Het grote BMW topic, deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 15 Laatste
Acties:
  • 27.063 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 18:22:
Wat ik niet snap is dat die discussie Heuving, zijne mooie 7er en leeftijd altijd weer opduikt. Nou en dat hij jong is, hij werkt er toch voor? Er kunnen daar een hoop jongeren een voorbeeld aannemen. Ik ben zelf 24 en rij in een Range Rover, heb mijn eigen muziek/video-productie bedrijfje van 7man in Parijs en werk 12uur perdag. Waarom zo dat nou niet kunnen als je jong bent? Vroeger trouwde men toch ook al toen ze 18 waren en direct werken? Ik heb het gewoon niet op school, daarom werkte ik al in de muziekindustrie sinds mijn 14e.Tegenwoordig heb ik het gevoel dat mensen op jongeren leeftijd niet weten wat voor kansen ze echt hebben, met bloed zweet en tranen werkwijze. En allemaal zo nodig lang moeten door studeren.
Waar zie jij die discussie? Op mij komt het meer over alsof je graag wilt vertellen dat je 24 bent en een RaRo rijdt.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paar pagina's terug over zijn lak en poets beurten... of kijk nu telang in de geschiedenis?
En wat is dat nou weer voor een bs opmerking over off show gedrag? En trouwens dit is een BMW topic geen LR topic, waar ik vroeger wel vaker kwa en nou eens weer terug kom en graag lees over BMW. Thats all. Sorry hoor maar wordt gewoon zeikerig over zulke reacties. my bad...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2008 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Volgens mij vroeg iemand zich meer af hoe die combinatie van auto en leeftijd mogelijk was. Een vraag die ik mij goed voor kan stellen. Het is namelijk niet bepaald mainstream dat iemand van 21 in een BMW 7-serie rijdt of iemand van 24 in een RaRo. Nadat het e.e.a. was toegelicht was de vraag beantwoord en daarmee de kous af. Van een discussie is volgens mij nooit sprake geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 18:45:
Paar pagina's terug over zijn lak en poets beurten... of kijk nu telang in de geschiedenis?
En wat is dat nou weer voor een bs opmerking over off show gedrag? En trouwens dit is een BMW topic geen LR topic, waar ik vroeger wel vaker kwa en nou eens weer terug kom en graag lees over BMW. Thats all. Sorry hoor maar wordt gewoon zeikerig over zulke reacties. my bad...
[offtopic]
waarom doe jij er dan aan mee? ga dan niet zo offtopic posten :) Dit is geen autoblog.
tweakers.net heeft ook een irc server dus leef je uit :Y)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:04
Bram77 schreef op maandag 21 januari 2008 @ 01:19:
Ik denk er sterk over mijn E30 cabrio shdowline '87 te verkopen en een E30 Mtech2 uit '92 te kopen met een 240PK sterke 525i vanos E36 motor (0-100 onder de 6 seconden) of een E36 328i cabrio EXE (150DKM, geheel in originele staat).

iemand interesse in een hele goede E30 cabrio?

Ik houd er zelf nooit van om voor verrassingen te staan, dus ik geef alle informatie die ik maar geven kan.
Mooi auto man. Het interieur vind ik super mooi.
Vaak jammer dat de zorgvuldigheid niet op waarde wordt geschat. Ik ben ook super zuinig op mijn auto. Maar als je hem verkoopt .... ja ik zei het al, dat telt jammer genoeg niet mee.
gfo schreef op maandag 21 januari 2008 @ 18:23:
[...]

Het is wel een ontzettend foute foto hoor :+ niet de auto maar het overhemd is hetgene wat de foto fout maakt ;)
Vind het wel meevallen eigenlijk. Maar dat zegt misschien meer over mij. Vind eerder de broek niet bij de blouse passen :P Een pantalon / pak mag wel in zo'n auto.

[ Voor 19% gewijzigd door Moffin op 21-01-2008 21:00 ]

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wekkel schreef op maandag 21 januari 2008 @ 16:21:
Je laat dat toch gewoon doen ;)

Overigens is het makkelijk praten als je dat soort dingen toch niet kan betalen O-)
Dan laat je dat doen. Leuk, heb je een standaard 5 serie met een overpowered motor. Bij Alpina krijg je in ieder geval een uitgebalanceerde auto met aangepaste ophanging e.d. (bij Hartge krijg je die balans dan weer niet bepaald, maar ok ;) )

En wat betreft nieuwe auto's, de enigen die ik ooit heb horen zeggen dat tweedehands de betere keus is zijn mensen die nooit een nieuwe hebben gereden.

[ Voor 13% gewijzigd door pagani op 21-01-2008 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denivan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 11:33

denivan

de enige

argro schreef op maandag 21 januari 2008 @ 18:59:
Volgens mij vroeg iemand zich meer af hoe die combinatie van auto en leeftijd mogelijk was. Een vraag die ik mij goed voor kan stellen. Het is namelijk niet bepaald mainstream dat iemand van 21 in een BMW 7-serie rijdt of iemand van 24 in een RaRo. Nadat het e.e.a. was toegelicht was de vraag beantwoord en daarmee de kous af. Van een discussie is volgens mij nooit sprake geweest.
Volgens mij was de vraag meer of de dealer je wel 'normaal' behandelt als je als 'snotaap' (bij wijze van spreken) een 7 serie komt bestellen.

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-09 17:35

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

KappeNou schreef op maandag 21 januari 2008 @ 17:46:
[...]

Dat zijn wel belangrijke dingen als je hem echt koopt om alleen sportief te gaan rijden.
Dat klopt. De Roadster S kan een interessante optie zijn als je niet meer dan 40-45K te besteden hebt. Het model heeft mijn inziens beduidend meer uitstraling en betere prestaties dan een standaard Z4 3.0i.

Zelf wat modificaties uitvoeren is natuurlijk ook mogelijk. Als mijn Roadster S helemaal klaar is wordt het een aanzienlijk beter presterende auto dan een Z4-M (maar goed, ik kan niemand adviseren mij na te doen ;) ).

Vandaag heb ik trouwens het goede nieuws gekregen dat de nieuwe 6-pots remmenset van Mov'it eindelijk is aangekomen. De auto kan nu eindelijk afgebouwd worden (dwz deel 1, daarna gaat hij vier tot vijf weken naar ESS Tuning in Noorwegen voor het monteren van de compressor, zuigers, nokkenas en het ontwikkelen van aangepaste software).
Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 18:04:
Maar is een Alpina Z4 ook met de standaard BMW opties uit te rusten? Dat vind ik zo mooi aan de Z4-M, een sportwagen, maar wel compleet luxueus uit te rusten.
Je kon er vzw alle opties op bestellen die ook op een standaard Z4 mogelijk waren. De standaard uitrusting was wel rijker met onder andere 19 inch velgen, leren bekleding en sportstoelen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/d2d57fba62fc7834a6fcf60805acc6a0/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/583843dbeb930b066d57a4c1b3fe9713/full.jpg
johnnyv.nl schreef op maandag 21 januari 2008 @ 21:17:
[...]

Dan laat je dat doen. Leuk, heb je een standaard 5 serie met een overpowered motor. Bij Alpina krijg je in ieder geval een uitgebalanceerde auto met aangepaste ophanging e.d. (bij Hartge krijg je die balans dan weer niet bepaald, maar ok ;) )
Het is inderdaad wel zo mooi om er een uitgebalanceerd geheel van te maken. Dit kost wat meer dan de auto alleen op delen aanpakken. Het mooie van aftermarket is dat als je genoeg geld meeneemt er onderdelen verkrijgbaar zijn die veel betere prestaties leveren dan wat BMW er standaard op schroeft.
En wat betreft nieuwe auto's, de enigen die ik ooit heb horen zeggen dat tweedehands de betere keus is zijn mensen die nooit een nieuwe hebben gereden.
Nieuw of tweedehands is een afweging die iedereen voor zichzelf moet maken. Ik heb de 330i als leaseauto nieuw in ontvangst mogen nemen. Het is leuk dat ie helemaal voor jou wordt gemaakt maar als ik zelf een auto zou moeten aanschaffen zou ik zelf eerder naar een jong gebruikt exemplaar kijken of een wat oudere model uit een hogere serie. Een 7-serie uit 2002 biedt veel auto voor zijn geld en als je kijkt wat je mist ten opzichte van een nieuwe is dat volgens mij niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

KappeNou schreef op maandag 21 januari 2008 @ 16:36:
Verder is er denk ik weinig om het mee te vergelijken..
Het ging niet zozeer om de vergelijking maar om wat autorijden voor je inhoudt. Nou, voor mij is dat eerder een 'bijzondere' auto dan een gloednieuwe supervette auto. Ieder zijn meug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:45

4x2

lộn xộn quá

Als je een spannende exclusieve auto wil koop je toch een 2002 turbo :P
Gegarandeerd dat je 20 kleuren stront schijt als die turbo dr in 1 keer in klapt (blijkbaar snapten ze dat ruim 30 jaar geleden nog niet zo goed).

