Ik denk er sterk over mijn E30 cabrio shdowline '87 te verkopen en een E30 Mtech2 uit '92 te kopen met een 240PK sterke 525i vanos E36 motor (0-100 onder de 6 seconden) of een E36 328i cabrio EXE (150DKM, geheel in originele staat).
iemand interesse in een
hele goede E30 cabrio?
Ik houd er zelf nooit van om voor verrassingen te staan, dus ik geef alle informatie die ik maar geven kan.
Wat je er over moet weten...
* Dak (hard- en softtop) lekken een beetje bij de voorruitrand (kruising dak/rand boven voorruit/deurraam). Dit hebben vrijwel alle E30 cabrio's.
* Centrale deurvergrendeling werkt op dit moment niet. De motor aan de bestuurderkant maakte kortsluiting waardoor het centraal regel unit kapot is gegaan. Ik heb de CV ontkoppeld. Sloten werken gewoon prima. Ik heb een nieuw centraal regelunit klaarliggen. Er moet alleen nog een nieuwe motor voor de betuurderskant bij.
* Achterklep valt niet in het slot. Heeft een duwtje nodig, vooral als het heeft geregend. Dit ws al zo toen ik hem kocht en ik heb nog niet kunnen ontdekken wat de oorzaak is.
* Een tijd geleden heeft er iemand op een parkeerplaats tegen mijn auto aan gezeten. Natuurlijk geen biefje achtergelaten.... Een schadebrijf heeft de deuk zo goed mogelijk naar buiten gewerkt, maar het is niet helemaal strak. Ik heb het opnieuw gespoten (heel netjes al zeg ik het zelf). Als je er niet op let zie je het niet. Er is wel eens tukje van de strip afgebroken op die plek. Ik kan hier eventueel foto's van maken.
* Bestuurdersstoel gaat niet naar voren (om achterin te stappen). Er is een staalkabeltje gebroken in de stoel.
Specs...
* Diamantschwartz
* Van onder tot boven keihard en roestvrij
* Softtop is 100% in orde.
* ABS - Electrische ramen voor en achter - Stuurbekrachtiging - electrische antenne - Eclectrische spiegels
* Startonderbreking
* Complete onderhoudssgeschiedenis op papier behalve van de afgelopen twee jaar omdat ik het onderhoud voor een groot gedeelte zelf heb gedaan
* Volledig shadowline
* Weismann hardtop, i.z.g.s.
* De motor en wat daarbij hoort is type 2, de rest type 1 (best of both worlds als je het mij vraagt)
* 172PK
* Op de teller staat 234DKM, maar er zit een BMW Munchen revisie motor in die iets meer dan 100DKM heeft gelopen (aankoop/montagebon in mijn bezit).
* Weismann hardtop in de juiste 'kleur'
* Zeldzam goed creme leren sportinterieur
* 15'' Extra brede originele honingraad velgen met matige tot slechte banden
* 17'' Replica Alpina velgen die eigenlijk een keer opgeknapt moeten worden met goede banden voor (90%) en achter (50%)
* Kenwood versterker
* Nieuwe benzinepomp
* Vrijwel nieuwe accu
* Ongebruikt reservewiel
* Orginele gereedschapsset anwezig
* De eerste eigenaar heeft de auto in 1991 opnieuw laten spuiten
* Het leer is in 1999 naar Duitsland geweest en volledig gerestaureerd.
Ik vergeet vast nog iets...dat voeg ik nog wel toe als ik weet wat het is.
De auto is oorspronkelijk Duits. Hij is in '92 geimporteerd in Nederland door de vader van een vriend van me die zeker geen gebrek an financiele middelen had (hij reed ook nog een Ferrari en een Jaguar).
Hij is dus super goed onderhouden. Heeft al die tijd droog gestaan. Tussen 1992 en begin 2006 is er gemiddeld 5000 KM per jaar mee gereden. Ik heb er +/- 20DKM per jaar mee gereden.
Een jar of wat geleden ben ik een keer bij Boltuning langs geweest. De auto is 100% origineel, niet getued dus. Maar Marcel heeft er nog wel even in gereden en volgens hem had ik een goede aankoop gedaan. Hij heeft het een en ander getest en kon geen zwakke plekken ontdekken. Hij schatte de waarde op ongeveer 6000 euro inclusief hardtop. Dat is dan ook de richtprijs die ik in gedachte heb. Het komt overeen met wat ik ervoor betaald heb.
Ik heb eigenlijk maar 1 keer een probleem gehad met de auto. De brandstofpomp stopte er mee op de snelweg. Die was gewoon op. Die er nu in zit is dus nieuw en origineel. Net als alle onderdelen die ooit vervangen zijn. De auto heeft ook nooit vreemde dingen gedaan die weer verdewenen ofzo. Hij start altijd makkelijk (hoe warm of koud het ook is).
Als er een koper is laat hem nog even keuren.
Als het ongepast is dit hier te plaatsen, laat het even weten dan haal ik het weer weg!
edit: Ik ben overigens iemand die graag de tijd neemt bij autorijden. Ik heb dus altijd rustig gereden en de vorige eigenaar zeker ook.