Het grote BMW topic, deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 15 Laatste
Acties:
  • 27.077 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 20:47
Fünfer Reihe!

Lachen wat! Denk dat die ouwe bak van jou eerder vol staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Iig mijn dashboardkastje. :P

(moet de rubbers eens nakijken. ;) )

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Zeeuw schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 21:40:
De 4.4l heeft, net zoals de eerdere 4.0l ook 286pk, alleen het koppel is van 400 naar 440Nm gegaaan.
Toch 10% meer koppel, netjes. Voorlopig hoef ik geen keuzes te maken, maar mocht het zover zijn wordt het hard tobben over (hopelijk) een E39 540i, 530i of 530d. Laat ze eerst maar eens in waarde dalen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:59

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Wekkel schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 21:25:
Ik hou de boel liever heel :7 Gewoon 'cruisen' bevalt mij heel goed.
Als ik een mooie 635csi had zou ik hem ook heel houden, maar met deze 520i durf ik nog wel gek te doen. Hij moet nog maximaal 5 jaar mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donderdag gezien dat een nieuwe ijsblauwe M3 Coupé werd afgeleverd bij Martinistad Groningen :D
Hele vette bak!

Heeft iemand trouwens ervaring met het plaatsen van een cd wisselaar in een 2003 E39 525D touring?
M'n pa wil er in principe wel een wisselaar in, maar kan dit zomaar?
Ik heb wel gezien dat als je een bmw hebt met DSP, dan wordt de keuze meer beperkt, maar bij ons is dat dus niet het geval.
Of heeft iemand hier misschien nog eentje liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Wekkel schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 08:46:
[...]

Toch 10% meer koppel, netjes. Voorlopig hoef ik geen keuzes te maken, maar mocht het zover zijn wordt het hard tobben over (hopelijk) een E39 540i, 530i of 530d. Laat ze eerst maar eens in waarde dalen :P
Als ik toch nog een leasebak krijg, dan komt mijn 530d vrij O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 13:40:
Donderdag gezien dat een nieuwe ijsblauwe M3 Coupé werd afgeleverd bij Martinistad Groningen :D
Hele vette bak!

Heeft iemand trouwens ervaring met het plaatsen van een cd wisselaar in een 2003 E39 525D touring?
M'n pa wil er in principe wel een wisselaar in, maar kan dit zomaar?
Ik heb wel gezien dat als je een bmw hebt met DSP, dan wordt de keuze meer beperkt, maar bij ons is dat dus niet het geval.
Of heeft iemand hier misschien nog eentje liggen?
dat kan ja - ik heb m helaas niet meer..

Waarom geen ipod aansluiting ? gaat via dezelfde connector als de cd wisselaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SileX schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 18:06:
[...]

dat kan ja - ik heb m helaas niet meer..

Waarom geen ipod aansluiting ? gaat via dezelfde connector als de cd wisselaar.
Waar kan ik die verloopstukjes krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pavla
  • Laatst online: 08-08 23:23
Verwijderd schreef op zondag 02 december 2007 @ 16:23:
[...]

2e hit zou je op weg moeten helpen :)

En als de dealer te duur is, is een search op ebay misschien wat?

[ Voor 10% gewijzigd door Pavla op 02-12-2007 16:27 ]

Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 02 december 2007 @ 16:23:
[...]

ik had m via de dealer in Alkmaar. Het is volgens mij een Dension. Kosten rond de 180 euro volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 09:55
Ik heb sinds een paar maandjes een lease auto. Aangezien ik graag op de feiten vooruit loop zit ik uiteraard al een beetje rond te kijken welke auto's ik interessant vind wanneer ik over 8 maanden een nieuwe auto mag uitzoeken. Nu ben ik persoonlijk erg gecharmeerd van de 118d. Zijn er hier mensen op tweakers die ervaring hebben met deze wagen? Andere auto's waar ik naar kijk zijn de Fiat Bravo en eventueel een Seat Leon. Uiteraard heb ik het internet al wat afgestruind naar tests, maar ik was gewoon benieuwd wat medetweakers ervan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:14

JdM

Humbled

EQJim schreef op zondag 09 december 2007 @ 11:42:
Ik heb sinds een paar maandjes een lease auto. Aangezien ik graag op de feiten vooruit loop zit ik uiteraard al een beetje rond te kijken welke auto's ik interessant vind wanneer ik over 8 maanden een nieuwe auto mag uitzoeken. Nu ben ik persoonlijk erg gecharmeerd van de 118d. Zijn er hier mensen op tweakers die ervaring hebben met deze wagen? Andere auto's waar ik naar kijk zijn de Fiat Bravo en eventueel een Seat Leon. Uiteraard heb ik het internet al wat afgestruind naar tests, maar ik was gewoon benieuwd wat medetweakers ervan vinden.
In een BMW geralateerd topic de keus geven uit:
1> Fiat ( :| )
2> Seat ( :? )
3> BMW
Ik snap dat je ervaring wilt horen van mensen die een 118D hebben gereden en daar kan ik je niet mee helpen.
Wat ik wel weet is dat je weinig ruimte achterin hebt, maar de RWD maakt dat ruimschoots goed :Y
Seat Leon heb ik zelf 60.000 km ervaring mee vanuit mijn werk en na 40K waren de stoelen al aan het kraken en de kunststof delen aan het verkleuren, ruimte achterin is ook magertjes.....
Fiat, ga ik niet eens wat van zeggen, is geen vergelijk met de twee bovenste imho, maar geen ervaring mee. Zullen best mensen zijn die erbij zweren :X

Ik wist het wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 21:05

4x2

lộn xộn quá

Lang leve het grootste voordeel van een oldtimer, je betaalt geen extra wegenbelasting op LPG 8)

Afbeeldingslocatie: http://www.zeke.nl/hosting/harrie/Divers/Gaassss.JPG

500 euro van het inbouwen is ook met een 6-7000km wel weer terugverdiend, dus daar is nog wel mee te leven ;)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Weet je toevallig nog een redelijk goeie 1602 staan? Ik heb iets goedkoops naast de 540 nodig.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Je kunt net zo goed een 2002 zoeken, vaak iets meer accesoires, draait duidelijk minder toeren op de snelweg (4000 vs 4600) en het verbruik ontloopt elkaar niet zo heel veel (qua snelheid opzich is een 1602 nog best vlot).
Of een E21 als je veel snelweg doet, een 02 is vaak nogal rumoerig boven de 100.

