Het grote BMW topic, deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste
Acties:
  • 27.075 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:47
ik zou niet eens 600 euro brandstof in een maand weg kunnen rijden :+ Moet ik naar zuid-frankrijk en terug rijden ofzo (2700km) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04:43

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ik doe zo'n 300 euro benzine per maand, bij gemiddeld rijgedrag. Als ik altijd en overal zou gassen en ook nog elke week naar Antwerpen zou rijden (film) of naar mijn ouders (zeeland) zou ik zo aan de 500/600 euro benzine per maand zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Wimo. schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 16:24:
[...]

Zodra je dit soort bedragen gaat uitgeven aan benzine dan ben je sowieso niet goed bezig. Geef je dit iedere maand uit of is het een uitschieter?
Afhankelijk van je verbruik is het niet eens zo absurd veel. In dit geval gaat het om een 745i, uitgaande van een verbruik van 1:8 en een benzineprijs van €1,50 kom je op nog geen 40.000km per jaar. Dat is voor veel mensen niet absurd veel en met 40.000km per jaar zou ik nog niet willen spreken van "sowieso niet goed bezig".

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-09 18:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

argro schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 21:47:
[...]
Afhankelijk van je verbruik is het niet eens zo absurd veel. In dit geval gaat het om een 745i, uitgaande van een verbruik van 1:8 en een benzineprijs van €1,50 kom je op nog geen 40.000km per jaar. Dat is voor veel mensen niet absurd veel en met 40.000km per jaar zou ik nog niet willen spreken van "sowieso niet goed bezig".
Wel als je dan niet overstapt op een Diesel...

Zal btw nog wel 98 ingaan ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
  • Laatst online: 10-09 13:12
Wimo. schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 16:24:
[...]

Zodra je dit soort bedragen gaat uitgeven aan benzine dan ben je sowieso niet goed bezig. Geef je dit iedere maand uit of is het een uitschieter?
t is wel ongeveer het gemiddelde helaas.
Het zijn altijd dingen die het verbruik omhoog jagen, in januari was dat voetbalkamp in belgie (is alsnog niet echt heel ver, maar toch weer ca. 150 in totaal). Zo is het elke maand wel wat.
Misschien voor de volgende auto toch maar kijken voor een diesel, of 7 hydrogen ;)

@ Argro: klopt wel ongeveer inderdaad. We hebben 2 datacenters, in rotterdam en amsterdam. Dus dat zijn toch weer wat afstandjes.

@ MikeyMan: Ik geef m niet standaard 98 / V-Power te drinken. alleen als ie het verdiend heeft (50% van de gevallen).

[ Voor 17% gewijzigd door Heuving op 20-02-2008 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Waarom rij je geen diesel als ik vragen mag? Bij zulke afstanden kan het zat uit en tegenwoordig kan je niet meer stellen dat diesels niet fijn rijden.. Een 745d zit toch ook in 6.8 op de 100...

• Heuving
418O2 schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 23:17:
Waarom rij je geen diesel als ik vragen mag? Bij zulke afstanden kan het zat uit en tegenwoordig kan je niet meer stellen dat diesels niet fijn rijden.. Een 745d zit toch ook in 6.8 op de 100...
Ik kon geen leuke 2e hands 7 diesel kopen :)
Een 730d vind ik te langzaam (rijd ik van tijd tot tijd in) en een 740d/745d is lastig te vinden.
Het rijdt overigens wel erg lekker. Het geeft de auto een heel ander karakter, maar zeker niet minder.
Toen ik aan het zoeken was voor een leuke 7, stond er zelfs slechts 1 740d te koop aangeboden onder de 50k, maar die was oxford grun II. Niet echt een leuke kleur om op de auto te hebben.
Nu staat er wel een leuke trouwens:
Afbeeldingslocatie: http://bmw.akris.nl/img_huissel/rescaled/19NRKZ.JPG

Afbeeldingslocatie: http://bmw.akris.nl/img_huissel/rescaled/19NRKZ_3.JPG
voor zover ik kan zien een full-option auto. En met nog geen 80 gereden evenveel km's als toen ik mn auto kocht.

[ Voor 5% gewijzigd door Heuving op 21-02-2008 10:29 ]

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 15:55

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Binnenkort ga ik m'n schijven en blokken voor vervangen, en ga natuurlijk gelijk daarbij m'n remmerij (de klauwen, ophanging) eens goed schoonmaken. Nu zit ik in dubio wat ik zal doen. De klauwen goed schoonmaken, waardoor ze weer hun aluminiumkleur krijgen, of een stapje verder gaan en ze zwart spuiten (een andere kleur vind ik lelijk, daarnaast zijn de klauwen nou niet van het formaat dat ik extra aandacht erop wil leggen). Als ik ze zwart spuit, neem ik de trommels achter ook een keer mee.
Wat zouden jullie doen? Schoonmaken en verder zo laten, of ze zwart maken?

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• argro
deepbass909 schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 12:02:
Binnenkort ga ik m'n schijven en blokken voor vervangen, en ga natuurlijk gelijk daarbij m'n remmerij (de klauwen, ophanging) eens goed schoonmaken. Nu zit ik in dubio wat ik zal doen. De klauwen goed schoonmaken, waardoor ze weer hun aluminiumkleur krijgen, of een stapje verder gaan en ze zwart spuiten (een andere kleur vind ik lelijk, daarnaast zijn de klauwen nou niet van het formaat dat ik extra aandacht erop wil leggen). Als ik ze zwart spuit, neem ik de trommels achter ook een keer mee.
Ik zou het schoonmaken en verder zo laten. Ik ben een grote voorstander van alles origineel laten. Dat is over het algemeen ook het beste voor de waarde van je auto volgens mij. Een auto met allerlei zelf bedachte versieringen laat ik in ieder geval staan. Je auto opleuken met een paar mooie velgen is natuurlijk geen probleem, zolang het maar originele velgen zijn, althans zo kijk ik er tegen aan.

[ Voor 16% gewijzigd door argro op 21-02-2008 12:28 ]

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:59

Wimo.

Shake and Bake!

Ik heb bij mijn alfa toentertijd gewoon hammerite gebruikt voor de velgen. Als je dan zwart neemt vind ik dat prima kunnen. Een stuk netter als die vieze grijze meuk dingen die je vaker ziet. Rood / geel e.d. zou ik niet aan beginnen ;)

• Heuving
Ik zou ze zwart, of, heel donker blauw spuiten Afbeeldingslocatie: http://www.willempie.nl/willem/bmw1.jpg zo'n soort donkerblauw. Alleen dan net wat donkerder en zonder high-lights (omdat het natuurlijk geen hoog-glans is).

