Ben ik nu degene met de hoogste stand ? (417dkm)
Ik denk het wel 
Wie maakt er een lijst haha
Wie maakt er een lijst haha
Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find
iig ongeveer 4x meer dan ik418O2 schreef op maandag 11 februari 2008 @ 12:37:
Ben ik nu degene met de hoogste stand ? (417dkm)
Maar als het aan mij ligt ga ik met mn 7 ook de 4 ton aantikken
Ik was iig van plan m voor altijd te houden.
1 van de grooste nadelen van het hebben van een BMW, de 7 serie in bijzonder, is het buitensporig extreme (yep, dubbel op, zo erg is het) remstof. Ik denk eindelijk de oplossing gevonden te hebben:
EURO918 Akebono Ceramic brake-pads voor mn 7.
Nu nog even de prijs afwachten en horen of de klauwen/schijven ook vervangen moeten worden.
Beide, teller klopt vanaf de 100 vrij precies, en vanaf 150 loopt ie praktisch gelijk en iets later begint ie zelfs wat minder aan te geven dan de gpsKappeNou schreef op maandag 11 februari 2008 @ 12:30:
175 op gps of teller?
Weet trouwens ook zeker dat het klopt, want hij liep eerst bij 6500rpm/170km/u de begrenzer in, maar nu zit dr een ontstekingsrotor op zonder toerenbegrenzer (100 toeren later schakelen lijkt me beter voor het blok dan hortend en stotend in de begrenzer beuken).
En gisteren liep ie door tot ong 6700 (toen moest ik trouwens remmen, maar meer zat dr ook niet echt in), dus dan weet ik dat die 175 wel klopt.
Enige nadeeltje is dat het verbruik nu rond de 1:6-1:7 schommelt met dat getrap vd laatste week, moet nog eens uitvogelen wat ie verbruikt met rustig rijden.
Scheelt dat het op LPG is.
[ Voor 55% gewijzigd door 4x2 op 11-02-2008 14:57 ]
leeg
Net gebeld door BMW HQ in munich betreffende Heuvings vakantie plannen.
Ik wil deze vakantie weer naar Monaco/St. Tropez/Cannes en ook nog even spanje aantikken.
Terwijl ik ondertussen ala Top Gear de leuke weggetjes opzoek. Maar, ik vind dat eigenlijk een beetje zonde van mn eigen 7, plus de leuke weggetjes zijn niet leuk met de 7 natuurlijk.
dus BMW rolt een E92 M3 de deur uit voor een weekje terwijl mn 7 mag overnachten bij BMW Welt. Heeft hij ook eens vakantie.
can't wait till the summer begins
teaser:
Ik was een tijdje geleden nog niet echt gecharmeerd van de M3. Kijken of mooie wegen en GT afstanden mijn mening kunnen veranderen (ik weet zeker van wel).
edit: het gaat over de zomer vakantie
Ik wil deze vakantie weer naar Monaco/St. Tropez/Cannes en ook nog even spanje aantikken.
Terwijl ik ondertussen ala Top Gear de leuke weggetjes opzoek. Maar, ik vind dat eigenlijk een beetje zonde van mn eigen 7, plus de leuke weggetjes zijn niet leuk met de 7 natuurlijk.
dus BMW rolt een E92 M3 de deur uit voor een weekje terwijl mn 7 mag overnachten bij BMW Welt. Heeft hij ook eens vakantie.
can't wait till the summer begins
teaser:

Ik was een tijdje geleden nog niet echt gecharmeerd van de M3. Kijken of mooie wegen en GT afstanden mijn mening kunnen veranderen (ik weet zeker van wel).
edit: het gaat over de zomer vakantie
Damn Heuving, hoe krijg je dat voor elkaar? Ik zou mijn E36 ook wel een weekje willen afstaan of een z3/z4/m3...
Wat betreft topsnelheid, ik ga ook daar niet uitblinken... de opgegeven top is 189, maar ik 193 op de gps aangetikt, en toen was de rek er nog niet uit (helaas wel de ruimte op de autobahn).
Wat betreft topsnelheid, ik ga ook daar niet uitblinken... de opgegeven top is 189, maar ik 193 op de gps aangetikt, en toen was de rek er nog niet uit (helaas wel de ruimte op de autobahn).
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Hoe kun je nou ruimte tekort komen op de Autobahn?deepbass909 schreef op maandag 11 februari 2008 @ 15:49:
Damn Heuving, hoe krijg je dat voor elkaar? Ik zou mijn E36 ook wel een weekje willen afstaan of een z3/z4/m3...
Verwijderd
Potentiële klant? Het is hetzelfde als het uitproberen van elke andere auto, als het maar een potentiële klant is.deepbass909 schreef op maandag 11 februari 2008 @ 15:49:
Zo ongeveerVerwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 16:04:
[...]
Potentiële klant? Het is hetzelfde als het uitproberen van elke andere auto, als het maar een potentiële klant is.
Maar ze regelen best veel nog.
Ik moet nog een datum prikken, maar we vertrekken dan in de ochtend richting munchen. Daar overnachten (op kosten van BMW). volgende dag eerst praten met een BMW tech, die de auto gaat checken (o.a. goed nalopen van de versnellingsbak). Dan rondkijken in BMW Welt met aansluitend een rondleiding door een gedeelte van de fabriek. Dan staat de M3 klaar.
Wat we dan gaan doen weet ik nog niet precies, misschien een korte dash naar Zurich, anders rustig aan weer overnachten in munchen en de volgende dag rustig aan over de B weggetjes richting Italie/Monaco.
Vrij makkelijk, rond 5 uur 's middags richting Nederland rijden op een door de weekse dag, dan is de autobahn vrij druk (vooral met Nederlanders die niet goed spiegelen en dus niet zien dat jij veeeeeel harder rijdt).HTT-Thalan schreef op maandag 11 februari 2008 @ 15:59:
[...]
Hoe kun je nou ruimte tekort komen op de Autobahn?Ik heb 210 op de teller aangetikt op een gewone 2baans weg van Antwerpen naar Breda. (reed achter een ferrari aan, wilde even weten of ik hem kon bijhouden)
@Heuving
Ik denk dat in jouw geval het scheelt dat je met een redelijk jonge 7-serie aankomt. Ik denk dat met een E36 316i ik toch wat minder makkelijk wat gedaan zal krijgen...
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Eindelijk was het eens goed weer sinds ik m'n 1 heb, dus heb em gewassen en op de foto gezet... was een beetje aan de late kant, dus de zon stond nogal laag... Heb dus nog geen interieur foto's 

En de kilometerstand toen ik em kreeg

Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39
Oeh.. Het blijft een mooie auto voor zo'n 'simpele' een-serie..Xcalibur schreef op maandag 11 februari 2008 @ 19:11:
Eindelijk was het eens goed weer sinds ik m'n 1 heb, dus heb em gewassen en op de foto gezet... was een beetje aan de late kant, dus de zon stond nogal laag... Heb dus nog geen interieur foto's
[lijst met foto's]
Munchen -> Zurich heb ik van de zomer met de 540i gedaan. Ok, het is geen M3, maar de topsnelheid is wel gelijkHeuving schreef op maandag 11 februari 2008 @ 16:19:
[...]
Zo ongeveer
Maar ze regelen best veel nog.
Ik moet nog een datum prikken, maar we vertrekken dan in de ochtend richting munchen. Daar overnachten (op kosten van BMW). volgende dag eerst praten met een BMW tech, die de auto gaat checken (o.a. goed nalopen van de versnellingsbak). Dan rondkijken in BMW Welt met aansluitend een rondleiding door een gedeelte van de fabriek. Dan staat de M3 klaar.