Maar ik weet zogauw niks te staan, kunt eens kijken op het 2e hands gedeelte van de bmw 02 club (www.bmw02club.nl)

Owja, als je dr 1 koopt:
Hoop dat je iemand kent die met plaatwerk/ijzer en een lasapparaat overweg kan (of dat je het zelf kunt).
En zoek voor de zekerheid een goedkoop adresje voor 20w50 olie, die ga je ws nodig hebben :P

[ Voor 21% gewijzigd door 4x2 op 10-12-2007 09:23 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 17:57

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Mijn auto is deze week voorzien van een nieuwe uitlaat :*) :

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/OBaCcHv46YcQHGl7fWXRXu2s/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kjWFu3nnGKQIcs2agGDEPcH2/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vNDYDsGkzy6SNstAHTlPGX2T/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kZeU4cig8mxI1TREZTzcJNFi/full.jpg

Na zeven verschillende dempers geprobeerd te hebben die allemaal een onacceptabele takkeherrie produceerden is uiteindelijk de originele demper aangepast om het geluid wat voller te maken met meer geroffel.

Volgende maand moet de auto klaar zijn en dan gaat ie naar Noorwegen voor het monteren van een compressor en het ontwikkelen van de benodigde software :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
Ze nemen er wel hun tijd voor of niet? :p En al die lettertjes op de achterklep, laat je die zitten?

Verder mooie bak hoor :)

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pavla
  • Laatst online: 08-08 23:23
En waar is je rechtervoorvelg gebleven?

Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

DuDePrOdUcTiOnS schreef op woensdag 12 december 2007 @ 18:59:
Ze nemen er wel hun tijd voor of niet? :p En al die lettertjes op de achterklep, laat je die zitten?
Ik had nogal wat pech. Eerst duurde het een eeuwigheid voordat de Mov'it-remmen waren geleverd, toen bleek na veel passen en meten dat het toch niet goed was en moesten ze teruggestuurd worden samen met een velg om nieuwe remmen in de fabriek passend te kunnen maken. Na vijf weken (de verwachte levertijd) bleek dat het pakket was kwijtgemaakt door UPS en nooit was aangekomen. Er was dus ook nog niet begonnen aan het maken van de remmen.

Hopelijk komt het spul er eindelijk over een paar weken en kan alles in elkaar geschroefd worden.

De velg die er nu rechtsvoor onder zit is afkomstig van Daniel's 645Ci.

Ondertussen laat ik er nog andere stoelen en gordels inzetten. Dit vergt ook weer het nodige onderzoek over hoe dit passend en werkend te maken inclusief stoelverwarming en de sensor onder de passagierstoel om te detecteren of er iemand op zit.

Stoelen en gordel:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8006bab5a2485a7c53d3eccaeb29bdb1/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fc7eab3aeda8e64edd215e176b0dbe61/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hRrOkLq9EdEzuPAylNbEHIRn/full.jpg

De stoelen worden in leer bekleed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Leuk tv kijken zo ;)

[ Voor 26% gewijzigd door B0MBACI op 12-12-2007 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Ziet er goed uit femme :) Welk bedrijf sleutelt die kompressor er op?

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kuipjes met een harnas is echt heel onpraktisch voor dagelijks gebruik. Kan je niet eens bij je radio of dashboardkastje ofzo.

Verder ziet ie er erg dik uit :Y Alleen vind ik die plastic achterspoiler vreselijk, maar ik vind eigenlijk elke Alpina achterlip lelijk.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Laatst online: 23:59

Wimo.

Shake and Bake!

Femme schreef op woensdag 12 december 2007 @ 19:14:
[...]

Ik had nogal wat pech. Eerst duurde het een eeuwigheid voordat de Mov'it-remmen waren geleverd, toen bleek na veel passen en meten dat het toch niet goed was en moesten ze teruggestuurd worden samen met een velg om nieuwe remmen in de fabriek passend te kunnen maken. Na vijf weken (de verwachte levertijd) bleek dat het pakket was kwijtgemaakt door UPS en nooit was aangekomen. Er was dus ook nog niet begonnen aan het maken van de remmen.

Hopelijk komt het spul er eindelijk over een paar weken en kan alles in elkaar geschroefd worden.

De velg die er nu rechtsvoor onder zit is afkomstig van Daniel's 645Ci.

Ondertussen laat ik er nog andere stoelen en gordels inzetten. Dit vergt ook weer het nodige onderzoek over hoe dit passend en werkend te maken inclusief stoelverwarming en de sensor onder de passagierstoel om te detecteren of er iemand op zit.

Stoelen en gordel:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

De stoelen worden in leer bekleed.
Ik hoop voor je dat er geen ellende komt met die matjes onder de stoelen. Ik heb die krengen al 2x vervangen in 1 jaar. Ze blijven kapot gaan ... net als de ABS sensoren en aansturing overigens. BMW :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

KappeNou schreef op woensdag 12 december 2007 @ 19:46:
Ziet er goed uit femme :) Welk bedrijf sleutelt die kompressor er op?
ESS Tuning

De basis is een compressor voor de M52 BMW-motoren waar het blok van mijn Alpina is afgeleid (mijn blok is gebaseerd op en S52B32 uit de Amerikaanse E36 M3 met 240pk die weer is afgeleid van de M32B28 uit de 328i). Er zullen waarschijnlijk wat aanpassingen gedaan moeten worden om alle onderdelen passend te krijgen. Verder moet er gesmede zuigers op maat gemaakt worden. Deze zijn nodig om de compressieverhouding te verlagen.

De compressor is een twinscrew Lysholm-compressor die is geïntegreerd in het inlaatspruitstuk.

Afbeeldingslocatie: http://www.esstuning.com/admin/upload/p_1_20061222002343.jpg
Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 20:06:
Kuipjes met een harnas is echt heel onpraktisch voor dagelijks gebruik. Kan je niet eens bij je radio of dashboardkastje ofzo.

Verder ziet ie er erg dik uit :Y Alleen vind ik die plastic achterspoiler vreselijk, maar ik vind eigenlijk elke Alpina achterlip lelijk.
3/4 van voren gezien vind ik de achterspoiler erg geslaagd, maakt de auto veel dikker dan een standaard Z4. Bovendien zorgt de spoiler voor een aanzienlijke hoeveelheid neerwaartse druk. Ik heb er wel eens aan zitten denken om het ding aan de achterkant glad te laten plamuren. Ik weet niet of zoiets haalbaar is.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/34753560dce6d197dd9d94cd9ee36e1f/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dUKTuKvBGz2MaCo2dUfjwycc/full.jpg

Wat betreft het harnas: de Schroth autocontrol is voorzien van een automatische gordelspanner die bewegingsvrijheid toelaat als je gewoon aan het cruisen bent en op slot gaan als er hoge g-krachten worden ondervonden. Hiermee zou ik niet het probleem moeten hebben dat ik volledig ingesnoerd zit als ik bijvoorbeeld wil inparkeren of een weg wil oversteken en voorover moet buigen om verkeer van rechts te kunnen zien.

