Het grote BMW topic, deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 15 Laatste
Acties:
  • 27.071 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 02:01:
En waarschijnlijk peperduur. De M3 coupe in respectievelijk Nederland, Belgie en Duitsland: EUR 99.498, EUR 69.550 en EUR 66.650. Het wordt maar eens tijd om te gaan verhuizen...
Idd, naar amerika waar die iets van 50K gaat kosten ;) enige nadeel is dat europese auto's daar ongeveer een jaar later uit komen

[ Voor 53% gewijzigd door KappeNou op 17-01-2008 08:06 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-09 11:22

Daniel

Kapitein NCC-1701
In de VS kost de M3 coupe omgerekend 37.000 euro, excl. belastingen. Met hun variant van BTW zit je op 45k. De sedan is nog goedkoper 8)7
Het is dus zeker lonend om er eentje uit de VS te halen, je betaald de BTW daar niet dus dat is 37k netto, vervolgens 10% importheffing (3.700 euro), 19% btw (7.030) en vervolgens de BPM over de waarde van dezelfde auto hier (26.411 euro), totaal iets minder dan 75 mille. Reken dan nog wat los geld voor alle administratie en het vervoer en je bent nog altijd zo'n 20k voordeliger uit dan hier. Heb je alleen iets minder spulletjes maar dat mag de pret niet drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor het gemak kun je ook voor EUR 5000 in Duitsland een verlaten huis kopen, je inschrijven in het gemeenteregister, en de auto op Duits kenteken kopen. :+

Zoals het er nu uit ziet zou ik zelf nog eerder voor een full-options 335i Coupe met M-pakket gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 13:12
Gheezz dit is wel een moeilijk dikke 7:

Afbeeldingslocatie: http://www.7-forum.com/modelle/e65/galerie/760li_individual/ansicht_vorn_1734-b.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.7-forum.com/modelle/e65/galerie/760li_individual/fond_monitore_1666-b.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.7-forum.com/modelle/e65/galerie/760li_individual/cockpit_1669-b.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.7-forum.com/modelle/e65/galerie/760li_individual/mittelkonsole_1683-b.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.7-forum.com/modelle/e65/galerie/760li_individual/innenraum_vorn_1676-b.jpg
Want it.

Overigens is het allemaal wel leuk en aardig, dat ik wat foto's post van mn auto, zo nu en dan.
Maar soms is het ook best vervelend.
Op scootertuning.net had iemand wat foto's lopen te posten van mn auto en daar is nog een hele discussie over ontstaan. Nu wil ik niet zeggen dat die scootergasten geen leven hebben, maar het lijkt er wel verdacht veel op.

[ Voor 6% gewijzigd door Heuving op 17-01-2008 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 12:16
Ik zou er gewoon niet op ingaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 18:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kun je die foto's niet zo hosten dat ze alleen vanaf tweakers te bekijken zijn?

Over die 7; vind vooral die schermpjes achterin niet echt subtiel... En het stuur mag er ook uit...
Verder mogen ze hem hier wel voor de deur zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 14:48

_Arthur

blub

Heuving schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 09:58:
Overigens is het allemaal wel leuk en aardig, dat ik wat foto's post van mn auto, zo nu en dan.
Maar soms is het ook best vervelend.
Dat hout in die 7 is niet echt mijn ding.

En dat die kiddies gaan huilen, lekker belangrijk, jij rijd in een dikke bak.

Bij mijn eerste BMW vond ik het alleen maar prachtig om alle vooroordelen aan te horen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 09:06:
Voor het gemak kun je ook voor EUR 5000 in Duitsland een verlaten huis kopen, je inschrijven in het gemeenteregister, en de auto op Duits kenteken kopen. :+

Zoals het er nu uit ziet zou ik zelf nog eerder voor een full-options 335i Coupe met M-pakket gaan.
Daar word steeds meer op gelet. Ik ken ook iemand die een vakantie huis in spanje heeft en dus een spaans nummerbord had. Hij is toen een keer door de politie aangesproken en heeft een verhaaltje verteld. Toen maar gauw op Nederlands kenteken gezet ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
MikeyMan schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 10:56:
Kun je die foto's niet zo hosten dat ze alleen vanaf tweakers te bekijken zijn?

Over die 7; vind vooral die schermpjes achterin niet echt subtiel... En het stuur mag er ook uit...
Verder mogen ze hem hier wel voor de deur zetten ;)
Die schermpjes in de 7 vind ik net als in de S-klasse best lelijk.
Zo moeilijk kan het toch niet zijn om dat netjes te verwerken?

Heeft iemand enig idee hoe ik die plaatjes kan plaatsen dan?

@ KappeNou: Ach, ik ken iemand die probleemloos met spaans kenteken rond rijdt op zn rode F430.
Hij heeft achterop de auto in chrome 'pimp my ride style letters' LIFE FREE OR DIE staan :X
Maar hij heeft voor zijn oprijlaan ook een vrijheidsbeeld staan van iets van 4 meter hoog, om even aan te geven wat zijn stijl is.

Ik had nog wel een leuk ideetje voor de BMW Meeting.

Wie wil/gaat naar BMW Welt!?

[ Voor 27% gewijzigd door Heuving op 17-01-2008 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heuving schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 12:09:
[...]

Die schermpjes in de 7 vind ik net als in de S-klasse best lelijk.
Zo moeilijk kan het toch niet zijn om dat netjes te verwerken?
Ik gok dat het voor de veiligheid is. BMW kan het niet maken dat de bestuurder van de auto een whiplash krijgt doordat de hoofdsteunen vanwege de schermpjes minder vering hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Goeie vraag hoe je foto's moet locken. Het lijkt me dat dit alleen kan doormiddel van het forum script aan te passen. Op verschillende fora's hebben ze dat ook gedaan. Verder is het natuurlijk altijd mogelijk om je foto te kopieeren dmv print screen.

