Het grote BMW topic, deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 15 Laatste
Acties:
  • 27.076 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 15:55

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik denk dat dan, ook gezien de leeftijd van je auto, die versterker z'n beste tijd heeft gehad. De ellende is alleen, dat je het niet anders kunt testen, dan door een andere te monteren.
Wat je wel kunt doen, is testen of hij voldoende spanning krijgt (het dingetje heeft maar een paar draden, namelijk 2 voor de voeding en 1 die naar de verwarming loopt en een coax-kabeltje naar je radio). Als de voeding in orde is, dan gewoon het kastje vervangen. Normaal gesproken heeft die antenne namelijk een uitstekende ontvangst in Nederland.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04:43

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

deepbass909 schreef op maandag 17 december 2007 @ 16:17:
Ik denk dat dan, ook gezien de leeftijd van je auto, die versterker z'n beste tijd heeft gehad. De ellende is alleen, dat je het niet anders kunt testen, dan door een andere te monteren.
Wat je wel kunt doen, is testen of hij voldoende spanning krijgt (het dingetje heeft maar een paar draden, namelijk 2 voor de voeding en 1 die naar de verwarming loopt en een coax-kabeltje naar je radio). Als de voeding in orde is, dan gewoon het kastje vervangen. Normaal gesproken heeft die antenne namelijk een uitstekende ontvangst in Nederland.
Op de RealOEM site die net gelinkt werd hebben ze het over een partnummer bij nummertje 2. Ik kan dat nummer echter niet op google vinden. Waar zou ik zoiets kunnen kopen? En kan ik het zelf eenvoudig vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pavla
  • Laatst online: 08-08 23:23
Femme, je moet als je Z4 klaar is echt eens mee gaan doen met gumball 3000, dat verdient zo'n auto gewoon.

Misschien niet het meest comfortabel, maar wel snel :)

[ Voor 21% gewijzigd door Pavla op 17-12-2007 20:08 ]

Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:14

JdM

Humbled

HTT-Thalan schreef op maandag 17 december 2007 @ 14:53:
Ik wil in januari wat aan mijn radio ontvangst gaan doen.

Ik heb een 5, dus mijn antenne zit in de achterruitverwarming verwerkt, en de ontvangst is ronduit slecht. Ik kan Radio 538 bijna nooit echt helder krijgen, SlamFM kan ik ontvangen van Breda tot de snelweg, bij Tilburg issie al foetsie.

Toen ik hem net had heb ik nog even een Ouwe JVC erin gehad (ontvangst net zo slecht) maar ook een blaupunkt waarvan de ontvangst echt heel goed was. Die heeft echter toch het veld moeten ruimen voor een Pioneer (nieuw) omdat ik CD/MP3 en Versterkeraansluiting wilde.

De ontvangst is echter weer net zo slecht als met de JVC.

Polo autoshop bied een raamantenne aan die de boel aanzienlijk moet verbeteren (van een 5 voor een achterruit naar een 8, tegenover de 9 die een buitenantenne krijgt op een schaal van 10) maar die moet je tegen de voorruit lijmen. Ik zie dat niet zitten qua blikveld, en lijmen wil ik al helemaal niet.

Wat kan ik nog meer doen?
Ik heb even voor je rondgezocht en kom erachter dat er een antenne versterker in jouw auto zit waarschijnlijk, heb je die wel aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Pavla schreef op maandag 17 december 2007 @ 20:07:
Femme, je moet als je Z4 klaar is echt eens mee gaan doen met gumball 3000, dat verdient zo'n auto gewoon.

Misschien niet het meest comfortabel, maar wel snel :)
Mee doen met de gumball kost zoveel als die Z4 :9 dit jaar was het namelijk zo'n 40K pond met ze 2e. Aankomende Gumball 2008 wordt nog wat duurder, meer nieuwe M3 prijs
2007
How much does it cost to enter?
For new participants to the rally the cost is £28,000 (twenty eight thousand GB pounds), for Gumball Alumni the cost is £24,000 (twenty four thousand GB pounds). Additional passengers and/or co-drivers pay a fee of £12,000 GBP (twelve thousand GB pounds) per person for new Gumballers and £10,000 GBP (ten thousand GB pounds) for past participants. The entry fee for your vehicle and any additional fees for additional passengers and/or co-drivers are due and payable within dates specified by Gumball HQ. There are no discounts, Gumball does not do discounts.
2008
The cost of the 2008 Tenth Anniversary Rally is £60,000 (£50,000 for Gumballers) which includes all flights (for both you and your vehicle), 5 star Accomodation, Food and Incredible parties during the period of the Rally.

[ Voor 64% gewijzigd door KappeNou op 17-12-2007 22:41 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

JdM schreef op maandag 17 december 2007 @ 20:35:
[...]

Ik heb even voor je rondgezocht en kom erachter dat er een antenne versterker in jouw auto zit waarschijnlijk, heb je die wel aangesloten?
Ik zou niet eens weten waar hij zit :P ben er nog nooit aangeweest iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pavla
  • Laatst online: 08-08 23:23
KappeNou schreef op maandag 17 december 2007 @ 22:33:
Mee doen met de gumball kost zoveel als die Z4 :9 dit jaar was het namelijk zo'n 40K pond met ze 2e. Aankomende Gumball 2008 wordt nog wat duurder, meer nieuwe M3 prijs
Ja, aan zulke bedragen dacht ik ook al, maar dat moet toch kunnen :P En anders worden de sponsors lief aangekeken :P

Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:59

Wimo.

Shake and Bake!

Pavla schreef op maandag 17 december 2007 @ 23:25:
[...]

Ja, aan zulke bedragen dacht ik ook al, maar dat moet toch kunnen :P En anders worden de sponsors lief aangekeken :P
Hij heeft geen diesel ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Pavla schreef op maandag 17 december 2007 @ 23:25:
[...]

Precies, gewoon een deal met een of ander rebels bedrijf maken. VNU gaat hun naam er niet (meer) aan verbinden, dus dat gaat 'm niet worden, maar bijvoorbeeld de pimpshop mag best wat centjes teruggeven aan de maatschappij voor alle mods die ze er nu al op hebben gezet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

HTT-Thalan schreef op maandag 17 december 2007 @ 22:44:
[...]