Wat we dan gaan doen weet ik nog niet precies, misschien een korte dash naar Zurich, anders rustig aan weer overnachten in munchen en de volgende dag rustig aan over de B weggetjes richting Italie/Monaco.
Als je hem voor een week hebt zou ik het wel weten en het zuiden van Frankrijk opzoeken
Ioniq 5 P45
Verwijderd
Belachelijk, de BMW M3 is weer €7.000 duurder geworden. Het verschil met Duitsland is nu €39.653,63, in Duitsland kun je voor de prijs van een Nederlandse M3 een M3 én Z4 Coupe kopen!
Het word eens tijd dat we de lamzakken in Den Haag ondersteboven gaan schudden...
Het word eens tijd dat we de lamzakken in Den Haag ondersteboven gaan schudden...
Das best een hoop euro's 
De auto als melkkoe.... dat kan alleen in Nederland

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find
Sjit! Had ik net het geld bij elkaar, moet ik weer 6 maanden verder sparen!
Aannames zijn fataal.
Dan moet jij is een auto in Denemarken kopenNaboo schreef op maandag 11 februari 2008 @ 22:24:
Das best een hoop euro's
@Heuving: moet je nu eens kijken wat je van dat geld in amerika kan kopen
Verwijderd
Als "Vejledende pris kr" de totaalprijs in Deense kronen is.... 187.929,334 euro voor een M3 coupe?KappeNou schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 08:14:
[...]
Dan moet jij is een auto in Denemarken kopen![]()
@Heuving: moet je nu eens kijken wat je van dat geld in amerika kan kopen

ja, de BPM in Denemarken is bizar hoog...Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 08:27:
[...]
Als "Vejledende pris kr" de totaalprijs in Deense kronen is.... 187.929,334 euro voor een M3 coupe?
Zo, even het weekend volgepland. Vrijdagmiddag een proefrit met de groene Z1 uit Goes, en zaterdag richting Limburg om bij een particulier te gaan kijken voor een blauwe Z1. Blauw (pur-blau 253) is voorbehouden voor de allerlaatste Z1's ooit gemaakt, en erg bijzonder (193 geproduceerd). De groene hebben we al gezien en is werkelijk in top-conditie, de blauwe blijft even afwachten maar is volgens de eigenaar in concour-staat. Ik ben benieuwd!
ik heb een vraagje betreffende de garantie van mijn bmw die binnenkort verloopt...
Ik heb een 318i touring exec van 11/2002. 2 jaar geleden gekocht bij de dealer met huisselectie garantie. Nu heb ik nogal wat keren bij de garage gestaan met allerlei mankementen. Ondertussen zijn al 4 keer de achterveren vervangen (en ik rij normaal en trek ook uberhaupt geen aanhangers e.d.). Een bobine is stuk geweest, de verlichtingsunit is vervangen. Er was nog iets met de verbruiksmeter die bij teruglopende touren een geluid maakte, die is ook vervangen. Nieuwe accu. En verder nog wat kleine dingen.
Al met al gaf het mij een onrustig gevoel en doet me vrezen voor de toekomst als ik dat allemaal zelf moet gaan betalen. Tot nu toe is alles heel netjes onder garantie afgehandelt.
Nu heeft men mij een eindkeuring aangeboden, waarbij de dealer de auto keurt als zou hij hem zelf aankopen. Heeft iemand nog tips waar ik op moet letten of extra aandacht voor moet vragen?
En heeft iemand een tip wat ik aan de vering kan doen (dealer zegt dat het door de vele drempels komt, maar daar rijden we rustig overheen). Misschien een ander merk of zo?
alvast bedankt voor het meedenken...
Ik heb een 318i touring exec van 11/2002. 2 jaar geleden gekocht bij de dealer met huisselectie garantie. Nu heb ik nogal wat keren bij de garage gestaan met allerlei mankementen. Ondertussen zijn al 4 keer de achterveren vervangen (en ik rij normaal en trek ook uberhaupt geen aanhangers e.d.). Een bobine is stuk geweest, de verlichtingsunit is vervangen. Er was nog iets met de verbruiksmeter die bij teruglopende touren een geluid maakte, die is ook vervangen. Nieuwe accu. En verder nog wat kleine dingen.
Al met al gaf het mij een onrustig gevoel en doet me vrezen voor de toekomst als ik dat allemaal zelf moet gaan betalen. Tot nu toe is alles heel netjes onder garantie afgehandelt.
Nu heeft men mij een eindkeuring aangeboden, waarbij de dealer de auto keurt als zou hij hem zelf aankopen. Heeft iemand nog tips waar ik op moet letten of extra aandacht voor moet vragen?
En heeft iemand een tip wat ik aan de vering kan doen (dealer zegt dat het door de vele drempels komt, maar daar rijden we rustig overheen). Misschien een ander merk of zo?
alvast bedankt voor het meedenken...
Ik weet niet wat voor zin dat heeft dat de dealer een "eindkeuring" doet. Hij kan hem dan keuren en hem dan goed bevinden, maar als er daarna wat stuk gaat? Dit zou net zo goed stuk gegaan kunnen zijn ook al was die keuring niet gebeurd.
Wil hij hem keuren om van het gezeur af te zijn? Zo van hij is nu gekeurd en dus goed en als er daarna iets mee is is het je eigen probleem?
Wil hij hem keuren om van het gezeur af te zijn? Zo van hij is nu gekeurd en dus goed en als er daarna iets mee is is het je eigen probleem?
Volgens mij is dat normaal hoor, dat je aan het einde van de garantieperiode een eindkeuring krijgt. Dan kan de klant later nooit zeggen dat een eventueel probleem al in de garantieperiode speelde.
Als je al 4 keer de achterveren hebt moeten vervangen, vermoed ik een dieperliggende oorzaak. Je bent symptomen aan het bestrijden. Ik ben geen autotechneut, maar dit lijkt mij pure logica.
Beetje een late reactie, maar wat wil je... ik spendeer m'n vrije tijd tegenwoordig in m'n nieuwe auto natuurlijkVerwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 15:13:
Jaymz, probeer het eens met het programma "goPod". Hiermee kun je de volumelimietsbeperking uitschakelen, en zul je waarschijnlijk een beter resultaat krijgen. En als je er dan weer een koptelefoon in prikt: Pas op voor je oortjes!
Edit
Eventueel kun je ook op zoek naar de "PocketDock", zodat je een daadwerkelijke line-out hebt in plaats van de koptelefoonuitgang. En ondanks dat de naam anders doet suggereren, nee, dit is geen seksspeeltje
Bedankt voor de tips!
offtopic:
Is het line-out signaal van zo'n PocketDock luider dan het max. koptelefoonsignaal? Anders helpt het natuurlijk nog niet. Ik heb inmiddels begrepen dat dit een iPod issue is bij de Europese versies. Wegens betuttelende wetgeving kunnen die gewoon niet hard (genoeg).
Zo'n iPod link is voor mij geen optie. Ten eerste is dat me te duur, ten tweede vind ik het wel handig om mijn iPod gewoon op het apparaat te bedienen en ten derde zit het handschoenen kastje toch al bomvol.
Is het line-out signaal van zo'n PocketDock luider dan het max. koptelefoonsignaal? Anders helpt het natuurlijk nog niet. Ik heb inmiddels begrepen dat dit een iPod issue is bij de Europese versies. Wegens betuttelende wetgeving kunnen die gewoon niet hard (genoeg).
Zo'n iPod link is voor mij geen optie. Ten eerste is dat me te duur, ten tweede vind ik het wel handig om mijn iPod gewoon op het apparaat te bedienen en ten derde zit het handschoenen kastje toch al bomvol.
