Het grote BMW topic, deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste
Acties:
  • 26.983 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-02-2024
Maarce schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 13:28:
Net binnen gerold en ik wilde het jullie niet onthouden. Excuses voor de brakke phone pics vanaf te grote afstand, maar het was wel een leuk gezicht en hij is inmiddels naar binnen gereden... Dus betere pics gaat niet lukken.

[afbeelding]

En dit had een leuke reactie onder de werknemers van de betreffende garage tot gevolg:

[afbeelding]
Omdat BMW Amsterdam en Den Haag in principe onder BMW Duitsland vallen, krijgen die dealers een soort van sneak-preview van de X6, nog lang voor de showroom datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-05 15:35
Dus je kan de X6 nog niet komen bekijken? Trouwens niet BMW rijswijk?

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
KappeNou schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 14:48:
Dus je kan de X6 nog niet komen bekijken? Trouwens niet BMW rijswijk?
Hij is niet voor display purposes. Even puur voor de verkopers om m alvast in het echt te kunnen zien.
Maar, iemand van mn werk gaat naar zn M5 kijken, en gaat gelijk even de X6 hopelijk op de gevoelige plaat vastleggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:58
argro schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 14:32:
Mijn E30 is vandaag richting de garage gegaan om de schade als gevolg van een geknapte distributieriem te herstellen en de auto vooraf APK te keuren. Zou het een beetje zonde vinden om nu paar honder euro aan een koprevisie uit te geven en om over een maand met rotte dorpels geconfronteerd te worden. De huidige schatting is dat de auto voor een kleine €800 weer rijdt. De prijs bestaat globaal voor de helft uit materiaal (kopset, distributie-kit, boutenset, olie, oliefilter et cetera) en voor de helft uit sleuteluren (circa 7 uur). Ik ben benieuwd wat de uiteindelijke rekening gaat worden.
Zo, de E30 rijdt weer. De uiteindelijk rekening kwam op een dikke €1000. Er bleken 2 kleppen krom/kapot te zijn. De kop is gerepareerd en gevlakt door een revisiebedrijf en vervolgens is de boel weer in elkaar gezet. Compleet met nieuwe waterpomp, verse olie, nieuw filter en meer van dat soort dingen. Totaal is er circa 8 uur aan de auto gesleuteld. De auto is ook meteen APK gekeurd, behalve dat de rechterkoplamp iets omhoog scheen was er niets mis, dat viel dus weer mee! Ik hoop nu weer even probleemloos rond te kunnen touren. En natuurlijk ga ik de km-stand goed in de gaten houden voordat ik weer langs de kant van de weg sta met een gare distributieriem.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Hoe moeilijk en duur zou het eigenlijk ongeveer zijn om een automaatbak te vervangen voor een tweedehands handbak? Er worden zo veel E34's aangeboden die interessant zijn, maar ze zijn bijna allemaal automatisch geschakeld. Ik doel op een E34 met M50B25 motor....
Ik kan me voorstellen dat een andere bak er onder hangen wel te doen is, maar hoe zit dat met de koppeling en motoraansturing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:25

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

tja, een automaat heeft niet een koppeling zoals een handbak die heeft... die zou dus sowieso geïnstalleerd moeten worden. Daarnaast moet waarschijnlijk ook de cardan-as en het diff vervangen worden. En dan komt nog het interieur ombouwen (midden console).
Ik denk dat het motormanagement van een E34 nog niet voor heel vele problemen zou zorgen, maar dat zou eigenlijk alleen iemand met ervaring kunnen zeggen...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
4x2 schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 17:14:
[...]

Ach, het is heel simpel, als ie een distr riem heeft is het een M40, heeft ie een ketting is het een M43.
Die blokken lopen nogal door elkaar, dus kan ook best zijn dat ik de verkeerde uitgekozen heb :P
Ik ben nu voorzichtig op zoek naar een E46 sedan maar nu snap ik d'r helemaal niets meer van. de types en motorinhoud vliegen echt alle kanten op. Dat maakt het zoeken niet echt makkelijk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:15
motorinhoud moet je eigenlijk vantevoren besluiten. Verschil in verbruik, onderhoud en overige kosten van bijv. een 320i verschillen nogal van een 330i.

Uitvoering moet je dan zelf beslissen. Maar als je een e46 zoekt, zou ik serieus overwegen er 1 uit duitsland te halen. dan kan je een hoop geld besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

HTT-Thalan schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 10:05:
Jeus, ik wou dat ik in zo'n luxepositie zat. Ik zou een moord plegen (wel meerdere) voor een in minte staat verkerende E34 M5.
Geen onbereikbare auto en mijn ervaringen met de E34 en nieuwere auto's (E39, E65) is dat je met een dikke E34 een prima BMW ervaring hebt die je echt niet persé van een E39 of E65 hoeft te hebben. Sterker nog, een oudere M5 is waarschijnlijk nog leuker ook ;)

Nieuwer betekent vooral ietsje sneller, luxer, veiliger, ietsje geraffineerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Zijn er toevallig BMW Dealers in dit topic :)

Ik heb een vraag waar ik deze week nog antwoord op moet hebben. Mijn schoonzus gaat van werkgever veranderen, en moet van haar oude werkgever haar Leasewagen meenemen. Aangezien haar nieuwe werkgever geen leaseauto's heeft, heeft ze een probleem.

Keuze 1: 4000,- betalen om contract af te kopen
Keuze 2: 24.000,- euro betalen, en de auto in handen krijgen.

De vraag is nu even hoeveel de auto waard is natuurlijk. Hoe dan ook, keuze 2 is goedkoper, aangezien de auto meer dan 20.000 waard is. Het is wel even belangrijk te weten hoeveel, maar vooral, zijn BMW dealers er in geinteresseerd. Ze hebben niet veel zin om alles via Marktplaats te spelen.

Ik had het idee dat een BMW dealer deze auto nog wel wil, omdat hij redelijk jong is (december 2005). Het betreft een BMW 318i Sedan, van het nieuwe model, 61.000 op de klok. Hij is niet echt goed uitgerust. Natuurlijk BMW Radio, Airco e.d., maar verder geen leuke opties. Nieuwprijs was 35.000.

Denken jullie dat zo'n wagen nog interesse krijgt van een BMW dealer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeat
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05-2020

Repeat

:')

Bram77 schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 20:08:
Hoe moeilijk en duur zou het eigenlijk ongeveer zijn om een automaatbak te vervangen voor een tweedehands handbak? Er worden zo veel E34's aangeboden die interessant zijn, maar ze zijn bijna allemaal automatisch geschakeld. Ik doel op een E34 met M50B25 motor....
Ik kan me voorstellen dat een andere bak er onder hangen wel te doen is, maar hoe zit dat met de koppeling en motoraansturing?
Waarom zou je in godsnaam. Automaat is toch veel relaxeder dan een handbak! En ik denk dat het idd nog behoorlijk wat werk is hoor...

Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik ben er sinds vandaag eindelijk achter waarom mijn auto zo dorstig is naar koelwater.
Afbeeldingslocatie: http://bmwfans.info/original/images/11407_p.png

Er lekt vrij veel water tussen de verwarmingsradiator (1 in het plaatje) en de aansluiting op de buisjes naar de motorruimte (nr 2 in de tekening). Dat verklaart ook gelijk waarom m'n bekleding op de plek vochtig is, en het vloerkleed een blauw/groene slijtplek heeft, ipv grijs...

Nu zit er alleen 1 probleem/uitdaging. De zijkant van de radiator kan van kunststof zijn (in mijn auto) of aluminium (waarschijnlijk latere productie, want die is nog leverbaar). Ik moet sowieso onderdeel nummer 2 vervangen, maar waarschijnlijk is ook het kunststof op de radiator lek, dus moet de hele verwarming vervangen worden... wat betekend dat ik heel veel uit elkaar moet gaan halen (namelijk een heel groot deel van m'n dashboard)... Kosten zullen gelukkig wel meevallen, een nieuwe verwarming kost mijn zo'n €83 en dan heb ik een originele Behr via de aftermarket (het scheelt om connecties te hebben :p )

Goed, ik weet dus wat ik de komende tijd moet gaan doen...

[ Voor 3% gewijzigd door deepbass909 op 17-02-2008 16:22 ]

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

Zo te zien vinden ze het niet zo erg dat je deze M3 af gaat trappen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeat

Repeat

Anoniem: 37526 schreef op zondag 17 februari 2008 @ 21:09:
[...]

Zo te zien vinden ze het niet zo erg dat je deze M3 af gaat trappen. :+
Het klinkt en ziet er letterlijk uit alsof ze bij die Veyron een raket ontsteken ofzo :D

Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Vandaag gekocht!

Afbeeldingslocatie: http://bmwz1.nl/TeKoop/z1_1.JPG

Zaterdag alles in orde maken op het postkantoor en ophalen in Zuid-Limburg, lekker met de trein heen en dan hopelijk kapje-open terug. Denk dat het een mooie zomer gaat worden voor Ojjorz en Ojjorz-pappa!

Edit: Zaterdag komen er natuurlijk ook zelf gemaakte foto's.

[ Voor 10% gewijzigd door Ojjorz op 17-02-2008 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ojjorz schreef op zondag 17 februari 2008 @ 21:57:
Vandaag gekocht!

[afbeelding]

Zaterdag alles in orde maken op het postkantoor en ophalen in Zuid-Limburg, lekker met de trein heen en dan hopelijk kapje-open terug. Denk dat het een mooie zomer gaat worden voor Ojjorz en Ojjorz-pappa!
Mooi ding zeg zo'n Z1! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09-2024
Ojjorz schreef op zondag 17 februari 2008 @ 21:57:
Vandaag gekocht!

[afbeelding]

Edit: Zaterdag komen er natuurlijk ook zelf gemaakte foto's.
Gefeliciteerd! Nog nooit in een Z1 gereden, ben benieuwd hoe dat gaat :)

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Laatst online: 01-06 22:20
Kaasplank schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 21:51:
[...]

Ik ben nu voorzichtig op zoek naar een E46 sedan maar nu snap ik d'r helemaal niets meer van. de types en motorinhoud vliegen echt alle kanten op. Dat maakt het zoeken niet echt makkelijk :(
Als je een E46 zoekt en de verschillen wil zien: Wikipedia: BMW E46

Dat heeft mij nogal geholpen bij het zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
PWM schreef op zondag 17 februari 2008 @ 12:53:

Ik heb een vraag waar ik deze week nog antwoord op moet hebben. Mijn schoonzus gaat van werkgever veranderen, en moet van haar oude werkgever haar Leasewagen meenemen. Aangezien haar nieuwe werkgever geen leaseauto's heeft, heeft ze een probleem.

De vraag is nu even hoeveel de auto waard is natuurlijk. Hoe dan ook, keuze 2 is goedkoper, aangezien de auto meer dan 20.000 waard is. Het is wel even belangrijk te weten hoeveel, maar vooral, zijn BMW dealers er in geinteresseerd. Ze hebben niet veel zin om alles via Marktplaats te spelen.

Ik had het idee dat een BMW dealer deze auto nog wel wil, omdat hij redelijk jong is (december 2005). Het betreft een BMW 318i Sedan, van het nieuwe model, 61.000 op de klok. Hij is niet echt goed uitgerust. Natuurlijk BMW Radio, Airco e.d., maar verder geen leuke opties. Nieuwprijs was 35.000.

lastig, als ze m al willen kopen, gaan ze nog dik onder de marktplaats-prijs zitten.

Overigens, was de auto niet via het bedrijf geleased? Dat de werkgever zomaar mag beslissen dat ze de auto moet meenemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Staat afaik in het contract

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
PWM schreef op zondag 17 februari 2008 @ 12:53:

Ik denk dat het makkelijkste nog is om te gaan praten met de nieuwe werkgever. Een tussenoplossing ofzo, de helft van het lease bedrag van het salaris af en de andere helft voor de werkgever. Je gaat tenslotte niet voor niets job hoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Hmm, ik kreeg net een telefoontje van de garage... Mijn remschijven voor zijn ernstig versleten... Nieuwe schijven en blokken komt mij op ongeveer €250 te staan... :|

Dat wordt dus maar eens informeren bij Fugo wat nieuwe schijven en blokken mij daar gaan kosten... Want schijven vervangen is niet het moeilijkste in de wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:35

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

deepbass909 schreef op maandag 18 februari 2008 @ 12:27:
Hmm, ik kreeg net een telefoontje van de garage... Mijn remschijven voor zijn ernstig versleten... Nieuwe schijven en blokken komt mij op ongeveer €250 te staan... :|

Dat wordt dus maar eens informeren bij Fugo wat nieuwe schijven en blokken mij daar gaan kosten... Want schijven vervangen is niet het moeilijkste in de wereld.
Ik snap niet waarom je er zo moeilijk bij kijkt. Ik vind 250 euro voor nieuwe blokken, schijven, en montage redelijk binnen het verwachtingspatroon vallen wanneer je BMW wilt rijden. Als je goedkoop wilt rijden moet je een 205 kopen :P

Ik was pas 919 euro kwijt voor een grote beurt met een ander differentieel, kijk, dan begint het pijnlijk te worden :P En over een maand of 2/3 moet ik een kleine beurt met vervangen rechtersproeier, eventueel vervangen middendemper, nieuwe banden, en ik zit eraan te denken mijn reactiearmen te vervangen.