[ Voor 19% gewijzigd door Femme op 12-12-2007 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Ziet er heel leuk uit :*) PKtje of 80 erbij?? Lekker veel koppel onderin

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is dan wel een handig systeem met die gordels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

KappeNou schreef op woensdag 12 december 2007 @ 21:23:
Ik vermoed wel iets meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

KappeNou schreef op woensdag 12 december 2007 @ 21:23:
De bedoeling is om er zo'n 450-490 pk van te maken.

Dankzij o.a. de stoelen, lichtgewicht LiFePO4-accu, remmen, schokdempers en Z4-M motorkap zal er het nodige gewicht uit de auto verwijderd worden zodat de power to weight ratio vergelijkbaar wordt met een F430 Scuderia en een Gallardo Superleggera 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:00

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zit dat nog een beetje die stoelen? Lijkt me vrij weinig aan in te stellen...

Nu ben ik zelf vrij kritisch vwb stoelen, maar kan me voorstellen dat je daar niet zomaar goed op zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik heb er tot nu alleen maar een avondje tv in gekeken en dat ging prima :) . Een auto hobbelt natuurlijk meer, vooral een verlaagde Z4. Hoe dat gaat werken moet ik nog zien. Erg comfortabel zullen ze niet zijn vanwege het dunne laagje vulling. De standaard sportstoelen zijn echter ook niet erg comfortabel. De hoofdsteunen hebben zelf helemaal geen vulling. Het is de bedoeling om de stoelen van iets meer vulling te voorzien als ze bekleed worden. Nadat ik had gelezen over de toepassing van traagschuim in de stoelen van de Koenigsegg CCX heb ik de VS een stuk traagschuim van 16mm dik besteld.

De zijdelingse steun van de Recaro's is subliem en het gewicht is laag (10,1 kg per stoel tegenover 28,5kg voor de sportstoel met elektrische verstelling). Hier komt nog wel 4kg bij voor de vloerbevestigingsadapter en de gordel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Ik ben zeer benieuwd of dat wat is 450+ PK in een Z4 :9 Heb je al andere diff? Moet een flink project zijn. Alles veranderen anders loopt die flink in de soep denk ik

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Waar laat je dat doen dan? Kan een beetje bekleder toch meteen doen, dat vullen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Erg vet allemaal, maar gaat een cabrio niet gruwlijk wringen in de bochten bij het geweld die het extra vermogen met zich mee gaat brengen? En op een cirquit rondrijden met zo veel power, maar zonder dak en rolkooi geeft ook niet echt een veilig gevoel lijkt me....(afhankelijk van hoe je rijd natuurlijk). Op de opebare weg zul je misschien 2% van de tijd kunnen benutten wat je onder achterwerk hebt.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, opzich kun je natuurlijk wel aardig wat verstevigingen kwijt op zo'n model... Neerklapbare achterbank zit er niet in, dus daar kun je al een hoop winst halen...

Zooitje doorlassen en het zal best stevig zijn ;)

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

KappeNou schreef op woensdag 12 december 2007 @ 23:15:
Ik ben zeer benieuwd of dat wat is 450+ PK in een Z4 :9 Heb je al andere diff? Moet een flink project zijn. Alles veranderen anders loopt die flink in de soep denk ik
Ik heb er al een sperdifferentieel in zitten van Drexler. Ik heb toen ook de eindoverbrenging laten verkorten met zes procent wat met veel meer vermogen erbij niet echt handig is. Ik wist nog niet wat ik nu van plan ben :) .
Bram77 schreef op woensdag 12 december 2007 @ 23:56:
Erg vet allemaal, maar gaat een cabrio niet gruwlijk wringen in de bochten bij het geweld die het extra vermogen met zich mee gaat brengen? En op een cirquit rondrijden met zo veel power, maar zonder dak en rolkooi geeft ook niet echt een veilig gevoel lijkt me....(afhankelijk van hoe je rijd natuurlijk). Op de opebare weg zul je misschien 2% van de tijd kunnen benutten wat je onder achterwerk hebt.
De Z4 heeft voor een cabrio een zeer goede torsiestijfheid. De coupé zal ongetwijfeld iets stijfer zijn. Ik heb nooit een gebrek aan torstiestijfheid bij de roadster ervaren.

Vergeleken met een vierzits badkuip is de opening veel kleiner en is er meer ruimte voor verstevigingen. Een hoge middentunnel is bijv. geen probleem ivm ontbreken van een achterbank. Plaatje van het chassis:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9gpSHPeZMkK2NV9NN7z216Mi/full.png

Het voordeel van een roadster is dat de beleving veel intenser is dan in een coupé met een dak erop. Het uitlaatgeluid komt je ongefilterd tegemoet als het dakje open is.

[ Voor 7% gewijzigd door Femme op 13-12-2007 00:30 ]

• Heuving
  • Laatst online: 10-09 13:12
Femme schreef op woensdag 12 december 2007 @ 18:37:
Mijn auto is deze week voorzien van een nieuwe uitlaat :*) :

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Na zeven verschillende dempers geprobeerd te hebben die allemaal een onacceptabele takkeherrie produceerden is uiteindelijk de originele demper aangepast om het geluid wat voller te maken met meer geroffel.

Volgende maand moet de auto klaar zijn en dan gaat ie naar Noorwegen voor het monteren van een compressor en het ontwikkelen van de benodigde software :9.
Echt een fantastisch aparaat.
Wat je zegt over de power to weight ratio, is ook wel echt dik.

Soms zie je van die Z4's rijden (o.a. 1 in noordhove) die van alles wat hebben. Hamann zijkantje, alpina bumpertje, e.d. Maar deze is toch wel echt netjes :)

ik zeg, wanneer is de eerste Tweakers BMW meeting? ;)

off-topic: hebben wij dezelfde versterker? ;) Harman Kardon AVR 345? heb m in combo met JBL speakers. weet niet welk type, iig van hout en niet van die satelliet dingen.