Tuurlijk kan je wel met zo'n nummerbord rond rijden. Maar het is dus altijd mogelijk dat je in de problemen komt. En ja mensen met F430 en 4 meter hoog vrijheidsbeeld geld zullen dat niet veel interresen ;)

[ Voor 29% gewijzigd door KappeNou op 17-01-2008 12:16 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@ KappeNou
Dan moet je gewoon zorgen dat je je server zo geconfigged hebt dat hij alleen tweakers.net als referrer domain accepteerd. Dan kunnen ze idd nog wel geprintscreened worden, maar dat is toch al weer een extra drempel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:32
Ik vind het knap, op zo'n leeftijd (als het geboortejaar klopt), zo'n dikke 7 te kunnen rijden... :p
Wat doe jij beter dan wat ik doe? :o

[ Voor 15% gewijzigd door eX0duS op 17-01-2008 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:47
leesch het topique. Het is al vaker gevraagd en hij heeft er al eerder antwoord op gegeven

wel typisch dat er elke pagina weer iemand naar vraagt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Ah ok, ik had ook niet verwacht dat je op zo'n vraag in zou gaan. Maar inderdaad, is gewoon welverdiend. :)
Wat ik me wel afvraag, zou je jezelf nou niet een beetje schamen als je (op zo'n leeftijd), zo'n dikke auto rijd? Ik zou me wel bekeken gaan voelen... Koop dan gewoon een wat minder grote auto (M3 ofzo...).

[ Voor 49% gewijzigd door eX0duS op 17-01-2008 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
naja, hij heeft het eerlijk verdient. Ik vind dat je dat best mag zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
eX0duS schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 12:39:
Ik vind het knap, op zo'n leeftijd (als het geboortejaar klopt), zo'n dikke 7 te kunnen rijden... :p
Wat doe jij beter dan wat ik doe? :o
Ik doe niks beter, alleen een beetje anders ;)

eerlijk is eerlijk, ik heb een beetje geluk gehad door op het juiste moment op de juiste plek te zijn.
Daarna heb ik er echt keihard voor gewerkt en mezelf bewezen.
De basis heb ik gelegd bij een Gokbedrijf in Belgie dat internationaal is (duitsland, frankrijk, oostenrijk en finland) daar deed ik ook de automatisering.

En nu chill ik m dus wel hier op kantoor in Rotterdam in het co-locatie bedrijf.

@ Catch22: thanks ;) dit is nu wel echt de laatste keer dat ik het herhaal :+

[ Voor 5% gewijzigd door Heuving op 17-01-2008 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Ach mooi toch. Eerlijk verdiend gewoon, geluk of niet. Je ziet alleen vaak van die jonge "kampmannen" in zulke auto's rijden, daar hoef je dus niet aan te vragen hoe ze aan dat geld komen. ;)
Ik heb helaas een vriendin die geen BMW wil want dat is een "kampbak".
Zelf zou ik mezelf nog wel zien rijden in zo'n ouwere 6. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
eX0duS schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 12:45:
Ach mooi toch. Eerlijk verdiend gewoon, geluk of niet. Je ziet alleen vaak van die jonge "kampmannen" in zulke auto's rijden, daar hoef je dus niet aan te vragen hoe ze aan dat geld komen. ;)
Ik heb helaas een vriendin die geen BMW wil want dat is een "kampbak".
Zelf zou ik mezelf nog wel zien rijden in zo'n ouwere 6. :)
:( hey, dat is Mercedes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik merk nog niet echt veel van de vooroordelen, tuurlijk zijn er zat mensen die het een patserbak vinden, maar dat boeit me niet. Heb wel een voordeel ontdekt, linkshangers gaan véél sneller naar rechts als ze me aan zien komen vergeleken met toen ik in m'n golf en tijdelijke astra reed, lijkt dat ze verwachten dat ik ga kleven/knipperen/rechts inhalen en dus maar uit voorzorg naar rechts gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
johnnyv.nl schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 12:56:
Ik merk nog niet echt veel van de vooroordelen, tuurlijk zijn er zat mensen die het een patserbak vinden, maar dat boeit me niet. Heb wel een voordeel ontdekt, linkshangers gaan véél sneller naar rechts als ze me aan zien komen vergeleken met toen ik in m'n golf en tijdelijke astra reed, lijkt dat ze verwachten dat ik ga kleven/knipperen/rechts inhalen en dus maar uit voorzorg naar rechts gaan.
Ja, dat merk ik ook inderdaad.. Zelfs ook bij de stoplichten, toen ik een Seat Ibiza FR Tdi had wilden nog mensen wel even sporten (Golfje, petje, scheve rug) maar met de BMW is dat ook over ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:55

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ja, erg leuk om te merken dat mensen echt even een baantje voor je opschuiven als je eraan komt. Je kan het vooral goed zien als ze steeds links rijden, tot jij vlak (zeg 2 à 3 seconden afstand) achter ze zit en dan in een gaatje schuiven, en direct achter je weer naar links komen. Dan moet ik altijd wel even gniffelen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

deepbass909 schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 13:12:
Ja, erg leuk om te merken dat mensen echt even een baantje voor je opschuiven als je eraan komt. Je kan het vooral goed zien als ze steeds links rijden, tot jij vlak (zeg 2 à 3 seconden afstand) achter ze zit en dan in een gaatje schuiven, en direct achter je weer naar links komen. Dan moet ik altijd wel even gniffelen.
Dat doen ze bij mijn Mondeo ook wel, kwestie van de juiste aanrijsnelheid kiezen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Idd. Ik ga namelijk niet opzij omdat er toevallig een bmwtje achter me zit :9

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
KappeNou schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 14:27:
Idd. Ik ga namelijk niet opzij omdat er toevallig een bmwtje achter me zit :9
Maar je wordt er wel uitgereden door een 7 in je A4 ;) mmooopp moooooooooopppp :+
(grapje tussen KappeNou en mij)

Het front van een duurdere auto helpt altijd wel. Meestal als er een golfje achter me zit te plakken, ga ik juist NIET aan de kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Niet online
Het rare vind ik altijd dat als ik in een dikke bak rij, ik niet echt de drang voel om hard te rijden ofzo... Zo van "nothing to prove" :P Ligt wel een beetje aan de bak natuurlijk. Tijdje geleden een Maserati GT3200, daarmee ga je natuurlijk wel even kijken hoe hard 'ie kan O-)

Maar ook wel een paar keer een Jag XJ-R, maar dat zijn gewoon cruisebakken. Net als de 7 van Heuving eigenlijk.