Als ik weer mn blokken schijven moet vervangen, ga ik voor Akebono Ceramic remblokken met brembo (o.i.d.) geperforeerde remschijven die NIET fluiten.
Ik wordt echt gestoord van het remstof. Het is echt extreem bij de 7. Komt natuurlijk ook door de cuprand waar het remstof zich aan hecht binnen no-time.
Voorbeeld, als ik mn auto was bij Dino en naar huis rij, dat is een kilometer, ligt er al een klein laagje remstof op de cuprand. Als ik mn velgen heb gewassen en ik rij naar mn werk (29 km) kan ik dus weer opnieuw mn velgen gaan schoonmaken :/

[ Voor 3% gewijzigd door Heuving op 21-02-2008 13:06 ]

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Zo'n mooie auto die bmw (8 serie dacht ik), maar er is iets aan die neus wat gewoon niet mooi is.

Ook vind ik dat de nieuwere BMW's ook niet meer de stijl hadden van de e30,e36. Het wordt allemaal steeds ronder en boller lijkt wel, wat is er mis met een paar hoeken in de auto? Ik ben groot fan van BMW's, maar ik zou nooit zo'n nieuwe kopen.

Facts don't care about your feelings

• Heuving
YoshiBignose schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 13:17:
Zo'n mooie auto die bmw (8 serie dacht ik), maar er is iets aan die neus wat gewoon niet mooi is.

Ook vind ik dat de nieuwere BMW's ook niet meer de stijl hadden van de e30,e36. Het wordt allemaal steeds ronder en boller lijkt wel, wat is er mis met een paar hoeken in de auto? Ik ben groot fan van BMW's, maar ik zou nooit zo'n nieuwe kopen.
Ik vind eigenlijk mn E65 nogsteeds 1 van de bruutste BMW's ooit (ik zeg bewust niet mooiste).
Extreem design, veel technologien, een showcase van hoe BMW in de toekomst zou worden. En het grootste gedeelte is ook uitgekomen.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Zijn er ook mensen in dit topic die zelf knutselen? Ik heb een tijd zitten zoeken naar het trilprobleem wat mijn stuur heeft tussen de 100 en 120 km/h. Volgens velen een bekend e34 probleem, en kan fusee zijn, rubbers, reactiearmen, etc. De makkelijkste manier om dit in 1 keer af te kaarten is gewoon nieuwe draagarmen monteren, en ik heb een set gevonden, nieuw, origineel, voor 240 euro.

Moet het er alleen nog wel ondergeschroefd worden, en de vaste garage rekent 50 euro per uur. Ik hoop iemand te vinden die het voor minder doet.

• YoshiBignose
Heuving schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 13:25:
[...]

Ik vind eigenlijk mn E65 nogsteeds 1 van de bruutste BMW's ooit (ik zeg bewust niet mooiste).
Extreem design, veel technologien, een showcase van hoe BMW in de toekomst zou worden. En het grootste gedeelte is ook uitgekomen.
Dat het een brute bak is kan ik niet ontkennen, qua techologie zit het ook vast wel goed. Maar het doet mij niks meer, in tegenstelling tot de oudere BMW's. Ach ja, ik zou zo'n bak ook nooit kunnen betalen. Niks kan gewoon op tegen dit model:

Afbeeldingslocatie: http://www.bmwinfo.com/pictures/00864.jpg

:9

of

Afbeeldingslocatie: http://e30partz.com/catalog/images/P4300440.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door YoshiBignose op 21-02-2008 13:37 ]

• deepbass909

deepbass909

argro schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 12:27:
[...]
Ik zou het schoonmaken en verder zo laten. Ik ben een grote voorstander van alles origineel laten. Dat is over het algemeen ook het beste voor de waarde van je auto volgens mij. Een auto met allerlei zelf bedachte versieringen laat ik in ieder geval staan. Je auto opleuken met een paar mooie velgen is natuurlijk geen probleem, zolang het maar originele velgen zijn, althans zo kijk ik er tegen aan.
Op zich ben ik het met je eens, maar vooral bij m'n 16" velgen zitten ze gewoon heel erg in het zicht en mogen ze er wat mij betreft dus best wat netter uitzien.
En het voordeel van zwart is toch wel dat remstof er gewoon niet zichtbaar op is en ze dus niet vies grauw/grijs worden door het stof.

@Heuving
Ik wil ze geen kleur geven, maar neutraal houden, dus of metaal of zwart.

@YoshiBignose
Zoals deze dus :p

Afbeeldingslocatie: http://www.wassenburg.org/got/bmw/Deepbass909_316.jpg

@HTT-Thalan
Ik sleutel zelf aan de auto. Bij trillen boven een bepaalde snelheid zou ik zelf in eerste instantie aan onbalans in de wielen denken. Een versleten fusee veroorzaakt niet direct trillingen, maar een verhoogde spoorgevoeligheid. Als je fusee zo erg versleten is dat je stuur gaat trillen, dan moet er een voelbare speling in het wiel zitten. Een versleten ophangrubber zou kunnen, maar ook daar geldt eigenlijk voor dat je eerder een verhoogde gevoeligheid hebt voor sporen, dan trillingen.

Eigenlijk is er een simpele test. Stuurt de auto goed, reageert hij ook op kleine stuurbewegingen? Dan zijn je rubbers, fusee's en andere ophangingsdelen nog in orde. Lijkt hij de eerst 5 graden sturen (ongeveer) niks te doen, dan heb je wel versleten onderdelen.

Om te testen of je een wiel in onbalans hebt, kan je tijdelijk voor en achter eens omwisselen. De achteras is minder gevoelig voor onbalans dan de vooras. Verdwijnt het trillen, dan moet je dus even bij een bandencentrum langs om ze opnieuw te balanseren. De balans kan namelijk verstoord raken door slijtage of omdat je een loodje bent verloren.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Was Spiller gisteren in Utrecht?

Afbeeldingslocatie: http://img182.imageshack.us/img182/3531/540utrechtzr9.jpg

Nog twee nachtjes en dan de Z1 ophalen. Joepie!

[ Voor 20% gewijzigd door Ojjorz op 21-02-2008 14:03 ]

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
YoshiBignose schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 13:36:
[...]

Dat het een brute bak is kan ik niet ontkennen, qua techologie zit het ook vast wel goed. Maar het doet mij niks meer, in tegenstelling tot de oudere BMW's. Ach ja, ik zou zo'n bak ook nooit kunnen betalen. Niks kan gewoon op tegen dit model:

[afbeelding]

of

[afbeelding]
Ik vind persoonlijk een E46 veel mooier (niet alleen omdat er 1 voor de deur staat ;)), een beetje rond, maar niet zo gestroomlijnd als de nieuwe 3er en niet zo hoekig als een E36 :)

Verwijderd

Mijn BMW favorieten blijven toch nog steeds ondermeer de 3.0 CSL 'Batmobile', de 2002 Turbo en de BMW M1. Puur omdat ze allemaal voor hun tijd extreem waren.

• YoshiBignose
Aangezien hier zoveel kenners zitten kan ik nog wel wat probleempjes hier melden :9.

