Het grote BMW topic, deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 15 Laatste
Acties:
  • 27.074 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah... Als ik weet dat ze beiden hetzelfde zijn, heb ik liever de goedkoopste...

Het is in iedergeval onzin om te verkondigen dat het troep is omdat er opel op stond...

Sowieso al vreemd dat er een automerk op bougies staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 15:55

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Moffin schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 20:42:
[...]

Haha, enorm zonde van de bmw. Had liever dat ze het met mijn compact deden. Dan nam ik deze bmw wel :P

@ Deepbass:

Ben net even de startpost door aan het lezen. Mooie compact. Heb je achter ook witte knipperlicht gedeeltes?
Tnx, ben er ook wel blij mee, op de kleine technische probleempjes na, maar ja, het is en blijft een auto van nu bijna 13 jaar. Maar ik moet toegeven dat deze foto ook wel erg strak is van m'n wagen. Hij was net gewassen, leuke camerahoek, etc. Maar op het complete m-spoiler pakket doet een Compact goed, vind ik persoonlijk. Het maakt hem wat minder lief. 8)
Achter heb ik nog geen witte knippers, maar die staan wel in de planning. Voor is trouwens niet echt wit, maar smoke, wat ik mooier vond bij een zwarte auto met relatief donkere koplampen.

Maar jij hebt een Compact? Welk model/uitvoering? En waar blijft die foto??? :p

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02:20

Zeeuw

5.6

MikeyMan schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 21:25:
[...]

Tsjah... Dat er opel op staat zegt niks...

Waarschijnlijk ook gewoon Bosch of Denso...
Ik vind het ook raar dat er een automerk opstond, maar volgens het boekje is ie bij de BMW dealer onderhouden geweest, lijkt mij raar dat ze er dan Opel bougies indraaien, die overigens niet eens goed vast zaten :S
Misschien dat de vorige eigenaar nog ff snel goedkoop een beurtje heeft laten geven voordat hij hem in heeft gerolen...maar ik vind het raar!

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:14

JdM

Humbled

Zeeuw schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 23:03:
[...]

( gerolen geruild ;) )...maar ik vind het raar!
Ik vind dat niet helemaal raar, nou weet ik niet wat voor type motor er in de betreffende auto ligt, maar de Opel omega 2.5TD heeft namelijk dezelfde motor als de 525TD E34 ;)
En zo zal er nog best wel wat meer samenwerking met Opel zijn dan wij denken/weten misschien.
De vergelijking met de Wibra gaat ook niet helemaal op, een NGK/Denso/Bosch bougie blijft gewoon hetzelfde. Beetje ver gezocht IMO, behalve het feit dat ze los zaten, dat is gewoon slecht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Alleen heeft een TD geen bougies ;) Voor zover ik weet, heeft BMW alleen samenwerkingen op het gebied van de diesels (de huidige zijn in grote mate gebasseerd op de PSA-diesels).
Daat er een Opel-merkje op een bougie staat, dat kan natuurlijk. Er zijn meer producten die door een autofabrikant zogenaamd "gerebrand" worden, om een bepaald vertrouwen bij z'n klanten te genereren. De VAG is daar helemaal berucht om, daar zul je tegenwoordig eigenlijk geen VAG-vreemd merk meer ontdekken, terwijl de verlichting bijvoorbeeld toch echt van Hella of Valeo is. Bij Seat zijn ze daar vreemd genoeg iets minder strikt in.
Wat betreft de bougies, zolang ze maar aan de specificaties van de motor voldoen, maakt het merkje niet echt veel uit. Hooguit dat de één wat sneller slijt dan de ander. Dat ze niet goed vastzaten kan gewoon met het werken van de motor komen. Ik weet niet hoelang geleden ze zijn vervangen of voor het laatst los geweest, maar het kan zijn dat ze door de tijd wat losser zijn gaan zitten dan eigenlijk wenselijk zou zijn. Ik zou er niet zo zwaar aan tillen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

deepbass909 schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 09:34:
Alleen heeft een TD geen bougies ;) [....]
Welles, gloeibougies ;)

edit:
maar je hebt gelijk, ik heb dat bij het beantwoorden wel "even" over het hoofd gezien 8)7

[ Voor 22% gewijzigd door JdM op 11-01-2008 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
JdM schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 10:12:
[...]

Welles, gloeibougies ;)

edit:
maar je hebt gelijk, ik heb dat bij het beantwoorden wel "even" over het hoofd gezien 8)7
Bij mijn 530d zelfs dat niet ;)

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Niet joh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Of heb ik nu iets stoms gezegd? Mijn E39 530d doet in elk geval NOOIT voorgloeien, in die mate zelfs dat er daar geen lampje voor in mijn dashboard zit. Hij start ook steeds meteen, zelfs bij zware kou. Ik heb altijd gehoord dat dat bij zware diesels zo was, omdat een gloeispiraal daar toch niet effectief is, en ze het dus anders oplossen. Hoe precies, dat mogen de motortechnici hier uitleggen....

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Elke diesel (zelfs 10 liters die in schepen zitten) hebben gloeibougies. Of ze nodig zijn is afhankelijk van de compressie die een motor haalt. Redelijk moderne diesels hoeven nauwelijks voor te gloeien omdat die met een relatief hoge compressie werken.
De 2,5l tdi in de Ford Transit van m'n ouders hoeft eigenlijk ook nooit voor te gloeien, maar hij heeft wel gloeipluggen. Alleen als de temperatuur onder de -5 komt, kan je het lampje nog net even op zien lichten, maar meer dan dat is het ook niet. Maar die motor start ook bizar snel (bij de eerste slag slaat hij al aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
DexterBelgium schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 11:00:
Of heb ik nu iets stoms gezegd? Mijn E39 530d doet in elk geval NOOIT voorgloeien, in die mate zelfs dat er daar geen lampje voor in mijn dashboard zit. Hij start ook steeds meteen, zelfs bij zware kou. Ik heb altijd gehoord dat dat bij zware diesels zo was, omdat een gloeispiraal daar toch niet effectief is, en ze het dus anders oplossen. Hoe precies, dat mogen de motortechnici hier uitleggen....
Ik weet niet wat er waar van is, maar ik heb wel eens gehoord dat de modernere auto's al beginnen met voorgloeien op het moment dat jij je auto van het slot doet.. Dan hoef je dus niet meer te wachten omdat het gloeien al gebeurd is..

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 08:08

reuzekind

Ik geloof in GoT

Ik heb een vraag over de marktwaarde van een E32 750iL. Hij komt uit '88. met 235d km op de teller.

Voor de rest:
Electrische memory stoelen
Electrische achterbank
Electrische ramen
Climate Control
Schuif/(kantel?) dak
Cruise control

Om deze auto gaat het

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/uj28nXmZcXhexpUrSOOYhCNO/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6jvcDQ3N8QVrTxMNTCmqAWNX/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/TMxkKIkpn0Prtk7NRhFcgLsf/full.jpg

Wat mag zoiets kosten in Nederland? En in Duitsland? :)

[ Voor 5% gewijzigd door reuzekind op 11-01-2008 18:47 ]

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
Ik heb geen idee wat het mag kosten.. Maar damn, wat een bak _o_

www.teamgenie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Dat dacht ik dus ook, maar ben wel benieuwd of de prijs die ze er voor vragen marktconform is. Dus niet óf veel te laag, of veel te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Hangt volledig van de staat af natuurlijk..

Prijs kan liggen tussen de 3k en 7k gok ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

flashin schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 19:03:
Hangt volledig van de staat af natuurlijk..

Prijs kan liggen tussen de 3k en 7k gok ik
Ja, zo kan ik ook wel gokken :P

Maatje van me heeft zo een in 3,5 liter uitvoering ooit gekocht voor 3500 gulden toen (was ook geen L, maar gewoon een 735i. Wel met hetzelfde interieur).
Tis wat de gek ervoor geeft, die auto's zijn onbetaalbaar om te blijven rijden.
Leuke motoren hoor die 5 liter V12's maar heb niks kapot, dan ga je echt huilen ben ik bang.
Verder zit er niets op, geen airbags zo te zien. de rest wat je noemt is vrij standaard voor een iL.
Wordt leuk als ie oldtimer is, kun je er gas in bouwen (ow nee, op gas moet je koken das waar :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb een gevoel dat mijn winterband, linksvoor lek is :(
De band begint flink te wangen..

Is zoiets te maken ? raden jullie dit aan ? Of gewoon een nieuwe band eromheen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
DexterBelgium schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 11:00:
Vreemd - mijn 530D doet dat wel.. In het scherm van de boordcomputer geeft hij even aan; voorgluwen - ofzoiets in het Duits :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

JdM schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 19:51:
[...]

Maatje van me heeft zo een in 3,5 liter uitvoering ooit gekocht voor 3500 gulden toen (was ook geen L, maar gewoon een 735i. Wel met hetzelfde interieur).
Leuke motoren hoor die 5 liter V12's maar heb niks kapot, dan ga je echt huilen ben ik bang.
Verder zit er niets op, geen airbags zo te zien. de rest wat je noemt is vrij standaard voor een iL.
Wordt leuk als ie oldtimer is, kun je er gas in bouwen (ow nee, op gas moet je koken das waar :P)
Ok, er van uit gaande dat dat al 6 jaar geleden is, lijkt mij een prijs van 1500 euro wel redelijk. Zeker ook omdat ze gezien het hoge gebruik niet echt aantrekkelijk zijn volgens mij. En ze zijn niet jong meer, en nog niet echt speciaal as in oldtimer.