Eind deze maand een nieuwe ruit en dashboardkastje ivm inbraak... en heb net een nieuwe buitenspiegel ivm vandalisme.

En ik moet nog sparen voor een nieuwe radio :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

deepbass909 schreef op maandag 18 februari 2008 @ 12:27:

Toevallig zijn vorige week bij mij de remschijven en blokken aan de voorkant ook vervangen. Ik mocht 560,- aftikken, waarvan zo'n 80 euro voor de APK (en viergastest oid). Verder was de remolie vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Laatst online: 18-06 00:48

Sick Nick

Drop the top!

Een setje OEM schijven en blokken kost via autopartsonlne 90 euro, vervangen stelt geen ruk voor dus dat kan je zo 150 euro schelen. Neem je sportremblokken ben je 110 euro kwijt. Dus als je tijd hebt om het zelf te doen zou ik dat gewoon doen. Heb nog nooit bij de garage betaald voor het vervangen van remschijven of blokken, gewoon altijd zelf gedaan. Scheelt een bak met geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Een leuke advertentie die ik gister op Ebay tegenkwam:

http://cgi.ebay.nl/BMW-75...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

En voor de mensen die hem niet direct snappen, of geen zin hebben alles door te lezen:
spoiler:
Voorzien van alle luxe en full options, gezien dit een ex-ministerie auto is, met protection glas.

En dan, ergens middenin de extreem lange optielijst:

-Voorzien van ANWB noodhamer

:') !!!

[ Voor 5% gewijzigd door HTT-Thalan op 18-02-2008 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

HTT-Thalan schreef op maandag 18 februari 2008 @ 13:33:

En voor de mensen die hem niet direct snappen, of geen zin hebben alles door te lezen:
spoiler:
Voorzien van alle luxe en full options, gezien dit een ex-ministerie auto is, met protection glas.

Jij had tijd teveel :p
HTT-Thalan schreef op maandag 18 februari 2008 @ 12:33:
[...]

Ik snap niet waarom je er zo moeilijk bij kijkt. Ik vind 250 euro voor nieuwe blokken, schijven, en montage redelijk binnen het verwachtingspatroon vallen wanneer je BMW wilt rijden. Als je goedkoop wilt rijden moet je een 205 kopen :P

Ik was pas 919 euro kwijt voor een grote beurt met een ander differentieel, kijk, dan begint het pijnlijk te worden :P En over een maand of 2/3 moet ik een kleine beurt met vervangen rechtersproeier, eventueel vervangen middendemper, nieuwe banden, en ik zit eraan te denken mijn reactiearmen te vervangen.

Eind deze maand een nieuwe ruit en dashboardkastje ivm inbraak... en heb net een nieuwe buitenspiegel ivm vandalisme.

En ik moet nog sparen voor een nieuwe radio :P
Omdat het niet helemaal gelegen komt nu... Ik zit net in m'n nieuwe huis en ben daardoor een beetje door m'n reserves heen... En remmen zijn niet echt dingen die ik wil uitstellen. Die moeten gewoon goed zijn. Daarnaast (zoals je wat hoger kunt lezen) heb ik ook nog een reparatie liggen van m'n verwarming, die nog het nodige gaat kosten...
Sick Nick schreef op maandag 18 februari 2008 @ 13:08:
Een setje OEM schijven en blokken kost via autopartsonlne 90 euro, vervangen stelt geen ruk voor dus dat kan je zo 150 euro schelen. Neem je sportremblokken ben je 110 euro kwijt. Dus als je tijd hebt om het zelf te doen zou ik dat gewoon doen. Heb nog nooit bij de garage betaald voor het vervangen van remschijven of blokken, gewoon altijd zelf gedaan. Scheelt een bak met geld :)
Ik ga ze ook zelf vervangen. De remvloeistof is nog goed, dus het is een kwestie van wiel eraf, remklauw los, schijf eraf, schijf erop, nieuwe blokken in de klauwen en alles weer terug monteren.
Vanmiddag ga ik even langs bij Fugo, eens vragen wat een complete set mij daar gaat kosten, waarschijnlijk wel minder dan die €90 (krijg daar nog steeds korting als ex-hella werknemer :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 22:55

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

spoiler:

Sowieso rare advertentie...

- Volgens mij is Balkenende de enige die en 7 serie heeft/had, en das een volledige protection-uitvoering. Dus niet met alleen kogelwerend glas.
- Die auto is volgens mij nog gewoon in gebruik...
- Hoe komen die vier uitlaten er dan onder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
+ een onbekende ebay user

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Uzi meenemen en uittesten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Moet je wel sprayen en niet op één plek richten, anders houdt dat glas het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Wekkel, weet je toevallig hoeveel olie er in een 4L V8 gaat als je hem helemaal doorspoelt (carter er onder uit)?

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

volgens Castrol

dik 8 liter...

[ Voor 11% gewijzigd door MikeyMan op 18-02-2008 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Dankuwel :)

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Spiller bleef maar gieten en was bang dat zijn blok lek was? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-06 10:09

reuzekind

Ik geloof in GoT

MikeyMan schreef op maandag 18 februari 2008 @ 14:33:
[...]

Sowieso rare advertentie...

- Volgens mij is Balkenende de enige die en 7 serie heeft/had, en das een volledige protection-uitvoering. Dus niet met alleen kogelwerend glas.
- Die auto is volgens mij nog gewoon in gebruik...
- Hoe komen die vier uitlaten er dan onder?
Ik heb een tijdje op MinBuZa gewerkt, en had op sommige werkplekken uitzicht op de uitgang van een garage, en daar kwamen wel meer 7 series naar buiten. Evenals meerdere S-klasses :)

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Ojjorz schreef op maandag 18 februari 2008 @ 16:24:
[...]