1. Als ik rond de 80 km per uur rijd en schakel van 4 naar 5 hoor ik een soort trillend geluid door de auto. Het is precies van het moment dat ik schakel. Als ik schakel bij hogere snelheid dan hoor ik dit niet.

2. Als ik de motor start, maakt hij meestal aparte geluiden. Hij start normaal op en dan lijkt het net alsof je 3x gas geeft en dan draait hij normaal. Soms komt dit nauwelijks voor en soms heel duidelijk.

3. Als ik de auto opstart en ga schakelen naar m'n 1 gaat dit soms heel moeilijk. Dan moet je echt keihard duwen om hem erin te zetten. Als ik heel lang niet gereden heb is dit nog erger. Dit is alleen bij de eerste keer schakelen, alsof het hele ding vastgevroren is ofzo. Maar als ik eerst naar z'n 2 schakel dan gaat dat iets makkelijker en daarna naar de 1.

En nu ik toch bezig ben een hele vreemde:

4. Hij (316i uit 93) gaat niet harder dan 160 km/u. 8)7 . Laatst ging hij zelfs niet harder dan 150, pas nadat ik tijdje 150 bleef ging hij richting de 160 maar daar hield het op. Ik hoorde dat het misschien aan de katalysator kon liggen, dat ze een verkeerde erop gezet hebben ofzo. Toen ik voor het eerst 160 ging kwam er ook zwart rook uit de uitlaat. Er is waarschijnlijk ook niet vaak hard mee gereden. Ik vind het ook niet zo'n probleem, ik ga toch niet harder rijden dan 160, maar vroeg het me wel af.

Maar blijft een leuke auto >:)

@ The Man: ik vind de E46 nog wel redelijk, maar die golfjes voor de koplampen zijn afschuwelijk :'(

[ Voor 3% gewijzigd door YoshiBignose op 21-02-2008 14:09 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Heuving schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 10:29:
[...]

Ik kon geen leuke 2e hands 7 diesel kopen :)
Een 730d vind ik te langzaam (rijd ik van tijd tot tijd in) en een 740d/745d is lastig te vinden.
Het rijdt overigens wel erg lekker. Het geeft de auto een heel ander karakter, maar zeker niet minder.
Toen ik aan het zoeken was voor een leuke 7, stond er zelfs slechts 1 740d te koop aangeboden onder de 50k, maar die was oxford grun II. Niet echt een leuke kleur om op de auto te hebben.
Nu staat er wel een leuke trouwens:
[afbeelding]

[afbeelding]
voor zover ik kan zien een full-option auto. En met nog geen 80 gereden evenveel km's als toen ik mn auto kocht.
Dat ziet er erg goed uit... Vind beige bekleding bij een donkere buitenkant altijd erg mooi...

Zo'n 745d is nieteens veel zuiniger, volgens de specs trouwens...

• deepbass909

deepbass909

Het lijkt erop dat je motor toch niet helemaal lekker is... Mijn 316i uit 1995 rijdt zonder problemen 160 (ik heb hem tot over de 190 gekregen). Een verkeerde katalysator kan inderdaad een oorzaak zijn. Als hij teveel weerstand heeft, dan verlaagt dat het beschikbare vermogen. Zwarte rook bij hardrijden is ook niet echt een goed teken.

Heb je de bougies er al eens uitgehad? Deze horen een steenbruine / beige kleur te hebben. Een beetje de kleur van salmiak of zandsteen. Het zou me niks verbazen als ze bij jou zwart zijn, en mogelijk zelfs vet. Dat kan namelijk verklaren waarom je wat startproblemen hebt, en aangezien je een rookwolk hebt gehad bij hogere snelheid, lijkt het op roetopbouw in het blok.
Als dat zo is, dan eerst de bougies een keer vervangen. Rij er dan zo'n 2000km mee en controleer ze opnieuw. Beginnen ze opnieuw zwart te worden, dan verbrand je olie en heb je waarschijnlijk of een lekke klep of een lekke koppakking. Olie lekkage is trouwens ook te zien aan de olie zelf. Moet je zelf olie bijvullen tussen de beurten? En als je de vuldop los haalt, welke kleur heeft de olie en het metaal dat je door de opening kunt zien? Bij mijn 316i was die na 20.000 km nog steeds behoorlijk goud-kleurig, met lichte roetvorming. Daarnaast was m'n olieverbruik maar minimaal (peil was van midden tussen de markeringen, naar de onderste gedaald).
Eventuele olie die in je cilinder komt, kan verklaren waarom je wagen niet harder dan 160 wil.

Problemen met schakelen kan een paar oorzaken hebben. Met de eerste heb ik zelf ook problemen. Ik weet niet waardoor het komt, maar ik stoor me er niet aan. Wat ik heb gemerkt is, dat als hij niet in de 1e wil, je hem in de 2e moet zetten, en dan kan je wel makkelijk in de 1e versnelling komen. Ik denk dat de tandwieluitlijning van de eerste bij dit type niet helemaal goed gaat.
Trillen bij het schakelen kan duiden op een versleten "Guibo" (ik verzin de namen niet zelf...). Dat is een rubber koppeling tussen versnellingsbak en cardan-as. Die kan op den duur kapot gaan, en zelfs helemaal uitelkaar vallen (met als gevolg een aandrijfas die niet meer vast zit...). Lees het artikel over de Guibo maar eens door, daar staat ook in hoe je kunt zien of hij kapot is of niet.

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
YoshiBignose schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 14:08:

....

@ The Man: ik vind de E46 nog wel redelijk, maar die golfjes voor de koplampen zijn afschuwelijk :'(
Die golfjes vind ik juist super! Ach, smaken verschillen :)

• YoshiBignose
deepbass909 schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 14:27:
Het lijkt erop dat je motor toch niet helemaal lekker is... Mijn 316i uit 1995 rijdt zonder problemen 160 (ik heb hem tot over de 190 gekregen). Een verkeerde katalysator kan inderdaad een oorzaak zijn. Als hij teveel weerstand heeft, dan verlaagt dat het beschikbare vermogen. Zwarte rook bij hardrijden is ook niet echt een goed teken.

Ik begrijp idd dat hij harder hoort te gaan. Dat zwarte rook was echter eenmalig, bij de eerste keer dat ik hard ging rijden. Later is dat nooit meer voorgekomen, dus ik dacht dat er misschien een soort prop was ontstaan omdat er nooit hard mee gereden werd.

Heb je de bougies er al eens uitgehad? Deze horen een steenbruine / beige kleur te hebben. Een beetje de kleur van salmiak of zandsteen. Het zou me niks verbazen als ze bij jou zwart zijn, en mogelijk zelfs vet. Dat kan namelijk verklaren waarom je wat startproblemen hebt, en aangezien je een rookwolk hebt gehad bij hogere snelheid, lijkt het op roetopbouw in het blok.
Als dat zo is, dan eerst de bougies een keer vervangen. Rij er dan zo'n 2000km mee en controleer ze opnieuw.