Voor de geinteresseerden die naar m'n auto vroegen:
116i (122 pk) 3 deurs
Alpin Weiss
Opties:
- Business Line (Airco, mistlampen voor, midden armsteun, opbergspul, velgen (222 meen ik))
- Cruise control
- Exterieurdelen mee gespoten
- Individual hemelbekleding Anthrazit (aanrader!!! ook de A-stijlen zijn van binnen mee gekleurd)
- Lederen sportstuurwiel
- Hoofdsteunen achter neerklapbaar
- PDC achter (ik woon in de binnenstad)
- Parrot bluetooth carkit (in asbak weggewerkt: super oplossing)
En ja, ik heb met het mooie weer van afgelopen weekend wat foto's gemaakt. Ik zal ze binnenkort posten.
[ Voor 6% gewijzigd door JaymzHetfield op 12-02-2008 12:13 ]
Metal up your ass
Achterveren zijn een zwak punt bij de E36 en E46 (ik heb zelf ook 1 kapotte veer gehad), maar zovaak? Heb je vaak belading in de auto (passagiers of anders) waarbij je over slecht aangelegde drempels moet? Als je doorgaans alleen in die wagen zit, lijkt me dat er inderdaad iets niet helemaal lekker zit in de ophanging zelf (of doomdenk scenario, ze zijn nooit vervangen...).
Ik vroeg me net eigenlijk wat anders af. Ik heb afgelopen weekend met m'n bumper een paaltje geschampt. Gevolg is een lelijke plek waar de lak zwaar beschadigd is. Mijn bedoeling is om de auto daarvoor naar een schadeherstelbedrijf te brengen om de bumper opnieuw te laten spuiten. Ik kan waarschijnlijk kosten besparen door de bumper los aan te leveren, maar mag ik überhaupt met een auto rijden die de kunststof bumper mist?
Ik vroeg me net eigenlijk wat anders af. Ik heb afgelopen weekend met m'n bumper een paaltje geschampt. Gevolg is een lelijke plek waar de lak zwaar beschadigd is. Mijn bedoeling is om de auto daarvoor naar een schadeherstelbedrijf te brengen om de bumper opnieuw te laten spuiten. Ik kan waarschijnlijk kosten besparen door de bumper los aan te leveren, maar mag ik überhaupt met een auto rijden die de kunststof bumper mist?
Je kan altijd iemand anders lief aankijken om hem te brengen...deepbass909 schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 12:17:
Want volgens mij zit je kenteken plaat op je bumper, als je die op het metaal maakt zou men er niet zo moeilijk over doen, gezien de gedrochten die je overal ziet rijden (denk alleen al aan een zekere 323 waar we ons al een tijd over verbazen...)
Dus?JaymzHetfield schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 12:11:
[...]
Beetje een late reactie, maar wat wil je... ik spendeer m'n vrije tijd tegenwoordig in m'n nieuwe auto natuurlijk
Bedankt voor de tips!offtopic:
Voor de geinteresseerden die naar m'n auto vroegen:
- PDC achter (ik woon in de binnenstad)
Ik heb een Sedan zonder PDC of camera of wat voor parkeerluxe dan ook... Ik heb echt geen moeite met inparkeren in kleine krappe ruimtes
Ik doorgaans ook niet, maar ik heb al twee keer mee gemaakt dat mijn passagiers dachten dat het noooooi zou passen en dat die piepjes je toch een poging laten doen en dat het dan toch blijkt te passen. Dit terwijl je die ene plek anders wellicht voorbij gereden was. Ik vind het zicht naar achteren sowieso niet één vd pluspunten, maar goed... ik was dan ook een station gewend waarbij het veel duidelijker was te zien waar de auto op hield.HTT-Thalan schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 13:19:
[...]
Dus?
Ik heb een Sedan zonder PDC of camera of wat voor parkeerluxe dan ook... Ik heb echt geen moeite met inparkeren in kleine krappe ruimtes
En bovendien is mijn vriendin van plan dit jaar haar rijbewijs te halen...
Metal up your ass
hmm...de ophanging...deepbass909 schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 12:17:
Achterveren zijn een zwak punt bij de E36 en E46 (ik heb zelf ook 1 kapotte veer gehad), maar zovaak? Heb je vaak belading in de auto (passagiers of anders) waarbij je over slecht aangelegde drempels moet? Als je doorgaans alleen in die wagen zit, lijkt me dat er inderdaad iets niet helemaal lekker zit in de ophanging zelf (of doomdenk scenario, ze zijn nooit vervangen...).
ik ben geen autotechnicus, pure gebruiker. Zo'n ophanging kan ik daar iets aan controleren?
ik heb zelden / nooit mensen of lading achterin. een enkele keer een fietsdrager met 1 max 2 fietsen. Maar drempels e.d neem ik zowieso voorzichtig.
In dat geval is het een waardevolle investeringJaymzHetfield schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 13:30:
[...]
Ik doorgaans ook niet, maar ik heb al twee keer mee gemaakt dat mijn passagiers dachten dat het noooooi zou passen en dat die piepjes je toch een poging laten doen en dat het dan toch blijkt te passen. Dit terwijl je die ene plek anders wellicht voorbij gereden was. Ik vind het zicht naar achteren sowieso niet één vd pluspunten, maar goed... ik was dan ook een station gewend waarbij het veel duidelijker was te zien waar de auto op hield.
En bovendien is mijn vriendin van plan dit jaar haar rijbewijs te halen...

Ik ben zeer blij met PDC voor en achter;;
Laatst heb ik nog een 'Austin Powers-3-point-turn' moeten doen.. blij dat ik ze heb !
Laatst heb ik nog een 'Austin Powers-3-point-turn' moeten doen.. blij dat ik ze heb !
Ik was sarcastisch.Bram77 schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 02:21:
Verklaar u nader?!
Aannames zijn fataal.
Het duurde even voordat ik door had waarnaar je refereerde
Tsja, dat is hier nu eenmaal de situatie en dat weet je als je zo'n ding wilt kopen. Los daarvan is de Nederlandse M3 een stuk rijker uitgerust (standaard 19", standaard navi, standaard leer) dan de Duitse, wat in ieder geval een deel van het flinke prijsverschil verklaart. Die 7k slurptax maakt behoorlijk wat uit maar als je ziet hoeveel het ding verbruikt is het niet zo raar dat onze overheid liever heeft dat niet al te veel mensen zo'n auto kopen.Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 22:10:
Belachelijk, de BMW M3 is weer €7.000 duurder geworden. Het verschil met Duitsland is nu €39.653,63, in Duitsland kun je voor de prijs van een Nederlandse M3 een M3 én Z4 Coupe kopen!
Maar het kan zoals KappeNou opmerkt nog een stuk erger, in Denemarken zit 100% belasting op auto's.
Verwijderd
Van wat ik er van begrepen heb is de wagen echter met 19" trager dan met 18". Dit is in die demogame ook terug te vinden. BMW M3 Challenge. Top end scheelt best wel. Terwijl dat juist eigenlijk geen invloed zou moeten hebben.
In mei ga ik met mijn vriendin een weekje naar Denemarken, dus we gaan door Duitsland reizen.
Autobahn
Eens kijken tot waar die kilometerteller durft te kruipen...
Autobahn
Eens kijken tot waar die kilometerteller durft te kruipen...
Mooi!Xcalibur schreef op maandag 11 februari 2008 @ 19:11:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Hopelijk kan ik er ooit ook eentje bezitten....
Welke kleur is dat?Xcalibur schreef op maandag 11 februari 2008 @ 19:11:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De mijne staat nu (met 2200 op de teller) bij de spuiter ivm de kras op de achterklep, is wel even afzien in een 1.6 focus als vervanger
En voor de BPM e.d., een Singaporees vertelde me eens dat een 1-serie in zijn land rond de twee ton dollars kost, puur om Aziatische auto's een voordeel te geven.