Neemt niet weg dat het af en toe lekker is om een beetje extra gas te geven als je bij een stoplicht/tussensprint weg rijdt.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heuving schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 14:32:
[...]
Het front van een duurdere auto helpt altijd wel. Meestal als er een golfje achter me zit te plakken, ga ik juist NIET aan de kant.
Wat dat betreft is de facelift van de E65 juist erg negatief. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Plague schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 14:46:
Het rare vind ik altijd dat als ik in een dikke bak rij, ik niet echt de drang voel om hard te rijden ofzo... Zo van "nothing to prove" :P Ligt wel een beetje aan de bak natuurlijk. Tijdje geleden een Maserati GT3200, daarmee ga je natuurlijk wel even kijken hoe hard 'ie kan O-)

Maar ook wel een paar keer een Jag XJ-R, maar dat zijn gewoon cruisebakken. Net als de 7 van Heuving eigenlijk.

Neemt niet weg dat het af en toe lekker is om een beetje extra gas te geven als je bij een stoplicht/tussensprint weg rijdt.. :P
Dat ben ik wel met je eens ja. Zo'n grote sloep nodigt eerder uit om lekker rustige te cruisen met Arrow Jazz aan en een sigaar in je waffel.

Autobahn rijden met zo'n ding is een ander verhaal :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Heuving schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 14:32:
[...]

Maar je wordt er wel uitgereden door een 7 in je A4 ;) mmooopp moooooooooopppp :+
(grapje tussen KappeNou en mij)

Mag ook wel met 100PK meer :P Ik moet zeggen dat ik wel een groter verschil had verwacht, ook al is het een cruiseschip op wielen ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving

Eigenlijk rijd ik regelmatig automatisch te hard zonder dat ik het door heb. Vooral als ik de muziek wat harder aan heb staan, cruise ik wel, maar toch wel harder dan toegestaan.

Maar ik heb gelukkig pas 2 snelheidsboetes gekregen in mn leven :D 1 van 17 en 1 van 14 euro :)
allebei in een 80 km p/h zone. die van 17 euro was opzich wel een mooie, ik reed iets van 140/150 op de N209 bij Bergschenhoek t.h.v. het tankstation (is daar 2 baans) ik zag m eigenlijk net telaat. Maar alsnog blij dat ik m zag 8)

@ TimmerT: Juist. Jij snapt het leven.
@ Geqxon: Eigenlijk vind ik de 7 voor de facelift ook mooier :9 stuk extremer :D

[ Voor 5% gewijzigd door Heuving op 17-01-2008 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Niet online
Daarom snap ik 't gezeur over mensen met dikke auto's ook nooit: die zorgen er alleen maar voor dat er genoeg geld in 't laatje komt (BPM, BTW, wegenbelasting, benzine, boetes), zodat minder bedeelden ook minder bedeeld KUNNEN zijn, en niet straatarm. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 14:48:
[...]

Wat dat betreft is de facelift van de E65 juist erg negatief. :+
Achterkant van de facelift is echter wel VEEL mooier... En dat is positief voor de overige weggebruikers, want die zullen weinig van de voorkant zien O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plague schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 14:56:
Daarom snap ik 't gezeur over mensen met dikke auto's ook nooit: die zorgen er alleen maar voor dat er genoeg geld in 't laatje komt (BPM, BTW, wegenbelasting, benzine, boetes), zodat minder bedeelden ook minder bedeeld KUNNEN zijn, en niet straatarm. :)
Inderdaad, je kan op de Hummer zeiken wat je wilt, maar vanaf februari 2008 heeft elke nieuwe Hummer voor 80.000 euro in de staatskas gezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ik hou wel van cruisen op zijn tijd. Zeker in de zomer: Alle ramen open (inclusief zonnedak) en dan 50 in zijn 5 door de stad.. VrOOOm *)

Als hij echt goed op temperatuur is, en ik bij het stoplicht sta, heb ik wel eens de neiging (waaraan ik ook wel eens toegeef :+ ) om flink te planken. Zelfs met een relatief langzame 2-liter is het imponerend naar Golfrijders toe, om een 1500 kilo wegende tank te zien wegspurten met zijn koplampen de lucht in :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
Plague schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 14:58:
[...]

Achterkant van de facelift is echter wel VEEL mooier... En dat is positief voor de overige weggebruikers, want die zullen weinig van de voorkant zien O-)
Kijk!!! ik vind ook de achterkant euhm... geyl.

Mn pa vindt de achterkant juist erg lelijk, maar hij rijdt in een Mazda 6, dat vindt hij fantastisch design.

@ HTT-THalan:
Ik maak me er ook soms schuldig aan ;) dakraampje open en chillen met Lupe Fiasco, Opgezwolle, Jazz FM of klassiek :)

[ Voor 13% gewijzigd door Heuving op 17-01-2008 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Voor wat betreft de 7's is de E38 toch favoriet bij (en de E39) qua looks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Wekkel schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 11:58:
Voor wat betreft de 7's is de E38 toch favoriet bij (en de E39) qua looks.
Je moet ff tegen je vrouw zeggen dat ze gas moet geven met die 8 pitter joh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Hahha zat je weer op te dringen met je dieseltje? :+

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Niks dringen, gewoon inhalen. Roetwolken ftw :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcalibur
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:14
Ik heb deze week mijn nieuwe 118i 3-deurs opgehaald :)
Ben er erg tevreden mee, ziet er allemaal prima uit. Ik heb bij lage toerentallen alleen een rammeltje linksachterin, maar ik ben er nog niet achter wat het is :)

Bij gebrek aan fatsoenlijk weer heb ik nog geen foto's, maar die volgen binnenkort nog wel!

Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Laatst online: 13-09 14:48

_Arthur

blub

Xcalibur schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 17:38:
Ik heb deze week mijn nieuwe 118i 3-deurs opgehaald :)
Ben er erg tevreden mee, ziet er allemaal prima uit. Ik heb bij lage toerentallen alleen een rammeltje linksachterin, maar ik ben er nog niet achter wat het is :)

Bij gebrek aan fatsoenlijk weer heb ik nog geen foto's, maar die volgen binnenkort nog wel!
Kleur? Uitvoering? Opties? Etc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
@ Heuving
Ik vraag me eigenlijk af (weet eigenlijk niet of het al aan bod gekomen was/is), kon jij nou wel op een normale manier die BMW kopen, zonder dat ze je voor gek aan zien bij BMW?
Als je als "jong iemand" binnenkomt en zegt dat je zo'n dure auto wil kopen...?