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:17
op Fok! was er een jong mannetje die ook een 2002 had gekocht... Was die gast die in zijn ondertitel had 'je bent een rund als je met diesel stunt' ofzo... Eerste de beste natte dag had hij hem aan gort liggen.

Zooo zonde. was een mooie auto.. Kan ook niet goed gaan met toffe mannetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Van die heerlijke dingen om te kijken:

Filmpje: strepen trekken met M5 Touring

Heerlijke auto ook..

Ander onderwerp, mijn broertje wordt 18 deze maand, en ik rij zelf een leaseauto (en die is niet echt boeiend), dus ik was eigenlijk van plan om een oude BMW te kopen voor het broertje en voor mezelf om een beetje mee te spelen. Dus ik ben stiekem een beetje aan het kijken voor een 5 of een 7. Nog een beetje sparen en misschien kan ik binnen nu en een half jaar ook wel een mooie bak showen hier.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 13:12
gfo schreef op maandag 21 januari 2008 @ 18:23:
[...]

Het is wel een ontzettend foute foto hoor :+ niet de auto maar het overhemd is hetgene wat de foto fout maakt ;)
De opmerking had ik wel verdiend ;)
Maar dat was ff mn zondagse-chill-klofie.

@ KappeNou: SLR viel gewoon erg tegen. Nog meer GT dan ik had verwacht en niet echt speciaal gevoel, wat de Z4 M wel heeft :)

@ HTT-Thalan: van Wiki kan je veel leren, maar kan je ook auto-monteur worden met de info daar?
er is altijd nog BMW WDS, ETK & TIS :)

@ Femme: Tsja... Z4 M coupe vs. Alpina Z4 cabrio, ga ik toch liever voor de coupe :) Tot nu toe heb ik zelf eigenlijk alleen maar tweede hands auto's gekocht. Omdat ik altijd mijn auto's prive koop.
Voor mijn werk vroeger wel regelmatig in een nieuwe 730d / 535d gereden. Het verschil tussen een nieuwe 730d en mijn 745i vind ik kwa ouderdom verwaarloosbaar. Alles voelt nogsteeds als nieuw aan bij mn 745. Enige punt waar je de ouderdom kon merken, de versnellingsbak, is een tijdje geleden opgelost :)
Maar, wat ik me eigenlijk altijd had voorgenomen, was om nooit 2e hands een sportwagen te kopen.
Simpelweg omdat je in een sportwagen sportief hoort te rijden. En je koopt niet een racebakje om rustig mee te rijden, lijkt me.
Maar dan aan de andere kant, een leuke Z4 M met ca. 10k op de teller uit duitsland, lijkt me ook nog wel z.g.a.n.

@ Low_n_slow: op de site staat 0 - 60mph: 5.0sec (claimed). Ik geloof dat best.
Maar het gaat niet alleen om de cijfers, maar ook om het gevoel erachter natuurlijk.

@ Mauce: volgens mij heb ik geen geloofwaardigheids probleem :) Dat mensen vragen hoe het komt dat ik een 7 rij (aantal keren voorbij gekomen...) is meer uit Nederlandsche nieuwsgierigheid van de mensen :)

@ endless: watvoor lease bak rij je nu? En watvoor model?

@ mezelf: 2002 staat nog steeds op de te rijden wishlist. Ga er eens wat aan doen }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:22

Daniel

Kapitein NCC-1701
Als je een nieuwe Z4-M koopt ben je in mijn ogen volslagen gestoord. Het is zo ongeveer het hardst afschrijvende BMW-model dat er is, in ieder geval procentueel. Een nieuwe kost 82k (oude prijs), terwijl een gebruikte van minder dan een jaar oud met 13k gereden 17 mille goedkoper is. Jan de Jong heeft er eentje die 800 op de teller heeft voor 7000 euro minder dan de nieuwprijs. Met een beetje onderhandelen krijg je daar nog wel aardig wat vanaf, deze auto's liggen slecht in de markt. Over het Duitse aanbod hoeven we het helemaal niet te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Niet online
Heuving schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 09:52:
@ endless: watvoor lease bak rij je nu? En watvoor model?
Mijn leaseauto is niet echt van toepassing aangezien de BMW voor naast de leaseauto wordt..
Maargoed, op dit moment rij ik een Ford Fusion TDCI (niet zelf uitgekozen nee.. :X), deze moet er echter uit in april als het goed is. Wat er dan komt weet ik nog niet, misschien wel een 1 coupe. ;) Maar die zal waarschijnlijk boven budget zitten als je een beetje opties neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
endless schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 10:44:
[...]

Mijn leaseauto is niet echt van toepassing aangezien de BMW voor naast de leaseauto wordt..
Maargoed, op dit moment rij ik een Ford Fusion TDCI (niet zelf uitgekozen nee.. :X), deze moet er echter uit in april als het goed is. Wat er dan komt weet ik nog niet, misschien wel een 1 coupe. ;) Maar die zal waarschijnlijk boven budget zitten als je een beetje opties neemt.
Oke.
Opties op de 1 lopen al gauw uit de hand. beetj leuke 1 coupe kost al gauw 45k, schiet echt niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Niet online
Heuving schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 10:51:
[...]

Oke.
Opties op de 1 lopen al gauw uit de hand. beetj leuke 1 coupe kost al gauw 45k, schiet echt niet op.
Precies, en kaal is ook zo saai. tevens net haalbaar met maximale eigen bijdrage in het leasebedrag. Niet de eerste optie dus, maar wel één van de. Naja, leaseauto zie ik dan wel, misschien pak ik wel een goedkope optie vanwege de aanschaf van een huis/appartement dit jaar ergens.
Maar dan nog, ik zie nu al uit naar een hobby BMW.. :p Heb al verschillende mooie 5's en 7's zien staan.. Naja, eerst nog met broertje overleggen wat hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:55

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

@Heuving
Ik heb nu m'n eerste kleine ervaring met BMW Gouda, en ik moet zeggen dat dat positief is bevallen. Ik heb een deurlijst los liggen aan de bestuurderskant (met de voet er een keer achter blijven haken bij het uitstappen...) en had daar nieuwe klemmen voor nodig. Ik reed er afgelopen zaterdag even langs (kom er toch langs als ik van m'n nieuwe huis naar m'n ouders ga), om te informeren of ze die klemmen zo hebben liggen en wat ze kosten. De kosten waren werkelijk geen drol (€1,07 voor 6 klemmen 8)7 ). Maar ik had nog het probleem dat ik 3 van de 6 oude klemmen er niet uit kreeg. De man van het magazijn pakte toen gelijk een tang om even mee te lopen. Een half uurtje later zat ik weer in de auto, oude klemmen verwijderd en 6 nieuwe in m'n jaszak, en dat voor een paar onderdeeltjes van €1,07. d:)b

Tot nu toe is m'n hele ervaring daar positief. Het personeel is vriendelijk, staat je goed te woord en het lijkt ze niet te boeien of je nou met een nieuwe 6 of een oude 3-serie komt, ze behandelen iedereen gelijk, zo lijkt het. Ik kan daar natuurlijk nog niet helemaal een goede mening over vormen, want ik ben officiëel nog geen klant (dat gebeurt in februari, als m'n compactje daar voor onderhoud komt).

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Voor diegenen die geen hk xs hebben:

Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/32zndxv.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/2z4hkk0.jpg

* pagani woest is :(

[ Voor 4% gewijzigd door pagani op 22-01-2008 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Tsja, sneu, maar wees blij dat het een leasebak is denk ik dan :)

Geen mogelijkheid om m ergens binnen te zetten zeker?\
Hoe lang heb je dat ding trouwens helemaal, 2 weken ofzo? :X :X

[ Voor 21% gewijzigd door kamstra op 22-01-2008 11:49 ]

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
kamstra schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 11:49:

Een week en een dag :P Heb gekeken voor garageboxen, maar die zijn helaas allen vol met flinke wachtlijsten. En ja, gelukkig lease en niet van m'n zure centen bij elkaar gespaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Laatst online: 14:48

_Arthur

blub

johnnyv.nl schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 11:47:
Voor diegenen die geen hk xs hebben:
* _Arthur woest is :(
Jaloers kutvolk ook hier in .nl

Moet afkloppen dat de mijne nog gewoon in normale staat is, op de 'deur-open-smijt deukjes' bij parkeerplekken na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
deepbass909 schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 11:17:
@Heuving
Ik heb nu m'n eerste kleine ervaring met BMW Gouda, en ik moet zeggen dat dat positief is bevallen. Ik heb een deurlijst los liggen aan de bestuurderskant (met de voet er een keer achter blijven haken bij het uitstappen...) en had daar nieuwe klemmen voor nodig. Ik reed er afgelopen zaterdag even langs (kom er toch langs als ik van m'n nieuwe huis naar m'n ouders ga), om te informeren of ze die klemmen zo hebben liggen en wat ze kosten. De kosten waren werkelijk geen drol (€1,07 voor 6 klemmen 8)7 ). Maar ik had nog het probleem dat ik 3 van de 6 oude klemmen er niet uit kreeg. De man van het magazijn pakte toen gelijk een tang om even mee te lopen. Een half uurtje later zat ik weer in de auto, oude klemmen verwijderd en 6 nieuwe in m'n jaszak, en dat voor een paar onderdeeltjes van €1,07. d:)b

Tot nu toe is m'n hele ervaring daar positief. Het personeel is vriendelijk, staat je goed te woord en het lijkt ze niet te boeien of je nou met een nieuwe 6 of een oude 3-serie komt, ze behandelen iedereen gelijk, zo lijkt het. Ik kan daar natuurlijk nog niet helemaal een goede mening over vormen, want ik ben officiëel nog geen klant (dat gebeurt in februari, als m'n compactje daar voor onderhoud komt).
Dat is dus wat je wil als klant :)

En niet dat als je je auto parkeert voor een service beurt van meer dan 1200 euro, dat ze bij de werkplaats alsnog over vervangend vervoer een dag langer gaan zeuren.