Daar heb ik nooit naar gekeken, zal ik wel een keer doen. Echt startproblemen zijn het niet, de motor start ALTIJD, maar soms met aparte geluiden dus :)

Beginnen ze opnieuw zwart te worden, dan verbrand je olie en heb je waarschijnlijk of een lekke klep of een lekke koppakking. Olie lekkage is trouwens ook te zien aan de olie zelf. Moet je zelf olie bijvullen tussen de beurten? En als je de vuldop los haalt, welke kleur heeft de olie en het metaal dat je door de opening kunt zien? Bij mijn 316i was die na 20.000 km nog steeds behoorlijk goud-kleurig, met lichte roetvorming. Daarnaast was m'n olieverbruik maar minimaal (peil was van midden tussen de markeringen, naar de onderste gedaald).

Oliepijl is altijd goed en hoef ik nooit bij te vullen. Een kenner zei dat motor en alles er goed droog uitzag en ik heb ook nergens lekkages.

Eventuele olie die in je cilinder komt, kan verklaren waarom je wagen niet harder dan 160 wil.

Problemen met schakelen kan een paar oorzaken hebben. Met de eerste heb ik zelf ook problemen. Ik weet niet waardoor het komt, maar ik stoor me er niet aan. Wat ik heb gemerkt is, dat als hij niet in de 1e wil, je hem in de 2e moet zetten, en dan kan je wel makkelijk in de 1e versnelling komen. Ik denk dat de tandwieluitlijning van de eerste bij dit type niet helemaal goed gaat.

Ja, dat zei ik zelf dus ook. Stoor me er ook niet zo aan.

Trillen bij het schakelen kan duiden op een versleten "Guibo" (ik verzin de namen niet zelf...). Dat is een rubber koppeling tussen versnellingsbak en cardan-as. Die kan op den duur kapot gaan, en zelfs helemaal uitelkaar vallen (met als gevolg een aandrijfas die niet meer vast zit...). Lees het artikel over de Guibo maar eens door, daar staat ook in hoe je kunt zien of hij kapot is of niet.

Nooit van gehoord inderdaad. Zal er eens naar kijken.
:>

@ The Man: Klopt :P

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

deepbass909 schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 13:58:
@HTT-Thalan
Ik sleutel zelf aan de auto. Bij trillen boven een bepaalde snelheid zou ik zelf in eerste instantie aan onbalans in de wielen denken. Een versleten fusee veroorzaakt niet direct trillingen, maar een verhoogde spoorgevoeligheid. Als je fusee zo erg versleten is dat je stuur gaat trillen, dan moet er een voelbare speling in het wiel zitten. Een versleten ophangrubber zou kunnen, maar ook daar geldt eigenlijk voor dat je eerder een verhoogde gevoeligheid hebt voor sporen, dan trillingen.

Eigenlijk is er een simpele test. Stuurt de auto goed, reageert hij ook op kleine stuurbewegingen? Dan zijn je rubbers, fusee's en andere ophangingsdelen nog in orde. Lijkt hij de eerst 5 graden sturen (ongeveer) niks te doen, dan heb je wel versleten onderdelen.

Om te testen of je een wiel in onbalans hebt, kan je tijdelijk voor en achter eens omwisselen. De achteras is minder gevoelig voor onbalans dan de vooras. Verdwijnt het trillen, dan moet je dus even bij een bandencentrum langs om ze opnieuw te balanseren. De balans kan namelijk verstoord raken door slijtage of omdat je een loodje bent verloren.
Ik heb nog eens gebeld (ditmaal met Offenga) en het zijn waarschijnlijk de reactiearmen. Hij zeilt namelijk ook een beetje boven de 160/170 en als ik over hele korte verkeersdrempels rijd (Van die in het asfalt gelijmde stoeprandjes waarbij het niet uitmaakt of je 10 of 100 rijd) dan voel ik dat er inderdaad wat voor-naar-achter speling op de sturende wielen zit.

Ik kan alleen niet zelf een set reactiearmen vervangen - ik heb geen brug, geen plek, en geen gereedschap.

Als ik hele lichte stuurbewegingen heen en weer maak tijdens het rijden, voel ik wel enige reactie, maar niet slingerend. Hij is echter een tijd geleden nog uitgelijnd en de banden/velgen lijken ook in orde, ik denk dat reactiearmen het enige is dat overblijft.

• Heuving
MikeyMan schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 14:22:
[...]

Dat ziet er erg goed uit... Vind beige bekleding bij een donkere buitenkant altijd erg mooi...

Zo'n 745d is nieteens veel zuiniger, volgens de specs trouwens...
neuh, viel me ook al op.

Maar benzine/diesel prijs scheelt dan wel weer natuurlijk, vandaag weer een nieuw record bereikt :(
In dubai tank je voor 30 euro een S55 AMG vol... die dan weer bijna evensnel weer leeg is, maar dat is een detail.

@ iedereen met zelf toolen: Als ik de 325i aflevering van Wheeler Deelers zie, gaan ook mn handen jeuken eigenlijk. Het enige wat me tegenhoudt, is het feit dat ik dan totaal geen wetenschap heb van waar ik mee bezig ben :D

[ Voor 17% gewijzigd door Heuving op 21-02-2008 14:56 ]

Verwijderd

YoshiBignose schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 14:08:

Bjj de coupe vind ik het ook vreselijk, de witte koplampen maken het enorm duidelijk. Maar bij het facelift model van de sedan (met de zwarte koplampen) vind ik het wel mooi staan. Past goed bij de rest van de wagen.

• deepbass909

deepbass909

HTT-Thalan schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 14:41:
[...]

Ik heb nog eens gebeld (ditmaal met Offenga) en het zijn waarschijnlijk de reactiearmen. Hij zeilt namelijk ook een beetje boven de 160/170 en als ik over hele korte verkeersdrempels rijd (Van die in het asfalt gelijmde stoeprandjes waarbij het niet uitmaakt of je 10 of 100 rijd) dan voel ik dat er inderdaad wat voor-naar-achter speling op de sturende wielen zit.

Ik kan alleen niet zelf een set reactiearmen vervangen - ik heb geen brug, geen plek, en geen gereedschap.

Als ik hele lichte stuurbewegingen heen en weer maak tijdens het rijden, voel ik wel enige reactie, maar niet slingerend. Hij is echter een tijd geleden nog uitgelijnd en de banden/velgen lijken ook in orde, ik denk dat reactiearmen het enige is dat overblijft.
Ik had je net een reactie gestuurd over de DM, waarbij ik dit nog niet wist... Dus mijn verhaal daar klopt blijkbaar niet helemaal meer.