[ Voor 6% gewijzigd door Heuving op 13-12-2007 11:31 ]

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Zeeuw schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 21:40:
De 4.4l heeft, net zoals de eerdere 4.0l ook 286pk, alleen het koppel is van 400 naar 440Nm gegaaan.
In de 740 zijn ze vanaf 98 naar de 4.4l gegaan!
Als het goed is, is dat dezelfde motor als in de Vijver!
Volgens BMW heeft dat blok 286pk net als de oude 4.0 liter maar dat werd alleen om marketingtechnische redenen gezegd (om de V12 niet teveel in de weg te zitten).
De 4.4l's hebben eigenlijk 306pk.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 15:55

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Heuving schreef op donderdag 13 december 2007 @ 10:45:
[...]

Echt een fantastisch aparaat.
Wat je zegt over de power to weight ratio, is ook wel echt dik.

Soms zie je van die Z4's rijden (o.a. 1 in noordhove) die van alles wat hebben. Hamann zijkantje, alpina bumpertje, e.d. Maar deze is toch wel echt netjes :)

off-topic: hebben wij dezelfde versterker? ;) Harman Kardon AVR 345? heb m in combo met JBL speakers. weet niet welk type, iig van hout en niet van die satelliet dingen.
Zet het op, zou ik zeggen, ik zorg dat ik er dan in iedergeval bij ben 8)
(moet nog wel m'n treeplank gefixt hebben voor die tijd...)

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• 418O2
deepbass909 schreef op donderdag 13 december 2007 @ 12:28:
[...]

Zet het op, zou ik zeggen, ik zorg dat ik er dan in iedergeval bij ben 8)
(moet nog wel m'n treeplank gefixt hebben voor die tijd...)
ik ben ook voor

• KappeNou
Heuving schreef op donderdag 13 december 2007 @ 10:45:

Die in noordhove is imo ook wel heel netjes :9 Die mist alleen die powers.. Heeft alleen chip, schiknokassen, ander programma in ze automaat en nog wat kleine dingetjes.

BMW meeting lijkt me ook wel leuk, ook al ben ik niet echt de die hard bmw fan ;)

[offtopic] Ziet er meer uit als een AVR 445, 645 of 745 (details)

>PC specs<

• Heuving
KappeNou schreef op donderdag 13 december 2007 @ 14:03:
[...]

Die in noordhove is imo ook wel heel netjes :9 Die mist alleen die powers.. Heeft alleen chip, schiknokassen, ander programma in ze automaat en nog wat kleine dingetjes.

BMW meeting lijkt me ook wel leuk, ook al ben ik niet echt de die hard bmw fan ;)

[offtopic] Ziet er meer uit als een AVR 445, 645 of 745 (details)
je kan gelijk hebben over die versterker ja.
Bij de AVR 345 heb je aan de voorkant aansluitingen, bij versies daarboven niet.

Ik ben alleen niet zo'n meeting organisator :D lijkt mij dan ook wel een goed idee.
Misschien toch even nadenken hoe dat in het vat te gieten valt.

• KappeNou
datum, tijd en plaats noemen ;)

b.v. beetje midden van NL. de meern bij utrecht is een mooie plaats daarvoor

>PC specs<

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
De Meern lijkt me leuk :)

Ioniq 5 P45

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Wie weet, staat dr iig een goedkoop wrak bij :P
En zet je auto op de recirculatie als ik in de buurt ben, olieverbruik roels >:)

al heb ik m zowaar weer eens gewassen vandaag, had ie verdiend ofzo

[ Voor 64% gewijzigd door 4x2 op 13-12-2007 21:12 ]

leeg

• deepbass909

deepbass909

De Meern is super, precies tussen m'n huidige en m'n nieuwe woonplaats in.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
2 dingetjes

1. Nattigheid binnen

Mijn voorruit is wel eens echt nat van binnen. Dan hangen de druppels er aan. Hoe kan dat? Is de auto ergens niet dicht dan ofzo?

2. De Airco op de voorruit

Die blaast vrij zacht. Uit de middelste komt veel en hard lucht, bij het raam echt weinig. Zit er dan wat verstopt ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Heuving schreef op donderdag 13 december 2007 @ 14:22:
[...]

je kan gelijk hebben over die versterker ja.
Bij de AVR 345 heb je aan de voorkant aansluitingen, bij versies daarboven niet.
Het is een AVR 435 :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
418O2 schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 14:39:
2 dingetjes

1. Nattigheid binnen

Mijn voorruit is wel eens echt nat van binnen. Dan hangen de druppels er aan. Hoe kan dat? Is de auto ergens niet dicht dan ofzo?

Die blaast vrij zacht. Uit de middelste komt veel en hard lucht, bij het raam echt weinig. Zit er dan wat verstopt ofzo?
Gooi de motorkap eens open en kijk of er bij de inlaten van de ventilatie veel troep ligt (dit houdt lucht tegen én kan als het de afwateringskanalen verstopt vochtproblemen binnenin de auto opleveren)

Heb er met m'n Golfje last van, maar zal met een BMW ook een reden kunnen zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
2 dingetjes

1. Nattigheid binnen

Dan zet je de schuif van de middenroosters dicht? Check car manual voor de juiste stand van de rooster selector.
Wat betreft vocht, niet toevallig recirculatie aan staan? Verder even overal onder het tapijt controleren op vocht. Misschien zit er ergens een lek? Dit werkt vooral goed na het autowassen, overal spuiten en dan controleren. ;)

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
Femme hoe zit het met bv het achterstel/ophanging/draagarmen enzo?
Met zo'n forse vermogens verhoging gaat dat het ook allemaal wat zwaarder krijgen, of is dat al redelijk sterk van origine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
wimpie schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 15:24:
[...]

Dan zet je de schuif van de middenroosters dicht? Check car manual voor de juiste stand van de rooster selector.
Wat betreft vocht, niet toevallig recirculatie aan staan? Verder even overal onder het tapijt controleren op vocht. Misschien zit er ergens een lek? Dit werkt vooral goed na het autowassen, overal spuiten en dan controleren. ;)
Recirculatie staat sowieso uit. Geen nattigheid na het wassen. Stand is goed, maar er komt weinig lucht uit...

ik ga wel kijken of er iets verstopt is. voordeel van de belachelijk lichte motor van mijn wagen is dat je veel ruimte hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Laatst online: 23-08 23:57
Ik zit na mijn Polo TDI (jaja :+) te loeren op een cabriolet, liefst achterwiel aangedreven. Dan heb je een aantal alternatieven (niet veel) waaronder een BMW Z3. Maar waarom zijn die auto's met name in Duitsland best wel goedkoop? Is daar iets mee? Ik ga dan uit van een budget van 10k tot 12k euro.