Maar eens over nadenken dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-09 00:04
deepbass909 schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 22:31:
[...]

Tnx, ben er ook wel blij mee, op de kleine technische probleempjes na, maar ja, het is en blijft een auto van nu bijna 13 jaar. Maar ik moet toegeven dat deze foto ook wel erg strak is van m'n wagen. Hij was net gewassen, leuke camerahoek, etc. Maar op het complete m-spoiler pakket doet een Compact goed, vind ik persoonlijk. Het maakt hem wat minder lief. 8)
Achter heb ik nog geen witte knippers, maar die staan wel in de planning. Voor is trouwens niet echt wit, maar smoke, wat ik mooier vond bij een zwarte auto met relatief donkere koplampen.

Maar jij hebt een Compact? Welk model/uitvoering? En waar blijft die foto??? :p
De achterste witte knipperlichten vindt ik mooi. Maar het is allemaal wel prijzig.

Ik heb idd ook een compact een rode. Aangezien ik student ben heb ik gekozen voor een 3.16i uit '95 (lekker zuinig). Ik heb wel wat foto's maar daar is de lak rechts achter afgebladerd. Heb de auto net (gedeeltelijk) laten spuiten, dus zal morgen even nieuwe foto's maken.

Wat voor technische mankementen heb je dan aan je compact?

[ Voor 3% gewijzigd door Moffin op 11-01-2008 22:27 ]

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Die 750's liggen echt slecht in de markt. Enkel een highline (zo'n super volle iL) is verkoopbaar. Zou hem niet voor de handel kopen iniedergeval; wél om als een koning in te rijden.

Een vent van bmwclub2003 heeft er eentje in D'land gekocht, hier wat foto's:
Afbeeldingslocatie: http://i43.photobucket.com/albums/e381/deGlazenwasser/6wpvhj7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i43.photobucket.com/albums/e381/deGlazenwasser/6sg5jd5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i43.photobucket.com/albums/e381/deGlazenwasser/6q0tr4l.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i43.photobucket.com/albums/e381/deGlazenwasser/6olj4b9.jpg

Als je per se een E32 wilt zou ik persoonlijk voor een '94er gaan. Prijzen zijn ongeveer gelijk maar je hebt zoveel meer voor hetzelfde geld.

[ Voor 10% gewijzigd door Spiller op 11-01-2008 23:03 ]

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:49

Exigence

dnkroz

Prachtig detail ook dat nummerbord 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Tijd om "private plates" in te voeren in NL :p

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Moffin schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 22:27:
[...]

De achterste witte knipperlichten vindt ik mooi. Maar het is allemaal wel prijzig.

Ik heb idd ook een compact een rode. Aangezien ik student ben heb ik gekozen voor een 3.16i uit '95 (lekker zuinig). Ik heb wel wat foto's maar daar is de lak rechts achter afgebladerd. Heb de auto net (gedeeltelijk) laten spuiten, dus zal morgen even nieuwe foto's maken.

Wat voor technische mankementen heb je dan aan je compact?
M'n uitlaat is vervangen (einddemper, kat moet eigenlijk nog, maar is duur...), rechtsvoor is het fuseekogel vervangen (zwak punt van de E36, schijnt eigenlijk na 40.000km al versleten te zijn) en ik heb op het moment een lekkage ergens in het koelsysteem, maar dat is waarschijnlijk m'n eigen schuld. Ik heb een zware lekkage afgelopen zomer gehad (aansluitnippel op het blok gebruiken, ook een bekende kwaal, vooral als er verkeerde koelvloeistof gebruikt wordt). Ik heb het zelf gerepareerd, en waarschijnlijk lekt 1 van de nieuwe aansluitnippels iets, maar dat moet ik nog nakijken.
Allemaal geen spectaculaire dingen, en komen gewoon door de leeftijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moffin
Ik merk dat je meer thuis bent in het technische verhaal dan mij ;)

Toen ik de auto kocht had ik problemen met het dashboardverlichting en me achteruitrijdlicht (ook bekende BMW e36 kwaal). Deze problemen zijn verholpen.

Momenteel moet ik alleen nog me achterruitverwarming repareren (4 draadjes zijn onderbroken) en mijn oliemeter van mijn dashboard eens resetten.

Verder brand mijn ABS lampje in periodes. Waarschijnlijk is er een sensor vuil of een kabel beschadigd. Maar goed dit valt allemaal wel redelijk goed zelf te onderzoeken.

Zoals beloofd een paar foto's. Je kan zien dat ik weinig actief ben op de foto topics op tweakers. :)

BMW Compact e36 '95

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~winne034/BMW/nov2007_bg_klein.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~winne034/BMW/Jan2008_dark_klein.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~winne034/BMW/Jan2008_interieur_klein.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~winne034/BMW/Jan2008_koplampen_klein.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~winne034/BMW/Jan2008_parkeerplaats_klein.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~winne034/BMW/Jan2008_schuin_klein.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Spiller schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 23:01:
Die 750's liggen echt slecht in de markt. Enkel een highline (zo'n super volle iL) is verkoopbaar. Zou hem niet voor de handel kopen iniedergeval; wél om als een koning in te rijden.

Een vent van bmwclub2003 heeft er eentje in D'land gekocht, hier wat foto's:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Als je per se een E32 wilt zou ik persoonlijk voor een '94er gaan. Prijzen zijn ongeveer gelijk maar je hebt zoveel meer voor hetzelfde geld.
Schitterend inderdaad _/-\o_ Ik ben van plan om hem voor me zelf te kopen, en als ik hem weer zat ben raak ik hem denk ik wel weer kwijt voor dezelfde prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
JdM schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 19:51:
[...]

Ja gokken :p.. Het zijn zeldzame bakken die eigenlijk belachelijk duur zijn om te rijden, prijs is wat de gek ervoor vraagt en geeft. Ik heb ook wel eens een volle 750 uit '90 volgens mij voor > 12k.

Daarom vind ik dat mijn schatting correct is. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Moffin schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 14:30:

Toen ik de auto kocht had ik problemen met het dashboardverlichting en me achteruitrijdlicht (ook bekende BMW e36 kwaal). Deze problemen zijn verholpen.

Momenteel moet ik alleen nog me achterruitverwarming repareren (4 draadjes zijn onderbroken) en mijn oliemeter van mijn dashboard eens resetten.

Verder brand mijn ABS lampje in periodes. Waarschijnlijk is er een sensor vuil of een kabel beschadigd. Maar goed dit valt allemaal wel redelijk goed zelf te onderzoeken.

Zoals beloofd een paar foto's. Je kan zien dat ik weinig actief ben op de foto topics op tweakers. :)

BMW Compact e36 '95

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
mooie bak :)

die probleempjes zijn zoooo herkenbaar.
ik zit ook zonder achterruitverwarming en een abs lampje wat af en toe aan gaat. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

Naboo schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 16:03:
[...]

mooie bak :)

die probleempjes zijn zoooo herkenbaar.
ik zit ook zonder achterruitverwarming en een abs lampje wat af en toe aan gaat. :p
Wist je dat beide defecten APK afkeur zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04:43

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

7-serie O+

Ik wou dat ik het geld had om er eentje te rijden. Aanschaf is het probleem niet... je rijd alleen wel van tankstation naar tankstation. Mijn 5 zuipt al meer dan ik.

Ik had nog willen roepen 'weet je wel niet hoe uitgebreid het standaard optiepakket op een 7-serie is' maar dat hoef ik jullie waarschijnlijk niet te vertellen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:05

4x2

lộn xộn quá

Achterruitverwarming volgens mij niet, abs lampje idd wel.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
nooit geweten dat in een E36 compact er een compleet anders dashboard in zit :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Kaasplank schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 19:05:
[...]

nooit geweten dat in een E36 compact er een compleet anders dashboard in zit :o
dat viel mij ook al op ja. dacht even dat er een plaatje van een Opel tussen stond :X

die hadden in de jaren 90 ook van die rondingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02:18

Destruction

(ex-)Automonteur

Lijkt idd wel een beetje op een Astra F :P

Mooie Compact :)

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Moffin schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 14:30:

BMW Compact e36 '95

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ziet eruit als een nette wagen. In welke staat is je achterbank? De mijne heeft daar namelijk last van een ander typisch E36 compact kwaaltje, namelijk dat de naden kapot knappen... Op deze foto is dat iets te zien:
Afbeeldingslocatie: http://80.100.213.215/coppermine/albums/userpics/10001/normal_dscn1946.jpg
Het gaat om de naden van de zitting, tussen de zitting en het middenstuk... Ik heb al veel E36 compact's gezien waarbij dit kapot was...