[ Voor 17% gewijzigd door eX0duS op 19-01-2008 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcalibur
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:14
_Arthur schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 17:51:
[...]

Kleur? Uitvoering? Opties? Etc :)
Zwart, met zwart leer (achteraf ingebouwd)

Ik copypaste even de specificaties uit de offerte :)
Edities en pakketten
BL Business Line uitvoering
475 Metallic lak Saphirschwarz
2KN V-Spaak (styling 255), 7Jx16 banden
473 Middenarmsteun voor, incl. opbergmogelijkheid
493 Opbergpakket, incl. 2 bekerhouders
520 Mistlampen voor, incl. verwarmde spiegels
521 Regen- en lichtsensor
530 Airconditioning

ZE2 / ZBU
534 Automatische airconditioning (upgrade)

Opties af-fabriek
249 Multifunctioneel stuurwiel
255 Sportstuurwiel met leder bekleed

320 Levering zonder typeaanduiding
321 Exterieurdelen in carossiekleur

4BZ Interieurlijsten Titan Hell
481 BMW sportstoelen voor
Z41 Niet-rokersuitvoering

5DC Buitenste hoofdsteunen achter neerklapbaar
507 Park Distance Control (PDC) achter
540 Cruise control
563 Uitgebreid verlichtingspakket

663 BMW Radio Professional met CD frontloader
676 Hifi actief luidsprekersysteem

Accessoires af-dealer
Lederen bekleding
iPod interface
Foto's volgen dus nog als het een keer een beetje zonnig is :)

Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

eX0duS schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 18:21:
@ Heuving
Ik vraag me eigenlijk af (weet eigenlijk niet of het al aan bod gekomen was/is), kon jij nou wel op een normale manier die BMW kopen, zonder dat ze je voor gek aan zien bij BMW?
Als je als "jong iemand" binnenkomt en zegt dat je zo'n dure auto wil kopen...?
Ook dat is al een keer of zes behandeld... :P

Misschien eens iets voor in de topicstart...
"hoe heuving aan z'n waggie kwam..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
MikeyMan schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 18:49:
[...]

Ook dat is al een keer of zes behandeld... :P

Misschien eens iets voor in de topicstart...
"hoe heuving aan z'n waggie kwam..."
Ik ga m nu ook niet weer publiekelijk antwoorden ;)

Wax laag is nogsteeds super 8)
Afbeeldingslocatie: http://www.heuving.eu/VARIOUS/7Poetsen/DSC00256.jpg
Dit rechtvaardigd wel het harde zwoegen van een week geleden :D

Dit is niet het peugeot topic, maar toch, maat van me vertrok net en zag dat er hier voor het gebouw de achterruit was ingeslagen van een Peugeot 106. Dus weer even opletten met eventueel dingen die slingeren in de auto.
Tijdje geleden was ik nog mn portomonee vergeten in de auto, die lag vol in zicht op de passagiersstoel... die vergeet ik dus nooit meer :) waarschijnlijk nu weer even geleerd van de fout van een ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Heb je er in de tussen het waxen en het maken van de foto veel mee gereden? Als ik dat doe is ie met het aantal kilometers wat ik maak binnen een week weer net zo vies als voor het waxen.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
Spiller schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 20:54:
Heb je er in de tussen het waxen en het maken van de foto veel mee gereden? Als ik dat doe is ie met het aantal kilometers wat ik maak binnen een week weer net zo vies als voor het waxen.
Deze foto heb ik vanmorgen gemaakt. En ik heb inmiddels ongeveer 500 km gereden.
Dus de waxlaag is super :) aangezien het vuil zich niet zo goed hecht aan de lak.
o.a. het chroom velgen en zijkant/achterkant verraden de week rondrijden in regenachtig nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
In de kerstvakantie flink aan het klussen geweest met mijn E30 318i. Linksonder het voorruit zat een flinke roestplek (een flink gat eigenlijk), deze is ontstaan door een verstopping aan de afwatering vermoed ik. De sponning van de ruit was ook verroest. Behalve dat het er niet erg fraai uitzag was ik ook bang voor lekkage, tijd dus om er iets aan te doen. Omdat het gat niet dicht te maken was ben ik met een slijptol richting de sloop gegaan om een stuk uit een andere auto te halen. Dit stuk is op maat gemaakt en terug geplaatst in mijn auto. Een paar plaatjes:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/argro/pics/BMW/BMW1.1.jpg
Het op maat gemaakte stuk vastgemaakt en de randen geplamuurd. De bruine kleur is het gevolg van RustOleum.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/argro/pics/BMW/BMW1.2.jpg
Drie keer schuren en plamuren later waren de overgangen mooi glad.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/argro/pics/BMW/BMW1.3.jpg
Alvorens de primer aan te brengen nog een mooie laag RustOleum er op om de kans op nieuwe roestvorming te minimaliseren.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/argro/pics/BMW/BMW1.4.jpg
Na de laag primer een drietal lagen Cirrusblaue lak er op en een laag blanke lak.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/argro/pics/BMW/BMW1.5.jpg
Het resultaat met de motorkap open.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/argro/pics/BMW/BMW1.6.jpg
Het resultaat met de motorkap dicht. Op de foto staat er een bouwlamp van een paar honder watt de zaak te belichten. Bij daglicht is het kleurverschil minimaal.

Na het klussen de auto ook even op de brug gehad om de onderkant eens goed te bekijken. Alles zag er gelukkig goed uit. Geen roest, lekkages of andere ellende. Over 2 maanden APK keuring, daar heb ik wel vertrouwen in.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

argro schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 22:32:
In de kerstvakantie flink aan het klussen geweest met mijn E30 318i. Linksonder het voorruit zat een flinke roestplek (een flink gat eigenlijk), deze is ontstaan door een verstopping aan de afwatering vermoed ik. De sponning van de ruit was ook verroest. Behalve dat het er niet erg fraai uitzag was ik ook bang voor lekkage, tijd dus om er iets aan te doen. Omdat het gat niet dicht te maken was ben ik met een slijptol richting de sloop gegaan om een stuk uit een andere auto te halen. Dit stuk is op maat gemaakt en terug geplaatst in mijn auto. Een paar plaatjes:

[afbeelding]
Het op maat gemaakte stuk vastgemaakt en de randen geplamuurd. De bruine kleur is het gevolg van RustOleum.