@johnnyv.nl: Er bestaan nog wel veel balzakken in nederland :o Heel zuur dat datsoort dingen nog gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

zal wel een of andere puber zijn geweest denk ik dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
lex schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 13:30:
zal wel een of andere puber zijn geweest denk ik dan
Ik mag het hopen.

Niet dat een volwassene bij zijn volle verstand zoiets doet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
kamstra schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 11:49:

Binnen zetten is ook niet altijd een oplossing. Paar weken geleden is de parkeergarage onder mijn appartement opengebroken en is de ruit van mijn rechter-portier ingeslagen. De buit bestond uit een life-hammer (handig voor de volgende auto) en het frontje van mijn radio (frontje lag in het dashboard-kastje, de radio zat nog gewoon in de auto). De auto (een E30 uit 1990) was volgens mij de auto met de minste waarde van de 25 auto's die er stonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Er wordt gejat en gesloopt voor waarde 0,0. Dat is de realiteit, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
Wekkel schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 14:04:
Er wordt gejat en gesloopt voor waarde 0,0. Dat is de realiteit, helaas.
Helaas wel. Erg frustrerend.

Met oud en nieuw ook, kinderen van de wijk vonden het grappig om hopen vuurwerk in een parkeergarage te leggen en aan te steken...

Overigens is de schade op mn auto daar niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Bij m'n ouders zijn onlangs ook auto's bekrast... Bij sommige stond er iets in gekrast als Hallo, dus het was nog geeneens een sleutel langs de auto, maar echt een bewuste actie... Als ze dat soort tuig te pakken krijgen, mogen ze van mij alle herstelkosten volledig verhalen... Kunnen ze het niet betalen, dan een betalingsregeling, zodat de gemaakte kosten tot op de laatste cent betaald worden. Het gaat me daarbij niet om de kosten voor de slachtoffers, die krijgen hun geld vaak wel van de verzekering, maar om de dader te laten voelen wat de kosten van z'n idiote actie zijn...

Overigens stond mijn auto op dat moment gelukkig veilig achter een hek, want gezien de doelwitten, was mijn auto zeker ook een slachtoffer geworden...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En met een beetje pech zijn het linkse figuren die geen waarde aan materie hechten, krijg je daar ook weer een hele speech over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 16:03:
En met een beetje pech zijn het linkse figuren die geen waarde aan materie hechten, krijg je daar ook weer een hele speech over...
doet niet terzake lijkt me..
en dat terug betalen gebeurt ook wel eens (zie de ouders van van die jochies die met z'n 10en een treinstel aan de NS moeten betalen ofzo)

femme, je had toch al een sper diff er in zitten?
zou vet zijn als hij eindelijk weer eens op de weg kan :)

@heuving, ben je echt gelijk verliefd op de Z4 geworden? omdat je helemaal niet nog naar andere ook leuke sportwagens rond kijkt :)
verder vind ik het raar dat mensen het naar vinden als ze vragen hoe heuving aan die 7 serie komt, dat is toch niet zo gek, de meeste jonge jongens kunnen op die leeftijd hun eerste golfje betalen omdat ze stratenmaker of een ander willekeurig beroep dat je al werkende leert na je middelbare school. Of deze zijn net afgestudeerd en hebben er dus ook het geld niet voor :)
lijkt mij bij de meeste mensen echt niet kwaad bedoelt, het zou ook bij mij snel opkomen om te vragen: hoe heb je eigenlijk dit bij elkaar verdient als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Dat heeft hij dus uitgelegd... Maargoed, dat blijft toch hollands he, 'waar doet hij het van?'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Is toch niet Nederlands. Het is gewoon interesse.

Echt Nederlands zou het gedrag afkeuren en met de vinger wijzen, maar goed. Ik ken ook een paar gasten die zo jong (mijn leeftijd) al wat geld hebben idd, lekker boeiend allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

GoldenSample schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 16:35:

femme, je had toch al een sper diff er in zitten?
zou vet zijn als hij eindelijk weer eens op de weg kan :)
Er zit inderdaad een sperdifferentieel onder en als hij klaar is over hopelijk drie weken kan ik gaan rijden met een grondig gereviseerde auto. Korte versie van de mods:

- Instelbare Reiger schroefset voor en schokdempers achter, Reiger veren achter
- Bussen in wielophanging vervangen door stuggere exemplaren
- Mov'it remmenset voor met zes zuigers en 380mm remschijven
- Geperforeerde remschijven achter, andere remblokken en stalen gevlochten remleidingen
- Facelift voor- en achterlichten
- Facelift achterbumper, facelift diffuser en Z4-M motorkap
- Lichtgewicht Recaro Pole Position racekuipen voorzien van stoelverwarming, extra vulling met traagschuim, leren bekleding en Schroth driepuntsgordel.
- Voltphreaks Li-Fe-accu (3kg)
- Vier uitlaatpijpen, aangepaste Alpina-einddemper

Vervolgens moet er nog die ESS-compressor op om het vermogen op te krikken naar meer dan 450pk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

@femme, bommetje ;)
maar wanneer komt die GT3 uit je avater nu ;) , dat vind ik toch net even wat strakker eerlijk gezegd :P
418O2 schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 17:04:
Dat heeft hij dus uitgelegd... Maargoed, dat blijft toch hollands he, 'waar doet hij het van?'
dat weet ik ook wel hoor :+ was als voorbeeld bedoelt :)

[ Voor 18% gewijzigd door GoldenSample op 22-01-2008 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pavla
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-08 23:23
Femme, kunnen we dan weer een filmpje/foto's verwachten? Lijkt me wel heel vet om te zien hoe dit allemaal heeft uitgepakt :)

Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Waar Femme het van doet weten we allemaal wel natuurlijk!

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 00:28:
Waar Femme het van doet weten we allemaal wel natuurlijk!

;)
Één of andere tech-site toch?

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:19

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

http://www.bmwdriversclub...=34&page=viewtopic&t=6151

_O-

Hij is zooooooo fout, maar zo enorm vet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Jammer dat het interieur rood is... Hij ziet er verder bijzonder strak uit.
Toen ik op zoek was naar een auto, heb ik ook wel een Compact gezien met een rood interieur... echt, ik snap niet waarom mensen daar ooit voor gekozen hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
Daniël schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 10:24:
Als je een nieuwe Z4-M koopt ben je in mijn ogen volslagen gestoord. Het is zo ongeveer het hardst afschrijvende BMW-model dat er is, in ieder geval procentueel. Een nieuwe kost 82k (oude prijs), terwijl een gebruikte van minder dan een jaar oud met 13k gereden 17 mille goedkoper is. Jan de Jong heeft er eentje die 800 op de teller heeft voor 7000 euro minder dan de nieuwprijs. Met een beetje onderhandelen krijg je daar nog wel aardig wat vanaf, deze auto's liggen slecht in de markt. Over het Duitse aanbod hoeven we het helemaal niet te hebben.
Daarom kijk ik toch maar naar occassions ja :)
Het is toch wel kapitaal vernietiging.