Wat betreft het dashboard:
Afbeeldingslocatie: http://80.100.213.215/coppermine/albums/userpics/10001/normal_dscn1950.jpg
Afbeeldingslocatie: http://80.100.213.215/coppermine/albums/userpics/10001/normal_dscn1956.jpg
Hij is inderdaad anders dan van de andere E36's, wat speelser, voor zover je daarover kunt spreken bij een BMW.

Je ABS-lampje is inderdaad ook een bekende kwaal van BMW. Vaak is dan de sensor op de achteras of kapot of maakt geen lekker contact. Het is geen hele dure reparatie, de sensors zijn goed bereikbaar (ik heb er in m'n tijd bij Hella heel wat van verkocht). Storing in je ABS is trouwens een afkeurpunt voor de APK (valt onder de algemene reminrichting, en die mag 0,0 fouten bevatten).
Bij mijn Compact werken 2 stukjes van de achterruitverwarming niet, maar dat is voor mij te weinig om met zilverlak aan de slag te gaan. Het belemmerd m'n zicht naar achter niet echt namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
Nou, goed nieuws.. M'n 325i rijdt eindelijk weer.. Voor de kerst al begonnen met het vervangen van de hoofdcilinder van de koppeling, maar eigenlijk alleen maar problemen gehad.. We dachten eerst dat het kwam omdat we hem niet goed ontlucht kregen, maar na verloop van tijd begonnen we toch de nieuwe cilinder te verdenken.. Dus, (nieuwe) nieuwe cilinder gehaald bij Brezan, ingebouwd en vervolgens nog steeds dezelfde problemen.. Nadat we er ongeveer een week mee bezig zijn geweest (je kan niet lekker doorwerken als je steeds moet wachten tot je bestelling binnen is en dan komt die rottige kerst er ook nog eens tussendoor waardoor je helemaal niet meer terecht kan bij leveranciers.. Maar toen begon het nieuwe jaar en moest ik beginnen met mijn baan waardoor ik geen tijd meer had voor de auto. Dus maar naar de garage gebracht en daar kwamen ze tot de conclusie dat de hoofdcilinder toch niet goed was.. Nu zit er een originele BMW cilinder onder en werkt alles weer naar behoren.. :)

Volgende stap is Brezan op de hoogte stellen van het feit dat ze een verkeerd onderdeel in het systeem hebben staan voor de E30.. Straks komen meer mensen met hetzelfde probleem te zitten en dat lijkt me niet erg handig.. :p

Verder vandaag de auto van buiten weer eens gewassen en van binnen opgeruimd en gestofzogen.. En eindelijk de nieuwe mattenset die ik al een maand in huis had in de auto gedaan.. Ook heb ik de voorruit en achterruit van buiten en binnen eens goed gepoetst, want ik werd gek van alle strepen en vlekken voor m'n ogen.. Al met al lekker bezig geweest vandaag met de auto.. :)

En nee, sorry, geen pics.. Het was al donker toen ik klaar was dus dan heeft foto's maken niet zoveel zin (ik heb alleen de camera in m'n telefoon beschikbaar op het moment)..

www.teamgenie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moffin
@ Naboo / Destruction

Tnx

@ Deepbass909

Op mijn achterbank heb ik idd ook nade die loslaten. Gelukkig zijn het niet hele grote losse delen.

Mmm moet ik die ABS storing toch eens verhelpen. Na mijn stageperiode zal ik hier meer tijd voor hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

DuDePrOdUcTiOnS schreef op zondag 13 januari 2008 @ 18:08:
[...]
Volgende stap is Brezan op de hoogte stellen van het feit dat ze een verkeerd onderdeel in het systeem hebben staan voor de E30.. Straks komen meer mensen met hetzelfde probleem te zitten en dat lijkt me niet erg handig.. :p
[...]
Succes... Toen ik bij Hella werkte, probeerde wij ze er ook weleens op te wijzen... Dat maakte altijd maar weinig indruk, dus ik vrees dat een kleine particuliere klant helemaal weinig indruk gaat maken... Overigens is het niet een fout van Brezan, maar zit de fout dan in TechDoc, een grote database voor auto-onderdelen, en zo'n beetje industrie standaard voor de aftermarket.

Maar om eerlijk te zijn, vermijd ik Brezan zoveel mogelijk, ik heb met ze te maken gehad als leverancier, en ze gaven me nou nooit echt het idee dat ze echt veel verstand van zaken hadden...

Ik zou persoonlijk eerder naar Autogros of Koskamp in Emmen gaan als ik jou was.

[ Voor 4% gewijzigd door deepbass909 op 13-01-2008 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:18

Christiano007

Ich bin der champion

DuDePrOdUcTiOnS schreef op zondag 13 januari 2008 @ 18:08:

Verder vandaag de auto van buiten weer eens gewassen en van binnen opgeruimd en gestofzogen.. En eindelijk de nieuwe mattenset die ik al een maand in huis had in de auto gedaan.. Ook heb ik de voorruit en achterruit van buiten en binnen eens goed gepoetst, want ik werd gek van alle strepen en vlekken voor m'n ogen.. Al met al lekker bezig geweest vandaag met de auto.. :)
Welk schoonmaak spul gebruik je voor de binnenkant van je ramen? Ik word ook gek van al die strepen :P

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Wat je ook doet, gebruik niet die meuk van Meguiars. Die zooi blijft strepen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Ik heb zo'n spuitbus van de Aldi, of de Lidl, met schuim. Dat spuit je op je ramen, droog je af met een stuk keukenpapier, en je ruiten zijn echt goed schoon. Kan evt morgen wel kijken hoe dat spul het, als er interesse voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Schuim is idd fijn! Valma heeft dat ook, werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Wat gebruik je eigenlijk om leren stoelen mee te behandelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
Christiano007 schreef op zondag 13 januari 2008 @ 20:15:
[...]

Welk schoonmaak spul gebruik je voor de binnenkant van je ramen? Ik word ook gek van al die strepen :P
Een of andere fles speciaal voor autoruiten, gewoon met keukenpapier wegvegen en de ruit is perfect schoon.. Ik heb het in een pakket voor m'n verjaardag gekregen en ik weet zo even niet hoe het heet ( en ik ben te lui om naar de garage te lopen om het labeltje te bekijken :p )
Wekkel schreef op zondag 13 januari 2008 @ 22:47:
ColourLock! :Y)

www.teamgenie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Gister de auto door de carwash gehaald. Natuurlijk vergeten dat m'n dakraam dan lekt :+ Hele middenconsole weer zeiknat :P

Lekker belangrijk.. over een paar maanden gaat ie hopelijk de deur uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Wekkel schreef op zondag 13 januari 2008 @ 22:47:
Meguiars heeft daar wel goed spul voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:20

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik heb gezocht op BMW Financial Services maar ik kan die nieuwe 316i niet vinden waar ze reclame voor maken. Zou graag willen weten wat er allemaal in die 599,- per maand leasebedrag zit inbegrepen waar ze op de radio reclame voor maken.

De nieuwe prijslijst vermeld alleen de 318i en hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-09 11:22

Daniel

Kapitein NCC-1701
HTT-Thalan schreef op maandag 14 januari 2008 @ 10:04:
Ik heb gezocht op BMW Financial Services maar ik kan die nieuwe 316i niet vinden waar ze reclame voor maken. Zou graag willen weten wat er allemaal in die 599,- per maand leasebedrag zit inbegrepen waar ze op de radio reclame voor maken.
Zal wel de standaard zooi zijn:
- auto
- onderhoud (vaak met beperkt aantal banden)
- verzekering
- wegenbelasting
- wegenwachtservice of iets dergelijks
- vervanged vervoer

Zal wel geen brandstofvoorschot in zitten denk ik zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Daniël schreef op maandag 14 januari 2008 @ 12:25:
[...]

Zal wel de standaard zooi zijn:
- auto
- onderhoud (vaak met beperkt aantal banden)
- verzekering
- wegenbelasting
- wegenwachtservice of iets dergelijks
- vervanged vervoer

Zal wel geen brandstofvoorschot in zitten denk ik zo :)
Nee idd. Heb net een leasebedrijf opgezocht en die bieden hem aan, maar met de 25k per jaar die ik rijd kom ik per definitie al op 831 per maand uit incl. brandstof, en dan heb ik nog geen ruk aan opties uitgekozen. Ik rijd liever mijn oude 5 dan, als je het mij vraagt, die kost mij per maand maar de helft daarvan, en dan heb ik wél opties :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Schaamteloze crosspost:

De mijne:
Afbeeldingslocatie: http://i16.tinypic.com/6sl2gc3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Tx, ik ga het eens proberen. Eerst nog de deurvanger repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
  • Laatst online: 10-09 13:12
Nu nog niet zo veel tijd gehad om iets in elkaar te gooien.
Alvast een voorproefje:

De Poetsmiddelen.
Afbeeldingslocatie: http://www.heuving.eu/VARIOUS/7Poetsen/DSC00093.jpg
Poging tot artestieke fotografie.
Afbeeldingslocatie: http://www.heuving.eu/VARIOUS/7Poetsen/DSC00096.jpg
Zo vies was ie...
Afbeeldingslocatie: http://www.heuving.eu/VARIOUS/7Poetsen/DSC00101.jpg
Morgen het volledige verhaal incl. fotos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ah, Dino Carwash ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:18