Ben ik naief? :+

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
RobertJ schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 15:43:
Ik zit na mijn Polo TDI (jaja :+) te loeren op een cabriolet, liefst achterwiel aangedreven. Dan heb je een aantal alternatieven (niet veel) waaronder een BMW Z3. Maar waarom zijn die auto's met name in Duitsland best wel goedkoop? Is daar iets mee? Ik ga dan uit van een budget van 10k tot 12k euro.

Ben ik naief? :+
Omdat ze daar geen BPM hebben en een lager BPM tarief hanteren. Een extra gevolg daarvan is dat bijna iedereen er nieuw rijdt en de tweedehands auto's minder goed te verkopen zijn -> lagere prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Laatst online: 23-08 23:57
Vergat ik dat nog even te melden! Daar hield ik uiteraard al rekening mee! Maar je hebt het over auto's van 96 tot ongeveer 2000 en dus bij invoering een fikse BPM korting.

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

2 dingetjes

1. Nattigheid binnen

Ik zal je uit een droom helpen, geen enkele auto is dicht ;)
Maar misschien dat je luchtbak voor de interieur ventilator vol troep zit? Daardoor kan regenwater er niet meer uit weg lopen en kan er extra waterdamp in het interieur terecht komen. Bij mij zat die bak echt helemaal vol met troep van coniferen, dus check dat eens.
Verder is het misschien de moeite waard om de panelen van je deur eens los te halen en te kijken of er water langs je raam via de deur naar binnen kan komen. Bij een flinke regenbui kan er best wel wat water in de deur komen te staan (ik denk dat met buien zoals in het begin van deze maand, ik regelmatig een laagje water erin had staan...) Als dan de schuimlaag niet goed dicht zit, kan op die manier ook water naar binnen komen.

Dat is bij mij ook nog een probleem... mijn blower blaast ook vrij zacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
dat is het dan denk ik. Zitten vaak blaadjes rond de motorkap. haal ze daar wel weg maar misschien komen ze op plekken waar ik niet kijk.

Ik had ook niet de illusie dat mijn wagen dicht is hoor :), maar iig dicht genoeg om geen opening naar buiten te hebben

Ik heb een (overigens goed werkend) airco, maakt dat uit misschien? kan verder eigenlijk niet vinden van waaruit de lucht de 'cabine' inkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Mn E30 was ook iedere keer een zwembad van binnen na een regenbui.
Bleek dat het raamrubber van de bestuurdersdeur aan de buitenkant over een stukje van 4-5cm dubbel vouwde....
Dat toen professioneel opgelost door steeds met een stanleymesje het raamrubber te geleiden als ik t raam dichtdraaide en de vochtproblemen waren volledig verdwenen.
Nieuw raamrubber kopen en vooral dr in zetten ging me te ver :P

Die 02 moet gewoon af en toe met een langere rit drooggestookt worden en dan heb je dr geen last van.
Al is het gemis van achterruitverwarming wel behoorlijk irritant (en een interval op de ruitenwisser heeft ie dan weer wel terwijl je dat vrij weinig ziet op 02tjes).

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Leuk om nog eens een E21 te zien, die hebben wij ook nog eentje, 323i :)
En nog een Z1, maar die heb ik hier nog niet voorbij zien komen.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

Nattigheid in de auto wordt heel vaak veroorzaakt door niet goed sluitend plastic achter de deurpanelen. Veel mensen gaan lopen rommelen met speakers in de deuren etc. om vervolgens het plastic achter de panelen niet goed terug te plakken. Zorg ervoor dat dat echt helemaal goed afgeplajt is en je hebt vaak nergens meer last van. Heb dit al bij 4 van mijn auto's gehad in het verleden, kwam allemaal door hetzelfde euvel dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Vandread schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 15:28:
Femme hoe zit het met bv het achterstel/ophanging/draagarmen enzo?
Met zo'n forse vermogens verhoging gaat dat het ook allemaal wat zwaarder krijgen, of is dat al redelijk sterk van origine?
Ik denk dat de ophanging niet zo'n probleem is. Ik wil er overigens wel een sterke koppeling in laten zetten.

Het onderstel is wel volledig onder handen genomen. Het mooie van de Z4 is dat het onderstel gebaseerd is op de E46 zodat er veel upgrades voor te krijen. Ik heb veel rubbers laten vervangen door stevigere exemplaren. Een groot probleem met de Z4 is de flexibiliteit in de originele rubbers en dat wordt hiermee verholpen. Verder zijn de schokdempers en veren vervangen door een viervoudig verstelbare schroefset voor en veren/schokdempers achter van Reiger Racing Suspension. Dit is topkwaliteit gemaakt voor de autosport en ik denk zeker van hetzelfde niveau als Intrax.

Plaatjes:

Schokdemper achter:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1ccee5e6aff3a86ed9169fd0ea059e5d/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6ae29b027cf09ee654b50210a4842923/full.jpg

Voor:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/34e3060775f895f6049817b38d7ccc24/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/c8dd552d3b7a76692e29229567e3a49d/full.jpg

Turner Motorsport front subframe reinforcement kit (metalen plaatjes in het subframe gelast voor versteviging, schijnt te kunnen scheuren bij een E46):

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2960ee9e8a07b9cb3d40d6742c5b38e2/full.jpg

TMS Front lower control arm bush:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fff87214b5f70940b6c1f9c9c1276d80/full.jpg

Bush limiting kit achter:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/616cb08d1b3cb32c60fea9e492290a1e/full.jpg

TMS rear trailing arm bushing:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0d38cb405d4ab04a07590104d7722441/full.jpg

Origineel rubber:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/a821ce638e591bb2094063b3a0e16a57/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
4x2 schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 17:19:
Mn E30 was ook iedere keer een zwembad van binnen na een regenbui.
Bleek dat het raamrubber van de bestuurdersdeur aan de buitenkant over een stukje van 4-5cm dubbel vouwde....
Dat toen professioneel opgelost door steeds met een stanleymesje het raamrubber te geleiden als ik t raam dichtdraaide en de vochtproblemen waren volledig verdwenen.
Nieuw raamrubber kopen en vooral dr in zetten ging me te ver :P

Die 02 moet gewoon af en toe met een langere rit drooggestookt worden en dan heb je dr geen last van.
Al is het gemis van achterruitverwarming wel behoorlijk irritant (en een interval op de ruitenwisser heeft ie dan weer wel terwijl je dat vrij weinig ziet op 02tjes).
Ik zag wel dat iemand die achterin had gezeten het raam een cm open laten staan. Daarnaast zit het raamrubber een beetje dubbel. Ik rookte eerder dus toen ging het raam nog wel vaak open en dicht. nu kan ik hem dicht doen en hoeft hij voorlopig niet meer open...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Femme schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 19:11:
[...]