[ Voor 6% gewijzigd door pagani op 12-02-2008 16:04 ]
Hey foei, scheer hier weg! Wat doe je hier, jij hebt geeneens BMWMaarce schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 12:43:
[...]
Je kan altijd iemand anders lief aankijken om hem te brengen...
Want volgens mij zit je kenteken plaat op je bumper, als je die op het metaal maakt zou men er niet zo moeilijk over doen, gezien de gedrochten die je overal ziet rijden (denk alleen al aan een zekere 323 waar we ons al een tijd over verbazen...)
Ik zit me meer af te vragen of ik niet van de weg geplukt zal worden omdat de auto zonder kunststof nou niet echt vriendelijk meer is voor fietsers en voetgangers...
Zonder neerbuigend naar Heuving te willen doen...hij moet toch wel wat andere contacten hebben want zo'n 5-6 jaar oude 7-serie haal je tegenwoordig voor minder geld dan een nieuwe 1-serie. Ik heb best een aardige relatie met mijn dealer maar als ik droog aankom met het verzoek een M3 te leen te krijgen voor een weekje rossen in Zuid Frankrijk, zo ongeveer all expenses paid dan lachen ze me toch vrij hard uit. Misschien als ik een M3, M5 en X5 tegelijk nieuw koop ofzo.deepbass909 schreef op maandag 11 februari 2008 @ 18:41:
@Heuving
Ik denk dat in jouw geval het scheelt dat je met een redelijk jonge 7-serie aankomt. Ik denk dat met een E36 316i ik toch wat minder makkelijk wat gedaan zal krijgen...
Klopt, alleen kosten opties in duitsland ook heel weinig. Als je dus nog wat opties in de nederlandse M3 wilt wordt het verschil weer gelijk.Daniël schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 15:18:
[...]
Los daarvan is de Nederlandse M3 een stuk rijker uitgerust (standaard 19", standaard navi, standaard leer) dan de Duitse, wat in ieder geval een deel van het flinke prijsverschil verklaart.
Idd je krijgt niet makkelijk een M3 mee om een aantal dagen in te knallen. Een niet al te oude 7 serie helpt natuurlijk wel om een lul verhaal wat geloofwaardiger te maken
[ Voor 15% gewijzigd door KappeNou op 12-02-2008 17:07 ]
Verwijderd
Heeft ie die 7 destijds niet ook daar gehaald. Nieuw of vrij nieuw? Dan laat je imo toch wel zien dat je als vrij jonge kerel een aardige zak geld te besteden hebt en een voorkeur hebt voor BMW's. Ik kan me als dealer dan wel voorstellen dat je zo'n klant wilt paaien.Daniël schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 16:30:
[...]
Zonder neerbuigend naar Heuving te willen doen...hij moet toch wel wat andere contacten hebben want zo'n 5-6 jaar oude 7-serie haal je tegenwoordig voor minder geld dan een nieuwe 1-serie. Ik heb best een aardige relatie met mijn dealer maar als ik droog aankom met het verzoek een M3 te leen te krijgen voor een weekje rossen in Zuid Frankrijk, zo ongeveer all expenses paid dan lachen ze me toch vrij hard uit. Misschien als ik een M3, M5 en X5 tegelijk nieuw koop ofzo.
Nee, dat was niet het geval
vandaar
Het is meestal een kwestie van een goed verhaal vertellen of mensen kennen.
Het is meestal een kwestie van een goed verhaal vertellen of mensen kennen.
[ Voor 50% gewijzigd door KappeNou op 12-02-2008 19:13 ]
Saphirschwarz metallic
Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39
Paaien met een leuke BMW-paraplu of een BMW-kofferset inderdaad. Maar waneer ze jou een week all-in laten rondcruisen in een gloednieuwe M3 is er, zoals Daniël ook aangeeft, meer aan de hand dan alleen paaien.Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 17:11:
[...]
Heeft ie die 7 destijds niet ook daar gehaald. Nieuw of vrij nieuw? Dan laat je imo toch wel zien dat je als vrij jonge kerel een aardige zak geld te besteden hebt en een voorkeur hebt voor BMW's. Ik kan me als dealer dan wel voorstellen dat je zo'n klant wilt paaien.
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Staat de Z4-M al in de bestelling, met optie te veranderen naar een M3 soms?
Ioniq 5 P45
Zoiets misschien ja
en dat ie wel van gedachten wil veranderen als de M3 erg goed bevalt
das helemaal nutteloos dan... als je klant toch al van plan is de ene auto te kopen, levert zo'n week met een andere auto ze niet veel meerwaarde...
klantenbinding
[ Voor 9% gewijzigd door 418O2 op 13-02-2008 08:57 ]
Ik heb ook 2 uitnodigingen gehad voor rijvaardigheidstrainingen.Daniël schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 16:30:
[...]
Zonder neerbuigend naar Heuving te willen doen...hij moet toch wel wat andere contacten hebben want zo'n 5-6 jaar oude 7-serie haal je tegenwoordig voor minder geld dan een nieuwe 1-serie. Ik heb best een aardige relatie met mijn dealer maar als ik droog aankom met het verzoek een M3 te leen te krijgen voor een weekje rossen in Zuid Frankrijk, zo ongeveer all expenses paid dan lachen ze me toch vrij hard uit. Misschien als ik een M3, M5 en X5 tegelijk nieuw koop ofzo.
Toen ik m'n S-klasse nog had, had ik een rijvaardigheidstraining gekregen in een CL63 AMG toen deze net uit was. Een leuk arrangement op een oud militair vliegveld.
Daarvoor al een rijvaardigheidscursus van Porsche op Spa-Franchorchamps, terwijl er bij mij zeker geen intresse is om zo'n ouderwetse kever-coupe te kopen.
Ik heb opzich wel wat connecties, maar dat valt allemaal wel best mee.
Wat ik tegen de dealer heb gezegd, ik ga zeker een Z4 M kopen, ik koop m prive (geen lease of zakelijke aankoop) dus ik wacht liever een jaartje of 2 totdat er een leuke Z4 M staat die van een liefhebber is geweest. Scheelt veel geld. Op de aanschaf van mn 7 heb ik ook bij wijze van spreken 100.000 bespaard, 20.000 per jaar waar je ook wel andere leuke dingen van kan doen dan afschrijven op je auto.
@ HlpDsK: Ik heb m nu een bijna een jaar.
@ argro: *note te self, vragen voor een paraplu en koffersetje
@ KappeNou: wat is dat nou? Nodeloos speculeren? wil je je zonnebril nog terug
@ JaymzHetfield: Zeer nette 1er
mooie timing, een vriend van me gaat een M5 kopen, occassion bij BMW Amsterdam. Gaat daarop een '04 730d inruilen. Met het eerste aanbod krijgt ie er 40.000,- voor terug. Daar zit volgens ons nog wel wat onderhandel ruimte in.
Als ie er is natuurlijk een paar fototjes
Normaal gesproken koopt ie zijn auto's allemaal nieuw ('04 M3 nieuw gekocht, '05 535d-M nieuw geleased, '04 730d nieuw gekocht). Maar inmiddels is ie er ook achter dat nieuw kopen niet echt de meest verstandige keuze is. Overigens is het voor mij de vraag van wie nou die auto's zijn, van pappa of van 26 jarige 'directeur' zelf.