Christiano007

Ich bin der champion

reuzekind schreef op zondag 13 januari 2008 @ 22:19:
Ik heb zo'n spuitbus van de Aldi, of de Lidl, met schuim. Dat spuit je op je ramen, droog je af met een stuk keukenpapier, en je ruiten zijn echt goed schoon. Kan evt morgen wel kijken hoe dat spul het, als er interesse voor is.
Graag!!
Een of andere fles speciaal voor autoruiten, gewoon met keukenpapier wegvegen en de ruit is perfect schoon.. Ik heb het in een pakket voor m'n verjaardag gekregen en ik weet zo even niet hoe het heet ( en ik ben te lui om naar de garage te lopen om het labeltje te bekijken :P
Ook graag ;)

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
Exact ;) je kent het.
We hadden helaas geen tuinslang/hoge druk spuit in de garage. Dus het afspuiten even bij Dino gedaan :)
Verder uiteraard de auto gewassen d.m.v. 2 emmer methode. Maar dat post ik morgen wel allemaal :)

Overigens MikeyMan, allebei dezelfde reg. datum ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Heuving op 14-01-2008 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Heb zelfs de laatste tijd twee keer gezondigd en m'n auto door de dino wasstraat gereden... ;)

Normaalgesproken spuit ik m'n auto ook eerst af bij dino voordat ik hem met de hand was... Scheelt een hoop gekloot met de tuinslang...

edit; das best toevallig ;)

[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 14-01-2008 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Heuving schreef op maandag 14 januari 2008 @ 17:53:
Nu nog niet zo veel tijd gehad om iets in elkaar te gooien.
Alvast een voorproefje:

De Poetsmiddelen.
[afbeelding]
Poging tot artestieke fotografie.
[afbeelding]
Zo vies was ie...
[afbeelding]
Morgen het volledige verhaal incl. fotos.
de schoonmaakslaaf :9~

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Misschien is het tijd om mijn auto ook maar eens te tonen:
Afbeeldingslocatie: http://spaghetticoder.org/e38-front.png
Afbeeldingslocatie: http://spaghetticoder.org/e38-back.png
Het is een 740i uit '95 met koplampen, velgen en achterlichten van het facelift model. Op de foto is te zien dat er onder de koplampen nog wat carosseriedelen missen dus dat is het volgende wat aan de beurt is.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Ik ben toe aan een wat luxere auto. Het lijkt me prettig om eens airco te hebben en over het geheel gezien een wat modernere auto. Ik rijd nu een E30 Cabrio Shadowline met i.z.g.s. met een Munchen revisie motor die +/- 100DKM heeft gelopen (alle bonnen zijn in mijn bezit). Hij moet zeker genoeg op kunnen leveren om een goede E36 te kunnen kopen. Ik vind het jammer om zo'n charmante auto te verkopen. Maar wil nu toch meer voor het gemak gaan dan voor de charme (ik vind de E36's eigenlijk zo'n beetje de lelijkste BMW's die rondrijden).
Ik ben eens op marktplaats rond gaan kijken en ben wel wat leuke E36's tegen gekomen. Maar ben eigenlijk niet zo thuis in de E36's. Ik heb enkel E30's gehad.

Zilver is niet mijn kleur (liever zwart), maar verder lijken onderstaanden me aantrekkelijke opties.

Bij de eerste heb ik zo mijn twijfels... Het is een E36 325i met 3.0 M3 motor en rondom M3. Da's wel lekker met de wegenbelasting/verzekering aangezien het op kenteken een 325i blijft.
* De prijs is nogal laag heb ik het idee (kan iemand dit bevestigen?).
* Hoe veel verbruikt zo'n M3 motor eigenlijk?
* Zijn er onderdelen aan te komen voor zo'n motor....betaalbaar?

Marktplaats: BMW M3 E36 3.0 sedan op kenteken 325i

De tweede is een (zo te zien) netjes omgebouwde 325i naar Alpina B6. Alleen jammer dat er geen kuipstoelen in zitten. Ik vraag me ook af of ik hem kan betalen. Er is nog niet veel geboden, ik kan me voorstellen dat hij wel wat meer op kan brengen. Als hij in orde is.

Marktplaats: bmw B6 alpina 2.8 248 pk e36 leer

De volgende zou wel eens een scheurijzer geweest kunnen zijn. Vooral het vermogen zie ik wel zitten.

Marktplaats: BMW 328i E36 | M3 uitgevoerd | 6cil. 193pk | Half leer

Wat minder abitieus qua vermogen, maar komt betrouwbaar over op het eerste gezicht.

Marktplaats: 325i e36

Nog wat vraagjes...
* Hoe zit dat met "Vanos"...Heeft elke E36 dat vanaf een bepaald jaar ofzo?
* Zijn er opvallende zwakke plekken waar ik op moet letten als ik besluit om er naar te gaan kijken?
* Alle overige info is van harte welkom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Mijn mening:
Bram77 schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 03:00:
[...]
Bij de eerste heb ik zo mijn twijfels... Het is een E36 325i met 3.0 M3 motor en rondom M3. Da's wel lekker met de wegenbelasting/verzekering aangezien het op kenteken een 325i blijft.
* De prijs is nogal laag heb ik het idee (kan iemand dit bevestigen?).
* Hoe veel verbruikt zo'n M3 motor eigenlijk?
* Zijn er onderdelen aan te komen voor zo'n motor....betaalbaar?

Marktplaats: BMW M3 E36 3.0 sedan op kenteken 325i
Ziet er interessant uit. De foto van motor bevestigd inderdaad dat het een M3 blok is, maar wel de oude. Latere E36 M3's hadden een 3.2l blok. Over de technische staat is zo weinig te zeggen. Het is een BMW, dus een km-stand van <200.000km is geen probleem. Alleen een proefrit kan zeggen of hij goed is, of afgeragt. Dat laatste is wel een punt om in gedachten te houden bij een E36 M3.
[...]
De tweede is een (zo te zien) netjes omgebouwde 325i naar Alpina B6. Alleen jammer dat er geen kuipstoelen in zitten. Ik vraag me ook af of ik hem kan betalen. Er is nog niet veel geboden, ik kan me voorstellen dat hij wel wat meer op kan brengen. Als hij in orde is.

Marktplaats: bmw B6 alpina 2.8 248 pk e36 leer
Zoals je zelf al zegt, een nette wagen, alleen haal dat lelijke grote Alpina logo er direct af! Vervang des noods het ronde BMW logo door een Alpina. Over het algemeen krijg ik de indruk dat de Alpina-uitvoering meer een auto voor liefhebbers is, en de kans dat hij afgeragt is, is wat kleiner dan bij een M3. Ik vind persoonlijk de standaard E36 stoelen trouwens behoorlijke steun geven. Ik heb onlangs in een E46 Compact met sportpakket gereden, en die had de BMW leren sportstoelen, en die gaven niet eens zoveel meer steun.
[...]
De volgende zou wel eens een scheurijzer geweest kunnen zijn. Vooral het vermogen zie ik wel zitten.

Marktplaats: BMW 328i E36 | M3 uitgevoerd | 6cil. 193pk | Half leer
Vergeet deze eigenlijk maar direct. Het is geen M3, maar een m-sport uitvoering. Hij heeft practisch net zoveel met een M3 te maken als mijn Compact. Als er 1 auto is die het uitschreeuwd dat het een scheurbak is geweest, is deze het wel.
[...]
Wat minder abitieus qua vermogen, maar komt betrouwbaar over op het eerste gezicht.

Marktplaats: 325i e36
Deze is vrij lastig om te pijlen, maar gezien de modificaties onder de motorkap, hield de vorige eigenaar ook van sportief rijden. Sowieso is dat een beetje het probleem met een de hele E36 serie. Een paar jaar terug kwamen deze in bereik van de sjonnies, en dat heeft de auto over het algemeen niet veel goed gedaan. Veel ex-sjonnie bakken komen nu op de markt voor prijzen van <€5000.
Ik kan je vooral aanraden om bij het gaan kijken iemand mee te nemen die ook ervaring heeft met BMW's. Tref je een goede, dan zijn het hele leuke auto's, maar als je pech hebt, ga je je blauw betalen aan reparaties. Sowieso een algemene tip (niet voor BMW's specifiek, maar voor alle auto's), kijk of je na kan gaan hoe oud de schokdempers zijn. Bij km-standen van boven de 150.000km zijn de originele dempers vaak echt wel aan het einde van hun latijn, en nieuwe dempers is een duur geintje...
Nog wat vraagjes...
* Hoe zit dat met "Vanos"...Heeft elke E36 dat vanaf een bepaald jaar ofzo?
* Zijn er opvallende zwakke plekken waar ik op moet letten als ik besluit om er naar te gaan kijken?
* Alle overige info is van harte welkom...
  • Wat betreft Vanos, kan ik je zo niet zeggen... Ik weet dat het M52-blok vanos heeft, maar in welke modellen het precies gebruikt is, weet ik niet.
  • Het zwakke punt van elke E36 (behalve een volbloed M3) zijn de fusee-kogels. Volgens BMW-Syndikat (een groot duits BMW-forum) gaan die maar 10.000 tot 40.000 km mee. Alleen de volbloed M3 heeft andere armen voor, die er minder vatbaar voor waren. Je kan testen of ze nog goed zijn door de vering in te drukken en te luisteren of je bij in- of uitveren een tik hoort. Daarnaast veroorzaken versleten fusee's een verhoogde spoorgevoeligheid, trillingen in het stuur bij remmen, en een zoekend gedrag van de auto in het algemeen. Een M3 hoort strak en precies te sturen en heel scherp op stuurbewegingen te reageren. Als hij wat "zacht" aanvoelt (niet direct op stuurbewegingen reageren, rollen van de carrosserie) of erg gevoelig is voor zij-en rijwind, dan moet de ophanging na gekeken worden. De kosten kunnen dan uiteen gaan lopen van een paar tientjes voor nieuwe rubbers (komt bij de M3 bijna nooit voor), tot enkele honderden of meer dan duizend euro voor nieuwe dempers. Daarnaast hebben de achterveren van de E36 nog weleens het kwaaltje dat ze helemaal boven of onder breken. Dit zijn overigens niet alleen dingen die ik van internet haal, maar persoonlijke ervaring met mijn E36 Compact tot nu toe en ervaringen die ik van kennisen en oudcollega's heb gehoord.
  • Voor info over de ophanging is deze site aan te raden. Het enige nadeel, het is in het duits. Sowieso is er over de E36 een onwaarschijnlijke hoeveelheid info op het internet te vinden, met een paar fora die puur aan de E36 zijn gewijd.
Succes met uitzoeken