Ik denk dat de ophanging niet zo'n probleem is. Ik wil er overigens wel een sterke koppeling in laten zetten.

Het onderstel is wel volledig onder handen genomen. Het mooie van de Z4 is dat het onderstel gebaseerd is op de E46 zodat er veel upgrades voor te krijen. Ik heb veel rubbers laten vervangen door stevigere exemplaren. Een groot probleem met de Z4 is de flexibiliteit in de originele rubbers en dat wordt hiermee verholpen. Verder zijn de schokdempers en veren vervangen door een viervoudig verstelbare schroefset voor en veren/schokdempers achter van Reiger Racing Suspension. Dit is topkwaliteit gemaakt voor de autosport en ik denk zeker van hetzelfde niveau als Intrax.

Plaatjes:

Schokdemper achter:

[afbeelding]

[afbeelding]

Voor:

[afbeelding]

[afbeelding]

Turner Motorsport front subframe reinforcement kit (metalen plaatjes in het subframe gelast voor versteviging, schijnt te kunnen scheuren bij een E46):

[afbeelding]

TMS Front lower control arm bush:

[afbeelding]

Bush limiting kit achter:

[afbeelding]

TMS rear trailing arm bushing:

[afbeelding]

Origineel rubber:

[afbeelding]
De geometrie van de ophanging van je z4 lijkt akelig veel op die van mijn E36 compact... Heeft de Z4 wel dubbele draagarmen achter ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De Z4 heeft een multi-link achteras.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:55

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

JdM schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 17:53:
Nattigheid in de auto wordt heel vaak veroorzaakt door niet goed sluitend plastic achter de deurpanelen. Veel mensen gaan lopen rommelen met speakers in de deuren etc. om vervolgens het plastic achter de panelen niet goed terug te plakken. Zorg ervoor dat dat echt helemaal goed afgeplajt is en je hebt vaak nergens meer last van. Heb dit al bij 4 van mijn auto's gehad in het verleden, kwam allemaal door hetzelfde euvel dus ;)
Bij de E30 zitten de speakers niet in de deur ;)

Bij mij is het ook een zwembad als het geregend heeft maar dat komt door roest achter de pedalen. Ik zou even een stuk tapijt losmaken en daar eens alles controleren :)

Fijn om te zien dat kosten nog moeite worden gespaard voor de Z4 _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door ETzPliskin op 14-12-2007 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Sweet onderstel .... kom je aankakken met torsiestaaf... goed te horen dat die power prima de weg op kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Torsiestaaf? waar zie jij die dan?Volgens mij heeft BMW altijd al schroefveren gebruikt... De enige torsiestaaf die onder mijn auto zit, zijn de stabilisatiestangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

ETzPliskin schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 23:35:
[...]

Bij de E30 zitten de speakers niet in de deur ;)

[....]
Dat is ook niet wat ik zeg ;)

Ik zeg dat dat een reden is, waarom er bij mij al bij 4 auto's nattigheid is ontstaan ;)
Dus even checken of die plastic dingen nog helemaal afgesloten zijn ;)
Want wie zegt dat er bij hem roest achter de pedalen zit, zoals bij jou ;) ?

(sorry voor de vele ;) ik heb slaap tekort ;) :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09 21:13

wouterve

Swinger of States

Sterker nog, de eigenaar (Heuving (profiel)) heeft ze zelf ingestuurd, volgens mij:
quote: Autoblog
Met dank aan Lappy [www.heuving.eu] voor de foto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:55

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

JdM schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 21:37:
[...]

Dat is ook niet wat ik zeg ;)

Ik zeg dat dat een reden is, waarom er bij mij al bij 4 auto's nattigheid is ontstaan ;)
Dus even checken of die plastic dingen nog helemaal afgesloten zijn ;)
Want wie zegt dat er bij hem roest achter de pedalen zit, zoals bij jou ;) ?

(sorry voor de vele ;) ik heb slaap tekort ;) :P )
:>

Ik las het gewoon verkeerd wss (mede slaap tekort :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
wouterve schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 22:10:
[...]

Sterker nog, de eigenaar (Heuving (profiel)) heeft ze zelf ingestuurd, volgens mij:

[...]
exact :)

Ik zou wel erg graag fotos willen maken van een witte BMW + mn zwarte 7.
Helaas wil degene die ik ken met een witte 7 liever niet zijn auto laten poseren.
Dus maar even verder zoeken.

Lappy is trouwens mijn a.k.a.

[ Voor 3% gewijzigd door Heuving op 15-12-2007 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of hij al besproken is maargoed, de X6? :X barf....

Afbeeldingslocatie: http://www.autoscout24.ch/content/images/BMW_Concept_X6_side.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Toch maar een hoes over de wagen, dat scheelt krabben 's-ochtends ;)

Afbeeldingslocatie: http://img338.imageshack.us/img338/3276/img9570vw5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 14:31

RSP

Verwijderd schreef op zondag 16 december 2007 @ 12:06:

[afbeelding]
Meer shots? ziet er wel dik uit nl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RSP schreef op zondag 16 december 2007 @ 13:10:
[...]

Meer shots? ziet er wel dik uit nl :)
http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=7871

officiële foto's van bmw :) Ik vind hem persoonlijk niet mooi, ook niet verschrikkelijk lelijk maar gewoon niet mooi. Net zoals alle versies van de 1-serie en de 6-serie cabrio...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 06:58
Enige positieve is de nieuwe V8 TT. Als die hetzelfde (chip-)potentieel biedt als de X35i wordt dat nog leuk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

[afbeelding]
Heb het al eerder gezegd en ik blijf er bij. Dikke bak ! Pak hem in het zwart/zwart of wit + zwarte velgen en je hebt een enorm dikke wagen. Tel daarbij de 500+ potentie V8 en je hebt een winnaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit :P

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2007 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Zo Femme, ik zie dat je het allemaal gelijk goed aanpakt. ;) Leuk speelgoed, maar wordt hij zo niet een beetje circuit-only? Lijkt mij dat je er op de gewone weg weinig comfort meer mee hebt. :)

(Maar goed, je hebt nog andere auto's, dat scheelt. :P )

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
deepbass909 schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 01:32:
Torsiestaaf? waar zie jij die dan?Volgens mij heeft BMW altijd al schroefveren gebruikt... De enige torsiestaaf die onder mijn auto zit, zijn de stabilisatiestangen.
Heb het over mijn auto wat een snoeihard gedempt 205gtitje is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Laatst online: 11-09 12:13

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Officieel de X6

Autoweek.nl
Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/480/2/cdcfc75bb3fe295bd35f8df89dc46bc2.jpg

En heel eerlijk ik vind hem er bagger uitzien. De coupe lijn past totaal niet in het geheel.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

[afbeelding]
Damn, als je daar achterin zit krijg je volgens mij bij elke drempel of spoorwegovergang knallende koppijn.