[afbeelding]
Drie keer schuren en plamuren later waren de overgangen mooi glad.

[afbeelding]
Alvorens de primer aan te brengen nog een mooie laag RustOleum er op om de kans op nieuwe roestvorming te minimaliseren.

[afbeelding]
Na de laag primer een drietal lagen Cirrusblaue lak er op en een laag blanke lak.

[afbeelding]
Het resultaat met de motorkap open.

[afbeelding]
Het resultaat met de motorkap dicht. Op de foto staat er een bouwlamp van een paar honder watt de zaak te belichten. Bij daglicht is het kleurverschil minimaal.

Na het klussen de auto ook even op de brug gehad om de onderkant eens goed te bekijken. Alles zag er gelukkig goed uit. Geen roest, lekkages of andere ellende. Over 2 maanden APK keuring, daar heb ik wel vertrouwen in.
Mocht je het toch nog een beetje kunnen zien (de overgang tussen het nieuw gelakte, en het oude)...moet je even een katoenen doek pakken met command 4 en dan even op dat gedeelte een beetje poetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 23:03:
[...]

Mocht je het toch nog een beetje kunnen zien (de overgang tussen het nieuw gelakte, en het oude)...moet je even een katoenen doek pakken met command 4 en dan even op dat gedeelte een beetje poetsen.
Dat heb ik al gedaan. Ook om de overgang die je door afplakken krijgt weg te poetsen. Een bepaalde mate van kleurverschil zul je altijd houden. De auto is 17 jaar oud dus de lak is een beetje verkleurd (lichter geworden).

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:20

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Zo, ik zit momenteel weer met een overschot aan auto's, ondertussen weer op 4. (Ivm de 316 touring die mijn vriendin heeft gekocht, dus de 520 gaat er uit. (De 6 series zijn en worden meer waard, vandaar.)

Dus als er iemand interesse heeft in een leuke klassieker, aarzel niet. :P

http://www.daveweetraad.net/BMW_te_koop.html

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Afbeeldingslocatie: http://i23.ebayimg.com/07/i/000/d2/22/9857_12.JPG
Nieuwe stoelen gekocht op ebay.de. Een 540i zonder leer kan natuurlijk niet ;) Morgen lekker ophalen in .de, 800km freude am fahren :)

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

800 kilometer? Dure stoelen worden het dan opeens :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Zijn sowieso al niet goedkoop, dus wat benzine kan er wel bij. Plus natuurlijk gewoon een leuk ritje ;)

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

past 't wel in je bolide :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Is een M5 interieur, past prima in mn 540. Zit alleen te kijken of ik wel aansluitingen er onder heb liggen voor stoelverwarming. Ligt wel een stekker, maar moet nog maar zien of die overeen komt. Anders even 12V vanonder de achterbank vandaan trekken en een stekkertje solderen.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spiller schreef op zondag 20 januari 2008 @ 20:59:
Is een M5 interieur, past prima in mn 540. Zit alleen te kijken of ik wel aansluitingen er onder heb liggen voor stoelverwarming. Ligt wel een stekker, maar moet nog maar zien of die overeen komt. Anders even 12V vanonder de achterbank vandaan trekken en een stekkertje solderen.
Ja daahaag, weet je wel wat stoelverwarming trekt? dat zijn bij mij zekeringen van 20A per stoel oid :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:20

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2008 @ 21:00:
[...]

Ja daahaag, weet je wel wat stoelverwarming trekt? dat zijn bij mij zekeringen van 20A per stoel oid :z
Ja, geen punt toch? 2x 12V+ trekken van een beetje redelijke dikte, (3mm2 is zeker voldoende) zekeringetje ertussen en klaar. :)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Spiller schreef op zondag 20 januari 2008 @ 20:59:
bedoelde meer op de manier of je ze d'r wel in krijgt om mee te nemen of ruil je je interieur daar ter plekke om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey! niet waar!

/me vlucht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GaMeOvEr schreef op zondag 20 januari 2008 @ 21:02:
[...]

Ja, geen punt toch? 2x 12V+ trekken van een beetje redelijke dikte, (3mm2 is zeker voldoende) zekeringetje ertussen en klaar. :)
Lees zijn reply, 40A trek je volgens mij niet zomaar even onder je achterbank vandaan? Of zit daar de zekeringkast bij een BMW? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2008 @ 21:09:
[...]

Lees zijn reply, 40A trek je volgens mij niet zomaar even onder je achterbank vandaan? Of zit daar de zekeringkast bij een BMW? :+
Jep..Accu en zekeringen kast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
GoldenSample schreef op zondag 20 januari 2008 @ 21:07:
[...]

bedoelde meer op de manier of je ze d'r wel in krijgt om mee te nemen of ruil je je interieur daar ter plekke om?
Oh, op die fiets :P
Sja dat wordt nog wat inderdaad... Haal thuis de achterbank er alvast uit, dus die monteer ter plekke, maar een maat van me wilt ook nog graag meerijden, dus de passagiersstoel blijft er wel in. Moet maar even kijken of zo'n stoel in de achterbak past en eentje op de achterbank ofzo.
Zou zonde zijn als mn oude stoelen (die overigens nog prachtig zijn) daar de kliko in moeten.

@Guido, accu (en relaiskast) zit inderdaad onder mn achterbank, zekeringen wel onder de motorkap.

[ Voor 7% gewijzigd door Spiller op 20-01-2008 21:36 ]

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Er zitten zekeringen onder de motorkap én onder de achterbank. Neem een handvol mee voor als er een paar klappen met het stoelen wisselen ;) Van de stoelverwarming moet je niet teveel voorstellen. Die heeft even nodig om op temperatuur te komen en vreselijk heet wordt het niet. Wel warm, lekker genoeg :9 Zowaar iets dat wel werkt aan mijn auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Stoelverwarming had ik wel in mn 525i, daarin deed ie het meer dan prima, vond ik :)
Zal genoeg zekeringen meenemen ;)

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

No way dat die stoelverwarming 2x20A trekt...

Das 250 watt op je reet... Dan loop je echt brandwonden op...

Ik heb laatst zelf achteraf monteerbare stoelverwarming van Waeco gemonteerd, en die zijn samen op 10A afgezekerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op zondag 20 januari 2008 @ 23:19:
No way dat die stoelverwarming 2x20A trekt...