* deepbass909 is een beetje jaloers... voor het geld dat mijn Compact vorig nog heeft gekost, kan je nu een heel wat grotere en zwaardere E36 krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
de E36 sedan is imho niet de meest mooie bmw. Daarom heb destijds voor een coupé gekozen. De totale lijn daarvan stond me meer aan. Helaas is het sjonnie-afrag-gehalte ook erg hoog. Bovendien is het niet erg ruim voor- en achterin met een gezonde hollandse lengte ;)

* Kaasplank hoopt over enkele maanden z'n E36 in te ruilen voor een E46.

ik moet alleen nog nadenken over wat voor een motor ik er in wil hebben. De 318i heeft als ik het goed heb 118 pk en dan moet ik direct weer denken aan m'n E36 316i die ik naar mijn idee toch wat vermogen mistte.
Omdat ik de auto niet nodig heb voor woon-werk verkeer denk ik er aan om een 6 cilinder te nemen om het rijplezier te verhogen ;) Een 320 of misschien een 323 gezien die toch in de zelfde gewichtsklasse zitten en qua verzekering elkaar ook niet bijster veel ontlopen volgens het online berekeningding van m'n verzekeraar. Het liefst nam ik weer een coupé maar daar is m'n vriendin het niet mee eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
Zo.

Zondag hele dag bezig geweest met auto poetsen.
Van te voren veel poetsmiddelen gekocht. De boodschappen lijst:

Afbeeldingslocatie: http://www.heuving.eu/VARIOUS/7Poetsen/DSC00093.jpg
Middelen:
ProTech Velgenreiniger
ProTech Autoshampoo
ProTech Reiniger
ProTech Plastic/Alles reiniger
Mothers Sealer & Glaze
Mothers Carnauba wax
Meguiars Hi-Tech Yellow Wax
Meguiars Quick Detailer
Meguiars Gold Class Rich Leather cleaner/conditioner
Cartec TP-49 Vinyl
Japanese Monkey Claybar

Doeken etc.:
ProTech microfiber cloth
ProTech natuur zeem
Meguiars water magnet (2x)
Mothers Polishing cloth (2x)
Meguiars velg-ragger
Meguiars Pad applier (2x)
Oud laken in stukken geknipt (5x)
Grote Spons (2x)
Meguiars emmer (2x)
Grit Guard
Afbeeldingslocatie: http://www.heuving.eu/VARIOUS/7Poetsen/DSC0096.jpg

Vieze auto:
Afbeeldingslocatie: http://www.heuving.eu/VARIOUS/7Poetsen/DSC00082.jpg
Om te beginnen hebben we de auto afgespoten bij Dino Carwash. Het grove vuil ging er wel vanaf, maar veel schoner werd ie ook weer niet.
Afbeeldingslocatie: http://www.heuving.eu/VARIOUS/7Poetsen/DSC00101.jpg

Grote vuil ophoping bij de spaken van de velg. Voor het auto wassen eerst de velgen ingespoten met ProTech velgenreiniger. binnen en buitenkant.
Afbeeldingslocatie: http://www.heuving.eu/VARIOUS/7Poetsen/DSC00084.jpg
Ook de zwarte plastic delen hebben er beter uit gezien.
Afbeeldingslocatie: http://www.heuving.eu/VARIOUS/7Poetsen/DSC00089.jpg
De auto gewassen met ProTech autoshampoo. Hiervoor gebruik gemaakt van de 2 emmer methode. Ofterwel, in 1 emmer het schoonmaakmiddel verdund met water (niks bijzonders) in de andere emmer met grit guard, gewoon water waar we regelmatig de spons in uitspoelde om vervolgens deze weer in de emmer met autoshampoo te doen. Dit om het vuil op de spons te minimaliseren.
Afbeeldingslocatie: http://www.heuving.eu/VARIOUS/7Poetsen/DSC00130.jpg
Daarna de hele auto afgedroogd met de Meguiars Water magnet
Afbeeldingslocatie: http://www.heuving.eu/VARIOUS/7Poetsen/DSC00136.jpg

De velgen na de ProTech velgen reiniger en een paar minuten poetsen met een doek en de Meguiars velgen ragger (ik ben even de echte benaming kwijt).
Afbeeldingslocatie: http://www.heuving.eu/VARIOUS/7Poetsen/DSC00146.jpg
De velg is redelijk mooi schoon, maar het betreft hier wel een achtervelg.
Afbeeldingslocatie: http://www.heuving.eu/VARIOUS/7Poetsen/DSC00140.jpg
Op de voorvelg waren na zeer grondig poetsen, nogsteeds zwarte puntjes voelbaar en goed zichtbaar.

De auto binnen geparkeerd om daar rustig te kunnen poetsen. Helaas was er wel een groot licht gebrek. Dus voor de volgende keer een attentie punt om te verbeteren.
Afbeeldingslocatie: http://www.heuving.eu/VARIOUS/7Poetsen/DSC00156.jpg
De glans lijkt aardig. Waarschijnlijk komt dit door de ProTech behandeling.
Afbeeldingslocatie: http://www.heuving.eu/VARIOUS/7Poetsen/DSC00160.jpg
De vuurwerkschade waar ik het eerder over had. Foto gemaakt met de flits om het goed zichtbaar te maken. Ik ga daar zelf niks aan doen, binnenkort even bij een schadeherstel bedrijf langs (als ik tijd heb).
Afbeeldingslocatie: http://www.heuving.eu/VARIOUS/7Poetsen/DSC00163.jpg

Omdat de fotos maken binnen niet helemaal lukte, heb ik er niet echt heel veel meer gemaakt van het daadwerkelijk poetsen. Ook werd het al vrij snel donker. Dus vandaar vanaf nu iets minder fotos.
Afbeeldingslocatie: http://www.heuving.eu/VARIOUS/7Poetsen/DSC00185.jpg
De velg na het schoonmaken met de klei. Als ik iets leuk vind, is het mn velgen schoonmaken met klei. Je ziet heel goed hoe de velg weer helemaal mooi wordt en bovenal voel je ze schoner worden met elke keer dat je over de velg heen gaat. Erg grappig.

Even een glans foto van de motorkap. Reflectie is wel redelijk.
Afbeeldingslocatie: http://www.heuving.eu/VARIOUS/7Poetsen/DSC00192.jpg

Begonnen met poetsen met de Mothers Sealer & Glaze.
Afbeeldingslocatie: http://www.heuving.eu/VARIOUS/7Poetsen/DSC00198.jpg
Ik heb zelf ongeveer 2 jaar geleden voor het laatst mijn auto gepoetst. Dus het was weer even wennen. De motorkap poetsen duurde ongeveer een half uur met 2 man. Maar het resultaat was er wel.
Toen we klaar waren met het poetsen, was het inmiddels kwart over 6, en donker.
Afbeeldingslocatie: http://www.heuving.eu/VARIOUS/7Poetsen/DSC00205.jpg
Toch besloten om nog 1 laag eroverheen te doen, de Meguiars Hi-Tech Yellow wax.
Opzich is dat een beetje dubbelop, maar de laag gaat daardoor wel wat langer mee wat dus resulteert in niet te vaak hoeven te poetsen O-)

De 2e laag ging een stuk sneller en we waren ongeveer 7 uur klaar met het aanbrengen daarvan.

Daarna nog de zwarte delen behandeld met Cartec TP-49 Vinyl. Zoals gewoonlijk friste deze er erg van op.
Afbeeldingslocatie: http://www.heuving.eu/VARIOUS/7Poetsen/DSC00209.jpg
Toen we klaar waren was ik tevreden met het resultaat. Omdat het donker was, is het moeilijk om dat te fotograferen. Dus een anti-climax met deze laatste foto:
Afbeeldingslocatie: http://www.heuving.eu/VARIOUS/7Poetsen/DSC00245.jpg
Zometeen even lunch halen, daar zal ik even een nieuwe foto maken en posten.

