Kaasje123 schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 23:09:
Oke even een vraagje aan iedereen... Ik heb dit spel voor een half uur gespeeld maar begon me echt heel erg te ergeren aan het feit dat ik zo slecht scoor. Ik eindig telkens als laatste. Het is niet dat ik shooters voor het eerst speel. Integendeel zelfs maar dit spel is zo chaotisch dat ik af ben voordat ik vaak ook maar 1 schot heb kunnen lossen.
Dat kan kloppen. Ik, als TFC speler met letterlijk duizenden uren ervaring (jammer dat er toen nog geen stats werden bijgehouden

) had het ook moeilijk toen ik net begon, en ik heb het nog steeds moeilijk tegen een goed team. Wat heel belangrijk is is je positiespel, dat is zelfs belangrijker dan supergoed kunnen mikken.
Ik bedoel met positiespel weten/aanvoelen waar de enemy zit, waar ze vandaankomen, in de gaten houden wat hun attack pattern is, weten wanneer je een gangetje verder moet pushen en wanneer juist iets terug moet trekken (in leven blijven is erg belangrijk in dit spel, respawnen duurt lang plus het feit dat je vaak eerst nog een stuk moet lopen voordat je in het "battlefield" bent), enzovoort.
Goed positiespel krijg je alleen door veel te oefenen en de maps uitstekend te kennen. Vergeet ook niet dat de mensen die je vaak bovenaan ziet staan (alsof dat belangrijk is, maar dat is een tweede) vaak veel ervaring hebben. Ikzelf heb dus enorm veel TFC gespeeld, daarna op hoog niveau Counter-Strike, ja, dan leer je wel wat positiespel is. Ik ben zelf ook niet zo'n superaimer, en toch scoor ik vaak goed voor het team.