Das 250 watt op je reet... Dan loop je echt brandwonden op...

Ik heb laatst zelf achteraf monteerbare stoelverwarming van Waeco gemonteerd, en die zijn samen op 10A afgezekerd...
In ieder geval wel meer dan 10A, althans bij mijn auto dan. Wordt overigens ook gloeiend heeft (heb overigens niet alleen kont maar ook rugverwarming)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

same here... kont en rug zijn lekker warm... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik heb in mijn Compact stoelverwarming (af-fabriek), en die trekt no-way 10 Amp. Ze voedingsdraadjes zijn maar 0,75mm2, daar kan nooit 10 Amp door heen lopen, hooguit een ampère of 3. Ik moet er nog mee aan de slag (ik heb het vermoeden dat de zitting van de bestuurdersstoel niet werkt) en zal dan gelijk eens meten hoeveel het trekt en waarom het afgezekerd zit.
Het systeem werkt trouwens wel grappig. De officiële aansturing kent 3 standen (uit, zwak en vol vermogen). Uit en vol vermogen zijn simpel (0 Volt en 12 Volt), maar de zwakke stand wordt pulserend aangestuurd. Sowieso gebruik ik de zwakke stand meer van de volle stand, die laatste is namelijk wel erg warm. Die gebruik ik alleen om de kou uit de stoel te krijgen, zodra hij warm begint te voelen, gaat hij of uit of terug naar de zwakke stand.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Ik denk er sterk over mijn E30 cabrio shdowline '87 te verkopen en een E30 Mtech2 uit '92 te kopen met een 240PK sterke 525i vanos E36 motor (0-100 onder de 6 seconden) of een E36 328i cabrio EXE (150DKM, geheel in originele staat).

iemand interesse in een hele goede E30 cabrio?

Ik houd er zelf nooit van om voor verrassingen te staan, dus ik geef alle informatie die ik maar geven kan.

Wat je er over moet weten...

* Dak (hard- en softtop) lekken een beetje bij de voorruitrand (kruising dak/rand boven voorruit/deurraam). Dit hebben vrijwel alle E30 cabrio's.
* Centrale deurvergrendeling werkt op dit moment niet. De motor aan de bestuurderkant maakte kortsluiting waardoor het centraal regel unit kapot is gegaan. Ik heb de CV ontkoppeld. Sloten werken gewoon prima. Ik heb een nieuw centraal regelunit klaarliggen. Er moet alleen nog een nieuwe motor voor de betuurderskant bij.
* Achterklep valt niet in het slot. Heeft een duwtje nodig, vooral als het heeft geregend. Dit ws al zo toen ik hem kocht en ik heb nog niet kunnen ontdekken wat de oorzaak is.
* Een tijd geleden heeft er iemand op een parkeerplaats tegen mijn auto aan gezeten. Natuurlijk geen biefje achtergelaten.... Een schadebrijf heeft de deuk zo goed mogelijk naar buiten gewerkt, maar het is niet helemaal strak. Ik heb het opnieuw gespoten (heel netjes al zeg ik het zelf). Als je er niet op let zie je het niet. Er is wel eens tukje van de strip afgebroken op die plek. Ik kan hier eventueel foto's van maken.
* Bestuurdersstoel gaat niet naar voren (om achterin te stappen). Er is een staalkabeltje gebroken in de stoel.

Specs...

* Diamantschwartz
* Van onder tot boven keihard en roestvrij
* Softtop is 100% in orde.
* ABS - Electrische ramen voor en achter - Stuurbekrachtiging - electrische antenne - Eclectrische spiegels
* Startonderbreking
* Complete onderhoudssgeschiedenis op papier behalve van de afgelopen twee jaar omdat ik het onderhoud voor een groot gedeelte zelf heb gedaan
* Volledig shadowline
* Weismann hardtop, i.z.g.s.
* De motor en wat daarbij hoort is type 2, de rest type 1 (best of both worlds als je het mij vraagt)
* 172PK
* Op de teller staat 234DKM, maar er zit een BMW Munchen revisie motor in die iets meer dan 100DKM heeft gelopen (aankoop/montagebon in mijn bezit).
* Weismann hardtop in de juiste 'kleur'
* Zeldzam goed creme leren sportinterieur
* 15'' Extra brede originele honingraad velgen met matige tot slechte banden
* 17'' Replica Alpina velgen die eigenlijk een keer opgeknapt moeten worden met goede banden voor (90%) en achter (50%)
* Kenwood versterker
* Nieuwe benzinepomp
* Vrijwel nieuwe accu
* Ongebruikt reservewiel
* Orginele gereedschapsset anwezig
* De eerste eigenaar heeft de auto in 1991 opnieuw laten spuiten
* Het leer is in 1999 naar Duitsland geweest en volledig gerestaureerd.

Ik vergeet vast nog iets...dat voeg ik nog wel toe als ik weet wat het is.
De auto is oorspronkelijk Duits. Hij is in '92 geimporteerd in Nederland door de vader van een vriend van me die zeker geen gebrek an financiele middelen had (hij reed ook nog een Ferrari en een Jaguar).
Hij is dus super goed onderhouden. Heeft al die tijd droog gestaan. Tussen 1992 en begin 2006 is er gemiddeld 5000 KM per jaar mee gereden. Ik heb er +/- 20DKM per jaar mee gereden.
Een jar of wat geleden ben ik een keer bij Boltuning langs geweest. De auto is 100% origineel, niet getued dus. Maar Marcel heeft er nog wel even in gereden en volgens hem had ik een goede aankoop gedaan. Hij heeft het een en ander getest en kon geen zwakke plekken ontdekken. Hij schatte de waarde op ongeveer 6000 euro inclusief hardtop. Dat is dan ook de richtprijs die ik in gedachte heb. Het komt overeen met wat ik ervoor betaald heb.

Ik heb eigenlijk maar 1 keer een probleem gehad met de auto. De brandstofpomp stopte er mee op de snelweg. Die was gewoon op. Die er nu in zit is dus nieuw en origineel. Net als alle onderdelen die ooit vervangen zijn. De auto heeft ook nooit vreemde dingen gedaan die weer verdewenen ofzo. Hij start altijd makkelijk (hoe warm of koud het ook is).

Als er een koper is laat hem nog even keuren.