@ GoldenSample: Niks persoonlijks, maar gebruik even de search-functie. Ik heb het al een paar keer verklaard en dit moet een BMW topic blijven en geen 'heuving-topic'
En ja, ik ben wel echt verliefd op de Z4 M ;) Daarom vind ik m ook een stuk vetter dan een SLR of Carrera GT. Punt is, Z4 M is gewoon great fun. zo'n Carrera GT is wel echt 'uber'sporten, maar ik ben geen pro-coureur, allemaal veel te serieus. En de SLR is dus teveel GT imo.
Omdat de vergelijking van verliefd toch al wordt gemaakt, laat ik het zo stellen:
een SLR of Carrera GT is de playmate of the year, dropdead gorgeous, maar als je dr mee naar bed neemt, blijkt de sex moeilijk en tegen te vallen.
de Z4 M is een heel mooi meisje dat je tegenkomt met uitgaan, waar je heel veel lol mee beleeft en gelijk met dr benen wijdt gaat als in de slaapkamer aankomt.
Als jullie begrijpen wat ik bedoel :+

@ Geqxon: Precies. Van die mensen die briefjes in tussen het raam en deur doen met als boodschap: 'jij vernietigd de aarde!' en dan hopelijk dat ze het bij een briefje laten en niet je spiegel eraf trappen.
Die mensen denken altijd alles beter te weten, zo hypocriet als de *****.
Met hun vieze lange haren en Seveke sjaaltjes.

En waarom die hybride hype? Iedereen rijdt maar in een Hybride auto om correct bezig te zijn. Zodat ze kunnen zeggen dat ze goed zijn voor het milieu. Maar ze rijden ook weer niet echt met plezier in hun afschuwelijke Prius.
Ik daarentegen, tuf wel lekker door in mn 4,5 L V8 met veel plezier en heb een fok de rest attitude :)
(je had een gevoelige snaar geraakt met de linkse-rakkers opmerking, heeft te maken met een mening vormen door ervaringen).
Eigenlijk is het dan juist extra leuk, om een Hummer H1 te rijden (niet de neppe H2 natuurlijk). Juist om die mensen even flink te fokken. Want die lopen rood aan als ze een Hummer voorbij zien rijden :+

[ Voor 15% gewijzigd door Heuving op 23-01-2008 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 23:24
Heuving schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 10:22:
[...]

@ GoldenSample: Niks persoonlijks, maar gebruik even de search-functie. Ik heb het al een paar keer verklaard en dit moet een BMW topic blijven en geen 'heuving-topic'
En ja, ik ben wel echt verliefd op de Z4 M ;) Daarom vind ik m ook een stuk vetter dan een SLR of Carrera GT. Punt is, Z4 M is gewoon great fun. zo'n Carrera GT is wel echt 'uber'sporten, maar ik ben geen pro-coureur, allemaal veel te serieus. En de SLR is dus teveel GT imo.
Omdat de vergelijking van verliefd toch al wordt gemaakt, laat ik het zo stellen:
een SLR of Carrera GT is de playmate of the year, dropdead gorgeous, maar als je dr mee naar bed neemt, blijkt de sex moeilijk en tegen te vallen.
de Z4 M is een heel mooi meisje dat je tegenkomt met uitgaan, waar je heel veel lol mee beleeft en gelijk met dr benen wijdt gaat als in de slaapkamer aankomt.

@ Geqxon: Precies. Van die mensen die briefjes in tussen het raam en deur doen met als boodschap: 'jij vernietigd de aarde!' en dan hopelijk dat ze het bij een briefje laten en niet je spiegel eraf trappen.
Die mensen denken altijd alles beter te weten, zo hypocriet als de *****.
Met hun vieze lange haren en Seveke sjaaltjes.

En waarom die hybride hype? Iedereen rijdt maar in een Hybride auto om correct bezig te zijn. Zodat ze kunnen zeggen dat ze goed zijn voor het milieu. Maar ze rijden ook weer niet echt met plezier in hun afschuwelijke Prius.
Ik daarentegen, tuf wel lekker door in mn 4,5 L V8 met veel plezier en heb een fok de rest attitude :)
(je had een gevoelige snaar geraakt met de linkse-rakkers opmerking, heeft te maken met een mening vormen door ervaringen).
Eigenlijk is het dan juist extra leuk, om een Hummer H1 te rijden (niet de neppe H2 natuurlijk). Juist om die mensen even flink te fokken. Want die lopen rood aan als ze een Hummer voorbij zien rijden :+
Heving, je hebt een mooie auto, en ik vind het leuk om te zien dat het je zoveel plezier doet om erin te rijden, maar wat je nu doet is wel op een heel kortzichtige manier mensen verwijten dat ze kortzichtig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Sjoewe schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 10:32:
[...]

Heving, je hebt een mooie auto, en ik vind het leuk om te zien dat het je zoveel plezier doet om erin te rijden, maar wat je nu doet is wel op een heel kortzichtige manier mensen verwijten dat ze kortzichtig zijn.
Ik vind het kortzichtig hem kortzichtig te vinden omdat hij kortzichtig zou kunnen zijn over kortzichtigen. Nu jij weer. :+

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
beetje kortzichtig hoor Spiller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 14:52

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@heuving... En een cayman...? Is dat niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Is leuk als dagelijkse auto, maar te perfect. De Z4 M moet je echt in bedwang houden >:)
We hadden allebij tegelijk een proefrit gemaakt in een porsche, hij in de 997 want nog nooit in gereden en ik in de nieuwe boxsterS (caymanS) daar had ik nog niet in gereden. We vonden het allebij wel heel goed rijden, maar te saai als 2e sportauto.

[ Voor 58% gewijzigd door KappeNou op 23-01-2008 11:38 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritzzz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 11:22
_O- Dat is gewoon een rijdend bordeel man :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:22

Daniel

Kapitein NCC-1701
Volgens mij ben je wel redelijk de weg kwijt als je een - met alle respect - redelijk doorsnee sportcoupe als de Z4-M gaat vergelijken met exotische supersporters die minimaal het tienvoudige kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
Daniël schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 13:56:
[...]

Volgens mij ben je wel redelijk de weg kwijt als je een - met alle respect - redelijk doorsnee sportcoupe als de Z4-M gaat vergelijken met exotische supersporters die minimaal het tienvoudige kosten.
Het is voor mij om aan te geven dat ik dus de Z4 M prefereer boven de ultimate cars zegmaar.

@ Spiller: ik had dus maar even erbij gezegd mening gevormd door ervaringen.
Voor zover ik gemerkt heb, zien ze me als de antichrist :+

@ MikeyMan & KappeNou: Te saai ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik zit heel even te twijfelen of ik iets zal gaan proberen...
Ik vind de lichtopbrengst van m'n koplampen niet heel geweldig. Op zich is het wel genoeg, maar het zou best wat meer mogen zijn. Ik wil er absoluut geen Xenon in gaan zetten, zie mijn mening in het topic over het achteraf inbouwen van Xenon verlichting.

Nu kwam ik net op internet een site tegen die Autostyle ( :o :$ ) lampen verkoopt, die 90 - 100 Watt vermogen hebben, ipv de gebruikelijke 50 - 60 Watt die voor de HB4 lampen gelden.

Ik zit nu met 2 puntjes... Kan ik m'n 51 Watt Philips premium lampen ongestraft vervangen voor die zwaardere versies, zonder dat ik vuurwerk in m'n zekeringenkast krijg (die krijgt namelijk wel 80 Watt, of bijn 7 ampère meer te verwerken), en zouden m'n koplampen er door beschadigd kunnen raken door de extra hitte van die dingen?

Daarnaast is het natuurlijk de vraag of deze lampen wel echt meer licht geven, aangezien Philips over het algemeen wat betere lampen maakt dan een willekeurig B-merk (die overigens vaak van GE zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
deepbass909 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 16:37:
Ik vind de lichtopbrengst van m'n koplampen niet heel geweldig. Op zich is het wel genoeg, maar het zou best wat meer mogen zijn. Ik wil er absoluut geen Xenon in gaan zetten, zie mijn mening in het topic over het achteraf inbouwen van Xenon verlichting.

Nu kwam ik net op internet een site tegen die Autostyle ( :o :$ ) lampen verkoopt, die 90 - 100 Watt vermogen hebben, ipv de gebruikelijke 50 - 60 Watt die voor de HB4 lampen gelden.

Ik zit nu met 2 puntjes... Kan ik m'n 51 Watt Philips premium lampen ongestraft vervangen voor die zwaardere versies, zonder dat ik vuurwerk in m'n zekeringenkast krijg (die krijgt namelijk wel 80 Watt, of bijn 7 ampère meer te verwerken), en zouden m'n koplampen er door beschadigd kunnen raken door de extra hitte van die dingen?

Daarnaast is het natuurlijk de vraag of deze lampen wel echt meer licht geven, aangezien Philips over het algemeen wat betere lampen maakt dan een willekeurig B-merk (die overigens vaak van GE zijn).
Dan zou ik eerder voor een goede philips lamp gaan. Zoiets als dit: >xtreme-power< of >Nightguide< of >bluevision<

[ Voor 71% gewijzigd door KappeNou op 23-01-2008 17:03 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah... Vraag is wat het mag kosten... Maar die 100 watt lampen zijn niet geheel veilig...
Lampunits kunnen inderdaad weleens smelten, evenals bedrading... Zekeringkast is minder een probleem, als dat tever gaat, gaat de zekering vanzelf kapot...