:X

* max vindt hem ook niet mooi trouwens

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 13:01

The_Scarabial

MTB for life!

Sorry, maar ik vind hem oerlelijk :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

van de zijkant een kop-staartbotsing tussen een Aston-Martin en een X5... op z'n manier als een Cayenne een Toureg waar een 911 op geklapt is lijkt te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Ik heb een meer algemene vraag die in dit geval toegespitst is op een BMW:
Afgelopen zaterdag heeft een zekere crimineel mijn portierruit kapotgeslagen, heeft mijn dashboardkastje doorzocht en is er met mijn radiofrontje en lifehammer vandoor gegaan. Ik heb dus een nieuw raam nodig. Bij de Carglass kost een nieuw raam inclusief montage en opruimen van glas €170. Is dit een redelijke prijs of ben ik elders ook snel geholpen (bij Carglass kan ik a.s. dinsdag terecht voor een nieuw raam) voor een veel betere prijs? Het gaat om een BMW 318i uit 1990 (een E30 dus).

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kun je niet op een sloop een ruitje halen en zelf monteren?

Vind het opzich geen gekke prijs, maar het kan goedkoper...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
MikeyMan schreef op zondag 16 december 2007 @ 23:09:
Kun je niet op een sloop een ruitje halen en zelf monteren?

Vind het opzich geen gekke prijs, maar het kan goedkoper...
Heb ik inderdaad ook al aan gedacht. Ik heb echter volgend weekend (Kerst, ouders et cetera) de auto nodig en moet deze week werken (10 minuten fietsen, dat scheelt) en vrij nemen is niet echt een optie gezien de stapel werk die er ligt. Daarnaast ben ik (nog) niet zo handig met auto's dat ik zelf even zo'n ruit vervang. Daar kmt nog bij dat ik dan nog steeds met al het glas in de auto zit. Een huis-tuin-en-keuken stofzuiger schijnt ook niet erg goed op dit soort hoeveelheden glas te reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mwoah... Dat glas breekt redelijk netjes, kost je echt je stofzuiger niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Laatst online: 31-08 14:31

RSP

Hmm, die X6 is van de voorkant echt heel stoer, maar de kont is erg wennen. Meer keuze voor mensen die een alternatief zoeken voor hun Cayenne of Q7 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De X6 moet je in het echt gezien hebben om hem te kunnen beoordelen. Op de IAA vond ik het een behoorlijk indrukwekkend apparaat. De X5 wordt op slag een zeecontainer als je hem naast een X6 plaatst. Het ding zal zeker in de VS een hit worden.
GaMeOvEr schreef op zondag 16 december 2007 @ 15:54:
Zo Femme, ik zie dat je het allemaal gelijk goed aanpakt. ;) Leuk speelgoed, maar wordt hij zo niet een beetje circuit-only? Lijkt mij dat je er op de gewone weg weinig comfort meer mee hebt. :)

(Maar goed, je hebt nog andere auto's, dat scheelt. :P )
Circuit-only lijkt me wat overdreven. De meeste wegen in Nederland zijn voorzien van mooi asfalt waar je prima op kunt rijden met een verlaagde auto. Ik moet nog zien hoe comfortabel de schokdempers en de stoelen in de praktijk zullen zijn. De schokdempers zijn verstelbaar dus ik kan altijd voor bijvoorbeeld een vakantie andere settings gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik denk dat de X6 in het echt wel geil is... Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
Femme schreef op maandag 17 december 2007 @ 12:01:
De X6 moet je in het echt gezien hebben om hem te kunnen beoordelen. Op de IAA vond ik het een behoorlijk indrukwekkend apparaat. De X5 wordt op slag een zeecontainer als je hem naast een X6 plaatst. Het ding zal zeker in de VS een hit worden.

[...]

Circuit-only lijkt me wat overdreven. De meeste wegen in Nederland zijn voorzien van mooi asfalt waar je prima op kunt rijden met een verlaagde auto. Ik moet nog zien hoe comfortabel de schokdempers en de stoelen in de praktijk zullen zijn. De schokdempers zijn verstelbaar dus ik kan altijd voor bijvoorbeeld een vakantie andere settings gebruiken.
(voor zover het te vergelijken is) vond ik de Z4 M opzich prima gaan.
Het is wel echt merkbaar dat je veel stuiert, maar in die ca. 1000 km werd het nooit echt heel vervelend. Het is maar iets dat je op de koop toe moet nemen bij zo'n auto.

Ik zou er wel krankjorum van worden als het elke dag zo zou zijn in de ochtend/avond spits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

argro schreef op zondag 16 december 2007 @ 23:16:
[...]
Heb ik inderdaad ook al aan gedacht. Ik heb echter volgend weekend (Kerst, ouders et cetera) de auto nodig en moet deze week werken (10 minuten fietsen, dat scheelt) en vrij nemen is niet echt een optie gezien de stapel werk die er ligt. Daarnaast ben ik (nog) niet zo handig met auto's dat ik zelf even zo'n ruit vervang. Daar kmt nog bij dat ik dan nog steeds met al het glas in de auto zit. Een huis-tuin-en-keuken stofzuiger schijnt ook niet erg goed op dit soort hoeveelheden glas te reageren.
Als je direct na het zuigen gewoon de zak eruit trekt en weggooit, is er niks aan de hand. De glasschilvers zijn overwegend kubusjes, en die vliegen niet zomaar door je hele stofzuiger heen. Ik zou het alleen niet opzuigen met een Dyson, want dan is de stofbak daarna ineens niet meer zo transparant :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Heuving schreef op maandag 17 december 2007 @ 13:07:
[...]
(voor zover het te vergelijken is) vond ik de Z4 M opzich prima gaan.
Het is wel echt merkbaar dat je veel stuiert, maar in die ca. 1000 km werd het nooit echt heel vervelend. Het is maar iets dat je op de koop toe moet nemen bij zo'n auto.
Ach, mn 02 is ook niet echt soepel afgeveerd (weliswaar met 'iets' goedkoper spul :+), maar ik vind het eigenlijk niet echt vervelend, eerder fijn, je voelt tenminste waar de kuilen etc in de weg zitten.
Drempels kun je nog steeds goed over zonder alles tegen het asfalt te beuken of zonder dat je ruggegraat 3x dubbel vouwt.
En als stoelen zit dr een setje ASS stoelen in, die ook niet direct zacht zijn (maar wel heeeeeerlijk zitten O+).
Alles bij elkaar weegt dat prima op tegen de pesthekel die ik aan een overhellende auto heb, als je je schrap moet zetten en kramp krijgt in je buik als je een bocht pakt, dat is pas oncomfortabel..