Als het ongepast is dit hier te plaatsen, laat het even weten dan haal ik het weer weg!

edit: Ik ben overigens iemand die graag de tijd neemt bij autorijden. Ik heb dus altijd rustig gereden en de vorige eigenaar zeker ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar is het het wel waard, het inleveren van 2 cilinders en een inklapbaar dak? Zelf zou ik het nooit doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Ik ben op geen enkele manier van plan om een 4 cilinder te gaan kopen hoor!
Ik vind de 328i EXE cabrio op dit moment de meest aantrekkelijke optie. Het is alleen toch wel veel geld.... (vraagprijs is bijna 9000). Maar het is ook wel de best E36 cabrio die ik heb kunnen vinden. Niet persee de laagste KM stand, maar helemaal origineel op de velgen na en waarschijnlijk altijd goed onderhouden aangezien het de duurste E36 cabrio is geweest op de M3 na. Daar zal vast iemand in hebben gereden die er goed voor heeft gezorgd.
Ik ga morgen misschien even langs om hem even op de proef te stellen :)

http://zoek.autotrader.nl...rautos.nl/css/1000523.css

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie het, ik dacht dat je een E30 M3 met stock S14 als keuze had. Excuses. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2008 03:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Bram77 schreef op maandag 21 januari 2008 @ 01:19:
Ik denk er sterk over mijn E30 cabrio shdowline '87 te verkopen en een E30 Mtech2 uit '92 te kopen met een 240PK sterke 525i vanos E36 motor (0-100 onder de 6 seconden) of een E36 328i cabrio EXE (150DKM, geheel in originele staat).
[...]
Wat voor motor? E36 525i??? De E36 is een 3-serie, niet 5...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
E34, staat iig in de advertentie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

E34 is wel een 5-er, dus dat zou heel goed kunnen kloppen. 2,5l, 6-pitter... me like that

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

GaMeOvEr schreef op zondag 20 januari 2008 @ 18:44:
Zo, ik zit momenteel weer met een overschot aan auto's, ondertussen weer op 4. (Ivm de 316 touring die mijn vriendin heeft gekocht, dus de 520 gaat er uit. (De 6 series zijn en worden meer waard, vandaar.)

Dus als er iemand interesse heeft in een leuke klassieker, aarzel niet. :P

http://www.daveweetraad.net/BMW_te_koop.html
:o

*in de verleiding is

Belastingvrij rijden is wel heel aantrekkelijk :P

Valt er nog over die prijs te praten? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
deepbass909 schreef op maandag 21 januari 2008 @ 10:02:
E34 is wel een 5-er, dus dat zou heel goed kunnen kloppen. 2,5l, 6-pitter... me like that
In de ad staat dat het een 525i uit 1995 was ergo; E34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
Een beetje aan het kijken naar Z4 M's

WTF? nekschot voor de uitvoerder van deze wagen:
Afbeeldingslocatie: http://i3.ebayimg.com/03/m/000/87/e9/d130_27.JPG

lelijk over the top:
Afbeeldingslocatie: http://i17.ebayimg.com/02/m/000/89/9e/07ae_27.JPG

beetje fout, maar ik vind m erug lekker :D Z4 M GTR style
Afbeeldingslocatie: http://i9.ebayimg.com/08/m/000/87/b1/11c9_27.JPG
Afbeeldingslocatie: http://i22.ebayimg.com/01/m/000/87/b1/124e_27.JPG

Meenemen graag:
Afbeeldingslocatie: http://i10.ebayimg.com/02/m/000/7b/c4/73a0_27.JPG
Afbeeldingslocatie: http://i1.ebayimg.com/03/m/000/7b/c4/7456_27.JPG

Verder heb ik het wel echt enorm druk op mn werk hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Komt dat naast de 7, of in plaats van de 7? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Z4 M CSL. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
MikeyMan schreef op maandag 21 januari 2008 @ 12:54:
Komt dat naast de 7, of in plaats van de 7? ;)
Naast de 7.

Ik ben zo enorm gecharmeerd van de Z4 M.
Het is ook niet de vraag of ik m ga kopen, maar wanneer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik wou al zeggen... Wel ineens een hele andere insteek voor een daily driver...
Zou wel mooi zijn om hem in dezelfde kleur als de 7 te kopen...

Moet het een cabrio of een coupe worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
MikeyMan schreef op maandag 21 januari 2008 @ 13:51:
Ik wou al zeggen... Wel ineens een hele andere insteek voor een daily driver...
Zou wel mooi zijn om hem in dezelfde kleur als de 7 te kopen...

Moet het een cabrio of een coupe worden?
Coupe.

Eigenlijk heb ik liever een cabrio erbij, maar de coupe van de Z4 M vind ik dan weer een stuk mooier dan de cabrio.
Misschien is een zwarte 7 vs. witte Z4 M ook wel een leuke 8)

Wat ik me nou al tijden af vraag, op de bestuurdersstoel, zit links onder, bij de rand een knop.
Ik heb de 208 pagina's tellende manual van de auto erbij gepakt om even snel te kijken of ik het kon vinden waar het voor is, helaasch zonder succes.
Weet heel toevallig iemand hier waar die voor is?
Als ik erop druk lijkt er iig niks te gebeuren, althans, niks dat voor mij merkbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Als je toch het geld hebt, is een Alpina of Hartge dan niet ook een optie? Als het toch een auto voor de fun is :)

Of krijg ik nu alle BMW puristen over me heen :X

[ Voor 23% gewijzigd door pagani op 21-01-2008 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
johnnyv.nl schreef op maandag 21 januari 2008 @ 14:52:
Als je toch het geld hebt, is een Alpina of Hartge dan niet ook een optie? Als het toch een auto voor de fun is :)

Of krijg ik nu alle BMW puristen over me heen :X
Femme heeft een Alpina ;) dus dat zit wel goed ;)

Ik heb eigenlijk nog nooit in een Alpina Z4 gereden, dus ik weet niet hoe die auto is.
En ik ben absoluut geen fan van Hartge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Heuving schreef op maandag 21 januari 2008 @ 14:57:
[...]

Ik heb eigenlijk nog nooit in een Alpina Z4 gereden, dus ik weet niet hoe die auto is.
Ik noemde die laatste ook meer om ook een extreme erbij te pakken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
johnnyv.nl schreef op maandag 21 januari 2008 @ 15:15:
[...]