Ik zou een van de volgende dingen doen:
- Goede philips lamp erin
- PIAA setje op de kop tikken
- Toch xenon erin... Neem aan dat je dat in principe niet wilt om de kleur ofzo... De wat betere setjes zijn ook in <5500K te krijgen... Ziet er wat beter uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Plaatje van de Mov'it remklauw en 380mm remschijf met een 20 eurocent munt erbij ter vergelijking. Dit is tamelijk fors gedimensioneerd spul :9 :

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/pZzHH4YeyJKjGDYy2wDIJiom/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/R7gdtoM2lbuLwS1diSn4r54b/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Dat zijn beste stoppers! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Femme schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 18:16:
Plaatje van de Mov'it remklauw en 380mm remschijf met een 20 eurocent munt erbij ter vergelijking. Dit is tamelijk fors gedimensioneerd spul :9 :

[afbeelding]

[afbeelding]
hoe groot worden je schijven achter eigenlijk?
Ze pasten toch niet onder je Alpina velgen? hoe heb je dat nu opgelost, met spacers?
[...]

*knip*
nogmaals :) : ik weet prima hoe je aan je auto komt etc. 8)7 ik had 't alleen even over waarom het 'taboe' is bij sommigen z'n vraag: hoe kom je d'r aan? :)

doelde eigenlijk meer op toch ook leuke sportwagens van bijvoorbeeld een Porsche cayman oid :) z'n supercar als een Carera GT en ook een SLR vergelijken gaat zoals daniël zegt een beetje ver gezien deze in een totaal andere prijscategorie opereren (of het moet jou natuurlijk niet uitmaken :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
en zouden m'n koplampen er door beschadigd kunnen raken door de extra hitte van die dingen?
ik heb er van die fellere lampen in gehad en na een paar maanden kon ik de koplampen wegsmijten. Het plastic voor de lamp was compleet weggesmolten :P
Ik zou je niet meer zo kunnen vertellen welk merk het was maar ik zou wel oppassen wat je d'r in prikt.

Heb nu andere koplampunits van Hella met angel-eyes. Misschien niet zo mooi (volgens sommigen) maar ze geven wel een stuk meer licht en ook niet zo verspreid als de originele koplampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51

Niet doen is het enige advies dat ik je kan geven.. Die dingen verstoken bijna 2x zoveel energie en worden dus heel wat warmer.. Verder is de bedrading niet berekend op een (bijna) verdubbeling van de stroom en gewoon een wat zwaardere zekering erin is natuurlijk ook geen oplossing..
Ik zelf zit al een poosje te twijfelen over het inbouwen van Xenon in mijn E30.. Ik weet niet of je zelf ooit in een E30 gereden hebt in het donker, maar het feit dat op sommige fora de koplamen vergeleken worden met theelichtjes zegt wel genoeg denk ik zo :P Als je echt te weinig licht hebt zou ik gewoon een Xenon setje aanschaffen.. :)

En als je Xenon neemt met 4300K of 4500K is het gewoon wit zonder sjonnie achtige blauwgloed (dat is namelijk het punt dat me het meest tegenhield, de sjonnielook).. Op het moment rijd ik niet meer dagelijks in m'n E30 waardoor de noodzaak van goede verlichting een stuk minder is geworden, dus ik wacht nog even met aanschaf van Xenon... Waarschijnlijk gaat hij toch helemaal uit elkaar binnenkort met als doel er weer een showroom-waardige automobiel van te maken.. :)
GoldenSample schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 18:59:
[...]
nogmaals :) : ik weet prima hoe je aan je auto komt etc. 8)7 ik had 't alleen even over waarom het 'taboe' is bij sommigen z'n vraag: hoe kom je d'r aan? :)
Het is volgens mij niet zozeer een taboe, maar ik zou op het gegeven moment ook moe worden als ik elke keer weer dezelfde vraag moest beantwoorden.. Hier op tweakers moet je toch sowieso eerst zoeken voor je een vraag stelt? :p

[ Voor 10% gewijzigd door DuDePrOdUcTiOnS op 23-01-2008 19:44 ]

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

GoldenSample schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 18:59:
[...]

hoe groot worden je schijven achter eigenlijk?
Ze pasten toch niet onder je Alpina velgen? hoe heb je dat nu opgelost, met spacers?
Achter hebben de schijven de standaard maat. Er komen wel betere remblokken op. 80 procent van de remwerking wordt door de voorwielen uitgevoerd dus voor de rembalans zou het niet zo'n probleem moeten zijn dat de voorremmen veel krachtiger zijn.

De vorige remmenset (342mm doorsnede met 4-pots zuigers) bracht de voorwielen 24mm naar buiten. Dit was teveel om makkelijk op te lossen. Mijn werkplaats zegt de wielkasten wel wat te kunnen verbreden maar niet zoveel, je komt dan aan erg specialistisch en prijzig werk voor het maken van mallen en polyester plaatdelen.

De nieuwe set brengt het wiel 16mm naar buiten. Dit kan wel opgelost worden. Mov'it heeft een van mijn voorwielen erbij gehad en een naaf en schokdemper laten aanrukken om de maten te kunnen vaststellen. Ik ga ervan uit dat het nu goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

KappeNou schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 17:01:
[...]

Dan zou ik eerder voor een goede philips lamp gaan. Zoiets als dit: >xtreme-power< of >Nightguide< of >bluevision<
MikeyMan schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 17:18:
[...]

Tsjah... Vraag is wat het mag kosten... Maar die 100 watt lampen zijn niet geheel veilig...
Lampunits kunnen inderdaad weleens smelten, evenals bedrading... Zekeringkast is minder een probleem, als dat tever gaat, gaat de zekering vanzelf kapot...

Ik zou een van de volgende dingen doen:
- Goede philips lamp erin
- PIAA setje op de kop tikken
- Toch xenon erin... Neem aan dat je dat in principe niet wilt om de kleur ofzo... De wat betere setjes zijn ook in <5500K te krijgen... Ziet er wat beter uit...
Wat Philips betreft, daar heb ik maar keuze uit 2 soorten, namelijk Premium (de standaard Philips) of Bluevision. Andere smaken maakt Philips niet in de HB4 (9006) uitvoering. Bluevision is niet direct wat ik zoek, hoewel die door de wittere/blauwere kleur wel meer licht (lijken) te geven, en Philips claimt zo'n 30% meer licht dan een Premium lamp. Dat gaat wel ten koste van de levensduur, maar dat geldt voor praktisch elke lamp met een hogere lichtopbrengst bij gelijk wattage.

Bang voor smelten ben ik niet direct. Over het algemeen smelten eigenlijk alleen de lenzen, en die zijn bij de Compact met HB3/HB4 lampen van glas. Bang voor smeltende draden ben ik eerder. Andere units is natuurlijk een mogelijkheid, maar de lichtopbrengst van Hella Angeleyes zal weinig hoger zijn. Het vermogen van de gebruikte lamp is praktisch gelijk (HB4 en H7 ontlopen elkaar praktisch niet in lichtopbrengst). Daarnaast zijn de HB3/HB4 units ook van Hella, en de daarbij behorende kwaliteit ;)

PIAA-setjes zijn op zich goed te vinden op e-bay, en de lage dollar-koers maakt het wel aantrekkelijk. Ik zit te denken over dit setje (PIAA Platinum Mirror White HID 4100K 9005 9006 HB4 Bulb) of deze (PIAA Xtreme White Plus HB4 9006 HID Headlight 55W Bulbs). Samen met deze (PIAA Xtreme White Plus HB3 9005 HID Headlight 55W Bulbs)voor het grootlicht (het klinkt ongeloofwaardig, maar in het groene hart gebruik je het grootlicht ook nog serieus).

[ Voor 3% gewijzigd door deepbass909 op 23-01-2008 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Het glas is ook een secundair probleem... Je reflector zal eerder een probleem zijn...

Overigens, vrijwel alle lampen van philips zijn te krijgen als HB4... Staan alleen niet als zodanig op de nederlandse site, aangezien ze hier amper voorkomen...

Maar... HID geen optie dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Laatst online: 14:39
[...]

met andere woorden...je wil die auto om meiden op te pikken? :+

[/hk modus]
nee hoor, erg mooie bak maar voor dat geld zou ik zelf iig iets anders kiezen denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

DuDePrOdUcTiOnS schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 19:41:
[...]
Ik weet niet of je zelf ooit in een E30 gereden hebt in het donker, maar het feit dat op sommige fora de koplamen vergeleken worden met theelichtjes zegt wel genoeg denk ik zo :P Als je echt te weinig licht hebt zou ik gewoon een Xenon setje aanschaffen.. :)
Ik vond het bij die van mij eigenlijk nogal meevallen (type 1, dus niet dat 1 lamp een projectording is), vond er eigenlijk behoorlijk goed licht vanaf komen.
Als je ze maar gewoon fatsoenlijk afgesteld hebt, die van mij heb ik een keer op een donker landweggetje afgesteld, dat ze elkaar mooi raakten in de verte zonder meteen verblindend te staan.
Geen klagen over gehad.
Mn 02 ook niet trouwens, maar het is wel fijn als je goede lampen en goede glazen en een goede reflector hebt, anders gaat het hard achteruit.