Dacht trouwens dat mn gastank los zat, dus ik had de banden al wat strakker gespannen, kwam ik dr toennet achter dat het mn uitlaatdemper was die tegen mn benzinetank loopt te rammelen.
Waarom ?
Nouw, als een uitlaatrubber het na 30 jaar opgeeft wil dat wel eens gebeuren...
Straks maar eens in de rommelbak kijken of ik nog iets bruikbaars kan vinden, want de automaterialenzaak is natuurlijk weer dicht...

Heb ook al besloten dat ik die achterkant een keer goed ga verknutselen, de reservewielbak slijp ik dr uit, de benzinetank gaat dr ook uit, die gaat onder de achterbank zoals het ook bij een E21/E30 zit (als dr 20-30 liter in past is het prima en het is gunstig voor de gewichtsverdeling).
En dan gaan dr mooi 2 dempers onder, eentje links, eentje rechts, beiden natuurlijk met 2 pijpjes, dus dan heb ik een echte M02 oid :P

[ Voor 29% gewijzigd door 4x2 op 17-12-2007 13:47 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
MikeyMan schreef op zondag 16 december 2007 @ 23:23:
Mwoah... Dat glas breekt redelijk netjes, kost je echt je stofzuiger niet ;)
Uit kostenoverweging ga ik toch voor de sloop-optie. Het geld wat ik uitspaar kan ik aan een nieuwe radio besteden. Vanmiddag ga ik een raam ophalen bij een sloop en vanavond eens stofzuigen en monteren. Iemand nog tips en valkuilen voor dit project?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Femme schreef op maandag 17 december 2007 @ 12:01:

[...]
Wie wil er nou in de VS een auto die nóg kleiner dan de X5 is? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik wil in januari wat aan mijn radio ontvangst gaan doen.

Ik heb een 5, dus mijn antenne zit in de achterruitverwarming verwerkt, en de ontvangst is ronduit slecht. Ik kan Radio 538 bijna nooit echt helder krijgen, SlamFM kan ik ontvangen van Breda tot de snelweg, bij Tilburg issie al foetsie.

Toen ik hem net had heb ik nog even een Ouwe JVC erin gehad (ontvangst net zo slecht) maar ook een blaupunkt waarvan de ontvangst echt heel goed was. Die heeft echter toch het veld moeten ruimen voor een Pioneer (nieuw) omdat ik CD/MP3 en Versterkeraansluiting wilde.

De ontvangst is echter weer net zo slecht als met de JVC.

Polo autoshop bied een raamantenne aan die de boel aanzienlijk moet verbeteren (van een 5 voor een achterruit naar een 8, tegenover de 9 die een buitenantenne krijgt op een schaal van 10) maar die moet je tegen de voorruit lijmen. Ik zie dat niet zitten qua blikveld, en lijmen wil ik al helemaal niet.

Wat kan ik nog meer doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Check je bedrading eens. Bij sommige autos is het zo dat er standaard een antenneversterker in zit, alleen moet dat ding wel stroom krijgen. Als ik t goed heb gaat dat via je iso stekker, en als die niet goed aangesloten zit heb je inderdaad bagger ontvangst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Bij de BMW zit er een kleine antenne versterker bij de achteruit verstopt. Deze zit waarschijnlijk achter de bekleding. Grote kans dat deze niet helemaal lekker meer is en of een massa probleem heeft of zelf kapot is. Werkt je achterruit verwarming wel goed? De versterker deelt namelijk z'n stroomvoorziening voor een deel.
Deze versterker wil trouwens weleens kapot gaan.

Op deze pagina staan als het goed is alle onderdelen van je antenne. Ik heb even moeten gokken wat betreft bouwjaar en januari 1995 gepakt. Het kan dus iets anders zijn bij jouw auto. Je hebt redelijke kans dat het kastje bij nr 02 defect is. Deze zijn op ebay wel voor een schappelijk prijsje te vinden.

Mijn Compact heeft ook de antenne in de achterruit zitten, en ik heb echt perfecte ontvangst ermee op een Pioneer. Daarvoor had ik tijdelijk de goedkoopste JVC met cd-speler, en die deed het zowaar nog beter (JVC heeft een hele goede ontvanger aanboord).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

deepbass909 schreef op maandag 17 december 2007 @ 15:21:
Bij de BMW zit er een kleine antenne versterker bij de achteruit verstopt. Deze zit waarschijnlijk achter de bekleding. Grote kans dat deze niet helemaal lekker meer is en of een massa probleem heeft of zelf kapot is. Werkt je achterruit verwarming wel goed? De versterker deelt namelijk z'n stroomvoorziening voor een deel.
Deze versterker wil trouwens weleens kapot gaan.

Op deze pagina staan als het goed is alle onderdelen van je antenne. Ik heb even moeten gokken wat betreft bouwjaar en januari 1995 gepakt. Het kan dus iets anders zijn bij jouw auto. Je hebt redelijke kans dat het kastje bij nr 02 defect is. Deze zijn op ebay wel voor een schappelijk prijsje te vinden.

Mijn Compact heeft ook de antenne in de achterruit zitten, en ik heb echt perfecte ontvangst ermee op een Pioneer. Daarvoor had ik tijdelijk de goedkoopste JVC met cd-speler, en die deed het zowaar nog beter (JVC heeft een hele goede ontvanger aanboord).
Die van mij is van 1988, een E34, en mijn verwarming werkt perfect :P En de ontvangst is niet bagger in de zin dat niks het doet, in de stad (Breda) heb ik goede SlamFm ontvangst, en op de snelweg wil Skyradio ook wel. Maar als ik in de Fiat ( :r ) Punto van de baas rondrijd, kan ik Slamfm ontvangen van Breda tot in Utrecht...
Pagina: 1 ... 6 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.