Spiller bleef maar gieten en was bang dat zijn blok lek was? ;)
Ik mis een paar carterboutjes, dus volgende week even carter er onderuit, doorspoelen, nieuwe pakking en dan dus compleet verse olie :)

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19-06 06:36

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik ga over een week of drie afscheid nemen van mijn trots, de 645Ci die ik nu bijna twee jaar heb. Hij is met een A5 als leasebak voor de deur toch echt een beetje overbodig geworden, en voor dagelijks vervoer te onpraktisch. Binnenkort wordt hij afgelost door een 545i Touring van dezelfde leeftijd met zo goed als dezelfde kilometerstand. De 5 is nauwelijks langzamer maar wel een stuk ruimer en comfortabeler, dus beter geschikt als praktisch reisvoertuig :) Ik zal het pimpen wel een beetje missen maar aan de andere kant, een beetje incognito rijden is ook wat waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Laatst online: 16-06 09:55
Daniël schreef op maandag 18 februari 2008 @ 17:19:
Ik zal het pimpen wel een beetje missen
Begin je toch ff aan de A5 te knutselen :D,
is het alleen nog even de vraag wat de dealer er van vindt :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Of de 545... M5body erop is natuurlijk goed mogelijk... En het onderstel is -dacht ik- vergelijkbaar met de 6 toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-02 10:07

spoiler:

-Update 3D Birthview voor een levensechte en snelle navigatiekaart
Dit vond ik opmerkelijker.. Birdview ken ik, maar birthview? :X :p

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Daniël schreef op maandag 18 februari 2008 @ 17:19:
Ik zal het pimpen wel een beetje missen maar aan de andere kant, een beetje incognito rijden is ook wat waard.
Koop dan deze :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

4,5l V8 vs. 2.0 4 pitter diesel.....ermmm :P

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-02 10:07

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

max schreef op maandag 18 februari 2008 @ 18:53:
[...]

4,5l V8 vs. 2.0 4 pitter diesel.....ermmm :P
Boeie, je bent wel de pimp :+
En met 200PK kom je ook wel waar je moet zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Bierkameel op 18-02-2008 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
MikeyMan schreef op maandag 18 februari 2008 @ 17:32:
Of de 545... M5body erop is natuurlijk goed mogelijk... En het onderstel is -dacht ik- vergelijkbaar met de 6 toch?
Ik zou het niet weten...het voelt ongeveer hetzelfde, alleen iets comfortabeler :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Spiller schreef op maandag 18 februari 2008 @ 16:04:
Wekkel, weet je toevallig hoeveel olie er in een 4L V8 gaat als je hem helemaal doorspoelt (carter er onder uit)?
Ik dacht 7,2 of zo. Mocht je het precies willen weten, ik heb de handleiding nog wel ergens.

edit:

7,5 liter met oliefilter wissel (in de originele Duitse handleiding gelezen)

[ Voor 13% gewijzigd door Wekkel op 18-02-2008 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Heuving, heb jij al contact gehad met BMW Gouda?

Ik heb vandaag m'n auto daar dus voor een beurt gehad, en ik moet zeggen, ik werd bijzonder vriendelijk te woord gestaan. Naast het gebruikelijke van een kleine beurt (vloeistoffen) is m'n multiriem vervangen en hebben ze dus m'n remmen na gekeken. Ik had ze nadrukkelijk opdracht gegeven niet m'n koelvloeistof te vervangen. Ik weet namelijk dat die niet meer goed is, maar er moet eerst een reparatie aan de verwarming plaatsvinden, en dan wordt al het koelwater vervangen. Dat hebben ze dus ook netjes gerespecteerd. Jammer genoeg hebben ze niet een strip in het interieur vast gezet, maar dat kwam omdat er geen nieuwe clips waren. Zaterdag kan ik daar even voor terug komen, dan zetten ze de strip er als nog op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
DuDePrOdUcTiOnS schreef op maandag 18 februari 2008 @ 17:52:
[...]

[...]

Dit vond ik opmerkelijker.. Birdview ken ik, maar birthview? :X :p
OMG - ik zag m ook - kom niet meer bij... Bithview ! _O- KAn die BMW niet beter voor ambulance werken ?? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
deepbass909 schreef op maandag 18 februari 2008 @ 20:16:
Heuving, heb jij al contact gehad met BMW Gouda?

Ik heb vandaag m'n auto daar dus voor een beurt gehad, en ik moet zeggen, ik werd bijzonder vriendelijk te woord gestaan. Naast het gebruikelijke van een kleine beurt (vloeistoffen) is m'n multiriem vervangen en hebben ze dus m'n remmen na gekeken. Ik had ze nadrukkelijk opdracht gegeven niet m'n koelvloeistof te vervangen. Ik weet namelijk dat die niet meer goed is, maar er moet eerst een reparatie aan de verwarming plaatsvinden, en dan wordt al het koelwater vervangen. Dat hebben ze dus ook netjes gerespecteerd. Jammer genoeg hebben ze niet een strip in het interieur vast gezet, maar dat kwam omdat er geen nieuwe clips waren. Zaterdag kan ik daar even voor terug komen, dan zetten ze de strip er als nog op.
Oke. ik heb dus het probleem met de radio, dus maar even daar informeren.

De 7 heeft een nieuwe bestuurder. Het is nog allemaal even wennen, hij komt er pas 10 weken bij kijken. Hij heeft wel een beetje rare naam, Sosa, morgen maar even een fototje hier neerzetten. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Heuving schreef op maandag 18 februari 2008 @ 21:29:
[...]

Oke. ik heb dus het probleem met de radio, dus maar even daar informeren.

De 7 heeft een nieuwe bestuurder. Het is nog allemaal even wennen, hij komt er pas 10 weken bij kijken. Hij heeft wel een beetje rare naam, Sosa, morgen maar even een fototje hier neerzetten. 8)
Die gaat tijdelijk je 7 besturen bedoel je? Terwijl jij de M3 rijdt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
endless schreef op maandag 18 februari 2008 @ 21:58:
[...]

Heuving zit achterin, hij heeft een chauffeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
endless schreef op maandag 18 februari 2008 @ 21:58:
[...]

M3 is in Juli. Vrijdag eerst nog even uitwaaien op de pistes in Oostenrijk 8)

Als Sosa gaat rijden tijdens mijn afwezigheid, zal ie wel veel bekijks hebben:

Ik ga toch maar geen SUV nemen. De 7 heeft al een hoge instap. :+
Afbeeldingslocatie: http://www.heuving.eu/VARIOUS/hond/DSC00378.jpg

'Hij's vies patrick'
Afbeeldingslocatie: http://www.heuving.eu/VARIOUS/hond/DSC00380.jpg

@ Johnnyv.nl: Chauffeur rijdt ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.heuving.eu/VARIOUS/hond/DSC00391.jpg

Net als ik brak in de ochtend en toe aan een goed bakkie koffie.
Afbeeldingslocatie: http://www.heuving.eu/VARIOUS/hond/DSC00417.jpg

Ik ben normaalgesproken niet zo'n huisdieren liefhebber. Ik snap het punt er niet van om je dusdanig emotioneel te binden aan een... beest.
Maar toen ie me ging aanvallen enzo vond ik m toch wel erg lief O+
Hij's niet van mij, maar ik kan m wel overnemen omdat de huidige eigenaar ook een andere hond heeft waar het niet zo mee klikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
superbeest! Als je zulke honden in de goed opgevoede versie hebt zijn het prachtige beesten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
418O2 schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 10:28:
superbeest! Als je zulke honden in de goed opgevoede versie hebt zijn het prachtige beesten
Hij's met stamboom en alle inentingen e.d.

