Zo.
Zondag hele dag bezig geweest met auto poetsen.
Van te voren veel poetsmiddelen gekocht. De boodschappen lijst:
Middelen:
ProTech Velgenreiniger
ProTech Autoshampoo
ProTech Reiniger
ProTech Plastic/Alles reiniger
Mothers Sealer & Glaze
Mothers Carnauba wax
Meguiars Hi-Tech Yellow Wax
Meguiars Quick Detailer
Meguiars Gold Class Rich Leather cleaner/conditioner
Cartec TP-49 Vinyl
Japanese Monkey Claybar
Doeken etc.:
ProTech microfiber cloth
ProTech natuur zeem
Meguiars water magnet (2x)
Mothers Polishing cloth (2x)
Meguiars velg-ragger
Meguiars Pad applier (2x)
Oud laken in stukken geknipt (5x)
Grote Spons (2x)
Meguiars emmer (2x)
Grit Guard
Vieze auto:

Om te beginnen hebben we de auto afgespoten bij Dino Carwash. Het grove vuil ging er wel vanaf, maar veel schoner werd ie ook weer niet.
Grote vuil ophoping bij de spaken van de velg. Voor het auto wassen eerst de velgen ingespoten met ProTech velgenreiniger. binnen en buitenkant.

Ook de zwarte plastic delen hebben er beter uit gezien.

De auto gewassen met ProTech autoshampoo. Hiervoor gebruik gemaakt van de 2 emmer methode. Ofterwel, in 1 emmer het schoonmaakmiddel verdund met water (niks bijzonders) in de andere emmer met grit guard, gewoon water waar we regelmatig de spons in uitspoelde om vervolgens deze weer in de emmer met autoshampoo te doen. Dit om het vuil op de spons te minimaliseren.

Daarna de hele auto afgedroogd met de Meguiars Water magnet
De velgen na de ProTech velgen reiniger en een paar minuten poetsen met een doek en de Meguiars velgen ragger (ik ben even de echte benaming kwijt).

De velg is redelijk mooi schoon, maar het betreft hier wel een achtervelg.

Op de voorvelg waren na zeer grondig poetsen, nogsteeds zwarte puntjes voelbaar en goed zichtbaar.
De auto binnen geparkeerd om daar rustig te kunnen poetsen. Helaas was er wel een groot licht gebrek. Dus voor de volgende keer een attentie punt om te verbeteren.

De glans lijkt aardig. Waarschijnlijk komt dit door de ProTech behandeling.

De vuurwerkschade waar ik het eerder over had. Foto gemaakt met de flits om het goed zichtbaar te maken. Ik ga daar zelf niks aan doen, binnenkort even bij een schadeherstel bedrijf langs (als ik tijd heb).
Omdat de fotos maken binnen niet helemaal lukte, heb ik er niet echt heel veel meer gemaakt van het daadwerkelijk poetsen. Ook werd het al vrij snel donker. Dus vandaar vanaf nu iets minder fotos.

De velg na het schoonmaken met de klei. Als ik iets leuk vind, is het mn velgen schoonmaken met klei. Je ziet heel goed hoe de velg weer helemaal mooi wordt en bovenal voel je ze schoner worden met elke keer dat je over de velg heen gaat. Erg grappig.
Even een glans foto van de motorkap. Reflectie is wel redelijk.
Begonnen met poetsen met de Mothers Sealer & Glaze.

Ik heb zelf ongeveer 2 jaar geleden voor het laatst mijn auto gepoetst. Dus het was weer even wennen. De motorkap poetsen duurde ongeveer een half uur met 2 man. Maar het resultaat was er wel.
Toen we klaar waren met het poetsen, was het inmiddels kwart over 6, en donker.

Toch besloten om nog 1 laag eroverheen te doen, de Meguiars Hi-Tech Yellow wax.
Opzich is dat een beetje dubbelop, maar de laag gaat daardoor wel wat langer mee wat dus resulteert in niet te vaak hoeven te poetsen
De 2e laag ging een stuk sneller en we waren ongeveer 7 uur klaar met het aanbrengen daarvan.
Daarna nog de zwarte delen behandeld met Cartec TP-49 Vinyl. Zoals gewoonlijk friste deze er erg van op.

Toen we klaar waren was ik tevreden met het resultaat. Omdat het donker was, is het moeilijk om dat te fotograferen. Dus een anti-climax met deze laatste foto:

Zometeen even lunch halen, daar zal ik even een nieuwe foto maken en posten.
Edit: ohja, speciaal voor KappeNou, het lijkt nu misschien of ik alleen op mn luie reet heb gezeten en wat fotos heb gemaakt, maar zoals ik al zei, HET LIJKT.