Ik zou niet eens weten waar hij zit :P ben er nog nooit aangeweest iig.
achter je radio zit een witte kabel op de stekker, daar moet je de remote van je radio op aansluiten. Ik denk dat die blaupunkt van je er al op was voorbereid en dus meteen de remote met de juiste pin in de stekker verbond. Nu heb je er een radio inzitten die universeel is bedraad en waarschijnlijk die antenne versterker niet aanstuurt.
Dus: radio eruit, witte draad opzoeken die de draadboom inloopt 12 volt van je remote van je radio erop en jij hebt waarschijnlijk weer een wereld ontvangst ;) (tenminste, dat hoop ik voor je :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@JdM
Het is een versterker die af-fabriek is inbouwt, en z'n voeding heel waarschijnlijk niet via de radio krijgt, maar rechtstreeks vanaf de accesoiresstand van het contactslot. Zo zit het tenminste in mij 3-serie. Maar even achter de radio kijken naar dat draadje is natuurlijk wel een optie (en de gelijk de goedkoopste, mocht het draadje idd los hangen).

@HTT-Thalan
Het BMW OEM-nummer vind je helaas zelden op google, maar als je op ebay gaat zoeken op BMW E34, zul je talloze webshops vinden van autosloop bedrijven. Vaak hebben die een dergelijk onderdeel er wel tussen staan. Ik ben hem voor de E36 al meerdere keren tegengekomen iig.
Als ik die tekening goed interpreteer, zit de versterker achter de bekleding van je c-stijl (achterste raamstijl) aan de bestuurderskant. Zodra ik TIS/ETK heb draaien op m'n pc (het wil jammer genoeg nog niet lukken onder Linux met Wine...), kan ik in de garage instructies nakijken hoe en waar het precies zit. Maar aangezien ik midden in een verhuizing zit, kan dat nog wel even duren...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

deepbass909 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 11:28:
@JdM
Het is een versterker die af-fabriek is inbouwt, en z'n voeding heel waarschijnlijk niet via de radio krijgt, maar rechtstreeks vanaf de accesoiresstand van het contactslot. Zo zit het tenminste in mij 3-serie. Maar even achter de radio kijken naar dat draadje is natuurlijk wel een optie (en de gelijk de goedkoopste, mocht het draadje idd los hangen).

@HTT-Thalan
Het BMW OEM-nummer vind je helaas zelden op google, maar als je op ebay gaat zoeken op BMW E34, zul je talloze webshops vinden van autosloop bedrijven. Vaak hebben die een dergelijk onderdeel er wel tussen staan. Ik ben hem voor de E36 al meerdere keren tegengekomen iig.
Als ik die tekening goed interpreteer, zit de versterker achter de bekleding van je c-stijl (achterste raamstijl) aan de bestuurderskant. Zodra ik TIS/ETK heb draaien op m'n pc (het wil jammer genoeg nog niet lukken onder Linux met Wine...), kan ik in de garage instructies nakijken hoe en waar het precies zit. Maar aangezien ik midden in een verhuizing zit, kan dat nog wel even duren...
Och ik heb de tijd. Ik zou het heel fijn vinden als je me meer info zou kunnen geven over hoe ik erbij kom. Ik zal eerst wel even de tip van JDM proberen, die klinkt best plausibel. Thanks voor de hulp zo ver, aan allen :)
JdM schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 09:11:
[...]

achter je radio zit een witte kabel op de stekker, daar moet je de remote van je radio op aansluiten. Ik denk dat die blaupunkt van je er al op was voorbereid en dus meteen de remote met de juiste pin in de stekker verbond. Nu heb je er een radio inzitten die universeel is bedraad en waarschijnlijk die antenne versterker niet aanstuurt.
Dus: radio eruit, witte draad opzoeken die de draadboom inloopt 12 volt van je remote van je radio erop en jij hebt waarschijnlijk weer een wereld ontvangst ;) (tenminste, dat hoop ik voor je :P)
Die remote ingang van mijn pioneer heb ik zien zitten inderdaad. Het enige wat ik dus hoef te doen, is de witte draad die mijn boom inloopt vanuit mijn dashboard door te verbinden met die 'remote' ingang op mijn radio? Wat voor stekkertje gaat daarin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-09 18:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Remote ingang van de pioneer is voor afstandsbedieningen, en das een 3,5mm stereoplug...

Hij bedoelt waarschijnlijk de remote uit (stroom) van de kabelboom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

HTT-Thalan schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 11:58:
[...]

Die remote ingang van mijn pioneer heb ik zien zitten inderdaad. Het enige wat ik dus hoef te doen, is de witte draad die mijn boom inloopt vanuit mijn dashboard door te verbinden met die 'remote' ingang op mijn radio? Wat voor stekkertje gaat daarin?
Je moet de remote UIT van je radio (blauw of oranje vaak) aansluiten op de witte draad die de draadboom van je auto inloopt bij de radiobedrading. Een E36 is anders bedraad in tegenstelling tot wat hieronder geopperd wordt. En hoe je ze verbindt? Met een hamer natuurlijk 8)7 ;)

Je kan ook de geschakelde plus die van je contactslot afkomt op de witte draad aansluiten, werkt hetzelfde.

[ Voor 7% gewijzigd door JdM op 18-12-2007 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

JdM schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 12:54:
[...]

Je moet de remote UIT van je radio (blauw of oranje vaak) aansluiten op de witte draad die de draadboom van je auto inloopt bij de radiobedrading. Een E36 is anders bedraad in tegenstelling tot wat hieronder geopperd wordt. En hoe je ze verbindt? Met een hamer natuurlijk 8)7 ;)

Je kan ook de geschakelde plus die van je contactslot afkomt op de witte draad aansluiten, werkt hetzelfde.
Ah, dan moet het de laatste worden denk ik, want de blauwe remote draad van de radio is reeds doorverbonden naar de versterker in de kofferbak :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

HTT-Thalan schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 13:41:
[...]

Ah, dan moet het de laatste worden denk ik, want de blauwe remote draad van de radio is reeds doorverbonden naar de versterker in de kofferbak :P
Gewoon aan elkaar knopen dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

MikeyMan schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 13:58:
[...]

Gewoon aan elkaar knopen dus...
Kan dat? Gaat er dan niks mis bij de versterker ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nopes... Is gewoon een schakelstroompje voor de versterker en (blijkbaar) voeding voor de antenne... Dat vreet blijkbaar amper stroom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

Klopt, het vreet totaal geen stroom hoor. Die remote kun je makkelijk EN aan je versterker EN aan je antenneversterking hangen :Y dan kun je er nog 6 versterkers bij hangen.