Edit: ohja, speciaal voor KappeNou, het lijkt nu misschien of ik alleen op mn luie reet heb gezeten en wat fotos heb gemaakt, maar zoals ik al zei, HET LIJKT. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Maak je niet druk, ik heb je voor een keer aan het werk gezien :D

Maar het ziet er goed uit! Ik ben benieuwd hoe lang die laag het vol gaat houden met dit weer.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
KappeNou schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 11:45:
Maak je niet druk, ik heb je voor een keer aan het werk gezien :D

Maar het ziet er goed uit! Ik ben benieuwd hoe lang die laag het vol gaat houden met dit weer.
Vooralsnog heb ik vanaf Interscoot tot aan mn werk bijna niet mn ruitenwissers gebruikt, een keer of 5.
En toen ik aankwam en parkeerde, leek de auto vrijwel droog 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Gaat al dat poetsen eigenlijk niet een beetje in tegen de cartec behandeling die je hebt laten doen?

Ik weet van bijvoorbeeld de waxoyl behandelingen dat je dan de eerste tijd absoluut niks erop mag smeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
MikeyMan schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 11:52:
Gaat al dat poetsen eigenlijk niet een beetje in tegen de cartec behandeling die je hebt laten doen?

Ik weet van bijvoorbeeld de waxoyl behandelingen dat je dan de eerste tijd absoluut niks erop mag smeren...
Goed punt, was ik vergeten neer te zetten in de post.

De wax is een toevoeging. volgens Toon (de man achter ProTech in Nederland, zie vorige post van een paar maanden geleden) beweert dat ProTech een zeer sterke laag is. Daarom mag je de auto ook met Dreft wassen (de ProTech shampoo is in principe een veredelde soort van dreft). Helaas vind ik zelf de ProTech laag niet echt mooi kwa uitwerking, het is misschien wel goed voor het behoud van de lak, maar het mooie gepoetste effect geeft het niet. Dus, vandaar, de wax lagen bovenop de ProTech laag.
Als je bijvoorbeeld kijkt naar deze foto:
http://www.heuving.eu/VARIOUS/7Poetsen/DSC00136.jpg
Zie je dat het water als een vliesje op de lak ligt. Door de nieuwe wax laag, ligt het water er nu weer mooi op. Hoe dat heet weet ik nu even niet uit mn hoofd, maar iig ziet de lak er weer uit als nieuw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Das eigenlijk wel vreemd... Dat het er bij jou zo uitziet, alsof de waslaag al slecht was...

Heb m'n auto al maanden niet in de was gezet, maar als ik hem nu was, vormen zich weer mooie druppels op de lak... Maarja, dat zul je nu ook wel weer even houden, neem ik aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
De protech laag is echt een bescherm laag. Je moet het een beetje zien als de blanke lak lagen. De protech laag houd ook uv straling tegen enzo. Dus idd het echte glimmende poets effect waar de druppels van af glijden heb je niet helemaal. Vandaar dat heuving hem nu een mooi wax laagje heeft gegeven :)

[ Voor 9% gewijzigd door KappeNou op 15-01-2008 12:18 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Aha, owkee... Dan begrijpt ik um...
Dacht dat dat er gelijk bij in zat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
KappeNou schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 12:18:
De protech laag is echt een bescherm laag. Je moet het een beetje zien als de blanke lak lagen. De protech laag houd ook uv straling tegen enzo. Dus idd het echte glimmende poets effect waar de druppels van af glijden heb je niet helemaal. Vandaar dat heuving hem nu een mooi wax laagje heeft gegeven :)
Dat ja :)

Opzich was het in het begin ook wel goed, maar dat was na ongeveer 1 maandje al weg.
Dus ik ben erg benieuwd hoe deze laag zich houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Op zich wel grappig dat je eerst een laag aanbrengt om te beschermen tegen vuil (de ProTech) en er vervolgens een was-laag opgaat zetten, die in princiepe hetzelfde probeerd te doen als vuil, namelijk hechten op de auto. Kort door de bocht komt het er eigenlijk op neer dat je iets probeerd wat juist wordt tegen gewerkt door die ProTech behandeling...

Binnenkort heb ik eindelijk weer tijd om mijn auto goed onder handen te kunnen nemen. Dan wordt het ook weer een uitgebreidt plan van wassen en poetsen. Maar eerst in Gouda een winkel vinden die Macguirs spul verkoopt... Ik heb namelijk klei, nieuwe was nodig, spullen om het aan te kunnen brengen en goed uit te kunnen poetsen. En dan gelijk ook maar vast mentaal gaan voorbereiden om 2 van m'n velgen deze winter eens onder handen te kunnen laten nemen... (zandstralen en nieuwe poedercoating aan laten brengen, en daarna nieuwe banden erom).
Maar eerst BMW Gouda bellen voor een afspraak voor een kleine beurt... Zo'n lampje "Inspection" werkt toch wel irriterend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
deepbass909 schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 12:29:
Op zich wel grappig dat je eerst een laag aanbrengt om te beschermen tegen vuil (de ProTech) en er vervolgens een was-laag opgaat zetten, die in princiepe hetzelfde probeerd te doen als vuil, namelijk hechten op de auto. Kort door de bocht komt het er eigenlijk op neer dat je iets probeerd wat juist wordt tegen gewerkt door die ProTech behandeling...

Binnenkort heb ik eindelijk weer tijd om mijn auto goed onder handen te kunnen nemen. Dan wordt het ook weer een uitgebreidt plan van wassen en poetsen. Maar eerst in Gouda een winkel vinden die Macguirs spul verkoopt... Ik heb namelijk klei, nieuwe was nodig, spullen om het aan te kunnen brengen en goed uit te kunnen poetsen. En dan gelijk ook maar vast mentaal gaan voorbereiden om 2 van m'n velgen deze winter eens onder handen te kunnen laten nemen... (zandstralen en nieuwe poedercoating aan laten brengen, en daarna nieuwe banden erom).
Maar eerst BMW Gouda bellen voor een afspraak voor een kleine beurt... Zo'n lampje "Inspection" werkt toch wel irriterend...
ProTech laag blijft opzich wel zijn effect houden, als extra bescherming, maar ik snap zeker je punt. Ik was bij de volgende auto ook niet van plan weer ProTech te nemen.

laat me weten hoe het gaat bij BMW Gouda! Ik ben erg benieuwd vanwege mijn mogelijke overstappen vanaf BMW Den Haag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Voordeel van die protech laag tegenover een normale wax laag hoort te zijn dat die harder is, dus nog beter beschermt en veel langer blijft zitten, maar ook uv straling tegenhoud welke de lak laat verouderen. Als je ProTech binnen een half jaar laat aanbrengen op een nieuwe auto krijg je ook iets van 4 jaar garantie op de laag.
De vraag is nu alleen of dat ook allemaal echt waar is ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
deepbass909 schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 09:22:
Mijn mening:

[...]

Ziet er interessant uit. De foto van motor bevestigd inderdaad dat het een M3 blok is, maar wel de oude. Latere E36 M3's hadden een 3.2l blok. Over de technische staat is zo weinig te zeggen. Het is een BMW, dus een km-stand van <200.000km is geen probleem. Alleen een proefrit kan zeggen of hij goed is, of afgeragt. Dat laatste is wel een punt om in gedachten te houden bij een E36 M3.
Het is ook een 6-cilinder. Dus qua kilomterstand durf ik dat wel aan.
Een proefrit is inderdaad in alle gevallen cruciaal. Maar hoe langer ik er over nadenk hoe minder verstandiger ik het vind. De vervangen voorruit en het vervangen zijscherm zeggen niet direct iets, maar zorgen toch voor wat vraagtekens i.c.m. de relatief lage prijs.
[...]

Zoals je zelf al zegt, een nette wagen, alleen haal dat lelijke grote Alpina logo er direct af! Vervang des noods het ronde BMW logo door een Alpina. Over het algemeen krijg ik de indruk dat de Alpina-uitvoering meer een auto voor liefhebbers is, en de kans dat hij afgeragt is, is wat kleiner dan bij een M3. Ik vind persoonlijk de standaard E36 stoelen trouwens behoorlijke steun geven. Ik heb onlangs in een E46 Compact met sportpakket gereden, en die had de BMW leren sportstoelen, en die gaven niet eens zoveel meer steun.
Dat idee krijg ik dus ook ja, dat deze auto met meer liefde behandelt is dan de meeste M3's. Het is nog meer een liefhebbers-auto. Die logo's en zo is natuurlijk een kwestie van smaak. Het gaat mij in dit geval niet echt om het uiterlijk, maar om de staat van de auto en het vermogen.
Zo'n Alpina getunede motor is toch in principe gebasserd op de 2.5 motor? Iemand een idee hoe moeilijk het is om hiervoor onderdelen aan te komen?
Op de site van het RDW staat dat de auto voor het laatst op naam is gezet in 11-2007. Dat zou kunnen betekenen dat de huidige eigenaar hem maar twee maanden heeft gehad. Ik heb hem hierover gemailt. Ik ben benieuwd naar de reden.
[...]