En tsja, wie weet kan ik weer een poging wagen met bewust jezelf moe maken; hardlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Laatst online: 17-06 23:43
Heuving schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 10:31:
[...]

Hij's met stamboom en alle inentingen e.d.

En tsja, wie weet kan ik weer een poging wagen met bewust jezelf moe maken; hardlopen.
Tsja, en het is een bull terrier, dus die stinken (serieus) . :>

Maar lieve beestjes voor de rest hoor. :*)

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
RobertJ schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 10:41:
[...]

Tsja, en het is een bull terrier, dus die stinken (serieus) . :>

Maar lieve beestjes voor de rest hoor. :*)
deze stinkt echt niet :o dat viel me al op. Alleen hij laat soms scheten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Laatst online: 16-06 09:55
offtopic:
Even voor de duidelijkheid, meestal stinken die he :7..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Kaspers schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 12:59:
[...]

offtopic:
Even voor de duidelijkheid, meestal stinken die he :7..
offtopic:
fout, die van vrouwen ruiken naar rozen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeat

Repeat

Wat een ontzettend lelijke hond :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
Repeat schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 13:40:
Wat een ontzettend lelijke hond :D
Stiekem mis ik m nu een beetje.... :$

Ik stapte net in de auto, een oorverdovend gekraak kwam mij tegemoet.
ik natuurlijk weer geiriteerd. Beetje rommelen aan de kabels in de kofferbak, toen deed ie t weer.
Maar wel weer beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik denk dat dynamo van mijn E34 naar de kloten is. Heb nu 2x gehad dat ik storingslampjes kreeg en dat hij daarna uitviel en niet meer wou starten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving

spoiler:

Deze vind ik eigenlijk een stuk leuker:

hahahahaha ik weet niet wat ie bedoel met birth view.... maar klinkt niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pavla
  • Laatst online: 16-06 17:03
Heuving schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 17:13:
[...]

Deze vind ik eigenlijk een stuk leuker:

hahahahaha ik weet niet wat ie bedoel met birth view.... maar klinkt niet goed.
Er wordt iemand wakker? :P

DuDePrOdUcTiOnS in "Het grote BMW topic, deel 4"
SileX in "Het grote BMW topic, deel 4"

Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-06 13:24
wat ik me nu afvraag:
als een nieuwe 7 een ton kost, en je (blijkbaar) al 2e hands een 7 kunt vinden voor 20 000 euro, waarom rijdt niet iedereen een 7? Waarom een 3 kopen als je voor de helft een 7 kunt krijgen?
(bijvraag: waarom koop je in godsnaam een nieuwe auto van een ton als ie een paar jaar later nog maar 1/5 van zijn oorspronkelijke waarde heeft. En is dit iets van alle high excecutive saloons?)

vrees niet om me hard op de feiten te drukken, want ik zie vast iets over het hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Euhm... Verbruik? Onderhoudskosten? Verzekering? Wegenbelasting?

Er is een reden dat die dingen zo snel in waarde dalen... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Laatst online: 00:38

Wimo.

Shake and Bake!

Duesenberg J schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 20:22:
wat ik me nu afvraag:
als een nieuwe 7 een ton kost, en je (blijkbaar) al 2e hands een 7 kunt vinden voor 20 000 euro, waarom rijdt niet iedereen een 7? Waarom een 3 kopen als je voor de helft een 7 kunt krijgen?
(bijvraag: waarom koop je in godsnaam een nieuwe auto van een ton als ie een paar jaar later nog maar 1/5 van zijn oorspronkelijke waarde heeft. En is dit iets van alle high excecutive saloons?)

vrees niet om me hard op de feiten te drukken, want ik zie vast iets over het hoofd.
Mensen die dat soort wagens kopen geven daar geen reet om .. ik verklaar ze overigens voor gek :+ Meestel geven ze aan dat ze graag een volledige auto nieuw willen speciaal naar eigen smaak ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:23

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
MikeyMan schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 20:23:
Euhm... Verbruik? Onderhoudskosten? Verzekering? Wegenbelasting?

Er is een reden dat die dingen zo snel in waarde dalen... :P
Dat zijn wel de kernpunten ja. ;) Aanschaf is meestal wel te overzien, maar die punten die jij noemt kun je aardig op leeglopen.

Wegenbelasting: minimaal 2x een 3 serie
Verbruik: minimaal 2x een 3 serie
Onderhoudskosten: minimaal 2x een 3 serie
Verzekering minimaal..... ach, you catch my drift. :P

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeat

Repeat

wat ik me nu afvraag:

Het is algemeen bekend dat een auto (hoe duurder hoe meer) waanzinnig afschrijft de eerste jaren. Kan je idd ook veel beter een tweedehands kopen. Maar veel mensen leasen natuurlijk zo'n 3, dan kan je niet zeggen doe me maar een 7 serie van 10 jaar oud...

Die ebay 7 is trouwens wel lichtelijk versjond, die uitlaten, die autostyle koplampen.

[ Voor 4% gewijzigd door Repeat op 19-02-2008 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:58
Voor 20k vind je ook geen 7-serie die min of meer vergelijkbaar is met een nieuwe 7. Daar zul je minstens 40k voor neer moeten leggen, dan haal je bijvoorbeeld een 730d uit 2004, eigenlijk ook al weer 4 jaar oud dus. Het klopt dat deze auto's snel afschrijven maar nou ook weer niet zo razendsnel dat je voor 20k een bijna gloednieuwe 7-serie kunt kopen.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Ik zou sowieso nu geen 7 kopen van 4+ jaar oud. Kijk dan eens naar een Phaeton. De meest ondergewaardeerde auto van de afgelopen jaren. Minder status maar erg veel waar voor je geld.

[ Voor 14% gewijzigd door Wimo. op 19-02-2008 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Wimo. schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 22:19:
Ik zou sowieso nu geen 7 kopen van 4+ jaar oud. Kijk dan eens naar een Phaeton. De meest ondergewaardeerde auto van de afgelopen jaren. Minder status maar erg veel waar voor je geld.
Maar Volkswagen he... Ik snap aan de ene kant wel dat hij niet verkoopt, maar daarentegen is er, buiten de badge om, geen reden om hem niet te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-06 13:24
Phaeton is een mooi ding inderdaad, alleen zie ik niet in waarom ik niet genoegen zou nemen met een mooi uitgeruste Passat, zolang ik geen chauffeur kan betalen.