Ik ben benieuwd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik leer nog wat hier :P Ik ga het zo snel mogelijk proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarce
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 15:59
Hier kwam een collega van me net mee aan, zal bij jullie BMW liefhebbers wel in de smaak vallen (of niet juist ;))

http://www.tu.tv/videos/la-broma-del-bmw

Hij snapt er niets van... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maarce schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 14:59:
Hier kwam een collega van me net mee aan, zal bij jullie BMW liefhebbers wel in de smaak vallen (of niet juist ;))

Die gast op zn sandalen :') _!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
haha weer een bmw minder :D

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 20:00
Die vijf-traps automatische versnellingsbak in de 5-serie van 2000-2003, is dat deels met handmatige-functionaliteit?
Ik kan mij herinneren dat ik ooit ergens las dat die A5's iets met tiptronic/semi-whatever hadden. Of is het echt een full automaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
Afbeeldingslocatie: http://www.dudeproductions.net/GoT/IMG/BMW/OBC2.jpg

Morgen inbouwen! \o/

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

:)

Das lachen inderdaad!

(inbouwen houdt in "kabel aansluiten en klaar" ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
Opzich wel, maar voor temperatuursensor moet er een kabel helemaal naar voren getrokken worden (sensor komt in de tunnel voor de remkoeling) en om de bedieningshendel in te bouwen moet het halve dashboard los en de tellerbak eruit..

Maar vriend van me die het vaker gedaan heeft zegt dat het in een uurtje te doen is.. Ik hoop het :)

www.teamgenie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
In wat voor een auto ga je hem inbouwen? Ik zou het wel interessant vinden om het verbruik ook digitaal te kunnen monitoren in mijn 325i E30!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
325i E30 :p

Wel een touring ipv een cabrio.. :)

www.teamgenie.nl

• deepbass909

deepbass909

Ik wil in mijn E36 eigenlijk ook een "echte" boordcomputer hebben, ipv het klokje, maar helaas is mijn wagen niet volledig bedraad, dus kan ik brandstof verbruik e.d. niet uitlezen dan... :(

• lex
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

hoe hebben ze dat gedaan joh

• Bram77
DuDePrOdUcTiOnS schreef op woensdag 19 december 2007 @ 21:09:
325i E30 :p

Wel een touring ipv een cabrio.. :)
De bedrading voor alles behalve de temperatuur is dus standaard aanwezig?

• Bram77
Deze gasten hebben het driften best redelijk onder de knie!
http://www.youtube.com/watch?v=yPzh74p9fzk&NR=1

[ Voor 11% gewijzigd door Bram77 op 20-12-2007 17:38 ]

• Plague
  • Niet online
Inderdaad prima, maar donuts draaien is wel wat makkelijker dan driften ;) Donutje maken is gewoon rechtervoet naar beneden en een beetje sturen, maar driften komt heel wat meer stuurtechniek bij kijken. :)

• Bram77
Ach ja. Ik ben niet zo'n expert op dat gebied hoor je wel :) Maar het ziet er in ieder geval gecontroleerd uit.

• DuDePrOdUcTiOnS
Bram77 schreef op donderdag 20 december 2007 @ 15:59:
[...]

De bedrading voor alles behalve de temperatuur is dus standaard aanwezig?
Hoort nog een klein stukje kabelboom tussen de OBC en de tellerbak.. Uit de tellerbak haalt hij zijn informatie over verbruik, snelheid en tankinhoud..

www.teamgenie.nl

• JdM

JdM

Humbled

HTT-Thalan schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 14:32:
Ik leer nog wat hier :P Ik ga het zo snel mogelijk proberen :)
En kun je radio Zimbabwe al ontvangen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
  • Laatst online: 10-09 13:12
Gisteren bij carclean wat auto poets spullen gehaald.
6 januari aan de slag ermee.

Spullen die ik heb gehaald, zijn ProTech friendly, dus de laag blijft onaangetast.
Dan na 6 januari zal ik wel de nodige 'detailing' fotos posten.

Enneuh, aangezien ik vrijwel alleen op mn werk op de tweakers zit, voor iedereen fijne dagen he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Ben benieuwd Heuving :)
Nog wat plaatjes van mn 5 in de sneeuw:
Afbeeldingslocatie: http://hugobos.nl/BMW/540i/indesneeuw.jpg
Afbeeldingslocatie: http://hugobos.nl/BMW/540i/indesneeuw2.jpg

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

JdM schreef op donderdag 20 december 2007 @ 20:22:
[...]

En kun je radio Zimbabwe al ontvangen? :P
En radio Hong-Kong, Moskou en Tenessee 8)

Bedankt voor alle hulp en tips jongens! Heb die antennedraad met de remote verbonden en de ontvangst is echt super-geweldig en nog helder ook :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

HTT-Thalan schreef op maandag 24 december 2007 @ 10:45:
[...]

En radio Hong-Kong, Moskou en Tenessee 8)

Bedankt voor alle hulp en tips jongens! Heb die antennedraad met de remote verbonden en de ontvangst is echt super-geweldig en nog helder ook :D
Nice! (en dan te bedenken dat ik de oplossing gewoon gegoogled heb :X ) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

JdM schreef op maandag 24 december 2007 @ 11:22:
[...]

Nice! (en dan te bedenken dat ik de oplossing gewoon gegoogled heb :X ) ;)
Tja er is wat voor te zeggen dat ik toen ik een oplossing zocht, gelijk aan jullie dacht natuurlijk ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Gister m'n 3-er maar eens getrakteerd op nieuwe wisserbladen:
Afbeeldingslocatie: http://www.boschcarparts.co.uk/images/product/pcWipe/pcWipe20.jpg

Mooie Bosch AeroTwin retrofit wissers. Alleen jammer dat Bosch eigenlijk niet de goede maat voor een E36 compact (2x 50cm), dus nu is de bijrijderskant eigenlijk te kort, maar dat maakt niet heel veel uit.

Tot nu toe bevallen ze goed. Ze kregen in ieder geval de troep van m'n ruit wat de ruim 6 maanden oude valeo niet meer weg kreeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik heb met die Aerotwin dingen altijd dat ze linksonder de ruit een stuk missen, en daar half overheen zwabberen en derhalve niet hélemaal perfect wissen. Had ik zowel bij mn 156 als nu bij de Mondeo. Heb jij daar geen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

linksonder persoonlijk geen last van... Rechtsonder wel... De bolling van de ruit is daar net te groot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Even een technisch vraagje:

Sinds vandaag draait de vin van mij E36 mee met de snaar. Dit veroorzaakt niet alleen onwijs veel lawaai bij het optrekken, maar er gaat ook een enorm deel van het vermogen verloren om deze vin te laten draaien.