Vergeet deze eigenlijk maar direct. Het is geen M3, maar een m-sport uitvoering. Hij heeft practisch net zoveel met een M3 te maken als mijn Compact. Als er 1 auto is die het uitschreeuwd dat het een scheurbak is geweest, is deze het wel.
Dat het geen M3 is was me al duidelijk ja. Een 328i met M-onderstel lijkt me ook een prima optie. Maar niet als hij afgeragd is inderdaad. Uiteindelijk weer iets wat zou moeten blijken uit een proefrit, maar inderdaad. Een hele goede eerste indruk geeft de auto niet.
[...]

Deze is vrij lastig om te pijlen, maar gezien de modificaties onder de motorkap, hield de vorige eigenaar ook van sportief rijden. Sowieso is dat een beetje het probleem met een de hele E36 serie. Een paar jaar terug kwamen deze in bereik van de sjonnies, en dat heeft de auto over het algemeen niet veel goed gedaan. Veel ex-sjonnie bakken komen nu op de markt voor prijzen van <€5000.
Ik kan je vooral aanraden om bij het gaan kijken iemand mee te nemen die ook ervaring heeft met BMW's. Tref je een goede, dan zijn het hele leuke auto's, maar als je pech hebt, ga je je blauw betalen aan reparaties. Sowieso een algemene tip (niet voor BMW's specifiek, maar voor alle auto's), kijk of je na kan gaan hoe oud de schokdempers zijn. Bij km-standen van boven de 150.000km zijn de originele dempers vaak echt wel aan het einde van hun latijn, en nieuwe dempers is een duur geintje...

[...]
Iemand meenemen die specifiek ervaring heeft met E36's zou wel mooi zijn ja. Ik heb zelf ook wel aardig wat technisch inzicht en ervaring met sleutelen. Maar toch, je moet net weten waar je op moet letten.
Als de auto verder in goede staat is en de prijs is er naar vind ik het vervangen van de dempers niet zo'n probleem. Je koopt geen nieuwe auto he :)
  • Wat betreft Vanos, kan ik je zo niet zeggen... Ik weet dat het M52-blok vanos heeft, maar in welke modellen het precies gebruikt is, weet ik niet.
  • Het zwakke punt van elke E36 (behalve een volbloed M3) zijn de fusee-kogels. Volgens BMW-Syndikat (een groot duits BMW-forum) gaan die maar 10.000 tot 40.000 km mee. Alleen de volbloed M3 heeft andere armen voor, die er minder vatbaar voor waren. Je kan testen of ze nog goed zijn door de vering in te drukken en te luisteren of je bij in- of uitveren een tik hoort. Daarnaast veroorzaken versleten fusee's een verhoogde spoorgevoeligheid, trillingen in het stuur bij remmen, en een zoekend gedrag van de auto in het algemeen. Een M3 hoort strak en precies te sturen en heel scherp op stuurbewegingen te reageren. Als hij wat "zacht" aanvoelt (niet direct op stuurbewegingen reageren, rollen van de carrosserie) of erg gevoelig is voor zij-en rijwind, dan moet de ophanging na gekeken worden. De kosten kunnen dan uiteen gaan lopen van een paar tientjes voor nieuwe rubbers (komt bij de M3 bijna nooit voor), tot enkele honderden of meer dan duizend euro voor nieuwe dempers. Daarnaast hebben de achterveren van de E36 nog weleens het kwaaltje dat ze helemaal boven of onder breken. Dit zijn overigens niet alleen dingen die ik van internet haal, maar persoonlijke ervaring met mijn E36 Compact tot nu toe en ervaringen die ik van kennisen en oudcollega's heb gehoord.
  • Voor info over de ophanging is deze site aan te raden. Het enige nadeel, het is in het duits. Sowieso is er over de E36 een onwaarschijnlijke hoeveelheid info op het internet te vinden, met een paar fora die puur aan de E36 zijn gewijd.
Succes met uitzoeken
Bedankt voor de uitgebreide reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Geen dank, ondanks dat de E30 meer karakter heeft dan een E36, heeft een E36 ook z'n charmes, vooral op het gebied van luxe en comfort. Ik zou me graag vrijwillig aanmelden om mee te gaan, maar ik heb helaas totaal geen ervaring met de 6-cilinders en andere modellen dan de Compact. Deze laatste ken ik inmiddels boven gemiddeld goed, maar wijkt op een aantal punten toch te veel af (doordat hij o.a. een andere achterwielophanging heeft).

@Heuving
Je moet nog heel even geduld hebben. Ik heb net vanmiddag een afspraak gemaakt voor een kleine beurt op 18 februari. Dus tot die tijd niet teveel rijden en voorkomen dat m'n service-balkje rood wordt :o (en misschien maar een stukje tape over het inspectie-lampje plakken :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Weet niet of er in gouda een brezan zit, en of deze meguiars verkopen, maar aangezien je nog weleens in de buurt van zoetermeer komt; bij de brezan in zoetermeer verkopen ze in iedergeval een groot gedeelte van het assortiment...

Trouwens; zijn er van die e30 geen luxere varianten te krijgen? Of eventueel een latere touring met wat meer luxe... Die zijn toch langer geleverd?

[ Voor 17% gewijzigd door MikeyMan op 15-01-2008 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
deepbass909 schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 15:31:
Geen dank, ondanks dat de E30 meer karakter heeft dan een E36, heeft een E36 ook z'n charmes, vooral op het gebied van luxe en comfort. Ik zou me graag vrijwillig aanmelden om mee te gaan, maar ik heb helaas totaal geen ervaring met de 6-cilinders en andere modellen dan de Compact. Deze laatste ken ik inmiddels boven gemiddeld goed, maar wijkt op een aantal punten toch te veel af (doordat hij o.a. een andere achterwielophanging heeft).

@Heuving
Je moet nog heel even geduld hebben. Ik heb net vanmiddag een afspraak gemaakt voor een kleine beurt op 18 februari. Dus tot die tijd niet teveel rijden en voorkomen dat m'n service-balkje rood wordt :o (en misschien maar een stukje tape over het inspectie-lampje plakken :P )
Ik moet toch pas over een paar maanden weer naar de garage ;) GELUKKIG!!!
Dus ik heb wel even geduld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
Toch maar even de storm getrotseerd om even speciaal voor jullie een foto te maken :+

Niet echt ideale plek om foto's te maken though.

Het water stroomt netjes van de auto af :*) Ik heb ook al wel wat gereden met de auto sinds maandag, ook op natte provinciale wegen. Iedereen weet dat het enorm vervelend is om met een schone auto, over een provinciale weg te rijden. Meestal kan je gelijk weer de auto gaan wassen. Maar nu rolt al het opspattende straat vuil netjes met het water van de auto af :)

Let niet op de 'Directie' verf op de parkeerplaats, het is gewoon een fijne parkeerplek voor de deur waar ik zo asociaal voor ben om m neer te pleuren >:)
Afbeeldingslocatie: http://www.heuving.eu/VARIOUS/7Poetsen/DSC00252.jpg
Op de voorvelgen zit nu alweer een laagje remstof :'(
Afbeeldingslocatie: http://www.heuving.eu/VARIOUS/7Poetsen/DSC00253.jpg
Mooi zwart is niet lelijk :)
Afbeeldingslocatie: http://www.heuving.eu/VARIOUS/7Poetsen/DSC00254.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 20:47
Met zo'n wagen mag je op de directieplek gaan staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
418O2 schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 16:04:
Met zo'n wagen mag je op de directieplek gaan staan :)
Ze hebben iig nog niet geklaagd O-) en ik parkeer al 5 maanden lang vrij regelmatig daar >:)

[ Voor 7% gewijzigd door Heuving op 15-01-2008 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

ze denken gewoon van: "zal wel kloppen" :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Heuving schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 16:14:
[...]

Ze hebben iig nog niet geklaagd O-) en ik parkeer al 5 maanden lang vrij regelmatig daar >:)
Als ik mijn 520 naast de TT Cabrio (oud model) van de directeur zet.. denken de meeste bezoekers ook dat hij wel in de 5 zal rijden.

Ik heb hard gezocht naar lease, maar mijn conclusie is dat ik onder de 500 bijtelling gewoon geen BMW kan rijden.

Helaas ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

MikeyMan schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 15:32:
[...]

Weet niet of er in gouda een brezan zit, en of deze meguiars verkopen, maar aangezien je nog weleens in de buurt van zoetermeer komt; bij de brezan in zoetermeer verkopen ze in iedergeval een groot gedeelte van het assortiment...

Trouwens; zijn er van die e30 geen luxere varianten te krijgen? Of eventueel een latere touring met wat meer luxe... Die zijn toch langer geleverd?
Het basis luxe niveau van de E36 is gewoon al hoger dan dat van een E30. De hele afwerking van de kabine is net wat netter, geluidsisolatie is beter, etc. Hetzelfde geldt voor de E46. Ik zou m'n Compact ook graag inruilen voor een E46 Compact, al was het maar vanwege de luxere basis uitrusting (al vind ik het een gedrocht van buiten, met die rare motorkap over de koplampen en lexus-achterlichten...).