Maarja, eerst maar eens mijn rijbewijs halen, dan zien we wel weer verder :+

En dat verbruik van een 7, volgens de fabrieks-indicatie is die zo rond de 10L/100km. Maar een 3 komt (als je niet de kleinste motor neemt) zo bij de 7L/100km. Nu weet ik dat die fabrieksspecs nooit echt haalbaar zijn, maar hier is het verschil toch niet zo groot. En ik mag aannemen dat het gewicht van de auto ook gewoon hierin is meegenomen. Zou wat zijn zeg, zo kun je een enorm zware excecutive 'groener' specificeren dan een lichte sportwagen met een leuk motortje.

Anyway. Een 7, E of S klasse (of CLS :9 ), Phaeton, LS460, LS600h, A8, of een ander vlaggeschip van luxe-auto's zal ik zeerwaarschijnlijk toch nooit bezitten, dus waar heb ik het ook over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
je rijdt volgens mij met een 7 niet gauw onder de 1:8 (benzine) (moet je heuving even vragen).

een 7 is heel gaaf, maar het kost zoveel meer. Ik zit er ook heel hard over na te denken van de 5 naar de 3 te gaan... Vind alleen de e36 niet mooi, dat is een beetje een nadeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Duesenberg J schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 00:41:
Phaeton is een mooi ding inderdaad, alleen zie ik niet in waarom ik niet genoegen zou nemen met een mooi uitgeruste Passat, zolang ik geen chauffeur kan betalen.
De Passat stopt bij een 3.2 V6, de Phaeton begint bij een 3.2 V6 en gaat tot een 6.0 W12, die het slagschip in 6.1 seconden naar de 100 brengt (2300 kg!). Betaal je alleen wel 2 ton voor, maar och.

Ik zou het wel weten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Anoniem: 37526 schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 01:17:
[...]

De Passat stopt bij een 3.2 V6, de Phaeton begint bij een 3.2 V6 en gaat tot een 6.0 W12, die het slagschip in 6.1 seconden naar de 100 brengt (2300 kg!). Betaal je alleen wel 2 ton voor, maar och.

Ik zou het wel weten. :+
passat = 3.2VR6 ;)

is niet echt te vergelijken idd

[ Voor 89% gewijzigd door KappeNou op 20-02-2008 08:15 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ze zou dat label moeten aanpassen naar gewichtsklasse. Natuurlijk zuipt een grote sedan of station meer dan een boodschappenwagentje, maar sommige mensen hebben nu eenmaal een grotere auto nodig, denk aan gezinnen ofzo. Je kunt ook best een a-label onder de sedans of stations hebben, toch? De zuinigste in zijn klasse? Nu lijkt het alsof iedereen blaam treft die een grotere auto rijden. Allemaal slechte milieuvervuilers? :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

418O2 schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 01:00:
je rijdt volgens mij met een 7 niet gauw onder de 1:8 (benzine) (moet je heuving even vragen).

een 7 is heel gaaf, maar het kost zoveel meer. Ik zit er ook heel hard over na te denken van de 5 naar de 3 te gaan... Vind alleen de e36 niet mooi, dat is een beetje een nadeel.
Same here .. ik ga ook naar een 3 (of een c70, impreza of mr2 8)7 ) van een 5 af. Het is een prachtige wagen .. maar achteraf nogal nutteloos omdat ik alleen <20km ritjes maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

wat ik me nu afvraag:

Daarnaast is de 2e handsprijs sterk afhankelijk van de marktwerking. Als iedereen een dergelijke auto zou gaan kopen, dan stijgt de prijs vanzelf tot een niveau dat een dergelijke auto weer onbetaalbaar zou worden. Blijkbaar is de huidige 2e handsprijs een goed evenwicht tussen vraag en aanbod. Maar ook een 3-serie schrijft relatief hard af. Ik zat van de week te kijken wat een jongere, BMW huisselectie mij zou kosten, en voor €15.000 zou je toch al heel wat leuke 316i's kunnen kopen (tot zo'n 6 jaar oud en met 100.000km op de teller). Dat kriebelt wel een beetje bij mij, aangezien mijn compact op het moment steeds meer reparaties vereist (remmen, verwarming, waarschijn ook de fisco van de ventilator, bekleding, katalysator, etc), en een jongere 3-serie (e46 en jonger) al een stuk luxer is dan de E36...
HTT-Thalan schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 08:58:
Ze zou dat label moeten aanpassen naar gewichtsklasse. Natuurlijk zuipt een grote sedan of station meer dan een boodschappenwagentje, maar sommige mensen hebben nu eenmaal een grotere auto nodig, denk aan gezinnen ofzo. Je kunt ook best een a-label onder de sedans of stations hebben, toch? De zuinigste in zijn klasse? Nu lijkt het alsof iedereen blaam treft die een grotere auto rijden. Allemaal slechte milieuvervuilers? :{
In zekere zin moet dat ook wel gebeuren, want anders zouden de nieuwe 316i, 318d, 318i, 320d, 320i, 520d en 520i nooit een A-label hebben kunnen krijgen. Deze auto's hebben een opgegeven verbruik van 4,7 tot 7 l / 100km (ter vergelijk, mijn compact heeft een opgegeven verbruik van 7,7, wat hem waarschijnlijk een B-label zal geven). Sowieso wat vreemd, een 630i, toch nou niet echt een slome wagen, heeft nog een B-label 8)7

Ik heb eens gekeken, het energielabel kijkt naar auto's uit een vergelijkbare klasse en dan wordt bepaald hoe z'n verbruik ligt.
Zie deze site. Dus een Ferrari die 1:8 rijdt zou dus best een A of B label kunnen hebben 8)7

Als milieuadviseur in diens van mevr. Cramer zou ik dit moeten verdedigen dat er vast een hele goede reden voor is, maar ik kan en wil dat niet, want ergens slaat het dus helemaal nergens op en is het energie-label (zoals bij meer zaken) meer gebakken lucht dan echt iets reëels...

[ Voor 13% gewijzigd door deepbass909 op 20-02-2008 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik zit zelf heel erg te geilen op de E46 coupé, 325 ofzo.. Voor 13-14k heb je dat wel.