De opbouw van de E34 is nogal anders dan van de E36 (het model waar ik aan sleutel). Wat ik uit je verhaal begrijp is nr. 7 in de onderstaande tekening de boosdoener. Deze heeft een rubber bus (nr. 8) die waarschijnlijk versleten is. Waarschijnlijk is dan ook nr. 3 in de tekening versleten. De kogelgewrichten slijten normaal niet echt hard, en is eigenlijk alleen bij de E36 een echt probleem.

Afbeeldingslocatie: http://bmwfans.info/original/images/3580_p.png
(klikbaar)

Je vroeg of ik je kon helpen hiermee, maar ik kan je garanderen dat elke reparatie die je hieraan laat doen, betekend dat de auto opnieuw uitgelijnd moet worden.

• YoshiBignose
Heuving, vond je de E38 niet mooier?

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/18/95-98_BMW_7-Series.jpg

Prachtige voorkant en nog steeds heel erg luxe :*) Kan je er eentje voor me kopen met je geld? 8) Laat ook maar, ik kan de wegenbelasting en benzine al niet betalen :>

[ Voor 14% gewijzigd door YoshiBignose op 21-02-2008 15:26 ]

• 418O2
die pik je voor weinig op in duitsland hoor... Maar de vaste kosten doen je achterover slaan.

Staar je niet blind op aankoopprijzen.

• YoshiBignose
418O2 schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 15:27:
die pik je voor weinig op in duitsland hoor... Maar de vaste kosten doen je achterover slaan.

Staar je niet blind op aankoopprijzen.
I know, soms vind je ze zelfs voor 2500. Logisch dat mensen er vanaf willen want die tank kost je een fortuin. Maar met een V12 heb je ook wel wat denk ik :*)

• 418O2
ja, 12 bougies, 12 liter kwaliteitsolie, verbruik van 1:4, 100 euro wegenbelasting, hoge verzekeringspremi etc etc

zulke auto's moet je echt rijden omdat je geld over hebt.

Edit:

zit nu wel erg te twijfelen over een andere auto... Een e36 320i/325i vind ik interresant, maar ook een 2.0 of 2.3 Audi Coupé is toch wel leuk. Maar aangezien ik rwd wel fijn vind is een 320/325 interresanter. Die maandlasten moeten eigenlijk wel omlaag...

[ Voor 68% gewijzigd door 418O2 op 21-02-2008 16:21 ]

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:05

4x2

lộn xộn quá

deepbass909 schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 14:27:
Als ervaringsdeskundige (die van mij heb ik afgelopen maandag vervangen omdat ie na een afgebroken versnellingsbakrubber opeens uit net zoveel stukjes bestond als dat er bouten in zaten) kan ik iig zeggen dat je het heel duidelijk kan merken aan schokkend en trillend rijden met lagere snelheid en flink schokken als je het gas los laat.
Met gasgeven en vanaf een 60-70km/u constante snelheid in de 4 merkte ik dr niks van.

Het is trouwens een kreng om te vervangen en bij een 02 kun je dr op een brug dan nog betrekkelijk goed bij als je even de middendemper los haalt van de voorpijp en aan de kant trekt.
Opzich is het ook geen slecht idee om je versnellingsbakrubbers preventief te vervangen als ie een keer op de brug staat voor wat groter onderhoud (bij een 02 zit de bak met maar 1 rubber vast, itt tot bv de E30 waar ie met 2 rubbers vast zit, dus die is dr helemaal gevoelig voor).

leeg

• deepbass909

deepbass909

Als ik die handleiding lees, is het niet alleen bij een 02 een kreng om te vervangen... Je moet zo'n beetje alles midden onder de auto loshalen om hem te kunnen vervangen...

• Heuving
YoshiBignose schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 15:26:
Heuving, vond je de E38 niet mooier?

[afbeelding]

Prachtige voorkant en nog steeds heel erg luxe :*) Kan je er eentje voor me kopen met je geld? 8) Laat ook maar, ik kan de wegenbelasting en benzine al niet betalen :>
De facelift vond ik net even ietsje netter.
Maar, het is voor mij hetzelfde als met de 5.
Ik vind de E39 ook netter dan de E60, net als dat de E38 eigenlijk netter is dan de E65.
Maar, tussen net en bruut zit ook een verschil.
Daarom heb ik toch veel liever de E65 dan E38, maar, zou ik denk ik stiekem toch liever de E39 willen hebben dan een E60.
Wat ik net ook al zei, de E65 vind ik nogsteeds 1 van de mooiste BMW's ooit. Ik denk ook wel dat het een icoon gaat worden (lees = ik hoop dat het een icoon wordt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
E39 M O+

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 12:16
Heuving schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 14:55:
@ iedereen met zelf toolen: Als ik de 325i aflevering van Wheeler Deelers zie, gaan ook mn handen jeuken eigenlijk. Het enige wat me tegenhoudt, is het feit dat ik dan totaal geen wetenschap heb van waar ik mee bezig ben :D
Die gasten bij Wheeler dealers ook niet. ;)
Leuke show, maar wat een prutsers zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Hoezo prutsers? Ze laten zien hoe je zelf op een goedkope en goede manier je auto weer netjes kan maken.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik wil niet beweren dat Edd China de auto in topconditie brengt, maar ze laten wel elke aflevering zien hoe je bepaalde dingen op een redelijke manier moet doen. Maar van wanneer is die aflevering, want die heb ik gemist... :( Wellicht dat hij zaterdag herhaald wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
KappeNou schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 10:51:
Hoezo prutsers? Ze laten zien hoe je zelf op een goedkope en goede manier je auto weer netjes kan maken.
Ik weet niet, maar iemand die met een spuitbus en een ontzettend slecht imitatiescherm een auto opknapt en deze vervolgens als nieuw aanprijst (Mike Brewer) vind ik een beunhaas.
Het is een leuke show, maar erg gericht op snel goedkoop auto's opknappen en hiermee winst proberen te maken. Bijvoorbeeld 'a car is born' is dan weer het andere uiterste, maar een tussenweg van beide handelswijzen zou een stuk beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik vind de E38 erg mooi, maar stiekem ook wat gedateerd ogen. Hij is wat liefjes. De E34 en E30 zijn natuurlijk oudere bakken, maar met dat agressieve juist wat minder saai. Ik mag het niet zeggen, maar dieselen in een E38 730d of A8 3.3TDI in dezelfde prijsklasse zou ik nog een moeilijke keuze vinden ;)

Gelukkig hoef ik mij over dat soort keuzes nog helemaal niet druk te maken :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Boeie schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 11:59:
[...]