Ik denk dat ik zelf wel altijd BMW zal blijven rijden, en zeker dat ik in de toekomst ook wel zakelijk nieuwe modellen ga leasen. Ik denk dat ze bij BMW dat ook wel beseffen en mij toch wel te vriend willen houden. Dus Catch22, zeker klanten binding
Jeus, ik wou dat ik in zo'n luxepositie zat. Ik zou een moord plegen (wel meerdere) voor een in minte staat verkerende E34 M5. Laat staan een mooie M635 CSI uit 1988 ofzo
Klinkt raar, maar wees jij nou maar blij met je E34, Als je er hard voor werkt komt het toch wel.HTT-Thalan schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 10:05:
Jeus, ik wou dat ik in zo'n luxepositie zat. Ik zou een moord plegen (wel meerdere) voor een in minte staat verkerende E34 M5. Laat staan een mooie M635 CSI uit 1988 ofzo
Als je ermee opgroeid (zoals het bij de persoon in kwestie is gebeurd) vind je alles vanzelfsprekend. Natuurlijk gaat pappa een M5je halen voor me. pss, wat is het een lul trouwens, dat ie geen M6 voor me wil halen. een zwarte!?!??!? ik wil een nieuwe M5!!! een witte!!! pppaaappppaaa.
Zo gaat dat dus ongeveer. Leuk en aardig dat je auto's en andere bezittingen hebt, maar als je zelf een verrot karakter hebt, geen vrienden, e.d. Hoeft het van mij niet zo.
Nou heb ik dan gelukkig ook het geluk gehad dat ik financieel gezien uit een gemiddeld gezin kom. En dat ik op de achterbank van mn vanders Toyota Corolla uit '92 zat in 2001 en toen voor het eerst een 7 voorbij zag komen en dacht, 'die auto moet ik ooit in mn leven hebben.'
denk idd ook klantenbinding. De dealer zal wel denken op 21 jarige leeftijd zo'n 7 serie kunnen aanschaffen en onderhouden, daar moet in de toekomst veel meer te halen vallen
Kan zo m'n 1-tje weer ophalen, de achterklep is gespoten en weer krasvrij
En mensen, wees toch eens niet zo argwanend over geld, testritten en dure spullen, Heuving heeft er zoals ik opmaak uit z'n verhalen hard genoeg voor gewerkt (wel met wat geluk
) en heeft het imho dan ook gewoon verdiend. Vraag je eerder af waarom die sjappie om de hoek een 3-serie cabrio rijdt terwijl hij een uitkering trekt.
En mensen, wees toch eens niet zo argwanend over geld, testritten en dure spullen, Heuving heeft er zoals ik opmaak uit z'n verhalen hard genoeg voor gewerkt (wel met wat geluk
Ja dat is ook wel zo. Ik heb alleen meer met oude, dan met nieuwe auto's. Mijn droom is om ooit een compleet gereviseerde M635CSI te bezitten, of toch in ieder geval een 635, M is leuk maar niet verplicht. Mijn primaire doel is niet snelheid, maar luxe en uitstraling. En ik vind de 635CSI de mooiste BMW ooit gemaakt.Heuving schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 10:14:
[...]
Klinkt raar, maar wees jij nou maar blij met je E34, Als je er hard voor werkt komt het toch wel.
Als je ermee opgroeid (zoals het bij de persoon in kwestie is gebeurd) vind je alles vanzelfsprekend. Natuurlijk gaat pappa een M5je halen voor me. pss, wat is het een lul trouwens, dat ie geen M6 voor me wil halen. een zwarte!?!??!? ik wil een nieuwe M5!!! een witte!!! pppaaappppaaa.
Zo gaat dat dus ongeveer. Leuk en aardig dat je auto's en andere bezittingen hebt, maar als je zelf een verrot karakter hebt, geen vrienden, e.d. Hoeft het van mij niet zo.
Nou heb ik dan gelukkig ook het geluk gehad dat ik financieel gezien uit een gemiddeld gezin kom. En dat ik op de achterbank van mn vanders Toyota Corolla uit '92 zat in 2001 en toen voor het eerst een 7 voorbij zag komen en dacht, 'die auto moet ik ooit in mn leven hebben.'
Ik wil over 2 jaar mijn E34 stallen in mijn eigen garage (die ik tegen die tijd hoop te hebben) en dan een cheap autootje rijden tot de E34 oldtimer is. Probleem is, als ik over 5 jaar pas een 635 koop zijn ze niet meer te betalen omdat het merendeel dan al oldtimer is. Ik moet er dus eentje kopen voordat ze zo oud worden, maar ik zie mezelf nog niet 10k ophoesten voor die tijd. Ik ben bereid hem zelf op te knappen, gewoon in mijn garage, al duurt het 3 jaar. Lekker op het gemakje, en dan na een paar jaar rolt er een blinkend nieuwe 635 uit de garage. Mijn eigen DGB
Eindelijk is mijn nieuwe auto dan ook samengesteld en besteld, het is een 3-deurs BMW 118D High Executive M-Sport met M-aerodynamicapakket geworden in de kleur AlpineWeiss. Met als extra opties een upgrade naar 18" M-dubbelspaaks lichtmetaal, een veerpootbrug, automatisch dimmende en inklapbare spiegels en stoelverwarming.
Kan niet wachten eigenlijk en het duurt nog tot eind maart/begin april
Erg vet, bij mijn dealer staat ook zo'n witte 3 deurs in serie in M-gedaante... ziet er erg stoer uit. Zodra ik m'n foto's online heb kan je in ieder geval alvast zien hoe die "kleur" het in het zonnetje doet.ConZito schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 11:45:
Eindelijk is mijn nieuwe auto dan ook samengesteld en besteld, het is een 3-deurs BMW 118D High Executive M-Sport met M-aerodynamicapakket geworden in de kleur AlpineWeiss. Met als extra opties een upgrade naar 18" M-dubbelspaaks lichtmetaal, een veerpootbrug, automatisch dimmende en inklapbare spiegels en stoelverwarming.
Metal up your ass
Mooie combi, wel raampjes nog een beetje blinderenConZito schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 11:45:
Zwarte hemelbekleding zit er standaard in, eerst eens zien of het nodig is. Ik woon in Rotterdam en daar controleren ze nogal vaak met de "tintman" en dat ding is niet bepaald accuraat. En ik had mezelf beloofd er zo min mogelijk aan te verbouwenKappeNou schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 13:48:
[...]
Mooie combi, wel raampjes nog een beetje blinderen
Zo stond er ook een bij de dealer waar ik ben wezen kijken (Bert Story in 's-Hertogenbosch), toen was ik wel verkocht jaJaymzHetfield schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 13:37:
[...]
Erg vet, bij mijn dealer staat ook zo'n witte 3 deurs in serie in M-gedaante... ziet er erg stoer uit. Zodra ik m'n foto's online heb kan je in ieder geval alvast zien hoe die "kleur" het in het zonnetje doet.
Verwijderd
Meer massa en vooral verder van het middelpunt van het wiel.Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 15:20:
Van wat ik er van begrepen heb is de wagen echter met 19" trager dan met 18". Dit is in die demogame ook terug te vinden. BMW M3 Challenge. Top end scheelt best wel. Terwijl dat juist eigenlijk geen invloed zou moeten hebben.
Groter is wel vaker langzamer
Verwijderd
Dat is van invloed op handling en accelleratie. Het zou geen drol met de top moeten uitmaken. Maar in bv. de game scheelt het zo 15 - 20 kmpu top end.
Tenzij de band ook breder wordt...
En mogelijk ligt de topsnelheid bij een hogere band ook hoger omdat de band meer kan vervormen in de hoogterichting (ben geen expert, maar als je bij dragracers naar de banden kijkt zetten die ook uit)
En mogelijk ligt de topsnelheid bij een hogere band ook hoger omdat de band meer kan vervormen in de hoogterichting (ben geen expert, maar als je bij dragracers naar de banden kijkt zetten die ook uit)
[ Voor 75% gewijzigd door pagani op 13-02-2008 17:25 ]
Verwijderd
Banden voor op de weg hebben echt niks van doen met dragracebanden. Dus dat heeft er echt niks mee te maken. Massa is geen invloed op topsnelheid. Mss heeft het spaakontwerp meer drag. Maar ik kan me echt niet voorstellen dat je dat 15 kmpu of meer gaat schelen.
jawel..Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 18:36:
Massa is geen invloed op topsnelheid.