Iemand hier die weet wat dit veroorzaakt? Danwel te verhelpen is?

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@Timmert
Ik heb ze er net 2 dagen op zitten, dus m'n ervaring is nog beperkt... Maar ik heb inderdaad ook dat ze links onder niet helemaal lekker schoonmaken. Maar de vorige wissers (standaard dingen) hadden daar ook last van.

@Naboo
zo te horen is je visco-koppeling versleten. Dit is het aluminium-deel dat in het midden van de fan zit. Dit is heel goed te verhelpen en gaat aan onderdelen ongeveer €130 kosten (uitgaande van een E36 316i). Je hebt daarvoor BMW-onderdeel 11 52 1 723 919 (Behr, tot 08/1996), 11 52 1 723 918 (F&S) of 11 52 1 740 962 (Behr) nodig.
De 2 varianten van Behr zijn goed verkrijgbaar via een auto onderdelen shop die Hella verkoopt en zouden mijn persoonlijke voorkeur krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

daar ben ik niet blij mee :(

hoe slecht is het om hier ongeveer een maand mee te blijven rijden?
* Naboo moet weer geduldig op salarisstrookje wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 13:13

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Naboo schreef op woensdag 26 december 2007 @ 22:36:
daar ben ik niet blij mee :(

hoe slecht is het om hier ongeveer een maand mee te blijven rijden?
* Naboo moet weer geduldig op salarisstrookje wachten
Zolang de schroef meedraait kan het geen kwaad. Ik heb ook een overleden visco-koppeling gehad en toen draaide de schroef niet goed meer mee. Raakte overhit bij filerijden enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

oververhit in de file werd ie altijd al. deze vin heeft zolang ik weet nooit gewerkt volgens mij.
daarom is het nu juist zo vreemd dat ie continue meedraait. :p

maar ja, gewoon rustig mee rijden, dan moet het nog even te doen zijn dus :)

• deepbass909

deepbass909

Zo vreemd is het op zich niet. Als een visco kapot gaat, dan draait hij in eerste instantie niet goed meer mee. Als je daarmee door blijft rijden, dan loopt op een gegeven moment de koppeling gewoon vast, en zal de fan altijd mee blijven draaien.
Met de huidige temperaturen zal het niet zo'n probleem zijn, je auto krijgt toch wel genoeg koeling, maar ik raad je wel aan om voor de zomer de koppeling te vervangen.

• D4Skunk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-07 16:22

D4Skunk

Kind of Blue

[Pats-modus ;) ]
FYI : ik heb deze morgen mijn X5 bij een ICE-man binnengestoken.Deze namiddag zit dit beestje er in.

Met oa :
- A2DP & AVRCP : hopelijk video & media via bluetooth/tv-in via de LG Viewty (een andere recente aankoop - nu moet lg alleen nog de tv-out-kabel ter beschikking stellen...)
- Dual-zone : als onze kids (1.5 maand en 19 maand) iets ouder zijn laat ik ook schermen inbouwen in de hoofdsteunen, en kunnen wij rustig muziek beluisteren/navigeren terwijl ze achteraan naar kabouter plop/teletubbies of ... kijken...
- Speciale gyro-???(device) waardoor je ook zonder gps-ontvangst nauwkeurige locatiebepaling hebt (oa tunnels, bergen etc)...

Ik wou eigenlijk de AVIC HD1 maar deze past jammergenoeg niet in de console, gezien de airco in de weg zit... vandaar mijn media via gsm om te vermijden dat ik constant de nav-dvd er moet uithalen...

Ik heb voor alle zekerheid (mocht het viewty-gebeuren niet werken of onpraktisch zijn) ook zo'n ipod dock voorzien, almoet ik me dan wel nog zo'n device aanschaffen...
[/Pats-modus]

[ Voor 4% gewijzigd door D4Skunk op 27-12-2007 12:55 ]

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

deepbass909 schreef op donderdag 27 december 2007 @ 09:13:
Zo vreemd is het op zich niet. Als een visco kapot gaat, dan draait hij in eerste instantie niet goed meer mee. Als je daarmee door blijft rijden, dan loopt op een gegeven moment de koppeling gewoon vast, en zal de fan altijd mee blijven draaien.
Met de huidige temperaturen zal het niet zo'n probleem zijn, je auto krijgt toch wel genoeg koeling, maar ik raad je wel aan om voor de zomer de koppeling te vervangen.
in de zomer is de huidige situatie juist ideaal ipv nu. hij draait immers continue mee, en in de huidige omstandigheden komt de motor niet snel op temperatuur.
maar ja, ff onderdeel bestellen en zelf vervangen. schijnen immers 4 inbus schroefjes te zijn die
je los moet halen.
dus dat doe ik zelf wel op een zondag middag :p

• deepbass909

deepbass909

Nu is het misschien wel beter, maar die visco is niet echt betrouwbaar meer, en hij kan er ook zo mee stoppen, en dan sta je in een file met kokende motor... Vandaar mijn advies om hem toch maar te vervangen voor het weer zomer wordt.

Ik moet binnenkort nog aan de slag met m'n koelsysteem, en daarvoor moet de fan ook weer los, ik zal je tegen die tijd wel even laten weten hoe hij ook al weer precies vast zit (ik twijfel namelijk even of met die 4 inbus-boutjes ook de visco los kwam of niet...)

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Ja klopt. Ben ook al bezig met zoeken waar ik dat onderdeeltje kan bestellen. :)

Ik hou niet van kapotte onderdelen op m'n auto. :+ Maar ja, als het financieel ff krap zit, dan wil ik wel even weten of het kwaad kan om er een maandje mee door te rijden.
Gelukkig is dat niet het geval, maar het verbruik stijgt en je verliest er ook een hoop vermogen mee. Dus in dit geval is het "goedkoper" om m direct te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
Heuving heeft een zwaar, zwaar t*fus humeur.

Vuurwerk schade aan de kofferdeksel. Waarschijnlijk inslag van romijnse kaars o.i.d.
Kleine put (die wel heel erg opvalt door reflectie) en doffe plek op de lak.