Ik noemde die laatste ook meer om ook een extreme erbij te pakken ;)
Noticed.

Hartge heeft de vervelende gewoonte BMW's echt toe te takelen.
Lang geleden een gloedje nieuwe 6er gezien met Hartge pakket, enorme taartschep achterop en een voorkant... gruwel.
Afbeeldingslocatie: http://85.17.151.161/109500001-109550000/109529101-109529200/109529124_6_IW0d.jpeg
Meestal vind ik de fotos waar ik zelf op sta niet boeiend, maar met deze foto komen alle fijne brandend-rubber herrineringen weer naar boven :D

[ Voor 4% gewijzigd door Heuving op 21-01-2008 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Als je toch het geld hebt
...koop je een E39 540i en laat daar een turbo op schroeven om met 410 pk rond te rijden. Kost geen drol (verhoudingsgewijs), wel veel fun. Dat gedoe met nieuwe auto's, ik snap er weinig van. Kost een hoop, en je rijdt niets bijzonders (itt tot een geblazen V8 benzine die niet in de winkel te krijgen is).

Vul voor 540i iedere willekeurige auto in en hetzelfde geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
Wekkel schreef op maandag 21 januari 2008 @ 15:42:
[...]

...koop je een E39 540i en laat daar een turbo op schroeven om met 410 pk rond te rijden. Kost geen drol (verhoudingsgewijs), wel veel fun. Dat gedoe met nieuwe auto's, ik snap er weinig van. Kost een hoop, en je rijdt niets bijzonders (itt tot een geblazen V8 benzine die niet in de winkel te krijgen is).

Klopt.

Maar dan moet je wel zelf ook het een en ander ervanaf weten.

Ik wil ook wel wat meer van de techniek van auto's gaan leren, maar die tijd heb ik er nu nog niet voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Heuving schreef op maandag 21 januari 2008 @ 15:54:
[...]

Klopt.

Maar dan moet je wel zelf ook het een en ander ervanaf weten.

Ik wil ook wel wat meer van de techniek van auto's gaan leren, maar die tijd heb ik er nu nog niet voor.
Wiki Wiki! Daar haal ik tussen de bedrijven ook heel veel nuttige info vandaan over de werking van allerlei onderdelen van de auto, zoals ABS, Koppeling, Turbo, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Je laat dat toch gewoon doen ;)

Overigens is het makkelijk praten als je dat soort dingen toch niet kan betalen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Wekkel schreef op maandag 21 januari 2008 @ 15:42:
[...]

Dat is denk ik ook niet echt de fun waar heuving naar opzoek is, een 5 blijft een slagschip. Hij vind de SLR ook al niet boeind, als ik het zo mag zeggen :>
De Z4 M is dan gewoon 1 van de weinig ultime sport auto's. Verder is er denk ik weinig om het mee te vergelijken.. Misschien een lotus exige, maar dat is eigenlijk nog meer hardcore.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
  • Laatst online: 08-09 16:36
Hmja dat zou wel erg lekker zijn!

maar lees ook eens dit artikel:

http://www.evo.co.uk/carr...eviews/204614/bmw_z4.html

aantal positive mods en ik vind de CSL velgen er erg nice onder staan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:57

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Heuving schreef op maandag 21 januari 2008 @ 14:57:
[...]

Het interieur is qua afwerking vergelijkbaar met de Z4-M met de leren panelen. Ik vind het interieurlijsten in aluminium bij een Z4 veel minder mooi dan leer.

Wat de Z4-M wel heeft en de Alpina niet:
- Iets meer topvermogen, koppel bij cruisetoerentallen waarschijnlijk net wat minder
- Hydraulisch ipv elektrisch bekrachtigde besturing
- Sperdifferentieel
- Faceliftuitvoering
- Standaard 18 inch ipv 19 inch wielen
- Hoger gewicht
- Vier uitlaatpijpen
- Minder kofferruimte ivm herplaatsing accu
- Ander onderstel
- Coupéversie beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Femme schreef op maandag 21 januari 2008 @ 17:39:
Wat de Z4-M wel heeft en de Alpina niet:
- Iets meer topvermogen, koppel bij cruisetoerentallen waarschijnlijk net wat minder
- Hydraulisch ipv elektrisch bekrachtigde besturing
- Sperdifferentieel
- Ander onderstel
- Coupéversie beschikbaar
Dat zijn wel belangrijke dingen als je hem echt koopt om alleen sportief te gaan rijden

[ Voor 121% gewijzigd door KappeNou op 21-01-2008 18:07 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar is een Alpina Z4 ook met de standaard BMW opties uit te rusten? Dat vind ik zo mooi aan de Z4-M, een sportwagen, maar wel compleet luxueus uit te rusten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik niet snap is dat die discussie Heuving, zijne mooie 7er en leeftijd altijd weer opduikt. Nou en dat hij jong is, hij werkt er toch voor? Er kunnen daar een hoop jongeren een voorbeeld aannemen. Ik ben zelf 24 en rij in een Range Rover, heb mijn eigen muziek/video-productie bedrijfje van 7man in Parijs en werk 12uur perdag. Waarom zo dat nou niet kunnen als je jong bent? Vroeger trouwde men toch ook al toen ze 18 waren en direct werken? Ik heb het gewoon niet op school, daarom werkte ik al in de muziekindustrie sinds mijn 14e.Tegenwoordig heb ik het gevoel dat mensen op jongeren leeftijd niet weten wat voor kansen ze echt hebben, met bloed zweet en tranen werkwijze. En allemaal zo nodig lang moeten door studeren.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2008 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 09:30
Heuving schreef op maandag 21 januari 2008 @ 15:36:
[...]

Noticed.

Hartge heeft de vervelende gewoonte BMW's echt toe te takelen.
Lang geleden een gloedje nieuwe 6er gezien met Hartge pakket, enorme taartschep achterop en een voorkant... gruwel.
[afbeelding]
Meestal vind ik de fotos waar ik zelf op sta niet boeiend, maar met deze foto komen alle fijne brandend-rubber herrineringen weer naar boven :D
Het is wel een ontzettend foute foto hoor :+ niet de auto maar het overhemd is hetgene wat de foto fout maakt ;)
Pagina: 1 ... 9 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.