Ik weet niet, maar iemand die met een spuitbus en een ontzettend slecht imitatiescherm een auto opknapt en deze vervolgens als nieuw aanprijst (Mike Brewer) vind ik een beunhaas.
Het is een leuke show, maar erg gericht op snel goedkoop auto's opknappen en hiermee winst proberen te maken. Bijvoorbeeld 'a car is born' is dan weer het andere uiterste, maar een tussenweg van beide handelswijzen zou een stuk beter zijn.
Ik ben het met je eens dat hun plaatwerk oplap werkzaamheden vaak niet helemaal zijn wat ze willen doen geloven. Daarnaast kan je gewoon echt merken dat Mike een volbloed autohandelaar is (zoals hij verkopers toch behoorlijk onder druk probeerd te zetten en dan vrolijk zeggen dat hij de auto erg goedkoop heeft gekocht (en dus duidelijk meer waard was)).
Maar ik vind het persoonlijk erg interessant om te kijken hoe Edd China bepaalde onderdelen repareert. Ik heb er toch al het nodige van opgestoken inmiddels, en eigenlijk al meer dan van de serie van A (race-)Car/4x4 is (re-)born, want die zijn te specifiek gericht op 1 bepaalde auto. Bij Wheeler Dealers geven ze ook algemene tips hoe je kunt merken of een bepaald onderdeel versleten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
deepbass909 schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 12:21:
[...]

Ik ben het met je eens dat hun plaatwerk oplap werkzaamheden vaak niet helemaal zijn wat ze willen doen geloven.
Het is wel altijd een hele verbetering ten opzichte van het uitgangspunt.
Daarnaast kan je gewoon echt merken dat Mike een volbloed autohandelaar is (zoals hij verkopers toch behoorlijk onder druk probeerd te zetten en dan vrolijk zeggen dat hij de auto erg goedkoop heeft gekocht (en dus duidelijk meer waard was)).
Die Mike vind ik dus zo'n beetje de meest waardeloze verkoper ooit. Ze halen vaak de materiaalkosten er niet eens uit, om over manuren maar te zwijgen. Ik snap wel dat het doel van het programma niet het maken van winst is maar die Mike zou ik niet direct een volbloed autohandelaar willen noemen en ik heb nog nooit gezien dat iemand onder druk werd gezet, integendeel.
Maar ik vind het persoonlijk erg interessant om te kijken hoe Edd China bepaalde onderdelen repareert. Ik heb er toch al het nodige van opgestoken inmiddels, en eigenlijk al meer dan van de serie van A (race-)Car/4x4 is (re-)born, want die zijn te specifiek gericht op 1 bepaalde auto. Bij Wheeler Dealers geven ze ook algemene tips hoe je kunt merken of een bepaald onderdeel versleten is.
Qua techniek is het best interessant en laagdrempelig inderdaad. Best leerzaam en nuttig voor mensen die zelfs eens remblokken o.i.d. willen vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
Oh, dat is het ook zeker... Ben het met je eens deepbass. Ik heb er zeker ook al best veel van opgestoken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Nou ik ga binnenkort (ga toch naar Groningen ivm verjaardag vriendin) even langs Offenga rijden. Kan ik voor een spotprijs een ruit, dashboardkastje krijgen, en misschien ook nog wel een middendemper (schotten zijn ver weg bij mij) en dan koop ik gelijk nieuwe reactiearmen.

Voor mei naar de garage, voor een kleine beurt, de reactiearmen dus, rechtervoorruitsproeier repareren/vervangen (doet niks meer) en wellicht banden, tegen die tijd.

Gaat weer duur geintje worden, maar dan kan hij er weer even tegenaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
HTT-Thalan schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 15:38:
Nou ik ga binnenkort (ga toch naar Groningen ivm verjaardag vriendin) even langs Offenga rijden. Kan ik voor een spotprijs een ruit, dashboardkastje krijgen, en misschien ook nog wel een middendemper (schotten zijn ver weg bij mij) en dan koop ik gelijk nieuwe reactiearmen.

Voor mei naar de garage, voor een kleine beurt, de reactiearmen dus, rechtervoorruitsproeier repareren/vervangen (doet niks meer) en wellicht banden, tegen die tijd.

Gaat weer duur geintje worden, maar dan kan hij er weer even tegenaan :)
Groningen, goed plan. BMW feestje houden hier? Ik weet nog wel een leuk bedrijventerrein met lekker asfalt en weinig verkeer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

zneek schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 16:50:
[...]

Groningen, goed plan. BMW feestje houden hier? Ik weet nog wel een leuk bedrijventerrein met lekker asfalt en weinig verkeer :)
Ik weet er hier ook wel een paar, maar ik wil het met mijn banden nog even uitzingen tot Mei, daarna vervang ik ze voor een ritje Denemarken. Dus tenzij het sneeuwt, doe ik niet mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Zo, ik heb vandaag even geld uitgegeven... Er liggen nu 2 nieuwe Bosch remschijven en 4 blokken klaar, er staat een nieuwe verwarming, aansluitbuizen (Hella/Behr) daarvoor en een momentsleutel (Hazet) in bestelling, er liggen nieuwe klemmen voor de zitting van m'n stoelen klaar en 2 flessen antivries.

Of te wel, volgende week (als het tenminste lekker weer is) wordt het sleuteltijd. Dan ga ik m'n remmen voor en verwarming vervangen.

Vooral die momentsleutel is een koopje. Het is een Hazet die me zo'n €80 inc. btw gaat kosten, nieuw!!! Een speciale actie van de importeur, waardoor hij zelfs goedkoper is dan de normale inkoopsprijs van Fugo Gouda (waar ik hem in bestelling heb staan). Normaal komt z'n bruto prijs eerder in de buurt van de €200. :D Ik vond het nu wel het goede moment om een momentsleutel te kopen, aangezien ik met de remmen aan de slag ga, en ik daar wel de goede draaimomenten wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor bereik heeft die momentsleutel?

En kunnen wij die ook bestellen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

hij loopt van 20 - 200nm, oftewel het meest gangbare voor een personenauto. Het is de gewone verkoopprijs die voor iedereen geldt (de actie is dermate scherp dat er geen extra korting meer afging). Of je hem zo kan bestellen weet ik niet. Fugo is een normale automaterialen handel en ik weet niet of ze via de post versturen. Maar je kunt het altijd proberen. Ik weet zo alleen niet het specifieke model... ik dacht Hazet 5521-1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
Vraagje, hoe rijdt een 118D ten opzichte van een 120D?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
120D is iets sneller :Y)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ligt eraan welke generatie 1-serie je bedoelt. De "oude" 118d had dermate weinig vermogen dat ie wat traag was, de nieuwe generatie heeft meer vermogen waardoor je eigenlijk (eigen ervaring) sneller bent dan 90% van de andere weggebruikers. Verder is natuurlijk de 120d nog wat sneller, maar of je daar behoefte aan hebt is natuurlijk aan jou. In de spits heb je er in ieder geval 0,0 aan :P

Verschil in weggedrag e.d. zul je pas gaan merken als je de hulpmiddelen uit gaat zetten, maar of je dat wil :P (sowieso vraag ik me af wat je verzekering zegt als je achterstevoren tegen een boom geparkeerd staat en de boordcomputer in de diagnosestand staat, maar ok :P)

(voor wie het niet wist, door de DTC toets ingedrukt te houden zet je de 1-serie in de diagnosestand, geen TC, geen ESP, geloof ook geen ABS)

[ Voor 35% gewijzigd door pagani op 23-02-2008 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
YoshiBignose schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 13:36:
[...]