Maar waarschijnlijk in die mate niet echt. Iedergeval idd geen 15km/h
Verwijderd
Leg uit. Want massa is geen factor in de berekening die daarvoor wordt gebruikt.
en dan moet je niet over aslast oid beginnen want daar heb je bandenspanning voor
is het niet gewoon zo dat wanneer je grotere velgen hebt, met een in totaal grotere omtrek incl de band op de twee velgen dat 1 omwenteling langer duurt. Wat het voor de motor zwaarder maakt om die ene omwenteling te maken wat resulteert in minder pk's die op de weg worden gebracht?
of zit ik nu helemaal verkeerd?
of zit ik nu helemaal verkeerd?
Verwijderd
Nou om te beginnen heb je dan een verkeerde bandenmaat want ongeacht de velgmaat moet je zo dicht bij de omtrek van de standaardvelg + band blijven anders zit je met tellerafwijking.
En nee dat maakt het voor de moter niet zwaarder imo. Die doet niet meer dan een as aandrijven. Er is wellicht een miniem verschil omdat de motor dan voor de gegeven snelheid, en dus rijwindweerstand, iets minder toeren draait. Wat mogelijk inhoudt dat ie iets onder de koppelcurve rijdt die hij zou doen met de correcte bandenmaat, maar dat is zoiets miniems dat ik het wil verwaarlozen. De kans is evengoed aanwezig bovendien dat je juist iets beter richting je optimale curve gaat, als je bv. over de piek heen bent dan trek je 'm daar weer net iets meer naar toe.
Ik ben nu eigenlijk wel benieuwd of dat verschil in top end überhaupt aanwezig is in real life tussen 18" en 19". Want dat spel kan wel uitermate realistisch zijn .. het is nog steeds geen echte auto.
En nee dat maakt het voor de moter niet zwaarder imo. Die doet niet meer dan een as aandrijven. Er is wellicht een miniem verschil omdat de motor dan voor de gegeven snelheid, en dus rijwindweerstand, iets minder toeren draait. Wat mogelijk inhoudt dat ie iets onder de koppelcurve rijdt die hij zou doen met de correcte bandenmaat, maar dat is zoiets miniems dat ik het wil verwaarlozen. De kans is evengoed aanwezig bovendien dat je juist iets beter richting je optimale curve gaat, als je bv. over de piek heen bent dan trek je 'm daar weer net iets meer naar toe.
Ik ben nu eigenlijk wel benieuwd of dat verschil in top end überhaupt aanwezig is in real life tussen 18" en 19". Want dat spel kan wel uitermate realistisch zijn .. het is nog steeds geen echte auto.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2008 23:26 ]
* Heuving haakt af van de natuurkundige discussie.Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 23:23:
Nou om te beginnen heb je dan een verkeerde bandenmaat want ongeacht de velgmaat moet je zo dicht bij de omtrek van de standaardvelg + band blijven anders zit je met tellerafwijking.
Ik vind dat M3 challenge nog een best grappig spel. Ik heb een Logitech G25 setje. Moet nog wel een playseat kopen ervoor. Want als Gran Turismo 5 uitkomt (Prologue staat gepland voor 28 Maart dacht ik) moet er een simulator set-up in mn huis staan
Het lijkt me ook grappig om met bijvoorbeeld een 530d rond te rijden. Het zou wel Gran Turismo stijl zijn als ze dat doen. En een voor/na facelift versie
En hopen op een 745 en 760, maar dat lijkt me helaasch zeeer onwaarschijnlijk.
ooohh Heuving is opgewonden.
http://www.ultimatecarpag...ismo-5-wish-car-list.html
BMW Z1 '89
BMW Z1 '92
BMW Z2 1.8i Roadster '10
BMW Z2 3.0i Roadster '10
BMW Z2 3.0i Roadster Turbo '10
BMW Z3 '96
BMW Z3 M Roadster '98
BMW Z3 1.9 Roadster '96
BMW Z3 3.0 Roadster '03
BMW Z4 M Roadster '06
BMW Z4 2.5i Roadster '05
BMW Z4 3.0i Roadster '05
BMW Z4 Race Car '07
BMW Z4 M Roadster '06
BMW Z4 3.0i Coupe '07
BMW Z4 M Coupe '07
BMW Z4 M Coupe Race Car '09
BMW Z8 Roadster '03
BMW 635csi '78
BMW 645ci '04
BMW 645Ci Convertible '04
BMW 650Ci '06
BMW 650Ci Cabriolet '06
BMW 740i '02
BMW 745i '02
BMW 750i '02
BMW 750iL '99
BMW 750hL Concept '00
BMW 750i '06
BMW 760i '02
BMW 760i '05
BMW 760i '06
BMW 760Li '02
BMW Hydrogen 7 Sedan '07
BMW 7er HydrogenGasoline Hybrid '08
BMW 850i '89
BMW 850csi '92
BMW M3 Coupe '08
BMW M3 Cabriolet '09
BMW M3 Sedan '09
BMW M535i '81
BMW M5 '87
BMW M5 '93
BMW M5 Touring '95
BMW M5 '95
BMW M5 '03
BMW M5 {SMG} '04
BMW M5 {6 M/T} '06
BMW M5 Touring/Wagon '07
BMW 116i '04
BMW 118i '04
BMW 118d '04
BMW 120i '04
BMW 120d '04
BMW 130i M Sport {5Door} '06
BMW 130i M Sport {3Door} '07
BMW 135i M Sport {2Door} '08
BMW 135i M Sport Cabriolet '08
BMW 323i '76
BMW 320i Group 5 '77
BMW 318is '89
BMW 318is M42 '91
BMW 318is Coupe BTCC Touring Car '
BMW 318iS '95
BMW 320i STW '97
BMW 320si '
BMW 320i Touring Car '04
BMW 320si WTCC Race Car '06
BMW 325ti Compact '03
BMW 325ti M Sport Package '04
BMW 328ci '
BMW 330i '01
BMW 330Cd '01
BMW 330i Performance Package/MSport Sedan'04
As of today Sony has announced the full Gran Turismo 5 car list. It consists of 10000 cars. At launch it will only have 340 cars while the others will be developed in the future. Polyphony Digital will also develop cars for individual clients. That means in the future we could have any car put into the game for a special price. Of course the damage model will be not present in GT5. Below we are attaching the nearly official carlist of GT5. Be ready for more info in the close future!
De lijst hierboven is ongeveer een derde van de totale lijst. Als de game zo compleet wordt...
voor Prologue is dit de carlist:
http://www.gran-turismo.com/gt5p/cars.swf
[ Voor 48% gewijzigd door Heuving op 14-02-2008 11:38 ]
Dat vind ik raar, want een wiel lichtmetalen velg van een grotere diameter is in de regel juist lichter dan een wiel met de dezelfde afmetingen in een kleinere velg... In de Formule 1 liggen niet voor niets de banden en velg afmetingen helemaal vast. Als het aan de construteurs zou liggen zouden ze echt wel grotere velgen gebruiken dan de (uit m'n hoofd) 13" die nu standaard en verplicht is. Een uitzondering op daarom zijn dragsters, die juist de hoge wang gebruiken om de omtrek van de banden te vergroten door hoge gyroscopische krachten en extra tractie halen uit de vervorming van de wangen bij het wegsprinten.Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 15:54:
[...]