Dus ook misschien gelijk een goede les voor andere, liever een parkeer garage dagkaart van € 25,- als je zelf geen garage hebt, dan een schade van € 400,-/€ 500,-

*Note for myself: volgend jaar met OV naar 'roffa'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Hmm dat is fijn :/

ben benieuwd hoe erg je het ziet. rij zo maar ff langs imo

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
KappeNou schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 17:29:
Hmm dat is fijn :/

ben benieuwd hoe erg je het ziet. rij zo maar ff langs imo
njah wat ik zei, het valt best mee. Sowieso is de lak best 'taai' dat ervaarde toon ook van ProTech. Hij is best hard enzo, moeilijk om er doorheen te komen. Het putje is eigenlijk ook minimaal. ca. 4 cm doorsnee en ongeveer 2 tot 3 mm diep. Maar dat is wel precies genoeg om een fok op reflectie te geven waardoor het dus zo opvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
deepbass909 schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 23:54:
Gister m'n 3-er maar eens getrakteerd op nieuwe wisserbladen:
[afbeelding]

Mooie Bosch AeroTwin retrofit wissers. Alleen jammer dat Bosch eigenlijk niet de goede maat voor een E36 compact (2x 50cm), dus nu is de bijrijderskant eigenlijk te kort, maar dat maakt niet heel veel uit.

Tot nu toe bevallen ze goed. Ze kregen in ieder geval de troep van m'n ruit wat de ruim 6 maanden oude valeo niet meer weg kreeg...
ik heb ik wat rondgezocht, maar zijn deze dingen ook voor een E39 te krijg ? Ik heb alleen voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Heuving schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 17:20:
Heuving heeft een zwaar, zwaar t*fus humeur.

Vuurwerk schade aan de kofferdeksel. Waarschijnlijk inslag van romijnse kaars o.i.d.
Kleine put (die wel heel erg opvalt door reflectie) en doffe plek op de lak.

Dus ook misschien gelijk een goede les voor andere, liever een parkeer garage dagkaart van € 25,- als je zelf geen garage hebt, dan een schade van € 400,-/€ 500,-

*Note for myself: volgend jaar met OV naar 'roffa'
Man, dat heb ik ook!!!
Midden op me motorkap! :'(

Nu was me motorkap toch al niet zo denderend meer, maar dan nog. Heb er wel flink de balen van.

edit;

Ben nog even bij een andere BMW dealer langs geweest voor een 2nd opinion over mijn probleem.

Deze monteur vertelde mij dat mijn thermostaat stuk is. Het water circuleert niet meer, waardoor de vin als luchtkoeling dient.

Mijn motor komt gewoon op temperatuur zoals normaal. De kachel werkt ook gewoon nog, alleen op de warmste stand wordt het niet de bekende kreeftenkookpan als voorheen. Er blijft naast de warme lucht ook een deel koude lucht naar binnen komen.

Iemand hier die de 2nd opinion ondersteunt?

Want van iedereen om me heen die toch wel redelijk tot veel verstand hebben van auto's, zeggen dat de vin totaal NIET draait als de visco koppeling stuk is. Bij mij draait ie juist WEL continue. En draait mee op het aantal toeren dat de motor draait. Dus bij het optrekken draait dat ding als een gek.
En zodra ik me koppeling intrap dan draait rustig mee op het stationair draaien van de motor.

[ Voor 39% gewijzigd door Naboo op 03-01-2008 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02:18

Destruction

(ex-)Automonteur

Hmmz, het verhaal van de monteur lijkt me wat vreemd. Als het koelwater idd niet meer rondgaat, lijkt het me sterk dat je de motor niet regelmatig aan de kook hebt :?

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W3lta
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 14:17

W3lta

So i'm a nerd. who cares?

Waar heb je die vandaan? Ik ben ook wel geïnteresseerd om die bij de mijne erin te klikken!

Kan een mens ooit teveel computers hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Ik heb net een nieuwe E30 aangekocht. Een 318is van 1990 met een indrukwekkende optielijst:

- Shadowline
- Zwart lederen sportinterieur met armsteun achteraan
- M-tech 2 stuur
- M-tech pookje
- Servostuur
- Airco mét interieurfilter
- Shadowline (!) klapraampjes achteraan
- Elektrische ruiten
- Mistlampen vooraan
- Elektrische antenne
- Zwarte hemel (optie?)
- Binnenbekleding koffer
- Centrale vergrendeling
- Een of ander geluidssysteem met 6 boxen onder de hoedeplank (mss van alpine) maar dat moet ik nog even bekijken
- Onderaan de deur zitten deurstijlen met 'M-technic' op in de M-kleuren

Voor de rest wat standaard IS dingen zoals m-tech ophanging natuurlijk, 14'' bbs-jes en de bekende lipjes.

En hij rijdt als een droom! :D
Foto's volgen nog na een goede poetsbeurt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 20:47
Leuke hokken inderdaad, hoeveel power heeft deze? de 2 liter heeft 140pk toch? Ik heb wel eens gehoord dat het niet echt de meest betrouwbare blokjes zijn, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
418O2 schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 09:19:
Leuke hokken inderdaad, hoeveel power heeft deze? de 2 liter heeft 140pk toch? Ik heb wel eens gehoord dat het niet echt de meest betrouwbare blokjes zijn, klopt dat?
1.8 4 cilinder 16 klepper met 140 pk.. :)
W3lta schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 01:32:
[...]

Waar heb je die vandaan? Ik ben ook wel geïnteresseerd om die bij de mijne erin te klikken!
Ze worden zo nu en dan aangeboden op marktplaats.. Ik heb de mijne via een E30 forum weten te bemachtigen.. Je moet wel geluk hebben, want ze worden steeds schaarser.. :)

www.teamgenie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:20

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Naboo schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 23:52:
edit;

Ben nog even bij een andere BMW dealer langs geweest voor een 2nd opinion over mijn probleem.

Deze monteur vertelde mij dat mijn thermostaat stuk is. Het water circuleert niet meer, waardoor de vin als luchtkoeling dient.