[afbeelding]

of

[afbeelding]
Die E36 is wel een van de mooiste. Coupe was ie nog mooier geweest. Al het goede van de E36 komt er in samen. Ik vind standaard velgen niet vaak iets hebben (de klassieke Alpina velgen zijn daarop een uitzondering), maar de M3 velgen zijn in hun eenvoud toch wel erg mooi. Dat in combinatie met een M3 bumperset en facelift neus geeft deze E36 een veel natuurlijkere lijn dan de meeste E36 hebben. Er zit zo veel verschil tussen de E36, al zijn het toch vaak maar details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-09 11:22

Daniel

Kapitein NCC-1701
johnnyv.nl schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 18:44:
Ligt eraan welke generatie 1-serie je bedoelt. De "oude" 118d had dermate weinig vermogen dat ie wat traag was, de nieuwe generatie heeft meer vermogen waardoor je eigenlijk (eigen ervaring) sneller bent dan 90% van de andere weggebruikers. Verder is natuurlijk de 120d nog wat sneller, maar of je daar behoefte aan hebt is natuurlijk aan jou. In de spits heb je er in ieder geval 0,0 aan :P
Inderdaad, als je voor een nieuwe (MY2007 en nieuwer) gaat heeft de 118d 143 pk en 300 Nm, de 120d heeft 177 pk en 350 Nm. Overigens is het exact hetzelfde blok, allebei zijn tweeliters. Van het oudere type (tot 2006) heeft de 118d 122 pk en 280 Nm, de 120d heeft 163 pk en 340 Nm. Tussen die laatste twee merk je echt wel een flink verschil in acceleratie. 118d is niet erg bijzonder, de 120d is naar alle maatstaven gewoon snel.

Ik heb nog niet in de nieuwe 120d gereden, wel in de nieuwe 118d...die deed naar mijn idee niet erg veel onder voor de oude 120d dus dat zou voor het dagelijks verkeer echt meer dan genoeg moeten zijn. Zo'n 120d (of nog erger, 123d met 200+ pk) is wat overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
Wellicht was de vraag wat simpel gesteld, maar het gaat hierbij dus om een nieuwe auto. Bij een nieuwe baan hoort een nieuwe auto en de 1 serie is voor mij een serieuze gegadigde... Uiteraard moet het een diesel worden, maar daarbij vraag ik mij dus af of een 118d echt 'traag' is. Gezien bijvoorbeeld een vergelijking met een Golf, die een 2.0TDI heeft met 140pk, als een na snelste diesel.

Het gaat ook puur om dagelijks verkeer, maar ik wil vooral een beetje freude-am-fahren hebben. Proefritjes gaan het sowieso uitwijzen...

* Boeie vind een 120d coupé ook wel lekker, maar de ruimte op de achterbank is een beetje jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 14:48

_Arthur

blub

Boeie schreef op zondag 24 februari 2008 @ 14:13:
Het gaat ook puur om dagelijks verkeer, maar ik wil vooral een beetje freude-am-fahren hebben. Proefritjes gaan het sowieso uitwijzen...
Dan is de oude 118D ook al prima. Zolang je dat gaspedaal maar gebruikt.

De 118D Corporate met 136pk is ook lekker, zeker kwa uitrusting en leasebdrag. De 143pk 118D is zeker een erg prettige bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Bram77 schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 21:41:
[...]

Die E36 is wel een van de mooiste. Coupe was ie nog mooier geweest. Al het goede van de E36 komt er in samen. Ik vind standaard velgen niet vaak iets hebben (de klassieke Alpina velgen zijn daarop een uitzondering), maar de M3 velgen zijn in hun eenvoud toch wel erg mooi. Dat in combinatie met een M3 bumperset en facelift neus geeft deze E36 een veel natuurlijkere lijn dan de meeste E36 hebben. Er zit zo veel verschil tussen de E36, al zijn het toch vaak maar details.
Dat is precies hoe ik mijn E36 ervaarde toen ik hem aanschafte. De standaard E36 heeft een bumper die aan de onderkant naar achter buigt (net als de Audio 80 heeft), en dat geeft hem een beetje rare aanblik. De rechte, iets vooruit stekende neus van de M-set past beter bij het model. Het geeft hem meer kracht vind ik. Ik vind daarom die m-body op mijn Compact ook zo goed staan. Het is geen doorsnee auto meer, maar een BMW, die kracht en een zekere mate van agressie uitstraalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Niet online
Gaat er iemand een hele mooie BMW TS maken voor een nieuw topic, of gaan we gewoon door hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:20

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Ik maak wel ff een nieuw deeltje aan, is idd wel weer tijd. ;)

Zo dan: Het grote BMW topic, deel 5

Daar kunnen we weer posts dumpen. ;)

[ Voor 46% gewijzigd door GaMeOvEr op 24-02-2008 15:24 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• won
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

won

Ik vraag me dan toch af (met alle respect) hoe femme aan het geld komt om 3 bmw's te hebben. Daar zit vast een heel spannend verhaal achter :).

Zelf heb ik er ook een, E36 316i compact. De foto heb ik toen ik hem kocht met mijn foon gemaakt en sinsdien (6mnd terug) geen andere er meer van geschoten.

Afbeeldingslocatie: http://www.yadegari.nl/storage/p/DSC_00038.jpg

Het is mijn eerste auto en het enige waar ik van baal is niet dat ie 1:10 rijdt maar dat ik voor datzelfde verbruik een dikke 325 of 328 oid zou kunnen rijden. Maar dan had ik geen mooie zoals deze kunnen betalen denk ik dan maar :)

Volgende auto: M5 !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

won schreef op zondag 24 februari 2008 @ 16:16:
Ik vraag me dan toch af (met alle respect) hoe femme aan het geld komt om 3 bmw's te hebben. Daar zit vast een heel spannend verhaal achter :).

Zelf heb ik er ook een, E36 316i compact. De foto heb ik toen ik hem kocht met mijn foon gemaakt en sinsdien (6mnd terug) geen andere er meer van geschoten.

