/flamer bv

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• tooter
1shot1kill schreef op woensdag 14 november 2007 @ 23:44:
[...]

Niks feature, dikke bug die er maar al te veel laffe spelers exploiten.
neeh heb ok gamespot ofzoo een filmpje gezien met commentaar van de developers en die zijden dat
ze dat er in hebben gelaten om het toch wat moeilijker te maken bij maps voor de uberchargers enzo
k zal ff dat filmpje opzoeken en posten :)

tis echt geen bug maja ik vind et soms ook irritant vooral met pyro`s die door de hekken kunnen flamen :P

hehe gek onnie

• 1shot1kill
tooter schreef op donderdag 15 november 2007 @ 15:37:
[...]

neeh heb ok gamespot ofzoo een filmpje gezien met commentaar van de developers en die zijden dat
ze dat er in hebben gelaten om het toch wat moeilijker te maken bij maps voor de uberchargers enzo
k zal ff dat filmpje opzoeken en posten :)

tis echt geen bug maja ik vind et soms ook irritant vooral met pyro`s die door de hekken kunnen flamen :P
Het is anders geconfirmed als een bug door de developers, als het met opzet was had het er wel anders uit gezien en had dat bij elk gedeelte gekunt, beetje naief als je denkt dat het met opzet is.

[ Voor 11% gewijzigd door 1shot1kill op 15-11-2007 16:26 ]

• Minkie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02:06

Minkie

Groazers Unite.

We zitten nu over de 1000 reply's en normaliter gaat die dan op slot. Wil degene die het volgende deel opent ook aub de tips die sommigen een paar pagina's terug opnoemden meenemen/quoten in de nieuwe OP?

Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.

• Bluedevil
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-05 05:00
wie maakt er een nieuwe topic aan dan.graag wel iemand die veel op het forum zit en dus ook dingen in de ts kan aanpassen :)

• Brainstorm
Ik ga wel een topic maken, hoop hem aan het einde van de avond online te kunnen plaatsen. Even kijken wat er bij moet komen:

* Meer informatie over TF / mappen
* De tips die in dit topic stonden
* De Tweakers / GoT groepen
* Server informatie
* meer? noem maar

Oh en is het nog de moeite waard om FF in het topic op te nemen? Ik moet eerlijk zeggen dat ik het zelf nog nooit heb gespeeld...

[ Voor 19% gewijzigd door Brainstorm op 15-11-2007 20:50 ]

• frickY
Ik zou FF er uit laten.
Mocht dat spel echt de moeite waard zijn is het zijn eigen topic waard maar samen gevoegd is het alleen maar verwarrend.

• Pandemic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-02 22:09
Ik merk wel, toen ik net TF2 ging spelen, dat ik spy echt te leuk vond.

Nu een paar weken later ben ik nagenoeg alleen nog soldier, en af en toe demoman. Soldier is gewoon te leuk, en erg sterk. Je fragt zo 10 vijhanden in 1 rondje.

Misschien ligt dat ook wel aan het niveau; ik speel namelijk alleen op de got server. En dat oook nog maar eens een uurtje per dag.

En ik ben er achter dat ik veel meer voldoening haal uit iemand pakken terwijl ik me in de ogen kijkt als zo sneaky doen :p.

• frickY
Zojuist even in mijn eentje als engineer rondgelopen in gravelpit opzoek naar leuke plekjes voor tele-exits en sentries. Toch weer op een paar plekjes weten te komen waar je normaliter alleen al rocketjumped komt.