Meer massa en vooral verder van het middelpunt van het wiel.
Groter is wel vaker langzamer
Ter verduidelijking, hier een kort stukje uit het officiële regelement van de FIA met betrekking tot banden en wielen (het gaat om art. 12.4.4):
Ik denk dat in het BMW-spel ergens een parameter fout staat, want voor zover ik weet, heeft velgdiameter totaal geen invloed op de topsnelheid, alleen op de bestuurbaarheid en daarmee het bochten gedrag.12.4 Wheel dimensions:
12.4.1 Complete wheel width must lie between 305 and 355mm when fitted to the front of the car and between 365 and 380mm when fitted to the rear.
12.4.2 Complete wheel diameter must not exceed 660mm when fitted with dry-weather tyres or 670mm when fitted with wet-weather tyres.
12.4.3 Complete wheel width and diameter will be measured horizontally at axle height, with the wheel held in a vertical position and when fitted with new tyres inflated to 1.4 bar.
12.4.4 Wheel bead diameter must lie between 328 and 332mm.
Nice, deze komt qua prestaties in de buurt van mijn Compact (tenminste, mijn Compact komt bij deze in de buurtHeuving schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 11:27:
[...]
[...]ooohh Heuving is opgewonden.
BMW 318is M42 '91
[...]
Een 91 318iS kan ook nog (net) een E30 zijn, die zijn wat lichter (al lijkt de achterwielophanging dr wel heel wat meer op).
En je hebt btw geen M42 blok maar gewoon een M40
En je hebt btw geen M42 blok maar gewoon een M40
leeg
\o/Heuving schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 11:27:
[...]
ooohh Heuving is opgewonden.
BMW 318iS '95
volgens wikipedia heeft een 316i compact een M43 blok.
Wikipedia: BMW E36
wat doen ze toch ook altijd moeilijk met al die coderingen
[ Voor 24% gewijzigd door Kaasplank op 14-02-2008 13:34 ]
Probleem met mn 7.
Op de een of andere manier, kan ie geen radio zenders meer vasthouden.
Met dat iDrive systeem kan je een paar favorieten opgeven en je hebt een lijst van ontvangbare zenders.
Beide van deze lijsten geeft problemen. Of er is alleen ruis hoorbaar, of na een halve minuut valt het signaal weg. als ik dan weer switch naar een andere zender en weer meteen terug, is het signaal er weer.
Best bizar en best vervelend.
even tring-tring doen naar BMW dealer in de buurt, Gouda misschien.
Met dat iDrive systeem kan je een paar favorieten opgeven en je hebt een lijst van ontvangbare zenders.
Beide van deze lijsten geeft problemen. Of er is alleen ruis hoorbaar, of na een halve minuut valt het signaal weg. als ik dan weer switch naar een andere zender en weer meteen terug, is het signaal er weer.
Chips... val ik toch weer even door de mand...Kaasplank schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 13:30:
[...]
\o/

De 318iS uit 1991 is wel een E36, tenzij ze januari nemen. De E36 begint namelijk in februari 1991. Op zich scheelt het niet heel veel. De 318iS heeft 30 pk meer (106 tegen 136) met gelijk gewicht. Ook de prestaties schelen niet bar veel. Hij zal dus net zo traag aanvoelen
Ik ben benieuwd. Mijn wagen gaat a.s. maandag daar heen voor een kleine beurt. Ik had voor de tijd m'n koelsysteem nog na willen kijken, maar dat is helaas niet meer gelukt... Hopelijk kan ik ze nog wel duidelijk maken dat ze dat stukje nog even moeten negeren bij de beurt, en dus niet m'n koelvloeistof hoeven te controleren. Ik ben namelijk bang dat m'n verwarming iets lekt, aangezien de bekleding op die plek vochtig is... En dat zou een dure reparatie worden om door de garage te laten doen (veel arbeidsuren, en een onderdeel dat al snel €85 kost...), terwijl ik dat zelf ook heel goed in een middag kan. Ik heb m'n dashboard al zoveel uit elkaar gehaald voor m'n radio des tijds, dat ik nu wel weet wat en in welke volgorde moet gebeuren.Heuving schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 14:07:
Probleem met mn 7.
Lancia Delta S4 Rally Car '85Heuving schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 11:27:
[...]
* Heuving haakt af van de natuurkundige discussie.
As of today Sony has announced the full Gran Turismo 5 car list. It consists of 10000 cars. At launch it will only have 340 cars while the others will be developed in the future. Polyphony Digital will also develop cars for individual clients. That means in the future we could have any car put into the game for a special price. Of course the damage model will be not present in GT5. Below we are attaching the nearly official carlist of GT5. Be ready for more info in the close future!
De lijst hierboven is ongeveer een derde van de totale lijst. Als de game zo compleet wordt...
voor Prologue is dit de carlist:
http://www.gran-turismo.com/gt5p/cars.swf
Lancia Delta 1300 '87
Lancia Delta HPE HF '95
Lancia Delta HF Integrale 16V '89
Lancia Delta HF Integrale "Astra" '
Lancia Delta GTie '86
Lancia Delta HF Turbo '83
Lancia Delta 2.0 Turbo '93
Lancia Delta HF Integrale Evoluzione '93
Lancia Delta HF Integrale Evoluzione Rally Car '93
Lancia Delta HF Integrale Evoluzione '93
Lancia Delta HF Integrale Collezione '94
Lancia Delta Integrale Evo II '94
Lancia Delta HPE Concept Car '06
Lancia Thema 8.32 V8 '86
Lancia Thema 2.0 ie 16v Turbo '93
Je maakt mij ook blij
Heeft ook een computer!
Verwijderd
Het materiaal van de velg is zwaarder dan lucht.deepbass909 schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 11:47:
[...]
Dat vind ik raar, want een wiel lichtmetalen velg van een grotere diameter is in de regel juist lichter dan een wiel met de dezelfde afmetingen in een kleinere velg... In de Formule 1 liggen niet voor niets de banden en velg afmetingen helemaal vast. Als het aan de construteurs zou liggen zouden ze echt wel grotere velgen gebruiken dan de (uit m'n hoofd) 13" die nu standaard en verplicht is. Een uitzondering op daarom zijn dragsters, die juist de hoge wang gebruiken om de omtrek van de banden te vergroten door hoge gyroscopische krachten en extra tractie halen uit de vervorming van de wangen bij het wegsprinten.
Ter verduidelijking, hier een kort stukje uit het officiële regelement van de FIA met betrekking tot banden en wielen (het gaat om art. 12.4.4):
[...]
Ik denk dat in het BMW-spel ergens een parameter fout staat, want voor zover ik weet, heeft velgdiameter totaal geen invloed op de topsnelheid, alleen op de bestuurbaarheid en daarmee het bochten gedrag.
Ik heb wel eens filmpjes gezien van 2 identieke auto's van m5/m6board waarbij alleen de velgmaat verschillend was. Zat best een verschil tussen de acceleratie uiteindelijk
Volgens mij zijn in de F1 de velgen zo klein om te voorkomen dat ze grotere remmen plaatsen
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2008 17:15 ]
Ach, het is heel simpel, als ie een distr riem heeft is het een M40, heeft ie een ketting is het een M43.Kaasplank schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 13:30:
[...]
\o/
Die blokken lopen nogal door elkaar, dus kan ook best zijn dat ik de verkeerde uitgekozen heb
leeg
Maar velgmateriaal is daarentegen weer lichter dan het rubber in de wang van een bandVerwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 17:13:
[...]
Het materiaal van de velg is zwaarder dan lucht.Dus kleine velg is lichter en vooral belangrijk is dat bij een grotere velg het gewicht verder van het middelpunt van het wiel zit.