[afbeelding]

Het is mijn eerste auto en het enige waar ik van baal is niet dat ie 1:10 rijdt maar dat ik voor datzelfde verbruik een dikke 325 of 328 oid zou kunnen rijden. Maar dan had ik geen mooie zoals deze kunnen betalen denk ik dan maar :)

Volgende auto: M5 !
Femme heeft geloof ik ooit ergens een website-je opgezet... Schijnt dat dat redelijk succesvol is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
mijn 316i is nou ook niet bepaald zuinig.. wat verbruikt een 320i dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• won
  • Niet online

won

Ik wou net mn post verwijderen om in het nieuwe deel verder te gaan. Nu weet ik het niet meer. Zo succesvol ? Dacht dat het voornamelijk vrijwilligerswerk en sponsors waren. De E36 320i sedan van een klant van mij weet 1:11 (met enige moeite) uit de zijne te persen. Maar ik weet ook dat de 325i zuiniger zou zijn dan de 320i omdat je met minder toeren kunt rondtuffen. Of dit ook echt waar is moet blijken maar als ik bijvoorbeeld alleen snelweg rijd en heel rustig constant dan kom ik in de buurt van 1:14 maar dat is mij tot nu toe maar 1x gelukt en het is de moeite niet. Ik vind het niet erg om tussen 1:10 en 1:11 te rijden als daar maar vermogen tegenover staat :D

Zo word ik nog wel eens door zware dieseltjes eruit gereden bij een stoplicht wat heel amuserend is. Ding lijkt snel maar de enige auto's die ik eruit rijd zijn E46 316i's :) Die veel zwaarder zijn en niet evenredig meer vermogen hebben. Mijne weegt maar 1130kg met 108pk. Niet dat daar nu nog veel van over is.

[ Voor 77% gewijzigd door won op 24-02-2008 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 13:17
Boeie schreef op zondag 24 februari 2008 @ 14:13:
Wellicht was de vraag wat simpel gesteld, maar het gaat hierbij dus om een nieuwe auto. Bij een nieuwe baan hoort een nieuwe auto en de 1 serie is voor mij een serieuze gegadigde... Uiteraard moet het een diesel worden, maar daarbij vraag ik mij dus af of een 118d echt 'traag' is. Gezien bijvoorbeeld een vergelijking met een Golf, die een 2.0TDI heeft met 140pk, als een na snelste diesel.

* Boeie vind een 120d coupé ook wel lekker, maar de ruimte op de achterbank is een beetje jammer...
BMW 118D met 143pk, de nieuwe dus, is sneller te rijden dan een vergelijkbare Golf met 140pk, met name de elasticiteit van de versnellingsbak zorgt voor een voorsprong met tussensprintjes in 4 e 5. Mede daardoor was het zelfs mogelijk goed bij te blijven met een 170pk Seat Leon FR. Je bent niet de snelste met de 143pk BMW, maar mensen zullen je met een 140pk/170pk VAG diesel zeker niet gruwelijk zoekrijden, daar heb je echt meer vermogen voor nodig, andersom geldt utieraard hetzelfde.

En je kan hem altijd nog laten chippen naar vrijwel dezelfde waardes als de 120d, kost je ongeveer 700 euro bij een tuner die snapt waar hij mee bezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

won schreef op zondag 24 februari 2008 @ 16:36:
Ik wou net mn post verwijderen om in het nieuwe deel verder te gaan. Nu weet ik het niet meer. Zo succesvol ? Dacht dat het voornamelijk vrijwilligerswerk en sponsors waren. De E36 320i sedan van een klant van mij weet 1:11 (met enige moeite) uit de zijne te persen. Maar ik weet ook dat de 325i zuiniger zou zijn dan de 320i omdat je met minder toeren kunt rondtuffen. Of dit ook echt waar is moet blijken maar als ik bijvoorbeeld alleen snelweg rijd en heel rustig constant dan kom ik in de buurt van 1:14 maar dat is mij tot nu toe maar 1x gelukt en het is de moeite niet. Ik vind het niet erg om tussen 1:10 en 1:11 te rijden als daar maar vermogen tegenover staat :D

Zo word ik nog wel eens door zware dieseltjes eruit gereden bij een stoplicht wat heel amuserend is. Ding lijkt snel maar de enige auto's die ik eruit rijd zijn E46 316i's :) Die veel zwaarder zijn en niet evenredig meer vermogen hebben. Mijne weegt maar 1130kg met 108pk. Niet dat daar nu nog veel van over is.
1:14??? Ik ben nog nooit onder de 1:12 gekomen met mijn 316i. Over het algemeen rij ik zo 1:11,5.

Ik heb sinds vandaag gelukkig weer stoelverwarming op de bestuurdersstoel, alleen mis ik nu even tijdelijk een bijrijdersstoel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
deepbass909 schreef op zondag 24 februari 2008 @ 18:25:
[...]

1:14??? Ik ben nog nooit onder de 1:12 gekomen met mijn 316i. Over het algemeen rij ik zo 1:11,5.

Ik heb sinds vandaag gelukkig weer stoelverwarming op de bestuurdersstoel, alleen mis ik nu even tijdelijk een bijrijdersstoel..
ik heb ook nog nooit de 1:14 gehaald, zit gemiddeld ook op 1:11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• won
  • Niet online

won

Over de "tegen de 1:14"

- Mijn snelheidsmeter en kilomterteller kloppen van geen kant.
- De hoeveelheid benzine die erin gaat en opraakt helaas wel.

Er zit een Racing Dynamics pakket op met grotere wielen dan standaard. En met TomTom erbij lopen de afwijkingen uiteen van
op de teller -> op TomTom:
59 -> 50
80 -> 70
131 -> 120
145 -> 145 (vraag me niet hoe dit mogelijk is ik heb dit over meerdere kilomters getest in mijn 400km rit naar duitsland, ik ben er even verbaasd om als jij)
185 -> ~173

Ik reed vanaf de grens tot bestemming, 300km, constant 5000rpm en dat vertaalde zich in 180 op de teller en ~170 op TomTom. Door kut omstandigheden had ik geen duitse map voor tomtom dus had ik hem maar op de gps overzicht plaatje gelaten de gehele rit zodat je je werkelijke snelheid in het groot/duidelijk kon zien. (TomTom 5.5 op wm2002).

De banden die er nu onderzitten zijn 225/45/17 als ik me niet vergis.
Een tankbeurt van tussen de 49-50 liter rijd ik soms 450km mee maar vaak 500 en met moeite 550km. Die keer dat ik in de buurt van de 1:14 kwam heb ik geen volle tank zo leeggereden maar als ik het me goed herinner 20-30liter.
Ik moet er wel bij zeggen dat ie lager op de grond ligt en lichter is dan andere compactjes en zeker andere 316i's dus misschien dat dat geholpen heeft.
Noot: op zowel de heen als terug weg heb ik een afslag gemist en met als gevolg veel kilomters meer gereden. Iets van 30 tot 50km als het al niet meer was. Inclusief het hopeloos verdwaald raken in de nieuwbouw wijk met allemaal dezelfde naam straten en een stratenindeling van Kabul net na de bombardementen.

Overigens heeft de rit naar duitsland me 2 tanks gekost en ik kwam uit op gemm. 1:8,5. Toen ik het later terugrekende snapte ik ineens waarom al die veel duurdere MB's en BMW's rustig 140 bleven rijden :)

[ Voor 16% gewijzigd door won op 24-02-2008 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-09 11:22

Daniel

Kapitein NCC-1701
Pagina: 1 ... 14 15 Laatste

Dit topic is gesloten.