Mijn motor komt gewoon op temperatuur zoals normaal. De kachel werkt ook gewoon nog, alleen op de warmste stand wordt het niet de bekende kreeftenkookpan als voorheen. Er blijft naast de warme lucht ook een deel koude lucht naar binnen komen.
Thermostaat stuk is heel makkelijk op te lossen, of hij blijft open staan, en je motor wordt traag warm, of hij blijft dicht zitten, en je motor wordt snel TE warm. Dicht zitten merk je aan het feit dat de leidingen vanaf je thersmostaat gewoon koud blijven, ipv mee opwarmen. Hoe dan ook, thermostaat vervangen.
Want van iedereen om me heen die toch wel redelijk tot veel verstand hebben van auto's, zeggen dat de vin totaal NIET draait als de visco koppeling stuk is. Bij mij draait ie juist WEL continue. En draait mee op het aantal toeren dat de motor draait. Dus bij het optrekken draait dat ding als een gek.
En zodra ik me koppeling intrap dan draait rustig mee op het stationair draaien van de motor.
Kan alletwee. De visco kan stuk zijn en dat hij niet meer pakt, dus niet meer draait, en de visco kan stuk zijn dat hij vast zit, en dus niet meer loslaat en altijd op toeren meedraait. Zelf heb ik al 2x (verschillende auto's) dat laatste gehad.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
de 316i is terug!

Link
BMW voegt de 316i aan het leveringprogramma toe. Die heeft het allergroenste milieulabel maar is nou niet bepaald een sprinter.
BMW heeft de 316i aan het programma toegevoegd. Het is voor het eerst sinds 2005 dat dit historische typeplaatje weer op de achterklep van een 3-serie wordt geschroefd. De simpelste onder de 3-series heeft een prijs van 32.450 euro en is te leasen vanaf 599 euro per maand. De bijtelling bedraagt 284 euro per maand. Zijn energielabel A levert dit heilige boontje 1.400 euro milieusubsidie op.
De standaarduitrusting van de 316i is gelijk aan die van de andere viercilinder modellen van de 3-serie. Het gemiddelde verbruik van de 122 pk sterke 1,6-liter is 5,9 liter op 100 kilometer. De maximale trekkracht is 160 Nm. De 316i kan 210 km/u en sprint in 10,9 seconden van 0 naar 100 km/u.
Vergis je niet: dit is de motor die ook wordt gebruikt in de BMW 116i en is dus niet de PSA-motor die ook in de Mini Cooper wordt gebruikt. Je rijdt dus wel in een échte BMW, al is het maar een 316i.
toch leuk voor de lease denk ik. niet snel maar het rijdt wel BMW like (en niet Peugeot like, ondanks de motor) hoop ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 14:31

RSP

Misschien misten ze toch de sales van het entry-level publiek. Lijkt me geen verkeerde zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

DuDePrOdUcTiOnS schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 13:18:
1.8 4 cilinder 16 klepper met 140 pk.. :)
136pk ;) Maar in vergelijking met de 2.0 6-in-lijn is hij een stuk luider, maar ook een stuk krachtiger en veel zuiniger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

32K .. wat rij je daar in Duitsland voor? Of in de States?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de States: http://autos.yahoo.com/new_cars.html

Hummer :')
BMW 535i
Corvette
etc.

Ziek eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

418O2 schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 16:04:
de 316i is terug!

Link

[...]

toch leuk voor de lease denk ik. niet snel maar het rijdt wel BMW like (en niet Peugeot like, ondanks de motor) hoop ik
Het is een echte BMW motor, geen Mini/PSA motor. :) Autoweek heeft het er nog speciaal bijgezet.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
misschien moest ik maar eens gaan lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

GaMeOvEr schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 14:11:
[...]

Thermostaat stuk is heel makkelijk op te lossen, of hij blijft open staan, en je motor wordt traag warm, of hij blijft dicht zitten, en je motor wordt snel TE warm. Dicht zitten merk je aan het feit dat de leidingen vanaf je thersmostaat gewoon koud blijven, ipv mee opwarmen. Hoe dan ook, thermostaat vervangen.

[...]

Kan alletwee. De visco kan stuk zijn en dat hij niet meer pakt, dus niet meer draait, en de visco kan stuk zijn dat hij vast zit, en dus niet meer loslaat en altijd op toeren meedraait. Zelf heb ik al 2x (verschillende auto's) dat laatste gehad.
Weer even een update:

Soms dan doet de fan gewoon zoals ie het voorheen altijd deed.
Zo ook vandaag. Wat me opvalt is dat zodra ik een bocht naar rechts neem, waardoor de auto dus naar links gaat hellen, dat dan de fan continue gaat draaien. Zo ook dus vandaag.
Op zich komt dit dan wel weer overeen met het thermostaat verhaal, want de ene kant was warm (links als je in de auto zit) en de rechter buis was koud. Dus met de auto naar links hellend waardoor dus het water "uit" de motor loopt wat er voor zorgt dat de fan continue aanslaat.

Maar goed, ik heb inmiddels de thermostaat klaar liggen en de visco koppeling heb ik kunnen vinden voor 69 euro. Dus die komt er ook aan.
Alleen laat nou net 2 km voordat ik thuis kom me motor onwijs gaan horten en stoten, nou ja, maar "bokken" eigenlijk met een enorme brom als ik dus gas geef om te gaan rijden EN ben ik een zooi vermogen "kwijt".

Dit moet wel te maken hebben met het feit dat het motor blok niet alleen kracht kwijt is aan de aandrijving, maar natuurlijk ook aan die stomme fan die continue meedraait met het aantal toeren van de motor.
Ofwel, hoe meer gas ik gaf, hoe harder de fan meedraaide. Uiteraard heb ik wel de hele tijd zo netjes mogelijk gereden om de boel niet te overbelasten, maar blijkbaar heeft dat rustige rijden (lees, vroeg schakelen om de toeren laag te houden) niet geholpen en staat me auto precies voor me deur stil.

Gelukkig zijn beide onderdelen voor de deur te vervangen, dus ik hoop maar de me visco koppeling er snel is en dat de schade beperkt is gebleven. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Je fan neemt niet zoveel vermogen weg dat je motor gaat horten en stoten... Daar is meer aan de hand.
Wat betreft die visco, het kan inderdaad beide kanten op. Hij kan vastslaan (bij jou het geval) of helemaal los lopen. Dat laatste gebeurt vaker, omdat het vet op den duur verdwijnt, en daarmee het visco-deel van de koppeling in de fan. Maar het blijft een mechanisch deel, en mechanische delen kunnen altijd vastlopen.