En over remmen gesproken, die van mij krijgt binnenkort ook een upgrade, moet alleen de klauwen nog ergens zien te vinden (van een ovlov 240 turbo, 4-zuiger dingen).
Niet zo drastisch en geil als dat van Femme, maar mn auto heeft ook een 350pk en aantal kg minder, dus dan is dr ook automatisch wat minder nodig :+
Schijven zijn van een E21 323i, de naven van een E21 4-cilinder (behalve de 320i).
Afbeeldingslocatie: http://www.zeke.nl/hosting/harrie/1602/Remmen/Remschijven1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.zeke.nl/hosting/harrie/1602/Remmen/Remschijven2.JPG

Van 240mm ongeventileerd naar 255mm geventileerd, moet vast wel iets uithalen (en ja, die ene 02 schijf daar is zo gaar als de ziekte :P)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

MikeyMan schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 22:40:
Het glas is ook een secundair probleem... Je reflector zal eerder een probleem zijn...

Overigens, vrijwel alle lampen van philips zijn te krijgen als HB4... Staan alleen niet als zodanig op de nederlandse site, aangezien ze hier amper voorkomen...

Maar... HID geen optie dus?
Nee, ik heb zelf een pest hekel aan HID-lampen. Xenon kits die in een halogeen koplamp is sowieso not done wat mij betreft. Een halogeen koplamp is niet gebouwd voor xenon en geeft daardoor teveel strooilicht. De complete koplamp vervangen zie ik ook niet zitten, deels omdat achteraf inbouwen bijna nooit goed gaat (afstelling goed krijgen is zelfs voor een geoefend monteur nog zo goed als onmogelijk, waardoor je alsnog verblinding krijgt). Daarnaast vind ik het veelste kostbaar worden.

Wat betreft Philips lampen, ik was van mening dat Philips echt alleen maar Premium en BlueVision had (ik heb 2 jaar voor Hella gewerkt, die de officiële distributeur is voor de Philips lampen in Nederland, en daar heb ik nooit anders gezien dan deze...) Maar als ik op ebay kijk, zie ik inderdaad ook andere varianten, waaronder de VisionPlus... Overigens is de BlueVision op zich ook nog een mogelijkheid, aangezien die ook een kleurtemperatuur van 4000k heeft, hetzelfde als de PIAA's die ik had gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah... Ik zie wat dat betreft meer kwaad in die 90/100 watt lampen dan in een hid setje... Ook daar zul je namelijk een bak strooilicht mee krijgen, waarschijnlijk...

Vind overigens de Visionplus lampen prettiger dan de bluevisions...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
4x2 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 23:04:
[...]

Ik vond het bij die van mij eigenlijk nogal meevallen (type 1, dus niet dat 1 lamp een projectording is), vond er eigenlijk behoorlijk goed licht vanaf komen.
Als je ze maar gewoon fatsoenlijk afgesteld hebt, die van mij heb ik een keer op een donker landweggetje afgesteld, dat ze elkaar mooi raakten in de verte zonder meteen verblindend te staan.
Geen klagen over gehad.
Mn 02 ook niet trouwens, maar het is wel fijn als je goede lampen en goede glazen en een goede reflector hebt, anders gaat het hard achteruit.
Type I lampen vallen idd mee, ik had er misschien bij moeten zetten dat ik een Type II heb (Touring, dus alleen Type II).. :)

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

MikeyMan schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 23:13:
Tsjah... Ik zie wat dat betreft meer kwaad in die 90/100 watt lampen dan in een hid setje... Ook daar zul je namelijk een bak strooilicht mee krijgen, waarschijnlijk...

Vind overigens de Visionplus lampen prettiger dan de bluevisions...
Dat zal wel meevallen, een 90 Watt gloeilamp geeft nog lang niet zoveel licht als een 35 Watt xenon lamp. Daarnaast zijn de lenzen en reflector ontworpen voor een gloeidraad op die positie. Bij een Xenon lamp is de lichtbron iets anders, waardoor de lenzen en reflectoren minder efficiënt werken.

VisionPlus lampen zijn overigens ook nog een mogelijkheid. Het nadeel van die lampen is alleen dat ze aanzienlijk minder lang meegaan. Maar goed, ik heb dan 4 lampen op voorraad (goedkope b-merk die erin zaten, en Philips Premiums, die er nu in zitten).

Ik heb ook al 2 reflectoren klaar liggen om de huidige te vervangen. Ze komen uit units die ik voor weinig heb gekocht. 1 daarvan is inmiddels gereinigd (rot klus, want het chroom is heel kwetsbaar en je veegt het er zo af...), de andere moet nog gedaan worden. Dit wil ik wel zo snel mogelijk gedaan hebben, zodat ze omgewisseld kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

DuDePrOdUcTiOnS schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 23:20:
[...]

Type I lampen vallen idd mee, ik had er misschien bij moeten zetten dat ik een Type II heb (Touring, dus alleen Type II).. :)
Het grappig is wel, dat de E30 en E34 lampen in heel veel voertuigen zijn gebruikt (waaronder heel veel kitcars en speciale voertuigen). De meest creatieve was wel een SRV-wagen.
Ga er maar vanuit dat als je een bus of ander voertuig ziet met ronde lampen van ongeveer 7 cm doorsnede, zonder lens-projectie, het een lamp uit de E30 of E34 is. Is hij groter, dan is er heel waarschijnlijk de lamp van de Golf I gebruikt (die ook in de Polo zat, en de T3 en T4 van VW). Deze lamp zit ook in de Hummer (H1 én H2). :X
Overigens komt dit vaker voor. Bova (van de Touringcars) gebruikte op een gegeven moment de lampen die ontworpen waren voor de Ferrari F40. De eerste bussen hadden zelfs het Ferrari-logo in de lampen staan. Helaas vond Ferrari het een minder goed idee, en eiste dat Hella deze lampen niet meer verkocht met het Ferrari-logo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik was niet stuk van die Visionplus dingen. Niet echt meer licht, maar wel van die irritante kleurtjes die je aandacht trekken. Niet mijn ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kleurtjes???

Ben je niet in de war met een ander type?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@Timmert
Volgens mij bedoel jij de NightGuide, die heeft 3 verschillende tinten, namelijk geel richting de tegenligger, blauw (kleur van de BlueVision) in de richting van de verkeersborden en gewoon voor de verlichting van de weg. Dat is inderdaad een lamp waar je aan moet wennen, maar wel erg goed is (m'n ouders gebruiken die, en een goede vriend van mij ook). Hij combineert zo goed mogelijk alle voordelen van de verschillende soorten lampen die Philips maakt.

Ik kom overigens net nog een andere lamp van Philips tegen, die net uit is. De X-treme Power. Philips claimt dat hij 80% meer licht geeft dan een standaard lamp.
Wat ik erover lees, moet hij beter zijn dat de beste lamp die verkrijgbaar was, namelijk de PIAA Xtreme White, maar een stuk goedkoper. Maar uiteraard is die ook niet in Nederland verkrijgbaar als HB4...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Heuving schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 13:32:
[...]

Ik mag het hopen.

Niet dat een volwassene bij zijn volle verstand zoiets doet :X
Bij m'n broer in de straat was er dus wel een volwassen kerel die dat deed.

's Avonds tijdens het hond uit laten. Gewoon alle auto's die verkeerd geparkeerd stonden (er was een groot parkeerplaatsen tekort in de nieuwbouw wijk :X)
Die gast hebben ze toen wel gepakt door een camera te plaatsen (door de politie).

Die kerel had voor meer dan € 60.000 aan lakschade toegebracht :X

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Die is er al een tijdje hoor... ;)
Overigens; ook de visionplus lampen gaan ondertussen een aardige tijd mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

2 jaar geleden scoorde de H7 visionplus lampen op 24 volt welgeteld 300 uur... Niet echt geweldig dus, zeker niet als je, zoals ik, altijd met je lampen aan rijdt.

Die X-treme Power lampen waren een jaar geleden nog niet op de markt in Nederland (toen zat ik nog bij Hella).

Maar ik heb de X-treme power gevonden in de HB4/9006 uitvoering *O* Een setje kost, inc verzending €31, vrij prijzig, maar een HB4 Premium plus kost ook al ruim €20, dus in dat opzicht valt het wel weer mee. Ik ga ze vanavond nog bestellen, en laat weten hoe ze zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

24 volt...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Grootheidswaanzin in zn 3tje, denkt nu al dat ie een vrachtwagen heeft :')

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Nee, toen ik bij Hella werkte, waren er serieuze problemen met de 24V. H7 Visionplus lampen. Transport- en busbedrijven moesten toen ongeveer elke week de lampen vervangen, omdat ze op waren. Dit gold toen iig ook voor de 12V varianten, maar die branden over het algemeen geen 24/7, terwijl een stadsbus daar wel een goede gooi naar doet. Hetzelfde probleem deed zich overigens in eerste instantie ook voor bij de 1e generatie Nightguide lampen.