Maar ik heb geen 14k atm dus dat is nog even wachten. Op zich heb ik niets te klagen met mijn 518, maar het kost zoveel elke maand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Laatst online: 18-06 15:56
Mijn 316i uit 93 begint nu toch een beetje vreemd te doen. Ik denk dat schokbrekers achter kapot zijn. Een drempel over gaat nog, maar kleine gaten of hobbeltjes in de weg hoor ik keiharde klappen aan de achterkant. Wat ook steeds meer voorkomt is het trillen van het stuur tijdens remmen.

Laatst reed ik de snelweg op en ik reed over een klein hobbeltje en mijn hele stuur begon keihard te trillen, alsof ze hele voorkant van m'n wielen los zat ofzo. Is maar 2 sec. dan houdt het op, maar lijkt me toch gevaarlijk.

Weten jullie wat dit is en of me dit veel geld gaat kosten om te laten repareren? :P

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
deepbass909 schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 09:48:
Ik heb eens gekeken, het energielabel kijkt naar auto's uit een vergelijkbare klasse en dan wordt bepaald hoe z'n verbruik ligt.
Niet helemaal, het is de uitstoot in relatie tot het formaat van de auto. Vandaar dat relatief grote auto's met betrekkelijk kleine motoren er erg goed uit komen, terwijl kleine autotjes met kleine motoren relatief slechter scoren. Daarom valt er ook nog wel het nodige te smokkelen: maak de bumpers wat dikker en je auto wordt groter waardoor je in een gunstiger label kunt vallen.

Zo'n 7-serie of een vergelijkbaar groot apparaat klinkt wel tof, maar in de praktijk is het toch niet altijd even praktisch. Je hebt gemiddeld anderhalf parkeervak nodig, het verbruik is hoog, de wegenbelasting is hoog, parkeergarages zijn helemaal een drama. Daarnaast is er gebruikt bijna niet vanaf te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

418O2 schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 10:03:
Ik zit zelf heel erg te geilen op de E46 coupé, 325 ofzo.. Voor 13-14k heb je dat wel.

Maar ik heb geen 14k atm dus dat is nog even wachten. Op zich heb ik niets te klagen met mijn 518, maar het kost zoveel elke maand...
Waaruit bestaan je kosten op dit moment? 325i (coupé is zelfs zwaarder en trager dan sedan ) is ook niet echt goedkoop. WA verzekering gaat om het gewicht dus daar win je wel wat op. Wegenbelasting scheelt misschien 20 euro/kwartaal .. dat zijn de kosten niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
ik betaal nu 100 eu wb en 100 eu verzekering per maand... Beetje te gek als ik zo over nadenk.

Wel gas, dat scheelt. Ook het gewichtsvoordeel van een 4 tov een 6 cilinder scheelt iets... Ik moet financieel wat besparen, maar ik hecht eigenlijk iets te veel waarde aan mijn vervoer. Wil gewoon niet een starlet oid gaan rijden. Audi/BMW is de enige optie eigenlijk. Een 80 vind ik niet echt mooi, een Quattro/Coupé wel, maar die zijn in onderhoud duur. E36 vind ik, zoals gezegd, ook niet echt heel mooi. Alhoewel een E36 coupe ook niet mis is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Waarom heb je een gas bak gekocht ? 100 eu / maand is echt absurd veel overigens. Ik ben voor mijn E39 'slechts' 50 euro/maand kwijt. Ga je veel minder rijden?

En hoe kom je aan zo'n hoge verzekeringspremie? Ongelukje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
ben een rookie voor de verzekeringmaatschappijen (22)... Terwijl ik al 100dkm+ erop heb zitten. Gas heb ik omdat ik toen ik de auto kocht 50km per werkdag reed. Heb er in 10 maanden 15dkm opzitten, dus het kan wel uit. Maar nu rij ik ook minder dan toen ivm andere baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

YoshiBignose schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 10:39:
Mijn 316i uit 93 begint nu toch een beetje vreemd te doen. Ik denk dat schokbrekers achter kapot zijn. Een drempel over gaat nog, maar kleine gaten of hobbeltjes in de weg hoor ik keiharde klappen aan de achterkant. Wat ook steeds meer voorkomt is het trillen van het stuur tijdens remmen.

Laatst reed ik de snelweg op en ik reed over een klein hobbeltje en mijn hele stuur begon keihard te trillen, alsof ze hele voorkant van m'n wielen los zat ofzo. Is maar 2 sec. dan houdt het op, maar lijkt me toch gevaarlijk.

Weten jullie wat dit is en of me dit veel geld gaat kosten om te laten repareren? :P
Zouden het geen stabilisatorrubbers kunnen zijn die verrot zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Laatst online: 18-06 00:48

Sick Nick

Drop the top!

Klinkt meer als draagarmrubbers, dat geeft mooie klappen omdat je wiel niet alleen omhoog en omlaag gaat maar ook naar voren/achteren. Als daar teveel speling op zit krijg je precies wat je nu omschrijft in je eerste deel met het drempel/gaten rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Sick Nick schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 12:51:
Klinkt meer als draagarmrubbers, dat geeft mooie klappen omdat je wiel niet alleen omhoog en omlaag gaat maar ook naar voren/achteren. Als daar teveel speling op zit krijg je precies wat je nu omschrijft in je eerste deel met het drempel/gaten rijden.
Klinkt inderdaad als draagarm en stuurstang rubbers. De stabilisator rubbers kunnen bij een BMW helemaal gaar zijn, voor dat je überhaupt iets merkt. Ik heb mijn compact een half jaar terug uitgerust met een stabilisator achter, en ik kan je zeggen dat het effect maar heel moeilijk te ervaren is.

Aangezien die auto uit 1993 is, en dus inmiddels 15 jaar, zou het niet heel raar zijn als je rubbers op zijn. Ze moeten in een weekend wel te vervangen zijn. Trillen bij remmen kan trouwens ook komen door versleten remschijven. Ik werd daar nog speciaal voor gewaarschuwd afgelopen maandag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Ok bedankt. Is het nog gevaarlijk ofzo om daarmee te rijden? Binnenkort maar naar garage dan, hoe duur is het ongeveer als het idd de draagarm en stuurstang rubbers zijn?

Nog een kleine vraag, ik heb nog steeds niet door hoe dat kofferbakslot nou werkt. Ik draai meestal maar wat en dan gaat hij open, maar er zit een soort logica achter :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

418O2 schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 11:29:
ben een rookie voor de verzekeringmaatschappijen (22)... Terwijl ik al 100dkm+ erop heb zitten. Gas heb ik omdat ik toen ik de auto kocht 50km per werkdag reed. Heb er in 10 maanden 15dkm opzitten, dus het kan wel uit. Maar nu rij ik ook minder dan toen ivm andere baan.
Misschien toch eens tijd om een andere maatschappij te gaan zoeken. Ik ben 23 en betaal iets meer dan de helft :o Daarnaast is de E39 zelfs zwaarder (lijkt me )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Wimo. schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 14:00:
[...]