Wat betreft je thermostaat, ik weet helaas niet welke e36 je precies hebt, maar even een kort vergelijk met mijn E36 316i. Ik heb mijn hele koelsysteem al een keer ontmanteld en weet daardoor precies hoe de leidingen in een 316i lopen (en waarschijnlijk verschilt dat niet veel van de grotere blokken). Bij mij lopen de leidingen voor de interieurverwarming rechtstreeks van het blok het interieur in, buiten de thermostaat om. Het enige wat via de thermostaat loopt is namelijk het water dat door de radiateur gaat. Ik weet dit 100% zeker, want ik heb afgelopen zomer door een afgebroken aansluiting van de interieurverwarming, stil langs de A12 gestaan... Deze zat recht achterop het blok.

Aangezien je auto niet heel heet wordt van binnen, verwacht ik dat je thermostaat open blijft staan, waardoor het koelwater te koud blijft (geholpen door een overactieve fan). Of je hebt door een oververhitting een keer, een luchtbel in het systeem zitten, waardoor de koeling ernstig verstoord is.

Ik hoop voor je dat de schade inderdaad beperkt is, maar een tegensputterende motor klinkt niet goed...

1 tip van mij, haal voor je koelwater, antivries van BMW zelf. De slangen en aansluitingen op het blok vinden het niet fijn als er universele koelvloeistof doorheen stroomt en kunnen uitdrogen daardoor (zie mijn eerdere ervaring op de A12). Het is iets duurder, maar komt de betrouwbaarheid wel ten goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Grappig, mijn auto was destijds (1994) 30.000 euro. Die 316i begint bij 32.000 euro.

Is over 13 jaar een 316i 47.000 euro (prijs van de instap 5-serie nu) denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Niet online
Reken 2% inflatie per jaar gemiddeld, en zo gek is die prijs niet.
32000 * 1.02^13 = 41395. Tel daarbij op dat de prijzen voor grondstoffen explosief zijn gestegen de afgelopen 10 jaar, en die prijs is ineens helemaal niet meer zo gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

En vergeet niet dat de 3-serie met de introductie van de 1-serie een stapje omhoog heeft gemaakt. In 1994 was de 3-serie het instap model van BMW. Hij is nu langzaam het plekje over aan het nemen van wat 10 jaar geleden de 5-serie was. Daarnaast, zoals Plague ook al aangeeft, inflatie en prijsstijging van grondstoffen doen ook een hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Over 1-serie gesproken.. wat mij opvalt is dat kort na de introductie van de 1-serie het hier in Duitsland werkelijk 1-series regende.. je ziet die dingen werkelijk overal. Maar ik moet nog de eerste 1 Coupe n het wild zien.... Zijn er zulke wachttijden dan? Ik kan mij toch niet voorstellen dat er geen belangstelling voor is, ik vind het een schitterend leuk scheurijzer, doet me toch weer een beetje aan de 2002 of wellicht de E30 denken. :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik persoonlijk vind de gewone 1 leuker dan de coupé, vind de coupé meer een mislukte minisedan. Maar dat is natuurlijk puur mijn mening ;) Daarnaast kom je met de 1 coupé wel heel dicht in het prijsbereik van de 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Nou hier in Duitsland is een 135i duurder dan een 320d Coupe.. sterker nog, voor 8000 euro meer heb je een 335i Coupe! Maar zo'n klein BMWtje met 306 pk lijkt mij toch wel erg leuk :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik was op Schiphol en dacht, kan ik meteen een plaatje schieten:

Afbeeldingslocatie: http://img120.imageshack.us/img120/9890/bimmer01uo6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img90.imageshack.us/img90/6608/bimmer02rp0.jpg

Vrouw en kind inclusief ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-09 20:49
@Wekkel: wat voor camera had je bij je dan? Want die kerel staat een beetje jalours te kijken met zijn 300mm :9 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Mooie touring :) Hoop dat ik je nog een keertje tegen kom zodat ik hem in het echt kan bewonderen ;)

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

flo_ schreef op zondag 06 januari 2008 @ 18:34:
@Wekkel: wat voor camera had je bij je dan? Want die kerel staat een beetje jalours te kijken met zijn 300mm :9 :P
Volgens mij zie ik daar een dikke L lens bij die kerel. Die zal smalend naar mijn Sigma APO 70-300 lensje hebben gekeken ;)

Zie: Wekkel in "[verzamel] Jouw vliegtuigfoto's deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik heb een klein probleempje en weet niet goed waar ik het moet zoeken of op moet lossen.
Ik kwam er afgelopen kerst achter dat de uitlijning van m'n auto blijkbaar niet helemaal in orde is. M'n linker achterwiel is namelijk scheef aan het afslijten (er zit nu zo'n 2 mm verschil tussen de binnen- en de buitenkant van het wiel, waarbij de buitenkant harder slijt). Dit is in een relatief korte tijd gebeurt, want toen ik deze band afgelopen oktober monteerde was hij nog wel vlak. Misschien dat de slijtage nu wat meer opvalt, omdat het een winterband is en op deze het moment wat harder slijt door de hogere temperaturen, maar helemaal goed is het niet.
Het opvallende is, dat ik er tijdens het rijden helemaal niks van merk. Ik kan bij 120km/u m'n stuur los laten, en de auto blijft netjes rechtdoor rijden. Als hij al iets afwijkt is het altijd naar rechts, wat eerder met de helling van het wegdek te maken heeft, dan de uitlijning.

Nu is het wel zo, dat toen ik de auto kocht een jaar geleden, de linker achterband die er toen onder zat ook al slecht was, en ongelijke slijtage vertoonde, maar ik ging er toen vanuit dat dat kwam omdat die band porreus/lek was, en per dag 0,5bar aan druk verloor, maar er lijkt nu toch iets meer aan de hand te zijn.

Ik betwijfel het alleen of uitlijnen dit op kan lossen, omdat de achteras van een E36 compact niet uitgelijnt kan worden. Alle correcties moeten dus op de vooras gebeuren, maar daar heb ik normale slijtage. Ik ben dus bang dat m'n auto bij een vorige eigenaar een keer een tikje tegen de achteras heeft gehad, waardoor de draagarm of het sub-frame links achter iets ontzet is geraakt. Een andere mogelijkheid is dat de ophangrubbers door hun leeftijd (ruim 12, bijna 13 jaar) uitgedroogd zijn en vervangen moeten worden.