In Gouda zit o.a. Fugo, een veel betere zaak dan Brezan, waar ik bovendien korting krijg omdat ik ooit bij Hella heb gewerkt 8) Ik weet alleen niet of zij spullen als Maguiars verkopen. Maar ik moet er toch nog langs voor wat andere dingetjes, dus dan kan ik dat gelijk navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
HTT-Thalan schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 17:00:
[...]

Als ik mijn 520 naast de TT Cabrio (oud model) van de directeur zet.. denken de meeste bezoekers ook dat hij wel in de 5 zal rijden.
Je hebt een nette 5, maar als nog zou ik dat zeker niet denken.. Een nette E39 zal al een heel ander verhaal zijn

[ Voor 6% gewijzigd door KappeNou op 15-01-2008 19:16 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moffin
Dubbel post :(

[ Voor 93% gewijzigd door Moffin op 15-01-2008 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moffin
Heuving schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 16:14:
[...]

Zit je niet stiekem in de directie?
Je profiel vertelt me dat je 21 bent. Vind het best knap dat je dan in zo'n dikke auto rijdt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

KappeNou schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 19:15:
[...]

Je hebt een nette 5, maar als nog zou ik dat zeker niet denken.. Een nette E39 zal al een heel ander verhaal zijn
En als ik je vertel dat hij in de regel best zuinig is? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Laatst online: 23:59

Wimo.

Shake and Bake!

Mijn E39 528i is ook kei zuinig :>

[ Voor 7% gewijzigd door Wimo. op 15-01-2008 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
  • Laatst online: 04-08 21:37
Heuving schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 16:03:
Toch maar even de storm getrotseerd om even speciaal voor jullie een foto te maken :+

Niet echt ideale plek om foto's te maken though.

Het water stroomt netjes van de auto af :*) Ik heb ook al wel wat gereden met de auto sinds maandag, ook op natte provinciale wegen. Iedereen weet dat het enorm vervelend is om met een schone auto, over een provinciale weg te rijden. Meestal kan je gelijk weer de auto gaan wassen. Maar nu rolt al het opspattende straat vuil netjes met het water van de auto af :)

Let niet op de 'Directie' verf op de parkeerplaats, het is gewoon een fijne parkeerplek voor de deur waar ik zo asociaal voor ben om m neer te pleuren >:)
[afbeelding]
Op de voorvelgen zit nu alweer een laagje remstof :'(
[afbeelding]
Mooi zwart is niet lelijk :)
[afbeelding]
Echt super mooie bak! Maar je spiegel is wel stuk :+

Ik vinde neus alleen niet echt bij de sportiviteit van de achterkant passen, om het zo maar even te verwoorden. De achterkant ziet er nieuw en strak uit terwijl de voorkant toch nog echt heel veel heeft van de oudere modellen en wat een gedateerd uiterlijk met zich mee brengt. Maar ik zou er zeker gene nee tegen zeggen als hij me zou worden aangeboden! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Wimo. schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 21:10:
Mijn E39 528i is ook kei zuinig :>
:')

Ik doelde op mijn directeur :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Laatst online: 08-02 14:52
Vraagje Heuving, ik heb style 162 18" velgen onder mijn 3 met op de rechtervoorvelg een lelijke schram stoeprand schade. Eigen schuld, ik parkeerde vooruit in op 4 lege plekken en stuurde te fanatiek richting stoep :( Er zitten 3 schrapen van een cm of 2 op de buitenste rand, vlak bij de band.

De vraag: wat is, gezien jouw overduidelijke poets en pimp kennis, je advies om dat te repareren? Zelf iets erop smeren? Of naar de profi's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Laatst online: 23:59

Wimo.

Shake and Bake!

HTT-Thalan schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 22:36:
[...]

:')

Ik doelde op mijn directeur :')
Sorry, kon ik niet ruiken !

edit: hoezo zuinig trouwens? een tt cabrio kost gem. meer dan een oude bmw ..

[ Voor 19% gewijzigd door Wimo. op 15-01-2008 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:57

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Heuving schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 12:43:
[...]

ProTech laag blijft opzich wel zijn effect houden, als extra bescherming, maar ik snap zeker je punt. Ik was bij de volgende auto ook niet van plan weer ProTech te nemen.

laat me weten hoe het gaat bij BMW Gouda! Ik ben erg benieuwd vanwege mijn mogelijke overstappen vanaf BMW Den Haag.
Ik heb Jewel Ultra Diamondbrite lakverzegeling op de 330i en dat hielp goed om de lak zijn glans te laten behouden zonder ieder weekend als een bezetene te moeten poetsen. In november heb ik de auto voor het eerst in 14 maanden echt weer eens gedetailed aan de buitenkant. Ik heb er toen een Meguiars waslaag op aangebracht. Afgelopen weekend had ik de auto alleen snel in de wasbox schoongemaakt (afspuiten en schuimborstel) en het glanste daarna verbazingwekkend goed voor de beperkte tijd die ik het schoonmaken had gestopt.

De Alpina-velgen zijn bij mij wel een drama om schoon te houden. Als het een paar dagen wat geregend heeft ontstaan er zandophopingen rond de uiteinden van de spaken waar het zand door de middelpuntvliendende krachten in het brede velgbed wordt gevangen. Velgenreiniger erop en schoonspuiten is lang niet voldoende omdat er telkens restanten overblijven die bruin uitlopen tijdens het ritje van de wasbox naar huis. Je moet de velgen poetsen als je het goed wilt hebben en er dan niet mee rijden tot de velg droog is of de velg afdrogen. Bij een velg zonder diep velgbed lijkt me dit probleem een stuk kleiner omdat de troep beter kan weglopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
Femme schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 09:47:
[...]

Ik heb Jewel Ultra Diamondbrite lakverzegeling op de 330i en dat hielp goed om de lak zijn glans te laten behouden zonder ieder weekend als een bezetene te moeten poetsen. In november heb ik de auto voor het eerst in 14 maanden echt weer eens gedetailed aan de buitenkant. Ik heb er toen een Meguiars waslaag op aangebracht. Afgelopen weekend had ik de auto alleen snel in de wasbox schoongemaakt (afspuiten en schuimborstel) en het glanste daarna verbazingwekkend goed voor de beperkte tijd die ik het schoonmaken had gestopt.

De Alpina-velgen zijn bij mij wel een drama om schoon te houden. Als het een paar dagen wat geregend heeft ontstaan er zandophopingen rond de uiteinden van de spaken waar het zand door de middelpuntvliendende krachten in het brede velgbed wordt gevangen. Velgenreiniger erop en schoonspuiten is lang niet voldoende omdat er telkens restanten overblijven die bruin uitlopen tijdens het ritje van de wasbox naar huis. Je moet de velgen poetsen als je het goed wilt hebben en er dan niet mee rijden tot de velg droog is of de velg afdrogen. Bij een velg zonder diep velgbed lijkt me dit probleem een stuk kleiner omdat de troep beter kan weglopen.
Oke, ik ben erg benieuwd hoelang de laag het bij mij uithoudt.

Over de velgen, ik heb ook exact hetzelfde probleem. Het zijn mooie velgen, maar het kost ongelofelijk veel werk om ze echt mooi te houden.

@ Zneek: Dat zijn de vervelende schade's...
Ik heb zelf niet zo heel veel ervaring met het repareren van velgen, maar voor zover ik het weet is het 9 van de 10 keer 'velgen dokter' werk.

@ Moffin: Ligt eraan wat je onder directie verstaat :P

ohja, om het even allemaal fris in het geheugen te houden, hoe zit het nou met de GoT BMW Meeting!?!?!

[ Voor 4% gewijzigd door Heuving op 16-01-2008 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Heuving schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 10:39:
[...]

ohja, om het even allemaal fris in het geheugen te houden, hoe zit het nou met de GoT BMW Meeting!?!?!
Lijkt me leuk - wellicht iets voor de zomer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
SileX schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 12:13:
[...]

Lijkt me leuk - wellicht iets voor de zomer ?
Iemand begon daarover.... weet niet meer wie helaas.

lijkt me een goed plan, om iemand een topic te laten starten die daadwerkelijk tijd heeft om zoiets te organiseren, want die tijd heb ik niet :+
of, wat we ook kunnen doen, is vragen aan die australische gast, of hij ff een feestje kan fixen.

edit:
oooohh, I like it! Afbeeldingslocatie: http://www.bmw-sg.com/forums/attachments/robson-design/8204d1151488971-real-carbon-fiber-interior-panel-bmw-e65-7-series-.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Heuving op 16-01-2008 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
M3 Cabrio..
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5r44nWVcPdnsxSGAjnZg1lhD/full.jpg
Zie de hele verzameling op http://www.autoweek.nl/specials.php?ID=298&cache=yes. Heerlijke auto! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Denk dat ik (donker) alu ofzo toch mooier vind, bij zo'n auto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En waarschijnlijk peperduur. De M3 coupe in respectievelijk Nederland, Belgie en Duitsland: EUR 99.498, EUR 69.550 en EUR 66.650. Het wordt maar eens tijd om te gaan verhuizen...
Pagina: 1 ... 8 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.