Maar de X-treme power lampen (en 2x visionplus voor grootlicht), zijn besteld en worden hopelijk snel vanuit de US of A opgestuurd.

@Spiller
Mijn Compact is ook heel groot!!! :p (naast een Peugeot 306 lijkt hij ook serieus groot :X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

oepsie... dubbel...

[ Voor 96% gewijzigd door deepbass909 op 24-01-2008 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
Naboo schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 23:48:
[...]

Bij m'n broer in de straat was er dus wel een volwassen kerel die dat deed.

's Avonds tijdens het hond uit laten. Gewoon alle auto's die verkeerd geparkeerd stonden (er was een groot parkeerplaatsen tekort in de nieuwbouw wijk :X)
Die gast hebben ze toen wel gepakt door een camera te plaatsen (door de politie).

Die kerel had voor meer dan € 60.000 aan lakschade toegebracht :X
Is ie al klaar met betalen van die € 60.000,- ?

@ GoldenSample: Helaasch, anders had ik al een Gallardo, CLK DTM-AMG en 2 Z4 M's erbij ;)
laat ik het nog iets simpeler uitleggen, Ik vind die ultimate supercars allemaal te serieus. hoeft van mij niet zo nodig.
Ik zou echt liever de Z4 M willen dan een SLR, als je dan de waarde van de auto buiten beschouwing laat.

@ Femme: Mooi spul :D Hopelijk komt de tweaker BMW meeting nog ergens in het voorjaar 8)

@ Deepbass909: Daarom vind ik die golfjes en oude 3ers met na-inbouw Xenon zo vervelend met hun na-inbouw Xenon in mn face :X

@ Bolleh: Klopt O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@Heuving
Vooral oetl*llen die Xenon pitten in hun Halogeen lampen steken, mogen van mij van de weg geplukt worden... Je ziet steeds vaker een auto rijden die dan een hele "wolk" aan blauwlicht voor zich heeft. Als je dan vervolgens ziet dat er blijkbaar Xenon pitten in een "ouderwetse" reflector lamp, met lenzen in het glas zitten, dan vraag je je af wat het iq van zo'n gast is... Ja, hij ziet meer, maar iedereen om hem heen ziet nog maar 1 ding, namelijk zijn koplampen...
Koplampunits vervangen zou opzich een betere optie zijn, maar dan zit je al snel aan €500 tot €1000 voor alles bij elkaar, en dat vind ik toch echt teveel voor een auto die voor €2000 tot €5000 op het moment van eigenaar verwisseld.

Nu maar rustig afwachten tot m'n pakketje uit de US of A aankomt, en hopen dat de Duane niet te nieuwsgierig is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Die 02 wil ik ook xenon in (en dan mooi 4-5000K, hoe witter hoe beter), alleen met die originele lampen ga ik dr niet aan beginnen.
Maar voor een golf 1 heb je allerlei spul met helder glas en die lampen hebben dezelfde diameter, dus dat zou nog wel eens het proberen waard zijn.
Alleen of het staat op zo'n oude auto....

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
Als jullie het niet erg vinden nog 1 post over auto's die in de onbetaalbare schaal vallen.

Het design verschil tussen de Maybach en S-klasse is minimaal/verwaarloosbaar.
Het is niks meer of minder dan opgeschaalde S-klasse met Maybach badges.

De Rolls Royce Phantom is ook simpel een opgeschaalde versie van de BMW 7er.
Alleen heeft BMW het WEL goed gedaan. Het is hetzelfde, maar allemaal net even ietsje anders en beter uitgevoerd.

Voorbeelden:
Afbeeldingslocatie: http://www.heuving.eu/VARIOUS/RRPDC.jpg
De meeste hier zullen dit beeld wel meteen herkennen als het standaard BMW PDC scherm. Inclusief de rest van de User Interface van het display, let op het, Phone connected! en return knopje :)
Ook de licht sensor is duidelijk zichtbaar in het midden onderaan. Bij de 7 zit ie links naast het scherm.

De constructie van het open dak is ook gelijk aan dat van de 7er.
Afbeeldingslocatie: http://www.forbesautos.com/nmxs/streamer/2005/rolls_royce/phantom/all/misc_int?WID=480&HEI=320&RGN=0.22077922077922077,0.22077922077922077,1,0.6623376623376623&BG=255
Let bijvoorbeeld ook op de console constructie net onder het raam.

En Uiteraard het iDrive systeem :)
Afbeeldingslocatie: http://www.forbesautos.com/nmxs/streamer/2007/rolls_royce/phantom/all/r_seat_console?WID=480&HEI=320
Let ook op de layout van de airco met de 2 sigaretten aanstekers. Ook de stoelverwarming knop zullen de meeste van jullie wel herkennen.

Aangezien ik eigenlijk nog nooit bij een review dit echt goed belicht heb gezien, even deze post :)

edit:
deze was ik nog vergeten:
Afbeeldingslocatie: http://www.diseno-art.com/images_2/rolls-royce-phantom-drophead-coupe-console.jpg
De stoelverstelling is ook identiek aan die van de 7er.
Alleen dan een joystickje ipv een knop.

[ Voor 6% gewijzigd door Heuving op 24-01-2008 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Een 7 zou niet m'n eerste keus zijn... Zeker het huidige model niet...

Maar als ik moest kiezen tussen een 7 en een Phantom, toch liever de eerste...
Vind die Phantom echt hondslelijk... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Een Phantom is ook niet echt mijn ding. Nog even afgezien van de afmetingen van het voertijg is vooral het dashboard te walgelijk om langdurig gebruik te willen maken van deze auto.

Bejaardenhuissfeer:

Afbeeldingslocatie: http://www.a3detna.com/multimedia/data/media/162/2004-Rolls-Royce-Centenary-Phantom-Interior-1280x960.jpg

Doe mij dan maar een dikke zeven:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dmwTofWwg12TlhbVQBa4iPS6/full.jpg

Een A8 heeft een wat mooie dashboard. De S-klasse is ook gewoon goed geslaagd, maar ik zou dan voor de ultieme bad ass coupé gaan, de CL. Lexus is in mijn optiek nog altijd veruit de minste in de klasse qua uitstraling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
In die phantom hoor je ook alleen achterin te zitten :P

Ik zou persoonlijk de S8 of vernieuwe quattroporte nemen

Afbeeldingslocatie: http://media.autobild.de/bild/F/174237991d94fd240e99d487f11b223f_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://media.autobild.de/bild/7/74b3f42f040e1060214ed23529145ec7_1.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door KappeNou op 24-01-2008 19:22 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Femme schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 18:23:
Een Phantom is ook niet echt mijn ding. Nog even afgezien van de afmetingen van het voertijg is vooral het dashboard te walgelijk om langdurig gebruik te willen maken van deze auto.

Bejaardentehuissfeer:

[afbeelding]

[afbeelding]

Een A8 heeft een wat mooie dashboard. De S-klasse is ook gewoon goed geslaagd, maar ik zou dan voor de ultieme bad ass coupé gaan, de CL. Lexus is in mijn optiek nog altijd veruit de minste in de klasse qua uitstraling.
Afbeeldingslocatie: http://www.alpina-automobiles.com/galerie/b7/800/gal_B7_img03.jpg

Alpina B7. Beh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
Femme schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 18:23:

Bejaardentehuissfeer:

[afbeelding]

[afbeelding]

Het interieur van de Phantom vind ik ook wel wat minder geslaagd. Front is helemaal goed, achterkant is dan ook wel weer een beetje jammer.

B7 blijft wel echt gewoon bruut :D iig mooier dan een Phantom.

Lexus blijft japans he... het was dramatisch, nu is het al beter. maar nogsteeds net niet.

S-klasse vind ik persoonlijk lelijk. Totdat je het AMG pakketje erop gooit. Dan klopt ie wel.
Bij voorbeeld de uitgeklopte wielkasten en mistlichten, dat ziet er niet uit in de standaard uitvoering.

@ KappeNou: de backseat van de Phantom stelt echt niet veel voor. Is absoluut geen match voor zijn concurrent de Maybach. En volgens de rappers, is het mogelijk om zelf te rijden in de phantom zonder dat iedereen denkt dat je een chauf bent.
Quatroporte blijft italiaans, blijft kapot gaan en blijft inferieure materialen in vergelijking met zijn duitse maatjes.
Of natuurlijk net zoals de Palm invest oplichters een S65 AMG, 4s Targa en 12 bentley's bestellen :')

@ Geqxon: Juistem. dat is wel het nadeel van de B7. net als de uitlaat... Symetrisch uitvoeren, of zo laten.