Ik heb wel eens filmpjes gezien van 2 identieke auto's van m5/m6board waarbij alleen de velgmaat verschillend was. Zat best een verschil tussen de acceleratie uiteindelijk
Volgens mij zijn in de F1 de velgen zo klein om te voorkomen dat ze grotere remmen plaatsen
Volgens mij ligt de remdiameter ook gewoon vast in het reglement...
Yup, de maximale diameter en dikte liggen gewoon vast, daar kan met een grotere velg dus niks mee gewonnen worden.11.3 Brake discs:
11.3.1 No more than one brake disc is permitted on each wheel.
11.3.2 All discs must have a maximum thickness of 28mm and a maximum outside diameter of 278mm.
11.3.3 No more than two brake pads are permitted on each wheel.
Aerodynamisch voordeel heb je ook niet met een grotere of kleinere velg, dat werd namelijk vrijwel alleen beïnvloed door het frontale oppervlak van het wiel. En ook dat ligt vast in de reglementen.
Bij de compact heb je keuze uit de M43 (316g 1.6, 316i 1.6 en de 316i 1.9), de M41 (318tds), M42 (318ti 1994 - 1996), M44 (318ti 1995 - 2000) en M52 (323ti), genoeg keuze dus voor een model met maar 4 model aanduidingen4x2 schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 17:14:
[...]
Ach, het is heel simpel, als ie een distr riem heeft is het een M40, heeft ie een ketting is het een M43.
Die blokken lopen nogal door elkaar, dus kan ook best zijn dat ik de verkeerde uitgekozen heb
Vandaag kijkje genomen bij deze auto:

545i Touring uit 08-2004, 67k gereden, high executive met (bijna) alle toeters en bellen. Dit ter vervanging van mijn 645 die wat te onpraktisch is als 'familycar'. Maandag proefrit

545i Touring uit 08-2004, 67k gereden, high executive met (bijna) alle toeters en bellen. Dit ter vervanging van mijn 645 die wat te onpraktisch is als 'familycar'. Maandag proefrit
je vraagt je af en toe af of ze bij grote merken een knop hebben waar een groep managers omheen zit.Heuving schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 14:07:
Probleem met mn 7.
Waarbij een druk op de knop bij een random klant een random computer error veroorzaakt
Manmanman, wàt een bak. Is in ieder geval geen achteruitgang wat je 6'er betreft. Die alpina velgjes maken het ook weer helemaal afDaniël schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 19:11:
[afbeelding]
Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!
Verwijderd
Nette wagen!Daniël schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 19:11:
[afbeelding]
Vooral die velgen maken hem af!
Imo is de station 5er toch net even wat mooier dan de sedan...iig bij de E60
bolleh schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 19:22:
[...]
je vraagt je af en toe af of ze bij grote merken een knop hebben waar een groep managers omheen zit.
Waarbij een druk op de knop bij een random klant een random computer error veroorzaakt
The sercet of Munich
zeer nette 545i.
Niet gekeken voor eentje met M?
volgens mij kan je ook voor vrij weinig achteraf de M bumpers toevoegen, indien gewenst.
Net als de nieuwe stijl achterlichten, die ook wel erug mooi zijn!
En vraag voor de dog-helmet als je een hond hebt
http://www.youtube.com/watch?v=l9u-YeEee2k
imo is de 545i toch net ff dat beetje meer wat de 535d mist. 545i is puur en zoals de 5 moet zijn
[ Voor 21% gewijzigd door Heuving op 14-02-2008 21:59 ]
Er staan 2 E34 M5's op Marktplaats waarvan 1 erg aantrekkelijk. Tis dat ik het veel te veel geld vind kosten om er een te rijden. Aanschaf valt heel erg mee.
Verwijderd
Deze en deze? Mooie wagens, al zien ze er niet al te super uit..Bram77 schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 00:11:
Er staan 2 E34 M5's op Marktplaats waarvan 1 erg aantrekkelijk. Tis dat ik het veel te veel geld vind kosten om er een te rijden. Aanschaf valt heel erg mee.
Verder staat de BMW M3 CSL van een tijdje terug weer op Marktplaats! Mochten er geïnteresseerden zijn....
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2008 00:37 ]
Zucht. 1.5 jaar geleden een touring gekocht (e36 1999) in functie van het gezin (baby'tje op komst) en eigenlijk constant al problemen gekend met de centrale vergrendeling. Bij de garage gestaan voor een week en uiteindelijk had ie de computer (achter het handschoenkastje) vervangen. Twee maand heeft ie geen problemen gekend maar nu weer problemen. Sinds een week voelde ik het al aankomen, want telkens ik hem ontgrendelde, hoorde ik dat het slot al laatste ontgrendelde aan de bestuurderskant. Mij lijkt het dus het motortje te zijn aan de bestuurderskant, nochtans heeft de garage dat al onderzocht.
Nu is het dus zo dat ik geen enkele deur kan openen (enkel de bestuurder en koffer - met sleutel dus). Zelfs als ik IN de wagen zit, krijg ik de andere deuren niet open, want knopje blijft naar beneden springen).
Heeft iemand iets soortgelijks al meegemaakt - of oplossing gezien op fora?
Heb al heel wat afgezocht en vind niets (sja de actuator vervangen of motortje vervangen... maar meestal andere symptomen)
Eventueel de fuse van centr. vergrendeling wegdoen, maar grap is nu ook dat ik m'n motorkap niet meer los kan krijgen...
Nu is het dus zo dat ik geen enkele deur kan openen (enkel de bestuurder en koffer - met sleutel dus). Zelfs als ik IN de wagen zit, krijg ik de andere deuren niet open, want knopje blijft naar beneden springen).
Heeft iemand iets soortgelijks al meegemaakt - of oplossing gezien op fora?
Eventueel de fuse van centr. vergrendeling wegdoen, maar grap is nu ook dat ik m'n motorkap niet meer los kan krijgen...

[ Voor 5% gewijzigd door Blackminister op 15-02-2008 12:20 ]
Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet
negatief gestuurde cv? klinkt als een massaprobleem...
En hoe op te lossen, ik bedoel, waar moet ik beginnen kijken?MikeyMan schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 12:46:
negatief gestuurde cv? klinkt als een massaprobleem...

Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet
Net binnen gerold en ik wilde het jullie niet onthouden. Excuses voor de brakke phone pics vanaf te grote afstand, maar het was wel een leuk gezicht en hij is inmiddels naar binnen gereden... Dus betere pics gaat niet lukken.

En dit had een leuke reactie onder de werknemers van de betreffende garage tot gevolg:
En dit had een leuke reactie onder de werknemers van de betreffende garage tot gevolg:
[ Voor 18% gewijzigd door Maarce op 15-02-2008 13:30 ]
Aha, BMW Amsterdam heeft een X6
Hey, is dat nou GaMeOvEr z'n auto bij de 2e link 5e foto?Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 00:32:
[...]
Deze en deze? Mooie wagens, al zien ze er niet al te super uit..
Verder staat de BMW M3 CSL van een tijdje terug weer op Marktplaats! Mochten er geïnteresseerden zijn....
Gezien het kenteken wel ja, scherp oog cooolkast!
De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !
GaMeOvEr loopt altijd te verkondigen hoe goed de aanbieder van die wagen (Tooltime) wel niet is, dus volgens mij komt hij daar 'wel eens'
[ Voor 7% gewijzigd door 418O2 op 15-02-2008 14:13 ]
Tsjah, das een kwestie van meten...Blackminister schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 12:57:
[...]
En hoe op te lossen, ik bedoel, waar moet ik beginnen kijken?
En das niet zomaar gedaan...
Dit topic is gesloten.