Op het dak van CP B bijvoorbeeld. Een tele-exit daar kan onmogelijk door spies vernietigd worden, en er is alleen een kleine kans dat een demoman of soldier hem tegenkomt. Erg sterk voor de verdediging dus :).Lukt alleen niet er binnen de setup tijd op te komen, dus in-game realisatie is vrijwel onmogelijk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm
Ok, ik was iets te optimistisch, de startpost wordt veel groter dan ik had verwacht :) Morgen ben ik wss afwezig, dus het zal pas zaterdagochtend worden. Ik mis trouwens nog tips voor pyro, soldier en sniper, heeft iemand misschien daar een aanvulling op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Pyro
* Pyros are flame retardant: they cannot be set on fire by an enemy pyro, although they still suffer direct damage. The shotgun may be more useful in some cases for fighting another pyro.
* The flamethrower's short range forces the pyro to sneak up on opponents and attack while they are distracted. Chasing an enemy into a corner will make it easier to compensate for the severe damage drop-off of the flamethrower.
* Charging into a group of enemies and setting them all on fire is a good way to sow chaos and disrupt an offensive push.
* Use caution when fighting near water or a source of enemy healing (be it health pickups or medics/dispensers): both can extinguish a burning character immediately.
* Because of the severe damage drop-off of the flamethrower, switching to the shotgun can often be more effective for finishing off a fleeing opponent.
* Using your flamethrower on teammates is a good way to spy-check. Only a momentary burst of flame is needed to ignite an enemy spy; briefly shooting every teammate is a cost-effective method of minimizing spy encounters.
* Without the need to reload, the flamethrower can immediately use any ammo with which it is supplied. Standing next to a dispenser can allow the pyro to act as a stationary flame turret for guarding an engineer fortification or the intelligence room of CTF maps.
* Use alternate routes to organize a synchronized attack on the enemy, igniting them from behind while teammates attack from the front. This can be very effective on Defense, especially on 2fort, running down alternate corridors to sneak behind Medics partnered with a Heavy.
* While the Pyro is a good offensive character, he can also be an effective defensive choice. Stand near the capture point or intelligence and igniting anyone who gets near with your close-quarters flamethrower.

Soldier
* Try rocket jumping to the tops of structures that no other class would be able to reach. You'd be surprised how often even a guy with a big rocket launcher can surprise the enemy when they're not where people are expected to be in a map.
* Always keep your rocket launcher reloaded when you're not in the middle of a firefight. With only four shots of your primary weapon between reloads for such an assault-built class, it's best to always be prepared.
* Rockets travel slowly, so always aim at the feet of the enemy. The rocket has very little point of impact damage, so you don't gain much by hitting enemies directly. Also, a well-placed foot shot will throw the enemy, slightly disorienting them and giving you a more predictable place for a lethal follow up shot.
* When shooting over long distances, try to lead your shots and shoot a second rocket where they're likely to retreat to. This will greatly increase your chance of actually hitting them over long range.
* Rockets reload slower than most weapons. It's unlikely that all four will hit if fired consecutively. Take your time in predicting your enemy's movements and fire one rocket at a time towards your enemy's predicted destination.
* If you do empty your four rockets in a fight and there is an enemy nearby, consider switching quickly to your (fully-loaded) Shotgun rather than waiting for the rockets to reload: this will allow you to continue your attack uninterrupted. Even with just your secondary weapon, as a Soldier you are more than a match for any enemy in range. Also, if you're stuck in a duel between two soldiers, switching to the shotgun could be the difference between killing your enemy, or him killing you.
* Help your Medics out at the beginning of a Control Point map, or in areas where there is no fighting by standing next to a wall and shooting it repeatedly. Damaging yourself allows them to fill their ÜberCharge faster. You can charge more than 1 Medic at a time.
* At the beginning of a round while you are helping the Medic gain ÜberCharge, stand next to an ammo locker, that way you won't have to wait for your launcher to reload. In the end it saves roughly 5-10 seconds, which is not much, but every little bit helps.

Sniper
* When your rifle is zoomed, keep it focused on the window-sill or a nearby object, so your victims won't see your laser sight ahead and take another path (see image).
* Although a fully charged shot is great way to get a sniper kill, a single uncharged headshot to an enemy is usually enough to kill them. So if pressed for time always take the headshot.
* On most maps it's a good idea to get a kill or two and switch locations, it throws off opposing snipers who'll undoubtedly spawn to try and take you out, and the spies who will also spawn to kill an annoying sniper.
* Keep an eye on your HUD if you see a lot of people around you dying from backstabs, switch to your Kukri, or run.
* Crank your mouse sensitivity to 5 at least, this will help you aim a lot quicker in Sniper vs. Sniper battles.
* While Snipers might seem like they would be a defensive-only class, they can be used effectively on offense as well. On maps like Dustbowl, for instance, they are invaluable for peeking out and taking out enemies, particularly Engineers, their Sentry Guns, other Snipers, Demomen setting traps on the objective, and of course any part of a Medic/Heavy combo. Don't be afraid to try them on offense in more close-quarters maps such as 2fort, though, especially if the enemy team is turtling in the flag room!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
frickY schreef op donderdag 15 november 2007 @ 21:07:
Ik zou FF er uit laten.
Mocht dat spel echt de moeite waard zijn is het zijn eigen topic waard maar samen gevoegd is het alleen maar verwarrend.
TFC,FF en TF2 komen allemaal uit dezelfde stal en delen een hoop kenmerken, ze dienen ook
als referentie naar elkaar (like it or hate it ;) ) dus we kunnen best over FF blijven posten in dit topic.
Nu niet dat dit zoveel gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tank80
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:56