[ Voor 3% gewijzigd door Heuving op 24-01-2008 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Daar zeg je inderdaad wat; bentley...
Zou mijn keus zijn in de -erg- luxeklasse...

Liefst een klassieke, maar een continental (al dan niet GT) is ook goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Heuving schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 17:01:
De Rolls Royce Phantom is ook simpel een opgeschaalde versie van de BMW 7er.
Daarmee doe je de Rolls Royce wel een beetje tekort. De BMW 7 en de Rolls Royce Phantom zijn twee totaal verschillende auto's.

De duurste 7 kost 180k, de Phantom kost 530k
De 760li is 5.18m lang en 1.90m breed, de Phantom is 5.80m lang en 1.99m breed
De 760li weegt 2100kg, de Phantom 2400kg

Ook de verschillen in afwerking en materiaalgebruik zijn enorm. Het feit dat een paar knopjes (een klein beetje) overeenkomen wil niet zeggen dat de auto's een groot verwantschap hebben.

Die Rolls Royce vind ik echt meesterlijk. Laatst zag ik er weer eens één rijden met een Mercedes S-klasse er achter. Die Mercedes leek echt klein.
Fietsbel schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 20:07:
[...]

Dat is wel een groot verschil in gewicht,maarja lichtgewicht componenten zijn dan ook duur, vandaar het prijsverschil ;)
In al mijn enthousiasme twee nulletjes vergeten. Fixed.

[ Voor 15% gewijzigd door argro op 24-01-2008 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

argro schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 20:01:
[...]

De 760li weegt 2100kg, de Phantom 24kg
Dat is wel een groot verschil in gewicht,maarja lichtgewicht componenten zijn dan ook duur, vandaar het prijsverschil ;)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
in die categorie kan je prijzen niet meer logisch beredeneren ;)

Fietsbel, wanneer ga jij BMW rijden. Dat gespeel met die jappen ontgroei je wel toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:04
KappeNou schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 17:01:
[...]

Ik heb ik mijn compact van die chinese troep gezet. Maar moet zeggen dat het heel lekker kijkt. En volgens mij hebben mensen ook geen last van mijn verlichting. (
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~winne034/BMW/Jan2008_koplampen_klein.JPG
) Zal van het weekend eens een mooie foto maken vanuit de auto.

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Moffin schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 20:49:
[...]

Ik heb ik mijn compact van die chinese troep gezet. Maar moet zeggen dat het heel lekker kijkt. En volgens mij hebben mensen ook geen last van mijn verlichting. (
[afbeelding]
) Zal van het weekend eens een mooie foto maken vanuit de auto.
ik had ook van die chinese troep geloof ik. Zou d'r maar goed mee oppassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Whoehoe, suvlights heeft bericht gestuurd dat het pakket verstuurd is. *O*
Nu maar geduldig afwachten tot de USPS ervoor heeft gezorgt het pakketje ook in Nederland aan komt.
Vanavond reed ik weer over de provinciale weg, en dan valt het me toch wel duidelijk op dat m'n lampen minder licht geven dan ik zou willen...
[...]
Ook de verschillen in afwerking en materiaalgebruik zijn enorm. Het feit dat een paar knopjes (een klein beetje) overeenkomen wil niet zeggen dat de auto's een groot verwantschap hebben.
[...]
Precies. Anders zouden de Ferrari's uit de tijd dat ze net overgenomen waren door Fiat, ook niets meer dan verklede Fiat's zijn... De Ferrari's zaten toen ook vol met knoppen en duidelijk herkenbare onderdelen van Fiat...

[ Voor 23% gewijzigd door deepbass909 op 25-01-2008 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
[...]
Daarmee doe je de Rolls Royce wel een beetje tekort. De BMW 7 en de Rolls Royce Phantom zijn twee totaal verschillende auto's.

De 760li weegt 2100kg, de Phantom 2400kg

Die Rolls Royce vind ik echt meesterlijk. Laatst zag ik er weer eens één rijden met een Mercedes S-klasse er achter. Die Mercedes leek echt klein.
Waarom ik het meld, ik heb nog nooit een vergelijking gezien tussen de 7 en Phantom.
Bijvoorbeeld Top Gear, daar hebben ze het steeds over de Maybach S-klasse, maar nooit over de Rolls Royce 7er ;)
Ik kan me nog best voorstellen dat sommige mensen de dingen niet weten die ik had gepost.

En tuurlijk zit er een immens verschil tussen de 7 en phantom. in iedergeval een veel groter verschil als tussen de 57/62 en S. Bij Rolls Royce hebben ze tenminste nog moeite gedaan om alle 7er gadgets een beetje netjes te verwerken in mooiere/betere materialen enzo.
En natuurlijk het vakmanschap, van de leerlooier, Hout bewerker, e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@Heuving
Je vergeet 1 ding, bij Top Gear zijn ze zo chauvinistisch als de pest, en is de Rolls (net als de Bentley) heilig. Die zullen ze dus nooit onderuit halen. Als het Duits is, komt echter vaak het WWII element weer om de hoek, en grijpen ze elke kans aan om het parade paardje de grond in te boren. De enige Duitse auto's die ik ken, waar ze serieus lyrisch over waren, zijn de BMW m-modelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deepbass909 schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 09:55:
@Heuving
De enige Duitse auto's die ik ken, waar ze serieus lyrisch over waren, zijn de BMW m-modelen.
Die, en de supercars als bijvoorbeeld de Carrera GT en de SLR.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2008 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Ach kom - Top Gear is entertainment puur, het is gewoon leuk om naar te kijken maar het is (IMHO) echt geen serieus auto-test programma. De meningen en criterea waarop ze een auto juist ophemelen of afkraken slaan werkelijk nergens op maar dat maakt het niet minder leuk natuurlijk. Het is gewoon hun eigen mening waar je echt geen waarde aan moet hechten.

Bij aanschaf van een andere (gebruikte) auto, dan pak ik liever de nieuwe ADAC auto bijbel dan dat ik een paar oudere afleveringen van Top Gear ga kijken ;) ;)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
tazzman schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 10:11:
Ach kom - Top Gear is entertainment puur, het is gewoon leuk om naar te kijken maar het is (IMHO) echt geen serieus auto-test programma. De meningen en criterea waarop ze een auto juist ophemelen of afkraken slaan werkelijk nergens op maar dat maakt het niet minder leuk natuurlijk. Het is gewoon hun eigen mening waar je echt geen waarde aan moet hechten.

Bij aanschaf van een andere (gebruikte) auto, dan pak ik liever de nieuwe ADAC auto bijbel dan dat ik een paar oudere afleveringen van Top Gear ga kijken ;) ;)
True.

Kijk ook maar naar de duitse autoprogramma's, heel veel auto info, maar echt verschrikkelijk saai.
Een programma over alleen puur auto's en de techniek is gewoon saai.

Ik vind Jason Plato (T.O.C.A. 2 :D) van Fifth Gear ook wel goed.
En die filmpjes van Petrolhead vind ik grappig, maar ik kan die sjoerd niet uitstaan.

@ Argro: Het is wel een beetje naif om te impliceren dat er zo weinig overeenkomsten zijn tussen de Rolls Royce en 7er. Onderhuids zullen er (denk ik, ik weet het niet zeker) heel veel overeenkomsten zijn.

Edit:
Gisteren mailtje gestuurt naar bmw punkt d e voor BMW welt en een kijkje in de fabrieken.
'We are more than happy to invite you to the BMW factory and our new BMW Welt facility.'

Tijdens het dagje rondkijken krijgt mn auto een full-car checkup. :)

Dus in de lente roadtrip naar Munich :)

[ Voor 20% gewijzigd door Heuving op 25-01-2008 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Heuving schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 11:27:
[...]
@ Argro: Het is wel een beetje naif om te impliceren dat er zo weinig overeenkomsten zijn tussen de Rolls Royce en 7er. Onderhuids zullen er (denk ik, ik weet het niet zeker) heel veel overeenkomsten zijn.
Heb jij niet in een eerdere reactie op mijn post gezegd dat er een immens verschil zit tussen de Phantom en de 7 serie? Of zijn er 2 mensen actief onder de nickname Heuving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
deepbass909 schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 09:55:
@Heuving
Je vergeet 1 ding, bij Top Gear zijn ze zo chauvinistisch als de pest, en is de Rolls (net als de Bentley) heilig. Die zullen ze dus nooit onderuit halen. Als het Duits is, komt echter vaak het WWII element weer om de hoek, en grijpen ze elke kans aan om het parade paardje de grond in te boren. De enige Duitse auto's die ik ken, waar ze serieus lyrisch over waren, zijn de BMW m-modelen.
Maar niet voordat ze 10 minuten hebben gepraat over hoe kut iDrive is en dat ze dan 'ineens' the magic //M-button vinden
Pagina: 1 ... 10 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.