Misschien toch eens tijd om een andere maatschappij te gaan zoeken. Ik ben 23 en betaal iets meer dan de helft :o Daarnaast is de E39 zelfs zwaarder (lijkt me )
Naja, heb ook een issue gehad met een verzekeringsmaatschappij gehad... Kreeg post op mijn ouders adres over een mislukte betaling en dat had ik niet gelezen. Royering dus, voor 45 eu... En 5 jaar sores met verzekeringen (kon me bijna nergens verzekeren, zit nu bij london)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
418O2 schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 01:00:

Ik sta nu na nog geen jaar 7 rijden, op 15,2 op 100.
Dat is denk ik 75% rustig cruisen, en 25% een beetje sportief rijden.

Pheaton is een hele leuke auto, maar, die auto is niet sportief te krijgen, alleen maar fout.
Op een 7 staan 20" velgen, met geblindeerde ramen. Ik vind mn auto daarom nog een sportieve, moderne bak die nog wel een beetje bij mn leeftijd past in combinatie met mn autovoorkeur.
Ik denk dat een Pheaton gewoon echt niet sportief te maken is. De auto heeft geen karakter, geen uitstraling. Perfecte taxi, of 65+ wagen i.m.o.

De 730d van mn collega is zwaar, zwwaaaarr gekeyed.
Ik ben vandaag bijna de hele dag bezig geweest met de krassen. Het hoeft niet super goed gerepareerd te worden, aangezien ie al is ingeruild op de M5 (maandag ophalen).
Ik ben eerst zelf nog een beetje wezen kloten met diverse spulletjes. Uiteindelijk naar Carclean geweest. Daar zijn de 3 'key' plekken ge-wet-sand en gepolijst. Het is minder, maar nogsteeds zichtbaar.

Ik begrijp niet dat er mensen zijn, die andermans spullen niet respecteren. Alhoewel, het lijkt er ook wel een beetje op alsof dit klimaat wordt gecreeerd door de overheid.
Op zoveel mogelijk manieren, worden mensen die kwa auto keuze eruit springen aangepakt. Slurptax, hogere wegenbelasting, e.d. e.d. Het zou me niet verbazen dat als je naar de politie stapt voor dit schade geval, dat ze dan zeggen 'had dan maar niet zo'n grote auto gekocht, dan was het niet gebeurd.'

@ GaMeOvEr: Juist. Bezint eer gij begint. Voor sommige mensen is het hebben van een 7 het gehele maandsalaris (eerder gepost, 600 euro aan benzine in januari).

@ Daniël: Juist. Elk voordeel heb zn nadeel (of was het nou andersom?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

YoshiBignose schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 13:20:
[...]
Nog een kleine vraag, ik heb nog steeds niet door hoe dat kofferbakslot nou werkt. Ik draai meestal maar wat en dan gaat hij open, maar er zit een soort logica achter :9
Volgens mij geldt voor elke BMW dat als je de sleutel richting neus draait (de bovenkant van de sleutel), dat je ontgrendeld, naar achter juist vergrendelen (zo zit het iig bij mijn Compact). De kofferbak is rechtsom open, linksom op slot.

Voor zover m'n kennis van andere merken reikt, is dit overigens vrij gangbaar. Alleen een ex-Escort van een vriend van mij had het juist andersom.

Trouwens, ik ben nog een super site tegengekomen voor sleutelaars:
http://www.pelicanparts.com/bmw/techarticles/tech_main.htm
Hier staan heel veel duidelijke HowTo's, met een (niet altijd even logische) moeilijkheidsgraad aanduiding. Echt de moeite waard (er is trouwens ook een boek versie, die ik misschien nog wel ga aanschaffen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
deepbass909 schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 15:43:
[...]

Volgens mij geldt voor elke BMW dat als je de sleutel richting neus draait (de bovenkant van de sleutel), dat je ontgrendeld, naar achter juist vergrendelen (zo zit het iig bij mijn Compact). De kofferbak is rechtsom open, linksom op slot.

Voor zover m'n kennis van andere merken reikt, is dit overigens vrij gangbaar. Alleen een ex-Escort van een vriend van mij had het juist andersom.

Trouwens, ik ben nog een super site tegengekomen voor sleutelaars:
http://www.pelicanparts.com/bmw/techarticles/tech_main.htm
Hier staan heel veel duidelijke HowTo's, met een (niet altijd even logische) moeilijkheidsgraad aanduiding. Echt de moeite waard (er is trouwens ook een boek versie, die ik misschien nog wel ga aanschaffen).
http://www.realoem.com/bmw/select.do

deze blijft ook goed ;)
Overigens heb ik nog nooit een online versie van WDS gezien. Terwijl het zelfs een browser applicatie is. Ik blijf WDS wel echt briljant vinden, voor mij als consument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
deepbass909 schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 15:43:
[...]

Gangbaar is het niet, alle andere auto's waarin ik heb gereden waren tegenovergesteld. Maar daar wen je snel genoeg aan, alleen bij de kofferbak kan je hem zeg maar verticaal laten staan dan blijft hij open, maar je kan ook de hele vergrendeling ermee besturen ofzo. Dan gaat alles op slot. Ach ja, ik ga er nog wel een keer mee kloten.

Nog iets kleins: dat afvalbakje achterin gaat niet meer dicht, hij blijft niet meer klemmen. Hoe is dit te fixen? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Heuving schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 15:36:
[...]

@ GaMeOvEr: Juist. Bezint eer gij begint. Voor sommige mensen is het hebben van een 7 het gehele maandsalaris (eerder gepost, 600 euro aan benzine in januari).
Zodra je dit soort bedragen gaat uitgeven aan benzine dan ben je sowieso niet goed bezig. Geef je dit iedere maand uit of is het een uitschieter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Afbeeldingslocatie: http://images.worldcarfans.com/articles/2008/2/20/9080220.011/9080220.011.Mini6L.jpg

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Retro-badges op je auto gaat het in 2008 weer helemaal worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

600 euro benzine zou voor mij (grofweg) 6 tankjes zijn (iets minder, maar goed) en daarmee rond de 2700 tot 3300km. Dat zijn geen kilometrages die ik haal per maand, maar 4 maal tanken per maand zou voor mij zeker reeel zijn als ik dagelijks woon-werk verkeer zou hebben.

Er is een reden waarom diesels in trek zijn ;)
Pagina: 1 ... 14 15 Laatste

Dit topic is gesloten.