Tank80

Cyanide&&Happiness

Kan ik me nog aanmelden voor de GoT TF2 groep ? Heb hier nog niets gepost,
maar volg het al vanaf het begin en het lijkt me leuk om op jullie server op een "iets" ;)
hoger niveau te spelen. M'n nick is : ]Got[ TANK!E-=[OW]=-

Je imiteert me mateloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
  • Laatst online: 09-12-2024
En weer een pittige update voor Team Fortress 2 vandaag met wat goede dingen :)
Source Engine
  • Fixed a bug in networking that would cause long stalls (up to 10 seconds) when a split packet would not be reassembled properly, which forced a full update to all clients
  • General optimization to tracelines
  • Fix for broken .dem file playback
  • Added backward compatibility code to allow demos recorded with protocol 12 to continue to be playable under protocol version 13
  • When showing "WARNING: Connection Problem", now indicate the number of seconds remaining before an auto-disconnect will occur
  • Fixed a bug that would cause NULLNAME to be shown as the player's name in the scoreboard for a short time
Team Fortress 2
  • Fixed exploit where spectators could spawn into the world without actually joining a team
Hydro map changes
  • Fixed an exploit that would allow players to jump out of the map
Granary map changes
  • Cover changes to the first capture points of both teams. Reduces some of the sight lines for defenders, and should make the area easier to capture
  • Teams that are holding more points will receive a greater spawn time bonus (spawn timer reduced for the winning team). This should help attacking teams build momentum
  • Minor visual tweaks to the BLU side between capture points 2 and 3
  • Clipped off a super high (demo pipe jump) perch in the middle area
  • Increased base round timer to 10 minutes
  • Added windows overlooking the final cap from the capture point 2 building (via new room next to conveyor route)
  • Minor changes to lighting in the middle area
  • Moved the middle spawn points farther forward (saves 6-7 seconds off a Heavy's run from this spawn to enemy capture point 2)
  • Reduced spawn advantage/penalty to a total of -/+ 6 seconds when on the final cap (from 10 seconds)
  • Fixed material alignment and model interpenetration issues in home spawn rocket rooms
SourceTV
  • Increased default bandwidth rate from 5 to 8 KB/sec for spectator clients
  • Increased SourceTV demo buffer size for table class descriptions from 64 to 96KB. Team Fortress 2 was running over this
  • Performance improvement for copying unreliable data buffers to SourceTV clients
  • Updated the list of events in TF2 tagged for the director to play
Plus ik lees op de Steam forums dat de Pyro weer een beetje veranderd is, ze zijn weer even sterk als paar updates terug

En ik merk lees dat er nieuwe menumuziek is? :) Nog meer veranderingen die niet in het changelog staan?

[ Voor 3% gewijzigd door Switch op 16-11-2007 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zydell

Zydell

* * * * *

Jazzper schreef op donderdag 15 november 2007 @ 13:27:
[...]

wat is je concrete vraag? heb genoeg TF2 wars gespeeld nu om menen hier wat over te kunnen zeggen :p

qua defense: absoluut nodig. Engi/demo of engi/flamer bv
Gewoon een beetje welke classes gebruikt worden; of er al etiquette is/ongeschreven regels zijn of er een vaste opstelling gebruikt wordt bij offence vs defence, of het begrip 'bt-en' (offence schiet offence) bestaat/not done is bij capture the flag, dat soort dingen =]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Kunnen de spawntijden op de server niet aangepast worden? Waarom staat het standaard op 20 seconde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Volgens mij is spawntijd afhankelijk van de class die je speelt, je prestaties die je levert, en de CP's die je in bezit hebt.
Ik ben er ook nog geen server-cvar voor tegengekomen.