Wie kan er vertellen wat m'n opties zijn hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Een tijdje terug vroeg iemand mij om een website waarop alle E36 ophangingen beschreven werden, met daarbij alle bekende probleempunten. Ik weet alleen niet meer wie, dus ik roep het gewoon lekker door het topic heen :p
Ik heb hem inmiddels namelijk weer terug gevonden (kostte wat moeite, maar ik had hem zelf ook weer nodig vanwege het bovenstaande verhaal...), alleen het is wel in het Deutsch...

http://www.bmw-syndikat.d...ahrwerk/fahrwerk_e36.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Hmm, het zat er aan te komen, maar de deurvanger van de bestuurdersportier heeft het opgegeven. Het bevestigingspunt in de deur zelf is echt kapot (metaal scheurde al uit), dus daar valt weinig aan te doen vrees ik. Bijkomend punt is dat het raam niet helemaal meer naar beneden kan, hij blijft net onder halverwege hangen.

Dat wordt dus op zoek naar een oplossing waarmee ik kan leven (zolang het raam maar werkt dus) ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Wekkel op 09-01-2008 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

deepbass909 schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 10:30:
Ik heb een klein probleempje [....]
Wie kan er vertellen wat m'n opties zijn hiervoor?
Dat was ik, die ernaar vroeg ;)

Maar ik heb nu mijn winterbanden eronder gehangen en het trekken naar rechts en het gehuil is weg :O
Ik maak daaruit op dat bij de andere banden waarschijnlijk gecupped zijn ofzo en dat daar het gehuil vandaan komt. Van mijn andere wielen was de linker achterband scheef afgesleten, maar ik denk dat dat komt door een andere auto waar deze wielen op hebben gelegen. Ik heb deze auto namelijk een maand of 6 geleden gekocht en kan niet vertellen of die banden die slijtage hebben opgelopen op mijn auto of op een andere.
Voor mij is het nu dus even afwachten hoe mijn winterbanden slijten en straks bij de bandenwissel nwe banden op mijn andere velgen leggen.
In jouw geval zou ik toch je achterkant eens laten meten door iemand die kan uitlijnen. Je kan het dan wellicht niet stellen, maar je weet dan wel of het ook echt allemaal scheef staat zoals je zelf denkt...
Succes ermee, en thx voor de link ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Laatst online: 12-09 13:17
Het BMW-feest gaat door, April/Mei is het zover :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ah, dan heb ik nog even om 2 velgen opnieuw te laten spuiten/coaten en m'n interieur weer op orde te krijgen. Dat is ook gelijk een mooie tijd om de smalle winterbandjes te vervangen voor z'n normale brede sloffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
ConZito schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 12:54:
Het BMW-feest gaat door, April/Mei is het zover :)
BMW FEEST!?!?!?

heb ik iets gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Laatst online: 12-09 13:17
Alsin, ik ga dan ook BMW rijden ;) Prive BMW feest zeg maar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
gadverdamme

;)

[ Voor 21% gewijzigd door 418O2 op 10-01-2008 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Heuving schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 15:41:
[...]
BMW FEEST!?!?!?

heb ik iets gemist?
Feest? Waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

ja, meer info over het feest please.....

:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw
  • Laatst online: 02:20

Zeeuw

5.6

Ja idd! Ik lust graag appel-kruimel bij mijn koffie!

Vandaag trouwens mijn vriendin naar de keuring gebracht en gelijk een grote beurt...
Kwaaltjes die ik had opgeschreven:
Versnellingsbak maakt schrapend geluid in D, niet in S of Man., of ze de versnellingsbakolie wilde verversen incl de filters! Olie kost rond de 20 euro per liter en er kan 9 liter in...
ABS sensoren, later kwam ik erachter dat ik PDC sensoren bedoelde (al die afkortingen ook |:( ), dus snel bellen, krijg reactie: Ja ik had al gemerkt dat PDC een storing gaf, en aangezien ABS geen storing gaf wisten al wat je bedoelde! (Had em er eerder dit jaar al eens weggebracht voor PDC)

Verder had hij nog het volgende te melden, wat me meer zorgen baarde:
De kleppendekselpakking was lek, was in heel NL niet op voorraad, maar komt dan morgen ergens....
En, er zaten OPEL! U leest het goed, OPEL bougies in! Die waren nog niet eens goed vastgedraaid ook!
Leuk, occasions waar het onderhoudsboekje gewoon netjes is ingevuld...
Verder kwamen ze nog wat andere rare dingen tegen...maar die worden gewoon verholpen!

Hij staat overigens bij van Ooijen in Asten! Fijne garage, geen dealer maar wel verstand van BMW's!

[ Voor 91% gewijzigd door Zeeuw op 10-01-2008 20:20 ]

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-09 00:04

Haha, enorm zonde van de bmw. Had liever dat ze het met mijn compact deden. Dan nam ik deze bmw wel :P

@ Deepbass:

Ben net even de startpost door aan het lezen. Mooie compact. Heb je achter ook witte knipperlicht gedeeltes?

[ Voor 13% gewijzigd door Moffin op 10-01-2008 21:05 ]

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zeeuw schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 20:13:
Ja idd! Ik lust graag appel-kruimel bij mijn koffie!

Vandaag trouwens mijn vriendin naar de keuring gebracht en gelijk een grote beurt...
Kwaaltjes die ik had opgeschreven:
Versnellingsbak maakt schrapend geluid in D, niet in S of Man., of ze de versnellingsbakolie wilde verversen incl de filters! Olie kost rond de 20 euro per liter en er kan 9 liter in...
ABS sensoren, later kwam ik erachter dat ik PDC sensoren bedoelde (al die afkortingen ook |:( ), dus snel bellen, krijg reactie: Ja ik had al gemerkt dat PDC een storing gaf, en aangezien ABS geen storing gaf wisten al wat je bedoelde! (Had em er eerder dit jaar al eens weggebracht voor PDC)

Verder had hij nog het volgende te melden, wat me meer zorgen baarde:
De kleppendekselpakking was lek, was in heel NL niet op voorraad, maar komt dan morgen ergens....
En, er zaten OPEL! U leest het goed, OPEL bougies in! Die waren nog niet eens goed vastgedraaid ook!
Leuk, occasions waar het onderhoudsboekje gewoon netjes is ingevuld...
Verder kwamen ze nog wat andere rare dingen tegen...maar die worden gewoon verholpen!

Hij staat overigens bij van Ooijen in Asten! Fijne garage, geen dealer maar wel verstand van BMW's!
Tsjah... Dat er opel op staat zegt niks...

Waarschijnlijk ook gewoon Bosch of Denso...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
  • Laatst online: 04-08 21:37
jij wordt toch ook niet blij als je een tommy hilfiger suit haalt en het een wibra blijkt te zijn !?
Pagina: 1 ... 7 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.