@Switch
Klinkt als een aantal goede wijzigijngen in Granary. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm
Daarnaast zitten spawntijden in de map gecompileerd. Overigens is het wel mogelijk om die weer aan te passen (bepaalde editro) , ik vraag me alleen af dat er niet voor zorgt dat de map iedere keer gedownload moet worden.

Bedankt voor die tips trouwens, ik zal ze in de startpost verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
Er zijn een aantal 24/7 2fort server met 'fast respawn', en ik heb ook een Dustbowl only server gezien zonder spawntijden. Het kan wel, en het is leuk voor 2fort, want het zorgt voor continu actie - iets wat niet aan te raden is voor de defenders op Dustbowl bijvoorbeeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm
Ja saints.de heeft een Dustbowl 24/7 32 slots no respawn server. Heel erg leuk als je mag verdedigen (muur van sentries).

Fast respawn is misschien geen heel slecht idee, zal het soms wel wat moeilijker maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Vandaag voor het eerst de gravelpit exploit gezien. Dat is echt bizar. Engineers lopen gewoon onder de grond rond en bouwen daar sentries en dispenser die iedereen slopen. Zelf kan je ze niet zien en sterf je dus eigenlijk altijd.
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v172/Numbermind/orphan6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Helaas zullen er alleen maar meer en meer exploits (en uiteindelijk cheats) opdruiken :(

Is deze exploit nog steeds mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
Exploits :{ Vanmiddag zag ik bij Dustbowl iemand (soldier) onder het hek schieten voordat het potje begon. Dit soort dingen moeten asap de kop ingedrukt worden voordat ze te erg worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Switch schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 14:50:
Er zijn een aantal 24/7 2fort server met 'fast respawn', en ik heb ook een Dustbowl only server gezien zonder spawntijden. Het kan wel, en het is leuk voor 2fort, want het zorgt voor continu actie - iets wat niet aan te raden is voor de defenders op Dustbowl bijvoorbeeld :P
In TFC was er ook geen respawntijd op Dustbowl hoor ;) En TFC was een top hectisch spel >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-06 20:54
Vroeger zag ik op servers altijd van die redirect scripts, als je dan naar een server connecte die al vol zat werd je naar een verwezen naar een andere server. Weet iemand of dat nu nog steeds mogelijk is en zo ja, waar kan ik deze vinden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm
Alhoewel dit is Mani admin mod zit, is het tegenwoordig niet goed meer mogelijk om te redirecten. Voor redirect moet de client namelijk cl_restrict_servercommands uit hebben staan, wat standaard aan staat. Oftewel, redirect werkt op vrijwel geen enkele client meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonborne
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-09-2024
Ik heb een gruwelijk lastig probleem...
Als ik TF2 speel, wil mijn muis soms neit reageren en schiet en beeld met mijn shootingtarget schuinomhoog. De knoppen op de muis werken dan ook niet meer.
Om de muis weer te laten reageren moet ik de muis weer uitpluggen en daarna weer erin, dus moet opstaan van m'n stoel en dan achter m'n PC'tje dat stekkertje eruit halen en er weer in duwen.
Tegen die tijd ben ik al weer dood in-game.

Ik heb dit alleen met TF2, geen enkel ander programma.
Iemand enige oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Laatst online: 16:59
Heraclius schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 13:24:
Ik heb een gruwelijk lastig probleem...
Als ik TF2 speel, wil mijn muis soms neit reageren en schiet en beeld met mijn shootingtarget schuinomhoog. De knoppen op de muis werken dan ook niet meer.
Om de muis weer te laten reageren moet ik de muis weer uitpluggen en daarna weer erin, dus moet opstaan van m'n stoel en dan achter m'n PC'tje dat stekkertje eruit halen en er weer in duwen.
Tegen die tijd ben ik al weer dood in-game.

Ik heb dit alleen met TF2, geen enkel ander programma.
Iemand enige oplossing?
doet mijn logitech mx1000 ook...
opgelost door hem via een verloopstekkertje in het ps/2 slot te stoppen.
niet echt ideaal, maar lost het wel op

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.